abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_221478889
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2026 07:47 schreef ijsjesmonster het volgende:
Zijn er ervaringen/tips wat betreft vliegen met emirates via dubai naar bijvoorbeeld Thailand nu tijdens oorlog en code oranje. We hebben alleen vliegtickets geboekt. Het risico lopen zal ook niet gewaardeerd worden op het werk, stel dat het goed misgaat en je vast komt te zitten. Maar de verzekering zal het zeker niet vergoeden en kunnen we fluiten naar ons geld?
Lijkt me een beetje vragen om problemen om dat zo te boeken als er alternatieven zijn. Die vluchten van en naar Dubai kunnen er zomaar elk moment uitgegooid worden, luchtruim kan dichtgaan, etc. Persoonlijk zou ik die regio nu even mijden als je je het (qua tijd en financieel) niet kunt permitteren om vast te komen zitten daar.
pi_221483176
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 augustus 2026 11:47 schreef Halcon het volgende:

[..]
Lijkt me een beetje vragen om problemen om dat zo te boeken als er alternatieven zijn. Die vluchten van en naar Dubai kunnen er zomaar elk moment uitgegooid worden, luchtruim kan dichtgaan, etc. Persoonlijk zou ik die regio nu even mijden als je je het (qua tijd en financieel) niet kunt permitteren om vast te komen zitten daar.
Nou het is meer dat ik de tickets al heb. Geboekt voordat er oorlog was :(
pi_221484242
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 augustus 2026 22:46 schreef ijsjesmonster het volgende:

[..]
Nou het is meer dat ik de tickets al heb. Geboekt voordat er oorlog was :(
En je kunt die vlucht niet meer omzetten?

Amerikaanse overheid geeft aan Amerikanen aan om reizen richting het MO te heroverwegen, omdat zomaar eens zou kunnen dat luchtruimen dicht gaan, etc.
pi_221486081
Als ik inlog bij Emirates lijk ik alleen een ander tijdstip te kunnen kiezen. Zijn er ervaringen met Emirates in situaties als deze? Hoe zijn ze bijv afgelopen maart met deze situatie omgegaan.
  maandag 3 augustus 2026 @ 19:13:07 #105
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_221494297
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2026 13:30 schreef ijsjesmonster het volgende:
Als ik inlog bij Emirates lijk ik alleen een ander tijdstip te kunnen kiezen. Zijn er ervaringen met Emirates in situaties als deze? Hoe zijn ze bijv afgelopen maart met deze situatie omgegaan.
Als er echt actieve oorlog is, dan staat Emirates en de Ethiads van deze wereld uitstel of terugbetaling van het ticket toe, maar tot die tijd zal men die uitzondering niet maken, want dat zal er voor zorgen dat heel veel mensen gaan annuleren en dat kan wel eens het einde van deze maatschappijen zijn.
Om die reden proberen de overheden van de Emiraten toch zoveel mogelijk de VS de schade doen beperken, de massale aanval die er steeds niet komt is daar ook een direct gevolg van, want de VS kan wel degelijk een flinke vuist maken, dat gaan ze in de regio natuurlijk ook voelen, er zijn best een paar mafklappers die bereid zijn om raketten lukraak overal en nergens, maar vooral overal richting de omliggende landen te sturen.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_221646067
Ik vlieg over 2 maanden met KLM naar Japan en ik heb nu economy comfort, maar wil toch naar premium gaan vanwege de lange vlucht. Dat is nu duur (2800 voor 2 personen), maar is er kans dat in de laatste dagen voor de vlucht de prijs van premium iets naar beneden gaat? Iemand daar ervaring mee?
  maandag 24 augustus 2026 @ 18:16:32 #107
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_221646273
Oh daar heb ik geen idee van

Wil alleen even klagen dat ik nu al voor de zoveelste keer dit jaar geen digitale boardingpass krijg van KLM en langs de incheckbalie moet om een 1950 papieren exemplaar op te halen met de vraag handbagage in te checken :r
En dat dit soort manier van werken echt ongelooflijk KUT is
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  maandag 24 augustus 2026 @ 19:51:00 #108
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_221646892
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2026 17:38 schreef Gutso het volgende:
Ik vlieg over 2 maanden met KLM naar Japan en ik heb nu economy comfort, maar wil toch naar premium gaan vanwege de lange vlucht. Dat is nu duur (2800 voor 2 personen), maar is er kans dat in de laatste dagen voor de vlucht de prijs van premium iets naar beneden gaat? Iemand daar ervaring mee?
Je kan inderdaad tot kort voor vertrek het incheck moment afwachten, als er dan stoelen over zijn dan krijg je een aanbod voor upgrade. Dan kan met miles of cash.
Om heel eerlijk te zijn, ik zit tegenwoordig 'minimaal' in premium comfort, maar ik zou het geld daar eigenlijk niet voor over hebben, je je hebt je eigen armleuning, stoelen zijn wat breder, je kan wat verder naar achteren, maar in economy comfort een lege plek naast je heb ik eigenlijk dan liever.
Gelukkig kan ik tegenwoordig 5x per jaar gratis upgraden, zodat per saldo per jaar maar 1x daadwerkelijk een longhaul segement in premium ecnomy gereisd hoeft te worden, de rest kan gelukkig business klasse.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_221654008
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2026 19:51 schreef ozzietukker het volgende:

[..]
Je kan inderdaad tot kort voor vertrek het incheck moment afwachten, als er dan stoelen over zijn dan krijg je een aanbod voor upgrade. Dan kan met miles of cash.
Om heel eerlijk te zijn, ik zit tegenwoordig 'minimaal' in premium comfort, maar ik zou het geld daar eigenlijk niet voor over hebben, je je hebt je eigen armleuning, stoelen zijn wat breder, je kan wat verder naar achteren, maar in economy comfort een lege plek naast je heb ik eigenlijk dan liever.
Gelukkig kan ik tegenwoordig 5x per jaar gratis upgraden, zodat per saldo per jaar maar 1x daadwerkelijk een longhaul segement in premium ecnomy gereisd hoeft te worden, de rest kan gelukkig business klasse.
Met kinderen zit ik eigenlijk liever economy dan premium economy. Bij economy kan de leuning omhoog en dan zit je beter. Premium economy is eigenlijk alleen de eerste rij de moeite waard, maar dan zit je nog met die leuningen.

Ik kijk afhankelijk van het bedrag of het me waard is. Tahiti was business class 18k p.p. of zo, dat is me dan te gek. Premium is nu al 6k bijbetalen, dus dat doe ik ook niet met een 4-jarige naast me.
  Moderator zondag 30 augustus 2026 @ 11:37:37 #110
8781 crew  Frutsel
pi_221689967
Ik ga begin volgend jaar met een Emirates A380-800 van Amsterdam naar Dubai en dan door naar Auckland.(Hopelijk tegen die tijd geen ellende met oorlog en geweld :') ) Los daarvan -->

Ik twijfel een beetje over de stoelkeuze. Vooralsnog zit ik in Economy class maar je leest verschillende dingen.
Er zijn meerdere opties met verschillende voordelen of nadelen.

Stoelen met meer beenruimte zou prettig zijn, maar wat zijn daar de nadelen van behalve dat ze meer kosten?
Ik las iets over schermen in je armleuning/zijkant waardoor je stoelen smaller voelen maar je max beenruimte hebt.

Daarnaast klagen mensen over geluidsoverlast als je bij de motoren zit of stankoverlast bij de wc's. Maar is dat echt zo erg aanwezig?

Wat is jullie advies bij de stoelkeuze?

Zelf nog nooit zo'n lange reis gemaakt dus wat zijn jullie adviezen?
pi_221690230
1. Ben je lang ? Ik ben bijvoorbeeld 1,96 en overleef zo'n reis niet in een standaard stoel
2. Ik neem altijd een stoel bij de nooduitgang. Is meestal 100 usd per leg, dus in jouw geval 400 voor de trip (ongeveer)
3. Ik heb nooit zo'n last van het feit dat je vlakbij de wc s zit. Wel die figuren die uitgebreid voor je neus gaan staan rekken en strekken :)
4. Wel een dingetje is de nood uitgang stoel die wat smaller is, de leuning kan ook niet omhoog, maar voor mij is beenruimte key....

Premium economy is tegenwoordig hip, maar is wel een fikse slag duurder vergeleken met economy i.c.m. opslag voor bijvoorbeeld nooduitgang stoelen opslag.
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_221695493
Nadeel van vlakbij de WC vind ik dat het er wel redelijk druk is vaak met wachtende en hangende mensen.

Verder kan ik moeilijk in je portemonnee kijken. Als ik economy vlieg, dan baal ik altijd dat ik geen business heb genomen, maar de volle mep betalen voor oude meuk van Iberia, Lufthansa of BA is ook weer zonde.

Ik doe business als het max 3 keer de prijs van economy is. Alleen met m'n zoontje zit ik overigens redelijk in economy. Ben 1.88. Premium economy zit zo'n blok tussen de twee stoelen, dus dat is al minder fijn dan economy dan. Eigenlijk zijn alleen de stoelen op de voorste rij de moeite waard. Zijn die niet beschikbaar, dan zou ik al geen premium economy nemen.
  Moderator zondag 30 augustus 2026 @ 20:01:54 #113
8781 crew  Frutsel
pi_221695525
quote:
0s.gif Op zondag 30 augustus 2026 12:17 schreef LangeTabbetje het volgende:
1. Ben je lang ? Ik ben bijvoorbeeld 1,96 en overleef zo'n reis niet in een standaard stoel
2. Ik neem altijd een stoel bij de nooduitgang. Is meestal 100 usd per leg, dus in jouw geval 400 voor de trip (ongeveer)
3. Ik heb nooit zo'n last van het feit dat je vlakbij de wc s zit. Wel die figuren die uitgebreid voor je neus gaan staan rekken en strekken :)
4. Wel een dingetje is de nood uitgang stoel die wat smaller is, de leuning kan ook niet omhoog, maar voor mij is beenruimte key....

Premium economy is tegenwoordig hip, maar is wel een fikse slag duurder vergeleken met economy i.c.m. opslag voor bijvoorbeeld nooduitgang stoelen opslag.
Zo'n 1.88 ofzo
Ja had inderdaad gelezen dat die stoelen smaller waren. Geen idee of dat vervelend is, maar ja, tis wel 24 uur :')
Geen idee of de "standaard stoel"...voldoet, weliswaar meer been ruimte heeft als bijv een Ryan Air vlucht naar Spanje
  Moderator zondag 30 augustus 2026 @ 20:03:34 #114
8781 crew  Frutsel
pi_221695535
quote:
0s.gif Op zondag 30 augustus 2026 19:55 schreef Halcon het volgende:
Nadeel van vlakbij de WC vind ik dat het er wel redelijk druk is vaak met wachtende en hangende mensen.

Verder kan ik moeilijk in je portemonnee kijken. Als ik economy vlieg, dan baal ik altijd dat ik geen business heb genomen, maar de volle mep betalen voor oude meuk van Iberia, Lufthansa of BA is ook weer zonde.

Ik doe business als het max 3 keer de prijs van economy is. Alleen met m'n zoontje zit ik overigens redelijk in economy. Ben 1.88. Premium economy zit zo'n blok tussen de twee stoelen, dus dat is al minder fijn dan economy dan. Eigenlijk zijn alleen de stoelen op de voorste rij de moeite waard. Zijn die niet beschikbaar, dan zou ik al geen premium economy nemen.
Mjah, het geld zou ik wel hebben maar ik denk niet dat ik dat er voor over heb. Ik moet het denk ik eerst ervaren en wellicht zeg je dan daarna: dit nooit weer. Geen idee.
pi_221695549
quote:
0s.gif Op zondag 30 augustus 2026 20:03 schreef Frutsel het volgende:

[..]
Mjah, het geld zou ik wel hebben maar ik denk niet dat ik dat er voor over heb. Ik moet het denk ik eerst ervaren en wellicht zeg je dan daarna: dit nooit weer. Geen idee.
Tsja... als je in het vliegtuig zit in een economy stoel, dan is het wel kut dat je geen business class hebt gepakt. Maar soms is het belachelijk duur. Zit nu te kijken voor een ticket wat in totaal uitkomt op 2k economy en 12k business. Van dat verschil kan je ook wel een mooi hotel pakken natuurlijk. Dan is het even wat uren op je tanden bijten. Ik ga ook het liefst zo moe mogelijk het vliegtuig in, dan slaap ik tenminste een groot gedeelte van de reis.
pi_221695556
quote:
0s.gif Op zondag 30 augustus 2026 20:01 schreef Frutsel het volgende:

[..]
Zo'n 1.88 ofzo
Ja had inderdaad gelezen dat die stoelen smaller waren. Geen idee of dat vervelend is, maar ja, tis wel 24 uur :')
Geen idee of de "standaard stoel"...voldoet, weliswaar meer been ruimte heeft als bijv een Ryan Air vlucht naar Spanje
Ik zou dan wel bij het gangpad gaan zitten. Hoef je ook niet telkens over mensen heen te klimmen als je even naar de wc wilt of de benen wilt strekken. Plus dat je je benen nog een beetje in het gangpad kan leggen op momenten dat ze niet met die karretjes aan het rondrijden zijn.
  Moderator zondag 30 augustus 2026 @ 20:07:57 #117
8781 crew  Frutsel
pi_221695559
quote:
0s.gif Op zondag 30 augustus 2026 20:05 schreef Halcon het volgende:

[..]
Tsja... als je in het vliegtuig zit in een economy stoel, dan is het wel kut dat je geen business class hebt gepakt. Maar soms is het belachelijk duur. Zit nu te kijken voor een ticket wat in totaal uitkomt op 2k economy en 12k business. Van dat verschil kan je ook wel een mooi hotel pakken natuurlijk. Dan is het even wat uren op je tanden bijten. Ik ga ook het liefst zo moe mogelijk het vliegtuig in, dan slaap ik tenminste een groot gedeelte van de reis.
Ik vlieg niet zo heel vaak en vooralsnog altijd binnen Europa (en Madeira, Canarische Eilanden dan) op één keer na, toen naar de VS, maar dat is al tig jaren geleden. Ook geen idee wat ik van een A380 qua comfort en service kan verwachten bij Emirates.

Hoe zit dat qua elektra eigenlijk als je bijv zo'n stoel hebt met extra veel beenruimte omdat je niemand voor je hebt? Zit meestal toch in de stoel voor je?
pi_221696157
quote:
0s.gif Op zondag 30 augustus 2026 20:07 schreef Frutsel het volgende:

[..]
Ik vlieg niet zo heel vaak en vooralsnog altijd binnen Europa (en Madeira, Canarische Eilanden dan) op één keer na, toen naar de VS, maar dat is al tig jaren geleden. Ook geen idee wat ik van een A380 qua comfort en service kan verwachten bij Emirates.

Hoe zit dat qua elektra eigenlijk als je bijv zo'n stoel hebt met extra veel beenruimte omdat je niemand voor je hebt? Zit meestal toch in de stoel voor je?
hangt van het vliegtuig af wss. mag hopen dat die beetje long haul dat wel hebben onderhand.
voor de rest neem powerbankje mee,. Wat ik gevlogen heb laatste keer met Transavia was er wel een usb poort.

Maar is binnen EU en korte vluchten.
Do what you love, love what you do!
  zondag 30 augustus 2026 @ 22:20:58 #119
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_221696171
Powerbanks gebruiken tijdens de vlucht kun je vergeten
  zondag 30 augustus 2026 @ 22:23:19 #120
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_221696211
Is de barista bij KLM lounge Schiphol standaard trouwens tegenwoordig? Had die paar weken geleden en afgelopen week weer, maar daarvoor nooit gezien.
Koffie is voor mij redelijk belangrijk (ja ik weet het :+ ) dus vroeg me dit zo af
  zondag 30 augustus 2026 @ 22:24:58 #121
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_221696218
Afgelopen week ook hard gelachen, samen met de hele rij.
Wilde iemand een (overigens inmiddels best wel opgebold) blik surströmming in zijn handbagage meenemen vanuit Zweden en snapte echt niet waarom dat niet kon om meerdere redenen

_O- _O- 8)7
pi_221696230
quote:
1s.gif Op zondag 30 augustus 2026 22:20 schreef Molo het volgende:
Powerbanks gebruiken tijdens de vlucht kun je vergeten
mag gewoon hoor? ze willen alleen niet dat je ze op gaat laden.
Sowieso moeten die mee in handbagage.
  zondag 30 augustus 2026 @ 22:28:37 #123
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_221696243
quote:
0s.gif Op zondag 30 augustus 2026 22:26 schreef kree het volgende:

[..]
mag gewoon hoor? ze willen alleen niet dat je ze op gaat laden.
Sowieso moeten die mee in handbagage.
Nee
Zie bijv https://www.klm.nl/inform(...)d-items-hand-baggage
pi_221696245
quote:
really. naja ze deden er bij mij niet moeilijk over laatste keer.

maar oke ben ook niet iemand die om de maand een vlucht pakt. :P
pi_221696255
leer weer wat hier :P Oeps sorry dan Transavia :P
pi_221696264
check:

quote:
Transavia regelgeving over powerbanks en gebruiken

Bij Transavia mag je een powerbank uitsluitend meenemen in je handbagage of cabinebagage.

Meenemen van powerbanks
- Handbagage verplicht: Je mag een powerbank nooit in je ruimbagage (ingecheckte koffer) stoppen vanwege brandgevaar door de lithiumbatterij.
- Capaciteit: Powerbanks tot 100 Wh (ongeveer 27.000 mAh) zijn toegestaan. Je mag maximaal 20 losse lithium-batterijen of powerbanks per persoon meenemen.
- Duidelijke vermelding: De capaciteit (Wh of mAh) moet leesbaar op het apparaat staan.

Gebruiken tijdens de vlucht
- Apparaten opladen: Je mag kleine elektronische apparaten met een lithiumbatterij (zoals telefoons, e-readers en tablets) de gehele vlucht gebruiken en opladen, zolang ze in je hand blijven.
- Regel voor opladen: Het opladen van je telefoon of tablet via je powerbank is toegestaan tijdens de vlucht, mits het apparaat niet onbeheerd achterblijft en veilig wordt gebruikt.

Wil je weten hoe je jouw specifieke powerbank kunt omrekenen van mAh naar Wh, of heb je vragen over de afmetingen van je Transavia handbagage?
pi_221696266
zit verschil in dus en deed ik het nog volgens de regels dan.
pi_221696311
quote:
0s.gif Op zondag 30 augustus 2026 22:32 schreef kree het volgende:
zit verschil in dus en deed ik het nog volgens de regels dan.
wellicht zijn die regels anders als trans Atlantic vlucht ofzo. maar voor zover ik zie dus geen probleem om een powerbank te gebruiken in die vlucht althans bij Transavia.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')