Het nadeel van de stoelen bij de nooduitgang vind ik eigenlijk vooral dat je zo'n uitklapbaar tafeltje hebt uit de armleuning, die tafeltjes zijn kleiner, en dingen kunnen er zo afvallen, niet zozeer het dienblad met eten, maar wel dranken en dergelijke, of bijvoorbeeld je eigen tablet.
Kijk daarnaast uit met stoelen bij de nooduitgang aan de raamkant, door de deur kan de beenruimte daar weer wat tegenvallen.
Bij KLM bijvoorbeeld op de eerste rij van Economy Comfort is de ruimte wel goed, en koos ik daar toch voor, ook omdat ik mijn rugtas daar kan neerzetten en zo wat ondersteuning voor de benen heb zodat je bij een nachtvlucht at kan slapen.
Bij een dagvlucht koos ik daar weer niet voor en liever een stoel aan het gangpad in de middenrij, zodat je er makkelijk uit kan, een normaal tafeltje en schermpje heb.
Het blijft altijd een lange vlucht longhaul, tegenwoordig kan ik in de meeste gevallen business, of als het echt niet anders kan premium economy, maar dat was de eerste jaren als ozzietukkertje ook niet zo, nu is het al een no go als ik door annuleringen opeens op een LOT Polish Airlines wordt gezet en terecht kan komen op stoel 28B, ik heb tegenwoordig geen idee dat er kennelijk ook stoelen achter het gordijntje in een toestel zitten...
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.