abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_117190511
Voor een visumaanvraag is het nodig dat ik het consulaat een kopie geef van mijn vluchtgegevens. Nu heb ik (via BudgetAir geboekt) een e-ticket gekregen met daarop onder meer het ticketnummer en de boekingscode. Moet ik het e-ticket ongecensureerd naar het consulaat sturen of moet ik ticketnummer en boekingscode wegblurren?
pi_117191019
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2012 13:52 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
Voor een visumaanvraag is het nodig dat ik het consulaat een kopie geef van mijn vluchtgegevens. Nu heb ik (via BudgetAir geboekt) een e-ticket gekregen met daarop onder meer het ticketnummer en de boekingscode. Moet ik het e-ticket ongecensureerd naar het consulaat sturen of moet ik ticketnummer en boekingscode wegblurren?
waarom zou je dat willen doen? wat maakt het uit?
pi_117191203
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2012 14:08 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

Het zijn dus geen vertrouwelijke gegevens?
  Moderator maandag 24 september 2012 @ 14:13:52 #214
45833 crew  Fogel
pi_117191208
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2012 14:08 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

Dat dus. Net alsof het consulaat je boeking wil veranderen om je dwars te gaan zitten ofzo... die hebben echt wel wat beters te doen ;)
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
pi_117193859
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2012 13:52 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
je moet het leven niet te moeilijk maken, over het algemeen, het zijn ambtenaren, mensen van regeltjes zijn regeltjes, en als zij alleen die stempel van 100,= mogen zetten als zij een ongecensureerd ticket zien, dan krijg je het linea recta terug, en ben jij je kosten kwijt van het visum bureau.
En zoals hier boven al iemand gezegd heeft, wat moeten ze er verder mee?
Je kan er wel moeilijk over na gaan denken, maar denk dat je, het je dan zelf moeilijk gaat maken.
pi_117392380
Iemand hier toevallig die wat meer weet over het verloop van de controle van ruimbagage richting de VS? (voor Studie). Niks over te vinden op internet, dus probeer het hier even.
If you're absent during my struggle, don't expect to be present during my succes. - Will Smith
  zaterdag 29 september 2012 @ 16:36:46 #217
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_117392419
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 september 2012 16:34 schreef LosBuenosMuchachos het volgende:
Iemand hier toevallig die wat meer weet over het verloop van de controle van ruimbagage richting de VS? (voor Studie). Niks over te vinden op internet, dus probeer het hier even.
Weet alleen dat het niet altijd gecontroleerd wordt. Geen idee of de koffers die wel gecontroleerd worden steekproefsgewijs worden uitgekozen of op basis van een scan, of beide. Wel dat er daarna een briefje in je koffer zit met dat ie gecontroleerd is.
pi_117392543
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 september 2012 16:36 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Weet alleen dat het niet altijd gecontroleerd wordt. Geen idee of de koffers die wel gecontroleerd worden steekproefsgewijs worden uitgekozen of op basis van een scan, of beide. Wel dat er daarna een briefje in je koffer zit met dat ie gecontroleerd is.
Klopt ja.Maar 'moet' ik wel achter komen eigenlijk ;) . Blijf nog maar even zoeken dan. Thanks voor de snelle reactie ^O^
If you're absent during my struggle, don't expect to be present during my succes. - Will Smith
  zaterdag 29 september 2012 @ 16:54:44 #219
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_117393031
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 september 2012 16:40 schreef LosBuenosMuchachos het volgende:

[..]

Klopt ja.Maar 'moet' ik wel achter komen eigenlijk ;) . Blijf nog maar even zoeken dan. Thanks voor de snelle reactie ^O^
Ben eigenlijk wel benieuwd, als je er achter bent dan laat het even weten :) Kan me namelijk niet voorstellen dat het random gebeurt aangezien mijn bagage tot nu toe letterlijk zo'n 9 van de 10 keer gecontroleerd wordt.
  zaterdag 29 september 2012 @ 16:58:29 #220
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_117393185
Weet iemand of je bij Emirates ook 1 grote koffer mag meenemen ipv twee kleintjes? (want ik weet al wat hun max. gewicht is wat je aan bagage mag meenemen, maar dit kon ik niet vinden)
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_117393221
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 september 2012 16:54 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Ben eigenlijk wel benieuwd, als je er achter bent dan laat het even weten :) Kan me namelijk niet voorstellen dat het random gebeurt aangezien mijn bagage tot nu toe letterlijk zo'n 9 van de 10 keer gecontroleerd wordt.
Haha, zal ik doen, beetje 'inside information' doorspelen :) :X
  zaterdag 29 september 2012 @ 17:00:10 #222
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_117393242
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 september 2012 16:59 schreef LosBuenosMuchachos het volgende:

[..]

Haha, zal ik doen, beetje 'inside information' doorspelen :) :X
Nou ja mocht je het op internet vinden dan is het al niet meer zo inside natuurlijk :D
pi_117393356
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 september 2012 17:00 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Nou ja mocht je het op internet vinden dan is het al niet meer zo inside natuurlijk :D
Beetje interessant doen hier mag natuurlijk wel he 8-)
  zondag 30 september 2012 @ 15:21:44 #224
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_117424545
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2012 03:06 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Je hebt gelijk, kon het op mobiel zo snel niet vinden. Maar ik ga het gewoon inchecken denk ik. Er zit geen limiet aan het aantal bagagestukken volgens mij. En veel gewicht hoef ik toch niet mee te nemen.
Dit dus gedaan, de bannertas ingechecked. Moest hem wel naar de Sondergepäck afdeling op Dusseldorf brengen, maar zou gewoon op de band eruit komen in Riyadh. Is helaas in Istanbul achtergebleven terwijl ik al in Riyadh was.. Iemand zou hem naar mijn hotel komen brengen een dag later maar dat gebeurde niet. Kreeg twee dagen later een smsje dat hij binnen was en dat ik even contact op moest nemen. Uit dit telefoontje bleek al snel dat ik hem toch écht zelf moest komen halen.

Dus banner 2 dagen gemist wat op zijn minst jammer was, taxi moeten betalen, ca. 2,5 uur weggegooid en een belofte niet waargemaakt (adres van hotel etc. was wel bekend). Valt hier nog iets aan te doen in de vorm van een vergoeding ofzo?

Heb een taxi naar het vliegveld kunnen nemen en terug. Lekker is dat :{
  zondag 30 september 2012 @ 15:28:52 #225
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_117424783
quote:

[..]

Als jij 9 van de 10 keer naar de US gecontroleerd bent is het inderdaad waarschijnlijk niet random.
Ik ben op 8 keer nog nooit gecontroleerd, dan is alleen de vraag wat er in je koffer zit dat de scan als verdacht bestempeld.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_117424921
quote:

[..]

Kan het (nog) steeds niet met zekerheid zeggen. Maar nav de info die ik gevonden heb, lijkt het toch dat alle ruimbagage (richting en binnen) de USA gescand wordt. En dus zo kunnen openbreken wat ze willen.
Alleen op de kleinere vliegvelden kan het dan het geval zijn dat het steekproefsgewijs gebeurt.. :)
  zondag 30 september 2012 @ 15:33:37 #227
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_117424946
quote:
0s.gif Op zondag 30 september 2012 15:21 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Dit dus gedaan, de bannertas ingechecked. Moest hem wel naar de Sondergepäck afdeling op Dusseldorf brengen, maar zou gewoon op de band eruit komen in Riyadh. Is helaas in Istanbul achtergebleven terwijl ik al in Riyadh was.. Iemand zou hem naar mijn hotel komen brengen een dag later maar dat gebeurde niet. Kreeg twee dagen later een smsje dat hij binnen was en dat ik even contact op moest nemen. Uit dit telefoontje bleek al snel dat ik hem toch écht zelf moest komen halen.

Dus banner 2 dagen gemist wat op zijn minst jammer was, taxi moeten betalen, ca. 2,5 uur weggegooid en een belofte niet waargemaakt (adres van hotel etc. was wel bekend). Valt hier nog iets aan te doen in de vorm van een vergoeding ofzo?

Heb een taxi naar het vliegveld kunnen nemen en terug. Lekker is dat :{
De taxi betalen ze voor je. Koeriersdiensten geven je wel garantie! ;)
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_117425440
quote:

[..]

De vraag betrof toch kontrole richting de VS ? Dat zou dan dus een briefje van bijv. de Nederlandse douane of security op Schiphol moeten zijn. Dat heb ik nog nooit gezien en ik ben zeker 25 keer naar de VS gevlogen.

Wat ik wel heb meegemaakt, is dat een beambte mij aansprak in de check-in rij op Schiphol. Of ze mijn bagage mocht kontroleren. Dit leek me een rhetorische vraag dus ik heb haar mijn koffer laten doorzoeken op een tafel ergens achterin de incheck hal. Ik kon daarbij zelf aanwezig blijven. Alles zeer correct en ik mocht bij terugkeer in de veel kortere business-class check-in rij aansluiten.

Wat er in de bagagehallen gebeurt qua kontrole weet ik niet. Het lijkt mij dat ze hier apparatuur inzetten om de inhoud van koffers te bekijken

Direct na aankomst in de VS wordt de ruimbagage naar mijn idee niet doorzocht. Het komt immers vrij snel aan op de band en soms zie je zelfs dat de kruiers het direkt van de transportwagens op de band zetten aan de andere kant van de muur. Handbagage wordt trouwens ook niet gekontroleerd bij aankomst.

Wel moet je na het oppikken van je bagage langs de Amerikaanse douane, die er sommige reizigers uitpikken om hun bagage te doorzoeken.
  zondag 30 september 2012 @ 15:56:30 #229
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_117425671
quote:
0s.gif Op zondag 30 september 2012 15:49 schreef jaco het volgende:

[..]

De vraag betrof toch kontrole richting de VS ?
Klopt, heb te snel gelezen zie ik nu.
  zondag 30 september 2012 @ 19:16:25 #230
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_117433375
quote:
0s.gif Op zondag 30 september 2012 15:49 schreef jaco het volgende:

[..]

De vraag betrof toch kontrole richting de VS ? Dat zou dan dus een briefje van bijv. de Nederlandse douane of security op Schiphol moeten zijn. Dat heb ik nog nooit gezien en ik ben zeker 25 keer naar de VS gevlogen.

Wel moet je na het oppikken van je bagage langs de Amerikaanse douane, die er sommige reizigers uitpikken om hun bagage te doorzoeken.
Naast dat de douane @ random mensen uit de rij haalt die langslopen kan het ook zijn dat gezien voorgaande bestemmingen er een aantekening door de persoon welke je de VS binnenstempelt wordt gemaakt op het douaneformulier welke je moet laten zien bij aankomst en dan moet de koffer geopend worden.

Gezien mijn voorgaande bestemmingen altijd een heleboel moslimlanden zijn kan mijn koffer altijd geopend worden, tot frustratie van de douanebeambten en mijzelf die mij eigenlijk altijd willen laten doorlopen.
Niet dat de check dan wat voorstelt, het is koffer open en gelijk weer dicht, ze kunnen de tijd beter besteden.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_118249215
Even een paar vraagjes aangaande e-tickets en het online inchecken. Ik vlieg volgende week vanaf Düsseldorf naar Bangkok met Etihad. De vlucht van Düsseldorf naar Abu Dhabi wordt uitgevoerd door Air Berlin.

-Moet ik online inchecken bij Etihad of bij Air Berlin?
-Wat is raadzaam qua tijden? 1 uur van tevoren aanwezig zijn, 2 uur, 3 uur misschien?
-Ik kan nergens iets vinden qua afmetingen van handbagage. Zijn dit standaard afmetingen voor alle (intercontinentale) vluchten?
  zondag 21 oktober 2012 @ 18:50:30 #232
50936 The_Hives
Is nu tripple oom Hives O+ !!!
pi_118249395
quote:

[..]

dat had ik dus dat ik vrijdag terug kwam :) blij dat ik een tsa-kofferband had, want ze hadden de koffer niet goed dichtgedaan, nu kan hij in ieder geval niet open klappen :)
AFC AJAX Kampioen 2012-2013
Fok! Federatie
1918,1919,1931,1932,1934,1937,1939,1947,1957,1960,1966,1967,1968,1970,1972,1973,1977,1979,1980 1982,1983,1985,1990,1994,1995,1996,1998,2002,2004,2011,2012,2013
  zondag 21 oktober 2012 @ 19:54:44 #233
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_118251868
quote:
0s.gif Op zondag 21 oktober 2012 18:43 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
Even een paar vraagjes aangaande e-tickets en het online inchecken. Ik vlieg volgende week vanaf Düsseldorf naar Bangkok met Etihad. De vlucht van Düsseldorf naar Abu Dhabi wordt uitgevoerd door Air Berlin.

-Moet ik online inchecken bij Etihad of bij Air Berlin?
-Wat is raadzaam qua tijden? 1 uur van tevoren aanwezig zijn, 2 uur, 3 uur misschien?
-Ik kan nergens iets vinden qua afmetingen van handbagage. Zijn dit standaard afmetingen voor alle (intercontinentale) vluchten?
Ligt aan je vluchtnummer waar je in moet checken, of wel is het een AB (Air Berlin) of een EY (Etihad) vlucht. Wellicht uitgevoerd door de partner. En ik zou maar minstens 2 uur vantevoren aanwezig zijn, want als die vlucht overboekt is, kan het zomaar zijn dat ze op een gegeven moment de check-in dicht gooien, en jou doodleuk vertellen dat je te laat was om in te checken. Low Cost Carriers (Air Berlin met hun 30 inch pits seats) hebben rare gewoontes om compensatie regels te omzeilen.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_118252518
quote:
0s.gif Op zondag 21 oktober 2012 19:54 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Ligt aan je vluchtnummer waar je in moet checken, of wel is het een AB (Air Berlin) of een EY (Etihad) vlucht. Wellicht uitgevoerd door de partner. En ik zou maar minstens 2 uur vantevoren aanwezig zijn, want als die vlucht overboekt is, kan het zomaar zijn dat ze op een gegeven moment de check-in dicht gooien, en jou doodleuk vertellen dat je te laat was om in te checken. Low Cost Carriers (Air Berlin met hun 30 inch pits seats) hebben rare gewoontes om compensatie regels te omzeilen.
Dit is wat er staat op m'n ticket:

quote:
Vluchtgegevens
Met: Etihad Airways
Vluchtnummer: EY1998

Uitgevoerd door: Air Berlin - AB 7450
Maar m.b.t. het online inchecken. Moet ik als ik dat 24 uur van tevoren heb gedaan nog steeds inchecken aan de balie? Wat is dan precies het voordeel van online inchecken?

"Vlucht overboekt (..) 30-inch pits seats(?) (...) omzeilen compensatieregels."

Je gaat me toch niet bezorgd maken he? :P
  zondag 21 oktober 2012 @ 20:29:43 #235
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_118253692
quote:
0s.gif Op zondag 21 oktober 2012 20:07 schreef DoorgestokenKaart het volgende:

[..]

Dit is wat er staat op m'n ticket:

[..]

Maar m.b.t. het online inchecken. Moet ik als ik dat 24 uur van tevoren heb gedaan nog steeds inchecken aan de balie? Wat is dan precies het voordeel van online inchecken?

"Vlucht overboekt (..) 30-inch pits seats(?) (...) omzeilen compensatieregels."

Je gaat me toch niet bezorgd maken he? :P
Nee ik wil je niet bezorgd maken, integendeel. Ik waarschuw je er alleen voor dat je bij een intercontinentale vlucht niet te laat aanwezig moet zijn.

On-line inchecken heeft als voordeel dat je je zitplaats uit kunt zoeken, als je dat nog niet gedaan hebt, en daarnaast ga je bij de check in naar de rij voor bagage drop off. Die gaat vele malen sneller dan wanneer een hele incheck procedure aan de balie moet plaatsvinden.

En ja, dat van die 30 inch heb ik niet verzonnen, dat is de norm bij Air Berlin. Kunnen ze er op iedere 8 rijen een extra rij bijzetten tov van 34 inch pitch ruimte. Helaas.... Maar op je aansluitende vlucht naar Bangkok vlieg je dan wel weer met een Etihad toestel.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_118253776
quote:
0s.gif Op zondag 21 oktober 2012 20:29 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Nee ik wil je niet bezorgd maken, integendeel. Ik waarschuw je er alleen voor dat je bij een intercontinentale vlucht niet te laat aanwezig moet zijn.

On-line inchecken heeft als voordeel dat je je zitplaats uit kunt zoeken, als je dat nog niet gedaan hebt, en daarnaast ga je bij de check in naar de rij voor bagage drop off. Die gaat vele malen sneller dan wanneer een hele incheck procedure aan de balie moet plaatsvinden.

En ja, dat van die 30 inch heb ik niet verzonnen, dat is de norm bij Air Berlin. Kunnen ze er op iedere 8 rijen een extra rij bijzetten tov van 34 inch pitch ruimte. Helaas.... Maar op je aansluitende vlucht naar Bangkok vlieg je dan wel weer met een Etihad toestel.
Bedankt voor je antwoorden. Ik zal een ruime marge aanhouden bij aankomst op het vliegveld :)

edit. Ik weet nog steeds niet bij welke maatschappij ik in moet checken. Op de website van Air Berlin staat dat Abu Dhabi als aankomstluchthaven uitgesloten is. Weet iemand wat bedoeld wordt met 'aankomstluchthaven'? De vlucht die uitgevoerd wordt door Air Berlin landt op Abu Dhabi. Op de site van Etihad staat verder geen noemenswaardige informatie over online inchecken.

[ Bericht 12% gewijzigd door DoorgestokenKaart op 21-10-2012 23:25:09 ]
pi_118456186
Ik heb afgelopen Woensdag een enkeltje van Amsterdam naar Heathrow geboekt via BA voor 350,-, alleen had het vliegtuig mankementen, en zou eerst gecanceled worden en toen werden we omgeboekt op een andere vlucht en daarna hoorden we weer dat onze vlucht wel zou gaan, maar pas om 6 uur. Vertrek was officieel 15.10 als ik het goed heb.

Toen ben ik overgestapt op de vlucht van AMS naar City in Londen (ook BA), omdat ik namelijk om 5 uur een afspraak had in Heathrow en elke tijdwinst moest ik pakken. Toen heb ik dus ook nog kosten gemaakt van City naar Heathrow .. en heb ik mn afspraak gemist!

Is er any chance .. at all whatsoever dat ik ook maar een pegeltje kan terugzien?
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  vrijdag 26 oktober 2012 @ 13:24:19 #238
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_118456381
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 13:17 schreef sitting_elfling het volgende:
Ik heb afgelopen Woensdag een enkeltje van Amsterdam naar Heathrow geboekt via BA voor 350,-, alleen had het vliegtuig mankementen, en zou eerst gecanceled worden en toen werden we omgeboekt op een andere vlucht en daarna hoorden we weer dat onze vlucht wel zou gaan, maar pas om 6 uur. Vertrek was officieel 15.10 als ik het goed heb.

Toen ben ik overgestapt op de vlucht van AMS naar City in Londen (ook BA), omdat ik namelijk om 5 uur een afspraak had in Heathrow en elke tijdwinst moest ik pakken. Toen heb ik dus ook nog kosten gemaakt van City naar Heathrow .. en heb ik mn afspraak gemist!

Is er any chance .. at all whatsoever dat ik ook maar een pegeltje kan terugzien?
nope
pi_118456596
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 13:17 schreef sitting_elfling het volgende:

je zou kunnen proberen de extra kosten terug te krijgen. Maar, je vlucht was maar 3 uur vertraagd, en dat is niet Volgens de EU regelgeving heb je na 300 vertraging recht op een vergoeding, met 2 uur recht op verzorging.
pi_118465340
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 13:32 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

je zou kunnen proberen de extra kosten terug te krijgen. Maar, je vlucht was maar 3 uur vertraagd, en dat is niet Volgens de EU regelgeving heb je na 300 vertraging recht op een vergoeding, met 2 uur recht op verzorging.
Het probleem is, dat ik niet precies 100% gegarandeerd kan zeggen of mijn vlucht ook daadwerkelijk om 6 uur is vertrokken :P

Er was een technisch mankement, hij zou om 15.10 vertrekken, en toen werd hij dus 'vertraagd tot 18.00'
Enig idee hoe ik dit nog kan checken?
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')