abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 20 september 2012 @ 15:17:06 #201
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_117025409
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2012 15:06 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Haha alsof een beetje baas dat gaat doen... Ik neem aan dat je de secretaresse bedoelt?
Maar goed, uiteraard gaat dat niet meer omdat ik zaterdag vertrek.
Het zal me worst zijn wie het doet. Ik bedoel meer dat het niet jouw probleem zou moeten zijn. Als mijn baas van ze zou verlangen dat ik dat soort dingen voor hem over de wereld ga slepen dan is hij al goed gek. Vervolgens zou ik zeker niet gaan proberen voor hem de regeltjes te breken en het als handbagage het vliegtuig in de smokkelen, maar het lekker inchecken. Dan betaalt hij daarvoor de hoofdprijs en regelt hij het de volgende keer lekker zelf. Jij gaat het 2x door security slepen, ermee in Istanbul over het vliegveld rennen en erover bekvechten met de trollydollies?
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  donderdag 20 september 2012 @ 16:03:39 #202
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_117027206
quote:
99s.gif Op donderdag 20 september 2012 15:17 schreef XL het volgende:

[..]

Het zal me worst zijn wie het doet. Ik bedoel meer dat het niet jouw probleem zou moeten zijn. Als mijn baas van ze zou verlangen dat ik dat soort dingen voor hem over de wereld ga slepen dan is hij al goed gek. Vervolgens zou ik zeker niet gaan proberen voor hem de regeltjes te breken en het als handbagage het vliegtuig in de smokkelen, maar het lekker inchecken. Dan betaalt hij daarvoor de hoofdprijs en regelt hij het de volgende keer lekker zelf. Jij gaat het 2x door security slepen, ermee in Istanbul over het vliegveld rennen en erover bekvechten met de trollydollies?
Je hebt volgens mij geen flauw idee waar je over praat in mijn geval hoor ik wel...

Maar goed, iemand nog serieuze tips / aanbevelingen? Ik heb geprobeerd te zoeken wat het zou kosten om in te checken maar kan het niet vinden.
  donderdag 20 september 2012 @ 16:11:15 #203
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_117027496
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2012 16:03 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Maar goed, iemand nog serieuze tips / aanbevelingen? Ik heb geprobeerd te zoeken wat het zou kosten om in te checken maar kan het niet vinden.
Staat toch gewoon op de website?

quote:
Baggage weight as measured by weighing systems are included in the passengers maximum baggage weight. There is no limit to number of pieces of baggage.
En dan ga je eventueel naar excess baggage: http://www.turkishairline(...)-fees-and-conditions

Je zal het alleen misschien wel als odd sized in moeten leveren.
  donderdag 20 september 2012 @ 16:21:56 #204
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_117027894
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2012 16:03 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Je hebt volgens mij geen flauw idee waar je over praat in mijn geval hoor ik wel...

Ik vlieg denk ik wat vaker dan jij en ben misschien daarom wat minder coulanter over baggage meesjouwen. Met banners heb ik niks te maken, maar als ergens training geef aan 2 mensen en ik moet de laptops daarvoor meenemen dan is er echt geen kans dat ik dat zelf doe. Dat gaat via Fedex, DHL etc.

In ieder geval kost een extra tas meenemen (normale afmetingen, <23kg) bij europese vluchten bij Lufthansa 50 euro per stuk per check-in. Dat zou voor jou dus 200 euro betekenen. Ik denk dat dat je richtlijn kan zijn voor de andere vliegtuigmaatschappijen...
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  donderdag 20 september 2012 @ 16:23:31 #205
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_117027967
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2012 16:11 schreef kwiwi het volgende:

[..]

[..]

En dan ga je eventueel naar excess baggage: http://www.turkishairline(...)-fees-and-conditions

Dat is prima dus, geen restrictie op aantal.

Odd sized begint van 1,50m ofzo
pi_117028627
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2012 13:28 schreef leolinedance het volgende:
Ik wil buiten mijn handbagage (een gewone rugzak) en een koffer (max. 10-15 kilo) nog 2 stuks bagage meenemen. Dit zijn 2 bannertassen zoals dit:

[ afbeelding ]

Ongeveer 15x15x100cm

Ik weet dat deze wel eens 'meegesmokkeld' worden als handbagage. Met 1 stuks moet het zeker wel lukken zeggen collega's, 2 waarschijnlijk ook wel. Inchecken is ook een optie, maar waarschijnlijk moet hier wel voor betaald worden?

Wat zouden jullie doen? Vlucht met Turkish Airways via Istanbul naar Riyadh.
Turkisch is op de een of andere manier lastig, als je in Turkije vliegt, een keer meer moeten betalen voor een extra koffer tussen als de hele vlucht naar Düsseldorf kostte. Ik zou het inderdaad gewoon als hand bagage mee nemen, misschien wel verstandig om het aan mekaar te tapen, zodat het maar een stuk is.
Maar daar doet Turkish ook weer lastig over, want op Attarturk werken ze met tags van goed gekeurde hand bagage, moet je dan weer zeggen dat er een peperduur (foto)statief in zit,, en dat je het wil inchecken, maar dan is het wel hun verantwoording als het stuk gaat. bla bla bla
  donderdag 20 september 2012 @ 16:59:39 #207
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_117029420
quote:
99s.gif Op donderdag 20 september 2012 16:21 schreef XL het volgende:

[..]

Ik vlieg denk ik wat vaker dan jij en ben misschien daarom wat minder coulanter over baggage meesjouwen.

Is irrelevant, jij kunt niet weten of ik de mogelijkheid heb gehad iets per koerier te versturen.
pi_117052695
dat vergeten vaak mensen, dat niet in alle landen zulke prachtige koeriers net werken zijn. zo iets werkt goed in een dicht bevolkte westerse stad. Maar als een van de twee ontbreekt, dan stopt dat snel.
alhoewel het wel vaak een kwestie is van de goede transporteur uit zoeken, van Nederland naar de Amerika's werkt over het algemeen DHL sneller in dun bevolkte gebieden, maar als je iets per expresse naar Scandinavië wil versturen dan is FedEx weer de betere optie. soms is het echt een puzzel.
En idd of je in de gelegenheid bent dat uit te zoeken....
  vrijdag 21 september 2012 @ 03:06:22 #209
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_117054070
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2012 16:11 schreef kwiwi het volgende:

[..]

[..]

Je hebt gelijk, kon het op mobiel zo snel niet vinden. Maar ik ga het gewoon inchecken denk ik. Er zit geen limiet aan het aantal bagagestukken volgens mij. En veel gewicht hoef ik toch niet mee te nemen.
  vrijdag 21 september 2012 @ 03:08:34 #210
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_117054074
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2012 00:42 schreef Roger_ het volgende:
dat vergeten vaak mensen, dat niet in alle landen zulke prachtige koeriers net werken zijn. zo iets werkt goed in een dicht bevolkte westerse stad. Maar als een van de twee ontbreekt, dan stopt dat snel.
alhoewel het wel vaak een kwestie is van de goede transporteur uit zoeken, van Nederland naar de Amerika's werkt over het algemeen DHL sneller in dun bevolkte gebieden, maar als je iets per expresse naar Scandinavië wil versturen dan is FedEx weer de betere optie. soms is het echt een puzzel.
En idd of je in de gelegenheid bent dat uit te zoeken....
Dat is inderdaad één. Daarbij komt ook nog dat ik pas net heb geboekt en de spullen zondag al nodig heb.
pi_117190511
Voor een visumaanvraag is het nodig dat ik het consulaat een kopie geef van mijn vluchtgegevens. Nu heb ik (via BudgetAir geboekt) een e-ticket gekregen met daarop onder meer het ticketnummer en de boekingscode. Moet ik het e-ticket ongecensureerd naar het consulaat sturen of moet ik ticketnummer en boekingscode wegblurren?
pi_117191019
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2012 13:52 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
Voor een visumaanvraag is het nodig dat ik het consulaat een kopie geef van mijn vluchtgegevens. Nu heb ik (via BudgetAir geboekt) een e-ticket gekregen met daarop onder meer het ticketnummer en de boekingscode. Moet ik het e-ticket ongecensureerd naar het consulaat sturen of moet ik ticketnummer en boekingscode wegblurren?
waarom zou je dat willen doen? wat maakt het uit?
pi_117191203
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2012 14:08 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

Het zijn dus geen vertrouwelijke gegevens?
  Moderator maandag 24 september 2012 @ 14:13:52 #214
45833 crew  Fogel
pi_117191208
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2012 14:08 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

Dat dus. Net alsof het consulaat je boeking wil veranderen om je dwars te gaan zitten ofzo... die hebben echt wel wat beters te doen ;)
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
pi_117193859
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2012 13:52 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
je moet het leven niet te moeilijk maken, over het algemeen, het zijn ambtenaren, mensen van regeltjes zijn regeltjes, en als zij alleen die stempel van 100,= mogen zetten als zij een ongecensureerd ticket zien, dan krijg je het linea recta terug, en ben jij je kosten kwijt van het visum bureau.
En zoals hier boven al iemand gezegd heeft, wat moeten ze er verder mee?
Je kan er wel moeilijk over na gaan denken, maar denk dat je, het je dan zelf moeilijk gaat maken.
pi_117392380
Iemand hier toevallig die wat meer weet over het verloop van de controle van ruimbagage richting de VS? (voor Studie). Niks over te vinden op internet, dus probeer het hier even.
If you're absent during my struggle, don't expect to be present during my succes. - Will Smith
  zaterdag 29 september 2012 @ 16:36:46 #217
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_117392419
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 september 2012 16:34 schreef LosBuenosMuchachos het volgende:
Iemand hier toevallig die wat meer weet over het verloop van de controle van ruimbagage richting de VS? (voor Studie). Niks over te vinden op internet, dus probeer het hier even.
Weet alleen dat het niet altijd gecontroleerd wordt. Geen idee of de koffers die wel gecontroleerd worden steekproefsgewijs worden uitgekozen of op basis van een scan, of beide. Wel dat er daarna een briefje in je koffer zit met dat ie gecontroleerd is.
pi_117392543
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 september 2012 16:36 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Weet alleen dat het niet altijd gecontroleerd wordt. Geen idee of de koffers die wel gecontroleerd worden steekproefsgewijs worden uitgekozen of op basis van een scan, of beide. Wel dat er daarna een briefje in je koffer zit met dat ie gecontroleerd is.
Klopt ja.Maar 'moet' ik wel achter komen eigenlijk ;) . Blijf nog maar even zoeken dan. Thanks voor de snelle reactie ^O^
If you're absent during my struggle, don't expect to be present during my succes. - Will Smith
  zaterdag 29 september 2012 @ 16:54:44 #219
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_117393031
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 september 2012 16:40 schreef LosBuenosMuchachos het volgende:

[..]

Klopt ja.Maar 'moet' ik wel achter komen eigenlijk ;) . Blijf nog maar even zoeken dan. Thanks voor de snelle reactie ^O^
Ben eigenlijk wel benieuwd, als je er achter bent dan laat het even weten :) Kan me namelijk niet voorstellen dat het random gebeurt aangezien mijn bagage tot nu toe letterlijk zo'n 9 van de 10 keer gecontroleerd wordt.
  zaterdag 29 september 2012 @ 16:58:29 #220
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_117393185
Weet iemand of je bij Emirates ook 1 grote koffer mag meenemen ipv twee kleintjes? (want ik weet al wat hun max. gewicht is wat je aan bagage mag meenemen, maar dit kon ik niet vinden)
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_117393221
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 september 2012 16:54 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Ben eigenlijk wel benieuwd, als je er achter bent dan laat het even weten :) Kan me namelijk niet voorstellen dat het random gebeurt aangezien mijn bagage tot nu toe letterlijk zo'n 9 van de 10 keer gecontroleerd wordt.
Haha, zal ik doen, beetje 'inside information' doorspelen :) :X
  zaterdag 29 september 2012 @ 17:00:10 #222
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_117393242
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 september 2012 16:59 schreef LosBuenosMuchachos het volgende:

[..]

Haha, zal ik doen, beetje 'inside information' doorspelen :) :X
Nou ja mocht je het op internet vinden dan is het al niet meer zo inside natuurlijk :D
pi_117393356
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 september 2012 17:00 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Nou ja mocht je het op internet vinden dan is het al niet meer zo inside natuurlijk :D
Beetje interessant doen hier mag natuurlijk wel he 8-)
  zondag 30 september 2012 @ 15:21:44 #224
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_117424545
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2012 03:06 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Je hebt gelijk, kon het op mobiel zo snel niet vinden. Maar ik ga het gewoon inchecken denk ik. Er zit geen limiet aan het aantal bagagestukken volgens mij. En veel gewicht hoef ik toch niet mee te nemen.
Dit dus gedaan, de bannertas ingechecked. Moest hem wel naar de Sondergepäck afdeling op Dusseldorf brengen, maar zou gewoon op de band eruit komen in Riyadh. Is helaas in Istanbul achtergebleven terwijl ik al in Riyadh was.. Iemand zou hem naar mijn hotel komen brengen een dag later maar dat gebeurde niet. Kreeg twee dagen later een smsje dat hij binnen was en dat ik even contact op moest nemen. Uit dit telefoontje bleek al snel dat ik hem toch écht zelf moest komen halen.

Dus banner 2 dagen gemist wat op zijn minst jammer was, taxi moeten betalen, ca. 2,5 uur weggegooid en een belofte niet waargemaakt (adres van hotel etc. was wel bekend). Valt hier nog iets aan te doen in de vorm van een vergoeding ofzo?

Heb een taxi naar het vliegveld kunnen nemen en terug. Lekker is dat :{
  zondag 30 september 2012 @ 15:28:52 #225
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_117424783
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 september 2012 16:54 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Als jij 9 van de 10 keer naar de US gecontroleerd bent is het inderdaad waarschijnlijk niet random.
Ik ben op 8 keer nog nooit gecontroleerd, dan is alleen de vraag wat er in je koffer zit dat de scan als verdacht bestempeld.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')