Ah, dat heb ik dan weer zelden. En als het gebeurt, loop ik even langs een winkel en betaalt de baas mijn spullen. Maar nogmaals, gebeurt zelden.quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 14:59 schreef XL het volgende:
Ik doe dat juist omdat mijn reizen te divers zijn. Meermaals gehad dat ik maandagochtend denk dat ik voor 1 presentatie op en neer naar München vlieg en dat ik vrijdag thuiskom en in 4 verschillende landen was. Het gewicht van overhemden en onderbroeken neem ik ook voor lief. Of mijn koffer nu 7 of 9 kilo weegt maakt me niks uit.
Intercontinentaal van langer dan een week komt nooit als een verrassing voor mij.
bedoel ik, zo kun je nog op goed ideeën komen. denk dat ik die techniek ook eens ga proberen.quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 14:29 schreef Bajskorv het volgende:
Daarvoor zijn mijn reisen te divers. Ik heb wel een la vol standaard pakketjes liggen, dus ben altijd snel gepakt. Maar soms is het 1 nachtje A'dam, dan ineens 9 dagen Hong Kong en vervolgens weer 3 dagen Parijs ofzo. Onhandig om altijd dezelfde koffer te hebben, dan reis is de helft van de tijd te zwaar en heb ik de andere helft van de tijd te weinig ruimte.
Alles in het eigen tasje laten, en dan zo weer in een groter stuk bagage doen. Anders zit je met meerdere stukken bagage uiteraard.quote:Op zondag 26 augustus 2012 11:21 schreef polariteit het volgende:
Over 2 weken gaan wij vliegen naar Las Vegas. Bedoeling is dat we in de VS ook gaan kamperen, dus de tent+matjes+slaapzak moeten mee.
Iemand tips hoe we dit het beste het vliegtuig in kunnen nemen? Alles gewoon los laten, alles in een tas/zak? De spullen zitten wel gewoon allemaal in hun eigen 'zakje' zeg maar, maar ik vraag me af wordt het niet link met zoveel losse spullen?
Waarom zou dat helpen? Je weet toch zelf ook al wel dat er maar zelden iets verkeerd gaat?quote:Op zondag 26 augustus 2012 13:40 schreef SherlockHolmes het volgende:
Wie vliegt er hier echt heel vaak? Ik vlieg een paar keer per jaar naar St. Petersburg (2,5 uur) en morgen moet ik weer. Maar ik kamp met erge vliegangst. Dus het zal helpen als jullie vertellen hoe veilig / vaak jullie vliegen
Dat is zoquote:Op zondag 26 augustus 2012 14:02 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Waarom zou dat helpen? Je weet toch zelf ook al wel dat er maar zelden iets verkeerd gaat?
De antwoorden staan overigens al in het topic dat je erover geopend hebt
degenen waarbij het echt mis ging zitten hier nietquote:Op zondag 26 augustus 2012 13:40 schreef SherlockHolmes het volgende:
Wie vliegt er hier echt heel vaak? Ik vlieg een paar keer per jaar naar St. Petersburg (2,5 uur) en morgen moet ik weer. Maar ik kamp met erge vliegangst. Dus het zal helpen als jullie vertellen hoe veilig / vaak jullie vliegen
quote:Op zondag 26 augustus 2012 14:32 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
degenen waarbij het echt mis ging zitten hier niet
met condoom om vliegt altijd veiliger..... zucht sorry, de puber kwam effe in me naar boven.quote:Op zondag 26 augustus 2012 13:40 schreef SherlockHolmes het volgende:
Wie vliegt er hier echt heel vaak? Ik vlieg een paar keer per jaar naar St. Petersburg (2,5 uur) en morgen moet ik weer. Maar ik kamp met erge vliegangst. Dus het zal helpen als jullie vertellen hoe veilig / vaak jullie vliegen
De belasting gaat vooral naar het land waar de airports zijnquote:Op zondag 26 augustus 2012 17:41 schreef Farenji het volgende:
Voor een ticket naar Indonesie kan ik kiezen tussen Emirates, Cathay Pacific en Malaysia Airlines. De prijs is ongeveer hetzelfde; zit er nog veel kwaliteitsverschil tussen deze drie? Ik heb met geen van drieen ervaringen.
En iets anders, die prijzen en belastingen, wtf? Wat een verschillen, waar gaan die belastingen naartoe?
Emirates: Vliegticket p.p. ¤ 710,00 + Belasting p.p. ¤ 30,12
Cathay Pacific: Vliegticket p.p. ¤ 467,00 + Belasting p.p. ¤ 276,06
Malaysia Airlines: Vliegticket p.p. ¤ 358,00 + Belasting p.p. ¤ 390,64
Vandaag ook. Kon het gekrakeel mooi vanuit de KLM lounge zien, heb je een mooi uitzicht binnen de terminal.quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 21:41 schreef LintuxCx het volgende:
Wat is het trouwens druk op Schiphol zeg. Ben er net aangekomen.
Twee geweldige sites, dank je wel daarvoorquote:Op donderdag 23 augustus 2012 23:56 schreef Sigmund_Freud het volgende:
Beetje research gedaan. Genoeg te vinden.
Website Redoxx
Zie ook tips op: http://www.onebag.com/
Emirates is de enige maatschappij die de belastingen eerlijk aangeeft, dit zijn namelijk de belastingen die Emirates daadwerkelijk betaald op de divese vliegvelden (Amsterdam en Dubai). (In Indonesie zelf betaal je bij vertrek ter plaatse 150.000 RPH, een euro of 12-13.quote:Op zondag 26 augustus 2012 18:04 schreef donald_dick het volgende:
[..]
De belasting gaat vooral naar het land waar de airports zijn
Persoonlijk Zou ik met Cathay vliegen, maar dat is meer persoonlijk. Welke vlucht is kwa reistijd en overstaptijd het snelst ?
dat is de charme van het reizenquote:Op zondag 26 augustus 2012 21:01 schreef static het volgende:
Overigens blijf ik het nog steeds grappig vinden dat tijdens het boarden de mensen apatisch naar hun board-pass kijken voor het stoelnummer - wat dan rij 30 blijkt te zijn ofzo - en echt bij elke rij (nog in de BC) kijken waar ze eigenlijk zijn en er zelfs even voor stoppen.
Op Moskou alles met creditcard kunnen doen, prijzen stonden meest ook in euro..quote:Op maandag 27 augustus 2012 12:59 schreef chuddybong het volgende:
Ik vlieg morgen naar Beijing met overstap in St. Petersburg. Ik moet daar zo'n 5 uur wachten. Is het dan verstandig om wat Russisch geld bij te hebben, voor het geval ik iets van eten of drinken wil kopen? Of is creditcard voldoende?
als het daar bij blijft.quote:Op zondag 26 augustus 2012 21:01 schreef static het volgende:
Overigens blijf ik het nog steeds grappig vinden dat tijdens het boarden de mensen apatisch naar hun board-pass kijken voor het stoelnummer - wat dan rij 30 blijkt te zijn ofzo - en echt bij elke rij (nog in de BC) kijken waar ze eigenlijk zijn en er zelfs even voor stoppen.
Dit wil met een codeshare vlucht nog wel eens gebeuren. Ook komt het wel eens voor doordat systemen niet overal ondersteund worden als in dat het inchecken wat jij doet niet afgehandeld kan worden op het vliegveld van vertrek.quote:Op maandag 27 augustus 2012 17:15 schreef sitting_elfling het volgende:
Ik wil atm inchecken via BA voor een vlucht naar Londen maar krijg, wanneer ik op inchecken klik het volgende bericht:
Sorry, we are unable to offer you Online Check-in for this flight on this occasion.
To check in and receive your boarding pass, please proceed to the airport.
Iemand enig ideetje waarom? Ik check immers liever online in dan dat ik ga wachten
Ik zie het morgen wel, al baal ik wel van niet inchecken, die toko's sluiten volgens mij al een uur voor de vlucht :/quote:Op maandag 27 augustus 2012 22:28 schreef static het volgende:
Heb ik ook wel eens als ik van KL terug naar Amsterdam vlieg (KLM), is een soort extra random controle.
Ik kijk gewoon altijd even naar de maximale afmetingen toegestaan bij de maatschappij, en de afmetingen van de tas. Hoeveel liter is lastig te zeggen, omdat dat weinig tot niks zegt over de afmeting.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 11:54 schreef bierjoost het volgende:
Hebben jullie enig idee hoeveel liter een backpack (ongeveer) kan zijn zodat deze nog als handbagage mee kan?
Bijvoorbeeld KLM handbagage is een stuk van 55 x 25 x 35 cm (l x b x h) = 48.125 cm^3 en dus 48,1 liter. Maar een tas van 48 liter zal meestal buiten een van de genoemde afmetingen vallen. Kwiwi merkt dus terecht op dat je beter op de afmetingen kunt afgaan.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 11:54 schreef bierjoost het volgende:
Hebben jullie enig idee hoeveel liter een backpack (ongeveer) kan zijn zodat deze nog als handbagage mee kan?
quote:Op zondag 2 september 2012 11:39 schreef DutchTrain het volgende:
Ja, als er een transatlantic deel in je gehele reis zit, kost het je niets. Is tegenwoordig bij bijna alle Amerikaanse maatschappijen de regel. Wel even opletten dat ze op de terugweg niet alsnog je creditcard vragen als je begint met de binnenlandse vlucht.
Ik heb geen ervaringen met US Airways, maar bij Delta hebben ze daar inderdaad een handje van, vooral als ik op de terugweg een stopover heb.quote:Op zondag 2 september 2012 11:39 schreef DutchTrain het volgende:
Ja, als er een transatlantic deel in je gehele reis zit, kost het je niets. Is tegenwoordig bij bijna alle Amerikaanse maatschappijen de regel. Wel even opletten dat ze op de terugweg niet alsnog je creditcard vragen als je begint met de binnenlandse vlucht.
No shit Sherlockquote:Op zondag 2 september 2012 12:03 schreef kwiwi het volgende:
O we hadden het hier laatst over handbagage als ik me niet vergis, en kwam net dit tegen: de Air Boss.
[ afbeelding ]
Aan de foto's op internet te zien kun je de tas helemaal openvouwen en zelfs je kleding met elastieken riempjes vastklemmen zoals in een koffer(tje).
Zie OP Vragen over vliegen #25 (e-tickets, inchecken, bagage, etc.)quote:Op maandag 10 september 2012 07:00 schreef kevertje77 het volgende:
Ik wil volgend jaar naar NYC (april/mei) maar als ik op klm.nl kijk zie ik dat het 1495 euro kost, als ik op klm.be kijk kost het 956 euro (2 tickets)
Ik zag dat iemand op dit forum ook een ticket vanaf Antwerpen had geboekt. Kan ik dit gewoon doen en de trein negeren ? Of is het verstandig via Antwerpen te reizen ? 500 euro is nogal wat geld namelijk.
Alternatief is BA maar heb slechte ervaringen met overstappen op LHR terminal 5
Fokker 70 is kleiner en heeft bij KLM ook krappere stoelen dan de gebruikelijke Embraer 190quote:Op dinsdag 11 september 2012 18:40 schreef static het volgende:
Heb vorig jaar 'opeens' vliegangst gekregen (ondanks dat ik heel veel vlieg) in een Embraer 190, waarschijnlijk door stress en omdat ik het zo'n pijpenla vliegtuigje vind.
Nu moet ik binnenkort een kort vluchtje doen waarbij óf met die Embraer gevlogen wordt of een andere vlucht met een Fokker 70. Zijn die te vergelijken met elkaar of is een Fokker 70 nog kleiner?
Laatste keer was chill met BA, gewoon zeuren dat je slechte ervaringen had maar ze nog een kans wilt geven.. misschien krijg je wel gratis upgrade naar world traveller plus (economy plus).quote:Op maandag 10 september 2012 07:00 schreef kevertje77 het volgende:
Ik wil volgend jaar naar NYC (april/mei) maar als ik op klm.nl kijk zie ik dat het 1495 euro kost, als ik op klm.be kijk kost het 956 euro (2 tickets)
Ik zag dat iemand op dit forum ook een ticket vanaf Antwerpen had geboekt. Kan ik dit gewoon doen en de trein negeren ? Of is het verstandig via Antwerpen te reizen ? 500 euro is nogal wat geld namelijk.
Alternatief is BA maar heb slechte ervaringen met overstappen op LHR terminal 5
De Fokker is dan wel weer iets breder wat ook weer een ander ruimtegevoel opwekt. Ik vind zelf de Embraer ook altijd wel fijnquote:Op dinsdag 11 september 2012 18:58 schreef XL het volgende:
[..]
Fokker 70 is kleiner en heeft bij KLM ook krappere stoelen dan de gebruikelijke Embraer 190
Ik moet zeggen dat de Embraer toch wel een favoriet van mij is bij de kleine vliegtuigjes
Dan ga ik het maar weer eens proberen denk ik. Hoe zit dat met de Europe BC in dat toestel? Er staan toch maar twee stoelen naast elkaar? Dus geen middelste die leegblijft?quote:Op dinsdag 11 september 2012 20:17 schreef Thetallguy het volgende:
[..]
De Fokker is dan wel weer iets breder wat ook weer een ander ruimtegevoel opwekt. Ik vind zelf de Embraer ook altijd wel fijn
A en C inderdaad, maar de stoelen zijn net zo smal als economy. Je hebt wel iets meer beenruimte, maar da's marginaal. En dat is zo de eerste 10 rijen, en meestal zijn alleen de eerste 3 "BC" (het zou niet zo mogen heten).quote:Op dinsdag 11 september 2012 23:19 schreef static het volgende:
[..]
Dan ga ik het maar weer eens proberen denk ik. Hoe zit dat met de Europe BC in dat toestel? Er staan toch maar twee stoelen naast elkaar? Dus geen middelste die leegblijft?
Een vliegtuig kan me ook niet groot genoeg zijn. Ik heb het niet op die kleinere dingenquote:Op dinsdag 11 september 2012 18:40 schreef static het volgende:
Heb vorig jaar 'opeens' vliegangst gekregen (ondanks dat ik heel veel vlieg) in een Embraer 190, waarschijnlijk door stress en omdat ik het zo'n pijpenla vliegtuigje vind.
Nu moet ik binnenkort een kort vluchtje doen waarbij óf met die Embraer gevlogen wordt of een andere vlucht met een Fokker 70. Zijn die te vergelijken met elkaar of is een Fokker 70 nog kleiner?
Ik vind die kleine juist het leukste om in te vliegen, geen idee waarom eigenlijk. Misschien omdat je in grotere toestellen minder merkt dat je vliegt.quote:Op dinsdag 11 september 2012 23:57 schreef Bombshell het volgende:
[..]
Een vliegtuig kan me ook niet groot genoeg zijn. Ik heb het niet op die kleinere dingen
Hoe minder ik het merk hoe beter.. heb ook een lichte vliegangst.quote:Op woensdag 12 september 2012 00:00 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Ik vind die kleine juist het leukste om in te vliegen, geen idee waarom eigenlijk. Misschien omdat je in grotere toestellen minder merkt dat je vliegt.
Het Departures 4 gedeelte wordt gebruikt voor vluchten naar Schengen landen. Het ligt naast Departures 3 dat voor non-Schengen bestemmingen wordt gebruikt. Volgens internationale afspraken wordt het paspoort van de reiziger gekontroleerd zodra deze een Schengen grens oversteekt.quote:Op dinsdag 11 september 2012 19:40 schreef Dos37 het volgende:
Waarom is Terminal 4 helemaal afgesloten van de rest van Schiphol? Ik vind dat vervelend
Klopt inderdaad, als je oplet zul je ook merken dat de twee schengen-gebieden (b,c, bovenkant d en m-terminals) geen paspoortcontrole hebben als je lokaal op stapt.quote:Op woensdag 12 september 2012 04:32 schreef jaco het volgende:
[..]
Het Departures 4 gedeelte wordt gebruikt voor vluchten naar Schengen landen. Het ligt naast Departures 3 dat voor non-Schengen bestemmingen wordt gebruikt. Volgens internationale afspraken wordt het paspoort van de reiziger gekontroleerd zodra deze een Schengen grens oversteekt.
Departures 3 en 4 moeten daarom gescheiden blijven zodat overstappers van Schengen naar niet-Schengen (en vice versa) gedwongen zijn om door de paspoortkontrole te lopen.
AC-kant heeft inderdaad twee stoelen, DEF heeft er drie waarbij de middelste dan vrij blijft. Stoel A kiezen dusquote:Op dinsdag 11 september 2012 23:19 schreef static het volgende:
[..]
Dan ga ik het maar weer eens proberen denk ik. Hoe zit dat met de Europe BC in dat toestel? Er staan toch maar twee stoelen naast elkaar? Dus geen middelste die leegblijft?
kleine, vooral propeller vliegtuigen, vind ik vooral leuk als ik naast iemand zit die er wat angst voor heeftquote:Op woensdag 12 september 2012 00:00 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Ik vind die kleine juist het leukste om in te vliegen, geen idee waarom eigenlijk. Misschien omdat je in grotere toestellen minder merkt dat je vliegt.
Mag mee.quote:Op donderdag 13 september 2012 10:59 schreef Blistering het volgende:
Even een (hopelijk) simpele vraag. Stel ik koop een parfum bij het tax-free shoppen van precies 100ml, wordt daar dan een probleem van gemaakt? Of mag dat nog gewoon aan boord.
Als je iets tax free koopt dan pakken ze het toch meestal in een verzegelde verpakking in waardoor het altijd mee mag in het vliegtuig, zelfs als het meer dan 100 ml is?quote:Op donderdag 13 september 2012 10:59 schreef Blistering het volgende:
Even een (hopelijk) simpele vraag. Stel ik koop een parfum bij het tax-free shoppen van precies 100ml, wordt daar dan een probleem van gemaakt? Of mag dat nog gewoon aan boord.
Ik had een dichte fles in een verzegelde tas op Narita gekocht, en toen ik in Chicago over moest stappen mocht ik hem niet meenemen. Gelukkig was ik beetje twijfelig met die trage customs in de VS waardoor ik het vroeg voordat ik bij security was en het nog in m'n koffer kon stoppen.quote:Op donderdag 13 september 2012 13:13 schreef falling_away het volgende:
[..]
Als je iets tax free koopt dan pakken ze het toch meestal in een verzegelde verpakking in waardoor het altijd mee mag in het vliegtuig, zelfs als het meer dan 100 ml is?
Tenminste dat was zo bij de afgelopen keren dat ik iets kocht in de tax free winkels. Als het verzegeld bleef mocht het zelfs mee bij de andere vliegvelden waar ik moest overstappen.
Klopt, ik zag laatst ook dat mensen hun gesealde tax free items in moesten leveren, heb alleen geen flauw idee meer op welk vliegveld/in welk land dat was.quote:Op donderdag 13 september 2012 18:24 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Ik had een dichte fles in een verzegelde tas op Narita gekocht, en toen ik in Chicago over moest stappen mocht ik hem niet meenemen. Gelukkig was ik beetje twijfelig met die trage customs in de VS waardoor ik het vroeg voordat ik bij security was en het nog in m'n koffer kon stoppen.
Dus niet altijd.
Is niet ok.. als ik m'n tas af had moeten geven was ik zacht gezegd not amused geweest.quote:Op donderdag 13 september 2012 18:26 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Klopt, ik zag laatst ook dat mensen hun gesealde tax free items in moesten leveren, heb alleen geen flauw idee meer op welk vliegveld/in welk land dat was.
Kan ik me voorstellen, vooral omdat je denkt dat het geseald wél altijd mee mag. Zo wordt het ook verkocht, "kan mee door de security check".quote:Op donderdag 13 september 2012 18:29 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Is niet ok.. als ik m'n tas af had moeten geven was ik zacht gezegd not amused geweest.
En omdat er een fles sake in zat van 50 dollarquote:Op donderdag 13 september 2012 18:30 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Kan ik me voorstellen, vooral omdat je denkt dat het geseald wél altijd mee mag. Zo wordt het ook verkocht, "kan mee door de security check".
Vanaf schiphol geldt dat alle sealbags uit de EU mee mogen, plus VS, Canada en Maleisie.quote:Op donderdag 13 september 2012 18:26 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Klopt, ik zag laatst ook dat mensen hun gesealde tax free items in moesten leveren, heb alleen geen flauw idee meer op welk vliegveld/in welk land dat was.
Engeland behoort dan ook niet tot de Schengenlanden en heeft geen open grenzen naar Europese landen.quote:Op maandag 17 september 2012 12:15 schreef Dos37 het volgende:
Mijn vraag was trouwens niet nodig want Engeland vertrekt wel van de H pier dus je kunt heel Schiphol doorlopen.
Met trein en boot heb je ook paspoortcontrole van zowel marechaussee in Nederland als immigratie in Engeland.quote:
Hangt ook van de maatschappij af, met BA vertrek je vanaf D. Was H niet de SleazyJet pier?quote:Op maandag 17 september 2012 12:15 schreef Dos37 het volgende:
Mijn vraag was trouwens niet nodig want Engeland vertrekt wel van de H pier dus je kunt heel Schiphol doorlopen.
Maar of je nou van onderkant D of H vertrekt, je hebt toegang tot dezelfde dutyfree shops / lounges, en daar ging het om H is lowbudget/charter inderdaad.quote:Op maandag 17 september 2012 21:54 schreef LintuxCx het volgende:
[..]
Hangt ook van de maatschappij af, met BA vertrek je vanaf D. Was H niet de SleazyJet pier?
Veel winkelen, mensen kijken, bij starbucks hangen . Het is wel leuk om daar een rondje te lopen en een indruk te krijgen van de overdreven Dubai stijl, maar luchthavens blijven toch luchthavens .quote:Op dinsdag 18 september 2012 09:12 schreef SEMTEX het volgende:
Iemand nog leuke tips voor het vliegveld van Dubai? Ik hou er een tussenstop van 6 uur Heb al gezien dat de vertrekhal geen straf is.
persoomlijk zijn menige luchthavens in de VS toch wel af en toe wat meer vliegveld, als het op mensen kijken aankomt. Heb me een keer 7 uur vermaakt met alleen mensen kijken op Chicago, daar hebben ze een geweldig Mexikaans getint barretje, en kun je heerlijk mensen kijken, dan is je direct duidelijk waarom ze daar Maried With Children hebben gesitueerd.quote:Op dinsdag 18 september 2012 09:28 schreef Allure_ het volgende:
[..]
Veel winkelen, mensen kijken, bij starbucks hangen . Het is wel leuk om daar een rondje te lopen en een indruk te krijgen van de overdreven Dubai stijl, maar luchthavens blijven toch luchthavens .
is vliegtickets betrouwbaar? ik zie dat ze daar goedkopere vluchten vinden dan op cheaptickets.nlquote:Op dinsdag 18 september 2012 18:14 schreef Kaas- het volgende:
Heeft iemand wellicht goede tips voor een website a la vliegtickets.nl, maar dan voor Azie? Zit enkele maanden in Hong Kong en zoek goede vluchten naar Thailand, Vietnam en China en ik waardeer alle tips!
Vliegtickets vind ik sowieso nooit echt goed. Kijk zelf altijd op skyscanner en worldticketcenter (die zijn geregeld nog een paar tientjes goedkoper in vergelijking met de skyscanner prijs).quote:Op dinsdag 18 september 2012 18:14 schreef Kaas- het volgende:
Heeft iemand wellicht goede tips voor een website a la vliegtickets.nl, maar dan voor Azie? Zit enkele maanden in Hong Kong en zoek goede vluchten naar Thailand, Vietnam en China en ik waardeer alle tips!
Dat is serieus handig, ik zoek al heel lang een website waar je een goedkoopste-dagen-kalender kunt bekijken. Thanksquote:Op woensdag 19 september 2012 00:51 schreef LintuxCx het volgende:
Puur voor tickets zoeken gebruik ik het liefst http://matrix.itasoftware.com/ . Is vrij uitgebreid en vlot, geen reclamemeuk er doorheen ook. Kan ook dingen doen zoals over een 30-dagen periode de goedkoopste vertrekdatum opzoeken voor een reis van bepaalde lengte.
Je kunt er alleen niet boeken, maar zodra je de reis die je wil gevonden hebt, kun je dat gewoon direct bij de maatschappij doen.
Zulke slaapcabines worden als hotelkamers verkocht, dus die zou je op booking.com etc moeten kunnen vinden als ze bestaan op die luchthaven. Zo te zien is er alleen een hotel ...quote:Op dinsdag 18 september 2012 23:48 schreef Sachaaa het volgende:
- heeft iemand ervaring met zulke lange overstaptijden? Is een hotel de moeite waard of kan ik ook ergens anders douchen en slapen op t vliegveld? Ik las iets over slaapcabines in een oud nieuwsbericht maar kan het niet bij Emirates oid terugvinden;
Normaalgesproken wordt het doorgelabeled, anders zou je immers gedwongen zijn om door immigration te gaan in Dubai en een visa aan te vragen. Voor de zekerheid kun je het vragen bij het inchecken.quote:- wordt mijn bagage doorgelabeld naar HKJ ook al heb ik geen direct aansluitende vlucht of moet ik die tussentijds ophalen?
Voordat je Halsoverkop deze ietwat klote connectie gaat boeken, kijk even op klm.com en ga naar de belgische site (bovenin België selecteren).quote:Op dinsdag 18 september 2012 23:48 schreef Sachaaa het volgende:
Ik wil eind oktober richting Thailand, via Hong Kong (familiebezoek). Via Emirates heb ik de volgende vlucht gevonden:
14.40u AMS - Dubai 0.05
10.05u (volgende dag dus) Dubai - HK
Dat is dus 10 uur op het vliegveld in Dubai. Er is een kortere optie (3u wachten met een extra stop in BKK) maar die is ¤500 duurder. Ik maak dan ook geen aanspraak op een gratis overnachtig vanuit Emirates (want economy en niet gedwongen dus). Mijn vragen:
- heeft iemand ervaring met zulke lange overstaptijden? Is een hotel de moeite waard of kan ik ook ergens anders douchen en slapen op t vliegveld? Ik las iets over slaapcabines in een oud nieuwsbericht maar kan het niet bij Emirates oid terugvinden;
- wordt mijn bagage doorgelabeld naar HKJ ook al heb ik geen direct aansluitende vlucht of moet ik die tussentijds ophalen?
Daar ging het idd om. Gewoon lekker beetje rondlopen van pier D tot pier H, mensen kijken winkeltje in winkeltje uit. Pier M is gewoon een varkensschuur met één AKO en één klein barretje in mijn herinnering.quote:Op dinsdag 18 september 2012 08:37 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Maar of je nou van onderkant D of H vertrekt, je hebt toegang tot dezelfde dutyfree shops / lounges, en daar ging het om H is lowbudget/charter inderdaad.
goeie optie ! je moet alleen niet de tig vragen op alle reis fora vergeten "moet ik nu echt de trein pakken in Antwerpen/Brussel ?"quote:Op woensdag 19 september 2012 18:43 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Voordat je Halsoverkop deze ietwat klote connectie gaat boeken, kijk even op klm.com en ga naar de belgische site (bovenin België selecteren).
Kies als vertrekluchthaven Antwerpen station, en voila daar kan je tarieven vinden met vertrek van eind oktober voor 618 euro. Je moet op de heenweg de treinreis wel maken, maar op de terugweg kan je de trein gewoon laten schieten omdat je de bagage al krijgt in Amsterdam.
Op deze manier bespaar je een lange connectie op Dubai, 3 uur is prima, 10 is gewoon vervelend en veel te lang, de KLM vlucht is daarnaast rechtstreeks.
Toch maar de F70 genomen, een rij van twee stoelen en ééntje van 3. Had heel rij 1 (D) voor mijzelf.quote:Op dinsdag 11 september 2012 20:17 schreef Thetallguy het volgende:
[..]
De Fokker is dan wel weer iets breder wat ook weer een ander ruimtegevoel opwekt. Ik vind zelf de Embraer ook altijd wel fijn
Klopt inderdaad. Meer een veredelde wachtruimte.quote:Op woensdag 19 september 2012 18:48 schreef Dos37 het volgende:
[..]
Daar ging het idd om. Gewoon lekker beetje rondlopen van pier D tot pier H, mensen kijken winkeltje in winkeltje uit. Pier M is gewoon een varkensschuur met één AKO en één klein barretje in mijn herinnering.
Mensen kijken is altijd leuk op luchthavens, en amerikaanse luchthavens zijn inderdaad het mooiste. Heb een keer een nacht op la guardia geslapen op een vensterbank met wat amerikanen, wat geweldigquote:Op dinsdag 18 september 2012 17:02 schreef Roger_ het volgende:
[..]
persoomlijk zijn menige luchthavens in de VS toch wel af en toe wat meer vliegveld, als het op mensen kijken aankomt. Heb me een keer 7 uur vermaakt met alleen mensen kijken op Chicago, daar hebben ze een geweldig Mexikaans getint barretje, en kun je heerlijk mensen kijken, dan is je direct duidelijk waarom ze daar Maried With Children hebben gesitueerd.
Volgens de regeltjes moet je het inchecken, in de praktijk laat je je baas dat soort dingen opsturen door een koerier. Dat is goedkoper dan inchecken en je hoeft er niet mee te zeulen.quote:Op donderdag 20 september 2012 13:28 schreef leolinedance het volgende:
Ik wil buiten mijn handbagage (een gewone rugzak) en een koffer (max. 10-15 kilo) nog 2 stuks bagage meenemen. Dit zijn 2 bannertassen zoals dit:
[ afbeelding ]
Ongeveer 15x15x100cm
Ik weet dat deze wel eens 'meegesmokkeld' worden als handbagage. Met 1 stuks moet het zeker wel lukken zeggen collega's, 2 waarschijnlijk ook wel. Inchecken is ook een optie, maar waarschijnlijk moet hier wel voor betaald worden?
Wat zouden jullie doen? Vlucht met Turkish Airways via Istanbul naar Riyadh.
Haha alsof een beetje baas dat gaat doen... Ik neem aan dat je de secretaresse bedoelt?quote:Op donderdag 20 september 2012 14:21 schreef XL het volgende:
[..]
Volgens de regeltjes moet je het inchecken, in de praktijk laat je je baas dat soort dingen opsturen door een koerier. Dat is goedkoper dan inchecken en je hoeft er niet mee te zeulen.
Hij bedoelt natuurlijk: "laat je je baas dat doen" als in "laat je dat op kosten van de zaak doen".quote:Op donderdag 20 september 2012 15:06 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Haha alsof een beetje baas dat gaat doen... Ik neem aan dat je de secretaresse bedoelt?
Maar goed, uiteraard gaat dat niet meer omdat ik zaterdag vertrek.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |