Ah, dat heb ik dan weer zelden. En als het gebeurt, loop ik even langs een winkel en betaalt de baas mijn spullen. Maar nogmaals, gebeurt zelden.quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 14:59 schreef XL het volgende:
Ik doe dat juist omdat mijn reizen te divers zijn. Meermaals gehad dat ik maandagochtend denk dat ik voor 1 presentatie op en neer naar München vlieg en dat ik vrijdag thuiskom en in 4 verschillende landen was. Het gewicht van overhemden en onderbroeken neem ik ook voor lief. Of mijn koffer nu 7 of 9 kilo weegt maakt me niks uit.
Intercontinentaal van langer dan een week komt nooit als een verrassing voor mij.
bedoel ik, zo kun je nog op goed ideeën komen. denk dat ik die techniek ook eens ga proberen.quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 14:29 schreef Bajskorv het volgende:
Daarvoor zijn mijn reisen te divers. Ik heb wel een la vol standaard pakketjes liggen, dus ben altijd snel gepakt. Maar soms is het 1 nachtje A'dam, dan ineens 9 dagen Hong Kong en vervolgens weer 3 dagen Parijs ofzo. Onhandig om altijd dezelfde koffer te hebben, dan reis is de helft van de tijd te zwaar en heb ik de andere helft van de tijd te weinig ruimte.
Alles in het eigen tasje laten, en dan zo weer in een groter stuk bagage doen. Anders zit je met meerdere stukken bagage uiteraard.quote:Op zondag 26 augustus 2012 11:21 schreef polariteit het volgende:
Over 2 weken gaan wij vliegen naar Las Vegas. Bedoeling is dat we in de VS ook gaan kamperen, dus de tent+matjes+slaapzak moeten mee.
Iemand tips hoe we dit het beste het vliegtuig in kunnen nemen? Alles gewoon los laten, alles in een tas/zak? De spullen zitten wel gewoon allemaal in hun eigen 'zakje' zeg maar, maar ik vraag me af wordt het niet link met zoveel losse spullen?
Waarom zou dat helpen? Je weet toch zelf ook al wel dat er maar zelden iets verkeerd gaat?quote:Op zondag 26 augustus 2012 13:40 schreef SherlockHolmes het volgende:
Wie vliegt er hier echt heel vaak? Ik vlieg een paar keer per jaar naar St. Petersburg (2,5 uur) en morgen moet ik weer. Maar ik kamp met erge vliegangst. Dus het zal helpen als jullie vertellen hoe veilig / vaak jullie vliegen
Dat is zoquote:Op zondag 26 augustus 2012 14:02 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Waarom zou dat helpen? Je weet toch zelf ook al wel dat er maar zelden iets verkeerd gaat?
De antwoorden staan overigens al in het topic dat je erover geopend hebt
degenen waarbij het echt mis ging zitten hier nietquote:Op zondag 26 augustus 2012 13:40 schreef SherlockHolmes het volgende:
Wie vliegt er hier echt heel vaak? Ik vlieg een paar keer per jaar naar St. Petersburg (2,5 uur) en morgen moet ik weer. Maar ik kamp met erge vliegangst. Dus het zal helpen als jullie vertellen hoe veilig / vaak jullie vliegen
quote:Op zondag 26 augustus 2012 14:32 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
degenen waarbij het echt mis ging zitten hier niet
met condoom om vliegt altijd veiliger..... zucht sorry, de puber kwam effe in me naar boven.quote:Op zondag 26 augustus 2012 13:40 schreef SherlockHolmes het volgende:
Wie vliegt er hier echt heel vaak? Ik vlieg een paar keer per jaar naar St. Petersburg (2,5 uur) en morgen moet ik weer. Maar ik kamp met erge vliegangst. Dus het zal helpen als jullie vertellen hoe veilig / vaak jullie vliegen
De belasting gaat vooral naar het land waar de airports zijnquote:Op zondag 26 augustus 2012 17:41 schreef Farenji het volgende:
Voor een ticket naar Indonesie kan ik kiezen tussen Emirates, Cathay Pacific en Malaysia Airlines. De prijs is ongeveer hetzelfde; zit er nog veel kwaliteitsverschil tussen deze drie? Ik heb met geen van drieen ervaringen.
En iets anders, die prijzen en belastingen, wtf? Wat een verschillen, waar gaan die belastingen naartoe?
Emirates: Vliegticket p.p. ¤ 710,00 + Belasting p.p. ¤ 30,12
Cathay Pacific: Vliegticket p.p. ¤ 467,00 + Belasting p.p. ¤ 276,06
Malaysia Airlines: Vliegticket p.p. ¤ 358,00 + Belasting p.p. ¤ 390,64
Vandaag ook. Kon het gekrakeel mooi vanuit de KLM lounge zien, heb je een mooi uitzicht binnen de terminal.quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 21:41 schreef LintuxCx het volgende:
Wat is het trouwens druk op Schiphol zeg. Ben er net aangekomen.
Twee geweldige sites, dank je wel daarvoorquote:Op donderdag 23 augustus 2012 23:56 schreef Sigmund_Freud het volgende:
Beetje research gedaan. Genoeg te vinden.
Website Redoxx
Zie ook tips op: http://www.onebag.com/
Emirates is de enige maatschappij die de belastingen eerlijk aangeeft, dit zijn namelijk de belastingen die Emirates daadwerkelijk betaald op de divese vliegvelden (Amsterdam en Dubai). (In Indonesie zelf betaal je bij vertrek ter plaatse 150.000 RPH, een euro of 12-13.quote:Op zondag 26 augustus 2012 18:04 schreef donald_dick het volgende:
[..]
De belasting gaat vooral naar het land waar de airports zijn
Persoonlijk Zou ik met Cathay vliegen, maar dat is meer persoonlijk. Welke vlucht is kwa reistijd en overstaptijd het snelst ?
dat is de charme van het reizenquote:Op zondag 26 augustus 2012 21:01 schreef static het volgende:
Overigens blijf ik het nog steeds grappig vinden dat tijdens het boarden de mensen apatisch naar hun board-pass kijken voor het stoelnummer - wat dan rij 30 blijkt te zijn ofzo - en echt bij elke rij (nog in de BC) kijken waar ze eigenlijk zijn en er zelfs even voor stoppen.
Op Moskou alles met creditcard kunnen doen, prijzen stonden meest ook in euro..quote:Op maandag 27 augustus 2012 12:59 schreef chuddybong het volgende:
Ik vlieg morgen naar Beijing met overstap in St. Petersburg. Ik moet daar zo'n 5 uur wachten. Is het dan verstandig om wat Russisch geld bij te hebben, voor het geval ik iets van eten of drinken wil kopen? Of is creditcard voldoende?
als het daar bij blijft.quote:Op zondag 26 augustus 2012 21:01 schreef static het volgende:
Overigens blijf ik het nog steeds grappig vinden dat tijdens het boarden de mensen apatisch naar hun board-pass kijken voor het stoelnummer - wat dan rij 30 blijkt te zijn ofzo - en echt bij elke rij (nog in de BC) kijken waar ze eigenlijk zijn en er zelfs even voor stoppen.
Dit wil met een codeshare vlucht nog wel eens gebeuren. Ook komt het wel eens voor doordat systemen niet overal ondersteund worden als in dat het inchecken wat jij doet niet afgehandeld kan worden op het vliegveld van vertrek.quote:Op maandag 27 augustus 2012 17:15 schreef sitting_elfling het volgende:
Ik wil atm inchecken via BA voor een vlucht naar Londen maar krijg, wanneer ik op inchecken klik het volgende bericht:
Sorry, we are unable to offer you Online Check-in for this flight on this occasion.
To check in and receive your boarding pass, please proceed to the airport.
Iemand enig ideetje waarom? Ik check immers liever online in dan dat ik ga wachten
Ik zie het morgen wel, al baal ik wel van niet inchecken, die toko's sluiten volgens mij al een uur voor de vlucht :/quote:Op maandag 27 augustus 2012 22:28 schreef static het volgende:
Heb ik ook wel eens als ik van KL terug naar Amsterdam vlieg (KLM), is een soort extra random controle.
Ik kijk gewoon altijd even naar de maximale afmetingen toegestaan bij de maatschappij, en de afmetingen van de tas. Hoeveel liter is lastig te zeggen, omdat dat weinig tot niks zegt over de afmeting.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 11:54 schreef bierjoost het volgende:
Hebben jullie enig idee hoeveel liter een backpack (ongeveer) kan zijn zodat deze nog als handbagage mee kan?
Bijvoorbeeld KLM handbagage is een stuk van 55 x 25 x 35 cm (l x b x h) = 48.125 cm^3 en dus 48,1 liter. Maar een tas van 48 liter zal meestal buiten een van de genoemde afmetingen vallen. Kwiwi merkt dus terecht op dat je beter op de afmetingen kunt afgaan.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 11:54 schreef bierjoost het volgende:
Hebben jullie enig idee hoeveel liter een backpack (ongeveer) kan zijn zodat deze nog als handbagage mee kan?
quote:Op zondag 2 september 2012 11:39 schreef DutchTrain het volgende:
Ja, als er een transatlantic deel in je gehele reis zit, kost het je niets. Is tegenwoordig bij bijna alle Amerikaanse maatschappijen de regel. Wel even opletten dat ze op de terugweg niet alsnog je creditcard vragen als je begint met de binnenlandse vlucht.
Ik heb geen ervaringen met US Airways, maar bij Delta hebben ze daar inderdaad een handje van, vooral als ik op de terugweg een stopover heb.quote:Op zondag 2 september 2012 11:39 schreef DutchTrain het volgende:
Ja, als er een transatlantic deel in je gehele reis zit, kost het je niets. Is tegenwoordig bij bijna alle Amerikaanse maatschappijen de regel. Wel even opletten dat ze op de terugweg niet alsnog je creditcard vragen als je begint met de binnenlandse vlucht.
No shit Sherlockquote:Op zondag 2 september 2012 12:03 schreef kwiwi het volgende:
O we hadden het hier laatst over handbagage als ik me niet vergis, en kwam net dit tegen: de Air Boss.
[ afbeelding ]
Aan de foto's op internet te zien kun je de tas helemaal openvouwen en zelfs je kleding met elastieken riempjes vastklemmen zoals in een koffer(tje).
Zie OP Vragen over vliegen #25 (e-tickets, inchecken, bagage, etc.)quote:Op maandag 10 september 2012 07:00 schreef kevertje77 het volgende:
Ik wil volgend jaar naar NYC (april/mei) maar als ik op klm.nl kijk zie ik dat het 1495 euro kost, als ik op klm.be kijk kost het 956 euro (2 tickets)
Ik zag dat iemand op dit forum ook een ticket vanaf Antwerpen had geboekt. Kan ik dit gewoon doen en de trein negeren ? Of is het verstandig via Antwerpen te reizen ? 500 euro is nogal wat geld namelijk.
Alternatief is BA maar heb slechte ervaringen met overstappen op LHR terminal 5
Fokker 70 is kleiner en heeft bij KLM ook krappere stoelen dan de gebruikelijke Embraer 190quote:Op dinsdag 11 september 2012 18:40 schreef static het volgende:
Heb vorig jaar 'opeens' vliegangst gekregen (ondanks dat ik heel veel vlieg) in een Embraer 190, waarschijnlijk door stress en omdat ik het zo'n pijpenla vliegtuigje vind.
Nu moet ik binnenkort een kort vluchtje doen waarbij óf met die Embraer gevlogen wordt of een andere vlucht met een Fokker 70. Zijn die te vergelijken met elkaar of is een Fokker 70 nog kleiner?
Laatste keer was chill met BA, gewoon zeuren dat je slechte ervaringen had maar ze nog een kans wilt geven.. misschien krijg je wel gratis upgrade naar world traveller plus (economy plus).quote:Op maandag 10 september 2012 07:00 schreef kevertje77 het volgende:
Ik wil volgend jaar naar NYC (april/mei) maar als ik op klm.nl kijk zie ik dat het 1495 euro kost, als ik op klm.be kijk kost het 956 euro (2 tickets)
Ik zag dat iemand op dit forum ook een ticket vanaf Antwerpen had geboekt. Kan ik dit gewoon doen en de trein negeren ? Of is het verstandig via Antwerpen te reizen ? 500 euro is nogal wat geld namelijk.
Alternatief is BA maar heb slechte ervaringen met overstappen op LHR terminal 5
De Fokker is dan wel weer iets breder wat ook weer een ander ruimtegevoel opwekt. Ik vind zelf de Embraer ook altijd wel fijnquote:Op dinsdag 11 september 2012 18:58 schreef XL het volgende:
[..]
Fokker 70 is kleiner en heeft bij KLM ook krappere stoelen dan de gebruikelijke Embraer 190
Ik moet zeggen dat de Embraer toch wel een favoriet van mij is bij de kleine vliegtuigjes
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |