Haha denk jij dat echt?quote:Op donderdag 9 augustus 2012 12:00 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Als je voor het werk 12 uur moet vliegen mag ik toch aannemen dat je minstens in business class wordt gezet?
Bij een beetje bedrijf wel ja.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 08:38 schreef leolinedance het volgende:
Laatste post vorige topic:
[..]
Haha denk jij dat echt?
Nee dus. Sterker nog, geen enkel bedrijf dat ik ken in onze sector (metaal / techniek) boekt niet MT werknemers nog in BC. Dat is overigens geen ramp als je niet te lang bent, ik zit prima in de EC in de 777-300ER of A380 van Emiratesquote:Op vrijdag 10 augustus 2012 08:40 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Bij een beetje bedrijf wel ja.
Zo vreemd is dat niet hoor, genoeg bedrijven die dat (nog steeds) doen.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 08:38 schreef leolinedance het volgende:
Laatste post vorige topic:
[..]
Haha denk jij dat echt?
Die ervaring heb ik zeker niet. Een vertegenwoordiger, projectleider, technische man of monteur wordt écht niet BC geboekt. Zelfs managers vliegen niet BC in onze sector. Misschien de MT leden wel, maar die vliegen dan weer niet zo vaak en al zeker niet ver. Kan me voorstellen dat het bij overheidsinstanties anders is, die brassen het (belasting)geld er wel doorheenquote:Op vrijdag 10 augustus 2012 09:20 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Zo vreemd is dat niet hoor, genoeg bedrijven die dat (nog steeds) doen.
In jouw sector, in andere sectoren zal het niet overal hetzelfde zijn. Nogmaals, wij boeken alles BC. Zelfs vluchtjes van een uur of the Eurostar. En inderdaad, dat kost het nodige. De baas is ook de eigenaar, dus als hij het zo prima vindt, klaag ik niet.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 09:53 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Die ervaring heb ik zeker niet. Een vertegenwoordiger, projectleider, technische man of monteur wordt écht niet BC geboekt. Zelfs managers vliegen niet BC in onze sector. Misschien de MT leden wel, maar die vliegen dan weer niet zo vaak en al zeker niet ver. Kan me voorstellen dat het bij overheidsinstanties anders is, die brassen het (belasting)geld er wel doorheen
Dit dus. Ik hang nergens labels aan, zie het nut echt niet. Er zit niet voor niks een barcode aan en ze bellen je als ze je bagage hebben.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 08:30 schreef Thetallguy het volgende:
[..]
Als je koffer niet van de band rolt bij aankomst ga je natuurlijk met je bagagebewijs (wat meestal op de achterkant van je boardingpass geplakt wordt) naar de balie van de afhandelaar. Hier vul je een formuliertje in met je contactgegevens, en vervolgens gaan ze op zoek naar je koffer adv. de bagage tracing code die op de bagtag met barcode staat die ze bij het inchecken aan je tas hangen
Dat is echt al járen voorbij dat ambtenaren bc vlogen. Als ze dat al deden...quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 09:53 schreef leolinedance het volgende:
Kan me voorstellen dat het bij overheidsinstanties anders is, die brassen het (belasting)geld er wel doorheen
Uiteraard. Maar er vanuit gaan dat het overal zo is vind ik een beetje kortzichtig. Ook bij de grotere ingenieursbureaus gebeurt dit niet, buiten het management dan waarschijnlijk.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 10:50 schreef Bajskorv het volgende:
[..]
In jouw sector, in andere sectoren zal het niet overal hetzelfde zijn. Nogmaals, wij boeken alles BC. Zelfs vluchtjes van een uur of the Eurostar. En inderdaad, dat kost het nodige. De baas is ook de eigenaar, dus als hij het zo prima vindt, klaag ik niet.
Dus weer een grote groep die niet BC vliegt. Je bent echt een (lucky) uitzondering als je BC mag vliegen van je werkgever!quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 11:04 schreef lezzer het volgende:
[..]
Dat is echt al járen voorbij dat ambtenaren bc vlogen. Als ze dat al deden...
Natuurlijk, maar andersom is het net zo kortzichtig. Volgens mij gaat ook niemand ervan uit dat het overal zo zou zijn, maar goed.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 11:19 schreef leolinedance het volgende:
Uiteraard. Maar er vanuit gaan dat het overal zo is vind ik een beetje kortzichtig. Ook bij de grotere ingenieursbureaus gebeurt dit niet, buiten het management dan waarschijnlijk.
quote:Dus weer een grote groep die niet BC vliegt. Je bent echt een (lucky) uitzondering als je BC mag vliegen van je werkgever!
wel dus:quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 11:22 schreef Bajskorv het volgende:
[..]
Natuurlijk, maar andersom is het net zo kortzichtig. Volgens mij gaat ook niemand ervan uit dat het overal zo zou zijn, maar goed.
quote:Op donderdag 9 augustus 2012 12:00 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Als je voor het werk 12 uur moet vliegen mag ik toch aannemen dat je minstens in business class wordt gezet?
I stand corrected.quote:
Haha, bekende tafereel. Bij BA heb je ook nog FC, en ik heb dit jaar al twee keer een upgrade gekregen van BC naar FC op een lange vlucht, terwijl mijn baas niks kreeg. Bad luck.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 11:36 schreef XL het volgende:
Bij ons wordt ook geen Business Class gevlogen, tot op board level niet. Ook niet op lange vluchten. Dat geeft mooie taferelen, ik moest onlangs op dezelfde vlucht inchecken als onze CEO en ik kreeg de upgrade en hij niet
Ik zat een paar jaar geleden idd gewoon bij Neelie Kroes in Economy Class. Maar goed, dat was Aer Lingus DUB-AMS, die doen daar niet eens BC.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 11:04 schreef lezzer het volgende:
Dat is echt al járen voorbij dat ambtenaren bc vlogen. Als ze dat al deden...
Te veel theorie, zo ingewikkeld werkt het volgens mij allemaal niet.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 11:43 schreef XL het volgende:
Wij hebben het er kort over gehad, omdat we het niet goed begrepen. We zitten beiden aan ongeveer 100 tot 120 vluchten per jaar, hij echter 90% bij star alliance en ik 50% bij star alliance. Star Alliance (waar het om ging) moet dus denken dat hij de betere klant is, desondanks kreeg ik de upgrade en onze theorie is nu dat United mij de upgrade gaf omdat ik normaal gesproken Lufthansa klant ben en zij dus verwachten dat ik door hun upgrade policy via hun ga boeken. Ik ga de komende maanden deze theorie maar eens testen op intercontinentaal.
mobile.klm.com werkt wel bij mij in ieder geval.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 17:48 schreef static het volgende:
Iemand problemen met de klm.nl website? Pagina blijft blank in Chrome (ook via klm.com)
Als je hem in Madrid koopt heb je geen voordeel. Je mag volgens mij niet met een fles met vloeistof door de douane, dus als je hem in Bogota koopt, zou ik hem in je koffer doen. Ongetwijfeld dat het in de stad ook goedkoper is dan hier en niet alleen taxfreequote:Op vrijdag 10 augustus 2012 19:24 schreef krapula het volgende:
Ik heb een vraag die vermoedelijk al eerder gesteld is, maar kan er zo snel geen antwoord op vinden. Ik vlieg van Bogota naar Dusseldorf via Madrid. Nu wil ik een fles whisky kopen en heb hierbij twee vragen:
- als ik in Bogota een fles koop en in Madrid de stad in ga (heb 12 uur in Madrid), krijg ik dan problemen als ik me weer incheck?
- als ik in Madrid de whisky koop, is dat dan nog wel gunstig qua belastingen binnen eu etc? Of maakt dat geen verschil tov Bogota
Thx alvast!
op het moment ze er weer geld aan kunnen verdienen, net als die bangmakerij voor elektronische apparaten tijden opstijgen en landen.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 21:25 schreef LintuxCx het volgende:
Over vloeistoffenellende gesproken, wanneer krijgen we die fucking scanners waarmee die regels afgeschaft zullen worden?
Drie jaar geleden mocht ik al gewoon mijn flesje water meenemen op een binnenlandse vlucht in Japan nadat ze met een of ander apparaat controleerden of het echt water was.
Inderdaadquote:Op vrijdag 10 augustus 2012 21:25 schreef LintuxCx het volgende:
Over vloeistoffenellende gesproken, wanneer krijgen we die fucking scanners waarmee die regels afgeschaft zullen worden?
Drie jaar geleden mocht ik al gewoon mijn flesje water meenemen op een binnenlandse vlucht in Japan nadat ze met een of ander apparaat controleerden of het echt water was.
er is zonder meer een mooi meetprincipe, wat al decennia bestaat, wat akelig nauwkeurig kan bepalen of iets water is, geleidbaarheid. 300-400 mS is een flesje spa blauw. En daar moet Bin Laden zich veel moeite voor doen om een explosief te ontwikkelen die in die range zit.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 21:34 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Inderdaad![]()
Verbaasde ik me ook wel over. Ze hebben dat apparaat maar mocht sowieso doorlopen met allerlei vloeistoffen in de tas.
Mijn neef de ambtenaar is laatst nog BC naar Toronto gevlogen voor e.o.a. Ministerie. Maar Toronto valt nog wel mee, was niet super veel duurder als Economy.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 11:04 schreef lezzer het volgende:
[..]
Dat is echt al járen voorbij dat ambtenaren bc vlogen. Als ze dat al deden...
quote:Op zaterdag 11 augustus 2012 10:07 schreef bunnahabhain het volgende:
[..]
er is zonder meer een mooi meetprincipe, wat al decennia bestaat, wat akelig nauwkeurig kan bepalen of iets water is, geleidbaarheid. 300-400 mS is een flesje spa blauw. En daar moet Bin Laden zich veel moeite voor doen om een explosief te ontwikkelen die in die range zit.
Water, de vloeistof waar van je tig flesjes ziet liggen die in beslag zijn genomen bij de scanners, heeft een redelijk stabiele geleidbaarheid. van 300 - 400 mSievert. Een simpele hand meter van bijvoorbeeld WTW kan al decennia Drinkwater goed herkennen.quote:Op zaterdag 11 augustus 2012 22:48 schreef ozzietukker het volgende:
[..]Er is op dit moment geen enkele betrouwbaar meetinstrument voorhanden wat snel de handbagage van de passagiers kan scannen op bepaalde gevaarlijke vloeistoffen.
Thanks. Sorry, was een beetje aan het haasten, had ook zelf kunnen zoekenquote:Op zondag 12 augustus 2012 01:02 schreef Mazou het volgende:
Easyjet: ja. BA: nee.
Zie ook de websites van beide maatschappijen
Water is het probleem niet over het algemeen, dat kun je na de check ook wel uit de kraan halen en je lege flesje vullen. Het probleem zijn grote ongesealde/verkeerd gesealde flessen dure drank.quote:Op zaterdag 11 augustus 2012 23:20 schreef bunnahabhain het volgende:
[..]
Water, de vloeistof waar van je tig flesjes ziet liggen die in beslag zijn genomen bij de scanners, heeft een redelijk stabiele geleidbaarheid. van 300 - 400 mSievert. Een simpele hand meter van bijvoorbeeld WTW kan al decennia Drinkwater goed herkennen.
Het is alleen even de probe in de vloeistof steken.
Het is alleen de vraag noem je dat snel, ik vind van wel als iedereen zijn flesje open aan levert.
Vraag me af of spectrum analyse op een druppel los laten ook een optie is, maar dat meet principe kan ik niet goed.
Maar, wat ik gehoord heb van dat meet principe kan het echt veel stoffen van mekaar scheiden.
Juist het met de hand controleren van deze flesjes water met de huidige technieken die voorhanden zijn, wat elke passagier gemiddeld dan weer bij zich zal hebben is exact het probleem, want er zal een groot aantal meer 'bag checks' gaan plaatsvinden omdat een groot percentage van de passagiers niet de vloeistoffen apart aangeeft. Dit is dus het probleem, er zijn geen scanners beschikbaar die in één oogopslag en zonder de screener af te leiden van andere (veel belangrijkere) zaken dit kunnen onderscheiden. Daarnaast zal met de hand controleren voor elke passagier weer een extra handeling zijn en meer tijd kosten.quote:Op zaterdag 11 augustus 2012 23:20 schreef bunnahabhain het volgende:
[..]
Water, de vloeistof waar van je tig flesjes ziet liggen die in beslag zijn genomen bij de scanners, heeft een redelijk stabiele geleidbaarheid. van 300 - 400 mSievert. Een simpele hand meter van bijvoorbeeld WTW kan al decennia Drinkwater goed herkennen.
Het is alleen even de probe in de vloeistof steken.
Het is alleen de vraag noem je dat snel, ik vind van wel als iedereen zijn flesje open aan levert.
Vraag me af of spectrum analyse op een druppel los laten ook een optie is, maar dat meet principe kan ik niet goed.
Maar, wat ik gehoord heb van dat meet principe kan het echt veel stoffen van mekaar scheiden.
op zich, ik maak me er niet zo druk om specifiek water, maar meer er om dat er mogelijkheden zijn om iets te testen, dat het gewoon achterwege gelaten.quote:Op zondag 12 augustus 2012 08:30 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Water is het probleem niet over het algemeen, dat kun je na de check ook wel uit de kraan halen en je lege flesje vullen. Het probleem zijn grote ongesealde/verkeerd gesealde flessen dure drank.
Dat is natuurlijk een enorme investering en gaat ongetwijfeld tot langere wachttijden leiden. Die steekproef heb ik nog nooit van gehoord. Welke luchthaven gebeurt dat dan? En doet de airline dat dan of de security?quote:Op zondag 12 augustus 2012 09:22 schreef bunnahabhain het volgende:
[..]
op zich, ik maak me er niet zo druk om specifiek water, maar meer er om dat er mogelijkheden zijn om iets te testen, dat het gewoon achterwege gelaten.
Mij is al een aantal keren het flesje water af genomen tijdens de steekproef tijdens het boarden. dan ben ik al geruime tijd de security check voor bij. En dat irriteert me wel dat ze spulletjes van mij af nemen, terwijl dit gegarandeerd niet volgens de regeltjes is. En dat ze dan op dat moment geen moeite doen om te checken, terwijl het wel mogelijk is.
ik moet effe denken, wat ik me zeer zeker kan herinneren was Santiago de Chili, eerste keer dat ik de sjaak was, heb ik toen een hele discussie nog gehad, want er liepen mensen langs de steek proef met gewoon de flesjes in de hand, en konden door lopen. En een keer in Halifax, maar volgens mij heb ik dezer steekproef vaker gezien, ook op Schiphol en de Duitse luchthavens. En die wordt dan gewoon door dezelfde mensen uit gevoerd als de organisatie die aan de security check staan.quote:Op zondag 12 augustus 2012 10:47 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk een enorme investering en gaat ongetwijfeld tot langere wachttijden leiden. Die steekproef heb ik nog nooit van gehoord. Welke luchthaven gebeurt dat dan? En doet de airline dat dan of de security?
Gut, 2 minuten controle en je bent door. Ik moet er 100 keer per jaar doorheen en kan me er echt geen seconden druk over maken, ook niet als het verder onzin is.quote:Op zondag 12 augustus 2012 13:27 schreef bunnahabhain het volgende:
't gaat me niet om de watermeter, maar over het overdreven gehalte van security maatregelen, toevallig dan dat ik van een onderdeel verstand heb. maar goed.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |