abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 10 augustus 2012 @ 08:37:38 #1
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_115370174
Geht's wieder los ;)

Als vervolg op:
Lange vliegreizen en
[Centraal] Vragen over vliegen,
[Centraal] Vragen over vliegen #2
[Centraal] Vragen over vliegen #3
[Centraal] Vragen over vliegen! Deel #4
Vragen over vliegen Deel #5 (e-tickets, bagage etc.)
Vragen over Vliegen #6 (e-tickets, bagage, belasting etc.)
Vragen over vliegen #7 (e-tickets, bagage, belasting etc)
Vragen over vliegen #8 (e-tickets, bagage, belasting etc)
Vragen over vliegen deel 9 (tickets, bagage, etc)
Vragen over vliegen #10 (e-tickets, bagage, belasting etc)
Vragen over vliegen #11 (e-tickets, bagage, belasting etc)
Vragen over vliegen #12 (e-tickets, bagage, belasting etc)
Vragen over vliegen #13 (e-tickets, bagage, belasting etc)
Vragen over vliegen #14 (e-tickets, bagage, belasting etc)
Vragen over vliegen #15 (e-tickets, bagage, belasting etc)
Vragen over vliegen #16 (e-tickets, bagage, belasting etc)
Vragen over vliegen #17 (e-tickets, bagage, belasting etc)
Vragen over vliegen #18 (e-tickets, bagage, belasting etc)
Vragen over vliegen #19 (e-tickets, bagage, belasting etc)
Vragen over vliegen #20 (e-tickets, bagage, belasting etc)
Vragen over vliegen #21 (e-tickets, bagage, belasting etc)
Vragen over vliegen #22 (e-tickets, inchecken, bagage, etc.)
Vragen over vliegen #24 (e-tickets, inchecken, bagage, etc.)

kun je hier al je vragen kwijt over het vervoer door de lucht. Hoe werkt zo\'n e-ticket, waar kan ik vluchtinfo vinden, heeft een 777-200 van KLM nou wel of geen IFE en zitten die stoelen van BA nou lekkerder dan die van Singapore Airlines?

En hoe krijg je nou een goede plek in het vliegtuig? En hoe lukt het het best om te slapen in het vliegtuig?

Bediscussieer het allemaal hier :)

Veelgestelde vragen

Waar is de beste plek in het vliegtuig?
Dat is erg persoonlijk, beenruimte, aan het raam, niemand achter je of niemand voor je ? Maar www.seatguru.com helpt je een beetje op weg.

Hoe werkt een e-ticket?
Print het uit, neem je paspoort mee naar het vliegtuig en volg de instructies die je van de luchtvaartmaatschappij krijgt

Hoeveel (hand-)bagage mag ik meenemen?
Dat staat aangegeven in de voorwaarden bij het boeken bij de luchtvaartmaatschappij. Sommige luchthavens zoals veel Engelse beperken het aantal stuks handbagage tot 1

Welke voornaam vul ik in bij het boeken van een ticket?
Altijd de eerste volledige voornaam als in je paspoort.

Mag m'n koffer op slot?
Ja, maar niet naar de VS. Daarvoor kun je een speciaal TSA slot kopen.

Hoe kom ik aan een visum?
Kijk op www.wijsopreis.nl voor visuminformatie

Hoe werkt het visum voor de VS?

Kijk op deze website en http://esta.cbp.dhs.gov/esta/esta.html

Waarom zijn enkele reizen duurder dan retourtickets?
Enkele reizen worden verkocht voor de zakelijke markt

Waarom is een ticket van KLM vanaf Dusseldorf goedkoper dan vanaf Amsterdam voor dezelfde vlucht?

Dat is vanwege de concurrentie. Daar profiteer je hier ook van als je met BA of Lufthansa vliegt.

Kan ik een vlucht via Amsterdam boeken en dan pas daar opstappen?
Nee, als je een deel van een als 1 geheel geboekte reis niet maakt, dan is je ticket niet meer geldig. Ook als je bijvoorbeeld een KLM vlucht boekt op www.klm.be met vertrek vanaf Antwerpen Train Station (ZWE), dan dien je in Antwerpen je ticket op te halen. Wanneer je een ticket boekt bij (bijna) alle low-cost maatschappijen bestaat je reis uit losse enkele reizen en kan je eventueel wel een gedeelte van je vlucht overslaan.

Nog meer weten?
Kijk naar The Secret Life of Airports op BBC4 => http://www.bbc.co.uk/programmes/b00lbnkh :)

Let nog wel op deze centrale topics:
• Mocht je specifieke vragen hebben over vliegangst, kijk dan in: Vliegangst? Wat doe jij er tegen? (deel 2)
• of over pijn in je oren : Last van de oren met vliegen?
• Wil je de beste deal voor vliegtickets, stel je vraag dan in: Het grote -Hoe kom ik goedkoop van A naar B- topic #23
• En kom je een ongelooflijke aanbieding of nieuwtje tegen, post die dan in: [TRV] Nieuws en aanbiedingen

tvp's en offtopic reacties vliegen het topic uit zonder te vragen
  vrijdag 10 augustus 2012 @ 08:38:16 #2
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_115370178
Laatste post vorige topic:

quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2012 12:00 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Als je voor het werk 12 uur moet vliegen mag ik toch aannemen dat je minstens in business class wordt gezet? :{
Haha denk jij dat echt? :')
pi_115370206
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 08:38 schreef leolinedance het volgende:
Laatste post vorige topic:

[..]

Haha denk jij dat echt? :')
Bij een beetje bedrijf wel ja. :')
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
  vrijdag 10 augustus 2012 @ 08:46:50 #4
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_115370263
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 08:40 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Bij een beetje bedrijf wel ja. :')
Nee dus. Sterker nog, geen enkel bedrijf dat ik ken in onze sector (metaal / techniek) boekt niet MT werknemers nog in BC. Dat is overigens geen ramp als je niet te lang bent, ik zit prima in de EC in de 777-300ER of A380 van Emirates :)

Enig idee wat BC extra kost op een vlucht van een uurtje of 10, retour? Kost je minimaal het dubbele en vaak ca..3x de prijs van EC. Dus zo 1,5k extra. Ik snap wel dat bedrijven dit niet meer doen, zeker in deze crisistijd.

[ Bericht 7% gewijzigd door leolinedance op 10-08-2012 08:57:17 ]
pi_115370554
topicreeks gekoppeld
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
  vrijdag 10 augustus 2012 @ 09:20:21 #6
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_115370709
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 08:38 schreef leolinedance het volgende:
Laatste post vorige topic:

[..]

Haha denk jij dat echt? :')
Zo vreemd is dat niet hoor, genoeg bedrijven die dat (nog steeds) doen.
  vrijdag 10 augustus 2012 @ 09:53:01 #7
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_115371334
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 09:20 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Zo vreemd is dat niet hoor, genoeg bedrijven die dat (nog steeds) doen.
Die ervaring heb ik zeker niet. Een vertegenwoordiger, projectleider, technische man of monteur wordt écht niet BC geboekt. Zelfs managers vliegen niet BC in onze sector. Misschien de MT leden wel, maar die vliegen dan weer niet zo vaak en al zeker niet ver. Kan me voorstellen dat het bij overheidsinstanties anders is, die brassen het (belasting)geld er wel doorheen :{
pi_115372764
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 09:53 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Die ervaring heb ik zeker niet. Een vertegenwoordiger, projectleider, technische man of monteur wordt écht niet BC geboekt. Zelfs managers vliegen niet BC in onze sector. Misschien de MT leden wel, maar die vliegen dan weer niet zo vaak en al zeker niet ver. Kan me voorstellen dat het bij overheidsinstanties anders is, die brassen het (belasting)geld er wel doorheen :{
In jouw sector, in andere sectoren zal het niet overal hetzelfde zijn. Nogmaals, wij boeken alles BC. Zelfs vluchtjes van een uur of the Eurostar. En inderdaad, dat kost het nodige. De baas is ook de eigenaar, dus als hij het zo prima vindt, klaag ik niet.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_115372892
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 08:30 schreef Thetallguy het volgende:

[..]

Als je koffer niet van de band rolt bij aankomst ga je natuurlijk met je bagagebewijs (wat meestal op de achterkant van je boardingpass geplakt wordt) naar de balie van de afhandelaar. Hier vul je een formuliertje in met je contactgegevens, en vervolgens gaan ze op zoek naar je koffer adv. de bagage tracing code die op de bagtag met barcode staat die ze bij het inchecken aan je tas hangen :)
Dit dus. Ik hang nergens labels aan, zie het nut echt niet. Er zit niet voor niks een barcode aan en ze bellen je als ze je bagage hebben.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_115373095
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 09:53 schreef leolinedance het volgende:
Kan me voorstellen dat het bij overheidsinstanties anders is, die brassen het (belasting)geld er wel doorheen :{
Dat is echt al járen voorbij dat ambtenaren bc vlogen. Als ze dat al deden...
  vrijdag 10 augustus 2012 @ 11:19:22 #11
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_115373467
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 10:50 schreef Bajskorv het volgende:

[..]

In jouw sector, in andere sectoren zal het niet overal hetzelfde zijn. Nogmaals, wij boeken alles BC. Zelfs vluchtjes van een uur of the Eurostar. En inderdaad, dat kost het nodige. De baas is ook de eigenaar, dus als hij het zo prima vindt, klaag ik niet.
Uiteraard. Maar er vanuit gaan dat het overal zo is vind ik een beetje kortzichtig. Ook bij de grotere ingenieursbureaus gebeurt dit niet, buiten het management dan waarschijnlijk.
  vrijdag 10 augustus 2012 @ 11:20:37 #12
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_115373485
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 11:04 schreef lezzer het volgende:

[..]

Dat is echt al járen voorbij dat ambtenaren bc vlogen. Als ze dat al deden...
Dus weer een grote groep die niet BC vliegt. Je bent echt een (lucky) uitzondering als je BC mag vliegen van je werkgever!
pi_115373531
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 11:19 schreef leolinedance het volgende:
Uiteraard. Maar er vanuit gaan dat het overal zo is vind ik een beetje kortzichtig. Ook bij de grotere ingenieursbureaus gebeurt dit niet, buiten het management dan waarschijnlijk.
Natuurlijk, maar andersom is het net zo kortzichtig. Volgens mij gaat ook niemand ervan uit dat het overal zo zou zijn, maar goed.

quote:
Dus weer een grote groep die niet BC vliegt. Je bent echt een (lucky) uitzondering als je BC mag vliegen van je werkgever!
O+
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
  vrijdag 10 augustus 2012 @ 11:25:22 #14
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_115373619
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 11:22 schreef Bajskorv het volgende:

[..]

Natuurlijk, maar andersom is het net zo kortzichtig. Volgens mij gaat ook niemand ervan uit dat het overal zo zou zijn, maar goed.

wel dus:

quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2012 12:00 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Als je voor het werk 12 uur moet vliegen mag ik toch aannemen dat je minstens in business class wordt gezet? :{
pi_115373643
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 11:25 schreef leolinedance het volgende:
wel dus:
I stand corrected.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
  vrijdag 10 augustus 2012 @ 11:36:31 #16
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_115373926
Bij ons wordt ook geen Business Class gevlogen, tot op board level niet. Ook niet op lange vluchten. Dat geeft mooie taferelen, ik moest onlangs op dezelfde vlucht inchecken als onze CEO en ik kreeg de upgrade en hij niet _O-
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_115374000
quote:
99s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 11:36 schreef XL het volgende:
Bij ons wordt ook geen Business Class gevlogen, tot op board level niet. Ook niet op lange vluchten. Dat geeft mooie taferelen, ik moest onlangs op dezelfde vlucht inchecken als onze CEO en ik kreeg de upgrade en hij niet _O-
Haha, bekende tafereel. Bij BA heb je ook nog FC, en ik heb dit jaar al twee keer een upgrade gekregen van BC naar FC op een lange vlucht, terwijl mijn baas niks kreeg. Bad luck.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
  vrijdag 10 augustus 2012 @ 11:43:46 #18
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_115374133
Wij hebben het er kort over gehad, omdat we het niet goed begrepen. We zitten beiden aan ongeveer 100 tot 120 vluchten per jaar, hij echter 90% bij star alliance en ik 50% bij star alliance. Star Alliance (waar het om ging) moet dus denken dat hij de betere klant is, desondanks kreeg ik de upgrade en onze theorie is nu dat United mij de upgrade gaf omdat ik normaal gesproken Lufthansa klant ben en zij dus verwachten dat ik door hun upgrade policy via hun ga boeken. Ik ga de komende maanden deze theorie maar eens testen op intercontinentaal.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_115374134
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 11:04 schreef lezzer het volgende:
Dat is echt al járen voorbij dat ambtenaren bc vlogen. Als ze dat al deden...
Ik zat een paar jaar geleden idd gewoon bij Neelie Kroes in Economy Class. Maar goed, dat was Aer Lingus DUB-AMS, die doen daar niet eens BC. :')

En inderdaad, ik zit ook bij een vrij grote toko maar BC is niet vanzelfsprekend. Maar als je een goeie deal kunt vinden of genoeg punten hebt gespaard dan moet het zo nu en dan wel kunnen natuurlijk.
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_115375576
quote:
99s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 11:43 schreef XL het volgende:
Wij hebben het er kort over gehad, omdat we het niet goed begrepen. We zitten beiden aan ongeveer 100 tot 120 vluchten per jaar, hij echter 90% bij star alliance en ik 50% bij star alliance. Star Alliance (waar het om ging) moet dus denken dat hij de betere klant is, desondanks kreeg ik de upgrade en onze theorie is nu dat United mij de upgrade gaf omdat ik normaal gesproken Lufthansa klant ben en zij dus verwachten dat ik door hun upgrade policy via hun ga boeken. Ik ga de komende maanden deze theorie maar eens testen op intercontinentaal.
Te veel theorie, zo ingewikkeld werkt het volgens mij allemaal niet.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
  vrijdag 10 augustus 2012 @ 17:48:00 #21
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_115387825
Iemand problemen met de klm.nl website? Pagina blijft blank in Chrome (ook via klm.com)
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_115390409
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 17:48 schreef static het volgende:
Iemand problemen met de klm.nl website? Pagina blijft blank in Chrome (ook via klm.com)
mobile.klm.com werkt wel bij mij in ieder geval.
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_115391294
Ik heb een vraag die vermoedelijk al eerder gesteld is, maar kan er zo snel geen antwoord op vinden. Ik vlieg van Bogota naar Dusseldorf via Madrid. Nu wil ik een fles whisky kopen en heb hierbij twee vragen:
- als ik in Bogota een fles koop en in Madrid de stad in ga (heb 12 uur in Madrid), krijg ik dan problemen als ik me weer incheck?
- als ik in Madrid de whisky koop, is dat dan nog wel gunstig qua belastingen binnen eu etc? Of maakt dat geen verschil tov Bogota

Thx alvast! :)
  vrijdag 10 augustus 2012 @ 19:34:53 #24
50936 The_Hives
Is nu tripple oom Hives O+ !!!
pi_115391663
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 19:24 schreef krapula het volgende:
Ik heb een vraag die vermoedelijk al eerder gesteld is, maar kan er zo snel geen antwoord op vinden. Ik vlieg van Bogota naar Dusseldorf via Madrid. Nu wil ik een fles whisky kopen en heb hierbij twee vragen:
- als ik in Bogota een fles koop en in Madrid de stad in ga (heb 12 uur in Madrid), krijg ik dan problemen als ik me weer incheck?
- als ik in Madrid de whisky koop, is dat dan nog wel gunstig qua belastingen binnen eu etc? Of maakt dat geen verschil tov Bogota

Thx alvast! :)
Als je hem in Madrid koopt heb je geen voordeel. Je mag volgens mij niet met een fles met vloeistof door de douane, dus als je hem in Bogota koopt, zou ik hem in je koffer doen. Ongetwijfeld dat het in de stad ook goedkoper is dan hier en niet alleen taxfree
AFC AJAX Kampioen 2012-2013
Fok! Federatie
1918,1919,1931,1932,1934,1937,1939,1947,1957,1960,1966,1967,1968,1970,1972,1973,1977,1979,1980 1982,1983,1985,1990,1994,1995,1996,1998,2002,2004,2011,2012,2013
pi_115392051
Als je hem in bogota koopt dan kun je hem zelfs als ze hem sealen niet meenemen aangezien dat alleen geldt voor eu landen + enkele uitzonderingen als us en canada. Dus moet hij in je ruimbagage, maar dat gaat niet aangezien de duty free waarschijnlijk pas ma luggage checkin is. Nu weet ik dat er met sealzakken van buiten de eu vaak redelijk coulant wordt omgegaan, dus je kan erop gokken. Kans dat je het bij de beveiliging (niet de douane dus) moet inleveren is echter aanwezig.
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
pi_115396493
Over vloeistoffenellende gesproken, wanneer krijgen we die fucking scanners waarmee die regels afgeschaft zullen worden?

Drie jaar geleden mocht ik al gewoon mijn flesje water meenemen op een binnenlandse vlucht in Japan nadat ze met een of ander apparaat controleerden of het echt water was. :')
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_115397020
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 21:25 schreef LintuxCx het volgende:
Over vloeistoffenellende gesproken, wanneer krijgen we die fucking scanners waarmee die regels afgeschaft zullen worden?

Drie jaar geleden mocht ik al gewoon mijn flesje water meenemen op een binnenlandse vlucht in Japan nadat ze met een of ander apparaat controleerden of het echt water was. :')
op het moment ze er weer geld aan kunnen verdienen, net als die bangmakerij voor elektronische apparaten tijden opstijgen en landen.
pi_115397145
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 21:25 schreef LintuxCx het volgende:
Over vloeistoffenellende gesproken, wanneer krijgen we die fucking scanners waarmee die regels afgeschaft zullen worden?

Drie jaar geleden mocht ik al gewoon mijn flesje water meenemen op een binnenlandse vlucht in Japan nadat ze met een of ander apparaat controleerden of het echt water was. :')
Inderdaad _O-

Verbaasde ik me ook wel over. Ze hebben dat apparaat maar mocht sowieso doorlopen met allerlei vloeistoffen in de tas.
pi_115417199
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 21:34 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Inderdaad _O-

Verbaasde ik me ook wel over. Ze hebben dat apparaat maar mocht sowieso doorlopen met allerlei vloeistoffen in de tas.
er is zonder meer een mooi meetprincipe, wat al decennia bestaat, wat akelig nauwkeurig kan bepalen of iets water is, geleidbaarheid. 300-400 mS is een flesje spa blauw. En daar moet Bin Laden zich veel moeite voor doen om een explosief te ontwikkelen die in die range zit.
pi_115440628
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 11:04 schreef lezzer het volgende:

[..]

Dat is echt al járen voorbij dat ambtenaren bc vlogen. Als ze dat al deden...
Mijn neef de ambtenaar is laatst nog BC naar Toronto gevlogen voor e.o.a. Ministerie. Maar Toronto valt nog wel mee, was niet super veel duurder als Economy.
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
pi_115442053
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 augustus 2012 10:07 schreef bunnahabhain het volgende:

[..]

er is zonder meer een mooi meetprincipe, wat al decennia bestaat, wat akelig nauwkeurig kan bepalen of iets water is, geleidbaarheid. 300-400 mS is een flesje spa blauw. En daar moet Bin Laden zich veel moeite voor doen om een explosief te ontwikkelen die in die range zit.
:) Er is op dit moment geen enkele betrouwbaar meetinstrument voorhanden wat snel de handbagage van de passagiers kan scannen op bepaalde gevaarlijke vloeistoffen.
Sterker nog, in de UK en de VS waar bij wijze van proef een swap wordt genomen is zelfs dan niet met 100% zekerheid te bepalen of een vloeistof al dan niet gevaarlijk kan zijn.
Zelfs de door de veiligheidsdienst van EL AL met een stuk beter kwaliteit scanner dan de gemiddelde luchthaven kan niet na een uitgebreide check van 30 minuten bepalen of de vloeistof 100% veilig is.

Niet dat het huidig beleid ook maar enigszins effectief is, de toegestane hoeveelheid vloeistoffen in kleine hoeveelheden zijn voldoende om het 'complot' zoals verondersteld in de UK uit te voeren. Maar zolang er mensen in een ivoren toren met de huidige security maatregelen de bijbehorende budgetten blijven krijgen zal er niets gaan veranderen. Een wassen neus is en blijft het, niets meer en minder dan een schijnmaatregel.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_115443715
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 augustus 2012 22:48 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

:) Er is op dit moment geen enkele betrouwbaar meetinstrument voorhanden wat snel de handbagage van de passagiers kan scannen op bepaalde gevaarlijke vloeistoffen.

Water, de vloeistof waar van je tig flesjes ziet liggen die in beslag zijn genomen bij de scanners, heeft een redelijk stabiele geleidbaarheid. van 300 - 400 mSievert. Een simpele hand meter van bijvoorbeeld WTW kan al decennia Drinkwater goed herkennen.
Het is alleen even de probe in de vloeistof steken.
Het is alleen de vraag noem je dat snel, ik vind van wel als iedereen zijn flesje open aan levert.
Vraag me af of spectrum analyse op een druppel los laten ook een optie is, maar dat meet principe kan ik niet goed.
Maar, wat ik gehoord heb van dat meet principe kan het echt veel stoffen van mekaar scheiden.
pi_115445409
Wat is het probleem dan met je flesje leeggooien, en daarna in een WC/waterkraantje opnieuw vullen? Of een nieuw flesje kopen?
  zondag 12 augustus 2012 @ 01:00:33 #34
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_115447551
Als je bij EasyJet boekt, moet je dan ook apart betalen voor bagage? En bij BA?
pi_115447591
Easyjet: ja. BA: nee.
Zie ook de websites van beide maatschappijen :)
  zondag 12 augustus 2012 @ 01:03:39 #36
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_115447638
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2012 01:02 schreef Mazou het volgende:
Easyjet: ja. BA: nee.
Zie ook de websites van beide maatschappijen :)
Thanks. Sorry, was een beetje aan het haasten, had ook zelf kunnen zoeken :')
  Eindredactie Games zondag 12 augustus 2012 @ 03:07:25 #37
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_115450817
Weet iemand of ze nog op bejing airport sealen? Twee jaar geleden wel, maar ik weet het niet meer zeker.
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_115454283
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 augustus 2012 23:20 schreef bunnahabhain het volgende:

[..]

Water, de vloeistof waar van je tig flesjes ziet liggen die in beslag zijn genomen bij de scanners, heeft een redelijk stabiele geleidbaarheid. van 300 - 400 mSievert. Een simpele hand meter van bijvoorbeeld WTW kan al decennia Drinkwater goed herkennen.
Het is alleen even de probe in de vloeistof steken.
Het is alleen de vraag noem je dat snel, ik vind van wel als iedereen zijn flesje open aan levert.
Vraag me af of spectrum analyse op een druppel los laten ook een optie is, maar dat meet principe kan ik niet goed.
Maar, wat ik gehoord heb van dat meet principe kan het echt veel stoffen van mekaar scheiden.
Water is het probleem niet over het algemeen, dat kun je na de check ook wel uit de kraan halen en je lege flesje vullen. Het probleem zijn grote ongesealde/verkeerd gesealde flessen dure drank.
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
  zondag 12 augustus 2012 @ 09:19:42 #39
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_115454620
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 augustus 2012 23:20 schreef bunnahabhain het volgende:

[..]

Water, de vloeistof waar van je tig flesjes ziet liggen die in beslag zijn genomen bij de scanners, heeft een redelijk stabiele geleidbaarheid. van 300 - 400 mSievert. Een simpele hand meter van bijvoorbeeld WTW kan al decennia Drinkwater goed herkennen.
Het is alleen even de probe in de vloeistof steken.
Het is alleen de vraag noem je dat snel, ik vind van wel als iedereen zijn flesje open aan levert.
Vraag me af of spectrum analyse op een druppel los laten ook een optie is, maar dat meet principe kan ik niet goed.
Maar, wat ik gehoord heb van dat meet principe kan het echt veel stoffen van mekaar scheiden.
Juist het met de hand controleren van deze flesjes water met de huidige technieken die voorhanden zijn, wat elke passagier gemiddeld dan weer bij zich zal hebben is exact het probleem, want er zal een groot aantal meer 'bag checks' gaan plaatsvinden omdat een groot percentage van de passagiers niet de vloeistoffen apart aangeeft. Dit is dus het probleem, er zijn geen scanners beschikbaar die in één oogopslag en zonder de screener af te leiden van andere (veel belangrijkere) zaken dit kunnen onderscheiden. Daarnaast zal met de hand controleren voor elke passagier weer een extra handeling zijn en meer tijd kosten.

En het gaat niet alleen om de vloeistoffen zoals water, maar ook andere drankjes, of bijvoorbeeld cosmetische producten, nu net in de laatste categorie zijn er absoluut geen scanner of eenvoudige swab technieken voorhanden die een dergelijke vloeistof 100% kunnen analyseren binnen een kort tijdbestek.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_115454641
quote:
1s.gif Op zondag 12 augustus 2012 08:30 schreef Me_Wesley het volgende:

[..]

Water is het probleem niet over het algemeen, dat kun je na de check ook wel uit de kraan halen en je lege flesje vullen. Het probleem zijn grote ongesealde/verkeerd gesealde flessen dure drank.
op zich, ik maak me er niet zo druk om specifiek water, maar meer er om dat er mogelijkheden zijn om iets te testen, dat het gewoon achterwege gelaten.
Mij is al een aantal keren het flesje water af genomen tijdens de steekproef tijdens het boarden. dan ben ik al geruime tijd de security check voor bij. En dat irriteert me wel dat ze spulletjes van mij af nemen, terwijl dit gegarandeerd niet volgens de regeltjes is. En dat ze dan op dat moment geen moeite doen om te checken, terwijl het wel mogelijk is.
pi_115455563
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2012 09:22 schreef bunnahabhain het volgende:

[..]

op zich, ik maak me er niet zo druk om specifiek water, maar meer er om dat er mogelijkheden zijn om iets te testen, dat het gewoon achterwege gelaten.
Mij is al een aantal keren het flesje water af genomen tijdens de steekproef tijdens het boarden. dan ben ik al geruime tijd de security check voor bij. En dat irriteert me wel dat ze spulletjes van mij af nemen, terwijl dit gegarandeerd niet volgens de regeltjes is. En dat ze dan op dat moment geen moeite doen om te checken, terwijl het wel mogelijk is.
Dat is natuurlijk een enorme investering en gaat ongetwijfeld tot langere wachttijden leiden. Die steekproef heb ik nog nooit van gehoord. Welke luchthaven gebeurt dat dan? En doet de airline dat dan of de security?
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
pi_115458645
quote:
1s.gif Op zondag 12 augustus 2012 10:47 schreef Me_Wesley het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk een enorme investering en gaat ongetwijfeld tot langere wachttijden leiden. Die steekproef heb ik nog nooit van gehoord. Welke luchthaven gebeurt dat dan? En doet de airline dat dan of de security?
ik moet effe denken, wat ik me zeer zeker kan herinneren was Santiago de Chili, eerste keer dat ik de sjaak was, heb ik toen een hele discussie nog gehad, want er liepen mensen langs de steek proef met gewoon de flesjes in de hand, en konden door lopen. En een keer in Halifax, maar volgens mij heb ik dezer steekproef vaker gezien, ook op Schiphol en de Duitse luchthavens. En die wordt dan gewoon door dezelfde mensen uit gevoerd als de organisatie die aan de security check staan.

Wat betreft snelheid en kosten, ik heb voor een bedrijf gewerkt welke die meet apparatuur levert, en snelheid en kosten valt naar mijn mening mee. Als het gaat om veiligheid, wat wat we nu hebben is gewoon een vorm van schijnveiligheid, ik kan me niet voorstellen dat je niet met 0,5 liter een goeie bom kan maken. Sterker nog, twee man, een liter benzine een glazen fles en een doek.....
  zondag 12 augustus 2012 @ 13:00:59 #43
229810 hexje
Surfboard, surfboard
pi_115458763
Kan de watermeet discussie stoppen?
pi_115459692
't gaat me niet om de watermeter, maar over het overdreven gehalte van security maatregelen, toevallig dan dat ik van een onderdeel verstand heb. maar goed.
pi_115461209
Ff een stomme vraag; bestaat het concept goedkope last minutes nog?
pi_115461942
Nee,

als je geluk hebt, zijn er op het laatste moment (de last minute dus) nog goedkope stoelen vrij, maar ga daar maar niet van uit
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_115464141
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2012 13:27 schreef bunnahabhain het volgende:
't gaat me niet om de watermeter, maar over het overdreven gehalte van security maatregelen, toevallig dan dat ik van een onderdeel verstand heb. maar goed.
Gut, 2 minuten controle en je bent door. Ik moet er 100 keer per jaar doorheen en kan me er echt geen seconden druk over maken, ook niet als het verder onzin is.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_115464198
Trouwens, BA was weer top. Nergens plek op mijn lange vlucht in BC, dus op eerste leg EC+ geboekt. Kreeg ik toch direct een upgrade... Lief.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_115530246
Vraagje, ik ga komende maand voor 't eerst vliegen ( *O* *O* ) naar Barcelona. Nu is mijn koffer te groot (2cm :X ), dus wil ik een nieuwe kopen. Echter zijn de koffers die ik aantref bij gerenommeerde websites, en die vallen onder categorie ''handbagage'' officieel ook te groot.

http://www.travelbags.nl/(...)pright-55-black.html is bijvoorbeeld 55x39x23 en ''Deze koffer voldoet aan de IATA-norm, dat wil zeggen dat u de koffer mee mag nemen als handbagage aan boord van het vliegtuig.''

Nou niet dus. Ik vlieg met RyanAir heen en Transavia terug, en die hanteren respectievelijk 55x40x20 & 55x35x25 afmetingen. Dat zou dus betekenen dat deze koffer bij RyanAir afvalt qua hoogte, en bij Transavia qua breedte :X

http://www.bagageonline.n(...)tm_campaign=shopping is een andere die me wel beviel, die heeft 54x39x18 als afmeting. Oftewel goed voor RyanAir, maar 4cm te breed voor Transavia.

Maken ze hier een probleem van denken jullie? Want het is wel jammerlijk dat alle shops adverteren met ''IATA-normen'' die ruimschoots behaald worden, terwijl de koffers in werkelijkheid dus geweigerd kunnen worden.
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
pi_115530338
Ryanair gebruikt elk excuus dat ze kunnen vinden om jou extra te laten lappen, dus te grote koffer is lappen. Van Transavia weet ik niet hoe streng ze zijn.
Nobody expects the Spanish Inquisition!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')