abonnement Unibet Coolblue
pi_115396493
Over vloeistoffenellende gesproken, wanneer krijgen we die fucking scanners waarmee die regels afgeschaft zullen worden?

Drie jaar geleden mocht ik al gewoon mijn flesje water meenemen op een binnenlandse vlucht in Japan nadat ze met een of ander apparaat controleerden of het echt water was. :')
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_115397020
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 21:25 schreef LintuxCx het volgende:
Over vloeistoffenellende gesproken, wanneer krijgen we die fucking scanners waarmee die regels afgeschaft zullen worden?

Drie jaar geleden mocht ik al gewoon mijn flesje water meenemen op een binnenlandse vlucht in Japan nadat ze met een of ander apparaat controleerden of het echt water was. :')
op het moment ze er weer geld aan kunnen verdienen, net als die bangmakerij voor elektronische apparaten tijden opstijgen en landen.
pi_115397145
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 21:25 schreef LintuxCx het volgende:
Over vloeistoffenellende gesproken, wanneer krijgen we die fucking scanners waarmee die regels afgeschaft zullen worden?

Drie jaar geleden mocht ik al gewoon mijn flesje water meenemen op een binnenlandse vlucht in Japan nadat ze met een of ander apparaat controleerden of het echt water was. :')
Inderdaad _O-

Verbaasde ik me ook wel over. Ze hebben dat apparaat maar mocht sowieso doorlopen met allerlei vloeistoffen in de tas.
pi_115417199
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 21:34 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Inderdaad _O-

Verbaasde ik me ook wel over. Ze hebben dat apparaat maar mocht sowieso doorlopen met allerlei vloeistoffen in de tas.
er is zonder meer een mooi meetprincipe, wat al decennia bestaat, wat akelig nauwkeurig kan bepalen of iets water is, geleidbaarheid. 300-400 mS is een flesje spa blauw. En daar moet Bin Laden zich veel moeite voor doen om een explosief te ontwikkelen die in die range zit.
pi_115440628
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 11:04 schreef lezzer het volgende:

[..]

Dat is echt al járen voorbij dat ambtenaren bc vlogen. Als ze dat al deden...
Mijn neef de ambtenaar is laatst nog BC naar Toronto gevlogen voor e.o.a. Ministerie. Maar Toronto valt nog wel mee, was niet super veel duurder als Economy.
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
pi_115442053
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 augustus 2012 10:07 schreef bunnahabhain het volgende:

[..]

er is zonder meer een mooi meetprincipe, wat al decennia bestaat, wat akelig nauwkeurig kan bepalen of iets water is, geleidbaarheid. 300-400 mS is een flesje spa blauw. En daar moet Bin Laden zich veel moeite voor doen om een explosief te ontwikkelen die in die range zit.
:) Er is op dit moment geen enkele betrouwbaar meetinstrument voorhanden wat snel de handbagage van de passagiers kan scannen op bepaalde gevaarlijke vloeistoffen.
Sterker nog, in de UK en de VS waar bij wijze van proef een swap wordt genomen is zelfs dan niet met 100% zekerheid te bepalen of een vloeistof al dan niet gevaarlijk kan zijn.
Zelfs de door de veiligheidsdienst van EL AL met een stuk beter kwaliteit scanner dan de gemiddelde luchthaven kan niet na een uitgebreide check van 30 minuten bepalen of de vloeistof 100% veilig is.

Niet dat het huidig beleid ook maar enigszins effectief is, de toegestane hoeveelheid vloeistoffen in kleine hoeveelheden zijn voldoende om het 'complot' zoals verondersteld in de UK uit te voeren. Maar zolang er mensen in een ivoren toren met de huidige security maatregelen de bijbehorende budgetten blijven krijgen zal er niets gaan veranderen. Een wassen neus is en blijft het, niets meer en minder dan een schijnmaatregel.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_115443715
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 augustus 2012 22:48 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

:) Er is op dit moment geen enkele betrouwbaar meetinstrument voorhanden wat snel de handbagage van de passagiers kan scannen op bepaalde gevaarlijke vloeistoffen.

Water, de vloeistof waar van je tig flesjes ziet liggen die in beslag zijn genomen bij de scanners, heeft een redelijk stabiele geleidbaarheid. van 300 - 400 mSievert. Een simpele hand meter van bijvoorbeeld WTW kan al decennia Drinkwater goed herkennen.
Het is alleen even de probe in de vloeistof steken.
Het is alleen de vraag noem je dat snel, ik vind van wel als iedereen zijn flesje open aan levert.
Vraag me af of spectrum analyse op een druppel los laten ook een optie is, maar dat meet principe kan ik niet goed.
Maar, wat ik gehoord heb van dat meet principe kan het echt veel stoffen van mekaar scheiden.
pi_115445409
Wat is het probleem dan met je flesje leeggooien, en daarna in een WC/waterkraantje opnieuw vullen? Of een nieuw flesje kopen?
  zondag 12 augustus 2012 @ 01:00:33 #34
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_115447551
Als je bij EasyJet boekt, moet je dan ook apart betalen voor bagage? En bij BA?
pi_115447591
Easyjet: ja. BA: nee.
Zie ook de websites van beide maatschappijen :)
  zondag 12 augustus 2012 @ 01:03:39 #36
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_115447638
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2012 01:02 schreef Mazou het volgende:
Easyjet: ja. BA: nee.
Zie ook de websites van beide maatschappijen :)
Thanks. Sorry, was een beetje aan het haasten, had ook zelf kunnen zoeken :')
  Eindredactie Games zondag 12 augustus 2012 @ 03:07:25 #37
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_115450817
Weet iemand of ze nog op bejing airport sealen? Twee jaar geleden wel, maar ik weet het niet meer zeker.
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_115454283
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 augustus 2012 23:20 schreef bunnahabhain het volgende:

[..]

Water, de vloeistof waar van je tig flesjes ziet liggen die in beslag zijn genomen bij de scanners, heeft een redelijk stabiele geleidbaarheid. van 300 - 400 mSievert. Een simpele hand meter van bijvoorbeeld WTW kan al decennia Drinkwater goed herkennen.
Het is alleen even de probe in de vloeistof steken.
Het is alleen de vraag noem je dat snel, ik vind van wel als iedereen zijn flesje open aan levert.
Vraag me af of spectrum analyse op een druppel los laten ook een optie is, maar dat meet principe kan ik niet goed.
Maar, wat ik gehoord heb van dat meet principe kan het echt veel stoffen van mekaar scheiden.
Water is het probleem niet over het algemeen, dat kun je na de check ook wel uit de kraan halen en je lege flesje vullen. Het probleem zijn grote ongesealde/verkeerd gesealde flessen dure drank.
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
  zondag 12 augustus 2012 @ 09:19:42 #39
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_115454620
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 augustus 2012 23:20 schreef bunnahabhain het volgende:

[..]

Water, de vloeistof waar van je tig flesjes ziet liggen die in beslag zijn genomen bij de scanners, heeft een redelijk stabiele geleidbaarheid. van 300 - 400 mSievert. Een simpele hand meter van bijvoorbeeld WTW kan al decennia Drinkwater goed herkennen.
Het is alleen even de probe in de vloeistof steken.
Het is alleen de vraag noem je dat snel, ik vind van wel als iedereen zijn flesje open aan levert.
Vraag me af of spectrum analyse op een druppel los laten ook een optie is, maar dat meet principe kan ik niet goed.
Maar, wat ik gehoord heb van dat meet principe kan het echt veel stoffen van mekaar scheiden.
Juist het met de hand controleren van deze flesjes water met de huidige technieken die voorhanden zijn, wat elke passagier gemiddeld dan weer bij zich zal hebben is exact het probleem, want er zal een groot aantal meer 'bag checks' gaan plaatsvinden omdat een groot percentage van de passagiers niet de vloeistoffen apart aangeeft. Dit is dus het probleem, er zijn geen scanners beschikbaar die in één oogopslag en zonder de screener af te leiden van andere (veel belangrijkere) zaken dit kunnen onderscheiden. Daarnaast zal met de hand controleren voor elke passagier weer een extra handeling zijn en meer tijd kosten.

En het gaat niet alleen om de vloeistoffen zoals water, maar ook andere drankjes, of bijvoorbeeld cosmetische producten, nu net in de laatste categorie zijn er absoluut geen scanner of eenvoudige swab technieken voorhanden die een dergelijke vloeistof 100% kunnen analyseren binnen een kort tijdbestek.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_115454641
quote:
1s.gif Op zondag 12 augustus 2012 08:30 schreef Me_Wesley het volgende:

[..]

Water is het probleem niet over het algemeen, dat kun je na de check ook wel uit de kraan halen en je lege flesje vullen. Het probleem zijn grote ongesealde/verkeerd gesealde flessen dure drank.
op zich, ik maak me er niet zo druk om specifiek water, maar meer er om dat er mogelijkheden zijn om iets te testen, dat het gewoon achterwege gelaten.
Mij is al een aantal keren het flesje water af genomen tijdens de steekproef tijdens het boarden. dan ben ik al geruime tijd de security check voor bij. En dat irriteert me wel dat ze spulletjes van mij af nemen, terwijl dit gegarandeerd niet volgens de regeltjes is. En dat ze dan op dat moment geen moeite doen om te checken, terwijl het wel mogelijk is.
pi_115455563
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2012 09:22 schreef bunnahabhain het volgende:

[..]

op zich, ik maak me er niet zo druk om specifiek water, maar meer er om dat er mogelijkheden zijn om iets te testen, dat het gewoon achterwege gelaten.
Mij is al een aantal keren het flesje water af genomen tijdens de steekproef tijdens het boarden. dan ben ik al geruime tijd de security check voor bij. En dat irriteert me wel dat ze spulletjes van mij af nemen, terwijl dit gegarandeerd niet volgens de regeltjes is. En dat ze dan op dat moment geen moeite doen om te checken, terwijl het wel mogelijk is.
Dat is natuurlijk een enorme investering en gaat ongetwijfeld tot langere wachttijden leiden. Die steekproef heb ik nog nooit van gehoord. Welke luchthaven gebeurt dat dan? En doet de airline dat dan of de security?
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
pi_115458645
quote:
1s.gif Op zondag 12 augustus 2012 10:47 schreef Me_Wesley het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk een enorme investering en gaat ongetwijfeld tot langere wachttijden leiden. Die steekproef heb ik nog nooit van gehoord. Welke luchthaven gebeurt dat dan? En doet de airline dat dan of de security?
ik moet effe denken, wat ik me zeer zeker kan herinneren was Santiago de Chili, eerste keer dat ik de sjaak was, heb ik toen een hele discussie nog gehad, want er liepen mensen langs de steek proef met gewoon de flesjes in de hand, en konden door lopen. En een keer in Halifax, maar volgens mij heb ik dezer steekproef vaker gezien, ook op Schiphol en de Duitse luchthavens. En die wordt dan gewoon door dezelfde mensen uit gevoerd als de organisatie die aan de security check staan.

Wat betreft snelheid en kosten, ik heb voor een bedrijf gewerkt welke die meet apparatuur levert, en snelheid en kosten valt naar mijn mening mee. Als het gaat om veiligheid, wat wat we nu hebben is gewoon een vorm van schijnveiligheid, ik kan me niet voorstellen dat je niet met 0,5 liter een goeie bom kan maken. Sterker nog, twee man, een liter benzine een glazen fles en een doek.....
  zondag 12 augustus 2012 @ 13:00:59 #43
229810 hexje
Surfboard, surfboard
pi_115458763
Kan de watermeet discussie stoppen?
pi_115459692
't gaat me niet om de watermeter, maar over het overdreven gehalte van security maatregelen, toevallig dan dat ik van een onderdeel verstand heb. maar goed.
pi_115461209
Ff een stomme vraag; bestaat het concept goedkope last minutes nog?
pi_115461942
Nee,

als je geluk hebt, zijn er op het laatste moment (de last minute dus) nog goedkope stoelen vrij, maar ga daar maar niet van uit
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_115464141
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2012 13:27 schreef bunnahabhain het volgende:
't gaat me niet om de watermeter, maar over het overdreven gehalte van security maatregelen, toevallig dan dat ik van een onderdeel verstand heb. maar goed.
Gut, 2 minuten controle en je bent door. Ik moet er 100 keer per jaar doorheen en kan me er echt geen seconden druk over maken, ook niet als het verder onzin is.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_115464198
Trouwens, BA was weer top. Nergens plek op mijn lange vlucht in BC, dus op eerste leg EC+ geboekt. Kreeg ik toch direct een upgrade... Lief.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_115530246
Vraagje, ik ga komende maand voor 't eerst vliegen ( *O* *O* ) naar Barcelona. Nu is mijn koffer te groot (2cm :X ), dus wil ik een nieuwe kopen. Echter zijn de koffers die ik aantref bij gerenommeerde websites, en die vallen onder categorie ''handbagage'' officieel ook te groot.

http://www.travelbags.nl/(...)pright-55-black.html is bijvoorbeeld 55x39x23 en ''Deze koffer voldoet aan de IATA-norm, dat wil zeggen dat u de koffer mee mag nemen als handbagage aan boord van het vliegtuig.''

Nou niet dus. Ik vlieg met RyanAir heen en Transavia terug, en die hanteren respectievelijk 55x40x20 & 55x35x25 afmetingen. Dat zou dus betekenen dat deze koffer bij RyanAir afvalt qua hoogte, en bij Transavia qua breedte :X

http://www.bagageonline.n(...)tm_campaign=shopping is een andere die me wel beviel, die heeft 54x39x18 als afmeting. Oftewel goed voor RyanAir, maar 4cm te breed voor Transavia.

Maken ze hier een probleem van denken jullie? Want het is wel jammerlijk dat alle shops adverteren met ''IATA-normen'' die ruimschoots behaald worden, terwijl de koffers in werkelijkheid dus geweigerd kunnen worden.
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
pi_115530338
Ryanair gebruikt elk excuus dat ze kunnen vinden om jou extra te laten lappen, dus te grote koffer is lappen. Van Transavia weet ik niet hoe streng ze zijn.
Nobody expects the Spanish Inquisition!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')