abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_35165391
Ik ken verschillende mensen die veel problemen hebben met een lange vliegreis maar ik heb er toch al een stuk of 15 trans-atlantische vluchten opzitten maar het doet me weinig

Op de trein stappen, inchecken, beetje rondwalen op Schiphol, wat boeken en wat te drinken kopen, boarden, wat lezen, computeren, ontbijten(of avondeten), filmpje kijken, beetje slapen, avond eten(of ontbijt), wat buurten met diegene die om je heen zitten, weer wat lezen, uitstappen, koffer ophalen en je bent waar je zijn wil

Ik zie het probleem nooit zo.
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_35165767
als je 1,50 meter bent en 50 kilo weegt zit je goed in zo'n vliegtuigstoel...
als je beetje lang bent zit je gewoon zwaar KUT
- 010 -
pi_35165793
Probeer het ook eens van/naar Nieuw Zeeland
40 uur, waarvan 14 uur wachten op 5 luchthavens, en 26 uur zitten gedurende 4 vluchten... Als je dan zoals ik nauwelijks kan slapen (rechtop-zittend) in een vliegtuigstoel, dan ben je aardig kapot.....
censuur :O
pi_35165864
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 20:42 schreef Qlimax het volgende:
als je 1,50 meter bent en 50 kilo weegt zit je goed in zo'n vliegtuigstoel...
als je beetje lang bent zit je gewoon zwaar KUT
Die beenruimte-klachten heb ik nooit echt begrepen... Je betaalt simpelweg per vierkante meter. Hoe meer ruimte, hoe minder stoelen. Of andersom: hoe minder ruimte, hoe meer stoelen, en hoe goedkoper de tickets. En laat vrijwel iedereen nu het goedkoopste ticket kiezen! Als je meer zou willen betalen, zou je meer ruimte kunnen krijgen. Bijvoorbeeld first class
pi_35165902
Ik ben 1.80, 80 kg en ik heb er weinig moeite mee.

Verder moet je gewoon of een plek bij de nooduitgang regelen of aan het gangpad. Dan kan je makkelijker wat gaan lopen en kan je benen beter kwijt
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_35165964
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 20:44 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Die beenruimte-klachten heb ik nooit echt begrepen... Je betaalt simpelweg per vierkante meter. Hoe meer ruimte, hoe minder stoelen. Of andersom: hoe minder ruimte, hoe meer stoelen, en hoe goedkoper de tickets. En laat vrijwel iedereen nu het goedkoopste ticket kiezen! Als je meer zou willen betalen, zou je meer ruimte kunnen krijgen. Bijvoorbeeld first class
ja mee eens....maar first class naar Australie of ergens heen
wat je dan betaald is gewoon echt niet normaal
- 010 -
pi_35166013
als je al 15 vluchten hebt gehad...wat is dan de beste maatschappij waar je ooit mee hebt gevlogen en waarom...????
- 010 -
  donderdag 16 februari 2006 @ 20:48:50 #8
10110 NIels25
"You only live once, so l
pi_35166046
Ja, ik ben zelf 1.96 lang en ook verders niet echt klein van stuk. Wat ik dus altijd doe als ik wat verder vlieg als London ofzo, ik zorg gewoon dat ik vroeg incheck, of doe dat online vanuit huis. Ik moet eerlijk zeggen heb een keer of 10 vluchten gemaakt van een uur of 10. Van die 10 keer heb ik bijna altijd een stoel bij de nooduitgang kunnen regelen! Dan hoor je mij niet klagen....

Laatste vlucht van London naar Rotterdam met Transavia paste ik niet tussen de stoelen, me benen waren te lang.... (of de rij stond gewoon veel te dicht op de volgende)
pi_35166119
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 20:48 schreef Qlimax het volgende:
als je al 15 vluchten hebt gehad...wat is dan de beste maatschappij waar je ooit mee hebt gevlogen en waarom...????
BA, goede service
pi_35166127
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 20:48 schreef Qlimax het volgende:
40-50 per jaar: Aziatische maatschappijen
pi_35166267
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 20:42 schreef RemcoDelft het volgende:
40 uur, waarvan 14 uur wachten op 5 luchthavens, en 26 uur zitten gedurende 4 vluchten... Als je dan zoals ik nauwelijks kan slapen (rechtop-zittend) in een vliegtuigstoel, dan ben je aardig kapot.....
pi_35166476
Ik vloog laatst van Amsterdam naar Jakarta. Ik zat economyclass met mijn 1.90m. Ik heb lange benen en dat was best wel een hel
pi_35167673
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 20:46 schreef Qlimax het volgende:

[..]

ja mee eens....maar first class naar Australie of ergens heen
wat je dan betaald is gewoon echt niet normaal
Klopt. 4 keer zoveel ruimte maakt het ticket 4 keer zo duur. En daarom neem je dus het goedkoopste ticket wat je kan vinden, net als ik overigens En die beenruimte, nouja, dat neem je voor lief
pi_35167683
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 20:50 schreef Bowny het volgende:

[..]

40-50 per jaar: Aziatische maatschappijen
Jaiks, die rijstesoep als ontbijt....

Doe mij maar Air New Zealand!
pi_35169391
Met de vlucht op zich heb ik geen probleem, maar toen ik onlangs uit Paaseiland terugkwam toch wel flink last van de jetlag gehad.
pi_35170947
Dat heb ik alleen als ik een paar weken achter elkaar maar een paar uur per dag geslapen heb
pi_35171929
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 20:44 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Het prijsverschil tussen first class en tourist class is gewoon te groot. Je bent al snel een factor 3 meer kwijt voor een first class stoel, terwijl je in feite alleen maar een paar cm meer beenruimte wilt hebben. Soms zou 3 cm extra ruimte al fijn zijn, dat zijn bij ruim 30 rijen dus een meter extra, ofwel het scheelt 1 rij stoelen. Dat maakt je ticket dus ongeveer 3% duurder. Misschien zelfs iets minder aangezien een rij minder passagiers ook minder eten/drinken kost en het vliegtuig minder zwaar is (dus misschien wel een half procent - ik noem maar wat) minder brandstof verbruikt). Ik ben best wel bereid om een paar procent meer te betalen voor extra beenruimte, maar niet 300%.
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
pi_35171960
Een vuistregel is dat je een dag jetlag per tijdszone kan hebben, is het minder dan is het mooi meegenomen.
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
pi_35172297
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 23:07 schreef Lucille het volgende:
Een vuistregel is dat je een dag jetlag per tijdszone kan hebben, is het minder dan is het mooi meegenomen.
En met Paaseiland is er 8 uur verschil.
pi_35175997
quote:
Ik ga volgende week naar Beijing, we vertrekken begin van de avond, wat dus gunstig is wat slapen betreft. Het is daar 7 uur later, maar als ik nou een beetje kan slapen zou ik er dus wel vroeg in de ochtend aankomen maar omdat ik al geslapen heb en de avond daarna op een normale tijd ga slapen, zou de jetlag volgens mij wel mee moeten vallen?

Sinds ik een keer op een lange vlucht (Londen - Singapore) bij het raam heb gezeten en daar dus totaal geen bewegingsvrijheid had vraag ik op lange vluchten naar een aisle seat, toen vertrok ik vroeg in de ochtend, was dus uitgeslapen en kon niet slapen terwijl de mensen naast mij in diepe slaap waren en ik er niet uit kon
Ik ga alleen op korte stukken nog bij het raam zitten!

Verder vind ik het vrij saai, zo lang in het vliegtuig, het starten en landen vind ik erg leuk maar verder. Ik lees wat, luister muziek, zorg voor een puzzelboekje, gewoon om de tijd door te komen.

Wel leuk was toen ik van Sydney naar Londen ging, had ik zo'n schermpje in de rug van de stoel voor me, lekker films kijken die ik zelf wilde, geen storende hoofden voor me, dat zouden alle maatschappijen wel in mogen voeren
Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree
pi_35177555
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 20:42 schreef RemcoDelft het volgende:
Mijn vlucht naar Auckland was relaxed, ontspannen en ging lekker vlot.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_35177565
quote:
Dus 11 uur verder = 11 tijdzones = 11 dagen. Ik was er in 8 uur vanaf.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_35178854
De jetlag komt ook harder aan afhankelijk van welke je kant je opvliegt trouwens. Naar Amerika heb je 'm normaal gesproken het ergst na de terugvlucht, bij Azië juist na de heenvlucht.
pi_35183162
5 uur vliegen is voor mij echt het maximum. Ik krijg het gewoon onwijs benauwd van het idee om langer in het vliegtuig te moeten zitten en ik heb niet eens echt vliegangst, maar ik vind het gewoon zo oncomfortabel.
pi_35188511
quote:
Ik heb serieus nooit jetlag...

Ben overigens niet echt groot, maar vind het toch wel behoorlijk kut zitten, maar het went snel...
Ik steek je moeder in de fik!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')