Die beenruimte-klachten heb ik nooit echt begrepen... Je betaalt simpelweg per vierkante meter. Hoe meer ruimte, hoe minder stoelen. Of andersom: hoe minder ruimte, hoe meer stoelen, en hoe goedkoper de tickets. En laat vrijwel iedereen nu het goedkoopste ticket kiezen! Als je meer zou willen betalen, zou je meer ruimte kunnen krijgen. Bijvoorbeeld first classquote:Op donderdag 16 februari 2006 20:42 schreef Qlimax het volgende:
als je 1,50 meter bent en 50 kilo weegt zit je goed in zo'n vliegtuigstoel...
als je beetje lang bent zit je gewoon zwaar KUT
ja mee eens....maar first class naar Australie of ergens heenquote:Op donderdag 16 februari 2006 20:44 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Die beenruimte-klachten heb ik nooit echt begrepen... Je betaalt simpelweg per vierkante meter. Hoe meer ruimte, hoe minder stoelen. Of andersom: hoe minder ruimte, hoe meer stoelen, en hoe goedkoper de tickets. En laat vrijwel iedereen nu het goedkoopste ticket kiezen! Als je meer zou willen betalen, zou je meer ruimte kunnen krijgen. Bijvoorbeeld first class
BA, goede servicequote:Op donderdag 16 februari 2006 20:48 schreef Qlimax het volgende:
als je al 15 vluchten hebt gehad...wat is dan de beste maatschappij waar je ooit mee hebt gevlogen en waarom...????
40-50 per jaar: Aziatische maatschappijenquote:Op donderdag 16 februari 2006 20:48 schreef Qlimax het volgende:
als je al 15 vluchten hebt gehad...wat is dan de beste maatschappij waar je ooit mee hebt gevlogen en waarom...????
quote:Op donderdag 16 februari 2006 20:42 schreef RemcoDelft het volgende:
Probeer het ook eens van/naar Nieuw Zeeland
40 uur, waarvan 14 uur wachten op 5 luchthavens, en 26 uur zitten gedurende 4 vluchten... Als je dan zoals ik nauwelijks kan slapen (rechtop-zittend) in een vliegtuigstoel, dan ben je aardig kapot.....
Klopt. 4 keer zoveel ruimte maakt het ticket 4 keer zo duur. En daarom neem je dus het goedkoopste ticket wat je kan vinden, net als ik overigensquote:Op donderdag 16 februari 2006 20:46 schreef Qlimax het volgende:
[..]
ja mee eens....maar first class naar Australie of ergens heen
wat je dan betaald is gewoon echt niet normaal
Jaiks, die rijstesoep als ontbijt....quote:Op donderdag 16 februari 2006 20:50 schreef Bowny het volgende:
[..]
40-50 per jaar: Aziatische maatschappijen![]()
Het prijsverschil tussen first class en tourist class is gewoon te groot. Je bent al snel een factor 3 meer kwijt voor een first class stoel, terwijl je in feite alleen maar een paar cm meer beenruimte wilt hebben. Soms zou 3 cm extra ruimte al fijn zijn, dat zijn bij ruim 30 rijen dus een meter extra, ofwel het scheelt 1 rij stoelen. Dat maakt je ticket dus ongeveer 3% duurder. Misschien zelfs iets minder aangezien een rij minder passagiers ook minder eten/drinken kost en het vliegtuig minder zwaar is (dus misschien wel een half procent - ik noem maar wat) minder brandstof verbruikt). Ik ben best wel bereid om een paar procent meer te betalen voor extra beenruimte, maar niet 300%.quote:Op donderdag 16 februari 2006 20:44 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Die beenruimte-klachten heb ik nooit echt begrepen... Je betaalt simpelweg per vierkante meter. Hoe meer ruimte, hoe minder stoelen. Of andersom: hoe minder ruimte, hoe meer stoelen, en hoe goedkoper de tickets. En laat vrijwel iedereen nu het goedkoopste ticket kiezen! Als je meer zou willen betalen, zou je meer ruimte kunnen krijgen. Bijvoorbeeld first class
En met Paaseiland is er 8 uur verschil.quote:Op donderdag 16 februari 2006 23:07 schreef Lucille het volgende:
Een vuistregel is dat je een dag jetlag per tijdszone kan hebben, is het minder dan is het mooi meegenomen.
Ik ga volgende week naar Beijing, we vertrekken begin van de avond, wat dus gunstig is wat slapen betreft. Het is daar 7 uur later, maar als ik nou een beetje kan slapen zou ik er dus wel vroeg in de ochtend aankomen maar omdat ik al geslapen heb en de avond daarna op een normale tijd ga slapen, zou de jetlag volgens mij wel mee moeten vallen?quote:Op donderdag 16 februari 2006 23:07 schreef Lucille het volgende:
Een vuistregel is dat je een dag jetlag per tijdszone kan hebben, is het minder dan is het mooi meegenomen.
Mijn vlucht naar Auckland was relaxed, ontspannen en ging lekker vlot.quote:Op donderdag 16 februari 2006 20:42 schreef RemcoDelft het volgende:
Probeer het ook eens van/naar Nieuw Zeeland
40 uur, waarvan 14 uur wachten op 5 luchthavens, en 26 uur zitten gedurende 4 vluchten... Als je dan zoals ik nauwelijks kan slapen (rechtop-zittend) in een vliegtuigstoel, dan ben je aardig kapot.....
Dus 11 uur verder = 11 tijdzones = 11 dagen. Ik was er in 8 uur vanaf.quote:Op donderdag 16 februari 2006 23:07 schreef Lucille het volgende:
Een vuistregel is dat je een dag jetlag per tijdszone kan hebben, is het minder dan is het mooi meegenomen.
Ik heb serieus nooit jetlag...quote:Op donderdag 16 februari 2006 23:07 schreef Lucille het volgende:
Een vuistregel is dat je een dag jetlag per tijdszone kan hebben, is het minder dan is het mooi meegenomen.
Ik ben 2 keer naar Australie geweest, beide keren met een stop van een paar dagen in Azie. Ik heb toen ik aankwam in het hotel toen eerst een paar uur geslapen en daarna geen last meer gehad verder, 's avonds gewone tijd gaan slapen en in Australie ook geen last meer gehad, maar dat tijdsverschil was natuurlijk veel kleiner.quote:Op vrijdag 17 februari 2006 14:26 schreef cheukert het volgende:
[..]
Ik heb serieus nooit jetlag...
Ben overigens niet echt groot, maar vind het toch wel behoorlijk kut zitten, maar het went snel...
Hopelijk, maar helaas gaat het bij een jetlag niet alleen om het aantal uren dat je slaapt. Het is een algemeen gevoel van 'niet in het ritme zitten' dat een aantal dagen doorzeurt.quote:Op vrijdag 17 februari 2006 01:28 schreef Vava het volgende:
Ik ga volgende week naar Beijing, we vertrekken begin van de avond, wat dus gunstig is wat slapen betreft. Het is daar 7 uur later, maar als ik nou een beetje kan slapen zou ik er dus wel vroeg in de ochtend aankomen maar omdat ik al geslapen heb en de avond daarna op een normale tijd ga slapen, zou de jetlag volgens mij wel mee moeten vallen?
Bij het raam zitten, vind ik prettig omdat je tegen de wand meer mogelijkheden hebt om een 'bed' te maken met je jas en de kussentjes. Dan is de kans hoger dat je in slaap sukkelt.quote:vroeg in de ochtend, was dus uitgeslapen en kon niet slapen terwijl de mensen naast mij in diepe slaap waren en ik er niet uit kon![]()
Ik ga alleen op korte stukken nog bij het raam zitten!
Inderdaad, dat is de truuk.quote:Op zaterdag 18 februari 2006 18:00 schreef Liejannuh het volgende:
Ik heb nog nooit jetlag gehad. Gewoon slapen in het vliegtuig en direct het nieuwe ritme in, hooguit een paar uurtjes slapen als je vroeg in de ochtend aan komt, maar voor 12 uur weer actief zijn.
quote:Een systematische Cochrane-review werd uitgevoerd om de effectiviteit van melatonine bij jetlag te beoordelen. Melatonine is in de VS vrij verkrijgbaar. Voor de review werden studies onder reizigers en vliegend personeel geïncludeerd waarbij melatonine vergeleken werd met een placebo of andere medicatie. De uitkomstmaten waren jetlag of daaraan gerelateerde klachten: verminderd algemeen welbevinden, vermoeidheid overdag, slaapklachten, veranderd psychologisch functioneren en duur van de klachten. In totaal werden 10 studies geïncludeerd waarbij in één geval melatonine vergeleken werd met zolpidem, een hypnoticum; de rest was placebogecontroleerd. In 9 van de 10 studies werd bij inname van melatonine op de normale bedtijd op de plek van bestemming een afname van jetlagklachten gevonden bij vluchten over 5 of meer tijdzones. Dagelijkse inname van 0,5 tot 5 mg bleek effectief. Er was geen meerwaarde van dosering boven de 5 mg en er bleek ook geen meerwaarde van slow-releasepreparaten.
De auteurs concluderen dat het tijdstip van inname belangrijk is. Te vroege inname veroorzaakt slaperigheid en leidt ook tot vertraagde adaptatie bij aankomst. De incidentie van andere bijwerkingen is niet noemenswaardig. De reviewers zijn van mening dat reizigers die over meer dan 5 tijdzones vliegen, vooral oostwaarts, en reizigers die bij eerdere reizen jetlagklachten hebben gehad, geadviseerd moet worden om kortdurend melatonine te gebruiken. Wel waarschuwen zij voor de interactie met antistollingspreparaten en ook moet men voorzichtig zijn bij patiënten met epilepsie.
40 uurquote:Op donderdag 16 februari 2006 20:42 schreef RemcoDelft het volgende:
Probeer het ook eens van/naar Nieuw Zeeland
40 uur, waarvan 14 uur wachten op 5 luchthavens, en 26 uur zitten gedurende 4 vluchten... Als je dan zoals ik nauwelijks kan slapen (rechtop-zittend) in een vliegtuigstoel, dan ben je aardig kapot.....
quote:Op zondag 19 februari 2006 14:23 schreef sturky100 het volgende:
Ik kan ook niet slapen. Ik heb een keer goed in de toiletten gekeken of niemand anders gerookt had in die toilet. Ikzag geen asresten of wat, anders had ik zeker een peuk opgestoken.
Hier hetzelfde, ben 2 weken geleden nog met M.A. uit Kuala Lumpur gekomen.quote:Op zondag 19 februari 2006 18:20 schreef amokjeeh het volgende:
Ik vlieg liever 12 uur met mijn 1.89meter naar Kuala Lumpur met Malaysia Airlines dan binnen Europa met KLM en Transavia.
Jij bent nog nooit naar Nieuw-Zeeland geweest?quote:Op zondag 19 februari 2006 12:41 schreef jeroen2497 het volgende:
[..]
40 uurdan ben je niet echt goed in 't uitzoeken van vluchten ofwel?
Ik hoor nu juist van iedereen dat Qantas bagger is qua stoelen omdat ze allemaal slecht en doorgezakt zijn.quote:Op zondag 19 februari 2006 18:38 schreef DrXLTrouble het volgende:
[..]
Hier hetzelfde, ben 2 weken geleden nog met M.A. uit Kuala Lumpur gekomen.
Overigens zijn Thai, Eva air , China Airlines, Singapore Airlines en Quantas ok goed bevallen.
British Airways en KLM vormen bij mij de middenmoot.
De slechtste ervaring hadden we tot nu toe met Royal Jordanian. Die presteerde het om een vlucht van Bangkok naar Amman die normaal 8 uur zou duren, te doen in 19 uur.
Van Bangkok naar Jakarta (om mensen op te pikken van een geanuleerde vlucht), van Jakarta via Bangkok naar Abu Dhabi (om de bemanning te wisselen die aan z'n vlieguren zat) en daarna naar Amman.
Ik had vanuit Australie ook 3 vluchten en een keer een aansluiting in Londen gemist voor het vliegtuig naar Amsterdam. Voor ik toen thuis was, 4 keer inchecken later kon ik mee (wat dus al vrij snel bleek te zijn) op Schiphol aangekomen geen bagage dus naar de claims. Dan ben je zo 30 tot 35 uur onderweg. Zo gek is die 40 uur niet.quote:Op zondag 19 februari 2006 21:48 schreef Jaguarized het volgende:
[..]
Jij bent nog nooit naar Nieuw-Zeeland geweest?
Ik heb vandaag ook een sudoku puzzelboekje gekocht voor onderweg.quote:Op maandag 20 februari 2006 20:17 schreef Vava het volgende:
Ik vind het ook vrij saai, maar ik hoop toch dat ik kan slapen, vooral ook omdat we vroeg in de avond vertrekken. Verder neem ik een iPod Mini met 4GB muziek mee, 2 tijdschriften een leesboek een wat puzzelboekjes, dat moet goed komen denk ik zo
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |