Ook al geprobeerd, vaak gapen ook geprobeerd, heel overdreven kauwen geprobeerd.quote:Op zondag 5 maart 2006 21:03 schreef Douwe het volgende:
Neus dichthouden, mond dichtdoen en blazen
Geeft tegendruk op je trommelvliezen, kan even kortstondig pijn doen maar werkt daarna prima tegen pijn aan je oren
quote:Op maandag 6 maart 2006 15:46 schreef Dutch_Courage het volgende:
Beetje zuipen vantevoren werkt ook.![]()
Dat heb ik ook. Vooral omdat het zo lang duurt.quote:Op maandag 6 maart 2006 15:46 schreef Dutch_Courage het volgende:
Inderdaad even doorbijten ja. Ik vind het ook absoluut niet leuk maarja, ik ga niet alleen thuis zitten als al mijn vrienden op vakantie gaan.
Meestal vind ik de tijd voordat we in de lucht zijn erger dan dat we daadwerkelijk aan het vliegen zijn. Als je eenmaal in de lucht zit zet ik altijd een muziekje op, boek erbij en afsluiten voor de buitenwereld maar.
Beetje zuipen vantevoren werkt ook.![]()
Maar wat nou als het gewoon een beredeneerde angst is?quote:Op zondag 5 maart 2006 21:29 schreef cheukert het volgende:
Weleens zo'n cursus gedaan?
Wordt uitgelegd van wat alle verschijnselen zijn in een vleigtuig en van het vleigen en waardat door komt, als je dat weet lijkt me het weer een stuk makkelijker om die stap te zetten...
Terug redenerenquote:Op woensdag 8 maart 2006 13:29 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Maar wat nou als het gewoon een beredeneerde angst is?
Maar als er daadwerkelijk een ongeluk gebeurd met een vliegtuig mag je er eigenlijk ook wel zeker van zijn dat je dood gaatquote:Op woensdag 8 maart 2006 14:45 schreef Public_NME het volgende:
[..]
Terug redenerenEen auto/bus/trein is zoveel gevaarlijker dan een vliegtuig, maarja daar staan weinig mensen maar bij stil! Kans op een ongeluk in een vliegtuig is geloof ik 1 op 2 miljoen!
Hangt helemaal af van vlucht, vertrekpunt, aankomstpunt en maatschappijquote:Op woensdag 8 maart 2006 14:45 schreef Public_NME het volgende:
[..]
Terug redenerenEen auto/bus/trein is zoveel gevaarlijker dan een vliegtuig, maarja daar staan weinig mensen maar bij stil! Kans op een ongeluk in een vliegtuig is geloof ik 1 op 2 miljoen!
Dat is waar; je geeft de controle en verantwoordelijkheid aan iemand anders. (de piloot en de crew) Bij een bus en trein doe je dit ook, maar dat voelt veel veiliger omdat je op de grond bent...quote:Op woensdag 8 maart 2006 15:01 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Hangt helemaal af van vlucht, vertrekpunt, aankomstpunt en maatschappij![]()
Maar dat het veiliger is weet ik ook wel. Daar gaat het niet om. Het gaat mij er om ALS het gebeurt. Ik ga liever met de auto onder een vrachtwagen liggen dan dat ik (en die kans is NOG kleiner) mee moet maken dat er midden in de lucht iets gebeurt.
sorry, maar ik vind het nogal mitplaatst om het zo te noemen...quote:Op woensdag 8 maart 2006 16:39 schreef Public_NME het volgende:
[..]
Dat is waar; je geeft de controle en verantwoordelijkheid aan iemand anders. (de piloot en de crew) Bij een bus en trein doe je dit ook, maar dat voelt veel veiliger omdat je op de grond bent...
Een ongeluk met een vliegtuig is lang niet altijd dodelijk, vaker zelfs niet dan wel! Kijk maar voor stats op www.airdisaster.com (vette filmpjes)
Lang niet alle vliegtuigrampen zijn voor alle passagiers dodelijk, geloof ik. Aantal keer seconds from disaster gezien op Discovery, en het blijkt daaruit toch zo te zijn dat er nog erg veel gedaan kan worden in de lucht als er iets fout gaat. Dat stelt mij ook wel een beetje gerust, maar nog steeds vind ik het vliegen best eng..quote:Op woensdag 8 maart 2006 14:47 schreef Sjoem het volgende:
[..]
Maar als er daadwerkelijk een ongeluk gebeurd met een vliegtuig mag je er eigenlijk ook wel zeker van zijn dat je dood gaatZoiets overleef je haast nooit.
Easyjet heeft over het algemeen vrij nieuwe vliegtuigen en RyanAir is de grootste Europese carriers van next generation 737's. (737-800) KLM heeft nog veel oude 737-300 rondvliegen op EU destinations.quote:Op woensdag 8 maart 2006 18:50 schreef Elefes het volgende:
[..]
Vooral heb ik dat eigenlijk bij low-budget maatschappijen, al moeten die aan dezelfde eisen voldoen als de rest. Ik hou mijn hart al vast voor de zomer, als ik weer ga vliegen (low-budget...).
Ik vind verder wel vooral het opstijgen en het landen eng, eenmaal in de lucht gaat het wel.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |