abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_35748068
Ik heb nog niet zo vaak gevlogen (2 keer) en ik moet zeggen dat ik het totaal niet leuk vind.
De eerste keer was dus ook met knikkende knieen en tevens was de eerste keer ook het minst leuk.
Ik had een klein vliegtuig die erg chaotisch overkwam. Ook het geluid van buiten overheerste nogal.

Tevens merk ik dat ik érg last heb van mijn oren. Dit heb ik niet alleen in vliegtuigen, ik heb dit ook in een auto, wanneer er een raam open of juist dicht wordt gemaakt.
Maar in het vliegtuig heb ik dit dus constant, wat de reis dus ook niet plezierig maakt.

Nu heb ik al gehoord dat ik oordopjes in moet doen de volgende keer, maar ik vraag me af of dat wel werkt, want ik heb geen oordopjes die op maat zijn gemaakt voor mijn oren.
Het kauwgomtruucje heb ik vorig jaar dus geprobeerd, maar dan zit ik dus 3 uur kauwgom te eten en dat is ook niet echt een succes.

Wat kan ik doen om het vliegen wat plezieriger te maken?
En wat kun je het beste doen tegen de zenuwen?
En zijn er meer mensen die er last van hebben (ook van de oren?)?
pi_35749040
Geen vliegangst maar wel last van mijn oren. Ik heb zo'n inhaler van Vicks, dat werkt wel een beetje, het verfrist en dan heb ik minder last van mijn oren. En als je kan geeuwen op commando, dat werkt nog het beste

En tegen vliegangst? Misschien wat druppeltjes Valeriaan nemen? Dat kalmeert
Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree
pi_35749573
In >>> Vliegen/vliegangst <<< nog meer tips.

Die zit bijna vol, dus maak ik hier wel deel 2 van
  zondag 5 maart 2006 @ 21:03:31 #4
61447 Douwe
Ik heb gelijk
pi_35753364
Neus dichthouden, mond dichtdoen en blazen
Geeft tegendruk op je trommelvliezen, kan even kortstondig pijn doen maar werkt daarna prima tegen pijn aan je oren
pi_35753492
quote:
Op zondag 5 maart 2006 21:03 schreef Douwe het volgende:
Neus dichthouden, mond dichtdoen en blazen
Geeft tegendruk op je trommelvliezen, kan even kortstondig pijn doen maar werkt daarna prima tegen pijn aan je oren
Ook al geprobeerd, vaak gapen ook geprobeerd, heel overdreven kauwen geprobeerd.

Helpt niks Die oren blijven stom doen.
pi_35754453
Weleens zo'n cursus gedaan?
Wordt uitgelegd van wat alle verschijnselen zijn in een vleigtuig en van het vleigen en waardat door komt, als je dat weet lijkt me het weer een stuk makkelijker om die stap te zetten...
Ik steek je moeder in de fik!
pi_35755123
ah gewoon even doorbijten.
pi_35776420
Inderdaad even doorbijten ja. Ik vind het ook absoluut niet leuk maarja, ik ga niet alleen thuis zitten als al mijn vrienden op vakantie gaan.
Meestal vind ik de tijd voordat we in de lucht zijn erger dan dat we daadwerkelijk aan het vliegen zijn. Als je eenmaal in de lucht zit zet ik altijd een muziekje op, boek erbij en afsluiten voor de buitenwereld maar.

Beetje zuipen vantevoren werkt ook.
2007: Kuala Lumpur, Perhentian Islands, Kreta, Luxemburg, Rome
2008: Gerlos, Bern, Valencia, Ibiza, Madrid, Boekarest, Dublin, Londen
2009: Hamburg, Riga, Praag, Ibiza, Krakau, Budapest, Bratislava
pi_35779578
quote:
Op maandag 6 maart 2006 15:46 schreef Dutch_Courage het volgende:
zeker bij lange vliegreizen.... flink veel borrelen de avond ervoor (als het effe kan NIET slapen) en dan t vliegtuig in stappen..... geheid dat je de hele vlucht slaapt en nergens last van hebt. Hoef je ten minste ook niet die dodelijk saaie films die je al 10 x gezien hebt nog een 11e keer te bekijken
Dr kleeft alleen 1 klein nadeel aan (voorzover het een nadeel is natuurlijk ).... als ik helemaal brak t vliegtuig in stap en ik stijg op, wordt ik spontaan weer dronken
toppertje dus.
Qua vliegangst kan ik je niets vertellen, ik vind vliegen namelijk gewoon erg leuk.... t kan me ook niet genoeg turbulentie zijn...dan gebeurt er ten minste nog wat
pi_35780395
quote:
Op maandag 6 maart 2006 15:46 schreef Dutch_Courage het volgende:
Inderdaad even doorbijten ja. Ik vind het ook absoluut niet leuk maarja, ik ga niet alleen thuis zitten als al mijn vrienden op vakantie gaan.
Meestal vind ik de tijd voordat we in de lucht zijn erger dan dat we daadwerkelijk aan het vliegen zijn. Als je eenmaal in de lucht zit zet ik altijd een muziekje op, boek erbij en afsluiten voor de buitenwereld maar.

Dat heb ik ook. Vooral omdat het zo lang duurt.
pi_35796022
Ja, precies. Moet je eerst door de paspoortcontrole, daar weer zwaar lang wachten. Daarna boarden wat ook weer zwaar lang duurt allemaal. En al die tijd zit ik mezelf gek te maken met beelden van vliegtuigrampen op Discovery waar altijd een of andere boerenlul een verkeerde maat schroef gebruikt heeft waardoor de motor eraf valt.
2007: Kuala Lumpur, Perhentian Islands, Kreta, Luxemburg, Rome
2008: Gerlos, Bern, Valencia, Ibiza, Madrid, Boekarest, Dublin, Londen
2009: Hamburg, Riga, Praag, Ibiza, Krakau, Budapest, Bratislava
  dinsdag 7 maart 2006 @ 00:21:00 #12
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_35796603
Mijn vriendin neemt altijd 2 van die kalmerings/slaappillen... Nadeel is wel dat je aardig stoned wordt! Ik ga het zelf ook een keer proberen op een longhaul vlucht, alleen dan niet vanwege angst maar vanwege het feit dat ik in een vliegtuig totaal niet kan slapen.
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_35805548
Kalmeringspilletjes heb ik nog nooit gebruikt. Ga ik ook eens doen

Het scheelt ook wel dat ik s'avonds om 8 uur pas opstijg en dan ben ik hopelijk al redelijk moe
  woensdag 8 maart 2006 @ 13:29:40 #14
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_35842574
quote:
Op zondag 5 maart 2006 21:29 schreef cheukert het volgende:
Weleens zo'n cursus gedaan?
Wordt uitgelegd van wat alle verschijnselen zijn in een vleigtuig en van het vleigen en waardat door komt, als je dat weet lijkt me het weer een stuk makkelijker om die stap te zetten...
Maar wat nou als het gewoon een beredeneerde angst is?
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
  woensdag 8 maart 2006 @ 14:45:17 #15
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_35845224
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 13:29 schreef Pappie_Culo het volgende:

[..]

Maar wat nou als het gewoon een beredeneerde angst is?
Terug redeneren Een auto/bus/trein is zoveel gevaarlijker dan een vliegtuig, maarja daar staan weinig mensen maar bij stil! Kans op een ongeluk in een vliegtuig is geloof ik 1 op 2 miljoen!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_35845338
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 14:45 schreef Public_NME het volgende:

[..]

Terug redeneren Een auto/bus/trein is zoveel gevaarlijker dan een vliegtuig, maarja daar staan weinig mensen maar bij stil! Kans op een ongeluk in een vliegtuig is geloof ik 1 op 2 miljoen!
Maar als er daadwerkelijk een ongeluk gebeurd met een vliegtuig mag je er eigenlijk ook wel zeker van zijn dat je dood gaat Zoiets overleef je haast nooit.

Maar dan nog iets, vliegen is niet iets wat je dagelijks doet (ik in ieder geval niet)
Dat maakt het ook al een stuk enger, omdat het iets 'nieuws' is.
  woensdag 8 maart 2006 @ 15:01:52 #17
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_35845904
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 14:45 schreef Public_NME het volgende:

[..]

Hangt helemaal af van vlucht, vertrekpunt, aankomstpunt en maatschappij

Maar dat het veiliger is weet ik ook wel. Daar gaat het niet om. Het gaat mij er om ALS het gebeurt. Ik ga liever met de auto onder een vrachtwagen liggen dan dat ik (en die kans is NOG kleiner) mee moet maken dat er midden in de lucht iets gebeurt.
  woensdag 8 maart 2006 @ 16:39:38 #18
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_35848923
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 15:01 schreef Pappie_Culo het volgende:

[..]

Hangt helemaal af van vlucht, vertrekpunt, aankomstpunt en maatschappij

Maar dat het veiliger is weet ik ook wel. Daar gaat het niet om. Het gaat mij er om ALS het gebeurt. Ik ga liever met de auto onder een vrachtwagen liggen dan dat ik (en die kans is NOG kleiner) mee moet maken dat er midden in de lucht iets gebeurt.
Dat is waar; je geeft de controle en verantwoordelijkheid aan iemand anders. (de piloot en de crew) Bij een bus en trein doe je dit ook, maar dat voelt veel veiliger omdat je op de grond bent...
Een ongeluk met een vliegtuig is lang niet altijd dodelijk, vaker zelfs niet dan wel! Kijk maar voor stats op www.airdisaster.com (vette filmpjes)
  woensdag 8 maart 2006 @ 16:44:16 #19
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_35849089
ligt eraan wat je een ongeluk noemt natuurlijk.

Gaat ook niet om controle.

Iemand bekend met de ramp met AlaskanAir enige jaren geleden, waar midden in de lucht een defect aan de staart optrad? Die mensen kregen eerst de schrik van hun leven, flinke snoekduik. Daarna kregen de piloten het toestel met moeite onder controle... maar het vloog verre van soepeltjes. Uiteindelijk ging het echt fout en heeft dat toestel gedurende enkele minuten de gekste capriolen uitgehaald in mid-air... geen achtbaan doet dat na. En als beloning voor je doodsangst klap je met 600 km/u op de zee.

Zelfs al zou het minder erg zijn... dat gekrijs van mensen. Vreselijk. Hou toch je bek en sterf enigszins waardig. Laat mij in elk geval in enige stilte heengaan.

Maar dat zit er niet in.
pi_35850395
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 16:39 schreef Public_NME het volgende:

[..]

Dat is waar; je geeft de controle en verantwoordelijkheid aan iemand anders. (de piloot en de crew) Bij een bus en trein doe je dit ook, maar dat voelt veel veiliger omdat je op de grond bent...
Een ongeluk met een vliegtuig is lang niet altijd dodelijk, vaker zelfs niet dan wel! Kijk maar voor stats op www.airdisaster.com (vette filmpjes)
sorry, maar ik vind het nogal mitplaatst om het zo te noemen...
Dus als ik begrijp, zijn mensen die vliegangst hebben niet bang of ze neerstorten, maar meer bang voor als ze neerstorten?
Ik steek je moeder in de fik!
pi_35852752
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 14:47 schreef Sjoem het volgende:

[..]

Maar als er daadwerkelijk een ongeluk gebeurd met een vliegtuig mag je er eigenlijk ook wel zeker van zijn dat je dood gaat Zoiets overleef je haast nooit.
Lang niet alle vliegtuigrampen zijn voor alle passagiers dodelijk, geloof ik. Aantal keer seconds from disaster gezien op Discovery, en het blijkt daaruit toch zo te zijn dat er nog erg veel gedaan kan worden in de lucht als er iets fout gaat. Dat stelt mij ook wel een beetje gerust, maar nog steeds vind ik het vliegen best eng..
Vooral heb ik dat eigenlijk bij low-budget maatschappijen, al moeten die aan dezelfde eisen voldoen als de rest. Ik hou mijn hart al vast voor de zomer, als ik weer ga vliegen (low-budget...) .
Ik vind verder wel vooral het opstijgen en het landen eng, eenmaal in de lucht gaat het wel.
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer, Gingerfantasies.
  woensdag 8 maart 2006 @ 19:20:34 #22
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_35853812
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 18:50 schreef Elefes het volgende:

[..]

Vooral heb ik dat eigenlijk bij low-budget maatschappijen, al moeten die aan dezelfde eisen voldoen als de rest. Ik hou mijn hart al vast voor de zomer, als ik weer ga vliegen (low-budget...) .
Ik vind verder wel vooral het opstijgen en het landen eng, eenmaal in de lucht gaat het wel.
Easyjet heeft over het algemeen vrij nieuwe vliegtuigen en RyanAir is de grootste Europese carriers van next generation 737's. (737-800) KLM heeft nog veel oude 737-300 rondvliegen op EU destinations.
pi_35853892
Tenzij je natuurlijk de low budget chartermaatschappijen als FlyAir en Onur bedoelt...

Low cost lijndiensten zijn vrijwel allemaal nieuwe vliegtuigen
pi_35854113
Ik had met Ryanair ook op de heen- en terugweg een nieuw vliegtuig. En 2 jaar geleden ben ik met Virgin Express geweest en dat waren ook vrij nieuwe vliegtuigen
Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree
  Moderator woensdag 8 maart 2006 @ 21:08:07 #25
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_35858221
Ik heb ook erge vliegangst, zo erg dat ik besloten heb om een tijdje niet te vliegen, het geeft me teveel stress. Wat ik altijd doe als ik ga vliegen is kalmeringstabletten, daar wordt ik wel iets rustiger van en ook een beetje 'stoned' maar ik blijf paniekerig. Heb trouwens wel veel gevlogen, heb me nooit eronder willen laten krijgen door de angst maar ik ben nu op een punt gekomen dat ik het echt even niet meer trek...

Waarom hebben veel users trouwens dezelfde avatar? Best irritant
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')