abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_879944
Ik ben zo bang om te vliegen... En binnenkort moet ik weer. EN in m'n eentje nog wel. Nog enger! tien uur lang in een vliegtuig zitten, waarvan een paar uur lang boven een inmens grote oceaan...
Wie heeft er tips voor mij om de reis draaglijker te maken en manieren die mij misschien minder bang zullen maken? (de tip 'neem een stevige borrel voor en tijdens de reis' had ik zelf al bedacht en dit zal ik ook zeker doen)
Maar echt: ik ben heeeel bang om te vliegen, zo bang dat ik zelfs overweeg om niet te gaan, en dat terwijl ik zo ontzettend aan vakantie en ZON 8) toe ben.. Dus please, help me te vliegreis door te komen!!
pi_880012
Neem een parachute mee?

Maar nu ff serieus. Je zal vast wel gehoord hebben dat vliegen de veiligste manier van reizen is. (gebeuren het minste ongelukken).

pi_880082
Je moet maar zo denken: als je neerstort is het gewoon je tijd geweest

Nee serieus. Inderdaad is het zo dat vliegen vele malen veiliger is dan bijv autorijden. Als er eens een vliegtuig naar beneden dondert dan is dat wereldnieuws, terwijl er dagelijks zoveel ongelukken met auto's gebeuren dat het de lokale krant bijna niet eens meer haalt.
Maar angst is vaak niet rationeel dus kan je ook vaak niet wegredeneren.
Misschien helpt het om er wat meer vanaf te weten. Ga eens met een verkeerspiloot praten ofzo, of vraag tijdens de vlucht of je in de cockpit mag kijken. Misschien dat je dan ziet hoe veilig het er aan toe gaat, en door wat meer over de werking enzo te weten wordt de angst misschien minder.
Als je er echt helemaal vanaf wil moet je eigenlijk zelf gaan vliegen, dus vlieglessen nemen. Dan heb je zelf de controle in handen, en ben je zo van je vliegangst af!

Unox, the worst operating system.
pi_882229
quote:
Op 31 maart 2001 23:17 schreef Schorpioen het volgende:
Je moet maar zo denken: als je neerstort is het gewoon je tijd geweest
Of de tijd van een andere passagier...

Maar om even een open deur in te trappen: volg een cursus tegen vliegangst. Die worden bijv georganiseerd door de KLM in samenwerking met de universiteit in Leiden.

pi_882254
* DuchessX neemt altijd slaaptabletjes mee als ze gaat vliegen.

Word je lekker suf van en kan je een paar uur lekker slapen.

* DuchessX raadt je dan wel af om ook nog dat glaasje alcohol te nemen...hehehe!

#geen
  FOK!fossiel zondag 1 april 2001 @ 12:56:08 #6
8443 cptmarco
it's captain...
pi_882321
Ik heb er zelf (gelukkig) geen last van.

Kijk eens op de volgende sites, misschein heb je er wat aan:

http://www.valk.org/index_nl.htm (cursussen ism de KLM)

http://www.reiswijs.nl/vliegen/vliegangst/vliegangst.html (links naar sites, boeken over het onderwerp ed)

http://www.amigoingdown.com (bereken hoe veilig je vlucht is )

[Dit bericht is gewijzigd door cptmarco op 01-04-2001 12:57]

zondag 1 april 2001 @ 13:18:23 #7
8369 speknek
Another day another slay
pi_882367
En neem geen flinke slok alcohol, dat stijgt veel te hard op die grote hoogte (ook leuk natuurlijk, maar ik kan me niet voorstellen dat je dan minder angstig bent).
Tja, wat moet ik zeggen. Ik vlieg zelf (zweefvliegen) dus ik weet wel ongeveer wat je te wachten kan staan in de lucht, dus ik schrik ook nooit zo snel. Ik ben nog nooit neergestort en in die cockpit zitten mensen die ervoor gestudeerd hebben. Zie het gewoon als een achtbaan ritje, voel die macht over je heenkomen als de motoren flink opzwiepen en je de lucht in tillen, haal rustig adem en kijk ook eens naar het mooie uitzicht. Ohja en die g-krachten die je zo nu en dan voelt moet je ook maar als plezier opvatten, dan gaat het allemaal een stuk makkelijker.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_898873
Bedankt voor jullie reacties.
Ik ben eigenlijk nog steeds even bang.. ik heb op amigoingdown.com wel gezien dat ik slechts 1 op 40 miljoen kans heb dat er iets misgaat.., dus dat zit wel snor...
Nog maar een kleine week en dan zal ik echt dat vliegtuig in moeten stappen. Alleen al bij de gedachte krijg ik van die "walmen" in m'n maag (als jullie begrijpen wat ik bedoel..)
Aan de ene kant ben ik gewoon in staat om te zeggen: ik ga gewoon niet! Maar dan denk ik weer: maar ik wil zo graag! Ik ga nota bene naar Florida!!! Oh help, ik weet het echt niet meer hoor. Slapeloze nachten!!!!!
  donderdag 5 april 2001 @ 06:46:45 #9
11300 She-Ra
Princess of Power
pi_899598
Vliegen valt op zich wel mee, behalve turbulentie, druk op je oren en ruimtebeperking in economic class. Zorg in ieder geval dat je wat te doen hebt tijdens de vlucht.
  donderdag 5 april 2001 @ 08:20:36 #10
930 Kimmie
mikro-zacht
pi_899655
Kan me gewoon niet voorstellen dat mensne bang zijn om te vliegen. Ik vind het enorm leuk en moet het minimaal 2 keer per jaar doen. Het enige wat bij vliegen ontzettend vervelend is, is het soms lange wachten of vliegtuigen die pas een dag later vertrekken

Ja en turbulentie/luchtzakken dat is soms gewoon een beetje eng. Gewoon altijd je riem vasthebben dan vlieg je niet tegen het plafond.

fake a dream
  donderdag 5 april 2001 @ 12:08:30 #11
3358 pluisje
Mevrouw Mans
pi_900267
Toen ik weer eens een keertje bibberend bij de incheckbalie stond, toen ik (toeval!) naar Florida ging zei die meneer achter de balie:
"Waar ben je nou zo bang voor?"

Toen zei ik: "Dat het vliegtuig naar beneden komt".

Zijn reactie:
Het ergste wat je kan overkomen is dat het vliegtuig NIET naar beneden komt...."

Dat vond ik wel een goede....
(niet dat mijn vliegangst nu over is hoor.....)

pi_900334
Het is hetzelfde als mensen doe ontzettend bang zijn om auto te rijden. Dat kan ik dus helemaal niet begrijpen, terwijl er daar inderdaad veel meer ongelukken mee gebeuren. Maar het verschil is dat ik dan zelf de controle heb (bij mijn moeder in de auto zit ik wel op een denkbeeldig rempedaal te trappen..). Ik zit echt in dubio: to fly or not to fly, that is the question.. Zal ik of zal ik niet.
pi_900372
Je bent in ieder geval in goed gezelschap:

Succes met je vlucht, denk gewoon aan die heerlijke vakantie die je te wachten staat.

What we do in life echoes in eternity
Just relax - It's what Jesus would do
Wat een vrouw!
spits!
  vrijdag 6 april 2001 @ 23:38:10 #14
11300 She-Ra
Princess of Power
pi_908685
Ik heb meer angst voor dat gore vliegtuig vreet .
pi_920755
o help, ik moet overmorgen het vliegtuig in!?!?!?
wat moet ik nou doen???
  zondag 8 april 2001 @ 23:03:01 #16
8369 speknek
Another day another slay
pi_920812
quote:
Op 08 april 2001 22:41 schreef who_knows het volgende:
o help, ik moet overmorgen het vliegtuig in!?!?!?
wat moet ik nou doen???
Hetzelfde als in die auto.
Er zit altijd een muziektrack in je stoel die geen muziek afspeelt, maar de gesprekken van de piloten in de cockpit laten horen. Ga dat gewoon luisteren, hou denkbeeldig een knuppel voor je vast (denkbeeldig!! anders wordt je verwijderd) en ga lekker meekletsen. That's an affirmative, roger roger. Papa hotel treeserosix awaiting departure. Powering up engines, sis is your kepten speaking we hope you have a pleasant flight.
Okee ze zullen je wat raar aankijken, maar er zijn genoeg nutcases in de wereld.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_921004
quote:
Op 08 april 2001 23:03 schreef speknek het volgende:
Hetzelfde als in die auto.
Er zit altijd een muziektrack in je stoel die geen muziek afspeelt, maar de gesprekken van de piloten in de cockpit laten horen.
Ehrm... nee hoor.
Lang niet altijd.
Haast nooit, eigenlijk.
Maar dat is mijn ervaring.
  maandag 9 april 2001 @ 00:08:23 #18
6290 Dr_Crouton
Uw advertentieruimte hier.
pi_921023
Vliegen is fun! Alleen is turbulentie niet zo fijn.
En de druk in je oren is ook minder fijn, al heb ik er niet zo veel last van dat het pijn gaat doen. Bij sommigen wel. Vorig jaar zette de piloot al de daling in in Belgie toen we terugkwamen uit Spanje. Dus een half uur lang leek het wel alsof je oren suisden
The Internets, I needs it..
  maandag 9 april 2001 @ 00:10:15 #19
6290 Dr_Crouton
pi_921032
Geen zorgen, zeg tegen de stewardes dat je nogal bang bent om te vliegen en zij zullen je helpen te kalmeren. Misschien kunnen ze je wel een speciale plaats voor je regelen, in het midden of bij het raam.
pi_921112
Ik heb inderdaad ook nog nooit meegemaakt dat je de piloten af kan luisteren... dat lijkt me best leuk eigenlijk (als ze niks ernstigs zeggen tenminste).
maar waar ik dus vooral bang voor ben is die grote (Atlantische) oceaan, waar, als er iets misgaat, er helemaal geen plek is om te landen... EEEK!!!
Wat dan??
Misschien ben ik er in m'n hoofd ook veel te veel mee bezig, dat ik alles veel enger maak dan het is. Meestal als ik eenmaal zit dan gaat het wel. (maar dan denk ik ook weer aan dat fijne nummer van Alanis Morissette, Ironic...)
Maar goed. ik ben alvast bezig met m'n koffer inpakken (met kleren die geschikt zijn voor zo rond de 30 graden...) en dan krijg ik wel weer zin en denk ik: laat ik toch maar gaan..
maar wat als wat als wat als?????
  maandag 9 april 2001 @ 00:29:11 #21
8369 speknek
Another day another slay
pi_921127
Wat als? Wat als je morgen geschept wordt door een auto? Dan niks.
Nu kom je tenminste nog grootschalig in het nieuws. En grote onderzoeken, reddingsacties, parlementaire enquetes. En geloof me, boven de oceaan heb je echt net zoveel kans om te overleven dan boven land. Oh dat is niet erg hoopgevend zeker
  maandag 9 april 2001 @ 00:33:49 #22
6290 Dr_Crouton
pi_921159
Als er wat mis gaat, dan heeft het toestel zelf nog reservesystemen om de boel vliegende te houden totdat de piloot een noodlanding kan inzetten.
Verder zullen de hostessen voor het begin van de vlucht uitleggen wanneer de zuurstofmaskers naar benenden klappen en hoe je ze moet gebruiken, de zwemvest zit onder je stoel en daar wordt ook een demonstratie mee gedaan.
Geen zorgen, de kans dat je door een vrachtwagen gegrepen wordt is 1000 maal groter.
  maandag 9 april 2001 @ 14:12:46 #23
1275 sataN
Phenomenally & properly ki
pi_922958
Ga je ff langs de huisarts voor een slaap/kalmeringspilletje...?
Frankly, my dear, I don't give a damn.
pi_923215
Effe offtopic: het lijkt me helemaal GEWELDIG om een keertje door het omroepsysteem van een vliegtuig te mogen roepen als er helemaal niks aan de hand is: "Ladies and gentlemen, there is absolutely no reason to panic!"

En dan kijken hoe de mensen flippen

Unox, the worst operating system.
  maandag 9 april 2001 @ 17:13:39 #25
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_923845
Sterkte!
Ik dacht er last van te krijgen omdat ik ook hoogtevrees heb, maar ik vond het super.
De eerste keer dat ik vloog was voor mijn werk met een stel collega's en 1 collegaatje had het niet meer. En ik de hele tijd: "Moet je kijken joh! Wat gaaf! Alles is zo klein!!"
Dat heeft haar niet echt geholpen.
Als je niet lacht, ben je dood.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')