abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_110299575
een goeie crosswind landing overleven in een Dash 8 .
pi_113069414
Mijn ergste angst is dat de motoren gewoon ineens stoppen met werken. Ik snap wel dat het opstijgen van een vliegtuig met hoge snelheid gewoon wetenschap is, en dat landen geloof ik ook wel, maar het is bij mij dus precies andersom, op kruishoogte en -snelheid. Het kan er bij mij op de een of andere manier niet in dat het mogelijk is dat die motoren 10 uur lang kunnen blijven... Heel vreemd....
pi_113069739
Ben altijd wel blij met die herkenbare verhalen, je weet dat het niet zo is, maar denkt toch dat je de enige bent :P Ik heb er zelfs een soort dwangneurose omheen ontwikkeld: Ik moet van mezelf denken dat het vliegtuig neer gaat storten, mag er dus eigenlijk niet vanuit gaan dat het landt, en dan gaat het goed... Ga dan maar eens vliegen ^O^ Over precies twee weken weer, naar Dubai...
pi_113070578
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2012 20:56 schreef Ahoy- het volgende:
Mijn ergste angst is dat de motoren gewoon ineens stoppen met werken. Ik snap wel dat het opstijgen van een vliegtuig met hoge snelheid gewoon wetenschap is, en dat landen geloof ik ook wel, maar het is bij mij dus precies andersom, op kruishoogte en -snelheid. Het kan er bij mij op de een of andere manier niet in dat het mogelijk is dat die motoren 10 uur lang kunnen blijven... Heel vreemd....
op zich is het vrij simpel uit te beredeneren waarom die motoren wel zullen blijven draaien.
de draaiende delen van straalmotor zijn redelijk vergelijkbaar met de turbine van veel elektrische centrales, en die draaien ook maanden achter mekaar zonder stoppen. En over het algemeen, zijn de draaiende delen, de delen die het meest slijtage gevoelig zijn.
En de rest als elektronica en brandstof toevoer, die zijn zo opgebouwd dat er voor alle problemen, een nood oplossing kan worden gemaakt. En die noodoplossingen zijn al vooraf uit gedacht, zodat de piloot alleen maar in het boek hoeft te kijken, wat die moet doen.
pi_113131873
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2012 21:13 schreef bunnahabhain het volgende:

[..]

op zich is het vrij simpel uit te beredeneren waarom die motoren wel zullen blijven draaien.
de draaiende delen van straalmotor zijn redelijk vergelijkbaar met de turbine van veel elektrische centrales, en die draaien ook maanden achter mekaar zonder stoppen. En over het algemeen, zijn de draaiende delen, de delen die het meest slijtage gevoelig zijn.
En de rest als elektronica en brandstof toevoer, die zijn zo opgebouwd dat er voor alle problemen, een nood oplossing kan worden gemaakt. En die noodoplossingen zijn al vooraf uit gedacht, zodat de piloot alleen maar in het boek hoeft te kijken, wat die moet doen.
Mijn opa heeft heel lang in de luchtvaart gewerkt, en vertelde ook al zoiets toen ik het vroeg. Das opzich een geruststellend idee haha. Heb de komende maand vier lange vluchten (Amsterdam - Dubai, Dubai - Kuala Lumpur en weer terug), dus kan dit soort opstekers altijd goed gebruiken ^O^
  woensdag 20 juni 2012 @ 13:11:49 #31
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_113139684
100mg valium en drie bier. Zelfs wanneer je neerstort geef je nog geen fuck ^O^
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_113151631
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2012 13:11 schreef Dven het volgende:
100mg valium en drie bier. Zelfs wanneer je neerstort geef je nog geen fuck ^O^
praktisch _O-
  woensdag 20 juni 2012 @ 18:15:51 #33
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_113152893
quote:
10s.gif Op woensdag 20 juni 2012 17:46 schreef bunnahabhain het volgende:

[..]

praktisch _O-
Gezond is het niet maar het werkt perfect. Ik heb echt een bloedhekel aan vliegen en over het algemeen val ik gewoon voor uren in slaap. Wanneer ik niet slaap lig ik er ook niet wakker van.. ;)
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_113157552
hahaha
ik vind vlieg angst echt zo grappig, ik denk dan altijd terug aan mijn eerste intercontinentale vlucht.
"shit er zit een arabier 3 stoelen achter me, en nog eentje twee rijen voor met..." , opstijgen spannend, landen spannend, flight entertainment als een kleinkind door gekeken.

En laatst zat ik in een vlucht van Toronto naar Chicago, in een Embraer of een CRJ, lekker achterste rij, een beetje in gedut na het boarden, in eens wordt ik wakker staan bij de cockpit twee mannen in kogelvrij vest "airport security"
"shit heb ik wat gemist?" naja bleek dat het toestel nog niet was op gestegen, piloot was niet lekker.
okee. welterusten, verder slapen.
op het moment is het net zo spannend voor me als in de bus stappen.
pi_113163253
Thuisblijven ? :P
pi_113168335
Ik haat vliegen, maar om daarom thuis te blijven? Nee de drang om wat van de wereld te zien is te groot. Maar toch.. elke keer komt de spanning als ik voorbij de douane loop. Ik weet niet waar het vandaan komt, als kind vond ik het juist geweldig om te vliegen. Misschien omdat ik het niet leuk vind dat ik op anderen moet vertrouwen om in leven te blijven. Je bent namelijk totaal machteloos als er iets gebeurt.

Ook kijk ik altijd naar die programma's zoals Air Crash Investigation. Heel interessant, alleen als ik zelf ga vliegen denk ik, in die ene aflevering van die crash in Sao Paulo was de piloot oververmoeid omdat hij in een club 's avonds werkte en overdag als piloot en het keihard regende en toen tegen een gebouw aanvloog tijdens het landen omdat remmen niet lukte! :'( Ik maak mezelf gewoon gek.

Ik zeg dan altijd tegen mezelf, de kans dat je door een auto-ongeluk sterft is groter dan bij een vliegtuigongeluk. Of er zijn zoveel vluchten op een dag, daar gaat het wel goed mee. Of de piloot wilt ook heelhuids thuis komen.

Ik vind stijgen en landen het meest vervelende, maar het ergste is wel turbulentie. God, wat haat ik dat }:| Maar de blijdschap en opluchting als ik eenmaal uitstap *O*
pi_113176912
Voor dat kleine beetje vliegangst dat ik heb: rationaliseren. Weten dat een vliegtuig zo ongeveer de veiligste plek op aarde is. Kans is veel groter om buiten op straat of zelfs in je huis te overlijden dan in een vliegtuig.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_113176950
Iedereen met vliegangst zou eigenlijk eens een vlucht in de cockpit van een groot verkeersvliegtuig mee moeten vliegen. Als je dan ziet hoe gestructureerd en geconcentreerd alles gaat dan ben je er volgens mij zo vanaf. Helaas is het dan weer niet zo makkelijk om zomaar in de cockpit mee te kunnen.
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_136106559
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2012 23:19 schreef Ikwilookeenfokkerzijn het volgende:
Ik haat vliegen, maar om daarom thuis te blijven? Nee de drang om wat van de wereld te zien is te groot. Maar toch.. elke keer komt de spanning
Precies dit! Ik vlieg vrij regelmatig, maar vind het elke keer weer kut. Wat ik nog niet voorbij heb zien komen, maar waar ik altijd compleet para van word is als dat vliegtuig een wat mij betreft veel te scherpe bocht maakt in de lucht. Iedereen blijft altijd rustig zitten, maar ik veer direct in de tegengestelde richting uit m'n stoel op om rechtop te blijven en denk alleen maar 'wtf, kijk uit dat je nou nog niet meer overhelt of voor je het weet vliegt dat vliegtuig onherstelbaar op de kop!'. :')

Op binnenlandse vluchten binnen China ook wel eens in voor mijn gevoel ruim 20 jaar oude vliegtuigen moeten stappen die je tijdens het vliegen de volledige tijd hoorde trillen en dat was ook niet al te best voor mijn gemoedsrust. Ooit op een vlucht van een uurtje of 13 had ik wel 4 uur lang onafgebroken turbulentie en dat zit ik echt de godganze tijd bang in de stoel. ;(

Het opstijgen vind ik aan het begin gek genoeg altijd nog wel tof; het op snelheid komen op de startbaan voelt altijd als een leuke rollercoaster en als je ineens los van de grond komt is wel een mooi gezicht. Maar direct daarna begint de ongein: ik houd de armleuningen veel te stevig vast en bij elke 'val' (is dat het eigenlijk wel?) die ik in m'n buik voel schrik ik weer. Tijdens de vlucht ben ik ook zo wantrouwig als de pest: moslims houd ik plotseling scherp in de gaten (heel fout), personen die naast zo'n nooduitgang zitten houd ik scherp in de gaten of ze tijdens de vlucht dat ding niet ineens opengooien. Bij elke vorm van turbulentie, of het nou trillen of vallen is, denk ik alleen maar aan neerstorten en aan dat de vlucht voorbij zal zijn voor ik er erg in heb.

Zolang als de vlucht relaxed verloopt ben ik zelf trouwens gelukkig wel in staat om zelf ook relaxed te zijn en zit ik rustig wat muziek te luisteren zonder te denken aan dat ik zo hoog in de lucht hang.

Ben zeker niet van plan om in de toekomst minder te gaan vliegen, eerder meer. Zou er dus best wel vanaf willen. Bestaan daar eigenlijk methoden voor waarvan de werking bewezen is? Heb het idee dat er nogal wat kwakzalvers rondlopen. Wellicht zouden het lezen van de strikt wetenschappelijke verklaringen voor alle shit die zich in de lucht afspeelt ook al een stukje helpen.

Ik zal het vliegen namelijk echt niet gaan mijden, maar als ik eens iets relaxter zou kunnen zijn tijdens turbulentie etc. dan zou het een stuk aangenamer zijn. ^O^

[ Bericht 0% gewijzigd door Kaas- op 29-01-2014 20:26:22 ]
pi_136110385
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2012 09:00 schreef JohnDDD het volgende:
Voor dat kleine beetje vliegangst dat ik heb: rationaliseren. Weten dat een vliegtuig zo ongeveer de veiligste plek op aarde is. Kans is veel groter om buiten op straat of zelfs in je huis te overlijden dan in een vliegtuig.
Het ding is dat áls er wat fout gaat, dan gaat het ook goed fout op 10km hoogte :')
Als je thuis van een trapje af pleurt breek je je been, als je van 10km hoogte naar beneden stort ben je dood met 15min lang realiseren dat je doodgaat.

Dat is dus mijn zieke beredenering. :')
  woensdag 29 januari 2014 @ 21:31:33 #41
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_136113960
Zelfde problemen als hierboven. Al vind ik stijgen en landen wel leuk. En als er geen wolkje aan de lucht is, geen turbulentie ben ik ook vrij relaxt.

Maar turbulentie, echt, pfff ik haat dat zo. Ik rationaliseer me suf, maar 't helpt weinig.
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
pi_136270870
Ik vind vliegen op zich niet eng maar ik word echt misselijk bij bochten of als t toestel scheef hangt :') iemand tips? Zouden reisziekte tabletjes helpen :o ?
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_136276581
dat is over het algemeen "motion sickness"
het komt door dat je hersenen wat anders zien als dat je lichaam beweegt. ik denk dat je het beste iets van zee-ziekte tabletjes kan pakken.
Maar ga het beste even bij je huisarts voorbij.
pi_136366813
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2014 19:25 schreef Kaas- het volgende:
(...)
Een klacht die ik nog vergat te noemen is dat ik in het vliegtuig ook spontaan zenuwachtig word als het geluid van de motoren ineens iets zachter lijkt te klinken, omdat ik dan bang ben dat de motoren misschien uitvallen. ;(
  woensdag 5 februari 2014 @ 21:39:25 #45
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_136380765
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2014 16:44 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Een klacht die ik nog vergat te noemen is dat ik in het vliegtuig ook spontaan zenuwachtig word als het geluid van de motoren ineens iets zachter lijkt te klinken, omdat ik dan bang ben dat de motoren misschien uitvallen. ;(
Dit lijkt niet, dat is ook zo. Motoren gaan op volle kracht bij het opstijgen. Eenmaal op 10 km is dat niet meer nodig.
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')