abonnement Unibet Coolblue
pi_113064534
Geht's wieder los ;)

Als vervolg op:
Lange vliegreizen en
[Centraal] Vragen over vliegen,
[Centraal] Vragen over vliegen #2
[Centraal] Vragen over vliegen #3
[Centraal] Vragen over vliegen! Deel #4
Vragen over vliegen Deel #5 (e-tickets, bagage etc.)
Vragen over Vliegen #6 (e-tickets, bagage, belasting etc.)
Vragen over vliegen #7 (e-tickets, bagage, belasting etc)
Vragen over vliegen #8 (e-tickets, bagage, belasting etc)
Vragen over vliegen deel 9 (tickets, bagage, etc)
Vragen over vliegen #10 (e-tickets, bagage, belasting etc)
Vragen over vliegen #11 (e-tickets, bagage, belasting etc)
Vragen over vliegen #12 (e-tickets, bagage, belasting etc)
Vragen over vliegen #13 (e-tickets, bagage, belasting etc)
Vragen over vliegen #14 (e-tickets, bagage, belasting etc)
Vragen over vliegen #15 (e-tickets, bagage, belasting etc)
Vragen over vliegen #16 (e-tickets, bagage, belasting etc)
Vragen over vliegen #17 (e-tickets, bagage, belasting etc)
Vragen over vliegen #18 (e-tickets, bagage, belasting etc)
Vragen over vliegen #19 (e-tickets, bagage, belasting etc)
Vragen over vliegen #20 (e-tickets, bagage, belasting etc)
Vragen over vliegen #21 (e-tickets, bagage, belasting etc)
Vragen over vliegen #22 (e-tickets, inchecken, bagage, etc.)

kun je hier al je vragen kwijt over het vervoer door de lucht. Hoe werkt zo\'n e-ticket, waar kan ik vluchtinfo vinden, heeft een 777-200 van KLM nou wel of geen IFE en zitten die stoelen van BA nou lekkerder dan die van Singapore Airlines?

En hoe krijg je nou een goede plek in het vliegtuig? En hoe lukt het het best om te slapen in het vliegtuig?

Bediscussieer het allemaal hier :)

Veelgestelde vragen

Waar is de beste plek in het vliegtuig?
Dat is erg persoonlijk, beenruimte, aan het raam, niemand achter je of niemand voor je ? Maar www.seatguru.com helpt je een beetje op weg.

Hoe werkt een e-ticket?
Print het uit, neem je paspoort mee naar het vliegtuig en volg de instructies die je van de luchtvaartmaatschappij krijgt

Hoeveel (hand-)bagage mag ik meenemen?
Dat staat aangegeven in de voorwaarden bij het boeken bij de luchtvaartmaatschappij. Sommige luchthavens zoals veel Engelse beperken het aantal stuks handbagage tot 1

Welke voornaam vul ik in bij het boeken van een ticket?
Altijd de eerste volledige voornaam als in je paspoort.

Mag m'n koffer op slot?
Ja, maar niet naar de VS. Daarvoor kun je een speciaal TSA slot kopen.

Hoe kom ik aan een visum?
Kijk op www.wijsopreis.nl voor visuminformatie

Hoe werkt het visum voor de VS?

Kijk op deze website en http://esta.cbp.dhs.gov/esta/esta.html

Waarom zijn enkele reizen duurder dan retourtickets?
Enkele reizen worden verkocht voor de zakelijke markt

Waarom is een ticket van KLM vanaf Dusseldorf goedkoper dan vanaf Amsterdam voor dezelfde vlucht?

Dat is vanwege de concurrentie. Daar profiteer je hier ook van als je met BA of Lufthansa vliegt.

Kan ik een vlucht via Amsterdam boeken en dan pas daar opstappen?
Nee, als je een deel van een als 1 geheel geboekte reis niet maakt, dan is je ticket niet meer geldig. Ook als je bijvoorbeeld een KLM vlucht boekt op www.klm.be met vertrek vanaf Antwerpen Train Station (ZWE), dan dien je in Antwerpen je ticket op te halen. Wanneer je een ticket boekt bij (bijna) alle low-cost maatschappijen bestaat je reis uit losse enkele reizen en kan je eventueel wel een gedeelte van je vlucht overslaan.

Nog meer weten?
Kijk naar The Secret Life of Airports op BBC4 => http://www.bbc.co.uk/programmes/b00lbnkh :)

Let nog wel op deze centrale topics:
• Mocht je specifieke vragen hebben over vliegangst, kijk dan in: Vliegangst? Wat doe jij er tegen? (deel 2)
• of over pijn in je oren : Last van de oren met vliegen?
• Wil je de beste deal voor vliegtickets, stel je vraag dan in: Het grote -Hoe kom ik goedkoop van A naar B- topic #23
• En kom je een ongelooflijke aanbieding of nieuwtje tegen, post die dan in: [TRV] Nieuws en aanbiedingen

tvp's en offtopic reacties vliegen het topic uit zonder te vragen
pi_113064550
Laatste post:

quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2012 19:36 schreef _Loki het volgende:
Ik stap over in Maleisië tijdens mijn reis naar Australië. Moet ik me dan inenten voor dingen in Maleisië, ook als ik het vliegveld niet af kom/niet voorbij de douane kom?
  maandag 18 juni 2012 @ 19:49:39 #3
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_113065230
Op het vliegveld is een tropisch bos, je weet maar nooit. :P
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_113069028
:D het klinkt waarschijnlijk als een hele domme vraag. Maar ik bedoel, je bént er wel.
  maandag 18 juni 2012 @ 21:51:34 #5
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_113073686
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2012 20:50 schreef _Loki het volgende:
:D het klinkt waarschijnlijk als een hele domme vraag. Maar ik bedoel, je bént er wel.
Waarvoor wil je je dan inenten?

Het doel van inentingen is om te voorkomen dat je bepaalde ziektes oploopt, of eigenlijk, dat je tegen de betreffende ziektes gewapend bent.
Als ik naar Australasia reis dan doe ik nooit aan enige inentingen, de medische zorg is daar relatief goed en gemakkelijk voorhanden, tenzij je in een afgelegen dorpje 6 maanden vrijwilligerswerk gaat doen, anders is de vraag of en welke inentingen je wilt nemen. (Het niet inenten is een persoonlijk keuze, voor mij geldt dat je in mijn beleving beter geen gif in je lichaam kan stoppen, maar dit moet voor iedereen een eigen keuze zijn).

Kort antwoord op je vraag, op internationale vliegvelden is de kans uitermate klein dat je iets op kan lopen, maar goed, er is een tropisch bos inderdaad...
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_113077280
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2012 21:51 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Waarvoor wil je je dan inenten?
ik denk dat het verstandig is om even na te denken over Malaria. Maar als ik even google heb je het niet nodig. De rest hoed je, je niet zo druk over te maken. een internationaal vliegveld welk land dan ook*, kom je niet zo snel in aanraking met de diverse ziektes.

* mogelijk zijn er een paar uitzonderingen, maar ik denk dan dat je redelijk ver moet zoeken.
pi_113079347
quote:
7s.gif Op donderdag 14 juni 2012 00:11 schreef Boterbartje het volgende:
Nou heb jij geluk zeg!
2 jaar terug op JFK was echt de top, toen stonden er meerdere vliegtuigen vol te wachten en gingen ze op 2 mensen na pauze houden :')

Maar goed, uiteindelijk kwam ik wel aan de beurt en toen mocht ik de hele rij bij security overslaan, uiteindelijk toch vertraagd dus maakte niet veel uit
Ik was op JFK juist vrij snel door de douane, maar ik had toen ook geen haast dus misschien dat ik het anders heb ervaren. Het lijkt me dat als je vliegtuig met vertraging aankomt Customs haar personeel anders in moet zetten en meer moet verdelen, omdat hun reguliere planning in de war is gekomen. Het verschilt in ieder geval per keer en het valt lastig in te schatten of je snel door de douane heen bent of niet. :P

Nieuwe vraag: mag je in je ruimbagage een aantal flesjes bier (stuk of 6) inchecken als je naar de VS vliegt?

[ Bericht 4% gewijzigd door Justinn op 18-06-2012 23:12:30 ]
  dinsdag 19 juni 2012 @ 01:21:49 #8
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_113084419
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2012 23:03 schreef Justinn het volgende:

[..]

Ik was op JFK juist vrij snel door de douane, maar ik had toen ook geen haast dus misschien dat ik het anders heb ervaren. Het lijkt me dat als je vliegtuig met vertraging aankomt Customs haar personeel anders in moet zetten en meer moet verdelen, omdat hun reguliere planning in de war is gekomen. Het verschilt in ieder geval per keer en het valt lastig in te schatten of je snel door de douane heen bent of niet. :P

Nieuwe vraag: mag je in je ruimbagage een aantal flesjes bier (stuk of 6) inchecken als je naar de VS vliegt?
JFK is wel berucht voor lange rijen. Wij hebben in onze reispolicy zelfs een apart paragraaf met hoe we reistijd voor JFK mogen boeken. Rijen van 2 uur of langer zijn geen uitzondering en omdat wij ons hoofdkwartier daar hadden zijn daar ook regelingen voor getroffen
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  dinsdag 19 juni 2012 @ 01:24:22 #9
211554 BlueMage
FOK! Insect
pi_113084465
Uhm ik zou me denk ik wel laten inenten voor die stop op dat vliegveld, vliegvelden zijn de goorste plekken van een land.
Hallon!
pi_113085339
quote:
11s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 01:24 schreef BlueMage het volgende:
Uhm ik zou me denk ik wel laten inenten voor die stop op dat vliegveld, vliegvelden zijn de goorste plekken van een land.
de kans dat je daar malaria tegen komt is echt minimaal. Ik zou me dan ook echt niet gaan inenten.
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
  dinsdag 19 juni 2012 @ 10:00:52 #11
19840 Libris
Live from Singapore
pi_113087847
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 02:40 schreef rene90 het volgende:

[..]

de kans dat je daar malaria tegen komt is echt minimaal. Ik zou me dan ook echt niet gaan inenten.
Sowieso is malaria in West Maleisie niet erg voorkomend. Ik doe het ook niet. En KLIA is nou ook niet echt het meest achterlijke vliegveld ter wereld. Al is de budget terminal niet een leuke plaats om uit te hangen, maar daar kom je waarschijnlijk niet als je van Europa naar Australie vliegt.
  dinsdag 19 juni 2012 @ 10:17:34 #12
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_113088296
Düsseldorf - Istanbul - Riyadh.

Ik heb dus een overstap op Istanbul, 1u05 de tijd.
Moet ik nog rekening houden met bijzondere controles of iets dergelijks op het vliegveld van Istanbul?

Ben er een jaar of 10 geleden al eens geweest, alleen toen voor een bezoek aan Istanbul. Toen heb ik 2 uur in een volgepropte hal met +40 graden gestaan :(
pi_113091622
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 10:17 schreef leolinedance het volgende:
Düsseldorf - Istanbul - Riyadh.

Ik heb dus een overstap op Istanbul, 1u05 de tijd.
Moet ik nog rekening houden met bijzondere controles of iets dergelijks op het vliegveld van Istanbul?

Ben er een jaar of 10 geleden al eens geweest, alleen toen voor een bezoek aan Istanbul. Toen heb ik 2 uur in een volgepropte hal met +40 graden gestaan :(
Er zijn twee vliegvelden in Istanbul ! Heb er een keer een overstap gemist,.. totaal bezweet bij de gate aangekomen, gemist. En dan blijkt dat mijn frisse kleren niet de vlucht gemist hebben. Wat een drama.
  dinsdag 19 juni 2012 @ 12:21:36 #14
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_113092306
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 12:02 schreef bunnahabhain het volgende:

[..]

Er zijn twee vliegvelden in Istanbul ! Heb er een keer een overstap gemist,.. totaal bezweet bij de gate aangekomen, gemist. En dan blijkt dat mijn frisse kleren niet de vlucht gemist hebben. Wat een drama.
Lekker :'( Is overigens Istanbul Ataturk Int'l. Hoe kwam het dat jij hem had gemist?
  dinsdag 19 juni 2012 @ 13:06:14 #15
6789 Strolie75
De reisGijs
pi_113093936
Weet iemand of je KLM Flying Blue Award Miles aan iemand kunt schenken? Dus van je eigen account overdragen aan de account van een ander.
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
  dinsdag 19 juni 2012 @ 13:33:51 #16
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_113095035
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 13:06 schreef Strolie75 het volgende:
Weet iemand of je KLM Flying Blue Award Miles aan iemand kunt schenken? Dus van je eigen account overdragen aan de account van een ander.
Kan niet, zijn persoonlijk. Je kunt wel een ticket op basis van de punten schenken, maar dat zul je zelf moeten doen. Toevallig een tijdje geleden over gehad met de KLM.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_113097541
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 12:21 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Lekker :'( Is overigens Istanbul Ataturk Int'l. Hoe kwam het dat jij hem had gemist?
ik moest een binnenlandse vlucht hebben, 75min overstap tijd, vlucht kwam al 20 min te laat aan, dan moest ik het ticket hebben voor mijn aansluitende vlucht, dat was dus allemaal in het Turks geschreeuw, dus wachten tot het laatste ticket vergeven was en dat wat over was, dat was mijne. En dan ook nog langs de Douane. Dan weer door security, uiteraard de laatste gate......
Naar de balie, kastje naar de muur, uit eindelijk blijkt, mijn bagage lag al in Conya, ergens in een hele donkere hoek, en ik was nog bezig met van balie naar balie te lopen in Istanboel.

gewoon mediterrane toestanden dus, niets bijzonders.
pi_113160831
Een vriend van me vliegt binnenkort voor het eerst. Met LOT Polish Airlines. Nu kun je daar max. 24 uur van te voren online inchecken en je boarding pass zelf printen of je boarding pass op het vliegveld zelf bij de balie af laten drukken.Volgens de site van LOT gaat die balie 2 uur voor vertrek van de vlucht open en sluit hij een uur van tevoren.
Nou ben ik alleen budgetairlines gewend waar alles online moet, maar is een uur niet erg krap (i.v.m. rijen enzo)? Of is dat normaal bij "reguliere" maatschappen? Online inchecken lijkt me het beste, maar dan moet hij alsnog zijn ruimbagage bij die balie droppen.
pi_113164502
Ik viel eind Augustus weer met de klm naar New York. Nu heb ik voorgaande keren tegen een vergoeding plaatsen bij de nooduitgang geboekt vanwege mijn lengte. Dit is toen uitstekend bevallen. Nu kan ik voor mijn vlucht deze plaatsen ook nog boeken maar ik vroeg me af of iemand weet of ze in de komende tijd nog goedkoper zullen worden of dat deze plaatsen altijd de zelfde prijs blijven houden ? Alle 8 plaatsen in mijn vliegtuig zijn nog vrij dus kan nog even afwachten (maar 2 plaatsen nodig)
pi_113165027
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2012 21:13 schreef tomatenrood het volgende:
Een vriend van me vliegt binnenkort voor het eerst. Met LOT Polish Airlines. Nu kun je daar max. 24 uur van te voren online inchecken en je boarding pass zelf printen of je boarding pass op het vliegveld zelf bij de balie af laten drukken.Volgens de site van LOT gaat die balie 2 uur voor vertrek van de vlucht open en sluit hij een uur van tevoren.
Nou ben ik alleen budgetairlines gewend waar alles online moet, maar is een uur niet erg krap (i.v.m. rijen enzo)? Of is dat normaal bij "reguliere" maatschappen? Online inchecken lijkt me het beste, maar dan moet hij alsnog zijn ruimbagage bij die balie droppen.
Dat zal vast wel goedkomen. Sowieso is dit LOT vanaf Amsterdam neem ik aan, die hebben vast niet tien vluchten per uur die van daar vertrekken, dus zo veel mensen zullen niet voor ze in de rij staan bij de balie.
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_113165534
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2012 22:23 schreef roym het volgende:
Ik viel eind Augustus weer met de klm naar New York. Nu heb ik voorgaande keren tegen een vergoeding plaatsen bij de nooduitgang geboekt vanwege mijn lengte. Dit is toen uitstekend bevallen. Nu kan ik voor mijn vlucht deze plaatsen ook nog boeken maar ik vroeg me af of iemand weet of ze in de komende tijd nog goedkoper zullen worden of dat deze plaatsen altijd de zelfde prijs blijven houden ? Alle 8 plaatsen in mijn vliegtuig zijn nog vrij dus kan nog even afwachten (maar 2 plaatsen nodig)
Ze zullen niet goedkoper worden. Wel kun je 30 uur voor vertrek inchecken. Als dan blijkt dat die stoelen nog niet allemaal verkocht zijn dan kun je ze kosteloos selecteren.
Wijnaldum: "Volgend seizoen speel ik in de Champions League" (15 September 2011)
pi_113165947
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2012 22:23 schreef roym het volgende:
Ik viel eind Augustus weer met de klm naar New York. Nu heb ik voorgaande keren tegen een vergoeding plaatsen bij de nooduitgang geboekt vanwege mijn lengte. Dit is toen uitstekend bevallen. Nu kan ik voor mijn vlucht deze plaatsen ook nog boeken maar ik vroeg me af of iemand weet of ze in de komende tijd nog goedkoper zullen worden of dat deze plaatsen altijd de zelfde prijs blijven houden ? Alle 8 plaatsen in mijn vliegtuig zijn nog vrij dus kan nog even afwachten (maar 2 plaatsen nodig)
Gewoon zo vroeg mogelijk online inchecken en je kan praktisch iedere plaats kiezen die je wilt.
pi_113166641
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2012 22:23 schreef roym het volgende:
Ik viel eind Augustus weer met de klm naar New York. Nu heb ik voorgaande keren tegen een vergoeding plaatsen bij de nooduitgang geboekt vanwege mijn lengte. Dit is toen uitstekend bevallen. Nu kan ik voor mijn vlucht deze plaatsen ook nog boeken maar ik vroeg me af of iemand weet of ze in de komende tijd nog goedkoper zullen worden of dat deze plaatsen altijd de zelfde prijs blijven houden ? Alle 8 plaatsen in mijn vliegtuig zijn nog vrij dus kan nog even afwachten (maar 2 plaatsen nodig)
blijft de zelfde prijs, is alleen afhankelijk van de afstand.
ik vind het schandalige afzetterij, dan heb je wel extra beenruimte, heb je weer van die k#t tafeltjes in de armleuning. en als het toevallig in de loop staat, dan is het de plek waar mensen gaan staan keuvelen.
En dan wordt je ook nog door de stewardess gesommeerd om niet je benen zo te strekken.

Ze hebben het trouwens al eens geprobeerd om stoelen aan het raam, en aan de gang ook 15,- voor te vragen.
pi_113167419
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2012 22:56 schreef bunnahabhain het volgende:
Ze hebben het trouwens al eens geprobeerd om stoelen aan het raam, en aan de gang ook 15,- voor te vragen.
WTF, welke maatschappij was dat? :r

Kunnen ze niet beter gewoon korting geven voor kutstoelen?
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_113167906
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2012 23:06 schreef LintuxCx het volgende:

[..]

WTF, welke maatschappij was dat? :r

Kunnen ze niet beter gewoon korting geven voor kutstoelen?
KLM / AirFrance
het heeft niet lang geduurd, ik heb een collega er over horen "godveren" toen ik 1½ maand later met KLM vloog was het al af geschaft.
Daarom hebben ze de Economy plus duurder gemaakt. heb het me ooit uit gerekend, een plaats in economy plus, kost per centimeter extra het dubbele van een gewone stoel.
  Eindredactie Games woensdag 20 juni 2012 @ 23:16:58 #26
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_113168163
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2012 22:56 schreef bunnahabhain het volgende:

[..]

blijft de zelfde prijs, is alleen afhankelijk van de afstand.
ik vind het schandalige afzetterij, dan heb je wel extra beenruimte, heb je weer van die k#t tafeltjes in de armleuning. en als het toevallig in de loop staat, dan is het de plek waar mensen gaan staan keuvelen.
En dan wordt je ook nog door de stewardess gesommeerd om niet je benen zo te strekken.

Ze hebben het trouwens al eens geprobeerd om stoelen aan het raam, en aan de gang ook 15,- voor te vragen.
voordeel - nadeel
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
  woensdag 20 juni 2012 @ 23:33:25 #27
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_113169203
quote:
19s.gif Op woensdag 20 juni 2012 22:40 schreef Guidetti het volgende:

[..]

Als dan blijkt dat die stoelen nog niet allemaal verkocht zijn dan kun je ze kosteloos selecteren.
Totdat er een frequent flyer op het laatste moment gaat mekkeren, ben je ze zo weer kwijt.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_113169975
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2012 23:33 schreef static het volgende:

[..]

Totdat er een frequent flyer op het laatste moment gaat mekkeren, ben je ze zo weer kwijt.
Dat zou ik niet weten.
Het lijkt me dan dat een frequent flyer gewoon voor die tijd zijn stoel gereserveerd moet hebben... Een frequent flyer kan immers niet zien of diegenen die nu op die stoel zit er niet extra voor heeft betaald.
Wijnaldum: "Volgend seizoen speel ik in de Champions League" (15 September 2011)
  woensdag 20 juni 2012 @ 23:49:36 #29
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_113170074
quote:
1s.gif Op woensdag 20 juni 2012 23:47 schreef Guidetti het volgende:

[..]

Dat zou ik niet weten.
Het lijkt me dan dat een frequent flyer gewoon voor die tijd zijn stoel gereserveerd moet hebben... Een frequent flyer kan immers niet zien of diegenen die nu op die stoel zit er niet extra voor heeft betaald.
Die moet helemaal niks, die wachten vaak júist tot op het vliegveld om nog een mooie stoel te versieren bij de balie.
  woensdag 20 juni 2012 @ 23:51:32 #30
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_113170193
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2012 22:56 schreef bunnahabhain het volgende:

[..]

En dan wordt je ook nog door de stewardess gesommeerd om niet je benen zo te strekken.

Nou dan zou ze van mij toch echt de tering mogen krijgen :')
pi_113171010
Bedankt voor de info. Heb er dus al een keer gezeten en nergens last van gehad. zeeën van beenruimte hele vlucht (ams->tampa) met me benen gestrekt gezeten. tv in de armleuning, ideaal want goed te verstellen. Vindt het tafeltje in de armleuning ook geen probleem, heb je maar een paar keer kort nodig tijdens de vlucht :)
pi_113171200
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2012 23:49 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Die moet helemaal niks, die wachten vaak júist tot op het vliegveld om nog een mooie stoel te versieren bij de balie.
Ook voor een FF valt weinig te regelen als iemand eenmaal al online op een stoel ingechecked is. Je mag blij zijn met een upgrade af en toe, maar verder heb je echt geen vrije keuze qua stoelen ofzo. Het grote voordeel bij veel airlines is wel dat ik als FF veel eerder online al een stoel kan kiezen. Maar eenmaal aan de balie valt er weinig meer te doen meestal, zoveel mensen checken tegenwoordig online al in en pakken hun stoel dus meer dan 2 uur van tevoren al.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
  donderdag 21 juni 2012 @ 00:13:35 #33
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_113171406
quote:
1s.gif Op donderdag 21 juni 2012 00:09 schreef Bajskorv het volgende:

[..]

Ook voor een FF valt weinig te regelen als iemand eenmaal al online op een stoel ingechecked is. Je mag blij zijn met een upgrade af en toe, maar verder heb je echt geen vrije keuze qua stoelen ofzo. Het grote voordeel bij veel airlines is wel dat ik als FF veel eerder online al een stoel kan kiezen. Maar eenmaal aan de balie valt er weinig meer te doen meestal, zoveel mensen checken tegenwoordig online al in en pakken hun stoel dus meer dan 2 uur van tevoren al.
Maar een overgebleven exit seat wordt niet online gratis weggeven zoals hier eerder gesuggereerd werd (althans heb het nooit gezien). Ik heb die nu toch al een heel aantal keren gratis bij de balie kunnen krijgen.
  donderdag 21 juni 2012 @ 00:14:18 #34
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_113171448
Exit seats zijn alleen gratis te boeken voor FF.
pi_113171530
quote:
1s.gif Op donderdag 21 juni 2012 00:13 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Maar een overgebleven exit seat wordt niet online gratis weggeven zoals hier eerder gesuggereerd werd (althans heb het nooit gezien). Ik heb die nu toch al een heel aantal keren gratis bij de balie kunnen krijgen.
Geen idee, die exit stoelen boeien me ook echt niet. Op korte vluchten kan ik ze vaak bij het inchecken gewoon gratis pakken, terwijl dat langer van tevoren niet lukt. Maar goed, maak er dus nooit gebruik van.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
  donderdag 21 juni 2012 @ 00:18:15 #36
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_113171645
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2012 00:14 schreef Tinos85 het volgende:
Exit seats zijn alleen gratis te boeken voor FF.
Dat zei ik ja. O misschien wat onhandig geschreven :P Maar bedoelde dus: worden niet gratis weggegeven aan niet-FF.
pi_113172018
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2012 00:14 schreef Tinos85 het volgende:
Exit seats zijn alleen gratis te boeken voor FF.
Pertinent niet waar. Ik heb zelf al 3x bij de KLM dit kunstje kunnen flikken door 36 uur van tevoren in te checken en mijn stoel bij de exit vast te zetten. Ik betaalde daar geen cent meer voor.
Wijnaldum: "Volgend seizoen speel ik in de Champions League" (15 September 2011)
  donderdag 21 juni 2012 @ 00:27:19 #38
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_113172099
quote:
1s.gif Op donderdag 21 juni 2012 00:25 schreef Guidetti het volgende:

[..]

Pertinent niet waar. Ik heb zelf al 3x bij de KLM dit kunstje kunnen flikken door 36 uur van tevoren in te checken en mijn stoel bij de exit vast te zetten. Ik betaalde daar geen cent meer voor.
Short haul of long haul?

Met Air France naar USA trouwens Premium Voyageur gevlogen, dat was een stuk meer ruimte dan gewoon economy.
pi_113172116
quote:
1s.gif Op donderdag 21 juni 2012 00:09 schreef Bajskorv het volgende:

[..]

Ook voor een FF valt weinig te regelen als iemand eenmaal al online op een stoel ingechecked is. Je mag blij zijn met een upgrade af en toe, maar verder heb je echt geen vrije keuze qua stoelen ofzo. Het grote voordeel bij veel airlines is wel dat ik als FF veel eerder online al een stoel kan kiezen. Maar eenmaal aan de balie valt er weinig meer te doen meestal, zoveel mensen checken tegenwoordig online al in en pakken hun stoel dus meer dan 2 uur van tevoren al.
Dit dus. Ik heb zoals al eerder vermeld al 3x het geluk gehad op zo'n stoel en ik heb nooit plaats hoeven maken voor een FF.
Wijnaldum: "Volgend seizoen speel ik in de Champions League" (15 September 2011)
pi_113172159
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2012 00:27 schreef Tinos85 het volgende:

[..]

Short haul of long haul?

Met Air France naar USA trouwens Premium Voyageur gevlogen, dat was een stuk meer ruimte dan gewoon economy.
3x LH. 744 naar Curaçao.
Wijnaldum: "Volgend seizoen speel ik in de Champions League" (15 September 2011)
  donderdag 21 juni 2012 @ 00:29:19 #41
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_113172186
quote:
1s.gif Op donderdag 21 juni 2012 00:25 schreef Guidetti het volgende:

[..]

Pertinent niet waar. Ik heb zelf al 3x bij de KLM dit kunstje kunnen flikken door 36 uur van tevoren in te checken en mijn stoel bij de exit vast te zetten. Ik betaalde daar geen cent meer voor.
Bij de meeste airlines zijn die rijen geblokkeerd als je online incheckt (of je moet extra betalen). Enige waar ik het wel kon kiezen was cyprus air, maar dat kwam dan weer omdat ik niet een ticket in de goedkoopste klasse had.
  donderdag 21 juni 2012 @ 00:30:09 #42
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_113172225
quote:
1s.gif Op donderdag 21 juni 2012 00:28 schreef Guidetti het volgende:

[..]

3x LH. 744 naar Curaçao.
Netjes. Wist ik niet eens.
  donderdag 21 juni 2012 @ 00:32:40 #43
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_113172314
Maar goed, misschien zit er een verschil in per maatschappij en ook nog per soort vlucht (lang/kort). O en per ticket klasse.
pi_113172332
quote:
1s.gif Op donderdag 21 juni 2012 00:29 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Bij de meeste airlines zijn die rijen geblokkeerd als je online incheckt (of je moet extra betalen). Enige waar ik het wel kon kiezen was cyprus air, maar dat kwam dan weer omdat ik niet een ticket in de goedkoopste klasse had.
Bij KLM kun je je boeking managen en dan zijn ze wel geblokkeerd (of je moet betalen) totdat het 30 uur voor vertrek is en dan zijn ze vrijgegeven.
Wijnaldum: "Volgend seizoen speel ik in de Champions League" (15 September 2011)
  donderdag 21 juni 2012 @ 00:35:15 #45
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_113172428
quote:
1s.gif Op donderdag 21 juni 2012 00:33 schreef Guidetti het volgende:

[..]

Bij KLM kun je je boeking managen en dan zijn ze wel geblokkeerd (of je moet betalen) totdat het 30 uur voor vertrek is en dan zijn ze vrijgegeven.
Geen idee, ik vlieg nooit met KLM. Althans niet vrijwillig :P Heb dit bij anderen nog nooit gezien in ieder geval. Hoogstens bulk head seats die je kon kiezen.
pi_113172469
LH is beter qua service (vind ik dan) dus snap wel dat 't je daar wel lukt om stoelen bij de exit te boeken zonder bij te betalen. ^O^
Hallon!
pi_113172875
quote:
14s.gif Op donderdag 21 juni 2012 00:36 schreef BlueMage het volgende:
LH is beter qua service (vind ik dan) dus snap wel dat 't je daar wel lukt om stoelen bij de exit te boeken zonder bij te betalen. ^O^
LH heb ik 1x mee gevlogen vanaf Düsseldorf naar Amsterdam in ik meen een Fokker 50. Maar dat is zeker al 8 jaar geleden.
Wijnaldum: "Volgend seizoen speel ik in de Champions League" (15 September 2011)
pi_113172942
Zelfde bij BA, die doen niet aan die onzin van bijbetalen. Tevens kan ik daar als FF alles al direct na boeking wijzigen, heel handig als je veel vliegt.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
  donderdag 21 juni 2012 @ 00:49:17 #49
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_113172944
Soms vraag ik me wel eens af hoe het toch kan dat KLM zulke relatief hoge prijzen kan vragen en dat mensen er nog steeds boeken. Want je boekt daar niet voor de uitstekende service o.i.d.
pi_113173026
quote:
1s.gif Op donderdag 21 juni 2012 00:49 schreef kwiwi het volgende:
Soms vraag ik me wel eens af hoe het toch kan dat KLM zulke relatief hoge prijzen kan vragen en dat mensen er nog steeds boeken. Want je boekt daar niet voor de uitstekende service o.i.d.
Vaak gebrek aan keuze in mijn geval, en altijd voor werk.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_113173056
Oh, en voor business is KLM relatief heel erg cheap.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
  donderdag 21 juni 2012 @ 00:53:50 #52
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_113173125
quote:
1s.gif Op donderdag 21 juni 2012 00:51 schreef Bajskorv het volgende:

[..]

Vaak gebrek aan keuze in mijn geval, en altijd voor werk.
Ah oke. Misschien ook veel zakenreizigers waarvan bedrijven standaard bij klm boeken.
pi_113176676
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2012 23:33 schreef static het volgende:

[..]

Totdat er een frequent flyer op het laatste moment gaat mekkeren, ben je ze zo weer kwijt.
nee, dat klopt niet, bij de KLM kun je ze kopen, volgens mij krijgen bepaalde status leden de stoel voor niets.
Lufthansa, daar kun je ze alleen vooraf selecteren als gold member (senator)
En Air Canada, daar heb ik tot nu toe altijd mee gemaakt, dat de crew lange mensen een nood uitgang plaats aanbied.
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2012 23:51 schreef Tinos85 het volgende:

[..]

Nou dan zou ze van mij toch echt de tering mogen krijgen :')
en niet een beetje. maar daarna heb ik ook echt besloten dat KLM niet meer mijn voorkeurs- maatschappij is. Was al zonder meer voor me een drama om van uit Limburg op schiphol te komen, met het openbaar vervoer, zeker als je een vroege vlucht hebt, of laat aan komt.
Daarom vlieg ik nu structureel met Lufthansa of Air Canada, als het even kan, 15 min taxi naar Aken, en dan een rechtstreekse trein naar Düsseldorf.
quote:
1s.gif Op donderdag 21 juni 2012 00:35 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Geen idee, ik vlieg nooit met KLM. Althans niet vrijwillig :P Heb dit bij anderen nog nooit gezien in ieder geval. Hoogstens bulk head seats die je kon kiezen.
Bulkhead, daar wordt je gelukkig van, het lijkt of je meer plaats hebt, maar doordat je, je tenen niet onder de stoel voor je kan schuiven heb je eigenlijk nog minder plaats.
quote:
1s.gif Op donderdag 21 juni 2012 00:49 schreef kwiwi het volgende:
Soms vraag ik me wel eens af hoe het toch kan dat KLM zulke relatief hoge prijzen kan vragen en dat mensen er nog steeds boeken. Want je boekt daar niet voor de uitstekende service o.i.d.
Dat ligt een beetje aan de route, richting VS, Zuid Amerika en bepaalde bestemmingen in Afrika, zijn ze meestal goedkoper. Of als je via een luchthaven in Duitsland of België vliegt, zijn ze vaak 100,- goedkoper als de rechtstreekse vlucht van uit Amsterdam.
pi_113176829
Nou, over een goede week voor het eerst een vlucht met overstap en vind het toch wel een beetje spannend :') Vooral ook omdat we niet zo veel tijd hebben daar.

Heb al een beetje opgezocht maar kan nog niet exact vinden waar we naartoe moeten. Worden we daar op gewezen bij het inchecken of uitstappen? Hangt er een groot bord zoals op een station? :P Je moet niet opnieuw door de douane toch?
  donderdag 21 juni 2012 @ 09:11:01 #55
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_113177097
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2012 08:55 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Nou, over een goede week voor het eerst een vlucht met overstap en vind het toch wel een beetje spannend :') Vooral ook omdat we niet zo veel tijd hebben daar.

Heb al een beetje opgezocht maar kan nog niet exact vinden waar we naartoe moeten. Worden we daar op gewezen bij het inchecken of uitstappen? Hangt er een groot bord zoals op een station? :P Je moet niet opnieuw door de douane toch?
Waar moet je overstappen? En geen zorgen, alles staat duidelijk aangegeven, je komt vanzelf weer "departure" schermen tegen waar je volgende vlucht + gate op staat :Y Eigenlijk net zoals op grote stations ja.
pi_113177234
quote:
1s.gif Op donderdag 21 juni 2012 09:11 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Waar moet je overstappen? En geen zorgen, alles staat duidelijk aangegeven, je komt vanzelf weer "departure" schermen tegen waar je volgende vlucht + gate op staat :Y Eigenlijk net zoals op grote stations ja.
Moskou sheremetyevo. Klinkt alsof het dan wel moet lukken :')
pi_113178381
quote:
1s.gif Op donderdag 21 juni 2012 00:53 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Ah oke. Misschien ook veel zakenreizigers waarvan bedrijven standaard bij klm boeken.
Ongetwijfeld. Ik mag zelf gelukkig bepalen wat en waar ik boek, maar KLM ontkom ik ook niet altijd aan, ook al werk ik in Londen. Veel stukje Londen-A'dam en dan neem je gewoon de vlucht die qua tijd het gunstigst is. Of Stockholm-Amsterdam, dan is de keuze SAS of KLM en dan kies ik zelfs voor KLM...
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
  donderdag 21 juni 2012 @ 10:05:14 #58
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_113178570
quote:
1s.gif Op donderdag 21 juni 2012 09:17 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Moskou sheremetyevo. Klinkt alsof het dan wel moet lukken :')
:Y Maar je moet wel door de douane ga ik vanuit, hoewel dat verder niet lang hoeft te duren. Ik heb bijv. in Praag vaak maar (max.) 30 minuten de tijd om over te stappen, inclusief douane, en dat red ik ook prima.
pi_113178652
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2012 10:05 schreef kwiwi het volgende:

[..]

:Y Maar je moet wel door de douane ga ik vanuit, hoewel dat verder niet lang hoeft te duren. Ik heb bijv. in Praag vaak maar (max.) 30 minuten de tijd om over te stappen, inclusief douane, en dat red ik ook prima.
In Rusland zou ik er juist van uitgaan dat je niet door de douane moet, want daar kom je zonder visum niet eens doorheen?
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
  donderdag 21 juni 2012 @ 10:10:35 #60
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_113178702
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2012 10:08 schreef Bajskorv het volgende:

[..]

In Rusland zou ik er juist van uitgaan dat je niet door de douane moet, want daar kom je zonder visum niet eens doorheen?
Hij haalt beveiliging en douane door elkaar. En jij haalt douane en immigratie door elkaar.
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
pi_113178963
quote:
1s.gif Op donderdag 21 juni 2012 10:10 schreef Me_Wesley het volgende:

[..]

Hij haalt beveiliging en douane door elkaar. En jij haalt douane en immigratie door elkaar.
Wat is het verschil tussen douane en immigratie???
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
  donderdag 21 juni 2012 @ 10:27:06 #63
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_113179120
quote:
1s.gif Op donderdag 21 juni 2012 10:10 schreef Me_Wesley het volgende:

[..]

Hij haalt beveiliging en douane door elkaar. En jij haalt douane en immigratie door elkaar.
Douane en immigratie is (ook al gebruikt iedereen de woorden door elkaar) toch een verschil tussen goederen en mensen?
Maar als we het hier hebben over douane hebben we het volgens mij altijd over het passeren van de grens als persoon.
pi_113179338
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2012 10:21 schreef Bajskorv het volgende:

[..]

Wat is het verschil tussen douane en immigratie???
Douane doet goederen en hebben dus niks met je visum te maken. Immigratie ( in Nederland de Marechaussee) gaat over de personen (paspoorten en visa etc).
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
pi_113179373
En toch wordt douane ook gewoon op de borden bij Schiphol gebruikt, dus dat verschil is er in de praktijk al jaren niet.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_113179488
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2012 10:35 schreef Bajskorv het volgende:
En toch wordt douane ook gewoon op de borden bij Schiphol gebruikt, dus dat verschil is er in de praktijk al jaren niet.
Daar heet het passport control op de borden.
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
  donderdag 21 juni 2012 @ 10:39:33 #67
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_113179504
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2012 10:35 schreef Bajskorv het volgende:
En toch wordt douane ook gewoon op de borden bij Schiphol gebruikt, dus dat verschil is er in de praktijk al jaren niet.
Eigenlijk passeer je op schiphol dus de douane wanneer je door de (nothing to) declare gang loopt.

In de VS zie je het verschil ook nog wel, eerst ga je door immigration en dan passeer je inderdaad direct daarna (pas) de douane waarbij je je customs formuliertje afgeeft. Maar echte controle is het doorgaans niet waardoor je niet eens in de gaten hebt dat je door de douane gaat.
pi_113179664
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2012 10:39 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Eigenlijk passeer je op schiphol dus de douane wanneer je door de (nothing to) declare gang loopt.

In de VS zie je het verschil ook nog wel, eerst ga je door immigration en dan passeer je inderdaad direct daarna (pas) de douane waarbij je je customs formuliertje afgeeft. Maar echte controle is het doorgaans niet waardoor je niet eens in de gaten hebt dat je door de douane gaat.
Nederland ook hoor, dan kom je eerst langs de Marechaussee, daarna haal je je koffer van de band en loop je inderdaad langs de bekende nothing to declare-lane bij de douane.
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
pi_113179883
in Nederland noemen we Imigrations gewoon paspoort controle ;) en wordt uitgevoerd door de Marechaussee. Maar daar maken we niet zo'n drama van als in de VS en landen die de VS na willen doen.
god zij dank
  donderdag 21 juni 2012 @ 19:50:56 #70
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_113202462
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2012 10:50 schreef bunnahabhain het volgende:
in Nederland noemen we Imigrations gewoon paspoort controle ;) en wordt uitgevoerd door de Marechaussee. Maar daar maken we niet zo'n drama van als in de VS en landen die de VS na willen doen.
god zij dank
Het is zeker voor iemand met een Europees paspoort inderdaad vrij gemoedelijk om de grens over te gaan, tegenwoordig merk ik dat het wel meer standaard is om het paspoortnummer ook daadwerkelijk in te voeren of er iets open staat, want vroeger kon je wel eens zo doorlopen met alleen de paspoortpagina open, maar die tijd is wel voorbij.

Overigens is hiermee niet gezegd dat de controle in Nederland zoveel slechter is, wij hanteren echter meer een systeem dat visumplichtige buitenlanders wat vragen kunnen krijgen of dat documenten wat zorgvuldiger gechecked worden, hier zijn de controles wat meer gericht dan op iedereen.

En inderdaad, dat is maar goed ook, ik moet er niet aan denken dat zoals in Australië dat bij elk vertrek en binnenkomst, ook met een Australisch paspoort, dit wordt geregistreerd, dat tast toch een beetje het gevoel van vrijheid aan.

quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2012 09:57 schreef Bajskorv het volgende:

[..]

Ongetwijfeld. Ik mag zelf gelukkig bepalen wat en waar ik boek, maar KLM ontkom ik ook niet altijd aan, ook al werk ik in Londen. Veel stukje Londen-A'dam en dan neem je gewoon de vlucht die qua tijd het gunstigst is. Of Stockholm-Amsterdam, dan is de keuze SAS of KLM en dan kies ik zelfs voor KLM...
Iedereen die in dit geval een keus heeft kiest dan voor KLM, want KLM is niet fantastisch, maar SAS heeft helemaal niet begrepen hoe het in de luchtvaart werkt, daarom is Norwegian in de noordelijke regionen zo'n bedreiging, zeker ook op kwaliteit.

quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2012 10:27 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Douane en immigratie is (ook al gebruikt iedereen de woorden door elkaar) toch een verschil tussen goederen en mensen?
Maar als we het hier hebben over douane hebben we het volgens mij altijd over het passeren van de grens als persoon.
De douane kan de koffer welke je bij aankomst van de band hebt gehaald controleren op diverse zaken, en in sommige gevallen ook bij vertrek aan de gate, in het laatste geval gaat het dan vooral om economische delicten zoals het meenemen van meer dan 10.000 euro, vooral populair op vluchten naar Chinese / Oosterse en Turkse bestemmingen.

De immigratie, of paspoortcontrole is in handen van de Marechaussee en is het punt waar je paspoort wordt gecontroleerd.

De beveiliging controleert de handbagage op gevaarlijke goederen bij de gate zelf bij niet-Schengen vluchten, of aan het begin van de pier bij Schengen vluchten.

Hoewel het inderdaad door elkaar wordt gebruikt is dit de enige manier waarop het gebruikt zal moeten worden...
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_113207050
quote:
Dat zal vast wel goedkomen. Sowieso is dit LOT vanaf Amsterdam neem ik aan, die hebben vast niet tien vluchten per uur die van daar vertrekken, dus zo veel mensen zullen niet voor ze in de rij staan bij de balie.
Oke, thanks. Het is trouwens vanaf Warschau ;)
pi_113221971
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2012 21:06 schreef tomatenrood het volgende:

[..]

Oke, thanks. Het is trouwens vanaf Warschau ;)
In dat geval is het nog makkelijker. Warschau is de thuisbasis van LOT. Er zullen dus veel balies open zijn gedurende de hele dag. Ik denk dat inchecken 3 of 2,5 uur voor de vlucht geen probleem zal zijn.
  vrijdag 22 juni 2012 @ 14:36:54 #73
6789 Strolie75
De reisGijs
pi_113235920
@#$%^#%@&$#&@# 24-uurs staking op de luchthavens van Milaan. :(

Ochtendvluchten van KLM zijn allemaal geanuleerd, maar de namiddag en avond vluchten lijken door te gaan. Of wordt de vertrekinfo op de site Schiphol niet continu geupdate?
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
  zondag 1 juli 2012 @ 19:30:42 #74
286575 Roces18
Chef de party
pi_113639411
Kan iemand mij nog een keer het riedeltje uitleggen :P

bagage dumpen/inchecken -> douane -> tax free >boarden?

of heb ik nou wat verkeerd?

Ik dacht altijd dat het zo ging, maar eigenlijk let ik nooit op..

En is overstappen op madrid met anderhalf uur genoeg?
Ik kom aan op dezelfde terminal als waar ik moet vertrekken... Betekent dit dat ik dan niet weer opnieuw door de douane enz. En bagage neem ik aan, dat ik die niet weer hoef op te halen en weer hoef af te leveren am i right?? word het dus doorgelabel bij iberia?

[ Bericht 6% gewijzigd door Roces18 op 01-07-2012 19:54:29 ]
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_113643495
Zou allemaal moeten kloppen ja. Zou 't overigens ook wel knap van je vinden als je dit in omgekeerde volgorde kunt doen. 't Is allemaal vrij logisch opgesteld IMHO.
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
  zondag 1 juli 2012 @ 20:59:19 #76
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_113643879
De volgorde was anders gezien de edit. :+
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_113654416
quote:
0s.gif Op zondag 1 juli 2012 19:30 schreef Roces18 het volgende:
Kan iemand mij nog een keer het riedeltje uitleggen :P

bagage dumpen/inchecken -> douane -> tax free >boarden?

Amsterdam wel. maar sommige vliegvelden, is TAX free buiten de security check, en krijg je dan je spulletjes aan de gate. moet je even opletten.
Vluchten van uit Nederland/Duitsland/Belgie over Madrid hoef je normaal gesproken niet je bagage van de band af te halen, maar gaat rechtstreeks door. Zou er een uitzondering zijn, vertellen ze je dat bij de bagage drop off wel. CQ je kan zelf ook nog een keer vragen.

1½ uur in Madrid is ruim voldoende, kun je nog rustig een bakkie koffie pakken tussen door.
pi_113661348
Vraagje, ik kom in de ochtend aan op Singapore airport. Maar ik moet door de douane om mijn tas opnieuw in te checken. Ik vlieg daarna met finnair naar Nederland maar die balie is niet continue open lijkt me omdat mijn vlucht pas om 23.35 gaat?

Als ik uit het vliegtuig van airasia kom en dan mijn bagage oppik. Zit je dan nog achter de douane bij het winkel gedeelte en alles?
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_113661698
Op Singapore? 24/7 aanwezig.
Nobody expects the Spanish Inquisition!
pi_113662282
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2012 05:31 schreef rene90 het volgende:
Vraagje, ik kom in de ochtend aan op Singapore airport. Maar ik moet door de douane om mijn tas opnieuw in te checken. Ik vlieg daarna met finnair naar Nederland maar die balie is niet continue open lijkt me omdat mijn vlucht pas om 23.35 gaat?

Als ik uit het vliegtuig van airasia kom en dan mijn bagage oppik. Zit je dan nog achter de douane bij het winkel gedeelte en alles?
Nee. Je bent dan al door de immigratie kontrole geweest en je kunt niet teruglopen naar de terminal. Het is alleen mogelijk om je bagage op te pakken en door de douane naar arrivals te lopen.

Ik denk ook dat de Finnair balie pas om een uur of acht open gaat omdat Finnair verder geen vluchten heeft vanaf Singapore.

Er zijn wel lockers waar je je bagage in kwijt kunt. Het centrum van Singapore is vrij makkelijk te bereiken met de MRT trein.
  maandag 2 juli 2012 @ 09:08:01 #81
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_113662460
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2012 08:55 schreef jaco het volgende:

[..]

Nee. Je bent dan al door de immigratie kontrole geweest en je kunt niet teruglopen naar de terminal. Het is alleen mogelijk om je bagage op te pakken en door de douane naar arrivals te lopen.

Ik denk ook dat de Finnair balie pas om een uur of acht open gaat omdat Finnair verder geen vluchten heeft vanaf Singapore.

Er zijn wel lockers waar je je bagage in kwijt kunt. Het centrum van Singapore is vrij makkelijk te bereiken met de MRT trein.
Als je een codeshare vlucht hebt kun je wellicht je bagage bij een andere OneWorld vlucht droppen.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_113668126
Hmm oké nou als de balie niet open is ga ik wel even Singapore in. Op finnair staat dat de balie 5 uur van tevoren open gaat.
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_113682851
Ik vlieg morgen Amsterdam - Gatwick - Malta, een overstap in Londen dus. Naar Gatwick is met BA, naar Malta is met Air Malta. Heb deze reis geboekt via ebookers.nl en kon met de gegeven code wel inchecken voor het eerste gedeelte van de reis naar Gatwick bij BA, dus daar zijn geen problemen.

Nu wou ik dat ook doen voor de vlucht naar Malta, alleen ik kan met die code niet inchecken bij BA. Er staat dan dat er geen web check-in mogelijk is en dat ik het op vliegveld moet regelen. Ik land om 10:25 op Gatwick en Air Malta vertrekt om 11:55, moet ondertussen nog van terminal wisselen. Is er een speciale transit-incheckbalie hiervoor? Vind het vooral vervelend dat ik geen stoel kan kiezen voor mij en mijn vriendin 24 uur van te voren..

Overigens herkent Air Malta op hun site mijn vlucht wel, maar gaat vervolgens mekkeren dat de naam bij de boeking en de naam die ik invul niet overeenkomen...

Beetje lastminute gedoe dus. Ken Gatwick verder niet, maar 1,5 uur is nou ook weer niet zoveel tijd..
  maandag 2 juli 2012 @ 19:18:36 #84
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_113683862
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2012 13:04 schreef rene90 het volgende:
Hmm oké nou als de balie niet open is ga ik wel even Singapore in. Op finnair staat dat de balie 5 uur van tevoren open gaat.
Als je niet met een andere Oneworld vlucht komt dan kan je de tas meestal niet doorchecken, zeker niet als je voorgaande vlucht een Air Asia vlucht is.
Gelukkig kan je op de laagste verdieping van de terminals de tas voor een habbekrats opslaan, de kosten hiervoor zijn echt prima te doen.
Vanaf het vliegveld ben je zo in Singapore, en hoewel Changi een mooie luchthaven is, is het leuker om in Singapura zelf rond te lopen!
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_113754976
goedemiddag,

Ik ben aan het kijken voor vliegtickets.

Nu zie ik dat het aantrekkelijk qua prijs kan zijn om tussendoor over te stappen.
Het overstappen zou voor mij de eerste keer zijn. Kortom geen ervaring.
Ik heb begrepen, dat de koffers gewoon automatisch worden overgeplaatst.

Ik heb een aantal vragen.
wanneer je buiten het vliegveld een drankje gaat doen.

- moet je eerst opnieuw inchecken, voordat je langs de douane gaat?
- of hoef je niet in te checken en kun je direct naar de douane?

- hoeveel tijd dien je te reserveren voor het opnieuw aan board gaan?
dus stel:
12.00 komt het vliegtuig aan.
18.00 vertrekt deze weer.
Hoe laat is verstandig om weer op het vliegveld te zijn. Het lijkt mij niks om 6 uur te wachten op het vliegveld.

- Hoe is jullie ervaring met het overplaatsen van koffers?

alvast bedankt voor het beantwoorden van mijn vragen.
pi_113760947
het ligt een beetje aan je route, cq. waar je over stapt, en waar mee je vliegt.
over het algemeen, worden koffers altijd door gelabeled tot je eindbestemming.
uitzonderingen zijn er op
- je vliegt naar of via de VS, dan moet je als je de eerste keer land je koffers reclaimen, dat betekend op de caroussel ophalen, en achter de douane weer afgeven. Op dat moment ben je in de VS en zul je weer via de Douane weer naar de gates gaan.
- je vliegt met twee maatschappijen die op je vliegveld van overstappen, geen agent hebben.
Over het algemeen, vlieg me met maatschappijen van dezelfde alliantie, dan zonder meer geen probleem, zijn het verschillende allianties, kan het ook vaak, maar moet je vragen bij het inchecken, beste twee keer vragen.

Even buiten het vliegveld gaan drinken, dat kan, als je, je ticket hebt van je aansluitende vlucht hebt. Zo niet krijg je die vaak bij de transferbalie op het vliegveld van de overstap. Even er van uitgaan dat je geen visum beperkingen hebt.
4 uur is relatief kort, vaak ben je toch 30-45 min kwijt tussen landen en dat je op de stoep staat, en ik raad je toch aan een uur voor het vertrek weer op de stoep van het vliegveld te staan. D
Vaak ligt een vliegveld toch redelijk buiten het interessante gebied, dus ben je ook weer snel een half uur met de taxi onder weg. Ik heb het laatst bij Charles de Gaulle gedaan, 6 uur tussen de vluchten, dacht pik even een terrasje bij de Eiffeltoren....... ik heb nog moeten zweten om op tijd mijn vlucht naar huis te halen. had een dik uur nodig om in het centrum te komen.
Dus heb je een uur voor iets te drinken. Ik denk dat het dan niet de moeite is.
  woensdag 4 juli 2012 @ 15:01:40 #87
50936 The_Hives
Is nu tripple oom Hives O+ !!!
pi_113761681
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2012 14:43 schreef bunnahabhain het volgende:
het ligt een beetje aan je route, cq. waar je over stapt, en waar mee je vliegt.
over het algemeen, worden koffers altijd door gelabeled tot je eindbestemming.
uitzonderingen zijn er op
[b]- je vliegt naar of via de VS, dan moet je als je de eerste keer land je koffers reclaimen, dat betekend op de caroussel ophalen, en achter de douane weer afgeven. Op dat moment ben je in de VS en zul je weer via de Douane weer naar de gates gaan./b]

Volgens mij is dit niet altijd zo. Ik ga in oktober naar de VS en stap daar over op een binnenlandse vlucht. Ik twijfel ook of ik dan mijn koffers wel of niet moet ophalen en weer inchecken.

Maar een vriend van me die dit al meerdere malen heeft gedaan, zegt dat hij nooit tussendoor in de VS zijn koffer heeft moeten ophalen en weer inchecken zoals jij hierboven zegt.
AFC AJAX Kampioen 2012-2013
Fok! Federatie
1918,1919,1931,1932,1934,1937,1939,1947,1957,1960,1966,1967,1968,1970,1972,1973,1977,1979,1980 1982,1983,1985,1990,1994,1995,1996,1998,2002,2004,2011,2012,2013
  woensdag 4 juli 2012 @ 15:05:44 #88
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_113761850
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2012 15:01 schreef The_Hives het volgende:

[..]

Volgens mij is dit niet altijd zo. Ik ga in oktober naar de VS en stap daar over op een binnenlandse vlucht. Ik twijfel ook of ik dan mijn koffers wel of niet moet ophalen en weer inchecken.

Maar een vriend van me die dit al meerdere malen heeft gedaan, zegt dat hij nooit tussendoor in de VS zijn koffer heeft moeten ophalen en weer inchecken zoals jij hierboven zegt.
Dat moet ook niet, die gaan mooi naar de eindbestemming als je op 1 ticket reist.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  woensdag 4 juli 2012 @ 15:17:42 #89
362446 Massief
VI HOOLIGANS
pi_113762395
Ik weet het al.

[ Bericht 92% gewijzigd door Massief op 04-07-2012 15:31:34 ]
Koekoek
pi_113762681
quote:
99s.gif Op woensdag 4 juli 2012 15:05 schreef XL het volgende:

[..]

Dat moet ook niet, die gaan mooi naar de eindbestemming als je op 1 ticket reist.
het kan dat het weer veranderd is, maar ik heb in April op een vlucht van Düsseldorf over NY naar Canada toch echt mijn koffers moeten reclaimen, En ook het koffer van een mede reiziger die door vloog naar een bestemming in de VS, moest reclaimen.

Heb wel eind 2011 op een vlucht vanuit Chile naar Amsterdam weer niet hoeven reclaimen op Atlanta. Dus het is nog een zooitje lijkt me zo.
  woensdag 4 juli 2012 @ 15:50:41 #91
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_113763893
quote:
99s.gif Op woensdag 4 juli 2012 15:05 schreef XL het volgende:

[..]

Dat moet ook niet, die gaan mooi naar de eindbestemming als je op 1 ticket reist.
Niet in de VS :N Heb tot nu toe elke keer, op elk vliegveld moeten reclaimen.
pi_113764614
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2012 15:17 schreef Massief het volgende:
Ik weet het al.
dan hoef je je vraag nog niet weg te halen.
Nobody expects the Spanish Inquisition!
  woensdag 4 juli 2012 @ 16:10:55 #93
50936 The_Hives
Is nu tripple oom Hives O+ !!!
pi_113764823
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2012 15:50 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Niet in de VS :N Heb tot nu toe elke keer, op elk vliegveld moeten reclaimen.
sommige wel sommigen dus niet. Zal het dus bij het inchecken moeten navragen.
AFC AJAX Kampioen 2012-2013
Fok! Federatie
1918,1919,1931,1932,1934,1937,1939,1947,1957,1960,1966,1967,1968,1970,1972,1973,1977,1979,1980 1982,1983,1985,1990,1994,1995,1996,1998,2002,2004,2011,2012,2013
  woensdag 4 juli 2012 @ 16:12:52 #94
362446 Massief
VI HOOLIGANS
pi_113764926
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2012 16:06 schreef Its-Jojo-4you het volgende:

[..]

dan hoef je je vraag nog niet weg te halen.
Ging over het proces met een e-ticket. Maar een enkele zoek opdracht hier geeft al 100.000 antwoorden dus was een beetje een nutteloze vraag.
Koekoek
  woensdag 4 juli 2012 @ 17:05:10 #95
36815 Silenus
Frikandel of kroket?
pi_113767183
Yoyo,

situatie is als volgt. Ik vertrek volgende week met een vriend richting Thailand, tussenstop in Londen, vanuit Amsterdam. Komen 6 augustus terug, alleen blijft m'n vriend in Londen voor een paar dagen. Ik neem aan dat z'n backpack gewoon doorvliegt in mijn/het vliegtuig richting Amsterdam.

Nu wil ik natuurlijk best dat ding mee naar huis nemen, maar kom ik wel met twee backpacks door de douane of gaan ze me rare vragen stellen?
Gourmetten of steengrillen?
pi_113768937
Nee, je vriend moet z'n backpack zelf meenemen naar Londen. Ze laten geen bagage op een vlucht waar de persoon zelf niet in zit, behalve als het onverwacht is...
pi_113769469
Zelfs onverwachts niet. Als jouw vriend niet op de vlucht naar Nederland zit, wachten ze net zolang tot ze zijn bagage gevonden hebben in het ruim en verwijderd hebben. Hij moet gewoon bij inchecken vragen of ze zijn bagage enkel tot London willen labellen, dat moet te doen zijn.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
  woensdag 4 juli 2012 @ 18:22:49 #98
330677 Internepper
Malafide paardenhandelaar
pi_113770415
Ook maar even hier vragen voor de zekerheid, Ik vlieg met Ryanair. Als niemand het weet bel ik ze morgen even op.

quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2012 10:05 schreef Internepper het volgende:
Weet iemand toevallig of je een ingecheckte tas van 15 kg op iemand anders zijn naam kan zetten? Want een persoon gaat onverwachts niet meer mee, waarop een tas van 15 kg stond.
040
  woensdag 4 juli 2012 @ 18:23:09 #99
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_113770434
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2012 17:58 schreef Bajskorv het volgende:
Zelfs onverwachts niet. Als jouw vriend niet op de vlucht naar Nederland zit, wachten ze net zolang tot ze zijn bagage gevonden hebben in het ruim en verwijderd hebben. Hij moet gewoon bij inchecken vragen of ze zijn bagage enkel tot London willen labellen, dat moet te doen zijn.
Ik denk dat ze daarmee bedoelde: als iemand buiten zijn/haar eigen schuld om ineens niet meer mee kan. Als er bijvoorbeeld zoveel vertraging is dat je je overstap niet meer kunt halen mag je soms een dag later de reis maken, maar uit tijdnood kunnen ze dan niet alle koffers van boord gaan halen. Op dat soort momenten gaat je koffer gewoon naar de eerstvolgende bestemming terwijl je niet op de vlucht zit.
  woensdag 4 juli 2012 @ 18:24:02 #100
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_113770464
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2012 18:22 schreef Internepper het volgende:
Ook maar even hier vragen voor de zekerheid, Ik vlieg met Ryanair. Als niemand het weet bel ik ze morgen even op.

[..]

Die vraag was toch al beantwoord in het andere topic? Nee je kan dat niet meer op een andere naam zetten, je kan wel nog een tas bijboeken bij iemand die wél meegaat, maar dan moet je wel weer opnieuw betalen. Dit kun je doen door in in te loggen met je boekingsnummer en nog wat gegevens op ryanair.com

Hier dus: https://www.bookryanair.c(...)=nl-nl#ManageBooking
pi_113770812
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2012 18:23 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Ik denk dat ze daarmee bedoelde: als iemand buiten zijn/haar eigen schuld om ineens niet meer mee kan. Als er bijvoorbeeld zoveel vertraging is dat je je overstap niet meer kunt halen mag je soms een dag later de reis maken, maar uit tijdnood kunnen ze dan niet alle koffers van boord gaan halen. Op dat soort momenten gaat je koffer gewoon naar de eerstvolgende bestemming terwijl je niet op de vlucht zit.
Normaliter gaat je koffer dan ook niet mee op de vlucht en wordt hij er dus echt vanaf gehaald. Je moest eens weten hoe vaak ik vertraging heb, omdat ze de koffer van iemand van de vlucht aan het halen zijn...
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_113771224
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2012 18:23 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Ik denk dat ze daarmee bedoelde: als iemand buiten zijn/haar eigen schuld om ineens niet meer mee kan. Als er bijvoorbeeld zoveel vertraging is dat je je overstap niet meer kunt halen mag je soms een dag later de reis maken, maar uit tijdnood kunnen ze dan niet alle koffers van boord gaan halen. Op dat soort momenten gaat je koffer gewoon naar de eerstvolgende bestemming terwijl je niet op de vlucht zit.
Dat is sinds Lockerbie absoluut verboden.
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
  woensdag 4 juli 2012 @ 19:13:57 #103
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_113772492
quote:
1s.gif Op woensdag 4 juli 2012 18:41 schreef Me_Wesley het volgende:

[..]

Dat is sinds Lockerbie absoluut verboden.
In principe is het inderdaad verboden om de bagage mee te nemen aan boord wanneer de persoon niet aanwezig is.
De enige uitzondering is als de bagage, buiten de schuld van de passagier, op de vlucht waar deze mee gevlogen heeft niet is meegekomen, dan komt het met een eerstvolgende vlucht alsnog mee. (Maar dit is iets wat een passagier niet in de hand heeft waardoor het risico te verwaarlozen is).

In alle andere gevallen zal de bagage van boord gehaald moeten worden, in principe ook logisch, wanneer de bagage de aansluiting op de volgende vlucht haalt, dan kan de passagier dit in principe ook, daarvoor heb je allemaal short connection lines bij de immigratie en veiligheidscontroles op luchthavens waar overstappen veel voorkomt.

Wanneer een maatschappij dit niet doet dan riskeert deze een vertrekverbod, wat door de plaatselijke luchtverkeersleiding in samenwerking met de grenspolitie ook daadwerkelijk wordt afgedwongen door het vliegtuig fysiek te blokkeren wanneer de gezagvoerder niet wil meewerken.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  woensdag 4 juli 2012 @ 19:48:05 #104
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_113773934
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2012 18:31 schreef Bajskorv het volgende:

[..]

Normaliter gaat je koffer dan ook niet mee op de vlucht en wordt hij er dus echt vanaf gehaald. Je moest eens weten hoe vaak ik vertraging heb, omdat ze de koffer van iemand van de vlucht aan het halen zijn...
Soms kost dat zoveel tijd (omdat het teveel mensen zijn) dat ze het niet doen, en dan halen ze alleen de "VIP bagage" eruit voor zover dat wel nog mogelijk is.
Komt ook omdat je soms van bij de gate eerst weer terug naar de incheckbalie moet om daar je vlucht om te boeken en ze dan blijkbaar pas gaan doorgeven welke koffers er nog uit moeten.
pi_113775214
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2012 19:48 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Soms kost dat zoveel tijd (omdat het teveel mensen zijn) dat ze het niet doen, en dan halen ze alleen de "VIP bagage" eruit voor zover dat wel nog mogelijk is.
Komt ook omdat je soms van bij de gate eerst weer terug naar de incheckbalie moet om daar je vlucht om te boeken en ze dan blijkbaar pas gaan doorgeven welke koffers er nog uit moeten.
Zoals ozzietukker als scheef: het gebeurt gewoon niet, want het mag niet meer.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
  woensdag 4 juli 2012 @ 20:30:29 #106
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_113775947
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2012 20:14 schreef Bajskorv het volgende:

[..]

Zoals ozzietukker als scheef: het gebeurt gewoon niet, want het mag niet meer.
Er zal geen maatschappij ter wereld zijn welke dit publiekelijk zal toegeven. Daarnaast vindt er een controle plaats op basis van de passagierslijst en aanwezige koffers (associated passenger record), deze lijst kan ook achteraf opgevraagd worden, als er dan naar voren zou komen dat er bagage aan boord is geweest van niet meereizende passagiers en de betreffende bagage zijn geen 'rush bagage' (Bagage van passagiers die al gevlogen hebben en waarvan de koffers niet zijn meegekomen) of crew bagage dan heeft de maatschappij een probleem.

Daarom wordt op een X moment de beslissing genomen om de koffer te zoeken en uit het vliegtuig te halen, en ook al kom je naar de gate, mag je niet meer mee op het moment dat deze beslissing is genomen.
Low Cost maatschappij of niet, elke maatschappij zal zich eraan houden, want bij 'moedwillige' overtredingen kan en zal actie worden ondernomen. Behoorlijk lastig vliegen wanneer de luchtverkeersleiding geen toestemming tot vertrek geeft.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_113776045
Dat dus. Ik vlieg voor werk voor BC in Europa en zit dus altijd vooraan - dan maak je elke keer die discussie weer mee. Passagiers missen, wachten wachten en dan soms alsnog alle bagage eraf halen... Soms erg irritant, want dan heeft de rest vertraging.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
  woensdag 4 juli 2012 @ 22:15:06 #108
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_113781764
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2012 20:32 schreef Bajskorv het volgende:
Dat dus. Ik vlieg voor werk voor BC in Europa en zit dus altijd vooraan - dan maak je elke keer die discussie weer mee. Passagiers missen, wachten wachten en dan soms alsnog alle bagage eraf halen... Soms erg irritant, want dan heeft de rest vertraging.
Moet wel worden gezegd dat reguliere airlines er natuurlijk weer wat meer last van hebben dan de low cost airliners omdat de eerste veel overstappende passagiers hebben wat er natuurlijk voor zorgt dat niet alle passagiers hun vlucht halen.
Bij low cost airliners is dit niet het geval, en hoewel het natuurlijk voorkomt dat iemand niet bij de boarding gate aankomt na net te zijn ingecheckt zal dit procentueel gezien een stuk lager liggen.

Het ligt zeker niet altijd aan de passagier dat de connectie niet gehaald wordt, met erg krappe connectietijden van minder dan 45 minuten moet je bij een kleine vertraging goed je best doen om de volgende vlucht te halen.
Binnenkort met Estonian Air via Tallin naar Tiblisi, connectietijd heen en terug 25 minuten, persoonlijk vindt ik dat veel en veel tekort, maar een echt alternatief is er niet, 8 uur wachten is ook weer zo wat...
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  woensdag 4 juli 2012 @ 22:26:16 #109
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_113782475
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2012 20:14 schreef Bajskorv het volgende:

[..]

Zoals ozzietukker als scheef: het gebeurt gewoon niet, want het mag niet meer.
Waarom heb ik het dan al 2x meegemaakt het afgelopen jaar? :') Misschien mag het niet, maar het gebeurt blijkbaar wel gewoon.
pi_113789268
Leg dan even uit wat je precies 'hebt meegemaakt', want daar zal wel een verklaring voor zijn. Ik vlieg iets van 100 enkeltjes per jaar en zie hoe de bagage er altijd af komt, dus ik ben benieuwd. Trouwens geen reden om op je pik getrapt te zijn, het is een normale discussie verder. Of je moet kleinzerig aangelegd zijn, in dat geval mijn excuses
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
  donderdag 5 juli 2012 @ 00:30:46 #111
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_113789640
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 00:22 schreef Bajskorv het volgende:
Leg dan even uit wat je precies 'hebt meegemaakt', want daar zal wel een verklaring voor zijn. Ik vlieg iets van 100 enkeltjes per jaar en zie hoe de bagage er altijd af komt, dus ik ben benieuwd. Trouwens geen reden om op je pik getrapt te zijn, het is een normale discussie verder. Of je moet kleinzerig aangelegd zijn, in dat geval mijn excuses
Dat zei ik toch eerder al: eerste vlucht was zo vertraagd dat ik de overstap niet meer zou kunnen halen en de vlucht geen zin meer had. Toen mocht iedereen met dat probleem annuleren of omboeken, maar niet meer alle koffers werden uit het vliegtuig gehaald, alleen de "VIP's" vanwege gebrek aan tijd.
En hoeveel je vliegt maakt niet uit, dat je het nog nooit hebt meegemaakt heeft meer te maken met de vluchten die je neemt.

Overigens heb ik geen pik, maar dat terzijde :+
pi_113793740
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2012 15:23 schreef bunnahabhain het volgende:

[..]

het kan dat het weer veranderd is, maar ik heb in April op een vlucht van Düsseldorf over NY naar Canada toch echt mijn koffers moeten reclaimen, En ook het koffer van een mede reiziger die door vloog naar een bestemming in de VS, moest reclaimen.

Heb wel eind 2011 op een vlucht vanuit Chile naar Amsterdam weer niet hoeven reclaimen op Atlanta. Dus het is nog een zooitje lijkt me zo.
De Amerikaanse douane wil de reiziger samen met zijn bagage kunnen kontroleren op het moment dat deze het land binnenkomt. De reiziger kan immers overstappen op een binnenlandse of Canadese vlucht. Dergelijke vluchten worden niet gekontroleerd, althans niet op import/export gerelateerde problemen.

Voor zover ik weet, werkt de Amerikaanse douane landelijk op deze wijze en moet je altijd je bagage oppikken en daarna weer afgeven als je doorvliegt. De KLM geeft dit ook aan op haar website. Als reizigers claimen dat dit in hun geval niet hoeft, dan heb ik daar m'n vraagtekens bij.

Als je van Chili naar Amsterdam vliegt, dan kom je de VS niet binnen. Of hooguit loop je naar een andere terminal zonder over je bagage te beschikken. De Amerikaanse douane hoeft in dat geval ook geen kontrole uit te oefenen omdat je niets importeert.
  donderdag 5 juli 2012 @ 08:35:54 #113
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_113794514
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 05:23 schreef jaco het volgende:

[..]

De Amerikaanse douane wil de reiziger samen met zijn bagage kunnen kontroleren op het moment dat deze het land binnenkomt. De reiziger kan immers overstappen op een binnenlandse of Canadese vlucht. Dergelijke vluchten worden niet gekontroleerd, althans niet op import/export gerelateerde problemen.

Voor zover ik weet, werkt de Amerikaanse douane landelijk op deze wijze en moet je altijd je bagage oppikken en daarna weer afgeven als je doorvliegt. De KLM geeft dit ook aan op haar website.Als reizigers claimen dat dit in hun geval niet hoeft, dan heb ik daar m'n vraagtekens bij.

Als je van Chili naar Amsterdam vliegt, dan kom je de VS niet binnen. Of hooguit loop je naar een andere terminal zonder over je bagage te beschikken. De Amerikaanse douane hoeft in dat geval ook geen kontrole uit te oefenen omdat je niets importeert.
Het kan ook nog zijn dat mensen de heen- en terugvlucht door elkaar halen, want op de terugweg hoef je je koffer niet te reclaimen.
pi_113794557
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2012 14:43 schreef bunnahabhain het volgende:
het ligt een beetje aan je route, cq. waar je over stapt, en waar mee je vliegt.
over het algemeen, worden koffers altijd door gelabeled tot je eindbestemming.
uitzonderingen zijn er op
- je vliegt naar of via de VS, dan moet je als je de eerste keer land je koffers reclaimen, dat betekend op de caroussel ophalen, en achter de douane weer afgeven. Op dat moment ben je in de VS en zul je weer via de Douane weer naar de gates gaan.
- je vliegt met twee maatschappijen die op je vliegveld van overstappen, geen agent hebben.
Over het algemeen, vlieg me met maatschappijen van dezelfde alliantie, dan zonder meer geen probleem, zijn het verschillende allianties, kan het ook vaak, maar moet je vragen bij het inchecken, beste twee keer vragen.

Even buiten het vliegveld gaan drinken, dat kan, als je, je ticket hebt van je aansluitende vlucht hebt. Zo niet krijg je die vaak bij de transferbalie op het vliegveld van de overstap. Even er van uitgaan dat je geen visum beperkingen hebt.
4 uur is relatief kort, vaak ben je toch 30-45 min kwijt tussen landen en dat je op de stoep staat, en ik raad je toch aan een uur voor het vertrek weer op de stoep van het vliegveld te staan. D
Vaak ligt een vliegveld toch redelijk buiten het interessante gebied, dus ben je ook weer snel een half uur met de taxi onder weg. Ik heb het laatst bij Charles de Gaulle gedaan, 6 uur tussen de vluchten, dacht pik even een terrasje bij de Eiffeltoren....... ik heb nog moeten zweten om op tijd mijn vlucht naar huis te halen. had een dik uur nodig om in het centrum te komen.
Dus heb je een uur voor iets te drinken. Ik denk dat het dan niet de moeite is.
Het gaat om een vlucht binnen Europa.
waar ik heen kan kiezen voor een overstap in Rome. Tussen de vlucht zo'n 7 uur. zit

Zoals je al zegt. 45min eruit te komen. 1 voor aanvang terug. in Rome is het een half uur met de metro van vliegveld naar centrum. Hou je een kleine 4 uurtjes over. Dat is opzich te doen.

en terug in Venetië. zit er 5 uur tussen de vluchten.
ik las dat het ook een half uur kost met de bus om in het centrum te zijn.
dan hou je een kleine 2 uur.

Begrijp ik het goed, als je overstapt, dat je langs de transferbalie moet?
pi_113794736
quote:
3s.gif Op donderdag 5 juli 2012 08:35 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Het kan ook nog zijn dat mensen de heen- en terugvlucht door elkaar halen, want op de terugweg hoef je je koffer niet te reclaimen.
Klopt. Het is ook mogelijk dat sommige reizigers het niet doorhebben dat de bagage moet worden opgepikt en dat de douane het niet opmerkt of het laat zitten. Ik zie regelmatig niet geclaimde koffers van een vorige vlucht op de band die dan uiteindelijk door een porter worden doorgestuurd.
pi_113807641
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2012 17:58 schreef Bajskorv het volgende:
Zelfs onverwachts niet. Als jouw vriend niet op de vlucht naar Nederland zit, wachten ze net zolang tot ze zijn bagage gevonden hebben in het ruim en verwijderd hebben. Hij moet gewoon bij inchecken vragen of ze zijn bagage enkel tot London willen labellen, dat moet te doen zijn.
nou ja, onverwacht bedoelde ik mee als jij het vliegtuig wel haalt, maar je bagage niet. Dan gaat de bagage op de volgende vlucht mee, waar jij niet opzit. Wat onduidelijk verwoord zie ik...
pi_113808652
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 05:23 schreef jaco het volgende:

Voor zover ik weet, werkt de Amerikaanse douane landelijk op deze wijze en moet je altijd je bagage oppikken en daarna weer afgeven als je doorvliegt. De KLM geeft dit ook aan op haar website. Als reizigers claimen dat dit in hun geval niet hoeft, dan heb ik daar m'n vraagtekens bij.

Nee, ieder vliegveld in de VS is verschillend. Laatst had ik zelfs dat er alleen een foto van mijn bagage werd getoond en ik moest bevestigen dat dat mijn tas was.
pi_113808726
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 08:42 schreef corne1984 het volgende:

Begrijp ik het goed, als je overstapt, dat je langs de transferbalie moet?
Nee, je krijgt in 99,9% van de gevallen je boardingcards voor beide vluchten op het vliegveld van vertrek. Alleen als dat niet zo is en bij bijzondere omstandigheden kun je langs de transferdesk.
pi_113813301
quote:
1s.gif Op donderdag 5 juli 2012 00:30 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Dat zei ik toch eerder al: eerste vlucht was zo vertraagd dat ik de overstap niet meer zou kunnen halen en de vlucht geen zin meer had. Toen mocht iedereen met dat probleem annuleren of omboeken, maar niet meer alle koffers werden uit het vliegtuig gehaald, alleen de "VIP's" vanwege gebrek aan tijd.
En hoeveel je vliegt maakt niet uit, dat je het nog nooit hebt meegemaakt heeft meer te maken met de vluchten die je neemt.

Overigens heb ik geen pik, maar dat terzijde :+
Als jij de vlucht niet meer kon halen, hoe haalden de koffers het dan? Verder herken in de situatie wel, maar dan liggen de koffers over het algemeen gewoon ergens in de bagage-afhandeling en hebben ze geen zin om die er voor je uit te halen, tenzij je stampij maakt.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_113813964
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 17:16 schreef Bajskorv het volgende:
tenzij je stampij maakt.
dat vind ik gewoon triest, dat je gewoon verplicht bent, om voor die balie een enorm drama te moeten maken, en dan kunnen dingen wel. Terwijl als je netjes blijft, dan kun je naar elke vorm van service fluiten.
Ik vind dit gewoon in en in triest, of het kan wel, of het kan niet, en als het kan als je stampij maakt. In middels is het een sport van me geworden. Maar eigenlijk op het moment als "het wel blijkt te kunnen" dan wordt ik pas echt boos, en kan ik de tien managers die inmiddels zijn op getrommeld, een uur lang onder de ballen trappen. (indien ballen aanwezig)
  donderdag 5 juli 2012 @ 17:32:29 #121
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_113814008
Ik heb een tijdje met een heel krappe overstap op München naar Istanbul gevlogen. Dan moest mijn bagage altijd mee, want ik kon die overstap wel halen. Dan werd ik met twee busjes opgewacht... een rode en een blauwe en mocht ik in het blauwe busje, vervolgens werd mijn bagage aan het vliegtuig eruit gevist en die mocht in het rode busje. Dan moesten beide busjes naar de douane voor het verlaten van Schengen en dan gingen beide busjes naar het nieuwe vliegtuig. Ik vond dat altijd leuk om te zien, dat ik niet bij mijn bagage mocht komen en dat daarom 2 chauffeurs benodigd waren om mij in het vliegtuig te krijgen. Vervolgens reden die busjes wel achter elkaar het hele vliegveld over.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_113814517
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 17:31 schreef bunnahabhain het volgende:

[..]

dat vind ik gewoon triest, dat je gewoon verplicht bent, om voor die balie een enorm drama te moeten maken, en dan kunnen dingen wel. Terwijl als je netjes blijft, dan kun je naar elke vorm van service fluiten.
Ik vind dit gewoon in en in triest, of het kan wel, of het kan niet, en als het kan als je stampij maakt. In middels is het een sport van me geworden. Maar eigenlijk op het moment als "het wel blijkt te kunnen" dan wordt ik pas echt boos, en kan ik de tien managers die inmiddels zijn op getrommeld, een uur lang onder de ballen trappen. (indien ballen aanwezig)
Ach, met stampij maken bedoel ik niet echt stampij maken. Ik bedoel meer dat ik dan netjes even doorvraag en aangeef dat ik FF ben. Werkt bijna altijd, ik ga echt geen verdere energie verspillen aan ruzie schoppen.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
  donderdag 5 juli 2012 @ 17:49:59 #123
348014 HouseFann
live, laugh, love
pi_113814746
Hallo iedereen(:

Ik had een aantal vraagjes wat betrefd het vliegen naar Singapore. (we vliegen met France Air KLM)
Het is een rechtstreekse vlucht.
Het is een e-ticket.
Maar mijn vragen waren, ik wil graag mijn koffer meenemen in het vliegtuig hoe zwaar en wat zijn de afmetingen dat dit nog meegenomen mag worden in het vliegtuig, ik heb dit al eerder gedaan maar dit is inmiddels al erg lang geleden! En dit is de eerste keer dat ik onbegeleid zal reizen dus alles zelf moet regelen.
Mijn vriend is 20, ik zelf ben 16, moet er dan nog een formulier getekend worden door mijn eventuele voogd?

Groetjes en alvast bedankt House. :)

[ Bericht 2% gewijzigd door HouseFann op 05-07-2012 17:55:12 ]
  donderdag 5 juli 2012 @ 17:55:43 #124
50936 The_Hives
Is nu tripple oom Hives O+ !!!
pi_113814942
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 17:49 schreef HouseFann het volgende:
Hallo iedereen(:

Ik had een aantal vraagjes wat betrefd het vliegen naar Singapore. (we vliegen met France Air KLM)
Het is een rechtstreekse vlucht.
Het is een e-ticket.
Maar mijn vragen waren, ik wil graag mijn koffer meenemen in het vliegtuig hoe zwaar en wat zijn de afmetingen dat dit nog meegenomen mag worden in het vliegtuig, ik heb dit al eerder gedaan maar dit is inmiddels al erg lang geleden! En dit is de eerste keer dat ik onbegeleid zal reizen dus alles zelf moet regelen.
Mijn vriend is 20, ik zelf ben 16, moet er dan nog een formulier getekend worden door mijn eventuele voogd?

Groetjes en alvast bedankt House. :)
wat betreft je koffer moet je even de regels van de maatschappij bekijken. Staat vast online ;)
AFC AJAX Kampioen 2012-2013
Fok! Federatie
1918,1919,1931,1932,1934,1937,1939,1947,1957,1960,1966,1967,1968,1970,1972,1973,1977,1979,1980 1982,1983,1985,1990,1994,1995,1996,1998,2002,2004,2011,2012,2013
  donderdag 5 juli 2012 @ 17:55:43 #125
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_113814943
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 17:49 schreef HouseFann het volgende:
Hallo iedereen(:

hoe zwaar en wat zijn de afmetingen dat dit nog meegenomen mag worden in het vliegtuig,
Hangt meestal van de maatschappij af (en eventueel soort ticket) af, 23 is standaard maximaal, na bijbetaling (en dat is niet goedkoop) maximum 32. Meer dan 32 mag niet vanwege de CAO voor de bagageafhandelaars.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  donderdag 5 juli 2012 @ 18:04:49 #126
348014 HouseFann
live, laugh, love
pi_113815251
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 17:55 schreef static het volgende:

[..]

Hangt meestal van de maatschappij af (en eventueel soort ticket) af, 23 is standaard maximaal, na bijbetaling (en dat is niet goedkoop) maximum 32. Meer dan 32 mag niet vanwege de CAO voor de bagageafhandelaars.
Zojuist gevonden hoe groot de bagage mag zijn na wat geneuzel!(:
pi_113815823
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 17:44 schreef Bajskorv het volgende:

[..]

Ach, met stampij maken bedoel ik niet echt stampij maken. Ik bedoel meer dat ik dan netjes even doorvraag en aangeef dat ik FF ben. Werkt bijna altijd, ik ga echt geen verdere energie verspillen aan ruzie schoppen.
FF-pasjes, en al helemaal platinum en hoger, doen inderdaad wonderen over het algemeen.
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
pi_113817727
Iemand weleens gevolgen met een buddy pass?

M'n tante werkt bij United.
Wij willen naar New York. We kunnen op haar buddy list, staan dan standby voor een vlucht.

Enig idee hoe het verder werkt?
  donderdag 5 juli 2012 @ 19:29:48 #129
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_113818171
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 17:16 schreef Bajskorv het volgende:

[..]

Als jij de vlucht niet meer kon halen, hoe haalden de koffers het dan? Verder herken in de situatie wel, maar dan liggen de koffers over het algemeen gewoon ergens in de bagage-afhandeling en hebben ze geen zin om die er voor je uit te halen, tenzij je stampij maakt.
Het was m'n eerste vlucht van de reis (van bijna iedereen overigens), en pas toen het vliegtuig eindelijk bij de gate stond mochten mensen met een bepaalde eindbestemming beslissen of ze wel of niet mee wilden omdat het al duidelijk was dat ze hun overstap niet meer konden halen.
Vervolgens liep die groep terug naar de incheckbalie, en gingen ze toen pas doorgeven welke koffers weer uit het vliegtuig moesten. En ze lagen er wel degelijk in want de vrouw naast mij kon de volgende dag d'r koffer vanaf NY weer verder meenemen, die van mij is er nog uitgehaald. En logisch ook dat ze er al inlagen, want we zijn 15 min. onderweg geweest naar de balie.
Nou goed, dit heb ik dus afgelopen jaar 2x meegemaakt (beide bij continental/united overigens).
  donderdag 5 juli 2012 @ 19:35:24 #130
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_113818443
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 17:31 schreef bunnahabhain het volgende:

[..]

dat vind ik gewoon triest, dat je gewoon verplicht bent, om voor die balie een enorm drama te moeten maken, en dan kunnen dingen wel. Terwijl als je netjes blijft, dan kun je naar elke vorm van service fluiten.
Ik vind dit gewoon in en in triest, of het kan wel, of het kan niet, en als het kan als je stampij maakt. In middels is het een sport van me geworden. Maar eigenlijk op het moment als "het wel blijkt te kunnen" dan wordt ik pas echt boos, en kan ik de tien managers die inmiddels zijn op getrommeld, een uur lang onder de ballen trappen. (indien ballen aanwezig)
Als je stampij maakt dan zijn ze vaak juist niet meer welwillend heb ik het idee. Maar dat ligt misschien maar net aan de persoon die achter de balie staat.
pi_113818628
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 19:35 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Als je stampij maakt dan zijn ze vaak juist niet meer welwillend heb ik het idee. Maar dat ligt misschien maar net aan de persoon die achter de balie staat.
Klopt. Hoewel het eraan ligt hoeveel "status" je hebt qua vluchten. Ik zie genoeg zakenlui stampij maken en nog hun zin krijgen ook, ik vind het zelf niet een prettige manier van omgaan met mensen. En ik krijg ook altijd wel m'n zin ;)
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
  donderdag 5 juli 2012 @ 19:44:09 #132
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_113818860
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 19:38 schreef Bajskorv het volgende:

[..]

Klopt. Hoewel het eraan ligt hoeveel "status" je hebt qua vluchten. Ik zie genoeg zakenlui stampij maken en nog hun zin krijgen ook, ik vind het zelf niet een prettige manier van omgaan met mensen. En ik krijg ook altijd wel m'n zin ;)
Ik denk dat ze inderdaad op de aardige manier ook gewoon uiteindelijk wel hun zin hadden gekregen :P
  donderdag 5 juli 2012 @ 19:56:34 #133
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_113819461
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 19:44 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Ik denk dat ze inderdaad op de aardige manier ook gewoon uiteindelijk wel hun zin hadden gekregen :P
Dat betwijfel ik ten zeerste.

Bij Tap Air Portugal bijvoorbeeld heb ik heel veel mensen in dezelfde situatie als waar ik in verkeerde afgewimpeld zien worden, en deze mensen bleven aardig en vriendelijk.
Zo begin ik ook, zodra het gesprek de verkeerde kant uitgaat grijp ik in en zal een iets assertieve houding aannemen, en pas op dat moment merk je dat de persoon achter de balie voor een oplossing gaat kijken.

Nu begrijp ik ook dat door een incident mogelijk niet voor iedereen een oplossing kan worden gezorgd door dezelfde dag door te vliegen, maar recht op verzorging is er altijd, zodra je daarmee aankomt en laat blijken dat je de regels kent dan blijkt er vaak net wat meer mogelijk dan wat is aangegeven.
Zo ook met KLM die een vlucht naar Bangkok annuleerde om 23:00 uur 's avonds en aangaf dat er voor de Nederlandse passagiers geen hotel geregeld werd, die konden gewoon naar huis gaan. 1 uur later zat mijn familie gewoon in een hotel nadat de mevrouw bij een andere balie, weg van de meute, begreep dat als je niet meer gewoon naar huis kunt de hotel oplossing echt de goedkoopste zou gaan worden voor de KLM. Meer dan de helft van de mensen heeft het er bij laten zitten nadat ze in eerste instantie zijn afgewimpeld. Een maatschappij weet dit nu eenmaal en kan op deze manier een hoop kosten besparen.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  donderdag 5 juli 2012 @ 20:06:47 #134
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_113819959
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 19:29 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Het was m'n eerste vlucht van de reis (van bijna iedereen overigens), en pas toen het vliegtuig eindelijk bij de gate stond mochten mensen met een bepaalde eindbestemming beslissen of ze wel of niet mee wilden omdat het al duidelijk was dat ze hun overstap niet meer konden halen.
Vervolgens liep die groep terug naar de incheckbalie, en gingen ze toen pas doorgeven welke koffers weer uit het vliegtuig moesten. En ze lagen er wel degelijk in want de vrouw naast mij kon de volgende dag d'r koffer vanaf NY weer verder meenemen, die van mij is er nog uitgehaald. En logisch ook dat ze er al inlagen, want we zijn 15 min. onderweg geweest naar de balie.
Nou goed, dit heb ik dus afgelopen jaar 2x meegemaakt (beide bij continental/united overigens).
Nu heb ik helaas weinig informatie over Continental of United met vertrek uit Amsterdam, maar ze vallen wel onder de USA vluchten, de bagage op deze vluchten krijgt normaliter wel een extra controle waardoor mogelijke gevaarlijke zaken opgemerkt kunnen worden.

Toch kan ik mij niet voorstellen dat een Amerikaanse maatschappij een dergelijke risico wil nemen, juist deze maatschappijen zijn als de dood voor een terroristische aanslag en staan daarnaast door de TSA (Wat je ook van deze kneuzen mag vinden) onder controle, en wordt de lijst met bagage echt vergeleken met de passagiers welke aan boord zijn, wanneer dat niet klopt heeft de maatschappij simpelweg een probleem.
De verantwoordelijk ligt volledig bij de maatschappij, en er is heel goed controle mogelijk, ook achteraf wanneer een vlucht allang uitgevoerd is. Wanneer het uitkomt dat dit moedwillig gebeurd staan ze zo onder verscherpte controle en zal de vlucht uitvoering grote vertragingen gaan oplopen omdat dan bij vertrek vliegtuigen gecontroleerd gaat worden.

That said, mijn koffer welke ik heb ingechecked in Hong Kong voor een vlucht naar Amsterdam kon uiteindelijk ook de route Hong Kong - Bangkok - Helsinki - London - Amsterdam afleggen, Finnair heeft mijn koffer een compleet toeristische route laten vliegen, als was ik daar niet van op de hoogte.... (Ticket geboekt vanuit een UK Travel Agent zette Finnair na het zoekraken van de bagage ongetwijfeld op het verkeerde been).
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  donderdag 5 juli 2012 @ 20:35:01 #135
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_113821316
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 20:06 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Nu heb ik helaas weinig informatie over Continental of United met vertrek uit Amsterdam, maar ze vallen wel onder de USA vluchten, de bagage op deze vluchten krijgt normaliter wel een extra controle waardoor mogelijke gevaarlijke zaken opgemerkt kunnen worden.

Toch kan ik mij niet voorstellen dat een Amerikaanse maatschappij een dergelijke risico wil nemen, juist deze maatschappijen zijn als de dood voor een terroristische aanslag en staan daarnaast door de TSA (Wat je ook van deze kneuzen mag vinden) onder controle, en wordt de lijst met bagage echt vergeleken met de passagiers welke aan boord zijn, wanneer dat niet klopt heeft de maatschappij simpelweg een probleem.
De verantwoordelijk ligt volledig bij de maatschappij, en er is heel goed controle mogelijk, ook achteraf wanneer een vlucht allang uitgevoerd is. Wanneer het uitkomt dat dit moedwillig gebeurd staan ze zo onder verscherpte controle en zal de vlucht uitvoering grote vertragingen gaan oplopen omdat dan bij vertrek vliegtuigen gecontroleerd gaat worden.

That said, mijn koffer welke ik heb ingechecked in Hong Kong voor een vlucht naar Amsterdam kon uiteindelijk ook de route Hong Kong - Bangkok - Helsinki - London - Amsterdam afleggen, Finnair heeft mijn koffer een compleet toeristische route laten vliegen, als was ik daar niet van op de hoogte.... (Ticket geboekt vanuit een UK Travel Agent zette Finnair na het zoekraken van de bagage ongetwijfeld op het verkeerde been).
Ik heb verder geen idee hoe het achter de schermen werkt. Maar ik nam altijd aan dat dit soort keuzes vooral gemaakt werden om niet nóg meer vertraging op te lopen, want tijd = geld natuurlijk.

Overigens is het vooral hun eigen schuld, want je kunt er donder op zeggen dat die specifieke vlucht te laat is.... (RDU - EWR - AMS). En dan komt daar bovenop dat de overstaptijd tussen die en de aansluitende vluchten naar Europa sowieso al krap is.
Het mooie is dat ie al jaren zo gepland staat, en nog steeds is dat schema niet een keer omgegooid (of het moet in de laatste maanden wel gebeurd zijn) maar dat snap ik dus echt niet :N Dit kost hun toch ook klauwen met geld; elke keer mensen die uren vertraging hebben, omgeboekt worden, of de vlucht gratis annuleren.
pi_113825463
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 19:18 schreef nelisb het volgende:
Iemand weleens gevolgen met een buddy pass?

M'n tante werkt bij United.
Wij willen naar New York. We kunnen op haar buddy list, staan dan standby voor een vlucht.

Enig idee hoe het verder werkt?
Afhankelijk van de bezetting van de vlucht krijg je al bij de checkin een stoel toegewezen. Is de vlucht vol/overboekt dan krijg je vaak een boardingpass met STBY erop waarmee je tot aan de gate kunt komen. Heeft uiteindelijk niet iedereen ingecheckt of de vlucht gehaald dan krijg je bij de gate een stoel toegewezen, is de vlucht vol heb je pech en kan je je laten listen voor de volgende vlucht om het daar weer te proberen.

Varieert dus heel erg, beste is vooraf enkele keren erachter proberen te komen hoe de bezetting op de vlucht is. Ikzelf heb 1x pas in de slurf een stoel toegewezen gekregen (mochten op jumpseat maar op het laatste moment 2 noshows), verder eigenlijk vrijwel altijd bij de checkin al gerust gesteld met een stoel :)
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
  donderdag 5 juli 2012 @ 22:41:48 #137
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_113827423
Ik moet overstappen op vliegveld Istanbul. Hoe gaat dat in zijn werk? Hoe doe ik dit het snelst?
Ik heb 1u05 de tijd om mijn volgende vlucht te halen. :)
  donderdag 5 juli 2012 @ 22:52:28 #138
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_113827974
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 22:41 schreef leolinedance het volgende:
Ik moet overstappen op vliegveld Istanbul. Hoe gaat dat in zijn werk? Hoe doe ik dit het snelst?
Ik heb 1u05 de tijd om mijn volgende vlucht te halen. :)
In ieder geval zo ver mogelijk vooraan in het vliegtuig gaan zitten ;)
pi_113829375
Iemand enig idee?

Vliegtickets.nl Brussel naar New York, via Amsterdam met klm.
Ams - NYC 693 euro
Bru - AMS - NYC 589 euro.

Brussel - Amsterdam met de trein.
Let op, deze vlucht vertrekt vanaf Brussel,Midi Rail Station! Traject vanaf Brussel, Midi Rail Station uitgevoerd per trein.

Kan ik de trein overslaan?
  donderdag 5 juli 2012 @ 23:37:55 #140
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_113830563
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 23:17 schreef nelisb het volgende:

Kan ik de trein overslaan?
Volgens KLM niet en moet je flink bijdokken, volgens gespecialiseerde advocaten niet want dat is een onzinnige overeenkomst.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_113830768
Maar hoe weten ze of ik met de trein vanuit Brussel ben gekomen?
Ik veronderstel dat ze geen incheck/bagage drop off balie voor het vliegtuig hebben op het trein station van Brussel?
  vrijdag 6 juli 2012 @ 00:10:37 #142
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_113832490
Treinkaartje.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_113833027
Goeie!

Ga morgen maar eens bellen, hoewel ik het antwoord eigenlijk wel weet.
pi_113833074
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 23:17 schreef nelisb het volgende:
Kan ik de trein overslaan?
Als je in Brussel start, er is een AF/KLM in check bali op Brussel Midi, dus nee. van af Antwerpen valt er wel wat te schipperen, maar achterlijk zijn ze niet.
de goedkopere optie is bedoelt om passagiers te trekken van de concurrentie, van uit Brussel.
pi_113838441
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 19:35 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Als je stampij maakt dan zijn ze vaak juist niet meer welwillend heb ik het idee. Maar dat ligt misschien maar net aan de persoon die achter de balie staat.
Er zijn denk ik twee manieren om 'boos' te worden.

Sommige reizigers verliezen de kontrole over hun emoties. Ze mengen dan redelijke klachten met onredelijke klachten, beweren dingen die niet waar zijn en eisen het onmogelijke. Dit wekt irritatie bij het balie personeel dat een defensieve houding aanneemt of simpelweg wegloopt.

De tweede categorie wordt 'functioneel boos'. De sleutel is waarschijnlijk om ondanks stemverheffing bij de feiten te blijven en een redelijke eis neer te leggen, maar ik zou graag eens een complete handleiding voor deze vorm willen lezen.
pi_113838716
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 17:44 schreef Bajskorv het volgende:

[..]

Ach, met stampij maken bedoel ik niet echt stampij maken. Ik bedoel meer dat ik dan netjes even doorvraag en aangeef dat ik FF ben. Werkt bijna altijd, ik ga echt geen verdere energie verspillen aan ruzie schoppen.
ik bedoelde dus niet voor rotte vis uit maken, maar als je niet je gelijk krijgt, dan is het de truck om gewoon voor de balie te blijven staan en drama maken om de balie medewerker het gevoel te geven "als ik niet toe geef, gaat die niet weg" of je nu frequent flyer bent of niet.
Ik ben van me zelf iemand die zich heel goed kan inleven in een ander persoon, en begrip er voor heeft dat iemand geen ijzer met handen breken kan. Ik ben zelf technicus, en ik ben zelf ook vaak in de situatie dat ik de natuurkundige wetten niet kan veranderen, geen materialen toveren, of me zelf naar twee plaatsen tegelijk beamen.
Maar als je met die instelling voor een balie staat waar een luchtvaart maatschappij een fout heeft gemaakt. dan kom je er bekaaid van af.

Vertraging van vier uur, ze schepen je zo af met een tegoed bon van 7,50 te besteden op het vliegveld waar je net een flesje cola er voor krijgt.
Vlucht gecanceld, ze zetten je gewoon de volgende dag op de volgende vlucht.

Een keer een vertraging gehad met AF in Johannesburg, de crew had niet genoeg rust gehad, gepland vertrek was 20 uur, was verzet naar 2 uur in de nacht, Krijg je een hotel aangeboden, waar je geen ruk aan hebt, en de aansluitende vlucht in Parijs naar Keulen, kon ik dan 8 uur op wachten in Parijs. Met vriendelijk vragen en proberen te onderhandelen niets bereikt..
Dat was dus de laatste keer dat ik mijn fatsoen heb gehouden. Betekend niet dat ik nu als een Tokkie voor de balie sta, maar ik weet zeker dat de persoon achter de balie het niet leuk vind.
pi_113838744
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 00:21 schreef bunnahabhain het volgende:

[..]

Als je in Brussel start, er is een AF/KLM in check bali op Brussel Midi, dus nee. van af Antwerpen valt er wel wat te schipperen, maar achterlijk zijn ze niet.
de goedkopere optie is bedoelt om passagiers te trekken van de concurrentie, van uit Brussel.
Thanks! Dan is het niet anders.
En de trein terug niet nemen kan dat ook?
pi_113838765
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 07:40 schreef nelisb het volgende:

[..]

Thanks! Dan is het niet anders.
En de trein terug niet nemen kan dat ook?
de trein terug, kun je gewoon skippen
pi_113838770
Kan ik dat nog doen.
Opstappen in Brussel en vanaf Amsterdam gewoon naar huis.
Wel omslachtig maar scheelt toch 200¤.
  vrijdag 6 juli 2012 @ 07:55:34 #150
103111 Its-Jojo-4you
gone fishin'
pi_113838828
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 07:46 schreef nelisb het volgende:
Kan ik dat nog doen.
Opstappen in Brussel en vanaf Amsterdam gewoon naar huis.
Wel omslachtig maar scheelt toch 200¤.
dat is inderdaad de manier :)
Nobody expects the Spanish Inquisition!
pi_113838892
Makkelijk verdiend. Moet iemand me alleen weg brengen. 2,5 uur heen en 2,5 uur terug 😃
  vrijdag 6 juli 2012 @ 08:08:46 #152
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_113838906
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 08:06 schreef nelisb het volgende:
Makkelijk verdiend. Moet iemand me alleen weg brengen. 2,5 uur heen en 2,5 uur terug 😃
Dan zou ik maar voor iemand met een prius kiezen anders ben je de winst weer kwijt :P
pi_113838922
Haha. Lease auto heeft wel iemand :)
pi_113838998
Ik heb vorig jaar zo 150,- gespaard om via Keulen te vliegen, achter af had ik iets van "stomme ezel"
betekende voor me 2 uur in de nacht opstaan, taxi naar Keulen moeten pakken, omdat de trein verbinding, minder ideaal was als ik verwachtte.
Nee, nooit mee
pi_113839527
Ja ben ik met je eens. Ga nog wel even kijken.
Wil eigenlijk ook nog naar Hawai.
  vrijdag 6 juli 2012 @ 09:30:32 #156
229810 hexje
Surfboard, surfboard
pi_113840051
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 09:03 schreef nelisb het volgende:
Ja ben ik met je eens. Ga nog wel even kijken.
Wil eigenlijk ook nog naar Hawai.
Via België is wel te doen. Als je met de trein naar Brussel gaat zou ik heel ruim van te voren vertrekken.
pi_113841369
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 07:34 schreef bunnahabhain het volgende:

[..]

ik bedoelde dus niet voor rotte vis uit maken, maar als je niet je gelijk krijgt, dan is het de truck om gewoon voor de balie te blijven staan en drama maken om de balie medewerker het gevoel te geven "als ik niet toe geef, gaat die niet weg" of je nu frequent flyer bent of niet.
Ik ben van me zelf iemand die zich heel goed kan inleven in een ander persoon, en begrip er voor heeft dat iemand geen ijzer met handen breken kan. Ik ben zelf technicus, en ik ben zelf ook vaak in de situatie dat ik de natuurkundige wetten niet kan veranderen, geen materialen toveren, of me zelf naar twee plaatsen tegelijk beamen.
Maar als je met die instelling voor een balie staat waar een luchtvaart maatschappij een fout heeft gemaakt. dan kom je er bekaaid van af.

Vertraging van vier uur, ze schepen je zo af met een tegoed bon van 7,50 te besteden op het vliegveld waar je net een flesje cola er voor krijgt.
Vlucht gecanceld, ze zetten je gewoon de volgende dag op de volgende vlucht.

Een keer een vertraging gehad met AF in Johannesburg, de crew had niet genoeg rust gehad, gepland vertrek was 20 uur, was verzet naar 2 uur in de nacht, Krijg je een hotel aangeboden, waar je geen ruk aan hebt, en de aansluitende vlucht in Parijs naar Keulen, kon ik dan 8 uur op wachten in Parijs. Met vriendelijk vragen en proberen te onderhandelen niets bereikt..
Dat was dus de laatste keer dat ik mijn fatsoen heb gehouden. Betekend niet dat ik nu als een Tokkie voor de balie sta, maar ik weet zeker dat de persoon achter de balie het niet leuk vind.
Ja, dat vind ik dan dus wel weer licht tokkie gedrag, maar iedereen heeft zijn eigen manier. Ik bereik eigenlijk altijd wel wat ik wil met gewoon vriendelijk zijn en een beetje medewerking los te kweken bij de baliemedewerker, da's ook een kunst. Daarbij dus een stapel FF kaarten en een profiel met bijna enkel BC vluchten, dan maken ze vaak wel uitzonderingen.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
  vrijdag 6 juli 2012 @ 11:05:50 #158
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_113842472
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 10:29 schreef Bajskorv het volgende:

[..]

Ja, dat vind ik dan dus wel weer licht tokkie gedrag, maar iedereen heeft zijn eigen manier. Ik bereik eigenlijk altijd wel wat ik wil met gewoon vriendelijk zijn en een beetje medewerking los te kweken bij de baliemedewerker, da's ook een kunst. Daarbij dus een stapel FF kaarten en een profiel met bijna enkel BC vluchten, dan maken ze vaak wel uitzonderingen.
Ze maken ook uitzonderingen voor mensen zonder pasjes en BC vluchten ;) Maar dat is inderdaad een kunst, op een aardige manier krijgen wat je wil.
pi_113842996
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 11:05 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Ze maken ook uitzonderingen voor mensen zonder pasjes en BC vluchten ;) Maar dat is inderdaad een kunst, op een aardige manier krijgen wat je wil.
Natuurlijk, maar het gaat makkelijker. Dat merk ik zelf ook als ik prive met een vreemde airline vlieg zonder status, alles is net even lastiger. Ook niet gek als ik zie wat mijn baas elk jaar uit geeft aan mijn reizen.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_113846750
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 10:29 schreef Bajskorv het volgende:

[..]

Ja, dat vind ik dan dus wel weer licht tokkie gedrag, maar iedereen heeft zijn eigen manier. Ik bereik eigenlijk altijd wel wat ik wil met gewoon vriendelijk zijn en een beetje medewerking los te kweken bij de baliemedewerker, da's ook een kunst. Daarbij dus een stapel FF kaarten en een profiel met bijna enkel BC vluchten, dan maken ze vaak wel uitzonderingen.
ik heb het dus echt helaas twee keer mee gemaakt, een keer stond ik in Canada, en werd me de boarding pas geweigerd, omdat "volgens het systeem" mijn ESTA niet in orde was. De volgende dag, bleek dat nog steeds zo te zijn, maar in eens stond er iemand aan de balie die wel meer moeite wilde doen, en mijn avontuur in Johannesburg. Even te zwijgen over mijn discussies over beenruimte.
Zwaar gênant dat het zo moet, bepaalde zaken zijn gewoon logisch, en kunnen ook, maar je moet als een klein kind op je strepen gaan staan.
pi_113849185
Nogmaals, ik begrijp dat het vervelend is. Ik kan mezelf er echter niet toe brengen om "als een klein kind op je strepen te gaan staan". Dat doe ik gewoon niet. Ik ben sowieso misschien vrij relaxed daarin, maar ik hoef die stress niet.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
  vrijdag 6 juli 2012 @ 14:05:01 #162
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_113849380
Kan me nog een keer herinneren dat m'n vader de hele boel op stelten heeft gezet omdat ze, let op, een unaccompanied minor overbooked hadden en terugstuurden :') ! Dat kan ook gewoon écht niet, en geen enkel personeelslid dat dat begreep toen er op een aardige toon wat van werd gezegd :N
  vrijdag 6 juli 2012 @ 14:20:59 #163
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_113850042
Is Easyjet in de zomerperiode duurder qua extra bagage?

Ik ga binnenkort nog een tripje naar Engeland maken, maar een maand geleden was die extra bagage nog maar 20 euro, nu ineens 27 euro?
pi_113850176
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 14:20 schreef Bienelientjee het volgende:
Is Easyjet in de zomerperiode duurder qua extra bagage?

Ik ga binnenkort nog een tripje naar Engeland maken, maar een maand geleden was die extra bagage nog maar 20 euro, nu ineens 27 euro?
Geen idee. Niet de moeite waard om gewoon met KLM ofzo te vliegen? Gratis bagage, goedkoper de stad in, etc...
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
  vrijdag 6 juli 2012 @ 14:25:03 #165
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_113850225
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 14:20 schreef Bienelientjee het volgende:
Is Easyjet in de zomerperiode duurder qua extra bagage?

Ik ga binnenkort nog een tripje naar Engeland maken, maar een maand geleden was die extra bagage nog maar 20 euro, nu ineens 27 euro?
Verhogen ze dat niet gewoon eens in de zoveel tijd per jaar/half jaar? Het is toevallig net 1 juli geweest.
pi_113850700
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 14:20 schreef Bienelientjee het volgende:
Is Easyjet in de zomerperiode duurder qua extra bagage?

Ik ga binnenkort nog een tripje naar Engeland maken, maar een maand geleden was die extra bagage nog maar 20 euro, nu ineens 27 euro?
Ligt aan de bestemming. Naar Londen betaal je bijv. ¤22, Glasgow ¤27 en Barcelona ¤37
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
  vrijdag 6 juli 2012 @ 14:42:12 #167
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_113851007
Denk dat ze hem dan inderdaad (flink) duurder hebben gemaakt, want ik ga naar hetzelfde vliegveld als een maand geleden, maar de prijs is wel 7 euro omhoog gegaan!

En KLM valt dan alsnog duurder uit. :) Maar komt goed.
  vrijdag 6 juli 2012 @ 15:37:46 #168
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_113853671
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 08:06 schreef nelisb het volgende:
Makkelijk verdiend. Moet iemand me alleen weg brengen. 2,5 uur heen en 2,5 uur terug 😃
Ik denk dat een enkeltje Brussel met de trein voordeliger is. Kun je met dezelfde trein terug. Maar die truuk is toch ook beschikbaar vanaf Antwerpen......
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_113855028
Klopt via Antwerpen.
Maar nu heb ik NYC - AMS en anders een overstap in Detroit.
  vrijdag 6 juli 2012 @ 16:12:17 #170
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_113855356
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 16:05 schreef nelisb het volgende:
Klopt via Antwerpen.
Maar nu heb ik NYC - AMS en anders een overstap in Detroit.
Als die search engine geen directe vlucht aanbiedt, moet je de multi city optie gebruiken. dan lukt het meestal nog wel om voor dezelfde prijs een directe vlucht AMS-NYC te boeken. Moet je wel eerst de vertrektijden goed uitvogelen.

Wat is Emirates toch een lekkere maatschappij. Retour in C AMS-DXB-BKK-HKG-BKK-DXB-AMS goedkoper dan KLM AMS-HKG-AMS en onderweg ook nog eens 2 x voor een week kunnen uitstappen om vakantie te houden.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_113855491
Ben nu aan het zoeken voor AMS/BRU - EWR(newark) - Honolulu - Los Angeles - AMS/BRU.
Dit is goedkoper dan AMS/BRU - EWR - Honolulu - AMS/BRU. Kan ik nog een weekje californie pakken en de vlucht is goedkoper.
pi_113884732
Even een snelle vraag: Aanstaande zaterdagochtend vertrekt ons Easyjet-vliegtuig vanaf Schiphol om 09:35. 09:05 sluit de gate. Ik kom uit Apeldoorn en de trein is op z'n vroegst om 8:05 op Schiphol.
Ik reis alleen met handbagage. Kom ik te laat?
pi_113884772
Hangt er van af hoe druk het is bij de controle's maar veel tijd ga je niet overhouden
Nobody expects the Spanish Inquisition!
pi_113884774
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juli 2012 10:27 schreef Jorian29 het volgende:
Even een snelle vraag: Aanstaande zaterdagochtend vertrekt ons Easyjet-vliegtuig vanaf Schiphol om 09:35. 09:05 sluit de gate. Ik kom uit Apeldoorn en de trein is op z'n vroegst om 8:05 op Schiphol.
Ik reis alleen met handbagage. Kom ik te laat?
Neuh. Zorg wel even dat je al online ingecheckt bent.
Wijnaldum: "Volgend seizoen speel ik in de Champions League" (15 September 2011)
pi_113885109
quote:
easyJet gaat ook weer over op haar normale incheck tijden, namelijk twee uur voor vertrek. De incheck balies zullen 40 minuten voor vertrek sluiten en passagiers die on-line hebben ingecheckt (en geen ruimbagage hebben), moeten om 25 minuten voor vertrek bij de instap gate zijn.
Ik heb dus 35 minuten om van trein naar instapgate te komen? En instapgate is wat? de slurf naar het vliegtuig of de plek waar je je boardingpass krijgt?
pi_113885187
nee, boardingpass print je thuis uit. Je gaat richting de gate die aangegeven staat en ergens onderweg kom je een veiligheidscontrole tegen en eventueel een paspoortcontrole
Nobody expects the Spanish Inquisition!
pi_113886757
En vergeet niet dat het 14 juli is, ofwel één van de drukste dagen op Schiphol. Kijk dus goed vantevoren waar je moet zijn en zorg ervoor dat je in één keer naar de juiste vertrekhal en doorgang naar de gates loopt.
pi_113887516
quote:
10s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 14:05 schreef kwiwi het volgende:
Kan me nog een keer herinneren dat m'n vader de hele boel op stelten heeft gezet omdat ze, let op, een unaccompanied minor overbooked hadden en terugstuurden :') ! Dat kan ook gewoon écht niet, en geen enkel personeelslid dat dat begreep toen er op een aardige toon wat van werd gezegd :N
Dat is echt heel erg. Dat ze er uberhaubt aan denken, mijn god :')
pi_113890344
Even een vraagje:

Voor je koffer geldt een limiet van 20kg
En voor handbagage 5kg

Stel nu dat mijn koffer 21 kg weegt, wat doen ze dan?
pi_113890408
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juli 2012 14:10 schreef zakpatat90 het volgende:
Even een vraagje:

Voor je koffer geldt een limiet van 20kg
En voor handbagage 5kg

Stel nu dat mijn koffer 21 kg weegt, wat doen ze dan?
dat ligt aan je vliegmaatschappij. Heb je een soepele, dan is er niks an de hand. heb je een strenge dan mag je overgewicht gaan afrekenen.
Never assume that loud is strong and quiet is weak.
It’s the lion’s silence that signals danger not his roar.
pi_113890523
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juli 2012 14:12 schreef Essebes het volgende:

[..]

dat ligt aan je vliegmaatschappij. Heb je een soepele, dan is er niks an de hand. heb je een strenge dan mag je overgewicht gaan afrekenen.
Dankje :) Dan waag ik het er maar op, zo'n thuisweegschaal is toch niet helemaal betrouwbaar ;)
  zaterdag 7 juli 2012 @ 16:50:59 #182
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_113895185
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juli 2012 14:16 schreef zakpatat90 het volgende:

[..]

Dankje :) Dan waag ik het er maar op, zo'n thuisweegschaal is toch niet helemaal betrouwbaar ;)
Helaas niet altijd in je voordeel :P
Maar onthou even wat ie op het vliegveld weegt, dan weet je voor een volgende keer gelijk wat het verschil is tussen die van jou en hun.
  zondag 8 juli 2012 @ 01:03:40 #183
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_113912577
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juli 2012 10:53 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
nee, boardingpass print je thuis uit. Je gaat richting de gate die aangegeven staat en ergens onderweg kom je een veiligheidscontrole tegen en eventueel een paspoortcontrole
Ik krijg mijn boardingpass voor mijn aansluitende vlucht Istanbul - Riyadh dus niet uitgeprint...en dat met maar een uur overstaptijd :r Hopelijk krijg ik hem morgen op Dusseldorf alsnog..
pi_113915335
quote:
0s.gif Op zondag 8 juli 2012 01:03 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Ik krijg mijn boardingpass voor mijn aansluitende vlucht Istanbul - Riyadh dus niet uitgeprint...en dat met maar een uur overstaptijd :r Hopelijk krijg ik hem morgen op Dusseldorf alsnog..
Je bedoelt dat het inchecken wel lukt en het printen niet? Probeer het desnoods nogmaals in een internetcafe op Dusseldorf luchthaven. Istanbul (Atatürk int. airport) heeft een gescheiden aankomst en vertrek gedeelte. De transferbalie in het aankomstgedeelte is een totale chaos. Het laatste wat je wilt, is daar aan het eind van de rij moeten aansluiten.
  zondag 8 juli 2012 @ 06:49:57 #185
328503 Jagärtrut
ik ben moe
pi_113915936
quote:
0s.gif Op zondag 8 juli 2012 04:20 schreef jaco het volgende:

[..]

Je bedoelt dat het inchecken wel lukt en het printen niet? Probeer het desnoods nogmaals in een internetcafe op Dusseldorf luchthaven. Istanbul (Atatürk int. airport) heeft een gescheiden aankomst en vertrek gedeelte. De transferbalie in het aankomstgedeelte is een totale chaos. Het laatste wat je wilt, is daar aan het eind van de rij moeten aansluiten.
gewoon bij de incheck/ bagage drop off punt vragen. Als ze het daarliet kunnen zul je het in istanbul moeten regelen, maar meestalkunnen ze het daar voor je organiseren...
  zondag 8 juli 2012 @ 11:05:22 #186
103111 Its-Jojo-4you
gone fishin'
pi_113917760
quote:
0s.gif Op zondag 8 juli 2012 01:03 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Ik krijg mijn boardingpass voor mijn aansluitende vlucht Istanbul - Riyadh dus niet uitgeprint...en dat met maar een uur overstaptijd :r Hopelijk krijg ik hem morgen op Dusseldorf alsnog..
gebeurd wel vaker aks je vliegt op bepaalde landen/ maatschappijen. Kan goed zijn dat je voor deze vlucht dit niet kan (maar ik kan er naast zitten)
Nobody expects the Spanish Inquisition!
  zondag 8 juli 2012 @ 22:11:12 #187
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_113946797
Weet iemand hoe het zit me de flexibele tickets van KLM? Ik ga een half jaar in de VS studeren en wil daarna nog een beetje rondreizen. Ik wil dus een flexibele terugvlucht boeken, maar kan ik dan ook het vertrekpunt wijzigen of staat het vertrekpunt vast en zijn alleen de data / tijden wijzigbaar?
Op vrijdag 12 juni 2015 21:03 schreef Danny het volgende:
Jup. Ben dan ook apetrots op je ;)
  zondag 8 juli 2012 @ 22:16:16 #188
103111 Its-Jojo-4you
gone fishin'
pi_113947105
Voor zover ik weet staat het vertrekpunt vast. Misschien kan je het nog wel tegen een redelijke bijbetaling om laten boeken.

Let ook op je boekingsklasse ivm wijzigingskosten datum en tijd
https://www.klm.com/trave(...)conditions/index.htm

[ Bericht 50% gewijzigd door Its-Jojo-4you op 08-07-2012 22:22:41 ]
Nobody expects the Spanish Inquisition!
  zondag 8 juli 2012 @ 22:35:21 #189
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_113948174
Ik hoef het maar 1 keer om te boeken, dus eenmaal 120 euro betalen is geen probleem. Probleem is of ik ook het vertrekpunt mag wijzigen?
Op vrijdag 12 juni 2015 21:03 schreef Danny het volgende:
Jup. Ben dan ook apetrots op je ;)
pi_113950679
quote:
0s.gif Op zondag 8 juli 2012 22:11 schreef hmmmz het volgende:
Weet iemand hoe het zit me de flexibele tickets van KLM? Ik ga een half jaar in de VS studeren en wil daarna nog een beetje rondreizen. Ik wil dus een flexibele terugvlucht boeken, maar kan ik dan ook het vertrekpunt wijzigen of staat het vertrekpunt vast en zijn alleen de data / tijden wijzigbaar?
het ligt heel erg aan de voorwaarden, over het algemeen is een wijzig ticket, alleen voor de route te wijzigen in datum. Echter let op, de omboeking moet wel op een plaats met dezelfde boekings klasse, of lager. Anders moet je als nog bij betalen.
Er zijn eventueel re-validatie kosten bij, en als je via een reisbureau hebt geboekt, kunnen die ook nog een fee er zetten. ik weet dat het reisbureau van mijn werk 50,- daar standaard voor vraagt.
Ik heb een keer voor de Pasen in Canada gezeten, en toen kwam ik er achter dat ik goedkoper uit was een compleet nieuw ticket te kopen, als de vlucht te laten omzetten.
  zondag 8 juli 2012 @ 23:58:16 #191
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_113952527
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juli 2012 10:53 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
nee, boardingpass print je thuis uit. Je gaat richting de gate die aangegeven staat en ergens onderweg kom je een veiligheidscontrole tegen en eventueel een paspoortcontrole
Wanneer je vliegt vanaf de M-gates vanaf Schiphol dan is het 1 uur aankomen voor vertrek ruim voldoende als je alleen met handbagage reist. De M-pier is niet zo druk, en bij meerdere vluchten zijn er meerdere security check points open. De M-pier is voor vluchten binnen het Schengen gebied.

Wanneer je vanaf de H-pier vertrekt, naar het Verenigd Koninkrijk dus, dan moet je via de paspoortcontrole, deze kan, zeker in de zomerperiode, erg druk zijn, zeker in vertrekhal 3 van Easyjet, in dat geval loont het altijd om naar Vertrekhal 2 te lopen en daar om de KLM balie daar in de rij te gaan staan, dat zal normaliter wat tijd schelen.
De H-pier heeft ook een centraal security check point, daar zijn ook meerdere open, maar in de ochtend als er erg veel Easyjet vluchten zijn kan het daar wel druk zijn.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  maandag 9 juli 2012 @ 00:34:00 #192
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_113953843
quote:
0s.gif Op zondag 8 juli 2012 23:23 schreef bunnahabhain het volgende:

[..]

het ligt heel erg aan de voorwaarden, over het algemeen is een wijzig ticket, alleen voor de route te wijzigen in datum. Echter let op, de omboeking moet wel op een plaats met dezelfde boekings klasse, of lager. Anders moet je als nog bij betalen.
Er zijn eventueel re-validatie kosten bij, en als je via een reisbureau hebt geboekt, kunnen die ook nog een fee er zetten. ik weet dat het reisbureau van mijn werk 50,- daar standaard voor vraagt.
Ik heb een keer voor de Pasen in Canada gezeten, en toen kwam ik er achter dat ik goedkoper uit was een compleet nieuw ticket te kopen, als de vlucht te laten omzetten.
Net maar even met KLM gebeld. Die zeggen gelukkig dat wijzigen van vertrekpunt mogelijk is. Moet telefonisch en bij het ticket wat voor mij het gunstigste is kost wijzigen 120 euro. Verder krijg je bij een goedkopere vlucht een deel van het bedrag terug (of verrekend met die 120 euro) en bij een duurdere vlucht moet je natuurlijk bijbetalen.
Op vrijdag 12 juni 2015 21:03 schreef Danny het volgende:
Jup. Ben dan ook apetrots op je ;)
pi_113994675
Ik vlieg aanstaande zondag met Brussels Airlines naar Berlijn, en kom er vanavond bij toeval achter dat op het ticket van mijn moeder haar aangetrouwde naam i.p.v. haar meisjesnaam staat. Op de voorkant van haar ID staat enkel haar meisjesnaam, op de achterkant staat er: e/v <aangetrouwde naam>.

Gaat dit problemen opleveren?, op de site van Brussels Airlines lees ik dat ik geen namen kan laten wijzigen.....
pi_113999106
Bellen. Maar de kans is groot dat het je gaat kosten. Het is een makkelijke manier van geld verdienen.
Nobody expects the Spanish Inquisition!
  dinsdag 10 juli 2012 @ 03:16:48 #195
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_113999745
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 07:46 schreef nelisb het volgende:
Kan ik dat nog doen.
Opstappen in Brussel en vanaf Amsterdam gewoon naar huis.
Wel omslachtig maar scheelt toch 200¤.
Soms heb je geluk overigens, als je online kan inchecken. Hoef je de tussenstap niet meer te doen en kun je direct naar Amsterdam gaan.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_114000383
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 02:22 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
Bellen. Maar de kans is groot dat het je gaat kosten. Het is een makkelijke manier van geld verdienen.
Op je ticket kan je gewoon je aangetrouwde naam invullen als het op je paspoort staat.

Het levert alleen problemen op als een kersvers getrouwde dame op haar nieuwe naam boekt maar nog een oud paspoort heeft.

Je hoeft in dit geval dus niks te wijzigen.
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
pi_114026388
Kudo's voor Brussels Airlines! Vanmorgen gebeld en alles uitgelegd, het is gratis veranderd. Als je eerlijk bent en rustig willen ze nog wel eens wat voor je doen dus. Als mensen hele namen verkeerd gaan schrijven snap ik dat er kosten aan verbonden zitten.

Volgens de persoon aan de telefoon gaf het uberhaupt niks, er zou amper gekeken worden naar paspoorten binnen de EU. Tuurlijk, tot dat ik daar sta zondag. :')

Bedankt voor de reacties hier, het is een wijze les. :)
pi_114026490
Mooie oplossing :)
Nobody expects the Spanish Inquisition!
  dinsdag 10 juli 2012 @ 19:55:22 #199
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_114028093
http://luchtvaartnieuws.n(...)alen_voor_handbagage

Op de Wizz Air site staat het volgende;

quote:
Wat is het verschil tussen de verschillende soorten handbagage? – DE MAAT!

1.Kleine handbagage:
-Als uw handbagage 42 x 32 x 25 cm of kleiner is, mag het gratis mee aan boord. De tas moet onder de stoel voor u passen. Het maximaal toegestane gewicht is 10 kg.

2.Grote handbagage:
Als uw handbagage groter is dan een kleine handbagegetas, maar niet groter dan 55 x 40 x 20 cm, dan mag u deze voor de nieuw geïntroduceerde prijs van ¤ 10,– meenemen aan boord. De tas moet in het bagagerek passen. Het maximaal toegestane gewicht is 10 kg.
Gelukkig gaat het om een proef op één route, maar ik vermoed dat het boardingproces op deze manier nou niet versneld gaat worden, integendeel, de discussie die dit bij de gate gaat opleveren als tassen maar iets te groot zijn zal bij elke vlucht weer terug gaan komen.
Daarnaast, mag de tas dan niet in het bagagerek gestopt worden? Gaat het cabinepersoneel hierop controleren?

Ik begrijp dat Wizz Air zoekt naar mogelijkheden om meer geld te verdienen, maar op deze manier voortouw willen nemen met extra regels die het juist complexer maken voor het grond en cabinepersoneel zal in mijn ogen net het tegengestelde effect gaan bereiken. Juist het vereenvoudigen van procedures versnelt de boardingprocedure, een extra uitzondering betekent een extra handeling wat weer extra tijd zal betekenen.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_114036533
Ohhh, heerlijk, verrassend dat RyanAir dat nog niet geprobeerd heeft zeg. :') Kunnen die irritante "handbagage" rolkoffers weer mooi terug in het ruim.

En als je niet betaalt, zou je tas dan ook sowieso onder de stoel moeten en niet in het rek?
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_114036808
Lijkt zo niet perse een manier om de discussie over de grootte van handbagage aan te pakken, maar gewoon een manier om extra revenue te genereren. Denk niet dat de cabincrew de boardingpass van iedereen die iets in de bagagerekken gaat leggen zal checken.. Doe het dan net zoals Spirit Airlines in de USA, gewoon altijd betalen voor carryon luggage :)
2015: &lt;span class="s"&gt;MLA - JFK - PMI&lt;/span&gt;
  dinsdag 10 juli 2012 @ 23:09:40 #202
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_114039470
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 22:27 schreef Thetallguy het volgende:
Lijkt zo niet perse een manier om de discussie over de grootte van handbagage aan te pakken, maar gewoon een manier om extra revenue te genereren. Denk niet dat de cabincrew de boardingpass van iedereen die iets in de bagagerekken gaat leggen zal checken.. Doe het dan net zoals Spirit Airlines in de USA, gewoon altijd betalen voor carryon luggage :)
Niet zozeer de bemanning aan boord, die kan dan wel wat eenvoudiger verzoeken kleinere items onder de stoel voor je te leggen als je niet betaald hebt voor handbagage en er moet een grotere rolkoffer in de bagagebak worden geplaatst, maar voor het grondpersoneel wordt het een wat meer stressvollere ervaring, want elke passagier die je aanspreekt over de grote van handbagage weet dat het geld gaat kosten en zal de discussie aan willen gaan.

En hoe terecht in sommige gevallen het aanspreken ook is, juist die ervaring zal niet prettig zijn, en elke discussie kost tijd en gaat ten koste van de snelheid van het boardingproces.
Extra revenue is zeker de gedachte, maar dat bereik je in mijn ogen niet op de manier die Wizzair nu voor ogen heeft, want hier gaat veel tijd inzitten, in dat opzicht kan je beter de navolging geven aan Spirit Airlines door altijd voor handbagage te laten betalen.

Nu is het een test, en tijd zal het leren, maar het zou me niet verbazen als de ervaringen niet bijster positief uit zullen vallen. Onderzoeken uit het verleden leren dat passagiers niet zonder meer alles pikken en juist dergelijke maatregelen de passagiers juist minder genegen zijn om met betreffende maatschappij te vliegen.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_114311682
Ik vertrek binnenkort naar de VS voor een rondreis. Daar hebben we ook een binnenlandse vlucht. Nu zie ik op de site van de luchtvaartmaatschappij dat de vertrektijd van die vlucht gewijzigd is (stomtoevallig dat ik nog even keek, ook...). Op mijn ticket staat natuurlijk de oude tijd. Moet ik daar nog iets mee of maakt het verder niet uit, gewoon zorgen dat ik eerder op het vliegveld ben?
Still a little bit of your face I haven't kissed.
  dinsdag 17 juli 2012 @ 12:48:17 #204
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_114311900
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 12:42 schreef DevilsAndDust het volgende:
Ik vertrek binnenkort naar de VS voor een rondreis. Daar hebben we ook een binnenlandse vlucht. Nu zie ik op de site van de luchtvaartmaatschappij dat de vertrektijd van die vlucht gewijzigd is (stomtoevallig dat ik nog even keek, ook...). Op mijn ticket staat natuurlijk de oude tijd. Moet ik daar nog iets mee of maakt het verder niet uit, gewoon zorgen dat ik eerder op het vliegveld ben?
Gewoon de nieuwe tijd aanhouden inderdaad. Vluchtschema's wijzigen wel eens.
pi_114311964
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 12:48 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Gewoon de nieuwe tijd aanhouden inderdaad. Vluchtschema's wijzigen wel eens.
Ok, dank je wel!
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_114316553
Ik vertrek over 2 weken naar Japan met British Airways via een overstap in Londen. Nu is alcohol vrij prijzig in Japan en willen we eigenlijk per persoon 2 flessen (ja we zijn halve alcoholisten) drank meenemen, dit is verder geen probleem bij de customs in Japan. Maar ik weet nou niet precies wat de regels zijn m.b.t. handbagage en koffer. Als het goed is mag je 1 fles meenemen in handbagage, mits je het gekocht hebt op het vliegveld na controles. Dit zijn we dus van plan om te doen in Londen.

Maar wat zijn eigenlijk de regels met de koffer? Kan je daar gewoon een fles drank in mee laten reizen van amsterdam - londen - tokyo?
  dinsdag 17 juli 2012 @ 14:42:04 #207
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_114316765
Wacht even... Je maakt een vrij prijzige reis, maar die paar euro extra voor een fles drank zijn je teveel? :P
Ik zou overigens geen drank in je koffer doen, er wordt nogal gegooid met die dingen en voor je het weet kun je eenmaal aangekomen een nieuwe garderobe aanschaffen.
pi_114317007
Haha, tja besparen op de dingen waar het kan he ;) en sowieso ook een leuk cadeautje voor Japanse vrienden die ik daar heb. Mja als je het een beetje goed inpakt moet dat geen probleem zijn lijkt mij.
pi_114318572
In September heb ik een terugvlucht naar Schiphol om 22:20. Zou ik al met mijn koffers om 23:00 naar de trein kunnen stappen? Ik zou namelijk naar Breda moeten maar de laatste trein is al om 23:10.

Maar ik denk dat met de landing op de tarmac om 22:20, een kwartier taxieën en dan nog hordes mensen voorbij lopen het al 23:30 zal zijn :( Ik ben al meerdere keren op Schiphol geweest dus ik weet wel hoe het werkt, maar toch nog niet zo laat 's avonds.

Zijn er andere mogelijkheden om in Breda te geraken tussen 23:00 en 1:00 afgezien van de taxi, dus via bus, trein?
  dinsdag 17 juli 2012 @ 15:36:02 #210
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_114318856
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 15:29 schreef zipcon het volgende:
In September heb ik een terugvlucht naar Schiphol om 22:20. Zou ik al met mijn koffers om 23:00 naar de trein kunnen stappen? Ik zou namelijk naar Breda moeten maar de laatste trein is al om 23:10.

Maar ik denk dat met de landing op de tarmac om 22:20, een kwartier taxieën en dan nog hordes mensen voorbij lopen het al 23:30 zal zijn :( Ik ben al meerdere keren op Schiphol geweest dus ik weet wel hoe het werkt, maar toch nog niet zo laat 's avonds.

Zijn er andere mogelijkheden om in Breda te geraken tussen 23:00 en 1:00 afgezien van de taxi, dus via bus, trein?
Iemand vragen om je op te halen? Eventueel zelfs in Rotterdam waar je om 23.45 nog naartoe kunt. En anders kun je altijd nog wachten op de eerste trein rond 4.00 of een hotel nemen, zijn er genoeg rond schiphol waarvan de shuttlebus om die tijd nog rijdt.
pi_114319868
quote:
7s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 15:36 schreef kwiwi het volgende:

Iemand vragen om je op te halen? Eventueel zelfs in Rotterdam waar je om 23.45 nog naartoe kunt. En anders kun je altijd nog wachten op de eerste trein rond 4.00 of een hotel nemen, zijn er genoeg rond schiphol waarvan de shuttlebus om die tijd nog rijdt.
Die nachttrein naar R'dam zal al veel helpen :) Bedankt!
pi_114323395
Hoe werkt overstappen eigenlijk?
Ik begrijp dat ik mijn boarding pass voor het instappen in Kuala Lumpur al krijg bij het inchecken in Amsterdam, dus dat ik me daar geen zorgen over hoef te maken. M'n baggage wordt ook doorgelabeld tot m'n eindbestemming. Dus dan kom ik aan in KL, en dan? :')
pi_114324126
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 17:29 schreef _Loki het volgende:
Hoe werkt overstappen eigenlijk?
Ik begrijp dat ik mijn boarding pass voor het instappen in Kuala Lumpur al krijg bij het inchecken in Amsterdam, dus dat ik me daar geen zorgen over hoef te maken. M'n baggage wordt ook doorgelabeld tot m'n eindbestemming. Dus dan kom ik aan in KL, en dan? :')
afhankelijk van hoeveel tijd je hebt ga je je vervelen, of je loopt een rondje door het vliegveld, of je loopt naar je gate en gaat daar wachten.

@ zipcorn: ik heb het wel eens gehaald in 40 minuten op schiphol, afhankelijk van hoe snel je bagage komt. Als je met alleen handbage komt dan moet het makkelijk lukken.
pi_114324940
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 17:52 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

afhankelijk van hoeveel tijd je hebt ga je je vervelen, of je loopt een rondje door het vliegveld, of je loopt naar je gate en gaat daar wachten.

Ik heb 3,5 uur de tijd, dus het is in ieder geval genoeg denk ik. Maar dan loop je gewoon het vliegtuig uit, en dan gewoon bordjes volgen naar de andere gate?
pi_114325266
Ja.
pi_114325448
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 18:14 schreef _Loki het volgende:

[..]

Ik heb 3,5 uur de tijd, dus het is in ieder geval genoeg denk ik. Maar dan loop je gewoon het vliegtuig uit, en dan gewoon bordjes volgen naar de andere gate?
3.5 uur is meer dan genoeg. En inderdaad, gewoon het vliegtuig uitlopen en bordjes volgen naar de volgende gate. Wel even op de monitors kijken of je vlucht wel van de gate vertrekt die op je boardingkaart staat.
pi_114325519
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 18:14 schreef _Loki het volgende:

[..]

Ik heb 3,5 uur de tijd, dus het is in ieder geval genoeg denk ik. Maar dan loop je gewoon het vliegtuig uit, en dan gewoon bordjes volgen naar de andere gate?
soms zijn er wat verschillen, maar het algemene begrip is connecting flights. vaak moet je die borden volgen. soms moet je nog langs een trasfer desk, waar je, je op volgende boarding card krijgt.
Maar normaal moet je veel moeite doen om de aanwijzingen te missen.
  dinsdag 17 juli 2012 @ 19:56:43 #218
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_114329282
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 17:52 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

afhankelijk van hoeveel tijd je hebt ga je je vervelen, of je loopt een rondje door het vliegveld, of je loopt naar je gate en gaat daar wachten.

@ zipcorn: ik heb het wel eens gehaald in 40 minuten op schiphol, afhankelijk van hoe snel je bagage komt. Als je met alleen handbage komt dan moet het makkelijk lukken.
Mijn record staat op 18.02 landing, 18.04 bij de gate, 18.08 uit het vliegtuig en 18.15 in de trein. Met alleen handbagage uiteraard, maar wel inclusief het kopen van een treinkaartje.
Over het algemeen kan je met alleen handbagage op Schiphol 30 minuten na landing wel in de trein zitten, hoewel een late landing om 22.00 uur waarschijnlijk inhoudt dat er op de polderbaan geland wordt, je 15 minuten moet rondrijden op de taxi banen voordat je bij de gate bent, de trein van 23.10 is dan wel wat aan de krappe kant, ik erger mij namelijk dood aan Lufthansa die er bij de late vlucht standaard 20 minuten over doen om bij de verre B-gates te komen waarna ik wachtend op mijn bagage de vertrektijd van mijn laatste trein steeds dichter in de buurt zie komen....
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_114336297
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 19:56 schreef ozzietukker het volgende:
Mijn record staat op 18.02 landing, 18.04 bij de gate, 18.08 uit het vliegtuig en 18.15 in de trein. Met alleen handbagage uiteraard, maar wel inclusief het kopen van een treinkaartje.
Was dat via het Schengengebied?
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
  woensdag 18 juli 2012 @ 19:16:47 #220
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_114377607
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 22:06 schreef LintuxCx het volgende:

[..]

Was dat via het Schengengebied?
Dat was inderdaad via het Schengengebied en ik heb wel stevig door moeten stappen, maar uiteindelijk gemakkelijk haalbaar.
Overigens, bij de paspoortcontrole, als je voor de meute van een geland vliegtuig uitloopt bij aankomst in de avonduren is het meestal niet druk bij de paspoortcontrole en loop je zo door, wanneer je rustig aan doet, eerst naar de WC gaat na de vlucht, dan sta je achteraan en sta je soms enige tijd in de rij.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_114386104
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 19:16 schreef ozzietukker het volgende:
Overigens, bij de paspoortcontrole, als je voor de meute van een geland vliegtuig uitloopt bij aankomst in de avonduren is het meestal niet druk bij de paspoortcontrole en loop je zo door, wanneer je rustig aan doet, eerst naar de WC gaat na de vlucht, dan sta je achteraan en sta je soms enige tijd in de rij.
Ja, dat probeer ik ook altijd idd. :) WC kan altijd daarna nog, zeker als ik toch nog op m'n koffer wachten moet. :)

Werd ook een keer genaaid zo toen ik de eerste was. Moest per sé aansluiten bij een beambte in opleiding omdat het zo rustig was. Die nam z'n tijd nogal, dus reizigers na mij mochten wel gewoon naar de andere beambte toe en waren dus eerder klaar. ;(
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_114406563
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 19:16 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Dat was inderdaad via het Schengengebied en ik heb wel stevig door moeten stappen, maar uiteindelijk gemakkelijk haalbaar.
Overigens, bij de paspoortcontrole, als je voor de meute van een geland vliegtuig uitloopt bij aankomst in de avonduren is het meestal niet druk bij de paspoortcontrole en loop je zo door, wanneer je rustig aan doet, eerst naar de WC gaat na de vlucht, dan sta je achteraan en sta je soms enige tijd in de rij.
Goed idee :) Ik reis wel vaak buiten Europa maar voor de tussenlanding in Schengen ben ik de procedure vergeten (meestal ga ik via LHR, the horror :s ). Word je dan op de tussenlanding gecheckt en niet langer in Schiphol? Of word je enkel aan je eindbestemming om de paspoorten gevraagd?

Mss heb ik wel geluk en zit er geen kat op de korte eindvlucht. Dan rolt mijn koffer er snel uit :)
  donderdag 19 juli 2012 @ 19:40:30 #223
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_114428087
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2012 11:20 schreef zipcon het volgende:

[..]

Goed idee :) Ik reis wel vaak buiten Europa maar voor de tussenlanding in Schengen ben ik de procedure vergeten (meestal ga ik via LHR, the horror :s ). Word je dan op de tussenlanding gecheckt en niet langer in Schiphol? Of word je enkel aan je eindbestemming om de paspoorten gevraagd?

Mss heb ik wel geluk en zit er gen kat op de korte eindvlucht. Dan rolt mijn koffer er snel uit :)
Je wordt in de Schengen zone gecontroleerd op het moment dat je de Schengen zone uitgaat, dus wanneer je opstapt in Amsterdam, vliegt naar Frankfurt en vanaf daar naar Singapore reist wordt de paspoortcontrole uitgevoerd in Duitsland op Frankfurt Airport.
Uiteraard wordt in Amsterdam bij de veiligheidscontrole door de beveiliging de naam op het identiteitsdocument gecontroleerd met de naam op het vliegticket, maar verder vindt er op dat moment geen check plaats.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_114463950
mag je kleine spuitbusjes (bv met deodorant) meenemen in het vliegtuig? ik dacht van niet maar een collega zei weer van wel..
  vrijdag 20 juli 2012 @ 15:28:50 #225
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_114464093
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2012 15:25 schreef electronique het volgende:
mag je kleine spuitbusjes (bv met deodorant) meenemen in het vliegtuig? ik dacht van niet maar een collega zei weer van wel..
Ik heb ze altijd gewoon meegenomen.
  vrijdag 20 juli 2012 @ 15:31:45 #226
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_114464205
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2012 15:25 schreef electronique het volgende:
mag je kleine spuitbusjes (bv met deodorant) meenemen in het vliegtuig? ik dacht van niet maar een collega zei weer van wel..
Ja, het mag. Ik nam al jaren speciaal rollers mee, toen ik er achter kwam dat spuitbussen, mits kleiner dan 100 ml, gewoon mogen.
pi_114464954
voor bepaalde mensen, en vooral op bepaalde vluchten, laten we het hopen ;)
ik neem er altijd twee mee, om eventueel aan mijn buren uit te delen (samen met een rolletje mentos)
  vrijdag 20 juli 2012 @ 15:52:11 #228
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_114465047
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2012 15:49 schreef bunnahabhain het volgende:
voor bepaalde mensen, en vooral op bepaalde vluchten, laten we het hopen ;)
ik neem er altijd twee mee, om eventueel aan mijn buren uit te delen (samen met een rolletje mentos)
:D :')
pi_114470318
ik twijfel er aan om tegenwoordig ook een paar fopspenen mee te nemen. maar ik huiver, wat zeg ik in godsnaam als men mij vraagt wat ik daar mee moet
pi_114470347
via vliegtickets.nl oid zijn bepaalde tickets bij klm goedkoper dan via de klm site zelf. heeft het zin om naar klm te emailen om te vragen of ik voor die goedkopere prijs direct bij hen kan kopen?
  vrijdag 20 juli 2012 @ 18:15:20 #231
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_114470448
Nee.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_114470460
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2012 18:15 schreef static het volgende:
Nee.
ok. gekke markt die vliegmarkt.
pi_114470766
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2012 18:15 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

ok. gekke markt die vliegmarkt.
nee, dat is gewoon de constructie.
Die sites, kopen bij de KLM een bepaald aantal vlieg kilometers op bepaalde trajecten. Of kopen die weer over van reis organisaties. Daardoor kunnen ze die vluchten goedkoper aanbieden.
Mijn vakantie dit jaar naar Johannesburg, was bij TIX,NL ongeveer 800,- terwijl het via Lufthansa iets van 1000,- kostte. Het reis bureau waar ik normaal altijd mijn zakelijke vluchten boek, moest 850,- betalen voor het ticket.

Ik ben zelfs in Frankfurt naar de klanten service van Lufthansa geweest, en wat geflapperd met mijn silver card, maar kreeg het ook niet goedkoper.
  vrijdag 20 juli 2012 @ 18:50:29 #234
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_114471419
Vlieg morgen van Wenen naar Geneve via Parijs op een ticket van AF.

De leg tussen Wenen en Parijs wordt door Austrian ( :r ) uitgevoerd, via Parijs naar Geneve door AF.

Nu ben ik afgelopen dinsdag aangekomen in de nieuwe terminal van Schwechat (Parijs - Wenen) ook met Austrian - zelfde constructie dus maar dan andersom.

Nu is die nieuwe terminal volgens mij een bloedend weg van de oude, heeft iemand enig idee hoe ver weg? Want moet mijn bagage afgooien bij AF op de oude terminal. Moet ik extra tijd inplannen? Normaal kom ik een uurtje ofzo voor het boarden aan.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  vrijdag 20 juli 2012 @ 18:51:56 #235
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_114471463
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2012 18:15 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

ok. gekke markt die vliegmarkt.
Nee hoor, volkomen logisch. Als jij 100 pakken melk koopt ipv één ben je ook goedkoper uit.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  zaterdag 21 juli 2012 @ 10:06:07 #236
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_114489957
Wat een teringterminal zeg. Lijkt wel een mortuarium.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_114493612
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juli 2012 10:06 schreef static het volgende:
Wat een teringterminal zeg. Lijkt wel een mortuarium.
het zit je niet lekker heh ;)
pi_114495612
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2012 18:27 schreef bunnahabhain het volgende:

[..]

nee, dat is gewoon de constructie.
Die sites, kopen bij de KLM een bepaald aantal vlieg kilometers op bepaalde trajecten. Of kopen die weer over van reis organisaties. Daardoor kunnen ze die vluchten goedkoper aanbieden.
Mijn vakantie dit jaar naar Johannesburg, was bij TIX,NL ongeveer 800,- terwijl het via Lufthansa iets van 1000,- kostte. Het reis bureau waar ik normaal altijd mijn zakelijke vluchten boek, moest 850,- betalen voor het ticket.

Ik ben zelfs in Frankfurt naar de klanten service van Lufthansa geweest, en wat geflapperd met mijn silver card, maar kreeg het ook niet goedkoper.
Plus het feit dat ticketprijzen voor een bepaalde erg fluctueren met de tijd. Kan zo een verschil van paar 100 euro inzitten. Als een operator dus op een goedkoop moment tickets inkoopt, kunnen die op een ander moment onder de prijs van dat moment verkocht worden.
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
  zaterdag 21 juli 2012 @ 16:38:09 #239
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_114500574
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juli 2012 12:57 schreef bunnahabhain het volgende:

[..]

het zit je niet lekker heh ;)
Nogal. :D

Is gewoon één lange donkere gang van een km. of twee lang. Erg ver lopen als je een sigaretje wil roken (rookruimte is natuurlijk helemaal aan de andere kant, en de loopbanden gaan maar één kant op... juist: de verkeerde kant want er is er maar één). :P

Ook een chronisch gebrek aan toiletten. Moet zowat een halve marathon lopen om alles te bereiken.

Anyway, zit nu op CDG en daar is ook wel wat op aan te merken. :P
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_114500766
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juli 2012 16:38 schreef static het volgende:

Anyway, zit nu op CDG en daar is ook wel wat op aan te merken. :P
echt :D
dat had ik nou niet verwacht :P
Nobody expects the Spanish Inquisition!
pi_114505161
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juli 2012 16:38 schreef static het volgende:

CDG en daar is ook wel wat op aan te merken. :P
ik heb op zich graag CDG, buiten dan dat ik mijn fiets mis, op het moment dat ik de pier verlaat.
maar kwa faciliteiten, heb ik graag. (zeker dat mijn baas dan die overheerlijke magnetron pasta's van D'acy voor de prijs van een drie gangen diner betaald)
  zaterdag 21 juli 2012 @ 22:12:01 #242
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_114510950
Rijdt de buschaffeur naar het verkeerde vliegtuig. |:(

Paniek alom.

Anyway, ben weer in Lausanne.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  dinsdag 24 juli 2012 @ 10:37:17 #243
33317 GotenSSJ
eilander 4-life
pi_114597210
Heeft iemand hier ervaring met Norwegian? Wanneer ik een koffer mee wil nemen moet ik extra betalen, maar nu staat er bij toevoegen van bagage dat ik als "Checked baggage" alleen een suitcase, bag of backpack mee mag nemen.

Telt een koffer als een suitcase in dit geval? Ik stel me bij een suitcase een soort aktetas voor.. :P

Edit: Never mind, zou gewoon als suitcase moeten tellen gok ik zo :)
Xbox Live Gamertag : ThaD16
pi_114627984
correct :)
Nobody expects the Spanish Inquisition!
pi_114633794
Ik wil aan de andere kant van de oceaan eens een keer gaan kamperen. Iemand die misschien weet of je tent en andere kampeerspullen mee mag nemen als bagage het vliegtuig in?
Voor wat foto's, kijk hier
  woensdag 25 juli 2012 @ 09:21:29 #246
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_114633897
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2012 09:15 schreef polariteit het volgende:
Ik wil aan de andere kant van de oceaan eens een keer gaan kamperen. Iemand die misschien weet of je tent en andere kampeerspullen mee mag nemen als bagage het vliegtuig in?
Zou niet weten waarom niet, maar dan wel als odd sized luggage tenzij je alles in je koffer weet te proppen :P
pi_114634011
En als je het als handbagage meeneemt haal dan wel zaken als puntige haringen eruit ;)
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
pi_114634303
Tnx. Reden dat ik het vraag is dat ik het gewoon op een wazige site las dat het niet mocht. vanwege het vele metaal ofzo; maar dat vond ik een beetje een gekke reden.

Het zou overigens gaan om een klein koepeltentje, dat hoeft niet zo heel veel ruimte in te nemen.

Mocht ik het als handbagage meenemen dan is het idd wel handig van die haringen :D
Voor wat foto's, kijk hier
pi_114634564
je mag veel mee nemen in het vliegtuig, zelfs vuur wapens, zolang je er maar geen toegang tot hebt tijdens de vlucht, met andere woorden, zolang het maar als ruim bagage gaat.

Enigste uitzonderingen er op zijn een aantal zaken waar bij eigenlijk alleen een flesje camping gas iets is wat je mogelijk zonder nadenken in je bagage zou proppen.
De rest is allemaal spul, misschien dat een of andere zakelijke reiziger ze mee zou nemen.

pi_114771443
Weet niet goed welk topic, maar probeer maar hier.. Er zijn best veel taxi bedrijven die adverteren met 40 E oid van Utrecht naar schiphol. Weet iemand of deze ook klaar staan op Schiphol voor de terugweg of moet je dan reserveren?

Nu op Moskou trouwens, wat een bizar personeel _O- nooit zo ongeïnteresseerd/onbeschoft behandeld. Mooi visitekaartje voor je land :P
pi_114772198
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juli 2012 17:45 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Weet niet goed welk topic, maar probeer maar hier.. Er zijn best veel taxi bedrijven die adverteren met 40 E oid van Utrecht naar schiphol. Weet iemand of deze ook klaar staan op Schiphol voor de terugweg of moet je dan reserveren?

Nu op Moskou trouwens, wat een bizar personeel _O- nooit zo ongeïnteresseerd/onbeschoft behandeld. Mooi visitekaartje voor je land :P
Die moet je echt van tevoren reserveren.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
  maandag 6 augustus 2012 @ 10:29:45 #252
128088 Masanga
Hakuna matata!
pi_115176066
Volgende maand vliegen mijn vriendin en ik naar Brazilië. We landen 's morgens erg vroeg in Rio (5:30am) en willen liefst zo snel mogelijk een binnenlandse vlucht nemen. Deze binnenlandse vlucht zit in een gemeenschappelijke boeking met andere binnenlandse vluchten gedurende onze reis. Deze vluchten doen we allemaal met TAM.

Er is een mogelijkheid 3,5 u na geschedulede arrival time in een andere terminal van GIG zo'n vlucht te nemen (09:04am). Uit ervaringen van andere reizigers leid ik af dat in worst case scenario het hele arrival- en incheckproces langer duurt dan toegelaten, waardoor we niet tijdig kunnen inchecken voor de domestic flight en geweigerd worden op de vlucht.

De andere optie is om 7u te wachten in de luchthaven en de middagvlucht van 13:30 te nemen, maar dat maakt het wel erg lang na een intercontinentale nachtvlucht.

Mijn concrete vraag: Gesteld dat je op voorhand online ingechecked bent en het worst-case-scenario vindt plaats, word je dan op een volgende vlucht geplaatst of verlies je dan al je interne vluchten (dus de twee volgende binnenlandse vluchten onder hetzelfde boekingsnummer) wegens het niet tijdig komen opdagen op je eerste vlucht?
When all things seem to end, the future still remains..
pi_115226321
Als je vertraging hebt, of de vertraging is veroorzaakt door de douane of immigratie, zul je zonder probleem overgeboekt worden.

Ga je onderweg naar de gate in een kroeg nog wat zuipen, en komt daardoor te laat, wordt het een ander verhaal.
Honey ! Take me drunk, i am home !
  dinsdag 7 augustus 2012 @ 19:52:25 #254
128088 Masanga
Hakuna matata!
pi_115254161
Bedankt voor je antwoord LangeTabbetje!

Omdat we op een ander forum een ander antwoord kregen, hebben we voor de zekerheid toch maar eens naar TAM gebeld. Ik post hun antwoord hier even, zodat het voor anderen in de toekomst misschien ook nog nuttig kan zijn. Wanneer je voor je 1e vlucht niet op komt dagen omdat je (1) niet bent ingecheckt of (2) je bagage niet op tijd dropt hoewel je wel online ben ingecheckt op voorhand - dan zul je die vlucht verliezen alsook de daaropvolgende vluchten in dezelfde boeking! Ook al zijn die tien dagen later... Je krijgt dus een 'no show'-status voor die eerste vlucht en alle andere. Verdorie!
When all things seem to end, the future still remains..
pi_115254661
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 19:52 schreef Masanga het volgende:
Bedankt voor je antwoord LangeTabbetje!

Omdat we op een ander forum een ander antwoord kregen, hebben we voor de zekerheid toch maar eens naar TAM gebeld. Ik post hun antwoord hier even, zodat het voor anderen in de toekomst misschien ook nog nuttig kan zijn. Wanneer je voor je 1e vlucht niet op komt dagen omdat je (1) niet bent ingecheckt of (2) je bagage niet op tijd dropt hoewel je wel online ben ingecheckt op voorhand - dan zul je die vlucht verliezen alsook de daaropvolgende vluchten in dezelfde boeking! Ook al zijn die tien dagen later... Je krijgt dus een 'no show'-status voor die eerste vlucht en alle andere. Verdorie!
Is je intercontinentale vlucht naar Sao Paolo toe ook met TAM? In dat geval moet het geen probleem zijn namelijk, dan is het missen van de connectie hun eigen schuld.
2015: &lt;span class="s"&gt;MLA - JFK - PMI&lt;/span&gt;
  dinsdag 7 augustus 2012 @ 20:12:01 #256
128088 Masanga
Hakuna matata!
pi_115255195
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 20:02 schreef Thetallguy het volgende:

[..]

Is je intercontinentale vlucht naar Sao Paolo toe ook met TAM? In dat geval moet het geen probleem zijn namelijk, dan is het missen van de connectie hun eigen schuld.
Helaas, we vliegen op Rio (ipv GRU) met Alitalia (ben erg benieuwd naar hun nieuwe A330's).

Beter dat we het nu weten dan het op het moment zelf te moeten ontdekken uiteraard.
When all things seem to end, the future still remains..
pi_115276794
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 20:12 schreef Masanga het volgende:

[..]

Helaas, we vliegen op Rio (ipv GRU) met Alitalia (ben erg benieuwd naar hun nieuwe A330's).

Beter dat we het nu weten dan het op het moment zelf te moeten ontdekken uiteraard.
Je hebt aangegeven dat de reis in 1 'boeking' is gedaan. Betekent dit dat er ook 1 ticket is uitgegeven?

Als de hele reis op 1 ticket staat, dan heb je het antwoord van TAM volgens mij niet goed geinterpreteerd. Inderdaad is het zo dat als je voor de eerste leg niet incheckt of niet op tijd je bagage dropt, dat de hele reis dan 'no show' is.

Als je reis echter drie legs heeft en je mist leg 2 doordat leg 1 vertraagd is of een andere reden buiten je schuld, dan wordt je normaalgesproken een nieuwe vlucht aangeboden voor leg 2 en leg 3. Ook al is leg 1 Alitalia en leg 2 TAM. De reis wordt door hen gezamenlijk aangeboden als 1 dienst op 1 ticket. Kortom: als je op tijd bent voor leg 1 zijn vertragingen verder jouw zorg niet.

Als je 1 boeking hebt gedaan die in verschillende tickets heeft geresulteerd dan geldt bovenstaande niet. Het reisbureau heeft de afzonderlijke tickets dan samengevoegd in 1 itinerary. Dit is echter geen handige manier qua zekerheid bij het overstappen.
  woensdag 8 augustus 2012 @ 08:34:16 #258
128088 Masanga
Hakuna matata!
pi_115277934
We moeten onze tickets voor de binnenlandse vluchten nog boeken. Voor we dat deden wilden we bevestiging hierover.

Geen drama, in plaats van Rio op het einde van onze reis te bezoeken, zullen we dit nu in het begin doen, waardoor het worst-case-scenario zich niet kan voordoen.

Hartelijke dank voor jullie input!
When all things seem to end, the future still remains..
pi_115280684
Wat, Alitalia heeft nieuwe vliegtuigen gekocht? Had altijd begrepen dat ze zo goed als failliet waren..
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
  woensdag 8 augustus 2012 @ 18:06:50 #260
277396 kwaitnait
Ich bin der Henk
pi_115299063
Ik vlieg regelmatig met een zeemansticket ivm de 40 kg bagage allowance, maar enig idee waarom ik bij Skyteam de ene keer bijvoorbeeld 25% award miles krijg en de andere keer bijvoorbeeld 50%?
  woensdag 8 augustus 2012 @ 18:10:59 #261
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_115299206
Boekingsklasse.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  donderdag 9 augustus 2012 @ 11:41:48 #262
374964 slangpie
bak oe 'n ei.
pi_115329531
hoe zit dat eigenlijk met adreslabels aan de koffers?
gaan met 20 minuten van huis weg, met beachmasters, en dus digitale tickets.
krijg je die daar of?

heb nog nooit gevlogen :')
nerovetsrethca
pi_115329725
quote:
6s.gif Op donderdag 9 augustus 2012 11:41 schreef slangpie het volgende:
hoe zit dat eigenlijk met adreslabels aan de koffers?
gaan met 20 minuten van huis weg, met beachmasters, en dus digitale tickets.
krijg je die daar of?

heb nog nooit gevlogen :')
Meestal wel ja.
  donderdag 9 augustus 2012 @ 11:49:43 #264
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_115329730
quote:
6s.gif Op donderdag 9 augustus 2012 11:41 schreef slangpie het volgende:
hoe zit dat eigenlijk met adreslabels aan de koffers?
gaan met 20 minuten van huis weg, met beachmasters, en dus digitale tickets.
krijg je die daar of?

heb nog nooit gevlogen :')
Ik stop zelf altijd een A4tje in m'n koffer met een naam, emailadres en telefoonnummer waar ik op te bereiken ben als iemand de koffer heeft gevonden.

Schrijf nooit je eigen adres erop (!)
pi_115329744
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2012 11:49 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Ik stop zelf altijd een A4tje in m'n koffer met een naam, emailadres en telefoonnummer waar ik op te bereiken ben als iemand de koffer heeft gevonden.
Doe jij je koffer niet op slot :?
  donderdag 9 augustus 2012 @ 11:50:45 #266
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_115329760
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2012 11:50 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Doe jij je koffer niet op slot :?
Niet altijd, naar de VS sowieso niet. En ik heb ook koffers met een rits.
pi_115329816
quote:
6s.gif Op donderdag 9 augustus 2012 11:41 schreef slangpie het volgende:
hoe zit dat eigenlijk met adreslabels aan de koffers?
gaan met 20 minuten van huis weg, met beachmasters, en dus digitale tickets.
krijg je die daar of?

heb nog nooit gevlogen :')
Wel leuk btw, 1e keer vliegen *O* Ging zelf ook pas op m'n 18e ofzo.

quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2012 11:50 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Niet altijd, naar de VS sowieso niet. En ik heb ook koffers met een rits.
Ah. Toch een beetje omslachtig :P
  donderdag 9 augustus 2012 @ 11:54:21 #268
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_115329871
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2012 11:52 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Ah. Toch een beetje omslachtig :P
Nee niet echt, ik heb een standaardformulier waar ik alleen maar steeds de vluchtgegevens op in hoef te vullen en dan dan druk ik op printen :)
  donderdag 9 augustus 2012 @ 11:55:22 #269
374964 slangpie
bak oe 'n ei.
pi_115329902
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2012 11:49 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Ik stop zelf altijd een A4tje in m'n koffer met een naam, emailadres en telefoonnummer waar ik op te bereiken ben als iemand de koffer heeft gevonden.

Schrijf nooit je eigen adres erop (!)
omdat kans op inbraak? klopt.

denk dat ik zobiezo mn naam/telefoonnr op de koffer zet aan zo'n klein labeltje wat er standaard aan zit.

wat moet er voor mn nr staan? +31 of het land waar ik naar toe ga?
nerovetsrethca
pi_115329930
quote:
3s.gif Op donderdag 9 augustus 2012 11:54 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Nee niet echt, ik heb een standaardformulier waar ik alleen maar steeds de vluchtgegevens op in hoef te vullen en dan dan druk ik op printen :)
Ja, voor jou valt het wel mee, maar ik denk dat de vinder er toch een tijdje mee rondloopt voordat ie een koffer gaat openmaken.
  donderdag 9 augustus 2012 @ 11:56:11 #271
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_115329937
quote:
6s.gif Op donderdag 9 augustus 2012 11:55 schreef slangpie het volgende:

[..]

omdat kans op inbraak? klopt.

denk dat ik zobiezo mn naam/telefoonnr op de koffer zet aan zo'n klein labeltje wat er standaard aan zit.

wat moet er voor mn nr staan? +31 of het land waar ik naar toe ga?
Wat er moet staan? Het telefoonnummer waar je op te bereiken bent is wel handig :P

En dat zal dan +31 6 .... in jouw geval zijn neem ik aan?
  donderdag 9 augustus 2012 @ 11:56:12 #272
374964 slangpie
bak oe 'n ei.
pi_115329938
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2012 11:52 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Wel leuk btw, 1e keer vliegen *O* Ging zelf ook pas op m'n 18e ofzo.

[..]

Ah. Toch een beetje omslachtig :P
inderdaad:) lijkt me wel lachen :D

waarschijnlijk moet ik vanaf februari ofzo nog veel meer vliegen de wereld over bij mn nieuwe baas :)
nerovetsrethca
pi_115329949
quote:
6s.gif Op donderdag 9 augustus 2012 11:55 schreef slangpie het volgende:

zobiezo
Mooi :)

Dikke storing bij KLM trouwens.
Alle vluchten vertraagd.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_115329959
quote:
6s.gif Op donderdag 9 augustus 2012 11:56 schreef slangpie het volgende:

[..]

inderdaad:) lijkt me wel lachen :D

waarschijnlijk moet ik vanaf februari ofzo nog veel meer vliegen de wereld over bij mn nieuwe baas :)
Dan is het gelijk een stuk vervelender ;) Lekker genieten van 1e vakantievluchtje w/
  donderdag 9 augustus 2012 @ 11:57:32 #275
374964 slangpie
bak oe 'n ei.
pi_115329983
hoezo? ;)
nerovetsrethca
  donderdag 9 augustus 2012 @ 11:59:03 #276
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_115330043
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2012 11:56 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Ja, voor jou valt het wel mee, maar ik denk dat de vinder er toch een tijdje mee rondloopt voordat ie een koffer gaat openmaken.
De 'vinder' is doorgaans vliegveldpersoneel dat wel weet waar informatie over de eigenaar te vinden is. Het vel ligt dan ook helemaal bovenop - niet te missen :+
  donderdag 9 augustus 2012 @ 11:59:37 #277
374964 slangpie
bak oe 'n ei.
pi_115330064
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2012 11:56 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Mooi :)

Dikke storing bij KLM trouwens.
Alle vluchten vertraagd.
vliegen niet met klm, met bulgaria air :')
nerovetsrethca
pi_115330067
quote:
6s.gif Op donderdag 9 augustus 2012 11:57 schreef slangpie het volgende:
hoezo? ;)
Nou, 12 uur opgevouwen in een vliegtuig zitten is niet echt iets wat ik voor m'n lol doe hoor..
  donderdag 9 augustus 2012 @ 12:00:02 #279
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_115330086
quote:
6s.gif Op donderdag 9 augustus 2012 11:57 schreef slangpie het volgende:
hoezo? ;)
Zo leuk is vliegen niet (meer) als je het vaak moet doen..
  donderdag 9 augustus 2012 @ 12:00:35 #280
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_115330104
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2012 11:59 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Nou, 12 uur opgevouwen in een vliegtuig zitten is niet echt iets wat ik voor m'n lol doe hoor..
Als je voor het werk 12 uur moet vliegen mag ik toch aannemen dat je minstens in business class wordt gezet? :{
pi_115330139
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2012 12:00 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Als je voor het werk 12 uur moet vliegen mag ik toch aannemen dat je minstens in business class wordt gezet? :{
Ik moet (nog) niet vliegen voor m'n werk maar het gaat hier inderdaad allemaal economy. En van junior tot principal niveau :Y Meeste vluchten richting zuid-oost azie dus ook wel 12 uur of meer..
pi_115330175
Waarbij het principal niveau zich natuurlijk laat upgraden richting business :7
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
  donderdag 9 augustus 2012 @ 12:03:14 #283
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_115330196
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2012 12:01 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Ik moet (nog) niet vliegen voor m'n werk maar het gaat hier inderdaad allemaal economy. En van junior tot principal niveau :Y Meeste vluchten richting zuid-oost azie dus ook wel 12 uur of meer..
:o Hier is het bij 4+ uur sowieso business class.
pi_115330239
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2012 12:02 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Waarbij het principal niveau zich natuurlijk laat upgraden richting business :7
Ik ben er toch vrij zeker van dat ze dat niet doen, tenzij ze dat prive betalen ;)
pi_115330294
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2012 12:04 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Ik ben er toch vrij zeker van dat ze dat niet doen, tenzij ze dat prive betalen ;)
Hmwa, veel vliegen en een frequent flyer programma doet ook meestal een hoop goeds.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_115330389
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2012 12:06 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Hmwa, veel vliegen en een frequent flyer programma doet ook meestal een hoop goeds.
Zou kunnen hoor, dat weet ik niet. Misschien dat ze dan de enkele keer dat ze alleen vliegen upgraden. 9 van de 10 keer gaat men in teams en weet zeker dat ze niet apart gaan zitten :P

Het zou ook niet echt in de bedrijfscultuur passen btw om "stiekem" in de BC te gaan zitten :)
pi_115330634
Hier alles business, erg overdreven eigenlijk, maar goed voor mijn punten.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_115331135
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2012 12:06 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Hmwa, veel vliegen en een frequent flyer programma doet ook meestal een hoop goeds.
Zoveel gratis upgrades hoef je daarmee niet te verwachten.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_115332726
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2012 12:00 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Als je voor het werk 12 uur moet vliegen mag ik toch aannemen dat je minstens in business class wordt gezet? :{
ik vlieg voor mijn werk, maar het liefst hadden ze een honden kennel voor me geregeld.
  donderdag 9 augustus 2012 @ 13:20:18 #290
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_115332813
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2012 13:18 schreef bunnahabhain het volgende:

[..]

ik vlieg voor mijn werk, maar het liefst hadden ze een honden kennel voor me geregeld.
:{ Ongelofelijk..
pi_115335187
Misschien een beetje off-topic hier maar wat zijn sommige terminals in JFK toch verschrikkelijk!!!
Je staat er echt UUUREN in de rij en de gebouwen lijken iets uit het Sovjet tijdperk. Ik wist niet wat ik zag.

http://www.flickr.com/photos/julia_manzerova/4246542325/

(niet mijn foto maar zo ziet het er wel uit)

Echt een airport om te vermijden als het maar even kan. Wat ik ook erg vervelend vind daar is dat als je als je van een terminal naar de andere moet om over te stappen dat je uit de 'secure' zone moet en dus weer opnieuw door de security rij heen moet. In veel andere luchthaven blijf je binnen de secure zone bij het wisselen van terminal (zelfs met treintje).
Alpha kenny one
pi_115335263
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2012 13:18 schreef bunnahabhain het volgende:

[..]

ik vlieg voor mijn werk, maar het liefst hadden ze een honden kennel voor me geregeld.
Tegenwoordig laten veel bedrijven hun medewerkers Economy vliegen hoor.. zelfs op transatlantische vluchten. Bij ons vliegt zelfs hoger management vaker economy. Het is niet meer zo als 10-15 jaar geleden dat Business class standaard is overal.
Alpha kenny one
pi_115336977
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2012 13:20 schreef kwiwi het volgende:

[..]

:{ Ongelofelijk..
ik ben blij dat er nog geen discussies zijn om structureel cheap-ass bagger te vliegen als Iberia ofzo.
op zich, voor mij hoeft die BC ook niet zo, enigste wat ik fijn zou vinden op langere vluchten is wat extra beenruimte omdat ik groot ben.
de rest interesseert mij eigenlijk niet zoveel, vanwege mijn status heb ik mooi toegang tot de BC lounche da's wel lekker om even te chillen, de rest, doet mij niet zo. privé zou ik het ook niet vliegen.
pi_115337737
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2012 15:03 schreef bunnahabhain het volgende:

[..]

ik ben blij dat er nog geen discussies zijn om structureel cheap-ass bagger te vliegen als Iberia ofzo.
op zich, voor mij hoeft die BC ook niet zo, enigste wat ik fijn zou vinden op langere vluchten is wat extra beenruimte omdat ik groot ben.
de rest interesseert mij eigenlijk niet zoveel, vanwege mijn status heb ik mooi toegang tot de BC lounche da's wel lekker om even te chillen, de rest, doet mij niet zo. privé zou ik het ook niet vliegen.
Prive doe ik het ook alleen op punten, maar voor werk slaap ik op die 12-13 uur durende vluchten toch echt graag een normaal nachtje. In business is dat goed mogelijk, in economy gewoon veel minder. Ik boek ook meestal de red-eye, dan slaap ik lekker door de vlucht heen. Zo leuk is vliegen tenslotten niet. En het voordeel van de lounge is ook maar beperkt, die skip ik toch meestal.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_115366279
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2012 11:49 schreef kwiwi het volgende:
Ik stop zelf altijd een A4tje in m'n koffer met een naam, emailadres en telefoonnummer waar ik op te bereiken ben als iemand de koffer heeft gevonden.

Schrijf nooit je eigen adres erop (!)
Ik vraag me toch af waarom je dat laatste zo specifiek meldt?

quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2012 12:03 schreef kwiwi het volgende:

[..]

:o Hier is het bij 4+ uur sowieso business class.
Poeh, da's bij mij ook niet zo idd. Premium Economy is dan vaak weer geen probleem en dat vliegt op zich ook prima.
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_115369409
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 01:08 schreef LintuxCx het volgende:

[..]

Ik vraag me toch af waarom je dat laatste zo specifiek meldt?
De reden is dat een onbekende in de trein of de bus onderweg naar Schiphol je adres van het label zou kunnen lezen. Diegene kan dan een inbraak plannen met de aanname dat er niemand thuis is de komende dagen.

De kans hierop lijkt niet zo vreselijk hoog, maar ik houd er zelf ook rekening mee. Ik bevestig het label pas na aankomst op de luchthaven.

Ik meen ook dat labels en etiketten aan je koffer de aandacht trekken van zakkenrollers. Dit geeft het signaal dat je net gearriveerd bent en mogelijk gedesorienteerd in een onbekende omgeving. Ik haal daarom altijd alles van mijn koffer af, direct na de douane passage.
  vrijdag 10 augustus 2012 @ 05:24:48 #297
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_115369437
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 05:13 schreef jaco het volgende:

[..]

De reden is dat een onbekende in de trein of de bus onderweg naar Schiphol je adres van het label zou kunnen lezen. Diegene kan dan een inbraak plannen met de aanname dat er niemand thuis is de komende dagen.

De kans hierop lijkt niet zo vreselijk hoog, maar ik houd er zelf ook rekening mee. Ik bevestig het label pas na aankomst op de luchthaven.

Ik meen ook dat labels en etiketten aan je koffer de aandacht trekken van zakkenrollers. Dit geeft het signaal dat je net gearriveerd bent en mogelijk gedesorienteerd in een onbekende omgeving. Ik haal daarom altijd alles van mijn koffer af, direct na de douane passage.
De echte reden dat je niet je eigen adres op je tas moet plakken, is natuurlijk dat je tas dan naar je huis wordt gestuurd, in plaats van naar je vakantieadres!

Ik doe zelf trouwens nooit een label aan m'n tas. Mocht de tas kwijtraken, dan kan ik hem op het vliegveld wel komen ophalen, denk ik zo (nog nooit iets kwijtgeraakt).
pi_115369463
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 05:24 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

De echte reden dat je niet je eigen adres op je tas moet plakken, is natuurlijk dat je tas dan naar je huis wordt gestuurd, in plaats van naar je vakantieadres!
Dat is jouw reden, maar je mag die wat mij betreft 'echt' noemen :)

Mijn ervaring is dat als je koffer eenmaal kwijt raakt, dat dit een paar dagen kan duren voordat die terecht is. Als ik voor zakelijk of prive maar een paar dagen weg ben, dan heb ik liever dat de maatschappij zich inspant om de koffer weer bij mijn huis in Nederland te krijgen. Anders arriveert die koffer mogelijk in een buitenlands hotel, als ik al weer thuis ben.

In de praktijk bellen ze je trouwens op met de vraag wat je wilt met de gevonden koffer. Een beetje normale maatschappij levert de koffer af bij je hotel of huisadres.

quote:
Ik doe zelf trouwens nooit een label aan m'n tas. Mocht de tas kwijtraken, dan kan ik hem op het vliegveld wel komen ophalen, denk ik zo (nog nooit iets kwijtgeraakt).
Hoe weet je dan op welk moment de koffer gevonden is? Zonder label kunnen ze geen kontakt met je opnemen.
  vrijdag 10 augustus 2012 @ 06:47:06 #299
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_115369559
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 01:08 schreef LintuxCx het volgende:

[..]

Ik vraag me toch af waarom je dat laatste zo specifiek meldt?
Omdat het een visitekaartje voor inbrekers is als het duidelijk zichtbaar aan je koffer zit (me verteld door politie). Hoewel mensen tegenwoordig ook alles op facebook e.d. zetten dus wellicht zijn inbrekers luier geworden en doen ze de voorbereiding nu liever via de computer :P
pi_115370109
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 05:54 schreef jaco het volgende:

[..]

Hoe weet je dan op welk moment de koffer gevonden is? Zonder label kunnen ze geen kontakt met je opnemen.
Als je koffer niet van de band rolt bij aankomst ga je natuurlijk met je bagagebewijs (wat meestal op de achterkant van je boardingpass geplakt wordt) naar de balie van de afhandelaar. Hier vul je een formuliertje in met je contactgegevens, en vervolgens gaan ze op zoek naar je koffer adv. de bagage tracing code die op de bagtag met barcode staat die ze bij het inchecken aan je tas hangen :)
2015: &lt;span class="s"&gt;MLA - JFK - PMI&lt;/span&gt;
  vrijdag 10 augustus 2012 @ 08:36:31 #301
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_115370163
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2012 12:00 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Als je voor het werk 12 uur moet vliegen mag ik toch aannemen dat je minstens in business class wordt gezet? :{
Haha denk jij dat echt? :')
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')