quote:Op maandag 18 juni 2012 19:36 schreef _Loki het volgende:
Ik stap over in Maleisië tijdens mijn reis naar Australië. Moet ik me dan inenten voor dingen in Maleisië, ook als ik het vliegveld niet af kom/niet voorbij de douane kom?
Waarvoor wil je je dan inenten?quote:Op maandag 18 juni 2012 20:50 schreef _Loki het volgende:
het klinkt waarschijnlijk als een hele domme vraag. Maar ik bedoel, je bént er wel.
ik denk dat het verstandig is om even na te denken over Malaria. Maar als ik even google heb je het niet nodig. De rest hoed je, je niet zo druk over te maken. een internationaal vliegveld welk land dan ook*, kom je niet zo snel in aanraking met de diverse ziektes.quote:
Ik was op JFK juist vrij snel door de douane, maar ik had toen ook geen haast dus misschien dat ik het anders heb ervaren. Het lijkt me dat als je vliegtuig met vertraging aankomt Customs haar personeel anders in moet zetten en meer moet verdelen, omdat hun reguliere planning in de war is gekomen. Het verschilt in ieder geval per keer en het valt lastig in te schatten of je snel door de douane heen bent of niet.quote:Op donderdag 14 juni 2012 00:11 schreef Boterbartje het volgende:
Nou heb jij geluk zeg!
2 jaar terug op JFK was echt de top, toen stonden er meerdere vliegtuigen vol te wachten en gingen ze op 2 mensen na pauze houden
Maar goed, uiteindelijk kwam ik wel aan de beurt en toen mocht ik de hele rij bij security overslaan, uiteindelijk toch vertraagd dus maakte niet veel uit
JFK is wel berucht voor lange rijen. Wij hebben in onze reispolicy zelfs een apart paragraaf met hoe we reistijd voor JFK mogen boeken. Rijen van 2 uur of langer zijn geen uitzondering en omdat wij ons hoofdkwartier daar hadden zijn daar ook regelingen voor getroffenquote:Op maandag 18 juni 2012 23:03 schreef Justinn het volgende:
[..]
Ik was op JFK juist vrij snel door de douane, maar ik had toen ook geen haast dus misschien dat ik het anders heb ervaren. Het lijkt me dat als je vliegtuig met vertraging aankomt Customs haar personeel anders in moet zetten en meer moet verdelen, omdat hun reguliere planning in de war is gekomen. Het verschilt in ieder geval per keer en het valt lastig in te schatten of je snel door de douane heen bent of niet.
Nieuwe vraag: mag je in je ruimbagage een aantal flesjes bier (stuk of 6) inchecken als je naar de VS vliegt?
de kans dat je daar malaria tegen komt is echt minimaal. Ik zou me dan ook echt niet gaan inenten.quote:Op dinsdag 19 juni 2012 01:24 schreef BlueMage het volgende:
Uhm ik zou me denk ik wel laten inenten voor die stop op dat vliegveld, vliegvelden zijn de goorste plekken van een land.
Sowieso is malaria in West Maleisie niet erg voorkomend. Ik doe het ook niet. En KLIA is nou ook niet echt het meest achterlijke vliegveld ter wereld. Al is de budget terminal niet een leuke plaats om uit te hangen, maar daar kom je waarschijnlijk niet als je van Europa naar Australie vliegt.quote:Op dinsdag 19 juni 2012 02:40 schreef rene90 het volgende:
[..]
de kans dat je daar malaria tegen komt is echt minimaal. Ik zou me dan ook echt niet gaan inenten.
Er zijn twee vliegvelden in Istanbul ! Heb er een keer een overstap gemist,.. totaal bezweet bij de gate aangekomen, gemist. En dan blijkt dat mijn frisse kleren niet de vlucht gemist hebben. Wat een drama.quote:Op dinsdag 19 juni 2012 10:17 schreef leolinedance het volgende:
Düsseldorf - Istanbul - Riyadh.
Ik heb dus een overstap op Istanbul, 1u05 de tijd.
Moet ik nog rekening houden met bijzondere controles of iets dergelijks op het vliegveld van Istanbul?
Ben er een jaar of 10 geleden al eens geweest, alleen toen voor een bezoek aan Istanbul. Toen heb ik 2 uur in een volgepropte hal met +40 graden gestaan
Lekker Is overigens Istanbul Ataturk Int'l. Hoe kwam het dat jij hem had gemist?quote:Op dinsdag 19 juni 2012 12:02 schreef bunnahabhain het volgende:
[..]
Er zijn twee vliegvelden in Istanbul ! Heb er een keer een overstap gemist,.. totaal bezweet bij de gate aangekomen, gemist. En dan blijkt dat mijn frisse kleren niet de vlucht gemist hebben. Wat een drama.
Kan niet, zijn persoonlijk. Je kunt wel een ticket op basis van de punten schenken, maar dat zul je zelf moeten doen. Toevallig een tijdje geleden over gehad met de KLM.quote:Op dinsdag 19 juni 2012 13:06 schreef Strolie75 het volgende:
Weet iemand of je KLM Flying Blue Award Miles aan iemand kunt schenken? Dus van je eigen account overdragen aan de account van een ander.
ik moest een binnenlandse vlucht hebben, 75min overstap tijd, vlucht kwam al 20 min te laat aan, dan moest ik het ticket hebben voor mijn aansluitende vlucht, dat was dus allemaal in het Turks geschreeuw, dus wachten tot het laatste ticket vergeven was en dat wat over was, dat was mijne. En dan ook nog langs de Douane. Dan weer door security, uiteraard de laatste gate......quote:Op dinsdag 19 juni 2012 12:21 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Lekker Is overigens Istanbul Ataturk Int'l. Hoe kwam het dat jij hem had gemist?
Dat zal vast wel goedkomen. Sowieso is dit LOT vanaf Amsterdam neem ik aan, die hebben vast niet tien vluchten per uur die van daar vertrekken, dus zo veel mensen zullen niet voor ze in de rij staan bij de balie.quote:Op woensdag 20 juni 2012 21:13 schreef tomatenrood het volgende:
Een vriend van me vliegt binnenkort voor het eerst. Met LOT Polish Airlines. Nu kun je daar max. 24 uur van te voren online inchecken en je boarding pass zelf printen of je boarding pass op het vliegveld zelf bij de balie af laten drukken.Volgens de site van LOT gaat die balie 2 uur voor vertrek van de vlucht open en sluit hij een uur van tevoren.
Nou ben ik alleen budgetairlines gewend waar alles online moet, maar is een uur niet erg krap (i.v.m. rijen enzo)? Of is dat normaal bij "reguliere" maatschappen? Online inchecken lijkt me het beste, maar dan moet hij alsnog zijn ruimbagage bij die balie droppen.
Ze zullen niet goedkoper worden. Wel kun je 30 uur voor vertrek inchecken. Als dan blijkt dat die stoelen nog niet allemaal verkocht zijn dan kun je ze kosteloos selecteren.quote:Op woensdag 20 juni 2012 22:23 schreef roym het volgende:
Ik viel eind Augustus weer met de klm naar New York. Nu heb ik voorgaande keren tegen een vergoeding plaatsen bij de nooduitgang geboekt vanwege mijn lengte. Dit is toen uitstekend bevallen. Nu kan ik voor mijn vlucht deze plaatsen ook nog boeken maar ik vroeg me af of iemand weet of ze in de komende tijd nog goedkoper zullen worden of dat deze plaatsen altijd de zelfde prijs blijven houden ? Alle 8 plaatsen in mijn vliegtuig zijn nog vrij dus kan nog even afwachten (maar 2 plaatsen nodig)
Gewoon zo vroeg mogelijk online inchecken en je kan praktisch iedere plaats kiezen die je wilt.quote:Op woensdag 20 juni 2012 22:23 schreef roym het volgende:
Ik viel eind Augustus weer met de klm naar New York. Nu heb ik voorgaande keren tegen een vergoeding plaatsen bij de nooduitgang geboekt vanwege mijn lengte. Dit is toen uitstekend bevallen. Nu kan ik voor mijn vlucht deze plaatsen ook nog boeken maar ik vroeg me af of iemand weet of ze in de komende tijd nog goedkoper zullen worden of dat deze plaatsen altijd de zelfde prijs blijven houden ? Alle 8 plaatsen in mijn vliegtuig zijn nog vrij dus kan nog even afwachten (maar 2 plaatsen nodig)
blijft de zelfde prijs, is alleen afhankelijk van de afstand.quote:Op woensdag 20 juni 2012 22:23 schreef roym het volgende:
Ik viel eind Augustus weer met de klm naar New York. Nu heb ik voorgaande keren tegen een vergoeding plaatsen bij de nooduitgang geboekt vanwege mijn lengte. Dit is toen uitstekend bevallen. Nu kan ik voor mijn vlucht deze plaatsen ook nog boeken maar ik vroeg me af of iemand weet of ze in de komende tijd nog goedkoper zullen worden of dat deze plaatsen altijd de zelfde prijs blijven houden ? Alle 8 plaatsen in mijn vliegtuig zijn nog vrij dus kan nog even afwachten (maar 2 plaatsen nodig)
WTF, welke maatschappij was dat?quote:Op woensdag 20 juni 2012 22:56 schreef bunnahabhain het volgende:
Ze hebben het trouwens al eens geprobeerd om stoelen aan het raam, en aan de gang ook 15,- voor te vragen.
KLM / AirFrancequote:Op woensdag 20 juni 2012 23:06 schreef LintuxCx het volgende:
[..]
WTF, welke maatschappij was dat?
Kunnen ze niet beter gewoon korting geven voor kutstoelen?
voordeel - nadeelquote:Op woensdag 20 juni 2012 22:56 schreef bunnahabhain het volgende:
[..]
blijft de zelfde prijs, is alleen afhankelijk van de afstand.
ik vind het schandalige afzetterij, dan heb je wel extra beenruimte, heb je weer van die k#t tafeltjes in de armleuning. en als het toevallig in de loop staat, dan is het de plek waar mensen gaan staan keuvelen.
En dan wordt je ook nog door de stewardess gesommeerd om niet je benen zo te strekken.
Ze hebben het trouwens al eens geprobeerd om stoelen aan het raam, en aan de gang ook 15,- voor te vragen.
Totdat er een frequent flyer op het laatste moment gaat mekkeren, ben je ze zo weer kwijt.quote:Op woensdag 20 juni 2012 22:40 schreef Guidetti het volgende:
[..]
Als dan blijkt dat die stoelen nog niet allemaal verkocht zijn dan kun je ze kosteloos selecteren.
Dat zou ik niet weten.quote:Op woensdag 20 juni 2012 23:33 schreef static het volgende:
[..]
Totdat er een frequent flyer op het laatste moment gaat mekkeren, ben je ze zo weer kwijt.
Die moet helemaal niks, die wachten vaak júist tot op het vliegveld om nog een mooie stoel te versieren bij de balie.quote:Op woensdag 20 juni 2012 23:47 schreef Guidetti het volgende:
[..]
Dat zou ik niet weten.
Het lijkt me dan dat een frequent flyer gewoon voor die tijd zijn stoel gereserveerd moet hebben... Een frequent flyer kan immers niet zien of diegenen die nu op die stoel zit er niet extra voor heeft betaald.
Nou dan zou ze van mij toch echt de tering mogen krijgenquote:Op woensdag 20 juni 2012 22:56 schreef bunnahabhain het volgende:
[..]
En dan wordt je ook nog door de stewardess gesommeerd om niet je benen zo te strekken.
Ook voor een FF valt weinig te regelen als iemand eenmaal al online op een stoel ingechecked is. Je mag blij zijn met een upgrade af en toe, maar verder heb je echt geen vrije keuze qua stoelen ofzo. Het grote voordeel bij veel airlines is wel dat ik als FF veel eerder online al een stoel kan kiezen. Maar eenmaal aan de balie valt er weinig meer te doen meestal, zoveel mensen checken tegenwoordig online al in en pakken hun stoel dus meer dan 2 uur van tevoren al.quote:Op woensdag 20 juni 2012 23:49 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Die moet helemaal niks, die wachten vaak júist tot op het vliegveld om nog een mooie stoel te versieren bij de balie.
Maar een overgebleven exit seat wordt niet online gratis weggeven zoals hier eerder gesuggereerd werd (althans heb het nooit gezien). Ik heb die nu toch al een heel aantal keren gratis bij de balie kunnen krijgen.quote:Op donderdag 21 juni 2012 00:09 schreef Bajskorv het volgende:
[..]
Ook voor een FF valt weinig te regelen als iemand eenmaal al online op een stoel ingechecked is. Je mag blij zijn met een upgrade af en toe, maar verder heb je echt geen vrije keuze qua stoelen ofzo. Het grote voordeel bij veel airlines is wel dat ik als FF veel eerder online al een stoel kan kiezen. Maar eenmaal aan de balie valt er weinig meer te doen meestal, zoveel mensen checken tegenwoordig online al in en pakken hun stoel dus meer dan 2 uur van tevoren al.
Geen idee, die exit stoelen boeien me ook echt niet. Op korte vluchten kan ik ze vaak bij het inchecken gewoon gratis pakken, terwijl dat langer van tevoren niet lukt. Maar goed, maak er dus nooit gebruik van.quote:Op donderdag 21 juni 2012 00:13 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Maar een overgebleven exit seat wordt niet online gratis weggeven zoals hier eerder gesuggereerd werd (althans heb het nooit gezien). Ik heb die nu toch al een heel aantal keren gratis bij de balie kunnen krijgen.
Dat zei ik ja. O misschien wat onhandig geschreven Maar bedoelde dus: worden niet gratis weggegeven aan niet-FF.quote:Op donderdag 21 juni 2012 00:14 schreef Tinos85 het volgende:
Exit seats zijn alleen gratis te boeken voor FF.
Pertinent niet waar. Ik heb zelf al 3x bij de KLM dit kunstje kunnen flikken door 36 uur van tevoren in te checken en mijn stoel bij de exit vast te zetten. Ik betaalde daar geen cent meer voor.quote:Op donderdag 21 juni 2012 00:14 schreef Tinos85 het volgende:
Exit seats zijn alleen gratis te boeken voor FF.
Short haul of long haul?quote:Op donderdag 21 juni 2012 00:25 schreef Guidetti het volgende:
[..]
Pertinent niet waar. Ik heb zelf al 3x bij de KLM dit kunstje kunnen flikken door 36 uur van tevoren in te checken en mijn stoel bij de exit vast te zetten. Ik betaalde daar geen cent meer voor.
Dit dus. Ik heb zoals al eerder vermeld al 3x het geluk gehad op zo'n stoel en ik heb nooit plaats hoeven maken voor een FF.quote:Op donderdag 21 juni 2012 00:09 schreef Bajskorv het volgende:
[..]
Ook voor een FF valt weinig te regelen als iemand eenmaal al online op een stoel ingechecked is. Je mag blij zijn met een upgrade af en toe, maar verder heb je echt geen vrije keuze qua stoelen ofzo. Het grote voordeel bij veel airlines is wel dat ik als FF veel eerder online al een stoel kan kiezen. Maar eenmaal aan de balie valt er weinig meer te doen meestal, zoveel mensen checken tegenwoordig online al in en pakken hun stoel dus meer dan 2 uur van tevoren al.
3x LH. 744 naar Curaçao.quote:Op donderdag 21 juni 2012 00:27 schreef Tinos85 het volgende:
[..]
Short haul of long haul?
Met Air France naar USA trouwens Premium Voyageur gevlogen, dat was een stuk meer ruimte dan gewoon economy.
Bij de meeste airlines zijn die rijen geblokkeerd als je online incheckt (of je moet extra betalen). Enige waar ik het wel kon kiezen was cyprus air, maar dat kwam dan weer omdat ik niet een ticket in de goedkoopste klasse had.quote:Op donderdag 21 juni 2012 00:25 schreef Guidetti het volgende:
[..]
Pertinent niet waar. Ik heb zelf al 3x bij de KLM dit kunstje kunnen flikken door 36 uur van tevoren in te checken en mijn stoel bij de exit vast te zetten. Ik betaalde daar geen cent meer voor.
Bij KLM kun je je boeking managen en dan zijn ze wel geblokkeerd (of je moet betalen) totdat het 30 uur voor vertrek is en dan zijn ze vrijgegeven.quote:Op donderdag 21 juni 2012 00:29 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Bij de meeste airlines zijn die rijen geblokkeerd als je online incheckt (of je moet extra betalen). Enige waar ik het wel kon kiezen was cyprus air, maar dat kwam dan weer omdat ik niet een ticket in de goedkoopste klasse had.
Geen idee, ik vlieg nooit met KLM. Althans niet vrijwillig Heb dit bij anderen nog nooit gezien in ieder geval. Hoogstens bulk head seats die je kon kiezen.quote:Op donderdag 21 juni 2012 00:33 schreef Guidetti het volgende:
[..]
Bij KLM kun je je boeking managen en dan zijn ze wel geblokkeerd (of je moet betalen) totdat het 30 uur voor vertrek is en dan zijn ze vrijgegeven.
LH heb ik 1x mee gevlogen vanaf Düsseldorf naar Amsterdam in ik meen een Fokker 50. Maar dat is zeker al 8 jaar geleden.quote:Op donderdag 21 juni 2012 00:36 schreef BlueMage het volgende:
LH is beter qua service (vind ik dan) dus snap wel dat 't je daar wel lukt om stoelen bij de exit te boeken zonder bij te betalen.
Vaak gebrek aan keuze in mijn geval, en altijd voor werk.quote:Op donderdag 21 juni 2012 00:49 schreef kwiwi het volgende:
Soms vraag ik me wel eens af hoe het toch kan dat KLM zulke relatief hoge prijzen kan vragen en dat mensen er nog steeds boeken. Want je boekt daar niet voor de uitstekende service o.i.d.
Ah oke. Misschien ook veel zakenreizigers waarvan bedrijven standaard bij klm boeken.quote:Op donderdag 21 juni 2012 00:51 schreef Bajskorv het volgende:
[..]
Vaak gebrek aan keuze in mijn geval, en altijd voor werk.
nee, dat klopt niet, bij de KLM kun je ze kopen, volgens mij krijgen bepaalde status leden de stoel voor niets.quote:Op woensdag 20 juni 2012 23:33 schreef static het volgende:
[..]
Totdat er een frequent flyer op het laatste moment gaat mekkeren, ben je ze zo weer kwijt.
en niet een beetje. maar daarna heb ik ook echt besloten dat KLM niet meer mijn voorkeurs- maatschappij is. Was al zonder meer voor me een drama om van uit Limburg op schiphol te komen, met het openbaar vervoer, zeker als je een vroege vlucht hebt, of laat aan komt.quote:Op woensdag 20 juni 2012 23:51 schreef Tinos85 het volgende:
[..]
Nou dan zou ze van mij toch echt de tering mogen krijgen
Bulkhead, daar wordt je gelukkig van, het lijkt of je meer plaats hebt, maar doordat je, je tenen niet onder de stoel voor je kan schuiven heb je eigenlijk nog minder plaats.quote:Op donderdag 21 juni 2012 00:35 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Geen idee, ik vlieg nooit met KLM. Althans niet vrijwillig Heb dit bij anderen nog nooit gezien in ieder geval. Hoogstens bulk head seats die je kon kiezen.
Dat ligt een beetje aan de route, richting VS, Zuid Amerika en bepaalde bestemmingen in Afrika, zijn ze meestal goedkoper. Of als je via een luchthaven in Duitsland of België vliegt, zijn ze vaak 100,- goedkoper als de rechtstreekse vlucht van uit Amsterdam.quote:Op donderdag 21 juni 2012 00:49 schreef kwiwi het volgende:
Soms vraag ik me wel eens af hoe het toch kan dat KLM zulke relatief hoge prijzen kan vragen en dat mensen er nog steeds boeken. Want je boekt daar niet voor de uitstekende service o.i.d.
Waar moet je overstappen? En geen zorgen, alles staat duidelijk aangegeven, je komt vanzelf weer "departure" schermen tegen waar je volgende vlucht + gate op staat Eigenlijk net zoals op grote stations ja.quote:Op donderdag 21 juni 2012 08:55 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Nou, over een goede week voor het eerst een vlucht met overstap en vind het toch wel een beetje spannend Vooral ook omdat we niet zo veel tijd hebben daar.
Heb al een beetje opgezocht maar kan nog niet exact vinden waar we naartoe moeten. Worden we daar op gewezen bij het inchecken of uitstappen? Hangt er een groot bord zoals op een station? Je moet niet opnieuw door de douane toch?
Moskou sheremetyevo. Klinkt alsof het dan wel moet lukkenquote:Op donderdag 21 juni 2012 09:11 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Waar moet je overstappen? En geen zorgen, alles staat duidelijk aangegeven, je komt vanzelf weer "departure" schermen tegen waar je volgende vlucht + gate op staat Eigenlijk net zoals op grote stations ja.
Ongetwijfeld. Ik mag zelf gelukkig bepalen wat en waar ik boek, maar KLM ontkom ik ook niet altijd aan, ook al werk ik in Londen. Veel stukje Londen-A'dam en dan neem je gewoon de vlucht die qua tijd het gunstigst is. Of Stockholm-Amsterdam, dan is de keuze SAS of KLM en dan kies ik zelfs voor KLM...quote:Op donderdag 21 juni 2012 00:53 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Ah oke. Misschien ook veel zakenreizigers waarvan bedrijven standaard bij klm boeken.
Maar je moet wel door de douane ga ik vanuit, hoewel dat verder niet lang hoeft te duren. Ik heb bijv. in Praag vaak maar (max.) 30 minuten de tijd om over te stappen, inclusief douane, en dat red ik ook prima.quote:Op donderdag 21 juni 2012 09:17 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Moskou sheremetyevo. Klinkt alsof het dan wel moet lukken
In Rusland zou ik er juist van uitgaan dat je niet door de douane moet, want daar kom je zonder visum niet eens doorheen?quote:Op donderdag 21 juni 2012 10:05 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Maar je moet wel door de douane ga ik vanuit, hoewel dat verder niet lang hoeft te duren. Ik heb bijv. in Praag vaak maar (max.) 30 minuten de tijd om over te stappen, inclusief douane, en dat red ik ook prima.
Hij haalt beveiliging en douane door elkaar. En jij haalt douane en immigratie door elkaar.quote:Op donderdag 21 juni 2012 10:08 schreef Bajskorv het volgende:
[..]
In Rusland zou ik er juist van uitgaan dat je niet door de douane moet, want daar kom je zonder visum niet eens doorheen?
Wat is het verschil tussen douane en immigratie???quote:Op donderdag 21 juni 2012 10:10 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Hij haalt beveiliging en douane door elkaar. En jij haalt douane en immigratie door elkaar.
Douane en immigratie is (ook al gebruikt iedereen de woorden door elkaar) toch een verschil tussen goederen en mensen?quote:Op donderdag 21 juni 2012 10:10 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Hij haalt beveiliging en douane door elkaar. En jij haalt douane en immigratie door elkaar.
Douane doet goederen en hebben dus niks met je visum te maken. Immigratie ( in Nederland de Marechaussee) gaat over de personen (paspoorten en visa etc).quote:Op donderdag 21 juni 2012 10:21 schreef Bajskorv het volgende:
[..]
Wat is het verschil tussen douane en immigratie???
Daar heet het passport control op de borden.quote:Op donderdag 21 juni 2012 10:35 schreef Bajskorv het volgende:
En toch wordt douane ook gewoon op de borden bij Schiphol gebruikt, dus dat verschil is er in de praktijk al jaren niet.
Eigenlijk passeer je op schiphol dus de douane wanneer je door de (nothing to) declare gang loopt.quote:Op donderdag 21 juni 2012 10:35 schreef Bajskorv het volgende:
En toch wordt douane ook gewoon op de borden bij Schiphol gebruikt, dus dat verschil is er in de praktijk al jaren niet.
Nederland ook hoor, dan kom je eerst langs de Marechaussee, daarna haal je je koffer van de band en loop je inderdaad langs de bekende nothing to declare-lane bij de douane.quote:Op donderdag 21 juni 2012 10:39 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Eigenlijk passeer je op schiphol dus de douane wanneer je door de (nothing to) declare gang loopt.
In de VS zie je het verschil ook nog wel, eerst ga je door immigration en dan passeer je inderdaad direct daarna (pas) de douane waarbij je je customs formuliertje afgeeft. Maar echte controle is het doorgaans niet waardoor je niet eens in de gaten hebt dat je door de douane gaat.
Het is zeker voor iemand met een Europees paspoort inderdaad vrij gemoedelijk om de grens over te gaan, tegenwoordig merk ik dat het wel meer standaard is om het paspoortnummer ook daadwerkelijk in te voeren of er iets open staat, want vroeger kon je wel eens zo doorlopen met alleen de paspoortpagina open, maar die tijd is wel voorbij.quote:Op donderdag 21 juni 2012 10:50 schreef bunnahabhain het volgende:
in Nederland noemen we Imigrations gewoon paspoort controle en wordt uitgevoerd door de Marechaussee. Maar daar maken we niet zo'n drama van als in de VS en landen die de VS na willen doen.
god zij dank
Iedereen die in dit geval een keus heeft kiest dan voor KLM, want KLM is niet fantastisch, maar SAS heeft helemaal niet begrepen hoe het in de luchtvaart werkt, daarom is Norwegian in de noordelijke regionen zo'n bedreiging, zeker ook op kwaliteit.quote:Op donderdag 21 juni 2012 09:57 schreef Bajskorv het volgende:
[..]
Ongetwijfeld. Ik mag zelf gelukkig bepalen wat en waar ik boek, maar KLM ontkom ik ook niet altijd aan, ook al werk ik in Londen. Veel stukje Londen-A'dam en dan neem je gewoon de vlucht die qua tijd het gunstigst is. Of Stockholm-Amsterdam, dan is de keuze SAS of KLM en dan kies ik zelfs voor KLM...
De douane kan de koffer welke je bij aankomst van de band hebt gehaald controleren op diverse zaken, en in sommige gevallen ook bij vertrek aan de gate, in het laatste geval gaat het dan vooral om economische delicten zoals het meenemen van meer dan 10.000 euro, vooral populair op vluchten naar Chinese / Oosterse en Turkse bestemmingen.quote:Op donderdag 21 juni 2012 10:27 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Douane en immigratie is (ook al gebruikt iedereen de woorden door elkaar) toch een verschil tussen goederen en mensen?
Maar als we het hier hebben over douane hebben we het volgens mij altijd over het passeren van de grens als persoon.
Oke, thanks. Het is trouwens vanaf Warschauquote:Dat zal vast wel goedkomen. Sowieso is dit LOT vanaf Amsterdam neem ik aan, die hebben vast niet tien vluchten per uur die van daar vertrekken, dus zo veel mensen zullen niet voor ze in de rij staan bij de balie.
In dat geval is het nog makkelijker. Warschau is de thuisbasis van LOT. Er zullen dus veel balies open zijn gedurende de hele dag. Ik denk dat inchecken 3 of 2,5 uur voor de vlucht geen probleem zal zijn.quote:Op donderdag 21 juni 2012 21:06 schreef tomatenrood het volgende:
[..]
Oke, thanks. Het is trouwens vanaf Warschau
Amsterdam wel. maar sommige vliegvelden, is TAX free buiten de security check, en krijg je dan je spulletjes aan de gate. moet je even opletten.quote:Op zondag 1 juli 2012 19:30 schreef Roces18 het volgende:
Kan iemand mij nog een keer het riedeltje uitleggen
bagage dumpen/inchecken -> douane -> tax free >boarden?
Nee. Je bent dan al door de immigratie kontrole geweest en je kunt niet teruglopen naar de terminal. Het is alleen mogelijk om je bagage op te pakken en door de douane naar arrivals te lopen.quote:Op maandag 2 juli 2012 05:31 schreef rene90 het volgende:
Vraagje, ik kom in de ochtend aan op Singapore airport. Maar ik moet door de douane om mijn tas opnieuw in te checken. Ik vlieg daarna met finnair naar Nederland maar die balie is niet continue open lijkt me omdat mijn vlucht pas om 23.35 gaat?
Als ik uit het vliegtuig van airasia kom en dan mijn bagage oppik. Zit je dan nog achter de douane bij het winkel gedeelte en alles?
Als je een codeshare vlucht hebt kun je wellicht je bagage bij een andere OneWorld vlucht droppen.quote:Op maandag 2 juli 2012 08:55 schreef jaco het volgende:
[..]
Nee. Je bent dan al door de immigratie kontrole geweest en je kunt niet teruglopen naar de terminal. Het is alleen mogelijk om je bagage op te pakken en door de douane naar arrivals te lopen.
Ik denk ook dat de Finnair balie pas om een uur of acht open gaat omdat Finnair verder geen vluchten heeft vanaf Singapore.
Er zijn wel lockers waar je je bagage in kwijt kunt. Het centrum van Singapore is vrij makkelijk te bereiken met de MRT trein.
Als je niet met een andere Oneworld vlucht komt dan kan je de tas meestal niet doorchecken, zeker niet als je voorgaande vlucht een Air Asia vlucht is.quote:Op maandag 2 juli 2012 13:04 schreef rene90 het volgende:
Hmm oké nou als de balie niet open is ga ik wel even Singapore in. Op finnair staat dat de balie 5 uur van tevoren open gaat.
Volgens mij is dit niet altijd zo. Ik ga in oktober naar de VS en stap daar over op een binnenlandse vlucht. Ik twijfel ook of ik dan mijn koffers wel of niet moet ophalen en weer inchecken.quote:Op woensdag 4 juli 2012 14:43 schreef bunnahabhain het volgende:
het ligt een beetje aan je route, cq. waar je over stapt, en waar mee je vliegt.
over het algemeen, worden koffers altijd door gelabeled tot je eindbestemming.
uitzonderingen zijn er op
[b]- je vliegt naar of via de VS, dan moet je als je de eerste keer land je koffers reclaimen, dat betekend op de caroussel ophalen, en achter de douane weer afgeven. Op dat moment ben je in de VS en zul je weer via de Douane weer naar de gates gaan./b]
Dat moet ook niet, die gaan mooi naar de eindbestemming als je op 1 ticket reist.quote:Op woensdag 4 juli 2012 15:01 schreef The_Hives het volgende:
[..]
Volgens mij is dit niet altijd zo. Ik ga in oktober naar de VS en stap daar over op een binnenlandse vlucht. Ik twijfel ook of ik dan mijn koffers wel of niet moet ophalen en weer inchecken.
Maar een vriend van me die dit al meerdere malen heeft gedaan, zegt dat hij nooit tussendoor in de VS zijn koffer heeft moeten ophalen en weer inchecken zoals jij hierboven zegt.
het kan dat het weer veranderd is, maar ik heb in April op een vlucht van Düsseldorf over NY naar Canada toch echt mijn koffers moeten reclaimen, En ook het koffer van een mede reiziger die door vloog naar een bestemming in de VS, moest reclaimen.quote:Op woensdag 4 juli 2012 15:05 schreef XL het volgende:
[..]
Dat moet ook niet, die gaan mooi naar de eindbestemming als je op 1 ticket reist.
Niet in de VS Heb tot nu toe elke keer, op elk vliegveld moeten reclaimen.quote:Op woensdag 4 juli 2012 15:05 schreef XL het volgende:
[..]
Dat moet ook niet, die gaan mooi naar de eindbestemming als je op 1 ticket reist.
dan hoef je je vraag nog niet weg te halen.quote:
sommige wel sommigen dus niet. Zal het dus bij het inchecken moeten navragen.quote:Op woensdag 4 juli 2012 15:50 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Niet in de VS Heb tot nu toe elke keer, op elk vliegveld moeten reclaimen.
Ging over het proces met een e-ticket. Maar een enkele zoek opdracht hier geeft al 100.000 antwoorden dus was een beetje een nutteloze vraag.quote:Op woensdag 4 juli 2012 16:06 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
[..]
dan hoef je je vraag nog niet weg te halen.
quote:Op woensdag 4 juli 2012 10:05 schreef Internepper het volgende:
Weet iemand toevallig of je een ingecheckte tas van 15 kg op iemand anders zijn naam kan zetten? Want een persoon gaat onverwachts niet meer mee, waarop een tas van 15 kg stond.
Ik denk dat ze daarmee bedoelde: als iemand buiten zijn/haar eigen schuld om ineens niet meer mee kan. Als er bijvoorbeeld zoveel vertraging is dat je je overstap niet meer kunt halen mag je soms een dag later de reis maken, maar uit tijdnood kunnen ze dan niet alle koffers van boord gaan halen. Op dat soort momenten gaat je koffer gewoon naar de eerstvolgende bestemming terwijl je niet op de vlucht zit.quote:Op woensdag 4 juli 2012 17:58 schreef Bajskorv het volgende:
Zelfs onverwachts niet. Als jouw vriend niet op de vlucht naar Nederland zit, wachten ze net zolang tot ze zijn bagage gevonden hebben in het ruim en verwijderd hebben. Hij moet gewoon bij inchecken vragen of ze zijn bagage enkel tot London willen labellen, dat moet te doen zijn.
Die vraag was toch al beantwoord in het andere topic? Nee je kan dat niet meer op een andere naam zetten, je kan wel nog een tas bijboeken bij iemand die wél meegaat, maar dan moet je wel weer opnieuw betalen. Dit kun je doen door in in te loggen met je boekingsnummer en nog wat gegevens op ryanair.comquote:Op woensdag 4 juli 2012 18:22 schreef Internepper het volgende:
Ook maar even hier vragen voor de zekerheid, Ik vlieg met Ryanair. Als niemand het weet bel ik ze morgen even op.
[..]
Normaliter gaat je koffer dan ook niet mee op de vlucht en wordt hij er dus echt vanaf gehaald. Je moest eens weten hoe vaak ik vertraging heb, omdat ze de koffer van iemand van de vlucht aan het halen zijn...quote:Op woensdag 4 juli 2012 18:23 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Ik denk dat ze daarmee bedoelde: als iemand buiten zijn/haar eigen schuld om ineens niet meer mee kan. Als er bijvoorbeeld zoveel vertraging is dat je je overstap niet meer kunt halen mag je soms een dag later de reis maken, maar uit tijdnood kunnen ze dan niet alle koffers van boord gaan halen. Op dat soort momenten gaat je koffer gewoon naar de eerstvolgende bestemming terwijl je niet op de vlucht zit.
Dat is sinds Lockerbie absoluut verboden.quote:Op woensdag 4 juli 2012 18:23 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Ik denk dat ze daarmee bedoelde: als iemand buiten zijn/haar eigen schuld om ineens niet meer mee kan. Als er bijvoorbeeld zoveel vertraging is dat je je overstap niet meer kunt halen mag je soms een dag later de reis maken, maar uit tijdnood kunnen ze dan niet alle koffers van boord gaan halen. Op dat soort momenten gaat je koffer gewoon naar de eerstvolgende bestemming terwijl je niet op de vlucht zit.
In principe is het inderdaad verboden om de bagage mee te nemen aan boord wanneer de persoon niet aanwezig is.quote:Op woensdag 4 juli 2012 18:41 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Dat is sinds Lockerbie absoluut verboden.
Soms kost dat zoveel tijd (omdat het teveel mensen zijn) dat ze het niet doen, en dan halen ze alleen de "VIP bagage" eruit voor zover dat wel nog mogelijk is.quote:Op woensdag 4 juli 2012 18:31 schreef Bajskorv het volgende:
[..]
Normaliter gaat je koffer dan ook niet mee op de vlucht en wordt hij er dus echt vanaf gehaald. Je moest eens weten hoe vaak ik vertraging heb, omdat ze de koffer van iemand van de vlucht aan het halen zijn...
Zoals ozzietukker als scheef: het gebeurt gewoon niet, want het mag niet meer.quote:Op woensdag 4 juli 2012 19:48 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Soms kost dat zoveel tijd (omdat het teveel mensen zijn) dat ze het niet doen, en dan halen ze alleen de "VIP bagage" eruit voor zover dat wel nog mogelijk is.
Komt ook omdat je soms van bij de gate eerst weer terug naar de incheckbalie moet om daar je vlucht om te boeken en ze dan blijkbaar pas gaan doorgeven welke koffers er nog uit moeten.
Er zal geen maatschappij ter wereld zijn welke dit publiekelijk zal toegeven. Daarnaast vindt er een controle plaats op basis van de passagierslijst en aanwezige koffers (associated passenger record), deze lijst kan ook achteraf opgevraagd worden, als er dan naar voren zou komen dat er bagage aan boord is geweest van niet meereizende passagiers en de betreffende bagage zijn geen 'rush bagage' (Bagage van passagiers die al gevlogen hebben en waarvan de koffers niet zijn meegekomen) of crew bagage dan heeft de maatschappij een probleem.quote:Op woensdag 4 juli 2012 20:14 schreef Bajskorv het volgende:
[..]
Zoals ozzietukker als scheef: het gebeurt gewoon niet, want het mag niet meer.
Moet wel worden gezegd dat reguliere airlines er natuurlijk weer wat meer last van hebben dan de low cost airliners omdat de eerste veel overstappende passagiers hebben wat er natuurlijk voor zorgt dat niet alle passagiers hun vlucht halen.quote:Op woensdag 4 juli 2012 20:32 schreef Bajskorv het volgende:
Dat dus. Ik vlieg voor werk voor BC in Europa en zit dus altijd vooraan - dan maak je elke keer die discussie weer mee. Passagiers missen, wachten wachten en dan soms alsnog alle bagage eraf halen... Soms erg irritant, want dan heeft de rest vertraging.
Waarom heb ik het dan al 2x meegemaakt het afgelopen jaar? Misschien mag het niet, maar het gebeurt blijkbaar wel gewoon.quote:Op woensdag 4 juli 2012 20:14 schreef Bajskorv het volgende:
[..]
Zoals ozzietukker als scheef: het gebeurt gewoon niet, want het mag niet meer.
Dat zei ik toch eerder al: eerste vlucht was zo vertraagd dat ik de overstap niet meer zou kunnen halen en de vlucht geen zin meer had. Toen mocht iedereen met dat probleem annuleren of omboeken, maar niet meer alle koffers werden uit het vliegtuig gehaald, alleen de "VIP's" vanwege gebrek aan tijd.quote:Op donderdag 5 juli 2012 00:22 schreef Bajskorv het volgende:
Leg dan even uit wat je precies 'hebt meegemaakt', want daar zal wel een verklaring voor zijn. Ik vlieg iets van 100 enkeltjes per jaar en zie hoe de bagage er altijd af komt, dus ik ben benieuwd. Trouwens geen reden om op je pik getrapt te zijn, het is een normale discussie verder. Of je moet kleinzerig aangelegd zijn, in dat geval mijn excuses
De Amerikaanse douane wil de reiziger samen met zijn bagage kunnen kontroleren op het moment dat deze het land binnenkomt. De reiziger kan immers overstappen op een binnenlandse of Canadese vlucht. Dergelijke vluchten worden niet gekontroleerd, althans niet op import/export gerelateerde problemen.quote:Op woensdag 4 juli 2012 15:23 schreef bunnahabhain het volgende:
[..]
het kan dat het weer veranderd is, maar ik heb in April op een vlucht van Düsseldorf over NY naar Canada toch echt mijn koffers moeten reclaimen, En ook het koffer van een mede reiziger die door vloog naar een bestemming in de VS, moest reclaimen.
Heb wel eind 2011 op een vlucht vanuit Chile naar Amsterdam weer niet hoeven reclaimen op Atlanta. Dus het is nog een zooitje lijkt me zo.
Het kan ook nog zijn dat mensen de heen- en terugvlucht door elkaar halen, want op de terugweg hoef je je koffer niet te reclaimen.quote:Op donderdag 5 juli 2012 05:23 schreef jaco het volgende:
[..]
De Amerikaanse douane wil de reiziger samen met zijn bagage kunnen kontroleren op het moment dat deze het land binnenkomt. De reiziger kan immers overstappen op een binnenlandse of Canadese vlucht. Dergelijke vluchten worden niet gekontroleerd, althans niet op import/export gerelateerde problemen.
Voor zover ik weet, werkt de Amerikaanse douane landelijk op deze wijze en moet je altijd je bagage oppikken en daarna weer afgeven als je doorvliegt. De KLM geeft dit ook aan op haar website.Als reizigers claimen dat dit in hun geval niet hoeft, dan heb ik daar m'n vraagtekens bij.
Als je van Chili naar Amsterdam vliegt, dan kom je de VS niet binnen. Of hooguit loop je naar een andere terminal zonder over je bagage te beschikken. De Amerikaanse douane hoeft in dat geval ook geen kontrole uit te oefenen omdat je niets importeert.
Het gaat om een vlucht binnen Europa.quote:Op woensdag 4 juli 2012 14:43 schreef bunnahabhain het volgende:
het ligt een beetje aan je route, cq. waar je over stapt, en waar mee je vliegt.
over het algemeen, worden koffers altijd door gelabeled tot je eindbestemming.
uitzonderingen zijn er op
- je vliegt naar of via de VS, dan moet je als je de eerste keer land je koffers reclaimen, dat betekend op de caroussel ophalen, en achter de douane weer afgeven. Op dat moment ben je in de VS en zul je weer via de Douane weer naar de gates gaan.
- je vliegt met twee maatschappijen die op je vliegveld van overstappen, geen agent hebben.
Over het algemeen, vlieg me met maatschappijen van dezelfde alliantie, dan zonder meer geen probleem, zijn het verschillende allianties, kan het ook vaak, maar moet je vragen bij het inchecken, beste twee keer vragen.
Even buiten het vliegveld gaan drinken, dat kan, als je, je ticket hebt van je aansluitende vlucht hebt. Zo niet krijg je die vaak bij de transferbalie op het vliegveld van de overstap. Even er van uitgaan dat je geen visum beperkingen hebt.
4 uur is relatief kort, vaak ben je toch 30-45 min kwijt tussen landen en dat je op de stoep staat, en ik raad je toch aan een uur voor het vertrek weer op de stoep van het vliegveld te staan. D
Vaak ligt een vliegveld toch redelijk buiten het interessante gebied, dus ben je ook weer snel een half uur met de taxi onder weg. Ik heb het laatst bij Charles de Gaulle gedaan, 6 uur tussen de vluchten, dacht pik even een terrasje bij de Eiffeltoren....... ik heb nog moeten zweten om op tijd mijn vlucht naar huis te halen. had een dik uur nodig om in het centrum te komen.
Dus heb je een uur voor iets te drinken. Ik denk dat het dan niet de moeite is.
Klopt. Het is ook mogelijk dat sommige reizigers het niet doorhebben dat de bagage moet worden opgepikt en dat de douane het niet opmerkt of het laat zitten. Ik zie regelmatig niet geclaimde koffers van een vorige vlucht op de band die dan uiteindelijk door een porter worden doorgestuurd.quote:Op donderdag 5 juli 2012 08:35 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Het kan ook nog zijn dat mensen de heen- en terugvlucht door elkaar halen, want op de terugweg hoef je je koffer niet te reclaimen.
nou ja, onverwacht bedoelde ik mee als jij het vliegtuig wel haalt, maar je bagage niet. Dan gaat de bagage op de volgende vlucht mee, waar jij niet opzit. Wat onduidelijk verwoord zie ik...quote:Op woensdag 4 juli 2012 17:58 schreef Bajskorv het volgende:
Zelfs onverwachts niet. Als jouw vriend niet op de vlucht naar Nederland zit, wachten ze net zolang tot ze zijn bagage gevonden hebben in het ruim en verwijderd hebben. Hij moet gewoon bij inchecken vragen of ze zijn bagage enkel tot London willen labellen, dat moet te doen zijn.
Nee, ieder vliegveld in de VS is verschillend. Laatst had ik zelfs dat er alleen een foto van mijn bagage werd getoond en ik moest bevestigen dat dat mijn tas was.quote:Op donderdag 5 juli 2012 05:23 schreef jaco het volgende:
Voor zover ik weet, werkt de Amerikaanse douane landelijk op deze wijze en moet je altijd je bagage oppikken en daarna weer afgeven als je doorvliegt. De KLM geeft dit ook aan op haar website. Als reizigers claimen dat dit in hun geval niet hoeft, dan heb ik daar m'n vraagtekens bij.
Nee, je krijgt in 99,9% van de gevallen je boardingcards voor beide vluchten op het vliegveld van vertrek. Alleen als dat niet zo is en bij bijzondere omstandigheden kun je langs de transferdesk.quote:Op donderdag 5 juli 2012 08:42 schreef corne1984 het volgende:
Begrijp ik het goed, als je overstapt, dat je langs de transferbalie moet?
Als jij de vlucht niet meer kon halen, hoe haalden de koffers het dan? Verder herken in de situatie wel, maar dan liggen de koffers over het algemeen gewoon ergens in de bagage-afhandeling en hebben ze geen zin om die er voor je uit te halen, tenzij je stampij maakt.quote:Op donderdag 5 juli 2012 00:30 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Dat zei ik toch eerder al: eerste vlucht was zo vertraagd dat ik de overstap niet meer zou kunnen halen en de vlucht geen zin meer had. Toen mocht iedereen met dat probleem annuleren of omboeken, maar niet meer alle koffers werden uit het vliegtuig gehaald, alleen de "VIP's" vanwege gebrek aan tijd.
En hoeveel je vliegt maakt niet uit, dat je het nog nooit hebt meegemaakt heeft meer te maken met de vluchten die je neemt.
Overigens heb ik geen pik, maar dat terzijde
dat vind ik gewoon triest, dat je gewoon verplicht bent, om voor die balie een enorm drama te moeten maken, en dan kunnen dingen wel. Terwijl als je netjes blijft, dan kun je naar elke vorm van service fluiten.quote:
Ach, met stampij maken bedoel ik niet echt stampij maken. Ik bedoel meer dat ik dan netjes even doorvraag en aangeef dat ik FF ben. Werkt bijna altijd, ik ga echt geen verdere energie verspillen aan ruzie schoppen.quote:Op donderdag 5 juli 2012 17:31 schreef bunnahabhain het volgende:
[..]
dat vind ik gewoon triest, dat je gewoon verplicht bent, om voor die balie een enorm drama te moeten maken, en dan kunnen dingen wel. Terwijl als je netjes blijft, dan kun je naar elke vorm van service fluiten.
Ik vind dit gewoon in en in triest, of het kan wel, of het kan niet, en als het kan als je stampij maakt. In middels is het een sport van me geworden. Maar eigenlijk op het moment als "het wel blijkt te kunnen" dan wordt ik pas echt boos, en kan ik de tien managers die inmiddels zijn op getrommeld, een uur lang onder de ballen trappen. (indien ballen aanwezig)
wat betreft je koffer moet je even de regels van de maatschappij bekijken. Staat vast onlinequote:Op donderdag 5 juli 2012 17:49 schreef HouseFann het volgende:
Hallo iedereen(:
Ik had een aantal vraagjes wat betrefd het vliegen naar Singapore. (we vliegen met France Air KLM)
Het is een rechtstreekse vlucht.
Het is een e-ticket.
Maar mijn vragen waren, ik wil graag mijn koffer meenemen in het vliegtuig hoe zwaar en wat zijn de afmetingen dat dit nog meegenomen mag worden in het vliegtuig, ik heb dit al eerder gedaan maar dit is inmiddels al erg lang geleden! En dit is de eerste keer dat ik onbegeleid zal reizen dus alles zelf moet regelen.
Mijn vriend is 20, ik zelf ben 16, moet er dan nog een formulier getekend worden door mijn eventuele voogd?
Groetjes en alvast bedankt House.
Hangt meestal van de maatschappij af (en eventueel soort ticket) af, 23 is standaard maximaal, na bijbetaling (en dat is niet goedkoop) maximum 32. Meer dan 32 mag niet vanwege de CAO voor de bagageafhandelaars.quote:Op donderdag 5 juli 2012 17:49 schreef HouseFann het volgende:
Hallo iedereen(:
hoe zwaar en wat zijn de afmetingen dat dit nog meegenomen mag worden in het vliegtuig,
Zojuist gevonden hoe groot de bagage mag zijn na wat geneuzel!(:quote:Op donderdag 5 juli 2012 17:55 schreef static het volgende:
[..]
Hangt meestal van de maatschappij af (en eventueel soort ticket) af, 23 is standaard maximaal, na bijbetaling (en dat is niet goedkoop) maximum 32. Meer dan 32 mag niet vanwege de CAO voor de bagageafhandelaars.
FF-pasjes, en al helemaal platinum en hoger, doen inderdaad wonderen over het algemeen.quote:Op donderdag 5 juli 2012 17:44 schreef Bajskorv het volgende:
[..]
Ach, met stampij maken bedoel ik niet echt stampij maken. Ik bedoel meer dat ik dan netjes even doorvraag en aangeef dat ik FF ben. Werkt bijna altijd, ik ga echt geen verdere energie verspillen aan ruzie schoppen.
Het was m'n eerste vlucht van de reis (van bijna iedereen overigens), en pas toen het vliegtuig eindelijk bij de gate stond mochten mensen met een bepaalde eindbestemming beslissen of ze wel of niet mee wilden omdat het al duidelijk was dat ze hun overstap niet meer konden halen.quote:Op donderdag 5 juli 2012 17:16 schreef Bajskorv het volgende:
[..]
Als jij de vlucht niet meer kon halen, hoe haalden de koffers het dan? Verder herken in de situatie wel, maar dan liggen de koffers over het algemeen gewoon ergens in de bagage-afhandeling en hebben ze geen zin om die er voor je uit te halen, tenzij je stampij maakt.
Als je stampij maakt dan zijn ze vaak juist niet meer welwillend heb ik het idee. Maar dat ligt misschien maar net aan de persoon die achter de balie staat.quote:Op donderdag 5 juli 2012 17:31 schreef bunnahabhain het volgende:
[..]
dat vind ik gewoon triest, dat je gewoon verplicht bent, om voor die balie een enorm drama te moeten maken, en dan kunnen dingen wel. Terwijl als je netjes blijft, dan kun je naar elke vorm van service fluiten.
Ik vind dit gewoon in en in triest, of het kan wel, of het kan niet, en als het kan als je stampij maakt. In middels is het een sport van me geworden. Maar eigenlijk op het moment als "het wel blijkt te kunnen" dan wordt ik pas echt boos, en kan ik de tien managers die inmiddels zijn op getrommeld, een uur lang onder de ballen trappen. (indien ballen aanwezig)
Klopt. Hoewel het eraan ligt hoeveel "status" je hebt qua vluchten. Ik zie genoeg zakenlui stampij maken en nog hun zin krijgen ook, ik vind het zelf niet een prettige manier van omgaan met mensen. En ik krijg ook altijd wel m'n zinquote:Op donderdag 5 juli 2012 19:35 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Als je stampij maakt dan zijn ze vaak juist niet meer welwillend heb ik het idee. Maar dat ligt misschien maar net aan de persoon die achter de balie staat.
Ik denk dat ze inderdaad op de aardige manier ook gewoon uiteindelijk wel hun zin hadden gekregenquote:Op donderdag 5 juli 2012 19:38 schreef Bajskorv het volgende:
[..]
Klopt. Hoewel het eraan ligt hoeveel "status" je hebt qua vluchten. Ik zie genoeg zakenlui stampij maken en nog hun zin krijgen ook, ik vind het zelf niet een prettige manier van omgaan met mensen. En ik krijg ook altijd wel m'n zin
Dat betwijfel ik ten zeerste.quote:Op donderdag 5 juli 2012 19:44 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Ik denk dat ze inderdaad op de aardige manier ook gewoon uiteindelijk wel hun zin hadden gekregen
Nu heb ik helaas weinig informatie over Continental of United met vertrek uit Amsterdam, maar ze vallen wel onder de USA vluchten, de bagage op deze vluchten krijgt normaliter wel een extra controle waardoor mogelijke gevaarlijke zaken opgemerkt kunnen worden.quote:Op donderdag 5 juli 2012 19:29 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Het was m'n eerste vlucht van de reis (van bijna iedereen overigens), en pas toen het vliegtuig eindelijk bij de gate stond mochten mensen met een bepaalde eindbestemming beslissen of ze wel of niet mee wilden omdat het al duidelijk was dat ze hun overstap niet meer konden halen.
Vervolgens liep die groep terug naar de incheckbalie, en gingen ze toen pas doorgeven welke koffers weer uit het vliegtuig moesten. En ze lagen er wel degelijk in want de vrouw naast mij kon de volgende dag d'r koffer vanaf NY weer verder meenemen, die van mij is er nog uitgehaald. En logisch ook dat ze er al inlagen, want we zijn 15 min. onderweg geweest naar de balie.
Nou goed, dit heb ik dus afgelopen jaar 2x meegemaakt (beide bij continental/united overigens).
Ik heb verder geen idee hoe het achter de schermen werkt. Maar ik nam altijd aan dat dit soort keuzes vooral gemaakt werden om niet nóg meer vertraging op te lopen, want tijd = geld natuurlijk.quote:Op donderdag 5 juli 2012 20:06 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Nu heb ik helaas weinig informatie over Continental of United met vertrek uit Amsterdam, maar ze vallen wel onder de USA vluchten, de bagage op deze vluchten krijgt normaliter wel een extra controle waardoor mogelijke gevaarlijke zaken opgemerkt kunnen worden.
Toch kan ik mij niet voorstellen dat een Amerikaanse maatschappij een dergelijke risico wil nemen, juist deze maatschappijen zijn als de dood voor een terroristische aanslag en staan daarnaast door de TSA (Wat je ook van deze kneuzen mag vinden) onder controle, en wordt de lijst met bagage echt vergeleken met de passagiers welke aan boord zijn, wanneer dat niet klopt heeft de maatschappij simpelweg een probleem.
De verantwoordelijk ligt volledig bij de maatschappij, en er is heel goed controle mogelijk, ook achteraf wanneer een vlucht allang uitgevoerd is. Wanneer het uitkomt dat dit moedwillig gebeurd staan ze zo onder verscherpte controle en zal de vlucht uitvoering grote vertragingen gaan oplopen omdat dan bij vertrek vliegtuigen gecontroleerd gaat worden.
That said, mijn koffer welke ik heb ingechecked in Hong Kong voor een vlucht naar Amsterdam kon uiteindelijk ook de route Hong Kong - Bangkok - Helsinki - London - Amsterdam afleggen, Finnair heeft mijn koffer een compleet toeristische route laten vliegen, als was ik daar niet van op de hoogte.... (Ticket geboekt vanuit een UK Travel Agent zette Finnair na het zoekraken van de bagage ongetwijfeld op het verkeerde been).
Afhankelijk van de bezetting van de vlucht krijg je al bij de checkin een stoel toegewezen. Is de vlucht vol/overboekt dan krijg je vaak een boardingpass met STBY erop waarmee je tot aan de gate kunt komen. Heeft uiteindelijk niet iedereen ingecheckt of de vlucht gehaald dan krijg je bij de gate een stoel toegewezen, is de vlucht vol heb je pech en kan je je laten listen voor de volgende vlucht om het daar weer te proberen.quote:Op donderdag 5 juli 2012 19:18 schreef nelisb het volgende:
Iemand weleens gevolgen met een buddy pass?
M'n tante werkt bij United.
Wij willen naar New York. We kunnen op haar buddy list, staan dan standby voor een vlucht.
Enig idee hoe het verder werkt?
In ieder geval zo ver mogelijk vooraan in het vliegtuig gaan zittenquote:Op donderdag 5 juli 2012 22:41 schreef leolinedance het volgende:
Ik moet overstappen op vliegveld Istanbul. Hoe gaat dat in zijn werk? Hoe doe ik dit het snelst?
Ik heb 1u05 de tijd om mijn volgende vlucht te halen.
Volgens KLM niet en moet je flink bijdokken, volgens gespecialiseerde advocaten niet want dat is een onzinnige overeenkomst.quote:
Als je in Brussel start, er is een AF/KLM in check bali op Brussel Midi, dus nee. van af Antwerpen valt er wel wat te schipperen, maar achterlijk zijn ze niet.quote:
Er zijn denk ik twee manieren om 'boos' te worden.quote:Op donderdag 5 juli 2012 19:35 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Als je stampij maakt dan zijn ze vaak juist niet meer welwillend heb ik het idee. Maar dat ligt misschien maar net aan de persoon die achter de balie staat.
ik bedoelde dus niet voor rotte vis uit maken, maar als je niet je gelijk krijgt, dan is het de truck om gewoon voor de balie te blijven staan en drama maken om de balie medewerker het gevoel te geven "als ik niet toe geef, gaat die niet weg" of je nu frequent flyer bent of niet.quote:Op donderdag 5 juli 2012 17:44 schreef Bajskorv het volgende:
[..]
Ach, met stampij maken bedoel ik niet echt stampij maken. Ik bedoel meer dat ik dan netjes even doorvraag en aangeef dat ik FF ben. Werkt bijna altijd, ik ga echt geen verdere energie verspillen aan ruzie schoppen.
Thanks! Dan is het niet anders.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 00:21 schreef bunnahabhain het volgende:
[..]
Als je in Brussel start, er is een AF/KLM in check bali op Brussel Midi, dus nee. van af Antwerpen valt er wel wat te schipperen, maar achterlijk zijn ze niet.
de goedkopere optie is bedoelt om passagiers te trekken van de concurrentie, van uit Brussel.
de trein terug, kun je gewoon skippenquote:Op vrijdag 6 juli 2012 07:40 schreef nelisb het volgende:
[..]
Thanks! Dan is het niet anders.
En de trein terug niet nemen kan dat ook?
dat is inderdaad de manierquote:Op vrijdag 6 juli 2012 07:46 schreef nelisb het volgende:
Kan ik dat nog doen.
Opstappen in Brussel en vanaf Amsterdam gewoon naar huis.
Wel omslachtig maar scheelt toch 200¤.
Dan zou ik maar voor iemand met een prius kiezen anders ben je de winst weer kwijtquote:Op vrijdag 6 juli 2012 08:06 schreef nelisb het volgende:
Makkelijk verdiend. Moet iemand me alleen weg brengen. 2,5 uur heen en 2,5 uur terug 😃
Via België is wel te doen. Als je met de trein naar Brussel gaat zou ik heel ruim van te voren vertrekken.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 09:03 schreef nelisb het volgende:
Ja ben ik met je eens. Ga nog wel even kijken.
Wil eigenlijk ook nog naar Hawai.
Ja, dat vind ik dan dus wel weer licht tokkie gedrag, maar iedereen heeft zijn eigen manier. Ik bereik eigenlijk altijd wel wat ik wil met gewoon vriendelijk zijn en een beetje medewerking los te kweken bij de baliemedewerker, da's ook een kunst. Daarbij dus een stapel FF kaarten en een profiel met bijna enkel BC vluchten, dan maken ze vaak wel uitzonderingen.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 07:34 schreef bunnahabhain het volgende:
[..]
ik bedoelde dus niet voor rotte vis uit maken, maar als je niet je gelijk krijgt, dan is het de truck om gewoon voor de balie te blijven staan en drama maken om de balie medewerker het gevoel te geven "als ik niet toe geef, gaat die niet weg" of je nu frequent flyer bent of niet.
Ik ben van me zelf iemand die zich heel goed kan inleven in een ander persoon, en begrip er voor heeft dat iemand geen ijzer met handen breken kan. Ik ben zelf technicus, en ik ben zelf ook vaak in de situatie dat ik de natuurkundige wetten niet kan veranderen, geen materialen toveren, of me zelf naar twee plaatsen tegelijk beamen.
Maar als je met die instelling voor een balie staat waar een luchtvaart maatschappij een fout heeft gemaakt. dan kom je er bekaaid van af.
Vertraging van vier uur, ze schepen je zo af met een tegoed bon van 7,50 te besteden op het vliegveld waar je net een flesje cola er voor krijgt.
Vlucht gecanceld, ze zetten je gewoon de volgende dag op de volgende vlucht.
Een keer een vertraging gehad met AF in Johannesburg, de crew had niet genoeg rust gehad, gepland vertrek was 20 uur, was verzet naar 2 uur in de nacht, Krijg je een hotel aangeboden, waar je geen ruk aan hebt, en de aansluitende vlucht in Parijs naar Keulen, kon ik dan 8 uur op wachten in Parijs. Met vriendelijk vragen en proberen te onderhandelen niets bereikt..
Dat was dus de laatste keer dat ik mijn fatsoen heb gehouden. Betekend niet dat ik nu als een Tokkie voor de balie sta, maar ik weet zeker dat de persoon achter de balie het niet leuk vind.
Ze maken ook uitzonderingen voor mensen zonder pasjes en BC vluchten Maar dat is inderdaad een kunst, op een aardige manier krijgen wat je wil.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 10:29 schreef Bajskorv het volgende:
[..]
Ja, dat vind ik dan dus wel weer licht tokkie gedrag, maar iedereen heeft zijn eigen manier. Ik bereik eigenlijk altijd wel wat ik wil met gewoon vriendelijk zijn en een beetje medewerking los te kweken bij de baliemedewerker, da's ook een kunst. Daarbij dus een stapel FF kaarten en een profiel met bijna enkel BC vluchten, dan maken ze vaak wel uitzonderingen.
Natuurlijk, maar het gaat makkelijker. Dat merk ik zelf ook als ik prive met een vreemde airline vlieg zonder status, alles is net even lastiger. Ook niet gek als ik zie wat mijn baas elk jaar uit geeft aan mijn reizen.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 11:05 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Ze maken ook uitzonderingen voor mensen zonder pasjes en BC vluchten Maar dat is inderdaad een kunst, op een aardige manier krijgen wat je wil.
ik heb het dus echt helaas twee keer mee gemaakt, een keer stond ik in Canada, en werd me de boarding pas geweigerd, omdat "volgens het systeem" mijn ESTA niet in orde was. De volgende dag, bleek dat nog steeds zo te zijn, maar in eens stond er iemand aan de balie die wel meer moeite wilde doen, en mijn avontuur in Johannesburg. Even te zwijgen over mijn discussies over beenruimte.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 10:29 schreef Bajskorv het volgende:
[..]
Ja, dat vind ik dan dus wel weer licht tokkie gedrag, maar iedereen heeft zijn eigen manier. Ik bereik eigenlijk altijd wel wat ik wil met gewoon vriendelijk zijn en een beetje medewerking los te kweken bij de baliemedewerker, da's ook een kunst. Daarbij dus een stapel FF kaarten en een profiel met bijna enkel BC vluchten, dan maken ze vaak wel uitzonderingen.
Geen idee. Niet de moeite waard om gewoon met KLM ofzo te vliegen? Gratis bagage, goedkoper de stad in, etc...quote:Op vrijdag 6 juli 2012 14:20 schreef Bienelientjee het volgende:
Is Easyjet in de zomerperiode duurder qua extra bagage?
Ik ga binnenkort nog een tripje naar Engeland maken, maar een maand geleden was die extra bagage nog maar 20 euro, nu ineens 27 euro?
Verhogen ze dat niet gewoon eens in de zoveel tijd per jaar/half jaar? Het is toevallig net 1 juli geweest.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 14:20 schreef Bienelientjee het volgende:
Is Easyjet in de zomerperiode duurder qua extra bagage?
Ik ga binnenkort nog een tripje naar Engeland maken, maar een maand geleden was die extra bagage nog maar 20 euro, nu ineens 27 euro?
Ligt aan de bestemming. Naar Londen betaal je bijv. ¤22, Glasgow ¤27 en Barcelona ¤37quote:Op vrijdag 6 juli 2012 14:20 schreef Bienelientjee het volgende:
Is Easyjet in de zomerperiode duurder qua extra bagage?
Ik ga binnenkort nog een tripje naar Engeland maken, maar een maand geleden was die extra bagage nog maar 20 euro, nu ineens 27 euro?
Ik denk dat een enkeltje Brussel met de trein voordeliger is. Kun je met dezelfde trein terug. Maar die truuk is toch ook beschikbaar vanaf Antwerpen......quote:Op vrijdag 6 juli 2012 08:06 schreef nelisb het volgende:
Makkelijk verdiend. Moet iemand me alleen weg brengen. 2,5 uur heen en 2,5 uur terug 😃
Als die search engine geen directe vlucht aanbiedt, moet je de multi city optie gebruiken. dan lukt het meestal nog wel om voor dezelfde prijs een directe vlucht AMS-NYC te boeken. Moet je wel eerst de vertrektijden goed uitvogelen.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 16:05 schreef nelisb het volgende:
Klopt via Antwerpen.
Maar nu heb ik NYC - AMS en anders een overstap in Detroit.
Neuh. Zorg wel even dat je al online ingecheckt bent.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 10:27 schreef Jorian29 het volgende:
Even een snelle vraag: Aanstaande zaterdagochtend vertrekt ons Easyjet-vliegtuig vanaf Schiphol om 09:35. 09:05 sluit de gate. Ik kom uit Apeldoorn en de trein is op z'n vroegst om 8:05 op Schiphol.
Ik reis alleen met handbagage. Kom ik te laat?
Ik heb dus 35 minuten om van trein naar instapgate te komen? En instapgate is wat? de slurf naar het vliegtuig of de plek waar je je boardingpass krijgt?quote:easyJet gaat ook weer over op haar normale incheck tijden, namelijk twee uur voor vertrek. De incheck balies zullen 40 minuten voor vertrek sluiten en passagiers die on-line hebben ingecheckt (en geen ruimbagage hebben), moeten om 25 minuten voor vertrek bij de instap gate zijn.
Dat is echt heel erg. Dat ze er uberhaubt aan denken, mijn godquote:Op vrijdag 6 juli 2012 14:05 schreef kwiwi het volgende:
Kan me nog een keer herinneren dat m'n vader de hele boel op stelten heeft gezet omdat ze, let op, een unaccompanied minor overbooked hadden en terugstuurden ! Dat kan ook gewoon écht niet, en geen enkel personeelslid dat dat begreep toen er op een aardige toon wat van werd gezegd
dat ligt aan je vliegmaatschappij. Heb je een soepele, dan is er niks an de hand. heb je een strenge dan mag je overgewicht gaan afrekenen.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 14:10 schreef zakpatat90 het volgende:
Even een vraagje:
Voor je koffer geldt een limiet van 20kg
En voor handbagage 5kg
Stel nu dat mijn koffer 21 kg weegt, wat doen ze dan?
Dankje Dan waag ik het er maar op, zo'n thuisweegschaal is toch niet helemaal betrouwbaarquote:Op zaterdag 7 juli 2012 14:12 schreef Essebes het volgende:
[..]
dat ligt aan je vliegmaatschappij. Heb je een soepele, dan is er niks an de hand. heb je een strenge dan mag je overgewicht gaan afrekenen.
Helaas niet altijd in je voordeelquote:Op zaterdag 7 juli 2012 14:16 schreef zakpatat90 het volgende:
[..]
Dankje Dan waag ik het er maar op, zo'n thuisweegschaal is toch niet helemaal betrouwbaar
Ik krijg mijn boardingpass voor mijn aansluitende vlucht Istanbul - Riyadh dus niet uitgeprint...en dat met maar een uur overstaptijd Hopelijk krijg ik hem morgen op Dusseldorf alsnog..quote:Op zaterdag 7 juli 2012 10:53 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
nee, boardingpass print je thuis uit. Je gaat richting de gate die aangegeven staat en ergens onderweg kom je een veiligheidscontrole tegen en eventueel een paspoortcontrole
Je bedoelt dat het inchecken wel lukt en het printen niet? Probeer het desnoods nogmaals in een internetcafe op Dusseldorf luchthaven. Istanbul (Atatürk int. airport) heeft een gescheiden aankomst en vertrek gedeelte. De transferbalie in het aankomstgedeelte is een totale chaos. Het laatste wat je wilt, is daar aan het eind van de rij moeten aansluiten.quote:Op zondag 8 juli 2012 01:03 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Ik krijg mijn boardingpass voor mijn aansluitende vlucht Istanbul - Riyadh dus niet uitgeprint...en dat met maar een uur overstaptijd Hopelijk krijg ik hem morgen op Dusseldorf alsnog..
gewoon bij de incheck/ bagage drop off punt vragen. Als ze het daarliet kunnen zul je het in istanbul moeten regelen, maar meestalkunnen ze het daar voor je organiseren...quote:Op zondag 8 juli 2012 04:20 schreef jaco het volgende:
[..]
Je bedoelt dat het inchecken wel lukt en het printen niet? Probeer het desnoods nogmaals in een internetcafe op Dusseldorf luchthaven. Istanbul (Atatürk int. airport) heeft een gescheiden aankomst en vertrek gedeelte. De transferbalie in het aankomstgedeelte is een totale chaos. Het laatste wat je wilt, is daar aan het eind van de rij moeten aansluiten.
gebeurd wel vaker aks je vliegt op bepaalde landen/ maatschappijen. Kan goed zijn dat je voor deze vlucht dit niet kan (maar ik kan er naast zitten)quote:Op zondag 8 juli 2012 01:03 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Ik krijg mijn boardingpass voor mijn aansluitende vlucht Istanbul - Riyadh dus niet uitgeprint...en dat met maar een uur overstaptijd Hopelijk krijg ik hem morgen op Dusseldorf alsnog..
het ligt heel erg aan de voorwaarden, over het algemeen is een wijzig ticket, alleen voor de route te wijzigen in datum. Echter let op, de omboeking moet wel op een plaats met dezelfde boekings klasse, of lager. Anders moet je als nog bij betalen.quote:Op zondag 8 juli 2012 22:11 schreef hmmmz het volgende:
Weet iemand hoe het zit me de flexibele tickets van KLM? Ik ga een half jaar in de VS studeren en wil daarna nog een beetje rondreizen. Ik wil dus een flexibele terugvlucht boeken, maar kan ik dan ook het vertrekpunt wijzigen of staat het vertrekpunt vast en zijn alleen de data / tijden wijzigbaar?
Wanneer je vliegt vanaf de M-gates vanaf Schiphol dan is het 1 uur aankomen voor vertrek ruim voldoende als je alleen met handbagage reist. De M-pier is niet zo druk, en bij meerdere vluchten zijn er meerdere security check points open. De M-pier is voor vluchten binnen het Schengen gebied.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 10:53 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
nee, boardingpass print je thuis uit. Je gaat richting de gate die aangegeven staat en ergens onderweg kom je een veiligheidscontrole tegen en eventueel een paspoortcontrole
Net maar even met KLM gebeld. Die zeggen gelukkig dat wijzigen van vertrekpunt mogelijk is. Moet telefonisch en bij het ticket wat voor mij het gunstigste is kost wijzigen 120 euro. Verder krijg je bij een goedkopere vlucht een deel van het bedrag terug (of verrekend met die 120 euro) en bij een duurdere vlucht moet je natuurlijk bijbetalen.quote:Op zondag 8 juli 2012 23:23 schreef bunnahabhain het volgende:
[..]
het ligt heel erg aan de voorwaarden, over het algemeen is een wijzig ticket, alleen voor de route te wijzigen in datum. Echter let op, de omboeking moet wel op een plaats met dezelfde boekings klasse, of lager. Anders moet je als nog bij betalen.
Er zijn eventueel re-validatie kosten bij, en als je via een reisbureau hebt geboekt, kunnen die ook nog een fee er zetten. ik weet dat het reisbureau van mijn werk 50,- daar standaard voor vraagt.
Ik heb een keer voor de Pasen in Canada gezeten, en toen kwam ik er achter dat ik goedkoper uit was een compleet nieuw ticket te kopen, als de vlucht te laten omzetten.
Soms heb je geluk overigens, als je online kan inchecken. Hoef je de tussenstap niet meer te doen en kun je direct naar Amsterdam gaan.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 07:46 schreef nelisb het volgende:
Kan ik dat nog doen.
Opstappen in Brussel en vanaf Amsterdam gewoon naar huis.
Wel omslachtig maar scheelt toch 200¤.
Op je ticket kan je gewoon je aangetrouwde naam invullen als het op je paspoort staat.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 02:22 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
Bellen. Maar de kans is groot dat het je gaat kosten. Het is een makkelijke manier van geld verdienen.
Gelukkig gaat het om een proef op één route, maar ik vermoed dat het boardingproces op deze manier nou niet versneld gaat worden, integendeel, de discussie die dit bij de gate gaat opleveren als tassen maar iets te groot zijn zal bij elke vlucht weer terug gaan komen.quote:Wat is het verschil tussen de verschillende soorten handbagage? – DE MAAT!
1.Kleine handbagage:
-Als uw handbagage 42 x 32 x 25 cm of kleiner is, mag het gratis mee aan boord. De tas moet onder de stoel voor u passen. Het maximaal toegestane gewicht is 10 kg.
2.Grote handbagage:
Als uw handbagage groter is dan een kleine handbagegetas, maar niet groter dan 55 x 40 x 20 cm, dan mag u deze voor de nieuw geïntroduceerde prijs van ¤ 10,– meenemen aan boord. De tas moet in het bagagerek passen. Het maximaal toegestane gewicht is 10 kg.
Niet zozeer de bemanning aan boord, die kan dan wel wat eenvoudiger verzoeken kleinere items onder de stoel voor je te leggen als je niet betaald hebt voor handbagage en er moet een grotere rolkoffer in de bagagebak worden geplaatst, maar voor het grondpersoneel wordt het een wat meer stressvollere ervaring, want elke passagier die je aanspreekt over de grote van handbagage weet dat het geld gaat kosten en zal de discussie aan willen gaan.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 22:27 schreef Thetallguy het volgende:
Lijkt zo niet perse een manier om de discussie over de grootte van handbagage aan te pakken, maar gewoon een manier om extra revenue te genereren. Denk niet dat de cabincrew de boardingpass van iedereen die iets in de bagagerekken gaat leggen zal checken.. Doe het dan net zoals Spirit Airlines in de USA, gewoon altijd betalen voor carryon luggage
Gewoon de nieuwe tijd aanhouden inderdaad. Vluchtschema's wijzigen wel eens.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 12:42 schreef DevilsAndDust het volgende:
Ik vertrek binnenkort naar de VS voor een rondreis. Daar hebben we ook een binnenlandse vlucht. Nu zie ik op de site van de luchtvaartmaatschappij dat de vertrektijd van die vlucht gewijzigd is (stomtoevallig dat ik nog even keek, ook...). Op mijn ticket staat natuurlijk de oude tijd. Moet ik daar nog iets mee of maakt het verder niet uit, gewoon zorgen dat ik eerder op het vliegveld ben?
Ok, dank je wel!quote:Op dinsdag 17 juli 2012 12:48 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Gewoon de nieuwe tijd aanhouden inderdaad. Vluchtschema's wijzigen wel eens.
Iemand vragen om je op te halen? Eventueel zelfs in Rotterdam waar je om 23.45 nog naartoe kunt. En anders kun je altijd nog wachten op de eerste trein rond 4.00 of een hotel nemen, zijn er genoeg rond schiphol waarvan de shuttlebus om die tijd nog rijdt.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 15:29 schreef zipcon het volgende:
In September heb ik een terugvlucht naar Schiphol om 22:20. Zou ik al met mijn koffers om 23:00 naar de trein kunnen stappen? Ik zou namelijk naar Breda moeten maar de laatste trein is al om 23:10.
Maar ik denk dat met de landing op de tarmac om 22:20, een kwartier taxieën en dan nog hordes mensen voorbij lopen het al 23:30 zal zijn Ik ben al meerdere keren op Schiphol geweest dus ik weet wel hoe het werkt, maar toch nog niet zo laat 's avonds.
Zijn er andere mogelijkheden om in Breda te geraken tussen 23:00 en 1:00 afgezien van de taxi, dus via bus, trein?
Die nachttrein naar R'dam zal al veel helpen Bedankt!quote:Op dinsdag 17 juli 2012 15:36 schreef kwiwi het volgende:
Iemand vragen om je op te halen? Eventueel zelfs in Rotterdam waar je om 23.45 nog naartoe kunt. En anders kun je altijd nog wachten op de eerste trein rond 4.00 of een hotel nemen, zijn er genoeg rond schiphol waarvan de shuttlebus om die tijd nog rijdt.
afhankelijk van hoeveel tijd je hebt ga je je vervelen, of je loopt een rondje door het vliegveld, of je loopt naar je gate en gaat daar wachten.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 17:29 schreef _Loki het volgende:
Hoe werkt overstappen eigenlijk?
Ik begrijp dat ik mijn boarding pass voor het instappen in Kuala Lumpur al krijg bij het inchecken in Amsterdam, dus dat ik me daar geen zorgen over hoef te maken. M'n baggage wordt ook doorgelabeld tot m'n eindbestemming. Dus dan kom ik aan in KL, en dan?
Ik heb 3,5 uur de tijd, dus het is in ieder geval genoeg denk ik. Maar dan loop je gewoon het vliegtuig uit, en dan gewoon bordjes volgen naar de andere gate?quote:Op dinsdag 17 juli 2012 17:52 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
afhankelijk van hoeveel tijd je hebt ga je je vervelen, of je loopt een rondje door het vliegveld, of je loopt naar je gate en gaat daar wachten.
3.5 uur is meer dan genoeg. En inderdaad, gewoon het vliegtuig uitlopen en bordjes volgen naar de volgende gate. Wel even op de monitors kijken of je vlucht wel van de gate vertrekt die op je boardingkaart staat.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 18:14 schreef _Loki het volgende:
[..]
Ik heb 3,5 uur de tijd, dus het is in ieder geval genoeg denk ik. Maar dan loop je gewoon het vliegtuig uit, en dan gewoon bordjes volgen naar de andere gate?
soms zijn er wat verschillen, maar het algemene begrip is connecting flights. vaak moet je die borden volgen. soms moet je nog langs een trasfer desk, waar je, je op volgende boarding card krijgt.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 18:14 schreef _Loki het volgende:
[..]
Ik heb 3,5 uur de tijd, dus het is in ieder geval genoeg denk ik. Maar dan loop je gewoon het vliegtuig uit, en dan gewoon bordjes volgen naar de andere gate?
Mijn record staat op 18.02 landing, 18.04 bij de gate, 18.08 uit het vliegtuig en 18.15 in de trein. Met alleen handbagage uiteraard, maar wel inclusief het kopen van een treinkaartje.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 17:52 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
afhankelijk van hoeveel tijd je hebt ga je je vervelen, of je loopt een rondje door het vliegveld, of je loopt naar je gate en gaat daar wachten.
@ zipcorn: ik heb het wel eens gehaald in 40 minuten op schiphol, afhankelijk van hoe snel je bagage komt. Als je met alleen handbage komt dan moet het makkelijk lukken.
Was dat via het Schengengebied?quote:Op dinsdag 17 juli 2012 19:56 schreef ozzietukker het volgende:
Mijn record staat op 18.02 landing, 18.04 bij de gate, 18.08 uit het vliegtuig en 18.15 in de trein. Met alleen handbagage uiteraard, maar wel inclusief het kopen van een treinkaartje.
Dat was inderdaad via het Schengengebied en ik heb wel stevig door moeten stappen, maar uiteindelijk gemakkelijk haalbaar.quote:
Ja, dat probeer ik ook altijd idd. WC kan altijd daarna nog, zeker als ik toch nog op m'n koffer wachten moet.quote:Op woensdag 18 juli 2012 19:16 schreef ozzietukker het volgende:
Overigens, bij de paspoortcontrole, als je voor de meute van een geland vliegtuig uitloopt bij aankomst in de avonduren is het meestal niet druk bij de paspoortcontrole en loop je zo door, wanneer je rustig aan doet, eerst naar de WC gaat na de vlucht, dan sta je achteraan en sta je soms enige tijd in de rij.
Goed idee Ik reis wel vaak buiten Europa maar voor de tussenlanding in Schengen ben ik de procedure vergeten (meestal ga ik via LHR, the horror :s ). Word je dan op de tussenlanding gecheckt en niet langer in Schiphol? Of word je enkel aan je eindbestemming om de paspoorten gevraagd?quote:Op woensdag 18 juli 2012 19:16 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Dat was inderdaad via het Schengengebied en ik heb wel stevig door moeten stappen, maar uiteindelijk gemakkelijk haalbaar.
Overigens, bij de paspoortcontrole, als je voor de meute van een geland vliegtuig uitloopt bij aankomst in de avonduren is het meestal niet druk bij de paspoortcontrole en loop je zo door, wanneer je rustig aan doet, eerst naar de WC gaat na de vlucht, dan sta je achteraan en sta je soms enige tijd in de rij.
Je wordt in de Schengen zone gecontroleerd op het moment dat je de Schengen zone uitgaat, dus wanneer je opstapt in Amsterdam, vliegt naar Frankfurt en vanaf daar naar Singapore reist wordt de paspoortcontrole uitgevoerd in Duitsland op Frankfurt Airport.quote:Op donderdag 19 juli 2012 11:20 schreef zipcon het volgende:
[..]
Goed idee Ik reis wel vaak buiten Europa maar voor de tussenlanding in Schengen ben ik de procedure vergeten (meestal ga ik via LHR, the horror :s ). Word je dan op de tussenlanding gecheckt en niet langer in Schiphol? Of word je enkel aan je eindbestemming om de paspoorten gevraagd?
Mss heb ik wel geluk en zit er gen kat op de korte eindvlucht. Dan rolt mijn koffer er snel uit
Ik heb ze altijd gewoon meegenomen.quote:Op vrijdag 20 juli 2012 15:25 schreef electronique het volgende:
mag je kleine spuitbusjes (bv met deodorant) meenemen in het vliegtuig? ik dacht van niet maar een collega zei weer van wel..
Ja, het mag. Ik nam al jaren speciaal rollers mee, toen ik er achter kwam dat spuitbussen, mits kleiner dan 100 ml, gewoon mogen.quote:Op vrijdag 20 juli 2012 15:25 schreef electronique het volgende:
mag je kleine spuitbusjes (bv met deodorant) meenemen in het vliegtuig? ik dacht van niet maar een collega zei weer van wel..
quote:Op vrijdag 20 juli 2012 15:49 schreef bunnahabhain het volgende:
voor bepaalde mensen, en vooral op bepaalde vluchten, laten we het hopen
ik neem er altijd twee mee, om eventueel aan mijn buren uit te delen (samen met een rolletje mentos)
nee, dat is gewoon de constructie.quote:
Nee hoor, volkomen logisch. Als jij 100 pakken melk koopt ipv één ben je ook goedkoper uit.quote:
het zit je niet lekker hehquote:Op zaterdag 21 juli 2012 10:06 schreef static het volgende:
Wat een teringterminal zeg. Lijkt wel een mortuarium.
Plus het feit dat ticketprijzen voor een bepaalde erg fluctueren met de tijd. Kan zo een verschil van paar 100 euro inzitten. Als een operator dus op een goedkoop moment tickets inkoopt, kunnen die op een ander moment onder de prijs van dat moment verkocht worden.quote:Op vrijdag 20 juli 2012 18:27 schreef bunnahabhain het volgende:
[..]
nee, dat is gewoon de constructie.
Die sites, kopen bij de KLM een bepaald aantal vlieg kilometers op bepaalde trajecten. Of kopen die weer over van reis organisaties. Daardoor kunnen ze die vluchten goedkoper aanbieden.
Mijn vakantie dit jaar naar Johannesburg, was bij TIX,NL ongeveer 800,- terwijl het via Lufthansa iets van 1000,- kostte. Het reis bureau waar ik normaal altijd mijn zakelijke vluchten boek, moest 850,- betalen voor het ticket.
Ik ben zelfs in Frankfurt naar de klanten service van Lufthansa geweest, en wat geflapperd met mijn silver card, maar kreeg het ook niet goedkoper.
Nogal.quote:
echtquote:Op zaterdag 21 juli 2012 16:38 schreef static het volgende:
Anyway, zit nu op CDG en daar is ook wel wat op aan te merken.
ik heb op zich graag CDG, buiten dan dat ik mijn fiets mis, op het moment dat ik de pier verlaat.quote:Op zaterdag 21 juli 2012 16:38 schreef static het volgende:
CDG en daar is ook wel wat op aan te merken.
Zou niet weten waarom niet, maar dan wel als odd sized luggage tenzij je alles in je koffer weet te proppenquote:Op woensdag 25 juli 2012 09:15 schreef polariteit het volgende:
Ik wil aan de andere kant van de oceaan eens een keer gaan kamperen. Iemand die misschien weet of je tent en andere kampeerspullen mee mag nemen als bagage het vliegtuig in?
Die moet je echt van tevoren reserveren.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 17:45 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Weet niet goed welk topic, maar probeer maar hier.. Er zijn best veel taxi bedrijven die adverteren met 40 E oid van Utrecht naar schiphol. Weet iemand of deze ook klaar staan op Schiphol voor de terugweg of moet je dan reserveren?
Nu op Moskou trouwens, wat een bizar personeel nooit zo ongeïnteresseerd/onbeschoft behandeld. Mooi visitekaartje voor je land
Is je intercontinentale vlucht naar Sao Paolo toe ook met TAM? In dat geval moet het geen probleem zijn namelijk, dan is het missen van de connectie hun eigen schuld.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 19:52 schreef Masanga het volgende:
Bedankt voor je antwoord LangeTabbetje!
Omdat we op een ander forum een ander antwoord kregen, hebben we voor de zekerheid toch maar eens naar TAM gebeld. Ik post hun antwoord hier even, zodat het voor anderen in de toekomst misschien ook nog nuttig kan zijn. Wanneer je voor je 1e vlucht niet op komt dagen omdat je (1) niet bent ingecheckt of (2) je bagage niet op tijd dropt hoewel je wel online ben ingecheckt op voorhand - dan zul je die vlucht verliezen alsook de daaropvolgende vluchten in dezelfde boeking! Ook al zijn die tien dagen later... Je krijgt dus een 'no show'-status voor die eerste vlucht en alle andere. Verdorie!
Helaas, we vliegen op Rio (ipv GRU) met Alitalia (ben erg benieuwd naar hun nieuwe A330's).quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 20:02 schreef Thetallguy het volgende:
[..]
Is je intercontinentale vlucht naar Sao Paolo toe ook met TAM? In dat geval moet het geen probleem zijn namelijk, dan is het missen van de connectie hun eigen schuld.
Je hebt aangegeven dat de reis in 1 'boeking' is gedaan. Betekent dit dat er ook 1 ticket is uitgegeven?quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 20:12 schreef Masanga het volgende:
[..]
Helaas, we vliegen op Rio (ipv GRU) met Alitalia (ben erg benieuwd naar hun nieuwe A330's).
Beter dat we het nu weten dan het op het moment zelf te moeten ontdekken uiteraard.
Meestal wel ja.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 11:41 schreef slangpie het volgende:
hoe zit dat eigenlijk met adreslabels aan de koffers?
gaan met 20 minuten van huis weg, met beachmasters, en dus digitale tickets.
krijg je die daar of?
heb nog nooit gevlogen
Ik stop zelf altijd een A4tje in m'n koffer met een naam, emailadres en telefoonnummer waar ik op te bereiken ben als iemand de koffer heeft gevonden.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 11:41 schreef slangpie het volgende:
hoe zit dat eigenlijk met adreslabels aan de koffers?
gaan met 20 minuten van huis weg, met beachmasters, en dus digitale tickets.
krijg je die daar of?
heb nog nooit gevlogen
Doe jij je koffer niet op slotquote:Op donderdag 9 augustus 2012 11:49 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Ik stop zelf altijd een A4tje in m'n koffer met een naam, emailadres en telefoonnummer waar ik op te bereiken ben als iemand de koffer heeft gevonden.
Niet altijd, naar de VS sowieso niet. En ik heb ook koffers met een rits.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 11:50 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Doe jij je koffer niet op slot
Wel leuk btw, 1e keer vliegen Ging zelf ook pas op m'n 18e ofzo.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 11:41 schreef slangpie het volgende:
hoe zit dat eigenlijk met adreslabels aan de koffers?
gaan met 20 minuten van huis weg, met beachmasters, en dus digitale tickets.
krijg je die daar of?
heb nog nooit gevlogen
Ah. Toch een beetje omslachtigquote:Op donderdag 9 augustus 2012 11:50 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Niet altijd, naar de VS sowieso niet. En ik heb ook koffers met een rits.
Nee niet echt, ik heb een standaardformulier waar ik alleen maar steeds de vluchtgegevens op in hoef te vullen en dan dan druk ik op printenquote:Op donderdag 9 augustus 2012 11:52 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Ah. Toch een beetje omslachtig
omdat kans op inbraak? klopt.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 11:49 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Ik stop zelf altijd een A4tje in m'n koffer met een naam, emailadres en telefoonnummer waar ik op te bereiken ben als iemand de koffer heeft gevonden.
Schrijf nooit je eigen adres erop (!)
Ja, voor jou valt het wel mee, maar ik denk dat de vinder er toch een tijdje mee rondloopt voordat ie een koffer gaat openmaken.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 11:54 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Nee niet echt, ik heb een standaardformulier waar ik alleen maar steeds de vluchtgegevens op in hoef te vullen en dan dan druk ik op printen
Wat er moet staan? Het telefoonnummer waar je op te bereiken bent is wel handigquote:Op donderdag 9 augustus 2012 11:55 schreef slangpie het volgende:
[..]
omdat kans op inbraak? klopt.
denk dat ik zobiezo mn naam/telefoonnr op de koffer zet aan zo'n klein labeltje wat er standaard aan zit.
wat moet er voor mn nr staan? +31 of het land waar ik naar toe ga?
inderdaad:) lijkt me wel lachenquote:Op donderdag 9 augustus 2012 11:52 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Wel leuk btw, 1e keer vliegen Ging zelf ook pas op m'n 18e ofzo.
[..]
Ah. Toch een beetje omslachtig
Mooiquote:
Dan is het gelijk een stuk vervelender Lekker genieten van 1e vakantievluchtjequote:Op donderdag 9 augustus 2012 11:56 schreef slangpie het volgende:
[..]
inderdaad:) lijkt me wel lachen
waarschijnlijk moet ik vanaf februari ofzo nog veel meer vliegen de wereld over bij mn nieuwe baas
De 'vinder' is doorgaans vliegveldpersoneel dat wel weet waar informatie over de eigenaar te vinden is. Het vel ligt dan ook helemaal bovenop - niet te missenquote:Op donderdag 9 augustus 2012 11:56 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Ja, voor jou valt het wel mee, maar ik denk dat de vinder er toch een tijdje mee rondloopt voordat ie een koffer gaat openmaken.
vliegen niet met klm, met bulgaria airquote:Op donderdag 9 augustus 2012 11:56 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Mooi
Dikke storing bij KLM trouwens.
Alle vluchten vertraagd.
Nou, 12 uur opgevouwen in een vliegtuig zitten is niet echt iets wat ik voor m'n lol doe hoor..quote:
Als je voor het werk 12 uur moet vliegen mag ik toch aannemen dat je minstens in business class wordt gezet?quote:Op donderdag 9 augustus 2012 11:59 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Nou, 12 uur opgevouwen in een vliegtuig zitten is niet echt iets wat ik voor m'n lol doe hoor..
Ik moet (nog) niet vliegen voor m'n werk maar het gaat hier inderdaad allemaal economy. En van junior tot principal niveau Meeste vluchten richting zuid-oost azie dus ook wel 12 uur of meer..quote:Op donderdag 9 augustus 2012 12:00 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Als je voor het werk 12 uur moet vliegen mag ik toch aannemen dat je minstens in business class wordt gezet?
Hier is het bij 4+ uur sowieso business class.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 12:01 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Ik moet (nog) niet vliegen voor m'n werk maar het gaat hier inderdaad allemaal economy. En van junior tot principal niveau Meeste vluchten richting zuid-oost azie dus ook wel 12 uur of meer..
Ik ben er toch vrij zeker van dat ze dat niet doen, tenzij ze dat prive betalenquote:Op donderdag 9 augustus 2012 12:02 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Waarbij het principal niveau zich natuurlijk laat upgraden richting business
Hmwa, veel vliegen en een frequent flyer programma doet ook meestal een hoop goeds.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 12:04 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Ik ben er toch vrij zeker van dat ze dat niet doen, tenzij ze dat prive betalen
Zou kunnen hoor, dat weet ik niet. Misschien dat ze dan de enkele keer dat ze alleen vliegen upgraden. 9 van de 10 keer gaat men in teams en weet zeker dat ze niet apart gaan zittenquote:Op donderdag 9 augustus 2012 12:06 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Hmwa, veel vliegen en een frequent flyer programma doet ook meestal een hoop goeds.
Zoveel gratis upgrades hoef je daarmee niet te verwachten.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 12:06 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Hmwa, veel vliegen en een frequent flyer programma doet ook meestal een hoop goeds.
ik vlieg voor mijn werk, maar het liefst hadden ze een honden kennel voor me geregeld.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 12:00 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Als je voor het werk 12 uur moet vliegen mag ik toch aannemen dat je minstens in business class wordt gezet?
Ongelofelijk..quote:Op donderdag 9 augustus 2012 13:18 schreef bunnahabhain het volgende:
[..]
ik vlieg voor mijn werk, maar het liefst hadden ze een honden kennel voor me geregeld.
Tegenwoordig laten veel bedrijven hun medewerkers Economy vliegen hoor.. zelfs op transatlantische vluchten. Bij ons vliegt zelfs hoger management vaker economy. Het is niet meer zo als 10-15 jaar geleden dat Business class standaard is overal.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 13:18 schreef bunnahabhain het volgende:
[..]
ik vlieg voor mijn werk, maar het liefst hadden ze een honden kennel voor me geregeld.
ik ben blij dat er nog geen discussies zijn om structureel cheap-ass bagger te vliegen als Iberia ofzo.quote:
Prive doe ik het ook alleen op punten, maar voor werk slaap ik op die 12-13 uur durende vluchten toch echt graag een normaal nachtje. In business is dat goed mogelijk, in economy gewoon veel minder. Ik boek ook meestal de red-eye, dan slaap ik lekker door de vlucht heen. Zo leuk is vliegen tenslotten niet. En het voordeel van de lounge is ook maar beperkt, die skip ik toch meestal.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 15:03 schreef bunnahabhain het volgende:
[..]
ik ben blij dat er nog geen discussies zijn om structureel cheap-ass bagger te vliegen als Iberia ofzo.
op zich, voor mij hoeft die BC ook niet zo, enigste wat ik fijn zou vinden op langere vluchten is wat extra beenruimte omdat ik groot ben.
de rest interesseert mij eigenlijk niet zoveel, vanwege mijn status heb ik mooi toegang tot de BC lounche da's wel lekker om even te chillen, de rest, doet mij niet zo. privé zou ik het ook niet vliegen.
Ik vraag me toch af waarom je dat laatste zo specifiek meldt?quote:Op donderdag 9 augustus 2012 11:49 schreef kwiwi het volgende:
Ik stop zelf altijd een A4tje in m'n koffer met een naam, emailadres en telefoonnummer waar ik op te bereiken ben als iemand de koffer heeft gevonden.
Schrijf nooit je eigen adres erop (!)
Poeh, da's bij mij ook niet zo idd. Premium Economy is dan vaak weer geen probleem en dat vliegt op zich ook prima.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 12:03 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Hier is het bij 4+ uur sowieso business class.
De reden is dat een onbekende in de trein of de bus onderweg naar Schiphol je adres van het label zou kunnen lezen. Diegene kan dan een inbraak plannen met de aanname dat er niemand thuis is de komende dagen.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 01:08 schreef LintuxCx het volgende:
[..]
Ik vraag me toch af waarom je dat laatste zo specifiek meldt?
De echte reden dat je niet je eigen adres op je tas moet plakken, is natuurlijk dat je tas dan naar je huis wordt gestuurd, in plaats van naar je vakantieadres!quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 05:13 schreef jaco het volgende:
[..]
De reden is dat een onbekende in de trein of de bus onderweg naar Schiphol je adres van het label zou kunnen lezen. Diegene kan dan een inbraak plannen met de aanname dat er niemand thuis is de komende dagen.
De kans hierop lijkt niet zo vreselijk hoog, maar ik houd er zelf ook rekening mee. Ik bevestig het label pas na aankomst op de luchthaven.
Ik meen ook dat labels en etiketten aan je koffer de aandacht trekken van zakkenrollers. Dit geeft het signaal dat je net gearriveerd bent en mogelijk gedesorienteerd in een onbekende omgeving. Ik haal daarom altijd alles van mijn koffer af, direct na de douane passage.
Dat is jouw reden, maar je mag die wat mij betreft 'echt' noemenquote:Op vrijdag 10 augustus 2012 05:24 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
De echte reden dat je niet je eigen adres op je tas moet plakken, is natuurlijk dat je tas dan naar je huis wordt gestuurd, in plaats van naar je vakantieadres!
Hoe weet je dan op welk moment de koffer gevonden is? Zonder label kunnen ze geen kontakt met je opnemen.quote:Ik doe zelf trouwens nooit een label aan m'n tas. Mocht de tas kwijtraken, dan kan ik hem op het vliegveld wel komen ophalen, denk ik zo (nog nooit iets kwijtgeraakt).
Omdat het een visitekaartje voor inbrekers is als het duidelijk zichtbaar aan je koffer zit (me verteld door politie). Hoewel mensen tegenwoordig ook alles op facebook e.d. zetten dus wellicht zijn inbrekers luier geworden en doen ze de voorbereiding nu liever via de computerquote:Op vrijdag 10 augustus 2012 01:08 schreef LintuxCx het volgende:
[..]
Ik vraag me toch af waarom je dat laatste zo specifiek meldt?
Als je koffer niet van de band rolt bij aankomst ga je natuurlijk met je bagagebewijs (wat meestal op de achterkant van je boardingpass geplakt wordt) naar de balie van de afhandelaar. Hier vul je een formuliertje in met je contactgegevens, en vervolgens gaan ze op zoek naar je koffer adv. de bagage tracing code die op de bagtag met barcode staat die ze bij het inchecken aan je tas hangenquote:Op vrijdag 10 augustus 2012 05:54 schreef jaco het volgende:
[..]
Hoe weet je dan op welk moment de koffer gevonden is? Zonder label kunnen ze geen kontakt met je opnemen.
Haha denk jij dat echt?quote:Op donderdag 9 augustus 2012 12:00 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Als je voor het werk 12 uur moet vliegen mag ik toch aannemen dat je minstens in business class wordt gezet?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |