Ja, het mag. Ik nam al jaren speciaal rollers mee, toen ik er achter kwam dat spuitbussen, mits kleiner dan 100 ml, gewoon mogen.quote:Op vrijdag 20 juli 2012 15:25 schreef electronique het volgende:
mag je kleine spuitbusjes (bv met deodorant) meenemen in het vliegtuig? ik dacht van niet maar een collega zei weer van wel..
quote:Op vrijdag 20 juli 2012 15:49 schreef bunnahabhain het volgende:
voor bepaalde mensen, en vooral op bepaalde vluchten, laten we het hopen
ik neem er altijd twee mee, om eventueel aan mijn buren uit te delen (samen met een rolletje mentos)
nee, dat is gewoon de constructie.quote:
Nee hoor, volkomen logisch. Als jij 100 pakken melk koopt ipv één ben je ook goedkoper uit.quote:
het zit je niet lekker hehquote:Op zaterdag 21 juli 2012 10:06 schreef static het volgende:
Wat een teringterminal zeg. Lijkt wel een mortuarium.
Plus het feit dat ticketprijzen voor een bepaalde erg fluctueren met de tijd. Kan zo een verschil van paar 100 euro inzitten. Als een operator dus op een goedkoop moment tickets inkoopt, kunnen die op een ander moment onder de prijs van dat moment verkocht worden.quote:Op vrijdag 20 juli 2012 18:27 schreef bunnahabhain het volgende:
[..]
nee, dat is gewoon de constructie.
Die sites, kopen bij de KLM een bepaald aantal vlieg kilometers op bepaalde trajecten. Of kopen die weer over van reis organisaties. Daardoor kunnen ze die vluchten goedkoper aanbieden.
Mijn vakantie dit jaar naar Johannesburg, was bij TIX,NL ongeveer 800,- terwijl het via Lufthansa iets van 1000,- kostte. Het reis bureau waar ik normaal altijd mijn zakelijke vluchten boek, moest 850,- betalen voor het ticket.
Ik ben zelfs in Frankfurt naar de klanten service van Lufthansa geweest, en wat geflapperd met mijn silver card, maar kreeg het ook niet goedkoper.
Nogal.quote:
echtquote:Op zaterdag 21 juli 2012 16:38 schreef static het volgende:
Anyway, zit nu op CDG en daar is ook wel wat op aan te merken.
ik heb op zich graag CDG, buiten dan dat ik mijn fiets mis, op het moment dat ik de pier verlaat.quote:Op zaterdag 21 juli 2012 16:38 schreef static het volgende:
CDG en daar is ook wel wat op aan te merken.
Zou niet weten waarom niet, maar dan wel als odd sized luggage tenzij je alles in je koffer weet te proppenquote:Op woensdag 25 juli 2012 09:15 schreef polariteit het volgende:
Ik wil aan de andere kant van de oceaan eens een keer gaan kamperen. Iemand die misschien weet of je tent en andere kampeerspullen mee mag nemen als bagage het vliegtuig in?
Die moet je echt van tevoren reserveren.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 17:45 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Weet niet goed welk topic, maar probeer maar hier.. Er zijn best veel taxi bedrijven die adverteren met 40 E oid van Utrecht naar schiphol. Weet iemand of deze ook klaar staan op Schiphol voor de terugweg of moet je dan reserveren?
Nu op Moskou trouwens, wat een bizar personeelnooit zo ongeïnteresseerd/onbeschoft behandeld. Mooi visitekaartje voor je land
Is je intercontinentale vlucht naar Sao Paolo toe ook met TAM? In dat geval moet het geen probleem zijn namelijk, dan is het missen van de connectie hun eigen schuld.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 19:52 schreef Masanga het volgende:
Bedankt voor je antwoord LangeTabbetje!
Omdat we op een ander forum een ander antwoord kregen, hebben we voor de zekerheid toch maar eens naar TAM gebeld. Ik post hun antwoord hier even, zodat het voor anderen in de toekomst misschien ook nog nuttig kan zijn. Wanneer je voor je 1e vlucht niet op komt dagen omdat je (1) niet bent ingecheckt of (2) je bagage niet op tijd dropt hoewel je wel online ben ingecheckt op voorhand - dan zul je die vlucht verliezen alsook de daaropvolgende vluchten in dezelfde boeking! Ook al zijn die tien dagen later... Je krijgt dus een 'no show'-status voor die eerste vlucht en alle andere. Verdorie!
Helaas, we vliegen op Rio (ipv GRU) met Alitalia (ben erg benieuwd naar hun nieuwe A330's).quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 20:02 schreef Thetallguy het volgende:
[..]
Is je intercontinentale vlucht naar Sao Paolo toe ook met TAM? In dat geval moet het geen probleem zijn namelijk, dan is het missen van de connectie hun eigen schuld.
Je hebt aangegeven dat de reis in 1 'boeking' is gedaan. Betekent dit dat er ook 1 ticket is uitgegeven?quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 20:12 schreef Masanga het volgende:
[..]
Helaas, we vliegen op Rio (ipv GRU) met Alitalia (ben erg benieuwd naar hun nieuwe A330's).
Beter dat we het nu weten dan het op het moment zelf te moeten ontdekken uiteraard.
Meestal wel ja.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 11:41 schreef slangpie het volgende:
hoe zit dat eigenlijk met adreslabels aan de koffers?
gaan met 20 minuten van huis weg, met beachmasters, en dus digitale tickets.
krijg je die daar of?
heb nog nooit gevlogen
Ik stop zelf altijd een A4tje in m'n koffer met een naam, emailadres en telefoonnummer waar ik op te bereiken ben als iemand de koffer heeft gevonden.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 11:41 schreef slangpie het volgende:
hoe zit dat eigenlijk met adreslabels aan de koffers?
gaan met 20 minuten van huis weg, met beachmasters, en dus digitale tickets.
krijg je die daar of?
heb nog nooit gevlogen
Doe jij je koffer niet op slotquote:Op donderdag 9 augustus 2012 11:49 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Ik stop zelf altijd een A4tje in m'n koffer met een naam, emailadres en telefoonnummer waar ik op te bereiken ben als iemand de koffer heeft gevonden.
Niet altijd, naar de VS sowieso niet. En ik heb ook koffers met een rits.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 11:50 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Doe jij je koffer niet op slot
Wel leuk btw, 1e keer vliegenquote:Op donderdag 9 augustus 2012 11:41 schreef slangpie het volgende:
hoe zit dat eigenlijk met adreslabels aan de koffers?
gaan met 20 minuten van huis weg, met beachmasters, en dus digitale tickets.
krijg je die daar of?
heb nog nooit gevlogen
Ah. Toch een beetje omslachtigquote:Op donderdag 9 augustus 2012 11:50 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Niet altijd, naar de VS sowieso niet. En ik heb ook koffers met een rits.
Nee niet echt, ik heb een standaardformulier waar ik alleen maar steeds de vluchtgegevens op in hoef te vullen en dan dan druk ik op printenquote:Op donderdag 9 augustus 2012 11:52 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Ah. Toch een beetje omslachtig
omdat kans op inbraak? klopt.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 11:49 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Ik stop zelf altijd een A4tje in m'n koffer met een naam, emailadres en telefoonnummer waar ik op te bereiken ben als iemand de koffer heeft gevonden.
Schrijf nooit je eigen adres erop (!)
Ja, voor jou valt het wel mee, maar ik denk dat de vinder er toch een tijdje mee rondloopt voordat ie een koffer gaat openmaken.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 11:54 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Nee niet echt, ik heb een standaardformulier waar ik alleen maar steeds de vluchtgegevens op in hoef te vullen en dan dan druk ik op printen
Wat er moet staan? Het telefoonnummer waar je op te bereiken bent is wel handigquote:Op donderdag 9 augustus 2012 11:55 schreef slangpie het volgende:
[..]
omdat kans op inbraak? klopt.
denk dat ik zobiezo mn naam/telefoonnr op de koffer zet aan zo'n klein labeltje wat er standaard aan zit.
wat moet er voor mn nr staan? +31 of het land waar ik naar toe ga?
inderdaad:) lijkt me wel lachenquote:Op donderdag 9 augustus 2012 11:52 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Wel leuk btw, 1e keer vliegenGing zelf ook pas op m'n 18e ofzo.
[..]
Ah. Toch een beetje omslachtig
Mooiquote:
Dan is het gelijk een stuk vervelenderquote:Op donderdag 9 augustus 2012 11:56 schreef slangpie het volgende:
[..]
inderdaad:) lijkt me wel lachen
waarschijnlijk moet ik vanaf februari ofzo nog veel meer vliegen de wereld over bij mn nieuwe baas
De 'vinder' is doorgaans vliegveldpersoneel dat wel weet waar informatie over de eigenaar te vinden is. Het vel ligt dan ook helemaal bovenop - niet te missenquote:Op donderdag 9 augustus 2012 11:56 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Ja, voor jou valt het wel mee, maar ik denk dat de vinder er toch een tijdje mee rondloopt voordat ie een koffer gaat openmaken.
vliegen niet met klm, met bulgaria airquote:Op donderdag 9 augustus 2012 11:56 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Mooi![]()
Dikke storing bij KLM trouwens.
Alle vluchten vertraagd.
Nou, 12 uur opgevouwen in een vliegtuig zitten is niet echt iets wat ik voor m'n lol doe hoor..quote:
Als je voor het werk 12 uur moet vliegen mag ik toch aannemen dat je minstens in business class wordt gezet?quote:Op donderdag 9 augustus 2012 11:59 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Nou, 12 uur opgevouwen in een vliegtuig zitten is niet echt iets wat ik voor m'n lol doe hoor..
Ik moet (nog) niet vliegen voor m'n werk maar het gaat hier inderdaad allemaal economy. En van junior tot principal niveauquote:Op donderdag 9 augustus 2012 12:00 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Als je voor het werk 12 uur moet vliegen mag ik toch aannemen dat je minstens in business class wordt gezet?
quote:Op donderdag 9 augustus 2012 12:01 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Ik moet (nog) niet vliegen voor m'n werk maar het gaat hier inderdaad allemaal economy. En van junior tot principal niveauMeeste vluchten richting zuid-oost azie dus ook wel 12 uur of meer..
Ik ben er toch vrij zeker van dat ze dat niet doen, tenzij ze dat prive betalenquote:Op donderdag 9 augustus 2012 12:02 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Waarbij het principal niveau zich natuurlijk laat upgraden richting business
Hmwa, veel vliegen en een frequent flyer programma doet ook meestal een hoop goeds.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 12:04 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Ik ben er toch vrij zeker van dat ze dat niet doen, tenzij ze dat prive betalen
Zou kunnen hoor, dat weet ik niet. Misschien dat ze dan de enkele keer dat ze alleen vliegen upgraden. 9 van de 10 keer gaat men in teams en weet zeker dat ze niet apart gaan zittenquote:Op donderdag 9 augustus 2012 12:06 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Hmwa, veel vliegen en een frequent flyer programma doet ook meestal een hoop goeds.
Zoveel gratis upgrades hoef je daarmee niet te verwachten.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 12:06 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Hmwa, veel vliegen en een frequent flyer programma doet ook meestal een hoop goeds.
ik vlieg voor mijn werk, maar het liefst hadden ze een honden kennel voor me geregeld.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 12:00 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Als je voor het werk 12 uur moet vliegen mag ik toch aannemen dat je minstens in business class wordt gezet?
quote:Op donderdag 9 augustus 2012 13:18 schreef bunnahabhain het volgende:
[..]
ik vlieg voor mijn werk, maar het liefst hadden ze een honden kennel voor me geregeld.
Tegenwoordig laten veel bedrijven hun medewerkers Economy vliegen hoor.. zelfs op transatlantische vluchten. Bij ons vliegt zelfs hoger management vaker economy. Het is niet meer zo als 10-15 jaar geleden dat Business class standaard is overal.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 13:18 schreef bunnahabhain het volgende:
[..]
ik vlieg voor mijn werk, maar het liefst hadden ze een honden kennel voor me geregeld.
ik ben blij dat er nog geen discussies zijn om structureel cheap-ass bagger te vliegen als Iberia ofzo.quote:
Prive doe ik het ook alleen op punten, maar voor werk slaap ik op die 12-13 uur durende vluchten toch echt graag een normaal nachtje. In business is dat goed mogelijk, in economy gewoon veel minder. Ik boek ook meestal de red-eye, dan slaap ik lekker door de vlucht heen. Zo leuk is vliegen tenslotten niet. En het voordeel van de lounge is ook maar beperkt, die skip ik toch meestal.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 15:03 schreef bunnahabhain het volgende:
[..]
ik ben blij dat er nog geen discussies zijn om structureel cheap-ass bagger te vliegen als Iberia ofzo.
op zich, voor mij hoeft die BC ook niet zo, enigste wat ik fijn zou vinden op langere vluchten is wat extra beenruimte omdat ik groot ben.
de rest interesseert mij eigenlijk niet zoveel, vanwege mijn status heb ik mooi toegang tot de BC lounche da's wel lekker om even te chillen, de rest, doet mij niet zo. privé zou ik het ook niet vliegen.
Ik vraag me toch af waarom je dat laatste zo specifiek meldt?quote:Op donderdag 9 augustus 2012 11:49 schreef kwiwi het volgende:
Ik stop zelf altijd een A4tje in m'n koffer met een naam, emailadres en telefoonnummer waar ik op te bereiken ben als iemand de koffer heeft gevonden.
Schrijf nooit je eigen adres erop (!)
Poeh, da's bij mij ook niet zo idd. Premium Economy is dan vaak weer geen probleem en dat vliegt op zich ook prima.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 12:03 schreef kwiwi het volgende:
[..]Hier is het bij 4+ uur sowieso business class.
De reden is dat een onbekende in de trein of de bus onderweg naar Schiphol je adres van het label zou kunnen lezen. Diegene kan dan een inbraak plannen met de aanname dat er niemand thuis is de komende dagen.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 01:08 schreef LintuxCx het volgende:
[..]
Ik vraag me toch af waarom je dat laatste zo specifiek meldt?
De echte reden dat je niet je eigen adres op je tas moet plakken, is natuurlijk dat je tas dan naar je huis wordt gestuurd, in plaats van naar je vakantieadres!quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 05:13 schreef jaco het volgende:
[..]
De reden is dat een onbekende in de trein of de bus onderweg naar Schiphol je adres van het label zou kunnen lezen. Diegene kan dan een inbraak plannen met de aanname dat er niemand thuis is de komende dagen.
De kans hierop lijkt niet zo vreselijk hoog, maar ik houd er zelf ook rekening mee. Ik bevestig het label pas na aankomst op de luchthaven.
Ik meen ook dat labels en etiketten aan je koffer de aandacht trekken van zakkenrollers. Dit geeft het signaal dat je net gearriveerd bent en mogelijk gedesorienteerd in een onbekende omgeving. Ik haal daarom altijd alles van mijn koffer af, direct na de douane passage.
Dat is jouw reden, maar je mag die wat mij betreft 'echt' noemenquote:Op vrijdag 10 augustus 2012 05:24 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
De echte reden dat je niet je eigen adres op je tas moet plakken, is natuurlijk dat je tas dan naar je huis wordt gestuurd, in plaats van naar je vakantieadres!
Hoe weet je dan op welk moment de koffer gevonden is? Zonder label kunnen ze geen kontakt met je opnemen.quote:Ik doe zelf trouwens nooit een label aan m'n tas. Mocht de tas kwijtraken, dan kan ik hem op het vliegveld wel komen ophalen, denk ik zo (nog nooit iets kwijtgeraakt).
Omdat het een visitekaartje voor inbrekers is als het duidelijk zichtbaar aan je koffer zit (me verteld door politie). Hoewel mensen tegenwoordig ook alles op facebook e.d. zetten dus wellicht zijn inbrekers luier geworden en doen ze de voorbereiding nu liever via de computerquote:Op vrijdag 10 augustus 2012 01:08 schreef LintuxCx het volgende:
[..]
Ik vraag me toch af waarom je dat laatste zo specifiek meldt?
Als je koffer niet van de band rolt bij aankomst ga je natuurlijk met je bagagebewijs (wat meestal op de achterkant van je boardingpass geplakt wordt) naar de balie van de afhandelaar. Hier vul je een formuliertje in met je contactgegevens, en vervolgens gaan ze op zoek naar je koffer adv. de bagage tracing code die op de bagtag met barcode staat die ze bij het inchecken aan je tas hangenquote:Op vrijdag 10 augustus 2012 05:54 schreef jaco het volgende:
[..]
Hoe weet je dan op welk moment de koffer gevonden is? Zonder label kunnen ze geen kontakt met je opnemen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |