abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_114505161
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juli 2012 16:38 schreef static het volgende:

CDG en daar is ook wel wat op aan te merken. :P
ik heb op zich graag CDG, buiten dan dat ik mijn fiets mis, op het moment dat ik de pier verlaat.
maar kwa faciliteiten, heb ik graag. (zeker dat mijn baas dan die overheerlijke magnetron pasta's van D'acy voor de prijs van een drie gangen diner betaald)
  zaterdag 21 juli 2012 @ 22:12:01 #242
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_114510950
Rijdt de buschaffeur naar het verkeerde vliegtuig. |:(

Paniek alom.

Anyway, ben weer in Lausanne.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  dinsdag 24 juli 2012 @ 10:37:17 #243
33317 GotenSSJ
eilander 4-life
pi_114597210
Heeft iemand hier ervaring met Norwegian? Wanneer ik een koffer mee wil nemen moet ik extra betalen, maar nu staat er bij toevoegen van bagage dat ik als "Checked baggage" alleen een suitcase, bag of backpack mee mag nemen.

Telt een koffer als een suitcase in dit geval? Ik stel me bij een suitcase een soort aktetas voor.. :P

Edit: Never mind, zou gewoon als suitcase moeten tellen gok ik zo :)
Xbox Live Gamertag : ThaD16
pi_114627984
correct :)
Nobody expects the Spanish Inquisition!
pi_114633794
Ik wil aan de andere kant van de oceaan eens een keer gaan kamperen. Iemand die misschien weet of je tent en andere kampeerspullen mee mag nemen als bagage het vliegtuig in?
Voor wat foto's, kijk hier
  woensdag 25 juli 2012 @ 09:21:29 #246
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_114633897
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2012 09:15 schreef polariteit het volgende:
Ik wil aan de andere kant van de oceaan eens een keer gaan kamperen. Iemand die misschien weet of je tent en andere kampeerspullen mee mag nemen als bagage het vliegtuig in?
Zou niet weten waarom niet, maar dan wel als odd sized luggage tenzij je alles in je koffer weet te proppen :P
pi_114634011
En als je het als handbagage meeneemt haal dan wel zaken als puntige haringen eruit ;)
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
pi_114634303
Tnx. Reden dat ik het vraag is dat ik het gewoon op een wazige site las dat het niet mocht. vanwege het vele metaal ofzo; maar dat vond ik een beetje een gekke reden.

Het zou overigens gaan om een klein koepeltentje, dat hoeft niet zo heel veel ruimte in te nemen.

Mocht ik het als handbagage meenemen dan is het idd wel handig van die haringen :D
Voor wat foto's, kijk hier
pi_114634564
je mag veel mee nemen in het vliegtuig, zelfs vuur wapens, zolang je er maar geen toegang tot hebt tijdens de vlucht, met andere woorden, zolang het maar als ruim bagage gaat.

Enigste uitzonderingen er op zijn een aantal zaken waar bij eigenlijk alleen een flesje camping gas iets is wat je mogelijk zonder nadenken in je bagage zou proppen.
De rest is allemaal spul, misschien dat een of andere zakelijke reiziger ze mee zou nemen.

pi_114771443
Weet niet goed welk topic, maar probeer maar hier.. Er zijn best veel taxi bedrijven die adverteren met 40 E oid van Utrecht naar schiphol. Weet iemand of deze ook klaar staan op Schiphol voor de terugweg of moet je dan reserveren?

Nu op Moskou trouwens, wat een bizar personeel _O- nooit zo ongeïnteresseerd/onbeschoft behandeld. Mooi visitekaartje voor je land :P
pi_114772198
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juli 2012 17:45 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Weet niet goed welk topic, maar probeer maar hier.. Er zijn best veel taxi bedrijven die adverteren met 40 E oid van Utrecht naar schiphol. Weet iemand of deze ook klaar staan op Schiphol voor de terugweg of moet je dan reserveren?

Nu op Moskou trouwens, wat een bizar personeel _O- nooit zo ongeïnteresseerd/onbeschoft behandeld. Mooi visitekaartje voor je land :P
Die moet je echt van tevoren reserveren.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
  maandag 6 augustus 2012 @ 10:29:45 #252
128088 Masanga
Hakuna matata!
pi_115176066
Volgende maand vliegen mijn vriendin en ik naar Brazilië. We landen 's morgens erg vroeg in Rio (5:30am) en willen liefst zo snel mogelijk een binnenlandse vlucht nemen. Deze binnenlandse vlucht zit in een gemeenschappelijke boeking met andere binnenlandse vluchten gedurende onze reis. Deze vluchten doen we allemaal met TAM.

Er is een mogelijkheid 3,5 u na geschedulede arrival time in een andere terminal van GIG zo'n vlucht te nemen (09:04am). Uit ervaringen van andere reizigers leid ik af dat in worst case scenario het hele arrival- en incheckproces langer duurt dan toegelaten, waardoor we niet tijdig kunnen inchecken voor de domestic flight en geweigerd worden op de vlucht.

De andere optie is om 7u te wachten in de luchthaven en de middagvlucht van 13:30 te nemen, maar dat maakt het wel erg lang na een intercontinentale nachtvlucht.

Mijn concrete vraag: Gesteld dat je op voorhand online ingechecked bent en het worst-case-scenario vindt plaats, word je dan op een volgende vlucht geplaatst of verlies je dan al je interne vluchten (dus de twee volgende binnenlandse vluchten onder hetzelfde boekingsnummer) wegens het niet tijdig komen opdagen op je eerste vlucht?
When all things seem to end, the future still remains..
pi_115226321
Als je vertraging hebt, of de vertraging is veroorzaakt door de douane of immigratie, zul je zonder probleem overgeboekt worden.

Ga je onderweg naar de gate in een kroeg nog wat zuipen, en komt daardoor te laat, wordt het een ander verhaal.
Honey ! Take me drunk, i am home !
  dinsdag 7 augustus 2012 @ 19:52:25 #254
128088 Masanga
Hakuna matata!
pi_115254161
Bedankt voor je antwoord LangeTabbetje!

Omdat we op een ander forum een ander antwoord kregen, hebben we voor de zekerheid toch maar eens naar TAM gebeld. Ik post hun antwoord hier even, zodat het voor anderen in de toekomst misschien ook nog nuttig kan zijn. Wanneer je voor je 1e vlucht niet op komt dagen omdat je (1) niet bent ingecheckt of (2) je bagage niet op tijd dropt hoewel je wel online ben ingecheckt op voorhand - dan zul je die vlucht verliezen alsook de daaropvolgende vluchten in dezelfde boeking! Ook al zijn die tien dagen later... Je krijgt dus een 'no show'-status voor die eerste vlucht en alle andere. Verdorie!
pi_115254661
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 19:52 schreef Masanga het volgende:
Bedankt voor je antwoord LangeTabbetje!

Omdat we op een ander forum een ander antwoord kregen, hebben we voor de zekerheid toch maar eens naar TAM gebeld. Ik post hun antwoord hier even, zodat het voor anderen in de toekomst misschien ook nog nuttig kan zijn. Wanneer je voor je 1e vlucht niet op komt dagen omdat je (1) niet bent ingecheckt of (2) je bagage niet op tijd dropt hoewel je wel online ben ingecheckt op voorhand - dan zul je die vlucht verliezen alsook de daaropvolgende vluchten in dezelfde boeking! Ook al zijn die tien dagen later... Je krijgt dus een 'no show'-status voor die eerste vlucht en alle andere. Verdorie!
Is je intercontinentale vlucht naar Sao Paolo toe ook met TAM? In dat geval moet het geen probleem zijn namelijk, dan is het missen van de connectie hun eigen schuld.
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
  dinsdag 7 augustus 2012 @ 20:12:01 #256
128088 Masanga
Hakuna matata!
pi_115255195
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 20:02 schreef Thetallguy het volgende:

[..]

Is je intercontinentale vlucht naar Sao Paolo toe ook met TAM? In dat geval moet het geen probleem zijn namelijk, dan is het missen van de connectie hun eigen schuld.
Helaas, we vliegen op Rio (ipv GRU) met Alitalia (ben erg benieuwd naar hun nieuwe A330's).

Beter dat we het nu weten dan het op het moment zelf te moeten ontdekken uiteraard.
pi_115276794
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 20:12 schreef Masanga het volgende:

[..]

Helaas, we vliegen op Rio (ipv GRU) met Alitalia (ben erg benieuwd naar hun nieuwe A330's).

Beter dat we het nu weten dan het op het moment zelf te moeten ontdekken uiteraard.
Je hebt aangegeven dat de reis in 1 'boeking' is gedaan. Betekent dit dat er ook 1 ticket is uitgegeven?

Als de hele reis op 1 ticket staat, dan heb je het antwoord van TAM volgens mij niet goed geinterpreteerd. Inderdaad is het zo dat als je voor de eerste leg niet incheckt of niet op tijd je bagage dropt, dat de hele reis dan 'no show' is.

Als je reis echter drie legs heeft en je mist leg 2 doordat leg 1 vertraagd is of een andere reden buiten je schuld, dan wordt je normaalgesproken een nieuwe vlucht aangeboden voor leg 2 en leg 3. Ook al is leg 1 Alitalia en leg 2 TAM. De reis wordt door hen gezamenlijk aangeboden als 1 dienst op 1 ticket. Kortom: als je op tijd bent voor leg 1 zijn vertragingen verder jouw zorg niet.

Als je 1 boeking hebt gedaan die in verschillende tickets heeft geresulteerd dan geldt bovenstaande niet. Het reisbureau heeft de afzonderlijke tickets dan samengevoegd in 1 itinerary. Dit is echter geen handige manier qua zekerheid bij het overstappen.
  woensdag 8 augustus 2012 @ 08:34:16 #258
128088 Masanga
Hakuna matata!
pi_115277934
We moeten onze tickets voor de binnenlandse vluchten nog boeken. Voor we dat deden wilden we bevestiging hierover.

Geen drama, in plaats van Rio op het einde van onze reis te bezoeken, zullen we dit nu in het begin doen, waardoor het worst-case-scenario zich niet kan voordoen.

Hartelijke dank voor jullie input!
pi_115280684
Wat, Alitalia heeft nieuwe vliegtuigen gekocht? Had altijd begrepen dat ze zo goed als failliet waren..
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
  woensdag 8 augustus 2012 @ 18:06:50 #260
277396 kwaitnait
Ich bin der Henk
pi_115299063
Ik vlieg regelmatig met een zeemansticket ivm de 40 kg bagage allowance, maar enig idee waarom ik bij Skyteam de ene keer bijvoorbeeld 25% award miles krijg en de andere keer bijvoorbeeld 50%?
  woensdag 8 augustus 2012 @ 18:10:59 #261
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_115299206
Boekingsklasse.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  donderdag 9 augustus 2012 @ 11:41:48 #262
374964 slangpie
bak oe 'n ei.
pi_115329531
hoe zit dat eigenlijk met adreslabels aan de koffers?
gaan met 20 minuten van huis weg, met beachmasters, en dus digitale tickets.
krijg je die daar of?

heb nog nooit gevlogen :')
nerovetsrethca
pi_115329725
quote:
6s.gif Op donderdag 9 augustus 2012 11:41 schreef slangpie het volgende:
krijg je die daar of?

Meestal wel ja.
  donderdag 9 augustus 2012 @ 11:49:43 #264
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_115329730
quote:
krijg je die daar of?

Ik stop zelf altijd een A4tje in m'n koffer met een naam, emailadres en telefoonnummer waar ik op te bereiken ben als iemand de koffer heeft gevonden.

Schrijf nooit je eigen adres erop (!)
pi_115329744
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2012 11:49 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Ik stop zelf altijd een A4tje in m'n koffer met een naam, emailadres en telefoonnummer waar ik op te bereiken ben als iemand de koffer heeft gevonden.
Doe jij je koffer niet op slot :?
  donderdag 9 augustus 2012 @ 11:50:45 #266
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_115329760
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2012 11:50 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Doe jij je koffer niet op slot :?
Niet altijd, naar de VS sowieso niet. En ik heb ook koffers met een rits.
pi_115329816
quote:
krijg je die daar of?

Wel leuk btw, 1e keer vliegen *O* Ging zelf ook pas op m'n 18e ofzo.

quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2012 11:50 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Niet altijd, naar de VS sowieso niet. En ik heb ook koffers met een rits.
Ah. Toch een beetje omslachtig :P
  donderdag 9 augustus 2012 @ 11:54:21 #268
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_115329871
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2012 11:52 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Ah. Toch een beetje omslachtig :P
Nee niet echt, ik heb een standaardformulier waar ik alleen maar steeds de vluchtgegevens op in hoef te vullen en dan dan druk ik op printen :)
  donderdag 9 augustus 2012 @ 11:55:22 #269
374964 slangpie
bak oe 'n ei.
pi_115329902
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2012 11:49 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Schrijf nooit je eigen adres erop (!)
omdat kans op inbraak? klopt.

denk dat ik zobiezo mn naam/telefoonnr op de koffer zet aan zo'n klein labeltje wat er standaard aan zit.

wat moet er voor mn nr staan? +31 of het land waar ik naar toe ga?
nerovetsrethca
pi_115329930
quote:
3s.gif Op donderdag 9 augustus 2012 11:54 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Nee niet echt, ik heb een standaardformulier waar ik alleen maar steeds de vluchtgegevens op in hoef te vullen en dan dan druk ik op printen :)
Ja, voor jou valt het wel mee, maar ik denk dat de vinder er toch een tijdje mee rondloopt voordat ie een koffer gaat openmaken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')