Amsterdam wel. maar sommige vliegvelden, is TAX free buiten de security check, en krijg je dan je spulletjes aan de gate. moet je even opletten.quote:Op zondag 1 juli 2012 19:30 schreef Roces18 het volgende:
Kan iemand mij nog een keer het riedeltje uitleggen
bagage dumpen/inchecken -> douane -> tax free >boarden?
Nee. Je bent dan al door de immigratie kontrole geweest en je kunt niet teruglopen naar de terminal. Het is alleen mogelijk om je bagage op te pakken en door de douane naar arrivals te lopen.quote:Op maandag 2 juli 2012 05:31 schreef rene90 het volgende:
Vraagje, ik kom in de ochtend aan op Singapore airport. Maar ik moet door de douane om mijn tas opnieuw in te checken. Ik vlieg daarna met finnair naar Nederland maar die balie is niet continue open lijkt me omdat mijn vlucht pas om 23.35 gaat?
Als ik uit het vliegtuig van airasia kom en dan mijn bagage oppik. Zit je dan nog achter de douane bij het winkel gedeelte en alles?
Als je een codeshare vlucht hebt kun je wellicht je bagage bij een andere OneWorld vlucht droppen.quote:Op maandag 2 juli 2012 08:55 schreef jaco het volgende:
[..]
Nee. Je bent dan al door de immigratie kontrole geweest en je kunt niet teruglopen naar de terminal. Het is alleen mogelijk om je bagage op te pakken en door de douane naar arrivals te lopen.
Ik denk ook dat de Finnair balie pas om een uur of acht open gaat omdat Finnair verder geen vluchten heeft vanaf Singapore.
Er zijn wel lockers waar je je bagage in kwijt kunt. Het centrum van Singapore is vrij makkelijk te bereiken met de MRT trein.
Als je niet met een andere Oneworld vlucht komt dan kan je de tas meestal niet doorchecken, zeker niet als je voorgaande vlucht een Air Asia vlucht is.quote:Op maandag 2 juli 2012 13:04 schreef rene90 het volgende:
Hmm oké nou als de balie niet open is ga ik wel even Singapore in. Op finnair staat dat de balie 5 uur van tevoren open gaat.
Volgens mij is dit niet altijd zo. Ik ga in oktober naar de VS en stap daar over op een binnenlandse vlucht. Ik twijfel ook of ik dan mijn koffers wel of niet moet ophalen en weer inchecken.quote:Op woensdag 4 juli 2012 14:43 schreef bunnahabhain het volgende:
het ligt een beetje aan je route, cq. waar je over stapt, en waar mee je vliegt.
over het algemeen, worden koffers altijd door gelabeled tot je eindbestemming.
uitzonderingen zijn er op
[b]- je vliegt naar of via de VS, dan moet je als je de eerste keer land je koffers reclaimen, dat betekend op de caroussel ophalen, en achter de douane weer afgeven. Op dat moment ben je in de VS en zul je weer via de Douane weer naar de gates gaan./b]
Dat moet ook niet, die gaan mooi naar de eindbestemming als je op 1 ticket reist.quote:Op woensdag 4 juli 2012 15:01 schreef The_Hives het volgende:
[..]
Volgens mij is dit niet altijd zo. Ik ga in oktober naar de VS en stap daar over op een binnenlandse vlucht. Ik twijfel ook of ik dan mijn koffers wel of niet moet ophalen en weer inchecken.
Maar een vriend van me die dit al meerdere malen heeft gedaan, zegt dat hij nooit tussendoor in de VS zijn koffer heeft moeten ophalen en weer inchecken zoals jij hierboven zegt.
het kan dat het weer veranderd is, maar ik heb in April op een vlucht van Düsseldorf over NY naar Canada toch echt mijn koffers moeten reclaimen, En ook het koffer van een mede reiziger die door vloog naar een bestemming in de VS, moest reclaimen.quote:Op woensdag 4 juli 2012 15:05 schreef XL het volgende:
[..]
Dat moet ook niet, die gaan mooi naar de eindbestemming als je op 1 ticket reist.
Niet in de VSquote:Op woensdag 4 juli 2012 15:05 schreef XL het volgende:
[..]
Dat moet ook niet, die gaan mooi naar de eindbestemming als je op 1 ticket reist.
sommige wel sommigen dus niet. Zal het dus bij het inchecken moeten navragen.quote:Op woensdag 4 juli 2012 15:50 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Niet in de VSHeb tot nu toe elke keer, op elk vliegveld moeten reclaimen.
Ging over het proces met een e-ticket. Maar een enkele zoek opdracht hier geeft al 100.000 antwoorden dus was een beetje een nutteloze vraag.quote:Op woensdag 4 juli 2012 16:06 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
[..]
dan hoef je je vraag nog niet weg te halen.
quote:Op woensdag 4 juli 2012 10:05 schreef Internepper het volgende:
Weet iemand toevallig of je een ingecheckte tas van 15 kg op iemand anders zijn naam kan zetten? Want een persoon gaat onverwachts niet meer mee, waarop een tas van 15 kg stond.
Ik denk dat ze daarmee bedoelde: als iemand buiten zijn/haar eigen schuld om ineens niet meer mee kan. Als er bijvoorbeeld zoveel vertraging is dat je je overstap niet meer kunt halen mag je soms een dag later de reis maken, maar uit tijdnood kunnen ze dan niet alle koffers van boord gaan halen. Op dat soort momenten gaat je koffer gewoon naar de eerstvolgende bestemming terwijl je niet op de vlucht zit.quote:Op woensdag 4 juli 2012 17:58 schreef Bajskorv het volgende:
Zelfs onverwachts niet. Als jouw vriend niet op de vlucht naar Nederland zit, wachten ze net zolang tot ze zijn bagage gevonden hebben in het ruim en verwijderd hebben. Hij moet gewoon bij inchecken vragen of ze zijn bagage enkel tot London willen labellen, dat moet te doen zijn.
Die vraag was toch al beantwoord in het andere topic? Nee je kan dat niet meer op een andere naam zetten, je kan wel nog een tas bijboeken bij iemand die wél meegaat, maar dan moet je wel weer opnieuw betalen. Dit kun je doen door in in te loggen met je boekingsnummer en nog wat gegevens op ryanair.comquote:Op woensdag 4 juli 2012 18:22 schreef Internepper het volgende:
Ook maar even hier vragen voor de zekerheid, Ik vlieg met Ryanair. Als niemand het weet bel ik ze morgen even op.
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |