quote:Op maandag 18 juni 2012 19:36 schreef _Loki het volgende:
Ik stap over in Maleisië tijdens mijn reis naar Australië. Moet ik me dan inenten voor dingen in Maleisië, ook als ik het vliegveld niet af kom/niet voorbij de douane kom?
Waarvoor wil je je dan inenten?quote:Op maandag 18 juni 2012 20:50 schreef _Loki het volgende:
het klinkt waarschijnlijk als een hele domme vraag. Maar ik bedoel, je bént er wel.
ik denk dat het verstandig is om even na te denken over Malaria. Maar als ik even google heb je het niet nodig. De rest hoed je, je niet zo druk over te maken. een internationaal vliegveld welk land dan ook*, kom je niet zo snel in aanraking met de diverse ziektes.quote:
Ik was op JFK juist vrij snel door de douane, maar ik had toen ook geen haast dus misschien dat ik het anders heb ervaren. Het lijkt me dat als je vliegtuig met vertraging aankomt Customs haar personeel anders in moet zetten en meer moet verdelen, omdat hun reguliere planning in de war is gekomen. Het verschilt in ieder geval per keer en het valt lastig in te schatten of je snel door de douane heen bent of niet.quote:Op donderdag 14 juni 2012 00:11 schreef Boterbartje het volgende:
Nou heb jij geluk zeg!
2 jaar terug op JFK was echt de top, toen stonden er meerdere vliegtuigen vol te wachten en gingen ze op 2 mensen na pauze houden
Maar goed, uiteindelijk kwam ik wel aan de beurt en toen mocht ik de hele rij bij security overslaan, uiteindelijk toch vertraagd dus maakte niet veel uit
JFK is wel berucht voor lange rijen. Wij hebben in onze reispolicy zelfs een apart paragraaf met hoe we reistijd voor JFK mogen boeken. Rijen van 2 uur of langer zijn geen uitzondering en omdat wij ons hoofdkwartier daar hadden zijn daar ook regelingen voor getroffenquote:Op maandag 18 juni 2012 23:03 schreef Justinn het volgende:
[..]
Ik was op JFK juist vrij snel door de douane, maar ik had toen ook geen haast dus misschien dat ik het anders heb ervaren. Het lijkt me dat als je vliegtuig met vertraging aankomt Customs haar personeel anders in moet zetten en meer moet verdelen, omdat hun reguliere planning in de war is gekomen. Het verschilt in ieder geval per keer en het valt lastig in te schatten of je snel door de douane heen bent of niet.
Nieuwe vraag: mag je in je ruimbagage een aantal flesjes bier (stuk of 6) inchecken als je naar de VS vliegt?
de kans dat je daar malaria tegen komt is echt minimaal. Ik zou me dan ook echt niet gaan inenten.quote:Op dinsdag 19 juni 2012 01:24 schreef BlueMage het volgende:
Uhm ik zou me denk ik wel laten inenten voor die stop op dat vliegveld, vliegvelden zijn de goorste plekken van een land.
Sowieso is malaria in West Maleisie niet erg voorkomend. Ik doe het ook niet. En KLIA is nou ook niet echt het meest achterlijke vliegveld ter wereld. Al is de budget terminal niet een leuke plaats om uit te hangen, maar daar kom je waarschijnlijk niet als je van Europa naar Australie vliegt.quote:Op dinsdag 19 juni 2012 02:40 schreef rene90 het volgende:
[..]
de kans dat je daar malaria tegen komt is echt minimaal. Ik zou me dan ook echt niet gaan inenten.
Er zijn twee vliegvelden in Istanbul ! Heb er een keer een overstap gemist,.. totaal bezweet bij de gate aangekomen, gemist. En dan blijkt dat mijn frisse kleren niet de vlucht gemist hebben. Wat een drama.quote:Op dinsdag 19 juni 2012 10:17 schreef leolinedance het volgende:
Düsseldorf - Istanbul - Riyadh.
Ik heb dus een overstap op Istanbul, 1u05 de tijd.
Moet ik nog rekening houden met bijzondere controles of iets dergelijks op het vliegveld van Istanbul?
Ben er een jaar of 10 geleden al eens geweest, alleen toen voor een bezoek aan Istanbul. Toen heb ik 2 uur in een volgepropte hal met +40 graden gestaan
Lekkerquote:Op dinsdag 19 juni 2012 12:02 schreef bunnahabhain het volgende:
[..]
Er zijn twee vliegvelden in Istanbul ! Heb er een keer een overstap gemist,.. totaal bezweet bij de gate aangekomen, gemist. En dan blijkt dat mijn frisse kleren niet de vlucht gemist hebben. Wat een drama.
Kan niet, zijn persoonlijk. Je kunt wel een ticket op basis van de punten schenken, maar dat zul je zelf moeten doen. Toevallig een tijdje geleden over gehad met de KLM.quote:Op dinsdag 19 juni 2012 13:06 schreef Strolie75 het volgende:
Weet iemand of je KLM Flying Blue Award Miles aan iemand kunt schenken? Dus van je eigen account overdragen aan de account van een ander.
ik moest een binnenlandse vlucht hebben, 75min overstap tijd, vlucht kwam al 20 min te laat aan, dan moest ik het ticket hebben voor mijn aansluitende vlucht, dat was dus allemaal in het Turks geschreeuw, dus wachten tot het laatste ticket vergeven was en dat wat over was, dat was mijne. En dan ook nog langs de Douane. Dan weer door security, uiteraard de laatste gate......quote:Op dinsdag 19 juni 2012 12:21 schreef leolinedance het volgende:
[..]
LekkerIs overigens Istanbul Ataturk Int'l. Hoe kwam het dat jij hem had gemist?
Dat zal vast wel goedkomen. Sowieso is dit LOT vanaf Amsterdam neem ik aan, die hebben vast niet tien vluchten per uur die van daar vertrekken, dus zo veel mensen zullen niet voor ze in de rij staan bij de balie.quote:Op woensdag 20 juni 2012 21:13 schreef tomatenrood het volgende:
Een vriend van me vliegt binnenkort voor het eerst. Met LOT Polish Airlines. Nu kun je daar max. 24 uur van te voren online inchecken en je boarding pass zelf printen of je boarding pass op het vliegveld zelf bij de balie af laten drukken.Volgens de site van LOT gaat die balie 2 uur voor vertrek van de vlucht open en sluit hij een uur van tevoren.
Nou ben ik alleen budgetairlines gewend waar alles online moet, maar is een uur niet erg krap (i.v.m. rijen enzo)? Of is dat normaal bij "reguliere" maatschappen? Online inchecken lijkt me het beste, maar dan moet hij alsnog zijn ruimbagage bij die balie droppen.
Ze zullen niet goedkoper worden. Wel kun je 30 uur voor vertrek inchecken. Als dan blijkt dat die stoelen nog niet allemaal verkocht zijn dan kun je ze kosteloos selecteren.quote:Op woensdag 20 juni 2012 22:23 schreef roym het volgende:
Ik viel eind Augustus weer met de klm naar New York. Nu heb ik voorgaande keren tegen een vergoeding plaatsen bij de nooduitgang geboekt vanwege mijn lengte. Dit is toen uitstekend bevallen. Nu kan ik voor mijn vlucht deze plaatsen ook nog boeken maar ik vroeg me af of iemand weet of ze in de komende tijd nog goedkoper zullen worden of dat deze plaatsen altijd de zelfde prijs blijven houden ? Alle 8 plaatsen in mijn vliegtuig zijn nog vrij dus kan nog even afwachten (maar 2 plaatsen nodig)
Gewoon zo vroeg mogelijk online inchecken en je kan praktisch iedere plaats kiezen die je wilt.quote:Op woensdag 20 juni 2012 22:23 schreef roym het volgende:
Ik viel eind Augustus weer met de klm naar New York. Nu heb ik voorgaande keren tegen een vergoeding plaatsen bij de nooduitgang geboekt vanwege mijn lengte. Dit is toen uitstekend bevallen. Nu kan ik voor mijn vlucht deze plaatsen ook nog boeken maar ik vroeg me af of iemand weet of ze in de komende tijd nog goedkoper zullen worden of dat deze plaatsen altijd de zelfde prijs blijven houden ? Alle 8 plaatsen in mijn vliegtuig zijn nog vrij dus kan nog even afwachten (maar 2 plaatsen nodig)
blijft de zelfde prijs, is alleen afhankelijk van de afstand.quote:Op woensdag 20 juni 2012 22:23 schreef roym het volgende:
Ik viel eind Augustus weer met de klm naar New York. Nu heb ik voorgaande keren tegen een vergoeding plaatsen bij de nooduitgang geboekt vanwege mijn lengte. Dit is toen uitstekend bevallen. Nu kan ik voor mijn vlucht deze plaatsen ook nog boeken maar ik vroeg me af of iemand weet of ze in de komende tijd nog goedkoper zullen worden of dat deze plaatsen altijd de zelfde prijs blijven houden ? Alle 8 plaatsen in mijn vliegtuig zijn nog vrij dus kan nog even afwachten (maar 2 plaatsen nodig)
WTF, welke maatschappij was dat?quote:Op woensdag 20 juni 2012 22:56 schreef bunnahabhain het volgende:
Ze hebben het trouwens al eens geprobeerd om stoelen aan het raam, en aan de gang ook 15,- voor te vragen.
KLM / AirFrancequote:Op woensdag 20 juni 2012 23:06 schreef LintuxCx het volgende:
[..]
WTF, welke maatschappij was dat?
Kunnen ze niet beter gewoon korting geven voor kutstoelen?
voordeel - nadeelquote:Op woensdag 20 juni 2012 22:56 schreef bunnahabhain het volgende:
[..]
blijft de zelfde prijs, is alleen afhankelijk van de afstand.
ik vind het schandalige afzetterij, dan heb je wel extra beenruimte, heb je weer van die k#t tafeltjes in de armleuning. en als het toevallig in de loop staat, dan is het de plek waar mensen gaan staan keuvelen.
En dan wordt je ook nog door de stewardess gesommeerd om niet je benen zo te strekken.
Ze hebben het trouwens al eens geprobeerd om stoelen aan het raam, en aan de gang ook 15,- voor te vragen.
Totdat er een frequent flyer op het laatste moment gaat mekkeren, ben je ze zo weer kwijt.quote:Op woensdag 20 juni 2012 22:40 schreef Guidetti het volgende:
[..]
Als dan blijkt dat die stoelen nog niet allemaal verkocht zijn dan kun je ze kosteloos selecteren.
Dat zou ik niet weten.quote:Op woensdag 20 juni 2012 23:33 schreef static het volgende:
[..]
Totdat er een frequent flyer op het laatste moment gaat mekkeren, ben je ze zo weer kwijt.
Die moet helemaal niks, die wachten vaak júist tot op het vliegveld om nog een mooie stoel te versieren bij de balie.quote:Op woensdag 20 juni 2012 23:47 schreef Guidetti het volgende:
[..]
Dat zou ik niet weten.
Het lijkt me dan dat een frequent flyer gewoon voor die tijd zijn stoel gereserveerd moet hebben... Een frequent flyer kan immers niet zien of diegenen die nu op die stoel zit er niet extra voor heeft betaald.
Nou dan zou ze van mij toch echt de tering mogen krijgenquote:Op woensdag 20 juni 2012 22:56 schreef bunnahabhain het volgende:
[..]
En dan wordt je ook nog door de stewardess gesommeerd om niet je benen zo te strekken.
Ook voor een FF valt weinig te regelen als iemand eenmaal al online op een stoel ingechecked is. Je mag blij zijn met een upgrade af en toe, maar verder heb je echt geen vrije keuze qua stoelen ofzo. Het grote voordeel bij veel airlines is wel dat ik als FF veel eerder online al een stoel kan kiezen. Maar eenmaal aan de balie valt er weinig meer te doen meestal, zoveel mensen checken tegenwoordig online al in en pakken hun stoel dus meer dan 2 uur van tevoren al.quote:Op woensdag 20 juni 2012 23:49 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Die moet helemaal niks, die wachten vaak júist tot op het vliegveld om nog een mooie stoel te versieren bij de balie.
Maar een overgebleven exit seat wordt niet online gratis weggeven zoals hier eerder gesuggereerd werd (althans heb het nooit gezien). Ik heb die nu toch al een heel aantal keren gratis bij de balie kunnen krijgen.quote:Op donderdag 21 juni 2012 00:09 schreef Bajskorv het volgende:
[..]
Ook voor een FF valt weinig te regelen als iemand eenmaal al online op een stoel ingechecked is. Je mag blij zijn met een upgrade af en toe, maar verder heb je echt geen vrije keuze qua stoelen ofzo. Het grote voordeel bij veel airlines is wel dat ik als FF veel eerder online al een stoel kan kiezen. Maar eenmaal aan de balie valt er weinig meer te doen meestal, zoveel mensen checken tegenwoordig online al in en pakken hun stoel dus meer dan 2 uur van tevoren al.
Geen idee, die exit stoelen boeien me ook echt niet. Op korte vluchten kan ik ze vaak bij het inchecken gewoon gratis pakken, terwijl dat langer van tevoren niet lukt. Maar goed, maak er dus nooit gebruik van.quote:Op donderdag 21 juni 2012 00:13 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Maar een overgebleven exit seat wordt niet online gratis weggeven zoals hier eerder gesuggereerd werd (althans heb het nooit gezien). Ik heb die nu toch al een heel aantal keren gratis bij de balie kunnen krijgen.
Dat zei ik ja. O misschien wat onhandig geschrevenquote:Op donderdag 21 juni 2012 00:14 schreef Tinos85 het volgende:
Exit seats zijn alleen gratis te boeken voor FF.
Pertinent niet waar. Ik heb zelf al 3x bij de KLM dit kunstje kunnen flikken door 36 uur van tevoren in te checken en mijn stoel bij de exit vast te zetten. Ik betaalde daar geen cent meer voor.quote:Op donderdag 21 juni 2012 00:14 schreef Tinos85 het volgende:
Exit seats zijn alleen gratis te boeken voor FF.
Short haul of long haul?quote:Op donderdag 21 juni 2012 00:25 schreef Guidetti het volgende:
[..]
Pertinent niet waar. Ik heb zelf al 3x bij de KLM dit kunstje kunnen flikken door 36 uur van tevoren in te checken en mijn stoel bij de exit vast te zetten. Ik betaalde daar geen cent meer voor.
Dit dus. Ik heb zoals al eerder vermeld al 3x het geluk gehad op zo'n stoel en ik heb nooit plaats hoeven maken voor een FF.quote:Op donderdag 21 juni 2012 00:09 schreef Bajskorv het volgende:
[..]
Ook voor een FF valt weinig te regelen als iemand eenmaal al online op een stoel ingechecked is. Je mag blij zijn met een upgrade af en toe, maar verder heb je echt geen vrije keuze qua stoelen ofzo. Het grote voordeel bij veel airlines is wel dat ik als FF veel eerder online al een stoel kan kiezen. Maar eenmaal aan de balie valt er weinig meer te doen meestal, zoveel mensen checken tegenwoordig online al in en pakken hun stoel dus meer dan 2 uur van tevoren al.
3x LH. 744 naar Curaçao.quote:Op donderdag 21 juni 2012 00:27 schreef Tinos85 het volgende:
[..]
Short haul of long haul?
Met Air France naar USA trouwens Premium Voyageur gevlogen, dat was een stuk meer ruimte dan gewoon economy.
Bij de meeste airlines zijn die rijen geblokkeerd als je online incheckt (of je moet extra betalen). Enige waar ik het wel kon kiezen was cyprus air, maar dat kwam dan weer omdat ik niet een ticket in de goedkoopste klasse had.quote:Op donderdag 21 juni 2012 00:25 schreef Guidetti het volgende:
[..]
Pertinent niet waar. Ik heb zelf al 3x bij de KLM dit kunstje kunnen flikken door 36 uur van tevoren in te checken en mijn stoel bij de exit vast te zetten. Ik betaalde daar geen cent meer voor.
Bij KLM kun je je boeking managen en dan zijn ze wel geblokkeerd (of je moet betalen) totdat het 30 uur voor vertrek is en dan zijn ze vrijgegeven.quote:Op donderdag 21 juni 2012 00:29 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Bij de meeste airlines zijn die rijen geblokkeerd als je online incheckt (of je moet extra betalen). Enige waar ik het wel kon kiezen was cyprus air, maar dat kwam dan weer omdat ik niet een ticket in de goedkoopste klasse had.
Geen idee, ik vlieg nooit met KLM. Althans niet vrijwilligquote:Op donderdag 21 juni 2012 00:33 schreef Guidetti het volgende:
[..]
Bij KLM kun je je boeking managen en dan zijn ze wel geblokkeerd (of je moet betalen) totdat het 30 uur voor vertrek is en dan zijn ze vrijgegeven.
LH heb ik 1x mee gevlogen vanaf Düsseldorf naar Amsterdam in ik meen een Fokker 50. Maar dat is zeker al 8 jaar geleden.quote:Op donderdag 21 juni 2012 00:36 schreef BlueMage het volgende:
LH is beter qua service (vind ik dan) dus snap wel dat 't je daar wel lukt om stoelen bij de exit te boeken zonder bij te betalen.
Vaak gebrek aan keuze in mijn geval, en altijd voor werk.quote:Op donderdag 21 juni 2012 00:49 schreef kwiwi het volgende:
Soms vraag ik me wel eens af hoe het toch kan dat KLM zulke relatief hoge prijzen kan vragen en dat mensen er nog steeds boeken. Want je boekt daar niet voor de uitstekende service o.i.d.
Ah oke. Misschien ook veel zakenreizigers waarvan bedrijven standaard bij klm boeken.quote:Op donderdag 21 juni 2012 00:51 schreef Bajskorv het volgende:
[..]
Vaak gebrek aan keuze in mijn geval, en altijd voor werk.
nee, dat klopt niet, bij de KLM kun je ze kopen, volgens mij krijgen bepaalde status leden de stoel voor niets.quote:Op woensdag 20 juni 2012 23:33 schreef static het volgende:
[..]
Totdat er een frequent flyer op het laatste moment gaat mekkeren, ben je ze zo weer kwijt.
en niet een beetje. maar daarna heb ik ook echt besloten dat KLM niet meer mijn voorkeurs- maatschappij is. Was al zonder meer voor me een drama om van uit Limburg op schiphol te komen, met het openbaar vervoer, zeker als je een vroege vlucht hebt, of laat aan komt.quote:Op woensdag 20 juni 2012 23:51 schreef Tinos85 het volgende:
[..]
Nou dan zou ze van mij toch echt de tering mogen krijgen
Bulkhead, daar wordt je gelukkig van, het lijkt of je meer plaats hebt, maar doordat je, je tenen niet onder de stoel voor je kan schuiven heb je eigenlijk nog minder plaats.quote:Op donderdag 21 juni 2012 00:35 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Geen idee, ik vlieg nooit met KLM. Althans niet vrijwilligHeb dit bij anderen nog nooit gezien in ieder geval. Hoogstens bulk head seats die je kon kiezen.
Dat ligt een beetje aan de route, richting VS, Zuid Amerika en bepaalde bestemmingen in Afrika, zijn ze meestal goedkoper. Of als je via een luchthaven in Duitsland of België vliegt, zijn ze vaak 100,- goedkoper als de rechtstreekse vlucht van uit Amsterdam.quote:Op donderdag 21 juni 2012 00:49 schreef kwiwi het volgende:
Soms vraag ik me wel eens af hoe het toch kan dat KLM zulke relatief hoge prijzen kan vragen en dat mensen er nog steeds boeken. Want je boekt daar niet voor de uitstekende service o.i.d.
Waar moet je overstappen? En geen zorgen, alles staat duidelijk aangegeven, je komt vanzelf weer "departure" schermen tegen waar je volgende vlucht + gate op staatquote:Op donderdag 21 juni 2012 08:55 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Nou, over een goede week voor het eerst een vlucht met overstap en vind het toch wel een beetje spannendVooral ook omdat we niet zo veel tijd hebben daar.
Heb al een beetje opgezocht maar kan nog niet exact vinden waar we naartoe moeten. Worden we daar op gewezen bij het inchecken of uitstappen? Hangt er een groot bord zoals op een station?Je moet niet opnieuw door de douane toch?
Moskou sheremetyevo. Klinkt alsof het dan wel moet lukkenquote:Op donderdag 21 juni 2012 09:11 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Waar moet je overstappen? En geen zorgen, alles staat duidelijk aangegeven, je komt vanzelf weer "departure" schermen tegen waar je volgende vlucht + gate op staatEigenlijk net zoals op grote stations ja.
Ongetwijfeld. Ik mag zelf gelukkig bepalen wat en waar ik boek, maar KLM ontkom ik ook niet altijd aan, ook al werk ik in Londen. Veel stukje Londen-A'dam en dan neem je gewoon de vlucht die qua tijd het gunstigst is. Of Stockholm-Amsterdam, dan is de keuze SAS of KLM en dan kies ik zelfs voor KLM...quote:Op donderdag 21 juni 2012 00:53 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Ah oke. Misschien ook veel zakenreizigers waarvan bedrijven standaard bij klm boeken.
quote:Op donderdag 21 juni 2012 09:17 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Moskou sheremetyevo. Klinkt alsof het dan wel moet lukken
In Rusland zou ik er juist van uitgaan dat je niet door de douane moet, want daar kom je zonder visum niet eens doorheen?quote:Op donderdag 21 juni 2012 10:05 schreef kwiwi het volgende:
[..]Maar je moet wel door de douane ga ik vanuit, hoewel dat verder niet lang hoeft te duren. Ik heb bijv. in Praag vaak maar (max.) 30 minuten de tijd om over te stappen, inclusief douane, en dat red ik ook prima.
Hij haalt beveiliging en douane door elkaar. En jij haalt douane en immigratie door elkaar.quote:Op donderdag 21 juni 2012 10:08 schreef Bajskorv het volgende:
[..]
In Rusland zou ik er juist van uitgaan dat je niet door de douane moet, want daar kom je zonder visum niet eens doorheen?
Wat is het verschil tussen douane en immigratie???quote:Op donderdag 21 juni 2012 10:10 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Hij haalt beveiliging en douane door elkaar. En jij haalt douane en immigratie door elkaar.
Douane en immigratie is (ook al gebruikt iedereen de woorden door elkaar) toch een verschil tussen goederen en mensen?quote:Op donderdag 21 juni 2012 10:10 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Hij haalt beveiliging en douane door elkaar. En jij haalt douane en immigratie door elkaar.
Douane doet goederen en hebben dus niks met je visum te maken. Immigratie ( in Nederland de Marechaussee) gaat over de personen (paspoorten en visa etc).quote:Op donderdag 21 juni 2012 10:21 schreef Bajskorv het volgende:
[..]
Wat is het verschil tussen douane en immigratie???
Daar heet het passport control op de borden.quote:Op donderdag 21 juni 2012 10:35 schreef Bajskorv het volgende:
En toch wordt douane ook gewoon op de borden bij Schiphol gebruikt, dus dat verschil is er in de praktijk al jaren niet.
Eigenlijk passeer je op schiphol dus de douane wanneer je door de (nothing to) declare gang loopt.quote:Op donderdag 21 juni 2012 10:35 schreef Bajskorv het volgende:
En toch wordt douane ook gewoon op de borden bij Schiphol gebruikt, dus dat verschil is er in de praktijk al jaren niet.
Nederland ook hoor, dan kom je eerst langs de Marechaussee, daarna haal je je koffer van de band en loop je inderdaad langs de bekende nothing to declare-lane bij de douane.quote:Op donderdag 21 juni 2012 10:39 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Eigenlijk passeer je op schiphol dus de douane wanneer je door de (nothing to) declare gang loopt.
In de VS zie je het verschil ook nog wel, eerst ga je door immigration en dan passeer je inderdaad direct daarna (pas) de douane waarbij je je customs formuliertje afgeeft. Maar echte controle is het doorgaans niet waardoor je niet eens in de gaten hebt dat je door de douane gaat.
Het is zeker voor iemand met een Europees paspoort inderdaad vrij gemoedelijk om de grens over te gaan, tegenwoordig merk ik dat het wel meer standaard is om het paspoortnummer ook daadwerkelijk in te voeren of er iets open staat, want vroeger kon je wel eens zo doorlopen met alleen de paspoortpagina open, maar die tijd is wel voorbij.quote:Op donderdag 21 juni 2012 10:50 schreef bunnahabhain het volgende:
in Nederland noemen we Imigrations gewoon paspoort controleen wordt uitgevoerd door de Marechaussee. Maar daar maken we niet zo'n drama van als in de VS en landen die de VS na willen doen.
god zij dank
Iedereen die in dit geval een keus heeft kiest dan voor KLM, want KLM is niet fantastisch, maar SAS heeft helemaal niet begrepen hoe het in de luchtvaart werkt, daarom is Norwegian in de noordelijke regionen zo'n bedreiging, zeker ook op kwaliteit.quote:Op donderdag 21 juni 2012 09:57 schreef Bajskorv het volgende:
[..]
Ongetwijfeld. Ik mag zelf gelukkig bepalen wat en waar ik boek, maar KLM ontkom ik ook niet altijd aan, ook al werk ik in Londen. Veel stukje Londen-A'dam en dan neem je gewoon de vlucht die qua tijd het gunstigst is. Of Stockholm-Amsterdam, dan is de keuze SAS of KLM en dan kies ik zelfs voor KLM...
De douane kan de koffer welke je bij aankomst van de band hebt gehaald controleren op diverse zaken, en in sommige gevallen ook bij vertrek aan de gate, in het laatste geval gaat het dan vooral om economische delicten zoals het meenemen van meer dan 10.000 euro, vooral populair op vluchten naar Chinese / Oosterse en Turkse bestemmingen.quote:Op donderdag 21 juni 2012 10:27 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Douane en immigratie is (ook al gebruikt iedereen de woorden door elkaar) toch een verschil tussen goederen en mensen?
Maar als we het hier hebben over douane hebben we het volgens mij altijd over het passeren van de grens als persoon.
Oke, thanks. Het is trouwens vanaf Warschauquote:Dat zal vast wel goedkomen. Sowieso is dit LOT vanaf Amsterdam neem ik aan, die hebben vast niet tien vluchten per uur die van daar vertrekken, dus zo veel mensen zullen niet voor ze in de rij staan bij de balie.
In dat geval is het nog makkelijker. Warschau is de thuisbasis van LOT. Er zullen dus veel balies open zijn gedurende de hele dag. Ik denk dat inchecken 3 of 2,5 uur voor de vlucht geen probleem zal zijn.quote:Op donderdag 21 juni 2012 21:06 schreef tomatenrood het volgende:
[..]
Oke, thanks. Het is trouwens vanaf Warschau
Amsterdam wel. maar sommige vliegvelden, is TAX free buiten de security check, en krijg je dan je spulletjes aan de gate. moet je even opletten.quote:Op zondag 1 juli 2012 19:30 schreef Roces18 het volgende:
Kan iemand mij nog een keer het riedeltje uitleggen
bagage dumpen/inchecken -> douane -> tax free >boarden?
Nee. Je bent dan al door de immigratie kontrole geweest en je kunt niet teruglopen naar de terminal. Het is alleen mogelijk om je bagage op te pakken en door de douane naar arrivals te lopen.quote:Op maandag 2 juli 2012 05:31 schreef rene90 het volgende:
Vraagje, ik kom in de ochtend aan op Singapore airport. Maar ik moet door de douane om mijn tas opnieuw in te checken. Ik vlieg daarna met finnair naar Nederland maar die balie is niet continue open lijkt me omdat mijn vlucht pas om 23.35 gaat?
Als ik uit het vliegtuig van airasia kom en dan mijn bagage oppik. Zit je dan nog achter de douane bij het winkel gedeelte en alles?
Als je een codeshare vlucht hebt kun je wellicht je bagage bij een andere OneWorld vlucht droppen.quote:Op maandag 2 juli 2012 08:55 schreef jaco het volgende:
[..]
Nee. Je bent dan al door de immigratie kontrole geweest en je kunt niet teruglopen naar de terminal. Het is alleen mogelijk om je bagage op te pakken en door de douane naar arrivals te lopen.
Ik denk ook dat de Finnair balie pas om een uur of acht open gaat omdat Finnair verder geen vluchten heeft vanaf Singapore.
Er zijn wel lockers waar je je bagage in kwijt kunt. Het centrum van Singapore is vrij makkelijk te bereiken met de MRT trein.
Als je niet met een andere Oneworld vlucht komt dan kan je de tas meestal niet doorchecken, zeker niet als je voorgaande vlucht een Air Asia vlucht is.quote:Op maandag 2 juli 2012 13:04 schreef rene90 het volgende:
Hmm oké nou als de balie niet open is ga ik wel even Singapore in. Op finnair staat dat de balie 5 uur van tevoren open gaat.
Volgens mij is dit niet altijd zo. Ik ga in oktober naar de VS en stap daar over op een binnenlandse vlucht. Ik twijfel ook of ik dan mijn koffers wel of niet moet ophalen en weer inchecken.quote:Op woensdag 4 juli 2012 14:43 schreef bunnahabhain het volgende:
het ligt een beetje aan je route, cq. waar je over stapt, en waar mee je vliegt.
over het algemeen, worden koffers altijd door gelabeled tot je eindbestemming.
uitzonderingen zijn er op
[b]- je vliegt naar of via de VS, dan moet je als je de eerste keer land je koffers reclaimen, dat betekend op de caroussel ophalen, en achter de douane weer afgeven. Op dat moment ben je in de VS en zul je weer via de Douane weer naar de gates gaan./b]
Dat moet ook niet, die gaan mooi naar de eindbestemming als je op 1 ticket reist.quote:Op woensdag 4 juli 2012 15:01 schreef The_Hives het volgende:
[..]
Volgens mij is dit niet altijd zo. Ik ga in oktober naar de VS en stap daar over op een binnenlandse vlucht. Ik twijfel ook of ik dan mijn koffers wel of niet moet ophalen en weer inchecken.
Maar een vriend van me die dit al meerdere malen heeft gedaan, zegt dat hij nooit tussendoor in de VS zijn koffer heeft moeten ophalen en weer inchecken zoals jij hierboven zegt.
het kan dat het weer veranderd is, maar ik heb in April op een vlucht van Düsseldorf over NY naar Canada toch echt mijn koffers moeten reclaimen, En ook het koffer van een mede reiziger die door vloog naar een bestemming in de VS, moest reclaimen.quote:Op woensdag 4 juli 2012 15:05 schreef XL het volgende:
[..]
Dat moet ook niet, die gaan mooi naar de eindbestemming als je op 1 ticket reist.
Niet in de VSquote:Op woensdag 4 juli 2012 15:05 schreef XL het volgende:
[..]
Dat moet ook niet, die gaan mooi naar de eindbestemming als je op 1 ticket reist.
sommige wel sommigen dus niet. Zal het dus bij het inchecken moeten navragen.quote:Op woensdag 4 juli 2012 15:50 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Niet in de VSHeb tot nu toe elke keer, op elk vliegveld moeten reclaimen.
Ging over het proces met een e-ticket. Maar een enkele zoek opdracht hier geeft al 100.000 antwoorden dus was een beetje een nutteloze vraag.quote:Op woensdag 4 juli 2012 16:06 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
[..]
dan hoef je je vraag nog niet weg te halen.
quote:Op woensdag 4 juli 2012 10:05 schreef Internepper het volgende:
Weet iemand toevallig of je een ingecheckte tas van 15 kg op iemand anders zijn naam kan zetten? Want een persoon gaat onverwachts niet meer mee, waarop een tas van 15 kg stond.
Ik denk dat ze daarmee bedoelde: als iemand buiten zijn/haar eigen schuld om ineens niet meer mee kan. Als er bijvoorbeeld zoveel vertraging is dat je je overstap niet meer kunt halen mag je soms een dag later de reis maken, maar uit tijdnood kunnen ze dan niet alle koffers van boord gaan halen. Op dat soort momenten gaat je koffer gewoon naar de eerstvolgende bestemming terwijl je niet op de vlucht zit.quote:Op woensdag 4 juli 2012 17:58 schreef Bajskorv het volgende:
Zelfs onverwachts niet. Als jouw vriend niet op de vlucht naar Nederland zit, wachten ze net zolang tot ze zijn bagage gevonden hebben in het ruim en verwijderd hebben. Hij moet gewoon bij inchecken vragen of ze zijn bagage enkel tot London willen labellen, dat moet te doen zijn.
Die vraag was toch al beantwoord in het andere topic? Nee je kan dat niet meer op een andere naam zetten, je kan wel nog een tas bijboeken bij iemand die wél meegaat, maar dan moet je wel weer opnieuw betalen. Dit kun je doen door in in te loggen met je boekingsnummer en nog wat gegevens op ryanair.comquote:Op woensdag 4 juli 2012 18:22 schreef Internepper het volgende:
Ook maar even hier vragen voor de zekerheid, Ik vlieg met Ryanair. Als niemand het weet bel ik ze morgen even op.
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |