abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 1 juli 2012 @ 20:59:19 #76
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_113643879
De volgorde was anders gezien de edit. :+
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_113654416
quote:
0s.gif Op zondag 1 juli 2012 19:30 schreef Roces18 het volgende:
Kan iemand mij nog een keer het riedeltje uitleggen :P

bagage dumpen/inchecken -> douane -> tax free >boarden?

Amsterdam wel. maar sommige vliegvelden, is TAX free buiten de security check, en krijg je dan je spulletjes aan de gate. moet je even opletten.
Vluchten van uit Nederland/Duitsland/Belgie over Madrid hoef je normaal gesproken niet je bagage van de band af te halen, maar gaat rechtstreeks door. Zou er een uitzondering zijn, vertellen ze je dat bij de bagage drop off wel. CQ je kan zelf ook nog een keer vragen.

1½ uur in Madrid is ruim voldoende, kun je nog rustig een bakkie koffie pakken tussen door.
pi_113661348
Vraagje, ik kom in de ochtend aan op Singapore airport. Maar ik moet door de douane om mijn tas opnieuw in te checken. Ik vlieg daarna met finnair naar Nederland maar die balie is niet continue open lijkt me omdat mijn vlucht pas om 23.35 gaat?

Als ik uit het vliegtuig van airasia kom en dan mijn bagage oppik. Zit je dan nog achter de douane bij het winkel gedeelte en alles?
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_113661698
Op Singapore? 24/7 aanwezig.
Nobody expects the Spanish Inquisition!
pi_113662282
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2012 05:31 schreef rene90 het volgende:
Vraagje, ik kom in de ochtend aan op Singapore airport. Maar ik moet door de douane om mijn tas opnieuw in te checken. Ik vlieg daarna met finnair naar Nederland maar die balie is niet continue open lijkt me omdat mijn vlucht pas om 23.35 gaat?

Als ik uit het vliegtuig van airasia kom en dan mijn bagage oppik. Zit je dan nog achter de douane bij het winkel gedeelte en alles?
Nee. Je bent dan al door de immigratie kontrole geweest en je kunt niet teruglopen naar de terminal. Het is alleen mogelijk om je bagage op te pakken en door de douane naar arrivals te lopen.

Ik denk ook dat de Finnair balie pas om een uur of acht open gaat omdat Finnair verder geen vluchten heeft vanaf Singapore.

Er zijn wel lockers waar je je bagage in kwijt kunt. Het centrum van Singapore is vrij makkelijk te bereiken met de MRT trein.
  maandag 2 juli 2012 @ 09:08:01 #81
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_113662460
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2012 08:55 schreef jaco het volgende:

[..]

Nee. Je bent dan al door de immigratie kontrole geweest en je kunt niet teruglopen naar de terminal. Het is alleen mogelijk om je bagage op te pakken en door de douane naar arrivals te lopen.

Ik denk ook dat de Finnair balie pas om een uur of acht open gaat omdat Finnair verder geen vluchten heeft vanaf Singapore.

Er zijn wel lockers waar je je bagage in kwijt kunt. Het centrum van Singapore is vrij makkelijk te bereiken met de MRT trein.
Als je een codeshare vlucht hebt kun je wellicht je bagage bij een andere OneWorld vlucht droppen.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_113668126
Hmm oké nou als de balie niet open is ga ik wel even Singapore in. Op finnair staat dat de balie 5 uur van tevoren open gaat.
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_113682851
Ik vlieg morgen Amsterdam - Gatwick - Malta, een overstap in Londen dus. Naar Gatwick is met BA, naar Malta is met Air Malta. Heb deze reis geboekt via ebookers.nl en kon met de gegeven code wel inchecken voor het eerste gedeelte van de reis naar Gatwick bij BA, dus daar zijn geen problemen.

Nu wou ik dat ook doen voor de vlucht naar Malta, alleen ik kan met die code niet inchecken bij BA. Er staat dan dat er geen web check-in mogelijk is en dat ik het op vliegveld moet regelen. Ik land om 10:25 op Gatwick en Air Malta vertrekt om 11:55, moet ondertussen nog van terminal wisselen. Is er een speciale transit-incheckbalie hiervoor? Vind het vooral vervelend dat ik geen stoel kan kiezen voor mij en mijn vriendin 24 uur van te voren..

Overigens herkent Air Malta op hun site mijn vlucht wel, maar gaat vervolgens mekkeren dat de naam bij de boeking en de naam die ik invul niet overeenkomen...

Beetje lastminute gedoe dus. Ken Gatwick verder niet, maar 1,5 uur is nou ook weer niet zoveel tijd..
  maandag 2 juli 2012 @ 19:18:36 #84
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_113683862
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2012 13:04 schreef rene90 het volgende:
Hmm oké nou als de balie niet open is ga ik wel even Singapore in. Op finnair staat dat de balie 5 uur van tevoren open gaat.
Als je niet met een andere Oneworld vlucht komt dan kan je de tas meestal niet doorchecken, zeker niet als je voorgaande vlucht een Air Asia vlucht is.
Gelukkig kan je op de laagste verdieping van de terminals de tas voor een habbekrats opslaan, de kosten hiervoor zijn echt prima te doen.
Vanaf het vliegveld ben je zo in Singapore, en hoewel Changi een mooie luchthaven is, is het leuker om in Singapura zelf rond te lopen!
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_113754976
goedemiddag,

Ik ben aan het kijken voor vliegtickets.

Nu zie ik dat het aantrekkelijk qua prijs kan zijn om tussendoor over te stappen.
Het overstappen zou voor mij de eerste keer zijn. Kortom geen ervaring.
Ik heb begrepen, dat de koffers gewoon automatisch worden overgeplaatst.

Ik heb een aantal vragen.
wanneer je buiten het vliegveld een drankje gaat doen.

- moet je eerst opnieuw inchecken, voordat je langs de douane gaat?
- of hoef je niet in te checken en kun je direct naar de douane?

- hoeveel tijd dien je te reserveren voor het opnieuw aan board gaan?
dus stel:
12.00 komt het vliegtuig aan.
18.00 vertrekt deze weer.
Hoe laat is verstandig om weer op het vliegveld te zijn. Het lijkt mij niks om 6 uur te wachten op het vliegveld.

- Hoe is jullie ervaring met het overplaatsen van koffers?

alvast bedankt voor het beantwoorden van mijn vragen.
pi_113760947
het ligt een beetje aan je route, cq. waar je over stapt, en waar mee je vliegt.
over het algemeen, worden koffers altijd door gelabeled tot je eindbestemming.
uitzonderingen zijn er op
- je vliegt naar of via de VS, dan moet je als je de eerste keer land je koffers reclaimen, dat betekend op de caroussel ophalen, en achter de douane weer afgeven. Op dat moment ben je in de VS en zul je weer via de Douane weer naar de gates gaan.
- je vliegt met twee maatschappijen die op je vliegveld van overstappen, geen agent hebben.
Over het algemeen, vlieg me met maatschappijen van dezelfde alliantie, dan zonder meer geen probleem, zijn het verschillende allianties, kan het ook vaak, maar moet je vragen bij het inchecken, beste twee keer vragen.

Even buiten het vliegveld gaan drinken, dat kan, als je, je ticket hebt van je aansluitende vlucht hebt. Zo niet krijg je die vaak bij de transferbalie op het vliegveld van de overstap. Even er van uitgaan dat je geen visum beperkingen hebt.
4 uur is relatief kort, vaak ben je toch 30-45 min kwijt tussen landen en dat je op de stoep staat, en ik raad je toch aan een uur voor het vertrek weer op de stoep van het vliegveld te staan. D
Vaak ligt een vliegveld toch redelijk buiten het interessante gebied, dus ben je ook weer snel een half uur met de taxi onder weg. Ik heb het laatst bij Charles de Gaulle gedaan, 6 uur tussen de vluchten, dacht pik even een terrasje bij de Eiffeltoren....... ik heb nog moeten zweten om op tijd mijn vlucht naar huis te halen. had een dik uur nodig om in het centrum te komen.
Dus heb je een uur voor iets te drinken. Ik denk dat het dan niet de moeite is.
  woensdag 4 juli 2012 @ 15:01:40 #87
50936 The_Hives
Is nu tripple oom Hives O+ !!!
pi_113761681
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2012 14:43 schreef bunnahabhain het volgende:
het ligt een beetje aan je route, cq. waar je over stapt, en waar mee je vliegt.
over het algemeen, worden koffers altijd door gelabeled tot je eindbestemming.
uitzonderingen zijn er op
[b]- je vliegt naar of via de VS, dan moet je als je de eerste keer land je koffers reclaimen, dat betekend op de caroussel ophalen, en achter de douane weer afgeven. Op dat moment ben je in de VS en zul je weer via de Douane weer naar de gates gaan./b]

Volgens mij is dit niet altijd zo. Ik ga in oktober naar de VS en stap daar over op een binnenlandse vlucht. Ik twijfel ook of ik dan mijn koffers wel of niet moet ophalen en weer inchecken.

Maar een vriend van me die dit al meerdere malen heeft gedaan, zegt dat hij nooit tussendoor in de VS zijn koffer heeft moeten ophalen en weer inchecken zoals jij hierboven zegt.
AFC AJAX Kampioen 2012-2013
Fok! Federatie
1918,1919,1931,1932,1934,1937,1939,1947,1957,1960,1966,1967,1968,1970,1972,1973,1977,1979,1980 1982,1983,1985,1990,1994,1995,1996,1998,2002,2004,2011,2012,2013
  woensdag 4 juli 2012 @ 15:05:44 #88
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_113761850
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2012 15:01 schreef The_Hives het volgende:

[..]

Volgens mij is dit niet altijd zo. Ik ga in oktober naar de VS en stap daar over op een binnenlandse vlucht. Ik twijfel ook of ik dan mijn koffers wel of niet moet ophalen en weer inchecken.

Maar een vriend van me die dit al meerdere malen heeft gedaan, zegt dat hij nooit tussendoor in de VS zijn koffer heeft moeten ophalen en weer inchecken zoals jij hierboven zegt.
Dat moet ook niet, die gaan mooi naar de eindbestemming als je op 1 ticket reist.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  woensdag 4 juli 2012 @ 15:17:42 #89
362446 Massief
VI HOOLIGANS
pi_113762395
Ik weet het al.

[ Bericht 92% gewijzigd door Massief op 04-07-2012 15:31:34 ]
Koekoek
pi_113762681
quote:
99s.gif Op woensdag 4 juli 2012 15:05 schreef XL het volgende:

[..]

Dat moet ook niet, die gaan mooi naar de eindbestemming als je op 1 ticket reist.
het kan dat het weer veranderd is, maar ik heb in April op een vlucht van Düsseldorf over NY naar Canada toch echt mijn koffers moeten reclaimen, En ook het koffer van een mede reiziger die door vloog naar een bestemming in de VS, moest reclaimen.

Heb wel eind 2011 op een vlucht vanuit Chile naar Amsterdam weer niet hoeven reclaimen op Atlanta. Dus het is nog een zooitje lijkt me zo.
  woensdag 4 juli 2012 @ 15:50:41 #91
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_113763893
quote:
99s.gif Op woensdag 4 juli 2012 15:05 schreef XL het volgende:

[..]

Dat moet ook niet, die gaan mooi naar de eindbestemming als je op 1 ticket reist.
Niet in de VS :N Heb tot nu toe elke keer, op elk vliegveld moeten reclaimen.
pi_113764614
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2012 15:17 schreef Massief het volgende:
Ik weet het al.
dan hoef je je vraag nog niet weg te halen.
Nobody expects the Spanish Inquisition!
  woensdag 4 juli 2012 @ 16:10:55 #93
50936 The_Hives
Is nu tripple oom Hives O+ !!!
pi_113764823
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2012 15:50 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Niet in de VS :N Heb tot nu toe elke keer, op elk vliegveld moeten reclaimen.
sommige wel sommigen dus niet. Zal het dus bij het inchecken moeten navragen.
AFC AJAX Kampioen 2012-2013
Fok! Federatie
1918,1919,1931,1932,1934,1937,1939,1947,1957,1960,1966,1967,1968,1970,1972,1973,1977,1979,1980 1982,1983,1985,1990,1994,1995,1996,1998,2002,2004,2011,2012,2013
  woensdag 4 juli 2012 @ 16:12:52 #94
362446 Massief
VI HOOLIGANS
pi_113764926
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2012 16:06 schreef Its-Jojo-4you het volgende:

[..]

dan hoef je je vraag nog niet weg te halen.
Ging over het proces met een e-ticket. Maar een enkele zoek opdracht hier geeft al 100.000 antwoorden dus was een beetje een nutteloze vraag.
Koekoek
  woensdag 4 juli 2012 @ 17:05:10 #95
36815 Silenus
Frikandel of kroket?
pi_113767183
Yoyo,

situatie is als volgt. Ik vertrek volgende week met een vriend richting Thailand, tussenstop in Londen, vanuit Amsterdam. Komen 6 augustus terug, alleen blijft m'n vriend in Londen voor een paar dagen. Ik neem aan dat z'n backpack gewoon doorvliegt in mijn/het vliegtuig richting Amsterdam.

Nu wil ik natuurlijk best dat ding mee naar huis nemen, maar kom ik wel met twee backpacks door de douane of gaan ze me rare vragen stellen?
Gourmetten of steengrillen?
pi_113768937
Nee, je vriend moet z'n backpack zelf meenemen naar Londen. Ze laten geen bagage op een vlucht waar de persoon zelf niet in zit, behalve als het onverwacht is...
pi_113769469
Zelfs onverwachts niet. Als jouw vriend niet op de vlucht naar Nederland zit, wachten ze net zolang tot ze zijn bagage gevonden hebben in het ruim en verwijderd hebben. Hij moet gewoon bij inchecken vragen of ze zijn bagage enkel tot London willen labellen, dat moet te doen zijn.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
  woensdag 4 juli 2012 @ 18:22:49 #98
330677 Internepper
Malafide paardenhandelaar
pi_113770415
Ook maar even hier vragen voor de zekerheid, Ik vlieg met Ryanair. Als niemand het weet bel ik ze morgen even op.

quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2012 10:05 schreef Internepper het volgende:
Weet iemand toevallig of je een ingecheckte tas van 15 kg op iemand anders zijn naam kan zetten? Want een persoon gaat onverwachts niet meer mee, waarop een tas van 15 kg stond.
040
  woensdag 4 juli 2012 @ 18:23:09 #99
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_113770434
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2012 17:58 schreef Bajskorv het volgende:
Zelfs onverwachts niet. Als jouw vriend niet op de vlucht naar Nederland zit, wachten ze net zolang tot ze zijn bagage gevonden hebben in het ruim en verwijderd hebben. Hij moet gewoon bij inchecken vragen of ze zijn bagage enkel tot London willen labellen, dat moet te doen zijn.
Ik denk dat ze daarmee bedoelde: als iemand buiten zijn/haar eigen schuld om ineens niet meer mee kan. Als er bijvoorbeeld zoveel vertraging is dat je je overstap niet meer kunt halen mag je soms een dag later de reis maken, maar uit tijdnood kunnen ze dan niet alle koffers van boord gaan halen. Op dat soort momenten gaat je koffer gewoon naar de eerstvolgende bestemming terwijl je niet op de vlucht zit.
  woensdag 4 juli 2012 @ 18:24:02 #100
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_113770464
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2012 18:22 schreef Internepper het volgende:
Ook maar even hier vragen voor de zekerheid, Ik vlieg met Ryanair. Als niemand het weet bel ik ze morgen even op.

[..]

Die vraag was toch al beantwoord in het andere topic? Nee je kan dat niet meer op een andere naam zetten, je kan wel nog een tas bijboeken bij iemand die wél meegaat, maar dan moet je wel weer opnieuw betalen. Dit kun je doen door in in te loggen met je boekingsnummer en nog wat gegevens op ryanair.com

Hier dus: https://www.bookryanair.c(...)=nl-nl#ManageBooking
pi_113770812
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2012 18:23 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Ik denk dat ze daarmee bedoelde: als iemand buiten zijn/haar eigen schuld om ineens niet meer mee kan. Als er bijvoorbeeld zoveel vertraging is dat je je overstap niet meer kunt halen mag je soms een dag later de reis maken, maar uit tijdnood kunnen ze dan niet alle koffers van boord gaan halen. Op dat soort momenten gaat je koffer gewoon naar de eerstvolgende bestemming terwijl je niet op de vlucht zit.
Normaliter gaat je koffer dan ook niet mee op de vlucht en wordt hij er dus echt vanaf gehaald. Je moest eens weten hoe vaak ik vertraging heb, omdat ze de koffer van iemand van de vlucht aan het halen zijn...
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_113771224
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2012 18:23 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Ik denk dat ze daarmee bedoelde: als iemand buiten zijn/haar eigen schuld om ineens niet meer mee kan. Als er bijvoorbeeld zoveel vertraging is dat je je overstap niet meer kunt halen mag je soms een dag later de reis maken, maar uit tijdnood kunnen ze dan niet alle koffers van boord gaan halen. Op dat soort momenten gaat je koffer gewoon naar de eerstvolgende bestemming terwijl je niet op de vlucht zit.
Dat is sinds Lockerbie absoluut verboden.
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
  woensdag 4 juli 2012 @ 19:13:57 #103
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_113772492
quote:
1s.gif Op woensdag 4 juli 2012 18:41 schreef Me_Wesley het volgende:

[..]

Dat is sinds Lockerbie absoluut verboden.
In principe is het inderdaad verboden om de bagage mee te nemen aan boord wanneer de persoon niet aanwezig is.
De enige uitzondering is als de bagage, buiten de schuld van de passagier, op de vlucht waar deze mee gevlogen heeft niet is meegekomen, dan komt het met een eerstvolgende vlucht alsnog mee. (Maar dit is iets wat een passagier niet in de hand heeft waardoor het risico te verwaarlozen is).

In alle andere gevallen zal de bagage van boord gehaald moeten worden, in principe ook logisch, wanneer de bagage de aansluiting op de volgende vlucht haalt, dan kan de passagier dit in principe ook, daarvoor heb je allemaal short connection lines bij de immigratie en veiligheidscontroles op luchthavens waar overstappen veel voorkomt.

Wanneer een maatschappij dit niet doet dan riskeert deze een vertrekverbod, wat door de plaatselijke luchtverkeersleiding in samenwerking met de grenspolitie ook daadwerkelijk wordt afgedwongen door het vliegtuig fysiek te blokkeren wanneer de gezagvoerder niet wil meewerken.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  woensdag 4 juli 2012 @ 19:48:05 #104
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_113773934
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2012 18:31 schreef Bajskorv het volgende:

[..]

Normaliter gaat je koffer dan ook niet mee op de vlucht en wordt hij er dus echt vanaf gehaald. Je moest eens weten hoe vaak ik vertraging heb, omdat ze de koffer van iemand van de vlucht aan het halen zijn...
Soms kost dat zoveel tijd (omdat het teveel mensen zijn) dat ze het niet doen, en dan halen ze alleen de "VIP bagage" eruit voor zover dat wel nog mogelijk is.
Komt ook omdat je soms van bij de gate eerst weer terug naar de incheckbalie moet om daar je vlucht om te boeken en ze dan blijkbaar pas gaan doorgeven welke koffers er nog uit moeten.
pi_113775214
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2012 19:48 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Soms kost dat zoveel tijd (omdat het teveel mensen zijn) dat ze het niet doen, en dan halen ze alleen de "VIP bagage" eruit voor zover dat wel nog mogelijk is.
Komt ook omdat je soms van bij de gate eerst weer terug naar de incheckbalie moet om daar je vlucht om te boeken en ze dan blijkbaar pas gaan doorgeven welke koffers er nog uit moeten.
Zoals ozzietukker als scheef: het gebeurt gewoon niet, want het mag niet meer.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
  woensdag 4 juli 2012 @ 20:30:29 #106
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_113775947
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2012 20:14 schreef Bajskorv het volgende:

[..]

Zoals ozzietukker als scheef: het gebeurt gewoon niet, want het mag niet meer.
Er zal geen maatschappij ter wereld zijn welke dit publiekelijk zal toegeven. Daarnaast vindt er een controle plaats op basis van de passagierslijst en aanwezige koffers (associated passenger record), deze lijst kan ook achteraf opgevraagd worden, als er dan naar voren zou komen dat er bagage aan boord is geweest van niet meereizende passagiers en de betreffende bagage zijn geen 'rush bagage' (Bagage van passagiers die al gevlogen hebben en waarvan de koffers niet zijn meegekomen) of crew bagage dan heeft de maatschappij een probleem.

Daarom wordt op een X moment de beslissing genomen om de koffer te zoeken en uit het vliegtuig te halen, en ook al kom je naar de gate, mag je niet meer mee op het moment dat deze beslissing is genomen.
Low Cost maatschappij of niet, elke maatschappij zal zich eraan houden, want bij 'moedwillige' overtredingen kan en zal actie worden ondernomen. Behoorlijk lastig vliegen wanneer de luchtverkeersleiding geen toestemming tot vertrek geeft.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_113776045
Dat dus. Ik vlieg voor werk voor BC in Europa en zit dus altijd vooraan - dan maak je elke keer die discussie weer mee. Passagiers missen, wachten wachten en dan soms alsnog alle bagage eraf halen... Soms erg irritant, want dan heeft de rest vertraging.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
  woensdag 4 juli 2012 @ 22:15:06 #108
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_113781764
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2012 20:32 schreef Bajskorv het volgende:
Dat dus. Ik vlieg voor werk voor BC in Europa en zit dus altijd vooraan - dan maak je elke keer die discussie weer mee. Passagiers missen, wachten wachten en dan soms alsnog alle bagage eraf halen... Soms erg irritant, want dan heeft de rest vertraging.
Moet wel worden gezegd dat reguliere airlines er natuurlijk weer wat meer last van hebben dan de low cost airliners omdat de eerste veel overstappende passagiers hebben wat er natuurlijk voor zorgt dat niet alle passagiers hun vlucht halen.
Bij low cost airliners is dit niet het geval, en hoewel het natuurlijk voorkomt dat iemand niet bij de boarding gate aankomt na net te zijn ingecheckt zal dit procentueel gezien een stuk lager liggen.

Het ligt zeker niet altijd aan de passagier dat de connectie niet gehaald wordt, met erg krappe connectietijden van minder dan 45 minuten moet je bij een kleine vertraging goed je best doen om de volgende vlucht te halen.
Binnenkort met Estonian Air via Tallin naar Tiblisi, connectietijd heen en terug 25 minuten, persoonlijk vindt ik dat veel en veel tekort, maar een echt alternatief is er niet, 8 uur wachten is ook weer zo wat...
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  woensdag 4 juli 2012 @ 22:26:16 #109
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_113782475
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2012 20:14 schreef Bajskorv het volgende:

[..]

Zoals ozzietukker als scheef: het gebeurt gewoon niet, want het mag niet meer.
Waarom heb ik het dan al 2x meegemaakt het afgelopen jaar? :') Misschien mag het niet, maar het gebeurt blijkbaar wel gewoon.
pi_113789268
Leg dan even uit wat je precies 'hebt meegemaakt', want daar zal wel een verklaring voor zijn. Ik vlieg iets van 100 enkeltjes per jaar en zie hoe de bagage er altijd af komt, dus ik ben benieuwd. Trouwens geen reden om op je pik getrapt te zijn, het is een normale discussie verder. Of je moet kleinzerig aangelegd zijn, in dat geval mijn excuses
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
  donderdag 5 juli 2012 @ 00:30:46 #111
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_113789640
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 00:22 schreef Bajskorv het volgende:
Leg dan even uit wat je precies 'hebt meegemaakt', want daar zal wel een verklaring voor zijn. Ik vlieg iets van 100 enkeltjes per jaar en zie hoe de bagage er altijd af komt, dus ik ben benieuwd. Trouwens geen reden om op je pik getrapt te zijn, het is een normale discussie verder. Of je moet kleinzerig aangelegd zijn, in dat geval mijn excuses
Dat zei ik toch eerder al: eerste vlucht was zo vertraagd dat ik de overstap niet meer zou kunnen halen en de vlucht geen zin meer had. Toen mocht iedereen met dat probleem annuleren of omboeken, maar niet meer alle koffers werden uit het vliegtuig gehaald, alleen de "VIP's" vanwege gebrek aan tijd.
En hoeveel je vliegt maakt niet uit, dat je het nog nooit hebt meegemaakt heeft meer te maken met de vluchten die je neemt.

Overigens heb ik geen pik, maar dat terzijde :+
pi_113793740
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2012 15:23 schreef bunnahabhain het volgende:

[..]

het kan dat het weer veranderd is, maar ik heb in April op een vlucht van Düsseldorf over NY naar Canada toch echt mijn koffers moeten reclaimen, En ook het koffer van een mede reiziger die door vloog naar een bestemming in de VS, moest reclaimen.

Heb wel eind 2011 op een vlucht vanuit Chile naar Amsterdam weer niet hoeven reclaimen op Atlanta. Dus het is nog een zooitje lijkt me zo.
De Amerikaanse douane wil de reiziger samen met zijn bagage kunnen kontroleren op het moment dat deze het land binnenkomt. De reiziger kan immers overstappen op een binnenlandse of Canadese vlucht. Dergelijke vluchten worden niet gekontroleerd, althans niet op import/export gerelateerde problemen.

Voor zover ik weet, werkt de Amerikaanse douane landelijk op deze wijze en moet je altijd je bagage oppikken en daarna weer afgeven als je doorvliegt. De KLM geeft dit ook aan op haar website. Als reizigers claimen dat dit in hun geval niet hoeft, dan heb ik daar m'n vraagtekens bij.

Als je van Chili naar Amsterdam vliegt, dan kom je de VS niet binnen. Of hooguit loop je naar een andere terminal zonder over je bagage te beschikken. De Amerikaanse douane hoeft in dat geval ook geen kontrole uit te oefenen omdat je niets importeert.
  donderdag 5 juli 2012 @ 08:35:54 #113
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_113794514
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 05:23 schreef jaco het volgende:

[..]

De Amerikaanse douane wil de reiziger samen met zijn bagage kunnen kontroleren op het moment dat deze het land binnenkomt. De reiziger kan immers overstappen op een binnenlandse of Canadese vlucht. Dergelijke vluchten worden niet gekontroleerd, althans niet op import/export gerelateerde problemen.

Voor zover ik weet, werkt de Amerikaanse douane landelijk op deze wijze en moet je altijd je bagage oppikken en daarna weer afgeven als je doorvliegt. De KLM geeft dit ook aan op haar website.Als reizigers claimen dat dit in hun geval niet hoeft, dan heb ik daar m'n vraagtekens bij.

Als je van Chili naar Amsterdam vliegt, dan kom je de VS niet binnen. Of hooguit loop je naar een andere terminal zonder over je bagage te beschikken. De Amerikaanse douane hoeft in dat geval ook geen kontrole uit te oefenen omdat je niets importeert.
Het kan ook nog zijn dat mensen de heen- en terugvlucht door elkaar halen, want op de terugweg hoef je je koffer niet te reclaimen.
pi_113794557
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2012 14:43 schreef bunnahabhain het volgende:
het ligt een beetje aan je route, cq. waar je over stapt, en waar mee je vliegt.
over het algemeen, worden koffers altijd door gelabeled tot je eindbestemming.
uitzonderingen zijn er op
- je vliegt naar of via de VS, dan moet je als je de eerste keer land je koffers reclaimen, dat betekend op de caroussel ophalen, en achter de douane weer afgeven. Op dat moment ben je in de VS en zul je weer via de Douane weer naar de gates gaan.
- je vliegt met twee maatschappijen die op je vliegveld van overstappen, geen agent hebben.
Over het algemeen, vlieg me met maatschappijen van dezelfde alliantie, dan zonder meer geen probleem, zijn het verschillende allianties, kan het ook vaak, maar moet je vragen bij het inchecken, beste twee keer vragen.

Even buiten het vliegveld gaan drinken, dat kan, als je, je ticket hebt van je aansluitende vlucht hebt. Zo niet krijg je die vaak bij de transferbalie op het vliegveld van de overstap. Even er van uitgaan dat je geen visum beperkingen hebt.
4 uur is relatief kort, vaak ben je toch 30-45 min kwijt tussen landen en dat je op de stoep staat, en ik raad je toch aan een uur voor het vertrek weer op de stoep van het vliegveld te staan. D
Vaak ligt een vliegveld toch redelijk buiten het interessante gebied, dus ben je ook weer snel een half uur met de taxi onder weg. Ik heb het laatst bij Charles de Gaulle gedaan, 6 uur tussen de vluchten, dacht pik even een terrasje bij de Eiffeltoren....... ik heb nog moeten zweten om op tijd mijn vlucht naar huis te halen. had een dik uur nodig om in het centrum te komen.
Dus heb je een uur voor iets te drinken. Ik denk dat het dan niet de moeite is.
Het gaat om een vlucht binnen Europa.
waar ik heen kan kiezen voor een overstap in Rome. Tussen de vlucht zo'n 7 uur. zit

Zoals je al zegt. 45min eruit te komen. 1 voor aanvang terug. in Rome is het een half uur met de metro van vliegveld naar centrum. Hou je een kleine 4 uurtjes over. Dat is opzich te doen.

en terug in Venetië. zit er 5 uur tussen de vluchten.
ik las dat het ook een half uur kost met de bus om in het centrum te zijn.
dan hou je een kleine 2 uur.

Begrijp ik het goed, als je overstapt, dat je langs de transferbalie moet?
pi_113794736
quote:
3s.gif Op donderdag 5 juli 2012 08:35 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Het kan ook nog zijn dat mensen de heen- en terugvlucht door elkaar halen, want op de terugweg hoef je je koffer niet te reclaimen.
Klopt. Het is ook mogelijk dat sommige reizigers het niet doorhebben dat de bagage moet worden opgepikt en dat de douane het niet opmerkt of het laat zitten. Ik zie regelmatig niet geclaimde koffers van een vorige vlucht op de band die dan uiteindelijk door een porter worden doorgestuurd.
pi_113807641
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2012 17:58 schreef Bajskorv het volgende:
Zelfs onverwachts niet. Als jouw vriend niet op de vlucht naar Nederland zit, wachten ze net zolang tot ze zijn bagage gevonden hebben in het ruim en verwijderd hebben. Hij moet gewoon bij inchecken vragen of ze zijn bagage enkel tot London willen labellen, dat moet te doen zijn.
nou ja, onverwacht bedoelde ik mee als jij het vliegtuig wel haalt, maar je bagage niet. Dan gaat de bagage op de volgende vlucht mee, waar jij niet opzit. Wat onduidelijk verwoord zie ik...
pi_113808652
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 05:23 schreef jaco het volgende:

Voor zover ik weet, werkt de Amerikaanse douane landelijk op deze wijze en moet je altijd je bagage oppikken en daarna weer afgeven als je doorvliegt. De KLM geeft dit ook aan op haar website. Als reizigers claimen dat dit in hun geval niet hoeft, dan heb ik daar m'n vraagtekens bij.

Nee, ieder vliegveld in de VS is verschillend. Laatst had ik zelfs dat er alleen een foto van mijn bagage werd getoond en ik moest bevestigen dat dat mijn tas was.
pi_113808726
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 08:42 schreef corne1984 het volgende:

Begrijp ik het goed, als je overstapt, dat je langs de transferbalie moet?
Nee, je krijgt in 99,9% van de gevallen je boardingcards voor beide vluchten op het vliegveld van vertrek. Alleen als dat niet zo is en bij bijzondere omstandigheden kun je langs de transferdesk.
pi_113813301
quote:
1s.gif Op donderdag 5 juli 2012 00:30 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Dat zei ik toch eerder al: eerste vlucht was zo vertraagd dat ik de overstap niet meer zou kunnen halen en de vlucht geen zin meer had. Toen mocht iedereen met dat probleem annuleren of omboeken, maar niet meer alle koffers werden uit het vliegtuig gehaald, alleen de "VIP's" vanwege gebrek aan tijd.
En hoeveel je vliegt maakt niet uit, dat je het nog nooit hebt meegemaakt heeft meer te maken met de vluchten die je neemt.

Overigens heb ik geen pik, maar dat terzijde :+
Als jij de vlucht niet meer kon halen, hoe haalden de koffers het dan? Verder herken in de situatie wel, maar dan liggen de koffers over het algemeen gewoon ergens in de bagage-afhandeling en hebben ze geen zin om die er voor je uit te halen, tenzij je stampij maakt.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_113813964
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 17:16 schreef Bajskorv het volgende:
tenzij je stampij maakt.
dat vind ik gewoon triest, dat je gewoon verplicht bent, om voor die balie een enorm drama te moeten maken, en dan kunnen dingen wel. Terwijl als je netjes blijft, dan kun je naar elke vorm van service fluiten.
Ik vind dit gewoon in en in triest, of het kan wel, of het kan niet, en als het kan als je stampij maakt. In middels is het een sport van me geworden. Maar eigenlijk op het moment als "het wel blijkt te kunnen" dan wordt ik pas echt boos, en kan ik de tien managers die inmiddels zijn op getrommeld, een uur lang onder de ballen trappen. (indien ballen aanwezig)
  donderdag 5 juli 2012 @ 17:32:29 #121
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_113814008
Ik heb een tijdje met een heel krappe overstap op München naar Istanbul gevlogen. Dan moest mijn bagage altijd mee, want ik kon die overstap wel halen. Dan werd ik met twee busjes opgewacht... een rode en een blauwe en mocht ik in het blauwe busje, vervolgens werd mijn bagage aan het vliegtuig eruit gevist en die mocht in het rode busje. Dan moesten beide busjes naar de douane voor het verlaten van Schengen en dan gingen beide busjes naar het nieuwe vliegtuig. Ik vond dat altijd leuk om te zien, dat ik niet bij mijn bagage mocht komen en dat daarom 2 chauffeurs benodigd waren om mij in het vliegtuig te krijgen. Vervolgens reden die busjes wel achter elkaar het hele vliegveld over.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_113814517
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 17:31 schreef bunnahabhain het volgende:

[..]

dat vind ik gewoon triest, dat je gewoon verplicht bent, om voor die balie een enorm drama te moeten maken, en dan kunnen dingen wel. Terwijl als je netjes blijft, dan kun je naar elke vorm van service fluiten.
Ik vind dit gewoon in en in triest, of het kan wel, of het kan niet, en als het kan als je stampij maakt. In middels is het een sport van me geworden. Maar eigenlijk op het moment als "het wel blijkt te kunnen" dan wordt ik pas echt boos, en kan ik de tien managers die inmiddels zijn op getrommeld, een uur lang onder de ballen trappen. (indien ballen aanwezig)
Ach, met stampij maken bedoel ik niet echt stampij maken. Ik bedoel meer dat ik dan netjes even doorvraag en aangeef dat ik FF ben. Werkt bijna altijd, ik ga echt geen verdere energie verspillen aan ruzie schoppen.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
  donderdag 5 juli 2012 @ 17:49:59 #123
348014 HouseFann
live, laugh, love
pi_113814746
Hallo iedereen(:

Ik had een aantal vraagjes wat betrefd het vliegen naar Singapore. (we vliegen met France Air KLM)
Het is een rechtstreekse vlucht.
Het is een e-ticket.
Maar mijn vragen waren, ik wil graag mijn koffer meenemen in het vliegtuig hoe zwaar en wat zijn de afmetingen dat dit nog meegenomen mag worden in het vliegtuig, ik heb dit al eerder gedaan maar dit is inmiddels al erg lang geleden! En dit is de eerste keer dat ik onbegeleid zal reizen dus alles zelf moet regelen.
Mijn vriend is 20, ik zelf ben 16, moet er dan nog een formulier getekend worden door mijn eventuele voogd?

Groetjes en alvast bedankt House. :)

[ Bericht 2% gewijzigd door HouseFann op 05-07-2012 17:55:12 ]
  donderdag 5 juli 2012 @ 17:55:43 #124
50936 The_Hives
Is nu tripple oom Hives O+ !!!
pi_113814942
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 17:49 schreef HouseFann het volgende:
Hallo iedereen(:

Ik had een aantal vraagjes wat betrefd het vliegen naar Singapore. (we vliegen met France Air KLM)
Het is een rechtstreekse vlucht.
Het is een e-ticket.
Maar mijn vragen waren, ik wil graag mijn koffer meenemen in het vliegtuig hoe zwaar en wat zijn de afmetingen dat dit nog meegenomen mag worden in het vliegtuig, ik heb dit al eerder gedaan maar dit is inmiddels al erg lang geleden! En dit is de eerste keer dat ik onbegeleid zal reizen dus alles zelf moet regelen.
Mijn vriend is 20, ik zelf ben 16, moet er dan nog een formulier getekend worden door mijn eventuele voogd?

Groetjes en alvast bedankt House. :)
wat betreft je koffer moet je even de regels van de maatschappij bekijken. Staat vast online ;)
AFC AJAX Kampioen 2012-2013
Fok! Federatie
1918,1919,1931,1932,1934,1937,1939,1947,1957,1960,1966,1967,1968,1970,1972,1973,1977,1979,1980 1982,1983,1985,1990,1994,1995,1996,1998,2002,2004,2011,2012,2013
  donderdag 5 juli 2012 @ 17:55:43 #125
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_113814943
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 17:49 schreef HouseFann het volgende:
Hallo iedereen(:

hoe zwaar en wat zijn de afmetingen dat dit nog meegenomen mag worden in het vliegtuig,
Hangt meestal van de maatschappij af (en eventueel soort ticket) af, 23 is standaard maximaal, na bijbetaling (en dat is niet goedkoop) maximum 32. Meer dan 32 mag niet vanwege de CAO voor de bagageafhandelaars.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  donderdag 5 juli 2012 @ 18:04:49 #126
348014 HouseFann
live, laugh, love
pi_113815251
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 17:55 schreef static het volgende:

[..]

Hangt meestal van de maatschappij af (en eventueel soort ticket) af, 23 is standaard maximaal, na bijbetaling (en dat is niet goedkoop) maximum 32. Meer dan 32 mag niet vanwege de CAO voor de bagageafhandelaars.
Zojuist gevonden hoe groot de bagage mag zijn na wat geneuzel!(:
pi_113815823
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 17:44 schreef Bajskorv het volgende:

[..]

Ach, met stampij maken bedoel ik niet echt stampij maken. Ik bedoel meer dat ik dan netjes even doorvraag en aangeef dat ik FF ben. Werkt bijna altijd, ik ga echt geen verdere energie verspillen aan ruzie schoppen.
FF-pasjes, en al helemaal platinum en hoger, doen inderdaad wonderen over het algemeen.
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
pi_113817727
Iemand weleens gevolgen met een buddy pass?

M'n tante werkt bij United.
Wij willen naar New York. We kunnen op haar buddy list, staan dan standby voor een vlucht.

Enig idee hoe het verder werkt?
  donderdag 5 juli 2012 @ 19:29:48 #129
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_113818171
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 17:16 schreef Bajskorv het volgende:

[..]

Als jij de vlucht niet meer kon halen, hoe haalden de koffers het dan? Verder herken in de situatie wel, maar dan liggen de koffers over het algemeen gewoon ergens in de bagage-afhandeling en hebben ze geen zin om die er voor je uit te halen, tenzij je stampij maakt.
Het was m'n eerste vlucht van de reis (van bijna iedereen overigens), en pas toen het vliegtuig eindelijk bij de gate stond mochten mensen met een bepaalde eindbestemming beslissen of ze wel of niet mee wilden omdat het al duidelijk was dat ze hun overstap niet meer konden halen.
Vervolgens liep die groep terug naar de incheckbalie, en gingen ze toen pas doorgeven welke koffers weer uit het vliegtuig moesten. En ze lagen er wel degelijk in want de vrouw naast mij kon de volgende dag d'r koffer vanaf NY weer verder meenemen, die van mij is er nog uitgehaald. En logisch ook dat ze er al inlagen, want we zijn 15 min. onderweg geweest naar de balie.
Nou goed, dit heb ik dus afgelopen jaar 2x meegemaakt (beide bij continental/united overigens).
  donderdag 5 juli 2012 @ 19:35:24 #130
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_113818443
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 17:31 schreef bunnahabhain het volgende:

[..]

dat vind ik gewoon triest, dat je gewoon verplicht bent, om voor die balie een enorm drama te moeten maken, en dan kunnen dingen wel. Terwijl als je netjes blijft, dan kun je naar elke vorm van service fluiten.
Ik vind dit gewoon in en in triest, of het kan wel, of het kan niet, en als het kan als je stampij maakt. In middels is het een sport van me geworden. Maar eigenlijk op het moment als "het wel blijkt te kunnen" dan wordt ik pas echt boos, en kan ik de tien managers die inmiddels zijn op getrommeld, een uur lang onder de ballen trappen. (indien ballen aanwezig)
Als je stampij maakt dan zijn ze vaak juist niet meer welwillend heb ik het idee. Maar dat ligt misschien maar net aan de persoon die achter de balie staat.
pi_113818628
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 19:35 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Als je stampij maakt dan zijn ze vaak juist niet meer welwillend heb ik het idee. Maar dat ligt misschien maar net aan de persoon die achter de balie staat.
Klopt. Hoewel het eraan ligt hoeveel "status" je hebt qua vluchten. Ik zie genoeg zakenlui stampij maken en nog hun zin krijgen ook, ik vind het zelf niet een prettige manier van omgaan met mensen. En ik krijg ook altijd wel m'n zin ;)
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
  donderdag 5 juli 2012 @ 19:44:09 #132
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_113818860
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 19:38 schreef Bajskorv het volgende:

[..]

Klopt. Hoewel het eraan ligt hoeveel "status" je hebt qua vluchten. Ik zie genoeg zakenlui stampij maken en nog hun zin krijgen ook, ik vind het zelf niet een prettige manier van omgaan met mensen. En ik krijg ook altijd wel m'n zin ;)
Ik denk dat ze inderdaad op de aardige manier ook gewoon uiteindelijk wel hun zin hadden gekregen :P
  donderdag 5 juli 2012 @ 19:56:34 #133
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_113819461
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 19:44 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Ik denk dat ze inderdaad op de aardige manier ook gewoon uiteindelijk wel hun zin hadden gekregen :P
Dat betwijfel ik ten zeerste.

Bij Tap Air Portugal bijvoorbeeld heb ik heel veel mensen in dezelfde situatie als waar ik in verkeerde afgewimpeld zien worden, en deze mensen bleven aardig en vriendelijk.
Zo begin ik ook, zodra het gesprek de verkeerde kant uitgaat grijp ik in en zal een iets assertieve houding aannemen, en pas op dat moment merk je dat de persoon achter de balie voor een oplossing gaat kijken.

Nu begrijp ik ook dat door een incident mogelijk niet voor iedereen een oplossing kan worden gezorgd door dezelfde dag door te vliegen, maar recht op verzorging is er altijd, zodra je daarmee aankomt en laat blijken dat je de regels kent dan blijkt er vaak net wat meer mogelijk dan wat is aangegeven.
Zo ook met KLM die een vlucht naar Bangkok annuleerde om 23:00 uur 's avonds en aangaf dat er voor de Nederlandse passagiers geen hotel geregeld werd, die konden gewoon naar huis gaan. 1 uur later zat mijn familie gewoon in een hotel nadat de mevrouw bij een andere balie, weg van de meute, begreep dat als je niet meer gewoon naar huis kunt de hotel oplossing echt de goedkoopste zou gaan worden voor de KLM. Meer dan de helft van de mensen heeft het er bij laten zitten nadat ze in eerste instantie zijn afgewimpeld. Een maatschappij weet dit nu eenmaal en kan op deze manier een hoop kosten besparen.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  donderdag 5 juli 2012 @ 20:06:47 #134
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_113819959
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 19:29 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Het was m'n eerste vlucht van de reis (van bijna iedereen overigens), en pas toen het vliegtuig eindelijk bij de gate stond mochten mensen met een bepaalde eindbestemming beslissen of ze wel of niet mee wilden omdat het al duidelijk was dat ze hun overstap niet meer konden halen.
Vervolgens liep die groep terug naar de incheckbalie, en gingen ze toen pas doorgeven welke koffers weer uit het vliegtuig moesten. En ze lagen er wel degelijk in want de vrouw naast mij kon de volgende dag d'r koffer vanaf NY weer verder meenemen, die van mij is er nog uitgehaald. En logisch ook dat ze er al inlagen, want we zijn 15 min. onderweg geweest naar de balie.
Nou goed, dit heb ik dus afgelopen jaar 2x meegemaakt (beide bij continental/united overigens).
Nu heb ik helaas weinig informatie over Continental of United met vertrek uit Amsterdam, maar ze vallen wel onder de USA vluchten, de bagage op deze vluchten krijgt normaliter wel een extra controle waardoor mogelijke gevaarlijke zaken opgemerkt kunnen worden.

Toch kan ik mij niet voorstellen dat een Amerikaanse maatschappij een dergelijke risico wil nemen, juist deze maatschappijen zijn als de dood voor een terroristische aanslag en staan daarnaast door de TSA (Wat je ook van deze kneuzen mag vinden) onder controle, en wordt de lijst met bagage echt vergeleken met de passagiers welke aan boord zijn, wanneer dat niet klopt heeft de maatschappij simpelweg een probleem.
De verantwoordelijk ligt volledig bij de maatschappij, en er is heel goed controle mogelijk, ook achteraf wanneer een vlucht allang uitgevoerd is. Wanneer het uitkomt dat dit moedwillig gebeurd staan ze zo onder verscherpte controle en zal de vlucht uitvoering grote vertragingen gaan oplopen omdat dan bij vertrek vliegtuigen gecontroleerd gaat worden.

That said, mijn koffer welke ik heb ingechecked in Hong Kong voor een vlucht naar Amsterdam kon uiteindelijk ook de route Hong Kong - Bangkok - Helsinki - London - Amsterdam afleggen, Finnair heeft mijn koffer een compleet toeristische route laten vliegen, als was ik daar niet van op de hoogte.... (Ticket geboekt vanuit een UK Travel Agent zette Finnair na het zoekraken van de bagage ongetwijfeld op het verkeerde been).
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  donderdag 5 juli 2012 @ 20:35:01 #135
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_113821316
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 20:06 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Nu heb ik helaas weinig informatie over Continental of United met vertrek uit Amsterdam, maar ze vallen wel onder de USA vluchten, de bagage op deze vluchten krijgt normaliter wel een extra controle waardoor mogelijke gevaarlijke zaken opgemerkt kunnen worden.

Toch kan ik mij niet voorstellen dat een Amerikaanse maatschappij een dergelijke risico wil nemen, juist deze maatschappijen zijn als de dood voor een terroristische aanslag en staan daarnaast door de TSA (Wat je ook van deze kneuzen mag vinden) onder controle, en wordt de lijst met bagage echt vergeleken met de passagiers welke aan boord zijn, wanneer dat niet klopt heeft de maatschappij simpelweg een probleem.
De verantwoordelijk ligt volledig bij de maatschappij, en er is heel goed controle mogelijk, ook achteraf wanneer een vlucht allang uitgevoerd is. Wanneer het uitkomt dat dit moedwillig gebeurd staan ze zo onder verscherpte controle en zal de vlucht uitvoering grote vertragingen gaan oplopen omdat dan bij vertrek vliegtuigen gecontroleerd gaat worden.

That said, mijn koffer welke ik heb ingechecked in Hong Kong voor een vlucht naar Amsterdam kon uiteindelijk ook de route Hong Kong - Bangkok - Helsinki - London - Amsterdam afleggen, Finnair heeft mijn koffer een compleet toeristische route laten vliegen, als was ik daar niet van op de hoogte.... (Ticket geboekt vanuit een UK Travel Agent zette Finnair na het zoekraken van de bagage ongetwijfeld op het verkeerde been).
Ik heb verder geen idee hoe het achter de schermen werkt. Maar ik nam altijd aan dat dit soort keuzes vooral gemaakt werden om niet nóg meer vertraging op te lopen, want tijd = geld natuurlijk.

Overigens is het vooral hun eigen schuld, want je kunt er donder op zeggen dat die specifieke vlucht te laat is.... (RDU - EWR - AMS). En dan komt daar bovenop dat de overstaptijd tussen die en de aansluitende vluchten naar Europa sowieso al krap is.
Het mooie is dat ie al jaren zo gepland staat, en nog steeds is dat schema niet een keer omgegooid (of het moet in de laatste maanden wel gebeurd zijn) maar dat snap ik dus echt niet :N Dit kost hun toch ook klauwen met geld; elke keer mensen die uren vertraging hebben, omgeboekt worden, of de vlucht gratis annuleren.
pi_113825463
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 19:18 schreef nelisb het volgende:
Iemand weleens gevolgen met een buddy pass?

M'n tante werkt bij United.
Wij willen naar New York. We kunnen op haar buddy list, staan dan standby voor een vlucht.

Enig idee hoe het verder werkt?
Afhankelijk van de bezetting van de vlucht krijg je al bij de checkin een stoel toegewezen. Is de vlucht vol/overboekt dan krijg je vaak een boardingpass met STBY erop waarmee je tot aan de gate kunt komen. Heeft uiteindelijk niet iedereen ingecheckt of de vlucht gehaald dan krijg je bij de gate een stoel toegewezen, is de vlucht vol heb je pech en kan je je laten listen voor de volgende vlucht om het daar weer te proberen.

Varieert dus heel erg, beste is vooraf enkele keren erachter proberen te komen hoe de bezetting op de vlucht is. Ikzelf heb 1x pas in de slurf een stoel toegewezen gekregen (mochten op jumpseat maar op het laatste moment 2 noshows), verder eigenlijk vrijwel altijd bij de checkin al gerust gesteld met een stoel :)
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
  donderdag 5 juli 2012 @ 22:41:48 #137
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_113827423
Ik moet overstappen op vliegveld Istanbul. Hoe gaat dat in zijn werk? Hoe doe ik dit het snelst?
Ik heb 1u05 de tijd om mijn volgende vlucht te halen. :)
  donderdag 5 juli 2012 @ 22:52:28 #138
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_113827974
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 22:41 schreef leolinedance het volgende:
Ik moet overstappen op vliegveld Istanbul. Hoe gaat dat in zijn werk? Hoe doe ik dit het snelst?
Ik heb 1u05 de tijd om mijn volgende vlucht te halen. :)
In ieder geval zo ver mogelijk vooraan in het vliegtuig gaan zitten ;)
pi_113829375
Iemand enig idee?

Vliegtickets.nl Brussel naar New York, via Amsterdam met klm.
Ams - NYC 693 euro
Bru - AMS - NYC 589 euro.

Brussel - Amsterdam met de trein.
Let op, deze vlucht vertrekt vanaf Brussel,Midi Rail Station! Traject vanaf Brussel, Midi Rail Station uitgevoerd per trein.

Kan ik de trein overslaan?
  donderdag 5 juli 2012 @ 23:37:55 #140
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_113830563
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 23:17 schreef nelisb het volgende:

Kan ik de trein overslaan?
Volgens KLM niet en moet je flink bijdokken, volgens gespecialiseerde advocaten niet want dat is een onzinnige overeenkomst.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_113830768
Maar hoe weten ze of ik met de trein vanuit Brussel ben gekomen?
Ik veronderstel dat ze geen incheck/bagage drop off balie voor het vliegtuig hebben op het trein station van Brussel?
  vrijdag 6 juli 2012 @ 00:10:37 #142
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_113832490
Treinkaartje.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_113833027
Goeie!

Ga morgen maar eens bellen, hoewel ik het antwoord eigenlijk wel weet.
pi_113833074
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 23:17 schreef nelisb het volgende:
Kan ik de trein overslaan?
Als je in Brussel start, er is een AF/KLM in check bali op Brussel Midi, dus nee. van af Antwerpen valt er wel wat te schipperen, maar achterlijk zijn ze niet.
de goedkopere optie is bedoelt om passagiers te trekken van de concurrentie, van uit Brussel.
pi_113838441
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 19:35 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Als je stampij maakt dan zijn ze vaak juist niet meer welwillend heb ik het idee. Maar dat ligt misschien maar net aan de persoon die achter de balie staat.
Er zijn denk ik twee manieren om 'boos' te worden.

Sommige reizigers verliezen de kontrole over hun emoties. Ze mengen dan redelijke klachten met onredelijke klachten, beweren dingen die niet waar zijn en eisen het onmogelijke. Dit wekt irritatie bij het balie personeel dat een defensieve houding aanneemt of simpelweg wegloopt.

De tweede categorie wordt 'functioneel boos'. De sleutel is waarschijnlijk om ondanks stemverheffing bij de feiten te blijven en een redelijke eis neer te leggen, maar ik zou graag eens een complete handleiding voor deze vorm willen lezen.
pi_113838716
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 17:44 schreef Bajskorv het volgende:

[..]

Ach, met stampij maken bedoel ik niet echt stampij maken. Ik bedoel meer dat ik dan netjes even doorvraag en aangeef dat ik FF ben. Werkt bijna altijd, ik ga echt geen verdere energie verspillen aan ruzie schoppen.
ik bedoelde dus niet voor rotte vis uit maken, maar als je niet je gelijk krijgt, dan is het de truck om gewoon voor de balie te blijven staan en drama maken om de balie medewerker het gevoel te geven "als ik niet toe geef, gaat die niet weg" of je nu frequent flyer bent of niet.
Ik ben van me zelf iemand die zich heel goed kan inleven in een ander persoon, en begrip er voor heeft dat iemand geen ijzer met handen breken kan. Ik ben zelf technicus, en ik ben zelf ook vaak in de situatie dat ik de natuurkundige wetten niet kan veranderen, geen materialen toveren, of me zelf naar twee plaatsen tegelijk beamen.
Maar als je met die instelling voor een balie staat waar een luchtvaart maatschappij een fout heeft gemaakt. dan kom je er bekaaid van af.

Vertraging van vier uur, ze schepen je zo af met een tegoed bon van 7,50 te besteden op het vliegveld waar je net een flesje cola er voor krijgt.
Vlucht gecanceld, ze zetten je gewoon de volgende dag op de volgende vlucht.

Een keer een vertraging gehad met AF in Johannesburg, de crew had niet genoeg rust gehad, gepland vertrek was 20 uur, was verzet naar 2 uur in de nacht, Krijg je een hotel aangeboden, waar je geen ruk aan hebt, en de aansluitende vlucht in Parijs naar Keulen, kon ik dan 8 uur op wachten in Parijs. Met vriendelijk vragen en proberen te onderhandelen niets bereikt..
Dat was dus de laatste keer dat ik mijn fatsoen heb gehouden. Betekend niet dat ik nu als een Tokkie voor de balie sta, maar ik weet zeker dat de persoon achter de balie het niet leuk vind.
pi_113838744
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 00:21 schreef bunnahabhain het volgende:

[..]

Als je in Brussel start, er is een AF/KLM in check bali op Brussel Midi, dus nee. van af Antwerpen valt er wel wat te schipperen, maar achterlijk zijn ze niet.
de goedkopere optie is bedoelt om passagiers te trekken van de concurrentie, van uit Brussel.
Thanks! Dan is het niet anders.
En de trein terug niet nemen kan dat ook?
pi_113838765
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 07:40 schreef nelisb het volgende:

[..]

Thanks! Dan is het niet anders.
En de trein terug niet nemen kan dat ook?
de trein terug, kun je gewoon skippen
pi_113838770
Kan ik dat nog doen.
Opstappen in Brussel en vanaf Amsterdam gewoon naar huis.
Wel omslachtig maar scheelt toch 200¤.
  vrijdag 6 juli 2012 @ 07:55:34 #150
103111 Its-Jojo-4you
gone fishin'
pi_113838828
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 07:46 schreef nelisb het volgende:
Kan ik dat nog doen.
Opstappen in Brussel en vanaf Amsterdam gewoon naar huis.
Wel omslachtig maar scheelt toch 200¤.
dat is inderdaad de manier :)
Nobody expects the Spanish Inquisition!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')