Hij haalt beveiliging en douane door elkaar. En jij haalt douane en immigratie door elkaar.quote:Op donderdag 21 juni 2012 10:08 schreef Bajskorv het volgende:
[..]
In Rusland zou ik er juist van uitgaan dat je niet door de douane moet, want daar kom je zonder visum niet eens doorheen?
Wat is het verschil tussen douane en immigratie???quote:Op donderdag 21 juni 2012 10:10 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Hij haalt beveiliging en douane door elkaar. En jij haalt douane en immigratie door elkaar.
Douane en immigratie is (ook al gebruikt iedereen de woorden door elkaar) toch een verschil tussen goederen en mensen?quote:Op donderdag 21 juni 2012 10:10 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Hij haalt beveiliging en douane door elkaar. En jij haalt douane en immigratie door elkaar.
Douane doet goederen en hebben dus niks met je visum te maken. Immigratie ( in Nederland de Marechaussee) gaat over de personen (paspoorten en visa etc).quote:Op donderdag 21 juni 2012 10:21 schreef Bajskorv het volgende:
[..]
Wat is het verschil tussen douane en immigratie???
Daar heet het passport control op de borden.quote:Op donderdag 21 juni 2012 10:35 schreef Bajskorv het volgende:
En toch wordt douane ook gewoon op de borden bij Schiphol gebruikt, dus dat verschil is er in de praktijk al jaren niet.
Eigenlijk passeer je op schiphol dus de douane wanneer je door de (nothing to) declare gang loopt.quote:Op donderdag 21 juni 2012 10:35 schreef Bajskorv het volgende:
En toch wordt douane ook gewoon op de borden bij Schiphol gebruikt, dus dat verschil is er in de praktijk al jaren niet.
Nederland ook hoor, dan kom je eerst langs de Marechaussee, daarna haal je je koffer van de band en loop je inderdaad langs de bekende nothing to declare-lane bij de douane.quote:Op donderdag 21 juni 2012 10:39 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Eigenlijk passeer je op schiphol dus de douane wanneer je door de (nothing to) declare gang loopt.
In de VS zie je het verschil ook nog wel, eerst ga je door immigration en dan passeer je inderdaad direct daarna (pas) de douane waarbij je je customs formuliertje afgeeft. Maar echte controle is het doorgaans niet waardoor je niet eens in de gaten hebt dat je door de douane gaat.
Het is zeker voor iemand met een Europees paspoort inderdaad vrij gemoedelijk om de grens over te gaan, tegenwoordig merk ik dat het wel meer standaard is om het paspoortnummer ook daadwerkelijk in te voeren of er iets open staat, want vroeger kon je wel eens zo doorlopen met alleen de paspoortpagina open, maar die tijd is wel voorbij.quote:Op donderdag 21 juni 2012 10:50 schreef bunnahabhain het volgende:
in Nederland noemen we Imigrations gewoon paspoort controleen wordt uitgevoerd door de Marechaussee. Maar daar maken we niet zo'n drama van als in de VS en landen die de VS na willen doen.
god zij dank
Iedereen die in dit geval een keus heeft kiest dan voor KLM, want KLM is niet fantastisch, maar SAS heeft helemaal niet begrepen hoe het in de luchtvaart werkt, daarom is Norwegian in de noordelijke regionen zo'n bedreiging, zeker ook op kwaliteit.quote:Op donderdag 21 juni 2012 09:57 schreef Bajskorv het volgende:
[..]
Ongetwijfeld. Ik mag zelf gelukkig bepalen wat en waar ik boek, maar KLM ontkom ik ook niet altijd aan, ook al werk ik in Londen. Veel stukje Londen-A'dam en dan neem je gewoon de vlucht die qua tijd het gunstigst is. Of Stockholm-Amsterdam, dan is de keuze SAS of KLM en dan kies ik zelfs voor KLM...
De douane kan de koffer welke je bij aankomst van de band hebt gehaald controleren op diverse zaken, en in sommige gevallen ook bij vertrek aan de gate, in het laatste geval gaat het dan vooral om economische delicten zoals het meenemen van meer dan 10.000 euro, vooral populair op vluchten naar Chinese / Oosterse en Turkse bestemmingen.quote:Op donderdag 21 juni 2012 10:27 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Douane en immigratie is (ook al gebruikt iedereen de woorden door elkaar) toch een verschil tussen goederen en mensen?
Maar als we het hier hebben over douane hebben we het volgens mij altijd over het passeren van de grens als persoon.
Oke, thanks. Het is trouwens vanaf Warschauquote:Dat zal vast wel goedkomen. Sowieso is dit LOT vanaf Amsterdam neem ik aan, die hebben vast niet tien vluchten per uur die van daar vertrekken, dus zo veel mensen zullen niet voor ze in de rij staan bij de balie.
In dat geval is het nog makkelijker. Warschau is de thuisbasis van LOT. Er zullen dus veel balies open zijn gedurende de hele dag. Ik denk dat inchecken 3 of 2,5 uur voor de vlucht geen probleem zal zijn.quote:Op donderdag 21 juni 2012 21:06 schreef tomatenrood het volgende:
[..]
Oke, thanks. Het is trouwens vanaf Warschau
Amsterdam wel. maar sommige vliegvelden, is TAX free buiten de security check, en krijg je dan je spulletjes aan de gate. moet je even opletten.quote:Op zondag 1 juli 2012 19:30 schreef Roces18 het volgende:
Kan iemand mij nog een keer het riedeltje uitleggen
bagage dumpen/inchecken -> douane -> tax free >boarden?
Nee. Je bent dan al door de immigratie kontrole geweest en je kunt niet teruglopen naar de terminal. Het is alleen mogelijk om je bagage op te pakken en door de douane naar arrivals te lopen.quote:Op maandag 2 juli 2012 05:31 schreef rene90 het volgende:
Vraagje, ik kom in de ochtend aan op Singapore airport. Maar ik moet door de douane om mijn tas opnieuw in te checken. Ik vlieg daarna met finnair naar Nederland maar die balie is niet continue open lijkt me omdat mijn vlucht pas om 23.35 gaat?
Als ik uit het vliegtuig van airasia kom en dan mijn bagage oppik. Zit je dan nog achter de douane bij het winkel gedeelte en alles?
Als je een codeshare vlucht hebt kun je wellicht je bagage bij een andere OneWorld vlucht droppen.quote:Op maandag 2 juli 2012 08:55 schreef jaco het volgende:
[..]
Nee. Je bent dan al door de immigratie kontrole geweest en je kunt niet teruglopen naar de terminal. Het is alleen mogelijk om je bagage op te pakken en door de douane naar arrivals te lopen.
Ik denk ook dat de Finnair balie pas om een uur of acht open gaat omdat Finnair verder geen vluchten heeft vanaf Singapore.
Er zijn wel lockers waar je je bagage in kwijt kunt. Het centrum van Singapore is vrij makkelijk te bereiken met de MRT trein.
Als je niet met een andere Oneworld vlucht komt dan kan je de tas meestal niet doorchecken, zeker niet als je voorgaande vlucht een Air Asia vlucht is.quote:Op maandag 2 juli 2012 13:04 schreef rene90 het volgende:
Hmm oké nou als de balie niet open is ga ik wel even Singapore in. Op finnair staat dat de balie 5 uur van tevoren open gaat.
Volgens mij is dit niet altijd zo. Ik ga in oktober naar de VS en stap daar over op een binnenlandse vlucht. Ik twijfel ook of ik dan mijn koffers wel of niet moet ophalen en weer inchecken.quote:Op woensdag 4 juli 2012 14:43 schreef bunnahabhain het volgende:
het ligt een beetje aan je route, cq. waar je over stapt, en waar mee je vliegt.
over het algemeen, worden koffers altijd door gelabeled tot je eindbestemming.
uitzonderingen zijn er op
[b]- je vliegt naar of via de VS, dan moet je als je de eerste keer land je koffers reclaimen, dat betekend op de caroussel ophalen, en achter de douane weer afgeven. Op dat moment ben je in de VS en zul je weer via de Douane weer naar de gates gaan./b]
Dat moet ook niet, die gaan mooi naar de eindbestemming als je op 1 ticket reist.quote:Op woensdag 4 juli 2012 15:01 schreef The_Hives het volgende:
[..]
Volgens mij is dit niet altijd zo. Ik ga in oktober naar de VS en stap daar over op een binnenlandse vlucht. Ik twijfel ook of ik dan mijn koffers wel of niet moet ophalen en weer inchecken.
Maar een vriend van me die dit al meerdere malen heeft gedaan, zegt dat hij nooit tussendoor in de VS zijn koffer heeft moeten ophalen en weer inchecken zoals jij hierboven zegt.
het kan dat het weer veranderd is, maar ik heb in April op een vlucht van Düsseldorf over NY naar Canada toch echt mijn koffers moeten reclaimen, En ook het koffer van een mede reiziger die door vloog naar een bestemming in de VS, moest reclaimen.quote:Op woensdag 4 juli 2012 15:05 schreef XL het volgende:
[..]
Dat moet ook niet, die gaan mooi naar de eindbestemming als je op 1 ticket reist.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |