Normaliter gaat je koffer dan ook niet mee op de vlucht en wordt hij er dus echt vanaf gehaald. Je moest eens weten hoe vaak ik vertraging heb, omdat ze de koffer van iemand van de vlucht aan het halen zijn...quote:Op woensdag 4 juli 2012 18:23 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Ik denk dat ze daarmee bedoelde: als iemand buiten zijn/haar eigen schuld om ineens niet meer mee kan. Als er bijvoorbeeld zoveel vertraging is dat je je overstap niet meer kunt halen mag je soms een dag later de reis maken, maar uit tijdnood kunnen ze dan niet alle koffers van boord gaan halen. Op dat soort momenten gaat je koffer gewoon naar de eerstvolgende bestemming terwijl je niet op de vlucht zit.
Dat is sinds Lockerbie absoluut verboden.quote:Op woensdag 4 juli 2012 18:23 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Ik denk dat ze daarmee bedoelde: als iemand buiten zijn/haar eigen schuld om ineens niet meer mee kan. Als er bijvoorbeeld zoveel vertraging is dat je je overstap niet meer kunt halen mag je soms een dag later de reis maken, maar uit tijdnood kunnen ze dan niet alle koffers van boord gaan halen. Op dat soort momenten gaat je koffer gewoon naar de eerstvolgende bestemming terwijl je niet op de vlucht zit.
In principe is het inderdaad verboden om de bagage mee te nemen aan boord wanneer de persoon niet aanwezig is.quote:Op woensdag 4 juli 2012 18:41 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Dat is sinds Lockerbie absoluut verboden.
Soms kost dat zoveel tijd (omdat het teveel mensen zijn) dat ze het niet doen, en dan halen ze alleen de "VIP bagage" eruit voor zover dat wel nog mogelijk is.quote:Op woensdag 4 juli 2012 18:31 schreef Bajskorv het volgende:
[..]
Normaliter gaat je koffer dan ook niet mee op de vlucht en wordt hij er dus echt vanaf gehaald. Je moest eens weten hoe vaak ik vertraging heb, omdat ze de koffer van iemand van de vlucht aan het halen zijn...
Zoals ozzietukker als scheef: het gebeurt gewoon niet, want het mag niet meer.quote:Op woensdag 4 juli 2012 19:48 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Soms kost dat zoveel tijd (omdat het teveel mensen zijn) dat ze het niet doen, en dan halen ze alleen de "VIP bagage" eruit voor zover dat wel nog mogelijk is.
Komt ook omdat je soms van bij de gate eerst weer terug naar de incheckbalie moet om daar je vlucht om te boeken en ze dan blijkbaar pas gaan doorgeven welke koffers er nog uit moeten.
Er zal geen maatschappij ter wereld zijn welke dit publiekelijk zal toegeven. Daarnaast vindt er een controle plaats op basis van de passagierslijst en aanwezige koffers (associated passenger record), deze lijst kan ook achteraf opgevraagd worden, als er dan naar voren zou komen dat er bagage aan boord is geweest van niet meereizende passagiers en de betreffende bagage zijn geen 'rush bagage' (Bagage van passagiers die al gevlogen hebben en waarvan de koffers niet zijn meegekomen) of crew bagage dan heeft de maatschappij een probleem.quote:Op woensdag 4 juli 2012 20:14 schreef Bajskorv het volgende:
[..]
Zoals ozzietukker als scheef: het gebeurt gewoon niet, want het mag niet meer.
Moet wel worden gezegd dat reguliere airlines er natuurlijk weer wat meer last van hebben dan de low cost airliners omdat de eerste veel overstappende passagiers hebben wat er natuurlijk voor zorgt dat niet alle passagiers hun vlucht halen.quote:Op woensdag 4 juli 2012 20:32 schreef Bajskorv het volgende:
Dat dus. Ik vlieg voor werk voor BC in Europa en zit dus altijd vooraan - dan maak je elke keer die discussie weer mee. Passagiers missen, wachten wachten en dan soms alsnog alle bagage eraf halen... Soms erg irritant, want dan heeft de rest vertraging.
Waarom heb ik het dan al 2x meegemaakt het afgelopen jaar?quote:Op woensdag 4 juli 2012 20:14 schreef Bajskorv het volgende:
[..]
Zoals ozzietukker als scheef: het gebeurt gewoon niet, want het mag niet meer.
Dat zei ik toch eerder al: eerste vlucht was zo vertraagd dat ik de overstap niet meer zou kunnen halen en de vlucht geen zin meer had. Toen mocht iedereen met dat probleem annuleren of omboeken, maar niet meer alle koffers werden uit het vliegtuig gehaald, alleen de "VIP's" vanwege gebrek aan tijd.quote:Op donderdag 5 juli 2012 00:22 schreef Bajskorv het volgende:
Leg dan even uit wat je precies 'hebt meegemaakt', want daar zal wel een verklaring voor zijn. Ik vlieg iets van 100 enkeltjes per jaar en zie hoe de bagage er altijd af komt, dus ik ben benieuwd. Trouwens geen reden om op je pik getrapt te zijn, het is een normale discussie verder. Of je moet kleinzerig aangelegd zijn, in dat geval mijn excuses
De Amerikaanse douane wil de reiziger samen met zijn bagage kunnen kontroleren op het moment dat deze het land binnenkomt. De reiziger kan immers overstappen op een binnenlandse of Canadese vlucht. Dergelijke vluchten worden niet gekontroleerd, althans niet op import/export gerelateerde problemen.quote:Op woensdag 4 juli 2012 15:23 schreef bunnahabhain het volgende:
[..]
het kan dat het weer veranderd is, maar ik heb in April op een vlucht van Düsseldorf over NY naar Canada toch echt mijn koffers moeten reclaimen, En ook het koffer van een mede reiziger die door vloog naar een bestemming in de VS, moest reclaimen.
Heb wel eind 2011 op een vlucht vanuit Chile naar Amsterdam weer niet hoeven reclaimen op Atlanta. Dus het is nog een zooitje lijkt me zo.
Het kan ook nog zijn dat mensen de heen- en terugvlucht door elkaar halen, want op de terugweg hoef je je koffer niet te reclaimen.quote:Op donderdag 5 juli 2012 05:23 schreef jaco het volgende:
[..]
De Amerikaanse douane wil de reiziger samen met zijn bagage kunnen kontroleren op het moment dat deze het land binnenkomt. De reiziger kan immers overstappen op een binnenlandse of Canadese vlucht. Dergelijke vluchten worden niet gekontroleerd, althans niet op import/export gerelateerde problemen.
Voor zover ik weet, werkt de Amerikaanse douane landelijk op deze wijze en moet je altijd je bagage oppikken en daarna weer afgeven als je doorvliegt. De KLM geeft dit ook aan op haar website.Als reizigers claimen dat dit in hun geval niet hoeft, dan heb ik daar m'n vraagtekens bij.
Als je van Chili naar Amsterdam vliegt, dan kom je de VS niet binnen. Of hooguit loop je naar een andere terminal zonder over je bagage te beschikken. De Amerikaanse douane hoeft in dat geval ook geen kontrole uit te oefenen omdat je niets importeert.
Het gaat om een vlucht binnen Europa.quote:Op woensdag 4 juli 2012 14:43 schreef bunnahabhain het volgende:
het ligt een beetje aan je route, cq. waar je over stapt, en waar mee je vliegt.
over het algemeen, worden koffers altijd door gelabeled tot je eindbestemming.
uitzonderingen zijn er op
- je vliegt naar of via de VS, dan moet je als je de eerste keer land je koffers reclaimen, dat betekend op de caroussel ophalen, en achter de douane weer afgeven. Op dat moment ben je in de VS en zul je weer via de Douane weer naar de gates gaan.
- je vliegt met twee maatschappijen die op je vliegveld van overstappen, geen agent hebben.
Over het algemeen, vlieg me met maatschappijen van dezelfde alliantie, dan zonder meer geen probleem, zijn het verschillende allianties, kan het ook vaak, maar moet je vragen bij het inchecken, beste twee keer vragen.
Even buiten het vliegveld gaan drinken, dat kan, als je, je ticket hebt van je aansluitende vlucht hebt. Zo niet krijg je die vaak bij de transferbalie op het vliegveld van de overstap. Even er van uitgaan dat je geen visum beperkingen hebt.
4 uur is relatief kort, vaak ben je toch 30-45 min kwijt tussen landen en dat je op de stoep staat, en ik raad je toch aan een uur voor het vertrek weer op de stoep van het vliegveld te staan. D
Vaak ligt een vliegveld toch redelijk buiten het interessante gebied, dus ben je ook weer snel een half uur met de taxi onder weg. Ik heb het laatst bij Charles de Gaulle gedaan, 6 uur tussen de vluchten, dacht pik even een terrasje bij de Eiffeltoren....... ik heb nog moeten zweten om op tijd mijn vlucht naar huis te halen. had een dik uur nodig om in het centrum te komen.
Dus heb je een uur voor iets te drinken. Ik denk dat het dan niet de moeite is.
Klopt. Het is ook mogelijk dat sommige reizigers het niet doorhebben dat de bagage moet worden opgepikt en dat de douane het niet opmerkt of het laat zitten. Ik zie regelmatig niet geclaimde koffers van een vorige vlucht op de band die dan uiteindelijk door een porter worden doorgestuurd.quote:Op donderdag 5 juli 2012 08:35 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Het kan ook nog zijn dat mensen de heen- en terugvlucht door elkaar halen, want op de terugweg hoef je je koffer niet te reclaimen.
nou ja, onverwacht bedoelde ik mee als jij het vliegtuig wel haalt, maar je bagage niet. Dan gaat de bagage op de volgende vlucht mee, waar jij niet opzit. Wat onduidelijk verwoord zie ik...quote:Op woensdag 4 juli 2012 17:58 schreef Bajskorv het volgende:
Zelfs onverwachts niet. Als jouw vriend niet op de vlucht naar Nederland zit, wachten ze net zolang tot ze zijn bagage gevonden hebben in het ruim en verwijderd hebben. Hij moet gewoon bij inchecken vragen of ze zijn bagage enkel tot London willen labellen, dat moet te doen zijn.
Nee, ieder vliegveld in de VS is verschillend. Laatst had ik zelfs dat er alleen een foto van mijn bagage werd getoond en ik moest bevestigen dat dat mijn tas was.quote:Op donderdag 5 juli 2012 05:23 schreef jaco het volgende:
Voor zover ik weet, werkt de Amerikaanse douane landelijk op deze wijze en moet je altijd je bagage oppikken en daarna weer afgeven als je doorvliegt. De KLM geeft dit ook aan op haar website. Als reizigers claimen dat dit in hun geval niet hoeft, dan heb ik daar m'n vraagtekens bij.
Nee, je krijgt in 99,9% van de gevallen je boardingcards voor beide vluchten op het vliegveld van vertrek. Alleen als dat niet zo is en bij bijzondere omstandigheden kun je langs de transferdesk.quote:Op donderdag 5 juli 2012 08:42 schreef corne1984 het volgende:
Begrijp ik het goed, als je overstapt, dat je langs de transferbalie moet?
Als jij de vlucht niet meer kon halen, hoe haalden de koffers het dan? Verder herken in de situatie wel, maar dan liggen de koffers over het algemeen gewoon ergens in de bagage-afhandeling en hebben ze geen zin om die er voor je uit te halen, tenzij je stampij maakt.quote:Op donderdag 5 juli 2012 00:30 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Dat zei ik toch eerder al: eerste vlucht was zo vertraagd dat ik de overstap niet meer zou kunnen halen en de vlucht geen zin meer had. Toen mocht iedereen met dat probleem annuleren of omboeken, maar niet meer alle koffers werden uit het vliegtuig gehaald, alleen de "VIP's" vanwege gebrek aan tijd.
En hoeveel je vliegt maakt niet uit, dat je het nog nooit hebt meegemaakt heeft meer te maken met de vluchten die je neemt.
Overigens heb ik geen pik, maar dat terzijde
dat vind ik gewoon triest, dat je gewoon verplicht bent, om voor die balie een enorm drama te moeten maken, en dan kunnen dingen wel. Terwijl als je netjes blijft, dan kun je naar elke vorm van service fluiten.quote:
Ach, met stampij maken bedoel ik niet echt stampij maken. Ik bedoel meer dat ik dan netjes even doorvraag en aangeef dat ik FF ben. Werkt bijna altijd, ik ga echt geen verdere energie verspillen aan ruzie schoppen.quote:Op donderdag 5 juli 2012 17:31 schreef bunnahabhain het volgende:
[..]
dat vind ik gewoon triest, dat je gewoon verplicht bent, om voor die balie een enorm drama te moeten maken, en dan kunnen dingen wel. Terwijl als je netjes blijft, dan kun je naar elke vorm van service fluiten.
Ik vind dit gewoon in en in triest, of het kan wel, of het kan niet, en als het kan als je stampij maakt. In middels is het een sport van me geworden. Maar eigenlijk op het moment als "het wel blijkt te kunnen" dan wordt ik pas echt boos, en kan ik de tien managers die inmiddels zijn op getrommeld, een uur lang onder de ballen trappen. (indien ballen aanwezig)
wat betreft je koffer moet je even de regels van de maatschappij bekijken. Staat vast onlinequote:Op donderdag 5 juli 2012 17:49 schreef HouseFann het volgende:
Hallo iedereen(:
Ik had een aantal vraagjes wat betrefd het vliegen naar Singapore. (we vliegen met France Air KLM)
Het is een rechtstreekse vlucht.
Het is een e-ticket.
Maar mijn vragen waren, ik wil graag mijn koffer meenemen in het vliegtuig hoe zwaar en wat zijn de afmetingen dat dit nog meegenomen mag worden in het vliegtuig, ik heb dit al eerder gedaan maar dit is inmiddels al erg lang geleden! En dit is de eerste keer dat ik onbegeleid zal reizen dus alles zelf moet regelen.
Mijn vriend is 20, ik zelf ben 16, moet er dan nog een formulier getekend worden door mijn eventuele voogd?
Groetjes en alvast bedankt House.
Hangt meestal van de maatschappij af (en eventueel soort ticket) af, 23 is standaard maximaal, na bijbetaling (en dat is niet goedkoop) maximum 32. Meer dan 32 mag niet vanwege de CAO voor de bagageafhandelaars.quote:Op donderdag 5 juli 2012 17:49 schreef HouseFann het volgende:
Hallo iedereen(:
hoe zwaar en wat zijn de afmetingen dat dit nog meegenomen mag worden in het vliegtuig,
Zojuist gevonden hoe groot de bagage mag zijn na wat geneuzel!(:quote:Op donderdag 5 juli 2012 17:55 schreef static het volgende:
[..]
Hangt meestal van de maatschappij af (en eventueel soort ticket) af, 23 is standaard maximaal, na bijbetaling (en dat is niet goedkoop) maximum 32. Meer dan 32 mag niet vanwege de CAO voor de bagageafhandelaars.
FF-pasjes, en al helemaal platinum en hoger, doen inderdaad wonderen over het algemeen.quote:Op donderdag 5 juli 2012 17:44 schreef Bajskorv het volgende:
[..]
Ach, met stampij maken bedoel ik niet echt stampij maken. Ik bedoel meer dat ik dan netjes even doorvraag en aangeef dat ik FF ben. Werkt bijna altijd, ik ga echt geen verdere energie verspillen aan ruzie schoppen.
Het was m'n eerste vlucht van de reis (van bijna iedereen overigens), en pas toen het vliegtuig eindelijk bij de gate stond mochten mensen met een bepaalde eindbestemming beslissen of ze wel of niet mee wilden omdat het al duidelijk was dat ze hun overstap niet meer konden halen.quote:Op donderdag 5 juli 2012 17:16 schreef Bajskorv het volgende:
[..]
Als jij de vlucht niet meer kon halen, hoe haalden de koffers het dan? Verder herken in de situatie wel, maar dan liggen de koffers over het algemeen gewoon ergens in de bagage-afhandeling en hebben ze geen zin om die er voor je uit te halen, tenzij je stampij maakt.
Als je stampij maakt dan zijn ze vaak juist niet meer welwillend heb ik het idee. Maar dat ligt misschien maar net aan de persoon die achter de balie staat.quote:Op donderdag 5 juli 2012 17:31 schreef bunnahabhain het volgende:
[..]
dat vind ik gewoon triest, dat je gewoon verplicht bent, om voor die balie een enorm drama te moeten maken, en dan kunnen dingen wel. Terwijl als je netjes blijft, dan kun je naar elke vorm van service fluiten.
Ik vind dit gewoon in en in triest, of het kan wel, of het kan niet, en als het kan als je stampij maakt. In middels is het een sport van me geworden. Maar eigenlijk op het moment als "het wel blijkt te kunnen" dan wordt ik pas echt boos, en kan ik de tien managers die inmiddels zijn op getrommeld, een uur lang onder de ballen trappen. (indien ballen aanwezig)
Klopt. Hoewel het eraan ligt hoeveel "status" je hebt qua vluchten. Ik zie genoeg zakenlui stampij maken en nog hun zin krijgen ook, ik vind het zelf niet een prettige manier van omgaan met mensen. En ik krijg ook altijd wel m'n zinquote:Op donderdag 5 juli 2012 19:35 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Als je stampij maakt dan zijn ze vaak juist niet meer welwillend heb ik het idee. Maar dat ligt misschien maar net aan de persoon die achter de balie staat.
Ik denk dat ze inderdaad op de aardige manier ook gewoon uiteindelijk wel hun zin hadden gekregenquote:Op donderdag 5 juli 2012 19:38 schreef Bajskorv het volgende:
[..]
Klopt. Hoewel het eraan ligt hoeveel "status" je hebt qua vluchten. Ik zie genoeg zakenlui stampij maken en nog hun zin krijgen ook, ik vind het zelf niet een prettige manier van omgaan met mensen. En ik krijg ook altijd wel m'n zin
Dat betwijfel ik ten zeerste.quote:Op donderdag 5 juli 2012 19:44 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Ik denk dat ze inderdaad op de aardige manier ook gewoon uiteindelijk wel hun zin hadden gekregen
Nu heb ik helaas weinig informatie over Continental of United met vertrek uit Amsterdam, maar ze vallen wel onder de USA vluchten, de bagage op deze vluchten krijgt normaliter wel een extra controle waardoor mogelijke gevaarlijke zaken opgemerkt kunnen worden.quote:Op donderdag 5 juli 2012 19:29 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Het was m'n eerste vlucht van de reis (van bijna iedereen overigens), en pas toen het vliegtuig eindelijk bij de gate stond mochten mensen met een bepaalde eindbestemming beslissen of ze wel of niet mee wilden omdat het al duidelijk was dat ze hun overstap niet meer konden halen.
Vervolgens liep die groep terug naar de incheckbalie, en gingen ze toen pas doorgeven welke koffers weer uit het vliegtuig moesten. En ze lagen er wel degelijk in want de vrouw naast mij kon de volgende dag d'r koffer vanaf NY weer verder meenemen, die van mij is er nog uitgehaald. En logisch ook dat ze er al inlagen, want we zijn 15 min. onderweg geweest naar de balie.
Nou goed, dit heb ik dus afgelopen jaar 2x meegemaakt (beide bij continental/united overigens).
Ik heb verder geen idee hoe het achter de schermen werkt. Maar ik nam altijd aan dat dit soort keuzes vooral gemaakt werden om niet nóg meer vertraging op te lopen, want tijd = geld natuurlijk.quote:Op donderdag 5 juli 2012 20:06 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Nu heb ik helaas weinig informatie over Continental of United met vertrek uit Amsterdam, maar ze vallen wel onder de USA vluchten, de bagage op deze vluchten krijgt normaliter wel een extra controle waardoor mogelijke gevaarlijke zaken opgemerkt kunnen worden.
Toch kan ik mij niet voorstellen dat een Amerikaanse maatschappij een dergelijke risico wil nemen, juist deze maatschappijen zijn als de dood voor een terroristische aanslag en staan daarnaast door de TSA (Wat je ook van deze kneuzen mag vinden) onder controle, en wordt de lijst met bagage echt vergeleken met de passagiers welke aan boord zijn, wanneer dat niet klopt heeft de maatschappij simpelweg een probleem.
De verantwoordelijk ligt volledig bij de maatschappij, en er is heel goed controle mogelijk, ook achteraf wanneer een vlucht allang uitgevoerd is. Wanneer het uitkomt dat dit moedwillig gebeurd staan ze zo onder verscherpte controle en zal de vlucht uitvoering grote vertragingen gaan oplopen omdat dan bij vertrek vliegtuigen gecontroleerd gaat worden.
That said, mijn koffer welke ik heb ingechecked in Hong Kong voor een vlucht naar Amsterdam kon uiteindelijk ook de route Hong Kong - Bangkok - Helsinki - London - Amsterdam afleggen, Finnair heeft mijn koffer een compleet toeristische route laten vliegen, als was ik daar niet van op de hoogte.... (Ticket geboekt vanuit een UK Travel Agent zette Finnair na het zoekraken van de bagage ongetwijfeld op het verkeerde been).
Afhankelijk van de bezetting van de vlucht krijg je al bij de checkin een stoel toegewezen. Is de vlucht vol/overboekt dan krijg je vaak een boardingpass met STBY erop waarmee je tot aan de gate kunt komen. Heeft uiteindelijk niet iedereen ingecheckt of de vlucht gehaald dan krijg je bij de gate een stoel toegewezen, is de vlucht vol heb je pech en kan je je laten listen voor de volgende vlucht om het daar weer te proberen.quote:Op donderdag 5 juli 2012 19:18 schreef nelisb het volgende:
Iemand weleens gevolgen met een buddy pass?
M'n tante werkt bij United.
Wij willen naar New York. We kunnen op haar buddy list, staan dan standby voor een vlucht.
Enig idee hoe het verder werkt?
In ieder geval zo ver mogelijk vooraan in het vliegtuig gaan zittenquote:Op donderdag 5 juli 2012 22:41 schreef leolinedance het volgende:
Ik moet overstappen op vliegveld Istanbul. Hoe gaat dat in zijn werk? Hoe doe ik dit het snelst?
Ik heb 1u05 de tijd om mijn volgende vlucht te halen.
Volgens KLM niet en moet je flink bijdokken, volgens gespecialiseerde advocaten niet want dat is een onzinnige overeenkomst.quote:
Als je in Brussel start, er is een AF/KLM in check bali op Brussel Midi, dus nee. van af Antwerpen valt er wel wat te schipperen, maar achterlijk zijn ze niet.quote:
Er zijn denk ik twee manieren om 'boos' te worden.quote:Op donderdag 5 juli 2012 19:35 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Als je stampij maakt dan zijn ze vaak juist niet meer welwillend heb ik het idee. Maar dat ligt misschien maar net aan de persoon die achter de balie staat.
ik bedoelde dus niet voor rotte vis uit maken, maar als je niet je gelijk krijgt, dan is het de truck om gewoon voor de balie te blijven staan en drama maken om de balie medewerker het gevoel te geven "als ik niet toe geef, gaat die niet weg" of je nu frequent flyer bent of niet.quote:Op donderdag 5 juli 2012 17:44 schreef Bajskorv het volgende:
[..]
Ach, met stampij maken bedoel ik niet echt stampij maken. Ik bedoel meer dat ik dan netjes even doorvraag en aangeef dat ik FF ben. Werkt bijna altijd, ik ga echt geen verdere energie verspillen aan ruzie schoppen.
Thanks! Dan is het niet anders.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 00:21 schreef bunnahabhain het volgende:
[..]
Als je in Brussel start, er is een AF/KLM in check bali op Brussel Midi, dus nee. van af Antwerpen valt er wel wat te schipperen, maar achterlijk zijn ze niet.
de goedkopere optie is bedoelt om passagiers te trekken van de concurrentie, van uit Brussel.
de trein terug, kun je gewoon skippenquote:Op vrijdag 6 juli 2012 07:40 schreef nelisb het volgende:
[..]
Thanks! Dan is het niet anders.
En de trein terug niet nemen kan dat ook?
dat is inderdaad de manierquote:Op vrijdag 6 juli 2012 07:46 schreef nelisb het volgende:
Kan ik dat nog doen.
Opstappen in Brussel en vanaf Amsterdam gewoon naar huis.
Wel omslachtig maar scheelt toch 200¤.
Dan zou ik maar voor iemand met een prius kiezen anders ben je de winst weer kwijtquote:Op vrijdag 6 juli 2012 08:06 schreef nelisb het volgende:
Makkelijk verdiend. Moet iemand me alleen weg brengen. 2,5 uur heen en 2,5 uur terug 😃
Via België is wel te doen. Als je met de trein naar Brussel gaat zou ik heel ruim van te voren vertrekken.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 09:03 schreef nelisb het volgende:
Ja ben ik met je eens. Ga nog wel even kijken.
Wil eigenlijk ook nog naar Hawai.
Ja, dat vind ik dan dus wel weer licht tokkie gedrag, maar iedereen heeft zijn eigen manier. Ik bereik eigenlijk altijd wel wat ik wil met gewoon vriendelijk zijn en een beetje medewerking los te kweken bij de baliemedewerker, da's ook een kunst. Daarbij dus een stapel FF kaarten en een profiel met bijna enkel BC vluchten, dan maken ze vaak wel uitzonderingen.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 07:34 schreef bunnahabhain het volgende:
[..]
ik bedoelde dus niet voor rotte vis uit maken, maar als je niet je gelijk krijgt, dan is het de truck om gewoon voor de balie te blijven staan en drama maken om de balie medewerker het gevoel te geven "als ik niet toe geef, gaat die niet weg" of je nu frequent flyer bent of niet.
Ik ben van me zelf iemand die zich heel goed kan inleven in een ander persoon, en begrip er voor heeft dat iemand geen ijzer met handen breken kan. Ik ben zelf technicus, en ik ben zelf ook vaak in de situatie dat ik de natuurkundige wetten niet kan veranderen, geen materialen toveren, of me zelf naar twee plaatsen tegelijk beamen.
Maar als je met die instelling voor een balie staat waar een luchtvaart maatschappij een fout heeft gemaakt. dan kom je er bekaaid van af.
Vertraging van vier uur, ze schepen je zo af met een tegoed bon van 7,50 te besteden op het vliegveld waar je net een flesje cola er voor krijgt.
Vlucht gecanceld, ze zetten je gewoon de volgende dag op de volgende vlucht.
Een keer een vertraging gehad met AF in Johannesburg, de crew had niet genoeg rust gehad, gepland vertrek was 20 uur, was verzet naar 2 uur in de nacht, Krijg je een hotel aangeboden, waar je geen ruk aan hebt, en de aansluitende vlucht in Parijs naar Keulen, kon ik dan 8 uur op wachten in Parijs. Met vriendelijk vragen en proberen te onderhandelen niets bereikt..
Dat was dus de laatste keer dat ik mijn fatsoen heb gehouden. Betekend niet dat ik nu als een Tokkie voor de balie sta, maar ik weet zeker dat de persoon achter de balie het niet leuk vind.
Ze maken ook uitzonderingen voor mensen zonder pasjes en BC vluchtenquote:Op vrijdag 6 juli 2012 10:29 schreef Bajskorv het volgende:
[..]
Ja, dat vind ik dan dus wel weer licht tokkie gedrag, maar iedereen heeft zijn eigen manier. Ik bereik eigenlijk altijd wel wat ik wil met gewoon vriendelijk zijn en een beetje medewerking los te kweken bij de baliemedewerker, da's ook een kunst. Daarbij dus een stapel FF kaarten en een profiel met bijna enkel BC vluchten, dan maken ze vaak wel uitzonderingen.
Natuurlijk, maar het gaat makkelijker. Dat merk ik zelf ook als ik prive met een vreemde airline vlieg zonder status, alles is net even lastiger. Ook niet gek als ik zie wat mijn baas elk jaar uit geeft aan mijn reizen.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 11:05 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Ze maken ook uitzonderingen voor mensen zonder pasjes en BC vluchtenMaar dat is inderdaad een kunst, op een aardige manier krijgen wat je wil.
ik heb het dus echt helaas twee keer mee gemaakt, een keer stond ik in Canada, en werd me de boarding pas geweigerd, omdat "volgens het systeem" mijn ESTA niet in orde was. De volgende dag, bleek dat nog steeds zo te zijn, maar in eens stond er iemand aan de balie die wel meer moeite wilde doen, en mijn avontuur in Johannesburg. Even te zwijgen over mijn discussies over beenruimte.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 10:29 schreef Bajskorv het volgende:
[..]
Ja, dat vind ik dan dus wel weer licht tokkie gedrag, maar iedereen heeft zijn eigen manier. Ik bereik eigenlijk altijd wel wat ik wil met gewoon vriendelijk zijn en een beetje medewerking los te kweken bij de baliemedewerker, da's ook een kunst. Daarbij dus een stapel FF kaarten en een profiel met bijna enkel BC vluchten, dan maken ze vaak wel uitzonderingen.
Geen idee. Niet de moeite waard om gewoon met KLM ofzo te vliegen? Gratis bagage, goedkoper de stad in, etc...quote:Op vrijdag 6 juli 2012 14:20 schreef Bienelientjee het volgende:
Is Easyjet in de zomerperiode duurder qua extra bagage?
Ik ga binnenkort nog een tripje naar Engeland maken, maar een maand geleden was die extra bagage nog maar 20 euro, nu ineens 27 euro?
Verhogen ze dat niet gewoon eens in de zoveel tijd per jaar/half jaar? Het is toevallig net 1 juli geweest.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 14:20 schreef Bienelientjee het volgende:
Is Easyjet in de zomerperiode duurder qua extra bagage?
Ik ga binnenkort nog een tripje naar Engeland maken, maar een maand geleden was die extra bagage nog maar 20 euro, nu ineens 27 euro?
Ligt aan de bestemming. Naar Londen betaal je bijv. ¤22, Glasgow ¤27 en Barcelona ¤37quote:Op vrijdag 6 juli 2012 14:20 schreef Bienelientjee het volgende:
Is Easyjet in de zomerperiode duurder qua extra bagage?
Ik ga binnenkort nog een tripje naar Engeland maken, maar een maand geleden was die extra bagage nog maar 20 euro, nu ineens 27 euro?
Ik denk dat een enkeltje Brussel met de trein voordeliger is. Kun je met dezelfde trein terug. Maar die truuk is toch ook beschikbaar vanaf Antwerpen......quote:Op vrijdag 6 juli 2012 08:06 schreef nelisb het volgende:
Makkelijk verdiend. Moet iemand me alleen weg brengen. 2,5 uur heen en 2,5 uur terug 😃
Als die search engine geen directe vlucht aanbiedt, moet je de multi city optie gebruiken. dan lukt het meestal nog wel om voor dezelfde prijs een directe vlucht AMS-NYC te boeken. Moet je wel eerst de vertrektijden goed uitvogelen.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 16:05 schreef nelisb het volgende:
Klopt via Antwerpen.
Maar nu heb ik NYC - AMS en anders een overstap in Detroit.
Neuh. Zorg wel even dat je al online ingecheckt bent.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 10:27 schreef Jorian29 het volgende:
Even een snelle vraag: Aanstaande zaterdagochtend vertrekt ons Easyjet-vliegtuig vanaf Schiphol om 09:35. 09:05 sluit de gate. Ik kom uit Apeldoorn en de trein is op z'n vroegst om 8:05 op Schiphol.
Ik reis alleen met handbagage. Kom ik te laat?
Ik heb dus 35 minuten om van trein naar instapgate te komen? En instapgate is wat? de slurf naar het vliegtuig of de plek waar je je boardingpass krijgt?quote:easyJet gaat ook weer over op haar normale incheck tijden, namelijk twee uur voor vertrek. De incheck balies zullen 40 minuten voor vertrek sluiten en passagiers die on-line hebben ingecheckt (en geen ruimbagage hebben), moeten om 25 minuten voor vertrek bij de instap gate zijn.
Dat is echt heel erg. Dat ze er uberhaubt aan denken, mijn godquote:Op vrijdag 6 juli 2012 14:05 schreef kwiwi het volgende:
Kan me nog een keer herinneren dat m'n vader de hele boel op stelten heeft gezet omdat ze, let op, een unaccompanied minor overbooked hadden en terugstuurden! Dat kan ook gewoon écht niet, en geen enkel personeelslid dat dat begreep toen er op een aardige toon wat van werd gezegd
dat ligt aan je vliegmaatschappij. Heb je een soepele, dan is er niks an de hand. heb je een strenge dan mag je overgewicht gaan afrekenen.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 14:10 schreef zakpatat90 het volgende:
Even een vraagje:
Voor je koffer geldt een limiet van 20kg
En voor handbagage 5kg
Stel nu dat mijn koffer 21 kg weegt, wat doen ze dan?
Dankjequote:Op zaterdag 7 juli 2012 14:12 schreef Essebes het volgende:
[..]
dat ligt aan je vliegmaatschappij. Heb je een soepele, dan is er niks an de hand. heb je een strenge dan mag je overgewicht gaan afrekenen.
Helaas niet altijd in je voordeelquote:Op zaterdag 7 juli 2012 14:16 schreef zakpatat90 het volgende:
[..]
DankjeDan waag ik het er maar op, zo'n thuisweegschaal is toch niet helemaal betrouwbaar
Ik krijg mijn boardingpass voor mijn aansluitende vlucht Istanbul - Riyadh dus niet uitgeprint...en dat met maar een uur overstaptijdquote:Op zaterdag 7 juli 2012 10:53 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
nee, boardingpass print je thuis uit. Je gaat richting de gate die aangegeven staat en ergens onderweg kom je een veiligheidscontrole tegen en eventueel een paspoortcontrole
Je bedoelt dat het inchecken wel lukt en het printen niet? Probeer het desnoods nogmaals in een internetcafe op Dusseldorf luchthaven. Istanbul (Atatürk int. airport) heeft een gescheiden aankomst en vertrek gedeelte. De transferbalie in het aankomstgedeelte is een totale chaos. Het laatste wat je wilt, is daar aan het eind van de rij moeten aansluiten.quote:Op zondag 8 juli 2012 01:03 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Ik krijg mijn boardingpass voor mijn aansluitende vlucht Istanbul - Riyadh dus niet uitgeprint...en dat met maar een uur overstaptijdHopelijk krijg ik hem morgen op Dusseldorf alsnog..
gewoon bij de incheck/ bagage drop off punt vragen. Als ze het daarliet kunnen zul je het in istanbul moeten regelen, maar meestalkunnen ze het daar voor je organiseren...quote:Op zondag 8 juli 2012 04:20 schreef jaco het volgende:
[..]
Je bedoelt dat het inchecken wel lukt en het printen niet? Probeer het desnoods nogmaals in een internetcafe op Dusseldorf luchthaven. Istanbul (Atatürk int. airport) heeft een gescheiden aankomst en vertrek gedeelte. De transferbalie in het aankomstgedeelte is een totale chaos. Het laatste wat je wilt, is daar aan het eind van de rij moeten aansluiten.
gebeurd wel vaker aks je vliegt op bepaalde landen/ maatschappijen. Kan goed zijn dat je voor deze vlucht dit niet kan (maar ik kan er naast zitten)quote:Op zondag 8 juli 2012 01:03 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Ik krijg mijn boardingpass voor mijn aansluitende vlucht Istanbul - Riyadh dus niet uitgeprint...en dat met maar een uur overstaptijdHopelijk krijg ik hem morgen op Dusseldorf alsnog..
het ligt heel erg aan de voorwaarden, over het algemeen is een wijzig ticket, alleen voor de route te wijzigen in datum. Echter let op, de omboeking moet wel op een plaats met dezelfde boekings klasse, of lager. Anders moet je als nog bij betalen.quote:Op zondag 8 juli 2012 22:11 schreef hmmmz het volgende:
Weet iemand hoe het zit me de flexibele tickets van KLM? Ik ga een half jaar in de VS studeren en wil daarna nog een beetje rondreizen. Ik wil dus een flexibele terugvlucht boeken, maar kan ik dan ook het vertrekpunt wijzigen of staat het vertrekpunt vast en zijn alleen de data / tijden wijzigbaar?
Wanneer je vliegt vanaf de M-gates vanaf Schiphol dan is het 1 uur aankomen voor vertrek ruim voldoende als je alleen met handbagage reist. De M-pier is niet zo druk, en bij meerdere vluchten zijn er meerdere security check points open. De M-pier is voor vluchten binnen het Schengen gebied.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 10:53 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
nee, boardingpass print je thuis uit. Je gaat richting de gate die aangegeven staat en ergens onderweg kom je een veiligheidscontrole tegen en eventueel een paspoortcontrole
Net maar even met KLM gebeld. Die zeggen gelukkig dat wijzigen van vertrekpunt mogelijk is. Moet telefonisch en bij het ticket wat voor mij het gunstigste is kost wijzigen 120 euro. Verder krijg je bij een goedkopere vlucht een deel van het bedrag terug (of verrekend met die 120 euro) en bij een duurdere vlucht moet je natuurlijk bijbetalen.quote:Op zondag 8 juli 2012 23:23 schreef bunnahabhain het volgende:
[..]
het ligt heel erg aan de voorwaarden, over het algemeen is een wijzig ticket, alleen voor de route te wijzigen in datum. Echter let op, de omboeking moet wel op een plaats met dezelfde boekings klasse, of lager. Anders moet je als nog bij betalen.
Er zijn eventueel re-validatie kosten bij, en als je via een reisbureau hebt geboekt, kunnen die ook nog een fee er zetten. ik weet dat het reisbureau van mijn werk 50,- daar standaard voor vraagt.
Ik heb een keer voor de Pasen in Canada gezeten, en toen kwam ik er achter dat ik goedkoper uit was een compleet nieuw ticket te kopen, als de vlucht te laten omzetten.
Soms heb je geluk overigens, als je online kan inchecken. Hoef je de tussenstap niet meer te doen en kun je direct naar Amsterdam gaan.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 07:46 schreef nelisb het volgende:
Kan ik dat nog doen.
Opstappen in Brussel en vanaf Amsterdam gewoon naar huis.
Wel omslachtig maar scheelt toch 200¤.
Op je ticket kan je gewoon je aangetrouwde naam invullen als het op je paspoort staat.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 02:22 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
Bellen. Maar de kans is groot dat het je gaat kosten. Het is een makkelijke manier van geld verdienen.
Gelukkig gaat het om een proef op één route, maar ik vermoed dat het boardingproces op deze manier nou niet versneld gaat worden, integendeel, de discussie die dit bij de gate gaat opleveren als tassen maar iets te groot zijn zal bij elke vlucht weer terug gaan komen.quote:Wat is het verschil tussen de verschillende soorten handbagage? – DE MAAT!
1.Kleine handbagage:
-Als uw handbagage 42 x 32 x 25 cm of kleiner is, mag het gratis mee aan boord. De tas moet onder de stoel voor u passen. Het maximaal toegestane gewicht is 10 kg.
2.Grote handbagage:
Als uw handbagage groter is dan een kleine handbagegetas, maar niet groter dan 55 x 40 x 20 cm, dan mag u deze voor de nieuw geïntroduceerde prijs van ¤ 10,– meenemen aan boord. De tas moet in het bagagerek passen. Het maximaal toegestane gewicht is 10 kg.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |