abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 10 augustus 2012 @ 08:37:38 #1
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_115370174
Geht's wieder los ;)

Als vervolg op:
Lange vliegreizen en
[Centraal] Vragen over vliegen,
[Centraal] Vragen over vliegen #2
[Centraal] Vragen over vliegen #3
[Centraal] Vragen over vliegen! Deel #4
Vragen over vliegen Deel #5 (e-tickets, bagage etc.)
Vragen over Vliegen #6 (e-tickets, bagage, belasting etc.)
Vragen over vliegen #7 (e-tickets, bagage, belasting etc)
Vragen over vliegen #8 (e-tickets, bagage, belasting etc)
Vragen over vliegen deel 9 (tickets, bagage, etc)
Vragen over vliegen #10 (e-tickets, bagage, belasting etc)
Vragen over vliegen #11 (e-tickets, bagage, belasting etc)
Vragen over vliegen #12 (e-tickets, bagage, belasting etc)
Vragen over vliegen #13 (e-tickets, bagage, belasting etc)
Vragen over vliegen #14 (e-tickets, bagage, belasting etc)
Vragen over vliegen #15 (e-tickets, bagage, belasting etc)
Vragen over vliegen #16 (e-tickets, bagage, belasting etc)
Vragen over vliegen #17 (e-tickets, bagage, belasting etc)
Vragen over vliegen #18 (e-tickets, bagage, belasting etc)
Vragen over vliegen #19 (e-tickets, bagage, belasting etc)
Vragen over vliegen #20 (e-tickets, bagage, belasting etc)
Vragen over vliegen #21 (e-tickets, bagage, belasting etc)
Vragen over vliegen #22 (e-tickets, inchecken, bagage, etc.)
Vragen over vliegen #24 (e-tickets, inchecken, bagage, etc.)

kun je hier al je vragen kwijt over het vervoer door de lucht. Hoe werkt zo\'n e-ticket, waar kan ik vluchtinfo vinden, heeft een 777-200 van KLM nou wel of geen IFE en zitten die stoelen van BA nou lekkerder dan die van Singapore Airlines?

En hoe krijg je nou een goede plek in het vliegtuig? En hoe lukt het het best om te slapen in het vliegtuig?

Bediscussieer het allemaal hier :)

Veelgestelde vragen

Waar is de beste plek in het vliegtuig?
Dat is erg persoonlijk, beenruimte, aan het raam, niemand achter je of niemand voor je ? Maar www.seatguru.com helpt je een beetje op weg.

Hoe werkt een e-ticket?
Print het uit, neem je paspoort mee naar het vliegtuig en volg de instructies die je van de luchtvaartmaatschappij krijgt

Hoeveel (hand-)bagage mag ik meenemen?
Dat staat aangegeven in de voorwaarden bij het boeken bij de luchtvaartmaatschappij. Sommige luchthavens zoals veel Engelse beperken het aantal stuks handbagage tot 1

Welke voornaam vul ik in bij het boeken van een ticket?
Altijd de eerste volledige voornaam als in je paspoort.

Mag m'n koffer op slot?
Ja, maar niet naar de VS. Daarvoor kun je een speciaal TSA slot kopen.

Hoe kom ik aan een visum?
Kijk op www.wijsopreis.nl voor visuminformatie

Hoe werkt het visum voor de VS?

Kijk op deze website en http://esta.cbp.dhs.gov/esta/esta.html

Waarom zijn enkele reizen duurder dan retourtickets?
Enkele reizen worden verkocht voor de zakelijke markt

Waarom is een ticket van KLM vanaf Dusseldorf goedkoper dan vanaf Amsterdam voor dezelfde vlucht?

Dat is vanwege de concurrentie. Daar profiteer je hier ook van als je met BA of Lufthansa vliegt.

Kan ik een vlucht via Amsterdam boeken en dan pas daar opstappen?
Nee, als je een deel van een als 1 geheel geboekte reis niet maakt, dan is je ticket niet meer geldig. Ook als je bijvoorbeeld een KLM vlucht boekt op www.klm.be met vertrek vanaf Antwerpen Train Station (ZWE), dan dien je in Antwerpen je ticket op te halen. Wanneer je een ticket boekt bij (bijna) alle low-cost maatschappijen bestaat je reis uit losse enkele reizen en kan je eventueel wel een gedeelte van je vlucht overslaan.

Nog meer weten?
Kijk naar The Secret Life of Airports op BBC4 => http://www.bbc.co.uk/programmes/b00lbnkh :)

Let nog wel op deze centrale topics:
• Mocht je specifieke vragen hebben over vliegangst, kijk dan in: Vliegangst? Wat doe jij er tegen? (deel 2)
• of over pijn in je oren : Last van de oren met vliegen?
• Wil je de beste deal voor vliegtickets, stel je vraag dan in: Het grote -Hoe kom ik goedkoop van A naar B- topic #23
• En kom je een ongelooflijke aanbieding of nieuwtje tegen, post die dan in: [TRV] Nieuws en aanbiedingen

tvp's en offtopic reacties vliegen het topic uit zonder te vragen
  vrijdag 10 augustus 2012 @ 08:38:16 #2
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_115370178
Laatste post vorige topic:

quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2012 12:00 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Als je voor het werk 12 uur moet vliegen mag ik toch aannemen dat je minstens in business class wordt gezet? :{
Haha denk jij dat echt? :')
pi_115370206
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 08:38 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Bij een beetje bedrijf wel ja. :')
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
  vrijdag 10 augustus 2012 @ 08:46:50 #4
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_115370263
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 08:40 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Bij een beetje bedrijf wel ja. :')
Nee dus. Sterker nog, geen enkel bedrijf dat ik ken in onze sector (metaal / techniek) boekt niet MT werknemers nog in BC. Dat is overigens geen ramp als je niet te lang bent, ik zit prima in de EC in de 777-300ER of A380 van Emirates :)

Enig idee wat BC extra kost op een vlucht van een uurtje of 10, retour? Kost je minimaal het dubbele en vaak ca..3x de prijs van EC. Dus zo 1,5k extra. Ik snap wel dat bedrijven dit niet meer doen, zeker in deze crisistijd.

[ Bericht 7% gewijzigd door leolinedance op 10-08-2012 08:57:17 ]
pi_115370554
topicreeks gekoppeld
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
  vrijdag 10 augustus 2012 @ 09:20:21 #6
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_115370709
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 08:38 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Zo vreemd is dat niet hoor, genoeg bedrijven die dat (nog steeds) doen.
  vrijdag 10 augustus 2012 @ 09:53:01 #7
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_115371334
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 09:20 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Zo vreemd is dat niet hoor, genoeg bedrijven die dat (nog steeds) doen.
Die ervaring heb ik zeker niet. Een vertegenwoordiger, projectleider, technische man of monteur wordt écht niet BC geboekt. Zelfs managers vliegen niet BC in onze sector. Misschien de MT leden wel, maar die vliegen dan weer niet zo vaak en al zeker niet ver. Kan me voorstellen dat het bij overheidsinstanties anders is, die brassen het (belasting)geld er wel doorheen :{
pi_115372764
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 09:53 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Die ervaring heb ik zeker niet. Een vertegenwoordiger, projectleider, technische man of monteur wordt écht niet BC geboekt. Zelfs managers vliegen niet BC in onze sector. Misschien de MT leden wel, maar die vliegen dan weer niet zo vaak en al zeker niet ver. Kan me voorstellen dat het bij overheidsinstanties anders is, die brassen het (belasting)geld er wel doorheen :{
In jouw sector, in andere sectoren zal het niet overal hetzelfde zijn. Nogmaals, wij boeken alles BC. Zelfs vluchtjes van een uur of the Eurostar. En inderdaad, dat kost het nodige. De baas is ook de eigenaar, dus als hij het zo prima vindt, klaag ik niet.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_115372892
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 08:30 schreef Thetallguy het volgende:

[..]

Als je koffer niet van de band rolt bij aankomst ga je natuurlijk met je bagagebewijs (wat meestal op de achterkant van je boardingpass geplakt wordt) naar de balie van de afhandelaar. Hier vul je een formuliertje in met je contactgegevens, en vervolgens gaan ze op zoek naar je koffer adv. de bagage tracing code die op de bagtag met barcode staat die ze bij het inchecken aan je tas hangen :)
Dit dus. Ik hang nergens labels aan, zie het nut echt niet. Er zit niet voor niks een barcode aan en ze bellen je als ze je bagage hebben.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
pi_115373095
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 09:53 schreef leolinedance het volgende:
Kan me voorstellen dat het bij overheidsinstanties anders is, die brassen het (belasting)geld er wel doorheen :{
Dat is echt al járen voorbij dat ambtenaren bc vlogen. Als ze dat al deden...
  vrijdag 10 augustus 2012 @ 11:19:22 #11
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_115373467
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 10:50 schreef Bajskorv het volgende:

[..]

In jouw sector, in andere sectoren zal het niet overal hetzelfde zijn. Nogmaals, wij boeken alles BC. Zelfs vluchtjes van een uur of the Eurostar. En inderdaad, dat kost het nodige. De baas is ook de eigenaar, dus als hij het zo prima vindt, klaag ik niet.
Uiteraard. Maar er vanuit gaan dat het overal zo is vind ik een beetje kortzichtig. Ook bij de grotere ingenieursbureaus gebeurt dit niet, buiten het management dan waarschijnlijk.
  vrijdag 10 augustus 2012 @ 11:20:37 #12
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_115373485
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 11:04 schreef lezzer het volgende:

[..]

Dus weer een grote groep die niet BC vliegt. Je bent echt een (lucky) uitzondering als je BC mag vliegen van je werkgever!
pi_115373531
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 11:19 schreef leolinedance het volgende:
Uiteraard. Maar er vanuit gaan dat het overal zo is vind ik een beetje kortzichtig. Ook bij de grotere ingenieursbureaus gebeurt dit niet, buiten het management dan waarschijnlijk.
Natuurlijk, maar andersom is het net zo kortzichtig. Volgens mij gaat ook niemand ervan uit dat het overal zo zou zijn, maar goed.

quote:
Dus weer een grote groep die niet BC vliegt. Je bent echt een (lucky) uitzondering als je BC mag vliegen van je werkgever!
O+
  vrijdag 10 augustus 2012 @ 11:25:22 #14
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_115373619
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 11:22 schreef Bajskorv het volgende:

[..]

Natuurlijk, maar andersom is het net zo kortzichtig. Volgens mij gaat ook niemand ervan uit dat het overal zo zou zijn, maar goed.

wel dus:

quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2012 12:00 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Als je voor het werk 12 uur moet vliegen mag ik toch aannemen dat je minstens in business class wordt gezet? :{
pi_115373643
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 11:25 schreef leolinedance het volgende:
wel dus:
I stand corrected.
  vrijdag 10 augustus 2012 @ 11:36:31 #16
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_115373926
Bij ons wordt ook geen Business Class gevlogen, tot op board level niet. Ook niet op lange vluchten. Dat geeft mooie taferelen, ik moest onlangs op dezelfde vlucht inchecken als onze CEO en ik kreeg de upgrade en hij niet _O-
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_115374000
quote:
99s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 11:36 schreef XL het volgende:
Bij ons wordt ook geen Business Class gevlogen, tot op board level niet. Ook niet op lange vluchten. Dat geeft mooie taferelen, ik moest onlangs op dezelfde vlucht inchecken als onze CEO en ik kreeg de upgrade en hij niet _O-
Haha, bekende tafereel. Bij BA heb je ook nog FC, en ik heb dit jaar al twee keer een upgrade gekregen van BC naar FC op een lange vlucht, terwijl mijn baas niks kreeg. Bad luck.
  vrijdag 10 augustus 2012 @ 11:43:46 #18
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_115374133
Wij hebben het er kort over gehad, omdat we het niet goed begrepen. We zitten beiden aan ongeveer 100 tot 120 vluchten per jaar, hij echter 90% bij star alliance en ik 50% bij star alliance. Star Alliance (waar het om ging) moet dus denken dat hij de betere klant is, desondanks kreeg ik de upgrade en onze theorie is nu dat United mij de upgrade gaf omdat ik normaal gesproken Lufthansa klant ben en zij dus verwachten dat ik door hun upgrade policy via hun ga boeken. Ik ga de komende maanden deze theorie maar eens testen op intercontinentaal.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_115374134
quote:
Ik zat een paar jaar geleden idd gewoon bij Neelie Kroes in Economy Class. Maar goed, dat was Aer Lingus DUB-AMS, die doen daar niet eens BC. :')

En inderdaad, ik zit ook bij een vrij grote toko maar BC is niet vanzelfsprekend. Maar als je een goeie deal kunt vinden of genoeg punten hebt gespaard dan moet het zo nu en dan wel kunnen natuurlijk.
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_115375576
quote:
99s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 11:43 schreef XL het volgende:
Wij hebben het er kort over gehad, omdat we het niet goed begrepen. We zitten beiden aan ongeveer 100 tot 120 vluchten per jaar, hij echter 90% bij star alliance en ik 50% bij star alliance. Star Alliance (waar het om ging) moet dus denken dat hij de betere klant is, desondanks kreeg ik de upgrade en onze theorie is nu dat United mij de upgrade gaf omdat ik normaal gesproken Lufthansa klant ben en zij dus verwachten dat ik door hun upgrade policy via hun ga boeken. Ik ga de komende maanden deze theorie maar eens testen op intercontinentaal.
Te veel theorie, zo ingewikkeld werkt het volgens mij allemaal niet.
  vrijdag 10 augustus 2012 @ 17:48:00 #21
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_115387825
Iemand problemen met de klm.nl website? Pagina blijft blank in Chrome (ook via klm.com)
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_115390409
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 17:48 schreef static het volgende:
Iemand problemen met de klm.nl website? Pagina blijft blank in Chrome (ook via klm.com)
mobile.klm.com werkt wel bij mij in ieder geval.
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_115391294
Ik heb een vraag die vermoedelijk al eerder gesteld is, maar kan er zo snel geen antwoord op vinden. Ik vlieg van Bogota naar Dusseldorf via Madrid. Nu wil ik een fles whisky kopen en heb hierbij twee vragen:
- als ik in Bogota een fles koop en in Madrid de stad in ga (heb 12 uur in Madrid), krijg ik dan problemen als ik me weer incheck?
- als ik in Madrid de whisky koop, is dat dan nog wel gunstig qua belastingen binnen eu etc? Of maakt dat geen verschil tov Bogota

Thx alvast! :)
  vrijdag 10 augustus 2012 @ 19:34:53 #24
50936 The_Hives
Is nu tripple oom Hives O+ !!!
pi_115391663
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 19:24 schreef krapula het volgende:
Ik heb een vraag die vermoedelijk al eerder gesteld is, maar kan er zo snel geen antwoord op vinden. Ik vlieg van Bogota naar Dusseldorf via Madrid. Nu wil ik een fles whisky kopen en heb hierbij twee vragen:
- als ik in Bogota een fles koop en in Madrid de stad in ga (heb 12 uur in Madrid), krijg ik dan problemen als ik me weer incheck?
- als ik in Madrid de whisky koop, is dat dan nog wel gunstig qua belastingen binnen eu etc? Of maakt dat geen verschil tov Bogota

Thx alvast! :)
Als je hem in Madrid koopt heb je geen voordeel. Je mag volgens mij niet met een fles met vloeistof door de douane, dus als je hem in Bogota koopt, zou ik hem in je koffer doen. Ongetwijfeld dat het in de stad ook goedkoper is dan hier en niet alleen taxfree
AFC AJAX Kampioen 2012-2013
Fok! Federatie
1918,1919,1931,1932,1934,1937,1939,1947,1957,1960,1966,1967,1968,1970,1972,1973,1977,1979,1980 1982,1983,1985,1990,1994,1995,1996,1998,2002,2004,2011,2012,2013
pi_115392051
Als je hem in bogota koopt dan kun je hem zelfs als ze hem sealen niet meenemen aangezien dat alleen geldt voor eu landen + enkele uitzonderingen als us en canada. Dus moet hij in je ruimbagage, maar dat gaat niet aangezien de duty free waarschijnlijk pas ma luggage checkin is. Nu weet ik dat er met sealzakken van buiten de eu vaak redelijk coulant wordt omgegaan, dus je kan erop gokken. Kans dat je het bij de beveiliging (niet de douane dus) moet inleveren is echter aanwezig.
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
pi_115396493
Over vloeistoffenellende gesproken, wanneer krijgen we die fucking scanners waarmee die regels afgeschaft zullen worden?

Drie jaar geleden mocht ik al gewoon mijn flesje water meenemen op een binnenlandse vlucht in Japan nadat ze met een of ander apparaat controleerden of het echt water was. :')
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_115397020
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 21:25 schreef LintuxCx het volgende:
Over vloeistoffenellende gesproken, wanneer krijgen we die fucking scanners waarmee die regels afgeschaft zullen worden?

Drie jaar geleden mocht ik al gewoon mijn flesje water meenemen op een binnenlandse vlucht in Japan nadat ze met een of ander apparaat controleerden of het echt water was. :')
op het moment ze er weer geld aan kunnen verdienen, net als die bangmakerij voor elektronische apparaten tijden opstijgen en landen.
pi_115397145
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 21:25 schreef LintuxCx het volgende:

Inderdaad _O-

Verbaasde ik me ook wel over. Ze hebben dat apparaat maar mocht sowieso doorlopen met allerlei vloeistoffen in de tas.
pi_115417199
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 21:34 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Inderdaad _O-

Verbaasde ik me ook wel over. Ze hebben dat apparaat maar mocht sowieso doorlopen met allerlei vloeistoffen in de tas.
er is zonder meer een mooi meetprincipe, wat al decennia bestaat, wat akelig nauwkeurig kan bepalen of iets water is, geleidbaarheid. 300-400 mS is een flesje spa blauw. En daar moet Bin Laden zich veel moeite voor doen om een explosief te ontwikkelen die in die range zit.
pi_115440628
quote:

[..]

Mijn neef de ambtenaar is laatst nog BC naar Toronto gevlogen voor e.o.a. Ministerie. Maar Toronto valt nog wel mee, was niet super veel duurder als Economy.
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
pi_115442053
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 augustus 2012 10:07 schreef bunnahabhain het volgende:

[..]

er is zonder meer een mooi meetprincipe, wat al decennia bestaat, wat akelig nauwkeurig kan bepalen of iets water is, geleidbaarheid. 300-400 mS is een flesje spa blauw. En daar moet Bin Laden zich veel moeite voor doen om een explosief te ontwikkelen die in die range zit.
:) Er is op dit moment geen enkele betrouwbaar meetinstrument voorhanden wat snel de handbagage van de passagiers kan scannen op bepaalde gevaarlijke vloeistoffen.
Sterker nog, in de UK en de VS waar bij wijze van proef een swap wordt genomen is zelfs dan niet met 100% zekerheid te bepalen of een vloeistof al dan niet gevaarlijk kan zijn.
Zelfs de door de veiligheidsdienst van EL AL met een stuk beter kwaliteit scanner dan de gemiddelde luchthaven kan niet na een uitgebreide check van 30 minuten bepalen of de vloeistof 100% veilig is.

Niet dat het huidig beleid ook maar enigszins effectief is, de toegestane hoeveelheid vloeistoffen in kleine hoeveelheden zijn voldoende om het 'complot' zoals verondersteld in de UK uit te voeren. Maar zolang er mensen in een ivoren toren met de huidige security maatregelen de bijbehorende budgetten blijven krijgen zal er niets gaan veranderen. Een wassen neus is en blijft het, niets meer en minder dan een schijnmaatregel.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_115443715
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 augustus 2012 22:48 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

:) Er is op dit moment geen enkele betrouwbaar meetinstrument voorhanden wat snel de handbagage van de passagiers kan scannen op bepaalde gevaarlijke vloeistoffen.

Water, de vloeistof waar van je tig flesjes ziet liggen die in beslag zijn genomen bij de scanners, heeft een redelijk stabiele geleidbaarheid. van 300 - 400 mSievert. Een simpele hand meter van bijvoorbeeld WTW kan al decennia Drinkwater goed herkennen.
Het is alleen even de probe in de vloeistof steken.
Het is alleen de vraag noem je dat snel, ik vind van wel als iedereen zijn flesje open aan levert.
Vraag me af of spectrum analyse op een druppel los laten ook een optie is, maar dat meet principe kan ik niet goed.
Maar, wat ik gehoord heb van dat meet principe kan het echt veel stoffen van mekaar scheiden.
pi_115445409
Wat is het probleem dan met je flesje leeggooien, en daarna in een WC/waterkraantje opnieuw vullen? Of een nieuw flesje kopen?
  zondag 12 augustus 2012 @ 01:00:33 #34
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_115447551
Als je bij EasyJet boekt, moet je dan ook apart betalen voor bagage? En bij BA?
pi_115447591
Easyjet: ja. BA: nee.
Zie ook de websites van beide maatschappijen :)
  zondag 12 augustus 2012 @ 01:03:39 #36
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_115447638
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2012 01:02 schreef Mazou het volgende:
Easyjet: ja. BA: nee.
Zie ook de websites van beide maatschappijen :)
Thanks. Sorry, was een beetje aan het haasten, had ook zelf kunnen zoeken :')
  Eindredactie Games zondag 12 augustus 2012 @ 03:07:25 #37
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_115450817
Weet iemand of ze nog op bejing airport sealen? Twee jaar geleden wel, maar ik weet het niet meer zeker.
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_115454283
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 augustus 2012 23:20 schreef bunnahabhain het volgende:

[..]

Water, de vloeistof waar van je tig flesjes ziet liggen die in beslag zijn genomen bij de scanners, heeft een redelijk stabiele geleidbaarheid. van 300 - 400 mSievert. Een simpele hand meter van bijvoorbeeld WTW kan al decennia Drinkwater goed herkennen.
Het is alleen de vraag noem je dat snel, ik vind van wel als iedereen zijn flesje open aan levert.
Vraag me af of spectrum analyse op een druppel los laten ook een optie is, maar dat meet principe kan ik niet goed.
Maar, wat ik gehoord heb van dat meet principe kan het echt veel stoffen van mekaar scheiden.
Water is het probleem niet over het algemeen, dat kun je na de check ook wel uit de kraan halen en je lege flesje vullen. Het probleem zijn grote ongesealde/verkeerd gesealde flessen dure drank.
'And I called your name,
  zondag 12 augustus 2012 @ 09:19:42 #39
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_115454620
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 augustus 2012 23:20 schreef bunnahabhain het volgende:

[..]

Juist het met de hand controleren van deze flesjes water met de huidige technieken die voorhanden zijn, wat elke passagier gemiddeld dan weer bij zich zal hebben is exact het probleem, want er zal een groot aantal meer 'bag checks' gaan plaatsvinden omdat een groot percentage van de passagiers niet de vloeistoffen apart aangeeft. Dit is dus het probleem, er zijn geen scanners beschikbaar die in één oogopslag en zonder de screener af te leiden van andere (veel belangrijkere) zaken dit kunnen onderscheiden. Daarnaast zal met de hand controleren voor elke passagier weer een extra handeling zijn en meer tijd kosten.

En het gaat niet alleen om de vloeistoffen zoals water, maar ook andere drankjes, of bijvoorbeeld cosmetische producten, nu net in de laatste categorie zijn er absoluut geen scanner of eenvoudige swab technieken voorhanden die een dergelijke vloeistof 100% kunnen analyseren binnen een kort tijdbestek.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_115454641
quote:
1s.gif Op zondag 12 augustus 2012 08:30 schreef Me_Wesley het volgende:

[..]

Water is het probleem niet over het algemeen, dat kun je na de check ook wel uit de kraan halen en je lege flesje vullen. Het probleem zijn grote ongesealde/verkeerd gesealde flessen dure drank.
op zich, ik maak me er niet zo druk om specifiek water, maar meer er om dat er mogelijkheden zijn om iets te testen, dat het gewoon achterwege gelaten.
Mij is al een aantal keren het flesje water af genomen tijdens de steekproef tijdens het boarden. dan ben ik al geruime tijd de security check voor bij. En dat irriteert me wel dat ze spulletjes van mij af nemen, terwijl dit gegarandeerd niet volgens de regeltjes is. En dat ze dan op dat moment geen moeite doen om te checken, terwijl het wel mogelijk is.
pi_115455563
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2012 09:22 schreef bunnahabhain het volgende:

[..]

op zich, ik maak me er niet zo druk om specifiek water, maar meer er om dat er mogelijkheden zijn om iets te testen, dat het gewoon achterwege gelaten.
Mij is al een aantal keren het flesje water af genomen tijdens de steekproef tijdens het boarden. dan ben ik al geruime tijd de security check voor bij. En dat irriteert me wel dat ze spulletjes van mij af nemen, terwijl dit gegarandeerd niet volgens de regeltjes is. En dat ze dan op dat moment geen moeite doen om te checken, terwijl het wel mogelijk is.
Dat is natuurlijk een enorme investering en gaat ongetwijfeld tot langere wachttijden leiden. Die steekproef heb ik nog nooit van gehoord. Welke luchthaven gebeurt dat dan? En doet de airline dat dan of de security?
'And I called your name,
pi_115458645
quote:
1s.gif Op zondag 12 augustus 2012 10:47 schreef Me_Wesley het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk een enorme investering en gaat ongetwijfeld tot langere wachttijden leiden. Die steekproef heb ik nog nooit van gehoord. Welke luchthaven gebeurt dat dan? En doet de airline dat dan of de security?
ik moet effe denken, wat ik me zeer zeker kan herinneren was Santiago de Chili, eerste keer dat ik de sjaak was, heb ik toen een hele discussie nog gehad, want er liepen mensen langs de steek proef met gewoon de flesjes in de hand, en konden door lopen. En een keer in Halifax, maar volgens mij heb ik dezer steekproef vaker gezien, ook op Schiphol en de Duitse luchthavens. En die wordt dan gewoon door dezelfde mensen uit gevoerd als de organisatie die aan de security check staan.

Wat betreft snelheid en kosten, ik heb voor een bedrijf gewerkt welke die meet apparatuur levert, en snelheid en kosten valt naar mijn mening mee. Als het gaat om veiligheid, wat wat we nu hebben is gewoon een vorm van schijnveiligheid, ik kan me niet voorstellen dat je niet met 0,5 liter een goeie bom kan maken. Sterker nog, twee man, een liter benzine een glazen fles en een doek.....
  zondag 12 augustus 2012 @ 13:00:59 #43
229810 hexje
Surfboard, surfboard
pi_115458763
Kan de watermeet discussie stoppen?
pi_115459692
't gaat me niet om de watermeter, maar over het overdreven gehalte van security maatregelen, toevallig dan dat ik van een onderdeel verstand heb. maar goed.
pi_115461209
Ff een stomme vraag; bestaat het concept goedkope last minutes nog?
pi_115461942
Nee,

als je geluk hebt, zijn er op het laatste moment (de last minute dus) nog goedkope stoelen vrij, maar ga daar maar niet van uit
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_115464141
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2012 13:27 schreef bunnahabhain het volgende:
't gaat me niet om de watermeter, maar over het overdreven gehalte van security maatregelen, toevallig dan dat ik van een onderdeel verstand heb. maar goed.
Gut, 2 minuten controle en je bent door. Ik moet er 100 keer per jaar doorheen en kan me er echt geen seconden druk over maken, ook niet als het verder onzin is.
pi_115464198
Trouwens, BA was weer top. Nergens plek op mijn lange vlucht in BC, dus op eerste leg EC+ geboekt. Kreeg ik toch direct een upgrade... Lief.
pi_115530246
Vraagje, ik ga komende maand voor 't eerst vliegen ( *O* *O* ) naar Barcelona. Nu is mijn koffer te groot (2cm :X ), dus wil ik een nieuwe kopen. Echter zijn de koffers die ik aantref bij gerenommeerde websites, en die vallen onder categorie ''handbagage'' officieel ook te groot.

http://www.travelbags.nl/(...)pright-55-black.html is bijvoorbeeld 55x39x23 en ''Deze koffer voldoet aan de IATA-norm, dat wil zeggen dat u de koffer mee mag nemen als handbagage aan boord van het vliegtuig.''

Nou niet dus. Ik vlieg met RyanAir heen en Transavia terug, en die hanteren respectievelijk 55x40x20 & 55x35x25 afmetingen. Dat zou dus betekenen dat deze koffer bij RyanAir afvalt qua hoogte, en bij Transavia qua breedte :X

http://www.bagageonline.n(...)tm_campaign=shopping is een andere die me wel beviel, die heeft 54x39x18 als afmeting. Oftewel goed voor RyanAir, maar 4cm te breed voor Transavia.

Maken ze hier een probleem van denken jullie? Want het is wel jammerlijk dat alle shops adverteren met ''IATA-normen'' die ruimschoots behaald worden, terwijl de koffers in werkelijkheid dus geweigerd kunnen worden.
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
pi_115530338
Ryanair gebruikt elk excuus dat ze kunnen vinden om jou extra te laten lappen, dus te grote koffer is lappen. Van Transavia weet ik niet hoe streng ze zijn.
Nobody expects the Spanish Inquisition!
pi_115530470
Ik heb mijn koffer bij de gate wel eens in mogen leveren en dat ging ook om 2 cm. Dat was bij Ryanair trouwens. Soms zijn ze heel streng, soms kun je zo doorlopen. Naar mijn idee valt er geen pijl op te trekken.
pi_115530580
Nu zij Ryanair en Transavia beiden ook geen lid van de IATA, dus die normen maken niet zoveel uit wat dat betreft ;)

Als je koffer/tas/trolley een beetje flexibel is dan is het sowieso geen probleem (dan krijg je hem wel de bak in waar ze de afmetingen mee opnemen) ,en 2/4cm valt op het oog ook niet heel erg op voor het gatepersoneel.
pi_115530713
edit
pi_115530883
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2012 21:48 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
edit
Nope, de lijst is sowieso al vrij beperkt: http://www.iata.org/membe(...)s_list.aspx?All=true

Lowcost airlines over het algemeen niet (Air Berlin valt over te discussieren), membership bij IATA kost ook geld tenslotte wat ergens terugverdiend/doorberekend moet worden ;) Air Koryo overigens wel :P
pi_115532909
quote:
13s.gif Op maandag 13 augustus 2012 21:41 schreef Blistering het volgende:
Vraagje, ik ga komende maand voor 't eerst vliegen....probleem van denken jullie? Want het is wel jammerlijk dat alle shops adverteren met ''IATA-normen'' die ruimschoots behaald worden, terwijl de koffers in werkelijkheid dus geweigerd kunnen worden.
waar is die te groot ?
lengte en dikte is inderdaad moeilijk, maar de breedte, dan steekt die een beetje uit in de mal, maar dat valt wel te sjoemelen.
Mijn tip in dit, neem een weekend tas of iets dergelijks, wat geen harde schaal heeft. dan moet het wel gaan.
pi_115533884
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2012 22:22 schreef bunnahabhain het volgende:

[..]

waar is die te groot ?
lengte en dikte is inderdaad moeilijk, maar de breedte, dan steekt die een beetje uit in de mal, maar dat valt wel te sjoemelen.
Mijn tip in dit, neem een weekend tas of iets dergelijks, wat geen harde schaal heeft. dan moet het wel gaan.
Hij is 1/2cm te dik.
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
pi_115535343
quote:
10s.gif Op maandag 13 augustus 2012 22:38 schreef Blistering het volgende:

[..]

Hij is 1/2cm te dik.
alle maatschappijen hebben een soort mal er voor

denk je dat je koffer flexibel genoeg is hem er in te wrotten ?

ik zou er gewoon op gokken,als het er klein uit ziet, eerlijk gezegd, nieuw koffer kopen kost ook geld.
maar een simpele weekend tas is ook een optie.
pi_115574554
Vraagje, wij vliegen binnenkort vanaf Groningen naar Antalya met een tussenlanding op Schiphol op de heenreis. Terugreis is wel rechtstreeks. Enig idee of we dan uit het vliegtuig mogen en nog even kunnen winkelen op Schiphol?

Tussenlanding is natuurlijk jammer, maar vind het al heerlijk dat ik nu maar 20min reistijd heb van en naar het vliegveld :)
pi_115574618
heb je al een vluchtschema, staat er hoeveel de heenreis langer duurt dan de terugreis?
pi_115575141
Ja, anderhalf uur.
pi_115575342
als het een lijnvlucht is, dan is er wel even tijd, maar is het een prijsvechter, dan kun je dat shaken, die zitten op turn-around tijden van 25 min. zeker te bedenken dat prijsvechters volgens mij vooral bij Gates B en C staan,
pi_115575359
half uur a drie kwartier van tevoren start boarden, als je op de polderbaan land is het zeker 20 minuten voor je aan de gate staat, tot 10 minuten om het vliegtuig uit te komen.

Denk het niet :)
pi_115575749
Okee, bedankt voor jullie info :)
  Eindredactie Games woensdag 15 augustus 2012 @ 07:49:59 #64
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_115585823
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2012 21:51 schreef Thetallguy het volgende:

[..]

Nope, de lijst is sowieso al vrij beperkt: http://www.iata.org/membe(...)s_list.aspx?All=true

Lowcost airlines over het algemeen niet (Air Berlin valt over te discussieren), membership bij IATA kost ook geld tenslotte wat ergens terugverdiend/doorberekend moet worden ;) Air Koryo overigens wel :P
van de week nog met air koryo gevlogen, maar die lappen bijna elke veiligheidsregel aan hun kaars of zijn mega streng ;)
pi_115693093
Vraagje, krijg nu de reispapieren voor over 1.5 week. Zie nu dat je bij Transavia nu je stoel kunt reserveren (¤7,50) tot 48uur voor vertrek. Daaronder staat dat je binnen 48uur online incheck kunt doen en stoel kunt kiezen. Klopt dit laatste nog wel, want anders heeft dat reserveren toch weinig nut (behalve voor die ruime plaatsen dan, maar die zijn 20euro om te reserveren :{ )..

Kun je nog steeds bij online incheck je stoel kiezen?
  vrijdag 17 augustus 2012 @ 21:33:05 #66
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_115695628
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2012 20:22 schreef Hansjoh het volgende:
Vraagje, krijg nu de reispapieren voor over 1.5 week. Zie nu dat je bij Transavia nu je stoel kunt reserveren (¤7,50) tot 48uur voor vertrek. Daaronder staat dat je binnen 48uur online incheck kunt doen en stoel kunt kiezen. Klopt dit laatste nog wel, want anders heeft dat reserveren toch weinig nut (behalve voor die ruime plaatsen dan, maar die zijn 20euro om te reserveren :{ )..

Kun je nog steeds bij online incheck je stoel kiezen?
De laatste keer dat ik mijn ouders online heb inchecked (ikzelf vlieg uit principe nooit met Transavia) kon ik bij het online inchecken gewoon de gewenste stoelen kiezen. Dit was in mei, je kon ook hier vooraf de stoelen reserveren.

Het lijkt misschien wat weggegooid geld, aan de andere kant, wanneer je vooraf betaald kan je er zeker van zijn dat de gewenste plek beschikbaar is, bij het online inchecken kan het zijn dat de stoelen die je wilt niet beschikbaar zijn. (Als je graag voorin wilt zitten is vooraf een stoel kiezen wel verstandig). Maakt het niet uit waar je zit en wil je alleen graag een raamplaats of juist gangpadplaats dan kan je prima gokken op het online inchecken omdat er altijd wel een dergelijke plaats ergens in het vliegtuig beschikbaar zal zijn als je er een beetje vroeg bij bent.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_115722353
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2012 21:33 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

De laatste keer dat ik mijn ouders online heb inchecked (ikzelf vlieg uit principe nooit met Transavia) kon ik bij het online inchecken gewoon de gewenste stoelen kiezen. Dit was in mei, je kon ook hier vooraf de stoelen reserveren.

Het lijkt misschien wat weggegooid geld, aan de andere kant, wanneer je vooraf betaald kan je er zeker van zijn dat de gewenste plek beschikbaar is, bij het online inchecken kan het zijn dat de stoelen die je wilt niet beschikbaar zijn. (Als je graag voorin wilt zitten is vooraf een stoel kiezen wel verstandig). Maakt het niet uit waar je zit en wil je alleen graag een raamplaats of juist gangpadplaats dan kan je prima gokken op het online inchecken omdat er altijd wel een dergelijke plaats ergens in het vliegtuig beschikbaar zal zijn als je er een beetje vroeg bij bent.
Dus toch, bedankt voor je antwoord.

Het gaat mij meer om een plekje bij het raam (blijf vliegen toch wel gaaf vinden), dan denk ik dat ik nog genoeg keus heb bij online inchecken :)
  dinsdag 21 augustus 2012 @ 21:28:18 #68
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_115839408
Weet iemand dit toevallig;
Volgens Skyscanner kan ik met Condor op zondag een bepaalde vlucht nemen, maar als ik diezelfde vlucht op de website van Condor zoek lijkt ie niet te bestaan en vliegen ze alleen op maandag en donderdag :? Eigenlijk moet ik juist die zondag vlucht hebben, maar ik begin me af te vragen of die dan wel bestaat. Is er een logische verklaring voor het verschil tussen beide websites? Of kan ik het er maar beter niet op wagen omdat het wellicht een fout is op Skyscanner?

Kan ook geen overzicht vinden met Condor vluchten op de website..
pi_115839503
Een telefoontje kwiwi...
  dinsdag 21 augustus 2012 @ 21:32:14 #70
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_115839614
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2012 21:30 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Een telefoontje kwiwi...
Als iemand het hier weet is handiger, ik heb een hekel aan in de wacht hangen tegen een te hoog tarief ;(
pi_115839729
Staat hij ook niet gescheduled op de site van de luchthaven zelf?
Kleine kans...
  dinsdag 21 augustus 2012 @ 21:36:13 #72
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_115839791
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2012 21:34 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Staat hij ook niet gescheduled op de site van de luchthaven zelf?
Kleine kans...
Ik zat even te kijken en hij staat er inderdaad op zondag niet op, maar op de dagen dat ze wel echt vliegen staat soms ook niks, dus dat is niet echt betrouwbaar zo te zien. Vreemd.
pi_115840021
Het is een charter maatschappij dus zo vreemd is het nou ook weer niet.
Dan zit er niet veel anders op dan bellen/mailen.
Zijn ze niet op FB of Twitter actief toevallig?
  dinsdag 21 augustus 2012 @ 21:45:59 #74
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_115840244
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2012 21:41 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Het is een charter maatschappij dus zo vreemd is het nou ook weer niet.
Dan zit er niet veel anders op dan bellen/mailen.
Zijn ze niet op FB of Twitter actief toevallig?
Geen idee, maar pak die van maandag wel en heb de vlucht later die week even een dag opgeschoven. Opgelost :P
pi_115841326
quote:
5s.gif Op dinsdag 21 augustus 2012 21:28 schreef kwiwi het volgende:
Weet iemand dit toevallig;
Volgens Skyscanner kan ik met Condor op zondag een bepaalde vlucht nemen, maar als ik diezelfde vlucht op de website van Condor zoek lijkt ie niet te bestaan en vliegen ze alleen op maandag en donderdag :? Eigenlijk moet ik juist die zondag vlucht hebben, maar ik begin me af te vragen of die dan wel bestaat. Is er een logische verklaring voor het verschil tussen beide websites? Of kan ik het er maar beter niet op wagen omdat het wellicht een fout is op Skyscanner?

Kan ook geen overzicht vinden met Condor vluchten op de website..
Die vlucht op Skyscanner leidt je zeker ook door naar de website van een touroperator? Het kan zijn dat een touroperator een allotment (toewijzing) heeft voor alle stoelen op een bepaalde vlucht. Hierdoor kan Condor deze niet zelf verkopen omdat de touroperator dus alle stoelen in beheer heeft. Het staat de touroperator echter wel vrij deze dan weer te verkopen via de kanalen die hij wil (eea. wel afhankelijk van de contractuele afspraken). Hierdoor kan een vlucht dus wel beschikbaar zijn maar niet via de airline zelf :)
  dinsdag 21 augustus 2012 @ 22:29:05 #76
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_115842717
quote:
7s.gif Op dinsdag 21 augustus 2012 22:07 schreef Thetallguy het volgende:

[..]

Die vlucht op Skyscanner leidt je zeker ook door naar de website van een touroperator? Het kan zijn dat een touroperator een allotment (toewijzing) heeft voor alle stoelen op een bepaalde vlucht. Hierdoor kan Condor deze niet zelf verkopen omdat de touroperator dus alle stoelen in beheer heeft. Het staat de touroperator echter wel vrij deze dan weer te verkopen via de kanalen die hij wil (eea. wel afhankelijk van de contractuele afspraken). Hierdoor kan een vlucht dus wel beschikbaar zijn maar niet via de airline zelf :)
Ah op die manier, ja dat zal het dan wel zijn :)
  woensdag 22 augustus 2012 @ 20:39:29 #77
37777 Sigmund_Freud
Whats On a Mans Mind
pi_115879754
Beste Fokkers,

Bij deze een vraag met betrekking tot bagage en (zakelijk) reizen.

Ik moet regelmatig op reis voor mijn werk. In sommige maanden, elke week een paar dagen, andere maanden is het iets rustiger. Meestal binnen europa en een paar keer per jaar naar midden oosten en verder.

Op dit moment heb ik een softcase Samsonite trolley - Cabin size (2 wieltjes). Daarnaast maak ik gebruik van een laptop tas welke ik aan de het uitschuifbare handvat van de koffer kan klikken. Ik wil eigenlijk nog een keer een Tumi koffer maar goed dat is een andere discussie en relatief prijzig.

Voor tripjes van 3 tot 6 dagen voldoet bovenstaande prima. Echter, voor de korte trips van 1 of 2 overnachtingen is het een beetje over de top. Het is erg onhandig om met twee stuks bagage door de douane te gaan en het vliegtuig in te stappen. Zeker als je weet dat je trolley zo goed als leeg is. Er zit immers niet meer in dan schoon ondergoed, sokken en een schoon T-shirt voor onder het overhemd.

Alles in de laptop tas proppen is geen optie daar het zo’n klassiek schoudermodel is. Deze is wel handig als je meerdere dagen op reis bent want dan laat je de koffer gewoon in de hotelkamer.

Steeds vaker heb ik kortere tripjes van een (1) overnachting (’s avonds heenreizen, volgende dag werken en ’s avonds weer terug) of twee overnachtingen. Soms zelf van Amsterdam naar Stansted (als verzamelpunt) voor zakenmeetings en dan is het echt ruk. Deze vlucht is van easyjet en dan mag je maar een stuk handbagage mee.

Ik hoor graag van jullie welk type tas jullie gebruiken voor de korte trips, ik zat zelf te denken aan een backpack met laptop compartiment o.d. Wat gebruiken jullie?
Multiply it by infinity, and take it to the depth of forever, and you will still have barely a glimpse of what I'm talking about.
pi_115880197
Ik heb ten eerste altijd een laptop tas bij me. De onderstaande is redelijk groot (voor mijn doen, ik heb vaak weinig documenten nodig) en soms reis ik voor 1 nachtje met hierin een schoon overhemd, ondergoed en toilettas. Ik heb nog een kleinere versie van deze voor als ik geen overnachting heb.

Meestal voor 1/2 nachten reis ik echter ook met deze simpel tas erbij, is lekker licht en perfect voor een overhemd, ondergoed, toilettas en setje hardloop spullen.

Meestal pas bij meer dan 2 nachten reis ik met trolley. Over het algemeen veel te onhandig en lomp, ik reis graag licht.

Oh, en andere aardig optie die ik nog wel eens gebruik is deze. Beetje overbodige aankoop, maar komt soms van pas, ook licht.

woensdag 22 augustus 2012 @ 20:50:06 #79
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_115880205
Zoiets een optie? (een 'halve' trolley)

Vak voor je laptop + papieren e.d. en een vak voor de kleding. En dan heb je nog ruimte over voor andere troep ;)
pi_115881288
Heb ik ook, handig :)
  woensdag 22 augustus 2012 @ 21:25:09 #81
37777 Sigmund_Freud
Whats On a Mans Mind
pi_115881829
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 20:49 schreef Bajskorv het volgende:
Ik heb ten eerste altijd een laptop tas bij me. De onderstaande is redelijk groot (voor mijn doen, ik heb vaak weinig documenten nodig) en soms reis ik voor 1 nachtje met hierin een schoon overhemd, ondergoed en toilettas. Ik heb nog een kleinere versie van deze voor als ik geen overnachting heb.

[ afbeelding ]

Komt hij met Tumi aanzetten.

Maar goed als deze tas plek heeft voor een laptop (adapter/muis/VGA kabel) en 'essentials' (toilettas / overhemd / ondergoed) plus nog een office book, dan kan het zeker een kandidaat zijn.

Moet ik me daar toch maar eens in verdiepen :)

Gebruik je echt een toilettas of flikker je gewoon een doorzichtige zak in je kas i.v.m. de liquids?

quote:
Meestal pas bij meer dan 2 nachten reis ik met trolley. Over het algemeen veel te onhandig en lomp, ik reis graag licht.
Eens, daarom ben ik ook opzoek naar iets anders.

BTW, Tumi heeft ook van die Tumi T-pass tassen (ze claimen dat je met deze tassen je laptop niet uit de tas hoeft te halen bij de scan), werkt dat echt? Kan het me niet voorstellen.
Multiply it by infinity, and take it to the depth of forever, and you will still have barely a glimpse of what I'm talking about.
pi_115893511
Sorry, ik heb nu eenmaal enkel nog Tumi. Bedoelde het eigenlijk als voorbeels qua model, ik weet zeker dat je iets soortgelijks elders ook kunt krijgen.

Qua toilettas heb ik een doorzichtige, maar eentje die steviger is, met rits etc. Vast wel te vinden op het vliegveld ofzo, heb de mijne bij Muji gekocht, maar volgens mij heb je die niet in NL? Oh, en dat T-Pass werkt voor geen meter, leuk Amerikaans idee dat geen enkele security beambte waardeert.
  donderdag 23 augustus 2012 @ 23:56:11 #83
37777 Sigmund_Freud
Whats On a Mans Mind
pi_115933918
Beetje research gedaan. Genoeg te vinden.

'Red Oxx "Air Boss" (in one of its dozen colours, including basic business black). It measures 21×13×8" (53×33×20cm), weighs 3 pounds (1.36kg) and features (in addition to the three main compartments, all with wrap-around zippers) two outside zippered pockets (one full length, and a narrow one for passport, ticket envelopes, chequebook, and the like), an outside sleeve pocket, and tie-downs in two of the main sections (they're omitted from the centre section to facilitate sliding laptops and such in and out of a heavily packed bag). Construction is 1000-weight urethane-coated Cordura nylon fabric, with #10 YKK chain zippers throughout, mil-spec handle snaps, and bomb-proof D-rings for the shoulder strap (included is the exemplary "Claw" strap and a heavy-duty luggage tag). All seams are double-stitched and bound with #92 bonded SolarMax nylon thread. The discreet use of inter-compartment closed-cell foam padding gives the bag some structure for packing purposes, without compromising the flexibility necessary to get the bag into tight overhead compartments.'

Website Redoxx

Kosten: $225 --> EUR 180
530×330×200mm

The front of the Tri-Star features four zippered pockets, all zipping shut with #8 YKK Aquaguard® water-repellent zippers.
On the right is a subtle-but-clever curved zipper pocket: unzip it partially and it's a useful pocket for a boarding pass. Unzipped entirely, it's an expandable water bottle pocket. The bellows that make the pocket expandable can be snapped up so your water bottle doesn't fall out, or unsnapped to allow greater access to the pocket. (Note that with a water bottle in the pocket, the bag may no longer meet the most strict size regulations: we assume you'll remove your water bottle as you board the plane.)
On the left side are three horizontal zippered pockets. The top zippered pocket spans the full height of the bag; the second goes about halfway; and the third is the shallowest of the three. All three horizontal zippered pockets have one O-ring inside for attaching a Key Strap (one 8" Key Strap is included with the Tri-Star) or other organizational accessories.
The big pocket can hold a New York Times Best Seller (even a hardback) or a Kindle. The middle pocket can fit sunglasses or a laptop power supply. The small pocket can help keep your wallet, keys, passport, and other smaller items handy. The lower left-hand corner features the distinctive TOM BIHN Tri-Star logo label. Black piping bordering the front panel of the Tri-Star gives it a finished appearance and helps it retain its shape and size — no matter how much stuff you put in it.....

Website Tom Bihn

Kosten: $280 --> EUR 223
480 x 330 x 205mm

http://www.tumi.com/product/index.jsp?productId=4210003

Kosten: $393 -->315 EUR
305 X 405 X 140 mm

Die Tumi is trouwens vrij klein als ik het vergelijk met mijn huidige laptop tas 440x 300x160 mm. Ik heb alleen niet van die handige compartimenten. Of ik moet hem eens slimmer inpakken :')

Nu nog een keuze maken!

Zie ook tips op: http://www.onebag.com/
pi_115940405
quote:
4s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 23:56 schreef Sigmund_Freud het volgende:
Die Tumi is trouwens vrij klein als ik het vergelijk met mijn huidige laptop tas 440x 300x160 mm.
De omvang kan uiteindelijk een voordeel zijn. Je weet dan in ieder geval zeker dat het binnen de carry-on vereisten van alle maatschappijen valt. En de kans is groter dat je het in een overhead bin in de buurt van je zitplaats kwijt kunt of wellicht dat het onder je stoel past bij het opstijgen/landen.

Zoals het eerste filmpje terecht aankaart, slipt een tas met 1 band steeds van je schouder af. Met een backpack is het veel prettiger rondlopen, maar dit geeft een onprofessionele indruk als je zakenrelaties ontmoet. Die extra backpack straps van Tumi vind ik daarom een goed idee. Je kunt die dan gebruiken op het moment dat je geen meetings meer hebt.

Over presentatie gesproken. Ik weet niet in welke sector je werkzaam bent, maar de Red Oxx en de Tom Bihn worden in conservatieve kringen mogelijk als 'sportief' beschouwd. De briefcase die uit de Redoxx tevoorschijn komt, ziet er al helemaal niet professioneel uit. In het zwart denk ik ook niet.

Ik zou zelf daarom de Tumi kiezen, ondanks het prijskaartje.
pi_115943544
Ik heb een hekel aan rugtassen, en heb weinig lastig van het slippen van 1 band van mijn schouder. Oh, en die Tumi heb je (net als bij meeste merken) in tientallen formaten, dus je kunt prima naar een maatje groter kijken.
pi_115945344
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 20:50 schreef kwiwi het volgende:
Zoiets een optie? (een 'halve' trolley)

[ afbeelding ]

Vak voor je laptop + papieren e.d. en een vak voor de kleding. En dan heb je nog ruimte over voor andere troep ;)
heb ik me een jaar geleden aangeschaft voor mijn Airmiles, in eerste instantie had ik nog wat van, miskoop, maar nu ik een beetje gebruik weet te maken van de indeling, ideaal ding, en mijn veel te grote laptop past er en, document vakken voor mijn service bonnen en mijn tablet-pc en dan nog voorin genoeg plaats voor alle zooi die ik mogelijk nodig zou hebben. En het vakje bovenop is ideaal voor boarding passen en paspoort.
pi_115945490
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 11:36 schreef bunnahabhain het volgende:

[..]

heb ik me een jaar geleden aangeschaft voor mijn Airmiles, in eerste instantie had ik nog wat van, miskoop, maar nu ik een beetje gebruik weet te maken van de indeling, ideaal ding, en mijn veel te grote laptop past er en, document vakken voor mijn service bonnen en mijn tablet-pc en dan nog voorin genoeg plaats voor alle zooi die ik mogelijk nodig zou hebben. En het vakje bovenop is ideaal voor boarding passen en paspoort.
Ik ben waarschijnlijk veel te oppervlakkig enzo, maar ik heb altijd plaatsvervangende schaamte als ik enigzins jonge kerels met zo'n ding zie lopen. Sinds wanneer kunnen we al niet eens een koffertje meer normaal dragen? Was hier op de BBC onlangs een leuk programma over, waarin de eindconclusie was dat alles van formaat trolley en groter op wieltjes acceptabel was. Alles kleiner dan dat was gewoon te fout.

Enfin, persoonlijk vind ik toevallig hetzelfde, maar meningen verschillen natuurlijk.

pi_115945643
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 21:25 schreef Sigmund_Freud het volgende:

[..]

Komt hij met Tumi aanzetten.

Maar goed als deze tas plek heeft voor een laptop (adapter/muis/VGA kabel) en 'essentials' (toilettas / overhemd / ondergoed) plus nog een office book, dan kan het zeker een kandidaat zijn.

Moet ik me daar toch maar eens in verdiepen :)

Gebruik je echt een toilettas of flikker je gewoon een doorzichtige zak in je kas i.v.m. de liquids?

[..]

Eens, daarom ben ik ook opzoek naar iets anders.

BTW, Tumi heeft ook van die Tumi T-pass tassen (ze claimen dat je met deze tassen je laptop niet uit de tas hoeft te halen bij de scan), werkt dat echt? Kan het me niet voorstellen.
dat ligt toch volgens mij echt aan de persoon die voor de band staat te controleren, bij de zelfde airport, mijn laptop zit dan los in mijn carry-on maar de Tablet-PC heb ik extra in een pouch, dan moet die er weer uit, dan niet. heb er de logica nog niet in gevonden.
  vrijdag 24 augustus 2012 @ 11:45:12 #89
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_115945665
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 11:40 schreef Bajskorv het volgende:

[..]

Ik ben waarschijnlijk veel te oppervlakkig enzo, maar ik heb altijd plaatsvervangende schaamte als ik enigzins jonge kerels met zo'n ding zie lopen. Sinds wanneer kunnen we al niet eens een koffertje meer normaal dragen? Was hier op de BBC onlangs een leuk programma over, waarin de eindconclusie was dat alles van formaat trolley en groter op wieltjes acceptabel was. Alles kleiner dan dat was gewoon te fout.

Enfin, persoonlijk vind ik toevallig hetzelfde, maar meningen verschillen natuurlijk.

[ afbeelding ]
Buiten dat je behoorlijk wat aan gewicht in zo'n kleine trolley kwijt kunt, moet ik zeggen dat ik zelf sowieso het liefst iets op wieltjes heb, vooral als ik veel moet lopen.
pi_115945777
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 11:45 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Buiten dat je behoorlijk wat aan gewicht in zo'n kleine trolley kwijt kunt, moet ik zeggen dat ik zelf sowieso het liefst iets op wieltjes heb, vooral als ik veel moet lopen.
Nah, ik ben gewoon sneller met een lichte tas, vind zo'n trolley vooral irritant. Kwestie van licht reizen, hoewel niet iedereen zoveel keuze daarin heeft natuurlijk. Ik wil helemaal geen zware shit mee hebben als ik reis, ook niet als het rolt.
  Eindredactie Games vrijdag 24 augustus 2012 @ 11:52:12 #91
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_115945897
Ow, ik wil nog even kwijt dat een uur overstap op Heathrow echt te weinig is. Wij moesten van Terminal A naar C en het is dat we gerent hebben (en daarbij geen vrienden hebben gemaakt) want anders hadden we onze connectie niet gered.
pi_115946209
quote:
4s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 11:52 schreef donald_dick het volgende:
Ow, ik wil nog even kwijt dat een uur overstap op Heathrow echt te weinig is. Wij moesten van Terminal A naar C en het is dat we gerent hebben (en daarbij geen vrienden hebben gemaakt) want anders hadden we onze connectie niet gered.
Vreemd, ik doe het vrij vaak een en een uur is voor mij altijd ruim voldoende. Normaliter mag je inchecken op Heathrow T5 (als je zonder overstap vertrekt) tot 35 minuten van tevoren, dat is namelijk voldoende om security te passeren en naar je gate te gaan. Jij hebt dus 25 minuten extra om van C naar de security op A te komen, dat kost normaal max 10 minuten?

Enfin, de ervaring zal voor iedereen anders zijn, maar ik vind een uur altijd prima. Daarnaast is BA erg goed in het zorgen dat je je vlucht haalt, ze houden vaak makkelijk de gate even iets langer open, etc... En hoe heb je geen vrienden gemaakt? Ben je dwars door mensen heen gaan lopen? :D
  Eindredactie Games vrijdag 24 augustus 2012 @ 12:07:31 #93
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_115946428
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 12:01 schreef Bajskorv het volgende:

[..]

Vreemd, ik doe het vrij vaak een en een uur is voor mij altijd ruim voldoende. Normaliter mag je inchecken op Heathrow T5 (als je zonder overstap vertrekt) tot 35 minuten van tevoren, dat is namelijk voldoende om security te passeren en naar je gate te gaan. Jij hebt dus 25 minuten extra om van C naar de security op A te komen, dat kost normaal max 10 minuten?
Niet als de security check niet opschiet. Ze hebben dan wel 18 checks die toevallig allemaal open waren, maar we kwamen dus mooi 5 minuten te laat bij de gate. Gelukkig had de volgende ook vertraging, maar anders was het mooi kut geweest :P Het helpt ook niet mee als je niet de plattegrond uit je hoofd kent van Heathrow en ik ben blij dat ik geen kleine kinderen bij me had :)
Persoonlijk vind ik het niet relaxed om zo over te stappen, geeft alleen maar (onnodige) stress.
quote:
Enfin, de ervaring zal voor iedereen anders zijn, maar ik vind een uur altijd prima. Daarnaast is BA erg goed in het zorgen dat je je vlucht haalt, ze houden vaak makkelijk de gate even iets langer open, etc... En hoe heb je geen vrienden gemaakt? Ben je dwars door mensen heen gaan lopen? :D
Nouja, mensen met trollies zijn gewoon irritant, en het liefst lopen hele gezinnen naast elkaar waardoor je zelfs met vriendelijk verzoek op op te rotten ze je eerst dom aankomen alvorens in te schikken.
pi_115946715
quote:
4s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 12:07 schreef donald_dick het volgende:

[..]

Niet als de security check niet opschiet. Ze hebben dan wel 18 checks die toevallig allemaal open waren, maar we kwamen dus mooi 5 minuten te laat bij de gate. Gelukkig had de volgende ook vertraging, maar anders was het mooi kut geweest :P Het helpt ook niet mee als je niet de plattegrond uit je hoofd kent van Heathrow en ik ben blij dat ik geen kleine kinderen bij me had :)
Persoonlijk vind ik het niet relaxed om zo over te stappen, geeft alleen maar (onnodige) stress.
Da's waar, het helpt natuurlijk enorm als je Heathrow uit je hoofd kent. Daarnaast gaat security altijd vrij snel voor mij, want ik heb IRIS voor de paspoortcontrole en mag de fast track gebruiken bij de scanners. Dus troost je, je zult er alleen maar beter in worden! ;)
pi_115947422
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 11:40 schreef Bajskorv het volgende:

[..]

Ik ben waarschijnlijk veel te oppervlakkig enzo, maar ik heb altijd plaatsvervangende schaamte als ik enigzins jonge kerels met zo'n ding zie lopen. Sinds wanneer kunnen we al niet eens een koffertje meer normaal dragen?
[ afbeelding ]
persoonlijk,
een rugzak is niet fijn, want dan zweet je zo lekker achter de rugzak. of je moet hem al dragen als een tas die je over de schouder draagt.
een tas met band over de schouder, dat schuift weer steeds. je moet steeds schuin gaan hangen om tegen gewicht te geven. slecht voor de rug.
en een tas in de hand dragen, dan heb je een hand niet vrij als je al je boarding documenten moet zoeken. zeker als je en een tweede tas mee sleurt.

En dan bovendien, denk ik dat ik met deze trolley redelijk goed kan reizen. De trolley past mooi op mijn gereedschapskoffer, terwijl ik aan de andere schouder mijn schoudertas heb met kleren.
Een rugzak zit dan weer niet goed op mijn gereedschapskoffer. en om nu weer te kiezen voor rugzak en schouder tas. etc etc
voor mij was dit de goede combinatie voor zaken reizen.
Anders als ik op vakantie ga, dan draag ik mijn Peli-case voor de foto camera gewoon lekker over de schouder en mijn lichte fiets rugzak als laptop tas.
pi_115947682
Als je meer bij je hebt, zoals jij, zal het best logisch zijn. Ik heb vaak enkel deze ene tas, en dankzij een goede band glijdt hij niet weg. Anders heb ik vaak aan de andere kant een lichte duffel, helemaal perfect, dan ben je lekker in balans.
pi_115947790
conclusie: er zijn 1001 mogelijkheden om spullen mee te nemen en afhaneklijk van de persoonlijke voorkeuren en de soort/ hoeveelheid materiaal is er altijd wel een mooie oplossing voorhanden :s)
pi_115949967
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 12:51 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
conclusie: er zijn 1001 mogelijkheden om spullen mee te nemen en afhaneklijk van de persoonlijke voorkeuren en de soort/ hoeveelheid materiaal is er altijd wel een mooie oplossing voorhanden :s)
Absoluut. En mijn enige algemeen tip: Probeer geen stuk baggage te vinden dat "alles" kan, want dan eindig je vaker met iets dat altijd net niet perfect is. Liever wat verschillende stukken die je kan combineren.
pi_115950592
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 12:51 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
ik vind het anders wel altijd interessant, hoe iedereen reist, en denkt dat het het beste is. mijn manier van reizen hoeft niet de beste te zijn, inzicht van anderen zie ik als iets, waar ik zelf ook misschien wat aan heb.

in het begin reisde ik altijd met tig verschillende koffers, totdat ik er gek van werd dat ik voor elk type een speciale tas had. en dan was het nog om pakken als ik een dag naar kantoor ging.

En op privé reis, ik daar ben ik nog steeds hard opzoek naar de perfecte combinatie.
pi_115950971
Ach, het verschilt ook zo enorm waar je voor reist. Jij hebt voor je werk blijkbaar tools bij je, ik nooit. Sommigen reizen altijd EC en anderen BC, ook dat scheelt weer in hoe je pakt (in BC tolereren ze veel meer). Er is wellicht een "beste manier" van ieder persoon, maar dan hoeft het inderdaad voor de volgende nog niet optimaal te zijn.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')