Haha denk jij dat echt?quote:Op donderdag 9 augustus 2012 12:00 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Als je voor het werk 12 uur moet vliegen mag ik toch aannemen dat je minstens in business class wordt gezet?
Bij een beetje bedrijf wel ja.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 08:38 schreef leolinedance het volgende:
Laatste post vorige topic:
[..]
Haha denk jij dat echt?
Nee dus. Sterker nog, geen enkel bedrijf dat ik ken in onze sector (metaal / techniek) boekt niet MT werknemers nog in BC. Dat is overigens geen ramp als je niet te lang bent, ik zit prima in de EC in de 777-300ER of A380 van Emiratesquote:Op vrijdag 10 augustus 2012 08:40 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Bij een beetje bedrijf wel ja.
Zo vreemd is dat niet hoor, genoeg bedrijven die dat (nog steeds) doen.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 08:38 schreef leolinedance het volgende:
Laatste post vorige topic:
[..]
Haha denk jij dat echt?
Die ervaring heb ik zeker niet. Een vertegenwoordiger, projectleider, technische man of monteur wordt écht niet BC geboekt. Zelfs managers vliegen niet BC in onze sector. Misschien de MT leden wel, maar die vliegen dan weer niet zo vaak en al zeker niet ver. Kan me voorstellen dat het bij overheidsinstanties anders is, die brassen het (belasting)geld er wel doorheenquote:Op vrijdag 10 augustus 2012 09:20 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Zo vreemd is dat niet hoor, genoeg bedrijven die dat (nog steeds) doen.
In jouw sector, in andere sectoren zal het niet overal hetzelfde zijn. Nogmaals, wij boeken alles BC. Zelfs vluchtjes van een uur of the Eurostar. En inderdaad, dat kost het nodige. De baas is ook de eigenaar, dus als hij het zo prima vindt, klaag ik niet.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 09:53 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Die ervaring heb ik zeker niet. Een vertegenwoordiger, projectleider, technische man of monteur wordt écht niet BC geboekt. Zelfs managers vliegen niet BC in onze sector. Misschien de MT leden wel, maar die vliegen dan weer niet zo vaak en al zeker niet ver. Kan me voorstellen dat het bij overheidsinstanties anders is, die brassen het (belasting)geld er wel doorheen
Dit dus. Ik hang nergens labels aan, zie het nut echt niet. Er zit niet voor niks een barcode aan en ze bellen je als ze je bagage hebben.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 08:30 schreef Thetallguy het volgende:
[..]
Als je koffer niet van de band rolt bij aankomst ga je natuurlijk met je bagagebewijs (wat meestal op de achterkant van je boardingpass geplakt wordt) naar de balie van de afhandelaar. Hier vul je een formuliertje in met je contactgegevens, en vervolgens gaan ze op zoek naar je koffer adv. de bagage tracing code die op de bagtag met barcode staat die ze bij het inchecken aan je tas hangen
Dat is echt al járen voorbij dat ambtenaren bc vlogen. Als ze dat al deden...quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 09:53 schreef leolinedance het volgende:
Kan me voorstellen dat het bij overheidsinstanties anders is, die brassen het (belasting)geld er wel doorheen
Uiteraard. Maar er vanuit gaan dat het overal zo is vind ik een beetje kortzichtig. Ook bij de grotere ingenieursbureaus gebeurt dit niet, buiten het management dan waarschijnlijk.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 10:50 schreef Bajskorv het volgende:
[..]
In jouw sector, in andere sectoren zal het niet overal hetzelfde zijn. Nogmaals, wij boeken alles BC. Zelfs vluchtjes van een uur of the Eurostar. En inderdaad, dat kost het nodige. De baas is ook de eigenaar, dus als hij het zo prima vindt, klaag ik niet.
Dus weer een grote groep die niet BC vliegt. Je bent echt een (lucky) uitzondering als je BC mag vliegen van je werkgever!quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 11:04 schreef lezzer het volgende:
[..]
Dat is echt al járen voorbij dat ambtenaren bc vlogen. Als ze dat al deden...
Natuurlijk, maar andersom is het net zo kortzichtig. Volgens mij gaat ook niemand ervan uit dat het overal zo zou zijn, maar goed.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 11:19 schreef leolinedance het volgende:
Uiteraard. Maar er vanuit gaan dat het overal zo is vind ik een beetje kortzichtig. Ook bij de grotere ingenieursbureaus gebeurt dit niet, buiten het management dan waarschijnlijk.
quote:Dus weer een grote groep die niet BC vliegt. Je bent echt een (lucky) uitzondering als je BC mag vliegen van je werkgever!
wel dus:quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 11:22 schreef Bajskorv het volgende:
[..]
Natuurlijk, maar andersom is het net zo kortzichtig. Volgens mij gaat ook niemand ervan uit dat het overal zo zou zijn, maar goed.
quote:Op donderdag 9 augustus 2012 12:00 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Als je voor het werk 12 uur moet vliegen mag ik toch aannemen dat je minstens in business class wordt gezet?
I stand corrected.quote:
Haha, bekende tafereel. Bij BA heb je ook nog FC, en ik heb dit jaar al twee keer een upgrade gekregen van BC naar FC op een lange vlucht, terwijl mijn baas niks kreeg. Bad luck.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 11:36 schreef XL het volgende:
Bij ons wordt ook geen Business Class gevlogen, tot op board level niet. Ook niet op lange vluchten. Dat geeft mooie taferelen, ik moest onlangs op dezelfde vlucht inchecken als onze CEO en ik kreeg de upgrade en hij niet
Ik zat een paar jaar geleden idd gewoon bij Neelie Kroes in Economy Class. Maar goed, dat was Aer Lingus DUB-AMS, die doen daar niet eens BC.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 11:04 schreef lezzer het volgende:
Dat is echt al járen voorbij dat ambtenaren bc vlogen. Als ze dat al deden...
Te veel theorie, zo ingewikkeld werkt het volgens mij allemaal niet.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 11:43 schreef XL het volgende:
Wij hebben het er kort over gehad, omdat we het niet goed begrepen. We zitten beiden aan ongeveer 100 tot 120 vluchten per jaar, hij echter 90% bij star alliance en ik 50% bij star alliance. Star Alliance (waar het om ging) moet dus denken dat hij de betere klant is, desondanks kreeg ik de upgrade en onze theorie is nu dat United mij de upgrade gaf omdat ik normaal gesproken Lufthansa klant ben en zij dus verwachten dat ik door hun upgrade policy via hun ga boeken. Ik ga de komende maanden deze theorie maar eens testen op intercontinentaal.
mobile.klm.com werkt wel bij mij in ieder geval.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 17:48 schreef static het volgende:
Iemand problemen met de klm.nl website? Pagina blijft blank in Chrome (ook via klm.com)
Als je hem in Madrid koopt heb je geen voordeel. Je mag volgens mij niet met een fles met vloeistof door de douane, dus als je hem in Bogota koopt, zou ik hem in je koffer doen. Ongetwijfeld dat het in de stad ook goedkoper is dan hier en niet alleen taxfreequote:Op vrijdag 10 augustus 2012 19:24 schreef krapula het volgende:
Ik heb een vraag die vermoedelijk al eerder gesteld is, maar kan er zo snel geen antwoord op vinden. Ik vlieg van Bogota naar Dusseldorf via Madrid. Nu wil ik een fles whisky kopen en heb hierbij twee vragen:
- als ik in Bogota een fles koop en in Madrid de stad in ga (heb 12 uur in Madrid), krijg ik dan problemen als ik me weer incheck?
- als ik in Madrid de whisky koop, is dat dan nog wel gunstig qua belastingen binnen eu etc? Of maakt dat geen verschil tov Bogota
Thx alvast!
op het moment ze er weer geld aan kunnen verdienen, net als die bangmakerij voor elektronische apparaten tijden opstijgen en landen.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 21:25 schreef LintuxCx het volgende:
Over vloeistoffenellende gesproken, wanneer krijgen we die fucking scanners waarmee die regels afgeschaft zullen worden?
Drie jaar geleden mocht ik al gewoon mijn flesje water meenemen op een binnenlandse vlucht in Japan nadat ze met een of ander apparaat controleerden of het echt water was.
Inderdaadquote:Op vrijdag 10 augustus 2012 21:25 schreef LintuxCx het volgende:
Over vloeistoffenellende gesproken, wanneer krijgen we die fucking scanners waarmee die regels afgeschaft zullen worden?
Drie jaar geleden mocht ik al gewoon mijn flesje water meenemen op een binnenlandse vlucht in Japan nadat ze met een of ander apparaat controleerden of het echt water was.
er is zonder meer een mooi meetprincipe, wat al decennia bestaat, wat akelig nauwkeurig kan bepalen of iets water is, geleidbaarheid. 300-400 mS is een flesje spa blauw. En daar moet Bin Laden zich veel moeite voor doen om een explosief te ontwikkelen die in die range zit.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 21:34 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Inderdaad![]()
Verbaasde ik me ook wel over. Ze hebben dat apparaat maar mocht sowieso doorlopen met allerlei vloeistoffen in de tas.
Mijn neef de ambtenaar is laatst nog BC naar Toronto gevlogen voor e.o.a. Ministerie. Maar Toronto valt nog wel mee, was niet super veel duurder als Economy.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 11:04 schreef lezzer het volgende:
[..]
Dat is echt al járen voorbij dat ambtenaren bc vlogen. Als ze dat al deden...
quote:Op zaterdag 11 augustus 2012 10:07 schreef bunnahabhain het volgende:
[..]
er is zonder meer een mooi meetprincipe, wat al decennia bestaat, wat akelig nauwkeurig kan bepalen of iets water is, geleidbaarheid. 300-400 mS is een flesje spa blauw. En daar moet Bin Laden zich veel moeite voor doen om een explosief te ontwikkelen die in die range zit.
Water, de vloeistof waar van je tig flesjes ziet liggen die in beslag zijn genomen bij de scanners, heeft een redelijk stabiele geleidbaarheid. van 300 - 400 mSievert. Een simpele hand meter van bijvoorbeeld WTW kan al decennia Drinkwater goed herkennen.quote:Op zaterdag 11 augustus 2012 22:48 schreef ozzietukker het volgende:
[..]Er is op dit moment geen enkele betrouwbaar meetinstrument voorhanden wat snel de handbagage van de passagiers kan scannen op bepaalde gevaarlijke vloeistoffen.
Thanks. Sorry, was een beetje aan het haasten, had ook zelf kunnen zoekenquote:Op zondag 12 augustus 2012 01:02 schreef Mazou het volgende:
Easyjet: ja. BA: nee.
Zie ook de websites van beide maatschappijen
Water is het probleem niet over het algemeen, dat kun je na de check ook wel uit de kraan halen en je lege flesje vullen. Het probleem zijn grote ongesealde/verkeerd gesealde flessen dure drank.quote:Op zaterdag 11 augustus 2012 23:20 schreef bunnahabhain het volgende:
[..]
Water, de vloeistof waar van je tig flesjes ziet liggen die in beslag zijn genomen bij de scanners, heeft een redelijk stabiele geleidbaarheid. van 300 - 400 mSievert. Een simpele hand meter van bijvoorbeeld WTW kan al decennia Drinkwater goed herkennen.
Het is alleen even de probe in de vloeistof steken.
Het is alleen de vraag noem je dat snel, ik vind van wel als iedereen zijn flesje open aan levert.
Vraag me af of spectrum analyse op een druppel los laten ook een optie is, maar dat meet principe kan ik niet goed.
Maar, wat ik gehoord heb van dat meet principe kan het echt veel stoffen van mekaar scheiden.
Juist het met de hand controleren van deze flesjes water met de huidige technieken die voorhanden zijn, wat elke passagier gemiddeld dan weer bij zich zal hebben is exact het probleem, want er zal een groot aantal meer 'bag checks' gaan plaatsvinden omdat een groot percentage van de passagiers niet de vloeistoffen apart aangeeft. Dit is dus het probleem, er zijn geen scanners beschikbaar die in één oogopslag en zonder de screener af te leiden van andere (veel belangrijkere) zaken dit kunnen onderscheiden. Daarnaast zal met de hand controleren voor elke passagier weer een extra handeling zijn en meer tijd kosten.quote:Op zaterdag 11 augustus 2012 23:20 schreef bunnahabhain het volgende:
[..]
Water, de vloeistof waar van je tig flesjes ziet liggen die in beslag zijn genomen bij de scanners, heeft een redelijk stabiele geleidbaarheid. van 300 - 400 mSievert. Een simpele hand meter van bijvoorbeeld WTW kan al decennia Drinkwater goed herkennen.
Het is alleen even de probe in de vloeistof steken.
Het is alleen de vraag noem je dat snel, ik vind van wel als iedereen zijn flesje open aan levert.
Vraag me af of spectrum analyse op een druppel los laten ook een optie is, maar dat meet principe kan ik niet goed.
Maar, wat ik gehoord heb van dat meet principe kan het echt veel stoffen van mekaar scheiden.
op zich, ik maak me er niet zo druk om specifiek water, maar meer er om dat er mogelijkheden zijn om iets te testen, dat het gewoon achterwege gelaten.quote:Op zondag 12 augustus 2012 08:30 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Water is het probleem niet over het algemeen, dat kun je na de check ook wel uit de kraan halen en je lege flesje vullen. Het probleem zijn grote ongesealde/verkeerd gesealde flessen dure drank.
Dat is natuurlijk een enorme investering en gaat ongetwijfeld tot langere wachttijden leiden. Die steekproef heb ik nog nooit van gehoord. Welke luchthaven gebeurt dat dan? En doet de airline dat dan of de security?quote:Op zondag 12 augustus 2012 09:22 schreef bunnahabhain het volgende:
[..]
op zich, ik maak me er niet zo druk om specifiek water, maar meer er om dat er mogelijkheden zijn om iets te testen, dat het gewoon achterwege gelaten.
Mij is al een aantal keren het flesje water af genomen tijdens de steekproef tijdens het boarden. dan ben ik al geruime tijd de security check voor bij. En dat irriteert me wel dat ze spulletjes van mij af nemen, terwijl dit gegarandeerd niet volgens de regeltjes is. En dat ze dan op dat moment geen moeite doen om te checken, terwijl het wel mogelijk is.
ik moet effe denken, wat ik me zeer zeker kan herinneren was Santiago de Chili, eerste keer dat ik de sjaak was, heb ik toen een hele discussie nog gehad, want er liepen mensen langs de steek proef met gewoon de flesjes in de hand, en konden door lopen. En een keer in Halifax, maar volgens mij heb ik dezer steekproef vaker gezien, ook op Schiphol en de Duitse luchthavens. En die wordt dan gewoon door dezelfde mensen uit gevoerd als de organisatie die aan de security check staan.quote:Op zondag 12 augustus 2012 10:47 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk een enorme investering en gaat ongetwijfeld tot langere wachttijden leiden. Die steekproef heb ik nog nooit van gehoord. Welke luchthaven gebeurt dat dan? En doet de airline dat dan of de security?
Gut, 2 minuten controle en je bent door. Ik moet er 100 keer per jaar doorheen en kan me er echt geen seconden druk over maken, ook niet als het verder onzin is.quote:Op zondag 12 augustus 2012 13:27 schreef bunnahabhain het volgende:
't gaat me niet om de watermeter, maar over het overdreven gehalte van security maatregelen, toevallig dan dat ik van een onderdeel verstand heb. maar goed.
Nope, de lijst is sowieso al vrij beperkt: http://www.iata.org/membe(...)s_list.aspx?All=truequote:
waar is die te groot ?quote:Op maandag 13 augustus 2012 21:41 schreef Blistering het volgende:
Vraagje, ik ga komende maand voor 't eerst vliegen....probleem van denken jullie? Want het is wel jammerlijk dat alle shops adverteren met ''IATA-normen'' die ruimschoots behaald worden, terwijl de koffers in werkelijkheid dus geweigerd kunnen worden.
Hij is 1/2cm te dik.quote:Op maandag 13 augustus 2012 22:22 schreef bunnahabhain het volgende:
[..]
waar is die te groot ?
lengte en dikte is inderdaad moeilijk, maar de breedte, dan steekt die een beetje uit in de mal, maar dat valt wel te sjoemelen.
Mijn tip in dit, neem een weekend tas of iets dergelijks, wat geen harde schaal heeft. dan moet het wel gaan.
alle maatschappijen hebben een soort mal er voorquote:
van de week nog met air koryo gevlogen, maar die lappen bijna elke veiligheidsregel aan hun kaars of zijn mega strengquote:Op maandag 13 augustus 2012 21:51 schreef Thetallguy het volgende:
[..]
Nope, de lijst is sowieso al vrij beperkt: http://www.iata.org/membe(...)s_list.aspx?All=true
Lowcost airlines over het algemeen niet (Air Berlin valt over te discussieren), membership bij IATA kost ook geld tenslotte wat ergens terugverdiend/doorberekend moet wordenAir Koryo overigens wel
De laatste keer dat ik mijn ouders online heb inchecked (ikzelf vlieg uit principe nooit met Transavia) kon ik bij het online inchecken gewoon de gewenste stoelen kiezen. Dit was in mei, je kon ook hier vooraf de stoelen reserveren.quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 20:22 schreef Hansjoh het volgende:
Vraagje, krijg nu de reispapieren voor over 1.5 week. Zie nu dat je bij Transavia nu je stoel kunt reserveren (¤7,50) tot 48uur voor vertrek. Daaronder staat dat je binnen 48uur online incheck kunt doen en stoel kunt kiezen. Klopt dit laatste nog wel, want anders heeft dat reserveren toch weinig nut (behalve voor die ruime plaatsen dan, maar die zijn 20euro om te reserveren)..
Kun je nog steeds bij online incheck je stoel kiezen?
Dus toch, bedankt voor je antwoord.quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 21:33 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
De laatste keer dat ik mijn ouders online heb inchecked (ikzelf vlieg uit principe nooit met Transavia) kon ik bij het online inchecken gewoon de gewenste stoelen kiezen. Dit was in mei, je kon ook hier vooraf de stoelen reserveren.
Het lijkt misschien wat weggegooid geld, aan de andere kant, wanneer je vooraf betaald kan je er zeker van zijn dat de gewenste plek beschikbaar is, bij het online inchecken kan het zijn dat de stoelen die je wilt niet beschikbaar zijn. (Als je graag voorin wilt zitten is vooraf een stoel kiezen wel verstandig). Maakt het niet uit waar je zit en wil je alleen graag een raamplaats of juist gangpadplaats dan kan je prima gokken op het online inchecken omdat er altijd wel een dergelijke plaats ergens in het vliegtuig beschikbaar zal zijn als je er een beetje vroeg bij bent.
Als iemand het hier weet is handiger, ik heb een hekel aan in de wacht hangen tegen een te hoog tariefquote:
Ik zat even te kijken en hij staat er inderdaad op zondag niet op, maar op de dagen dat ze wel echt vliegen staat soms ook niks, dus dat is niet echt betrouwbaar zo te zien. Vreemd.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 21:34 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Staat hij ook niet gescheduled op de site van de luchthaven zelf?
Kleine kans...
Geen idee, maar pak die van maandag wel en heb de vlucht later die week even een dag opgeschoven. Opgelostquote:Op dinsdag 21 augustus 2012 21:41 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Het is een charter maatschappij dus zo vreemd is het nou ook weer niet.
Dan zit er niet veel anders op dan bellen/mailen.
Zijn ze niet op FB of Twitter actief toevallig?
Die vlucht op Skyscanner leidt je zeker ook door naar de website van een touroperator? Het kan zijn dat een touroperator een allotment (toewijzing) heeft voor alle stoelen op een bepaalde vlucht. Hierdoor kan Condor deze niet zelf verkopen omdat de touroperator dus alle stoelen in beheer heeft. Het staat de touroperator echter wel vrij deze dan weer te verkopen via de kanalen die hij wil (eea. wel afhankelijk van de contractuele afspraken). Hierdoor kan een vlucht dus wel beschikbaar zijn maar niet via de airline zelfquote:Op dinsdag 21 augustus 2012 21:28 schreef kwiwi het volgende:
Weet iemand dit toevallig;
Volgens Skyscanner kan ik met Condor op zondag een bepaalde vlucht nemen, maar als ik diezelfde vlucht op de website van Condor zoek lijkt ie niet te bestaan en vliegen ze alleen op maandag en donderdagEigenlijk moet ik juist die zondag vlucht hebben, maar ik begin me af te vragen of die dan wel bestaat. Is er een logische verklaring voor het verschil tussen beide websites? Of kan ik het er maar beter niet op wagen omdat het wellicht een fout is op Skyscanner?
Kan ook geen overzicht vinden met Condor vluchten op de website..
Ah op die manier, ja dat zal het dan wel zijnquote:Op dinsdag 21 augustus 2012 22:07 schreef Thetallguy het volgende:
[..]
Die vlucht op Skyscanner leidt je zeker ook door naar de website van een touroperator? Het kan zijn dat een touroperator een allotment (toewijzing) heeft voor alle stoelen op een bepaalde vlucht. Hierdoor kan Condor deze niet zelf verkopen omdat de touroperator dus alle stoelen in beheer heeft. Het staat de touroperator echter wel vrij deze dan weer te verkopen via de kanalen die hij wil (eea. wel afhankelijk van de contractuele afspraken). Hierdoor kan een vlucht dus wel beschikbaar zijn maar niet via de airline zelf
Komt hij met Tumi aanzetten.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 20:49 schreef Bajskorv het volgende:
Ik heb ten eerste altijd een laptop tas bij me. De onderstaande is redelijk groot (voor mijn doen, ik heb vaak weinig documenten nodig) en soms reis ik voor 1 nachtje met hierin een schoon overhemd, ondergoed en toilettas. Ik heb nog een kleinere versie van deze voor als ik geen overnachting heb.
[ afbeelding ]
Eens, daarom ben ik ook opzoek naar iets anders.quote:Meestal pas bij meer dan 2 nachten reis ik met trolley. Over het algemeen veel te onhandig en lomp, ik reis graag licht.
De omvang kan uiteindelijk een voordeel zijn. Je weet dan in ieder geval zeker dat het binnen de carry-on vereisten van alle maatschappijen valt. En de kans is groter dat je het in een overhead bin in de buurt van je zitplaats kwijt kunt of wellicht dat het onder je stoel past bij het opstijgen/landen.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 23:56 schreef Sigmund_Freud het volgende:
Die Tumi is trouwens vrij klein als ik het vergelijk met mijn huidige laptop tas 440x 300x160 mm.
heb ik me een jaar geleden aangeschaft voor mijn Airmiles, in eerste instantie had ik nog wat van, miskoop, maar nu ik een beetje gebruik weet te maken van de indeling, ideaal ding, en mijn veel te grote laptop past er en, document vakken voor mijn service bonnen en mijn tablet-pc en dan nog voorin genoeg plaats voor alle zooi die ik mogelijk nodig zou hebben. En het vakje bovenop is ideaal voor boarding passen en paspoort.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 20:50 schreef kwiwi het volgende:
Zoiets een optie? (een 'halve' trolley)
[ afbeelding ]
Vak voor je laptop + papieren e.d. en een vak voor de kleding. En dan heb je nog ruimte over voor andere troep
Ik ben waarschijnlijk veel te oppervlakkig enzo, maar ik heb altijd plaatsvervangende schaamte als ik enigzins jonge kerels met zo'n ding zie lopen. Sinds wanneer kunnen we al niet eens een koffertje meer normaal dragen? Was hier op de BBC onlangs een leuk programma over, waarin de eindconclusie was dat alles van formaat trolley en groter op wieltjes acceptabel was. Alles kleiner dan dat was gewoon te fout.quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 11:36 schreef bunnahabhain het volgende:
[..]
heb ik me een jaar geleden aangeschaft voor mijn Airmiles, in eerste instantie had ik nog wat van, miskoop, maar nu ik een beetje gebruik weet te maken van de indeling, ideaal ding, en mijn veel te grote laptop past er en, document vakken voor mijn service bonnen en mijn tablet-pc en dan nog voorin genoeg plaats voor alle zooi die ik mogelijk nodig zou hebben. En het vakje bovenop is ideaal voor boarding passen en paspoort.
dat ligt toch volgens mij echt aan de persoon die voor de band staat te controleren, bij de zelfde airport, mijn laptop zit dan los in mijn carry-on maar de Tablet-PC heb ik extra in een pouch, dan moet die er weer uit, dan niet. heb er de logica nog niet in gevonden.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 21:25 schreef Sigmund_Freud het volgende:
[..]
Komt hij met Tumi aanzetten.
Maar goed als deze tas plek heeft voor een laptop (adapter/muis/VGA kabel) en 'essentials' (toilettas / overhemd / ondergoed) plus nog een office book, dan kan het zeker een kandidaat zijn.
Moet ik me daar toch maar eens in verdiepen![]()
Gebruik je echt een toilettas of flikker je gewoon een doorzichtige zak in je kas i.v.m. de liquids?
[..]
Eens, daarom ben ik ook opzoek naar iets anders.
BTW, Tumi heeft ook van die Tumi T-pass tassen (ze claimen dat je met deze tassen je laptop niet uit de tas hoeft te halen bij de scan), werkt dat echt? Kan het me niet voorstellen.
Buiten dat je behoorlijk wat aan gewicht in zo'n kleine trolley kwijt kunt, moet ik zeggen dat ik zelf sowieso het liefst iets op wieltjes heb, vooral als ik veel moet lopen.quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 11:40 schreef Bajskorv het volgende:
[..]
Ik ben waarschijnlijk veel te oppervlakkig enzo, maar ik heb altijd plaatsvervangende schaamte als ik enigzins jonge kerels met zo'n ding zie lopen. Sinds wanneer kunnen we al niet eens een koffertje meer normaal dragen? Was hier op de BBC onlangs een leuk programma over, waarin de eindconclusie was dat alles van formaat trolley en groter op wieltjes acceptabel was. Alles kleiner dan dat was gewoon te fout.
Enfin, persoonlijk vind ik toevallig hetzelfde, maar meningen verschillen natuurlijk.
[ afbeelding ]
Nah, ik ben gewoon sneller met een lichte tas, vind zo'n trolley vooral irritant. Kwestie van licht reizen, hoewel niet iedereen zoveel keuze daarin heeft natuurlijk. Ik wil helemaal geen zware shit mee hebben als ik reis, ook niet als het rolt.quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 11:45 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Buiten dat je behoorlijk wat aan gewicht in zo'n kleine trolley kwijt kunt, moet ik zeggen dat ik zelf sowieso het liefst iets op wieltjes heb, vooral als ik veel moet lopen.
Vreemd, ik doe het vrij vaak een en een uur is voor mij altijd ruim voldoende. Normaliter mag je inchecken op Heathrow T5 (als je zonder overstap vertrekt) tot 35 minuten van tevoren, dat is namelijk voldoende om security te passeren en naar je gate te gaan. Jij hebt dus 25 minuten extra om van C naar de security op A te komen, dat kost normaal max 10 minuten?quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 11:52 schreef donald_dick het volgende:
Ow, ik wil nog even kwijt dat een uur overstap op Heathrow echt te weinig is. Wij moesten van Terminal A naar C en het is dat we gerent hebben (en daarbij geen vrienden hebben gemaakt) want anders hadden we onze connectie niet gered.
Niet als de security check niet opschiet. Ze hebben dan wel 18 checks die toevallig allemaal open waren, maar we kwamen dus mooi 5 minuten te laat bij de gate. Gelukkig had de volgende ook vertraging, maar anders was het mooi kut geweestquote:Op vrijdag 24 augustus 2012 12:01 schreef Bajskorv het volgende:
[..]
Vreemd, ik doe het vrij vaak een en een uur is voor mij altijd ruim voldoende. Normaliter mag je inchecken op Heathrow T5 (als je zonder overstap vertrekt) tot 35 minuten van tevoren, dat is namelijk voldoende om security te passeren en naar je gate te gaan. Jij hebt dus 25 minuten extra om van C naar de security op A te komen, dat kost normaal max 10 minuten?
Nouja, mensen met trollies zijn gewoon irritant, en het liefst lopen hele gezinnen naast elkaar waardoor je zelfs met vriendelijk verzoek op op te rotten ze je eerst dom aankomen alvorens in te schikken.quote:Enfin, de ervaring zal voor iedereen anders zijn, maar ik vind een uur altijd prima. Daarnaast is BA erg goed in het zorgen dat je je vlucht haalt, ze houden vaak makkelijk de gate even iets langer open, etc... En hoe heb je geen vrienden gemaakt? Ben je dwars door mensen heen gaan lopen?
Da's waar, het helpt natuurlijk enorm als je Heathrow uit je hoofd kent. Daarnaast gaat security altijd vrij snel voor mij, want ik heb IRIS voor de paspoortcontrole en mag de fast track gebruiken bij de scanners. Dus troost je, je zult er alleen maar beter in worden!quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 12:07 schreef donald_dick het volgende:
[..]
Niet als de security check niet opschiet. Ze hebben dan wel 18 checks die toevallig allemaal open waren, maar we kwamen dus mooi 5 minuten te laat bij de gate. Gelukkig had de volgende ook vertraging, maar anders was het mooi kut geweestHet helpt ook niet mee als je niet de plattegrond uit je hoofd kent van Heathrow en ik ben blij dat ik geen kleine kinderen bij me had
Persoonlijk vind ik het niet relaxed om zo over te stappen, geeft alleen maar (onnodige) stress.
persoonlijk,quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 11:40 schreef Bajskorv het volgende:
[..]
Ik ben waarschijnlijk veel te oppervlakkig enzo, maar ik heb altijd plaatsvervangende schaamte als ik enigzins jonge kerels met zo'n ding zie lopen. Sinds wanneer kunnen we al niet eens een koffertje meer normaal dragen?
[ afbeelding ]
Absoluut. En mijn enige algemeen tip: Probeer geen stuk baggage te vinden dat "alles" kan, want dan eindig je vaker met iets dat altijd net niet perfect is. Liever wat verschillende stukken die je kan combineren.quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 12:51 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
conclusie: er zijn 1001 mogelijkheden om spullen mee te nemen en afhaneklijk van de persoonlijke voorkeuren en de soort/ hoeveelheid materiaal is er altijd wel een mooie oplossing voorhanden
ik vind het anders wel altijd interessant, hoe iedereen reist, en denkt dat het het beste is. mijn manier van reizen hoeft niet de beste te zijn, inzicht van anderen zie ik als iets, waar ik zelf ook misschien wat aan heb.quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 12:51 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
conclusie: er zijn 1001 mogelijkheden om spullen mee te nemen en afhaneklijk van de persoonlijke voorkeuren en de soort/ hoeveelheid materiaal is er altijd wel een mooie oplossing voorhanden
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |