abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_115530470
Ik heb mijn koffer bij de gate wel eens in mogen leveren en dat ging ook om 2 cm. Dat was bij Ryanair trouwens. Soms zijn ze heel streng, soms kun je zo doorlopen. Naar mijn idee valt er geen pijl op te trekken.
pi_115530580
Nu zij Ryanair en Transavia beiden ook geen lid van de IATA, dus die normen maken niet zoveel uit wat dat betreft ;)

Als je koffer/tas/trolley een beetje flexibel is dan is het sowieso geen probleem (dan krijg je hem wel de bak in waar ze de afmetingen mee opnemen) ,en 2/4cm valt op het oog ook niet heel erg op voor het gatepersoneel.
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_115530713
edit
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_115530883
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2012 21:48 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
edit
Nope, de lijst is sowieso al vrij beperkt: http://www.iata.org/membe(...)s_list.aspx?All=true

Lowcost airlines over het algemeen niet (Air Berlin valt over te discussieren), membership bij IATA kost ook geld tenslotte wat ergens terugverdiend/doorberekend moet worden ;) Air Koryo overigens wel :P
pi_115532909
quote:
13s.gif Op maandag 13 augustus 2012 21:41 schreef Blistering het volgende:
Vraagje, ik ga komende maand voor 't eerst vliegen....probleem van denken jullie? Want het is wel jammerlijk dat alle shops adverteren met ''IATA-normen'' die ruimschoots behaald worden, terwijl de koffers in werkelijkheid dus geweigerd kunnen worden.
waar is die te groot ?
lengte en dikte is inderdaad moeilijk, maar de breedte, dan steekt die een beetje uit in de mal, maar dat valt wel te sjoemelen.
Mijn tip in dit, neem een weekend tas of iets dergelijks, wat geen harde schaal heeft. dan moet het wel gaan.
pi_115533884
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2012 22:22 schreef bunnahabhain het volgende:

[..]

waar is die te groot ?
lengte en dikte is inderdaad moeilijk, maar de breedte, dan steekt die een beetje uit in de mal, maar dat valt wel te sjoemelen.
Mijn tip in dit, neem een weekend tas of iets dergelijks, wat geen harde schaal heeft. dan moet het wel gaan.
Hij is 1/2cm te dik.
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
pi_115535343
quote:
10s.gif Op maandag 13 augustus 2012 22:38 schreef Blistering het volgende:

[..]

Hij is 1/2cm te dik.
alle maatschappijen hebben een soort mal er voor

denk je dat je koffer flexibel genoeg is hem er in te wrotten ?

ik zou er gewoon op gokken,als het er klein uit ziet, eerlijk gezegd, nieuw koffer kopen kost ook geld.
maar een simpele weekend tas is ook een optie.
pi_115574554
Vraagje, wij vliegen binnenkort vanaf Groningen naar Antalya met een tussenlanding op Schiphol op de heenreis. Terugreis is wel rechtstreeks. Enig idee of we dan uit het vliegtuig mogen en nog even kunnen winkelen op Schiphol?

Tussenlanding is natuurlijk jammer, maar vind het al heerlijk dat ik nu maar 20min reistijd heb van en naar het vliegveld :)
pi_115574618
heb je al een vluchtschema, staat er hoeveel de heenreis langer duurt dan de terugreis?
Nobody expects the Spanish Inquisition!
pi_115575141
Ja, anderhalf uur.
pi_115575342
als het een lijnvlucht is, dan is er wel even tijd, maar is het een prijsvechter, dan kun je dat shaken, die zitten op turn-around tijden van 25 min. zeker te bedenken dat prijsvechters volgens mij vooral bij Gates B en C staan,
pi_115575359
half uur a drie kwartier van tevoren start boarden, als je op de polderbaan land is het zeker 20 minuten voor je aan de gate staat, tot 10 minuten om het vliegtuig uit te komen.

Denk het niet :)
Nobody expects the Spanish Inquisition!
pi_115575749
Okee, bedankt voor jullie info :)
  Eindredactie Games woensdag 15 augustus 2012 @ 07:49:59 #64
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_115585823
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2012 21:51 schreef Thetallguy het volgende:

[..]

Nope, de lijst is sowieso al vrij beperkt: http://www.iata.org/membe(...)s_list.aspx?All=true

Lowcost airlines over het algemeen niet (Air Berlin valt over te discussieren), membership bij IATA kost ook geld tenslotte wat ergens terugverdiend/doorberekend moet worden ;) Air Koryo overigens wel :P
van de week nog met air koryo gevlogen, maar die lappen bijna elke veiligheidsregel aan hun kaars of zijn mega streng ;)
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_115693093
Vraagje, krijg nu de reispapieren voor over 1.5 week. Zie nu dat je bij Transavia nu je stoel kunt reserveren (¤7,50) tot 48uur voor vertrek. Daaronder staat dat je binnen 48uur online incheck kunt doen en stoel kunt kiezen. Klopt dit laatste nog wel, want anders heeft dat reserveren toch weinig nut (behalve voor die ruime plaatsen dan, maar die zijn 20euro om te reserveren :{ )..

Kun je nog steeds bij online incheck je stoel kiezen?
  vrijdag 17 augustus 2012 @ 21:33:05 #66
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_115695628
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2012 20:22 schreef Hansjoh het volgende:
Vraagje, krijg nu de reispapieren voor over 1.5 week. Zie nu dat je bij Transavia nu je stoel kunt reserveren (¤7,50) tot 48uur voor vertrek. Daaronder staat dat je binnen 48uur online incheck kunt doen en stoel kunt kiezen. Klopt dit laatste nog wel, want anders heeft dat reserveren toch weinig nut (behalve voor die ruime plaatsen dan, maar die zijn 20euro om te reserveren :{ )..

Kun je nog steeds bij online incheck je stoel kiezen?
De laatste keer dat ik mijn ouders online heb inchecked (ikzelf vlieg uit principe nooit met Transavia) kon ik bij het online inchecken gewoon de gewenste stoelen kiezen. Dit was in mei, je kon ook hier vooraf de stoelen reserveren.

Het lijkt misschien wat weggegooid geld, aan de andere kant, wanneer je vooraf betaald kan je er zeker van zijn dat de gewenste plek beschikbaar is, bij het online inchecken kan het zijn dat de stoelen die je wilt niet beschikbaar zijn. (Als je graag voorin wilt zitten is vooraf een stoel kiezen wel verstandig). Maakt het niet uit waar je zit en wil je alleen graag een raamplaats of juist gangpadplaats dan kan je prima gokken op het online inchecken omdat er altijd wel een dergelijke plaats ergens in het vliegtuig beschikbaar zal zijn als je er een beetje vroeg bij bent.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_115722353
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2012 21:33 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

De laatste keer dat ik mijn ouders online heb inchecked (ikzelf vlieg uit principe nooit met Transavia) kon ik bij het online inchecken gewoon de gewenste stoelen kiezen. Dit was in mei, je kon ook hier vooraf de stoelen reserveren.

Het lijkt misschien wat weggegooid geld, aan de andere kant, wanneer je vooraf betaald kan je er zeker van zijn dat de gewenste plek beschikbaar is, bij het online inchecken kan het zijn dat de stoelen die je wilt niet beschikbaar zijn. (Als je graag voorin wilt zitten is vooraf een stoel kiezen wel verstandig). Maakt het niet uit waar je zit en wil je alleen graag een raamplaats of juist gangpadplaats dan kan je prima gokken op het online inchecken omdat er altijd wel een dergelijke plaats ergens in het vliegtuig beschikbaar zal zijn als je er een beetje vroeg bij bent.
Dus toch, bedankt voor je antwoord.

Het gaat mij meer om een plekje bij het raam (blijf vliegen toch wel gaaf vinden), dan denk ik dat ik nog genoeg keus heb bij online inchecken :)
  dinsdag 21 augustus 2012 @ 21:28:18 #68
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_115839408
Weet iemand dit toevallig;
Volgens Skyscanner kan ik met Condor op zondag een bepaalde vlucht nemen, maar als ik diezelfde vlucht op de website van Condor zoek lijkt ie niet te bestaan en vliegen ze alleen op maandag en donderdag :? Eigenlijk moet ik juist die zondag vlucht hebben, maar ik begin me af te vragen of die dan wel bestaat. Is er een logische verklaring voor het verschil tussen beide websites? Of kan ik het er maar beter niet op wagen omdat het wellicht een fout is op Skyscanner?

Kan ook geen overzicht vinden met Condor vluchten op de website..
pi_115839503
Een telefoontje kwiwi...
  dinsdag 21 augustus 2012 @ 21:32:14 #70
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_115839614
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2012 21:30 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Een telefoontje kwiwi...
Als iemand het hier weet is handiger, ik heb een hekel aan in de wacht hangen tegen een te hoog tarief ;(
pi_115839729
Staat hij ook niet gescheduled op de site van de luchthaven zelf?
Kleine kans...
  dinsdag 21 augustus 2012 @ 21:36:13 #72
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_115839791
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2012 21:34 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Staat hij ook niet gescheduled op de site van de luchthaven zelf?
Kleine kans...
Ik zat even te kijken en hij staat er inderdaad op zondag niet op, maar op de dagen dat ze wel echt vliegen staat soms ook niks, dus dat is niet echt betrouwbaar zo te zien. Vreemd.
pi_115840021
Het is een charter maatschappij dus zo vreemd is het nou ook weer niet.
Dan zit er niet veel anders op dan bellen/mailen.
Zijn ze niet op FB of Twitter actief toevallig?
  dinsdag 21 augustus 2012 @ 21:45:59 #74
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_115840244
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2012 21:41 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Het is een charter maatschappij dus zo vreemd is het nou ook weer niet.
Dan zit er niet veel anders op dan bellen/mailen.
Zijn ze niet op FB of Twitter actief toevallig?
Geen idee, maar pak die van maandag wel en heb de vlucht later die week even een dag opgeschoven. Opgelost :P
pi_115841326
quote:
5s.gif Op dinsdag 21 augustus 2012 21:28 schreef kwiwi het volgende:
Weet iemand dit toevallig;
Volgens Skyscanner kan ik met Condor op zondag een bepaalde vlucht nemen, maar als ik diezelfde vlucht op de website van Condor zoek lijkt ie niet te bestaan en vliegen ze alleen op maandag en donderdag :? Eigenlijk moet ik juist die zondag vlucht hebben, maar ik begin me af te vragen of die dan wel bestaat. Is er een logische verklaring voor het verschil tussen beide websites? Of kan ik het er maar beter niet op wagen omdat het wellicht een fout is op Skyscanner?

Kan ook geen overzicht vinden met Condor vluchten op de website..
Die vlucht op Skyscanner leidt je zeker ook door naar de website van een touroperator? Het kan zijn dat een touroperator een allotment (toewijzing) heeft voor alle stoelen op een bepaalde vlucht. Hierdoor kan Condor deze niet zelf verkopen omdat de touroperator dus alle stoelen in beheer heeft. Het staat de touroperator echter wel vrij deze dan weer te verkopen via de kanalen die hij wil (eea. wel afhankelijk van de contractuele afspraken). Hierdoor kan een vlucht dus wel beschikbaar zijn maar niet via de airline zelf :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')