quote:Op vrijdag 1 juni 2012 07:59 schreef Hamsik het volgende:
Vandaag is eindelijk het nieuwe album van the Funeral Suits online! (iTunes) Dikke like!
quote:Op vrijdag 1 juni 2012 08:38 schreef DeMessias het volgende:
En daar is dEUS met alweer een nieuw album, Following Sea. Vanaf vandaag te koop.
(en kan een modje de titel aanpassen het moet zijn Indie Central XLIX ipv XLIV, volgende is nummer 50 in de reeks!)quote:Op vrijdag 1 juni 2012 09:01 schreef kciR het volgende:
[..]
Ik zag dat ze ook op deBeschaving staan. Die hebben best een leuke line-up voor (de nu verlaagde prijs) van ¤22,50. Met oa Blood Red Shoes, Zulu Winter, Alt-J, Slagsmalsklubben, We Were Promised Jetpacks, Will and the People en nog heel wat Nederlandse bandjes
Check.quote:Op vrijdag 1 juni 2012 09:15 schreef kciR het volgende:
Laatste posts uit vorige topic:
(en kan een modje de titel aanpassen het moet zijn Indie Central XLIX ipv XLIV, volgende is nummer 50 in de reeks!)
Dan zal ik ze toch nog eens een kans moeten gevenquote:Op vrijdag 1 juni 2012 14:45 schreef Hamsik het volgende:
Ik zit nu even in een 'The Joy Formidable" fase, leuke band!
Een standaard Hives-album, niet beter en niet minderquote:
Heb jij die plaat van Nate Hall al gehoord?quote:Op zaterdag 2 juni 2012 11:34 schreef cafca het volgende:
Voor liefhebbers van triestige folky americana singersongwriterliedjes kan ik de nieuwe van Joe Pug aanraden.
Niets bijzonders of vernieuwends, gewoon hele mooie songs.
Nee, klinkt mooi op het eerste gehoor. Moet ik eens wat meer van luisteren. (zoals van zoveel artiesten..... )quote:Op zaterdag 2 juni 2012 12:02 schreef On het volgende:
[..]
Heb jij die plaat van Nate Hall al gehoord?
Nu al? Die zetten er ook tempo achterquote:Op vrijdag 1 juni 2012 23:47 schreef Hamsik het volgende:
Het nieuwe album van de Bombay Bicycle Club komt eraan! Misschien grappig om te weten dat de tracks in een huisje buiten Nijkerk geschreven zijn
Pak dan ook meteen de vorige albums van de man mee, vind ik persoonlijk nóg beterquote:Op zaterdag 2 juni 2012 11:34 schreef cafca het volgende:
Voor liefhebbers van triestige folky americana singersongwriterliedjes kan ik de nieuwe van Joe Pug aanraden.
Niets bijzonders of vernieuwends, gewoon hele mooie songs.
Tja, Messenger heb ik inmiddels behoorlijk grijs gedraaid. (blijft mooi)quote:Op zaterdag 2 juni 2012 14:37 schreef Bol_Wan het volgende:
[..]
Pak dan ook meteen de vorige albums van de man mee, vind ik persoonlijk nóg beter
Grappig genoeg vind ik hem nog het best op zijn rauwst, bijvoorbeeld op zijn eerste EP's (Nation of Heat en In The Meantime). Of live, maar dat ken ik ook alleen van plaat. Benieuwd wanneer hij ooit naar Nederland komt.quote:Op zaterdag 2 juni 2012 14:51 schreef cafca het volgende:
[..]
Tja, Messenger heb ik inmiddels behoorlijk grijs gedraaid. (blijft mooi)
Deze nieuwe kan ik nog niet helemaal beoordelen, maar klinkt toch over het algemeen prima.
Dat gaat hard zeg. Erg benieuwd hoe ze zich gaan ontwikkelen. Van echte indie-rock naar akoestische folk/rock en toen een mix van die twee. Wat nu? Ik hoop zelf erg op een stapje terug naar het debuut.quote:Op vrijdag 1 juni 2012 23:47 schreef Hamsik het volgende:
Het nieuwe album van de Bombay Bicycle Club komt eraan! Misschien grappig om te weten dat de tracks in een huisje buiten Nijkerk geschreven zijn
Whut, dat is vlakbij waar ik woonquote:Op vrijdag 1 juni 2012 23:47 schreef Hamsik het volgende:
Het nieuwe album van de Bombay Bicycle Club komt eraan! Misschien grappig om te weten dat de tracks in een huisje buiten Nijkerk geschreven zijn
Gaaf hè, ook vlakbij mij. Dat vertellen ze in een interview op Pinkpop tegen de FRSquote:Op zaterdag 2 juni 2012 17:01 schreef Näsenbar het volgende:
[..]
Whut, dat is vlakbij waar ik woon
Hoe kom je daarbij?
Ja idd, dat hoop ik ook. Of een album zoals Flaws. Die was ook erg mooi.quote:Op zaterdag 2 juni 2012 16:53 schreef TWP het volgende:
[..]
Dat gaat hard zeg. Erg benieuwd hoe ze zich gaan ontwikkelen. Van echte indie-rock naar akoestische folk/rock en toen een mix van die twee. Wat nu? Ik hoop zelf erg op een stapje terug naar het debuut.
Ja, Flaws vind ik ook een mooie plaat. Alleen had ik er totaal niet op gerekend dat ze zo'n switch zouden maken, misschien dat 'ie daarom behoorlijk tegen viel.quote:Op zaterdag 2 juni 2012 19:24 schreef Hamsik het volgende:
[..]
Ja idd, dat hoop ik ook. Of een album zoals Flaws. Die was ook erg mooi.
Tof! Die plaat blijf ik maar draaien.quote:Op zaterdag 2 juni 2012 19:54 schreef Jacobuspower het volgende:
Ga ∆ trouwens volgende week maandag (11 juni) live zien in de kleine zaal van Paradiso als onderdeel van de PIAS Nites. Ben ontzettend benieuwd
Ah, bedankt voor de tip! Die eerste twee platen vond ik erg leuk. Die vorige heb ik nooit zo goed beluisterdquote:Op zaterdag 2 juni 2012 16:33 schreef Bookie65 het volgende:
Ook een leuk bandje met een nieuw album Maps:
Daar zit ik ook aan te denken, eerste eens kijken hoeveel kaarten 3voor12 weggeeft, anders koop ik er een kaartje voorquote:Op zaterdag 2 juni 2012 19:54 schreef Jacobuspower het volgende:
Ga ∆ trouwens volgende week maandag (11 juni) live zien in de kleine zaal van Paradiso als onderdeel van de PIAS Nites. Ben ontzettend benieuwd
http://www.npr.org/2012/0(...)heres-no-leaving-nowquote:Op dinsdag 5 juni 2012 00:47 schreef Slobeend het volgende:
Die nieuwe van The Walkmen is echt verdraaide goed.Voor het eerst dat een plaat van hun mij boeit. Kan je de nieuwe van The Tallest Man al ergens beluisteren?
Erg leuk ja!quote:Op dinsdag 5 juni 2012 00:47 schreef Slobeend het volgende:
Die nieuwe van The Walkmen is echt verdraaide goed.Voor het eerst dat een plaat van hun mij boeit. Kan je de nieuwe van The Tallest Man al ergens beluisteren?
Deze isquote:Op woensdag 6 juni 2012 10:25 schreef Felagund het volgende:
Ik vond de vorige wel fijn van The Walkman, maar deze is dus heel anders?
Goed hequote:Op woensdag 6 juni 2012 12:19 schreef DeMessias het volgende:
Recent heb ik voor het eerst Julia Holter - Ekstasis beluisterd. Smaakt absoluut naar meer. Electroindiepopfolk.
Motion Sicknessquote:Op woensdag 6 juni 2012 13:47 schreef Bol_Wan het volgende:
De nieuwe Hot Chip is weer geweldig. Na een mooi intro van 2 Bears begin dit jaar is Hot Chip daar nu echt keihard overheengegaan. Top
quote:
Deze ook maar eens beluisteren.quote:Op woensdag 6 juni 2012 13:47 schreef Bol_Wan het volgende:
De nieuwe Hot Chip is weer geweldig. Na een mooi intro van 2 Bears begin dit jaar is Hot Chip daar nu echt keihard overheengegaan. Top
Wat een heerlijk album zegquote:Op vrijdag 1 juni 2012 10:03 schreef On het volgende:
http://3voor12.vpro.nl/luisterpaal/albums/Liars.html
Nieuwe Liars is te beluisteren op de luisterpaal. Ze doen een Kid Atje. Wel weer lekker abstract.
Wat nu?quote:
Weer 8 cd's besteld.quote:
Aah, die 6 euro per cd aanbieding van vandaagquote:Op vrijdag 8 juni 2012 16:05 schreef Felagund het volgende:
[..]
Weer 8 cd's besteld.Voor minder dan 48 euro.
quote:Op zondag 10 juni 2012 22:27 schreef On het volgende:
Dit klinkt wel prettig aan mijn oren. Leuke plaat ook, is van dit jaar.
Jaquote:Op dinsdag 12 juni 2012 17:19 schreef kciR het volgende:
Is er nog iemand bij Alt-J geweest maandag? Was het live wat? Ben wel benieuwd eigenlijk of het live net zo tof is als op plaat.
Was je er nog? Ik zat er pas na een minuut of 80 echt in. Maar dat ik zo lang ben gebleven zegt misschien ook wel wat.quote:Op dinsdag 12 juni 2012 18:35 schreef MCH het volgende:
Wie haalt mij over om vanavond naar the brian jonestown massacre te gaan? Beter gezegd wat mis ik als ik niet ga.
Mensen mensen mensen. Ik merk dat Giant Sand en Howe op dit forum altijd opvallend veel genegeerd wordne, maar deze moet echt geluisterd worden! Album van het jaar!quote:Op zaterdag 9 juni 2012 10:12 schreef Norrage het volgende:
Mensen. Ga die nieuwe Giant (Giant) Sand luisterenEen country opera, groots, indrukwekkend, muzikaal, geniaal. Ik heb heb nog niet helemaal afgeluisterd maar ik denk dat de kans groot wordt dat dit het album van het jaar gaat zijn
Nee, voetbal was interessanter (slecht excuus). Ik ga wel even kieken bij Bear In Heaven.quote:Op woensdag 13 juni 2012 10:35 schreef ralfseltje het volgende:
[..]
Was je er nog? Ik zat er pas na een minuut of 80 echt in. Maar dat ik zo lang ben gebleven zegt misschien ook wel wat.
Ah ja, ik had bijna hetzelfde. Bear In Heaven ga ik ook wel checken ja, Nouveau Vélo gaat ook goed worden volgende week.quote:Op woensdag 13 juni 2012 11:38 schreef MCH het volgende:
[..]
Nee, voetbal was interessanter (slecht excuus). Ik ga wel even kieken bij Bear In Heaven.
Omschrijving is leuk, maar het viel me tegenquote:Op vrijdag 15 juni 2012 16:13 schreef Maisnon het volgende:
Dana Buoy die nu op luisterpaal staat klinkt wel leuk
Indierock, Folk, Electronisch is de beschrijving, geeft wel een beetje een goed idee
Idd, eerste luisterbeurt klinkt tegenvallend.quote:
quote:Op woensdag 20 juni 2012 09:35 schreef Z het volgende:
Er zijn meer mensen hier enthousiast over. Ik vind het dus een beetje saai, het is niet mijn ding.
Ja briljant goed. Maar sukkelt naarmate het vorderde wel een beetje in....Maar zit zoveel spanning in de muziek, zoveel loopjes, zoveel onverwachte instrumenten die ineens opduiken en dan net zo snel weer verdwijnen. Geweldigquote:Op dinsdag 19 juni 2012 20:48 schreef vault_tec het volgende:
Ik ging voor ghostpoet en kende alt-j niet maar jezus wat ben ik onder de indruk. Weet niet of die hier gepost is:
quote:NEW ALBUM ANNOUNCED
We're more excited than a kid on a sugar high to tell you that
we have a new album!! BEACON.
Check out the trailer below and head over to our new website
for all the info: http://twodoorcinemaclub.com/
Released 3rd September/4th September (USA/Canada).
The boys are back in town.
TDCC
X
Nice.quote:Op woensdag 20 juni 2012 16:29 schreef DeMessias het volgende:
Two Door Cinema Club komt met een nieuw album
[..]
The Quietus publiceerde daar onlangs een leuke recensie van:quote:Op woensdag 20 juni 2012 12:17 schreef Bol_Wan het volgende:
Voor een goed potje britpop raad ik het nieuwe album van The Enemy aan. Precies wat je verwacht, maar daarom niet minder sterk
quote:The new Enemy album is finally here. There it sits, being shite, in the noonday sun, attracting flies. Cross over the road my friend, ask the Lord his strength to lend, fer chrissakes don't disturb it, you know it'll start smelling worse. There's too much good stuff to spend time whining about the bad stuff, yeah? If you do whine, the bad stuff will still happen, so why worry? Console yourself - it's just the flow of cash from arsehole to arsehole - and get back to what you like. But is that a sufficient response? If wiser folk sit simply bathing in the milky plenitude of their own good taste, documents that seal the horror of the age like Streets In the Sky will simply be allowed to slip out there, venture into young minds unchallenged, perform their moves of atrophy and enfeeblement, and be passed like a virus of pisspoorness to more and more people convinced this is as good as rock can get, that this is actually music and not the second-guesswork committee-thinking pretend-pop that it is.
Even I'd leave 'em to it if they weren't such hypocritical little fuckers. A few months ago Tom Clarke, the gobshite who fronts these clowns, sneered "radio and music in general is fucking appalling at the moment. Why is nobody brave enough to make a great album? A record that can define a time? That can say what we're all thinking? Seriously?". Seriously. He said that. In comparison to The Enemy, Rebecca Black, Double Take, Cascada, people singing Bruno Mars songs into their webcams are living models of integrity. Whenever I hear Clarke quacking out his nonsense my mind goes back, back... a few years back, when I used to DJ the side-room in the Colly.
I remember when The Enemy were called Bridges and played mainly a stunningly competent, utterly tedious set of Mod covers, unnecessary blooze-gippage and generally nauseating muso-wank. They seemed to play every other week, but that could just be my mind playing tricks with exactly how interminable their pap seemed to be. What was clear to anyone who had a heart was that they were amazingly accomplished for their age, dressed rather cutely like 60s mod cut-outs and were unfailingly & stupefyingly dull. One summer, they disappeared. They came back as The Enemy, cleaned up and made as sellable as possible by Warner Bros with a shitload of stupid money, a few indie-friendly haircuts, a few hundred squids worth of sports-casual wear. The Enemy, from the start have been a total confection of grittiness, of realness, of street-level nous, and they'd have safely passed under my radar if they hadn't consistently used their Coventry 'roots' as some kind of earthy basis for their half-arsed lash-together of tedious pub-rock riffola and gnarly small town frustration.
Coventry City Council (or rather the private company CV1 that now run our town centre) were daft enough, once the Enemy had hit big, to plaster our ring-road (I pray the title of this new album is unconnected) with Clarke's face. As if us Coventrians should be proud that The Enemy have taken their lies worldwide. As if we wanted to greet each grey morn seeing this him on our way to work, and potentially before we'd even eaten breakfast. Inevitably, it took about a day before a massive spunk-spurting cock was spray-painted onto his forehead – a move seemingly un-noticed by CV1, and one that's provided a genuinely warm-fuzzy feel of civic pride every time I've driven past it since. Until recently they were set to play Cov Cathedral's ruins in a couple of weeks (Health & Safety have kiboshed it apparently and suspicions about sluggish ticket-sales are utterly unfounded, honest guv) - a fact that offended me on all kinds of levels, none of them religious.
If you want the true sound of Cov, drive the ring-road & tune into HillzFM, hear loony Nigerian church services, shitloads of drum & bass, dubstep, reggae and the odd bit of Ukrainian/Polish/Italian and Irish music, hear the WHOLE of Cov, not just the particularly rancid corners of whiteboy-schmindie that still persist. On the Enemy's FB-page they talk about things 'going-off Wood End style': for anyone who actually lives in and knows Coventry, these blatantly misinformed attempts to tie themselves in with some perception of Coventry ruffneckness are just plain embarrassing, suggest that they've never actually been out and about in the city. If they were, if they listened, they'd realise that most of us are ASHAMED the Enemy come from Coventry, and skirt over it in polite conversation with a slight wrinkle of the nose. On behalf of Coventry's good, kindly, normally abnormal people, I cast thee Enemy OUT. Excommunicated to Bubbenhall. No, that's too cruel. Let's make it Meriden.
They've never sounded better. Seriously. The Bronx's Joby Ford has found them a big blustery wide thump to inhabit, a state-of-the-art faux-rawness that sounds like the Foo Fighters at their most lucrative, QOTSA at their crossover-worst, Biffy Clyro at their most insufferably Biffy Clyro. The fact that The Enemy have populated this surefire money-making template with songs so laughably under-developed, half-arsed and unconvincing almost makes you pity the little pricks – opener 'Gimme The Sign' pitches the usual utterly predictable sub-Oasis rawk-plod against lyrics so knuckle-bitingly bad ("He's walking like a penguin / All zipped up tight / He's acting like he's Tupac / But he's never even seen a gun") you wonder how he's gonna top it on the rest of the album. (Don't worry, he does. Repeatedly.)
The single 'Saturday' follows through like a worryingly moist bottom-brap. ("Frosty milkman in the morning / Desperate breakfast in a boring town". Desperate breakfast? What, really? Surely 'forlorn fry-up' or 'Wearisome Weetabix' would've scanned better, n'est ce pas?) You finally realise, The Enemy aren't actually making music anymore, if they ever did. They're arranging sound in ways to make money from people who have bought previous arrangements of sound they've been responsible for. Even when The Enemy try and write a pop-song, they come out with what they always come out with -stodgy waddling rock songs of quite staggering insipidity, rock that's been mushed up to the consistency of gruel. When they go soft on the Roxette-esque 'Like a Dancer' and Travis-lite 'Two Kids' it's actually a blessed relief from the gurning sweatiness that surrounds it, like a squirt of Oust into a festival latrine.
Overwhelmingly though, the 'freshness' and 'rawness' The Enemy have been mooting about this record (rather hilariously, they've been moaning that their second album was "too political") rapidly becomes a horrific variety of platinum-punk indecision, sound somewhere gullet-ticklingly between Stereophonics and Starsailor on the truly gross 'Turn It On' and 'This Is Real'. It's lumpenly undanceable on the none-more-unfunky 'Get Up & Dance'. Turn and tilt your head for a moment while The Enemy are playing and a splat of something revolting falls out of your ear, apologises, squirms away and out the door squeaking. This is what happens when you reheat vomit, when the coprophage feeds from the coprophage. Speaking of which...
As Streets In The Sky malodourously unfolds towards its expiration you actually start feeling a little bit sorry for 'em. A little bit. Pity The Enemy, so young, and yet so soon confronting the limits of their dunderheaded imaginations. Warner Bros have pulled out now, and this 'comeback' record is make or break, but from the off, bands like The Enemy made a fatal mistake, have a fundamental misunderstanding of what music is, what makes music great. This generation of lad-rock wannabes all have the fatal flaw inherent in this sham masquerade. Music is all muscle-memory to them – the idea that if you do this to a guitar, if you do this to a bass, if you do this to a drum kit, all these things you've seen others do, what will come out will be 'great' 'proper' music.
Quotes for the posters? "A blazing return to form". Yup, Streets In The Sky certainly slips neatly and melts beautifully into the big bowl of mouldywank the Enemy have already given us. A little spikier perhaps (there are moments here that rock as hard as Kim Wilde & Billy Idol) but that's just all the better to snag your 'phagus on the way back up. These songs are so dreary they're like the distilled essence of Adrian Chiles' voice made into barres and guitar-tabs, your time escaping forever down the black hole of its tedium. Quotes for you lot? No, you don't want this in your house. Try to avoid all media that might accidentally send this sonic turd up the u-bend of your day. One last quote for the posters - "AS GOOD AS IT GETS: MAKES YOU PROUD TO BE BRITISH. QUALITY. CLASS. TOP. MINT. LEGENDS. GOOD LUCK TO 'EM" - before a quote for The Enemy themselves: rot in bargain bins forever you twats. Although I have a horrible feeling it won't be, I pray and fervently hope this record is your last. You'll find me in Coventry if you want to take this up with me. Have you ever been?
http://thequietus.com/art(...)ts-in-the-sky-review
Het album ontdekt, of de band?quote:Op woensdag 20 juni 2012 20:55 schreef -Dries- het volgende:
The Magnetic Fields ontdekt. Zééééér fijn.
Beetje kinderachtige review, lijkt net alsof die vent gewoon een persoonlijke vete tegen ze heeft en ze daarop afserveerd. Zamelt ook wel erg lang door zonder een nieuw punt te maken eerlijk gezegdquote:Op woensdag 20 juni 2012 20:19 schreef tim. het volgende:
[..]
The Quietus publiceerde daar onlangs een leuke recensie van:
[..]
Beidequote:Op woensdag 20 juni 2012 22:50 schreef Norrage het volgende:
[..]
Het album ontdekt, of de band?
Beetje een vage band altijd...die teksten![]()
Maar zitten zat goede nummers tussen
quote:Op woensdag 20 juni 2012 20:55 schreef -Dries- het volgende:
The Magnetic Fields ontdekt. Zééééér fijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |