abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_109978530
Of 'The Slacker Take-Over Plot' deel XLVI

Omdat veel topics over indie bandjes nauwelijks lopen, en dus na 7 posts stilvallen, leek het ons een goed idee om een topic te maken waarin "Indie" centraal staat.

Het begrip indie is natuurlijk wat wazig, maar dat mag geen excuus zijn voor enorme zeurpartijen over wat nou wel indie en wat nou niet indie is. Dat is dan ook helemaal NIET de bedoeling. Als je toch per sé een definitie wil, All Music Guide heeft een redelijk uitgebreide op hun site staan.

Dus praat hier wel over obscure bandjes, nieuwe platen, geziene optredens, geef tips en commentaar, als het maar met "indie" te maken heeft!

Lijst met indie-gerelateerde links:
Pitchfork
All Music Guide
Think Small
Tiny Mix Tapes
Delusions of Adequacy
Liability
Popmatters
Metacritic
Brooklyn Vegan
Stereogum
Gorilla vs Bear
Shoot The Player
Blogotheque

Voor specifieke vragen over indie-uitgaansgelegenheden, of voor slowchat over populaire Britse indiebands kun je terecht in ons zustertopic:
I Bet Indie Sounds Good On The Dancefloor #49

Jaarlijstjes:
Beste cd 2001
Beste Fok-CD 2002 Verkiezing!
2003 - eindlijstjes
Jaarlijstjes 2004
Jaarlijstjes 2005!
Jaarlijstjes 2006!
Jaarlijstjes 2007!
Jaarlijstjes 2008!
Jaarlijstjes 2009!
Jaarlijstjes 2010!
Jaarlijstjes 2011!

En het pre-lijstjes topic voor 2012 *O*
Beste albums van 2012 (pre-Jaarlijstjes)

Andere interessante topics:
De Hypes van 2006
CD Releases 2009

En deze topics wisten we al vol te neuzelen:
The Slacker Take-Over Plot (Centraal Indie Topic)
The Slacker Take-Over Plot (Indie Central II)
Indie Rockers Talk Acid! (Indie Central III)
The State Of Indiependence (Indie Central IV)
Lift Your Indie Fists (Indie Central V)
In the kingdom of indie (Indie Central VI)
Indie has the Right to Children (Indie Central VII)
Clap Your Hands Say Indie (Indie Central VIII)
No Indie No Beep Beep (Indie Central IX)
This Forum's Saving Grace (Indie Central X)
Ik wil in die rok (Indie Central XI)
Indie Ah Um (Indie Central XII)
It's Indie, Dad. (Indie Central XIII)
Come On! Feel the Indie Noise! (Indie Central XIV)
Indie Aeroplane Over The Sea (Indie Central XV)
Le Slackre du Printemps (Indie Central XVI)
Kill Pop Stars (Indie Central XVII)
We have the facts and we're voting Indie! (Indie XVIII)
I Love You But I've Chosen Indie (Indie Central XIX)
Indie For The Painfully Alone (Indie Central XX)
At War With The Critics (Indie Central XXI)
How I Learned To Write Indie (Indie Central XXII)
Indiefans please try harder (Indie Central XXIII)
Return to Indie Mountain (Indie Central XXIV)
Indie Rarities (Indie Central XXV)
Songs for Indie singalong (Indie Central XXVI)
We Were Indie Before the Ship Even Sank (IndieCentral XXVII)
Au Revoir Indie (Indie Central XXVIII)
You! Me! Indie! (Indie Central XXIX)
From Here We Go Indie! (Indie Central XXX)
Strawberry Indie (Indie Central XXXI)
Le Diable Avec Son Indie! (Indie Central XXXII)
Hercules and Indie Affair (Indie Central XXXIII)
Oracular Indie-tacular (Indie Central XXXIV)
Indie is a Grotesque Animal (Indie Central XXXV)
A Heart Full of Indie (Indie Central XXXVI)
Merriweather Indie Pavilion (Indie Central XXXVII)
The Hazards of Indie (Indie Central XXXVIII)
The Pains of Being Indie at the Heart (Indie Central XXXIX)
Broken Side of Indie (Indie Central XL)
Indie (The Topic) (Indie Central XLI)
Infinite Indie (Indie Central XLII)
Indiespeaker (Indie Central XLIII)
Indienator (Indie Central XLIV)
I Am Very Indie (Indie Central XLV)
Omdat Norrage Indie Wil (Indie Central XLVI)
Put Your Back N 2 Indie (Indie Central XLVII)

[ Bericht 1% gewijzigd door Norrage op 06-04-2012 13:03:14 ]
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_109978589
Openingspost is gedateerd...
pi_109978607
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2012 12:53 schreef portie het volgende:
Openingspost is gedateerd...
Ik ga hem wat editen ;)
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_109978765
Hoi iedereen. Ik wilde wel met een soort discussie beginnen in dit nieuwe topic. Ik probeer de muzieksmaak van dit forum altijd een beetje te doorgronden, en ik snap er vaak geen reet van. Hou oud zijn jullie nou bijvoorbeeld precies? De vaste bezoekers van dit topic? Misschien verklaart dat een van de dingen die ik zo raar vind, waaronder bijvoorbeeld mijn volgende constatering:

Kyteman. Kyteman is echt zo ongeveer de grootste artiest die er op dit moment rondloopt in Nederland. Hij wijkt uit naar nieuwe genres, speelt Lowlands/Pinkpop alle festivals plat, verkoopt elk podium waar hij staat in een uur uit en op twitter en in recencies is iedereen louter positief.
Maar op fok! heeft niemand het over Kyteman. Het topic loopt voor geen meter Kyteman's Hiphop Orchestra .
Komt dit nou doordat het meerendeel van het alternatieve muziek lievend publiek van Fok! gewoon te oud is? Komt het omdat het gewoon kutmuziek is? Bestaat de (indie)-muziekliefde van dit forum echt alleen maar uit harde gitaarrock, wat folk en elektronische muziek en een heleboel pretentieuze alto-muziek als Joy Division, The Smiths en the Cure en dat soort gedoe? Ik zeg niet dat dat een slechte muzieksmaak is, maar soms vind ik de smaak op dit forum erg beperkt in zijn relatieve breedte.

Maar goed, mijn discussie komt vooral voort uit de desinteresse die bestaat voor, naar mijn bescheiden mening (en nee, ik vind het album niet goed...en ik vond het concert licht tegenvallen...), de grootste naam die Nederland op dit moment op muziekgebied te bieden heeft en waar momenteel de volledige media behalve fok het over heeft: Kyteman.
pi_109979099
Maar hoort de discussie over kyteman wel thuis in het indie topic ? Volgens mij is dat van een heel ander genre. Dat is ook de reden dat ik Kyteman niet volg, niet mijn smaak.
pi_109979208
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2012 13:07 schreef portie het volgende:
Maar hoort de discussie over kyteman wel thuis in het indie topic ? Volgens mij is dat van een heel ander genre. Dat is ook de reden dat ik Kyteman niet volg, niet mijn smaak.
Mjah. Ik post het in dit topic omdat de meeste actieve MUZ mensen hier posten. En ik vind het zeker wel een beetje independent. Kyteman is een artiest die niet schuwt voor commercie, die gewoon helemaal zijn eigen route bepaalt. Zeker dit laatste album met klassieke, opera, hiphop alles invloeden is zo alternatief/experimenteel/onafhankelijk van consensus als maar kan. En er zijn genoeg andere artiesten die geen indie (en hoe je het went of keert, kyteman is gewoon indie, hij brengt alles ook onder eigen beheer uit zover ik weet) zijn die in dit topic (wat ik vooral zie als het centrale muziektopic) worden besproken.

Resteert trouwens nog steeds een beetje mijn indirecte vraag: hoe oud is iedereen hier? Dat is sowieso wel interessant in mijn proces om de muzieksmaak van fok! te begrijpen. Ik heb het idee dat het meerendeel 35+ is ofzo....
Ikzelf trouwens 26 *O*

[ Bericht 9% gewijzigd door Norrage op 06-04-2012 13:25:38 ]
  vrijdag 6 april 2012 @ 13:30:29 #7
13973 ranja
image means nothing
pi_109980108
Tegenwoordig lijkt indie een beetje synoniem te zijn voor singer/songwriter en wat folkbandjes, dat zie je ook in deze topicreeks. Alsof indie een genre geworden is. Daar past Kyteman zeker niet in.
pi_109980625
Mijn graadmeter voor Indie is de grijze massa. Dus geen uitersten, zoals snoeiharde dansmuziek of Metal-aanverwante stromingen. Maar volgens mij is dit voor iedereen anders. Denk dat de grootste vraag is: maakt het uit? Is dit topic niet gewoon om alle bandjes te bespreken die een zelfstandig topic nooit draaiende kunnen houden?

Afijn, Kyteman zie ik meer als liveband. Ik luister er in ieder geval geen albums van en kan dat dus ook niet bespreken in het topic. Misschien komt het topic dus wat meer tot leven als het festivalseizoen weer begint (wat dus al bijna is).

Qua leeftijd zit ik hier tegen de ondergrens aan gok ik, ben zelf nog geen 20 :)
"If you're not happy wearing denim, you're a devil in disguise"
  vrijdag 6 april 2012 @ 13:44:57 #9
13973 ranja
image means nothing
pi_109980779
Dit was m'n eerste indie-verzamelaar *O*

Ik denk dat er een hoop muziek opstaat die de huidige indie liefhebbers veel te hard vinden.
  vrijdag 6 april 2012 @ 14:37:00 #10
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_109983108
Ik ben 30. :s)

Wat ik gehoord en gezien heb van Kyteman (een keer geluisterd op luisterpaal en wat bij DWDD) ben ik niet echt van onder de indruk, daarom dat ik het er niet over heb. Heb het idee dat het dan ook vooral een DWDD-hype band is. En dan verkoop je al snel zalen uit.

Indie zelf is verder idd een heel ruim genre op zichzelf geworden, van folk en singer-songwriter tot electro. Een stroming die zich beter laat definiėren door wat niet (commerciėle pop, metal, echt harde dance muziek e.d.) dan wat wel in het genre past. (Al geldt dat voor de meeste stromingen en is muziek in hokjes stoppen al snel onbegonnen werk imo) Daarom dat de algemene smaak in dit topic soms moeilijk te doorgronden is. Want sommigen neigen meer naar de folk, andere meer naar de gitaarbandjes en andere weer meer naar de electro kant en andere hebben juist dan weer een brede smaak. . Daarom sluit ik me aan bij Bol-Wan:
quote:
maakt het uit? Is dit topic niet gewoon om alle bandjes te bespreken die een zelfstandig topic nooit draaiende kunnen houden?
Maar wat versta je zelf dan onder indie, Norrage?

[ Bericht 5% gewijzigd door Lonewolf2003 op 06-04-2012 14:48:23 ]
pi_109987396
Ik vind Kyteman gewoon niet interessant, maar het is geen rommel oid. Ik heb het allemaal al eens gehoord, misschien heeft het dus toch met leeftijd te maken ...
Aldus.
pi_109988230
Ik vind Kyteman als artiest wel erg tof, probeert lekker zijn eigen ding te doen. Hij viel me ten tijde van Relax al op, daarom dat ik me wel voor hem interesseer.
De uitvoering kan ik, vooral op cd, echter niet echt veel mee. Live vond ik de eerste periode wel leuk, maar snapte ik de echte hype erom heen ook niet echt eigenlijk. Zeker leuk, maar iets te veel benadrukt misschien.
pi_109989233
Kyteman doet mij ook weinig. Geen idee of dat aan leeftijd ligt. Kan ook aan smaak liggen. Persoonlijk denk ik wel dat er een verschuiving in mijn smaak is ten opzichte van pakweg tien jaar geleden. Als je mijn eindejaarlijst van 2011 tegenover die van 2001 legt, zie je toch wel verschil. Hoewel ook weer niet heel erg veel, maar toch. Die verschuiving zou ik dan gevoelsmatig meer typeren naar 'rustigere' muziek, al dekt dit de lading ook weer niet compleet. Ik vraag me zelfs af of veel van mijn favoriete albums van de laatste jaren nog onder 'indie' vallen, wat dat ook precies mag zijn.

Maar Kyteman staat daar denk ik buiten, volgens mij had ik dat tien jaar geleden ook niet gekocht. Is niet echt mijn ding.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
  vrijdag 6 april 2012 @ 17:45:59 #14
159761 Arn0
Abbey Road
pi_109990233
Tja, ik woon niet in Nederland dus ik hoor nooit iets over Kyteman, behalve in Norrage zijn posts :P Maar verder denk ik niet dat het leeftijdsgebonden is. Ik hoor hier bij de jongeren uit het topic en heb toch gelijkaardige smaak als de meesten hier. (logisch, anders zaten we niet in dit topic). Natuurlijk ontwikkelt je smaak wel meer naar gelang je ouder wordt, maar ook dat stopt op een gegeven moment.
By hook or by crook, I'll be last in this book.
  vrijdag 6 april 2012 @ 19:37:41 #15
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_109994294
Ik ben Belg, wie is Kyteman?
pi_109996205
Dit topic is natuurlijk eigenlijk ook al lang niet meer het echte indie topic toch? Zoals gezegd zie ik dit meer als het centrale muziek topic voor mensen die verder kijken dan hun neus lang is.
quote:
12s.gif Op vrijdag 6 april 2012 14:37 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Ik ben 30. :s)

Wat ik gehoord en gezien heb van Kyteman (een keer geluisterd op luisterpaal en wat bij DWDD) ben ik niet echt van onder de indruk, daarom dat ik het er niet over heb. Heb het idee dat het dan ook vooral een DWDD-hype band is. En dan verkoop je al snel zalen uit.

Indie zelf is verder idd een heel ruim genre op zichzelf geworden, van folk en singer-songwriter tot electro. Een stroming die zich beter laat definiėren door wat niet (commerciėle pop, metal, echt harde dance muziek e.d.) dan wat wel in het genre past. (Al geldt dat voor de meeste stromingen en is muziek in hokjes stoppen al snel onbegonnen werk imo) Daarom dat de algemene smaak in dit topic soms moeilijk te doorgronden is. Want sommigen neigen meer naar de folk, andere meer naar de gitaarbandjes en andere weer meer naar de electro kant en andere hebben juist dan weer een brede smaak. . Daarom sluit ik me aan bij Bol-Wan:

[..]

Maar wat versta je zelf dan onder indie, Norrage?
Ik snap je punt van een DWDD hype band, maar ben het er niet mee eens, want ik vind eigenlijk dat de DWDD er niet eens zoveel aandacht aan besteedt. (het verklaart trouwens wel dat het hier niet behandeld wordt, want als er iets veel wordt uitgekotst in de DWDD topics zijn het vrijwel alle bands die we in dit topic doorgaans bespreken _O-).
Kyteman is gewoon, okee wel in zijn eigen genre, een briljant genie die lak heeft aan alle muziek-consensus. En als we puur op de definitie van indie afgaan is hij misschien nog wel de grootste indie-artiest van de artiesten die we in dit topic bespreken. Hij heeft een eigen label, hij gaat elk album een andere richting in, experimenteert totdat ie een ons weegt en ontwikkelt zich permanent. Neemt risico's en doet gewoon zijn ding. Dat is mijn definitie van indie.

Ik ben gewoon erg verbaasd dat er op dit forum een echt heel erg beperkte blik bestaat richting muziek.
Om even een vergelijking te maken: Op bijvoorbeeld musicmeter worden doorgaans dezelfde bands (folk, folk en nog eens folk) gehyped als in dit topic (en op dit forum), maar wordt óók Kyteman gehyped (door dezelfde mensen die dezelfde bands hypen als dat wij dat doen). Daardoor is ook bijvoorbeeld mijn verbazing ontstaan. Hoe zit de smaak van de mensen in dit topic en dit forum in elkaar dat Kyteman (serieus, hij is de grootste (alternatieve) artiest die we op dit moment in Nederland hebben rondlopen en dat komt echt niet door DWDD) gewoon niet gewaardeerd of bediscussieerd wordt?

En tsja. Dat zijn albums ook gehyped worden snap ik geen snars van. Live is hij fantastisch maar zijn albums zijn troep. Om even mijn mening over Kyteman op papier te zetten. Verder behoren zijn concerten (en dan niet die van afgelopen woensdag, want ik vind deze klassiek opera jazz hiphop meuk niet veel) tot de besten die ik ooit gezien heb. Fantastische live band met oneindig veel feestvreugde. Ik durf te zeggen dat als hij buitenlands was geweest (amerikaans/engels) hij keihard gehyped (ik gebruik dat verschrikkelijke woord wel vaak he?) zou worden op bijvoorbeeld Pitchfork en de alternatieve indie wereld toch wel behoorlijk zou kunnen domineren (als liveband dan).
pi_109996605
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2012 13:41 schreef Bol_Wan het volgende:
Mijn graadmeter voor Indie is de grijze massa. Dus geen uitersten, zoals snoeiharde dansmuziek of Metal-aanverwante stromingen. Maar volgens mij is dit voor iedereen anders. Denk dat de grootste vraag is: maakt het uit? Is dit topic niet gewoon om alle bandjes te bespreken die een zelfstandig topic nooit draaiende kunnen houden?

Afijn, Kyteman zie ik meer als liveband. Ik luister er in ieder geval geen albums van en kan dat dus ook niet bespreken in het topic. Misschien komt het topic dus wat meer tot leven als het festivalseizoen weer begint (wat dus al bijna is).

Qua leeftijd zit ik hier tegen de ondergrens aan gok ik, ben zelf nog geen 20 :)
Ik vind die grijze massa definitie wel goed inderdaad ^O^
En ik vind momenteel het topic best aardig lopen, het is wel eens inactiever geweest.
  vrijdag 6 april 2012 @ 21:07:45 #18
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_109998910
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2012 20:16 schreef Norrage het volgende:
Dit topic is natuurlijk eigenlijk ook al lang niet meer het echte indie topic toch? Zoals gezegd zie ik dit meer als het centrale muziek topic voor mensen die verder kijken dan hun neus lang is.

[..]

Ik snap je punt van een DWDD hype band, maar ben het er niet mee eens, want ik vind eigenlijk dat de DWDD er niet eens zoveel aandacht aan besteedt. (het verklaart trouwens wel dat het hier niet behandeld wordt, want als er iets veel wordt uitgekotst in de DWDD topics zijn het vrijwel alle bands die we in dit topic doorgaans bespreken _O-).
Kyteman is gewoon, okee wel in zijn eigen genre, een briljant genie die lak heeft aan alle muziek-consensus. En als we puur op de definitie van indie afgaan is hij misschien nog wel de grootste indie-artiest van de artiesten die we in dit topic bespreken. Hij heeft een eigen label, hij gaat elk album een andere richting in, experimenteert totdat ie een ons weegt en ontwikkelt zich permanent. Neemt risico's en doet gewoon zijn ding. Dat is mijn definitie van indie.

Ik ben gewoon erg verbaasd dat er op dit forum een echt heel erg beperkte blik bestaat richting muziek.
Om even een vergelijking te maken: Op bijvoorbeeld musicmeter worden doorgaans dezelfde bands (folk, folk en nog eens folk) gehyped als in dit topic (en op dit forum), maar wordt óók Kyteman gehyped (door dezelfde mensen die dezelfde bands hypen als dat wij dat doen). Daardoor is ook bijvoorbeeld mijn verbazing ontstaan. Hoe zit de smaak van de mensen in dit topic en dit forum in elkaar dat Kyteman (serieus, hij is de grootste (alternatieve) artiest die we op dit moment in Nederland hebben rondlopen en dat komt echt niet door DWDD) gewoon niet gewaardeerd of bediscussieerd wordt?

En tsja. Dat zijn albums ook gehyped worden snap ik geen snars van. Live is hij fantastisch maar zijn albums zijn troep. Om even mijn mening over Kyteman op papier te zetten. Verder behoren zijn concerten (en dan niet die van afgelopen woensdag, want ik vind deze klassiek opera jazz hiphop meuk niet veel) tot de besten die ik ooit gezien heb. Fantastische live band met oneindig veel feestvreugde. Ik durf te zeggen dat als hij buitenlands was geweest (amerikaans/engels) hij keihard gehyped (ik gebruik dat verschrikkelijke woord wel vaak he?) zou worden op bijvoorbeeld Pitchfork en de alternatieve indie wereld toch wel behoorlijk zou kunnen domineren (als liveband dan).
Geef eens wat andere voorbeelden dan van de beperkte blik hier, want tot nu toe is je enige argument dat Kyteman hier kennelijk niet zo aanslaat als bij jou en anderen.
Dat die lekker zijn eigen ding doet en lak heeft aan alles, respecteer ik ook wel in hem. Maar ik vind het nog steeds niet denderend. Misschien dat het live idd wel een geniale band is, dat wil ik best geloven.
pi_109998940
Mwah, ik ben 25 en mijn muzieksmaak is in de afgelopen 10-12 jaar ook 3 keer enorm veranderd. Nu val ik in de categorie Bon Iver, Beirut, Mumford and Sons etc. Maar 6-7 jaar geleden was ik ontzettend House-muziek fan. En daarvoor was dat dan vooral weer de traditionele 3fm-muziek.

Wat in de media gehyped wordt, hoeft niet altijd goed te zijn. Bovendien heb je hier natuurlijk ook maar een beperkte groep mensen zitten.

En een artiest waarvan ik niet begrijp waarom hij niet alle aandacht krijgt, is Blaudzun. Die is on-Nederlands goed.
AFCA | Celtic FC | Nottingham Forrest FC | Last.fm
George St. Pierre, Lance Armstrong, Kanye West, Steven Gerrard, Mark Cavendish, Wanderlei Silva, Calvin Harris _O_
pi_109999308
quote:
2s.gif Op vrijdag 6 april 2012 21:07 schreef Lonewolf2003 het volgende:

[..]

Geef eens wat andere voorbeelden dan van de beperkte blik hier, want tot nu toe is je enige argument dat Kyteman hier kennelijk niet zo aanslaat als bij jou en anderen.
Dat die lekker zijn eigen ding doet en lak heeft aan alles, respecteer ik ook wel in hem. Maar ik vind het nog steeds niet denderend. Misschien dat het live idd wel een geniale band is, dat wil ik best geloven.
Nouja, die beperkte blik is gewoon dat het bijna alleen maar folk-bandjes en van die standaard indiebandjes en zo zijn die hier worden besproken. Maar daar ben ik zelf ook schuldig aan. Op het forum heb je geloof ik nog een goed lopend hiphop topic, en een goed lopend electro/house etc topic...en dan houdt het een beetje op.

En ik probeer hier Kyteman niet te hypen ofzo. Ik vind het niet erg dat jullie het niet leuk vinden, integendeel...Maar ik ben gewoon nieuwsgierig naar waarom Kyteman hier niet aanslaat en verder overal wel (inclusief andere alternatief georienteerde muziek-sites zoals musicmeter). En zo kan ik nog wel wat andere bandjes opnoemen waarvan ik soms het gevoel hebt dat men die gewoon doorgaans links laat liggen puur omdat het door de DWDD of wat dan ook geplugt wordt...Beetje een ultiem anti-commercieel/succesvolle muziek gedrag op dit forum waar ik me vaak een beetje aan stoor.
pi_109999437
quote:
7s.gif Op vrijdag 6 april 2012 21:08 schreef Breach het volgende:
Mwah, ik ben 25 en mijn muzieksmaak is in de afgelopen 10-12 jaar ook 3 keer enorm veranderd. Nu val ik in de categorie Bon Iver, Beirut, Mumford and Sons etc. Maar 6-7 jaar geleden was ik ontzettend House-muziek fan. En daarvoor was dat dan vooral weer de traditionele 3fm-muziek.

Wat in de media gehyped wordt, hoeft niet altijd goed te zijn. Bovendien heb je hier natuurlijk ook maar een beperkte groep mensen zitten.

En een artiest waarvan ik niet begrijp waarom hij niet alle aandacht krijgt, is Blaudzun. Die is on-Nederlands goed.
Blaudzun vind ik inderdaad in een beetje dezelfde categorie als Kyteman vallen, wat betreft het niveau in waarin het op dit forum niet gewaardeerd wordt. DWDD anyone? Hij er hipster uitziend anyone? Allemaal onterechte redenen waarom ie vaak uitgekotst wordt juist op dit forum.
  vrijdag 6 april 2012 @ 21:39:30 #22
13973 ranja
image means nothing
pi_110000640
quote:
7s.gif Op vrijdag 6 april 2012 21:08 schreef Breach het volgende:
Die is on-Nederlands goed.
Alsik ergens een hekel aan heb is het wel die uitdrukking.

Daarbij vind ik Blaudzun ook verschrikkelijk. Er zijn zo ontzettend veel betere Nederlandse bands...
  vrijdag 6 april 2012 @ 21:47:24 #23
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_110001173
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2012 21:15 schreef Norrage het volgende:

[..]

Nouja, die beperkte blik is gewoon dat het bijna alleen maar folk-bandjes en van die standaard indiebandjes en zo zijn die hier worden besproken. Maar daar ben ik zelf ook schuldig aan. Op het forum heb je geloof ik nog een goed lopend hiphop topic, en een goed lopend electro/house etc topic...en dan houdt het een beetje op.

En ik probeer hier Kyteman niet te hypen ofzo. Ik vind het niet erg dat jullie het niet leuk vinden, integendeel...Maar ik ben gewoon nieuwsgierig naar waarom Kyteman hier niet aanslaat en verder overal wel (inclusief andere alternatief georienteerde muziek-sites zoals musicmeter). En zo kan ik nog wel wat andere bandjes opnoemen waarvan ik soms het gevoel hebt dat men die gewoon doorgaans links laat liggen puur omdat het door de DWDD of wat dan ook geplugt wordt...Beetje een ultiem anti-commercieel/succesvolle muziek gedrag op dit forum waar ik me vaak een beetje aan stoor.
Tsja behalve in dit topic kom ik niet zoveel in MUZ. Dus daar kan ik weinig uitsprak overdoen. Maar met de beperkte blik vind ik het zelf in dit topic wel meevallen. Meeste hier hebben een ruime en open blik. Als ik bijvoorbeeld kijk naar de (half)jaarlijstjes van mensen hier dan zie ik een grote verscheidenheid aan muziek die verder gaat dan wat folk-en standaard indiebandjes.
Misschien dat Nederlandse acts hier idd wat minder worden besproken. Voor mezelf komt dat omdat ik mijn inspiratie voor acts vooral haal uit Engelstalige sites als Pitchfork en stereogum en niet naar Nederlandse radio luister en maar maar heel sporadisch DWDD kijk.
Maar ook qua "Pitchfork bandjes" zijn hier genoeg die weinig aandacht krijgen. Zelfs de nieuwe Shins, toch één van de grootste indieband van de laatste jaren, heeft hier geen aandacht gekregen. Ook door mezelf, omdat ik meestal niet veel meer te melden heb dan "nieuwe cd van X=goed" en dan krijg je zo'n zinloos opsom topic.
Ik ben het dus deel met je eens. Maar volgens mij komt het mee doordat mensen weinig te melden dan dat bands niet aanslaan hier.

[ Bericht 4% gewijzigd door Lonewolf2003 op 06-04-2012 21:53:47 ]
pi_110003085
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2012 21:39 schreef ranja het volgende:

[..]

Alsik ergens een hekel aan heb is het wel die uitdrukking.

Daarbij vind ik Blaudzun ook verschrikkelijk. Er zijn zo ontzettend veel betere Nederlandse bands...
Toch vind ik het vaak een erg illustrerende uitdrukking. Ik kan er altijd wel wat mee :)

En tsja, ik vind Blaudzun ook niet veel hoor...maar hij is wel het meestervoorbeeld van een band die door fok! wordt uitgekotst (nouja) en op veel andere muziekblogs als supergoed wordt gezien.
pi_110003757
ik heb niet eens een smaak. Ik luister elk genre, als ik het maar goed vind.
Ben zelf een groot fan van obscure Indiebandjes maar ik luister net zo makkelijk naar een DeadMau5 of Skrillex. Zelfs Katy Perry en Rihanna vinden zo hun plekjes in mijn playlist.

Het leuke (en soms ook minder leuke) aan die topic is dat er gewoon veel geschoten word, en soms is het raak. Het kan een pagina over dezelfde band gaan en vervolgens een pagina met wel 16 verschillende bandjes die allemaal genoemd worden. Het is een beetje het smorgasbord van MUZ, en daar is niks mis mee lijkt me

[ Bericht 1% gewijzigd door Bol_Wan op 06-04-2012 22:33:56 ]
pi_110003950
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2012 22:28 schreef Bol_Wan het volgende:
ik heb niet eens een smaak. Ik luister elk genre, als ik het maar goed vind.
Ben zelf een groot fan van obscure Indiebandjes maar ik luister net zo makkelijk naar een DeadMau5 of Skrillex. Zelf Katy Perry en Rihanna vinden zo hun plekjes in mijn playlist. Het leuke (en soms ook minder leuke) aan die topic is dat er gewoon veel geschoten word, en soms is het raak. Het kan een pagina over dezelfde band gaan en vervolgens een pagina met wel 16 verschillende bandjes die allemaal genoemd worden. Het is een beetje het smorgasbord van MUZ, en daar is niks mis mee lijkt me
^O^
  vrijdag 6 april 2012 @ 23:14:55 #27
13973 ranja
image means nothing
pi_110006381
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2012 22:17 schreef Norrage het volgende:

Toch vind ik het vaak een erg illustrerende uitdrukking. Ik kan er altijd wel wat mee :)
Ik zal wat vaker roepen dat ik iets onnederlands goed vind ;)
  vrijdag 6 april 2012 @ 23:18:55 #28
13973 ranja
image means nothing
pi_110006610
quote:
2s.gif Op vrijdag 6 april 2012 21:47 schreef Lonewolf2003 het volgende:

Misschien dat Nederlandse acts hier idd wat minder worden besproken.
Die hebben in principe ook hun eigen topic:
Nederlandse alternatieve muziek #1
pi_110017700
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2012 23:18 schreef ranja het volgende:

[..]

Die hebben in principe ook hun eigen topic:
Nederlandse alternatieve muziek #1
Ja dat topic loopt pas storm ;)
Ik ben wel voorstander van artiestentopics (Kan je goed nieuwe albums aankondigen en live concerten en zo), maar niet echt van specifieke "genre" topics. Dat folk-topic, of het live topic, of het alt-country topic. Dat loopt allemaal voor geen meter. Doe het lekker allemaal hier :) Lekker centraal.
pi_110018688
Maar is het ook niet zo dat je, als je iets ouder wordt en dus in een ander stramien komt, gewoon ook minder tijd hebt om alle nieuwlichters bij te houden? Als ik naar mijn eigen situatie kijk heb ik daar amper nog tijd voor. Werk, hobby, het slokt allemaal aardig wat tijd op. Luister en koop nog wel altijd veel muziek, maar wel anders dan vroeger denk ik. Zoek het nu vaak wat meer genre gebonden, waarvan ik weet dat het me aan zal spreken.

De tijd dat ik ook met alle geweld de nieuwste plaat van een Indiase geitenhoeder die in drie talen rapt over de door een Peruviaanse bedelaar op de panfluit gespeelde beats wilde beluisteren, ligt achter mij. Omdat de tijd en de behoefte ontbreekt.

Dat is ook wat ik wilde aangeven met mijn opmerking over jaarlijstjes, als je de lijst van tien jaar terug vergelijkt met die van vorig jaar. Dan zijn de 'nieuwe' dingen er toch wel aardig uit bij mij en staan er meer 'traditionele' platen in.

Misschien geldt dat alleen voor mij, maar het zou wel een verklaring kunnen zijn waarom niet noodzakelijk alle nieuwe bands en acts hier volop besproken worden.
www.thuisuiteten.nl
pi_110098375
Orde van de dag: de nieuwe Spiritualized. Kan me nog niet heel erg boeien. Slotnummer is wel een pareltje
pi_110098653
quote:
10s.gif Op maandag 9 april 2012 16:13 schreef Bol_Wan het volgende:
Orde van de dag: de nieuwe Spiritualized. Kan me nog niet heel erg boeien. Slotnummer is wel een pareltje
En de nieuwe Patrick Watson. Ik moet het allemaal nog luisteren.
pi_110126230
Patrick Watson begint al goed :)
pi_110134697
Perfect voor dit topic natuurlijk:

De beste Indie-song allertijden:

http://www.paulsdevelopmentservices.nl/oor/
pi_110134842
http://open.spotify.com/u(...)hC3PcrIA0NbEHcdah5C7

De volledige lijst in spotify, misschien handig bij het stemmen.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
  Moderator dinsdag 10 april 2012 @ 14:00:05 #36
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_110134957
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 13:53 schreef Norrage het volgende:

Pff, daar mist een boel zeg.

Zonder lang nadenken maar op deze gestemd

Beach House - Norway
Death Cab for Cutie - Soul Meets Body
Franz Ferdinand - This Fire
Grizzly Bear - Two Weeks
Kings of Convenience - I'd Rather Dance With You
Midlake - Roscoe
Radiohead - Karma Police
The National - Bloodbuzz Ohio
The Postal Service - Such Great Heights
The Strokes - Last Nite

Waarbij Radiohead niet echt aan mijn definitie voor indie voldoet, dus daar had ik eigenlijk niet op moeten stemmen.
Het blijft toch een merkwaardige sport hč, dat wielrennen.
pi_110135487
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 14:00 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:

[..]

Pff, daar mist een boel zeg.

Zonder lang nadenken maar op deze gestemd

Beach House - Norway
Death Cab for Cutie - Soul Meets Body
Franz Ferdinand - This Fire
Grizzly Bear - Two Weeks
Kings of Convenience - I'd Rather Dance With You
Midlake - Roscoe
Radiohead - Karma Police
The National - Bloodbuzz Ohio
The Postal Service - Such Great Heights
The Strokes - Last Nite

Waarbij Radiohead niet echt aan mijn definitie voor indie voldoet, dus daar had ik eigenlijk niet op moeten stemmen.
Ja nu niet meer, maar destijds was Radiohead wat mij betreft toch degelijk indie. Van na Kid A staat er dan ook niks meer bij...

iig: Ik straks ook nog ff kijken :)
pi_110135968
Tja, de vraag is wat is indie en wat is niet, maar desondanks gestemd op deze 10.

Arab Strap - The First Big Weekend
Belle & Sebastian - Le Pastie De La Bourgeoisie
Daryll-Ann - Surely Justice
dEUS - Hotellounge (Be The Death Of Me)
Johan - Everybody Knows
Mercury Rev - Goddess On A Hiway
Pavement - Gold Soundz
Pixies - Gouge Away
PJ Harvey - Dress
The Flaming Lips - She Don't Use Jelly

Zag ook nog zat leuks van o.a. Beta Band, Decemberists, Beck, Smiths, Stone Roses, Strokes, Blur, R.E.M., Caesar, Seedling, Sigur Rós, White Stripes, Wilco, Bright Eyes, Kills, Lemonheads, Suede, Sparklehorse en Spoon, maar ja...

Toch voor een groot deel nostalgisch gestemd. :)
www.thuisuiteten.nl
pi_110136733
Artic Monkeys - I Bet You Look Good On The Dancefloor
Radiohead - Street Spirit (Fade Out)
The Postal Service - Such Great Hights
Franz Ferdinand - Take Me Out
Grizzly Bear - Two Weeks
The Smiths - There Is A Light That Never Goes Out
Blur - Song 2
Interpol - Obstacle 1
Maximo Park - Apply Some Pressure
The Coral - Dreaming of You
pi_110267524
Ok...De grootste hype van het moment is officieel Alabama Shakes. Wat vinden jullie ervan? Ik vind het wel een pakkend album, maar volledig nikszeggend en onterecht de hype van het moment...
  Moderator vrijdag 13 april 2012 @ 10:44:00 #42
pi_110267835
Nikszeggend inderdaad. Stelt echt niets voor.
pi_110267912
Ik vind hem wel leuk, al heb ik hem maar een keer geluisterd tot nu toe. Niet alles hoeft per se vernieuwend te zijn.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
pi_110268223
Hold On is een leuk nummer en het zijn lekkere nerds:
Aldus.
pi_110268339
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2012 10:44 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Nikszeggend inderdaad. Stelt echt niets voor.
Precies. Het klinkt wel leuk, maar bij het 2e nummer heb ik al het gevoel dat ze in herhaling vallen. Maar goed, ik heb dat met al die "nieuwe" retro-soul/rock bands tegenwoordig. Het doet me allemaal helemaal niks. Hetzelfde als die Michael Kiwanuka gast ofzo, klinkt op eerste gehoor heel erg leuk, en dan is het gewoon meer van hetzelfde....
  vrijdag 13 april 2012 @ 12:11:42 #46
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_110271409
Ik vind het wel lekkere muziek. Gewoon een goede plaat, die lekker rockt en swingt.
En tja als je tegenwoordig een beetje goede plaat aflevert als (nieuwe) band, ben je al snel de nieuwste hype. Dus daar hecht ik erg weinig waarde aan.
  vrijdag 13 april 2012 @ 12:20:40 #47
159761 Arn0
Abbey Road
pi_110271780
Hmm, volgens mij komt de hype meer door het feit dat de frontvrouw vorig jaar nog postbode was en nu een gewaardeerde muzikant. Zo een verhaal doet het altijd goed.
pi_110274385
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2012 12:20 schreef Arn0 het volgende:
Hmm, volgens mij komt de hype meer door het feit dat de frontvrouw vorig jaar nog postbode was en nu een gewaardeerde muzikant. Zo een verhaal doet het altijd goed.
Hmm dat wist ik nog niet :P
pi_110278247
Toch vind ik dit wel indrukwekkend:

http://kickingthehabit.nl(...)old-on-bij-letterman

Maar het is teveel van hetzelfde allemaal....
  vrijdag 13 april 2012 @ 15:06:26 #50
267549 n00biedoobiedoo
Speaking In Thongs
pi_110278618
quote:
Op vrijdag 13 april 2012 10:35 schreef Norrage het volgende:
Ok...De grootste hype van het moment is officieel Alabama Shakes. Wat vinden jullie ervan?
^O^

Maar sommige indie-kids zijn gewoon too darn white to get it. ;)
Was er al eens een link gelegd tussen Froger's "Een zingende merel, de geur van de zee" en MEROL's "Hou je bek en bef me", of moet het weer eens van deze eeuwige puber komen?
pi_110279923
Tanlines hebben ook een fijn album uit, mixed emotions. Redelijk standaard indie, maar ligt prettig in het gehoor. Vanwege de bandnaam verdienen ze bij mij een plekje in de rotatie.
pi_110284542
Alabama Shakes krijg ik dinsdag in bezit als het goed is. Dus dan zal ik eens gaan luisteren en kijken of de hype terecht is. Afgaande op de smaak van degene die mij de plaat tipte, ben ik geneigd om nu al te geloven dat het een goede plaat is. :)
www.thuisuiteten.nl
  vrijdag 13 april 2012 @ 20:12:55 #53
13973 ranja
image means nothing
pi_110289938
quote:

Je hebt de onderstaande albums als jouw top 10 naar OOR verstuurd.

Bis - Everybody Thinks That They?re Going To Get Theirs
Drop Nineteens - Winona
Pixies - Monkey Gone To Heaven
Pulp - Common People - Full Length Version / Album Version
Sebadoh - Gimmie Indie Rock
Seedling - I'm Jill's Smirking Revenge
Teenage Fanclub - Star Sign
The Breeders - Cannonball
The Nightblooms - Never Dream At All
Wedding Present - This Boy Can Wait
  zaterdag 14 april 2012 @ 04:53:15 #54
159761 Arn0
Abbey Road
pi_110306293
Die Coachella livestream is verslavend zeg :')
pi_110307234
:D
pi_110307307
quote:

Kan je ook nog zelf dingen toevoegen?
-O-

Edit:

Nee dus.
Maar snel dit lijstje aangeklikt:

Hartelijk dank voor je deelname!

Je hebt de onderstaande albums als jouw top 10 naar OOR verstuurd.

Bloc Party
Helicopter

Neutral Milk Hotel
Holland, 1945

No Age
Sleeper Hold

Phoenix
Lisztomania

Real Estate
It's Real

The Drums
Lets Go Surfing

The National
Bloodbuzz Ohio

The Postal Service
Such Great Heights

The Shins
New Slang

Vampire Weekend
A-Punk (Album)

[ Bericht 29% gewijzigd door Jesse_ op 14-04-2012 09:13:28 ]
Het is geel en staat in mijn ondertitel!
3DS friend code: 2191-7623-9035
pi_110307995
Vraagje. Waarom eigent de indie-scene zich Nicolas Jaar zo toe? Het verschilt toch weinig van gewone techno/minimal?
pi_110334978
Via 8tracks.com is ook geweldige indie muziek te ontdekken. Ik heb door die site een aantal heerlijke nummers ontdekt!

26.05 naar Beach House @ Paradiso, can't wait!
To be yourself in a world that is constantly trying to make you something else is the greatest accomplishment.
pi_110335103
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 april 2012 10:03 schreef N.i.c.k het volgende:
Vraagje. Waarom eigent de indie-scene zich Nicolas Jaar zo toe? Het verschilt toch weinig van gewone techno/minimal?
Mjah hij zit er een beetje tussenin he. Hij mengt heel veel genres door elkaar heen. En Techno/minimal zou ik het niet echt noemen. Het is elektronisch met een beetje folk. Het lijkt nog het meest op (elektronische) radiohead. Wat rock/pop zo in elektronisch experimentele en ambiente muziek ingemixed. Wel een typisch indie(pendent) sfeer uitstralend....
pi_110335171
quote:
0s.gif Op zondag 15 april 2012 00:08 schreef Faerie het volgende:
Via 8tracks.com is ook geweldige indie muziek te ontdekken. Ik heb door die site een aantal heerlijke nummers ontdekt!

26.05 naar Beach House @ Paradiso, can't wait!
Beach House live...ik kan me er niet zoveel bij voorstellen. Het lijkt me eerlijk gezegd niet heel boeiend :@
pi_110335304
quote:
0s.gif Op zondag 15 april 2012 00:12 schreef Norrage het volgende:

[..]

Beach House live...ik kan me er niet zoveel bij voorstellen. Het lijkt me eerlijk gezegd niet heel boeiend :@
paar jaar terug op lowlands vond ik dat toen een van de beste optredens dat jaar. Al gebeurd er niet veel op het podium.
pi_110335851
Ik luister wel eens naar hun live optredens, die vind ik toch wel mooi. Het lijkt me echt geweldig, dat dromerige, typische Beach House geluid dat heel hard door de zaal heen galmt.
To be yourself in a world that is constantly trying to make you something else is the greatest accomplishment.
pi_110336059
Ik wil het op zich ook wel meemaken, is een genre wat ik nog niet echt live heb meegemaakt :) is nog niet uitverkocht toch?
pi_110336374
Net even gekeken op ticketmaster; het is inderdaad nog niet uitverkocht. :)
pi_110338797
Heb die vorige van Beach House echt krom gedraaid maar die nieuwe nog niet echt, kwartje moet nog even vallen.
  zondag 15 april 2012 @ 02:38:39 #66
159761 Arn0
Abbey Road
pi_110339291
De nieuwe van Sigur Ros is ook weer een pareltje zeg, verdorie..
  zondag 15 april 2012 @ 14:00:08 #67
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_110348413
quote:
0s.gif Op zondag 15 april 2012 00:40 schreef Faerie het volgende:
Net even gekeken op ticketmaster; het is inderdaad nog niet uitverkocht. :)
Als Beach House nu al uitverkocht zou zijn, zou ik heel positief verrast zijn over Nederland. ;)

Nieuwe plaat van ze nog niet gehoord. Maar snel eens doen
  zondag 15 april 2012 @ 17:18:43 #68
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_110357058
Mijn stemmen voor die OOR lijst (met de kanttekening dat ik voor de diversiteit maar één nummer per artiest heb gedaan)
Animal Collective
Brother Sport

Arcade Fire
Intervention

Beach House
Norway

Belle & Sebastian
Get Me Away From Here, I'm Dying

Interpol
Obstacle 1

M83
Graveyard Girl

Neutral Milk Hotel
Holland, 1945

The Shins
New Slang

tThe Strokes
Last Nite

Wilco
I am trying to break your heart

Wel veel opvallende keuzes in die lijst. Zoals bijvoorbeeld geen eerder werk van Animal Collective, Niks van Funeral van Arcade Fire, relatief veel Nederlandse bands.

[ Bericht 6% gewijzigd door Lonewolf2003 op 15-04-2012 17:35:47 ]
  maandag 16 april 2012 @ 00:51:32 #69
159761 Arn0
Abbey Road
pi_110381536
Het debuutalbum van Jack White is echt fan-tas-tisch _O_ Echt, even goed als zijn beste White Stripes werk. Zowel heerlijke harde gitaarriffs als mooie nummers waar hij los gaat op de piano. Topper.
pi_110405450
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 00:51 schreef Arn0 het volgende:
Het debuutalbum van Jack White is echt fan-tas-tisch _O_ Echt, even goed als zijn beste White Stripes werk. Zowel heerlijke harde gitaarriffs als mooie nummers waar hij los gaat op de piano. Topper.
typisch White-geluid, gelukkig ja. Lekkere plaat tot nu toe, zou zomaar es de beste tot nu toe kunnen zijn *O* *O*
pi_110437086
Ik zit die Coachella optredens een beetje te checken op youtube, wat vet _O_ echt zoveel fijne artiesten
pi_110437460
quote:
10s.gif Op dinsdag 17 april 2012 13:32 schreef Maisnon het volgende:
Ik zit die Coachella optredens een beetje te checken op youtube, wat vet _O_ echt zoveel fijne artiesten
Echt te bizar voor woorden he? :D _O_
  dinsdag 17 april 2012 @ 13:47:40 #73
267549 n00biedoobiedoo
Speaking In Thongs
pi_110437746
Maar ook wel behoorlijke tegenvallers.

Santigold en At the Drive-In waren niet veel.
Op een gegeven moment stonden Beirut, The Shins en Bon Iver tegenover elkaar. Ik bleef zappen. Maar dan vooral omdat ik wachtte tot 1 van de 3 een beetje interessant begon te worden.

[ Bericht 37% gewijzigd door n00biedoobiedoo op 17-04-2012 13:54:12 ]
Was er al eens een link gelegd tussen Froger's "Een zingende merel, de geur van de zee" en MEROL's "Hou je bek en bef me", of moet het weer eens van deze eeuwige puber komen?
pi_110437960
quote:
7s.gif Op dinsdag 17 april 2012 13:47 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Dooddoener!

Zag ook dat St Vincent een samenwerkingsalbum met David Byrne heeft gemaakt, die later dit jaar uitkomt, supervet!

En volgens mij is Animal Collective ook zo goed als klaar met hun volgende album
pi_110438955
Ik vond de Radiohead set (ook) fantastisch.
Aldus.
  dinsdag 17 april 2012 @ 15:52:03 #76
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_110443068
quote:
7s.gif Op dinsdag 17 april 2012 13:47 schreef n00biedoobiedoo het volgende:

Santigold en At the Drive-In waren niet veel.
Op een gegeven moment stonden Beirut, The Shins en Bon Iver tegenover elkaar. Ik bleef zappen. Maar dan vooral omdat ik wachtte tot 1 van de 3 een beetje interessant begon te worden.
Even tussenduur off-topic. Maar waar is je avatar ook al weer van. Die clip zoek ik al een tijd.

On-topic, die hologram van Tupac overtreft natuurlijk alles. (weinig indie, maar toch geniaal. Over 10 jaar hebben we gewoon uitverkochte concerten van Michael Jackson, The Beatles, Andre Hazes etc. in de Arena :D
  dinsdag 17 april 2012 @ 15:54:18 #77
267549 n00biedoobiedoo
Speaking In Thongs
pi_110443154
pi_110443219
quote:
2s.gif Op dinsdag 17 april 2012 15:52 schreef Lonewolf2003 het volgende:

[..]

Even tussenduur off-topic. Maar waar is je avatar ook al weer van. Die clip zoek ik al een tijd.

On-topic, die hologram van Tupac overtreft natuurlijk alles. (weinig indie, maar toch geniaal. Over 10 jaar hebben we gewoon uitverkochte concerten van Michael Jackson, The Beatles, Andre Hazes etc. in de Arena :D
http://3voor12.vpro.nl/ni(...)in-de-popmuziek.html
_O_
Hilarisch :D
pi_110445995
Liefhebbers van alt. country / americana doen er dit jaar overigens goed aan om de plaat van Justin Townes Earle, getiteld Nothing's Gonna Change The Way You Feel About Me Now, eens te beluisteren.

Waarvan akte.
www.thuisuiteten.nl
  dinsdag 17 april 2012 @ 18:50:17 #80
13973 ranja
image means nothing
pi_110450794
Bertrand Burgalat, eigenaar van het lavel Tricatel, staat zomaar op de Luisterpaal. Typische tricatel stijl die ook bekend is van April March en huisband A.S Dragon.

En ook zomaar een nieuwe Dandy Warhols... al zijn die officieel nooit indie geweest.
pi_110451813
Oberhofer - Time Capsules || is zeer aan te raden, indierock van de bovenste plank _O_

Mooi shirt ook :')

[ Bericht 61% gewijzigd door Bol_Wan op 18-04-2012 18:40:18 ]
pi_110458549
Nieuwe Dandy Warhols op de luisterpaal. Geen idee dat die nog muziek maakten :D
  dinsdag 17 april 2012 @ 21:10:46 #83
13973 ranja
image means nothing
pi_110458836
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2012 21:06 schreef Norrage het volgende:
Nieuwe Dandy Warhols op de luisterpaal. Geen idee dat die nog muziek maakten :D
Oja, zeker. Maar deze hadden ze beter niet kunnen maken. Wat zwak.
pi_110498525
Oh ja, wie Felice Brothers altijd wel kon waarderen: de soloplaat van Simone Felice is ook verre van verkeerd!

Dit puur even ter info.
www.thuisuiteten.nl
pi_110507229
Ik heb een nieuwe liefde: www.birp.fm
Alleen maar indie playlists, online te beluisteren en te downloaden. O+

Zo heb ik deze ontdekt:

I like!
pi_110508006
quote:
2s.gif Op zondag 15 april 2012 14:00 schreef Lonewolf2003 het volgende:

[..]

Als Beach House nu al uitverkocht zou zijn, zou ik heel positief verrast zijn over Nederland. ;)

Nieuwe plaat van ze nog niet gehoord. Maar snel eens doen
Haha inderdaad, ik ook!

En de nieuwe plaat heb ik al wel beluisterd, ik vind 'm niet zo. Saai zelfs eigenlijk. Ik werd niet zo 'gepakt' door de nummers zoals dat bij de oude liedjes wel gebeurde. Zul je zien dat ze bij hun optreden het nieuwe album gaan uitvoeren...
  Moderator woensdag 18 april 2012 @ 23:02:41 #87
pi_110512693
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2012 21:42 schreef Faerie het volgende:
Ik heb een nieuwe liefde: www.birp.fm
Alleen maar indie playlists, online te beluisteren en te downloaden. O+

Zo heb ik deze ontdekt:

I like!
Die playlists check ik ook wel eens. Enige jammere is dat er natuurlijk heel erg veel nummers zijn, waarvan ook veel nummers gewoon bagger zijn. Pareltjes vinden is soms wat lastig.
pi_110527772
Gewoon goed zoeken ;).

vrijdag 20 april 2012 @ 11:50:44 #89
13973 ranja
image means nothing
pi_110569672
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 april 2012 11:50 schreef ranja het volgende:
nieuw album, volledig te horen op spotify
Goeie!
AFCA | Celtic FC | Nottingham Forrest FC | Last.fm
George St. Pierre, Lance Armstrong, Kanye West, Steven Gerrard, Mark Cavendish, Wanderlei Silva, Calvin Harris _O_
pi_110574418
Om ranja blij te maken (en iedereen die er naar luistert), een Nederlands gezelschap wat me heel erg kan bekoren op het moment:

pi_110623976
Zit nu naar Andrew Bird te luisteren. Jezus, wat een mooie plaat,zeg!
pi_110624332
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2012 10:37 schreef cafca het volgende:
Zit nu naar Andrew Bird te luisteren. Jezus, wat een mooie plaat,zeg!
Meer van hetzelfde maar wel weer erg goed ja :Y
pi_110626215
Ja, al krijg ik wel de indruk dat hij goed naar Fleet Foxes en Mumford &Sons enzo geluisterd heeft. Op zich niks mis mee, verder.

Verder nog weinig nieuwe platen geluisterd ditjaar. Wat heb ik gemist?
pi_110628761
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2012 12:22 schreef cafca het volgende:
Ja, al krijg ik wel de indruk dat hij goed naar Fleet Foxes en Mumford &Sons enzo geluisterd heeft. Op zich niks mis mee, verder.

Andrew Bird was toch wel wat eerder bezig dan die artiesten die jij noemt :P

Je hebt Anais Mitchell gemist, en Patrick Watson. En nog wel wat, kijk eens in het jaarlijstjes topic :)
pi_110628897
Ja tuurlijk, maar ik bedoel dat hij voor zijn laatste album goed naar die bands heeft geluisterd. Patrick Watson ken ik niet, zal ik eens opzoeken.
  zondag 22 april 2012 @ 13:49:52 #97
13973 ranja
image means nothing
pi_110628931
quote:
1s.gif Op zondag 22 april 2012 13:45 schreef Norrage het volgende:
En nog wel wat, kijk eens in het jaarlijstjes topic :)
doe er dan meteen een link bij ;)

pi_110629042
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2012 13:49 schreef ranja het volgende:

[..]

doe er dan meteen een link bij ;)

Ik zit op telefoon, copypasten gaat niet zo makkelijk :)

Django Django is trouwens ook geniaal.
  zondag 22 april 2012 @ 13:54:34 #99
13973 ranja
image means nothing
pi_110629128
quote:
1s.gif Op zondag 22 april 2012 13:52 schreef Norrage het volgende:

Die staan op Lowlands he? Ken ze niet maar als jij ze zo goed vind ga ik toch twijfelen of dat nodig is.

edit: en dan toch even luisteren he 8)7 wie heeft nou weer bedacht dat dit moet doorbreken in plaats van tig wél goede bands...
pi_110629358
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2012 13:54 schreef ranja het volgende:

[..]

Die staan op Lowlands he? Ken ze niet maar als jij ze zo goed vind ga ik toch twijfelen of dat nodig is.

_O-
pi_110629395
quote:

[..]

edit: en dan toch even luisteren he 8)7 wie heeft nou weer bedacht dat dit moet doorbreken in plaats van tig wél goede bands...
Tsja, afgezien van wat zangeressen komt onze smaak niet echt overeen :D maar dit wordt de hype band van 2012, das wel duidelijk...
  zondag 22 april 2012 @ 14:01:26 #102
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_110629448
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2012 12:22 schreef cafca het volgende:

Alabama Shakes

En de solo-EP van Daniel Rossen, van Grizzly Bear en The Department of Eagles, wordt opvallend weinig genoemd.
pi_110634396
quote:

[..]

Live is het wel echt geniaal, 2x zo hard, snel en psychedelisch als op de redelijk tamme plaat.
http://3voor12.vpro.nl/lu(...)rogram.13724793.html
Maar ik kan me voorstellen dat het niet aan jou besteed is ;)
  zondag 22 april 2012 @ 16:13:38 #104
267549 n00biedoobiedoo
Speaking In Thongs
pi_110635520
Hoe weet je dat nou weer? Je was er niet eens naar toe :P
pi_110638817
quote:
12s.gif Op zondag 22 april 2012 16:13 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Hoe weet je dat nou weer? Je was er niet eens naar toe :P
Daarom post ik die link lieve schat, ik hoor het op de 3voor12 website ;) . En vind het jammer dat ik het gemist heb. Maar Watson was ook wat waard :)
pi_110664954
De EP van Daniel Rossen is mooi inderdaad. Verder kijk ik uit naar de nieuwe van Lower Dens.
Aldus.
pi_110701977
pi_110719257
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 00:51 schreef Arn0 het volgende:
Ik luister nu pas, maar het is inderdaad fijn zeg _O_
pi_110728248
quote:
14s.gif Op maandag 23 april 2012 10:08 schreef Z het volgende:
De EP van Daniel Rossen is mooi inderdaad. Verder kijk ik uit naar de nieuwe van Lower Dens.
Lower Dens vond ik echt geen ruk aan. Die dromerige sloomheid is niet mijn ding blijkbaar :N
  dinsdag 24 april 2012 @ 18:12:19 #110
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_110730850
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 14:16 schreef Norrage het volgende:

[..]

Ik luister nu pas, maar het is inderdaad fijn zeg _O_
over iemand gesproken waarbij alles hetzelfde klinkt. ;) Als je die liedjes in een playlist tussen White Stripes liedjes zou zetten, zou ik niet weten welke de nieuwe zijn. Sowieso zou ik dan niet kunnen raden welk nummer van welk album is. Het is allemaal best lekker, maar het lijkt allemaal zo op elkaar.
pi_110730905
quote:
16s.gif Op dinsdag 24 april 2012 18:12 schreef Lonewolf2003 het volgende:

[..]

over iemand gesproken waarbij alles hetzelfde klinkt. ;) Als je die liedjes in een playlist tussen White Stripes liedjes zou zetten, zou ik niet weten welke de nieuwe zijn. Sowieso zou ik dan niet kunnen raden welk nummer van welk album is. Het is allemaal best lekker, maar het lijkt allemaal zo op elkaar.
hmm ik weet niet, ik vind het wel enigszins nieuwer klinken. Maar het is gewoon een hele karakteristieke sound :D
  dinsdag 24 april 2012 @ 18:20:45 #112
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_110731155
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 18:13 schreef Norrage het volgende:

[..]

hmm ik weet niet, ik vind het wel enigszins nieuwer klinken. Maar het is gewoon een hele karakteristieke sound :D
Dat is het zeker. Je herkent het wel altijd meteen.
  Moderator dinsdag 24 april 2012 @ 19:55:37 #113
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_110735465
quote:
1s.gif Op zondag 22 april 2012 13:52 schreef Norrage het volgende:

[..]

Hail Bop en Default. _O_ Helaas tijdens Motel Mozaique tegelijk met Patrick Watson.
pi_110745312
Even voor de mensen die geen tvp in het Jools topic hebben: straks bij jools op BBC (23.00):

quote:
Joining Jools on show is Detroit's own contemporary bluesman Jack White, who returns to the studio having been before as one half of White Stripes and a member of both The Raconteurs and The Dead Weather. He performs tracks from his solo debut Blunderbuss.

Norah Jones returns to the show to play selections from her new Danger Mouse produced album Little Broken Hearts.

From Athens GA, come hotly tipped four-piece Alabama Shakes with a firin' blend of hard rock, blues and soul; this is their UK TV debut.

Celebrating 50 years as a legendary Irish folk force, The Chieftains perform tracks from their Voice Of Ages album, joined by both Secret Sisters and Carolina Chocolate Drops, and the Drops also play one of their own tunes.

Canadian artist and musician Grimes makes her UK television debut with songs from her acclaimed Visions album.
pi_110778965
Interessant!

http://kickingthehabit.nl/2012-04-25/hear-hear-alt-j-

De band Alt-J. Ik vind die omschrijvingen van kickingthehabit wel passend haha, tripfolk :) Veel percussie. Bevalt me wel. Maar weer zo'n band met een irritant stemgeluid. Komen er ooit nog bands met gewoon een normale stem in de media? :/
  woensdag 25 april 2012 @ 19:21:48 #116
13973 ranja
image means nothing
pi_110779445
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 22:16 schreef Norrage het volgende:
Even voor de mensen die geen tvp in het Jools topic hebben: straks bij jools op BBC (23.00):
Ik kijk Jools altijd - dwz als er wat interessants bij zit - op vrijdag, dan laten ze meer songs van dezelfde artiesten zien. Dinsdag is eigenlijk maar een samenvatting
pi_110779973
quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2012 19:21 schreef ranja het volgende:

[..]

Ik kijk Jools altijd - dwz als er wat interessants bij zit - op vrijdag, dan laten ze meer songs van dezelfde artiesten zien. Dinsdag is eigenlijk maar een samenvatting
Ja daar kwam ik gister ook weer achter :D
Maar vrijdag ben ik er nooit op dat tijdstip, en het is heel laat :P
  woensdag 25 april 2012 @ 20:46:55 #118
13973 ranja
image means nothing
pi_110784693
Daar heb ik een hdd recorder voor :)
pi_110788064
Gaaf dat Grimes ook kwam, zit t nu even op youtube na te kijken :P
pi_110859161
Wat is het met bands en het live integraal spelen van hele albums tegenwoordig? Snoop Dogg begon hiermee geloof ik, en nu doet werkelijk elke band het....

En Grimes bij Jools was geniaal :D
pi_111016533
Funeral Suits - All those friendly people vind ik op dit moment echt helemaal geweldig.

Net als We where promised jetpacks - It's thunder, it's lightening

<3
Hier had uw advertentie kunnen staan!
pi_111016597
Die laatste is al wat ouder btw.
  Moderator dinsdag 1 mei 2012 @ 22:07:42 #123
pi_111016747
We Were Promised Jetpacks is sowieso een tof bandje.
pi_111017084
Ze zijn 30 juni in Nederland, op festival de Beschaving. Erg leuk festival in de botanische tuinen in Utrecht.
pi_111041041
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 22:03 schreef Hamsik het volgende:
Funeral Suits - All those friendly people vind ik op dit moment echt helemaal geweldig.

Net als We where promised jetpacks - It's thunder, it's lightening

<3
Funeral Suits kende ik nog niet, het klinkt wel lekker! Zo meteen maar eens wat van downloaden dan.
pi_111041316
Kennen we Father John Misty al? J. Tillman van the Fleetfoxes met zijn nieuwe band album.

pi_111078791
Ook hier ff, Calexico naar Paradiso *O*
  donderdag 3 mei 2012 @ 12:58:15 #128
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_111080849
Neem aan dat alle liefhebbers van lieve indieliedjes in de beste Belle & Sebastian traditie al naar Europe van Allo Darlin' hebben geluisterd. :)
pi_111083732
Ontdek nu pas hoe tof Tune-Yards eigenlijk is. Iemand wat vergelijkbare artiesten? Ik kan er weinig bij bedenken..
pi_111083804
Is er hier een mede Barcelonafan (of sowieso Barcelona kent)? Het nieuwe album al eens kunnen beluisteren?
  Moderator donderdag 3 mei 2012 @ 14:23:04 #131
pi_111084388
Barcelona ken ik wel, nieuwe album nog niet naar geluisterd.
  donderdag 3 mei 2012 @ 14:24:27 #132
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_111084441
Ik ken wel een band I'm from Barcelona ;)
pi_111086374
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 15:27 schreef Norrage het volgende:
Kennen we Father John Misty al? J. Tillman van the Fleetfoxes met zijn nieuwe band album.

Jaaa! Ze komen 4 juni in Ekko in Utrecht :)
pi_111087102
quote:
3s.gif Op donderdag 3 mei 2012 14:24 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Ik ken wel een band I'm from Barcelona ;)
  Moderator donderdag 3 mei 2012 @ 15:30:23 #135
pi_111087445
pi_111095956
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 15:07 schreef skagtrendy het volgende:

[..]

Jaaa! Ze komen 4 juni in Ekko in Utrecht :)
Inderdaad, dat pakte mijn aandacht. Denk dat ik wel ff langs ga voor 12.50 :)
pi_111097594
quote:
17s.gif Op donderdag 3 mei 2012 12:58 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Neem aan dat alle liefhebbers van lieve indieliedjes in de beste Belle & Sebastian traditie al naar Europe van Allo Darlin' hebben geluisterd. :)
Nee? Kben benieuwd..!
pi_111175901
Nieuwe Here We Go Magic op de luisterpaal, ik vind het wel mooi!

Voor de mensen die ze nog niet kennen: Beetje een psychedelische band met leuke langgerekte nummers met leuke hoekige gitaar-lijntjes! :)
pi_111247371
Into the trees (full album) by one little plane

Heel mooi!
One Little Plane
Into The Trees
TEXT014

1. She was out in the water
2. Nothing has changed
3. Paper planes
4. It's alright
5. Hold you down
6. Bloom
7. If you ask
8. Simmer down simmer
9. I know
10. Synthesizer

Written by Kathryn Bint
Copyright control
Produced by Kieran Hebden

Recorded by David Wrench at Bryn Derwen Studios except tracks 4 and 6 recorded by Kieran Hebden.
Mixed by David Wrench and Kieran Hebden at Miloco Studios.

Kathryn Bint - Vocals, Guitars, Keyboards
Lucy Jamieson - Drums and Percussion
Henry Scowcroft - Guitars
Colin Greenwood - Bass
Kieran Hebden - Guitars
Tallulah Hebden - Womb vibrations
  dinsdag 8 mei 2012 @ 14:10:00 #140
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_111288236
Nieuwe Beach House op de luisterpaal *O*
  Moderator dinsdag 8 mei 2012 @ 14:11:05 #141
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_111288283
quote:
14s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 14:10 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Nieuwe Beach House op de luisterpaal *O*
Klinkt erg goed, ze zetten de lijn door van het vorige album. Iets minder dromerig misschien.
  dinsdag 8 mei 2012 @ 14:12:05 #142
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_111288329
Zit hem nu net te luisteren. Begint iig weer prachtig.
pi_111288527
Het eerste nummer is wel meteen het hoogtepunt maar niettemin een mooie plaat.
Aldus.
  Moderator dinsdag 8 mei 2012 @ 14:28:54 #144
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_111288995
Overigens is het album van Beach House het enige goede album wat op dit moment op de Luisterpaal staat. Er staat de laatste maanden een hoop 'slechte' en niet noemenswaardige muziek op. Jammer. :{
pi_111289207
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 14:28 schreef Slobeend het volgende:
Overigens is het album van Beach House het enige goede album wat op dit moment op de Luisterpaal staat. Er staat de laatste maanden een hoop 'slechte' en niet noemenswaardige muziek op. Jammer. :{
Inderdaad....waardeloos de luisterpaal nu, vergeleken met amper een maandje terug waarbij het echt _O_ _O_

Straks ff Beach House luisteren, ik had hem nog niet :D
  dinsdag 8 mei 2012 @ 14:37:10 #146
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_111289268
Loudon Wainwright III stond anders laatst ook wel op de luisterpaal. En dat is een prima plaat. Evenals die van Ben Caplan
pi_111289322
quote:
6s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 14:37 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Loudon Wainwright III stond anders laatst ook wel op de luisterpaal. En dat is een prima plaat. Evenals die van Ben Caplan
Pff daar noem je er twee....
  dinsdag 8 mei 2012 @ 14:39:18 #148
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_111289349
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 14:38 schreef Norrage het volgende:

[..]

Pff daar noem je er twee....
:? is dat positief of negatief?
  Moderator dinsdag 8 mei 2012 @ 14:41:34 #149
pi_111289435
Die van Ben Caplan vond ik ook wel vet.
pi_111290887
quote:
12s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 14:39 schreef Lonewolf2003 het volgende:

[..]

:? is dat positief of negatief?
Niet bepaald positief, maar ook niet zo heel negatief hoor. Maar van die volledig neutrale, totaal niet speciale, albums. Alhoewel ik die van Caplan niet echt ken, heb vooral wat van zijn live-dingen gehoord van Motel Mozaique en daar viel ik bij in slaap :P
  dinsdag 8 mei 2012 @ 15:22:00 #151
13973 ranja
image means nothing
pi_111291036
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 14:28 schreef Slobeend het volgende:
behalve Drive Like Maria, Bombay Show Pig, Norah Jones, Lissy Trullie, Katzenjammer (ok album van vorig jaar) dan...

BSP blijkbaar alweer er af
pi_111291074
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 15:22 schreef ranja het volgende:

[..]

behalve Drive Like Maria, Bombay Show Pig, Norah Jones, Lissy Trullie, Katzenjammer (ok album van vorig jaar) dan...

Jij en Norah jones? _O-
Ohja, ze is een vrouw :D
  dinsdag 8 mei 2012 @ 15:23:27 #153
13973 ranja
image means nothing
pi_111291085
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 15:22 schreef Norrage het volgende:

Jij en Norah jones? _O-
Dit album klinkt wel ok vind ik. Eindelijk.
pi_111291194
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 15:23 schreef ranja het volgende:

[..]

Ik vond haar bij Jools ook wel aardig ja :)
  dinsdag 8 mei 2012 @ 15:30:06 #155
13973 ranja
image means nothing
pi_111291321
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 15:26 schreef Norrage het volgende:
Ik vond haar bij Jools ook wel aardig ja :)
Ze is altijd wel aardig maar nu haar muziek ook ;)

Nee, serieus, ze was het altijd 'net niet' voor mij. Wel potentieel maar net teveel de verkeerde kant op. Nu komt er eindelijk uit waar ik altijd op hoopte, al is het nog lang geen album van het jaar, ook weer niet overdrijven...
pi_111293270
Die Beach House is fijn zeg, vooral die opener ja :Y :)
  dinsdag 8 mei 2012 @ 16:57:49 #157
17328 methodmich
Nummer 10
pi_111294874
Andere mensen ook Acousmatic Sorcery van Willis Earl Beal al beluisterd? Een bijzondere plaat met een bijzonder verhaal. Afgewezen voor het leger, ging reizen en maakte nummers om zijn depressies te beteugelen. Zijn muziek deelde hij uit aan willekeurige mensen op straat. Lo-fi opgenomen op tapedeck en bestaand uit een mengelmoes van rammelende rock & roll, blues, rap en spoken word.

Zie ook www.willisearlbeal.com
www.thuisuiteten.nl
  dinsdag 8 mei 2012 @ 20:37:19 #158
13973 ranja
image means nothing
pi_111305313

De nieuwe van Best Coast is te streamen via npr
pi_111305461
Magnetic North al beluisterd?

Verder kijk ik uit naar de nieuwe Langhorne Slim :9
pi_111305585
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 15:22 schreef ranja het volgende:

[..]

Drive Like Maria is anders een behoorlijk allegaartje.. ene oor in, andere uit :{
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 16:57 schreef methodmich het volgende:
Andere mensen ook Acousmatic Sorcery van Willis Earl Beal al beluisterd? Een bijzondere plaat met een bijzonder verhaal. Afgewezen voor het leger, ging reizen en maakte nummers om zijn depressies te beteugelen. Zijn muziek deelde hij uit aan willekeurige mensen op straat. Lo-fi opgenomen op tapedeck en bestaand uit een mengelmoes van rammelende rock & roll, blues, rap en spoken word.

Beluisterd, vind het verhaal mooier dan de plaat. Maar Lo-Fi is nooit echt mijn ding geweest dus ik ben niet de beste beoordelaar in deze :)
  dinsdag 8 mei 2012 @ 20:58:39 #161
157465 kciR
Heeft geen ondertitel
pi_111306613
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 15:23 schreef ranja het volgende:

[..]

Ja, dat vond ik ook. Vond het eerder niets echt interessant genoeg. Maar had deze maar aangezet omdat er niet veel speciaals op de luisterpaal stond. Toch erg leuk :)
(Maar het voelt toch als een soort guilty pleasure ;) ).

Dat album van Damon Albarn vind ik trouwens ook nog wel leuk, al is opera niet mijn ding, maar dit is wel aardig in balans. Net als dat ik de opera bij Kyteman wel vol kan houden.
pi_111310098
Beach House dus een erg leuk album. En het wordt goed gehyped en het lijkt me alsof dit zo ongeveer de grootste release is van de maand, ook meteen 3voor12 album van de week.Dan vraag ik me altijd af bij van die alternatieve muziek waarom dit dan wel zo populair wordt?? Het lijkt me toch relatief ontoegankelijk, maar dit gaat er dan wel bij iedereen in als zoete koek...Vooral in de Nederlandse muziek-scene valt dit me wel vaker op. Komt het omdat bepaalde muziek gewoon meer geplugt wordt dan andere? Komt het omdat iedereen maar achter de massa aanloopt?

Hetzelfde heb ik met een band als Django Django, zo'n Of Monsters and Men bandje...ik kan nog wel even doorgaan. Er zijn zoveel bands in hetzelfde genre die vele malen beter zijn, kwalitatief en muzikaal, maar dat breekt dan niet door...

[ Bericht 4% gewijzigd door Norrage op 08-05-2012 22:13:23 ]
  dinsdag 8 mei 2012 @ 22:12:17 #163
13973 ranja
image means nothing
pi_111310959
Dat is ook mijn grote frustratie inderdaad :) Als ik naar een jaarlijst kijk van een of ander blad of zelfs Plato of 3voor12 vraag ik me altijd af waarom er zo weinig albums instaan die ik gekocht heb...
pi_111316210
Dat komt gewoon omdat jij het beter weet dan al die bladen of websites ;)
pi_111316447
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 23:47 schreef cafca het volgende:
Dat komt gewoon omdat jij het beter weet dan al die bladen of websites ;)
Maar geldt dat niet voor ons allemaal? Zijn wij hier gewoon niet representatief ofzo? Want ook op musicmeter ofzo kan ik me echt ergeren aan de rotatielijst, om maar wat te noemen...pff...Nederland meeloopvolg. Maar misschien ben ik nu een beetje hipster aan het praten ofzo, of moeten we het dan maar "fok!-ster" noemen ;)
pi_111317596
Het is toch niet meer dan logisch dat de best geplugde platen hoog in een rotatielijst komen. Als je 5x te horen krijgt dat een album leuk is ga je dat eerder proberen dan een album waar je nog nooit van gehoord hebt. Of dat dan ook daadwerkelijk de betere plaat is zul je zelf uit moeten maken, maar het proberen is al een hele belangrijke stap.

Als iedereen zonder enige inbreng van buitenaf zijn platen zou gaan zoeken krijg je een hele versplinterde situatie waar mensen denk ik eerder slechter dan beter van worden. Als je al van een plaat gehoord hebt weet je immers ook wel een beetje of het je dingen is. Een album bestempeld als Progrock of Instrumental is bijvoorbeeld niet mijn ding, dat weet ik van tevoren. Dat scheelt een hoop tijd, als je ziet hoeveel platen er per maand uitkomen :P
pi_111317748
Dat (nieuwe) album van Pond is ook lekker zeg (met leden van Tame Impala), zondag ga ik ze zien in Groningen. :P
  woensdag 9 mei 2012 @ 09:23:35 #168
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_111323455
Nederland is gewoon idd een meeloopvolk. Dat bijvoorbeeld Beach House nu een (terechte) hype is, komt (denk ik) omdat die vorige plaat (en de andere twee) heel goed werden ontvangen door de internationale/Amerikaanse critici. En als dat gebeurt dan gaan de Nederlandse critici en mensen als Giel het ook draaien.Dat zijn ook gewoon ontzettende volgers. Dus dan wordt de nieuwste plaat snel een hype, omdat ze in Nederland dit keer niet achter de rest willen aanlopen, maar er ook bij willen horen. ;)
Verder is het natuurlijk ook gewoon een goede plaat.

Wat dat betreft zijn wij hier wel een uitzondering, ontzettend hipster :P denk ik. De meeste mensen willen idd gewoon horen wat leuke platen zijn van anderen en gaan die dan luisteren. Omdat ze geen tijd en/of zin hebben om zelf alles uit te gaan zoeken en proberen. Als je tegenwoordig alles zelf wilt bijhouden heb je daar een dagtaak aan. ;)

En dan heb je nog mensen als ranja, die gewoon een heel bijzondere persoonlijke smaak hebben, zelfs voor dit topic. Dan kan het je toch niet meer verbazen dat de rest van de massa andere platen koopt. ;)

[ Bericht 4% gewijzigd door Lonewolf2003 op 09-05-2012 09:35:20 ]
pi_111325387
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 20:37 schreef ranja het volgende:
[ afbeelding ]
De nieuwe van Best Coast is te streamen via npr
Absolute heldenplaat! Ik heb het vorige album helemaal grijs gedraaid, erg leuke band!
pi_111337972
Wie vindt dat Kindness album nog meer heel mooi? :D Heerlijk!
  woensdag 9 mei 2012 @ 16:23:01 #171
13973 ranja
image means nothing
pi_111338889
Ik heb net dat album van Beach House geluisterd op de Luisterpaal. Best aardig maar tussen soortgenoten als The Xx en Be Forest niet echt bijzonder. Wel bijzonder dat net als 2 jaar geleden Beach House en Best Coast zo'n beetje tegelijk een album uitbrengen, goed voor de verwarring.
Maar doe mij dus maar Best Coast.
pi_111339132
Ik heb dat vorige album van Beach House wel echt veel geluisterd
  woensdag 9 mei 2012 @ 16:30:17 #173
96116 ralfseltje
Sitting on a cornflake
pi_111339183
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2012 16:28 schreef Maisnon het volgende:
Ik heb dat vorige album van Beach House wel echt veel geluisterd
Die was echt fantastisch
pi_111339205
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 16:57 schreef methodmich het volgende:

Die man heeft echt zo veel uitstraling enzo als ie zingt, maar toen ik uiteindelijk er gewoon naar ging luisteren was ik er nog niet super enthousiast over, misschien was ik door zn act overrompeld :D
pi_111339307
Best Coast klinkt weer leuk trouwens :D

Er zijn vast mensen hier trouwens die Sweet Heart, Sweet Light van Spiritualized wel kunnen waarderen :P ik kwam het natuurlijk via jawel, Pitchfork tegen, maar ik vond het op het eerste gehoor een beetje te rommelig naar mijn smaak. Ze werden alleen wel erg geprezen daar, dus er zijn vast mensen hier dus die er blij van worden :)

[ Bericht 22% gewijzigd door Maisnon op 09-05-2012 16:40:41 ]
  woensdag 9 mei 2012 @ 16:38:09 #176
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_111339472
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2012 16:33 schreef Maisnon het volgende:

Er zijn vast mensen hier trouwens die Sweet Heart, Sweet Light van Spiritualized wel kunnen waarderen :P ik kwam het natuurlijk via jawel, Pitchfork tegen, maar ik vond het op het eerste gehoor een beetje te rommelig naar mijn smaak. Ze werden alleen wel erg geprezen daar, dus er zijn vast mensen hier dus die er blij van worden :)
Leuke plaat idd. :)
pi_111339597
Ik maak er wel een nieuwe post van :P

Niki And The Dove, ik vond het tof na een single van een tijd terug, the Fox. Er waren al EP's maar nu dus een album, hier kan je het luisteren:

http://www.nme.com/news/niki-and-the-dove/63671

Het is eigenlijk wel electropop maar sommige nummers zitten wel lekker in elkaar. The Fox is dus een goeie om te luisteren :)

pi_111342987
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2012 16:33 schreef Maisnon het volgende:

Ik vind die Spiritualized niks, ik kwam er niet doorheen. Misschien nog eens een keertje luisteren.

Best Coast ook maar proberen, en ik heb idd hetzelfde als Ranja...Ik haalde destijds ook best coast en beach house permanent door elkaar :D
pi_111343062
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2012 18:01 schreef Norrage het volgende:

[..]

Ik vind die Spiritualized niks, ik kwam er niet doorheen. Misschien nog eens een keertje luisteren.

Best Coast ook maar proberen, en ik heb idd hetzelfde als Ranja...Ik haalde destijds ook best coast en beach house permanent door elkaar :D
Je krijgt wel een cadeautje als je Spiritualized volhoudt. Vindt het album zelf ook niet leuk maar het laatste nummer is wel echt een pareltje :)
  woensdag 9 mei 2012 @ 18:07:36 #180
13973 ranja
image means nothing
pi_111343193
Ik heb die van Spiritualized een poosje geleden eens beluisterd maar vond 'm wisselvallig. Staan wel wat goed, spacey, nummers op maar ook een hoop wat maar wat voortdreutelt...
Nou heb ik nooit veel met die band gehad trouwens, voorganger Spacemen 3 daarentegen heeft wel z'n goede dingen... weet nog de eerste keer dat ik deze hoorde:
pi_111346356
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 22:12 schreef ranja het volgende:
Dat is ook mijn grote frustratie inderdaad :) Als ik naar een jaarlijst kijk van een of ander blad of zelfs Plato of 3voor12 vraag ik me altijd af waarom er zo weinig albums instaan die ik gekocht heb...
Dat is toch niet zo gek? Die lijsten zijn ook maar een soort gemiddelde en zijn ook weer niet altijd even spannend.

Ik denk dat de meeste mensen die hier posten wel een bepaalde vaste smaak hebben en daar valt het grootste deel van de bands in die lijstjes niet onder denk ik.

Zelf kom ik de meeste albums die ik koop vooral tegen in de individuele lijstjes, waar later die eindlijst van gemaakt is. En dan zijn ze vaak te weinig genoemd om hoog te eindigen.
www.thuisuiteten.nl
pi_111351244
Ik kom mijn favoriete albums vaak tegen in de jaarlijstjes, zeker die van 3voor12 en plato. Ik ben gewoon hipster2. Zo hipster dat het weer mainstream is 8-)
pi_111356239
Hoe fijn is die plaat van Kindness _O_

pi_111366674
Nieuwe Deer Tick, :o wat een andere sound! Bevalt me wel :D
pi_111385932
Als er hier wat mensen zijn die mij ergens mee willen helpen, ben ik ze eeuwig dankbaar.

Klein onderzoekje, duurt ongeveer vijf minuten om in te vullen. Gewoon even over je favoriete festivalervaringen lullen :s)

klikkerdeklik

PS: geen commerciėle doeleinden.
pi_111424723
Nieuwe album van Best Coast streamt hier. Ik vind het een erg lekker album, luchtig en toegankelijk :Y
  vrijdag 11 mei 2012 @ 17:00:14 #187
13973 ranja
image means nothing
pi_111426045
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2012 16:27 schreef Bol_Wan het volgende:
Nieuwe album van Best Coast streamt hier. Ik vind het een erg lekker album, luchtig en toegankelijk :Y
Had ik dinsdag al gepost, maar geeft niet ;)
pi_111431467
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2012 17:00 schreef ranja het volgende:

[..]

Had ik dinsdag al gepost, maar geeft niet ;)
:o o sorry. compleet overheen gekeken :)
pi_111506550
Wauw, de nieuwe Mount Eerie is mooi. Misschien nog wel mooier dan Wind's Poem.

pi_111509911
O
quote:
0s.gif Op zondag 13 mei 2012 20:41 schreef On het volgende:
Wauw, de nieuwe Mount Eerie is mooi. Misschien nog wel mooier dan Wind's Poem.

ooh een nieuwe Mount Eerie O+
Dat gaan we checken :)

Trouwens ook de nieuwe Absynthe Minded op de luisterpaal. Nog niet geluisterd, maar het is altijd fijn om hun muziek te luisteren ^O^
pi_111513332
Ik ga Absynthe Minded volgende week zien bij het jaarfeest van mijn bijbaantje. :)
pi_111523487
Beach House BNM op Pitchfork. Just so you know the hype is rising! :P
  maandag 14 mei 2012 @ 12:03:13 #194
96116 ralfseltje
Sitting on a cornflake
pi_111527919
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2012 12:03 schreef ralfseltje het volgende:
Potverdorie wat is Pond goed.
:Y
  maandag 14 mei 2012 @ 12:10:16 #196
96116 ralfseltje
Sitting on a cornflake
pi_111528110
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2012 12:04 schreef MCH het volgende:

[..]

Ook live gezien? Wat een band, zou me niks verbazen als die over een paar jaar met een nieuwe plaat een soort Deerhunter status krijgen.
pi_111528150
wat is Pond en ga ik dat leuk vinden? :)
pi_111528214
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2012 12:11 schreef Norrage het volgende:
Ja, hobbybandje van leden van Tame Impala. Nu in het land.
  maandag 14 mei 2012 @ 12:13:39 #199
96116 ralfseltje
Sitting on a cornflake
pi_111528223
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2012 12:11 schreef Norrage het volgende:
Afgezien van die slappe indiemeuk zijn wij het altijd met elkaar eens geloof ik, dus ja ;)
  maandag 14 mei 2012 @ 12:14:22 #200
96116 ralfseltje
Sitting on a cornflake
pi_111528248
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2012 12:13 schreef MCH het volgende:

[..]

Ja, hobbybandje van leden van Tame Impala. Nu in het land.
Daar doe je ze wel te kort mee, vind het persoonlijk leuker dan Tame Impala.
pi_111528270
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2012 12:10 schreef ralfseltje het volgende:

[..]

Ook live gezien? Wat een band, zou me niks verbazen als die over een paar jaar met een nieuwe plaat een soort Deerhunter status krijgen.
Gisteren.
quote:
7s.gif Op maandag 14 mei 2012 12:14 schreef ralfseltje het volgende:

[..]

Daar doe je ze wel te kort mee, vind het persoonlijk leuker dan Tame Impala.
Ze blazen in ieder geval 10x harder live.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 14-05-2012 12:15:36 ]
  maandag 14 mei 2012 @ 12:16:48 #202
96116 ralfseltje
Sitting on a cornflake
pi_111528324
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2012 12:15 schreef MCH het volgende:

[..]

Gisteren.

[..]

Ze blazen in ieder geval 10x harder live.
Ah cool, ik was er ook gister :)
pi_111528349
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2012 12:16 schreef ralfseltje het volgende:

[..]

Ah cool, ik was er ook gister :)
Dat had ik begrepen. :D
pi_111529575
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2012 12:13 schreef ralfseltje het volgende:

[..]

Afgezien van die slappe indiemeuk zijn wij het altijd met elkaar eens geloof ik, dus ja ;)
Slappe indie-meuk? :P Als het iets met Tame Impala te maken heeft vind ik dit dan toch ook behoorlijke indie. Maar ik ga het eens luisteren.
Ik heb trouwens niks met Tame Impala, dus ben benieuwd.
  maandag 14 mei 2012 @ 13:09:17 #205
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_111529850
Pond ook live gezien zaterdag. Vond het aardig eigenlijk, maar niet zo dat ik meteen de cd ervan ging downloaden de volgende dag.
pi_111529895
Wat was er zaterdag voor iets speciaals dat iedereen bij een nog onbekende band was? :D
pi_111529996
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2012 13:10 schreef Norrage het volgende:
Wat was er zaterdag voor iets speciaals dat iedereen bij een nog onbekende band was? :D
Walk the line festival
  maandag 14 mei 2012 @ 13:15:26 #208
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_111530026
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2012 13:14 schreef MCH het volgende:

[..]

Walk the line festival
pi_111530121
Ik luister nu naar Pond en vind het nu al beter dan Tame Impala ^O^
pi_111530188
Het is niet echt indie, of eigenlijk helemaal niet, maar ik stuiter al een week rond op die essential mix van Rustie.

http://pitchfork.com/reviews/albums/16498-essential-mix/
Aldus.
pi_111530267
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2012 13:10 schreef Norrage het volgende:
Maar ralfseltje en ik waren natuurlijk bij de 'beste club' van het land. :D
  maandag 14 mei 2012 @ 13:24:43 #212
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_111530297
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2012 13:23 schreef MCH het volgende:

[..]

Maar ralfseltje en ik waren natuurlijk bij de 'beste club' van het land. :D
En dat is?
pi_111530319
quote:
2s.gif Op maandag 14 mei 2012 13:24 schreef Lonewolf2003 het volgende:

[..]

En dat is?
:')
pi_111530356

[ Bericht 22% gewijzigd door #ANONIEM op 14-05-2012 13:26:26 ]
  maandag 14 mei 2012 @ 15:05:59 #215
96116 ralfseltje
Sitting on a cornflake
pi_111533919
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2012 13:26 schreef MCH het volgende:
[ afbeelding ]
Idd! Niet weten.... :')

Met wel twintig anderen, even for the record dat wij er écht bij waren.
  maandag 14 mei 2012 @ 15:08:49 #216
96116 ralfseltje
Sitting on a cornflake
pi_111534029
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2012 12:59 schreef Norrage het volgende:

[..]

Slappe indie-meuk? :P

Ik mijd dit topic altijd een beetje, ligt niet aan jou per se hoor ;)
pi_111604632
Kennen jullie Brasstronaut? Een soort spannende jazz-rock band met beetje filmische basis maar vooral heel erg lekker! Een van mijn absolute favoriete bands *O* En ze hebben sinds vandaag een nieuw album uit, met hier een mooie sneak-preview met een briljant opgebouwd nummer!

http://www.feelmybicep.co(...)-%207A%20-%20124.mp3
Het is nu al een van mijn favoriete albums van 2012, en ik heb pas 1 nummer gehoord! :P

En om nog even een oud nummer tentoon te stellen:

pi_111617197
Mensen: Een goede Nederlandse band -> The Cosmic Carnaval. Heerlijke muziek, van (ik geloof) Grote Prijs winnaars (dus bijna per definitie goed *O*). Ze spelen lekkere groovend pop-rock, jaren 70 klinkende, met veel instrumentatie en veel speelvreugde gespeeld muziek. Heb ze anderhalf jaar geleden zien optreden en dat was een groot feest. Nu is eindelijk een album van ze verschenen.
Wat vinden jullie?

:)

[ Bericht 21% gewijzigd door Norrage op 16-05-2012 11:19:26 ]
pi_111618541
Heb er ook maar ff een topic voor gemaakt :P
The Cosmic Carnaval - Grote Prijs winnaars met jaren 70 feel!
  woensdag 16 mei 2012 @ 17:58:42 #220
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_111633066
Dat is inderdaad een heel goede Nederlandse band. :Y
pi_111842001
Jeettje!!! 5 dagen geen post????

Ik vind dit toch elke keer als ik weer een nummer van ze hoor echt een prima band! Ben benieuwd naar hun debuutalbum:

alt-J - Something Good by alt-J
pi_111866098
Ik heb Alt-J al 20x geplugd hier, maar nog niemand heeft ooit gereageerd :D

Toch voor die lurkers die er wellicht toch zijn hier kan je het hele album streamen:
http://www.nme.com/news/alt-j/63906
Erg fijn, favorietje van het jaar vooralsnog :)
pi_111866772
Potdomme die nieuwe Japandroids. Vuurwerk.
  dinsdag 22 mei 2012 @ 10:58:11 #224
283085 TWP
kassalade
pi_111868160
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2012 09:45 schreef Norrage het volgende:

Toch voor die lurkers die er wellicht toch zijn hier kan je het hele album streamen:
Ik lees hier veel mee, maar het was me nog niet opgevallen dat je hem genoemd had. :@ Anders had ik zeker een positieve reactie gepost, want wat een goede band is dit!
  dinsdag 22 mei 2012 @ 11:41:32 #225
346625 DeMessias
I am the one who knocks
pi_111869950
Alt-J was me al lang bekend door Matilda. Met voorsprong mijn album van het jaar* nu.

* Als Of Monsters and Men - My Head Is an Animal als 2011 gezien wordt.

[ Bericht 17% gewijzigd door DeMessias op 22-05-2012 11:55:29 ]
pi_111873114
Het nieuwe album van Best Coast staat op Spotify, ik moet zeggen dat het wederom een puik album is. Lekkere high school drama liedjes *O*
  dinsdag 22 mei 2012 @ 14:05:46 #227
312215 Näsenbar
State of the Art.
pi_111875189
quote:

Wow ik had hier nog nooit van gehoord, maar wat tof is dit :)
Ook leuk dat je de achtergrond informatie van de band zelf bij de nummers op soundcloud kan lezen.
Denk aan het milieu voordat u deze post print.
pi_111875291
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2012 10:09 schreef On het volgende:
Potdomme die nieuwe Japandroids. Vuurwerk.
Japandroids, een band waar ik me nog nooit in verdiept heb. Eens doen? :)

quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2012 14:05 schreef Näsenbar het volgende:

[..]

Wow ik had hier nog nooit van gehoord, maar wat tof is dit :)
Ook leuk dat je de achtergrond informatie van de band zelf bij de nummers op soundcloud kan lezen.
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2012 11:41 schreef DeMessias het volgende:
Alt-J was me al lang bekend door Matilda. Met voorsprong mijn album van het jaar* nu.

quote:
14s.gif Op dinsdag 22 mei 2012 10:58 schreef TWP het volgende:

[..]

Ik lees hier veel mee, maar het was me nog niet opgevallen dat je hem genoemd had. :@ Anders had ik zeker een positieve reactie gepost, want wat een goede band is dit!
Ah dus toch, ik dacht al, die band moet zeker wel bevallen hier :Y
pi_111877812
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2012 14:09 schreef Norrage het volgende:

[..]

Japandroids, een band waar ik me nog nooit in verdiept heb. Eens doen? :)

Zeker weten.
  dinsdag 22 mei 2012 @ 18:33:03 #230
157465 kciR
Heeft geen ondertitel
pi_111886526
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2012 11:41 schreef DeMessias het volgende:

Hoezo zou laatstgenoemde uit 2011 komen? Die is in Nederland pas een maand geleden uitgebracht, dus dat moet prima kunnen :)
  Moderator dinsdag 22 mei 2012 @ 18:40:17 #231
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_111886799
quote:

Heel bijzonder vind ik het nog niet. Misschien moet ik 'em nog wat vaker luisteren.
  dinsdag 22 mei 2012 @ 19:21:20 #232
346625 DeMessias
I am the one who knocks
pi_111888483
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2012 18:33 schreef kciR het volgende:

[..]

Hoezo zou laatstgenoemde uit 2011 komen? Die is in Nederland pas een maand geleden uitgebracht, dus dat moet prima kunnen :)
In thuisland Ijsland is hij uitgekomen in september 2011; wereldwijd is hij pas dit jaar uitgekomen ;)
pi_111889380
Ik ga altijd van Nederland uit, qua releasedata :)

Voor mensen die van mooie songschrijvers houden raad ik Brendon Benson (ex-Raconteur) en Father John Misty (ex-Fleet Fox). Twee mooie, verfijnde albums :)

pi_111900125
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2012 19:36 schreef Bol_Wan het volgende:
Ik ga altijd van Nederland uit, qua releasedata :)

Voor mensen die van mooie songschrijvers houden raad ik Brendon Benson (ex-Raconteur) en Father John Misty (ex-Fleet Fox). Twee mooie, verfijnde albums :)

Father John Misty is erg leuk ja, ga hem ook live zien :)

quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2012 18:40 schreef Slobeend het volgende:

[..]

Heel bijzonder vind ik het nog niet. Misschien moet ik 'em nog wat vaker luisteren.
Echt bijzonder vind ik het niet, wel goed en origineel :) Echte eigen sound.
  woensdag 23 mei 2012 @ 11:40:45 #235
346625 DeMessias
I am the one who knocks
pi_111919377
Summer Heart - About a Feeling is een heerlijk zomers chillplaatje

Daniel Rossen van Grizzly Bear heeft een EP uitgebracht Silent Hour/Golden Mile

woensdag 23 mei 2012 @ 17:28:40 #236
283085 TWP
kassalade
pi_111934487
Nieuwe plaat van Tallest Man On Earth gespot!

[ Bericht 4% gewijzigd door TWP op 23-05-2012 17:41:20 ]
pi_111935263
quote:
0s.gif Op woensdag 23 mei 2012 17:28 schreef TWP het volgende:
Verschrikkelijk!! Vind ik hem altijd. Ben benieuwd deze keer.
pi_111936428
Voorlopig mooiste platen van het jaar:
Bound for glory van Peasant en Orkney: Symphony of the Magnetic North.
pi_111936443
quote:
0s.gif Op woensdag 23 mei 2012 18:17 schreef cafca het volgende:
Voorlopig mooiste platen van het jaar:
Bound for glory van Peasant en Orkney: Symphony of the Magnetic North.
cafcapost=check deze muziek

:D
pi_111937449
quote:
0s.gif Op woensdag 23 mei 2012 17:28 schreef TWP het volgende:
waar? Vind het een van de beste artiesten van deze tijd _O_
  woensdag 23 mei 2012 @ 23:43:29 #241
283085 TWP
kassalade
pi_111954279
quote:
0s.gif Op woensdag 23 mei 2012 17:46 schreef Norrage het volgende:

[..]

Ik ben ook erg benieuwd (ook of jij het dit keer wel aan kan horen trouwens)!

Die stem van hem doet mij altijd wel wat. Z'n vorige plaat heb ik er vaak gedraaid, en staat nu nog steeds regelmatig op.
  woensdag 23 mei 2012 @ 23:44:04 #242
283085 TWP
kassalade
pi_111954316
quote:
0s.gif Op woensdag 23 mei 2012 18:42 schreef Bol_Wan het volgende:

[..]

waar? Vind het een van de beste artiesten van deze tijd _O_
Er komt een PM aan!
pi_111954450
quote:
1s.gif Op woensdag 23 mei 2012 23:43 schreef TWP het volgende:

[..]

Ik ben ook erg benieuwd (ook of jij het dit keer wel aan kan horen trouwens)!

Die stem van hem doet mij altijd wel wat. Z'n vorige plaat heb ik er vaak gedraaid, en staat nu nog steeds regelmatig op.
Ik vind zijn muziek altijd wel mooi maar juist die stem niet, een soort hele neppe Bob Dylan, zonder de autentociteit. Dus als hij misschien net wat anders zingt nu kan ik het wel gaan waarderen :)
pi_111956667
quote:
1s.gif Op woensdag 23 mei 2012 23:44 schreef TWP het volgende:

[..]

Er komt een PM aan!
Top, dank je! ^O^
pi_111962139
Zijn er hier nog mensen die ik kan porren voor een potje plaatjes raden?

Raad de Plaat #15 (On)
  donderdag 24 mei 2012 @ 12:19:54 #246
346625 DeMessias
I am the one who knocks
pi_111965535
Zijn er nog liefhebbers van Team Me? Deze band wordt soms vergeleken met Polyphonic Spree meets Arcade Fire.

Album is van 2011.
  Moderator donderdag 24 mei 2012 @ 12:25:40 #247
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_111965721
quote:
0s.gif Op woensdag 23 mei 2012 17:46 schreef Norrage het volgende:

[..]

Tallest Man on Earth. _O_ Op zo'n verrassing zat ik te wachten.
  donderdag 24 mei 2012 @ 12:35:41 #248
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_111966072
Iemand toevallig nog een kaartje over voor Beach House morgen? :s)

Die nieuwe van de langste man, wil ik ook graag horen.
  donderdag 24 mei 2012 @ 12:40:21 #249
346625 DeMessias
I am the one who knocks
pi_111966231
De nieuwste van de langste man vind je via torrents terug.
  donderdag 24 mei 2012 @ 15:26:11 #250
346625 DeMessias
I am the one who knocks
pi_111972476
Wat is de nieuwe Beach House heerlijk met deze zomerse temperaturen :)
pi_111972817
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2012 15:26 schreef DeMessias het volgende:
pi_112000153
Paar nummers in het album van Tmoe, wat een plaat weer. Snap niet hoe je dit niet authentiek kan vinden Norrage, dit is puur gevoel O+
  donderdag 24 mei 2012 @ 23:38:51 #253
13973 ranja
image means nothing
pi_112000657
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2012 15:26 schreef DeMessias het volgende:
ben je niet in de war met Best Coast? alsof je transistorradio naast je ligt op het strand.
pi_112000955
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2012 23:38 schreef ranja het volgende:

[..]

ben je niet in de war met Best Coast? alsof je transistorradio naast je ligt op het strand.
Die twee zijn echt niet uit elkaar te houden. De namen lijken al verrekes veel op elkaar en dan gaan ze ook nog gezellig beide albums in dezelfde week uitbrengen :')
  donderdag 24 mei 2012 @ 23:59:47 #255
346625 DeMessias
I am the one who knocks
pi_112001763
Nee, ik bedoel Beach House :)
Best Coast heeft ook wel een leuk album.
Die namen zijn idd zeer verwarrend!
pi_112001765
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2012 23:43 schreef Bol_Wan het volgende:

[..]

Die twee zijn echt niet uit elkaar te houden. De namen lijken al verrekes veel op elkaar en dan gaan ze ook nog gezellig beide albums in dezelfde week uitbrengen :')
En zoals ranja geloof ik eerder al opmerkte, net zoals 2 jaar geleden toen ze ook beide tegelijk een album uitbrachten _O-

Maar ik vind Beach House ook prima voor dit weer hoor :D
pi_112002442
Morgen naar Cloud Nothings O+
  vrijdag 25 mei 2012 @ 20:30:00 #258
13973 ranja
image means nothing
pi_112031093
Julia Stone bewijst dat ze best zonder Angus kan op haar soloalbum, op de luisterpaal.
pi_112031581
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2012 00:13 schreef MCH het volgende:
Waar?
Aldus.
  zaterdag 26 mei 2012 @ 12:24:23 #260
96116 ralfseltje
Sitting on a cornflake
pi_112047865
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2012 00:13 schreef MCH het volgende:
Goddomme dat was goed gister
pi_112048008
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 mei 2012 12:24 schreef ralfseltje het volgende:

[..]

Goddomme dat was goed gister
Ja man ^O^
  zaterdag 26 mei 2012 @ 12:58:14 #262
96116 ralfseltje
Sitting on a cornflake
pi_112048579
_O_ Wasted Days _O_ Wat een klassieker nu al, niveau Nothing Ever Happened van Deerhunter.
  zaterdag 26 mei 2012 @ 13:05:57 #263
267549 n00biedoobiedoo
Speaking In Thongs
pi_112048756
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2012 23:59 schreef Norrage het volgende:

[..]

En zoals ranja geloof ik eerder al opmerkte, net zoals 2 jaar geleden toen ze ook beide tegelijk een album uitbrachten _O-

Daar zat toen toch wel ruim een half jaar tussen, hoor. Maar ik had er toen ook wel last van, nu niet meer.
  zaterdag 26 mei 2012 @ 13:08:41 #264
13973 ranja
image means nothing
pi_112048832
quote:
7s.gif Op zaterdag 26 mei 2012 13:05 schreef n00biedoobiedoo het volgende:

Daar zat toen toch wel ruim een half jaar tussen, hoor. Maar ik had er toen ook wel last van, nu niet meer.
Het was ook vooral irritant bij de jaarlijstjes. "oh gaaf, beach house staat er ook in... oh wacht, beach house dus, niet best coast".
pi_112048875
quote:
7s.gif Op zaterdag 26 mei 2012 13:05 schreef n00biedoobiedoo het volgende:

[..]

Ik ontdekte ze toen tegelijk :D
pi_112049016
Hun muziek is wel verschillend, dus ik kan ze nu wel uit elkaar houden.
Album top 100 2024
pi_112164685
Mooie nieuwe plaat van Mount Eerie (Clear Moon).
Aldus.
pi_112168939
quote:
14s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 13:20 schreef Z het volgende:
Zeker weten. En in September komt er gewoon weer 1 die een wat zwaardere/duistere kant van het tweeluik moet weerspiegelen.

De nieuwe Liars is hier te beluisteren:

http://thequietus.com/articles/08920-listen-liars-wixiw
pi_112169120
Ik hoor in deze al wat doom achtige elementen, ben benieuwd naar de opvolger.
Aldus.
  dinsdag 29 mei 2012 @ 19:04:06 #270
346625 DeMessias
I am the one who knocks
pi_112180158
quote:
:Y Die nieuwe van The Tallest Man on Earth spreekt me ook erg aan.
pi_112226392
Even mijn aankopen van 2012 gefotografeerd (wel voornamelijk jazz en weinig indie) *O* (net weer even geshopped bij de Plato). Wilde het graag met jullie delen ;)

En er zitten er nog 4 in de CD-wow verzending :) Nog niet zoveel van 2012. maar ik heb wel Alt-J aangeschaft omdat ze die hadden opstaan in de winkel. Wat een goede plaat hoor...

pi_112226780
Volgens mij heb ik überhaupt nog niks uit 2012, straks maar even kijken wat ik wel heb gekocht.
Album top 100 2024
pi_112226901
Wrecking Ball van Springsteen wel natuurlijk, waarom staat die bij jou er niet bij Norrage?
Album top 100 2024
pi_112227157
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2012 18:12 schreef Felagund het volgende:
Wrecking Ball van Springsteen wel natuurlijk, waarom staat die bij jou er niet bij Norrage?
Ik was er al klaar mee toen ie officieel uitkwam :D (en hij is te duur...ik betaal max 10 euro)
pi_112227268
Bij Cdwow was hij minder dan 10 euro. ;)
Album top 100 2024
pi_112227476
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2012 18:22 schreef Felagund het volgende:
Bij Cdwow was hij minder dan 10 euro. ;)
Ohja, hou het maar bij dat ik toen op het album was uitgekeken...
Sowieso heb ik niet eens Bruce albums (wel dvds) van deze eeuw in de kast liggen...BITUSA is de laatste die ik heb.

Mijn foto was trouwens incorrect, ik miste nog zo'n 5 cds :D Dit waren gewoon mijn laatste 3 aankopen ofzo.
pi_112232906
Platen van 2012 die ik inmiddels al fysiek in mijn collectie heb zijn:

Swans - We Rose From Your Bed With The Sun In Our Head
JK Flesh - Posthuman
Cate Le Bon - Cyrk
Conan - Monnos
Ufomammut - Oro - Opus Primum
Nate Hall - A Great River
Disappears - Pre Language
* De geremasterde EP's van My Bloody Valentine heb ik ook, ook al is het origineel ouder.

En ik heb de nieuwe Japandroids gereserveerd bij cd wow. :)
pi_112244813
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2012 20:25 schreef On het volgende:
Platen van 2012 die ik inmiddels al fysiek in mijn collectie heb zijn:

Swans - We Rose From Your Bed With The Sun In Our Head
JK Flesh - Posthuman
Cate Le Bon - Cyrk
Conan - Monnos
Ufomammut - Oro - Opus Primum
Nate Hall - A Great River
Disappears - Pre Language
* De geremasterde EP's van My Bloody Valentine heb ik ook, ook al is het origineel ouder.

En ik heb de nieuwe Japandroids gereserveerd bij cd wow. :)
Van 2012 alleen Nederlandse platen eigenlijk. En dan nu Alt-J.

Bart Constant, mensenkinderen, ME, Yori Swart etc :)

Ik moet mijn 2012 collectie eigenlijk nog een beetje pimpen, maar ik koop toch liever alleen cd's als ze lekker goedkoop zijn en/of ik ze echt goed vind en/of bij een concert / als steun voor een onbekende band. En die nieuwe cds zijn toch vaak 17.99 ofzo..veels te duur.
pi_112244908
CD Wow gaat wel lekker hoor. Nieuwe Japandroids ook voor een euro of 9 ge pre-ordered. Krijg je alleen wel vaak zo'n kartonnen klaphoesje.
pi_112244955
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2012 23:21 schreef On het volgende:
CD Wow gaat wel lekker hoor. Nieuwe Japandroids ook voor een euro of 9 ge pre-ordered. Krijg je alleen wel vaak zo'n kartonnen klaphoesje.
Cd Wow is wel fijn ja. Heb er daar dus nog 4 in de wacht staan :)
  woensdag 30 mei 2012 @ 23:24:15 #282
13973 ranja
image means nothing
pi_112245044
Ik bestel de meeste cd's bij play.com. Kost meestal zo'n 12,50 per cd, soms een exclusieve uitgave met bonustracks of dvd ofzo voor 2 of 3 euro meer.. dat is dan nog goedkoper dan de reguliere versie in de winkel.
pi_112245135
Ik heb hier alleen Springsteen - Wrecking Ball uit 2012.

Voor de rest zal ik even een foto uploaden, dat gaat sneller dan typen.
Album top 100 2024
pi_112245189
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2012 23:22 schreef Norrage het volgende:

[..]

Cd Wow is wel fijn ja. Heb er daar dus nog 4 in de wacht staan :)
Ook meestal cdwow hier, nieuwe cd's zijn hier in Duitsland relatief wat goedkoper dan in Nederland, maar merkwaardig genoeg zijn oudere cd's vaak wat duurder. Prijsverlaging is hier niet zo groot.
Album top 100 2024
pi_112245279
Hier ff een update met al mijn aanschaffen van 2012 erin :D

pi_112245328
Idem hier, wel mobiel foto kwaliteit.

Album top 100 2024
pi_112245461
Grappig. Ook ik heb die Flaming Lips cd dit jaar gekocht. :) (Ben er alleen nog niet heel weg van)
pi_112245902
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2012 23:32 schreef On het volgende:
Grappig. Ook ik heb die Flaming Lips cd dit jaar gekocht. :) (Ben er alleen nog niet heel weg van)
Haha, wilde net zeggen bij Fela's foto: leuke Flaming Lips :D

Ik vind het een geniaal album, zet zo'n geweldige sfeer...Helemaal bij wegdromen :)

Ryan Adams en Modest Mouse stonden ook op nog mijn verlanglijst van "oude" albums die ik nog eens moet aanschaffen.
pi_112248433
Ik sla mijn 2012 slag pas in de UK (daar ben ik deze zomer 2x) want daar is het echt goedkoop HMV O+ Fopp O+
  Moderator donderdag 31 mei 2012 @ 09:27:32 #290
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_112253147
SPAM:

Ik heb een subleague in de EK pool van FOK! gemaakt Muziek, speciaal voor Muziekers het ww is FrankZappa

http://sport.fok.nl/ekpool/subleagues/overzicht
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_112272933
Hmm, alle gekochte albums van 2012 op 1 overzichtelijke foto gaat al niet meer lukken denk ik. Albums uit 2012 wil misschien nog wel gaan, zal eens kijken morgen of zo. :)

En vrijwel allemaal gekocht bij Velvet Dordrecht! ^O^
www.thuisuiteten.nl
  donderdag 31 mei 2012 @ 18:47:50 #292
157465 kciR
Heeft geen ondertitel
pi_112274935
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 17:52 schreef methodmich het volgende:
Hmm, alle gekochte albums van 2012 op 1 overzichtelijke foto gaat al niet meer lukken denk ik. Albums uit 2012 wil misschien nog wel gaan, zal eens kijken morgen of zo. :)

En vrijwel allemaal gekocht bij Velvet Dordrecht! ^O^
Ik zag dat er een nieuwe Meindert Talma (& De Rode Kaarten voor de gelegenheid) uit is, een EK album in zijn eigen stijl. Vraag mij niet waarom, maar ik dacht dat dat wel een plaatje voor jou moet zijn..
pi_112283786
quote:
Leuke plaat ja, maar toch wel een tikkeltje saai. Had ik bij de vorige ook. Dan toch liever the Microphones :)
pi_112285064
Hey allmusic is gepimped!

www.allmusic.com

Ik vind het er niet erg overzichtelijker op geworden :{w
pi_112288913
quote:

Ben meer een lurker dan een poster maar hier moet ik toch op reageren.
Bedankt voor deze tip zeg _O_ Zou op dit moment op nr 1 in mn jaarlijstje komen. Voor iedereen dus een aanrader ^O^
pi_112289774
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 22:57 schreef Jacobuspower het volgende:

[..]

Ben meer een lurker dan een poster maar hier moet ik toch op reageren.
Bedankt voor deze tip zeg _O_ Zou op dit moment op nr 1 in mn jaarlijstje komen. Voor iedereen dus een aanrader ^O^
Het is wel een speciale ja, elke keer als ik hem luister ervaar ik hem weer anders...Erg knap, veelzijdig en origineel album :D
pi_112291353
The Jezabells is ook een fijn plaatje, officieel nog van vorig jaar.
Album top 100 2024
pi_112293017
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 23:11 schreef Norrage het volgende:

[..]

Het is wel een speciale ja, elke keer als ik hem luister ervaar ik hem weer anders...Erg knap, veelzijdig en origineel album :D
Bedankt voor de tip nog inderdaad en toevalligerwijs staan ze op Hurricane waar ik in juni heenga *O*
pi_112296092
Vandaag is eindelijk het nieuwe album van the Funeral Suits online! (iTunes) Dikke like!
  vrijdag 1 juni 2012 @ 08:38:14 #300
346625 DeMessias
I am the one who knocks
pi_112296484
En daar is dEUS met alweer een nieuw album, Following Sea. Vanaf vandaag te koop.
  vrijdag 1 juni 2012 @ 09:01:09 #301
157465 kciR
Heeft geen ondertitel
pi_112296780
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 00:21 schreef MCH het volgende:

[..]

Bedankt voor de tip nog inderdaad en toevalligerwijs staan ze op Hurricane waar ik in juni heenga *O*
Ik zag dat ze ook op deBeschaving staan. Die hebben best een leuke line-up voor (de nu verlaagde prijs) van ¤22,50. Met oa Blood Red Shoes, Zulu Winter, Alt-J, Slagsmalsklubben, We Were Promised Jetpacks, Will and the People en nog heel wat Nederlandse bandjes :)

Edit: Oh, laatste post, ik maak wel gelijk een nieuwe..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')