Ik ga hem wat editenquote:
Mjah. Ik post het in dit topic omdat de meeste actieve MUZ mensen hier posten. En ik vind het zeker wel een beetje independent. Kyteman is een artiest die niet schuwt voor commercie, die gewoon helemaal zijn eigen route bepaalt. Zeker dit laatste album met klassieke, opera, hiphop alles invloeden is zo alternatief/experimenteel/onafhankelijk van consensus als maar kan. En er zijn genoeg andere artiesten die geen indie (en hoe je het went of keert, kyteman is gewoon indie, hij brengt alles ook onder eigen beheer uit zover ik weet) zijn die in dit topic (wat ik vooral zie als het centrale muziektopic) worden besproken.quote:Op vrijdag 6 april 2012 13:07 schreef portie het volgende:
Maar hoort de discussie over kyteman wel thuis in het indie topic ? Volgens mij is dat van een heel ander genre. Dat is ook de reden dat ik Kyteman niet volg, niet mijn smaak.
Maar wat versta je zelf dan onder indie, Norrage?quote:maakt het uit? Is dit topic niet gewoon om alle bandjes te bespreken die een zelfstandig topic nooit draaiende kunnen houden?
Ik snap je punt van een DWDD hype band, maar ben het er niet mee eens, want ik vind eigenlijk dat de DWDD er niet eens zoveel aandacht aan besteedt. (het verklaart trouwens wel dat het hier niet behandeld wordt, want als er iets veel wordt uitgekotst in de DWDD topics zijn het vrijwel alle bands die we in dit topic doorgaans besprekenquote:Op vrijdag 6 april 2012 14:37 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Ik ben 30.![]()
Wat ik gehoord en gezien heb van Kyteman (een keer geluisterd op luisterpaal en wat bij DWDD) ben ik niet echt van onder de indruk, daarom dat ik het er niet over heb. Heb het idee dat het dan ook vooral een DWDD-hype band is. En dan verkoop je al snel zalen uit.
Indie zelf is verder idd een heel ruim genre op zichzelf geworden, van folk en singer-songwriter tot electro. Een stroming die zich beter laat definiėren door wat niet (commerciėle pop, metal, echt harde dance muziek e.d.) dan wat wel in het genre past. (Al geldt dat voor de meeste stromingen en is muziek in hokjes stoppen al snel onbegonnen werk imo) Daarom dat de algemene smaak in dit topic soms moeilijk te doorgronden is. Want sommigen neigen meer naar de folk, andere meer naar de gitaarbandjes en andere weer meer naar de electro kant en andere hebben juist dan weer een brede smaak. . Daarom sluit ik me aan bij Bol-Wan:
[..]
Maar wat versta je zelf dan onder indie, Norrage?
Ik vind die grijze massa definitie wel goed inderdaadquote:Op vrijdag 6 april 2012 13:41 schreef Bol_Wan het volgende:
Mijn graadmeter voor Indie is de grijze massa. Dus geen uitersten, zoals snoeiharde dansmuziek of Metal-aanverwante stromingen. Maar volgens mij is dit voor iedereen anders. Denk dat de grootste vraag is: maakt het uit? Is dit topic niet gewoon om alle bandjes te bespreken die een zelfstandig topic nooit draaiende kunnen houden?
Afijn, Kyteman zie ik meer als liveband. Ik luister er in ieder geval geen albums van en kan dat dus ook niet bespreken in het topic. Misschien komt het topic dus wat meer tot leven als het festivalseizoen weer begint (wat dus al bijna is).
Qua leeftijd zit ik hier tegen de ondergrens aan gok ik, ben zelf nog geen 20
Geef eens wat andere voorbeelden dan van de beperkte blik hier, want tot nu toe is je enige argument dat Kyteman hier kennelijk niet zo aanslaat als bij jou en anderen.quote:Op vrijdag 6 april 2012 20:16 schreef Norrage het volgende:
Dit topic is natuurlijk eigenlijk ook al lang niet meer het echte indie topic toch? Zoals gezegd zie ik dit meer als het centrale muziek topic voor mensen die verder kijken dan hun neus lang is.
[..]
Ik snap je punt van een DWDD hype band, maar ben het er niet mee eens, want ik vind eigenlijk dat de DWDD er niet eens zoveel aandacht aan besteedt. (het verklaart trouwens wel dat het hier niet behandeld wordt, want als er iets veel wordt uitgekotst in de DWDD topics zijn het vrijwel alle bands die we in dit topic doorgaans bespreken).
Kyteman is gewoon, okee wel in zijn eigen genre, een briljant genie die lak heeft aan alle muziek-consensus. En als we puur op de definitie van indie afgaan is hij misschien nog wel de grootste indie-artiest van de artiesten die we in dit topic bespreken. Hij heeft een eigen label, hij gaat elk album een andere richting in, experimenteert totdat ie een ons weegt en ontwikkelt zich permanent. Neemt risico's en doet gewoon zijn ding. Dat is mijn definitie van indie.
Ik ben gewoon erg verbaasd dat er op dit forum een echt heel erg beperkte blik bestaat richting muziek.
Om even een vergelijking te maken: Op bijvoorbeeld musicmeter worden doorgaans dezelfde bands (folk, folk en nog eens folk) gehyped als in dit topic (en op dit forum), maar wordt óók Kyteman gehyped (door dezelfde mensen die dezelfde bands hypen als dat wij dat doen). Daardoor is ook bijvoorbeeld mijn verbazing ontstaan. Hoe zit de smaak van de mensen in dit topic en dit forum in elkaar dat Kyteman (serieus, hij is de grootste (alternatieve) artiest die we op dit moment in Nederland hebben rondlopen en dat komt echt niet door DWDD) gewoon niet gewaardeerd of bediscussieerd wordt?
En tsja. Dat zijn albums ook gehyped worden snap ik geen snars van. Live is hij fantastisch maar zijn albums zijn troep. Om even mijn mening over Kyteman op papier te zetten. Verder behoren zijn concerten (en dan niet die van afgelopen woensdag, want ik vind deze klassiek opera jazz hiphop meuk niet veel) tot de besten die ik ooit gezien heb. Fantastische live band met oneindig veel feestvreugde. Ik durf te zeggen dat als hij buitenlands was geweest (amerikaans/engels) hij keihard gehyped (ik gebruik dat verschrikkelijke woord wel vaak he?) zou worden op bijvoorbeeld Pitchfork en de alternatieve indie wereld toch wel behoorlijk zou kunnen domineren (als liveband dan).
Nouja, die beperkte blik is gewoon dat het bijna alleen maar folk-bandjes en van die standaard indiebandjes en zo zijn die hier worden besproken. Maar daar ben ik zelf ook schuldig aan. Op het forum heb je geloof ik nog een goed lopend hiphop topic, en een goed lopend electro/house etc topic...en dan houdt het een beetje op.quote:Op vrijdag 6 april 2012 21:07 schreef Lonewolf2003 het volgende:
[..]
Geef eens wat andere voorbeelden dan van de beperkte blik hier, want tot nu toe is je enige argument dat Kyteman hier kennelijk niet zo aanslaat als bij jou en anderen.
Dat die lekker zijn eigen ding doet en lak heeft aan alles, respecteer ik ook wel in hem. Maar ik vind het nog steeds niet denderend. Misschien dat het live idd wel een geniale band is, dat wil ik best geloven.
Blaudzun vind ik inderdaad in een beetje dezelfde categorie als Kyteman vallen, wat betreft het niveau in waarin het op dit forum niet gewaardeerd wordt. DWDD anyone? Hij er hipster uitziend anyone? Allemaal onterechte redenen waarom ie vaak uitgekotst wordt juist op dit forum.quote:Op vrijdag 6 april 2012 21:08 schreef Breach het volgende:
Mwah, ik ben 25 en mijn muzieksmaak is in de afgelopen 10-12 jaar ook 3 keer enorm veranderd. Nu val ik in de categorie Bon Iver, Beirut, Mumford and Sons etc. Maar 6-7 jaar geleden was ik ontzettend House-muziek fan. En daarvoor was dat dan vooral weer de traditionele 3fm-muziek.
Wat in de media gehyped wordt, hoeft niet altijd goed te zijn. Bovendien heb je hier natuurlijk ook maar een beperkte groep mensen zitten.
En een artiest waarvan ik niet begrijp waarom hij niet alle aandacht krijgt, is Blaudzun. Die is on-Nederlands goed.
Alsik ergens een hekel aan heb is het wel die uitdrukking.quote:
Tsja behalve in dit topic kom ik niet zoveel in MUZ. Dus daar kan ik weinig uitsprak overdoen. Maar met de beperkte blik vind ik het zelf in dit topic wel meevallen. Meeste hier hebben een ruime en open blik. Als ik bijvoorbeeld kijk naar de (half)jaarlijstjes van mensen hier dan zie ik een grote verscheidenheid aan muziek die verder gaat dan wat folk-en standaard indiebandjes.quote:Op vrijdag 6 april 2012 21:15 schreef Norrage het volgende:
[..]
Nouja, die beperkte blik is gewoon dat het bijna alleen maar folk-bandjes en van die standaard indiebandjes en zo zijn die hier worden besproken. Maar daar ben ik zelf ook schuldig aan. Op het forum heb je geloof ik nog een goed lopend hiphop topic, en een goed lopend electro/house etc topic...en dan houdt het een beetje op.
En ik probeer hier Kyteman niet te hypen ofzo. Ik vind het niet erg dat jullie het niet leuk vinden, integendeel...Maar ik ben gewoon nieuwsgierig naar waarom Kyteman hier niet aanslaat en verder overal wel (inclusief andere alternatief georienteerde muziek-sites zoals musicmeter). En zo kan ik nog wel wat andere bandjes opnoemen waarvan ik soms het gevoel hebt dat men die gewoon doorgaans links laat liggen puur omdat het door de DWDD of wat dan ook geplugt wordt...Beetje een ultiem anti-commercieel/succesvolle muziek gedrag op dit forum waar ik me vaak een beetje aan stoor.
Toch vind ik het vaak een erg illustrerende uitdrukking. Ik kan er altijd wel wat meequote:Op vrijdag 6 april 2012 21:39 schreef ranja het volgende:
[..]
Alsik ergens een hekel aan heb is het wel die uitdrukking.
Daarbij vind ik Blaudzun ook verschrikkelijk. Er zijn zo ontzettend veel betere Nederlandse bands...
quote:Op vrijdag 6 april 2012 22:28 schreef Bol_Wan het volgende:
ik heb niet eens een smaak. Ik luister elk genre, als ik het maar goed vind.
Ben zelf een groot fan van obscure Indiebandjes maar ik luister net zo makkelijk naar een DeadMau5 of Skrillex. Zelf Katy Perry en Rihanna vinden zo hun plekjes in mijn playlist. Het leuke (en soms ook minder leuke) aan die topic is dat er gewoon veel geschoten word, en soms is het raak. Het kan een pagina over dezelfde band gaan en vervolgens een pagina met wel 16 verschillende bandjes die allemaal genoemd worden. Het is een beetje het smorgasbord van MUZ, en daar is niks mis mee lijkt me
Ik zal wat vaker roepen dat ik iets onnederlands goed vindquote:Op vrijdag 6 april 2012 22:17 schreef Norrage het volgende:
Toch vind ik het vaak een erg illustrerende uitdrukking. Ik kan er altijd wel wat mee
Die hebben in principe ook hun eigen topic:quote:Op vrijdag 6 april 2012 21:47 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Misschien dat Nederlandse acts hier idd wat minder worden besproken.
Ja dat topic loopt pas stormquote:Op vrijdag 6 april 2012 23:18 schreef ranja het volgende:
[..]
Die hebben in principe ook hun eigen topic:
Nederlandse alternatieve muziek #1
En de nieuwe Patrick Watson. Ik moet het allemaal nog luisteren.quote:Op maandag 9 april 2012 16:13 schreef Bol_Wan het volgende:
Orde van de dag: de nieuwe Spiritualized. Kan me nog niet heel erg boeien. Slotnummer is wel een pareltje
Pff, daar mist een boel zeg.quote:Op dinsdag 10 april 2012 13:53 schreef Norrage het volgende:
Perfect voor dit topic natuurlijk:
De beste Indie-song allertijden:
http://www.paulsdevelopmentservices.nl/oor/
Ja nu niet meer, maar destijds was Radiohead wat mij betreft toch degelijk indie. Van na Kid A staat er dan ook niks meer bij...quote:Op dinsdag 10 april 2012 14:00 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Pff, daar mist een boel zeg.
Zonder lang nadenken maar op deze gestemd
Beach House - Norway
Death Cab for Cutie - Soul Meets Body
Franz Ferdinand - This Fire
Grizzly Bear - Two Weeks
Kings of Convenience - I'd Rather Dance With You
Midlake - Roscoe
Radiohead - Karma Police
The National - Bloodbuzz Ohio
The Postal Service - Such Great Heights
The Strokes - Last Nite
Waarbij Radiohead niet echt aan mijn definitie voor indie voldoet, dus daar had ik eigenlijk niet op moeten stemmen.
Precies. Het klinkt wel leuk, maar bij het 2e nummer heb ik al het gevoel dat ze in herhaling vallen. Maar goed, ik heb dat met al die "nieuwe" retro-soul/rock bands tegenwoordig. Het doet me allemaal helemaal niks. Hetzelfde als die Michael Kiwanuka gast ofzo, klinkt op eerste gehoor heel erg leuk, en dan is het gewoon meer van hetzelfde....quote:Op vrijdag 13 april 2012 10:44 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Nikszeggend inderdaad. Stelt echt niets voor.
Hmm dat wist ik nog nietquote:Op vrijdag 13 april 2012 12:20 schreef Arn0 het volgende:
Hmm, volgens mij komt de hype meer door het feit dat de frontvrouw vorig jaar nog postbode was en nu een gewaardeerde muzikant. Zo een verhaal doet het altijd goed.
quote:Op vrijdag 13 april 2012 10:35 schreef Norrage het volgende:
Ok...De grootste hype van het moment is officieel Alabama Shakes. Wat vinden jullie ervan?
Je hebt de onderstaande albums als jouw top 10 naar OOR verstuurd.quote:Op dinsdag 10 april 2012 13:53 schreef Norrage het volgende:
Kan je ook nog zelf dingen toevoegen?quote:Op dinsdag 10 april 2012 13:53 schreef Norrage het volgende:
Mjah hij zit er een beetje tussenin he. Hij mengt heel veel genres door elkaar heen. En Techno/minimal zou ik het niet echt noemen. Het is elektronisch met een beetje folk. Het lijkt nog het meest op (elektronische) radiohead. Wat rock/pop zo in elektronisch experimentele en ambiente muziek ingemixed. Wel een typisch indie(pendent) sfeer uitstralend....quote:Op zaterdag 14 april 2012 10:03 schreef N.i.c.k het volgende:
Vraagje. Waarom eigent de indie-scene zich Nicolas Jaar zo toe? Het verschilt toch weinig van gewone techno/minimal?
Beach House live...ik kan me er niet zoveel bij voorstellen. Het lijkt me eerlijk gezegd niet heel boeiendquote:Op zondag 15 april 2012 00:08 schreef Faerie het volgende:
Via 8tracks.com is ook geweldige indie muziek te ontdekken. Ik heb door die site een aantal heerlijke nummers ontdekt!
26.05 naar Beach House @ Paradiso, can't wait!
paar jaar terug op lowlands vond ik dat toen een van de beste optredens dat jaar. Al gebeurd er niet veel op het podium.quote:Op zondag 15 april 2012 00:12 schreef Norrage het volgende:
[..]
Beach House live...ik kan me er niet zoveel bij voorstellen. Het lijkt me eerlijk gezegd niet heel boeiend
Als Beach House nu al uitverkocht zou zijn, zou ik heel positief verrast zijn over Nederland.quote:Op zondag 15 april 2012 00:40 schreef Faerie het volgende:
Net even gekeken op ticketmaster; het is inderdaad nog niet uitverkocht.
typisch White-geluid, gelukkig ja. Lekkere plaat tot nu toe, zou zomaar es de beste tot nu toe kunnen zijnquote:Op maandag 16 april 2012 00:51 schreef Arn0 het volgende:
Het debuutalbum van Jack White is echt fan-tas-tischEcht, even goed als zijn beste White Stripes werk. Zowel heerlijke harde gitaarriffs als mooie nummers waar hij los gaat op de piano. Topper.
Echt te bizar voor woorden he?quote:Op dinsdag 17 april 2012 13:32 schreef Maisnon het volgende:
Ik zit die Coachella optredens een beetje te checken op youtube, wat vetecht zoveel fijne artiesten
Dooddoener!quote:Op dinsdag 17 april 2012 13:47 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Maar ook wel behoorlijke tegenvallers.
Even tussenduur off-topic. Maar waar is je avatar ook al weer van. Die clip zoek ik al een tijd.quote:Op dinsdag 17 april 2012 13:47 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Maar ook wel behoorlijke tegenvallers.
Santigold en At the Drive-In waren niet veel.
Op een gegeven moment stonden Beirut, The Shins en Bon Iver tegenover elkaar. Ik bleef zappen. Maar dan vooral omdat ik wachtte tot 1 van de 3 een beetje interessant begon te worden.
http://3voor12.vpro.nl/ni(...)in-de-popmuziek.htmlquote:Op dinsdag 17 april 2012 15:52 schreef Lonewolf2003 het volgende:
[..]
Even tussenduur off-topic. Maar waar is je avatar ook al weer van. Die clip zoek ik al een tijd.
On-topic, die hologram van Tupac overtreft natuurlijk alles. (weinig indie, maar toch geniaal. Over 10 jaar hebben we gewoon uitverkochte concerten van Michael Jackson, The Beatles, Andre Hazes etc. in de Arena
Oja, zeker. Maar deze hadden ze beter niet kunnen maken. Wat zwak.quote:Op dinsdag 17 april 2012 21:06 schreef Norrage het volgende:
Nieuwe Dandy Warhols op de luisterpaal. Geen idee dat die nog muziek maakten
Haha inderdaad, ik ook!quote:Op zondag 15 april 2012 14:00 schreef Lonewolf2003 het volgende:
[..]
Als Beach House nu al uitverkocht zou zijn, zou ik heel positief verrast zijn over Nederland.
Nieuwe plaat van ze nog niet gehoord. Maar snel eens doen
Die playlists check ik ook wel eens. Enige jammere is dat er natuurlijk heel erg veel nummers zijn, waarvan ook veel nummers gewoon bagger zijn. Pareltjes vinden is soms wat lastig.quote:Op woensdag 18 april 2012 21:42 schreef Faerie het volgende:
Ik heb een nieuwe liefde: www.birp.fm
Alleen maar indie playlists, online te beluisteren en te downloaden.![]()
Zo heb ik deze ontdekt:
I like!
Goeie!quote:
Meer van hetzelfde maar wel weer erg goed jaquote:Op zondag 22 april 2012 10:37 schreef cafca het volgende:
Zit nu naar Andrew Bird te luisteren. Jezus, wat een mooie plaat,zeg!
Andrew Bird was toch wel wat eerder bezig dan die artiesten die jij noemtquote:Op zondag 22 april 2012 12:22 schreef cafca het volgende:
Ja, al krijg ik wel de indruk dat hij goed naar Fleet Foxes en Mumford &Sons enzo geluisterd heeft. Op zich niks mis mee, verder.
Verder nog weinig nieuwe platen geluisterd ditjaar. Wat heb ik gemist?
doe er dan meteen een link bijquote:Op zondag 22 april 2012 13:45 schreef Norrage het volgende:
En nog wel wat, kijk eens in het jaarlijstjes topic
Ik zit op telefoon, copypasten gaat niet zo makkelijkquote:Op zondag 22 april 2012 13:49 schreef ranja het volgende:
[..]
doe er dan meteen een link bij
Beste albums van 2012 (pre-Jaarlijstjes)
Die staan op Lowlands he? Ken ze niet maar als jij ze zo goed vind ga ik toch twijfelen of dat nodig is.quote:
quote:Op zondag 22 april 2012 13:54 schreef ranja het volgende:
[..]
Die staan op Lowlands he? Ken ze niet maar als jij ze zo goed vind ga ik toch twijfelen of dat nodig is.
Tsja, afgezien van wat zangeressen komt onze smaak niet echt overeenquote:Op zondag 22 april 2012 13:54 schreef ranja het volgende:
[..]
Die staan op Lowlands he? Ken ze niet maar als jij ze zo goed vind ga ik toch twijfelen of dat nodig is.
edit: en dan toch even luisteren hewie heeft nou weer bedacht dat dit moet doorbreken in plaats van tig wél goede bands...
Alabama Shakesquote:Op zondag 22 april 2012 12:22 schreef cafca het volgende:
Ja, al krijg ik wel de indruk dat hij goed naar Fleet Foxes en Mumford &Sons enzo geluisterd heeft. Op zich niks mis mee, verder.
Verder nog weinig nieuwe platen geluisterd ditjaar. Wat heb ik gemist?
Live is het wel echt geniaal, 2x zo hard, snel en psychedelisch als op de redelijk tamme plaat.quote:Op zondag 22 april 2012 13:54 schreef ranja het volgende:
[..]
edit: en dan toch even luisteren hewie heeft nou weer bedacht dat dit moet doorbreken in plaats van tig wél goede bands...
Daarom post ik die link lieve schat, ik hoor het op de 3voor12 websitequote:Op zondag 22 april 2012 16:13 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Hoe weet je dat nou weer? Je was er niet eens naar toe
Ik luister nu pas, maar het is inderdaad fijn zegquote:Op maandag 16 april 2012 00:51 schreef Arn0 het volgende:
Het debuutalbum van Jack White is echt fan-tas-tischEcht, even goed als zijn beste White Stripes werk. Zowel heerlijke harde gitaarriffs als mooie nummers waar hij los gaat op de piano. Topper.
Lower Dens vond ik echt geen ruk aan. Die dromerige sloomheid is niet mijn ding blijkbaarquote:Op maandag 23 april 2012 10:08 schreef Z het volgende:
De EP van Daniel Rossen is mooi inderdaad. Verder kijk ik uit naar de nieuwe van Lower Dens.
over iemand gesproken waarbij alles hetzelfde klinkt.quote:Op dinsdag 24 april 2012 14:16 schreef Norrage het volgende:
[..]
Ik luister nu pas, maar het is inderdaad fijn zeg
hmm ik weet niet, ik vind het wel enigszins nieuwer klinken. Maar het is gewoon een hele karakteristieke soundquote:Op dinsdag 24 april 2012 18:12 schreef Lonewolf2003 het volgende:
[..]
over iemand gesproken waarbij alles hetzelfde klinkt.Als je die liedjes in een playlist tussen White Stripes liedjes zou zetten, zou ik niet weten welke de nieuwe zijn. Sowieso zou ik dan niet kunnen raden welk nummer van welk album is. Het is allemaal best lekker, maar het lijkt allemaal zo op elkaar.
Dat is het zeker. Je herkent het wel altijd meteen.quote:Op dinsdag 24 april 2012 18:13 schreef Norrage het volgende:
[..]
hmm ik weet niet, ik vind het wel enigszins nieuwer klinken. Maar het is gewoon een hele karakteristieke sound
Hail Bop en Default.quote:Op zondag 22 april 2012 13:52 schreef Norrage het volgende:
[..]
Django Django is trouwens ook geniaal.
quote:Joining Jools on show is Detroit's own contemporary bluesman Jack White, who returns to the studio having been before as one half of White Stripes and a member of both The Raconteurs and The Dead Weather. He performs tracks from his solo debut Blunderbuss.
Norah Jones returns to the show to play selections from her new Danger Mouse produced album Little Broken Hearts.
From Athens GA, come hotly tipped four-piece Alabama Shakes with a firin' blend of hard rock, blues and soul; this is their UK TV debut.
Celebrating 50 years as a legendary Irish folk force, The Chieftains perform tracks from their Voice Of Ages album, joined by both Secret Sisters and Carolina Chocolate Drops, and the Drops also play one of their own tunes.
Canadian artist and musician Grimes makes her UK television debut with songs from her acclaimed Visions album.
Ik kijk Jools altijd - dwz als er wat interessants bij zit - op vrijdag, dan laten ze meer songs van dezelfde artiesten zien. Dinsdag is eigenlijk maar een samenvattingquote:Op dinsdag 24 april 2012 22:16 schreef Norrage het volgende:
Even voor de mensen die geen tvp in het Jools topic hebben: straks bij jools op BBC (23.00):
Ja daar kwam ik gister ook weer achterquote:Op woensdag 25 april 2012 19:21 schreef ranja het volgende:
[..]
Ik kijk Jools altijd - dwz als er wat interessants bij zit - op vrijdag, dan laten ze meer songs van dezelfde artiesten zien. Dinsdag is eigenlijk maar een samenvatting
Funeral Suits kende ik nog niet, het klinkt wel lekker! Zo meteen maar eens wat van downloaden dan.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 22:03 schreef Hamsik het volgende:
Funeral Suits - All those friendly people vind ik op dit moment echt helemaal geweldig.
Net als We where promised jetpacks - It's thunder, it's lightening
<3
Jaaa! Ze komen 4 juni in Ekko in Utrechtquote:Op woensdag 2 mei 2012 15:27 schreef Norrage het volgende:
Kennen we Father John Misty al? J. Tillman van the Fleetfoxes met zijn nieuwe band album.
quote:Op donderdag 3 mei 2012 14:24 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Ik ken wel een band I'm from Barcelona
Inderdaad, dat pakte mijn aandacht. Denk dat ik wel ff langs ga voor 12.50quote:Op donderdag 3 mei 2012 15:07 schreef skagtrendy het volgende:
[..]
Jaaa! Ze komen 4 juni in Ekko in Utrecht
Nee? Kben benieuwd..!quote:Op donderdag 3 mei 2012 12:58 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Neem aan dat alle liefhebbers van lieve indieliedjes in de beste Belle & Sebastian traditie al naar Europe van Allo Darlin' hebben geluisterd.
Inderdaad....waardeloos de luisterpaal nu, vergeleken met amper een maandje terug waarbij het echtquote:Op dinsdag 8 mei 2012 14:28 schreef Slobeend het volgende:
Overigens is het album van Beach House het enige goede album wat op dit moment op de Luisterpaal staat. Er staat de laatste maanden een hoop 'slechte' en niet noemenswaardige muziek op. Jammer.
Pff daar noem je er twee....quote:Op dinsdag 8 mei 2012 14:37 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Loudon Wainwright III stond anders laatst ook wel op de luisterpaal. En dat is een prima plaat. Evenals die van Ben Caplan
Niet bepaald positief, maar ook niet zo heel negatief hoor. Maar van die volledig neutrale, totaal niet speciale, albums. Alhoewel ik die van Caplan niet echt ken, heb vooral wat van zijn live-dingen gehoord van Motel Mozaique en daar viel ik bij in slaapquote:
behalve Drive Like Maria, Bombay Show Pig, Norah Jones, Lissy Trullie, Katzenjammer (ok album van vorig jaar) dan...quote:Op dinsdag 8 mei 2012 14:28 schreef Slobeend het volgende:
Overigens is het album van Beach House het enige goede album wat op dit moment op de Luisterpaal staat. Er staat de laatste maanden een hoop 'slechte' en niet noemenswaardige muziek op. Jammer.
Jij en Norah jones?quote:Op dinsdag 8 mei 2012 15:22 schreef ranja het volgende:
[..]
behalve Drive Like Maria, Bombay Show Pig, Norah Jones, Lissy Trullie, Katzenjammer (ok album van vorig jaar) dan...
BSP blijkbaar alweer er af
Ik vond haar bij Jools ook wel aardig jaquote:Op dinsdag 8 mei 2012 15:23 schreef ranja het volgende:
[..]
Dit album klinkt wel ok vind ik. Eindelijk.
Ze is altijd wel aardig maar nu haar muziek ookquote:
Drive Like Maria is anders een behoorlijk allegaartje.. ene oor in, andere uitquote:Op dinsdag 8 mei 2012 15:22 schreef ranja het volgende:
[..]
behalve Drive Like Maria, Bombay Show Pig, Norah Jones, Lissy Trullie, Katzenjammer (ok album van vorig jaar) dan...
BSP blijkbaar alweer er af
Beluisterd, vind het verhaal mooier dan de plaat. Maar Lo-Fi is nooit echt mijn ding geweest dus ik ben niet de beste beoordelaar in dezequote:Op dinsdag 8 mei 2012 16:57 schreef methodmich het volgende:
Andere mensen ook Acousmatic Sorcery van Willis Earl Beal al beluisterd? Een bijzondere plaat met een bijzonder verhaal. Afgewezen voor het leger, ging reizen en maakte nummers om zijn depressies te beteugelen. Zijn muziek deelde hij uit aan willekeurige mensen op straat. Lo-fi opgenomen op tapedeck en bestaand uit een mengelmoes van rammelende rock & roll, blues, rap en spoken word.
Zie ook www.willisearlbeal.com
Ja, dat vond ik ook. Vond het eerder niets echt interessant genoeg. Maar had deze maar aangezet omdat er niet veel speciaals op de luisterpaal stond. Toch erg leukquote:Op dinsdag 8 mei 2012 15:23 schreef ranja het volgende:
[..]
Dit album klinkt wel ok vind ik. Eindelijk.
Maar geldt dat niet voor ons allemaal? Zijn wij hier gewoon niet representatief ofzo? Want ook op musicmeter ofzo kan ik me echt ergeren aan de rotatielijst, om maar wat te noemen...pff...Nederland meeloopvolg. Maar misschien ben ik nu een beetje hipster aan het praten ofzo, of moeten we het dan maar "fok!-ster" noemenquote:Op dinsdag 8 mei 2012 23:47 schreef cafca het volgende:
Dat komt gewoon omdat jij het beter weet dan al die bladen of websites
Absolute heldenplaat! Ik heb het vorige album helemaal grijs gedraaid, erg leuke band!quote:Op dinsdag 8 mei 2012 20:37 schreef ranja het volgende:
[ afbeelding ]
De nieuwe van Best Coast is te streamen via npr
Die was echt fantastischquote:Op woensdag 9 mei 2012 16:28 schreef Maisnon het volgende:
Ik heb dat vorige album van Beach House wel echt veel geluisterd
Die man heeft echt zo veel uitstraling enzo als ie zingt, maar toen ik uiteindelijk er gewoon naar ging luisteren was ik er nog niet super enthousiast over, misschien was ik door zn act overrompeldquote:Op dinsdag 8 mei 2012 16:57 schreef methodmich het volgende:
Andere mensen ook Acousmatic Sorcery van Willis Earl Beal al beluisterd? Een bijzondere plaat met een bijzonder verhaal. Afgewezen voor het leger, ging reizen en maakte nummers om zijn depressies te beteugelen. Zijn muziek deelde hij uit aan willekeurige mensen op straat. Lo-fi opgenomen op tapedeck en bestaand uit een mengelmoes van rammelende rock & roll, blues, rap en spoken word.
Zie ook www.willisearlbeal.com
Leuke plaat idd.quote:Op woensdag 9 mei 2012 16:33 schreef Maisnon het volgende:
Best Coast klinkt weer leuk trouwens
Er zijn vast mensen hier trouwens die Sweet Heart, Sweet Light van Spiritualized wel kunnen waarderenik kwam het natuurlijk via jawel, Pitchfork tegen, maar ik vond het op het eerste gehoor een beetje te rommelig naar mijn smaak. Ze werden alleen wel erg geprezen daar, dus er zijn vast mensen hier dus die er blij van worden
Ik vind die Spiritualized niks, ik kwam er niet doorheen. Misschien nog eens een keertje luisteren.quote:Op woensdag 9 mei 2012 16:33 schreef Maisnon het volgende:
Best Coast klinkt weer leuk trouwens
Er zijn vast mensen hier trouwens die Sweet Heart, Sweet Light van Spiritualized wel kunnen waarderenik kwam het natuurlijk via jawel, Pitchfork tegen, maar ik vond het op het eerste gehoor een beetje te rommelig naar mijn smaak. Ze werden alleen wel erg geprezen daar, dus er zijn vast mensen hier dus die er blij van worden
Je krijgt wel een cadeautje als je Spiritualized volhoudt. Vindt het album zelf ook niet leuk maar het laatste nummer is wel echt een pareltjequote:Op woensdag 9 mei 2012 18:01 schreef Norrage het volgende:
[..]
Ik vind die Spiritualized niks, ik kwam er niet doorheen. Misschien nog eens een keertje luisteren.
Best Coast ook maar proberen, en ik heb idd hetzelfde als Ranja...Ik haalde destijds ook best coast en beach house permanent door elkaar
Dat is toch niet zo gek? Die lijsten zijn ook maar een soort gemiddelde en zijn ook weer niet altijd even spannend.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 22:12 schreef ranja het volgende:
Dat is ook mijn grote frustratie inderdaadAls ik naar een jaarlijst kijk van een of ander blad of zelfs Plato of 3voor12 vraag ik me altijd af waarom er zo weinig albums instaan die ik gekocht heb...
Had ik dinsdag al gepost, maar geeft nietquote:Op vrijdag 11 mei 2012 16:27 schreef Bol_Wan het volgende:
Nieuwe album van Best Coast streamt hier. Ik vind het een erg lekker album, luchtig en toegankelijk
quote:Op vrijdag 11 mei 2012 17:00 schreef ranja het volgende:
[..]
Had ik dinsdag al gepost, maar geeft niet
ooh een nieuwe Mount Eeriequote:Op zondag 13 mei 2012 20:41 schreef On het volgende:
Wauw, de nieuwe Mount Eerie is mooi. Misschien nog wel mooier dan Wind's Poem.
Ook live gezien? Wat een band, zou me niks verbazen als die over een paar jaar met een nieuwe plaat een soort Deerhunter status krijgen.quote:
Daar doe je ze wel te kort mee, vind het persoonlijk leuker dan Tame Impala.quote:Op maandag 14 mei 2012 12:13 schreef MCH het volgende:
[..]
Ja, hobbybandje van leden van Tame Impala. Nu in het land.
Gisteren.quote:Op maandag 14 mei 2012 12:10 schreef ralfseltje het volgende:
[..]
Ook live gezien? Wat een band, zou me niks verbazen als die over een paar jaar met een nieuwe plaat een soort Deerhunter status krijgen.
Ze blazen in ieder geval 10x harder live.quote:Op maandag 14 mei 2012 12:14 schreef ralfseltje het volgende:
[..]
Daar doe je ze wel te kort mee, vind het persoonlijk leuker dan Tame Impala.
Ah cool, ik was er ook gisterquote:Op maandag 14 mei 2012 12:15 schreef MCH het volgende:
[..]
Gisteren.
[..]
Ze blazen in ieder geval 10x harder live.
Slappe indie-meuk?quote:Op maandag 14 mei 2012 12:13 schreef ralfseltje het volgende:
[..]
Afgezien van die slappe indiemeuk zijn wij het altijd met elkaar eens geloof ik, dus ja
Walk the line festivalquote:Op maandag 14 mei 2012 13:10 schreef Norrage het volgende:
Wat was er zaterdag voor iets speciaals dat iedereen bij een nog onbekende band was?
Maar ralfseltje en ik waren natuurlijk bij de 'beste club' van het land.quote:Op maandag 14 mei 2012 13:10 schreef Norrage het volgende:
Wat was er zaterdag voor iets speciaals dat iedereen bij een nog onbekende band was?
En dat is?quote:Op maandag 14 mei 2012 13:23 schreef MCH het volgende:
[..]
Maar ralfseltje en ik waren natuurlijk bij de 'beste club' van het land.
Ik lees hier veel mee, maar het was me nog niet opgevallen dat je hem genoemd had.quote:Op dinsdag 22 mei 2012 09:45 schreef Norrage het volgende:
Ik heb Alt-J al 20x geplugd hier, maar nog niemand heeft ooit gereageerd
Toch voor die lurkers die er wellicht toch zijn hier kan je het hele album streamen:
http://www.nme.com/news/alt-j/63906
Erg fijn, favorietje van het jaar vooralsnog
Wow ik had hier nog nooit van gehoord, maar wat tof is ditquote:Op dinsdag 22 mei 2012 09:45 schreef Norrage het volgende:
Toch voor die lurkers die er wellicht toch zijn hier kan je het hele album streamen:
Japandroids, een band waar ik me nog nooit in verdiept heb. Eens doen?quote:
quote:Op dinsdag 22 mei 2012 14:05 schreef Näsenbar het volgende:
[..]
Wow ik had hier nog nooit van gehoord, maar wat tof is dit![]()
Ook leuk dat je de achtergrond informatie van de band zelf bij de nummers op soundcloud kan lezen.
quote:Op dinsdag 22 mei 2012 11:41 schreef DeMessias het volgende:
Alt-J was me al lang bekend door Matilda. Met voorsprong mijn album van het jaar* nu.
* Als Of Monsters and Men - My Head Is an Animal als 2011 gezien wordt.
Ah dus toch, ik dacht al, die band moet zeker wel bevallen hierquote:Op dinsdag 22 mei 2012 10:58 schreef TWP het volgende:
[..]
Ik lees hier veel mee, maar het was me nog niet opgevallen dat je hem genoemd had.Anders had ik zeker een positieve reactie gepost, want wat een goede band is dit!
Zeker weten.quote:Op dinsdag 22 mei 2012 14:09 schreef Norrage het volgende:
[..]
Japandroids, een band waar ik me nog nooit in verdiept heb. Eens doen?
Hoezo zou laatstgenoemde uit 2011 komen? Die is in Nederland pas een maand geleden uitgebracht, dus dat moet prima kunnenquote:Op dinsdag 22 mei 2012 11:41 schreef DeMessias het volgende:
Alt-J was me al lang bekend door Matilda. Met voorsprong mijn album van het jaar* nu.
* Als Of Monsters and Men - My Head Is an Animal als 2011 gezien wordt.
Heel bijzonder vind ik het nog niet. Misschien moet ik 'em nog wat vaker luisteren.quote:Op dinsdag 22 mei 2012 09:45 schreef Norrage het volgende:
In thuisland Ijsland is hij uitgekomen in september 2011; wereldwijd is hij pas dit jaar uitgekomenquote:Op dinsdag 22 mei 2012 18:33 schreef kciR het volgende:
[..]
Hoezo zou laatstgenoemde uit 2011 komen? Die is in Nederland pas een maand geleden uitgebracht, dus dat moet prima kunnen
Father John Misty is erg leuk ja, ga hem ook live zienquote:Op dinsdag 22 mei 2012 19:36 schreef Bol_Wan het volgende:
Ik ga altijd van Nederland uit, qua releasedata![]()
Voor mensen die van mooie songschrijvers houden raad ik Brendon Benson (ex-Raconteur) en Father John Misty (ex-Fleet Fox). Twee mooie, verfijnde albums![]()
Echt bijzonder vind ik het niet, wel goed en origineelquote:Op dinsdag 22 mei 2012 18:40 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Heel bijzonder vind ik het nog niet. Misschien moet ik 'em nog wat vaker luisteren.
Verschrikkelijk!! Vind ik hem altijd. Ben benieuwd deze keer.quote:Op woensdag 23 mei 2012 17:28 schreef TWP het volgende:
Nieuwe plaat van Tallest Man On Earth gespot!
cafcapost=check deze muziekquote:Op woensdag 23 mei 2012 18:17 schreef cafca het volgende:
Voorlopig mooiste platen van het jaar:
Bound for glory van Peasant en Orkney: Symphony of the Magnetic North.
waar? Vind het een van de beste artiesten van deze tijdquote:Op woensdag 23 mei 2012 17:28 schreef TWP het volgende:
Nieuwe plaat van Tallest Man On Earth gespot!
Ik ben ook erg benieuwd (ook of jij het dit keer wel aan kan horen trouwens)!quote:Op woensdag 23 mei 2012 17:46 schreef Norrage het volgende:
[..]
Verschrikkelijk!! Vind ik hem altijd. Ben benieuwd deze keer.
Er komt een PM aan!quote:Op woensdag 23 mei 2012 18:42 schreef Bol_Wan het volgende:
[..]
waar? Vind het een van de beste artiesten van deze tijd
Ik vind zijn muziek altijd wel mooi maar juist die stem niet, een soort hele neppe Bob Dylan, zonder de autentociteit. Dus als hij misschien net wat anders zingt nu kan ik het wel gaan waarderenquote:Op woensdag 23 mei 2012 23:43 schreef TWP het volgende:
[..]
Ik ben ook erg benieuwd (ook of jij het dit keer wel aan kan horen trouwens)!
Die stem van hem doet mij altijd wel wat. Z'n vorige plaat heb ik er vaak gedraaid, en staat nu nog steeds regelmatig op.
Tallest Man on Earth.quote:Op woensdag 23 mei 2012 17:46 schreef Norrage het volgende:
[..]
Verschrikkelijk!! Vind ik hem altijd. Ben benieuwd deze keer.
quote:Op donderdag 24 mei 2012 15:26 schreef DeMessias het volgende:
Wat is de nieuwe Beach House heerlijk met deze zomerse temperaturen
ben je niet in de war met Best Coast? alsof je transistorradio naast je ligt op het strand.quote:Op donderdag 24 mei 2012 15:26 schreef DeMessias het volgende:
Wat is de nieuwe Beach House heerlijk met deze zomerse temperaturen
Die twee zijn echt niet uit elkaar te houden. De namen lijken al verrekes veel op elkaar en dan gaan ze ook nog gezellig beide albums in dezelfde week uitbrengenquote:Op donderdag 24 mei 2012 23:38 schreef ranja het volgende:
[..]
ben je niet in de war met Best Coast? alsof je transistorradio naast je ligt op het strand.
En zoals ranja geloof ik eerder al opmerkte, net zoals 2 jaar geleden toen ze ook beide tegelijk een album uitbrachtenquote:Op donderdag 24 mei 2012 23:43 schreef Bol_Wan het volgende:
[..]
Die twee zijn echt niet uit elkaar te houden. De namen lijken al verrekes veel op elkaar en dan gaan ze ook nog gezellig beide albums in dezelfde week uitbrengen
Daar zat toen toch wel ruim een half jaar tussen, hoor. Maar ik had er toen ook wel last van, nu niet meer.quote:Op donderdag 24 mei 2012 23:59 schreef Norrage het volgende:
[..]
En zoals ranja geloof ik eerder al opmerkte, net zoals 2 jaar geleden toen ze ook beide tegelijk een album uitbrachten
Het was ook vooral irritant bij de jaarlijstjes. "oh gaaf, beach house staat er ook in... oh wacht, beach house dus, niet best coast".quote:Op zaterdag 26 mei 2012 13:05 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Daar zat toen toch wel ruim een half jaar tussen, hoor. Maar ik had er toen ook wel last van, nu niet meer.
Ik ontdekte ze toen tegelijkquote:Op zaterdag 26 mei 2012 13:05 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Daar zat toen toch wel ruim een half jaar tussen, hoor. Maar ik had er toen ook wel last van, nu niet meer.
Zeker weten. En in September komt er gewoon weer 1 die een wat zwaardere/duistere kant van het tweeluik moet weerspiegelen.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 13:20 schreef Z het volgende:
Mooie nieuwe plaat van Mount Eerie (Clear Moon).
quote:Op dinsdag 29 mei 2012 13:20 schreef Z het volgende:
Ik was er al klaar mee toen ie officieel uitkwamquote:Op woensdag 30 mei 2012 18:12 schreef Felagund het volgende:
Wrecking Ball van Springsteen wel natuurlijk, waarom staat die bij jou er niet bij Norrage?
Ohja, hou het maar bij dat ik toen op het album was uitgekeken...quote:
Van 2012 alleen Nederlandse platen eigenlijk. En dan nu Alt-J.quote:Op woensdag 30 mei 2012 20:25 schreef On het volgende:
Platen van 2012 die ik inmiddels al fysiek in mijn collectie heb zijn:
Swans - We Rose From Your Bed With The Sun In Our Head
JK Flesh - Posthuman
Cate Le Bon - Cyrk
Conan - Monnos
Ufomammut - Oro - Opus Primum
Nate Hall - A Great River
Disappears - Pre Language
* De geremasterde EP's van My Bloody Valentine heb ik ook, ook al is het origineel ouder.
En ik heb de nieuwe Japandroids gereserveerd bij cd wow.
Cd Wow is wel fijn ja. Heb er daar dus nog 4 in de wacht staanquote:Op woensdag 30 mei 2012 23:21 schreef On het volgende:
CD Wow gaat wel lekker hoor. Nieuwe Japandroids ook voor een euro of 9 ge pre-ordered. Krijg je alleen wel vaak zo'n kartonnen klaphoesje.
Ook meestal cdwow hier, nieuwe cd's zijn hier in Duitsland relatief wat goedkoper dan in Nederland, maar merkwaardig genoeg zijn oudere cd's vaak wat duurder. Prijsverlaging is hier niet zo groot.quote:Op woensdag 30 mei 2012 23:22 schreef Norrage het volgende:
[..]
Cd Wow is wel fijn ja. Heb er daar dus nog 4 in de wacht staan
Haha, wilde net zeggen bij Fela's foto: leuke Flaming Lipsquote:Op woensdag 30 mei 2012 23:32 schreef On het volgende:
Grappig. Ook ik heb die Flaming Lips cd dit jaar gekocht.(Ben er alleen nog niet heel weg van)
Ik zag dat er een nieuwe Meindert Talma (& De Rode Kaarten voor de gelegenheid) uit is, een EK album in zijn eigen stijl. Vraag mij niet waarom, maar ik dacht dat dat wel een plaatje voor jou moet zijn..quote:Op donderdag 31 mei 2012 17:52 schreef methodmich het volgende:
Hmm, alle gekochte albums van 2012 op 1 overzichtelijke foto gaat al niet meer lukken denk ik. Albums uit 2012 wil misschien nog wel gaan, zal eens kijken morgen of zo.
En vrijwel allemaal gekocht bij Velvet Dordrecht!
Leuke plaat ja, maar toch wel een tikkeltje saai. Had ik bij de vorige ook. Dan toch liever the Microphonesquote:Op dinsdag 29 mei 2012 13:20 schreef Z het volgende:
Ben meer een lurker dan een poster maar hier moet ik toch op reageren.quote:Op dinsdag 22 mei 2012 09:45 schreef Norrage het volgende:
Het is wel een speciale ja, elke keer als ik hem luister ervaar ik hem weer anders...Erg knap, veelzijdig en origineel albumquote:Op donderdag 31 mei 2012 22:57 schreef Jacobuspower het volgende:
[..]
Ben meer een lurker dan een poster maar hier moet ik toch op reageren.
Bedankt voor deze tip zegZou op dit moment op nr 1 in mn jaarlijstje komen. Voor iedereen dus een aanrader
Bedankt voor de tip nog inderdaad en toevalligerwijs staan ze op Hurricane waar ik in juni heengaquote:Op donderdag 31 mei 2012 23:11 schreef Norrage het volgende:
[..]
Het is wel een speciale ja, elke keer als ik hem luister ervaar ik hem weer anders...Erg knap, veelzijdig en origineel album
Ik zag dat ze ook op deBeschaving staan. Die hebben best een leuke line-up voor (de nu verlaagde prijs) van ¤22,50. Met oa Blood Red Shoes, Zulu Winter, Alt-J, Slagsmalsklubben, We Were Promised Jetpacks, Will and the People en nog heel wat Nederlandse bandjesquote:Op vrijdag 1 juni 2012 00:21 schreef MCH het volgende:
[..]
Bedankt voor de tip nog inderdaad en toevalligerwijs staan ze op Hurricane waar ik in juni heenga
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |