Bron: http://www.volkskrant.nl/(...)ug-naar-Angola.dhtmlquote:Leers: Mauro (18) moet terug naar Angola
De jonge asielzoeker Mauro Manuel (18) moet terug naar Angola, hoewel hij sinds acht jaar woonachtig is bij een pleeggezin in Nederland. Dat heeft minister Leers van Immigratie en Asiel besloten.
Er zijn meer gevallen die vergelijkbaar zijn met Mauro, zei de minister, dus kan hij geen uitzondering maken. Het CDA steunt de opstelling van Leers (ook CDA), terwijl deze partij hem eerst nog opriep een uitzondering voor Mauro te maken. Volgens CDA'er Raymond Knops heeft de minister hem ervan overtuigd dat hij voor Mauro geen gebruik kan maken van de mogelijkheid om voor schrijnende gevallen een uitzondering te maken.
De minister zei daar zelf over dat deze zogeheten discretionaire bevoegdheid geen 'rommelpot' is voor gevallen waarin politieke druk is ontstaan.
Oplossing
Onder druk van de Tweede Kamer, die deels meent dat Mauro moet blijven, zegde Leers eerder toe op zoek te zullen gaan naar een oplossing. Volgens Joël Voordewind, Tweede Kamerlid namens de ChristenUnie, studeert Leers nog op een oplossing in de vorm van een studievisum.
Leers bood een studievisum aan als oplossing voor Mauro, meldde de NOS gisteren. Hij studeert nu aan het mbo, maar zou een hbo-diploma moeten halen om in aanmerking te komen voor een zogenoemde kennismigrantenregeling. Met zijn eerste baan moet hij dan wel 35.000 euro per jaar verdienen. Leers zelf ontkent volgens het ANP dat hij Mauro een verblijfsvergunning op basis van werk of studie heeft aangeboden.
Brief
Mauro Manuel kwam in het nieuws nadat bekend was geworden dat hij afgelopen zomer een brief stuurde aan Leers, waarin hij onder meer schreef: 'Mijn naam is Mauro Manuel. Ik ben achttien jaar oud en ik woon al acht jaar in een pleeggezin (Hans, Anita en mijn kleine broertje Tjeerd) waar ik het heel erg naar mijn zin heb. Ik voel me bij hen thuis en ben heel erg bang dat ik ze binnenkort moet gaan missen.'
Tevreden
De PVV is tevreden met het besluit van minister Leers om Mauro geen verblijfsvergunning te geven. Woordvoerder Asiel en Immigratie Sietse Fritsma stelt in een persbericht van de partij dat dit het enige juiste besluit is: 'Een verblijfsvergunning zou een beloning zijn van drie kwalijke zaken: het negeren van de vertrekplicht die al in 2007 op Mauro rustte, het in de wind slaan van rechterlijke uitspraken en het illegaal in Nederland verblijven. Je zou dan natuurlijk ook het verkeerde signaal afgeven richting andere vreemdelingen dat het loont om je niets aan te trekken van regels en plichten.'
Vluchtelingenwerk
VluchtelingenWerk Nederland vindt dat de Tweede Kamer met een oplossing moet komen om Mauro Manuel in Nederland te houden. 'We weten dat de minister serieus heeft gezocht naar een oplossing voor Mauro, maar die oplossing moet nu echt van de Tweede Kamer komen door bijvoorbeeld de initiatiefwet van de PvdA en ChristenUnie aan te nemen', zei directeur Dorine Manson.
VluchtelingenWerk pleit ervoor om asielzoekerskinderen die goed ingeburgerd zijn na vijf jaar een verblijfsvergunning te geven. De PvdA en de CU willen dat minderjarige asielzoekers voortaan na acht jaar in Nederland mogen blijven. Voorwaarde is wel dat zij niet illegaal zijn geweest en dat zij of hun ouders de procedure niet hebben gefrustreerd. De twee partijen presenteerden daartoe dinsdag een initiatiefwet.
Kinderen van asielzoekers en alleenstaande minderjarige asielzoekers zijn meestal na vijf jaar helemaal in Nederland geworteld, stelt Manson. 'Dat zien onze vrijwilligers en dat wordt door deskundigen onderschreven.'
Wat klets je nou? Waarom zou een illegaal die bij een familie inwoont en daar klussen doet geen deel uitmaken van het gezin? En waarom is dat niet aan te tonen dmv getuigen, foto's of wat al niet meer?quote:Vermoeiend, mensen die niet voor zichzelf kunnen nadenken. Kun je die antwoorden werkelijk niet zelf invullen? Ten eerste is hier geen recht op gezinsvorming in het spel, maar ging het bij Mauro om zijn gezinsleven. Iemand die illegaal in Nederland is, kan nooit aantonen dat hij jarenlang bij een pleeggezin verbleef en zich is gaan hechten.
Hebben we geen 17-jarige meestertalenten uit Zuid-Korea die zo'n visum veel meer verdienen?quote:Op dinsdag 1 november 2011 17:14 schreef OverRated het volgende:
Hij kan toch nog een studievisum afwachten in Nederland?
Jawel, maar die zijn iets minder goed in het bespelen van de Nederlandse media.quote:Op dinsdag 1 november 2011 17:15 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Hebben we geen 17-jarige meestertalenten uit Zuid-Korea die zo'n visum veel meer verdienen?
En we hebben genoeg jongeren hier in Nederland die hun kansen niet pakken. So?quote:Op dinsdag 1 november 2011 17:15 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Hebben we geen 17-jarige meestertalenten uit Zuid-Korea die zo'n visum veel meer verdienen?
Vanuit humaan oogpunt kun je 80% van de wereldbevolking wel een verblijfsvergunning in NL aanbieden. Eigenlijk zijn we dus gewwonquote:Op dinsdag 1 november 2011 17:10 schreef Elfletterig het volgende:
Nee, ik maak vanuit humaan oogpunt voor een duidelijk afgebakende groep mensen een uitzondering op de regels. Naar de toekomst toe moeten we gewoon zorgen dat we procedures verbeteren en versnellen.
Ik begrijp heel goed dat er afspraken zijn en dat de grote gedoger eist dat er nageleefd wordt. Zo werkt politiek nu eenmaal.quote:Hoe naïef kun je zijn?Je bent niet in staat om waar te nemen hoe zeer Leers onder de plak zit bij Wilders? Tja, sorry hoor... dan kan ik je onmogelijk nog serieus nemen.
Dat spreekt juist in hun voordeel.quote:Op dinsdag 1 november 2011 17:17 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Jawel, maar die zijn iets minder goed in het bespelen van de Nederlandse media.
Het één heeft totaal niet met het ander te maken, al ben ik het eens met je stelling om 100 relmarrokaantjes zo snel mogelijk het land uit te zetten.quote:Op dinsdag 1 november 2011 17:16 schreef wafelijzer het volgende:
Laat hem fijn hier blijven. Als compensatie pakken we 100 relmarokkaantjes op en schoppen we die het land uit
Laat Angola ze een studievisum aanbieden.quote:Op dinsdag 1 november 2011 17:17 schreef killfrenzy het volgende:
[..]
En we hebben genoeg jongeren hier in Nederland die hun kansen niet pakken. So?
quote:Curaçao speaker: Mauro is welcome
Curaçao parliamentary speaker Ivar Asjes says the young Angolan asylum seeker Mauro Manuel would be welcome to come live in Curaçao, if the Netherlands decides to deport him.
En (helaas) zijn die Marokkanen Nederlanders waardoor het al niet meer kan.quote:Op dinsdag 1 november 2011 17:18 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Het één heeft totaal niet met het ander te maken, al ben ik het eens met je stelling om 100 relmarrokaantjes zo snel mogelijk het land uit te zetten.
quote:Op dinsdag 1 november 2011 17:19 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Laat Angola ze een studievisum aanbieden.
Iedereen blij.
Ja helaas welquote:Op dinsdag 1 november 2011 17:21 schreef killfrenzy het volgende:
[..]
En (helaas) zijn die Marokkanen Nederlanders waardoor het al niet meer kan.
ook goed.quote:
Kan hij na een paar jaar alsnog een Nederlands paspoort aanvragen en hierheen verkassen.quote:Op dinsdag 1 november 2011 17:28 schreef OverRated het volgende:
Enkeltje Curaçao wordt het dus. Kan hij nog Limburgs blijven spreken ook
Biologische moeder leeft nog en heeft geen toestemming gegeven daarvoor. Althans, de papieren waren vals.quote:Op dinsdag 1 november 2011 17:38 schreef controlaltdelete het volgende:
Waarom adopteren zijn pleegouders hem eigenlijk niet? Ik zou toch alles in beweging proberen te zetten om die jongen te adopteren als ik zijn pleegouders was.
Hij is 18 jaar oud toch? Dan ben je voor de Nederlandse wet volwassen en heb je geen voogd meer nodig.quote:Op dinsdag 1 november 2011 17:38 schreef controlaltdelete het volgende:
Waarom adopteren zijn pleegouders hem eigenlijk niet? Ik zou toch alles in beweging proberen te zetten om die jongen te adopteren als ik zijn pleegouders was.
2x afgewezen door de rechter.quote:Op dinsdag 1 november 2011 17:38 schreef controlaltdelete het volgende:
Zou dat werkelijk een uitweg zijn? Daar naturaliseren en op grond daarvan vrij kunnen reizen door en wonen in het hele koninkrijk?quote:
Heeft hij de Nederlandse nationaliteit? Zo niet, dan is hij geen echte Nederlander.quote:Op dinsdag 1 november 2011 17:45 schreef johnnylove het volgende:
OT: ben ik wel voorstander om hem Nederlands burgerschap te geven, puur om het feit dat het een echte Nederlander is.
Om een goede Nederlander te zijn dien je je eerst aan de Nederlandse wet te houden, dat doet Mauro lang niet altijd.quote:Kom op zeg. Wat moet je nog meer zijn om Nederlander te voelen? Sommige waarden zijn niet uit te drukken in absolute regels, vandaar ook die waarde en normen.
Dat waren we al met het generaal pardon (dat er naar mening nooit had moeten komen, maar dat is een andere discussiequote:Laten we nu een keer als Nederlanders barmhartigheid zien.
Komen dus nog voorwaarden bij kijken. Hbo doen en met de eerste baan 35k verdienen.quote:
Sinds wanneer ligt Eindhoven in Limburg?quote:Op dinsdag 1 november 2011 18:03 schreef ZuidGrens het volgende:
Jammer dat hij terug moet, is gewoon een Eindhovens boerke geworden. Helaas.
Heeft iemand trouwens beelden van dat fragment waarin hij meegevraagd werd naar Twente-PSV?
Hij zou niet de eerste asielzoekert zijn die zijn ex (half)dood slaat op het moment dat zij de relatie verbreekt.quote:Op dinsdag 1 november 2011 18:07 schreef ElviraKlapmuts het volgende:
En als hij een Nederlands liefje vindt en die liefde officieel maakt, zou hij dan wel mogen blijven? Of werkt dat niet meer zo? Gewoon een nieuwsgierig vraagje.
quote:Op dinsdag 1 november 2011 18:04 schreef Caland het volgende:
[..]
Sinds wanneer ligt Eindhoven in Limburg?
Hij is goed ingeburgerdquote:Op dinsdag 1 november 2011 18:08 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Hij zou niet de eerste asielzoekert zijn die zijn ex (half)dood slaat op het moment dat zij de relatie verbreekt.
- Wat is "goede inburgering" precies?quote:
Volgens mij werkt dat al heel lang niet meer zo.quote:Op dinsdag 1 november 2011 18:07 schreef ElviraKlapmuts het volgende:
En als hij een Nederlands liefje vindt en die liefde officieel maakt, zou hij dan wel mogen blijven? Of werkt dat niet meer zo? Gewoon een nieuwsgierig vraagje.
De wat?quote:Op dinsdag 1 november 2011 18:17 schreef GJonline het volgende:
Ik vind het toch een kleine overwinning voor het kabinet! Complimentje voor de dissetenten!
Termen als 'succesvolle toekomst' en 'middelmatig grijs leven' zijn juist subjectief. De jongen spreekt Nederlands, is hier ingeburgerd, heeft hier een gezin, volgt hier een opleiding, heeft hier zijn sociale leven. Allemaal reden waarom hij hier een voorsprong heeft ten opzichte van zijn situatie als hij nu in Angola zou zijn.quote:Op dinsdag 1 november 2011 17:12 schreef El_Matador het volgende:
Humaniteit is geen objectief criterium.
Ik vind het bijvoorbeeld humaner Mauro een succesvolle toekomst te bieden in Angola dan een middelmatig grijs leven in Nederland. En ja, dat doet even pijn. Maar dat doet een ontmaagding ook.![]()
Je stelt een vraag die niet relevant is. Waar het om gaat, is dat je de groep met gevallen als Mauro kunt afbakenen tot zo'n 75 man aan de hand van een aantal criteria. Aantoonbaar verblijf in een geregistreerd pleeggezin is er daar één van. Het gaat dus om mensen die nu bij de instanties al bekend zijn en die dus al voorkomen op bestaande lijsten en dus niet om mensen die ineens vanuit de illegaliteit opduiken en dan alsnog een kans denken te maken.quote:Op dinsdag 1 november 2011 17:14 schreef Wokkel het volgende:
Ik zou toch nog even een antwoord willen hebben van ElfLetterig op het volgende....
Wat klets je nou? Waarom zou een illegaal die bij een familie inwoont en daar klussen doet geen deel uitmaken van het gezin? En waarom is dat niet aan te tonen dmv getuigen, foto's of wat al niet meer?
Of ben jij er zo eentje van het CDA die alleen vader, moeder en kinderen onder de noemer 'gezin' schaart?
Nope.quote:Op dinsdag 1 november 2011 18:07 schreef ElviraKlapmuts het volgende:
Natuurlijk joh, ga hem nog ff de criminaliteit inpratenquote:Op dinsdag 1 november 2011 18:27 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Volksvertegenwoordiging. Ha ha ha! It is to laugh.
Benieuwd hoe die mensen die voor uitzetting hebben gestemd zichzelf in de spiegel kunnen aankijken terwijl ze weten dat ze iemand van 18 naar een land sturen, waar hij niets mee heeft, waar hij geen of nauwelijks familie heeft en die familie wilde zo graag van hem af, dat ze hem op een vliegtuig zetten en in feite deze jongen dus veroordelen tot een leven buiten de maatschappij daar. Hem dus in feite de criminaliteit indrijven.
Voor Mauro is dat inderdaad niet zo van toepassing maar voor veel andere asielzoekers is dat wel de praktijk. Het daadwerkelijk uitzetten lukt maar mondjesmaat maar ze moeten toch 'weg' en daarmee worden ze vaak de illegaliteit ingedreven. En dat is toch strafbaar tegenwoordig?quote:Op dinsdag 1 november 2011 18:29 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Natuurlijk joh, ga hem nog ff de criminaliteit inpraten
Bron: nu.nlquote:Spelletjes
CDA'ers wezen er na de stemmingen juist op dat door het aanhouden van de motie over het studievisum bewezen is dat het de oppositie helemaal niet om Mauro ging, maar om politieke spelletjes te spelen. CDA-fractievoorzitter Sybrand van Haersma Buma noemde het aanhouden van de motie merkwaardig. ''Dat verbaast me zeer."
Jij draait oorzaak en gevolg om.quote:Op dinsdag 1 november 2011 18:27 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Benieuwd hoe die mensen die voor uitzetting hebben gestemd zichzelf in de spiegel kunnen aankijken terwijl ze weten dat ze iemand van 18 naar een land sturen, waar hij niets mee heeft, waar hij geen of nauwelijks familie heeft en die familie wilde zo graag van hem af, dat ze hem op een vliegtuig zetten en in feite deze jongen dus veroordelen tot een leven buiten de maatschappij daar. Hem dus in feite de criminaliteit indrijven.
Nou ben ik tegen de schuld bij een ander zoeken wanneer je hierom besluit crimineel te worden, want we kijken al veel te veel naar achtergrond (in zieligheidsgraad) qua criminaliteit. Je kiest er zelf voor om crimineel te worden.quote:Op dinsdag 1 november 2011 18:27 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Weet niet, weet niet en uiteraard nee. Maar zoals ik al eerder zei, was gewoon een nieuwsgierige vraag. Ik ken het verhaal maar in het kort.quote:Op dinsdag 1 november 2011 18:12 schreef El_Matador het volgende:
[..]
- Wat is "goede inburgering" precies?
- Wie zegt dat de taal spreken en naar school gaan iemand weerhouden van een doodklap bij een grote teleurstelling?
- Zou jij je beentjes vrijwillig spreiden zodat Mauro hier kan blijven?
Ik denk dat hij in Angola weinig andere mogelijkheden heeft.quote:Op dinsdag 1 november 2011 18:47 schreef paddy het volgende:
[..]
Nou ben ik tegen de schuld bij een ander zoeken wanneer je hierom besluit crimineel te worden, want we kijken al veel te veel naar achtergrond (in zieligheidsgraad) qua criminaliteit. Je kiest er zelf voor om crimineel te worden.
Ten eerste is er inhoudelijk een goed argument om het verhaal-studievisum verder niet uit te pluizen. De kans dat Mauro aan de criteria kan voldoen, is klein.quote:Op dinsdag 1 november 2011 18:42 schreef Shaman het volgende:
Bron: nu.nl
Bijzonder dat het CDA D'66 & GroenLinks van politieke spelletjes beticht terwijl CDA minister Leers de bevoegdheid heeft zelf te beslissen over een studievisum. Wie speelt er politieke spelletjes? Waarom neemt Leers die beslissing niet?
De groep met gevallen als Mauro.quote:Op dinsdag 1 november 2011 18:18 schreef Elfletterig het volgende:
Je stelt een vraag die niet relevant is. Waar het om gaat, is dat je de groep met gevallen als Mauro kunt afbakenen tot zo'n 75 man aan de hand van een aantal criteria. Aantoonbaar verblijf in een geregistreerd pleeggezin is er daar één van. Het gaat dus om mensen die nu bij de instanties al bekend zijn en die dus al voorkomen op bestaande lijsten en dus niet om mensen die ineens vanuit de illegaliteit opduiken en dan alsnog een kans denken te maken.
Ik had het niet over gezin, maar over pleeggezin.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja, want iedereen is crimineel daar.quote:Op dinsdag 1 november 2011 18:49 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Ik denk dat hij in Angola weinig andere mogelijkheden heeft.
In het vorige topic ook al genoemd, maar bijgaand nogmaals de link naar een artikel in de Volkskrant hierover: http://www.volkskrant.nl/(...)r-1-20-of-1000.dhtmlquote:Op dinsdag 1 november 2011 18:51 schreef Wokkel het volgende:
De groep met gevallen als Mauro. Heb je het dan over Angolezen? Over ama's uit alle landen? Zijn ze allemaal ook zo 'geintegreerd' als Mauro? Zo niet, is dat dan een dealbreaker? Doen ama's uit azc's ook mee? Die zijn toch ook geregistreerd? Kom eens met die criteria voor de dag.
quote:Volgens die schatting zijn er in Nederland zo'n 75 vergelijkbare gevallen: kinderen die voor hun 12de alleen naar Nederland zijn gekomen, minimaal acht jaar hier wonen en nooit een (tijdelijke) verblijfsvergunning hebben gekregen. Onder de 12 komen de kinderen in principe automatisch terecht in een pleeggezin.
Zucht. Je dumpt een jongen van 18, die de cultuur en de taal van het land niet kent en er geen familie heeft die iets met hem wil, in een Derde-Wereldland met een BNP zo hoog als het jaarsalaris van een LBO'er met een verstandelijke handicap, waar geen opvang voor dergelijke kinderen is. Hoe lang denk je dat hij daar op een eerlijke manier kan overleven?quote:Op dinsdag 1 november 2011 18:55 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ja, want iedereen is crimineel daar.____________!
Hij is gelijk de slimste inwoner van Angola en zal als god in Frankrijk leven.quote:Op dinsdag 1 november 2011 18:58 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Zucht. Je dumpt een jongen van 18, die de cultuur en de taal van het land niet kent en er geen familie heeft die iets met hem wil, in een Derde-Wereldland met een BNP zo hoog als het jaarsalaris van een LBO'er met een verstandelijke handicap, waar geen opvang voor dergelijke kinderen is. Hoe lang denk je dat hij daar op een eerlijke manier kan overleven?
Hij heeft toch gewoon een moeder en zusje en broertje... wat lul je nou?? Ze willen juist wel iets met hem daarom hebben ze hem naar Nederland getrapt. Nu kunnen ze daar dus mooi de vruchten van plukken.quote:Op dinsdag 1 november 2011 18:58 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Zucht. Je dumpt een jongen van 18, die de cultuur en de taal van het land niet kent en er geen familie heeft die iets met hem wil, in een Derde-Wereldland met een BNP zo hoog als het jaarsalaris van een LBO'er met een verstandelijke handicap, waar geen opvang voor dergelijke kinderen is. Hoe lang denk je dat hij daar op een eerlijke manier kan overleven?
Hij kent de taal wel degelijk, alhoewel niet zo goed, heeft een opleiding in NL genoten, kan lezen en schrijven in meerdere talen, heeft een moeder waar hij kan wonen, krijgt een geldbedrag mee om op te starten en ga zo maar door. De bedrijven in Angola, het land dat supersnel ontwikkeld en booming is, staan driedubbel in de rij voor zo'n iemand man ! Hij kan daar riant gaan wonen, een dik salaris verdienen, een lekker sma'tje versieren en daar lekker de man uithangen, nog veel meer dan hij ooit in zijn middelmatig leventje in Nederland zou kunnen bedrijven.quote:Op dinsdag 1 november 2011 18:58 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Neem het goeie voorbeeld, neem er 100 in huis.quote:Op dinsdag 1 november 2011 19:13 schreef Injetta het volgende:
Oh oh, wat zijn wij Nederlanders altijd heerlijk principieel. Alsof de wereld vergaat als je eens buiten de lijntjes kleurt of je menselijk opstelt.
Ik heb het gevoel naar een stelletje rechtlijnige Amish te luisteren in Nederlandse gedaantes. Rechtlijniger, kortzichtiger en onverdraagzamer kan het niet.
Stel toch eens voor dat er wel eens 100 van die Mauro's zijn, komen.... Sodom en Gomorra staat ons te wachten. We gaan dan onmiddelijk ten onder....
Ik snap je punt, maar je doet er goed aan om je te realiseren dat 'wij Nederlanders' in grote meerderheid voor een verblijfsvergunning voor Mauro. Het gaat slechts om een handvol politici die niet luisteren naar wat er leeft in het land en zelfs niet naar hun eigen achterban.quote:Op dinsdag 1 november 2011 19:13 schreef Injetta het volgende:
Oh oh, wat zijn wij Nederlanders altijd heerlijk principieel. Alsof de wereld vergaat als je eens buiten de lijntjes kleurt of je menselijk opstelt.
Ik heb het gevoel naar een stelletje rechtlijnige Amish te luisteren in Nederlandse gedaantes. Rechtlijniger, kortzichtiger en onverdraagzamer kan het niet.
Stel toch eens voor dat er wel eens 100 van die Mauro's zijn, komen.... Sodom en Gomorra staat ons te wachten. We gaan dan onmiddelijk ten onder....
Een groot gedeelte is dus hypocriet. Wel de onbekenden terug sturen maar mensen 'met een gezicht' laten blijven. Zo oneerlijk tegenover die anderen..... lekker sociaal is dat.quote:Op dinsdag 1 november 2011 19:20 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik snap je punt, maar je doet er goed aan om je te realiseren dat 'wij Nederlanders' in grote meerderheid voor een verblijfsvergunning voor Mauro. Het gaat slechts om een handvol politici die niet luisteren naar wat er leeft in het land en zelfs niet naar hun eigen achterban.
Hypocriete tegenstandersquote:Op dinsdag 1 november 2011 19:21 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Een groot gedeelte is dus hypocriet. Wel de onbekenden terug sturen maar mensen 'met een gezicht' laten blijven. Zo oneerlijk tegenover die anderen..... lekker sociaal is dat.
Onjuist. 61% van de Nederlanders wil ook die anderen laten blijven, dus ook die jongeren van wie we nu geen gezicht zien: http://www.peil.nl/?3362quote:Op dinsdag 1 november 2011 19:21 schreef Ronnie_bravo het volgende:
Een groot gedeelte is dus hypocriet. Wel de onbekenden terug sturen maar mensen 'met een gezicht' laten blijven. Zo oneerlijk tegenover die anderen..... lekker sociaal is dat.
Daarom beginnen ze ook over het studievisum, omdat ze weten dat dit uiteindelijk niet de oplossing is maar de schuld is dan wel bij Mauro te leggen omdat hij 'gefaald' heeft als dit mislukt. Die zogenaamde dissidenten vind ik ook niet meer dan een good/bad cop act uitvoeren.quote:Op dinsdag 1 november 2011 19:19 schreef whosvegas het volgende:
Wat is het CDA toch een stelletje lamzekken, hypocriete lui
Terechte opmerking. Die Koppejan en Ferrier zijn de 'titel' dissident absoluut niet waardig. Ze zitten er nu ruim een jaar en ze hebben zich alleen laten zien als slaafse meelopers. Oké, ze pruttelen soms wat, ze zeggen eens dat ze kritisch zijn, maar meer komt er niet van terecht als puntje bij paaltje komt.quote:Op dinsdag 1 november 2011 19:35 schreef AlexanderDeGrote het volgende:
Die zogenaamde dissidenten vind ik ook niet meer dan een good/bad cop act uitvoeren.
Misschien dat het daarom juist goed is dat dit in de publiciteit komt? Dat ze eindelijk eens zien waar we in godsnaam mee bezig zijn.quote:Op dinsdag 1 november 2011 18:52 schreef Ronnie_bravo het volgende:
gewoon nog even hier ook omdat het kan:
Van mij mag Mauro blijven...maar van mij mag hij ook weg. Alleen moet de beslissing ook gelden voor alle andere asielzoekers. Ik vind niet dat je willekeur moet toepassen alleen omdat Mauro op tv is geweest en iedereen hem nu kent.
Gisteren in de docu kwam maar weer naar voren dat er nog 100 anderen zijn, die allemaal vloeiend Nederlands spreken, hier jaren zijn en een opleiding hebben gevolgd. Echter moeten die op hun 18e gewoon terug maar omdat niemand ze op tv ziet hoor je ze er niet over. Sterker nog, als je men botweg vraagt 'vindt je het goed dat een uitgeprocedeerde asielzoeker naar huis moet' zal 90% positief antwoorden. Echter nu weet iedereen wie Mauro is en voelt men zich geroepen om maar heftig te protesteren. Is dat niet heel achterbaks en schijnheilig naar al die andere Mauro's toe of maakt dat niet uit, immers ...je kent die anderen toch niet!
Dat is inderdaad waar. Dat geeft een beetje moed.quote:Op dinsdag 1 november 2011 19:20 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik snap je punt, maar je doet er goed aan om je te realiseren dat 'wij Nederlanders' in grote meerderheid voor een verblijfsvergunning voor Mauro. Het gaat slechts om een handvol politici die niet luisteren naar wat er leeft in het land en zelfs niet naar hun eigen achterban.
Dit is dus de domme instelling die Nederland in het verleden al zó vaak in moeilijk vaarwater heeft gebracht, om over de kosten die er mee gemoeid waren nog maar niet te spreken.quote:Op dinsdag 1 november 2011 19:13 schreef Injetta het volgende:
*padoem tsssjj*quote:Op dinsdag 1 november 2011 19:57 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Dit is dus de domme instelling die Nederland in het verleden al zó vaak in moeilijk vaarwater heeft gebracht, om over de kosten die er mee gemoeid waren nog maar niet te spreken.
Nogmaals, iets mag of iets mag niet, wet is wet, zo werkt een rechtstaat nou eenmaal. Punt.
En de wereld vergaat ook niet als Mauro gewoon terug gaat naar Angola, dus dat argument is erg matig.
Het is niet zo zeer rechtlijnig, maar wel rechtvaardig. En het is juist kortzichtig om op basis van emotie enkele mensen die de media opzoeken, nadat ze de regels in het verleden hebben overtreden, toch te laten blijven in Nederland (terwijl degene die wel de regels opvolgden al jaren niet meer in Nederland zijn).
En er is niets onverdraagzaam aan, weer term in deze discussie die niet ter zake doet, als ik door rood licht rijdt en ik krijg een boete, dan is de politieagent niet meteen onverdraagzaam. Kortom: wie de wet overtreedt, die moet de consequenties daarvan aanvaarden. Zo werkt dat in iedere rechtstaat (waar geen corruptie of vriendjespolitiek geldt), dat heeft helemaal niets met verdraagzaamheid te maken.
En nogmaals, als Mauro terug gaat naar Angola, dan gaat de wereld ook niet ten onder.
Mee eens.quote:Ik stel dan ook voor dat we ophouden om deze twee mensen 'dissident' te noemen. Een betere benaming is meeloper.
Tja, maar de aaibaarheidsfactor zal altijd een rol spelen, daar verander je niks aan. Er gingen ook meer mensen de straat op tegen het doodknuppelen van zeehondjes dan tegen het bestrijden van spinnen. Dat is gewoon de realiteit.quote:Op dinsdag 1 november 2011 20:12 schreef michaelmoore het volgende:
mauro moet de zaken op een legale manier regelen, hier een vriendin zoeken en klaar
Er staan nu al weer 5000 illegale Mauros en Pauro's klaar
als er 6 homo's naar Iran worden gestuurd en daar onthoofd dan hoor je niks , maar een illegaal jochie met een hoge aaibaarheidsfactor dat scoort voor koppejan en ferier met als doel het kabinet onderuit
Angola is het meest welvarende land van Afrika, samen met China het snelstgroeiende land ter wereld
Als hij een goede voetballer was geweest die bij FC Twente speelde, evenmin.quote:Op dinsdag 1 november 2011 20:15 schreef Nober het volgende:
Mauro is in het verkeerde land geboren, als hij in Marokko, Turkije, Polen, Roemenië was geboren was er niets aan de hand geweest.
Ik snap niet waarom Marokkanen en Turken niet worden teruggestuurd, dat zijn immers ook geen Europeanen, net als Mauro.quote:Op dinsdag 1 november 2011 20:16 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Als hij een goede voetballer was geweest die bij FC Twente speelde, evenmin.
Douglas heeft -blijkbaar- toegevoegde waarde voor Nederland. MBO'er Mauro niet. Goed besluit (2x).quote:Op dinsdag 1 november 2011 20:16 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Als we met z'n allen in de trein gaan urineren in plaszakken gaat de wereld ook niet ten onder, en nu?quote:Op dinsdag 1 november 2011 19:57 schreef Shreyas het volgende:
En nogmaals, als Mauro terug gaat naar Angola, dan gaat de wereld ook niet ten onder.
Ben jij in een trein geboren?quote:Op dinsdag 1 november 2011 20:21 schreef Brentmeister het volgende:
[..]
Als we met z'n allen in de trein gaan urineren in plaszakken gaat de wereld ook niet ten onder, en nu?
Wat heeft dat er nou weer mee te makenquote:Op dinsdag 1 november 2011 20:16 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
ja dat hoor ik ook vaak dat veel mensen dat het liefst willen maar dan vraag ik dan wel vaak er achteraan, doen we het dan van jullie geld ?quote:Op dinsdag 1 november 2011 19:28 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Onjuist. 61% van de Nederlanders wil ook die anderen laten blijven
He's on to mequote:Op dinsdag 1 november 2011 20:22 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ben jij in een trein geboren?
Bijzonder feit, maar irrelevante vergelijking.
Het is dan ook een domme vraag.quote:Op dinsdag 1 november 2011 20:23 schreef RAVW het volgende:
[..]
ja dat hoor ik ook vaak dat veel mensen dat het liefst willen maar dan vraag ik dan wel vaak er achteraan, doen we het dan van jullie geld ?
Dan is het in eens heel wat minder mensen zo lief om deze mensen te laten blijven.
Als ie zich op camera vrijwillig door 18 homo's laat gangbangen, heeftie volgens mij wel bewezen hoe graag ie in Nederland wil blijven.quote:Op dinsdag 1 november 2011 20:25 schreef xminator het volgende:
Er was ooit zo een short movie uitgezonden, ging over mensen die in nederland een verblijfsvergunning wilden. Gingen ze doen alsof ze homo e.d. waren om een verblijfsvergunning te krijgen.
Die homo is mauro op dit moment.
jawel dat is tegen de regelsquote:Op dinsdag 1 november 2011 20:21 schreef Brentmeister het volgende:
[..]
Als we met z'n allen in de trein gaan urineren in plaszakken gaat de wereld ook niet ten onder, en nu?
Voor een homo die teruggestuurd wordt naar Iran vergaat de wereld wel degelijk.quote:Op dinsdag 1 november 2011 20:23 schreef Brentmeister het volgende:
[..]
He's on to me![]()
Kwam toevallig zo uit
Tevens geen irrelevante vergelijking, want het ten onder gaan van de wereld heeft hier ook niks mee te maken. Als je zo gaat redeneren, kan je alles daar wel mee af doen.
twitter:_janpostma_ twitterde op dinsdag 01-11-2011 om 19:38:08Laten ze Kane spelen op Mauro manifestatie. Doen echt alles om hem weg te krijgen. reageer retweet
Kan me uitstekend in de spiegel kijken en slaap als een baby.quote:Op dinsdag 1 november 2011 18:27 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Dan trekken ze wel écht alles uit de kast jaquote:Op dinsdag 1 november 2011 20:29 schreef Caland het volgende:
twitter:_janpostma_ twitterde op dinsdag 01-11-2011 om 19:38:08Laten ze Kane spelen op Mauro manifestatie. Doen echt alles om hem weg te krijgen. reageer retweet
Idd. Heel Angola is crimineel en wat moet iemand als Mauro die een veel betere opleiding nu al heeft gehad als 90% van de Angolezen daar nou anders doen dan mensen beroven? Niets toch?quote:Op dinsdag 1 november 2011 18:49 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
No shit.quote:Op dinsdag 1 november 2011 20:15 schreef Nemephis het volgende:
Ik keek net op de FP, en schrok van de reacties. Het lijkt StormFront of zo wel.
Waarom ?quote:
Bizar besluit. Nederland heeft meer dan genoeg uitstekende voetballers. Bovendien heeft die man geen enkele band met Nederland, behalve dat hij hier een tijdje werkt als profvoetballer.quote:Op dinsdag 1 november 2011 20:20 schreef El_Matador het volgende:
Douglas heeft -blijkbaar- toegevoegde waarde voor Nederland. MBO'er Mauro niet. Goed besluit (2x).
Alles, want het toont de dubbele moraal aan, van zowel politici als van mensen die het vertrek van Mauro toejuichen, maar hypocriet doen alsof hun neus bloedt in dit soort zaken.quote:Op dinsdag 1 november 2011 20:22 schreef TheZapster het volgende:
Wat heeft dat er nou weer mee te maken![]()
Waarom van mijn geld? Wordt de JSF van jouw geld aangeschaft? Maar aangezien je zo graag het economische argument wilt volgen: Mauro wegsturen is financieel dom. De jongen is ingeburgerd Nederlander en volgt hier een opleiding die we al bekostigd hebben. Hem laten weglopen naar Angola is kapitaalvernietiging. Als hij hier blijft en hier werkt, brengt hij veel meer op.quote:Op dinsdag 1 november 2011 20:23 schreef RAVW het volgende:
Ja dat hoor ik ook vaak dat veel mensen dat het liefst willen maar dan vraag ik dan wel vaak er achteraan, doen we het dan van jullie geld? Dan is het in eens heel wat minder mensen zo lief om deze mensen te laten blijven.
En een Nederlandse vrouw heeft, en de inburgeringscursus succesvol heeft gemaakt, en via de topsportregeling dus een Nederlands paspoort kan krijgen.quote:Op dinsdag 1 november 2011 20:40 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Bizar besluit. Nederland heeft meer dan genoeg uitstekende voetballers. Bovendien heeft die man geen enkele band met Nederland, behalve dat hij hier een tijdje werkt als profvoetballer.
Gelukkig is jouw inzicht in het aantal "uitstekende voetballers" niet zoveel waard als dat van de Nederlandse profclubs in samenwerking met de IND.quote:Op dinsdag 1 november 2011 20:40 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Bizar besluit. Nederland heeft meer dan genoeg uitstekende voetballers. Bovendien heeft die man geen enkele band met Nederland, behalve dat hij hier een tijdje werkt als profvoetballer.
Oh is armoede een reden voor asiel? Nou dan mogen er nog een paar miljard komen.quote:Op dinsdag 1 november 2011 20:46 schreef Specularium het volgende:
Misschien hebben wij wel een verkeerd beeld van Angola en is het een prachtig land vol uitzendbureau's en meer van dat soort welvaartskenmerken.
Het verschil van de situatie van Mauro en die van jou, is dat jouw band nog steeds in een Nederlandstalig cultuur is gevestigd.quote:Op dinsdag 1 november 2011 20:43 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ik heb tot mijn 8e in Den Haag gewoond, daarna Utrecht en omgeving. Heb ik nu geen band meer met Den Haag?
Erg he, integratie? Dat was toch het toverwoord van links? Maar het werkt blijkbaar 1 kant op?quote:Op dinsdag 1 november 2011 20:48 schreef hydroven het volgende:
[..]
Het verschil van de situatie van Mauro en die van jou, is dat jouw band nog steeds in een Nederlandstalig cultuur is gevestigd. Als Mauro terugkeert naar Angola dan moet hij zich terug aanpassen aan de Angolese cultuur.
Neuh. Maar suggereren dat hem een gespreid bedje staat te wachten...quote:Op dinsdag 1 november 2011 20:48 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Oh is armoede een reden voor asiel? Nou dan mogen er nog een paar miljard komen.
Nee, een Nederlandse vriendin. Verder is Mauro ook zonder cursus prima ingeburgerd. Dus er wordt onderscheid gemaakt tussen mensen, omdat die man een topsporter is. Alsof we die in Nederland niet genoeg hebben, als vice-wereldkampioen voetbal, die nota bene Brazilië uit het toernooi knikkerde.quote:Op dinsdag 1 november 2011 20:41 schreef Caland het volgende:
En een Nederlandse vrouw heeft, en de inburgeringscursus succesvol heeft gemaakt, en via de topsportregeling dus een Nederlands paspoort kan krijgen.
Ach, ik heb bij het afgelopen WK de vier halve-finalisten, beide finalisten en de winnaar goed voorspeld, dus mijn voetbalinzicht is zo gek nog niet. Ik bestrijd trouwens niet dat de man een goede voetballer is. Ik wijs erop hoe dubbel de moraal is en dat voor die Braziliaan probleemloos een uitzondering wordt gemaakt, puur om economische motieven.quote:Op dinsdag 1 november 2011 20:43 schreef El_Matador het volgende:
Gelukkig is jouw inzicht in het aantal "uitstekende voetballers" niet zoveel waard als dat van de Nederlandse profclubs in samenwerking met de IND.
Voor je het vergeet; Mauro heeft ook een band met Angola. Hij is 9 jaar geleden naar Nederland gekomen en heeft dus zijn halve leven in Angola doorgebracht.
Ik heb tot mijn 8e in Den Haag gewoond, daarna Utrecht en omgeving. Heb ik nu geen band meer met Den Haag?![]()
? Dit heeft totaal niet met links of rechts te maken.quote:Op dinsdag 1 november 2011 20:49 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Erg he, integratie? Dat was toch het toverwoord van links? Maar het werkt blijkbaar 1 kant op?
Blijkbaar is het ok om in Nederland te integreren maar niet om in Angola te (her)integreren.quote:Op dinsdag 1 november 2011 20:53 schreef hydroven het volgende:
[..]
? Dit heeft totaal niet met links of rechts te maken.
Het is toch logisch dat als je verhuist in een stad in Nederland, je nog steeds de Nederlandse cultuur kent, enkel de lokale omgang/situatie verandert (stad/platteland - Limburg/Friesland).
Als jij uitgewezen gaat worden naar je geboorteland (bv. Frankrijk), dan is de cultuur totaal anders.
Dat is toch logisch en ik zie niet in wat hier links of rechts is?
Dat is nuttige informatie, nu weten we ook dat asielzoekers afkomstig van Angola criminelen zijn, omdat daar weinig andere mogelijkheden zijn. Dus geen asielzoekers meer uit Angolaquote:Op dinsdag 1 november 2011 18:49 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Ja, dat is ook logisch. Als je in je puberteit in NL zit, heb je toch een zekere hechting van het land.quote:Op dinsdag 1 november 2011 20:55 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Blijkbaar is het ok om in Nederland te integreren maar niet om in Angola te (her)integreren.
Nee, niet fluitend. Dat eist ook niemand van Mauro.quote:Op dinsdag 1 november 2011 20:58 schreef hydroven het volgende:
[..]
Ja, dat is ook logisch. Als je in je puberteit in NL zit, heb je toch een zekere hechting van het land.
Stel dat jij geadopteerd bent van je 9e/10e jaar en op je 18e moet je terug, ga jij dan fluitend terug het vliegtuig op, wetende wat je hier allemaal hebt meegemaakt?
Hier ben ik het dan wel weer mee eens, mits goed ingeburgerd en geen strafbladquote:VluchtelingenWerk pleit ervoor om asielzoekerskinderen die goed ingeburgerd zijn na vijf jaar een verblijfsvergunning te geven. De PvdA en de CU willen dat minderjarige asielzoekers voortaan na acht jaar in Nederland mogen blijven. Voorwaarde is wel dat zij niet illegaal zijn geweest en dat zij of hun ouders de procedure niet hebben gefrustreerd. De twee partijen presenteerden daartoe dinsdag een initiatiefwet.
Ik ga me niet tot jouw niveau verlagen, dus bespaar je de moeite.quote:Op dinsdag 1 november 2011 20:54 schreef El_Matador het volgende:
Al mijn vriendjes moest ik achterlaten toen mijn vader een nieuwe baan kreeg. Zo zijn er kinderen die met pa en ma meemoeten naar -godverdomme- Saudi-Arabië.
Wat is er precies erg aan dat Mauro straks in Angola woont? Waarom moet hij hier blijven? Wat voegt Mauro toe aan Nederland, behalve een hoop onzinnig media-gedoe?quote:Op dinsdag 1 november 2011 21:04 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik ga me niet tot jouw niveau verlagen, dus bespaar je de moeite.
Het is de eigen keuze van je vader geweest om die baan aan te nemen. Vervelend voor jou als kind, maar ja... zo gaat het nu eenmaal als ouders de voogdij over hun kinderen hebben.
En gelukkig stond je er niet alleen voor, zoals Mauro, die op 9-jarige leeftijd totaal ontheemd was. Je had je ouders, broertjes en/of zusjes. En je kon je redelijk probleemloos aanpassen aan de nieuwe situatie, omdat er tussen Utrecht en Den Haag geen levensgroot cultuurverschil bestaat. Ook is Nederland in beide steden de voertaal.
Verder staat het je nu vrij om als meerderjarige weer fijn in Den Haag te gaan wonen.
Tot slot betwijfel ik of Mauro straks werkelijk weer in Angola woont; er worden nog andere mogelijkheden verkend, ook naast het studievisum.
Dat was metaforisch bedoelt....quote:Op dinsdag 1 november 2011 21:00 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Nee, niet fluitend. Dat eist ook niemand van Mauro.
Niet iedereen heeft dezelfde veerkracht, persoonlijkheidskenmerken, enz....quote:Ik zou het nieuwe doel aangrijpen om er iets heel moois van te maken.
? Als je empatisch bent over deze situatie ben je dus links???quote:Maar zo denkt links niet; zieligheid bevorderen. Daarom is het ook een volkomen onnatuurlijke en waardeloze ideologie.
Precies de boodschap; wakker de kracht aan. Niet wegdrukken en pamperen. Blijkbaar was Mauro in staat zich in Nederland te ontwikkelen tot een niet-criminele goeie jongen. In Angola kan ie een man van goud worden.quote:Op dinsdag 1 november 2011 21:07 schreef hydroven het volgende:
[..]
Dat was metaforisch bedoelt....
[..]
Niet iedereen heeft dezelfde veerkracht, persoonlijkheidskenmerken, enz....
Nee, als je deze situatie bekijkt vanuit het "zieligheidsperspectief". Arme Mauro. Oh? Hij krijgt de kans een heel nieuwe toekomst te beginnen. En met de gereedschapskist die hij in Nederland heeft opgebouwd gaat dat prima lukken.quote:? Als je empatisch bent over deze situatie ben je dus links???
Daar gaan we weer... ik ga nog een keertje typen dat Mauro inmiddels zo lang in Nederland is dat hij in alle opzichten Nederlander is. Hij is vergroeid geraakt met de Nederlandse cultuur, spreekt de taal, volgt hier op een opleiding, heeft hier een sociaal leven en bovendien een pleeggezin met ouders die hij ziet als zijn ouders.quote:Op dinsdag 1 november 2011 21:05 schreef El_Matador het volgende:
Wat is er precies erg aan dat Mauro straks in Angola woont? Waarom moet hij hier blijven? Wat voegt Mauro toe aan Nederland, behalve een hoop onzinnig media-gedoe?
Net zoals het de keuze van de ouders van Mauro is geweest om hem naar Nederland te sturen, naar zijn zus in Rotterdam. Vervelend maar zo gaat dat nu eenmaal met ouders die het voor het zeggen hebben.quote:Op dinsdag 1 november 2011 21:04 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik ga me niet tot jouw niveau verlagen, dus bespaar je de moeite.
Het is de eigen keuze van je vader geweest om die baan aan te nemen. Vervelend voor jou als kind, maar ja... zo gaat het nu eenmaal als ouders de voogdij over hun kinderen hebben.
Totaal ontheemd.... Door zijn vader naar zijn zus gebracht die hem vervolgens naar de politie bracht. Op elk moment had Mauro kunnen zeggen 'Ik wil terug naar mama en papa', toch zie ik nergens dat hij dit gezegd zou hebben.quote:En gelukkig stond je er niet alleen voor, zoals Mauro, die op 9-jarige leeftijd totaal ontheemd was. Je had je ouders, broertjes en/of zusjes. En je kon je redelijk probleemloos aanpassen aan de nieuwe situatie, omdat er tussen Utrecht en Den Haag geen levensgroot cultuurverschil bestaat. Ook is Nederland in beide steden de voertaal.
Ja, en het kind is daarvan de dupe, want die ouders zijn er niet bij om hem in zijn nieuwe omgeving te begeleiden. En verder is die nieuwe omgeving compleet vreemd voor hem geweest.quote:Op dinsdag 1 november 2011 21:13 schreef Wokkel het volgende:
Net zoals het de keuze van de ouders van Mauro is geweest om hem naar Nederland te sturen, naar zijn zus in Rotterdam. Vervelend maar zo gaat dat nu eenmaal met ouders die het voor het zeggen hebben.
Mauro is - ongeacht de bedoelingen van zijn ouders - door zijn ouders verstoten. De ouders hebben de band met hem verbroken. Ik las dat hij aanvankelijk nog wel contact had met zijn moeder, maar in recentere berichten lees ik daar niks meer over. Hij is zich gaan hechten in Nederland, heeft zich genesteld en ziet zijn pleegouders als zijn ouders. Dat is ook waarom ik eerder al aangaf dat er een verschil is tussen Mauro-2007 en Mauro-2011; je bent vier jaar verder. Vier jaar waarin die jongen zich nog meer is gaan hechten hier, terwijl het contact met Angola juist verder is verwaterd. Tussen 2003 en 2011 is die jongen steeds meer Nederlander en steeds minder Angolees geworden.quote:Op dinsdag 1 november 2011 21:13 schreef Wokkel het volgende:
Totaal ontheemd.... Door zijn vader naar zijn zus gebracht die hem vervolgens naar de politie bracht. Op elk moment had Mauro kunnen zeggen 'Ik wil terug naar mama en papa', toch zie ik nergens dat hij dit gezegd zou hebben.
Je doet net of die ouders hem hier gedropt hebben zonder liefde. Het omgekeerde is juist het geval, je ouders gaan geen 4000$ betalen om je kwijt te raken. Daarnaast belt hij nog gewoon met zijn moeder dus die band is er nog steeds.
Dus die situatie verschilt niets met kinderen van ouders die van hot naar her (internationaal) verhuizen en zich vooral met werken bezig houden. Het opvoeden gebeurt veelal door au-pairs, met een groot verloop.quote:Op dinsdag 1 november 2011 21:24 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ja, en het kind is daarvan de dupe, want die ouders zijn er niet bij om hem in zijn nieuwe omgeving te begeleiden. En verder is die nieuwe omgeving compleet vreemd voor hem geweest.
Leid je dat af uit het feit dat ze hem naar Nederland hebben gestuurd? De kinderen in de documentaire 'Terug naar Angola' die gisteravond werd uitgezonden waren ook op het vliegtuig gezet door hun moeder. De reden hiervoor was dat moeder het moeilijk had met rondkomen, dat is dus iets anders als de banden met je kind verbreken!quote:Mauro is - ongeacht de bedoelingen van zijn ouders - door zijn ouders verstoten. De ouders hebben de band met hem verbroken.
Hij heeft dat verklaard bij de rechtbank. Uiteraard hoor je daar nu niets over, dat zou zijn zaak immers zwakker maken.quote:Ik las dat hij aanvankelijk nog wel contact had met zijn moeder, maar in recentere berichten lees ik daar niks meer over.
Het contact met Angola is verwaterd, hoe kom je daar bij? Misschien zit hij wel elke dag te bellen en kijkt hij tv uit Angola. We weten het niet, dus laten we maar geen aannames doen. In ieder geval is het geen Nederlander en ook geen Angolees, hij is beiden!quote:Hij is zich gaan hechten in Nederland, heeft zich genesteld en ziet zijn pleegouders als zijn ouders. Dat is ook waarom ik eerder al aangaf dat er een verschil is tussen Mauro-2007 en Mauro-2011; je bent vier jaar verder. Vier jaar waarin die jongen zich nog meer is gaan hechten hier, terwijl het contact met Angola juist verder is verwaterd. Tussen 2003 en 2011 is die jongen steeds meer Nederlander en steeds minder Angolees geworden.
Ja. In 2003 zelfs al.quote:Op dinsdag 1 november 2011 21:33 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Maar is het waar dat deze situatie allang bekend was voor Mauro?
Mauro was nog niet volwassen en kon dus niet alles weten. Zijn legertje troetelambtenaartjes om hem heen was echter overal van op de hoogte.quote:Op dinsdag 1 november 2011 21:33 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Maar is het waar dat deze situatie allang bekend was voor Mauro?
quote:Op dinsdag 1 november 2011 21:36 schreef Scorpie het volgende:
Daarnaast skypt hij elke dag met zijn moeder.
Kinderen die met hun ouders meeverhuizen, verliezen niet het contact met hun ouders. Evenmin hebben die ouders het doel om hun kinderen achter te laten in het land waar ze gaan wonen. Ook blijven die ouders zich bezighouden met de opvoeding.quote:Op dinsdag 1 november 2011 21:32 schreef Wokkel het volgende:
Dus die situatie verschilt niets met kinderen van ouders die van hot naar her (internationaal) verhuizen en zich vooral met werken bezig houden. Het opvoeden gebeurt veelal door au-pairs, met een groot verloop.
Toch is het een bewuste keuze geweest, zoals er ook ouders zijn die hun kind in een weeshuis afgeven en voor adoptie aanbieden. Wel eens een aflevering van KRO's Spoorloos gezien?quote:Op dinsdag 1 november 2011 21:32 schreef Wokkel het volgende:
Leid je dat af uit het feit dat ze hem naar Nederland hebben gestuurd? De kinderen in de documentaire 'Terug naar Angola' die gisteravond werd uitgezonden waren ook op het vliegtuig gezet door hun moeder. De reden hiervoor was dat moeder het moeilijk had met rondkomen, dat is dus iets anders als de banden met je kind verbreken!
Hij heeft dat jaren geleden ooit verklaard, ja. In 2006 ofzo, meen ik. Zeker niet recent.quote:Op dinsdag 1 november 2011 21:32 schreef Wokkel het volgende:
Hij heeft dat verklaard bij de rechtbank. Uiteraard hoor je daar nu niets over, dat zou zijn zaak immers zwakker maken.
Of laat hem gewoon bij zijn ouders in Nederland, die goed voor hem kunnen en willen zorgen. Veel beter voor die jongen en economisch ook nog eens voordelig ook voor Nederland.quote:Op dinsdag 1 november 2011 21:32 schreef Wokkel het volgende:
Het contact met Angola is verwaterd, hoe kom je daar bij? Misschien zit hij wel elke dag te bellen en kijkt hij tv uit Angola. We weten het niet, dus laten we maar geen aannames doen. In ieder geval is het geen Nederlander en ook geen Angolees, hij is beiden!
Mauro heeft gewoon 4 ouders, 2 hier en 2 in Angola. Zet die jongen 2 maanden bij zijn biologische moeder en hij ziet Nederland als een leuke ervaring.
helemaal mee eens, een foto van een huilend jongetje doet 80 % van de nederlanders al overtuigen, men moet eens logisch gaan redenerenquote:Op dinsdag 1 november 2011 21:42 schreef El_Matador het volgende:
Wat er economisch voordelig is aan een jongen die waarschijnlijk zijn HBO niet zal kunnen afmaken wegens gebrek aan intellectuele bagage, heeft Elfetterig nog steeds niet weten te kwantificeren.
Dat is ook helemaal niet van belang. Gefotosoepte plaatjes van huilende negertjes. Dat scoort. De Greenpeace-methode zeg maar.
Ik heb tot vandaag geen foto's van een huilende Mauro gezien en evenmin gefotoshopte plaatjes. Als Mauro gewoon een MBO-opleiding voltooit en aan het werk gaat, levert hij een bijdrage aan de economie, betaalt hij belasting en premies, etc. Net als ieder ander die werkt. De AOW voor de babyboomers zal toch ergens van betaald moeten worden?quote:Op dinsdag 1 november 2011 21:42 schreef El_Matador het volgende:
Wat er economisch voordelig is aan een jongen die waarschijnlijk zijn HBO niet zal kunnen afmaken wegens gebrek aan intellectuele bagage, heeft Elfetterig nog steeds niet weten te kwantificeren.
Dat is ook helemaal niet van belang. Gefotosoepte plaatjes van huilende negertjes. Dat scoort. De Greenpeace-methode zeg maar.
quote:
Kijk dit hoor je niet in de media. Stomme gehype.quote:Op dinsdag 1 november 2011 21:35 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Mauro was nog niet volwassen en kon dus niet alles weten. Zijn legertje troetelambtenaartjes om hem heen was echter overal van op de hoogte.
En eerst 8 jaar herhaaldelijk in beroep gaan, elke keer afgewezen worden en dan nu gaan janken dat het toch niet is gelukt, is nogal.... drammerig.
quote:Op dinsdag 1 november 2011 21:51 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik heb tot vandaag geen foto's van een huilende Mauro gezien en evenmin gefotoshopte plaatjes.
Hij kan lezen en schrijven, dat is tegenwoordig ook al een kwalificatie?quote:Als Mauro gewoon een MBO-opleiding voltooit en aan het werk gaat, levert hij een bijdrage aan de economie, betaalt hij belasting en premies, etc. Net als ieder ander die werkt. De AOW voor de babyboomers zal toch ergens van betaald moeten worden?
Wat Nederland nu doet, is wél investeren in de opleiding van Mauro, maar de vruchten daarvan niet plukken. En of dat nu MBO of HBO is, verandert weinig aan dat principe.
Het een heeft niets met het andere te maken, alleen dat het om buitenlanders gaat. De vergelijking is te dom voor woorden.quote:Op dinsdag 1 november 2011 22:04 schreef Jordony het volgende:
En toch doen ze het weer verkeerd he. "Nieuwe nederlanders" die niet willen studeren of werken in het land houden en nieuwe nederlanders die zich willen inzetten voor Nederland worden weggestuurd.
Pluim voor CDA, stel varkens.
quote:Op dinsdag 1 november 2011 22:04 schreef Jordony het volgende:
En toch doen ze het weer verkeerd he. "Nieuwe nederlanders" die niet willen studeren of werken in het land houden en nieuwe nederlanders die zich willen inzetten voor Nederland worden weggestuurd.
Pluim voor CDA, stel varkens.
Het heeft in zoverre te maken dat de 'Nieuwe Nederlanders' ook afstammen van mensen die hier kwamen om keihard te werken, precies wat Nederland nodig had in die tijd.quote:Op dinsdag 1 november 2011 22:05 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Het een heeft niets met het andere te maken, alleen dat het om buitenlanders gaat. De vergelijking is te dom voor woorden.
Welk deel van de woorden 'tot vandaag' begrijp je niet?quote:
Lekker denigrerend, om te zeggen dat hij kan lezen en schrijven. Hij volgt een MBO-opleiding en er zijn genoeg jongeren voor wie dat niet is weggelegd. Het MBO is een beroepsopleiding die een voldoende kwalificatie biedt voor allerlei beroepen.quote:Op dinsdag 1 november 2011 22:04 schreef El_Matador het volgende:
Hij kan lezen en schrijven, dat is tegenwoordig ook al een kwalificatie?Met een MBO-opleiding ben je echt niks meer dan een grijze muis. Niets mis mee, maar niet extra nuttig voor Nederland. En we hebben genoeg werklozen in Nederland en Europa. Babyboomers moeten langer doorwerken en wij nog langer. Onvermijdelijk en eerlijk.
Die investering is een uitstekende vorm van ontwikkelingssamenwerking. Dit is nou juist de manier; asielzoekers tijdelijk huisvesten, opleiden en dan hun land op laten bouwen. Daartegen heb je nog geen enkel argument ingebracht. Fotosoepplaatjes zijn nou eenmaal makkelijker.
Heeft hij je daarom gevraagd?quote:Verder redeneer ik vanuit het belang van Mauro,
Leg eens uit.quote:kwetsbare 18-jarige jongens
Maar natuurlijk! Jij gaat met een opgeheven prethoofd het land uit!;)quote:Op dinsdag 1 november 2011 21:35 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Mauro was nog niet volwassen en kon dus niet alles weten. Zijn legertje troetelambtenaartjes om hem heen was echter overal van op de hoogte.
En eerst 8 jaar herhaaldelijk in beroep gaan, elke keer afgewezen worden en dan nu gaan janken dat het toch niet is gelukt, is nogal.... drammerig.
Die foto is dus gesoept. Krokodillentraantjes van een knuffelnegertje dat al 8 jaar loopt te drammen en dreinen, dan wel de pamperaars om hem heen. Dat belonen met een verblijfsstatus is exact NIET de manier.quote:Op dinsdag 1 november 2011 22:16 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Welk deel van de woorden 'tot vandaag' begrijp je niet?
[..]
Lekker denigrerend, om te zeggen dat hij kan lezen en schrijven. Hij volgt een MBO-opleiding en er zijn genoeg jongeren voor wie dat niet is weggelegd. Het MBO is een beroepsopleiding die een voldoende kwalificatie biedt voor allerlei beroepen.
We hebben genoeg werklozen in dit land, inderdaad. Genoeg mensen die niet willen werken, relatief weinig die niet kunnen, maar wel willen. Babyboomers zouden inderdaad langer moeten doorwerken, maar dat gebeurt - dankzij dit rechtse kabinet, met steun van de PvdA - juist niet. Ze gaan allemaal op hun 65e met pensioen. Er ontstaat straks een enorm tekort aan arbeidskrachten.
Verder redeneer ik vanuit het belang van Mauro, die inmiddels hier is geworteld en niks in Angola heeft te zoeken. Ontwikkelingssamenwerking - iets waar dit kabinet trouwens op bezuinigt - kun je op andere manieren vormgeven dan via kwetsbare 18-jarige jongens van wie in hun land van herkomst dan wonderen worden verwacht. Een absurd idee.
Ik heb geen fotosoepplaatjes geplaatst of me daarvan bediend. Ik heb voortdurend een discussie gevoerd op basis van inhoudelijke argumenten en dat ook nog zonder anderen uit te schelden. Iets wat jij niet kunt zeggen.
Nee. Dat is iets wat je vanuit humaan oogpunt doet in zo'n situatie. Maar goed, het begrip humaan blijkt voor bepaalde mensen sowieso niet te begrijpen, dus ik staak mijn pogingen.quote:
Ja, daa-haag... ik heb nu zo ongeveer 39 keer uitgelegd wat de situatie van die jongen is en hoe zijn leven nu voor de tweede keer overhoop gegooid dreigt te worden. Als je zelf niet een paar redenen kunt bedenken waarom die jongen kwetsbaar is, dan zegt dat alles over je inlevingsvermogen. Succes ermee.quote:
quote:Op dinsdag 1 november 2011 22:27 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Nee. Dat is iets wat je vanuit humaan oogpunt doet in zo'n situatie. Maar goed, het begrip humaan blijkt voor bepaalde mensen sowieso niet te begrijpen, dus ik staak mijn pogingen.
[..]
Ja, daa-haag... ik heb nu zo ongeveer 39 keer uitgelegd wat de situatie van die jongen is en hoe zijn leven nu voor de tweede keer overhoop gegooid dreigt te worden. Als je zelf niet een paar redenen kunt bedenken waarom die jongen kwetsbaar is, dan zegt dat alles over je inlevingsvermogen. Succes ermee.
Je hebt het over jongens.quote:kwetsbare 18-jarige jongens
Dat is het probleem met gutmenschen als jij. Zo volledig vastgeroest in hun eigen domme beperkte visie dat ze maar niet willen inzien dat al hun "argumenten" gebaseerd zijn op losse flodders. "Humaan"...quote:Op dinsdag 1 november 2011 22:27 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Nee. Dat is iets wat je vanuit humaan oogpunt doet in zo'n situatie. Maar goed, het begrip humaan blijkt voor bepaalde mensen sowieso niet te begrijpen, dus ik staak mijn pogingen.
Nee, over jouw ranzige wereldbeeld. Mensen zijn niet kwetsbaar. Zeker jongens van 18 in de kracht van hun leven niet.quote:Als je zelf niet een paar redenen kunt bedenken waarom die jongen kwetsbaar is, dan zegt dat alles over je inlevingsvermogen. Succes ermee.
Veel succes daar in Angola zou ik zeggen!quote:Op dinsdag 1 november 2011 22:19 schreef Truffelvarken het volgende:
Ja misschien is het een goed idee voor jonge werklustige Nederlanders om het overbevolkte vaderland te verlaten om Mauro te helpen bij de opbouw van zijn land.
De zin nog een keertje in z'n volledigheid. Probeer maar om begrijpend te lezen en te snappen dat je in dit soort zinnen het meervoud niet letterlijk moet nemen:quote:
Ik ben er zo onderhand klaar mee om bij herhaling steeds dezelfde dingen te typen aan het adres van mensen die niet kunnen lezen, dan wel geen inlevingsvermogen hebben, sorry. Ik ga de rest van mijn avond wat anders doen dan op Fok! rondhangen. Succes verder.quote:Ontwikkelingssamenwerking - iets waar dit kabinet trouwens op bezuinigt - kun je op andere manieren vormgeven dan via kwetsbare 18-jarige jongens van wie in hun land van herkomst dan wonderen worden verwacht.
Aha. Zit het zo.quote:Op dinsdag 1 november 2011 22:35 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
De zin nog een keertje in z'n volledigheid. Probeer maar om begrijpend te lezen en te snappen dat je in dit soort zinnen het meervoud niet letterlijk moet nemen:
[..]
Hoe is het daar dan?quote:Op dinsdag 1 november 2011 22:40 schreef mrk.n het volgende:
Nawwww heb echt medelijden met alle Mauro's die terug moeten naar zo'n %^&*( land. En ja, ik ben d'r geweest dus ik weet waar ik over praat.
Is die al opgenomen in de van Dale?quote:Op dinsdag 1 november 2011 22:40 schreef mrk.n het volgende:
Nawwww heb echt medelijden met alle Mauro's die terug moeten naar zo'n %^&*( land. En ja, ik ben d'r geweest dus ik weet waar ik over praat.
Geweldig, je hebt heel veel kansen op hele mooie banen en goede studies. Alles is heel goed geregeld. Geen armoede op de straten, geen corruptie, geen geweld. Top.quote:
Wordt tijd.quote:Op dinsdag 1 november 2011 22:46 schreef DrMabuse het volgende:
[..]
Is die al opgenomen in de van Dale?
neequote:Op woensdag 2 november 2011 00:04 schreef bloodymary1 het volgende:
Stel dat Mauro op korte termijn een goedlopend bedrijf zou hebben, dus zeg maar aan bepaalde inkomensvereisten voldoet kan hij dan wel een verblijfsvergunning krijgen?
Is er nietquote:Op woensdag 2 november 2011 00:02 schreef bloodymary1 het volgende:
Als het allemaal zo geweldig is in Angola, waarom geldt er dan eigenlijk een negatief reisadvies?
er is nog wel veel criminaliteit en veel landmijnen uit de oorlog doe in 2002 beëindigd werdquote:Waakzaamheid betrachten
Veiligheidsrisico’s zijn weliswaar aanwezig, maar er zijn geen concrete aanwijzingen dat de reiziger hiervan hinder zal ondervinden.
Dat is toch niet zo? Zie http://www.minbuza.nl/reizen-en-landen/reisadviezen/a/angola.htmlquote:Op woensdag 2 november 2011 00:02 schreef bloodymary1 het volgende:
Als het allemaal zo geweldig is in Angola, waarom geldt er dan eigenlijk een negatief reisadvies?
Hij kan het nu gewoon op een legale manier proberen net als iedereen dat moet doen, een leuke vriendin hier vragen een Visum aan te vragen, hij spreekt al nederlands dus dat zal niet moeilijk zijnquote:Op dinsdag 1 november 2011 22:40 schreef mrk.n het volgende:
Oh, dat werd vorige week diverse malen gezegd. Heb verder niet nagekeken of het klopt, maar niet dus.quote:Op woensdag 2 november 2011 00:13 schreef beantherio het volgende:
[..]
Dat is toch niet zo? Zie http://www.minbuza.nl/reizen-en-landen/reisadviezen/a/angola.html
Maar ik maak voor mijn werk vaak stukken klaar voor de IND van buitenlanders die hier een eigen bedrijf zijn begonnen. En die dus geen Nederlands paspoort hebben. Als de cijfers aan bepaalde voorwaarden voldoen, kunnen zij een verblijfsvergunning (eerst tijdelijk en later word deze omgezet in onbepaalde tijd).quote:Op woensdag 2 november 2011 00:09 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
nee
Hij heeft geen paspoort of verblijfsvergunning en er ook geen recht op
Wel een tijdelijk visum zoals veel buitenlandse studenten dat hebben
quote:Op woensdag 2 november 2011 00:23 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Oh, dat werd vorige week diverse malen gezegd. Heb verder niet nagekeken of het klopt, maar niet dus.
Ik hoop dat je in je werk iets nauwkeuriger bent met informatie.quote:Op woensdag 2 november 2011 00:25 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Maar ik maak voor mijn werk vaak stukken klaar voor de IND ...
Tuurlijk, dat neem ik een stuk serieuzer dan dit forum!quote:Op woensdag 2 november 2011 00:29 schreef El_Matador het volgende:
[..]
[..]
Ik hoop dat je in je werk iets nauwkeuriger bent met informatie.
Het gaat niet om dit forum, het gaat om hoe je overkomt.quote:Op woensdag 2 november 2011 00:31 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Tuurlijk, dat neem ik een stuk serieuzer dan dit forum!
Hoe ik hier over komt boeit me eerlijk gezegd niet. Verder was ik niet heel stellig dat er een negatief reisadvies geldt, ik merkte het terloops op omdat het vorige week ongeveer 200 keer gezegd en geschreven is. Verder werk ik niet in de internationale migratie maar ben belastingadviseur. Niet zo nauwkeurig van jou om klakkeloos aan te nemen dat ik in de internationale migratie werk. Via mijn werk heb ik met allerlei instanties te maken.quote:Op woensdag 2 november 2011 00:46 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Het gaat niet om dit forum, het gaat om hoe je overkomt.
Als je stelt dat er een negatief reisadvies geldt, en je kent je wegen -vanwege je werk- in de internationale migratie (je hebt het over de IND), dan is het nogal slordig als het niet waar blijkt te zijn.
Maar goed, het is laat, truste.
Dat zeilmeisje was een verwend nest, ik vind dit wel even wat anders.quote:Op woensdag 2 november 2011 00:48 schreef J0kkebr0k het volgende:
Dit gezeik begint net zo irritant als dat dat geouwehoer over het zeilmeisje te worden.
Voor mijzelf heeft het niks te doen met een schattig negertje dat nu een gezicht heeft, als je dat bedoelt.quote:Op woensdag 2 november 2011 01:24 schreef Caland het volgende:
Ik vind het nogal naief dat mensen zich opeens gaan schamen voor Nederland nu het beleid dat al een hele lange tijd aan de gang is opeens een schattig negergezichtje krijgt.
quote:Op woensdag 2 november 2011 01:19 schreef Nemephis het volgende:
[..]
Dat zeilmeisje was een verwend nest, ik vind dit wel even wat anders.
Inderdaad. Moeten we het asielbeleid dan maar gewoon helemaal door de shredder gooien? Heeft toch geen enkele zin als we elk nieuw "schrijnend geval" gewoon binnen kunnen houden door deze even zielig en smekend in de camera te doen kijken.quote:Op woensdag 2 november 2011 01:24 schreef Caland het volgende:
Ik vind het nogal naief dat mensen zich opeens gaan schamen voor Nederland nu het beleid dat al een hele lange tijd aan de gang is opeens een schattig negergezichtje krijgt.
En dat is je goed recht. Maar ik deel die schaamte dus niet.quote:Op woensdag 2 november 2011 01:19 schreef Nemephis het volgende:
[..]
Half Fok! zal nu wel over me heenvallen, maar ik schaam me voor Nederland nu.
Nou ik ben anders niet degene die zich zou moeten schamen, ik voer dat beleidt niet zo uit.quote:Op woensdag 2 november 2011 01:19 schreef Nemephis het volgende:
[..]
Half Fok! zal nu wel over me heenvallen, maar ik schaam me voor Nederland nu.
Volgens mij is dit geen nieuw soort verbazing, ook bij dat meisje Sahar en wat langer geleden dat meisje Pa¨ić was er de verontwaardiging dat het systeem duidelijk gebreken vertoont. Of was je die al weer vergeten?quote:Op woensdag 2 november 2011 01:24 schreef Caland het volgende:
Het gaat mij niet om die jongen. Maar toch even de vraag. Hoe realistisch vind jij het idee dat een jongen die hier van 9 tot 18+ is en goed is ingeburgerd duurzaam uitgezet wordt? Nu moet je heel even uit je ideologie proberen te stappen en proberen min of meer rationeel naar deze zaak te kijken...quote:Op woensdag 2 november 2011 08:11 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Inderdaad. Moeten we het asielbeleid dan maar gewoon helemaal door de shredder gooien? Heeft toch geen enkele zin als we elk nieuw "schrijnend geval" gewoon binnen kunnen houden door deze even zielig en smekend in de camera te doen kijken.
[..]
En dat is je goed recht. Maar ik deel die schaamte dus niet.
Dat vind ik zeer realistisch, omdat zodra we stellen dat bij een verblijf van zeg 8 jaar (waarom niet 7, 6, enz.) automatisch een verblijfsvergunning vertrekt zal worden, we de deur wagenwijd open zetten voor honderduizenden nieuwe Mauro's, waar niemand* behoefte aan heeft, ook die nieuwe Mauro's niet.quote:Op woensdag 2 november 2011 08:34 schreef du_ke het volgende:
Hoe realistisch vind jij het idee dat een jongen die hier van 9 tot 18+ is en goed is ingeburgerd duurzaam uitgezet wordt?
Ik denk dat er vooral veel mensen zijn die zich schamen om een hoop koude, bijna hatelijk overkomende, opmerkingen omtrend het hele gebeuren. Dingen als "op onze kosten', "stuur die neger nou eens terug', 'kan ie eindelijk eens opbokken'... Ik schrik daar van, dat het voor een aantal zo gemakkelijk is om een klein beetje inlevingsvermogen te negeren.quote:Op woensdag 2 november 2011 01:24 schreef Caland het volgende:
Honderdduizenden zelfsquote:Op woensdag 2 november 2011 08:40 schreef DS4 het volgende:
[..]
Dat vind ik zeer realistisch, omdat zodra we stellen dat bij een verblijf van zeg 8 jaar (waarom niet 7, 6, enz.) automatisch een verblijfsvergunning vertrekt zal worden, we de deur wagenwijd open zetten voor honderduizenden nieuwe Mauro's, waar niemand* behoefte aan heeft, ook die nieuwe Mauro's niet.
*op de mensenhandel na dan
Vergeet niet dat Mauro al van het begin af aan in een onzekere positie heeft gezeten, sterker nog, alles wees er vanaf het begin op aan dat hij NIET zou kunnen blijven. De overheid heeft evenmin ooit de indruk gewekt dat hij zou kunnen blijven. Daarnaast, nadat de ABRvS in 2007 de uiteindelijke uitspraak deed, is hem en zijn pleegouders een traject gericht op uitzetting aangeboden. Dit hebben zij genegeerd en hem bewust nog 4 jaar illegaal in Nederland laten verblijven. Dat hij nu plots uit z'n nestje gerukt zou worden, is hun zelf aan te rekenen.quote:Op woensdag 2 november 2011 08:34 schreef du_ke het volgende:
[..]
Het gaat mij niet om die jongen. Maar toch even de vraag. Hoe realistisch vind jij het idee dat een jongen die hier van 9 tot 18+ is en goed is ingeburgerd duurzaam uitgezet wordt? Nu moet je heel even uit je ideologie proberen te stappen en proberen min of meer rationeel naar deze zaak te kijken...
Precies... al dit 'gezeur' kost klauwen met geld terwijl er hele andere zaken liggen die prioriteit verdienen. In mijn ogen word deze jongen dan ook gebruikt als afleidingsmanoeuvre door onze politieke elite.quote:Op dinsdag 1 november 2011 21:53 schreef BansheeBoy het volgende:
We hebben ik weet niet hoeveel schuld en we lopen ons al een hele week druk te maken om een négertje zonder gelaatsuitdrukking of zonder échte emoties zo u wilt.
Laten ze menselijk zijn en deze boy in de armen sluiten. En ga over tot de orde van de dag.
Namasté.²
Ministers zitten niet in de Tweede Kamer en we hebben er ook geen 150 van. Er zijn wel 150 kamerleden. Er is maar één minister inhoudelijk bij de zaak-Mauro betrekken en dat is minister Leers, die over immigratie gaat.quote:Op woensdag 2 november 2011 00:29 schreef thesiren.nl het volgende:
Hoeveel heeft het nu gekost 3 dagen 150 ministers 2de kamer debatteren. Ik vermoed dat mauro zelfs met een universitaire opleiding dat geld niet terugbrengt naar de maatschappij. Maar ondertussen valt Europa uit elkaar staat het hele stelsel op omvallen en daar hoor ik niks over. Gooi een munt op weet ik veel maar 3 dagen debatteren een partij congress er over laten gaan kom op.
Dus.... als je ambitieus bent en de wereld wilt rondvaren ben je verwend?quote:Op woensdag 2 november 2011 01:19 schreef Nemephis het volgende:
Eens Xenotje, eens.quote:Op woensdag 2 november 2011 08:51 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Precies... al dit 'gezeur' kost klauwen met geld terwijl er hele andere zaken liggen die prioriteit verdienen. In mijn ogen word deze jongen dan ook gebruikt als afleidingsmanoeuvre door onze politieke elite.
Of het goed of slecht is, of het correct of niet correct is maakt niet zo heel erg veel uit. Laat die jongen hier maar blijven, de banken hebben we immers ook gered ondanks dat de spelregels dit niet toestonden. Wie wel of niet gered mag worden is sterk afhankelijk van de belangen die we er bij hebben.... we hebben een groot gebrek aan principes en moraal
Zeer goed beschreven. Zou zo in de krant kunnen staan.quote:Op woensdag 2 november 2011 08:42 schreef Jerruh het volgende:
[..]
Ik denk dat er vooral veel mensen zijn die zich schamen om een hoop koude, bijna hatelijk overkomende, opmerkingen omtrend het hele gebeuren. Dingen als "op onze kosten', "stuur die neger nou eens terug', 'kan ie eindelijk eens opbokken'... Ik schrik daar van, dat het voor een aantal zo gemakkelijk is om een klein beetje inlevingsvermogen te negeren.
Regels of niet, wetten of niet: er valt veel te zeggen over het gebrek aan het menselijke aspect in deze zaak momenteel. Er wordt bijvoorbeeld gezegd: hij kon al jaren zien aankomen dat ie terug moest. Moest hij tijdens zijn 8-jarig verblijf in Nederland dan maar geen leven hebben? In de periode waarin je als kind ontzettend groeit, veel leert en je eigen omgeving steeds meer definieert, had ie geen vrienden moeten maken, niet naar school moeten gaan, niet moeten gaan voetballen, geen vriendin moeten hebben of iemand kunnen liefhebben omdat hij toch terug moet? Want dat is het hele eiereten: koud gezien had hij niet moeten integreren om de terug te kunnen naar angola want dan zou het sociaal gezien het minste impact hebben gehad, maar sociaal gezien is het een voorbeeldige situatie van iemand die zijn leven op een sterke en positieve manier heeft vormgegeven wat nu feitelijk de prullenbak in kan om opnieuw met die hele proceduren te beginnen. met dat laatste heb ik in combinatie met "is ie al opgebokt" en "angola is veilig" etc, enorme moeite.
Voor mij gaat deze zaak niet om of dit alles ineens de schuld is van de al bestaande regels en wetten (want er zitten aan alle kanten wel hypocriete oordelen), maar deze zaak legt mijns inziens vooral bloot hoe gemakkelijk het eigenlijk is om over het einde van een (sociaal) leven van een persoon te oordelen, zowel op politiek als op de maatschappelijke manier. In dat opzicht vind ik het eng als er een aantal zijn die keer op keer "regels zijn regels" roepen en hem als lijkt bijna persoonlijk op het vliegtuig willen zetten, omdat ik dan enorm het besef krijg hoe individueel de maatschappij dan eigenlijk is en het geen kont boeit wat voor invloed dit heeft op een ander in diezelfde maatschappij.
Ik wil hiermee niet zeggen dat iemand zich alles moet aantrekken van wat er gebeurt, maar ik wil hiermee alleen aangeven dat ik het niet kan bevatten dat er mensen zijn die er zoveel afstand van kunnen nemen dat ze vol overgave los kunnen gaan op deze zaak zonder enig besef van het menselijke aan zulke zaken.
Absoluut... een groot deel van het brein van deze persoon heeft zich gevormd naar de gang van zaken in de Nederlandse samenleving. Beter was het geweest om hem direct na aankomst terug te zetten op het vliegtuig richting Angola. Dit is feitelijk het punt waar het mis ging en waar de overheid had moeten ingrijpen.quote:Op woensdag 2 november 2011 08:42 schreef Jerruh het volgende:
Regels of niet, wetten of niet: er valt veel te zeggen over het gebrek aan het menselijke aspect in deze zaak momenteel. Er wordt bijvoorbeeld gezegd: hij kon al jaren zien aankomen dat ie terug moest. Moest hij tijdens zijn 8-jarig verblijf in Nederland dan maar geen leven hebben? In de periode waarin je als kind ontzettend groeit, veel leert en je eigen omgeving steeds meer definieert,
quote:Op woensdag 2 november 2011 09:11 schreef Scorpie het volgende:
Het meest menselijke was inderdaad geweest om Mauro in 2003 gelijk op het vliegtuig te zetten. Het is dan ook de maatschappij te verwijten dat dit niet mogelijk was. Dit zijn dezelfde mensen die nu om het hardst roepen dat Mauro moet blijven want <insert Jerruh verhaal>. Als ze echt humaan optreden willen zien, dan pleiten ze gelijk voor de alle-grenzen-dicht methodiek, maar dat zie ik ze dus niet roepen.
Hoho, ik heb met mijn tekst juist proberen niet te oordelen over wat waar fout is gegaan of de hele hype eromheen. Ik probeerde te zeggen dat het gemak waarmee er kan worden geoordeeld over het verloop van een leven me in negatieve zin opvalt en dat het oordeel nog makkelijker wordt gemaakt door het hele menselijke aspect van de hele zaak te negeren. Ik zie dit niet alleen nu bij Mauro terugkomen, maar ook op andere gebieden binnen de maatschappij en dat is waar ik een onaangenaam gevoel van krijg.quote:Op woensdag 2 november 2011 09:11 schreef Scorpie het volgende:
Het meest menselijke was inderdaad geweest om Mauro in 2003 gelijk op het vliegtuig te zetten. Het is dan ook de maatschappij te verwijten dat dit niet mogelijk was. Dit zijn dezelfde mensen die nu om het hardst roepen dat Mauro moet blijven want <insert Jerruh verhaal>. Als ze echt humaan optreden willen zien, dan pleiten ze gelijk voor de alle-grenzen-dicht methodiek, maar dat zie ik ze dus niet roepen.
waar naar toe? Angola? en dan? de jongen had net zo goed wees kunnen zijnquote:Op woensdag 2 november 2011 09:11 schreef Scorpie het volgende:
Het meest menselijke was inderdaad geweest om Mauro in 2003 gelijk op het vliegtuig te zetten.
Ehm nee hoor, het feit dat zijn moeder voor hem een betere toekomst zag in Nederland dan in Angola wil niet per definitie zeggen dat hij in Angola geen leven kan opbouwen natuurlijk.quote:Op woensdag 2 november 2011 09:27 schreef Gattaca het volgende:
[..]
waar naar toe? Angola? en dan? de jongen had net zo goed wees kunnen zijn
Waarom heb je een procedure nodig voor 10 jarigen en jonger? Als die allemaal mogen blijven is het toch simpel: geboortebewijs, klaar.quote:Op woensdag 2 november 2011 08:45 schreef du_ke het volgende:
Honderdduizenden zelfs? Dan is het hoog tijd dat we onze procedures aanpassen en veel sneller duidelijkheid geven en actie ondernemen.
Mauro hoorde al snel genoeg dat hij niet mocht blijven. Vervolgens is hij in beroep gegaan, heeft dat ook deels succes opgeleverd, maar uiteindelijk heeft de ABRvS beslist dat hij niet mag blijven. Vervolgens mocht hij blijven tot zijn 18e, maar was gewoon duidelijk dat hij dan terug moest.quote:Iets klopt er niet als iemand van 9 tot 18+ moet wachten op echte duidelijkheid... Dan moet de selectie aan de poort toch anders.
Het gebeurt wel, maar als jij andere cijfers hebt: kom er maar mee door.quote:En zeer realistisch? Waarom lukt het dan niet? Want dat is de praktijk van alledag.
Hij had net zo goed geen ouders kunnen hebben, dat weet je namelijk niet als zo'n kind in 2003 op Schiphol landt. Dan zeg je echt dat het humaner is om hem als wees in Angola te laten opgroeien?quote:Op woensdag 2 november 2011 09:29 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ehm nee hoor, het feit dat zijn moeder voor hem een betere toekomst zag in Nederland dan in Angola wil niet per definitie zeggen dat hij in Angola geen leven kan opbouwen natuurlijk.
Mwoah. Ik heb al eens gezegd dat ik het zou begrijpen als Mauro zou mogen blijven, maar ik blijf me verbazen over het feit dat het Generaal Pardon Dat Door De Linkse Kerk Als Eindoplossing Werd Aangedragen toch niet zo`n eindoplossing is voor schrijnende gevallen, en we daar helemaal niks over horen.quote:Op woensdag 2 november 2011 09:27 schreef Ringo het volgende:
Scorpie is zijn menselijkheid al ergens bij zijn 24.000ste post verloren.
Ach welnee, je doet net alsof zijn moeder hem verstoten heeft, maar dat klopt niet. Hij skypt gewoon elke week nog met zijn moeder, zijn zusjes en broertjes, en zijn tante in Rotterdam bezoekt hij ook frequent. Dat is natuurlijk evident bewijs dat ze voornamelijk gokten op een mooie toekomst voor Mauro met scholing e.d, zodat hij later het gezin zou kunnen onderhouden.quote:Op woensdag 2 november 2011 09:31 schreef Gattaca het volgende:
[..]
Hij had net zo goed geen ouders kunnen hebben, dat weet je namelijk niet als zo'n kind in 2003 op Schiphol landt. Dan zeg je echt dat het humaner is om hem als wees in Angola te laten opgroeien?
Is dat zo? Daar wordt het verhaal wel anders van.quote:Op woensdag 2 november 2011 09:35 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ach welnee, je doet net alsof zijn moeder hem verstoten heeft, maar dat klopt niet. Hij skypt gewoon elke week nog met zijn moeder, zijn zusjes en broertjes, en zijn tante in Rotterdam bezoekt hij ook frequent. Dat is natuurlijk evident bewijs dat ze voornamelijk gokten op een mooie toekomst voor Mauro met scholing e.d, zodat hij later het gezin zou kunnen onderhouden.
Ach... de wereld is corrupt, als je je dat maar lang genoeg realiseert word je vanzelf onverschillig. Ik durf te wedden dat 90% van de boe-roepers kleding, speelgoed en andere goedkope China-brol koopt welke geproduceerd is onder erbarmelijke omstandigheden. Mensen kunnen de waarheid niet aan en de waarheid is dat een groot deel van de mensheid een ronduit zwaar leven heeft en gebukt gaat onder uitbuiting... uitbuiting waar wij westerlingen in grote mate aan bijdragen om het in stand te houdenquote:Op woensdag 2 november 2011 09:24 schreef Jerruh het volgende:
dat is waar ik een onaangenaam gevoel van krijg.
Ik erken dat beleid confronterender wordt wanneer je er gezichten bij ziet, maar ik ben hoe dan ook inhoudelijk tegenstander van het huidige beleid, dat in mijn optiek niet humaan is en onvoldoende rekening houdt met het gegeven dat het leven van die minderjarigen al eerder overhoop is gezet.quote:Op woensdag 2 november 2011 01:24 schreef Caland het volgende:
Uitstekende reactie, mijn complimentenquote:Op woensdag 2 november 2011 08:42 schreef Jerruh het volgende:
Ik denk dat er vooral veel mensen zijn die zich schamen om een hoop koude, bijna hatelijk overkomende, opmerkingen omtrend het hele gebeuren. Dingen als "op onze kosten', "stuur die neger nou eens terug', 'kan ie eindelijk eens opbokken'... Ik schrik daar van, dat het voor een aantal zo gemakkelijk is om een klein beetje inlevingsvermogen te negeren.
Regels of niet, wetten of niet: er valt veel te zeggen over het gebrek aan het menselijke aspect in deze zaak momenteel. Er wordt bijvoorbeeld gezegd: hij kon al jaren zien aankomen dat ie terug moest. Moest hij tijdens zijn 8-jarig verblijf in Nederland dan maar geen leven hebben? In de periode waarin je als kind ontzettend groeit, veel leert en je eigen omgeving steeds meer definieert, had ie geen vrienden moeten maken, niet naar school moeten gaan, niet moeten gaan voetballen, geen vriendin moeten hebben of iemand kunnen liefhebben omdat hij toch terug moet? Want dat is het hele eiereten: koud gezien had hij niet moeten integreren om de terug te kunnen naar angola want dan zou het sociaal gezien het minste impact hebben gehad, maar sociaal gezien is het een voorbeeldige situatie van iemand die zijn leven op een sterke en positieve manier heeft vormgegeven wat nu feitelijk de prullenbak in kan om opnieuw met die hele proceduren te beginnen. met dat laatste heb ik in combinatie met "is ie al opgebokt" en "angola is veilig" etc, enorme moeite.
Voor mij gaat deze zaak niet om of dit alles ineens de schuld is van de al bestaande regels en wetten (want er zitten aan alle kanten wel hypocriete oordelen), maar deze zaak legt mijns inziens vooral bloot hoe gemakkelijk het eigenlijk is om over het einde van een (sociaal) leven van een persoon te oordelen, zowel op politiek als op de maatschappelijke manier. In dat opzicht vind ik het eng als er een aantal zijn die keer op keer "regels zijn regels" roepen en hem als lijkt bijna persoonlijk op het vliegtuig willen zetten, omdat ik dan enorm het besef krijg hoe individueel de maatschappij dan eigenlijk is en het geen kont boeit wat voor invloed dit heeft op een ander in diezelfde maatschappij.
Ik wil hiermee niet zeggen dat iemand zich alles moet aantrekken van wat er gebeurt, maar ik wil hiermee alleen aangeven dat ik het niet kan bevatten dat er mensen zijn die er zoveel afstand van kunnen nemen dat ze vol overgave los kunnen gaan op deze zaak zonder enig besef van het menselijke aan zulke zaken.
Scorpie is niet eens menselijkquote:Op woensdag 2 november 2011 09:27 schreef Ringo het volgende:
Scorpie is zijn menselijkheid al ergens bij zijn 24.000ste post verloren.
Precies... als zijn moeder hem niet terug had genomen was hij waarschijnlijk in een tehuis terecht gekomen. Of zouden ze in Angola de wezen opetenquote:Op woensdag 2 november 2011 09:29 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ehm nee hoor, het feit dat zijn moeder voor hem een betere toekomst zag in Nederland dan in Angola wil niet per definitie zeggen dat hij in Angola geen leven kan opbouwen natuurlijk.
Hij heeft regelmatig contact met zijn moeder en broertjes/zusjes in Angola, of het via Skype is weet ik nietquote:Op woensdag 2 november 2011 09:35 schreef Gattaca het volgende:
[..]
Is dat zo? Daar wordt het verhaal wel anders van.
Volgens mij is dat artikel van gisteren over het moreel superieur voelen van de tegenstanders van de uitzetting van Mauro nog niet bij je geland?quote:Op woensdag 2 november 2011 09:37 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik erken dat beleid confronterender wordt wanneer je er gezichten bij ziet, maar ik ben hoe dan ook inhoudelijk tegenstander van het huidige beleid, dat in mijn optiek niet humaan is en onvoldoende rekening houdt met het gegeven dat het leven van die minderjarigen al eerder overhoop is gezet.
Het is niet zo dat ik mezelf ineens een mening heb aangemeten nu die schattige Mauro in het nieuws komt, of dat ik daardoor van mening ben veranderd. Ik ben altijd al tegen het uitzetten van goed ingeburgerde mensen geweest. Ik zet liever (volwassen) mensen uit die willens en wetens slecht inburgeren.
[..]
Uitstekende reactie, mijn complimenten![]()
Ik deel trouwens ook je opvatting. Ik verbaas me ook over het gebrek aan inlevingsvermogen en ik stoor me aan de naargeestigheid die in dit land heerst; niet alleen in deze kwestie, maar op breder niveau. Een waait een populistisch windje dat mij totaal niet zint.
En dan wil ik nog best respecteren dat er mensen zijn die een andere mening hebben dan de mijne. Prima wanneer je vindt dat jongeren als Mauro weg moeten uit Nederland; iedereen heeft recht op zijn mening. Maar wat ik echt verbijsterend vind, zijn de euforische reacties. Wat is er zo leuk en prachtig aan? Vanwaar die blijdschap? Omdat bestaand beleid wordt uitgevoerd en er geen uitzondering wordt gemaakt? Of gaat het om het uitlachen van de oppositie die bot vangt? Of is het de neiging om deze kwestie uit te vechten langs de scheidslijn links-rechts?
Voor de goede orde: humaan-zijn en inlevingsvermogen tonen hoeft echt niet alleen aan linkse partijen voorbehouden te zijn. Het staat rechtse partijen vrij om ook hun menselijkheid te tonen. Dat ze dat niet doen, of niet durven te doen, heeft volgens mij alles te maken met hun populistische gedoogpartner.
Ik zie niet zoveel euforie eigenlijk...quote:Op woensdag 2 november 2011 09:37 schreef Elfletterig het volgende:
Ik deel trouwens ook je opvatting. Ik verbaas me ook over het gebrek aan inlevingsvermogen en ik stoor me aan de naargeestigheid die in dit land heerst; niet alleen in deze kwestie, maar op breder niveau. Een waait een populistisch windje dat mij totaal niet zint.
En dan wil ik nog best respecteren dat er mensen zijn die een andere mening hebben dan de mijne. Prima wanneer je vindt dat jongeren als Mauro weg moeten uit Nederland; iedereen heeft recht op zijn mening. Maar wat ik echt verbijsterend vind, zijn de euforische reacties. Wat is er zo leuk en prachtig aan? Vanwaar die blijdschap? Omdat bestaand beleid wordt uitgevoerd en er geen uitzondering wordt gemaakt? Of gaat het om het uitlachen van de oppositie die bot vangt? Of is het de neiging om deze kwestie uit te vechten langs de scheidslijn links-rechts?
Ze vinden het beiden inhumaan denk ik.quote:Op woensdag 2 november 2011 09:49 schreef Truffelvarken het volgende:
Ik vraag me af of de personen die vinden dat terugsturen na 8 jaar van procederen en advocaten voederen niet kan, wel vinden dat 10 jarige jongentjes meteen eenzaam teruggestuurd moeten worden naar hun verre vaderland.
Dat laatste vind ik dan weer niet kunnen maar is beduidend goedkoper.
Er zijn ter plekke voorzieningen voor teruggestuurde kinderen. Een kind dat na een paar dagen Nederland terugkeert in Angola kan daar gemakkelijker de draad weer oppakken dan een kind dat na 8 jaar (compleet vernederlandst) wordt teruggestuurd.quote:Op woensdag 2 november 2011 09:49 schreef Truffelvarken het volgende:
Ik vraag me af of de personen die vinden dat terugsturen na 8 jaar van procederen en advocaten voederen niet kan, wel vinden dat 10 jarige jongentjes meteen eenzaam teruggestuurd moeten worden naar hun verre vaderland. Dat laatste vind ik dan weer niet kunnen maar is beduidend goedkoper.
Het grote plaatje kun je prima beleidsmatig ondervangen. De regelgeving is trouwens allang aangescherpt. Het is bij mijn weten niet zo dat er hier dagelijks grote groepe Angolezen aankomen, of je moet over bronnen beschikken waaruit het tegendeel blijkt? NB: de situatie in Angola in 2003, kort na het einde van een burgeroorlog, was ook wezenlijk anders dan nu.quote:Op woensdag 2 november 2011 09:47 schreef DS4 het volgende:
.... Maar het probleem is dat je met medemenselijkheid richting Mauro het probleem alleen maar verergert. Het is wat dat betreft een beetje als een hondje zien in een klein kooitje bij een dierenwinkel. Je kan dat zielig vinden en het beestje een goed leven willen geven... maar als je dat doet, dan help je weliswaar dat hondje, maar je zorgt ook weer ervoor dat die business doorgaat, want een dag later zit er weer een nieuw hondje in dat kooitje. Het beste is dus dat hondje met pijn in je hart daar achterlaten zodat die praktijken ophouden wegens gebrek aan vraag. Dat is onder de streep het meest humane.
Natuurlijk is Mauro geen hond, maar de parallel ligt in het feit dat je geen probleem aan het oplossen bent, slechts nieuwe slachtoffers creëert.
Het gaat om het grote plaatje. En Mauro heeft echt niet zo'n slecht leven, die wordt gewoon teruggestuurd naar zijn familie, waar hij gewoon nog contact mee heeft.
Heb ik gisteren al op gereageerd. Als ik iets niet onderschrijf - sterker nog: grote onzin vind - wil dat niet zeggen dat het niet is geland. Het is niet zo dat een artikel pas mij is geland wanneer ik mijn mening bijstel naar een standpunt dat jouw goedkeuring kan wegdragen.quote:Op woensdag 2 november 2011 09:43 schreef Scorpie het volgende:
Volgens mij is dat artikel van gisteren over het moreel superieur voelen van de tegenstanders van de uitzetting van Mauro nog niet bij je geland?
Sorry, maar Mauro is nu groot nieuws en al dat beleid komt niet door, wel dat lang hier blijven voldoende is om te mogen blijven. Daar zullen mensenhandelaren gebruik van maken. Zo simpel is het: die zoeken cliënten en zullen halve waarheden vertellen.quote:Op woensdag 2 november 2011 09:57 schreef Elfletterig het volgende:
Het grote plaatje kun je prima beleidsmatig ondervangen. De regelgeving is trouwens allang aangescherpt. Het is bij mijn weten niet zo dat er hier dagelijks grote groepe Angolezen aankomen, of je moet over bronnen beschikken waaruit het tegendeel blijkt? NB: de situatie in Angola in 2003, kort na het einde van een burgeroorlog, was ook wezenlijk anders dan nu.
Je kunt dus beleidsmatig ondervangen dat nieuwe gevallen naar Nederland blijven komen. Enerzijds door strengere regels (die er volgens mij allang zijn) en anderzijds door efficiënte procedures waarin sneller wordt gehandeld.
De voorgaande ministers hebben onder meer overwogen dat Mauro gewoon contact had met zijn moeder. Albayrak deed die overweging na 2007, ik meen in 2009.quote:Verder lees ik herhaaldelijk dat Mauro nog steeds contact heeft met zijn familie. Ik heb in de media niet anders gelezen dan dat hij tot 2007 belde met zijn moeder. Kun je me bronnen laten zien waaruit blijkt dat hij nu nog altijd regelmatig contact heeft met zijn ouders?
Ik vind het trouwens een professionele blunder van de hoogste orde, die deze tekstschrijver heeft gemaakt. Een 18-jarige jongen gebruikt niet het woord 'waardebril', dus door zo'n woord toch in de brief te zetten, maak je onmiddelijk duidelijk dat die jongen niet zelf die brief heeft geschreven. Het is niet eens een verdenking of een vermoeden, maar het is zonneklaar. Met geen mogelijkheid gebruikt Mauro het woord 'waardebril'.quote:Op woensdag 2 november 2011 10:10 schreef Aether het volgende:
Wie schreef de brief van Mauro? Een reconstructie
Er was al één zinnetje dat deed vermoeden dat de brief die gisteren verscheen, en waarin Mauro Manuel de Kamer nog eenmaal vraagt om te mogen blijven, niet van de hand van Mauro was. “Laten we onze Waardebril nou eens opzetten,” stond er helemaal op het einde van de brief, vlak onder ‘Veel liefs Mauro’. Hoe kwam die brief eigenlijk tot stand?
Hoe komt zijn zus eigenlijk aan een verblijfsvergunning, enig idee?quote:Op woensdag 2 november 2011 09:41 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Hij heeft regelmatig contact met zijn moeder en broertjes/zusjes in Angola, of het via Skype is weet ik nietverder is hij door zijn vader naar het vliegveld gebracht, door zijn zus, woonachtig in Rotterdam, afgehaald van Schiphol en die heeft hem toen naar de autoriteiten gebracht.
quote:Op woensdag 2 november 2011 11:00 schreef Mariposas het volgende:
[..]
Hoe komt zijn zus eigenlijk aan een verblijfsvergunning, enig idee?
http://www.omroepbrabant.(...)auro+op+een+rij.aspxquote:* 2002
De Angolese Mauro is negen jaar oud als hij door zijn ouders naar Nederland wordt gestuurd. Zijn broertje en zusje blijven wel in Angola. In Nederland verblijft Mauro enige tijd bij zijn oudere halfzus die ook in Nederland woont. Die stuurde hem na een half jaar weg en laat hem achter op het politiebureau in Rotterdam. Haar verblijfplaats is onbekend. Mauro wordt naar Rijsbergen gebracht.
http://www.elsevier.nl/we(...)-zusje-in-Angola.htmquote:Tegen de Immigratie- en Naturalisatiedienst (IND) heeft Mauro gezegd dat hij een moeder heeft in Angola. 'Hij had beter kunnen liegen, maar ja, een manneke van negen,' aldus de pleegmoeder.
"Hij had beter kunnen liegen" houdt twee dingen in: ten eerste dat Mauro niet heeft gelogen, ten tweede dat hij dat beter wél had kunnen doen om zijn kansen te vergroten. Via Elsevier vond ik deze link naar een artikel uit 2009 (PDF-bestand).quote:Op woensdag 2 november 2011 11:05 schreef Wokkel het volgende:
Hier trouwens nog een leuke quote van de pleegmoeder van Mauro, om even aan te geven dat die ook niet de meest zuivere koffie schenkt. Het verbaast me niets dat het voor Mauro een schok zal zijn geweest dat hij echt weg moest.
http://www.elsevier.nl/we(...)-zusje-in-Angola.htm
Dit is zeer van belang, omdat Mauro zich in die tijd, als jonge puber, juist steeds meer is gaan hechten aan zijn pleegouders.quote:Vlak voor hij naar de middelbare school zou gaan stelde de voogdijstichting voor minderjarige asielzoekers, Nidos, voor om hem naar zijn vaderland terug te laten keren. Anita: "Mauro vond het best en ook wij hadden er vrede mee; hij was tenslotte nog niet zo lang bij ons.” De procedure duurde zo lang dat Mauro begon aan zijn vmbo-studie aan het Raayland College in Venray. Nidos oordeelde dat het beter was om die opleiding eerst af te ronden. Mauro raakte verknocht aan voetbalclub, vrienden, school en vooral zijn pleegouders. Anita: „Wij zijn ontzettend veel van hem gaan houden, en hij van ons.”
quote:Uit angst Mauro te verliezen, wilden ze (de pleegouders) hem adopteren. Mauro stemde in, evenals zijn moeder. De rechtbank in Roermond verleende geen medewerking omdat ze niet overtuigd was dat dat in het belang van Mauro was.
Dit is eigenlijk precies waar ik voortdurend op heb gewezen. Men heeft nagelaten om hem weg te sturen toen dat nog kon, toen hij nog niet zo gehecht was aan Nederland. Ondertussen is hij steeds meer gehecht geraakt en is de band met Angola, zijn biologische ouders, de cultuur en taal van het land afgenomen.quote:Ook hij (minister Hirsch Ballin) wijst op het contact dat Mauro nog met zijn moeder heeft. "Ze belt me op mijn verjaardag om me te feliciteren.” "De communicatie verloopt moeizaam omdat Mauro het Portugees verleerd is”, vult Anita aan. (...) Mauro: "Mijn ouders zijn vreemden voor me. Ik beschouw Hans en Anita als mijn ouders. Ik spreek de taal niet. Ik denk dat ik ongelukkig word als ik terug moet naar Angola.” Tranen springen in zijn ogen.
En het zegt ook wel iets over die ouders, dat ze hun kinderen zo makkelijk laten gaan en hooguit nog één keer per jaar bellen om ze met hun verjaardag te feliciteren. Gelukkig heeft Mauro in Nederland liefdevolle pleegouders gevonden, aan wie hij gehecht is en die ook aan hem zijn gehecht...quote:Op woensdag 2 november 2011 11:02 schreef Wokkel het volgende:
Daarnaast laat het wel de aanpak zien van de ouders, eerst de zus naar Nederland en daarna Mauro. Daar moet flink voor betaald zijn door die ouders.
Ach...dat is al meer dan sommige users die gewoon stellen dat hij daar geen familie heeft zitten.quote:Op woensdag 2 november 2011 11:30 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
En het zegt ook wel iets over die ouders, dat ze hun kinderen zo makkelijk laten gaan en hooguit nog één keer per jaar bellen om ze met hun verjaardag te feliciteren. Gelukkig heeft Mauro in Nederland liefdevolle pleegouders gevonden, aan wie hij gehecht is en die ook aan hem zijn gehecht...
Ik zie dat de argumentatie om hem hier te houden al is veranderd naar het feit dat hij het hier beter heeft dan in Angola, en niet dat hij daar niet zou kunnen leven. Goed om te zien, nu de feiten op tafel liggen kunnen we dus de stelling aan;quote:Op woensdag 2 november 2011 11:30 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
En het zegt ook wel iets over die ouders, dat ze hun kinderen zo makkelijk laten gaan en hooguit nog één keer per jaar bellen om ze met hun verjaardag te feliciteren. Gelukkig heeft Mauro in Nederland liefdevolle pleegouders gevonden, aan wie hij gehecht is en die ook aan hem zijn gehecht...
Het houdt in dat hij op dit punt (vertellen over zijn moeder) niet heeft gelogen.quote:Op woensdag 2 november 2011 11:27 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
"Hij had beter kunnen liegen" houdt twee dingen in: ten eerste dat Mauro niet heeft gelogen, ten tweede dat hij dat beter wél had kunnen doen om zijn kansen te vergroten.
Zo zie je maar, het NIDOS heeft het beste voor met het kind.quote:Via Elsevier vond ik deze link naar een artikel uit 2009 (PDF-bestand).
http://www.buitenlandsepa(...)1002vl010_1__202.pdf
Het artikel stamt uit augustus 2009 en komt uit Dagblad De Limburger.
Het artikel beschrijft haarfijn de situatie. Een paar belangrijke passages uit die tekst:
[..]
Dit is zeer van belang, omdat Mauro zich in die tijd, als jonge puber, juist steeds meer is gaan hechten aan zijn pleegouders.
quote:Dit is eigenlijk precies waar ik voortdurend op heb gewezen. Men heeft nagelaten om hem weg te sturen toen dat nog kon, toen hij nog niet zo gehecht was aan Nederland. Ondertussen is hij steeds meer gehecht geraakt en is de band met Angola, zijn biologische ouders, de cultuur en taal van het land afgenomen.
Dit is dan ook precies waar de schoen wringt in deze kwestie.
Drie keer in beroep gegaan, hij zit nu in de 1e of 2e klas van het VMBO.quote:* 18 september 2003
De aanvraag wordt voor het eerst door de toenmalige minister voor Vreemdelingenzaken en Integratie afgewezen.
* 9 oktober 2003
Mauro gaat in beroep tegen de afwijzing.
* 2 mei 2006
De minister van Vreemdelingenzaken en Integratie wijst de aanvraag van Mauro alsnog af .
* 29 mei 2006
Namens Mauro wordt beroep ingesteld tegen de afwijzing.
* 21 februari 2007
De rechtbank in Den Haag verklaart het beroep van Mauro ongegrond.
* 4 juni 2007
Mauro gaat in beroep, maar dat wordt niet-ontvankelijk verklaard.
Zeg eens, kan je mensen terugsturen terwijl het beroep nog loopt? Kan dat ook bij ama's? Gewoon de politie langsturen om Mauro weg te halen uit huis en naar Angola te brengen, kan dat als ama?quote:* 12 november 2009
De pleegouders vragen namens Mauro een verblijfsvergunning voor bepaalde tijd aan
Ik heb nooit beweerd dat Mauro geen biologische familie meer heeft in zijn geboorteland. Ik heb alleen de vraag opgeworpen in hoeverre hij nog een band heeft met die mensen, want hij is compleet vervreemd geraakt van zowel die mensen als van het land. Overigens hoor ik in de berichten alleen maar over de moeder. Over de vader hoor ik niks.quote:Op woensdag 2 november 2011 11:41 schreef Ronnie_bravo het volgende:
Ach...dat is al meer dan sommige users die gewoon stellen dat hij daar geen familie heeft zitten.
Gisteren nog de uitzending gezien waarbij een AWA aan het woord kwam die tien jaar terug naar Angola moest? Hij was helemaal tevreden daar, was hoog opgeleid en 'rijk'. Of Mauro het daar ging redden wist hij niet ...want de bussen reden daar niet op tijd. Nou als DAT de reden is dat hij het niet zou redden....![]()
![]()
1x per jaar bellen? Twee keer per maand, dat zal nog wel een voorzichtige schatting zijn.quote:Op woensdag 2 november 2011 11:30 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Face it, die ouders sturen de kinderen hierheen als hengel. Ze zijn even van de kosten en opvoeding af, de kinderen krijgen een mooie opleiding kado en als ze een status krijgen dan kunnen de ouders naar Nederland in het kader van gezinshereniging.quote:* 13 februari 2006
Mauro wordt opnieuw gehoord. Uit dit gesprek komt naar voren dat Mauro door een kennis van zijn ouders naar Portugal is gebracht. Daar is hij door een andere man per bus naar Nederland gebracht, naar zijn zus in Rotterdam. In hetzelfde verhoor verklaart Mauro dat hij tweemaal per maand telefonisch contact met zijn biologische moeder heeft.
Je bent dus gewoon naar marges aan het zoeken om je gelijk te halen. Niet beseffende dat die marges dan de algemene wet gaan beheersen.quote:Op woensdag 2 november 2011 11:51 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik heb nooit beweerd dat Mauro geen biologische familie meer heeft in zijn geboorteland. Ik heb alleen de vraag opgeworpen in hoeverre hij nog een band heeft met die mensen, want hij is compleet vervreemd geraakt van zowel die mensen als van het land. Overigens hoor ik in de berichten alleen maar over de moeder. Over de vader hoor ik niks.
Ik heb de bewuste uitzending niet gezien. Maar ter informatie: ik heb nooit gesteld dat Mauro in Angola onmogelijk een nieuwe toekomst kan opbouwen. Wellicht lukt hem dat, wellicht ook niet. Wel staat vast dat hij amper de taal spreekt, dat het maar zeer de vraag is of hij de band met zijn familie kan aanhalen en dat hij mogelijk als eenling het hoofd boven water moet houden.
Maar speculeren over de uitgangspositie van Mauro in Angola is iets voor mensen die niet vanuit Mauro redeneren. Ik doe dat laatste wel. Ik redeneer vanuit het belang van een 18-jarige, vernederlandste jongen die inmiddels hier is gehecht en geworteld. Of ik hem nou moet uitzetten naar Angola, naar Australië of naar de Noordpool, vind ik totaal niet relevant. Ik vind het simpelweg niet humaan om hem te scheiden van zijn pleegouders, zijn omgeving en van het land welke taal hij het best spreekt. Nergens ter wereld is een stabielere situatie voor Mauro denkbaar en nergens ter wereld heeft hij betere kansen op een goede toekomst dan in Nederland.
Juist. Maar omdat dat beledigend klinkt mag je die zenuw niet aanraken. Want humane superioriteit staat boven alles. Niet die van de gelukszoekers, maar die van de schreeuwers. Het is niets meer dan egoïsme om zichzelf op de schouders te kunnen kloppen.quote:Op woensdag 2 november 2011 11:54 schreef Wokkel het volgende:
Face it, die ouders sturen de kinderen hierheen als hengel. Ze zijn even van de kosten en opvoeding af, de kinderen krijgen een mooie opleiding kado en als ze een status krijgen dan kunnen de ouders naar Nederland in het kader van gezinshereniging.
Een ordinaire investering om je pensioen veilig te stellen.
Het is de ouders dan wel weer te prijzen dat ze proberen herenigd te worden. Het is dan jammer dat dat in Nederland zou moeten gebeuren. Maar ja, in dat soort landen wordt het nageslacht nu eenmaal gezien als pensioeninkomsten.quote:Op woensdag 2 november 2011 11:54 schreef Wokkel het volgende:
[..]
1x per jaar bellen? Twee keer per maand, dat zal nog wel een voorzichtige schatting zijn.
[..]
Face it, die ouders sturen de kinderen hierheen als hengel. Ze zijn even van de kosten en opvoeding af, de kinderen krijgen een mooie opleiding kado en als ze een status krijgen dan kunnen de ouders naar Nederland in het kader van gezinshereniging.
Als dat de kern is die je oppikt uit het verhaal, kan ik slechts vaststellen dat begrijpend lezen niet aan jou is besteed. Ik had er in de vorige post al iets over willen zeggen, maar doe het dan nu alsnog. Sterker nog, ik heb het al gedaan, het staat een paar posts hierboven.quote:Op woensdag 2 november 2011 11:48 schreef Scorpie het volgende:
Ik zie dat de argumentatie om hem hier te houden al is veranderd naar het feit dat hij het hier beter heeft dan in Angola, en niet dat hij daar niet zou kunnen leven. Goed om te zien, nu de feiten op tafel liggen kunnen we dus de stelling aan;
Moeten we alle gelukszoekers die het asielbeleid dermate weten te manipuleren, frustreren en vertragen, om vervolgens na 8 jaar alsnog uitgezet te worden, zoals Mauro, belonen met een gratis toelating in Nederland, omdat ze het hier beter hebben dan in het land van herkomst?
Want dat is de kern van het verhaal..
Je ziet hier dus dat een (overheids)instantie eraan bijdraagt dat Mauro langer in Nederland blijft dan de bedoeling was. In die periode van circa 2-3 jaar is hij zich meer gaan hechten aan het pleeggezin, waarna dan ook het adoptieverzoek en de procedure rondom het recht op een gezinsleven volgen.quote:Pleegmoeder Anita: "Mauro vond het best en ook wij hadden er vrede mee; hij was tenslotte nog niet zo lang bij ons.” De procedure duurde zo lang dat Mauro begon aan zijn vmbo-studie aan het Raayland College in Venray. Nidos oordeelde dat het beter was om die opleiding eerst af te ronden.
Wat een onzin, er lopen zat Angolezen rond die wel een goede studie hebben afgerond. En wiens ouders meer geld en invloed hebben. Hij zal daar mss meer kans op een leuke baan hebben als de doorsnee Angolees maar zelfs dat is nog de vraag. Vriendjespolitiek zal daar wel de gewoonte zijn.quote:Op woensdag 2 november 2011 11:55 schreef Scorpie het volgende:
In Angola heeft hij de unieke kans zichzelf te ontwikkelen tot een voornaam en hoogvereerd, geleerd persoon, met een beetje ondernemerschap kan hij doorgroeien tot een zeer vermogend man met dito inkomsten, een lieve vrouw en kinderen, ondertussen genietend van zijn eigen cultuurinslag en achtergrond.
Helaas wel ja. Objectiviteit is ver te zoeken bij deze mensen helaas.quote:Op woensdag 2 november 2011 11:57 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Juist. Maar omdat dat beledigend klinkt mag je die zenuw niet aanraken. Want humane superioriteit staat boven alles. Niet die van de gelukszoekers, maar die van de schreeuwers. Het is niets meer dan egoïsme om zichzelf op de schouders te kunnen kloppen.
Bron?quote:Op woensdag 2 november 2011 11:59 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Wat een onzin, er lopen zat Angolezen rond die wel een goede studie hebben afgerond.
Bron?quote:En wiens ouders meer geld en invloed hebben. Hij zal daar mss meer kans op een leuke baan hebben als de doorsnee Angolees maar zelfs dat is nog de vraag.
Veronderstelling? Bron?quote:Vriendjespolitiek zal daar wel de gewoonte zijn.
Dom ?quote:Op woensdag 2 november 2011 12:00 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Bron?
[..]
Bron?
[..]
Veronderstelling? Bron?
Jammer dat je je zo moet laten kennen. Je vergalt de discussie met je beperkte inhoudelijke retoriek. Normaliter zou ik vragen of je miscshien uit het topic zou willen blijven, maar gezien je reacties en je persoonlijke aanvallen vermoed ik niet dat je de mentale capaciteiten hebt om gehoor te geven aan deze oproep om jezelf wat minder belachelijk te maken.quote:Op woensdag 2 november 2011 12:01 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Dom ?
Gebrek aan gezond verstand ?
Wereldvreemd ?
mooi verhaal en je hebt zeker een punt.quote:Op woensdag 2 november 2011 11:51 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik heb nooit beweerd dat Mauro geen biologische familie meer heeft in zijn geboorteland. Ik heb alleen de vraag opgeworpen in hoeverre hij nog een band heeft met die mensen, want hij is compleet vervreemd geraakt van zowel die mensen als van het land. Overigens hoor ik in de berichten alleen maar over de moeder. Over de vader hoor ik niks.
Ik heb de bewuste uitzending niet gezien. Maar ter informatie: ik heb nooit gesteld dat Mauro in Angola onmogelijk een nieuwe toekomst kan opbouwen. Wellicht lukt hem dat, wellicht ook niet. Wel staat vast dat hij amper de taal spreekt, dat het maar zeer de vraag is of hij de band met zijn familie kan aanhalen en dat hij mogelijk als eenling het hoofd boven water moet houden.
Maar speculeren over de uitgangspositie van Mauro in Angola is iets voor mensen die niet vanuit Mauro redeneren. Ik doe dat laatste wel. Ik redeneer vanuit het belang van een 18-jarige, vernederlandste jongen die inmiddels hier is gehecht en geworteld. Of ik hem nou moet uitzetten naar Angola, naar Australië of naar de Noordpool, vind ik totaal niet relevant. Ik vind het simpelweg niet humaan om hem te scheiden van zijn pleegouders, zijn omgeving en van het land welke taal hij het best spreekt. Nergens ter wereld is een stabielere situatie voor Mauro denkbaar en nergens ter wereld heeft hij betere kansen op een goede toekomst dan in Nederland.
Nee, inderdaad, want dan is die band met zijn ouders ineens zo sterk dat gezinshereniging de enige humane oplossing is.quote:Op woensdag 2 november 2011 12:03 schreef GewoneMan het volgende:
verder blijft het niet bij Mauro op het moment dat we zeggen Mauro mag blijven,
Dit geldt voor iedereen in de hele wereld ongeveer....allemaal maar hierheen halen?????quote:Op woensdag 2 november 2011 11:51 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
t. Nergens ter wereld is een stabielere situatie voor Mauro denkbaar en nergens ter wereld heeft hij betere kansen op een goede toekomst dan in Nederland.
Vervolgens wachten de pleegouders meer dan twee jaar om weer (4e keer) beroep aan te tekenen! Dit is ook de tijd waarin dat interview is opgetekend. [/quote]quote:Op woensdag 2 november 2011 11:50 schreef Wokkel het volgende:
Zo zie je maar, het NIDOS heeft het beste voor met het kind.
De pleegouders hebben te maken met Nidos als voogdijstichting. Die ouders doen dus wat Nidos van hen vraagt; zo is dat georganiseerd. Dus als Nidos oordeelt dat het beter is dat die jongen eerst hier zijn opleiding afmaakt, wie zijn die pleegouders dan om daar tegenin te gaan en te zeggen: "Nee, hij moet nu oprotten".quote:Vlak voor hij naar de middelbare school zou gaan stelde de voogdijstichting voor minderjarige asielzoekers, Nidos, voor om hem naar zijn vaderland terug te laten keren. Anita: "Mauro vond het best en ook wij hadden er vrede mee; hij was tenslotte nog niet zo lang bij ons.” De procedure duurde zo lang dat Mauro begon aan zijn vmbo-studie aan het Raayland College in Venray. Nidos oordeelde dat het beter was om die opleiding eerst af te ronden. Mauro raakte verknocht aan voetbalclub, vrienden, school en vooral zijn pleegouders.
Het eventuele falen van Nidos is daarmee een verantwoordelijkheid van de overheid, want Nidos voert taken uit namens de overheid.quote:Stichting Nidos is met ingang van 1 december 2001 aanvaard door het Ministerie van Justitie als voogdij- en gezinsvoogdijinstelling voor vluchtelingen en asielzoekers.
Mooi he, met geld van anderen strooien?quote:Op woensdag 2 november 2011 12:08 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Dit geldt voor iedereen in de hele wereld ongeveer....allemaal maar hierheen halen?????
Dat laatste was sowieso een uitgangspunt hè, het bleef tijdelijk.quote:Op woensdag 2 november 2011 12:03 schreef Gia het volgende:
Ik ben voor een beleid dat kinderen die hier alleen zijn terug BRENGT naar hun eigen land en daar opvangt of weer bij de ouders aflevert. Dat zonder meer.
Maar goed, voor Mauro was die oplossing (opvangtehuis in eigen land) er toen nog niet.
Maar zet dan die kinderen niet hier in pleeggezinnen. 't Is toch logisch dat die pleegouders en kinderen zich aan elkaar hechten.
Toch vind ik niet dat dit een reden moet zijn om voor Mauro een uitzondering te maken.
Ook geloof ik niet in het verhaaltje dat hij de taal amper spreekt als hij daar tot zijn 10de gewoond heeft en nog regelmatig contact heeft met zijn ouders.
Verder lees ik hierboven dat hij pas in de 1e of 2de van het VMBO zit? Welke opleiding moet hij dan afmaken? Als hij nu op MBO zit! Ja, dat mag hij dan wel afmaken wmb zo'n anderhalf jaar, maar eerst nog 2 jaar vmbo en dan nog MBO én HBO? Dan zijn we weer 8 jaar verder. Dat hoeft ook weer niet.
Dus......geen uitzondering, maar terug. En voor nieuwe gevallen voortaan enkeltje terug, onder begeleiding. Dat is nog altijd goedkoper dan ze 8 jaar hier laten.
ik doelde er meer op dat iedereen in een soortgelijk situatie dan gaat roepen als hij mag blijven mag ik dat toch zeker ook? en je kan niet anders dan ze gelijk geven. Verder zullen dequote:Op woensdag 2 november 2011 12:06 schreef Gia het volgende:
[..]
Nee, inderdaad, want dan is die band met zijn ouders ineens zo sterk dat gezinshereniging de enige humane oplossing is.
Helemaal mee eens. Ik heb dan ook geen goed woord over voor de handelswijze van Mauro's biologische ouders. Je hebt me nergens iets anders zien beweren. Maar weer wordt hier niet vanuit Mauro geredeneerd, maar vanuit een ander perspectief.quote:Op woensdag 2 november 2011 11:54 schreef Wokkel het volgende:
Natuurlijk niet, maar als ik zie wat voor een schertsvertoningen er werden opgevoerd (brief schrijven uit naam van Mauro, puhleasequote:Op woensdag 2 november 2011 09:37 schreef Elfletterig het volgende:
Of gaat het om het uitlachen van de oppositie die bot vangt?
Over welke procedure gaat het hier? Een bezwaarprocedure, maar welke?quote:Op woensdag 2 november 2011 12:11 schreef Elfletterig het volgende:
[q]Vlak voor hij naar de middelbare school zou gaan stelde de voogdijstichting voor minderjarige asielzoekers, Nidos, voor om hem naar zijn vaderland terug te laten keren. Anita: "Mauro vond het best en ook wij hadden er vrede mee; hij was tenslotte nog niet zo lang bij ons.” De procedure duurde zo lang dat Mauro begon aan zijn vmbo-studie aan het Raayland College in Venray. Nidos oordeelde dat het beter was om die opleiding eerst af te ronden. Mauro raakte verknocht aan voetbalclub, vrienden, school en vooral zijn pleegouders.
Het dikgedrukte is het makkelijkst te bewerkstelligen door de beroepsmogelijkheden af te schaffen en binnen twee maanden een definitief oordeel te geven. In het geval van Mauro heeft de behandeling van de eerste aanvraag 2 maanden geduurd.quote:Tot slot nog een antwoord op een andere vraag: ik betoog niet dat je een 13-jarige dit land moet uitzetten. Maar we zullen er dan anders mee moeten omgaan dan in het geval van Mauro is gebeurd. Dus niet in een pleeggezin laten, niet naar een Nederlandstalige opleiding sturen, zich niet laten hechten in Nederland. Regel daar iets passends voor, bereid ze daadwerkelijk voor op terugkeer naar het land van herkomst
Met mijn vorige reactie heb ik de onjuistheid van het woordje "juist" al aangetoond, want ik ontken niet de motieven van die ouders. Het grote probleem is echter dat mensen niet in staat blijken te zijn om te redeneren vanuit het perspectief van een 9-jarig kind en dat ze gepikeerd zijn als ze vervolgens worden gewezen op hun gebrekkige inlevingsvermogen.quote:Op woensdag 2 november 2011 11:57 schreef 3-voud het volgende:
Juist. Maar omdat dat beledigend klinkt mag je die zenuw niet aanraken. Want humane superioriteit staat boven alles. Niet die van de gelukszoekers, maar die van de schreeuwers. Het is niets meer dan egoïsme om zichzelf op de schouders te kunnen kloppen.
In vredesnaam kerel, leer begrijpend lezen. Ik ga op dit soort onzin geen antwoord meer geven.quote:Op woensdag 2 november 2011 12:08 schreef Ronnie_bravo het volgende:
Dit geldt voor iedereen in de hele wereld ongeveer....allemaal maar hierheen halen?????
Je vergeet dat Mauro geen uitzondering is. Dat lijkt zo omdat hij zo in de media is neergezet en eigenlijk wordt gebruikt voor een politieke lobby. Er zijn heus wel oprechte gevoelens van medeleven en ik gun die jongen het beste, maar maak er nu niet meer van dan wat het is.quote:Op woensdag 2 november 2011 12:24 schreef Elfletterig het volgende:
Vanwege hun slappe ruggengraat is Mauro de dupe.
Ja..blijkbaar heet dat 'sociaal' zijn...... tenzij de kosten van de Nederlanders omhoog gaan,...dan is de wereld te klein.quote:Op woensdag 2 november 2011 12:11 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Mooi he, met geld van anderen strooien?
Precies....als Mauro één ding niet is...is het een uitzondering. Dat vergeten mensen even snel...dit omdat ze het gezicht van Mauro kennen en dan is het zielig. De rest mag blijkbaar creperen.quote:Op woensdag 2 november 2011 12:27 schreef Julius.Strandjutter het volgende:
[..]
Je vergeet dat Mauro geen uitzondering is. Dat lijkt zo omdat hij zo in de media is neergezet en eigenlijk wordt gebruikt voor een politieke lobby. Er zijn heus wel oprechte gevoelens van medeleven en ik gun die jongen het beste, maar maak er nu niet meer van dan wat het is.
en dan ook nog eens wat voor een gezicht: een lieve uitstraling van een leuke jongen. als het een lelijke boeventronie was geweest, dan was er waarschijnlijk al minder steun. en dat is wat mij vaak stoort, dat spelen op gevoel en meten met twee maten. bahquote:Op woensdag 2 november 2011 12:29 schreef Ronnie_bravo het volgende:
Precies....als Mauro één ding niet is...is het een uitzondering. Dat vergeten mensen even snel...dit omdat ze het gezicht van Mauro kennen en dan is het zielig. De rest mag blijkbaar creperen.
Het is inderdaad mede uit politieke overwegingen zo hoog opgespeeld; dat onderken ik. Maar iets wat een overwinning voor de rechtsorde is, kan tegelijkertijd toch een nederlaag zijn, bijvoorbeeld als het gaat om humaan beleid en de manier waarop je met mensen omgaat.quote:Op woensdag 2 november 2011 12:18 schreef Julius.Strandjutter het volgende:
Natuurlijk niet, maar als ik zie wat voor een schertsvertoningen er werden opgevoerd (brief schrijven uit naam van Mauro, puhlease!) vind ik het wel een zege voor de rechtsorde. Alle begrip voor de teleurstelling en het verdriet van Mauro, maar hij is niet de enige.
Geen idee hoe het precies zit. Ik weet alleen dat de pleegouders feitelijk hebben te luisteren naar het Nidos, want dat orgaan is verantwoordelijk voor de opvang. In de reacties worden de pleegouders bij vlagen ook neergezet als berekenende, sluwe mensen. Ze hebben echter alleen geluistered naar wat het Nidos ze opdroeg: die jongen z'n opleiding laten afmaken. Hun grootste 'misdaad' is dat ze aan die jongen gehecht zijn geraakt en dat hij deel is gaan uitmaken van hun gezin. Maar dat hechten is wederzijds.quote:Op woensdag 2 november 2011 12:20 schreef Wokkel het volgende:
Over welke procedure gaat het hier? Een bezwaarprocedure, maar welke?
Alles is beter dan wat nu gebeurt: iemand 8 jaar hier laten, zich laten hechten en dan verlangen dat hij terug gaat. Dat is wel het meest onwenselijke wat je kunt hebben. Dus het zal hoe dan ook anders, efficiënter en sneller moeten. Daar moet je dus je beleid op inrichten. En de voorzieningen treffen die daarvoor nodig zijn.quote:Op woensdag 2 november 2011 12:20 schreef Wokkel het volgende:
Het dikgedrukte is het makkelijkst te bewerkstelligen door de beroepsmogelijkheden af te schaffen en binnen twee maanden een definitief oordeel te geven. In het geval van Mauro heeft de behandeling van de eerste aanvraag 2 maanden geduurd.
Geen risico op gewenning, hechting, onderwijs achterstand en wat al niet meer. Ben je daar dan voor? Definitief oordeel binnen twee maanden voor elke asielzoeker en gelijk eruit?
De groep Mauro's is te overzien en betreft ongeveer 75 mensen. Die groep is goed in beeld; allemaal al uitvoerig besproken.quote:Op woensdag 2 november 2011 12:27 schreef Julius.Strandjutter het volgende:
Je vergeet dat Mauro geen uitzondering is. Dat lijkt zo omdat hij zo in de media is neergezet en eigenlijk wordt gebruikt voor een politieke lobby. Er zijn heus wel oprechte gevoelens van medeleven en ik gun die jongen het beste, maar maak er nu niet meer van dan wat het is.
Is de precieze definitie van 'die groep Mauro's' ook al ergens gegeven? Leeftijd tussen ... en ..., land van herkomst is ..., al ... jaar in Nederland, ... opleiding en dat soort dingen?quote:Op woensdag 2 november 2011 12:36 schreef Elfletterig het volgende:
De groep Mauro's is te overzien en betreft ongeveer 75 mensen. Die groep is goed in beeld; allemaal al uitvoerig besproken.
als je maar lang genoeg zoekt is natuurlijk iedereen een uitzondering. waar het hier om gaat is dat het beleid van toepassing is op Mauro en nu wordt uitgevoerd. Als mensen dat inhumaan vinden, dan moeten ze er voor zorgen dat het beleid via de gebruikelijke weg wordt gewijzigd door daar voldoende draagvlak voor te krijgen. Niet nu even snel van dat beleid afstappen omdat het gaat om een jongen met een lief koppiequote:Op woensdag 2 november 2011 12:36 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
De groep Mauro's is te overzien en betreft ongeveer 75 mensen. Die groep is goed in beeld; allemaal al uitvoerig besproken.
Komen er nog nieuwe Mauro's of houdt het dan ook op bij die 75 die er nog zijn??quote:Op woensdag 2 november 2011 12:36 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
De groep die in precies dezelfde omstandigheden zit als Mauro bestaat uit 75 mensen ja, maar wat te doen met al die anderen die in vergelijkbare positie verkeren, hoewel misschien niet precies zo als Mauro, bijvoorbeeld die wees zijn of geen pleeggezin hebben, maar hier wel al 8 jaar of langer zijn?quote:Op woensdag 2 november 2011 12:36 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
PVDA, de meest hypocriete leugenachtige teringpartij die er bestaatquote:Op woensdag 2 november 2011 12:56 schreef Flow3r het volgende:
Inmiddels is de PvdA al een tijd voorstander van het blijven van Mauro en zijn 2.000 lotgenoten. Kamerlid Hans Spekman diende vorig jaar april met de ChristenUnie een motie in over hier ‘gewortelde’ kinderen en werkt nu met Kamerlid Joël Voordewind aan een initiatiefwet.
Gefrustreerd much?!quote:Op woensdag 2 november 2011 12:58 schreef Caland het volgende:
[..]
PVDA, de meest hypocriete leugenachtige teringpartij die er bestaat
Ja, wel als ik dit zo lees ja. Goedkoop scoren over de rug van anderen.quote:
Vergeet niet dat het dan daar niet bij blijft.quote:Op woensdag 2 november 2011 12:36 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Oh, het zijn er inmiddels geen 75, maar 2000?quote:Op woensdag 2 november 2011 12:58 schreef Caland het volgende:
[..]
PVDA, de meest hypocriete leugenachtige teringpartij die er bestaat
Niet in het geval van ama's, natuurlijkquote:Op woensdag 2 november 2011 13:00 schreef Montagui het volgende:
[..]
Vanuit hun legaal gemaakte illegaliteit volgen dan snel de moeder, de vader, de broertjes, de zusjes, de oma's, de opa's, de ooms en tantes, neven en nichten.....
Ja, want een Belgische socialistische partij heeft invloed op wat er in Nederland gebeurtquote:Op woensdag 2 november 2011 13:00 schreef Caland het volgende:
[..]
Ja, wel als ik dit zo lees ja. Goedkoop scoren over de rug van anderen.
De PVDA is er verreweg het meest verantwoordelijk voor dat 'de groep Mauro' het land uit moet.
Is dat in dezelfde categorie te plaatsen als Albayrak die 180 graden draait in een paar jaartjes tijd? Das ook een 'make up your fucking mind', maar dan aan de linkse kant. Of mogen we dat niet zeggen?quote:Op woensdag 2 november 2011 13:05 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Ja, want een Belgische socialistische partij heeft invloed op wat er in Nederland gebeurt
Overigens: Het wordt wel tijd dat rechts hun verhalen synchroniseert. De ene helft beweert dat de PvdA (note spelling) Mauro c.s. hierheen wil halen, en nu hebben we weer iemand die de PvdA de schuld geeft, dat hij eruit moet.
Make up your f*cking mind!
Ik schaar mij niet onder rechts dus voel me ook niet aangesproken maar beroep mij slechts op de feiten.quote:Op woensdag 2 november 2011 13:05 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Ja, want een Belgische socialistische partij heeft invloed op wat er in Nederland gebeurt
Overigens: Het wordt wel tijd dat rechts hun verhalen synchroniseert. De ene helft beweert dat de PvdA (note spelling) Mauro c.s. hierheen wil halen, en nu hebben we weer iemand die de PvdA de schuld geeft, dat hij eruit moet.
Make up your f*cking mind!
Wacht even! Stop de persen! Bedoel je dezelfde Albayrak en Cohen, lid van de linkse partij PvdA, die nu zo hypocriet hun stem tegen de uitzetting hebben uitgesproken? Ongelooflijk, dat dit kan! Je zou bijna zeggen dat politici erg hypocriet zijn.quote:Op woensdag 2 november 2011 13:07 schreef Caland het volgende:
[..]
Ik schaar mij niet onder rechts dus voel me ook niet aangesproken maar beroep mij slechts op de feiten.
Het feit bijvoorbeeld dat Albayrak in 2007 heeft besloten dat Mauro het land uit moest en Leers deze beslissing nu handhaaft.
Het feit dat Job Cohen in 2000 voor de wettelijke basis heeft gezorgd die Mauro nu het land doet uittrappen.
Zou je denken?quote:Op woensdag 2 november 2011 13:10 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Wacht even! Stop de persen! Bedoel je dezelfde Albayrak en Cohen, lid van de linkse partij PvdA, die nu zo hypocriet hun stem tegen de uitzetting hebben uitgesproken? Ongelooflijk, dat dit kan! Je zou bijna zeggen dat politici erg hypocriet zijn.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.VBL SC influencer
Left, right, behind
quote:Op woensdag 2 november 2011 13:14 schreef Caland het volgende:
[..]
Zou je denken?![]()
![]()
Alberto Stegeman kom er maar in!!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De goede argumenten waren op, dat je met soort pesterijen aan komt zetten?quote:Op woensdag 2 november 2011 13:05 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ja. En die definitie hield rekening met de leeftijd (jonger dan 12 jaar toen ze hier kwamen) en de verblijfsduur in Nederland.quote:Op woensdag 2 november 2011 12:41 schreef Northside het volgende:
Is de precieze definitie van 'die groep Mauro's' ook al ergens gegeven? Leeftijd tussen ... en ..., land van herkomst is ..., al ... jaar in Nederland, ... opleiding en dat soort dingen?
Er zijn 75 gevallen zoals Mauro. Dat aantal kun je zelfs verkleinen naar 20 wanneer je alleen op de 9- en 10-jarigen inzoomt en zelfs tot één als je kijkt naar het feit dat ze al die tijd in hetzelfde pleeggezin zaten. De vraag is dus hooguit wanneer je iets schrijnend genoeg vindt om op humane gronden een uitzondering te maken op de regels.quote:Op woensdag 2 november 2011 12:46 schreef Julius.Strandjutter het volgende:
Als je maar lang genoeg zoekt is natuurlijk iedereen een uitzondering. waar het hier om gaat is dat het beleid van toepassing is op Mauro en nu wordt uitgevoerd. Als mensen dat inhumaan vinden, dan moeten ze er voor zorgen dat het beleid via de gebruikelijke weg wordt gewijzigd door daar voldoende draagvlak voor te krijgen. Niet nu even snel van dat beleid afstappen omdat het gaat om een jongen met een lief koppie
Dat hangt af van de definities die je wenst te hanteren. Die kun je verruimen of versmallen. Maar ik ageer tegen het beeld van 'precedentwerking' en het op gang brengen van oncontroleerde vluchtelingenstromen door een uitzondering te maken voor Mauro en consorten.quote:Op woensdag 2 november 2011 12:46 schreef Ronnie_bravo het volgende:
Komen er nog nieuwe Mauro's of houdt het dan ook op bij die 75 die er nog zijn??
Onzinnige aanname. Dat kun je eenvoudig via wet- en regelgeving dichttimmeren.quote:Op woensdag 2 november 2011 13:00 schreef Montagui het volgende:
Vergeet niet dat het dan daar niet bij blijft. Vanuit hun legaal gemaakte illegaliteit volgen dan snel de moeder, de vader, de broertjes, de zusjes, de oma's, de opa's, de ooms en tantes, neven en nichten.....
...en reken maar dat dit zich in die gemeenschappen rondspreekt met alle tsunami gevolgen vandien.![]()
![]()
![]()
Is geprobeerd maar dat lukte niet bij gebrek aan de juiste/ geloofwaardige papieren.quote:Op woensdag 2 november 2011 13:38 schreef VeX- het volgende:
Hoezo hebben Mauro's zijn pleegouders hem niet geadopteerd?
Jouw tekortkoming (ik kan het niet eens meer een mening noemen) is dat je het fenomeen "toen voor, nu tegen" labelt als hypocriet, maar verder niks in overweging wenst te nemen. Ik heb je al eerder uitgelegd dat de situatie Mauro-2007 anders is dan de situatie Mauro-2011. Ik heb al eerder uitgelegd dat die jongen toen nog lang niet zo gehecht was als nu, ik heb zelfs een tekst geciteerd waarin Mauro zélf aangeeft dat hij in 2007 er geen probleem mee had om te vertrekken.quote:Op woensdag 2 november 2011 13:10 schreef Scorpie het volgende:
Wacht even! Stop de persen! Bedoel je dezelfde Albayrak en Cohen, lid van de linkse partij PvdA, die nu zo hypocriet hun stem tegen de uitzetting hebben uitgesproken? Ongelooflijk, dat dit kan! Je zou bijna zeggen dat politici erg hypocriet zijn.
De enigen die verantwoording dragen voor het zo lang rekken en de onzekerheid bij Mauro aangewakkerd hebben, zijn de troetelaars om hem heen.quote:Op woensdag 2 november 2011 13:45 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Jouw tekortkoming (ik kan het niet eens meer een mening noemen) is dat je het fenomeen "toen voor, nu tegen" labelt als hypocriet, maar verder niks in overweging wenst te nemen. Ik heb je al eerder uitgelegd dat de situatie Mauro-2007 anders is dan de situatie Mauro-2011. Ik heb al eerder uitgelegd dat die jongen toen nog lang niet zo gehecht was als nu, ik heb zelfs een tekst geciteerd waarin Mauro zélf aangeeft dat hij in 2007 er geen probleem mee had om te vertrekken.
Je wenst echter ziende blind en horende doof te blijven voor het argument dat iemand zich steeds meer gaat binden. Ik heb de riedel van factoren al tot vervelens toe opgesomd en ben daar nu zo onderhand wel klaar mee.
Misschien moet je eens leren dat de zaken niet zo zwart-wit zijn als jij ze ziet.
Volgens hem heeft Mauro ook geen familie in Angola dus tja.... het is niet iemand waarvan je nuttige input verwacht.quote:Op woensdag 2 november 2011 13:22 schreef Northside het volgende:
[..]
De goede argumenten waren op, dat je met soort pesterijen aan komt zetten?
quote:Op woensdag 2 november 2011 13:45 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Jouw tekortkoming (ik kan het niet eens meer een mening noemen) is dat je het fenomeen "toen voor, nu tegen" labelt als hypocriet, maar verder niks in overweging wenst te nemen. Ik heb je al eerder uitgelegd dat de situatie Mauro-2007 anders is dan de situatie Mauro-2011. Ik heb al eerder uitgelegd dat die jongen toen nog lang niet zo gehecht was als nu, ik heb zelfs een tekst geciteerd waarin Mauro zélf aangeeft dat hij in 2007 er geen probleem mee had om te vertrekken.
Je wenst echter ziende blind en horende doof te blijven voor het argument dat iemand zich steeds meer gaat binden. Ik heb de riedel van factoren al tot vervelens toe opgesomd en ben daar nu zo onderhand wel klaar mee.
Misschien moet je eens leren dat de zaken niet zo zwart-wit zijn als jij ze ziet.
Dat. En als je er klaar mee bent, reageer je niet meer.quote:Op woensdag 2 november 2011 13:51 schreef El_Matador het volgende:
[..]
De enigen die verantwoording dragen voor het zo lang rekken en de onzekerheid bij Mauro aangewakkerd hebben, zijn de troetelaars om hem heen.
6 verschillende afwijzingen NOG niet begrijpen en maar doorgaan met dreinen, drammen en janken, Nederland is duidelijk genoeg geweest. De pamperaars moeten hun verlies gewoon erkennen. Maar nee, offensieven starten waarbij je betraande negergezichtjes pontificaal in beeld brengt, dat zet zoden aan de dijk.
En die arme Elfetterig trapt er nog in ook.
Gewoon het kind met het badwater weggooien en een nieuwe makenquote:Op woensdag 2 november 2011 13:41 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Is geprobeerd maar dat lukte niet bij gebrek aan de juiste/ geloofwaardige papieren.
Gewoon matlab erop loslatenquote:Op woensdag 2 november 2011 13:09 schreef Scorpie het volgende:
75, 2000, 20000, 50000, who`s counting?
Wie zijn precies de troetelaars om Mauro heen? Wil je dat wat nader uitleggen? En wil je dan ook aangeven wie precies waarvoor verantwoordelijk is? Het Nidos opereert in opdracht van de overheid. De pleegouders hebben weer te luisteren naar het Nidos. Faalt het Nidos? Dan faalt toch ook de overheid? Nederland is NIET duidelijk genoeg geweest. Het had in 2007 al passend beleid kunnen inzetten om de terugkeer van Mauro naar Angola in goede banen te leiden. In plaats daarvan is hij verder ingeburgerd in Nederland, naar een reguliere, Nederlandse school gestuurd en heeft hij zich kunnen hechten aan zijn pleeggezin. Wiens schuld is dat? Leg dat eens uit, als je wilt?quote:Op woensdag 2 november 2011 13:51 schreef El_Matador het volgende:
De enigen die verantwoording dragen voor het zo lang rekken en de onzekerheid bij Mauro aangewakkerd hebben, zijn de troetelaars om hem heen.
6 verschillende afwijzingen NOG niet begrijpen en maar doorgaan met dreinen, drammen en janken, Nederland is duidelijk genoeg geweest. De pamperaars moeten hun verlies gewoon erkennen. Maar nee, offensieven starten waarbij je betraande negergezichtjes pontificaal in beeld brengt, dat zet zoden aan de dijk.
En die arme Elfetterig trapt er nog in ook.![]()
voor een adoptiekind krijg je geen vergoeding, voor een pleegkind wel en dik ookquote:Op woensdag 2 november 2011 13:38 schreef VeX- het volgende:
quote:Pleegvergoeding is geen inkomen
De pleegvergoeding is in principe geen inkomen en heeft geen invloed op een eventuele uitkering of persoonsgebonden budget (pgb). Ook hoeft u de vergoeding niet op te geven bij het aanvragen van huurtoeslag.
Voor de eerste 3 pleegkinderen in een gezin is de vergoeding belastingvrij
nee dat zou een verzoening met verblijfsvergunning voor haar en dr hele gezin in de weg staanquote:Op woensdag 2 november 2011 14:22 schreef Copycat het volgende:
Volgens mij wilde de moeder van Mauro niet dat hij door zijn pleegouders werd geadopteerd.
Dat was niet een motief voor die pleegouders. En dat had je kunnen weten als je dit topic een beetje had doorgelezen. Zie onder.quote:Op woensdag 2 november 2011 14:17 schreef meth78 het volgende:
Voor een adoptiekind krijg je geen vergoeding, voor een pleegkind wel en dik ook
Ook niet juist. Uit het krantenartikel dat ik eerder in dit topic al aanhaalde:quote:Op woensdag 2 november 2011 14:22 schreef Copycat het volgende:
Volgens mij wilde de moeder van Mauro niet dat hij door zijn pleegouders werd geadopteerd.
quote:Uit angst Mauro te verliezen, wilden ze (de pleegouders) hem adopteren. Mauro stemde in, evenals zijn moeder. De rechtbank in Roermond verleende geen medewerking omdat ze niet overtuigd was dat dat in het belang van Mauro was.
omdat je voor adoptiekinderen niets krijgtquote:Op dinsdag 1 november 2011 17:38 schreef controlaltdelete het volgende:
En toch stemde ze in. Tenzij jij nieuws hebt dat wij niet kennen. Of je even de redactie van Dagblad De Limburger wilt bellen; ze zijn benieuwd naar je verhaal.quote:Op woensdag 2 november 2011 14:24 schreef GewoneMan het volgende:
Nee dat zou een verzoening met verblijfsvergunning voor haar en dr hele gezin in de weg staan
Toch vreemd dat was inderdaad de verklaring van de pleegmoeder in 2009.quote:Op woensdag 2 november 2011 14:25 schreef Elfletterig het volgende:
]Mauro stemde in, evenals zijn moeder. De rechtbank in Roermond verleende geen medewerking omdat ze niet overtuigd was dat dat in het belang van Mauro was.
Die papieren voldeden dus niet aan de eisen ofwel waren ze vals.quote:De rechters wezen het verzoek af omdat de papieren waarop de biologische moeder haar akkoord had gegeven, onrechtmatig zouden zijn. In 2009 kreeg Mauro van de Dienst Terugkeer en Vertrek een verzoek om het land te verlaten, maar het vertrek werd nooit geregeld.
Mauro's vader wilde de afstandspapieren niet tekenen en dan valt er niks te adopteren.quote:Op woensdag 2 november 2011 13:38 schreef VeX- het volgende:
Hoezo, ik dacht dat die dood of idg onvindbaar was ?quote:Op woensdag 2 november 2011 14:36 schreef Gia het volgende:
[..]
Mauro's vader wilde de afstandspapieren niet tekenen en dan valt er niks te adopteren.
http://www.cda.nl/ferrier(...)uro_kan_blijven.aspxquote:Mauro kan blijven
dinsdag 1 november 2011
Mauro kan blijven.
Beste Mensen
Gezien de vele reacties is het goed dat ik uitleg hoe een en ander verlopen is en wat de reden is dat ik, vol overtuiging!, tegen de moties gestemd heb, die vandaag 1 november 2011, door de oppositie in stemming werden gebracht.
Om bij vorige week te beginnen: het is duidelijk dat ik donderdag niet in kon stemmen met de lijn dat regels regels zijn en dat op grond daarvan Mauro Manuel uitgezet moet worden.
Zoals ik ook op het congres gezegd heb: het kan toch niet zo zijn, dat we in ons land kinderen laten inburgeren, naar school laten gaan, vriendjes krijgen een leven opbouwen en dat, als ze 18 jaar zijn we zeggen: “Nu ben je illegaal en moet je het land verlaten”. Daar moet dus een oplossing voor komen. Wat Mauro betreft: bij hem hebben we verwachtingen gewekt, ook de CDA fractie en belofte maakt schuld.
Daarom moet Mauro hier kunnen blijven. Wat daartoe de beste manier is, dat laat ik graag over aan de minister.
Gebleken is afgelopen dagen, zie ook de site van UAF, dat Mauro voor studie prima een studievisum aan kan vragen. Bij UAF kan je terecht ook als je een MBO studie doet. Navraag bij ROC, door UAF heeft, duidelijk gemaakt, dat Mauro de studie ook goed aankan. Het is niet zo dat hij terug moet als hij zakt voor een tentamen omdat hij de studie goed aankan.
Vanochtend hebben we een goed fractieberaad gehad. De uitkomst daarvan is dat de voltallige CDA Tweede Kamerfractie vindt dat
1. Mauro hier moet kunnen blijven,
2. dat we na alles wat er gebeurd is van hem niet kunnen vragen dat hij nu naar Angola reist om een studievisum aan te vragen, dus dat de minister zijn discretionaire bevoegdheid aan moet wenden om hem hier te houden en
3. dat de regelgeving rond AMA’s, kinderen zoals Mauro, aangepast moet worden.
Ik ben erg blij met die uitkomst.
Bij de stemmingen vanmiddag heeft de oppositie er helaas voor gekozen de motie waar mijn fractie vóór wilde stemmen, om hiermee een duidelijke Kameruitspraak aan de minister mee te geven over het feit dat Mauro hier moet blijven, niet in stemming te brengen. Er zijn wel twee andere moties in stemming gebracht waar ik overtuigd niet voor wilde stemmen, omdat ze eerder de minister binden dan hem de ruimte te bieden een en ander snel op te lossen. Ik vind dat de minister de ruimte moet hebben snel met structurele oplossingen te komen voor de groep kinderen die net als Mauro goed participeren in onze samenleving omdat ze beter hier ingeburgerd zijn dan in hun land van herkomst. Als die regeling er is, geldt die ook voor Mauro en zou hij, wat mij betreft, na zijn studie zelf moeten kunnen kiezen wat hij wil: in Nederland blijven of niet.
Ik vind het jammer, dat het beeld wordt gecreëerd alsof de twee moties die in stemming werden gebracht dé moties zijn die beslissen of Mauro mag blijven of niet. Mauro zelf werd erdoor in verwarring gebracht, en met hem heel veel mensen. Het zijn niet deze moties die over het lot van Mauro bepalen. Dat is de Kamer als geheel, die controleert of de minister zich aan de afspraken houdt.
Ik sta ervoor dat Mauro hier kan blijven, zijn leven door blijft leven, naar school gaan en zich verder ontwikkelen. Ondertussen wordt de regelgeving aangepast. Zodat de vertoning die zich -ten koste van een kind- hier in de Kamer voltrokken heeft, tot aan de stemmingen vandaag toe, niet meer mogelijk zal zijn.
Het eindresultaat telt, en daar gaat het mij om: Mauro kan blijven.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |