Nee-heeeee....quote:Op dinsdag 1 november 2011 16:53 schreef ComplexConjugate het volgende:
Waar het om gaat is dat de wet word uitgevoerd. Dezelfde wet word immers ook toegepast om mensen wel het recht te geven hier te blijven. Wat wil je nu eigenlijk precies? Een uitzondering maken schept een precedent voor anderen om ook aanspraak te maken op bepaalde rechten.
Drie lijkt me een erg conservatieve schatting.quote:Op dinsdag 1 november 2011 16:53 schreef ComplexConjugate het volgende:
Ja.... Leers schijt vast 3 kleuren blubber voor zijn blonde gedoogpartner![]()
Niet alleen dat, hij wil hem dan ook nog eens een studievisum aansmeren, waarbij er nog veel meer onzekerheid, rekken, vertragen, rechtszaken, gezeur, gejammer, gehuil en verdriet aan te pas komt.quote:Op dinsdag 1 november 2011 16:58 schreef El_Matador het volgende:
Ik zie niet in waarom ik mezelf niet moreel superieur mag vinden als ik - in tegenstelling tot de PVV - wél oog heb voor humaniteit.
Welja, Elfetterig verkracht het woord "humaan" lekker; 8 jaar tegen beter weten in procederen, rekken, vertragen en arme Mauro nog meer onzekerheid bieden.
Hij kan beter de mensen begeleiden naar een asielaanvraag op Schiphol. Ervaring genoeg om de zaak lang genoeg te rekken om er 8 fijne jaren aan over te houden.quote:Op dinsdag 1 november 2011 16:58 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Hij kan met zijn westerse kennis en kunde natuurlijk de lokale bevolking helpen om grote stappen vooruit te zetten op het gebied van hygiëne etc.
De introductie van het Schijthuis kan hem daar gewoon miljonair maken (naar Angolese begrippen)quote:Op dinsdag 1 november 2011 16:58 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Hij kan met zijn westerse kennis en kunde natuurlijk de lokale bevolking helpen om grote stappen vooruit te zetten op het gebied van hygiëne etc.
quote:
Hebben illegalen geen recht op gezinsvorming dan? Waarom moet het persé een pleeggezin zijn en mag het niet een illegaal zijn die bij een gezin is ingehuurd als fulltime schoonmaakster?quote:Op dinsdag 1 november 2011 16:59 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Nee-heeeee....Hoe lang blijft dat kulargument over precedentwerking nog rondzweven? We hebben het hier over een duidelijk afgebakende groep die je zo kunt aanwijzen, omdat ze aan bepaalde criteria voldoen: voor hun 12e alleen in Nederland aangekomen, langer dan zoveel jaar hier (ik meen 8 jaar, uit m'n hoofd), al die tijd aantoonbaar verbleven in pleeggezin, etc). Dit geldt dus niet voor nieuwkomers en evenmin voor mensen die nu illegaal in Nederland zijn en ineens denken dat ze legaal kans maken, want die verbleven niet aantoonbaar in een pleeggezin.
quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 01:55 schreef Marlan het volgende:
[..]
De mastermind achter deze brief:
(Mijn haren zijn bedorven)
Waar heb je in vredesnaam gelezen dat ik Mauro een studievisum wil aansmeren? Jeeeeez, wat lezen mensen toch slecht, niet normaal.quote:Op dinsdag 1 november 2011 16:59 schreef Scorpie het volgende:
Niet alleen dat, hij wil hem dan ook nog eens een studievisum aansmeren, waarbij er nog veel meer onzekerheid, rekken, vertragen, rechtszaken, gezeur, gejammer, gehuil en verdriet aan te pas komt. Maar hey, Elfletterig voelt zich iig moreel superieur, dat moet toch ook iets betekenen?
Het CDA-congres heeft alleen besloten dmv een motie dat dergelijke wet- en regelgeving in de toekomst beter moet.quote:Op dinsdag 1 november 2011 17:03 schreef hydroven het volgende:
Ik snap het niet.
Als het CDA-congres tegen de uitwijzing heeft beslist, dan stemt de fractie er toch niet voor?
Idd. Dat is onmenselijk. Trouwens Mauro IS toch een illegaal nu?quote:Op dinsdag 1 november 2011 17:02 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Hebben illegalen geen recht op gezinsvorming dan? Waarom moet het persé een pleeggezin zijn en mag het niet een illegaal zijn die bij een gezin is ingehuurd als fulltime schoonmaakster?
Ja, dit slaat nergens op natuurlijk. Als hij wel mocht blijven was het extreem inhumaan naar alle asielzoekers die in 2007 wel weg moesten en wel keurig weggingen.quote:Op dinsdag 1 november 2011 17:04 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Oh nu ben je humaan als je vindt dat Mauro mag blijven? En dus inhumaan als je vindt dat hij weg moet?
Dezelfde morele tegenstrijdigheid die links hanteert m.b.t. de doodstraf:quote:Op dinsdag 1 november 2011 17:04 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Oh nu ben je humaan als je vindt dat Mauro mag blijven? En dus inhumaan als je vindt dat hij weg moet?
Leuk... maar je bent zelf al bezig de bestaande regels op te rekken. Wie geeft de garantie dat dit in de toekomst niet weer gaat gebeuren? Regels zijn regels... basta.quote:Op dinsdag 1 november 2011 16:59 schreef Elfletterig het volgende:
Nee-heeeee....Hoe lang blijft dat kulargument over precedentwerking nog rondzweven? We hebben het hier over een duidelijk afgebakende groep die je zo kunt aanwijzen, omdat ze aan bepaalde criteria voldoen: voor hun 12e alleen in Nederland aangekomen, langer dan zoveel jaar hier (ik meen 8 jaar, uit m'n hoofd), al die tijd aantoonbaar verbleven in pleeggezin, etc). Dit geldt dus niet voor nieuwkomers en evenmin voor mensen die nu illegaal in Nederland zijn en ineens denken dat ze legaal kans maken, want die verbleven niet aantoonbaar in een pleeggezin.
Kom op zeg... Leers voert gewoon zijn werk uit, gedoogpartner of geen gedoogpartner.quote:Drie lijkt me een erg conservatieve schatting.
Vermoeiend, mensen die niet voor zichzelf kunnen nadenken. Kun je die antwoorden werkelijk niet zelf invullen? Ten eerste is hier geen recht op gezinsvorming in het spel, maar ging het bij Mauro om zijn gezinsleven. Iemand die illegaal in Nederland is, kan nooit aantonen dat hij jarenlang bij een pleeggezin verbleef en zich is gaan hechten.quote:Op dinsdag 1 november 2011 17:02 schreef Wokkel het volgende:
Hebben illegalen geen recht op gezinsvorming dan? Waarom moet het persé een pleeggezin zijn en mag het niet een illegaal zijn die bij een gezin is ingehuurd als fulltime schoonmaakster?
quote:Op dinsdag 1 november 2011 17:07 schreef Elfletterig het volgende:
Iemand die illegaal in Nederland is, kan nooit aantonen dat hij jarenlang bij een pleeggezin verbleef en zich is gaan hechten.
Wat klets je nou? Waarom zou een illegaal die bij een familie inwoont en daar klussen doet geen deel uitmaken van het gezin? En waarom is dat niet aan te tonen dmv getuigen, foto's of wat al niet meer?quote:Op dinsdag 1 november 2011 17:07 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Vermoeiend, mensen die niet voor zichzelf kunnen nadenken. Kun je die antwoorden werkelijk niet zelf invullen? Ten eerste is hier geen recht op gezinsvorming in het spel, maar ging het bij Mauro om zijn gezinsleven. Iemand die illegaal in Nederland is, kan nooit aantonen dat hij jarenlang bij een pleeggezin verbleef en zich is gaan hechten.
Mauro IS illegaal sinds zijn 18e verjaardag.quote:Op dinsdag 1 november 2011 17:07 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Vermoeiend, mensen die niet voor zichzelf kunnen nadenken. Kun je die antwoorden werkelijk niet zelf invullen? Ten eerste is hier geen recht op gezinsvorming in het spel, maar ging het bij Mauro om zijn gezinsleven. Iemand die illegaal in Nederland is, kan nooit aantonen dat hij jarenlang bij een pleeggezin verbleef en zich is gaan hechten.
Ik had echt begrip voor je standpunten en medeleven met Mauro, maar na deze post kan ik je echt niet meer serieus nemen.quote:Op dinsdag 1 november 2011 17:07 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Nee? Ik denk van wel...quote:Op dinsdag 1 november 2011 17:07 schreef Elfletterig het volgende:
Iemand die illegaal in Nederland is, kan nooit aantonen dat hij jarenlang bij een pleeggezin verbleef en zich is gaan hechten.
Nee, ik maak vanuit humaan oogpunt voor een duidelijk afgebakende groep mensen een uitzondering op de regels. Naar de toekomst toe moeten we gewoon zorgen dat we procedures verbeteren en versnellen.quote:Op dinsdag 1 november 2011 17:06 schreef ComplexConjugate het volgende:
Leuk... maar je bent zelf al bezig de bestaande regels op te rekken. Wie geeft de garantie dat dit in de toekomst niet weer gaat gebeuren? Regels zijn regels... basta.
Hoe naïef kun je zijn?quote:Op dinsdag 1 november 2011 17:06 schreef ComplexConjugate het volgende:
Kom op zeg... Leers voert gewoon zijn werk uit, gedoogpartner of geen gedoogpartner.
Wat?quote:Op dinsdag 1 november 2011 17:10 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Hoe naïef kun je zijn?Je bent niet in staat om waar te nemen hoe zeer Leers onder de plak zit bij Wilders? Tja, sorry hoor... dan kan ik je onmogelijk nog serieus nemen.
Niet, omdat pleeggezinnen geregistreerd staan. Als Tweede Kamerleden het net zo zeggen als ik hierboven, kramen die dan ook onzin uit?quote:
Humaniteit is geen objectief criterium.quote:Op dinsdag 1 november 2011 17:10 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Nee, ik maak vanuit humaan oogpunt voor een duidelijk afgebakende groep mensen een uitzondering op de regels. Naar de toekomst toe moeten we gewoon zorgen dat we procedures verbeteren en versnellen.
[..]
Hoe naïef kun je zijn?Je bent niet in staat om waar te nemen hoe zeer Leers onder de plak zit bij Wilders? Tja, sorry hoor... dan kan ik je onmogelijk nog serieus nemen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |