abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_103841109
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2011 18:42 schreef Shaman het volgende:

Bron: nu.nl

Bijzonder dat het CDA D'66 & GroenLinks van politieke spelletjes beticht terwijl CDA minister Leers de bevoegdheid heeft zelf te beslissen over een studievisum. Wie speelt er politieke spelletjes? Waarom neemt Leers die beslissing niet?
Ten eerste is er inhoudelijk een goed argument om het verhaal-studievisum verder niet uit te pluizen. De kans dat Mauro aan de criteria kan voldoen, is klein.

Verder zijn de opmerkingen van het CDA natuurlijk absurd. Het is hun minister die zijn discretionaire bevoegdheid weigert te gebruiken uit angst voor de Grote Gedoger. En het is ook hun partijcongres dat met 85% stemmen voor een resolutie aannam om minderjarige asielzoekers humaner te behandelen.
pi_103841147
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2011 18:18 schreef Elfletterig het volgende:
Je stelt een vraag die niet relevant is. Waar het om gaat, is dat je de groep met gevallen als Mauro kunt afbakenen tot zo'n 75 man aan de hand van een aantal criteria. Aantoonbaar verblijf in een geregistreerd pleeggezin is er daar één van. Het gaat dus om mensen die nu bij de instanties al bekend zijn en die dus al voorkomen op bestaande lijsten en dus niet om mensen die ineens vanuit de illegaliteit opduiken en dan alsnog een kans denken te maken.

Ik had het niet over gezin, maar over pleeggezin.
De groep met gevallen als Mauro.
Heb je het dan over Angolezen? Over ama's uit alle landen? Zijn ze allemaal ook zo 'geintegreerd' als Mauro? Zo niet, is dat dan een dealbreaker? Doen ama's uit azc's ook mee? Die zijn toch ook geregistreerd?

Kom eens met die criteria voor de dag.
pi_103841181
Goed dat ze die Mauro wegsturen! Regels zijn regels!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_103841193
gewoon nog even hier ook omdat het kan:

Van mij mag Mauro blijven...maar van mij mag hij ook weg. Alleen moet de beslissing ook gelden voor alle andere asielzoekers. Ik vind niet dat je willekeur moet toepassen alleen omdat Mauro op tv is geweest en iedereen hem nu kent.

Gisteren in de docu kwam maar weer naar voren dat er nog 100 anderen zijn, die allemaal vloeiend Nederlands spreken, hier jaren zijn en een opleiding hebben gevolgd. Echter moeten die op hun 18e gewoon terug maar omdat niemand ze op tv ziet hoor je ze er niet over. Sterker nog, als je men botweg vraagt 'vindt je het goed dat een uitgeprocedeerde asielzoeker naar huis moet' zal 90% positief antwoorden. Echter nu weet iedereen wie Mauro is en voelt men zich geroepen om maar heftig te protesteren. Is dat niet heel achterbaks en schijnheilig naar al die andere Mauro's toe of maakt dat niet uit, immers ...je kent die anderen toch niet!
pi_103841331
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2011 18:49 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Ik denk dat hij in Angola weinig andere mogelijkheden heeft.
Ja, want iedereen is crimineel daar.

:')____________!
pi_103841396
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2011 18:51 schreef Wokkel het volgende:
De groep met gevallen als Mauro. Heb je het dan over Angolezen? Over ama's uit alle landen? Zijn ze allemaal ook zo 'geintegreerd' als Mauro? Zo niet, is dat dan een dealbreaker? Doen ama's uit azc's ook mee? Die zijn toch ook geregistreerd? Kom eens met die criteria voor de dag.
In het vorige topic ook al genoemd, maar bijgaand nogmaals de link naar een artikel in de Volkskrant hierover: http://www.volkskrant.nl/(...)r-1-20-of-1000.dhtml

Kern daaruit:
quote:
Volgens die schatting zijn er in Nederland zo'n 75 vergelijkbare gevallen: kinderen die voor hun 12de alleen naar Nederland zijn gekomen, minimaal acht jaar hier wonen en nooit een (tijdelijke) verblijfsvergunning hebben gekregen. Onder de 12 komen de kinderen in principe automatisch terecht in een pleeggezin.
  dinsdag 1 november 2011 @ 18:58:31 #57
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_103841503
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 november 2011 18:55 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Ja, want iedereen is crimineel daar.

:')____________!
Zucht. Je dumpt een jongen van 18, die de cultuur en de taal van het land niet kent en er geen familie heeft die iets met hem wil, in een Derde-Wereldland met een BNP zo hoog als het jaarsalaris van een LBO'er met een verstandelijke handicap, waar geen opvang voor dergelijke kinderen is. Hoe lang denk je dat hij daar op een eerlijke manier kan overleven?
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  dinsdag 1 november 2011 @ 18:59:44 #58
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_103841568
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2011 18:58 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Zucht. Je dumpt een jongen van 18, die de cultuur en de taal van het land niet kent en er geen familie heeft die iets met hem wil, in een Derde-Wereldland met een BNP zo hoog als het jaarsalaris van een LBO'er met een verstandelijke handicap, waar geen opvang voor dergelijke kinderen is. Hoe lang denk je dat hij daar op een eerlijke manier kan overleven?
Hij is gelijk de slimste inwoner van Angola en zal als god in Frankrijk leven.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_103841612
quote:

[..]

Hij heeft toch gewoon een moeder en zusje en broertje... wat lul je nou?? Ze willen juist wel iets met hem daarom hebben ze hem naar Nederland getrapt. Nu kunnen ze daar dus mooi de vruchten van plukken.
pi_103841687
quote:

[..]

Hij kent de taal wel degelijk, alhoewel niet zo goed, heeft een opleiding in NL genoten, kan lezen en schrijven in meerdere talen, heeft een moeder waar hij kan wonen, krijgt een geldbedrag mee om op te starten en ga zo maar door. De bedrijven in Angola, het land dat supersnel ontwikkeld en booming is, staan driedubbel in de rij voor zo'n iemand man ! Hij kan daar riant gaan wonen, een dik salaris verdienen, een lekker sma'tje versieren en daar lekker de man uithangen, nog veel meer dan hij ooit in zijn middelmatig leventje in Nederland zou kunnen bedrijven.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 01-11-2011 19:02:59 ]
pi_103842339
Oh oh, wat zijn wij Nederlanders altijd heerlijk principieel. Alsof de wereld vergaat als je eens buiten de lijntjes kleurt of je menselijk opstelt.

Ik heb het gevoel naar een stelletje rechtlijnige Amish te luisteren in Nederlandse gedaantes. Rechtlijniger, kortzichtiger en onverdraagzamer kan het niet.

Stel toch eens voor dat er wel eens 100 van die Mauro's zijn, komen.... Sodom en Gomorra staat ons te wachten. We gaan dan onmiddelijk ten onder....
Niets van dit alles is een wezensvreemde ontmoeting tussen een jij en een ik, zodat we nooit of te nimmer zullen weten wie die jij is en wie die ik.
pi_103842475
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2011 19:13 schreef Injetta het volgende:
Oh oh, wat zijn wij Nederlanders altijd heerlijk principieel. Alsof de wereld vergaat als je eens buiten de lijntjes kleurt of je menselijk opstelt.

Ik heb het gevoel naar een stelletje rechtlijnige Amish te luisteren in Nederlandse gedaantes. Rechtlijniger, kortzichtiger en onverdraagzamer kan het niet.

Stel toch eens voor dat er wel eens 100 van die Mauro's zijn, komen.... Sodom en Gomorra staat ons te wachten. We gaan dan onmiddelijk ten onder....
Neem het goeie voorbeeld, neem er 100 in huis.
  dinsdag 1 november 2011 @ 19:19:54 #63
52513 whosvegas
The Trickster
pi_103842724
Wat is het CDA toch een stelletje lamzekken, hypocriete lui :r
Are you nuts??
pi_103842774
quote:

Ik snap je punt, maar je doet er goed aan om je te realiseren dat 'wij Nederlanders' in grote meerderheid voor een verblijfsvergunning voor Mauro. Het gaat slechts om een handvol politici die niet luisteren naar wat er leeft in het land en zelfs niet naar hun eigen achterban.
pi_103842824
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2011 19:20 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ik snap je punt, maar je doet er goed aan om je te realiseren dat 'wij Nederlanders' in grote meerderheid voor een verblijfsvergunning voor Mauro. Het gaat slechts om een handvol politici die niet luisteren naar wat er leeft in het land en zelfs niet naar hun eigen achterban.
Een groot gedeelte is dus hypocriet. Wel de onbekenden terug sturen maar mensen 'met een gezicht' laten blijven. Zo oneerlijk tegenover die anderen..... lekker sociaal is dat.
pi_103842915
quote:
99s.gif Op dinsdag 1 november 2011 19:21 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

Een groot gedeelte is dus hypocriet. Wel de onbekenden terug sturen maar mensen 'met een gezicht' laten blijven. Zo oneerlijk tegenover die anderen..... lekker sociaal is dat.
Hypocriete tegenstanders :r
pi_103843207
quote:
99s.gif Op dinsdag 1 november 2011 19:21 schreef Ronnie_bravo het volgende:
Onjuist. 61% van de Nederlanders wil ook die anderen laten blijven, dus ook die jongeren van wie we nu geen gezicht zien: http://www.peil.nl/?3362
pi_103843652
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2011 19:19 schreef whosvegas het volgende:
Wat is het CDA toch een stelletje lamzekken, hypocriete lui :r
Daarom beginnen ze ook over het studievisum, omdat ze weten dat dit uiteindelijk niet de oplossing is maar de schuld is dan wel bij Mauro te leggen omdat hij 'gefaald' heeft als dit mislukt. Die zogenaamde dissidenten vind ik ook niet meer dan een good/bad cop act uitvoeren.

Punt is dat het blijkbaar te moeilijk is om naar de intentie van een wet te kijken en op basis daarvan een zuivere afweging te maken. Nu wordt er met de wet omgegaan alsof het de gebruikshandleiding van de afstandsbediening is. Heel zorgelijk dat dit het niveau van onze volksvertegenwoordigers is, het lijken zo bijna wel ambtenaren.
pi_103844087
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2011 19:35 schreef AlexanderDeGrote het volgende:
Die zogenaamde dissidenten vind ik ook niet meer dan een good/bad cop act uitvoeren.
Terechte opmerking. Die Koppejan en Ferrier zijn de 'titel' dissident absoluut niet waardig. Ze zitten er nu ruim een jaar en ze hebben zich alleen laten zien als slaafse meelopers. Oké, ze pruttelen soms wat, ze zeggen eens dat ze kritisch zijn, maar meer komt er niet van terecht als puntje bij paaltje komt.

Ik stel dan ook voor dat we ophouden om deze twee mensen 'dissident' te noemen. Een betere benaming is meeloper.
pi_103844613
quote:
99s.gif Op dinsdag 1 november 2011 18:52 schreef Ronnie_bravo het volgende:
gewoon nog even hier ook omdat het kan:

Van mij mag Mauro blijven...maar van mij mag hij ook weg. Alleen moet de beslissing ook gelden voor alle andere asielzoekers. Ik vind niet dat je willekeur moet toepassen alleen omdat Mauro op tv is geweest en iedereen hem nu kent.

Gisteren in de docu kwam maar weer naar voren dat er nog 100 anderen zijn, die allemaal vloeiend Nederlands spreken, hier jaren zijn en een opleiding hebben gevolgd. Echter moeten die op hun 18e gewoon terug maar omdat niemand ze op tv ziet hoor je ze er niet over. Sterker nog, als je men botweg vraagt 'vindt je het goed dat een uitgeprocedeerde asielzoeker naar huis moet' zal 90% positief antwoorden. Echter nu weet iedereen wie Mauro is en voelt men zich geroepen om maar heftig te protesteren. Is dat niet heel achterbaks en schijnheilig naar al die andere Mauro's toe of maakt dat niet uit, immers ...je kent die anderen toch niet!
Misschien dat het daarom juist goed is dat dit in de publiciteit komt? Dat ze eindelijk eens zien waar we in godsnaam mee bezig zijn.
Oh, and that's a bad miss!
pi_103844682
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2011 19:20 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Dat is inderdaad waar. Dat geeft een beetje moed.
Niets van dit alles is een wezensvreemde ontmoeting tussen een jij en een ik, zodat we nooit of te nimmer zullen weten wie die jij is en wie die ik.
pi_103844817
quote:

Dit is dus de domme instelling die Nederland in het verleden al zó vaak in moeilijk vaarwater heeft gebracht, om over de kosten die er mee gemoeid waren nog maar niet te spreken.
Nogmaals, iets mag of iets mag niet, wet is wet, zo werkt een rechtstaat nou eenmaal. Punt.
En de wereld vergaat ook niet als Mauro gewoon terug gaat naar Angola, dus dat argument is erg matig.

Het is niet zo zeer rechtlijnig, maar wel rechtvaardig. En het is juist kortzichtig om op basis van emotie enkele mensen die de media opzoeken, nadat ze de regels in het verleden hebben overtreden, toch te laten blijven in Nederland (terwijl degene die wel de regels opvolgden al jaren niet meer in Nederland zijn).

En er is niets onverdraagzaam aan, weer term in deze discussie die niet ter zake doet, als ik door rood licht rijdt en ik krijg een boete, dan is de politieagent niet meteen onverdraagzaam. Kortom: wie de wet overtreedt, die moet de consequenties daarvan aanvaarden. Zo werkt dat in iedere rechtstaat (waar geen corruptie of vriendjespolitiek geldt), dat heeft helemaal niets met verdraagzaamheid te maken.

En nogmaals, als Mauro terug gaat naar Angola, dan gaat de wereld ook niet ten onder.
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
pi_103844895
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2011 19:57 schreef Shreyas het volgende:

[..]

Dit is dus de domme instelling die Nederland in het verleden al zó vaak in moeilijk vaarwater heeft gebracht, om over de kosten die er mee gemoeid waren nog maar niet te spreken.
Nogmaals, iets mag of iets mag niet, wet is wet, zo werkt een rechtstaat nou eenmaal. Punt.
En de wereld vergaat ook niet als Mauro gewoon terug gaat naar Angola, dus dat argument is erg matig.

Het is niet zo zeer rechtlijnig, maar wel rechtvaardig. En het is juist kortzichtig om op basis van emotie enkele mensen die de media opzoeken, nadat ze de regels in het verleden hebben overtreden, toch te laten blijven in Nederland (terwijl degene die wel de regels opvolgden al jaren niet meer in Nederland zijn).

En er is niets onverdraagzaam aan, weer term in deze discussie die niet ter zake doet, als ik door rood licht rijdt en ik krijg een boete, dan is de politieagent niet meteen onverdraagzaam. Kortom: wie de wet overtreedt, die moet de consequenties daarvan aanvaarden. Zo werkt dat in iedere rechtstaat (waar geen corruptie of vriendjespolitiek geldt), dat heeft helemaal niets met verdraagzaamheid te maken.

En nogmaals, als Mauro terug gaat naar Angola, dan gaat de wereld ook niet ten onder.
*padoem tsssjj*
  dinsdag 1 november 2011 @ 20:12:20 #74
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_103845704
mauro moet de zaken op een legale manier regelen, hier een vriendin zoeken en klaar

Er staan nu al weer 5000 illegale Mauros en Pauro's klaar

als er 6 homo's naar Iran worden gestuurd en daar onthoofd dan hoor je niks , maar een illegaal jochie met een hoge aaibaarheidsfactor dat scoort voor koppejan en ferier met als doel het kabinet onderuit

Angola is het meest welvarende land van Afrika, samen met China het snelstgroeiende land ter wereld
Zijn moeder staat op hem te wachten daar
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_103845893
Ik keek net op de FP, en schrok van de reacties. Het lijkt StormFront of zo wel. Ik snap niet dat dat maar normaal wordt gevonden.

quote:
Ik stel dan ook voor dat we ophouden om deze twee mensen 'dissident' te noemen. Een betere benaming is meeloper.
Mee eens.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')