abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_77449650
Hallo,
Ik ben Mauro Manuel, ik ben 17 jaar. Ik woon hier al vanaf me 10de jaar bij me pleegouders.
Ik kreeg 2 jaar terug te horen dat ik uitgeprocedeerd was en dat ik terug moet naar me land van herkomst. We hebben alles aan gedaan om me hier te houden maar niks helpt.
Nu hebben we geen poten meer om op te staan.
Ik heb een vraag en misschien kunnen jullie mij mee helpen.
Ik kom uit Angola en Angola is een kolonie van Portugal geweest. Zou ik dan geen kan maken om in Portugal een paspoort te krijgen??

Want als dat de enige optie is om mij alsnog hier in Nederland te laten blijven dan wil ik dat heel graag doen.

Alvast bedankt aan iedereen die hier op reageerd.
pi_77449794
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 15:09 schreef mauromanuel het volgende:
Hallo,
Ik ben Mauro Manuel, ik ben 17 jaar. Ik woon hier al vanaf me 10de jaar bij me pleegouders.
Ik kreeg 2 jaar terug te horen dat ik uitgeprocedeerd was en dat ik terug moet naar me land van herkomst. We hebben alles aan gedaan om me hier te houden maar niks helpt.
Ik kom uit Angola en Angola is een kolonie van Portugal geweest. Zou ik dan geen kan maken om in Portugal een paspoort te krijgen??

Want als dat de enige optie is om mij alsnog hier in Nederland te laten blijven dan wil ik dat heel graag doen.

Bellen met de Portugese ambassade. Niemand hier heeft een antwoord op deze vraag.
Quousque tandem abutere, PvdA, patientia nostra?
pi_77450195
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 15:13 schreef Sachertorte het volgende:
Bellen met de Portugese ambassade. Niemand hier heeft een antwoord op deze vraag.
Dat dus.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  zaterdag 30 januari 2010 @ 15:36:16 #4
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_77450458
TVP uit pure interesse over deze procedure.
Tics van je petten.
  zaterdag 30 januari 2010 @ 15:41:53 #5
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_77450612
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 15:36 schreef nattermann het volgende:
TVP uit pure interesse over deze procedure.
Ook voor jou dus:
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 15:13 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
  zaterdag 30 januari 2010 @ 15:44:41 #6
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_77450704
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 15:41 schreef ManAtWork het volgende:

[..]

Ook voor jou dus:
[..]

Meer als in, TS: hou ons op de hoogte over de afloop.
Tics van je petten.
  Moderator / Kerstkaart terrorist zaterdag 30 januari 2010 @ 18:15:31 #7
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_77455382
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 15:44 schreef nattermann het volgende:

[..]

Meer als in, TS: hou ons op de hoogte over de afloop.
lijkt me idd leuk als TS dat doet
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
pi_77456970
Het is 35 jaar geleden dat Angola onafhankelijk werd, dus ik zie even niet waarom je een paspoort zou kunnen krijgen

Surinamers krijgen ook geen paspoort omdat het (toevallig ook tot 1975) een kolonie van NL was.
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
  zaterdag 30 januari 2010 @ 19:09:58 #9
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_77457027
Ben benieuwd, ik denk inderdaad dat Five_Horizons gelijk heeft.

Hoe kun je echter uitgeprocedeerd zijn als je vanaf je 10e (legaal neem ik aan) bij je pleegouders woont? Daar ben ik wel benieuwd naar.
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
pi_77457074
tvp
pi_77457153
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 19:09 schreef Barcaconia het volgende:
Hoe kun je echter uitgeprocedeerd zijn als je vanaf je 10e (legaal neem ik aan) bij je pleegouders woont? Daar ben ik wel benieuwd naar.
TVP voor antwoord
pi_77457230
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 19:09 schreef Barcaconia het volgende:
Ben benieuwd, ik denk inderdaad dat Five_Horizons gelijk heeft.

Dat vraag ik me ook af......
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
pi_77473153
Ik heb hier nooit een verblijfsvergunning gekregen.
Vrijwel in de begin kreeg ik te horen dat ik hier niet mocht blijven. Ik en me pleegouders zijn er telkens tegen beroep op gegaan. En in 2007 kreeg ik te horen dat uitgeprocedeerd was.

Maar bedankt voor jullie reacties allemaal.
pi_77474346
Kijk eens op de site van de IND
quote:
Wedertoelating is een verblijfsvergunning voor vreemdelingen die eerder in Nederland hebben gewoond. Er zijn verschillende vormen van wedertoelating. Hieronder wordt de situatie besproken van een vreemdeling die als minderjarige in Nederland heeft gewoond en nu terug wil keren naar Nederland. Er bestaat een terugkeeroptie voor vreemdelingen die nog steeds minderjarig zijn en voor vreemdelingen die inmiddels meerderjarig zijn.

Terugkeeroptie, u bent minderjarig (jonger dan 18 jaar):
* U hebt vijf jaar in Nederland gewoond en Nederland is voor u het meest aangewezen land om te wonen, of
* U hebt vanaf vier jaar oud minimaal tien jaar in Nederland gewoond.

Terugkeeroptie, u bent meerderjarig (18 jaar of ouder):
* U hebt tussen vier jaar oud en 19 jaar oud minimaal tien jaar in Nederland gewoond en u vraagt voordat u 22 jaar oud bent opnieuw verblijf in Nederland, of
* U hebt als minderjarige (voordat u 18 jaar oud was) minimaal vijf jaar in Nederland gewoond en Nederland is voor u het meest aangewezen land om te wonen.
pi_77474433
quote:
Me dunkt, dat zullen ze toch wel geprobeerd hebben?
Hij zegt nadrukkelijk dat ie uitgeprocedeerd is.
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_77475326
Geen idee wat ze wel of niet uitgezocht hebben, maar als ik dat verhaal van de IND zo lees. Kan ie vanuit Angola in aanmerking komen voor de zgn "terugkeeroptie"
pi_77475377
quote:
Op zondag 31 januari 2010 13:29 schreef Tahiti het volgende:
Geen idee wat ze wel of niet uitgezocht hebben, maar als ik dat verhaal van de IND zo lees. Kan ie vanuit Angola in aanmerking komen voor de zgn "terugkeeroptie"
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 15:09 schreef mauromanuel het volgende:
Maar ja, aan TS om te zeggen of ze dat ook als optie hebben geprobeerd.
pi_77476676
Zo dit is echt heel kut voor je..

Voor zover ik weet is Portugal de laatste jaren nogal wat strenger geworden in het toelaten van Angolese immigranten. Ik ben daar vorig jaar 5 maanden geweest en dat is wat ik toen gehoord en gelezen heb. Maar je kan het idd proberen om de Portugese nationaliteit aan te vragen om dan toch in Nederland te kunnen blijven. Heel soms kom je mensen tegen die je echt willen helpen, maar dan moet je goed zoeken en een beetje geluk hebben..

Succes gozer en sterkte
pi_103558638
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 januari 2010 15:09 schreef mauromanuel het volgende:
Hallo,

quote:
0s.gif Op zaterdag 30 januari 2010 15:09 schreef mauromanuel het volgende:
Hallo,

pi_103558690
Ben je het echt mauro manuel? :D
pi_103559607
Accepteer dat studievisum nu gewoon
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_103564935
Ik heb je zien zitten bij Pauw & Witteman. Alleen jammer dat je zo'n jongen van weinig woorden bent. Maar je hebt toch al lang een advocaat? Daar heb je meer aan dan aan het FOK!forum.
Edensnator over 'n out
pi_103565103
:o 'n Beroemdheid op FOK! ?

Oh en ik zal maar niet gaan zeuren over z'n Nederlands. :@
Hallon!
pi_103565258
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 21:46 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Accepteer dat studievisum nu gewoon
Belachelijk dat die kans hem nog wordt geboden, elke rechter heeft geoordeeld dat hij terug moet. Elke uitspraak hebben hij en zijn pleegouders naast zich neer gelegd.

Als beloning krijg je dan een studievisum?

What's next?
pi_103568815
Nee, Tenzij jij kan aantonen dat jou familie Portugese voorouders hebben Daar naast zal men zeer zeker kijken naar het feit dat jij woonachtig bent geweest in Nederland, En hoe dat verlopen is met alle aanvragen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')