Bellen met de Portugese ambassade. Niemand hier heeft een antwoord op deze vraag.quote:Op zaterdag 30 januari 2010 15:09 schreef mauromanuel het volgende:
Hallo,
Ik ben Mauro Manuel, ik ben 17 jaar. Ik woon hier al vanaf me 10de jaar bij me pleegouders.
Ik kreeg 2 jaar terug te horen dat ik uitgeprocedeerd was en dat ik terug moet naar me land van herkomst. We hebben alles aan gedaan om me hier te houden maar niks helpt.
Nu hebben we geen poten meer om op te staan.
Ik heb een vraag en misschien kunnen jullie mij mee helpen.
Ik kom uit Angola en Angola is een kolonie van Portugal geweest. Zou ik dan geen kan maken om in Portugal een paspoort te krijgen??
Want als dat de enige optie is om mij alsnog hier in Nederland te laten blijven dan wil ik dat heel graag doen.
Alvast bedankt aan iedereen die hier op reageerd.
Dat dus.quote:Op zaterdag 30 januari 2010 15:13 schreef Sachertorte het volgende:
Bellen met de Portugese ambassade. Niemand hier heeft een antwoord op deze vraag.
Ook voor jou dus:quote:Op zaterdag 30 januari 2010 15:36 schreef nattermann het volgende:
TVP uit pure interesse over deze procedure.
quote:Op zaterdag 30 januari 2010 15:13 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Bellen met de Portugese ambassade. Niemand hier heeft een antwoord op deze vraag.
lijkt me idd leuk als TS dat doetquote:Op zaterdag 30 januari 2010 15:44 schreef nattermann het volgende:
[..]
Meer als in, TS: hou ons op de hoogte over de afloop.
TVP voor antwoordquote:Op zaterdag 30 januari 2010 19:09 schreef Barcaconia het volgende:
Hoe kun je echter uitgeprocedeerd zijn als je vanaf je 10e (legaal neem ik aan) bij je pleegouders woont? Daar ben ik wel benieuwd naar.
Dat vraag ik me ook af......quote:Op zaterdag 30 januari 2010 19:09 schreef Barcaconia het volgende:
Ben benieuwd, ik denk inderdaad dat Five_Horizons gelijk heeft.
Hoe kun je echter uitgeprocedeerd zijn als je vanaf je 10e (legaal neem ik aan) bij je pleegouders woont? Daar ben ik wel benieuwd naar.
quote:Wedertoelating is een verblijfsvergunning voor vreemdelingen die eerder in Nederland hebben gewoond. Er zijn verschillende vormen van wedertoelating. Hieronder wordt de situatie besproken van een vreemdeling die als minderjarige in Nederland heeft gewoond en nu terug wil keren naar Nederland. Er bestaat een terugkeeroptie voor vreemdelingen die nog steeds minderjarig zijn en voor vreemdelingen die inmiddels meerderjarig zijn.
Terugkeeroptie, u bent minderjarig (jonger dan 18 jaar):
* U hebt vijf jaar in Nederland gewoond en Nederland is voor u het meest aangewezen land om te wonen, of
* U hebt vanaf vier jaar oud minimaal tien jaar in Nederland gewoond.
Terugkeeroptie, u bent meerderjarig (18 jaar of ouder):
* U hebt tussen vier jaar oud en 19 jaar oud minimaal tien jaar in Nederland gewoond en u vraagt voordat u 22 jaar oud bent opnieuw verblijf in Nederland, of
* U hebt als minderjarige (voordat u 18 jaar oud was) minimaal vijf jaar in Nederland gewoond en Nederland is voor u het meest aangewezen land om te wonen.
Me dunkt, dat zullen ze toch wel geprobeerd hebben?quote:
quote:Op zondag 31 januari 2010 13:29 schreef Tahiti het volgende:
Geen idee wat ze wel of niet uitgezocht hebben, maar als ik dat verhaal van de IND zo lees. Kan ie vanuit Angola in aanmerking komen voor de zgn "terugkeeroptie"
Maar ja, aan TS om te zeggen of ze dat ook als optie hebben geprobeerd.quote:Op zaterdag 30 januari 2010 15:09 schreef mauromanuel het volgende:
Ik kreeg 2 jaar terug te horen dat ik uitgeprocedeerd was en dat ik terug moet naar me land van herkomst. We hebben alles aan gedaan om me hier te houden maar niks helpt.
quote:Op zaterdag 30 januari 2010 15:09 schreef mauromanuel het volgende:
Hallo,
Ik ben Mauro Manuel, ik ben 17 jaar. Ik woon hier al vanaf me 10de jaar bij me pleegouders.
Ik kom uit Angola en Angola is een kolonie van Portugal geweest. Zou ik dan geen kan maken om in Portugal een paspoort te krijgen??
Want als dat de enige optie is om mij alsnog hier in Nederland te laten blijven dan wil ik dat heel graag doen.
quote:Op zaterdag 30 januari 2010 15:09 schreef mauromanuel het volgende:
Hallo,
Belachelijk dat die kans hem nog wordt geboden, elke rechter heeft geoordeeld dat hij terug moet. Elke uitspraak hebben hij en zijn pleegouders naast zich neer gelegd.quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 21:46 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Accepteer dat studievisum nu gewoon
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |