Bron: http://www.volkskrant.nl/(...)ug-naar-Angola.dhtmlquote:Leers: Mauro (18) moet terug naar Angola
De jonge asielzoeker Mauro Manuel (18) moet terug naar Angola, hoewel hij sinds acht jaar woonachtig is bij een pleeggezin in Nederland. Dat heeft minister Leers van Immigratie en Asiel besloten.
Er zijn meer gevallen die vergelijkbaar zijn met Mauro, zei de minister, dus kan hij geen uitzondering maken. Het CDA steunt de opstelling van Leers (ook CDA), terwijl deze partij hem eerst nog opriep een uitzondering voor Mauro te maken. Volgens CDA'er Raymond Knops heeft de minister hem ervan overtuigd dat hij voor Mauro geen gebruik kan maken van de mogelijkheid om voor schrijnende gevallen een uitzondering te maken.
De minister zei daar zelf over dat deze zogeheten discretionaire bevoegdheid geen 'rommelpot' is voor gevallen waarin politieke druk is ontstaan.
Oplossing
Onder druk van de Tweede Kamer, die deels meent dat Mauro moet blijven, zegde Leers eerder toe op zoek te zullen gaan naar een oplossing. Volgens Joël Voordewind, Tweede Kamerlid namens de ChristenUnie, studeert Leers nog op een oplossing in de vorm van een studievisum.
Leers bood een studievisum aan als oplossing voor Mauro, meldde de NOS gisteren. Hij studeert nu aan het mbo, maar zou een hbo-diploma moeten halen om in aanmerking te komen voor een zogenoemde kennismigrantenregeling. Met zijn eerste baan moet hij dan wel 35.000 euro per jaar verdienen. Leers zelf ontkent volgens het ANP dat hij Mauro een verblijfsvergunning op basis van werk of studie heeft aangeboden.
Brief
Mauro Manuel kwam in het nieuws nadat bekend was geworden dat hij afgelopen zomer een brief stuurde aan Leers, waarin hij onder meer schreef: 'Mijn naam is Mauro Manuel. Ik ben achttien jaar oud en ik woon al acht jaar in een pleeggezin (Hans, Anita en mijn kleine broertje Tjeerd) waar ik het heel erg naar mijn zin heb. Ik voel me bij hen thuis en ben heel erg bang dat ik ze binnenkort moet gaan missen.'
Tevreden
De PVV is tevreden met het besluit van minister Leers om Mauro geen verblijfsvergunning te geven. Woordvoerder Asiel en Immigratie Sietse Fritsma stelt in een persbericht van de partij dat dit het enige juiste besluit is: 'Een verblijfsvergunning zou een beloning zijn van drie kwalijke zaken: het negeren van de vertrekplicht die al in 2007 op Mauro rustte, het in de wind slaan van rechterlijke uitspraken en het illegaal in Nederland verblijven. Je zou dan natuurlijk ook het verkeerde signaal afgeven richting andere vreemdelingen dat het loont om je niets aan te trekken van regels en plichten.'
Vluchtelingenwerk
VluchtelingenWerk Nederland vindt dat de Tweede Kamer met een oplossing moet komen om Mauro Manuel in Nederland te houden. 'We weten dat de minister serieus heeft gezocht naar een oplossing voor Mauro, maar die oplossing moet nu echt van de Tweede Kamer komen door bijvoorbeeld de initiatiefwet van de PvdA en ChristenUnie aan te nemen', zei directeur Dorine Manson.
VluchtelingenWerk pleit ervoor om asielzoekerskinderen die goed ingeburgerd zijn na vijf jaar een verblijfsvergunning te geven. De PvdA en de CU willen dat minderjarige asielzoekers voortaan na acht jaar in Nederland mogen blijven. Voorwaarde is wel dat zij niet illegaal zijn geweest en dat zij of hun ouders de procedure niet hebben gefrustreerd. De twee partijen presenteerden daartoe dinsdag een initiatiefwet.
Kinderen van asielzoekers en alleenstaande minderjarige asielzoekers zijn meestal na vijf jaar helemaal in Nederland geworteld, stelt Manson. 'Dat zien onze vrijwilligers en dat wordt door deskundigen onderschreven.'
Wat klets je nou? Waarom zou een illegaal die bij een familie inwoont en daar klussen doet geen deel uitmaken van het gezin? En waarom is dat niet aan te tonen dmv getuigen, foto's of wat al niet meer?quote:Vermoeiend, mensen die niet voor zichzelf kunnen nadenken. Kun je die antwoorden werkelijk niet zelf invullen? Ten eerste is hier geen recht op gezinsvorming in het spel, maar ging het bij Mauro om zijn gezinsleven. Iemand die illegaal in Nederland is, kan nooit aantonen dat hij jarenlang bij een pleeggezin verbleef en zich is gaan hechten.
Hebben we geen 17-jarige meestertalenten uit Zuid-Korea die zo'n visum veel meer verdienen?quote:Op dinsdag 1 november 2011 17:14 schreef OverRated het volgende:
Hij kan toch nog een studievisum afwachten in Nederland?
Jawel, maar die zijn iets minder goed in het bespelen van de Nederlandse media.quote:Op dinsdag 1 november 2011 17:15 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Hebben we geen 17-jarige meestertalenten uit Zuid-Korea die zo'n visum veel meer verdienen?
En we hebben genoeg jongeren hier in Nederland die hun kansen niet pakken. So?quote:Op dinsdag 1 november 2011 17:15 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Hebben we geen 17-jarige meestertalenten uit Zuid-Korea die zo'n visum veel meer verdienen?
Vanuit humaan oogpunt kun je 80% van de wereldbevolking wel een verblijfsvergunning in NL aanbieden. Eigenlijk zijn we dus gewwonquote:Op dinsdag 1 november 2011 17:10 schreef Elfletterig het volgende:
Nee, ik maak vanuit humaan oogpunt voor een duidelijk afgebakende groep mensen een uitzondering op de regels. Naar de toekomst toe moeten we gewoon zorgen dat we procedures verbeteren en versnellen.
Ik begrijp heel goed dat er afspraken zijn en dat de grote gedoger eist dat er nageleefd wordt. Zo werkt politiek nu eenmaal.quote:Hoe naïef kun je zijn?Je bent niet in staat om waar te nemen hoe zeer Leers onder de plak zit bij Wilders? Tja, sorry hoor... dan kan ik je onmogelijk nog serieus nemen.
Dat spreekt juist in hun voordeel.quote:Op dinsdag 1 november 2011 17:17 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Jawel, maar die zijn iets minder goed in het bespelen van de Nederlandse media.
Het één heeft totaal niet met het ander te maken, al ben ik het eens met je stelling om 100 relmarrokaantjes zo snel mogelijk het land uit te zetten.quote:Op dinsdag 1 november 2011 17:16 schreef wafelijzer het volgende:
Laat hem fijn hier blijven. Als compensatie pakken we 100 relmarokkaantjes op en schoppen we die het land uit
Laat Angola ze een studievisum aanbieden.quote:Op dinsdag 1 november 2011 17:17 schreef killfrenzy het volgende:
[..]
En we hebben genoeg jongeren hier in Nederland die hun kansen niet pakken. So?
quote:Curaçao speaker: Mauro is welcome
Curaçao parliamentary speaker Ivar Asjes says the young Angolan asylum seeker Mauro Manuel would be welcome to come live in Curaçao, if the Netherlands decides to deport him.
En (helaas) zijn die Marokkanen Nederlanders waardoor het al niet meer kan.quote:Op dinsdag 1 november 2011 17:18 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Het één heeft totaal niet met het ander te maken, al ben ik het eens met je stelling om 100 relmarrokaantjes zo snel mogelijk het land uit te zetten.
quote:Op dinsdag 1 november 2011 17:19 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Laat Angola ze een studievisum aanbieden.
Iedereen blij.
Ja helaas welquote:Op dinsdag 1 november 2011 17:21 schreef killfrenzy het volgende:
[..]
En (helaas) zijn die Marokkanen Nederlanders waardoor het al niet meer kan.
ook goed.quote:
Kan hij na een paar jaar alsnog een Nederlands paspoort aanvragen en hierheen verkassen.quote:Op dinsdag 1 november 2011 17:28 schreef OverRated het volgende:
Enkeltje Curaçao wordt het dus. Kan hij nog Limburgs blijven spreken ook
Biologische moeder leeft nog en heeft geen toestemming gegeven daarvoor. Althans, de papieren waren vals.quote:Op dinsdag 1 november 2011 17:38 schreef controlaltdelete het volgende:
Waarom adopteren zijn pleegouders hem eigenlijk niet? Ik zou toch alles in beweging proberen te zetten om die jongen te adopteren als ik zijn pleegouders was.
Hij is 18 jaar oud toch? Dan ben je voor de Nederlandse wet volwassen en heb je geen voogd meer nodig.quote:Op dinsdag 1 november 2011 17:38 schreef controlaltdelete het volgende:
Waarom adopteren zijn pleegouders hem eigenlijk niet? Ik zou toch alles in beweging proberen te zetten om die jongen te adopteren als ik zijn pleegouders was.
2x afgewezen door de rechter.quote:Op dinsdag 1 november 2011 17:38 schreef controlaltdelete het volgende:
Zou dat werkelijk een uitweg zijn? Daar naturaliseren en op grond daarvan vrij kunnen reizen door en wonen in het hele koninkrijk?quote:
Heeft hij de Nederlandse nationaliteit? Zo niet, dan is hij geen echte Nederlander.quote:Op dinsdag 1 november 2011 17:45 schreef johnnylove het volgende:
OT: ben ik wel voorstander om hem Nederlands burgerschap te geven, puur om het feit dat het een echte Nederlander is.
Om een goede Nederlander te zijn dien je je eerst aan de Nederlandse wet te houden, dat doet Mauro lang niet altijd.quote:Kom op zeg. Wat moet je nog meer zijn om Nederlander te voelen? Sommige waarden zijn niet uit te drukken in absolute regels, vandaar ook die waarde en normen.
Dat waren we al met het generaal pardon (dat er naar mening nooit had moeten komen, maar dat is een andere discussiequote:Laten we nu een keer als Nederlanders barmhartigheid zien.
Komen dus nog voorwaarden bij kijken. Hbo doen en met de eerste baan 35k verdienen.quote:
Sinds wanneer ligt Eindhoven in Limburg?quote:Op dinsdag 1 november 2011 18:03 schreef ZuidGrens het volgende:
Jammer dat hij terug moet, is gewoon een Eindhovens boerke geworden. Helaas.
Heeft iemand trouwens beelden van dat fragment waarin hij meegevraagd werd naar Twente-PSV?
Hij zou niet de eerste asielzoekert zijn die zijn ex (half)dood slaat op het moment dat zij de relatie verbreekt.quote:Op dinsdag 1 november 2011 18:07 schreef ElviraKlapmuts het volgende:
En als hij een Nederlands liefje vindt en die liefde officieel maakt, zou hij dan wel mogen blijven? Of werkt dat niet meer zo? Gewoon een nieuwsgierig vraagje.
quote:Op dinsdag 1 november 2011 18:04 schreef Caland het volgende:
[..]
Sinds wanneer ligt Eindhoven in Limburg?
Hij is goed ingeburgerdquote:Op dinsdag 1 november 2011 18:08 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Hij zou niet de eerste asielzoekert zijn die zijn ex (half)dood slaat op het moment dat zij de relatie verbreekt.
- Wat is "goede inburgering" precies?quote:
Volgens mij werkt dat al heel lang niet meer zo.quote:Op dinsdag 1 november 2011 18:07 schreef ElviraKlapmuts het volgende:
En als hij een Nederlands liefje vindt en die liefde officieel maakt, zou hij dan wel mogen blijven? Of werkt dat niet meer zo? Gewoon een nieuwsgierig vraagje.
De wat?quote:Op dinsdag 1 november 2011 18:17 schreef GJonline het volgende:
Ik vind het toch een kleine overwinning voor het kabinet! Complimentje voor de dissetenten!
Termen als 'succesvolle toekomst' en 'middelmatig grijs leven' zijn juist subjectief. De jongen spreekt Nederlands, is hier ingeburgerd, heeft hier een gezin, volgt hier een opleiding, heeft hier zijn sociale leven. Allemaal reden waarom hij hier een voorsprong heeft ten opzichte van zijn situatie als hij nu in Angola zou zijn.quote:Op dinsdag 1 november 2011 17:12 schreef El_Matador het volgende:
Humaniteit is geen objectief criterium.
Ik vind het bijvoorbeeld humaner Mauro een succesvolle toekomst te bieden in Angola dan een middelmatig grijs leven in Nederland. En ja, dat doet even pijn. Maar dat doet een ontmaagding ook.![]()
Je stelt een vraag die niet relevant is. Waar het om gaat, is dat je de groep met gevallen als Mauro kunt afbakenen tot zo'n 75 man aan de hand van een aantal criteria. Aantoonbaar verblijf in een geregistreerd pleeggezin is er daar één van. Het gaat dus om mensen die nu bij de instanties al bekend zijn en die dus al voorkomen op bestaande lijsten en dus niet om mensen die ineens vanuit de illegaliteit opduiken en dan alsnog een kans denken te maken.quote:Op dinsdag 1 november 2011 17:14 schreef Wokkel het volgende:
Ik zou toch nog even een antwoord willen hebben van ElfLetterig op het volgende....
Wat klets je nou? Waarom zou een illegaal die bij een familie inwoont en daar klussen doet geen deel uitmaken van het gezin? En waarom is dat niet aan te tonen dmv getuigen, foto's of wat al niet meer?
Of ben jij er zo eentje van het CDA die alleen vader, moeder en kinderen onder de noemer 'gezin' schaart?
Nope.quote:Op dinsdag 1 november 2011 18:07 schreef ElviraKlapmuts het volgende:
Natuurlijk joh, ga hem nog ff de criminaliteit inpratenquote:Op dinsdag 1 november 2011 18:27 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Volksvertegenwoordiging. Ha ha ha! It is to laugh.
Benieuwd hoe die mensen die voor uitzetting hebben gestemd zichzelf in de spiegel kunnen aankijken terwijl ze weten dat ze iemand van 18 naar een land sturen, waar hij niets mee heeft, waar hij geen of nauwelijks familie heeft en die familie wilde zo graag van hem af, dat ze hem op een vliegtuig zetten en in feite deze jongen dus veroordelen tot een leven buiten de maatschappij daar. Hem dus in feite de criminaliteit indrijven.
Voor Mauro is dat inderdaad niet zo van toepassing maar voor veel andere asielzoekers is dat wel de praktijk. Het daadwerkelijk uitzetten lukt maar mondjesmaat maar ze moeten toch 'weg' en daarmee worden ze vaak de illegaliteit ingedreven. En dat is toch strafbaar tegenwoordig?quote:Op dinsdag 1 november 2011 18:29 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Natuurlijk joh, ga hem nog ff de criminaliteit inpraten
Bron: nu.nlquote:Spelletjes
CDA'ers wezen er na de stemmingen juist op dat door het aanhouden van de motie over het studievisum bewezen is dat het de oppositie helemaal niet om Mauro ging, maar om politieke spelletjes te spelen. CDA-fractievoorzitter Sybrand van Haersma Buma noemde het aanhouden van de motie merkwaardig. ''Dat verbaast me zeer."
Jij draait oorzaak en gevolg om.quote:Op dinsdag 1 november 2011 18:27 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Benieuwd hoe die mensen die voor uitzetting hebben gestemd zichzelf in de spiegel kunnen aankijken terwijl ze weten dat ze iemand van 18 naar een land sturen, waar hij niets mee heeft, waar hij geen of nauwelijks familie heeft en die familie wilde zo graag van hem af, dat ze hem op een vliegtuig zetten en in feite deze jongen dus veroordelen tot een leven buiten de maatschappij daar. Hem dus in feite de criminaliteit indrijven.
Nou ben ik tegen de schuld bij een ander zoeken wanneer je hierom besluit crimineel te worden, want we kijken al veel te veel naar achtergrond (in zieligheidsgraad) qua criminaliteit. Je kiest er zelf voor om crimineel te worden.quote:Op dinsdag 1 november 2011 18:27 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Weet niet, weet niet en uiteraard nee. Maar zoals ik al eerder zei, was gewoon een nieuwsgierige vraag. Ik ken het verhaal maar in het kort.quote:Op dinsdag 1 november 2011 18:12 schreef El_Matador het volgende:
[..]
- Wat is "goede inburgering" precies?
- Wie zegt dat de taal spreken en naar school gaan iemand weerhouden van een doodklap bij een grote teleurstelling?
- Zou jij je beentjes vrijwillig spreiden zodat Mauro hier kan blijven?
Ik denk dat hij in Angola weinig andere mogelijkheden heeft.quote:Op dinsdag 1 november 2011 18:47 schreef paddy het volgende:
[..]
Nou ben ik tegen de schuld bij een ander zoeken wanneer je hierom besluit crimineel te worden, want we kijken al veel te veel naar achtergrond (in zieligheidsgraad) qua criminaliteit. Je kiest er zelf voor om crimineel te worden.
Ten eerste is er inhoudelijk een goed argument om het verhaal-studievisum verder niet uit te pluizen. De kans dat Mauro aan de criteria kan voldoen, is klein.quote:Op dinsdag 1 november 2011 18:42 schreef Shaman het volgende:
Bron: nu.nl
Bijzonder dat het CDA D'66 & GroenLinks van politieke spelletjes beticht terwijl CDA minister Leers de bevoegdheid heeft zelf te beslissen over een studievisum. Wie speelt er politieke spelletjes? Waarom neemt Leers die beslissing niet?
De groep met gevallen als Mauro.quote:Op dinsdag 1 november 2011 18:18 schreef Elfletterig het volgende:
Je stelt een vraag die niet relevant is. Waar het om gaat, is dat je de groep met gevallen als Mauro kunt afbakenen tot zo'n 75 man aan de hand van een aantal criteria. Aantoonbaar verblijf in een geregistreerd pleeggezin is er daar één van. Het gaat dus om mensen die nu bij de instanties al bekend zijn en die dus al voorkomen op bestaande lijsten en dus niet om mensen die ineens vanuit de illegaliteit opduiken en dan alsnog een kans denken te maken.
Ik had het niet over gezin, maar over pleeggezin.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja, want iedereen is crimineel daar.quote:Op dinsdag 1 november 2011 18:49 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Ik denk dat hij in Angola weinig andere mogelijkheden heeft.
In het vorige topic ook al genoemd, maar bijgaand nogmaals de link naar een artikel in de Volkskrant hierover: http://www.volkskrant.nl/(...)r-1-20-of-1000.dhtmlquote:Op dinsdag 1 november 2011 18:51 schreef Wokkel het volgende:
De groep met gevallen als Mauro. Heb je het dan over Angolezen? Over ama's uit alle landen? Zijn ze allemaal ook zo 'geintegreerd' als Mauro? Zo niet, is dat dan een dealbreaker? Doen ama's uit azc's ook mee? Die zijn toch ook geregistreerd? Kom eens met die criteria voor de dag.
quote:Volgens die schatting zijn er in Nederland zo'n 75 vergelijkbare gevallen: kinderen die voor hun 12de alleen naar Nederland zijn gekomen, minimaal acht jaar hier wonen en nooit een (tijdelijke) verblijfsvergunning hebben gekregen. Onder de 12 komen de kinderen in principe automatisch terecht in een pleeggezin.
Zucht. Je dumpt een jongen van 18, die de cultuur en de taal van het land niet kent en er geen familie heeft die iets met hem wil, in een Derde-Wereldland met een BNP zo hoog als het jaarsalaris van een LBO'er met een verstandelijke handicap, waar geen opvang voor dergelijke kinderen is. Hoe lang denk je dat hij daar op een eerlijke manier kan overleven?quote:Op dinsdag 1 november 2011 18:55 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ja, want iedereen is crimineel daar.____________!
Hij is gelijk de slimste inwoner van Angola en zal als god in Frankrijk leven.quote:Op dinsdag 1 november 2011 18:58 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Zucht. Je dumpt een jongen van 18, die de cultuur en de taal van het land niet kent en er geen familie heeft die iets met hem wil, in een Derde-Wereldland met een BNP zo hoog als het jaarsalaris van een LBO'er met een verstandelijke handicap, waar geen opvang voor dergelijke kinderen is. Hoe lang denk je dat hij daar op een eerlijke manier kan overleven?
Hij heeft toch gewoon een moeder en zusje en broertje... wat lul je nou?? Ze willen juist wel iets met hem daarom hebben ze hem naar Nederland getrapt. Nu kunnen ze daar dus mooi de vruchten van plukken.quote:Op dinsdag 1 november 2011 18:58 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Zucht. Je dumpt een jongen van 18, die de cultuur en de taal van het land niet kent en er geen familie heeft die iets met hem wil, in een Derde-Wereldland met een BNP zo hoog als het jaarsalaris van een LBO'er met een verstandelijke handicap, waar geen opvang voor dergelijke kinderen is. Hoe lang denk je dat hij daar op een eerlijke manier kan overleven?
Hij kent de taal wel degelijk, alhoewel niet zo goed, heeft een opleiding in NL genoten, kan lezen en schrijven in meerdere talen, heeft een moeder waar hij kan wonen, krijgt een geldbedrag mee om op te starten en ga zo maar door. De bedrijven in Angola, het land dat supersnel ontwikkeld en booming is, staan driedubbel in de rij voor zo'n iemand man ! Hij kan daar riant gaan wonen, een dik salaris verdienen, een lekker sma'tje versieren en daar lekker de man uithangen, nog veel meer dan hij ooit in zijn middelmatig leventje in Nederland zou kunnen bedrijven.quote:Op dinsdag 1 november 2011 18:58 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Neem het goeie voorbeeld, neem er 100 in huis.quote:Op dinsdag 1 november 2011 19:13 schreef Injetta het volgende:
Oh oh, wat zijn wij Nederlanders altijd heerlijk principieel. Alsof de wereld vergaat als je eens buiten de lijntjes kleurt of je menselijk opstelt.
Ik heb het gevoel naar een stelletje rechtlijnige Amish te luisteren in Nederlandse gedaantes. Rechtlijniger, kortzichtiger en onverdraagzamer kan het niet.
Stel toch eens voor dat er wel eens 100 van die Mauro's zijn, komen.... Sodom en Gomorra staat ons te wachten. We gaan dan onmiddelijk ten onder....
Ik snap je punt, maar je doet er goed aan om je te realiseren dat 'wij Nederlanders' in grote meerderheid voor een verblijfsvergunning voor Mauro. Het gaat slechts om een handvol politici die niet luisteren naar wat er leeft in het land en zelfs niet naar hun eigen achterban.quote:Op dinsdag 1 november 2011 19:13 schreef Injetta het volgende:
Oh oh, wat zijn wij Nederlanders altijd heerlijk principieel. Alsof de wereld vergaat als je eens buiten de lijntjes kleurt of je menselijk opstelt.
Ik heb het gevoel naar een stelletje rechtlijnige Amish te luisteren in Nederlandse gedaantes. Rechtlijniger, kortzichtiger en onverdraagzamer kan het niet.
Stel toch eens voor dat er wel eens 100 van die Mauro's zijn, komen.... Sodom en Gomorra staat ons te wachten. We gaan dan onmiddelijk ten onder....
Een groot gedeelte is dus hypocriet. Wel de onbekenden terug sturen maar mensen 'met een gezicht' laten blijven. Zo oneerlijk tegenover die anderen..... lekker sociaal is dat.quote:Op dinsdag 1 november 2011 19:20 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik snap je punt, maar je doet er goed aan om je te realiseren dat 'wij Nederlanders' in grote meerderheid voor een verblijfsvergunning voor Mauro. Het gaat slechts om een handvol politici die niet luisteren naar wat er leeft in het land en zelfs niet naar hun eigen achterban.
Hypocriete tegenstandersquote:Op dinsdag 1 november 2011 19:21 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Een groot gedeelte is dus hypocriet. Wel de onbekenden terug sturen maar mensen 'met een gezicht' laten blijven. Zo oneerlijk tegenover die anderen..... lekker sociaal is dat.
Onjuist. 61% van de Nederlanders wil ook die anderen laten blijven, dus ook die jongeren van wie we nu geen gezicht zien: http://www.peil.nl/?3362quote:Op dinsdag 1 november 2011 19:21 schreef Ronnie_bravo het volgende:
Een groot gedeelte is dus hypocriet. Wel de onbekenden terug sturen maar mensen 'met een gezicht' laten blijven. Zo oneerlijk tegenover die anderen..... lekker sociaal is dat.
Daarom beginnen ze ook over het studievisum, omdat ze weten dat dit uiteindelijk niet de oplossing is maar de schuld is dan wel bij Mauro te leggen omdat hij 'gefaald' heeft als dit mislukt. Die zogenaamde dissidenten vind ik ook niet meer dan een good/bad cop act uitvoeren.quote:Op dinsdag 1 november 2011 19:19 schreef whosvegas het volgende:
Wat is het CDA toch een stelletje lamzekken, hypocriete lui
Terechte opmerking. Die Koppejan en Ferrier zijn de 'titel' dissident absoluut niet waardig. Ze zitten er nu ruim een jaar en ze hebben zich alleen laten zien als slaafse meelopers. Oké, ze pruttelen soms wat, ze zeggen eens dat ze kritisch zijn, maar meer komt er niet van terecht als puntje bij paaltje komt.quote:Op dinsdag 1 november 2011 19:35 schreef AlexanderDeGrote het volgende:
Die zogenaamde dissidenten vind ik ook niet meer dan een good/bad cop act uitvoeren.
Misschien dat het daarom juist goed is dat dit in de publiciteit komt? Dat ze eindelijk eens zien waar we in godsnaam mee bezig zijn.quote:Op dinsdag 1 november 2011 18:52 schreef Ronnie_bravo het volgende:
gewoon nog even hier ook omdat het kan:
Van mij mag Mauro blijven...maar van mij mag hij ook weg. Alleen moet de beslissing ook gelden voor alle andere asielzoekers. Ik vind niet dat je willekeur moet toepassen alleen omdat Mauro op tv is geweest en iedereen hem nu kent.
Gisteren in de docu kwam maar weer naar voren dat er nog 100 anderen zijn, die allemaal vloeiend Nederlands spreken, hier jaren zijn en een opleiding hebben gevolgd. Echter moeten die op hun 18e gewoon terug maar omdat niemand ze op tv ziet hoor je ze er niet over. Sterker nog, als je men botweg vraagt 'vindt je het goed dat een uitgeprocedeerde asielzoeker naar huis moet' zal 90% positief antwoorden. Echter nu weet iedereen wie Mauro is en voelt men zich geroepen om maar heftig te protesteren. Is dat niet heel achterbaks en schijnheilig naar al die andere Mauro's toe of maakt dat niet uit, immers ...je kent die anderen toch niet!
Dat is inderdaad waar. Dat geeft een beetje moed.quote:Op dinsdag 1 november 2011 19:20 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik snap je punt, maar je doet er goed aan om je te realiseren dat 'wij Nederlanders' in grote meerderheid voor een verblijfsvergunning voor Mauro. Het gaat slechts om een handvol politici die niet luisteren naar wat er leeft in het land en zelfs niet naar hun eigen achterban.
Dit is dus de domme instelling die Nederland in het verleden al zó vaak in moeilijk vaarwater heeft gebracht, om over de kosten die er mee gemoeid waren nog maar niet te spreken.quote:Op dinsdag 1 november 2011 19:13 schreef Injetta het volgende:
*padoem tsssjj*quote:Op dinsdag 1 november 2011 19:57 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Dit is dus de domme instelling die Nederland in het verleden al zó vaak in moeilijk vaarwater heeft gebracht, om over de kosten die er mee gemoeid waren nog maar niet te spreken.
Nogmaals, iets mag of iets mag niet, wet is wet, zo werkt een rechtstaat nou eenmaal. Punt.
En de wereld vergaat ook niet als Mauro gewoon terug gaat naar Angola, dus dat argument is erg matig.
Het is niet zo zeer rechtlijnig, maar wel rechtvaardig. En het is juist kortzichtig om op basis van emotie enkele mensen die de media opzoeken, nadat ze de regels in het verleden hebben overtreden, toch te laten blijven in Nederland (terwijl degene die wel de regels opvolgden al jaren niet meer in Nederland zijn).
En er is niets onverdraagzaam aan, weer term in deze discussie die niet ter zake doet, als ik door rood licht rijdt en ik krijg een boete, dan is de politieagent niet meteen onverdraagzaam. Kortom: wie de wet overtreedt, die moet de consequenties daarvan aanvaarden. Zo werkt dat in iedere rechtstaat (waar geen corruptie of vriendjespolitiek geldt), dat heeft helemaal niets met verdraagzaamheid te maken.
En nogmaals, als Mauro terug gaat naar Angola, dan gaat de wereld ook niet ten onder.
Mee eens.quote:Ik stel dan ook voor dat we ophouden om deze twee mensen 'dissident' te noemen. Een betere benaming is meeloper.
Tja, maar de aaibaarheidsfactor zal altijd een rol spelen, daar verander je niks aan. Er gingen ook meer mensen de straat op tegen het doodknuppelen van zeehondjes dan tegen het bestrijden van spinnen. Dat is gewoon de realiteit.quote:Op dinsdag 1 november 2011 20:12 schreef michaelmoore het volgende:
mauro moet de zaken op een legale manier regelen, hier een vriendin zoeken en klaar
Er staan nu al weer 5000 illegale Mauros en Pauro's klaar
als er 6 homo's naar Iran worden gestuurd en daar onthoofd dan hoor je niks , maar een illegaal jochie met een hoge aaibaarheidsfactor dat scoort voor koppejan en ferier met als doel het kabinet onderuit
Angola is het meest welvarende land van Afrika, samen met China het snelstgroeiende land ter wereld
Als hij een goede voetballer was geweest die bij FC Twente speelde, evenmin.quote:Op dinsdag 1 november 2011 20:15 schreef Nober het volgende:
Mauro is in het verkeerde land geboren, als hij in Marokko, Turkije, Polen, Roemenië was geboren was er niets aan de hand geweest.
Ik snap niet waarom Marokkanen en Turken niet worden teruggestuurd, dat zijn immers ook geen Europeanen, net als Mauro.quote:Op dinsdag 1 november 2011 20:16 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Als hij een goede voetballer was geweest die bij FC Twente speelde, evenmin.
Douglas heeft -blijkbaar- toegevoegde waarde voor Nederland. MBO'er Mauro niet. Goed besluit (2x).quote:Op dinsdag 1 november 2011 20:16 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Als we met z'n allen in de trein gaan urineren in plaszakken gaat de wereld ook niet ten onder, en nu?quote:Op dinsdag 1 november 2011 19:57 schreef Shreyas het volgende:
En nogmaals, als Mauro terug gaat naar Angola, dan gaat de wereld ook niet ten onder.
Ben jij in een trein geboren?quote:Op dinsdag 1 november 2011 20:21 schreef Brentmeister het volgende:
[..]
Als we met z'n allen in de trein gaan urineren in plaszakken gaat de wereld ook niet ten onder, en nu?
Wat heeft dat er nou weer mee te makenquote:Op dinsdag 1 november 2011 20:16 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
ja dat hoor ik ook vaak dat veel mensen dat het liefst willen maar dan vraag ik dan wel vaak er achteraan, doen we het dan van jullie geld ?quote:Op dinsdag 1 november 2011 19:28 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Onjuist. 61% van de Nederlanders wil ook die anderen laten blijven
He's on to mequote:Op dinsdag 1 november 2011 20:22 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ben jij in een trein geboren?
Bijzonder feit, maar irrelevante vergelijking.
Het is dan ook een domme vraag.quote:Op dinsdag 1 november 2011 20:23 schreef RAVW het volgende:
[..]
ja dat hoor ik ook vaak dat veel mensen dat het liefst willen maar dan vraag ik dan wel vaak er achteraan, doen we het dan van jullie geld ?
Dan is het in eens heel wat minder mensen zo lief om deze mensen te laten blijven.
Als ie zich op camera vrijwillig door 18 homo's laat gangbangen, heeftie volgens mij wel bewezen hoe graag ie in Nederland wil blijven.quote:Op dinsdag 1 november 2011 20:25 schreef xminator het volgende:
Er was ooit zo een short movie uitgezonden, ging over mensen die in nederland een verblijfsvergunning wilden. Gingen ze doen alsof ze homo e.d. waren om een verblijfsvergunning te krijgen.
Die homo is mauro op dit moment.
jawel dat is tegen de regelsquote:Op dinsdag 1 november 2011 20:21 schreef Brentmeister het volgende:
[..]
Als we met z'n allen in de trein gaan urineren in plaszakken gaat de wereld ook niet ten onder, en nu?
Voor een homo die teruggestuurd wordt naar Iran vergaat de wereld wel degelijk.quote:Op dinsdag 1 november 2011 20:23 schreef Brentmeister het volgende:
[..]
He's on to me![]()
Kwam toevallig zo uit
Tevens geen irrelevante vergelijking, want het ten onder gaan van de wereld heeft hier ook niks mee te maken. Als je zo gaat redeneren, kan je alles daar wel mee af doen.
twitter:_janpostma_ twitterde op dinsdag 01-11-2011 om 19:38:08Laten ze Kane spelen op Mauro manifestatie. Doen echt alles om hem weg te krijgen. reageer retweet
Kan me uitstekend in de spiegel kijken en slaap als een baby.quote:Op dinsdag 1 november 2011 18:27 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Dan trekken ze wel écht alles uit de kast jaquote:Op dinsdag 1 november 2011 20:29 schreef Caland het volgende:
twitter:_janpostma_ twitterde op dinsdag 01-11-2011 om 19:38:08Laten ze Kane spelen op Mauro manifestatie. Doen echt alles om hem weg te krijgen. reageer retweet
Idd. Heel Angola is crimineel en wat moet iemand als Mauro die een veel betere opleiding nu al heeft gehad als 90% van de Angolezen daar nou anders doen dan mensen beroven? Niets toch?quote:Op dinsdag 1 november 2011 18:49 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Ik denk dat hij in Angola weinig andere mogelijkheden heeft.
No shit.quote:Op dinsdag 1 november 2011 20:15 schreef Nemephis het volgende:
Ik keek net op de FP, en schrok van de reacties. Het lijkt StormFront of zo wel.
Waarom ?quote:
Bizar besluit. Nederland heeft meer dan genoeg uitstekende voetballers. Bovendien heeft die man geen enkele band met Nederland, behalve dat hij hier een tijdje werkt als profvoetballer.quote:Op dinsdag 1 november 2011 20:20 schreef El_Matador het volgende:
Douglas heeft -blijkbaar- toegevoegde waarde voor Nederland. MBO'er Mauro niet. Goed besluit (2x).
Alles, want het toont de dubbele moraal aan, van zowel politici als van mensen die het vertrek van Mauro toejuichen, maar hypocriet doen alsof hun neus bloedt in dit soort zaken.quote:Op dinsdag 1 november 2011 20:22 schreef TheZapster het volgende:
Wat heeft dat er nou weer mee te maken![]()
Waarom van mijn geld? Wordt de JSF van jouw geld aangeschaft? Maar aangezien je zo graag het economische argument wilt volgen: Mauro wegsturen is financieel dom. De jongen is ingeburgerd Nederlander en volgt hier een opleiding die we al bekostigd hebben. Hem laten weglopen naar Angola is kapitaalvernietiging. Als hij hier blijft en hier werkt, brengt hij veel meer op.quote:Op dinsdag 1 november 2011 20:23 schreef RAVW het volgende:
Ja dat hoor ik ook vaak dat veel mensen dat het liefst willen maar dan vraag ik dan wel vaak er achteraan, doen we het dan van jullie geld? Dan is het in eens heel wat minder mensen zo lief om deze mensen te laten blijven.
En een Nederlandse vrouw heeft, en de inburgeringscursus succesvol heeft gemaakt, en via de topsportregeling dus een Nederlands paspoort kan krijgen.quote:Op dinsdag 1 november 2011 20:40 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Bizar besluit. Nederland heeft meer dan genoeg uitstekende voetballers. Bovendien heeft die man geen enkele band met Nederland, behalve dat hij hier een tijdje werkt als profvoetballer.
Gelukkig is jouw inzicht in het aantal "uitstekende voetballers" niet zoveel waard als dat van de Nederlandse profclubs in samenwerking met de IND.quote:Op dinsdag 1 november 2011 20:40 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Bizar besluit. Nederland heeft meer dan genoeg uitstekende voetballers. Bovendien heeft die man geen enkele band met Nederland, behalve dat hij hier een tijdje werkt als profvoetballer.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |