Komen dus nog voorwaarden bij kijken. Hbo doen en met de eerste baan 35k verdienen.quote:
Sinds wanneer ligt Eindhoven in Limburg?quote:Op dinsdag 1 november 2011 18:03 schreef ZuidGrens het volgende:
Jammer dat hij terug moet, is gewoon een Eindhovens boerke geworden. Helaas.
Heeft iemand trouwens beelden van dat fragment waarin hij meegevraagd werd naar Twente-PSV?
Hij zou niet de eerste asielzoekert zijn die zijn ex (half)dood slaat op het moment dat zij de relatie verbreekt.quote:Op dinsdag 1 november 2011 18:07 schreef ElviraKlapmuts het volgende:
En als hij een Nederlands liefje vindt en die liefde officieel maakt, zou hij dan wel mogen blijven? Of werkt dat niet meer zo? Gewoon een nieuwsgierig vraagje.
quote:Op dinsdag 1 november 2011 18:04 schreef Caland het volgende:
[..]
Sinds wanneer ligt Eindhoven in Limburg?
Hij is goed ingeburgerdquote:Op dinsdag 1 november 2011 18:08 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Hij zou niet de eerste asielzoekert zijn die zijn ex (half)dood slaat op het moment dat zij de relatie verbreekt.
- Wat is "goede inburgering" precies?quote:
Volgens mij werkt dat al heel lang niet meer zo.quote:Op dinsdag 1 november 2011 18:07 schreef ElviraKlapmuts het volgende:
En als hij een Nederlands liefje vindt en die liefde officieel maakt, zou hij dan wel mogen blijven? Of werkt dat niet meer zo? Gewoon een nieuwsgierig vraagje.
De wat?quote:Op dinsdag 1 november 2011 18:17 schreef GJonline het volgende:
Ik vind het toch een kleine overwinning voor het kabinet! Complimentje voor de dissetenten!
Termen als 'succesvolle toekomst' en 'middelmatig grijs leven' zijn juist subjectief. De jongen spreekt Nederlands, is hier ingeburgerd, heeft hier een gezin, volgt hier een opleiding, heeft hier zijn sociale leven. Allemaal reden waarom hij hier een voorsprong heeft ten opzichte van zijn situatie als hij nu in Angola zou zijn.quote:Op dinsdag 1 november 2011 17:12 schreef El_Matador het volgende:
Humaniteit is geen objectief criterium.
Ik vind het bijvoorbeeld humaner Mauro een succesvolle toekomst te bieden in Angola dan een middelmatig grijs leven in Nederland. En ja, dat doet even pijn. Maar dat doet een ontmaagding ook.![]()
Je stelt een vraag die niet relevant is. Waar het om gaat, is dat je de groep met gevallen als Mauro kunt afbakenen tot zo'n 75 man aan de hand van een aantal criteria. Aantoonbaar verblijf in een geregistreerd pleeggezin is er daar één van. Het gaat dus om mensen die nu bij de instanties al bekend zijn en die dus al voorkomen op bestaande lijsten en dus niet om mensen die ineens vanuit de illegaliteit opduiken en dan alsnog een kans denken te maken.quote:Op dinsdag 1 november 2011 17:14 schreef Wokkel het volgende:
Ik zou toch nog even een antwoord willen hebben van ElfLetterig op het volgende....
Wat klets je nou? Waarom zou een illegaal die bij een familie inwoont en daar klussen doet geen deel uitmaken van het gezin? En waarom is dat niet aan te tonen dmv getuigen, foto's of wat al niet meer?
Of ben jij er zo eentje van het CDA die alleen vader, moeder en kinderen onder de noemer 'gezin' schaart?
Nope.quote:Op dinsdag 1 november 2011 18:07 schreef ElviraKlapmuts het volgende:
Natuurlijk joh, ga hem nog ff de criminaliteit inpratenquote:Op dinsdag 1 november 2011 18:27 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Volksvertegenwoordiging. Ha ha ha! It is to laugh.
Benieuwd hoe die mensen die voor uitzetting hebben gestemd zichzelf in de spiegel kunnen aankijken terwijl ze weten dat ze iemand van 18 naar een land sturen, waar hij niets mee heeft, waar hij geen of nauwelijks familie heeft en die familie wilde zo graag van hem af, dat ze hem op een vliegtuig zetten en in feite deze jongen dus veroordelen tot een leven buiten de maatschappij daar. Hem dus in feite de criminaliteit indrijven.
Voor Mauro is dat inderdaad niet zo van toepassing maar voor veel andere asielzoekers is dat wel de praktijk. Het daadwerkelijk uitzetten lukt maar mondjesmaat maar ze moeten toch 'weg' en daarmee worden ze vaak de illegaliteit ingedreven. En dat is toch strafbaar tegenwoordig?quote:Op dinsdag 1 november 2011 18:29 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Natuurlijk joh, ga hem nog ff de criminaliteit inpraten
Bron: nu.nlquote:Spelletjes
CDA'ers wezen er na de stemmingen juist op dat door het aanhouden van de motie over het studievisum bewezen is dat het de oppositie helemaal niet om Mauro ging, maar om politieke spelletjes te spelen. CDA-fractievoorzitter Sybrand van Haersma Buma noemde het aanhouden van de motie merkwaardig. ''Dat verbaast me zeer."
Jij draait oorzaak en gevolg om.quote:Op dinsdag 1 november 2011 18:27 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Benieuwd hoe die mensen die voor uitzetting hebben gestemd zichzelf in de spiegel kunnen aankijken terwijl ze weten dat ze iemand van 18 naar een land sturen, waar hij niets mee heeft, waar hij geen of nauwelijks familie heeft en die familie wilde zo graag van hem af, dat ze hem op een vliegtuig zetten en in feite deze jongen dus veroordelen tot een leven buiten de maatschappij daar. Hem dus in feite de criminaliteit indrijven.
Nou ben ik tegen de schuld bij een ander zoeken wanneer je hierom besluit crimineel te worden, want we kijken al veel te veel naar achtergrond (in zieligheidsgraad) qua criminaliteit. Je kiest er zelf voor om crimineel te worden.quote:Op dinsdag 1 november 2011 18:27 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Weet niet, weet niet en uiteraard nee. Maar zoals ik al eerder zei, was gewoon een nieuwsgierige vraag. Ik ken het verhaal maar in het kort.quote:Op dinsdag 1 november 2011 18:12 schreef El_Matador het volgende:
[..]
- Wat is "goede inburgering" precies?
- Wie zegt dat de taal spreken en naar school gaan iemand weerhouden van een doodklap bij een grote teleurstelling?
- Zou jij je beentjes vrijwillig spreiden zodat Mauro hier kan blijven?
Ik denk dat hij in Angola weinig andere mogelijkheden heeft.quote:Op dinsdag 1 november 2011 18:47 schreef paddy het volgende:
[..]
Nou ben ik tegen de schuld bij een ander zoeken wanneer je hierom besluit crimineel te worden, want we kijken al veel te veel naar achtergrond (in zieligheidsgraad) qua criminaliteit. Je kiest er zelf voor om crimineel te worden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |