abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_103869080
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2011 11:30 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

En het zegt ook wel iets over die ouders, dat ze hun kinderen zo makkelijk laten gaan en hooguit nog één keer per jaar bellen om ze met hun verjaardag te feliciteren. Gelukkig heeft Mauro in Nederland liefdevolle pleegouders gevonden, aan wie hij gehecht is en die ook aan hem zijn gehecht...
Ik zie dat de argumentatie om hem hier te houden al is veranderd naar het feit dat hij het hier beter heeft dan in Angola, en niet dat hij daar niet zou kunnen leven. Goed om te zien, nu de feiten op tafel liggen kunnen we dus de stelling aan;

Moeten we alle gelukszoekers die het asielbeleid dermate weten te manipuleren, frustreren en vertragen, om vervolgens na 8 jaar alsnog uitgezet te worden, zoals Mauro, belonen met een gratis toelating in Nederland, omdat ze het hier beter hebben dan in het land van herkomst?

Want dat is de kern van het verhaal..
pi_103869134
quote:
15s.gif Op woensdag 2 november 2011 11:27 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

"Hij had beter kunnen liegen" houdt twee dingen in: ten eerste dat Mauro niet heeft gelogen, ten tweede dat hij dat beter wél had kunnen doen om zijn kansen te vergroten.
Het houdt in dat hij op dit punt (vertellen over zijn moeder) niet heeft gelogen.

quote:
Via Elsevier vond ik deze link naar een artikel uit 2009 (PDF-bestand).

http://www.buitenlandsepa(...)1002vl010_1__202.pdf
Het artikel stamt uit augustus 2009 en komt uit Dagblad De Limburger.

Het artikel beschrijft haarfijn de situatie. Een paar belangrijke passages uit die tekst:

[..]

Dit is zeer van belang, omdat Mauro zich in die tijd, als jonge puber, juist steeds meer is gaan hechten aan zijn pleegouders.
Zo zie je maar, het NIDOS heeft het beste voor met het kind.

quote:
Dit is eigenlijk precies waar ik voortdurend op heb gewezen. Men heeft nagelaten om hem weg te sturen toen dat nog kon, toen hij nog niet zo gehecht was aan Nederland. Ondertussen is hij steeds meer gehecht geraakt en is de band met Angola, zijn biologische ouders, de cultuur en taal van het land afgenomen.

Dit is dan ook precies waar de schoen wringt in deze kwestie.
quote:
* 18 september 2003
De aanvraag wordt voor het eerst door de toenmalige minister voor Vreemdelingenzaken en Integratie afgewezen.

* 9 oktober 2003
Mauro gaat in beroep tegen de afwijzing.

* 2 mei 2006
De minister van Vreemdelingenzaken en Integratie wijst de aanvraag van Mauro alsnog af .

* 29 mei 2006
Namens Mauro wordt beroep ingesteld tegen de afwijzing.

* 21 februari 2007
De rechtbank in Den Haag verklaart het beroep van Mauro ongegrond.

* 4 juni 2007
Mauro gaat in beroep, maar dat wordt niet-ontvankelijk verklaard.

Drie keer in beroep gegaan, hij zit nu in de 1e of 2e klas van het VMBO.

Vervolgens wachten de pleegouders meer dan twee jaar om weer (4e keer) beroep aan te tekenen! Dit is ook de tijd waarin dat interview is opgetekend.

quote:
* 12 november 2009
De pleegouders vragen namens Mauro een verblijfsvergunning voor bepaalde tijd aan
Zeg eens, kan je mensen terugsturen terwijl het beroep nog loopt? Kan dat ook bij ama's? Gewoon de politie langsturen om Mauro weg te halen uit huis en naar Angola te brengen, kan dat als ama?
pi_103869154
En Elfletterig, je mag minderjarige kinderen niet uitzetten. Je hele betoog slaat dus nergens op.
pi_103869166
quote:
99s.gif Op woensdag 2 november 2011 11:41 schreef Ronnie_bravo het volgende:
Ach...dat is al meer dan sommige users die gewoon stellen dat hij daar geen familie heeft zitten.

Gisteren nog de uitzending gezien waarbij een AWA aan het woord kwam die tien jaar terug naar Angola moest? Hij was helemaal tevreden daar, was hoog opgeleid en 'rijk'. Of Mauro het daar ging redden wist hij niet ...want de bussen reden daar niet op tijd. Nou als DAT de reden is dat hij het niet zou redden.... _O- _O-
Ik heb nooit beweerd dat Mauro geen biologische familie meer heeft in zijn geboorteland. Ik heb alleen de vraag opgeworpen in hoeverre hij nog een band heeft met die mensen, want hij is compleet vervreemd geraakt van zowel die mensen als van het land. Overigens hoor ik in de berichten alleen maar over de moeder. Over de vader hoor ik niks.

Ik heb de bewuste uitzending niet gezien. Maar ter informatie: ik heb nooit gesteld dat Mauro in Angola onmogelijk een nieuwe toekomst kan opbouwen. Wellicht lukt hem dat, wellicht ook niet. Wel staat vast dat hij amper de taal spreekt, dat het maar zeer de vraag is of hij de band met zijn familie kan aanhalen en dat hij mogelijk als eenling het hoofd boven water moet houden.

Maar speculeren over de uitgangspositie van Mauro in Angola is iets voor mensen die niet vanuit Mauro redeneren. Ik doe dat laatste wel. Ik redeneer vanuit het belang van een 18-jarige, vernederlandste jongen die inmiddels hier is gehecht en geworteld. Of ik hem nou moet uitzetten naar Angola, naar Australië of naar de Noordpool, vind ik totaal niet relevant. Ik vind het simpelweg niet humaan om hem te scheiden van zijn pleegouders, zijn omgeving en van het land welke taal hij het best spreekt. Nergens ter wereld is een stabielere situatie voor Mauro denkbaar en nergens ter wereld heeft hij betere kansen op een goede toekomst dan in Nederland.
pi_103869291
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2011 11:30 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

En het zegt ook wel iets over die ouders, dat ze hun kinderen zo makkelijk laten gaan en hooguit nog één keer per jaar bellen om ze met hun verjaardag te feliciteren. Gelukkig heeft Mauro in Nederland liefdevolle pleegouders gevonden, aan wie hij gehecht is en die ook aan hem zijn gehecht...
1x per jaar bellen? Twee keer per maand, dat zal nog wel een voorzichtige schatting zijn.

quote:
* 13 februari 2006
Mauro wordt opnieuw gehoord. Uit dit gesprek komt naar voren dat Mauro door een kennis van zijn ouders naar Portugal is gebracht. Daar is hij door een andere man per bus naar Nederland gebracht, naar zijn zus in Rotterdam. In hetzelfde verhoor verklaart Mauro dat hij tweemaal per maand telefonisch contact met zijn biologische moeder heeft.
Face it, die ouders sturen de kinderen hierheen als hengel. Ze zijn even van de kosten en opvoeding af, de kinderen krijgen een mooie opleiding kado en als ze een status krijgen dan kunnen de ouders naar Nederland in het kader van gezinshereniging.

Een ordinaire investering om je pensioen veilig te stellen.
  † In Memoriam † woensdag 2 november 2011 @ 11:54:56 #231
341203 3-voud
50 shades of fuck you todo
pi_103869303
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2011 11:51 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ik heb nooit beweerd dat Mauro geen biologische familie meer heeft in zijn geboorteland. Ik heb alleen de vraag opgeworpen in hoeverre hij nog een band heeft met die mensen, want hij is compleet vervreemd geraakt van zowel die mensen als van het land. Overigens hoor ik in de berichten alleen maar over de moeder. Over de vader hoor ik niks.

Ik heb de bewuste uitzending niet gezien. Maar ter informatie: ik heb nooit gesteld dat Mauro in Angola onmogelijk een nieuwe toekomst kan opbouwen. Wellicht lukt hem dat, wellicht ook niet. Wel staat vast dat hij amper de taal spreekt, dat het maar zeer de vraag is of hij de band met zijn familie kan aanhalen en dat hij mogelijk als eenling het hoofd boven water moet houden.

Maar speculeren over de uitgangspositie van Mauro in Angola is iets voor mensen die niet vanuit Mauro redeneren. Ik doe dat laatste wel. Ik redeneer vanuit het belang van een 18-jarige, vernederlandste jongen die inmiddels hier is gehecht en geworteld. Of ik hem nou moet uitzetten naar Angola, naar Australië of naar de Noordpool, vind ik totaal niet relevant. Ik vind het simpelweg niet humaan om hem te scheiden van zijn pleegouders, zijn omgeving en van het land welke taal hij het best spreekt. Nergens ter wereld is een stabielere situatie voor Mauro denkbaar en nergens ter wereld heeft hij betere kansen op een goede toekomst dan in Nederland.
Je bent dus gewoon naar marges aan het zoeken om je gelijk te halen. Niet beseffende dat die marges dan de algemene wet gaan beheersen.

Als dat omgekeerd zou gebeuren, dus tegen ze gebruiken, is Nederland ook weer te klein.
Je zet jezelf wel in een hele zwakke positie.
Op vrijdag 6 januari 2012 23:32 schreef remlof het volgende:
7 mei ga ik op Pim Fortuyn z'n graf pissen *G*
pi_103869346
Een goede toekomst in Nederland met een MBO diploma ? Ik denk dat je daar ernstig de mist in gaat. Mauro gaat in Nederland een leven in de marge tegemoet, als een doorsnee-neger met niet al te veel herseninhoud die als hoogtepunt van zijn leven de geboorte van zijn kinderen en/of de hereniging met zijn moeder/zusjes/broertjes onder het mom van gezinshereniging mag mee maken.

In Angola heeft hij de unieke kans zichzelf te ontwikkelen tot een voornaam en hoogvereerd, geleerd persoon, met een beetje ondernemerschap kan hij doorgroeien tot een zeer vermogend man met dito inkomsten, een lieve vrouw en kinderen, ondertussen genietend van zijn eigen cultuurinslag en achtergrond.
  † In Memoriam † woensdag 2 november 2011 @ 11:57:24 #233
341203 3-voud
pi_103869398
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2011 11:54 schreef Wokkel het volgende:

Face it, die ouders sturen de kinderen hierheen als hengel. Ze zijn even van de kosten en opvoeding af, de kinderen krijgen een mooie opleiding kado en als ze een status krijgen dan kunnen de ouders naar Nederland in het kader van gezinshereniging.

Juist. Maar omdat dat beledigend klinkt mag je die zenuw niet aanraken. Want humane superioriteit staat boven alles. Niet die van de gelukszoekers, maar die van de schreeuwers. Het is niets meer dan egoïsme om zichzelf op de schouders te kunnen kloppen.
pi_103869403
quote:

[..]

1x per jaar bellen? Twee keer per maand, dat zal nog wel een voorzichtige schatting zijn.

[..]

Het is de ouders dan wel weer te prijzen dat ze proberen herenigd te worden. Het is dan jammer dat dat in Nederland zou moeten gebeuren. Maar ja, in dat soort landen wordt het nageslacht nu eenmaal gezien als pensioeninkomsten.
pi_103869443
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2011 11:48 schreef Scorpie het volgende:
Ik zie dat de argumentatie om hem hier te houden al is veranderd naar het feit dat hij het hier beter heeft dan in Angola, en niet dat hij daar niet zou kunnen leven. Goed om te zien, nu de feiten op tafel liggen kunnen we dus de stelling aan;

Moeten we alle gelukszoekers die het asielbeleid dermate weten te manipuleren, frustreren en vertragen, om vervolgens na 8 jaar alsnog uitgezet te worden, zoals Mauro, belonen met een gratis toelating in Nederland, omdat ze het hier beter hebben dan in het land van herkomst?

Want dat is de kern van het verhaal..
Als dat de kern is die je oppikt uit het verhaal, kan ik slechts vaststellen dat begrijpend lezen niet aan jou is besteed. Ik had er in de vorige post al iets over willen zeggen, maar doe het dan nu alsnog. Sterker nog, ik heb het al gedaan, het staat een paar posts hierboven.

Mauro heeft niks gefrusteerd. Hij had er in 2007 vrede mee om te vertrekken:

quote:
Pleegmoeder Anita: "Mauro vond het best en ook wij hadden er vrede mee; hij was tenslotte nog niet zo lang bij ons.” De procedure duurde zo lang dat Mauro begon aan zijn vmbo-studie aan het Raayland College in Venray. Nidos oordeelde dat het beter was om die opleiding eerst af te ronden.
Je ziet hier dus dat een (overheids)instantie eraan bijdraagt dat Mauro langer in Nederland blijft dan de bedoeling was. In die periode van circa 2-3 jaar is hij zich meer gaan hechten aan het pleeggezin, waarna dan ook het adoptieverzoek en de procedure rondom het recht op een gezinsleven volgen.

Ik ageer tegen het beeld alsof een jochie van 9 jaar hier willens en wetens procedures frustreert en altijd het doel heeft gehad om hier te blijven. Hij is ook maar slachtoffer van de situatie en is zich gaandeweg steeds meer gaan hechten. Kun je hem dat redelijkerwijs kwalijk nemen?

Het antwoord op je vraag is dus nee. Mijn antwoord is dat procedures in de toekomst efficiënter en sneller moeten, zodat we situaties als die van Mauro voorkomen.
  woensdag 2 november 2011 @ 11:59:26 #236
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_103869462
quote:
14s.gif Op woensdag 2 november 2011 11:55 schreef Scorpie het volgende:

In Angola heeft hij de unieke kans zichzelf te ontwikkelen tot een voornaam en hoogvereerd, geleerd persoon, met een beetje ondernemerschap kan hij doorgroeien tot een zeer vermogend man met dito inkomsten, een lieve vrouw en kinderen, ondertussen genietend van zijn eigen cultuurinslag en achtergrond.
Wat een onzin, er lopen zat Angolezen rond die wel een goede studie hebben afgerond. En wiens ouders meer geld en invloed hebben. Hij zal daar mss meer kans op een leuke baan hebben als de doorsnee Angolees maar zelfs dat is nog de vraag. Vriendjespolitiek zal daar wel de gewoonte zijn.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_103869463
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2011 11:57 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Juist. Maar omdat dat beledigend klinkt mag je die zenuw niet aanraken. Want humane superioriteit staat boven alles. Niet die van de gelukszoekers, maar die van de schreeuwers. Het is niets meer dan egoïsme om zichzelf op de schouders te kunnen kloppen.
Helaas wel ja. Objectiviteit is ver te zoeken bij deze mensen helaas.
pi_103869502
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2011 11:59 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Wat een onzin, er lopen zat Angolezen rond die wel een goede studie hebben afgerond.
Bron?

quote:
En wiens ouders meer geld en invloed hebben. Hij zal daar mss meer kans op een leuke baan hebben als de doorsnee Angolees maar zelfs dat is nog de vraag.
Bron?

quote:
Vriendjespolitiek zal daar wel de gewoonte zijn.
Veronderstelling? Bron?

Even terugkomend op de kern van de zaak; je bent het dus met mij eens dat Mauro gewoon in Angola kan leven, werken, zijn leven kan leiden en gelukkig kan zijn? Dus je wilt eigenlijk gewoon, kort door de bocht, gelukzoekers die op een beter leven uit zijn blind een paspoort geven? En laten we er dan 1, 5, 20, 5000, 50000 toe? Wat is dan de grens precies? Als je maar lang genoeg rekt wordt je beloond, zoiets? Wat zijn jouw gedachten daarover?

[ Bericht 19% gewijzigd door #ANONIEM op 02-11-2011 12:02:25 ]
  woensdag 2 november 2011 @ 12:01:46 #239
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_103869530
quote:
5s.gif Op woensdag 2 november 2011 12:00 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Bron?

[..]

Bron?

[..]

Veronderstelling? Bron?
Dom ?
Gebrek aan gezond verstand ?
Wereldvreemd ?

:P
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  woensdag 2 november 2011 @ 12:03:04 #240
3542 Gia
User under construction
pi_103869574
Ik ben voor een beleid dat kinderen die hier alleen zijn terug BRENGT naar hun eigen land en daar opvangt of weer bij de ouders aflevert. Dat zonder meer.

Maar goed, voor Mauro was die oplossing (opvangtehuis in eigen land) er toen nog niet.

Maar zet dan die kinderen niet hier in pleeggezinnen. 't Is toch logisch dat die pleegouders en kinderen zich aan elkaar hechten.

Toch vind ik niet dat dit een reden moet zijn om voor Mauro een uitzondering te maken.

Ook geloof ik niet in het verhaaltje dat hij de taal amper spreekt als hij daar tot zijn 10de gewoond heeft en nog regelmatig contact heeft met zijn ouders.

Verder lees ik hierboven dat hij pas in de 1e of 2de van het VMBO zit? Welke opleiding moet hij dan afmaken? Als hij nu op MBO zit! Ja, dat mag hij dan wel afmaken wmb zo'n anderhalf jaar, maar eerst nog 2 jaar vmbo en dan nog MBO én HBO? Dan zijn we weer 8 jaar verder. Dat hoeft ook weer niet.

Dus......geen uitzondering, maar terug. En voor nieuwe gevallen voortaan enkeltje terug, onder begeleiding. Dat is nog altijd goedkoper dan ze 8 jaar hier laten.
pi_103869580
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2011 12:01 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Dom ?
Gebrek aan gezond verstand ?
Wereldvreemd ?

:P
Jammer dat je je zo moet laten kennen. Je vergalt de discussie met je beperkte inhoudelijke retoriek. Normaliter zou ik vragen of je miscshien uit het topic zou willen blijven, maar gezien je reacties en je persoonlijke aanvallen vermoed ik niet dat je de mentale capaciteiten hebt om gehoor te geven aan deze oproep om jezelf wat minder belachelijk te maken.

[ Bericht 15% gewijzigd door #ANONIEM op 02-11-2011 12:04:32 ]
pi_103869583
quote:

[..]

mooi verhaal en je hebt zeker een punt.

echter is het natuurlijk wel zo dat hij dat 6 jaar geleden al wist hé dat er dan namens hem allerlei procedures worden gestart. Daar kan Mauro zelf niks aan doen maar wie is er beter van geworden? advocaten die 6 jaar lang strijden tegen wat ze al weten maar hee 6 jaar cashen is toch mooi meegenomen.

verder blijft het niet bij Mauro op het moment dat we zeggen Mauro mag blijven, dat weet jij toch ook wel hé? en wat te zeggen over alle gevallen die de media niet halen?

wat betreft dat zijn beste kansen in Nederland liggen ben ik niet met je eens. hij is een MBO-er niks mis mee maar gemiddeld of lager in Nederland. In Angola echter is hij bovengremiddeld hoog opgeleid, enige wat hij moet leren is de taal.
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
  woensdag 2 november 2011 @ 12:06:32 #243
3542 Gia
User under construction
pi_103869683
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2011 12:03 schreef GewoneMan het volgende:
verder blijft het niet bij Mauro op het moment dat we zeggen Mauro mag blijven,
Nee, inderdaad, want dan is die band met zijn ouders ineens zo sterk dat gezinshereniging de enige humane oplossing is.
pi_103869744
quote:

[..]

t. Nergens ter wereld is een stabielere situatie voor Mauro denkbaar en nergens ter wereld heeft hij betere kansen op een goede toekomst dan in Nederland.
Dit geldt voor iedereen in de hele wereld ongeveer....allemaal maar hierheen halen?????
pi_103869817
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2011 11:50 schreef Wokkel het volgende:
Zo zie je maar, het NIDOS heeft het beste voor met het kind.
Vervolgens wachten de pleegouders meer dan twee jaar om weer (4e keer) beroep aan te tekenen! Dit is ook de tijd waarin dat interview is opgetekend. [/quote]

Goed, nog een keer dan maar:

quote:
Vlak voor hij naar de middelbare school zou gaan stelde de voogdijstichting voor minderjarige asielzoekers, Nidos, voor om hem naar zijn vaderland terug te laten keren. Anita: "Mauro vond het best en ook wij hadden er vrede mee; hij was tenslotte nog niet zo lang bij ons.” De procedure duurde zo lang dat Mauro begon aan zijn vmbo-studie aan het Raayland College in Venray. Nidos oordeelde dat het beter was om die opleiding eerst af te ronden. Mauro raakte verknocht aan voetbalclub, vrienden, school en vooral zijn pleegouders.
De pleegouders hebben te maken met Nidos als voogdijstichting. Die ouders doen dus wat Nidos van hen vraagt; zo is dat georganiseerd. Dus als Nidos oordeelt dat het beter is dat die jongen eerst hier zijn opleiding afmaakt, wie zijn die pleegouders dan om daar tegenin te gaan en te zeggen: "Nee, hij moet nu oprotten".

Dus op basis van dat Nidos-oordeel is Mauro langer gebleven. Dat hij zich steeds meer is gaan hechten (etc.) is daar een logisch gevolg van. Wiens keuze is het geweest om Mauro in dat pleeggezin te laten en een Nederlandstalige opleiding te laten afronden? Het Nidos.

Wil je betogen dat die instantie heeft gefaald in zijn beoordeling? Prima:
quote:
Stichting Nidos is met ingang van 1 december 2001 aanvaard door het Ministerie van Justitie als voogdij- en gezinsvoogdijinstelling voor vluchtelingen en asielzoekers.
Het eventuele falen van Nidos is daarmee een verantwoordelijkheid van de overheid, want Nidos voert taken uit namens de overheid.

Tot slot nog een antwoord op een andere vraag: ik betoog niet dat je een 13-jarige dit land moet uitzetten. Maar we zullen er dan anders mee moeten omgaan dan in het geval van Mauro is gebeurd. Dus niet in een pleeggezin laten, niet naar een Nederlandstalige opleiding sturen, zich niet laten hechten in Nederland. Regel daar iets passends voor, bereid ze daadwerkelijk voor op terugkeer naar het land van herkomst.
  † In Memoriam † woensdag 2 november 2011 @ 12:11:51 #246
341203 3-voud
pi_103869837
quote:
99s.gif Op woensdag 2 november 2011 12:08 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

Dit geldt voor iedereen in de hele wereld ongeveer....allemaal maar hierheen halen?????
Mooi he, met geld van anderen strooien?
pi_103869907
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2011 12:03 schreef Gia het volgende:
Ik ben voor een beleid dat kinderen die hier alleen zijn terug BRENGT naar hun eigen land en daar opvangt of weer bij de ouders aflevert. Dat zonder meer.

Maar goed, voor Mauro was die oplossing (opvangtehuis in eigen land) er toen nog niet.

Maar zet dan die kinderen niet hier in pleeggezinnen. 't Is toch logisch dat die pleegouders en kinderen zich aan elkaar hechten.

Toch vind ik niet dat dit een reden moet zijn om voor Mauro een uitzondering te maken.

Ook geloof ik niet in het verhaaltje dat hij de taal amper spreekt als hij daar tot zijn 10de gewoond heeft en nog regelmatig contact heeft met zijn ouders.

Verder lees ik hierboven dat hij pas in de 1e of 2de van het VMBO zit? Welke opleiding moet hij dan afmaken? Als hij nu op MBO zit! Ja, dat mag hij dan wel afmaken wmb zo'n anderhalf jaar, maar eerst nog 2 jaar vmbo en dan nog MBO én HBO? Dan zijn we weer 8 jaar verder. Dat hoeft ook weer niet.

Dus......geen uitzondering, maar terug. En voor nieuwe gevallen voortaan enkeltje terug, onder begeleiding. Dat is nog altijd goedkoper dan ze 8 jaar hier laten.
Dat laatste was sowieso een uitgangspunt hè, het bleef tijdelijk.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_103869973
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2011 12:06 schreef Gia het volgende:

[..]

Nee, inderdaad, want dan is die band met zijn ouders ineens zo sterk dat gezinshereniging de enige humane oplossing is.
ik doelde er meer op dat iedereen in een soortgelijk situatie dan gaat roepen als hij mag blijven mag ik dat toch zeker ook? en je kan niet anders dan ze gelijk geven. Verder zullen de

Maar belangrijker vind ik dat de media nu bepaald dat er voor Mauro andere regels zouden moeten gelden, dat slaat natuurlijk nergens op hé.
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
pi_103870015
quote:
Helemaal mee eens. Ik heb dan ook geen goed woord over voor de handelswijze van Mauro's biologische ouders. Je hebt me nergens iets anders zien beweren. Maar weer wordt hier niet vanuit Mauro geredeneerd, maar vanuit een ander perspectief.

Die jongen ziet zijn pleegouders als werkelijke ouders. Er is geen enkele grond waarom gezinshereniging überhaupt aan de orde zou zijn, laat staan kans van slagen heeft. Dat de achterliggende motieven van zijn biologische ouders niet zuiver zijn, onderschrijf ik. Maar daar hoeft Mauro toch niet het slachtoffer van te worden? Hij is inmiddels geworteld in Nederland, enzovoort, vul de hele riedel maar weer in, tot en met de zachte-g aan toe. Ik word er zo onderhand moe van om 93 keer hetzelfde te herhalen.
pi_103870048
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2011 09:37 schreef Elfletterig het volgende:
Of gaat het om het uitlachen van de oppositie die bot vangt?
Natuurlijk niet, maar als ik zie wat voor een schertsvertoningen er werden opgevoerd (brief schrijven uit naam van Mauro, puhlease :')!) vind ik het wel een zege voor de rechtsorde. Alle begrip voor de teleurstelling en het verdriet van Mauro, maar hij is niet de enige.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')