abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_103847726
Misschien hebben wij wel een verkeerd beeld van Angola en is het een prachtig land vol uitzendbureau's en meer van dat soort welvaartskenmerken.
pi_103847830
quote:
9s.gif Op dinsdag 1 november 2011 20:46 schreef Specularium het volgende:
Misschien hebben wij wel een verkeerd beeld van Angola en is het een prachtig land vol uitzendbureau's en meer van dat soort welvaartskenmerken.
Oh is armoede een reden voor asiel? Nou dan mogen er nog een paar miljard komen.
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_103847850
quote:
6s.gif Op dinsdag 1 november 2011 20:43 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ik heb tot mijn 8e in Den Haag gewoond, daarna Utrecht en omgeving. Heb ik nu geen band meer met Den Haag? :o
Het verschil van de situatie van Mauro en die van jou, is dat jouw band nog steeds in een Nederlandstalig cultuur is gevestigd.
Als Mauro terugkeert naar Angola moet hij zich terug aanpassen aan de Angolese cultuur.
pi_103847901
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2011 20:48 schreef hydroven het volgende:

[..]

Het verschil van de situatie van Mauro en die van jou, is dat jouw band nog steeds in een Nederlandstalig cultuur is gevestigd. Als Mauro terugkeert naar Angola dan moet hij zich terug aanpassen aan de Angolese cultuur.
Erg he, integratie? Dat was toch het toverwoord van links? Maar het werkt blijkbaar 1 kant op? :')
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_103847949
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2011 20:48 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Oh is armoede een reden voor asiel? Nou dan mogen er nog een paar miljard komen.
Neuh. Maar suggereren dat hem een gespreid bedje staat te wachten... :')_!
pi_103848018
quote:
7s.gif Op dinsdag 1 november 2011 20:41 schreef Caland het volgende:
En een Nederlandse vrouw heeft, en de inburgeringscursus succesvol heeft gemaakt, en via de topsportregeling dus een Nederlands paspoort kan krijgen.
Nee, een Nederlandse vriendin. Verder is Mauro ook zonder cursus prima ingeburgerd. Dus er wordt onderscheid gemaakt tussen mensen, omdat die man een topsporter is. Alsof we die in Nederland niet genoeg hebben, als vice-wereldkampioen voetbal, die nota bene Brazilië uit het toernooi knikkerde.

Maar het is wel opvallend hoe snel je in de bres springt voor die voetballer, terwijl je vanmiddag nog euforisch een foto van de huilende pleegouders van Mauro plaatste. Hoezo dubbele moraal?

quote:
6s.gif Op dinsdag 1 november 2011 20:43 schreef El_Matador het volgende:
Gelukkig is jouw inzicht in het aantal "uitstekende voetballers" niet zoveel waard als dat van de Nederlandse profclubs in samenwerking met de IND. _O-

Voor je het vergeet; Mauro heeft ook een band met Angola. Hij is 9 jaar geleden naar Nederland gekomen en heeft dus zijn halve leven in Angola doorgebracht.

Ik heb tot mijn 8e in Den Haag gewoond, daarna Utrecht en omgeving. Heb ik nu geen band meer met Den Haag? :o
Ach, ik heb bij het afgelopen WK de vier halve-finalisten, beide finalisten en de winnaar goed voorspeld, dus mijn voetbalinzicht is zo gek nog niet. Ik bestrijd trouwens niet dat de man een goede voetballer is. Ik wijs erop hoe dubbel de moraal is en dat voor die Braziliaan probleemloos een uitzondering wordt gemaakt, puur om economische motieven.

De band van Douglas met Brazilië is beduidend groter dan de band van Mauro met Angola. Je vergelijking Utrecht-Den Haag versus Nederland-Angola is te bizar om serieus op in te gaan.
  dinsdag 1 november 2011 @ 20:52:51 #107
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_103848086
Voor Mauro wordt ook een uitzondering gemaakt om economische motieven hoor. Zit niet zo'n groot verschil in.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_103848128
quote:
6s.gif Op dinsdag 1 november 2011 20:49 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Erg he, integratie? Dat was toch het toverwoord van links? Maar het werkt blijkbaar 1 kant op? :')
? Dit heeft totaal niet met links of rechts te maken.

Het is toch logisch dat als je verhuist in een stad in Nederland, je nog steeds de Nederlandse cultuur kent, enkel de lokale omgang/situatie verandert (stad/platteland - Limburg/Friesland).

Als jij uitgewezen gaat worden naar je geboorteland (bv. Frankrijk), dan is de cultuur totaal anders.

Dat is toch logisch en ik zie niet in wat hier links of rechts is?
pi_103848210
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2011 20:53 schreef hydroven het volgende:

[..]

? Dit heeft totaal niet met links of rechts te maken.

Het is toch logisch dat als je verhuist in een stad in Nederland, je nog steeds de Nederlandse cultuur kent, enkel de lokale omgang/situatie verandert (stad/platteland - Limburg/Friesland).

Als jij uitgewezen gaat worden naar je geboorteland (bv. Frankrijk), dan is de cultuur totaal anders.

Dat is toch logisch en ik zie niet in wat hier links of rechts is?
Blijkbaar is het ok om in Nederland te integreren maar niet om in Angola te (her)integreren. :')
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

pi_103848268
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2011 18:49 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Ik denk dat hij in Angola weinig andere mogelijkheden heeft.
Dat is nuttige informatie, nu weten we ook dat asielzoekers afkomstig van Angola criminelen zijn, omdat daar weinig andere mogelijkheden zijn. Dus geen asielzoekers meer uit Angola w/
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_103848428
quote:
6s.gif Op dinsdag 1 november 2011 20:55 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Blijkbaar is het ok om in Nederland te integreren maar niet om in Angola te (her)integreren. :')
Ja, dat is ook logisch. Als je in je puberteit in NL zit, heb je toch een zekere hechting van het land.
Stel dat jij geadopteerd bent van je 9e/10e jaar en op je 18e moet je terug, ga jij dan fluitend terug het vliegtuig op, wetende wat je hier allemaal hebt meegemaakt?
pi_103848537
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2011 20:58 schreef hydroven het volgende:

[..]

Ja, dat is ook logisch. Als je in je puberteit in NL zit, heb je toch een zekere hechting van het land.
Stel dat jij geadopteerd bent van je 9e/10e jaar en op je 18e moet je terug, ga jij dan fluitend terug het vliegtuig op, wetende wat je hier allemaal hebt meegemaakt?
Nee, niet fluitend. Dat eist ook niemand van Mauro.

Ik zou het nieuwe doel aangrijpen om er iets heel moois van te maken. Maar zo denkt links niet; zieligheid bevorderen. Daarom is het ook een volkomen onnatuurlijke en waardeloze ideologie.

dinsdag 1 november 2011 @ 21:03:17 #113
359650 dekaasboer
The cheese is a lie
pi_103848657
Ik snap dat er op dit moment geen uitzondering gemaakt kan worden, er zijn wel meer gevallen dan Mauro en dat zou dan nogal oneerlijk zijn.

quote:
VluchtelingenWerk pleit ervoor om asielzoekerskinderen die goed ingeburgerd zijn na vijf jaar een verblijfsvergunning te geven. De PvdA en de CU willen dat minderjarige asielzoekers voortaan na acht jaar in Nederland mogen blijven. Voorwaarde is wel dat zij niet illegaal zijn geweest en dat zij of hun ouders de procedure niet hebben gefrustreerd. De twee partijen presenteerden daartoe dinsdag een initiatiefwet.
Hier ben ik het dan wel weer mee eens, mits goed ingeburgerd en geen strafblad
  dinsdag 1 november 2011 @ 21:03:37 #114
3542 Gia
User under construction
pi_103848682
Ik vind het prima als Mauro hier zijn opleiding afmaakt. Daarna kan hij met dat diploma best een goed bestaan krijgen in Angola. Ik denk ook niet dat zijn moeder hem naar Nederland heeft laten gaan om hem nooit meer te zien.

Maar goed, we moeten hier straks met de AMA's hetzelfde krijgen als vroeger met de gastarbeiders? Ze komen, in principe tijdelijk, mogen dan blijven, want anders......zielig en vervolgens moet de rest van het gezin ook maar hierheen verhuizen, want anders weer......zielig!!

Bekijk het eens vanuit de ouders. Ze sturen hun kind naar Europa om te voorkomen dat hij in het leger zou gaan en in de hoop dat ze een opleiding kunnen volgen waar later het hele gezin profijt van kan hebben. Dat is al een heel offer. Ik geloof niet dat die ouders werkelijk willen dat hij voor altijd in Nederland blijft. Dat dat kind dat wel wil, is heel logisch.

Als die ouders hadden gewild dat hun kind definitief naar Nederland zou vertrekken, hadden ze hem ter adoptie kunnen afstaan. Maar dat is niet gebeurd. Die ouders willen hem dus niet definitief 'kwijt'.
pi_103848704
quote:
6s.gif Op dinsdag 1 november 2011 20:54 schreef El_Matador het volgende:
Al mijn vriendjes moest ik achterlaten toen mijn vader een nieuwe baan kreeg. Zo zijn er kinderen die met pa en ma meemoeten naar -godverdomme- Saudi-Arabië.

Ik ga me niet tot jouw niveau verlagen, dus bespaar je de moeite.

Het is de eigen keuze van je vader geweest om die baan aan te nemen. Vervelend voor jou als kind, maar ja... zo gaat het nu eenmaal als ouders de voogdij over hun kinderen hebben.

En gelukkig stond je er niet alleen voor, zoals Mauro, die op 9-jarige leeftijd totaal ontheemd was. Je had je ouders, broertjes en/of zusjes. En je kon je redelijk probleemloos aanpassen aan de nieuwe situatie, omdat er tussen Utrecht en Den Haag geen levensgroot cultuurverschil bestaat. Ook is Nederland in beide steden de voertaal.

Verder staat het je nu vrij om als meerderjarige weer fijn in Den Haag te gaan wonen.

Tot slot betwijfel ik of Mauro straks werkelijk weer in Angola woont; er worden nog andere mogelijkheden verkend, ook naast het studievisum.

[ Bericht 8% gewijzigd door timmmmm op 01-11-2011 21:08:31 ]
pi_103848795
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2011 21:04 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Het is de eigen keuze van je vader geweest om die baan aan te nemen. Vervelend voor jou als kind, maar ja... zo gaat het nu eenmaal als ouders de voogdij over hun kinderen hebben.

En gelukkig stond je er niet alleen voor, zoals Mauro, die op 9-jarige leeftijd totaal ontheemd was. Je had je ouders, broertjes en/of zusjes. En je kon je redelijk probleemloos aanpassen aan de nieuwe situatie, omdat er tussen Utrecht en Den Haag geen levensgroot cultuurverschil bestaat. Ook is Nederland in beide steden de voertaal.

Verder staat het je nu vrij om als meerderjarige weer fijn in Den Haag te gaan wonen.

Tot slot betwijfel ik of Mauro straks werkelijk weer in Angola woont; er worden nog andere mogelijkheden verkend, ook naast het studievisum.
Wat is er precies erg aan dat Mauro straks in Angola woont? Waarom moet hij hier blijven? Wat voegt Mauro toe aan Nederland, behalve een hoop onzinnig media-gedoe?

pi_103848898
quote:
6s.gif Op dinsdag 1 november 2011 21:00 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Nee, niet fluitend. Dat eist ook niemand van Mauro.
Dat was metaforisch bedoelt....

quote:
Ik zou het nieuwe doel aangrijpen om er iets heel moois van te maken.
Niet iedereen heeft dezelfde veerkracht, persoonlijkheidskenmerken, enz....

quote:
Maar zo denkt links niet; zieligheid bevorderen. Daarom is het ook een volkomen onnatuurlijke en waardeloze ideologie.
? Als je empatisch bent over deze situatie ben je dus links???
  dinsdag 1 november 2011 @ 21:08:59 #118
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_103848965
Opgeschoond. Gedraag je
Laffe huichelaar
pi_103849085
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2011 21:07 schreef hydroven het volgende:

[..]

Dat was metaforisch bedoelt....

[..]

Niet iedereen heeft dezelfde veerkracht, persoonlijkheidskenmerken, enz....
Precies de boodschap; wakker de kracht aan. Niet wegdrukken en pamperen. Blijkbaar was Mauro in staat zich in Nederland te ontwikkelen tot een niet-criminele goeie jongen. In Angola kan ie een man van goud worden.

quote:
? Als je empatisch bent over deze situatie ben je dus links???
Nee, als je deze situatie bekijkt vanuit het "zieligheidsperspectief". Arme Mauro. Oh? Hij krijgt de kans een heel nieuwe toekomst te beginnen. En met de gereedschapskist die hij in Nederland heeft opgebouwd gaat dat prima lukken.

pi_103849099
quote:
6s.gif Op dinsdag 1 november 2011 21:05 schreef El_Matador het volgende:
Wat is er precies erg aan dat Mauro straks in Angola woont? Waarom moet hij hier blijven? Wat voegt Mauro toe aan Nederland, behalve een hoop onzinnig media-gedoe?
Daar gaan we weer... ik ga nog een keertje typen dat Mauro inmiddels zo lang in Nederland is dat hij in alle opzichten Nederlander is. Hij is vergroeid geraakt met de Nederlandse cultuur, spreekt de taal, volgt hier op een opleiding, heeft hier een sociaal leven en bovendien een pleeggezin met ouders die hij ziet als zijn ouders.

Los van het feit dat het nog maar valt te bezien of hij zich in Angola staande kan houden (ook al eerder behandeld in deze topicreeks), is het niet humaan om die jongen na zo'n lange tijd in Nederland hier ineens weg te rukken uit zijn omgeving.

Verder is er geïnvesteerd in de opleiding van Mauro en is hij straks prima geschikt voor onze arbeidsmarkt. Alle jongeren die straks daadwerkelijk aan het werk zijn, voegen iets toe. We hebben zo'n tekort aan beroepskrachten dat we massaal goedkope arbeidskrachten laten invliegen uit het buitenland.
pi_103849197
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2011 21:04 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Net zoals het de keuze van de ouders van Mauro is geweest om hem naar Nederland te sturen, naar zijn zus in Rotterdam. Vervelend maar zo gaat dat nu eenmaal met ouders die het voor het zeggen hebben.

quote:
Totaal ontheemd.... Door zijn vader naar zijn zus gebracht die hem vervolgens naar de politie bracht. Op elk moment had Mauro kunnen zeggen 'Ik wil terug naar mama en papa', toch zie ik nergens dat hij dit gezegd zou hebben.

Je doet net of die ouders hem hier gedropt hebben zonder liefde. Het omgekeerde is juist het geval, je ouders gaan geen 4000$ betalen om je kwijt te raken.
Daarnaast belt hij nog gewoon met zijn moeder dus die band is er nog steeds.
pi_103849835
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2011 21:13 schreef Wokkel het volgende:
Net zoals het de keuze van de ouders van Mauro is geweest om hem naar Nederland te sturen, naar zijn zus in Rotterdam. Vervelend maar zo gaat dat nu eenmaal met ouders die het voor het zeggen hebben.
Ja, en het kind is daarvan de dupe, want die ouders zijn er niet bij om hem in zijn nieuwe omgeving te begeleiden. En verder is die nieuwe omgeving compleet vreemd voor hem geweest.

quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2011 21:13 schreef Wokkel het volgende:
Totaal ontheemd.... Door zijn vader naar zijn zus gebracht die hem vervolgens naar de politie bracht. Op elk moment had Mauro kunnen zeggen 'Ik wil terug naar mama en papa', toch zie ik nergens dat hij dit gezegd zou hebben.

Je doet net of die ouders hem hier gedropt hebben zonder liefde. Het omgekeerde is juist het geval, je ouders gaan geen 4000$ betalen om je kwijt te raken. Daarnaast belt hij nog gewoon met zijn moeder dus die band is er nog steeds.
Mauro is - ongeacht de bedoelingen van zijn ouders - door zijn ouders verstoten. De ouders hebben de band met hem verbroken. Ik las dat hij aanvankelijk nog wel contact had met zijn moeder, maar in recentere berichten lees ik daar niks meer over. Hij is zich gaan hechten in Nederland, heeft zich genesteld en ziet zijn pleegouders als zijn ouders. Dat is ook waarom ik eerder al aangaf dat er een verschil is tussen Mauro-2007 en Mauro-2011; je bent vier jaar verder. Vier jaar waarin die jongen zich nog meer is gaan hechten hier, terwijl het contact met Angola juist verder is verwaterd. Tussen 2003 en 2011 is die jongen steeds meer Nederlander en steeds minder Angolees geworden.
pi_103850297
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2011 21:24 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ja, en het kind is daarvan de dupe, want die ouders zijn er niet bij om hem in zijn nieuwe omgeving te begeleiden. En verder is die nieuwe omgeving compleet vreemd voor hem geweest.
Dus die situatie verschilt niets met kinderen van ouders die van hot naar her (internationaal) verhuizen en zich vooral met werken bezig houden. Het opvoeden gebeurt veelal door au-pairs, met een groot verloop.
[..]

quote:
Mauro is - ongeacht de bedoelingen van zijn ouders - door zijn ouders verstoten. De ouders hebben de band met hem verbroken.
Leid je dat af uit het feit dat ze hem naar Nederland hebben gestuurd? De kinderen in de documentaire 'Terug naar Angola' die gisteravond werd uitgezonden waren ook op het vliegtuig gezet door hun moeder. De reden hiervoor was dat moeder het moeilijk had met rondkomen, dat is dus iets anders als de banden met je kind verbreken!

quote:
Ik las dat hij aanvankelijk nog wel contact had met zijn moeder, maar in recentere berichten lees ik daar niks meer over.
Hij heeft dat verklaard bij de rechtbank. Uiteraard hoor je daar nu niets over, dat zou zijn zaak immers zwakker maken.

quote:
Hij is zich gaan hechten in Nederland, heeft zich genesteld en ziet zijn pleegouders als zijn ouders. Dat is ook waarom ik eerder al aangaf dat er een verschil is tussen Mauro-2007 en Mauro-2011; je bent vier jaar verder. Vier jaar waarin die jongen zich nog meer is gaan hechten hier, terwijl het contact met Angola juist verder is verwaterd. Tussen 2003 en 2011 is die jongen steeds meer Nederlander en steeds minder Angolees geworden.
Het contact met Angola is verwaterd, hoe kom je daar bij? Misschien zit hij wel elke dag te bellen en kijkt hij tv uit Angola. We weten het niet, dus laten we maar geen aannames doen. In ieder geval is het geen Nederlander en ook geen Angolees, hij is beiden!

Mauro heeft gewoon 4 ouders, 2 hier en 2 in Angola. Zet die jongen 2 maanden bij zijn biologische moeder en hij ziet Nederland als een leuke ervaring.
pi_103850364
Maar is het waar dat deze situatie allang bekend was voor Mauro?
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_103850489
quote:
14s.gif Op dinsdag 1 november 2011 21:33 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Ja. In 2003 zelfs al.
pi_103850562
quote:
14s.gif Op dinsdag 1 november 2011 21:33 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Mauro was nog niet volwassen en kon dus niet alles weten. Zijn legertje troetelambtenaartjes om hem heen was echter overal van op de hoogte.

En eerst 8 jaar herhaaldelijk in beroep gaan, elke keer afgewezen worden en dan nu gaan janken dat het toch niet is gelukt, is nogal.... drammerig.

pi_103850585
Daarnaast skypt hij elke dag met zijn moeder.

[ Bericht 66% gewijzigd door #ANONIEM op 01-11-2011 21:36:34 ]
pi_103850782
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 november 2011 21:36 schreef Scorpie het volgende:
Daarnaast skypt hij elke dag met zijn moeder.
^O^ Kan ie ook mooi met zijn Nederlandse vriendjes doen.

Wedden dat dat na 2 maanden ophoudt? Leer mij Nederlanders kennen. Uit het oog, uit het hart. Geeft niks, maar zo is de cultuur nu eenmaal.

Krokodillentranen bij de troetelaars rondom Mauro. Allemaal hypocriete gutmenschen die een plaatsje in de linkse hemel willen verdienen; "Maar wij waren goed in de oorlog!"

pi_103850829
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2011 21:32 schreef Wokkel het volgende:
Dus die situatie verschilt niets met kinderen van ouders die van hot naar her (internationaal) verhuizen en zich vooral met werken bezig houden. Het opvoeden gebeurt veelal door au-pairs, met een groot verloop.
Kinderen die met hun ouders meeverhuizen, verliezen niet het contact met hun ouders. Evenmin hebben die ouders het doel om hun kinderen achter te laten in het land waar ze gaan wonen. Ook blijven die ouders zich bezighouden met de opvoeding.

quote:
Leid je dat af uit het feit dat ze hem naar Nederland hebben gestuurd? De kinderen in de documentaire 'Terug naar Angola' die gisteravond werd uitgezonden waren ook op het vliegtuig gezet door hun moeder. De reden hiervoor was dat moeder het moeilijk had met rondkomen, dat is dus iets anders als de banden met je kind verbreken!
Toch is het een bewuste keuze geweest, zoals er ook ouders zijn die hun kind in een weeshuis afgeven en voor adoptie aanbieden. Wel eens een aflevering van KRO's Spoorloos gezien?

quote:
Hij heeft dat verklaard bij de rechtbank. Uiteraard hoor je daar nu niets over, dat zou zijn zaak immers zwakker maken.
Hij heeft dat jaren geleden ooit verklaard, ja. In 2006 ofzo, meen ik. Zeker niet recent.

quote:
Het contact met Angola is verwaterd, hoe kom je daar bij? Misschien zit hij wel elke dag te bellen en kijkt hij tv uit Angola. We weten het niet, dus laten we maar geen aannames doen. In ieder geval is het geen Nederlander en ook geen Angolees, hij is beiden!

Mauro heeft gewoon 4 ouders, 2 hier en 2 in Angola. Zet die jongen 2 maanden bij zijn biologische moeder en hij ziet Nederland als een leuke ervaring.
Of laat hem gewoon bij zijn ouders in Nederland, die goed voor hem kunnen en willen zorgen. Veel beter voor die jongen en economisch ook nog eens voordelig ook voor Nederland.
pi_103850964
Wat er economisch voordelig is aan een jongen die waarschijnlijk zijn HBO niet zal kunnen afmaken wegens gebrek aan intellectuele bagage, heeft Elfetterig nog steeds niet weten te kwantificeren.

Dat is ook helemaal niet van belang. Gefotosoepte plaatjes van huilende negertjes. Dat scoort. De Greenpeace-methode zeg maar.

dinsdag 1 november 2011 @ 21:49:00 #131
359650 dekaasboer
The cheese is a lie
pi_103851401
quote:
6s.gif Op dinsdag 1 november 2011 21:42 schreef El_Matador het volgende:
Wat er economisch voordelig is aan een jongen die waarschijnlijk zijn HBO niet zal kunnen afmaken wegens gebrek aan intellectuele bagage, heeft Elfetterig nog steeds niet weten te kwantificeren.

Dat is ook helemaal niet van belang. Gefotosoepte plaatjes van huilende negertjes. Dat scoort. De Greenpeace-methode zeg maar.
helemaal mee eens, een foto van een huilend jongetje doet 80 % van de nederlanders al overtuigen, men moet eens logisch gaan redeneren
pi_103851616
quote:
6s.gif Op dinsdag 1 november 2011 21:42 schreef El_Matador het volgende:

Ik heb tot vandaag geen foto's van een huilende Mauro gezien en evenmin gefotoshopte plaatjes. Als Mauro gewoon een MBO-opleiding voltooit en aan het werk gaat, levert hij een bijdrage aan de economie, betaalt hij belasting en premies, etc. Net als ieder ander die werkt. De AOW voor de babyboomers zal toch ergens van betaald moeten worden?

Wat Nederland nu doet, is wél investeren in de opleiding van Mauro, maar de vruchten daarvan niet plukken. En of dat nu MBO of HBO is, verandert weinig aan dat principe.
  dinsdag 1 november 2011 @ 21:53:32 #133
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_103851735
We hebben ik weet niet hoeveel schuld en we lopen ons al een hele week druk te maken om een négertje zonder gelaatsuitdrukking of zonder échte emoties zo u wilt. :{

Laten ze menselijk zijn en deze boy in de armen sluiten. En ga over tot de orde van de dag. :{

Namasté. :{

:{²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_103852317
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 november 2011 21:34 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Ja. In 2003 zelfs al.
quote:
6s.gif Op dinsdag 1 november 2011 21:35 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Mauro was nog niet volwassen en kon dus niet alles weten. Zijn legertje troetelambtenaartjes om hem heen was echter overal van op de hoogte.

En eerst 8 jaar herhaaldelijk in beroep gaan, elke keer afgewezen worden en dan nu gaan janken dat het toch niet is gelukt, is nogal.... drammerig.
Kijk dit hoor je niet in de media. Stomme gehype.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
  dinsdag 1 november 2011 @ 22:04:02 #135
358127 Blitzkrieger
Haters gonna hate
pi_103852457
Hopelijk wordt hij uitgezet, alleen al om die hele hype en die linkse jankers. Waarom is hij hierheen gehaald, zijn ouders wisten toch dat hij ook weer terug moest? Kan hij weer lekker nietsnutten.
Niet echt politiek correct deze post, het is echter wel de waarheid.
R.I.P. Pim Fortuyn
pi_103852459
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2011 21:51 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ik heb tot vandaag geen foto's van een huilende Mauro gezien en evenmin gefotoshopte plaatjes.

quote:
Als Mauro gewoon een MBO-opleiding voltooit en aan het werk gaat, levert hij een bijdrage aan de economie, betaalt hij belasting en premies, etc. Net als ieder ander die werkt. De AOW voor de babyboomers zal toch ergens van betaald moeten worden?

Wat Nederland nu doet, is wél investeren in de opleiding van Mauro, maar de vruchten daarvan niet plukken. En of dat nu MBO of HBO is, verandert weinig aan dat principe.
Hij kan lezen en schrijven, dat is tegenwoordig ook al een kwalificatie? :')

Met een MBO-opleiding ben je echt niks meer dan een grijze muis. Niets mis mee, maar niet extra nuttig voor Nederland. En we hebben genoeg werklozen in Nederland en Europa. Babyboomers moeten langer doorwerken en wij nog langer. Onvermijdelijk en eerlijk.

Die investering is een uitstekende vorm van ontwikkelingssamenwerking. Dit is nou juist de manier; asielzoekers tijdelijk huisvesten, opleiden en dan hun land op laten bouwen.

Daartegen heb je nog geen enkel argument ingebracht.

Fotosoepplaatjes zijn nou eenmaal makkelijker. :')

pi_103852484
En toch doen ze het weer verkeerd he. "Nieuwe nederlanders" die niet willen studeren of werken in het land houden en nieuwe nederlanders die zich willen inzetten voor Nederland worden weggestuurd.

Pluim voor CDA, stel varkens.
pi_103852564
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2011 22:04 schreef Jordony het volgende:
En toch doen ze het weer verkeerd he. "Nieuwe nederlanders" die niet willen studeren of werken in het land houden en nieuwe nederlanders die zich willen inzetten voor Nederland worden weggestuurd.

Het een heeft niets met het andere te maken, alleen dat het om buitenlanders gaat. De vergelijking is te dom voor woorden. :')

pi_103852760
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2011 22:04 schreef Jordony het volgende:

quote:
6s.gif Op dinsdag 1 november 2011 22:05 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Het een heeft niets met het andere te maken, alleen dat het om buitenlanders gaat. De vergelijking is te dom voor woorden. :')
Het heeft in zoverre te maken dat de 'Nieuwe Nederlanders' ook afstammen van mensen die hier kwamen om keihard te werken, precies wat Nederland nodig had in die tijd.

De ellende begon toen door gezinshereniging allemaal mensen hierheen kwamen die helemaal niet wilden werken maar gewoon uit de ruif van de belastingbetaler wilden meepikken.

In dat opzicht kunnen we dus leren van de geschiedenis.
pi_103852848
Zag vanmiddag op de tv de demonstratie voor .......op Het Plein te Den Haag.

Tenenkrommend die schaamteloze "ik ben er ook nog" Nederlanders die goed over willen komen.

Margriet Eshuis....Freek de Jonge...Kane...Sapje....ach wat zijn ze toch begaan met..........

Allemaal weer even hun tv momentje over de rug van ..........

Ik moest er ronduit om lachen.

Als ik in de stad was geweest had ik dat ook gedaan , ten overstaan van dit leger weldoeners die hun glans en glunder moment opzochten.

Als we dit met elke ......... krijgen dan zijn we wel zoet de komende 50 jaar.
pi_103853363
quote:
Welk deel van de woorden 'tot vandaag' begrijp je niet?

quote:
6s.gif Op dinsdag 1 november 2011 22:04 schreef El_Matador het volgende:
Hij kan lezen en schrijven, dat is tegenwoordig ook al een kwalificatie? :') Met een MBO-opleiding ben je echt niks meer dan een grijze muis. Niets mis mee, maar niet extra nuttig voor Nederland. En we hebben genoeg werklozen in Nederland en Europa. Babyboomers moeten langer doorwerken en wij nog langer. Onvermijdelijk en eerlijk.

Die investering is een uitstekende vorm van ontwikkelingssamenwerking. Dit is nou juist de manier; asielzoekers tijdelijk huisvesten, opleiden en dan hun land op laten bouwen. Daartegen heb je nog geen enkel argument ingebracht. Fotosoepplaatjes zijn nou eenmaal makkelijker. :')
Lekker denigrerend, om te zeggen dat hij kan lezen en schrijven. Hij volgt een MBO-opleiding en er zijn genoeg jongeren voor wie dat niet is weggelegd. Het MBO is een beroepsopleiding die een voldoende kwalificatie biedt voor allerlei beroepen.

We hebben genoeg werklozen in dit land, inderdaad. Genoeg mensen die niet willen werken, relatief weinig die niet kunnen, maar wel willen. Babyboomers zouden inderdaad langer moeten doorwerken, maar dat gebeurt - dankzij dit rechtse kabinet, met steun van de PvdA - juist niet. Ze gaan allemaal op hun 65e met pensioen. Er ontstaat straks een enorm tekort aan arbeidskrachten.

Verder redeneer ik vanuit het belang van Mauro, die inmiddels hier is geworteld en niks in Angola heeft te zoeken. Ontwikkelingssamenwerking - iets waar dit kabinet trouwens op bezuinigt - kun je op andere manieren vormgeven dan via kwetsbare 18-jarige jongens van wie in hun land van herkomst dan wonderen worden verwacht. Een absurd idee.

Ik heb geen fotosoepplaatjes geplaatst of me daarvan bediend. Ik heb voortdurend een discussie gevoerd op basis van inhoudelijke argumenten en dat ook nog zonder anderen uit te schelden. Iets wat jij niet kunt zeggen.
pi_103853568
quote:
Verder redeneer ik vanuit het belang van Mauro,
Heeft hij je daarom gevraagd?
quote:
kwetsbare 18-jarige jongens
Leg eens uit.
pi_103853578
Mauro belde wekelijks met zijn moeder in Angola.
Daar heeft hij ook nog een broertje en een zusje.
Bij zijn tante in Rotterdam verbleef hij voordat hij naar het Nederlandse pleeggezin ging.
Toen de Portugezen de baas in Angola waren was het een welvarend land.
Ook nu is het land met zijn bossen velden en vruchtbare dalen zeker niet de hel zoals door links steeds wordt beweerd.
Misschien kan Mauro helpen de welvaart in Angola terug te brengen. Ja misschien is het een goed idee voor jonge werklustige Nederlanders om het overbevolkte vaderland te verlaten om Mauro te helpen bij de opbouw van zijn land.
pi_103853584
quote:
6s.gif Op dinsdag 1 november 2011 21:35 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Maar natuurlijk! Jij gaat met een opgeheven prethoofd het land uit!;)
pi_103853964
quote:
15s.gif Op dinsdag 1 november 2011 22:16 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Welk deel van de woorden 'tot vandaag' begrijp je niet?

[..]

Lekker denigrerend, om te zeggen dat hij kan lezen en schrijven. Hij volgt een MBO-opleiding en er zijn genoeg jongeren voor wie dat niet is weggelegd. Het MBO is een beroepsopleiding die een voldoende kwalificatie biedt voor allerlei beroepen.

We hebben genoeg werklozen in dit land, inderdaad. Genoeg mensen die niet willen werken, relatief weinig die niet kunnen, maar wel willen. Babyboomers zouden inderdaad langer moeten doorwerken, maar dat gebeurt - dankzij dit rechtse kabinet, met steun van de PvdA - juist niet. Ze gaan allemaal op hun 65e met pensioen. Er ontstaat straks een enorm tekort aan arbeidskrachten.

Verder redeneer ik vanuit het belang van Mauro, die inmiddels hier is geworteld en niks in Angola heeft te zoeken. Ontwikkelingssamenwerking - iets waar dit kabinet trouwens op bezuinigt - kun je op andere manieren vormgeven dan via kwetsbare 18-jarige jongens van wie in hun land van herkomst dan wonderen worden verwacht. Een absurd idee.

Ik heb geen fotosoepplaatjes geplaatst of me daarvan bediend. Ik heb voortdurend een discussie gevoerd op basis van inhoudelijke argumenten en dat ook nog zonder anderen uit te schelden. Iets wat jij niet kunt zeggen.
Die foto is dus gesoept. Krokodillentraantjes van een knuffelnegertje dat al 8 jaar loopt te drammen en dreinen, dan wel de pamperaars om hem heen. Dat belonen met een verblijfsstatus is exact NIET de manier.

Al die brave asielzoekers die na hun eerste afwijzing netjes huiswaarts keerden, hoe denk je dat het voor hen is, te zien dat een notoir dreinend kutkind als Mauro WEL mag blijven? :')

Welk "belang" van Mauro??? Zijn belang in Angola is veel groter, bovendien is ie er omgeven door zijn landgenoten en oorspronkelijke familie.

En juist deze manier van ontwikkelingssamenwerking is de manier. Niet geld wegsmijten naar ranzige Afrikaanse leiders, maar tijdelijke vluchtelingenstatussen in het Westen en daarna opbouwen maar.

En dat jij je focust op de scherpere kanten van het debat, dat is jouw keuze. Mijn betoog is sterk genoeg. :W

pi_103854170
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2011 22:19 schreef DrMabuse het volgende:
Heeft hij je daarom gevraagd?
Nee. Dat is iets wat je vanuit humaan oogpunt doet in zo'n situatie. Maar goed, het begrip humaan blijkt voor bepaalde mensen sowieso niet te begrijpen, dus ik staak mijn pogingen.

quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2011 22:19 schreef DrMabuse het volgende:
Leg eens uit.
Ja, daa-haag... ik heb nu zo ongeveer 39 keer uitgelegd wat de situatie van die jongen is en hoe zijn leven nu voor de tweede keer overhoop gegooid dreigt te worden. Als je zelf niet een paar redenen kunt bedenken waarom die jongen kwetsbaar is, dan zegt dat alles over je inlevingsvermogen. Succes ermee.
  dinsdag 1 november 2011 @ 22:29:25 #147
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_103854295
voortaan moeten de dissidenten van het CDA dus selecteren op aaibaarheid van de kandidaten , dat schijn erg te helpen
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_103854385
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2011 22:27 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Nee. Dat is iets wat je vanuit humaan oogpunt doet in zo'n situatie. Maar goed, het begrip humaan blijkt voor bepaalde mensen sowieso niet te begrijpen, dus ik staak mijn pogingen.

[..]

Ja, daa-haag... ik heb nu zo ongeveer 39 keer uitgelegd wat de situatie van die jongen is en hoe zijn leven nu voor de tweede keer overhoop gegooid dreigt te worden. Als je zelf niet een paar redenen kunt bedenken waarom die jongen kwetsbaar is, dan zegt dat alles over je inlevingsvermogen. Succes ermee.
quote:
kwetsbare 18-jarige jongens
Je hebt het over jongens.

Toch?
pi_103854605
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2011 22:27 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Dat is het probleem met gutmenschen als jij. Zo volledig vastgeroest in hun eigen domme beperkte visie dat ze maar niet willen inzien dat al hun "argumenten" gebaseerd zijn op losse flodders. "Humaan"... :') Inhumaan zou zijn hem 30 km voor de kust op een vlot te droppen. Met alle vormen van begeleiding en 2500 euro naar zijn thuisland terugsturen, dat is niet inhumaan. Natuurlijk wel volgens de gutmenschjes, maar die zijn dan weer niet zo "humaan" dat ze Mauro zelf adopteren.

quote:
Als je zelf niet een paar redenen kunt bedenken waarom die jongen kwetsbaar is, dan zegt dat alles over je inlevingsvermogen. Succes ermee.
Nee, over jouw ranzige wereldbeeld. Mensen zijn niet kwetsbaar. Zeker jongens van 18 in de kracht van hun leven niet.

Maar blijf net zo hard doordrammen als Mauro en zijn troetelleger. Dan krijg je misschien een keer gelijk.

Betekent natuurlijk niet dat je het ook hebt.

pi_103854631
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2011 22:19 schreef Truffelvarken het volgende:
Ja misschien is het een goed idee voor jonge werklustige Nederlanders om het overbevolkte vaderland te verlaten om Mauro te helpen bij de opbouw van zijn land.
Veel succes daar in Angola zou ik zeggen! ^O^ En Mauro helpen zijn vaderland op te bouwen? Dat kind blijft gewoon in NL, daar wordt vast wel iets op verzonnen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')