abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_103854709
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2011 22:30 schreef DrMabuse het volgende:
Je hebt het over jongens.
Toch?
De zin nog een keertje in z'n volledigheid. Probeer maar om begrijpend te lezen en te snappen dat je in dit soort zinnen het meervoud niet letterlijk moet nemen:

quote:
Ontwikkelingssamenwerking - iets waar dit kabinet trouwens op bezuinigt - kun je op andere manieren vormgeven dan via kwetsbare 18-jarige jongens van wie in hun land van herkomst dan wonderen worden verwacht.
Ik ben er zo onderhand klaar mee om bij herhaling steeds dezelfde dingen te typen aan het adres van mensen die niet kunnen lezen, dan wel geen inlevingsvermogen hebben, sorry. Ik ga de rest van mijn avond wat anders doen dan op Fok! rondhangen. Succes verder.
pi_103854999
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2011 22:35 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

De zin nog een keertje in z'n volledigheid. Probeer maar om begrijpend te lezen en te snappen dat je in dit soort zinnen het meervoud niet letterlijk moet nemen:

[..]

Aha. Zit het zo.
pi_103855146
Nawwww heb echt medelijden met alle Mauro's die terug moeten naar zo'n %^&*( land. En ja, ik ben d'r geweest dus ik weet waar ik over praat.
pi_103855365
quote:
13s.gif Op dinsdag 1 november 2011 22:40 schreef mrk.n het volgende:
Nawwww heb echt medelijden met alle Mauro's die terug moeten naar zo'n %^&*( land. En ja, ik ben d'r geweest dus ik weet waar ik over praat.
Hoe is het daar dan?
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_103855545
quote:
Is die al opgenomen in de van Dale?
pi_103855585
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2011 22:43 schreef waht het volgende:

[..]

Hoe is het daar dan?
Geweldig, je hebt heel veel kansen op hele mooie banen en goede studies. Alles is heel goed geregeld. Geen armoede op de straten, geen corruptie, geen geweld. Top.

quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2011 22:46 schreef DrMabuse het volgende:

[..]

Is die al opgenomen in de van Dale?
Wordt tijd.
  dinsdag 1 november 2011 @ 23:01:26 #157
242879 Onnoman
The On And Only
pi_103856521
Het vraagstuk rechtvaardigheid heeft mij grote zorgen gemaakt de laatste tijd en ik zeg tot ieder schepsel dat kan luisteren, er kan geen gerechtigheid zijn zolang wetten onvoorwaardelijk zijn. Want ook het leven zelf is een oefening in uitzonderingen.
Als je de wereld wilt begrijpen, moet je denken zoals ik.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
pi_103859544
Als het allemaal zo geweldig is in Angola, waarom geldt er dan eigenlijk een negatief reisadvies?
pi_103859626
Stel dat Mauro op korte termijn een goedlopend bedrijf zou hebben, dus zeg maar aan bepaalde inkomensvereisten voldoet kan hij dan wel een verblijfsvergunning krijgen?
  woensdag 2 november 2011 @ 00:09:53 #160
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_103859856
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2011 00:04 schreef bloodymary1 het volgende:
Stel dat Mauro op korte termijn een goedlopend bedrijf zou hebben, dus zeg maar aan bepaalde inkomensvereisten voldoet kan hij dan wel een verblijfsvergunning krijgen?
nee
Hij heeft geen paspoort of verblijfsvergunning en er ook geen recht op
Wel een tijdelijk visum zoals veel buitenlandse studenten dat hebben
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  woensdag 2 november 2011 @ 00:13:13 #161
323876 michaelmoore
pi_103859991
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2011 00:02 schreef bloodymary1 het volgende:
Als het allemaal zo geweldig is in Angola, waarom geldt er dan eigenlijk een negatief reisadvies?
Is er niet
quote:
Waakzaamheid betrachten

Veiligheidsrisico’s zijn weliswaar aanwezig, maar er zijn geen concrete aanwijzingen dat de reiziger hiervan hinder zal ondervinden.
er is nog wel veel criminaliteit en veel landmijnen uit de oorlog doe in 2002 beëindigd werd
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  woensdag 2 november 2011 @ 00:13:30 #162
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_103860003
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2011 00:02 schreef bloodymary1 het volgende:
Dat is toch niet zo? Zie http://www.minbuza.nl/reizen-en-landen/reisadviezen/a/angola.html
  woensdag 2 november 2011 @ 00:15:55 #163
323876 michaelmoore
pi_103860071
quote:
Hij kan het nu gewoon op een legale manier proberen net als iedereen dat moet doen, een leuke vriendin hier vragen een Visum aan te vragen, hij spreekt al nederlands dus dat zal niet moeilijk zijn
pi_103860320
quote:
Oh, dat werd vorige week diverse malen gezegd. Heb verder niet nagekeken of het klopt, maar niet dus.
pi_103860381
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2011 00:09 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

nee
Hij heeft geen paspoort of verblijfsvergunning en er ook geen recht op
Wel een tijdelijk visum zoals veel buitenlandse studenten dat hebben
Maar ik maak voor mijn werk vaak stukken klaar voor de IND van buitenlanders die hier een eigen bedrijf zijn begonnen. En die dus geen Nederlands paspoort hebben. Als de cijfers aan bepaalde voorwaarden voldoen, kunnen zij een verblijfsvergunning (eerst tijdelijk en later word deze omgezet in onbepaalde tijd).
pi_103860500
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2011 00:23 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Oh, dat werd vorige week diverse malen gezegd. Heb verder niet nagekeken of het klopt, maar niet dus.
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2011 00:25 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Maar ik maak voor mijn werk vaak stukken klaar voor de IND ...
Ik hoop dat je in je werk iets nauwkeuriger bent met informatie. :|W
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_103860526
Hoeveel heeft het nu gekost 3 dagen 150 ministers 2de kamer debatteren. Ik vermoed dat mauro zelfs met een universitaire opleiding dat geld niet terugbrengt naar de maatschappij. Maar ondertussen valt Europa uit elkaar staat het hele stelsel op omvallen en daar hoor ik niks over. Gooi een munt op weet ik veel maar 3 dagen debatteren een partij congress er over laten gaan kom op.
pi_103860577
quote:
10s.gif Op woensdag 2 november 2011 00:29 schreef El_Matador het volgende:

[..]

[..]

Ik hoop dat je in je werk iets nauwkeuriger bent met informatie. :|W
Tuurlijk, dat neem ik een stuk serieuzer dan dit forum!
pi_103861024
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2011 00:31 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Tuurlijk, dat neem ik een stuk serieuzer dan dit forum!
Het gaat niet om dit forum, het gaat om hoe je overkomt. ;)

Als je stelt dat er een negatief reisadvies geldt, en je kent je wegen -vanwege je werk- in de internationale migratie (je hebt het over de IND), dan is het nogal slordig als het niet waar blijkt te zijn.

Maar goed, het is laat, truste. :*
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_103861080
Dit gezeik begint net zo irritant als dat dat geouwehoer over het zeilmeisje te worden. :r
pi_103861660
quote:
6s.gif Op woensdag 2 november 2011 00:46 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Het gaat niet om dit forum, het gaat om hoe je overkomt. ;)

Als je stelt dat er een negatief reisadvies geldt, en je kent je wegen -vanwege je werk- in de internationale migratie (je hebt het over de IND), dan is het nogal slordig als het niet waar blijkt te zijn.

Maar goed, het is laat, truste. :*
Hoe ik hier over komt boeit me eerlijk gezegd niet. Verder was ik niet heel stellig dat er een negatief reisadvies geldt, ik merkte het terloops op omdat het vorige week ongeveer 200 keer gezegd en geschreven is. Verder werk ik niet in de internationale migratie maar ben belastingadviseur. Niet zo nauwkeurig van jou om klakkeloos aan te nemen dat ik in de internationale migratie werk. Via mijn werk heb ik met allerlei instanties te maken.

Ben jij geboren als zeikerd of pas in de loop der jaren zo geworden?
pi_103861823
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2011 00:48 schreef J0kkebr0k het volgende:
Dit gezeik begint net zo irritant als dat dat geouwehoer over het zeilmeisje te worden. :r
Dat zeilmeisje was een verwend nest, ik vind dit wel even wat anders.

Half Fok! zal nu wel over me heenvallen, maar ik schaam me voor Nederland nu.
  woensdag 2 november 2011 @ 01:24:12 #173
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_103861897
Ik vind het nogal naief dat mensen zich opeens gaan schamen voor Nederland nu het beleid dat al een hele lange tijd aan de gang is opeens een schattig negergezichtje krijgt.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_103862278
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2011 01:24 schreef Caland het volgende:
Ik vind het nogal naief dat mensen zich opeens gaan schamen voor Nederland nu het beleid dat al een hele lange tijd aan de gang is opeens een schattig negergezichtje krijgt.
Voor mijzelf heeft het niks te doen met een schattig negertje dat nu een gezicht heeft, als je dat bedoelt.

[ Bericht 25% gewijzigd door Frutsel op 02-11-2011 08:40:20 ]
pi_103863296
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2011 01:19 schreef Nemephis het volgende:

[..]

pi_103863867
quote:
Inderdaad. Moeten we het asielbeleid dan maar gewoon helemaal door de shredder gooien? Heeft toch geen enkele zin als we elk nieuw "schrijnend geval" gewoon binnen kunnen houden door deze even zielig en smekend in de camera te doen kijken.
quote:

[..]

En dat is je goed recht. Maar ik deel die schaamte dus niet.
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
  woensdag 2 november 2011 @ 08:22:40 #177
8372 Bastard
Persona non grata
pi_103864002
quote:

[..]

Nou ik ben anders niet degene die zich zou moeten schamen, ik voer dat beleidt niet zo uit.
- Mauro's die teruggezonden worden na 8 jaar procederen vind ik niet kunnen
- Een week overleg en uitwegen zoeken en uiteindelijk komen met een studievisum wat eigenlijk alleen maar de boel nog eens met een jaar rekt, want dat vonnis staat vast. Vind ik ook gekonkel.
Wees gewoon helder, en direct.
The truth was in here.
pi_103864104
quote:
Volgens mij is dit geen nieuw soort verbazing, ook bij dat meisje Sahar en wat langer geleden dat meisje Pa¨ić was er de verontwaardiging dat het systeem duidelijk gebreken vertoont. Of was je die al weer vergeten?

Vergelijkbare gevallen worden in de praktijk ook maar heel weinig uitgezet. Of heb je concrete voorbeelden van kinderen die hier van hun 9e tot 18+ waren en daarna nog werden uitgezet?

Het is toch wel een beetje een uitzondering hoor.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  woensdag 2 november 2011 @ 08:33:50 #179
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_103864129
edit: zeg dan niets

[ Bericht 89% gewijzigd door Frutsel op 02-11-2011 08:39:33 ]
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_103864143
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2011 08:11 schreef Ferdo het volgende:

[..]

Inderdaad. Moeten we het asielbeleid dan maar gewoon helemaal door de shredder gooien? Heeft toch geen enkele zin als we elk nieuw "schrijnend geval" gewoon binnen kunnen houden door deze even zielig en smekend in de camera te doen kijken.

[..]

En dat is je goed recht. Maar ik deel die schaamte dus niet.
Het gaat mij niet om die jongen. Maar toch even de vraag. Hoe realistisch vind jij het idee dat een jongen die hier van 9 tot 18+ is en goed is ingeburgerd duurzaam uitgezet wordt? Nu moet je heel even uit je ideologie proberen te stappen en proberen min of meer rationeel naar deze zaak te kijken...
En dat heeft ook niet zoveel met het overboord zetten van het hele asielbeleid te maken, dat is een ultiem zwaktebod van jouw kant. Excessen er uit halen door kleine aanpassingen te doen is echt iets anders...
pi_103864229
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2011 08:34 schreef du_ke het volgende:

Hoe realistisch vind jij het idee dat een jongen die hier van 9 tot 18+ is en goed is ingeburgerd duurzaam uitgezet wordt?
Dat vind ik zeer realistisch, omdat zodra we stellen dat bij een verblijf van zeg 8 jaar (waarom niet 7, 6, enz.) automatisch een verblijfsvergunning vertrekt zal worden, we de deur wagenwijd open zetten voor honderduizenden nieuwe Mauro's, waar niemand* behoefte aan heeft, ook die nieuwe Mauro's niet.

*op de mensenhandel na dan
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  woensdag 2 november 2011 @ 08:42:04 #182
42530 Jerruh
I'm rocking one leg!
pi_103864249
quote:
Ik denk dat er vooral veel mensen zijn die zich schamen om een hoop koude, bijna hatelijk overkomende, opmerkingen omtrend het hele gebeuren. Dingen als "op onze kosten', "stuur die neger nou eens terug', 'kan ie eindelijk eens opbokken'... Ik schrik daar van, dat het voor een aantal zo gemakkelijk is om een klein beetje inlevingsvermogen te negeren.

Regels of niet, wetten of niet: er valt veel te zeggen over het gebrek aan het menselijke aspect in deze zaak momenteel. Er wordt bijvoorbeeld gezegd: hij kon al jaren zien aankomen dat ie terug moest. Moest hij tijdens zijn 8-jarig verblijf in Nederland dan maar geen leven hebben? In de periode waarin je als kind ontzettend groeit, veel leert en je eigen omgeving steeds meer definieert, had ie geen vrienden moeten maken, niet naar school moeten gaan, niet moeten gaan voetballen, geen vriendin moeten hebben of iemand kunnen liefhebben omdat hij toch terug moet? Want dat is het hele eiereten: koud gezien had hij niet moeten integreren om de terug te kunnen naar angola want dan zou het sociaal gezien het minste impact hebben gehad, maar sociaal gezien is het een voorbeeldige situatie van iemand die zijn leven op een sterke en positieve manier heeft vormgegeven wat nu feitelijk de prullenbak in kan om opnieuw met die hele proceduren te beginnen. met dat laatste heb ik in combinatie met "is ie al opgebokt" en "angola is veilig" etc, enorme moeite.

Voor mij gaat deze zaak niet om of dit alles ineens de schuld is van de al bestaande regels en wetten (want er zitten aan alle kanten wel hypocriete oordelen), maar deze zaak legt mijns inziens vooral bloot hoe gemakkelijk het eigenlijk is om over het einde van een (sociaal) leven van een persoon te oordelen, zowel op politiek als op de maatschappelijke manier. In dat opzicht vind ik het eng als er een aantal zijn die keer op keer "regels zijn regels" roepen en hem als lijkt bijna persoonlijk op het vliegtuig willen zetten, omdat ik dan enorm het besef krijg hoe individueel de maatschappij dan eigenlijk is en het geen kont boeit wat voor invloed dit heeft op een ander in diezelfde maatschappij.

Ik wil hiermee niet zeggen dat iemand zich alles moet aantrekken van wat er gebeurt, maar ik wil hiermee alleen aangeven dat ik het niet kan bevatten dat er mensen zijn die er zoveel afstand van kunnen nemen dat ze vol overgave los kunnen gaan op deze zaak zonder enig besef van het menselijke aan zulke zaken.
put
your
clothes
on!
pi_103864303
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2011 08:40 schreef DS4 het volgende:

[..]

Dat vind ik zeer realistisch, omdat zodra we stellen dat bij een verblijf van zeg 8 jaar (waarom niet 7, 6, enz.) automatisch een verblijfsvergunning vertrekt zal worden, we de deur wagenwijd open zetten voor honderduizenden nieuwe Mauro's, waar niemand* behoefte aan heeft, ook die nieuwe Mauro's niet.

*op de mensenhandel na dan
Honderdduizenden zelfs :)? Dan is het hoog tijd dat we onze procedures aanpassen en veel sneller duidelijkheid geven en actie ondernemen.
Iets klopt er niet als iemand van 9 tot 18+ moet wachten op echte duidelijkheid... Dan moet de selectie aan de poort toch anders.

En zeer realistisch? Waarom lukt het dan niet? Want dat is de praktijk van alledag.
  woensdag 2 november 2011 @ 08:50:59 #184
327807 Mariposas
יה&#14
pi_103864386
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2011 08:34 schreef du_ke het volgende:

[..]

Het gaat mij niet om die jongen. Maar toch even de vraag. Hoe realistisch vind jij het idee dat een jongen die hier van 9 tot 18+ is en goed is ingeburgerd duurzaam uitgezet wordt? Nu moet je heel even uit je ideologie proberen te stappen en proberen min of meer rationeel naar deze zaak te kijken...

Vergeet niet dat Mauro al van het begin af aan in een onzekere positie heeft gezeten, sterker nog, alles wees er vanaf het begin op aan dat hij NIET zou kunnen blijven. De overheid heeft evenmin ooit de indruk gewekt dat hij zou kunnen blijven. Daarnaast, nadat de ABRvS in 2007 de uiteindelijke uitspraak deed, is hem en zijn pleegouders een traject gericht op uitzetting aangeboden. Dit hebben zij genegeerd en hem bewust nog 4 jaar illegaal in Nederland laten verblijven. Dat hij nu plots uit z'n nestje gerukt zou worden, is hun zelf aan te rekenen.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_103864398
quote:
15s.gif Op dinsdag 1 november 2011 21:53 schreef BansheeBoy het volgende:
We hebben ik weet niet hoeveel schuld en we lopen ons al een hele week druk te maken om een négertje zonder gelaatsuitdrukking of zonder échte emoties zo u wilt. :{

Laten ze menselijk zijn en deze boy in de armen sluiten. En ga over tot de orde van de dag. :{

Namasté. :{

:{²
Precies... al dit 'gezeur' kost klauwen met geld terwijl er hele andere zaken liggen die prioriteit verdienen. In mijn ogen word deze jongen dan ook gebruikt als afleidingsmanoeuvre door onze politieke elite.

Of het goed of slecht is, of het correct of niet correct is maakt niet zo heel erg veel uit. Laat die jongen hier maar blijven, de banken hebben we immers ook gered ondanks dat de spelregels dit niet toestonden. Wie wel of niet gered mag worden is sterk afhankelijk van de belangen die we er bij hebben.... we hebben een groot gebrek aan principes en moraal :{
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
pi_103864476
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2011 00:29 schreef thesiren.nl het volgende:
Hoeveel heeft het nu gekost 3 dagen 150 ministers 2de kamer debatteren. Ik vermoed dat mauro zelfs met een universitaire opleiding dat geld niet terugbrengt naar de maatschappij. Maar ondertussen valt Europa uit elkaar staat het hele stelsel op omvallen en daar hoor ik niks over. Gooi een munt op weet ik veel maar 3 dagen debatteren een partij congress er over laten gaan kom op.
Ministers zitten niet in de Tweede Kamer en we hebben er ook geen 150 van. Er zijn wel 150 kamerleden. Er is maar één minister inhoudelijk bij de zaak-Mauro betrekken en dat is minister Leers, die over immigratie gaat.

Verder is er niet drie dagen over het onderwerp gedebatteerd en ook niet door 150 man. Er is vorige week een debat geweest met de vaste kamercommissie (doorgaans 1 kamerlid per partij) in het bijzijn van de minister. Na afloop daarvan is er niet gestemd. Gisteren is er geen debat geweest, maar heeft de (voltallige) Tweede Kamer over de kwestie gestemd. Ook het CDA-partijcongres ging niet alleen over Mauro. Dat was slechts één van de vele resoluties waarover is gestemd.

Verder was er gisterenavond een uitgebreid kamerdebat over de Europese hulp aan Griekenland, zoals er al vele debatten over dat onderwerp zijn geweest. Moraal van dit verhaal: verdiep je in feiten voordat je onzin raaskalt.
pi_103864514
quote:

Dus.... als je ambitieus bent en de wereld wilt rondvaren ben je verwend?
I'll sing you a lullaby.
pi_103864515
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2011 08:51 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Precies... al dit 'gezeur' kost klauwen met geld terwijl er hele andere zaken liggen die prioriteit verdienen. In mijn ogen word deze jongen dan ook gebruikt als afleidingsmanoeuvre door onze politieke elite.

Of het goed of slecht is, of het correct of niet correct is maakt niet zo heel erg veel uit. Laat die jongen hier maar blijven, de banken hebben we immers ook gered ondanks dat de spelregels dit niet toestonden. Wie wel of niet gered mag worden is sterk afhankelijk van de belangen die we er bij hebben.... we hebben een groot gebrek aan principes en moraal :{
Eens Xenotje, eens.
pi_103864560
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2011 08:42 schreef Jerruh het volgende:

[..]

Ik denk dat er vooral veel mensen zijn die zich schamen om een hoop koude, bijna hatelijk overkomende, opmerkingen omtrend het hele gebeuren. Dingen als "op onze kosten', "stuur die neger nou eens terug', 'kan ie eindelijk eens opbokken'... Ik schrik daar van, dat het voor een aantal zo gemakkelijk is om een klein beetje inlevingsvermogen te negeren.

Regels of niet, wetten of niet: er valt veel te zeggen over het gebrek aan het menselijke aspect in deze zaak momenteel. Er wordt bijvoorbeeld gezegd: hij kon al jaren zien aankomen dat ie terug moest. Moest hij tijdens zijn 8-jarig verblijf in Nederland dan maar geen leven hebben? In de periode waarin je als kind ontzettend groeit, veel leert en je eigen omgeving steeds meer definieert, had ie geen vrienden moeten maken, niet naar school moeten gaan, niet moeten gaan voetballen, geen vriendin moeten hebben of iemand kunnen liefhebben omdat hij toch terug moet? Want dat is het hele eiereten: koud gezien had hij niet moeten integreren om de terug te kunnen naar angola want dan zou het sociaal gezien het minste impact hebben gehad, maar sociaal gezien is het een voorbeeldige situatie van iemand die zijn leven op een sterke en positieve manier heeft vormgegeven wat nu feitelijk de prullenbak in kan om opnieuw met die hele proceduren te beginnen. met dat laatste heb ik in combinatie met "is ie al opgebokt" en "angola is veilig" etc, enorme moeite.

Voor mij gaat deze zaak niet om of dit alles ineens de schuld is van de al bestaande regels en wetten (want er zitten aan alle kanten wel hypocriete oordelen), maar deze zaak legt mijns inziens vooral bloot hoe gemakkelijk het eigenlijk is om over het einde van een (sociaal) leven van een persoon te oordelen, zowel op politiek als op de maatschappelijke manier. In dat opzicht vind ik het eng als er een aantal zijn die keer op keer "regels zijn regels" roepen en hem als lijkt bijna persoonlijk op het vliegtuig willen zetten, omdat ik dan enorm het besef krijg hoe individueel de maatschappij dan eigenlijk is en het geen kont boeit wat voor invloed dit heeft op een ander in diezelfde maatschappij.

Ik wil hiermee niet zeggen dat iemand zich alles moet aantrekken van wat er gebeurt, maar ik wil hiermee alleen aangeven dat ik het niet kan bevatten dat er mensen zijn die er zoveel afstand van kunnen nemen dat ze vol overgave los kunnen gaan op deze zaak zonder enig besef van het menselijke aan zulke zaken.
Zeer goed beschreven. Zou zo in de krant kunnen staan.
Wat in het verleden ook maar is gebeurd, het gaat om nu. Als de ouders door bepaalde wegen hem langer konden laten blijven, dan is dat een fout van de den Haag/rechters.
pi_103864685
Helemaal eens met Jerruh!
pi_103864697
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2011 08:42 schreef Jerruh het volgende:

Regels of niet, wetten of niet: er valt veel te zeggen over het gebrek aan het menselijke aspect in deze zaak momenteel. Er wordt bijvoorbeeld gezegd: hij kon al jaren zien aankomen dat ie terug moest. Moest hij tijdens zijn 8-jarig verblijf in Nederland dan maar geen leven hebben? In de periode waarin je als kind ontzettend groeit, veel leert en je eigen omgeving steeds meer definieert,
Absoluut... een groot deel van het brein van deze persoon heeft zich gevormd naar de gang van zaken in de Nederlandse samenleving. Beter was het geweest om hem direct na aankomst terug te zetten op het vliegtuig richting Angola. Dit is feitelijk het punt waar het mis ging en waar de overheid had moeten ingrijpen.
Hoewel het tegen de gemaakte afspraken is vind ik dat je op grond van dit punt en vanuit een humaan standpunt de jongen mag blijven.
I'll sing you a lullaby.
pi_103864745
Het meest menselijke was inderdaad geweest om Mauro in 2003 gelijk op het vliegtuig te zetten. Het is dan ook de maatschappij te verwijten dat dit niet mogelijk was. Dit zijn dezelfde mensen die nu om het hardst roepen dat Mauro moet blijven want <insert Jerruh verhaal>. Als ze echt humaan optreden willen zien, dan pleiten ze gelijk voor de alle-grenzen-dicht methodiek, maar dat zie ik ze dus niet roepen.
  woensdag 2 november 2011 @ 09:24:07 #193
42530 Jerruh
I'm rocking one leg!
pi_103864975
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2011 09:11 schreef Scorpie het volgende:
Het meest menselijke was inderdaad geweest om Mauro in 2003 gelijk op het vliegtuig te zetten. Het is dan ook de maatschappij te verwijten dat dit niet mogelijk was. Dit zijn dezelfde mensen die nu om het hardst roepen dat Mauro moet blijven want <insert Jerruh verhaal>. Als ze echt humaan optreden willen zien, dan pleiten ze gelijk voor de alle-grenzen-dicht methodiek, maar dat zie ik ze dus niet roepen.
quote:
Hoho, ik heb met mijn tekst juist proberen niet te oordelen over wat waar fout is gegaan of de hele hype eromheen. Ik probeerde te zeggen dat het gemak waarmee er kan worden geoordeeld over het verloop van een leven me in negatieve zin opvalt en dat het oordeel nog makkelijker wordt gemaakt door het hele menselijke aspect van de hele zaak te negeren. Ik zie dit niet alleen nu bij Mauro terugkomen, maar ook op andere gebieden binnen de maatschappij en dat is waar ik een onaangenaam gevoel van krijg.
put
your
clothes
on!
  woensdag 2 november 2011 @ 09:27:06 #194
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_103865034
Scorpie is zijn menselijkheid al ergens bij zijn 24.000ste post verloren.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_103865044
quote:
Het meest menselijke was inderdaad geweest om Mauro in 2003 gelijk op het vliegtuig te zetten.
waar naar toe? Angola? en dan? de jongen had net zo goed wees kunnen zijn
pi_103865080
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2011 09:27 schreef Gattaca het volgende:

[..]

waar naar toe? Angola? en dan? de jongen had net zo goed wees kunnen zijn
Ehm nee hoor, het feit dat zijn moeder voor hem een betere toekomst zag in Nederland dan in Angola wil niet per definitie zeggen dat hij in Angola geen leven kan opbouwen natuurlijk.
pi_103865119
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2011 08:45 schreef du_ke het volgende:

Honderdduizenden zelfs :)? Dan is het hoog tijd dat we onze procedures aanpassen en veel sneller duidelijkheid geven en actie ondernemen.
Waarom heb je een procedure nodig voor 10 jarigen en jonger? Als die allemaal mogen blijven is het toch simpel: geboortebewijs, klaar.

quote:
Iets klopt er niet als iemand van 9 tot 18+ moet wachten op echte duidelijkheid... Dan moet de selectie aan de poort toch anders.
Mauro hoorde al snel genoeg dat hij niet mocht blijven. Vervolgens is hij in beroep gegaan, heeft dat ook deels succes opgeleverd, maar uiteindelijk heeft de ABRvS beslist dat hij niet mag blijven. Vervolgens mocht hij blijven tot zijn 18e, maar was gewoon duidelijk dat hij dan terug moest.

quote:
En zeer realistisch? Waarom lukt het dan niet? Want dat is de praktijk van alledag.
Het gebeurt wel, maar als jij andere cijfers hebt: kom er maar mee door.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_103865141
quote:
14s.gif Op woensdag 2 november 2011 09:29 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Ehm nee hoor, het feit dat zijn moeder voor hem een betere toekomst zag in Nederland dan in Angola wil niet per definitie zeggen dat hij in Angola geen leven kan opbouwen natuurlijk.
Hij had net zo goed geen ouders kunnen hebben, dat weet je namelijk niet als zo'n kind in 2003 op Schiphol landt. Dan zeg je echt dat het humaner is om hem als wees in Angola te laten opgroeien?
pi_103865156
quote:
6s.gif Op woensdag 2 november 2011 09:27 schreef Ringo het volgende:
Scorpie is zijn menselijkheid al ergens bij zijn 24.000ste post verloren.
Mwoah. Ik heb al eens gezegd dat ik het zou begrijpen als Mauro zou mogen blijven, maar ik blijf me verbazen over het feit dat het Generaal Pardon Dat Door De Linkse Kerk Als Eindoplossing Werd Aangedragen toch niet zo`n eindoplossing is voor schrijnende gevallen, en we daar helemaal niks over horen.
pi_103865220
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2011 09:31 schreef Gattaca het volgende:

[..]

Hij had net zo goed geen ouders kunnen hebben, dat weet je namelijk niet als zo'n kind in 2003 op Schiphol landt. Dan zeg je echt dat het humaner is om hem als wees in Angola te laten opgroeien?
Ach welnee, je doet net alsof zijn moeder hem verstoten heeft, maar dat klopt niet. Hij skypt gewoon elke week nog met zijn moeder, zijn zusjes en broertjes, en zijn tante in Rotterdam bezoekt hij ook frequent. Dat is natuurlijk evident bewijs dat ze voornamelijk gokten op een mooie toekomst voor Mauro met scholing e.d, zodat hij later het gezin zou kunnen onderhouden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')