greavy | maandag 10 oktober 2011 @ 16:33 | |
Welkom in alweer een nieuw deel van deze legendarische reeks. ![]() >> Algemeen In dit topic kun je terecht met al je vragen, opmerkingen, foto's en verslagen met betrekking tot het reizen met de trein. Voor algemene informatie over vervoersbedrijven, materieel, spoorlijnen, etc. verwijzen we je graag naar de betreffende categorie op Wikipedia. Een korte introductie van de vaste bezoekers, die je bij dezen alvast van harte welkom heten: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Nietszeggende TVP's en zwaaihandjes worden niet op prijs gesteld (daar is de knop "volg topic" voor), een leuke anekdote of foto is daarentegen altijd welkom. Regelmatig terugkerende vragen zijn hieronder beantwoord, lees dit dus goed door voordat je jouw vraag alsnog in dit topic plaatst. ![]() >> Vragen en opmerkingen over andersoortig railtransport In dit topic komt vooral het vervoer in reizigerstreinen aan bod, maar een goederentrein tussendoor is een leuke afwisseling. Over metro's en trammetjes doen we ook niet al te moeilijk, al zijn daar wel aparte topics voor aanwezig. >> Met de Studenten OV-Chipkaart in internationale (hogesnelheids-)treinen reizen Met je Studenten OV-Chipkaart mag je binnen Nederland gratis reizen in de Beneluxtrein (Amsterdam - Roosendaal) en de IC Berlijn (Schiphol - Hengelo). Voor de hogesnelheidstreinen ICE (Amsterdam - Arnhem) en Fyra (Amsterdam - Breda via de HSL-Zuid) moet een toeslag worden betaald. De toeslag voor ICE bedraagt 2 euro, de toeslagen voor Fyra zijn hier te vinden. Beide toeslagen zijn in de kaartautomaat op elk station te koop. In de Thalys is je Studenten OV-Chipkaart niet geldig. Voor algemene informatie over het reizen met je Studenten OV-Chipkaart kun je het beste op de website terecht. >> Reizen over de HSL-Zuid NS Hispeed rijdt ieder halfuur een pendeldienst tussen Amsterdam en Breda via de HSL-Zuid. De reistijd tussen Schiphol en Rotterdam bedraagt hierdoor nog maar 26 minuten en tussen Schiphol en Breda slechts 53 minuten. NS Hispeed voert deze dienst uit onder de naam Fyra. Voor Fyra dient, naast een gewoon kaartje, een toeslag aangeschaft te worden. Deze is verkrijgbaar in de kaartautomaat of kan je voor 10,- in de trein zelf aanschaffen. De tarieven voor Fyra zijn op deze pagina te vinden. Ook de Thalys rijdt over de HSL-Zuid. Tussen Amsterdam en Rotterdam wordt nog met een snelheid van 160km/h gereden, vlak na Rotterdam gaan alle remmen los en rijdt hij met 300km/h richting Antwerpen. Hierdoor duurt de reis van Amsterdam naar Parijs nog maar 3:18 uur. Een rit met Thalys is alleen mogelijk met een reservering, reserveren is drie maanden van tevoren mogelijk via o.a. NsHispeed of TGV-Europe. >> Reizen met Kruidvatkaartjes en andere (actie-)dagkaarten Dagkaarten zijn geldig op elk traject in Nederland, ongeacht het vervoersbedrijf dat er rijdt. Net als met een Studenten OV-Chipkaart, moet ook met een dagkaart voor ICE en Fyra een toeslag aangeschaft worden en mag er niet met Thalys gereisd worden. >> Afkortingen en treinserienummers Er komen in dit topic regelmatig afkortingen en treinserienummers langs, die voor de nieuwe bezoeker erg verwarrend kunnen zijn. De betekenis van een afkorting vind je hier, voor een treinserie kun je hier terecht. Voor informatie over Wijzigingsbladen wat betreft materieelinzet, LM-ritten, splitsen en combineren en dergelijke kan je op deze website terecht. >> Geldigheid Studenten OV-chipkaart, Voordeelurenkaart, etc. op feestdagen De feestdagen in 2011 zijn als volgt: Zaterdag 1 januari (nieuwjaarsdag), zondag 24 april (eerste paasdag), maandag 25 april (tweede paasdag), zaterdag 30 april (Koninginnedag), donderdag 5 mei (Bevrijdingsdag), donderdag 2 juni (Hemelvaartsdag), zondag 12 juni (eerste pinksterdag), maandag 13 juni (tweede pinksterdag), zondag 25 december (eerste kerstdag), maandag 26 december (tweede kerstdag). Bovenstaand rijtje is onder voorbehoud. Kijk bij twijfel altijd nog even op de website van IB-Groep. Wanneer je hier komt klagen dat je een boete hebt gekregen op een dag die hierboven niet staat vermeld, lachen we je uit. >> NS Dienstregeling 2011 Met ingang van Dienstregeling 2011 verschijnt het spoorboekje helaas niet meer op papier. NS biedt nu slechts losse pagina's aan als PDF. Deze zijn voor forummer greavy verzameld en hier te downloaden. >> Waarom rijdt die kuttrein zo langzaam? ![]() Misschien mag hij wel gewoon niet harder. Hier kun je precies zien hoe hard treinen waar mogen rijden ![]() >> Hoeveel kilometer heb ik met de trein gereden? Er zijn verschillende hulpmiddelen om te berekenen hoeveel kilometer je hebt afgelegd: • Blijbol. • De tariefeenhedenkaart van NS met bijbehornde detailkaarten voor grootstedelijke gebieden. • De planner van de NMBS voor België (gewoon doen alsof je een kaartje gaat kopen). • jizdenka internationaal (niet altijd even betrouwbaar). • Als joker ![]() ![]() >> Verhalen Er worden af en toe verhalen geschreven over oude stations, spoorlijnen of huidige werkzaamheden. De tot nu toe gemaakte verhalen staan hieronder; Hoek van Holland Haven - von_Preussen Kesteren - Dr_Flash Uithuizen - Socios Buitenpost - Peterselieman Newcastle Central Station - bork IJmondlijn - von_Preussen Harlingen Haven - Socios Harlingen (- Haven) - Greavy Werking van procesleiding van de treindienstleider (1) - ziggyziggyziggy Werking van procesleiding van de treindienstleider (2) - ziggyziggyziggy Station Hoek van Holland Haven, een stuk vergane glorie - Greavy Wat is een stop/door-schakeling en hoe werkt hij? - ziggyziggyziggy Hoe werkt VCVL? - ziggyziggyziggy >> Tripreports Hieronder staan een aantal interessante (foto)reportages die door diverse topic-diehards gemaakt zijn; Reis door België, met name op station Binche - Dr_Flash 6834 kilometer InterRail - Igen Vakantie in Oostenrijk - Dr_Flash Polen - Zug-Chef Eerste Klas door Nederland - Ireyon Zwitserland - sander89 De spoorlijn door Liechtenstein - SvMp Monaco - KapiteinT Koninklijke wachtkamers - Bork NVBS Excursie naar de bruinkoolmijnen - Dr_Flash Met Interrail door midden- en zuid-Europa - Ireyon InterRail naar Midden-, Zuid- en Zuidoost-Europa - Irritatie100 Treinen rond Basel - Dr_Flash Station Visé - KapiteinT InnoTrans 2010 - James1988 Onthulling 10 jaar ICE - Ireyon Reisje voor het goede doel - Greavy Treinen in Japen - Deel 1 - Igen Treinen in Japan - Deel 2 - Igen Berlijn - Zug-Chef Praag - Zug-Chef Wenen - Zug-Chef Budapest - Zug-Chef Dan nog een welgemeende waarschuwing voor ons allen treinenfotografen:
| ||
dennistd | maandag 10 oktober 2011 @ 16:33 | |
Nope, als je Hengelo kent: aan de Enschedese kant ligt een bundeltje van 3 sporen, waarvan de voorste van Syntus is. Op het tweede spoor staat ie. Kwestie van de sprinter pakken en je kunt hem platen door het open raam ![]() edit: spoor 23 dus volgens sporenplan | ||
greavy | maandag 10 oktober 2011 @ 16:37 | |
Klopt, spoor 2x moet het zijn. 23 kan dus best. | ||
#ANONIEM | maandag 10 oktober 2011 @ 16:48 | |
![]() DDZ bak op het emplacement van Hengelo. Gefilmd vanuit de trein, vervolgens er een screentje van gemaakt ![]() [ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 10-10-2011 17:29:14 ] | ||
James1988 | maandag 10 oktober 2011 @ 16:51 | |
Tegen dat het vrijdag is zal hij wel weg zijn, opnieuw naar Minden. Kwestie van een stickertje opnieuw plakken en gaan ![]() | ||
#ANONIEM | maandag 10 oktober 2011 @ 16:55 | |
Wat wordt er gedaan dan met de DDZ in Minden? klimaattest? [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 10-10-2011 16:56:50 ] | ||
b2py | maandag 10 oktober 2011 @ 16:56 | |
zekers ![]() | ||
SpeedyRich | maandag 10 oktober 2011 @ 17:07 | |
geen olie test ![]() | ||
Duvel | maandag 10 oktober 2011 @ 17:15 | |
Whaha! Intercity naar Den Haag was DD-AR! | ||
SpeedyRich | maandag 10 oktober 2011 @ 17:19 | |
jij snap waarschijnlijk niet wat ik bedoel aangezien er aardig wat DD-IRM zijn gestrand met olie in de luchtleidingen | ||
b2py | maandag 10 oktober 2011 @ 17:19 | |
Uit welke windstreek mocht deze komen? ![]() | ||
DenS | maandag 10 oktober 2011 @ 17:25 | |
Hengeloooo! | ||
kebabkever | maandag 10 oktober 2011 @ 17:30 | |
Waarom nog steeds geen middenarmsteun in de nieuwe DDZ. Als er iets irritant is, is het dat wel. VIRM heeft het ook al niet! | ||
b2py | maandag 10 oktober 2011 @ 17:32 | |
1 steun om op te leunen is niet genoeg? En je wilt ruzie met de passagier naast je omdat jullie allebei onwijs betaald hebben voor die leuning? ![]() | ||
Peterselieman | maandag 10 oktober 2011 @ 17:32 | |
omdat zo'n armsteun irritant is en alleen maar in de weg zit | ||
ZwartmetSuiker | maandag 10 oktober 2011 @ 17:34 | |
Daarom wegklappen. | ||
James1988 | maandag 10 oktober 2011 @ 17:44 | |
Ik zit in de Pimpel ![]() Van Amsterdam Zuid naar Schiphol ![]() | ||
b2py | maandag 10 oktober 2011 @ 17:44 | |
En met vertraging! | ||
greavy | maandag 10 oktober 2011 @ 17:46 | |
Ik vind het wel lekker in ICMm. Tafeltje uitklappen, laptop daarop. Je ellebogen op de leuning. | ||
James1988 | maandag 10 oktober 2011 @ 17:47 | |
Overstap op de Fyra naar Breda van 17:40 precies gehaald. Alleen zit die wel helemaal vol volgens mij, ik zit nu op een klapstoeltje ![]() | ||
#ANONIEM | maandag 10 oktober 2011 @ 17:48 | |
![]() | ||
b2py | maandag 10 oktober 2011 @ 17:49 | |
Net DDZ 1e klas ^^ | ||
Duvel | maandag 10 oktober 2011 @ 18:15 | |
Nee muts, ik reageerde helemaal niet op jou! | ||
James1988 | maandag 10 oktober 2011 @ 19:50 | |
En hoe denken jullie dat het komende winter zal gaan op het spoor? Hebben jullie er vertrouwen in? | ||
Surveillance-Fiets | maandag 10 oktober 2011 @ 19:51 | |
Nee. Geen enkel... | ||
Peterselieman | maandag 10 oktober 2011 @ 19:52 | |
Een beetje meer dan in de afgelopen jaren, maar het is eerst zien, dan geloven | ||
James1988 | maandag 10 oktober 2011 @ 19:53 | |
Ik heb er beperkt vertrouwen in. Ik denk dat de infrastructuur en treinen wel redelijk zullen gaan (wel problemen, maar niet zoals afgelopen 2 jaar) maar dat de informatievoorziening en communicatie weer dramatisch zal zijn. Dit jaar gaan er in ieder geval diesellocomotieven klaarstaan op een paar knooppunten (Amsterdam, Rotterdam, Eindhoven, Zwolle), dat scheelt hopelijk iets bij eventuele problemen. En we krijgen plaszakken ![]() | ||
b2py | maandag 10 oktober 2011 @ 20:00 | |
Ik vermoed dat de winter pas toeslaat na de jaarwisseling. Hierdoor is men misschien minder alert, verder heeft het OCCR waarschijnlijk geleerd van afgelopen jaar. Wat ze overigens niet moeten doen is de dienstregeling op de schop gooien en dat de volgende blijkt dat er 5 vlokken sneeuw vallen.. Gedeeltelijk knippen zoals vorig/dit jaar is wel een oplossing ![]() | ||
Crientj | maandag 10 oktober 2011 @ 20:05 | |
HA Dus toch. Ik zei t gister nog tegen Dennis, maar die wilde t niet geloven ![]() | ||
Frozen-assassin | maandag 10 oktober 2011 @ 20:10 | |
Ik hoop maar dat het geen rampwinter wordt.. Ik moet immers toch naar school kunnen gaan, daarvoor ben ik in principe afhankelijk van NS. Rijden ze niet, dan ga ik niet.. Dus ik hoop dat ze hun lesje hebben geleerd van de afgelopen jaren.. | ||
Ireyon | maandag 10 oktober 2011 @ 20:10 | |
Als je door een man geloofd wilt worden, zul je toch eerst een penis moeten groeien. | ||
Crientj | maandag 10 oktober 2011 @ 20:34 | |
![]() Maar hey, ginger met bleke huid, welke kerel valt daar niet op? | ||
Guppy | maandag 10 oktober 2011 @ 20:40 | |
Bij een shirtje met meer inkijk luisteren ze alleen naar m'n twee ladies ![]() | ||
greavy | maandag 10 oktober 2011 @ 20:46 | |
Nou, leg uit. Welke diesellocomotieven? En bron? De 6400'den dan DB Schenker, V100 van RRF? Denk je dat echt? Wil je daar continu een Mcn voor beschikbaar houden? Wie gaat dat betalen? Hoe wil jij ze slepen? Met een koppelboom (mag niet met reizigers erin, is bij het meeste materieel niet meer toegelaten/beschikbaar). Een koppelwagen? Zijn er genoeg koppelwagens? Tevens de regels schrijven al voor dat zodra een trein gestrand is, en de mogelijkheid van welke andere vervoerder dan ook om de gestrande trein weg te slepen er is, moet dat. Ja, de loco's van goederenvervoerders kunnen echt geen reizigersmaterieel slepen zonder koppelwagen/koppelboom hoor. | ||
b2py | maandag 10 oktober 2011 @ 20:51 | |
Die ene die op de rails staat, jwt | ||
James1988 | maandag 10 oktober 2011 @ 20:54 | |
Zozozo, je hoeft niet zo te happen hoor. ![]() Er was net een item bij het RTL Nieuws over, daar werd dat genoemd. Ter illustratie werden 4 6400-locs op een kaart getoond ![]() | ||
b2py | maandag 10 oktober 2011 @ 20:55 | |
En ik kan me niet indenken dat een reiziger het erg vindt voortgesleept te worden door een 6400. Waarom mag het eigenlijk niet? | ||
Ireyon | maandag 10 oktober 2011 @ 20:59 | |
Ik hoop deze: | ||
James1988 | maandag 10 oktober 2011 @ 21:00 | |
Daar issie weer ![]() | ||
Peterselieman | maandag 10 oktober 2011 @ 21:07 | |
Daar kunnen wij niets aan doen ![]() | ||
lyolyrc | maandag 10 oktober 2011 @ 21:31 | |
In het filmpje hadden ze het alleen over het wegslepen van gestrande treinen. Er werd niet gezegd dat het om een volle trein ging. En als er dan een trein strandt, dan zal die hoe dan ook afgesleept moeten worden, want routes blokkeren zorgt sowieso voor vertragingen. | ||
Peterselieman | maandag 10 oktober 2011 @ 21:38 | |
Gevalletje oeps: de reden dat het DDM-1 momenteel nog niet rijdt is dat de machinisten eerst herinstructie moeten hebben voor ze er op mogen rijden. | ||
V2 | maandag 10 oktober 2011 @ 21:40 | |
Hebben ze dat DDM-1 mat al nodig dan? Dat was toch alleen voor als het mis ging straks in de winter? | ||
Duvel | maandag 10 oktober 2011 @ 21:41 | |
Oh geweldig, er liep op een ander forum een enorme discussie over, tot en met een machinist die hoog van de toren blies dat ie toch zelf wel wist hoe het zat. ![]() | ||
ZwartmetSuiker | maandag 10 oktober 2011 @ 21:41 | |
Hoeveel is er dan veranderd joh? | ||
Duvel | maandag 10 oktober 2011 @ 21:43 | |
1800 voor een 1700 verwisseld. Iedere machinist kent de 1700, maar met DDM1 zijn er wat andere procedures (qua ATB en zo), en dat moet officieel worden opgefrist. | ||
Peterselieman | maandag 10 oktober 2011 @ 21:44 | |
Je moet als machinist eens in de zoveel jaar herinstructie hebben op materieel en bij DDM-1 was dat kennelijk al even geleden. | ||
greavy | maandag 10 oktober 2011 @ 21:50 | |
Niet geloven wat de media zegt. Een diesellocomotief bij de media is al snel een willekeurige diesellok, ook al komt hij uit Oostenrijk ... Heb even wat rondvraag gedaan. NSR gaat géén extra diesellcomotieven ergens neerzetten. | ||
greavy | maandag 10 oktober 2011 @ 21:52 | |
Herinstructie moest sowieso vanwege de 1700 loc die er nu aan hangt. Niet dat er dan veel veranderd, maar het geheel moet heer geherinstructueerd worden. Mcn'en Amsterdam/Enkhuizen hadden hun bevoegdheden nog met de 1800 loc. | ||
ZwartmetSuiker | maandag 10 oktober 2011 @ 21:53 | |
Ah zodoende. | ||
greavy | maandag 10 oktober 2011 @ 21:56 | |
Ja, zou nu al in de spitstrein Amsterdam-Enkhuizen moeten rijden. Hoeveel slagen weet ik zo ff niet, 1 of 2 stammetjes ging het om. Elke stam roulerend in omloop, zodat alles regelmatig blijft rijden en zo ingezet kan worden. | ||
James1988 | maandag 10 oktober 2011 @ 22:14 | |
Het item ging over ProRail ![]() | ||
greavy | maandag 10 oktober 2011 @ 22:18 | |
Ja, oké. Maar geloof me, ProRail gaat geen extra locomotieven klaar zetten. Ja, wanneer er iets gestrand is word er een loc opgeroepen. Die staat niet 24/7 paraat. | ||
James1988 | maandag 10 oktober 2011 @ 22:23 | |
Daar heb je waarschijnlijk gelijk in, ProRail kennende ![]() | ||
greavy | maandag 10 oktober 2011 @ 22:26 | |
Anders word ProRail snel arm. Rekenen dat een machinist gauw 50 tot 100 euro per uur kost. Dan krijg je de diesel nog, want de loc moet continu opgestart zijn. Zo niet, zit je met het probleem dat het opstarten errug lang duurt. Voorbeeld: Class66 is 45 tot 60 minuten bezig, G2000 minimaal 30 minuten. Een Elok 189'er staat eerst nog een half uur lucht te vullen enz... Bovenstaande is bij normale temperaturen. Bij koude temperaturen kost het meer tijd. Per dag zal het ProRail per locomotief + bemanning dus gauw 5.000 euro of meer gaan kosten. Want de vervoerder wil ook nog geld voor het beschikbaar stellen van de lok, etc etc etc | ||
Duvel | maandag 10 oktober 2011 @ 22:29 | |
Een 6400 heeft een hulpdiesel, dat helpt wel hoor. | ||
Surveillance-Fiets | maandag 10 oktober 2011 @ 22:30 | |
wat kost het om mensen hun kaartjes terug te betalen bij vertraging? | ||
greavy | maandag 10 oktober 2011 @ 22:30 | |
Dat wist ik niet. Dan scheelt het wel tijd ja. Maar alsnog, als je met -5 een koude 6400 wil opstarten, ben je echt niet snel weg hoor. | ||
James1988 | maandag 10 oktober 2011 @ 22:30 | |
Een 189'er ga je sowieso niet achter de hand houden als er een risico bestaat dat de bovenleiding knapt of een onderstation ermee kapt. Dan is dat nog steeds nutteloos, zegmaar. | ||
greavy | maandag 10 oktober 2011 @ 22:31 | |
ProRail niks, tenzij NSR deze declaratie weer kan verhalen op ProRail. NSR zal zich dan ook op overmacht kunnen beroepen in aantal gevallen. | ||
greavy | maandag 10 oktober 2011 @ 22:31 | |
Dat snap ik, maar het was ook alleen maar een voorbeeld ![]() | ||
Peterselieman | maandag 10 oktober 2011 @ 22:31 | |
Daarom moet je het spul ook warm houden en daar heb je geen grote krachtbron voor nodig als je het goed doet. | ||
greavy | maandag 10 oktober 2011 @ 22:33 | |
Klopt. Stationair draaien laten is voldoende. Doet DBS elk weekend in Amersfoort al met 2-3 6400'den. Staan daar het hele weekend stationair te draaien. Maar ook dat kost geld. | ||
ReisT | maandag 10 oktober 2011 @ 23:08 | |
Ik bedenk me net, het is vandaag precies 1 jaar geleden dat NS oefende met de nooddienstregeling voor het winterweer. Die vervolgens nooit in de praktijk gebruikt is (als ik die ene dag in juni niet meetel) omdat de sneeuw te onverwacht kwam. Gaan ze daar nog iets mee doen komende winter? | ||
Fixers | dinsdag 11 oktober 2011 @ 00:18 | |
Ik neem berichten in de media met een korreltje zou hoor. Maar op RTL Nieuws werd juist expliciet gezegd dat dat wél gaat gebeuren. | ||
Duvel | dinsdag 11 oktober 2011 @ 08:12 | |
Dat. Is. De. Hulpdiesel. Die houdt het koelwater warm, zodat je geen koude start hebt. | ||
Duvel | dinsdag 11 oktober 2011 @ 08:13 | |
Onderstations zijn geen risico bij kou. | ||
ZwartmetSuiker | dinsdag 11 oktober 2011 @ 08:30 | |
De directrice van ProRail wilt het spoornetwerk versimpelen. Dit betekent dus de ondergang van veel historische fabriekslijntjes. Ik vind dat toch jammer. | ||
Duvel | dinsdag 11 oktober 2011 @ 08:32 | |
Ik vind hun wijze van redeneren al simpel genoeg, blijf met je poten van ons spoor af. | ||
ZwartmetSuiker | dinsdag 11 oktober 2011 @ 08:45 | |
Hoe bedoel je? | ||
Duvel | dinsdag 11 oktober 2011 @ 08:47 | |
Ze zijn te simpel. | ||
Duvel | dinsdag 11 oktober 2011 @ 08:47 | |
En als je dit niet snapt: jij ook. | ||
greavy | dinsdag 11 oktober 2011 @ 09:00 | |
Lijntjes die nog gebruikt worden gaan niet dicht. Niet-gebruikte lijntjes gaan wel dicht, natuurlijk. | ||
Ireyon | dinsdag 11 oktober 2011 @ 09:07 | |
Kom er net achter dat ik zondag ben vergeten uit te checken, ffuuu ![]() ![]() | ||
Duvel | dinsdag 11 oktober 2011 @ 09:11 | |
Dat zal je leren. | ||
James1988 | dinsdag 11 oktober 2011 @ 09:11 | |
Technische storing op Schiphol: kaartautomaten en OV-chipkaartpaaltjes plat ![]() | ||
greavy | dinsdag 11 oktober 2011 @ 09:32 | |
Defecte bovenleiding te Breukelen. Prognose: onbekend | ||
Duvel | dinsdag 11 oktober 2011 @ 09:42 | |
Alleen effect op de stoptreinen, volgens TT en AV. | ||
greavy | dinsdag 11 oktober 2011 @ 10:02 | |
Ik dacht dat de IC's via Hilversum werden omgeleid. Blijkt toch niet zo te zijn. | ||
Doc__Zenith | dinsdag 11 oktober 2011 @ 10:53 | |
Bij ProRail: Heel het plan van de nooddienstregeling (ADVD) is weggegooid, samen met alle uren die erin gestoken zijn. Dit jaar schijnt men weer opnieuw te zijn begonnen (inclusief praktijktesten waar geen hond last van heeft gehad), zonder ook maar gekeken te hebben naar dingen uit het verleden. Veel dingen als draaiboeken worden opnieuw gemaakt, praktisch hetzelfde... | ||
ZwartmetSuiker | dinsdag 11 oktober 2011 @ 11:36 | |
Kerntransport. Er gaat weer een kerntrein rijden. | ||
Ireyon | dinsdag 11 oktober 2011 @ 11:40 | |
Toch zonde dat men niet gewoon over die Greenpeace-kneuzen heen rijdt wanneer ze zich weer aan de rails vastbinden. | ||
greavy | dinsdag 11 oktober 2011 @ 11:44 | |
En ik durf al garanties te geven dat straks weer de trein strand. De vorige keer hadden Greanpeace knaken zich aan de rails geketend tussen Roosendaal en Essen, en tussen Roosendaal en Goes ... | ||
ZwartmetSuiker | dinsdag 11 oktober 2011 @ 11:44 | |
Greenpeace heeft al aangegeven bij een overgang bij Goes te gaan staan. | ||
Duvel | dinsdag 11 oktober 2011 @ 11:51 | |
Stoere jongen hoor. | ||
Peterselieman | dinsdag 11 oktober 2011 @ 11:57 | |
Rekening sturen voor het verstoren van het treinverkeer. Moeten ze bij koperdieven als ze die pakken ook doen. Kost hun zo tienduizend euro. | ||
ZwartmetSuiker | dinsdag 11 oktober 2011 @ 11:58 | |
Ja dat lijkt mij ook niet meer dan terecht. Die vertraging kost gewoon bakken met geld. | ||
James1988 | dinsdag 11 oktober 2011 @ 12:00 | |
Koperdieven die gepakt worden krijgen ook een rekening hoor. ProRail berekent de schade door, het is aan de vervoerders om hún schade door te berekenen (door opgeheven treinen e.d.). Pasgeleden nog is een koperdief een schadevergoeding van ¤ 5.000 aan ProRail opgelegd, naast andere straf. | ||
Ireyon | dinsdag 11 oktober 2011 @ 12:00 | |
Dan raken ze slechts een hand kwijt hoor ![]() | ||
greavy | dinsdag 11 oktober 2011 @ 12:03 | |
Koperdieven krijgen een boete van minimaal 5.000 euro, plus een bijhorende straf (extra geldboete of dergelijke). Bij NSR krijgen graffiti spuiters een boete van meestal > 20.000 euro als ze gepakt worden. | ||
Peterselieman | dinsdag 11 oktober 2011 @ 12:04 | |
Ah, je hoort er weinig over, maar het is meer dan terecht natuurlijk. Nu moeten ze bij koperdiefstal nog zorgen dat de vervoerders ook een onderbouwde claim indienen. | ||
ZwartmetSuiker | dinsdag 11 oktober 2011 @ 12:04 | |
Serieus, zoveel? ¤20.000,-?! | ||
blup | dinsdag 11 oktober 2011 @ 12:07 | |
Iemand nog een sik voor in zn achtertuin? http://link.marktplaats.nl/481303508 | ||
greavy | dinsdag 11 oktober 2011 @ 12:09 | |
Zeker. Heb laatst nog met een beveiligingsbedrijf gesproken, die wekelijks op beruchte plaatsen in de bosjes liggen met een hond, te wachten op spuiters. Zo'n bedrijf krijgt dan ook 900 euro van NS per gepakte spuiter, en ze worden uiteraard nog eens normaal betaald. Als de persoon gepakt is, zonder graffiti op de trein, maar wel bussen bij zich heeft, spuiten hun er vaak een beetje op de trein. Anders loopt die graffitispuiter met 90 euro weg, nu met 20.000 of meer. | ||
Ireyon | dinsdag 11 oktober 2011 @ 12:09 | |
Duur grapje hoor, het verwijderen en vooral het niet kunnen inzetten van het treinstel. | ||
Duvel | dinsdag 11 oktober 2011 @ 12:18 | |
Bullshit, we kennen in dit land geen lijfstraffen. En wat jij nutteloze, wereldvreemde mafkezen vindt, zijn voor een ander heldhaftige activisten voor de goede zaak. | ||
Peterselieman | dinsdag 11 oktober 2011 @ 12:18 | |
Dat laatste is een naaistreek en zou niet moeten mogen. | ||
Duvel | dinsdag 11 oktober 2011 @ 12:18 | |
20000 euro boete voor de beveiliger. ![]() | ||
Peterselieman | dinsdag 11 oktober 2011 @ 12:19 | |
Nee sorry, de ruimte is net opgevuld door iets anders, dus heb er tijdelijk geen plek voor. Ook niet in de driedubbele garage hier. | ||
SpeedyRich | dinsdag 11 oktober 2011 @ 12:21 | |
Wat verbruikt ie ? | ||
greavy | dinsdag 11 oktober 2011 @ 12:21 | |
1:1, met geluk 1:2 | ||
greavy | dinsdag 11 oktober 2011 @ 12:22 | |
Nee, maar verzenden is wel mogelijk. Ff PostNL bellen voor transport van 21 ton ![]() | ||
ZwartmetSuiker | dinsdag 11 oktober 2011 @ 12:23 | |
Ja ik begrijp het, zeker met de uitleg van greavy erbij. Volkomen terecht overigens, maar het is een hoog bedrag. | ||
greavy | dinsdag 11 oktober 2011 @ 12:25 | |
Wil jij iemand ongestraft voor deze daad weg moeten laten komen? Ik vind het meer dan terecht. Lekker beboeten, zij leren het sneller af met 20k boete dan 90 euro. | ||
ZwartmetSuiker | dinsdag 11 oktober 2011 @ 12:30 | |
Iemand die met een geladen pistool naar iemand toesluipt is ook iets van plan. | ||
Duvel | dinsdag 11 oktober 2011 @ 12:33 | |
Yep, maar dan accepteer je het ook niet dat de politie om de boel af te maken op het potentiële slachtoffer schiet om de potentiële dader erbij te naaien. | ||
ZwartmetSuiker | dinsdag 11 oktober 2011 @ 12:37 | |
Nee tuurlijk niet maar wat mijn punt is, is dat de aanzet ertoe ook wel zwaarder mag worden bestraft. Er is uiteraard amper tot geen schade maar er moet wel gestraft worden. | ||
Peterselieman | dinsdag 11 oktober 2011 @ 12:37 | |
Het is simpel. Hij of zij heeft op het moment van betrappen nog niets gedaan. Het enige wat je juridisch gezien mag doen is het afpakken van de bussen en diegene beboeten voor het aanwezig zijn op verboden terrein. Het voor iemand iets op de trein spuiten en dan diegene er bij naaien kan gewoon niet. Het is net als dat jij met een groot voorwerp over straat loopt, iemand anders pakt het af, gooit er een ruit mee in en gaat dan jou als dader aanwijzen. Zoiets hoort gewoon niet. | ||
James1988 | dinsdag 11 oktober 2011 @ 12:37 | |
"Zelf afhalen" ![]() | ||
greavy | dinsdag 11 oktober 2011 @ 12:42 | |
Ff met een Fiat Panda+aanhanger erheen ![]() | ||
greavy | dinsdag 11 oktober 2011 @ 12:43 | |
Het hoort misschien niet, maar het is wel de manier bij problemen. Als het maar even kan word er gewacht met ingrijpen tot er iets op de trein staat. | ||
Ireyon | dinsdag 11 oktober 2011 @ 12:45 | |
Wanneer je een indringer in huis betrapt en hem een blauw oog slaat, zal de agent ook verklaren dat de indringer van de trap is gevallen of tegen een deur geknald, zodat-ie jou niet kan aanklagen voor mishandeling. Vind je 't dan ook oneerlijk dat die gast erbij is genaaid? | ||
Duvel | dinsdag 11 oktober 2011 @ 12:48 | |
Draai het om: wat zou je ervan vinden als jij er het slachtoffer van zou worden? | ||
Peterselieman | dinsdag 11 oktober 2011 @ 12:49 | |
Dat is juridisch gezien een hele andere situatie, omdat het hier specifiek gaat om het vernielen van andermans eigendommen waarbij een handje geholpen wordt. | ||
Ireyon | dinsdag 11 oktober 2011 @ 12:55 | |
Het ging me meer om het 'medelijden hebben' (oneerlijk.. genaaid) met iemand die overduidelijk kwaad in de zin heeft. Ik kan het me heel moeilijk voorstellen aangezien ik er vrij zeker van ben dat ik nooit graffiti zal spuiten of ergens ga inbreken, maar waarschijnlijk iets in de zin van "Oh, die kerel beschermt z'n huis/eigendommen/vrouw en kinderen en nu is mijn gezicht naar de klote. En terecht". Je recht op rechtvaardigheid verlies je wat mij betreft wanneer je er overduidelijk in den beginne zelf weinig waarde aan hecht. | ||
Duvel | dinsdag 11 oktober 2011 @ 13:01 | |
Het gaat niet om je blauwe oog, het gaat erom dat je erbij genaaid wordt. | ||
ZwartmetSuiker | dinsdag 11 oktober 2011 @ 13:04 | |
Gezien de huidige regels wordt je er wel bijgenaaid ja. De regels zijn derhalve ook niet optimaal, aangezien het slachtoffer vaker de sjaak is dan de overvaller | ||
Yreal | dinsdag 11 oktober 2011 @ 13:09 | |
Over die kerntrein waar is kernafval veiliger, in de buitenlucht of een kerncentralen ? | ||
Ireyon | dinsdag 11 oktober 2011 @ 13:09 | |
Zie de laatste zin. Ik vind het een prima maatregel om zulke personen duidelijk te maken dat ze niet zo makkelijk met hun overtredingen/misdaden weg kunnen komen in de vorm van een lage boete of het ontvangen van een schadevergoeding. | ||
greavy | dinsdag 11 oktober 2011 @ 14:26 | |
Het DDZ-rijtuig zou vanochtend de grens overgaan. ZOU. De 6418 van DBS kwam in Hengelo, had er wat mee gesleept, is los naar de tankplaat gereden, getankt, maar is toen weer naar Almelo gegaan, en staat daar helemaal plat. Het DDZ-rijtuig staat nog in Hengelo... Oorzaak: Wederom geweigerd in Duitsland Oh. En Syntus maakte er weer een bende van in de achterhoek. Twee Linten reden Winterswijk->Arnhem. Het achterste stelletje had nog maar 1 motor die draaide, het voorste had een stationair draaiende motor en een normaal draaiende... Uiteindelijk is het te Zevenaar gesplitst, en is het voorste stelletje doorgereden. Te Doetinchem al +20, te Zevenaar +30. Arnhem was met +70. Zevenaar-Arnhem met 40 km/h, de rest met 60 km/h... En nog eens 3 DM90'jes te Doetinchem defect. [ Bericht 44% gewijzigd door greavy op 11-10-2011 14:33:50 ] | ||
SpeedyRich | dinsdag 11 oktober 2011 @ 14:31 | |
Maar je kan die boete wel hoger maken bijv: ben je onbevoegd op spoorterrein aanwezig met spuitbussen kost u dat zonder nog maar 1 actie gedaan te hebben ong 35000 Euro exc. Heb je daar integgen nog wat treinen beklad worden die kosten om het schoon te maken plus de beveiliging er nog bij opgeteld... | ||
greavy | dinsdag 11 oktober 2011 @ 14:36 | |
Werkzaamheden rondom Den Bosch Zaterdag 22 oktober en zondag 23 oktober 2011 De eerste periode van werkzaamheden start in het weekend van 22 en 23 oktober. Er rijden in dit weekend geen treinen tussen ’s-Hertogenbosch en Oss. Bovendien zijn er tussen 's-Hertogenbosch en Geldermalsen werkzaamheden waardoor er ook op dat traject geen treinen kunnen rijden. We zetten op beide trajecten bussen in waarin u met een geldig NS vervoerbewijs kunt reizen. Uw extra reistijd varieert van 30 tot 60 minuten. Advies: Tilburg/Eindhoven - Utrecht Centraal/Schiphol/Amsterdam Centraal. Reis dan via Rotterdam Centraal en stap daar over. 's-Hertogenbosch - Utrecht Centraal in de nacht van 22 op 23 oktober. Neem de rechtstreekse NS Nachtbus i.p.v. de Nachttrein. 's-Hertogenbosch - Oss. Neem dan de NS-stopbus (stopt op alle tussengelegen stations) of de NS-Snelbus (rechtstreekse verbinding). 's-Hertogenbosch - Geldermalsen. Er rijden NS-stopbussen (stoppen ook in Zaltbommel) en NS-Snelbussen (rechtstreekse verbinding). Tussen Geldermalsen en Utrecht-Amsterdam/Schiphol rijden 4 intercity's en 4 sprinters per uur. Maandag 24 oktober tot en met zondag 30 oktober Van maandag 24 t/m zondag 30 oktober Er rijden in deze periode geen treinen maar NS-bussen tussen 's-Hertogenbosch en Oss. Uw extra reistijd varieert van 30 en 60 minuten. Zie onze reisadviezen hieronder of klik hier voor een situatieschets. Reist u tussen 's-Hertogenbosch en Arnhem, dan adviseren wij u om om te reizen via Utrecht Centraal en daar over te stappen tussen 's-Hertogenbosch en Oss, neem dan de NS-stopbus (stopt op alle tussengelegen stations) of de NS-Snelbus (rechtstreekse verbinding) | ||
SpeedyRich | dinsdag 11 oktober 2011 @ 14:37 | |
Nog een reactie op de wegsleep locs Volgens mij heeft NS aardig wat 18/1700 locs staan die wel dienstvaardig zijn maar niet gebruikt worden. Zou men niet deze gewoon standby laten staan (Dus panto's omhoog, luchtpompen aan, verwarming aan enz). Zodat bij een defecte treinen er een NS mcn gelijk op het bok kan springen en weg rijden. Buiten de elektrische lijnen een paar diesels die op depotvoeding of hulpmotor staan. Tevens zou ik als NS een 5 - 10 18/1700'en ombouwen naar 1,5 kV=/25 kV~ (ook ATB en ERMTS). Zodat ze ook op de HSL (en BetuweRoute) kunnen wegslepen | ||
Ireyon | dinsdag 11 oktober 2011 @ 14:38 | |
Voorbereiding voor die nieuwe brug bij de aansluiting? | ||
ZwartmetSuiker | dinsdag 11 oktober 2011 @ 14:46 | |
Hahah lekker bezig zeg ![]() Wat gaat de DDZ in Germanië doen, klimaattest? | ||
greavy | dinsdag 11 oktober 2011 @ 14:49 | |
Gaat naar Minden voor testen (is eerder hier ook al gemeld) | ||
James1988 | dinsdag 11 oktober 2011 @ 15:34 | |
ProRail verbetert spoor met spectaculaire trein (1,2 km!)Dat is nog niet zo'n slecht idee, er staat genoeg 1700 op de Dijksgracht bijvoorbeeld Dat zie ik niet gebeuren, want je moet de elektronica ergens kwijt kunnen, en zo'n grootschalige aanpassing bij een loc die halverwege/driekwart z'n economische levensduur is is dat de investering niet waard. Dan is het financieel interessanter om een BR186, BR189, Vectron of Prima 2 te leasen die dat allemaal standaard al kan. | ||
greavy | dinsdag 11 oktober 2011 @ 15:39 | |
![]() ![]() | ||
SpeedyRich | dinsdag 11 oktober 2011 @ 15:42 | |
Geinig Precies wat bedoel De NS 1700 kan 180 km/u als max snelheid aan houden onder 1500 V= . Ten 2e zijn het sterke locs. Ik ken maar weinig locs die meer vermogen hebben onder 1500 V=. En we hebben er genoeg. Tevens is de loc serie bekent onder mcn. Als grootste voordeel zou men de 186 serie niet meer hoeven leasen als NS er genoeg ombouwt. Maar als men het toch niet doet zou wel voorstellen aan de NS om dan nieuwe locs te kopen. Al zijn het er maar 10 [ Bericht 0% gewijzigd door SpeedyRich op 11-10-2011 15:48:53 ] | ||
Aladin | dinsdag 11 oktober 2011 @ 15:44 | |
zo'n plaszak lijkt me ook wel handig in de auto als er wat langdurig oponthoud is of in de tent als het regent maar waar ze te koop zijn? | ||
Aladin | dinsdag 11 oktober 2011 @ 15:46 | |
owh het ging helemaal niet meer over plaszakken zie ik... nou vooruit, je hebt een mooie plaats vrij vooraan bij een optreden en even weggaan ben je uren zoet om terug te worstelen. plaszak een optie? achterzak van de buurman kan ook, het regent toch altijd bij die evenementen | ||
greavy | dinsdag 11 oktober 2011 @ 15:48 | |
Google is je vriend. http://www.careplusshop.e(...)-john-plaszak/21787/ | ||
James1988 | dinsdag 11 oktober 2011 @ 15:50 | |
Correct, al is de 1800-serie in slechtere staat dan de 1700. De 1800 is ook bijna 10 jaar ouder. NS wil juist van alle getrokken treinen af, dat zie je ook wel aan de orders: de laatste rijtuigen die NS heeft gekocht (ICK) zijn binnen een paar jaar aan de kant gegaan en gaan niet meer van hun plek komen, behalve om naar de sloper te gaan. De nieuwste treinen zijn allemaal treinstellen: VIRM, SLT, DM'90, just to name a few. Bij de ombouw van DD-AR naar DDZ gaan de 1700-locomotieven die de tractie verzorgen ook verdwijnen, de motorwagens (mDDM) gaan dit overnemen. Over 10 jaar is er naar alle waarschijnlijkheid geen gewone loc in reizigersdienst meer te vinden: V250 spoort naar Brussel, ICx spoort naar Berlijn, Thalys naar Parijs en ICE naar Düsseldorf. Het ICRm is dan afgeschreven*, DDZ neemt de plaats van die rijtuigen dan in. * Het ICRm wat over een tijd terugkomt van de Fyra kan waarschijnlijk zelfs meteen de shredder in. | ||
Peterselieman | dinsdag 11 oktober 2011 @ 16:00 | |
Over dat filmpje gesproken: de 6702 staat nu troosteloos alleen op Rotterdam Feijenoord | ||
Duvel | dinsdag 11 oktober 2011 @ 16:11 | |
Ga je gang, NS zit in Utrecht, zie de telefoongids of de site. | ||
Dr_Flash | dinsdag 11 oktober 2011 @ 16:14 | |
"Ja goeiedag, met SpeedyRich. Laat je niet misleiden door mijn naam hoor, maarreh, loccie kopuh?" ![]() | ||
SpeedyRich | dinsdag 11 oktober 2011 @ 16:46 | |
![]() | ||
ReisT | dinsdag 11 oktober 2011 @ 17:03 | |
Nee, dit is voor een ander project. Voorbereiding voor de bouw van de brug over de toekomstige omgeleide Zuid-Willemsvaart (ze gaan eerste een brug bouwen en dan daar het nieuwe kanaal onderdoor graven). Die brug komt halverwege Den Bosch Oost en Rosmalen. | ||
James1988 | dinsdag 11 oktober 2011 @ 18:25 | |
Handig trouwens: vandaag is de laatste dag dat mijn Altijd Vrij-abonnement geldig is. Maar ik kan niet vandaag al een nieuw maandabonnement aanschaffen dat morgen ingaat, niet op dezelfde OV-chipkaart tenminste ![]() | ||
Dr_Flash | dinsdag 11 oktober 2011 @ 18:26 | |
Waarom niet? ![]() | ||
James1988 | dinsdag 11 oktober 2011 @ 18:28 | |
Ik heb geen flauw idee, de NS-site zegt dat de combinatie met de producten op m'n kaart niet mogelijk is. Waarschijnlijk kijkt die site niet naar de einddatum van het product dat ik al heb ofzo ![]() | ||
Dr_Flash | dinsdag 11 oktober 2011 @ 18:29 | |
Als je zo'n verhaal krijgt over "niet mogelijk" dan weet je maar één ding zeker: DAT is het probleem in elk geval NIET ![]() | ||
James1988 | dinsdag 11 oktober 2011 @ 18:32 | |
Het probleem is - denk ik - dat degene die de bestelpagina heeft geschreven een lijst van producten ophaalt voor de opgegeven OV-chipkaart en vervolgens alleen maar kijkt naar de producten die hij terugkrijgt, en niet naar de einddatum. | ||
Peterselieman | dinsdag 11 oktober 2011 @ 19:35 | |
Leesvoer over dienstregeling 2013: http://www.rijksoverheid.(...)ofdrailnet-2013.html Opvallend is dat 1x per uur Groningen - Lelydorp - Schiphol - Den Haag gereden gaat worden en 1x per uur Groningen - Utrecht - Rotterdam. De trein van/naar Leeuwarden wisselt met deze trein af. Verder gaat de Noord-Oost nog meer op de schop, waardoor de treinen in Twente met een kwartier verschuiven. | ||
#ANONIEM | dinsdag 11 oktober 2011 @ 19:46 | |
En nog steeds niet meer dan alleen "NS bekijkt op verzoek van regionale overheden de mogelijkheid van 2 IC’s en 2 Sprinters Zwolle-Groningen" ![]() | ||
Dr_Flash | dinsdag 11 oktober 2011 @ 20:00 | |
Niks over sluiting van station Hoogeveen? Jammer ![]() | ||
Peterselieman | dinsdag 11 oktober 2011 @ 20:01 | |
De snelle Qliner tussen Hoogeveen en Emmen gaat iig al verdwijnen ![]() | ||
Dr_Flash | dinsdag 11 oktober 2011 @ 20:03 | |
Kunnen we die mastwijkiaanse aandachtshoerenkolonie sowieso niet loszagen en ergens onder duwen of zo? ![]() | ||
Ofyles2 | dinsdag 11 oktober 2011 @ 20:06 | |
Gewoon aanstaande december doordrukken. Die egoïstische Hoogeveners zorgen ervoor dat Intercityreizigers langer onderweg dan noodzakelijk. Worden de aansluitingen tussen trein en bus voorspelbaarder. Als je bus om 15 en 45 over vertrekt is dat makkelijker te onthouden dan wanneer je bus om 03 en 43 vertrekt... | ||
Peterselieman | dinsdag 11 oktober 2011 @ 20:08 | |
Bij Hoogeveen loopt de A28 wel mooi onder het spoor door | ||
#ANONIEM | dinsdag 11 oktober 2011 @ 20:15 | |
Of nog vervelender: 'Mijn' bus in Groningen rijdt gewoon om het half uur en sluit perfect op de echte IC aan. Maar zo heb ik wel maar één fatsoenlijke reismogelijkheid per uur. En dat alleen maar vanwege een paar zeikerds in Hoogeveen. [ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 11-10-2011 20:19:44 ] | ||
Ascendancy | dinsdag 11 oktober 2011 @ 21:08 | |
Hoe gaan ze dit eigenlijk doen? De berlijn gaat naar Amsterdam rijden. Rijd op die tijden de IC Amsterdam-Amersfoort dan vanaf schiphol? Veel duidelijker wordt het in ieder geval niet. | ||
b2py | dinsdag 11 oktober 2011 @ 21:12 | |
Gelukkig is het meer een idee dan een formeel iets, kan nog alles wijzigen. | ||
Peterselieman | dinsdag 11 oktober 2011 @ 21:18 | |
Het lijkt me dat de IC Berlijn los komt te liggen van de Twentse IC's en 1x per twee uur het pad Amersfoort - Amsterdam inneemt. | ||
Dr_Flash | dinsdag 11 oktober 2011 @ 21:19 | |
Zoals voor december 2006, alleen dan nog iets uitgekleder? | ||
Peterselieman | dinsdag 11 oktober 2011 @ 21:22 | |
mja, het is min of meer een halve derde IC in Twente, dus ja, de situatie van voor december 2006 maar dan iets uitgekleder. Toen lag de IC Berlijn nog helemaal los kan ik me herinneren. | ||
Dr_Flash | dinsdag 11 oktober 2011 @ 21:24 | |
Toen was het elke twee uur de vijfde IC ja ![]() Toen stopte hij ook niet in verwaarloosbare gehuchten als Apeldoorn en Almelo ![]() ![]() | ||
Ascendancy | dinsdag 11 oktober 2011 @ 21:27 | |
Als het een echte IC was zou ie tussen Hengelo en Amersfoort natuurlijk nergens stoppen | ||
Dr_Flash | dinsdag 11 oktober 2011 @ 21:28 | |
Okee dat is weer een naam minder op de housewarming ![]() | ||
Ascendancy | dinsdag 11 oktober 2011 @ 21:28 | |
Maar goed ieder half uur Utrecht-Zwolle is natuurlijk wel een plus. | ||
Dr_Flash | dinsdag 11 oktober 2011 @ 21:29 | |
Boeiend, hebben we nu ook al ![]() | ||
Ascendancy | dinsdag 11 oktober 2011 @ 21:29 | |
Ik ben een vervelende kuthippie die toch alleen maar je bier had opgedronken. Maar Deventer is niet echt functioneel. Arnhemsen zullen toch eerder de ICE pakken. | ||
Ascendancy | dinsdag 11 oktober 2011 @ 21:29 | |
Met een kutoverstap die als het koppelen even niet werkt direct weg is. | ||
Dr_Flash | dinsdag 11 oktober 2011 @ 21:30 | |
Troll ![]() | ||
Dr_Flash | dinsdag 11 oktober 2011 @ 21:30 | |
Nee wiseguy. Met een stoptrein ![]() | ||
dennistd | dinsdag 11 oktober 2011 @ 21:31 | |
Ik vraag me alleen af hoe men dat kwartier verleggen van de Oost ziet: Betekent dat dat er in Amersfoort altijd een overstap van een kwartier komt? | ||
Ascendancy | dinsdag 11 oktober 2011 @ 21:32 | |
Heb dat ding 1x gepakt tot 't harde. Dat mensen bereidt zijn tot die marteling ![]() | ||
Ascendancy | dinsdag 11 oktober 2011 @ 21:34 | |
Nee. De IC Rotterdam-Amersfoort biedt dan een overstap. | ||
Dr_Flash | dinsdag 11 oktober 2011 @ 21:38 | |
Er lopen hier van die koeien rond die DDAR geweldig vinden ![]() ![]() ![]() | ||
Ascendancy | dinsdag 11 oktober 2011 @ 21:46 | |
Voor een stoptreintje heb ik het ook liever dan SLT. Maar DDZ is natuurlijk het einde ![]() Wat gaat er dan eigenlijk rijden op Utrecht-zwolle? | ||
Peterselieman | dinsdag 11 oktober 2011 @ 21:47 | |
Precies. Vanuit Twente wordt alleen de verbinding met Amsterdam minder. Ook de overstap op de IC Zwolle - Arnhem zal minder worden lijkt me. | ||
Peterselieman | dinsdag 11 oktober 2011 @ 21:47 | |
zal wel SGMm en SLeT worden lijkt me | ||
Ascendancy | dinsdag 11 oktober 2011 @ 21:48 | |
Dan neemt toch niemand dat ding meer in de ochtendspits ![]() Lekker een uurtje staan. | ||
Dr_Flash | dinsdag 11 oktober 2011 @ 21:57 | |
Als toch niemand dat ding neemt kan je best lekker zitten denk ik ![]() | ||
Crientj | dinsdag 11 oktober 2011 @ 22:01 | |
Momenteel is t DD-AR & Sgmm. Uiteindelijk zal t wel alleen maar Sgmm worden en eh, hopelijk geen slt. ![]() Bluh. Zal leuk worden. Sardientjes, blikje. | ||
greavy | dinsdag 11 oktober 2011 @ 22:36 | |
Morgen ochtend sollicitatie bij Shakies Eindhoven ![]() | ||
Crientj | dinsdag 11 oktober 2011 @ 22:37 | |
Misschien is t eerder gevraagd; maar waarom helemaal in Eindhoven? ![]() | ||
b2py | dinsdag 11 oktober 2011 @ 22:38 | |
Kantie in de trein zitten, uhu! | ||
greavy | dinsdag 11 oktober 2011 @ 22:41 | |
Omdat ik daar tenminste voor een gesprek word uitgenodigd ![]() En dat uurtje reizen.. Maakt geen bal meer uit hoor ![]() Werd vandaag nog gebeld door iemand van het HK van Servex. Over mijn sollicitatie bij Shakies, en het gesprek morgen. Of ik uberhaupt wel bereid was om een uur te reizen, of ik gemotiveerd was om daar te werken. Ze waren wel tevreden over mijn antwoorden, en wilden graag dat ik langs kwam. Dat ik aardig eindje moet reizen, is voor hun dan ook geen probleem meer, zeiden ze. | ||
greavy | dinsdag 11 oktober 2011 @ 22:46 | |
Oja. De Nieuwe railpockets schijnen ook uitgerold te worden. 3 Generaties Railpocket: http://twitpic.com/6yxgtb © @Orgelgek op Twitter. | ||
Duvel | dinsdag 11 oktober 2011 @ 22:46 | |
Ik heb die brief van de minister van treinen en ander vervoer gelezen, en ik vraag me af hoe in de toekomst het verkeer op Utrecht - Den Haag er uit gaat zien. Alle IC's die vanuit Groningen/Leeuwarden via Utrecht gaan, rijden dan door naar Rotterdam. Zou die dan aangevuld worden met een extra IC naar Den Haag, zoals nu ook de 2800/2000 paren? En dan het andere kwartier een IC uit Enschede of zo? Ik ben erg benieuwd. Kan me niet voorstellen dat Utrecht - Den Haag teruggaat naar twee IC's per uur. | ||
Peterselieman | dinsdag 11 oktober 2011 @ 23:23 | |
Het lijkt me idd dat er 4 IC's per uur op Utrecht - Den Haag blijven | ||
Peterselieman | dinsdag 11 oktober 2011 @ 23:24 | |
Verder zie ik dat de oud-studenten nog steeds een oud voordeelurenabonnement aan kunnen vragen bij de NS. De NS heeft het verzoek ingediend om dit te vervangen door het product Altijd Voordeel. Dat betekent 40% voordeel in de daluren en 20% voordeel in de spits. | ||
Dr_Flash | dinsdag 11 oktober 2011 @ 23:26 | |
Misschien wel lucratiever dan 40 % korting in de daluren en 0 % korting in de spits (al was dat alleen de ochtendspits) | ||
James1988 | dinsdag 11 oktober 2011 @ 23:41 | |
Godsamme, laat die Windows Mobile-meuk nou gewoon eens een keer afsterven ![]() | ||
Peterselieman | dinsdag 11 oktober 2011 @ 23:42 | |
Nog een stuk leesvoer: http://www.rijksoverheid.(...)ent-spoorvevoer.html In 2015/2016 is het traject tussen Schiphol en de Utrechtboog viersporig, inclusief dubbelgevorkte aansluitingen bij Riekerkerpolder (Westtak richting Amsterdam) en de Utrechtboog. Hierdoor moet de capaciteit op dat stuk behoorlijk toe kunnen nemen imo. | ||
b2py | dinsdag 11 oktober 2011 @ 23:44 | |
Zat het ook al te lezen, begint leuk te worden bij pagina 12 Al met al, niks onbekends en niks nieuws Blijven wachten op de m.e.r. .. | ||
Peterselieman | woensdag 12 oktober 2011 @ 00:31 | |
Het laatste leesvoer van vandaag: http://www.ivw.nl/Images/(...)en_tcm247-309643.pdf Gaat over een spoorstaafbreuk op 18 september vorig jaar. In het rapport krijgen ProRail, Eurailscout en Strukton er van langs. ook moet een directe collega van ziggy het ontgelden. | ||
blup | woensdag 12 oktober 2011 @ 00:39 | |
ze hebben laatst een nieuwe unimog getest in utrecht die een 3x VIRM een heuvel op heeft gesleept. Sleeplocs brengen veel praktische problemen met zich mee. Dit ding kan op iedere overweg op t spoor gezet worden. En heeft gewoon een Scharfenbergkoppeling. | ||
Darkwing_Duck | woensdag 12 oktober 2011 @ 01:00 | |
Waarom duurt t opstarten van een loc zo lang? | ||
Bitlord | woensdag 12 oktober 2011 @ 01:14 | |
Nieuwe filmpjes van mij, dit weekend gemaakt in de metro van Parijs. Ik had naast mn vriendin nog even kort tijd mijn nieuwe lens met bewegingsstabilizator uit te proberen. | ||
dennistd | woensdag 12 oktober 2011 @ 04:09 | |
Dat betwijfel ik dan weer: die trein zou immers ook sneller worden (stops tussen Arnhem en Nijmegen eruit), en als dat allemaal boven Nijmegen opgevangen gaat worden, kun je (eventueel met schrappen van Dieren) best een kwartier eerder in Deventer zijn. | ||
greavy | woensdag 12 oktober 2011 @ 06:48 | |
Iemand nog naar Berner Oberland? Dit is de boog van Blausee-Mitholz Bron, Oorzaak: Veel sneeuw vorig weekeinde, en nu temperaturen 20-25 graden. Rivieren traden buiten hun oevers. Gevolgen: Kanderstech zal vermoedelijk 22 oktober weer uit het Noorden te bereiken zijn, Tussen Zweilütschinen en Lauterbrunnen circa 4 weken geen treinverkeer | ||
greavy | woensdag 12 oktober 2011 @ 07:14 | |
Reis deze herfst en winter elk weekend voordelig met Fyra Heeft u zin om een dagje te shoppen of om evenementen te bezoeken in Amsterdam, Rotterdam of Breda? Of gaat u naar Schiphol? Reis dan met Fyra, de snelste weg tussen Amsterdam, Schiphol, Rotterdam en Breda. Met het Superdiscount weekendtarief reist u deze herfst en winter in de weekenden van oktober t/m december extra voordelig met Fyra. Een enkele reis Rotterdam – Amsterdam kost nu slechts ¤ 9,50 in plaats van ¤ 16,10.
| ||
Luco | woensdag 12 oktober 2011 @ 08:01 | |
Vorige week ben ik met de trein vanuit Sydney naar Casino gegaan. De betreffende trein? de XPT. Hier drie foto's vanaf Sydney Central.![]() ![]() ![]() | ||
Surveillance-Fiets | woensdag 12 oktober 2011 @ 08:03 | |
De spits al gelezen heren? Verhaaltje over de NID ofwel DDZ... | ||
Duvel | woensdag 12 oktober 2011 @ 08:08 | |
Hé, dat lijkt erg op een licht gewijzigde Intercity 125 van British Rail! | ||
James1988 | woensdag 12 oktober 2011 @ 08:10 | |
Wikipedia meldt over Intercity 125:
![]() Genoeg controverse in Engeland trouwens rondom de opvolger van IC125/225, de InterCity Express (IEP). | ||
ZwartmetSuiker | woensdag 12 oktober 2011 @ 08:25 | |
Ik las wel over flinke werkzaamheden aan het spoor in de Metro. | ||
greavy | woensdag 12 oktober 2011 @ 09:44 | |
Ja, volgens hun NID : Nieuwe Intercity Dubbeldekkers | ||
Duvel | woensdag 12 oktober 2011 @ 09:57 | |
Nieuw, right. | ||
Dr_Flash | woensdag 12 oktober 2011 @ 10:05 | |
Komen de grappen alweer aan hoor: Deze trein rijdt Nieuwe Intercity Elektrische Dubbeldekkers. Lees; Deze trein rijdt NIED ![]() | ||
James1988 | woensdag 12 oktober 2011 @ 10:10 | |
Oja, om 0:01 kon ik wel een nieuw Altijd Vrij-maandabonnement kopen en op dezelfde OV-chipkaart zetten als waar het om 23:59 nog niet kon. ![]() | ||
Dr_Flash | woensdag 12 oktober 2011 @ 10:11 | |
Dat heeft die poepharses van dat script dan lekker handig geregeld ![]() | ||
Peterselieman | woensdag 12 oktober 2011 @ 10:42 | |
Strak geregeld met die kaart. Ik zeg het je, in het jaar 2112 zal het nog wel eens wat worden met die kaart. | ||
Ireyon | woensdag 12 oktober 2011 @ 10:49 | |
Optimist die je bent | ||
mschol | woensdag 12 oktober 2011 @ 11:18 | |
ergens moet toch een grens worden gelegd? | ||
Dr_Flash | woensdag 12 oktober 2011 @ 11:26 | |
Nee hoor. Technisch is het heel goed mogelijk om 2 produkten tegelijk op de kaart te laden. | ||
James1988 | woensdag 12 oktober 2011 @ 11:31 | |
Dat 2 overlappende producten niet mogelijk zijn is begrijpelijk. Je kunt ook niet een Altijd Vrij op een kaart met een studentenproduct laden, want je hebt al reisrecht gedurende een deel van de periode. 2 aansluitende gelijksoortige producten moeten wel mogelijk zijn. | ||
greavy | woensdag 12 oktober 2011 @ 11:37 | |
Weekend Vrij (NS) + SOV-Week is ook niet mogelijk. Geen enkel nieuw abonnement kan met het SOV-product onderweg. Staat het NS-abo er op, dan kan je daar niet mee reizen: De SOV overheerst dat product. | ||
Peterselieman | woensdag 12 oktober 2011 @ 11:38 | |
oftewel je moet 2 kaarten hebben om alles goed te laten werken ![]() | ||
greavy | woensdag 12 oktober 2011 @ 11:42 | |
Ik heb 2 kaarten. Een SOV voor m;n studenten reisproduct, en een niete chipper voor het Weekend Vrij... Het kromme is nog: Als je je NS-abo op je studenten OV zet krijg je géén foutmelding. Je komt er pas achter als je wilt inchecken. En overzetten naar een nieuwe OVC is bepaald niet makkelijk, zit weer een procedure aan vast enzo ,.... :S | ||
greavy | woensdag 12 oktober 2011 @ 12:08 | |
Te Schiphol is er een grote storing qua kaartjes kopen en OV-chip: Alle ov-chip in- en uitcheckpalen werken niet, en de PIN-mogelijkheid op de kaarten heeft storing.. Je kan niet pinnen dus. Voor pinnen: -> Loket Of er een tijdelijk alternatief is voor de OV-chip in- en uit te checken, zal vast wel (mobiele apparatuur?) | ||
greavy | woensdag 12 oktober 2011 @ 12:18 | |
Als er mensen vandaag VIRM te kort kwamen: Er zitten 2 setjes van 10 bakjes VIRM tussen Rotterdam en Amersfoort/Deventer ipv 6 ... | ||
Peterselieman | woensdag 12 oktober 2011 @ 12:18 | |
Komt het papieren kaartje toch weer van pas | ||
ZwartmetSuiker | woensdag 12 oktober 2011 @ 12:22 | |
Nou bijna wel. Het is gewoon schandalig dat iets wordt ingevoerd dat niet volledig werkt. | ||
James1988 | woensdag 12 oktober 2011 @ 12:51 | |
Alweer? Gisteren ook al. ![]() En nee, mobiele OV-chipapparatuur is niet zo snel geregeld. Dat hou je niet op voorraad als je gewoon paaltjes hebt staan zegmaar ![]() | ||
ziggyziggyziggy | woensdag 12 oktober 2011 @ 12:53 | |
Nou ja, je weet natuurlijk niet waarom het niet werkt. Dat kan los van de OVC staan. Een storing kan natuurlijk wel eens gebeuren, en ik hoor je niet klagen over de PIN die het niet doet. | ||
James1988 | woensdag 12 oktober 2011 @ 12:59 | |
Het meest waarschijnlijke is dat de dataverbinding platligt. ![]() | ||
Arnette | woensdag 12 oktober 2011 @ 13:16 | |
Zo ik heb zojuist mijn papieren kaartje gehaald om morgen snel de trein in te kunnen springen! | ||
Peterselieman | woensdag 12 oktober 2011 @ 13:16 | |
Hier nog even op terugkomen: het lijkt me dat de NS moet werken met een 28/32 verhouding voor de treinen tussen Groningen en Zwolle, omdat anders de treinen van/naar Leeuwarden het ene half uur tien minuten stil staan, terwijl de Groningentrein dan vrijwel direct door moet rijden. Doe je een 28/32 verhouding dan hebben de passagiers tijd genoeg om over te stappen. Het andere half uur is er niet aan de hand. | ||
greavy | woensdag 12 oktober 2011 @ 13:57 | |
"Damus en heeruuh, ut volgende station is Dieruh. Hier kunt u overstappuhh op duh VEE-ES-EM naar Beekberguhh! Helaas voor u rijdt er vandaag geen trein naar Beekberguh!" Vanochtend in de IC tussen Den Bosch en Zwolle, bij aankomst in Dieren. ![]() | ||
ZwartmetSuiker | woensdag 12 oktober 2011 @ 14:00 | |
Ik heb het meer over de dekking; er zijn nog lijnen waar de OVC niet gebruikt kan worden. Zoiets vind ik niet goed geregeld. | ||
James1988 | woensdag 12 oktober 2011 @ 15:07 | |
Geen treinverkeer mogelijk tussen Rotterdam C-Delft/Hoek v H Strand Oorzaak Tussen Schiedam C en Delft rijden geen treinen door een aanrijding met een persoon. Verwachting De verstoring is naar verwachting rond 17:30 uur verholpen. De extra reistijd is meer dan 60 min. Reisadvies Reizigers tussen Rotterdam C en Den Haag HS reizen via Gouda. Fyra rijdt toeslagvrij tussen Amsterdam en Rotterdam. | ||
Bitlord | woensdag 12 oktober 2011 @ 15:19 | |
Eentje nog om precies te zijn. Op de Valleilijn is het nog niet mogelijk. | ||
Dr_Flash | woensdag 12 oktober 2011 @ 15:20 | |
Lekker ![]() En reizigers richting Hoek Strand kunnen helemaal barsten begrijp ik? ![]() | ||
Peterselieman | woensdag 12 oktober 2011 @ 15:22 | |
die mogen zwemmen | ||
James1988 | woensdag 12 oktober 2011 @ 15:23 | |
De beperking ligt tussen Rotterdam en Schiedam zo te zien. Vanaf Schiedam kun je weer wel naar Hoek van Holland. | ||
V2 | woensdag 12 oktober 2011 @ 15:25 | |
Tussen Schiedam en Delft staat er toch? Dus wat dat met HvH heeft te maken is me een raadsel. | ||
ZwartmetSuiker | woensdag 12 oktober 2011 @ 15:26 | |
Hoek van Holland strand is nou niet echt gigantisch ![]() | ||
Dr_Flash | woensdag 12 oktober 2011 @ 15:47 | |
Dan hoeven ze ons met geneuzel over blaadjes bij Maassluis ook niet meer lastig te vallen ![]() | ||
greavy | woensdag 12 oktober 2011 @ 15:56 | |
DDZ 'bestaat' straks niet meer. Het project heet DDZ, de treinen gaan NID (Nieuwe Intercity Dubbeldekker) heten.. Is bevestigd door NS, nav het artikel van Spits | ||
Dr_Flash | woensdag 12 oktober 2011 @ 15:59 | |
Ik weet ook de nieuwe huisstijlkleur al. NIDwit ![]() Echt hoor, het gaat ze gewoon NIET lukken om met een afkorting te komen waar geen flauwe kutgrappen over gemaakt worden ![]() | ||
Peterselieman | woensdag 12 oktober 2011 @ 16:03 | |
Je kunt er al Niet in Duiken Niet in Drinken Niet in Dubsteppen Niet in Daten Niet in Douchen etc ![]() | ||
Ireyon | woensdag 12 oktober 2011 @ 16:04 | |
Wat voor muziek gaan ze dan in die Lounge draaien? | ||
Dr_Flash | woensdag 12 oktober 2011 @ 16:06 | |
Nog Iets Duffers denk ik ![]() | ||
Peterselieman | woensdag 12 oktober 2011 @ 16:06 | |
doe maar dance of rockmuziek, want dan slaan bepaalde types dat gedeelte van de trein over. | ||
ZwartmetSuiker | woensdag 12 oktober 2011 @ 16:12 | |
Komt er ook een bar in de Lounge? | ||
Ireyon | woensdag 12 oktober 2011 @ 16:16 | |
't Zou wel tof zijn als je er ook kunt steengrillen. | ||
Peterselieman | woensdag 12 oktober 2011 @ 16:16 | |
Gewoon een BBQ, wat vlees en een kratje bier mee de trein in nemen | ||
ZwartmetSuiker | woensdag 12 oktober 2011 @ 16:18 | |
Lekker loungen. | ||
Dr_Flash | woensdag 12 oktober 2011 @ 16:21 | |
Nee. Is Drankloos. | ||
ziggyziggyziggy | woensdag 12 oktober 2011 @ 16:30 | |
Gezien de tegenwoordige trend kun je het er vast ook Niet In Drooghouden. | ||
Peterselieman | woensdag 12 oktober 2011 @ 16:35 | |
mja, het is anders wel een Nieuw Ideaal Drankorgel. | ||
Dr_Flash | woensdag 12 oktober 2011 @ 16:36 | |
Ten opzichte van een Lint is het waarschijnlijk wel Net Iets Degelijker. | ||
ZwartmetSuiker | woensdag 12 oktober 2011 @ 16:37 | |
NID is Nieuw In Dromen? In het echt is het gewoon een update. | ||
Ireyon | woensdag 12 oktober 2011 @ 16:38 | |
Wat een niveau is dit ![]() | ||
Dr_Flash | woensdag 12 oktober 2011 @ 16:41 | |
Seks aan boord mag vast ook niet: Neuken Is Dokken ![]() | ||
James1988 | woensdag 12 oktober 2011 @ 16:51 | |
Ah, nu ligt heel Rotterdam - Den Haag eruit ![]() | ||
greavy | woensdag 12 oktober 2011 @ 16:51 | |
Nee. Het Sp!ts artikel verwees daar al vaag naar.. Die klapstoel word inderdaad op élk forum besproken ![]() | ||
De_Dakgoot | woensdag 12 oktober 2011 @ 16:54 | |
Klapstoel zoals je hebt in de sprinter bij de deuren? | ||
Dr_Flash | woensdag 12 oktober 2011 @ 16:54 | |
Als de aandacht maar even een kwartiertje bij de plaszak weg is ![]() | ||
greavy | woensdag 12 oktober 2011 @ 17:09 | |
| ||
Peterselieman | woensdag 12 oktober 2011 @ 17:13 | |
Maar goed. het spul is nog Niet in Dienst | ||
De_Dakgoot | woensdag 12 oktober 2011 @ 17:21 | |
lol wat een grap,Het lijkt net op een prullenbak ![]() | ||
TeringHenkie | woensdag 12 oktober 2011 @ 17:23 | |
Wat is er zo erg aan die klapstoel? | ||
Surveillance-Fiets | woensdag 12 oktober 2011 @ 17:24 | |
Eerste klas zitten... op een klapstoel. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | ||
greavy | woensdag 12 oktober 2011 @ 17:29 | |
Voor Atelier HSL creëerde niemand minder dan Jan de Bont, bekend van onder andere de films Speed, Lara Croft en Turks Fruit, een driedimensionale film-installatie. De hogesnelheidslijn, het Nederlandse landschap en ook vooral het zo beroemde Nederlands licht vormen de kernwaarden van deze unieke installatie. Volledig omgeven door vier grote schermen zal de kijker de verbazingwekkende kracht van het Nederlands licht, gecombineerd met een hoge snelheid ervaren. De driedimensionale beelden maken deze ervaring nog indrukwekkender doordat zij de kijker het gevoel geven zich midden in het landschap te begeven. + + + + + + + + + + + + + + + + + + + 6 t/m 23 oktober 2011 SURFING ON LIGHT | Jan de Bont 4 schermen 3D installatie te zien in: LP2 Wilhelminakade 326 3072 AR Rotterdam http://www.lp2.nl Kijk hier naar de Making of Surfing on Light: openingstijden: dinsdag t/m vrijdag van 10.00 tot 17.00 uur | zaterdag en zondag van 11.00 tot 17.00 uur LET OP: de installatie is op maandagen en op woensdag 12 oktober gesloten voor publiek! entree: 4,00 euro alleen toegang filminstallatie in LP2 9,00 euro in combinatie met een bezoek aan de bijzondere tentoonstelling Eugène Atget | Vieux Paris in het Nederlands Fotomuseum De installatie maakt deel uit van Trans///fer, een internationale multidisciplinaire tentoonstelling op stations langs de nieuwe hogesnelheidslijn van Amsterdam naar Parijs: in de trein, op de stations en langs de lijn. | ||
ZwartmetSuiker | woensdag 12 oktober 2011 @ 17:29 | |
Ik kan er smakelijk om lachen ![]() | ||
ZwartmetSuiker | woensdag 12 oktober 2011 @ 17:33 | |
Ik pleit voor 1e klas klapstoeltickets. | ||
ZwartmetSuiker | woensdag 12 oktober 2011 @ 17:35 | |
Dubbel | ||
ziggyziggyziggy | woensdag 12 oktober 2011 @ 18:03 | |
Nou ja, in de tweede klas moet je nog wel eens staan, dus ik zie de logica wel. | ||
Darkwing_Duck | woensdag 12 oktober 2011 @ 18:06 | |
Weer aanslag verijdeld in Berlijn BERLIJN - Op het spoor van de hogesnelheidslijn Berlijn-Hamburg is woensdag bij de Duitse hoofdstad opnieuw een brandbom ontploft. Niemand raakte gewond. Het treinverkeer richting Hannover en Wolfsburg werd stilgelegd. Dat heeft een woordvoerder van de Duitse Spoorwegen bekendgemaakt in Duitse media. Een tweede brandbom werd in het zuiden van de hoofdstad ontdekt tussen de treinstations Südkreuz en Schöneberg. | ||
Surveillance-Fiets | woensdag 12 oktober 2011 @ 18:08 | |
Heeft dat ene klapstoeltje dan effect als het zo druk is in de trein? ik denk totaal niet. | ||
mschol | woensdag 12 oktober 2011 @ 18:52 | |
wees blij dat je e.v.t. nog kan zitten.. | ||
Ireyon | woensdag 12 oktober 2011 @ 18:54 | |
Een klapstoel is er niet zodat je bij drukte nog kunt zitten, een klapstoel is er zodat je die bij drukte in kunt klappen waardoor er meer mensen kunnen staan.. | ||
Ascendancy | woensdag 12 oktober 2011 @ 18:57 | |
Dat concept is natuurlijk een verloren zaak, dus dan kan je 'm beter weglaten=p | ||
Ireyon | woensdag 12 oktober 2011 @ 18:58 | |
Inderdaad. Een grote prullenbak of bagagerek was een stuk nuttiger geweest ![]() | ||
Zug-Chef | woensdag 12 oktober 2011 @ 20:06 | |
![]() Al sinds enkele jaren rijdt HTRS zo'n tweemaal per week steenslagtreinen vanuit het Duitse Schwarzkollm, gelegen nabij Hoyerswerda ten oosten van Dresden. De bestemming in Nederland is afwisselend Amsterdam of Roosendaal. Deze bloktreinen, altijd bestaande uit 60 blauwe Railpro-Fccpps'n, leveren nieuwe ballast aan ten behoeve van diverse werkzaamheden aan het spoor in Nederland. Voorganger ACTS reed de trein standaard met de toen nog zwarte 189 096 en de 189 211. Toen gestart werd met het rijden van de treinen naar Bologna en Kehl waren beide meersysteemloks voor deze internationale treinen benodigd. Sindsdien levert een HTRS 1600 de tractie van/naar grensstation Bad Bentheim, alwaar een gehuurde SBB 482'er de trein overneemt. Op de verder verregende woensdag 12 oktober 2011 is met enkele uren vertraging de HTRS 1609 met slechts 50 beladen Fccpps'n onderweg als trein (3)58341 naar de Amsterdam Westhaven en passeert hier gedurende een kortstondig droog moment ter hoogte van Harselaar (bij Barneveld Noord). ![]() Tot voor kort was het Stadsgewestelijk Materieel, zoals de naam al zegt, vrijwel uitsluitend in de Randstad aan te treffen. Met de laatste paar wijzigingsbladen achter de rug wordt de oudste maar inmiddels wel gemoderniseerde Sprintergeneratie ook in de provincie ingezet. Zo zijn de zogenaamde vlaflipjes onder andere rond Enschede, Eindhoven en de Veluwe te bewonderen. Een aantal van deze treinstellen zijn onlangs uitgerust met een Sandite-installatie. Sandite is een gel die rails weer wat stroever maakt, erg handig bij al het bladval in de herfst. Op de noordelijke hoofdlijnen van NS tussen Zwolle en Groningen/Leeuwarden worden sinds 2 oktober dagelijks enkele ritten met zo'n Sandite-treinstel gereden. Op woensdag 12 oktober was het stel 2975 die als trein 88407 een ritje Meppel - Leeuwarden maakte en exact volgens dienstregeling de diverse fraaigekleurde herfstbomen bij station Steenwijk passeert. Op de linkerachtergrond is het onlangs vernieuwde laadperron en afstelplek voor militair vervoer vanaf de basis in Havelte opgeleverd. Als het goed is moeten er in 2012 weer transporten gaan plaatsvinden. | ||
V2 | woensdag 12 oktober 2011 @ 20:09 | |
Mooi hoe je zelfs met rukweer en saaie luchten van een 'standaard'trein een heel mooi plaatje kan schieten ![]() | ||
Fixers | woensdag 12 oktober 2011 @ 20:27 | |
Waarom is de ballast langs en tussen de rails eigenlijk bruin? Het is blauwgrijs als ze het strooien. Daarna wordt het langzaam bruin. Is dat door ijzerdeeltjes in het steen zelf, of door prut dat van treinen en rails komt? | ||
V2 | woensdag 12 oktober 2011 @ 20:28 | |
Roestende ijzerdeeltjes van spoorstaven en wielbanden. De treinen zelf zitten ook onder die bruine meuk van onderen. | ||
Dr_Flash | woensdag 12 oktober 2011 @ 20:28 | |
Afgereden roestdeeltjes van de rails denk ik ![]() | ||
ziggyziggyziggy | woensdag 12 oktober 2011 @ 20:30 | |
Dat weet ik wel zeker. | ||
mschol | woensdag 12 oktober 2011 @ 20:36 | |
ik heb genoeg klapstoelen gezien die je gewoon uitklapt, ook bij drukte, omdat je toch maar met z'n 2'en er zou kunnen staan (2 klapstoelen) | ||
Duvel | woensdag 12 oktober 2011 @ 21:14 | |
OK, dus nog even sparen voor een realistische modelweergave. Ik heb er nu zes. ![]() | ||
#ANONIEM | woensdag 12 oktober 2011 @ 22:13 | |
Grappig, die trein kwam net in een nieuwsitem voor op rtvoost. Over teveel goederentreinen in het Oosten blablabla [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 12-10-2011 22:14:37 ] | ||
Bitlord | woensdag 12 oktober 2011 @ 22:14 | |
Voor Wikipedia twee beziggeweest om oude krantenberichten op te snorren over het gebruik van Thalys. Voor Eurostar was er al een tabel met het aantal vervoerde reizigers over de jaren, maar voor Thalys bestond die nog niet. - Eurostar - Thalys (nieuw) Eigenlijk is Thalys pas in 2010 weer sinds 10 jaar flink gegroeid, toen de trein via de HSL Zuid ging rijden. | ||
Dr_Flash | woensdag 12 oktober 2011 @ 22:15 | |
Gezeik. De Boog van Bathmen gaat ook niet door ![]() ![]() Er zijn te veel goederentreinen in het oosten, maar iets eraan doen mag ook niet ![]() | ||
#ANONIEM | woensdag 12 oktober 2011 @ 22:17 | |
Er werd gezegd dat er meer goederentreinen gaan rijden om de betuwelijn te ontlasten ![]() | ||
Dr_Flash | woensdag 12 oktober 2011 @ 22:19 | |
Dat lijkt me de grootste onzin ter wereld ![]() ![]() | ||
#ANONIEM | woensdag 12 oktober 2011 @ 22:22 | |
Ja precies ![]() | ||
Surveillance-Fiets | woensdag 12 oktober 2011 @ 22:28 | |
Waarom doen ze de korte boog niet gewoon.... 1000 meter spoor. ![]() | ||
Dr_Flash | woensdag 12 oktober 2011 @ 22:30 | |
gezeik met Nimby's toch? ![]() | ||
Surveillance-Fiets | woensdag 12 oktober 2011 @ 22:41 | |
er zijn twee opties voor de korte boog: door de woonwijk of over de wegen heen... Door de woonwijk betekent dat het spoor op 14 meter vanaf de huizen komt. Dat mag niet, moet minimaal 40 meter of zo zijn. Dus moeten ze die huizen aankopen ![]() Optie twee kan ook niet omdat de impact te groot is en de kosten dus te hoog. ![]() | ||
V2 | woensdag 12 oktober 2011 @ 22:52 | |
Veertien meter is ook wel krapjes, snap wel dat mensen daar tegen zijn op zich ![]() | ||
#ANONIEM | woensdag 12 oktober 2011 @ 23:03 | |
http://www.destentor.nl/r(...)natief-spoorboog.ece | ||
Dr_Flash | woensdag 12 oktober 2011 @ 23:12 | |
Artikel van ruim een jaar geleden ja. Bovendien heeft Bathmen zich ongelofelijk laten foppen door niet gewoon een station voor zichzelf te eisen langs de lijn naar Almelo. En nou is het allemaal de schuld van de trein en zijn ze tegen alles wat daarop rijmt. Stoer hoor ![]() | ||
Duvel | donderdag 13 oktober 2011 @ 08:26 | |
Dan nemen ze toch gewoon de tractor naar het dichtstbijzijnde station? De trend om ieder gehucht een halte te geven is volgens mij in de jaren '30 van de vorige eeuw al onrendabel gebleken. | ||
ziggyziggyziggy | donderdag 13 oktober 2011 @ 09:38 | |
Het werkt idd alleen in het Noorden. Molkwerum, Kropswolde, Usquert... | ||
Duvel | donderdag 13 oktober 2011 @ 10:17 | |
Daar wel, maar in de rest van het land zijn vooral in 1938 talloze haltes gesloten (tussen Hoorn en Purmerend bijvoorbeeld Kwadijk, Oosthuizen, Avenhorn). | ||
ZwartmetSuiker | donderdag 13 oktober 2011 @ 10:23 | |
Heel Vlaardingen zo'n beetje. | ||
Duvel | donderdag 13 oktober 2011 @ 10:35 | |
Gelukkig gaat dat stuk naar de RET, toch? | ||
James1988 | donderdag 13 oktober 2011 @ 10:35 | |
Bron: De Telegraaf ![]() | ||
Duvel | donderdag 13 oktober 2011 @ 10:37 | |
Het citeren van "de Telegraaf" als betrouwbare bron zou een gegronde reden moeten zijn voor standrechtelijke executie. | ||
Duvel | donderdag 13 oktober 2011 @ 10:38 | |
Als het bericht waar is, is dat inderdaad het failliet van Greenpeace als geloofwaardige organisatie. Dan nog blijft overigens mijn vorige post staan. | ||
James1988 | donderdag 13 oktober 2011 @ 10:40 | |
Nja, daar linkte GeenStijl naar. Hier wat andere artikelen. | ||
greavy | donderdag 13 oktober 2011 @ 10:43 | |
De rit is verder redelijk goed verlopen, al dan niet met vertraging. Dit keer stond er extra veel mankracht bij poltie+ME klaar om in te grijpen als de protesten uit de hand liepen. | ||
Ascendancy | donderdag 13 oktober 2011 @ 10:45 | |
| ||
greavy | donderdag 13 oktober 2011 @ 10:45 | |
Terwijl het bagger weer was in Eindhoven... | ||
greavy | donderdag 13 oktober 2011 @ 10:45 | |
En dus vol. |