quote:Op zaterdag 17 september 2011 11:55 schreef D-Mon het volgende:
[..]
Goed, gisteravond wekker gezet om vannacht stoomtrein te gaan kieken..
Mijn plan was een serie foto's te maken bij de koopmans fabriek in leeuwarden, mooi dichtbij en rijdend, daarnaast redelijk veel licht van de fabriek.
Mijn vriendin werd echter voor mij wakker van de wekker en heeft deze uitgedrukt..
Natuurlijk is de kamer geschokt. Ze krijgen hun eigen beleid terug in de bek gesmeten, en dat trekken ze niet.quote:
Mwah, half. Als je alleen maar jaren intern gaat neuzelen voor je een keer aan de slag gaat, dan gaat er op een gegeven moment wel iemand piepen.quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 08:33 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Ja maar het is ook zo'n onzin. Ik denk dat ProRail het geld echt wel meeneemt als ze weten dat het klaar ligt, de regering zal wel niet duidelijk zijn geweest.
Wij waren er 2 jaar geleden, het was toen wel verschrikkelijk warm. We hadden toen een leuke FeWo aan de rand van Stralsund, oude molenaarswoning met een gigantische tuin, op 300 meter van station Stralsund Rügendamm, mocht iemand belangstelling hebben, dan kan ik nog wel ergens het adres opduikelen.quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 08:49 schreef Bas242 het volgende:
Ik zag in het vorige topic iemand over Rügen beginnen. Vorig jaar ben ik er geweest, met de 'vakantietrein', die gesplitst werd in Stralsund. Is een schitterend lijntje naar Ostseebad Binz! En ook de stoomtrein (Rasender Roland) daar is zeker de moeite waard. Schitterend lijntje!
En als je dan toch op Rügen bent, pak dan meteen Prora mee. Indrukwekkend!
Precies. En dan ben je maar "geschokt", want dat maakt ook indrukquote:Op dinsdag 4 oktober 2011 08:22 schreef Duvel het volgende:
Het vervelende is dat er niet voldoende inhoudelijke kennis aanwezig is in de kamer om een gedegen oordeel te vellen.
Wat staat er eigenlijk in dat rapport (of: waar is hij te vinden)?quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 09:03 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Precies. En dan ben je maar "geschokt", want dat maakt ook indruk
http://www.rekenkamer.nl/(...)dgetten_door_ProRailquote:Op dinsdag 4 oktober 2011 09:13 schreef Watertornado het volgende:
[..]
Wat staat er eigenlijk in dat rapport (of: waar is hij te vinden)?
Dat is vast een blanco a4tjequote:Op dinsdag 4 oktober 2011 09:32 schreef Peterselieman het volgende:
De echte uitgeklede winterdienstregeling is volgens mij alleen intern bij de vervoerders en ProRail beschikbaar. Tot deze uit de kast moet worden getrokken.
Nou ja, als het werk dat gedaan moest worden gedaan is en het geld er nog is, dan is het veel minder erg dan het had kunnen zijn.quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 09:24 schreef Dr_Flash het volgende:
Hilarisch, als het niet behoorlijk zorgwekkend was
Nee, er staat minstens iets op als "Succes!" of zoquote:Op dinsdag 4 oktober 2011 09:54 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
Dat is vast een blanco a4tje
Alle treindienstleidingsposten zijn omgebouwd en winterklaar:quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 09:55 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nee, er staat minstens iets op als "Succes!" of zo
Ik bedoel, je kan moeilijk onvoorbereid de winter in gaan toch?
Inderdaad. Heel vervelend en het wordt alleen maar erger met al die "managers" die het HBO ieder jaar uitpoept.quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 08:29 schreef Duvel het volgende:
Onder het mom: "managen is een vak, verstand van zaken niet nodig".
er zijn dan ook te veel managers. de overhead neemt er door het algemeen enorm van toe, terwijl niet van iedere manager vast staat dat hij iets toevoegt.quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 10:41 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Inderdaad. Heel vervelend en het wordt alleen maar erger met al die "managers" die het HBO ieder jaar uitpoept.
"het HBO"quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 10:41 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Inderdaad. Heel vervelend en het wordt alleen maar erger met al die "managers" die het HBO ieder jaar uitpoept.
Een krentenbol mét roomboter. We hadden nog wat over van dat miljard.quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 09:36 schreef Duvel het volgende:
De winterdienstregeling bestaat uit een pakket met een pakje Wicky, een krentenbol, en een kaartje voor een veldbed in de Jaarbeurs.
Eerste klasreizigers krijgen een plakje kaas voor op de krentenbol.quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 11:01 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Een krentenbol mét roomboter. We hadden nog wat over van dat miljard.
Duuuuuf is op ze pik getraptquote:Op dinsdag 4 oktober 2011 10:58 schreef Duvel het volgende:
[..]
"het HBO"Alsof er niet genoeg omhooggevallen WO'ers rondlopen die overal verstand van menen te hebben. "Want ja, ik heb niet voor niets universiteit gedaan."
Ze hebben niets gekocht hoor.quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 11:24 schreef daanski82 het volgende:
Klopt het dat de NS een nieuwe treinstel gekocht heeft? hij lijkt een Diesel dubbel dekker te zijn. wie kent hem en heeft meer info.
ja dat is hem, heb je meer info over deze bak ;-)quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 11:31 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ze hebben niets gekocht hoor.
Je hebt deze gezien neem ik aan?
[ afbeelding ]
Het is een gereviseerde dubbeldekker van het type DD-AR. Die oude dubbeldekkers die je met name in de Noordelijke Randstad ziet.quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 11:53 schreef daanski82 het volgende:
[..]
ja dat is hem, heb je meer info over deze bak ;-)
quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 11:01 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Een krentenbol mét roomboter. We hadden nog wat over van dat miljard.
quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 11:06 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Duuuuuf is op ze pik getrapt
Duuuuuf is op ze pik getrapt
Duuf is op ze PIK getrapt! JA LA LA LA LA LA
Duuuuuf is op ze pik getrapt!![]()
![]()
Ik zat vanochtend ook in een plan v (2x), maar in Hengelo moest iedereen eruit en in een sgmm stappen die ervoor stondquote:Op dinsdag 4 oktober 2011 13:47 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Sinds wanneer hoort Almelo bij Nederland![]()
En gisteravond reed daar tenminste een fatsoenlijke Plan-V![]()
quote:Altijd op de hoogte met de
SMS Service
Geachte heer Van Vuuren,
U reist regelmatig met InterCity Brussel. Daarom houden we u graag op de hoogte van relevante en handige tips voor uw reis. Zo bent u altijd goed voorbereid.
Nieuw: Gratis SMS Service
Met de SMS Service ontvangt u een bericht als uw trein niet rijdt of is vertraagd met meer dan 15 minuten. Zo kunt u kiezen om te reizen op een later tijdstip of via een alternatieve route. Meld u direct aan voor deze handige gratis service.
Hartelijke groet,
NS Hispeed
Je keek op de actuele vertrektijden? Ga er maar vanuit dat daar geen ICE rijdt maar gewoon een koploper...quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 14:09 schreef Yreal het volgende:
Shiiiit, ipv een pimpel een ICE richting schiphol![]()
Waarom ben ik nu thuis?
mwehquote:Op dinsdag 4 oktober 2011 14:17 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Je keek op de actuele vertrektijden? Ga er maar vanuit dat daar geen ICE rijdt maar gewoon een koploper...
De pimpel heeft vertraging, en de gebruikte nummering voor vervangende treinen op het Nederlandse traject interpreteert de NS site als "ICE", ookal is die dat helemaal niet...
quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 14:09 schreef LWD-Godius het volgende:
Waarom hebben treinen geen Luikjes meer?![]()
Je moet nu maar hopen dat de trein een beetje ontlucht bij een tussenstation.
Vooral is het een probleem met sneltreinen, zo stopt de sneltrein Lwd-Gro maar 1 keer in Bui.
Oh. Dus omdat de ramen niet open kunnen, komt er dus geen frisse lucht de trein in? Nog nooit last van gehad in de Spurtjes van Arriva.quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 15:07 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Openslaande ramen bedoelt hij waarschijnlijk.
Rapporteer het aanquote:Op dinsdag 4 oktober 2011 13:46 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[ afbeelding ]
Dat dit kan in Nederland
Nee, er is één stam die proefritten rijdt momenteel.quote:
Ik moet iedereen gelijk teleurstellen. Het waren 2 schamele stellen Plan V, die vanaf Enschede zijn ingezet. Trein zat bij vertrek in Hengelo al redelijk vol... Maar de bijsturing was wakker, en had in Amersfoort een VIRM vanaf de Bokkeduinen gehaald ter vervanging. Een viertje, maar dat liever als de 2 V's.quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 14:09 schreef Yreal het volgende:
Shiiiit, ipv een pimpel een ICE richting schiphol![]()
Waarom ben ik nu thuis?
De SR10...quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 18:34 schreef greavy het volgende:
Verder was er ook geschuif met de SR10, namelijk met 2x 1700'den richting Maastricht vertrokken.
quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 18:47 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
"SR10" lijkt misschien alsof je erg slim bent
Met deze erbij zelfs zes.quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 18:47 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
"SR10" lijkt misschien korter, maar direct "koninklijk rijtuig" scheelt ongeveer 4 nutteloze posts
Hoezo, doet het klimaatbeheersingssysteem het niet goed?quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 14:09 schreef LWD-Godius het volgende:
Waarom hebben treinen geen Luikjes meer?![]()
Je moet nu maar hopen dat de trein een beetje ontlucht bij een tussenstation.
Vooral is het een probleem met sneltreinen, zo stopt de sneltrein Lwd-Gro maar 1 keer in Bui.
Heb hem ook 2x voorbij zien komen in het Amersfoortse. Rijd hij op diesel of electra, want ik kreeg een beetje een vertekend beeld door zijn nieuwe uiterlijk?quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 18:02 schreef greavy het volgende:
[..]
Nee, er is één stam die proefritten rijdt momenteel.
Deze stam is vandaag ook op pad geweest naar onder andere Zwolle.
Als gevolg van? Massale electrificage? Afstoten van alle overgebleven dieselconcessies? Dat laatste wellicht.quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 19:42 schreef James1988 het volgende:
Het enige dieselspul dat NS nog heeft is DM'90, en dat zal ook wel aan de kant gaan / verkocht worden zodra het niet meer nodig is.
Leuk, maar daar had ik het niet overquote:Op dinsdag 4 oktober 2011 19:48 schreef James1988 het volgende:
Zwolle - Emmen en Almelo - Mariënberg gaan per 2012 al naar Arriva, en dan komt ook daar GTW.
Wat brengt jou precies op het idee dat het een diesel zou zijn?quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 19:20 schreef daanski82 het volgende:
Rijd hij op diesel of electra, want ik kreeg een beetje een vertekend beeld door zijn nieuwe uiterlijk?
is niet helemaal waar. Almelo - Mariënberg gaat niet eind 2012, maar eind 2013 naar Arriva en daar zal gereden worden met gereviseerde Linten.quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 19:48 schreef James1988 het volgende:
Zwolle - Emmen en Almelo - Mariënberg gaan per 2012 al naar Arriva, en dan komt ook daar GTW.
Ohja, dat is waar ook.quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 19:51 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
is niet helemaal waar. Almelo - Mariënberg gaat niet eind 2012, maar eind 2013 naar Arriva en daar zal gereden worden met gereviseerde Linten.
We zitten dus nog wel een tijdje vast aan DM90 begrijp ikquote:Op dinsdag 4 oktober 2011 20:02 schreef James1988 het volgende:
Zwolle - Enschede gaat in de toekomst mogelijk ook aanbesteed worden.
En dat is niet ergquote:Op dinsdag 4 oktober 2011 20:08 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
We zitten dus nog wel een tijdje vast aan DM90 begrijp ik
Tram? 2014 of zo?quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 19:45 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Hoe staat het daarmee eigenlijk? Op welke termijn zou dat kunnen?
Nou ja al die DM90-uitfaserende projecten eigenlijkquote:
Nee, hij rijdt op rails.quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 19:20 schreef daanski82 het volgende:
[..]
Heb hem ook 2x voorbij zien komen in het Amersfoortse. Rijd hij op diesel of electra, want ik kreeg een beetje een vertekend beeld door zijn nieuwe uiterlijk?
Zo oud zijn ze ook nog niet toch?quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 20:08 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
We zitten dus nog wel een tijdje vast aan DM90 begrijp ik
'90 he. 21 jaar dus. Niet spannend oud nee.quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 21:25 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Zo oud zijn ze ook nog niet toch?
Oh jawel hoor!quote:
Leuk!quote:post ik m hier: afgelopen vrijdag had ik de mogelijkheid de NoordZuidlijn-boortunnel te bezoeken. Een leuk filmpje staat hieronder:
Aan de meeste perrons kom je wel een aantal meter tekort. Sterker nog: het past alleen op Camminghaburen en op spoor 2 van Grijpskerk compleet langs het perron. En zelfs in Groningen en Leeuwarden kom je flink tekort.quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 19:07 schreef Peterselieman het volgende:
Over Leeuwarden - Groningen gesproken: er waren vanmiddag vertragingen op dat traject. Kwam onderweg zelfs een trein tegen die bestond uit 8 bakken GTW. Dat past op enkele perrons volgens mij net wel of net niet.
grunnn uiteraardquote:Op dinsdag 4 oktober 2011 21:54 schreef greavy het volgende:
Station Noord en Centraal. Bedoel je Rotterdam?
Dat past vast wel, maar spoor 5a wordt ook voor de intercity's richting Schiphol gebruikt, dus die ruimte heb je meestal niet over om een (te) lange Spurt uit Groningen op te vangen denk ik...quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 21:52 schreef greavy het volgende:
In Leeuwarden kan je het toch op spoor 5 kakken? Dan past het toch wel?
Heeft Waddinxveen niet een Peizerweg?quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 21:54 schreef greavy het volgende:
Station Noord en Centraal. Bedoel je Rotterdam?
Het pas wel op 5b, maar veel ruimte is er dan niet over.quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 21:59 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Dat past vast wel, maar spoor 5a wordt ook voor de intercity's richting Schiphol gebruikt, dus die ruimte heb je meestal niet over om een (te) lange Spurt uit Groningen op te vangen denk ik...
Genoeg zelfs, want die treinen moeten over dezelfde overweg en vanwege de veiligheid zal het treinverkeer daar ook even stilgelegen hebben.quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 21:52 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Er reden tussen Station Noord en Centraal geen treinen vanmiddag. Aanreiding op de peizerweg of zo... Werd er geroepen over de mobilofoon in de bus.Maar dat heeft weinig te maken met Grunn - leeuwarden natuurlijk.
ahh, wist niet dat alles over dezelfde overweg gaat daarquote:Op dinsdag 4 oktober 2011 22:02 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Genoeg zelfs, want die treinen moeten over dezelfde overweg en vanwege de veiligheid zal het treinverkeer daar ook even stilgelegen hebben.
Nee, het was geen LM, maar een setje in reizigersdienst. Het kan wel zijn dat het voorste stel afgesloten was en dat de trein met behulp van de TRDL langs alle stations werd geleid.quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 21:51 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Aan de meeste perrons kom je wel een aantal meter tekort. Sterker nog: het past alleen op Camminghaburen en op spoor 2 van Grijpskerk compleet langs het perron. En zelfs in Groningen en Leeuwarden kom je flink tekort.
Het zal wel een leeg-mat-rit zijn geweest. Maar dat weet ik niet, ik zat vandaag van zes tot twee op dat baanvak en toen was nog alles redelijk normaal.
De lijnen splitsen zich zo ongeveer op de overweg daar.quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 22:03 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
ahh, wist niet dat alles over dezelfde overweg gaat daar
Is de achterste dan niet makkelijker, zodat de Mcn gewoon op de juiste plek kan stoppen, gezien van de voorste 2 stelletjes? Hoeft 'ie het perron niet voorbij te rijden (en dus het sein?)quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 22:03 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Nee, het was geen LM, maar een setje in reizigersdienst. Het kan wel zijn dat het voorste stel afgesloten was en dat de trein met behulp van de TRDL langs alle stations werd geleid.
ik meen in het achterste stel mensen te hebben zien zitten. Het kan trouwens ook zijn dat alle drie de stellen open waren.quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 22:09 schreef greavy het volgende:
[..]
Is de achterste dan niet makkelijker, zodat de Mcn gewoon op de juiste plek kan stoppen, gezien van de voorste 2 stelletjes? Hoeft 'ie het perron niet voorbij te rijden (en dus het sein?)
Nee, verwarmen lukt best aardig maar koelen en ventileren dat kan dat klimaatbeheersingsysteem niet, jammer genoeg.quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 19:04 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Hoezo, doet het klimaatbeheersingssysteem het niet goed?
Aan de westkant ligt een overpadje en iets verderop een overweg.quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 22:11 schreef Frozen-assassin het volgende:
Stopt die trein dan niet op een overweg? Ik meen dat Buitenpost vlak na een overweg staat..
Mijn ervaring met SLT en VIRM-4 is in ieder geval dat het - indien nodig - flinke vrieskisten kunnen zijn. En dat kunnen ze ook als de sensor stuk is.quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 22:53 schreef LWD-Godius het volgende:
[..]
koelen en ventileren dat kan dat klimaatbeheersingsysteem niet, jammer genoeg.
mijn ervaringen zijn anders wel prima.quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 22:53 schreef LWD-Godius het volgende:
[..]
Nee, verwarmen lukt best aardig maar koelen en ventileren dat kan dat klimaatbeheersingsysteem niet, jammer genoeg.
quote:@FadingGender Dit is vanuit het logistieke proeces en railinfrabeheer, de meest ideale
NS_online 13 uren
@NS_online Rare definitie van ideaal. Kan die ic naar den haag/leiden niet elders geparkeerd. Zodat de sprinter verder langs het peron kan?
FadingGender 14 uren
@FadingGender akelig te lezen, meestal is achterin de trein meer ruimte. Perron 19 is voor dit traject de meest ideale
NS_online 14 uren
Wéér iemand onwel in de sprinter Houten-Utrecht door de drukte voorin. @NS_Online kan dat niet anders dan op spoor 19b?
FadingGender 14 uren
quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 22:03 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
ahh, wist niet dat alles over dezelfde overweg gaat daar
Daarna is het nog 'strategische reserve' en als het over de revisietermijn heen is dan het bordje te koop. Maar voor van reizigerspotentieel heeft GTW al vaker bewezen een grote groei te kunnen betekenen voor de lokale vervoerders.quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 20:08 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
We zitten dus nog wel een tijdje vast aan DM90 begrijp ik
Okee nu ikquote:Op dinsdag 4 oktober 2011 23:11 schreef Fixers het volgende:
Bij monde van de NS twitteraccount heb ik nu gehoord dat de focus bij NS inderdaad op "treintjes rijden" ligt niet op "reizigers vervoer". Flash roept hier vaak genoeg dat voor de NS reizigers zelf ladende cargo is. Welnu bewijs uit mijn twitterfeed:
[..]
Bronquote:''Er is de afgelopen maanden door de sector heel hard gewerkt om de focus sterker te leggen op de reiziger'', aldus de bewindsvrouw.
Donderopman wat boeit het nou zo'n klein stukkie in die dingenquote:Op dinsdag 4 oktober 2011 23:24 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
In de zomer wil je niet in die treinen zitten
quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 23:25 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Donderopman wat boeit het nou zo'n klein stukkie in die dingen
Ach na 150 jaar kwamen ze erachter om de klant centraal te stellenquote:Op dinsdag 4 oktober 2011 23:22 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Okee nu ik
[..]
Bron
en vooral Het Nieuwe Reizigershandvest. De nieuwe naam van de brochure Treinwijzer![]()
Tikkie, jij bent'em
Zoiets als Enschede-Zwolle op een hete zomerdag in zo'n ding is gewoon niet leuk. Wie bedenkt dat ook: geen airconditioning én geen ramen die open kunnen? Hier en daar een klein klapraampje uitgezonderd.quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 23:25 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Donderopman wat boeit het nou zo'n klein stukkie in die dingen
Kwamen ze erachter dat het hip was om te doen alsof ja.quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 23:35 schreef Brembo het volgende:
[..]
Ach na 150 jaar kwamen ze erachter om de klant centraal te stellen.
ik heb regelmatig in de zomer in die treinen gezeten en nergens last van gehad. Zat uiteraard wel zoveel mogelijk aan de schaduwzijdequote:Op dinsdag 4 oktober 2011 23:24 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
In de zomer wil je niet in die treinen zitten
en bij een Plan V doe je t raampje open..quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 23:36 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ik heb regelmatig in de zomer in die treinen gezeten en nergens last van gehad. Zat uiteraard wel zoveel mogelijk aan de schaduwzijde
Je moet je in een buffel gewoon niet te druk maken
Precies, het enigste wat ze gedaan hebben is het dak wit geverfd.quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 23:35 schreef Igen het volgende:
[..]
Zoiets als Enschede-Zwolle op een hete zomerdag in zo'n ding is gewoon niet leuk. Wie bedenkt dat ook: geen airconditioning én geen ramen die open kunnen? Hier en daar een klein klapraampje uitgezonderd.
Aan de andere kant, met de zomers van tegenwoordig...
indien Airco voor de reizigers nog niet verplicht is.. verplichten per direct voor al het nieuw te leveren rollend materieelquote:Op dinsdag 4 oktober 2011 23:43 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
Precies, het enigste wat ze gedaan hebben is het dak wit geverfd.
Ramen die niet los kunnen? Je hebt die irritante klapramen in DM'90 zittenquote:Op dinsdag 4 oktober 2011 23:35 schreef Igen het volgende:
[..]
Zoiets als Enschede-Zwolle op een hete zomerdag in zo'n ding is gewoon niet leuk. Wie bedenkt dat ook: geen airconditioning én geen ramen die open kunnen? Hier en daar een klein klapraampje uitgezonderd.
Aan de andere kant, met de zomers van tegenwoordig...
Al tijden.quote:Op woensdag 5 oktober 2011 08:48 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Staan er serieus nu al DM'90 werkloos?
De NS rijdt nog wel op diesellijntjes, maar niet genoeg om al het DM'90 in te kunnen zetten.quote:Op woensdag 5 oktober 2011 09:53 schreef Lord_Brett_Sinclair het volgende:
De NS heeft geen diesellijntjes meer. Dus als ze de DM'90 willen inzetten is het onder de draad.
Zo hebben ze een poos tussen Groningen en Zwolle gereden.
Zutphen-Apeldoorn, Zwolle-Kampen... en vast nog meer.quote:Op woensdag 5 oktober 2011 09:53 schreef Lord_Brett_Sinclair het volgende:
De NS heeft geen diesellijntjes meer.
Zwolle-Enschede.quote:Op woensdag 5 oktober 2011 10:15 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Zutphen-Apeldoorn, Zwolle-Kampen... en vast nog meer.
Het is officieel nog steeds de NS, omdat het slechts een projectgroep binnen de NS is en geen apart bedrijfsonderdeel.quote:Op woensdag 5 oktober 2011 10:24 schreef Lord_Brett_Sinclair het volgende:
Ok, ik riep het iets te snelMaar Zutphen-Apeldoorn is toch RegioNS? Want de NS logo's hebben ze weggepoetst van de trein.
Onzin, de reizigersgroei op die regionale lijntjes is vooral het gevolg van de hogere frequenties en het afkappen van buslijnen waardoor men verplicht moet overstappen op de trein. Dat heeft weinig met het nieuwe materieel te maken.quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 23:19 schreef Brembo het volgende:
Maar voor van reizigerspotentieel heeft GTW al vaker bewezen een grote groei te kunnen betekenen voor de lokale vervoerders.
Bij de bussen zullen er ook wel milieunormen meegenomen worden in de concessie, waardoor nieuwe bussen aanschaffen al snel voordeliger is dan een oude vloot (overnemen en) aanpassen aan de milieunormen. Niettemin blijft het verkwisting van geld.quote:Op woensdag 5 oktober 2011 10:33 schreef Lord_Brett_Sinclair het volgende:
Het is ook verspilling van grondstoffen om voor elke nieuwe consessie allemaal nieuw materieel te moeten kopen. Als je ziet hoe dat met bussen gaat, gewoon zonde.
En de argumenten waarmee ze dan aankomen...quote:Op woensdag 5 oktober 2011 11:04 schreef bork het volgende:
Nou, ik wist niet dat het zo gevoelig lag maar het blauwe bord in Utrecht CS moet blijven, er is zelfs een petitie van start gegaan -> http://petities.nl/petitie/blauwbordmoetblijven
Zijn misschien niet de meest stevige argumenten, maar toch ben ik het wel met ze eens dat dat blauwe ding moet blijven. Ik ben heel benieuwd met wat voor schermen de NS willen terugkomen.quote:Op woensdag 5 oktober 2011 11:26 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
En de argumenten waarmee ze dan aankomen..."Een nieuw bord moet wel lelijk zijn" en "De foutjes op het oude bord zijn zo grappig"... heeeel overtuigend.
Daar rijdt syntus al jaren met alleen Linten, alleen bij extra drukte op dat traject (door werkzaamheden Deventer-Wierden b.v.) willen ze er nog wel eens wat DM'90 bij in zetten (waar ze dan de toiletten van afsluiten, want: in hun concessie mogen ze uit milieu-overwegingen geen toiletten op het spoor laten lozen, en lint heeft geen toiletquote:Op woensdag 5 oktober 2011 12:28 schreef greavy het volgende:
Bijna al het DM'90 wat bij Syntus rijdt komt straks ook weer terug naar NS(FS). Syntus gaat met de Linten tussen Oldenzaal/Hengelo en Zutphen rijden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |