Duvel | vrijdag 16 september 2011 @ 10:51 |
Welkom in alweer een nieuw deel van deze legendarische reeks. ![]() >> Algemeen In dit topic kun je terecht met al je vragen, opmerkingen, foto's en verslagen met betrekking tot het reizen met de trein. Voor algemene informatie over vervoersbedrijven, materieel, spoorlijnen, etc. verwijzen we je graag naar de betreffende categorie op Wikipedia. Een korte introductie van de vaste bezoekers, die je bij dezen alvast van harte welkom heten: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Nietszeggende TVP's en zwaaihandjes worden niet op prijs gesteld (daar is de knop "volg topic" voor), een leuke anekdote of foto is daarentegen altijd welkom. Regelmatig terugkerende vragen zijn hieronder beantwoord, lees dit dus goed door voordat je jouw vraag alsnog in dit topic plaatst. ![]() >> Vragen en opmerkingen over andersoortig railtransport In dit topic komt vooral het vervoer in reizigerstreinen aan bod, maar een goederentrein tussendoor is een leuke afwisseling. Over metro's en trammetjes doen we ook niet al te moeilijk, al zijn daar wel aparte topics voor aanwezig. >> Met de Studenten OV-Chipkaart in internationale (hogesnelheids-)treinen reizen Met je Studenten OV-Chipkaart mag je binnen Nederland gratis reizen in de Beneluxtrein (Amsterdam - Roosendaal) en de IC Berlijn (Schiphol - Hengelo). Voor de hogesnelheidstreinen ICE (Amsterdam - Arnhem) en Fyra (Amsterdam - Breda via de HSL-Zuid) moet een toeslag worden betaald. De toeslag voor ICE bedraagt 2 euro, de toeslagen voor Fyra zijn hier te vinden. Beide toeslagen zijn in de kaartautomaat op elk station te koop. In de Thalys is je Studenten OV-Chipkaart niet geldig. Voor algemene informatie over het reizen met je Studenten OV-Chipkaart kun je het beste op de website terecht. >> Reizen over de HSL-Zuid NS Hispeed rijdt ieder halfuur een pendeldienst tussen Amsterdam en Breda via de HSL-Zuid. De reistijd tussen Schiphol en Rotterdam bedraagt hierdoor nog maar 26 minuten en tussen Schiphol en Breda slechts 53 minuten. NS Hispeed voert deze dienst uit onder de naam Fyra. Voor Fyra dient, naast een gewoon kaartje, een toeslag aangeschaft te worden. Deze is verkrijgbaar in de kaartautomaat of kan je voor 10,- in de trein zelf aanschaffen. De tarieven voor Fyra zijn op deze pagina te vinden. Ook de Thalys rijdt over de HSL-Zuid. Tussen Amsterdam en Rotterdam wordt nog met een snelheid van 160km/h gereden, vlak na Rotterdam gaan alle remmen los en rijdt hij met 300km/h richting Antwerpen. Hierdoor duurt de reis van Amsterdam naar Parijs nog maar 3:18 uur. Een rit met Thalys is alleen mogelijk met een reservering, reserveren is drie maanden van tevoren mogelijk via o.a. NsHispeed of TGV-Europe. >> Reizen met Kruidvatkaartjes en andere (actie-)dagkaarten Dagkaarten zijn geldig op elk traject in Nederland, ongeacht het vervoersbedrijf dat er rijdt. Net als met een Studenten OV-Chipkaart, moet ook met een dagkaart voor ICE en Fyra een toeslag aangeschaft worden en mag er niet met Thalys gereisd worden. >> Afkortingen en treinserienummers Er komen in dit topic regelmatig afkortingen en treinserienummers langs, die voor de nieuwe bezoeker erg verwarrend kunnen zijn. De betekenis van een afkorting vind je hier, voor een treinserie kun je hier terecht. Voor informatie over Wijzigingsbladen wat betreft materieelinzet, LM-ritten, splitsen en combineren en dergelijke kan je op deze website terecht. >> Geldigheid Studenten OV-chipkaart, Voordeelurenkaart, etc. op feestdagen De feestdagen in 2011 zijn als volgt: Zaterdag 1 januari (nieuwjaarsdag), zondag 24 april (eerste paasdag), maandag 25 april (tweede paasdag), zaterdag 30 april (Koninginnedag), donderdag 5 mei (Bevrijdingsdag), donderdag 2 juni (Hemelvaartsdag), zondag 12 juni (eerste pinksterdag), maandag 13 juni (tweede pinksterdag), zondag 25 december (eerste kerstdag), maandag 26 december (tweede kerstdag). Bovenstaand rijtje is onder voorbehoud. Kijk bij twijfel altijd nog even op de website van IB-Groep. Wanneer je hier komt klagen dat je een boete hebt gekregen op een dag die hierboven niet staat vermeld, lachen we je uit. >> NS Dienstregeling 2011 Met ingang van Dienstregeling 2011 verschijnt het spoorboekje helaas niet meer op papier. NS biedt nu slechts losse pagina's aan als PDF. Deze zijn voor forummer greavy verzameld en hier te downloaden. >> Waarom rijdt die kuttrein zo langzaam? ![]() Misschien mag hij wel gewoon niet harder. Hier kun je precies zien hoe hard treinen waar mogen rijden ![]() >> Hoeveel kilometer heb ik met de trein gereden? Er zijn verschillende hulpmiddelen om te berekenen hoeveel kilometer je hebt afgelegd: • Blijbol. • De tariefeenhedenkaart van NS met bijbehornde detailkaarten voor grootstedelijke gebieden. • De planner van de NMBS voor België (gewoon doen alsof je een kaartje gaat kopen). • jizdenka internationaal (niet altijd even betrouwbaar). • Als joker ![]() ![]() >> Verhalen Er worden af en toe verhalen geschreven over oude stations, spoorlijnen of huidige werkzaamheden. De tot nu toe gemaakte verhalen staan hieronder; Hoek van Holland Haven - von_Preussen Kesteren - Dr_Flash Uithuizen - Socios Buitenpost - Peterselieman Newcastle Central Station - bork IJmondlijn - von_Preussen Harlingen Haven - Socios Harlingen (- Haven) - Greavy Werking van procesleiding van de treindienstleider (1) - ziggyziggyziggy Werking van procesleiding van de treindienstleider (2) - ziggyziggyziggy Station Hoek van Holland Haven, een stuk vergane glorie - Greavy Wat is een stop/door-schakeling en hoe werkt hij? - ziggyziggyziggy Hoe werkt VCVL? - ziggyziggyziggy >> Tripreports Hieronder staan een aantal interessante (foto)reportages die door diverse topic-diehards gemaakt zijn; Reis door België, met name op station Binche - Dr_Flash 6834 kilometer InterRail - Igen Vakantie in Oostenrijk - Dr_Flash Polen - Zug-Chef Eerste Klas door Nederland - Ireyon Zwitserland - sander89 De spoorlijn door Liechtenstein - SvMp Monaco - KapiteinT Koninklijke wachtkamers - Bork NVBS Excursie naar de bruinkoolmijnen - Dr_Flash Met Interrail door midden- en zuid-Europa - Ireyon InterRail naar Midden-, Zuid- en Zuidoost-Europa - Irritatie100 Treinen rond Basel - Dr_Flash Station Visé - KapiteinT InnoTrans 2010 - James1988 Onthulling 10 jaar ICE - Ireyon Reisje voor het goede doel - Greavy Treinen in Japen - Deel 1 - Igen Treinen in Japan - Deel 2 - Igen Berlijn - Zug-Chef Praag - Zug-Chef Wenen - Zug-Chef Budapest - Zug-Chef Dan nog een welgemeende waarschuwing voor ons allen treinenfotografen:
[ Bericht 2% gewijzigd door Duvel op 17-09-2011 12:05:46 (Belangrijke toevoeging!) ] | |
Peterselieman | vrijdag 16 september 2011 @ 10:54 |
deeltje 350 dus ![]() | |
Duvel | vrijdag 16 september 2011 @ 10:56 |
Oh, nummert ie tegenwoordig wel door? | |
Peterselieman | vrijdag 16 september 2011 @ 10:58 |
jup. Zal vanavond trouwens eens zien of mijn foto van een Thalys en een Benelux op Rotterdam Centraal gelukt is. | |
mschol | vrijdag 16 september 2011 @ 10:59 |
al een tijdje ![]() eindelijk is m'n reisje parijs te boeken ![]() 70 eurootjes heen en terug naar parijs in december eerste klas proberen vind ik een te grote meerprijs hebben, zelfs met de kortingstarieven (88 euro extra) [ Bericht 6% gewijzigd door mschol op 16-09-2011 11:05:58 ] | |
greavy | vrijdag 16 september 2011 @ 11:41 |
Boze reizigers België blokkeren trein BRUSSEL - Boze reizigers in het Belgische Burst zijn op de rails gaan staan om te voorkomen dat een trein zou vertrekken. Zij waren woedend dat ze niet mee mochten. Hun eigen trein was defect en de door hen geblokkeerde trein zou dezelfde kant op gaan. Dat meldde de Vlaamse krant Het Laatste Nieuws vrijdag. Door hun opstand mochten de pendelaars uiteindelijk wel mee. De wanhoopsdaad toont aan hoezeer reizigers gefrustreerd zijn over de vertragingen en uitgevallen treinen bij de Belgische spoorwegen, aldus de initiatiefnemer van de spontane actie. | |
ZwartmetSuiker | vrijdag 16 september 2011 @ 11:42 |
Hahaha prachtige actie! Respect! | |
wil-bert | vrijdag 16 september 2011 @ 11:49 |
Ben wel benieuwd hoe dat in zijn werk is gegaan ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 16 september 2011 @ 11:50 |
Gewoon, met een paar man ervoor gaan staan ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 16 september 2011 @ 11:51 |
of met zijn allen om het sleutelkastje heen gaan staan, waardoor er voor vertrek niet op het perron gesleuteld kan worden ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 16 september 2011 @ 11:53 |
Ik denk bij Belgen altijd aan low tech oplossingen ![]() | |
greavy | vrijdag 16 september 2011 @ 11:54 |
Ik vermoed zelf dat die trein niet in Burst zou stoppen. Want anders snap ik het probleem niet, dat ze niet mee mochten.. | |
bork | vrijdag 16 september 2011 @ 12:01 |
![]() | |
MREn | vrijdag 16 september 2011 @ 12:54 |
http://www.nvbs.com/Excursies/reis.php?soort=A&reis=042 | |
Duvel | vrijdag 16 september 2011 @ 13:18 |
Ehm ja, maar mensen met voorrang of geen voorrang dan? | |
Yreal | vrijdag 16 september 2011 @ 15:41 |
![]() Deze gisteren op schiphol gespot, had zo tot nu toe nooit gezien buiten peron 15 op amsterdam CS.. Edit : ook groter word de foto niet boeiender, maar het is zo'n vertrekkende treinen bord ![]() | |
#ANONIEM | vrijdag 16 september 2011 @ 15:46 |
Luchtfoto van station Zwolle Genomen vanaf een luchtballon ![]() [ Bericht 22% gewijzigd door #ANONIEM op 16-09-2011 15:57:29 ] | |
#ANONIEM | vrijdag 16 september 2011 @ 15:48 |
-dubbel- [ Bericht 96% gewijzigd door #ANONIEM op 16-09-2011 15:48:53 ] | |
MREn | vrijdag 16 september 2011 @ 15:53 |
Die zullen er ook wel genoeg zijn, schat ik. | |
Duvel | vrijdag 16 september 2011 @ 16:39 |
Ik wil gewoon weten of ik mee mag. ![]() | |
ZwartmetSuiker | vrijdag 16 september 2011 @ 17:14 |
Gaaf, luchtfoto's zijn altijd leuk. | |
Dr_Flash | vrijdag 16 september 2011 @ 17:26 |
daar krijg je toch ene brief van thuis. Of je aanbetaling wordt / is teruggestort, dat kan ook iets betekenen ![]() | |
Duvel | vrijdag 16 september 2011 @ 17:39 |
Beide (nog) niet. | |
James1988 | vrijdag 16 september 2011 @ 18:03 |
350, de maximumsnelheid van een Velaro E ![]() | |
Duvel | vrijdag 16 september 2011 @ 18:06 |
Je hebt de verkeerde UI. | |
James1988 | vrijdag 16 september 2011 @ 19:14 |
Over 10 delen begin ik over de AGV. | |
#ANONIEM | vrijdag 16 september 2011 @ 19:16 |
Klopt. En hij stopte verder ook niet op dezelfde stations als de defecte trein. En direct daarachter kwam al een trein om de passagiers wel mee te nemen, maar ja, dat wisten de wachtende reizigers waarschijnlijk niet. Bron: het journaal. [ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 16-09-2011 19:17:04 ] | |
Dr_Flash | vrijdag 16 september 2011 @ 19:19 |
Nee man pak lekker dit esthetisch orgasme ![]() ![]() | |
mschol | vrijdag 16 september 2011 @ 19:21 |
die flaporen, zijn dat de remmen? ![]() | |
ziggyziggyziggy | vrijdag 16 september 2011 @ 19:22 |
Ik wilde net zeggen. Oren zijn erger dan sluitseinen. | |
Dr_Flash | vrijdag 16 september 2011 @ 19:23 |
Goed zo ![]() | |
Ireyon | vrijdag 16 september 2011 @ 19:50 |
Ook zo mooi dat die trein maar één kant op kan. Even keren? Rondje rijden ja ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 16 september 2011 @ 19:51 |
Ja, dit is de achterkant idd. Ben er nog niet uit welke kant nou lelijker is ![]() | |
James1988 | vrijdag 16 september 2011 @ 19:51 |
Wat een lelijk ding ![]() | |
Ireyon | vrijdag 16 september 2011 @ 19:52 |
Het is na de JR-500 nooit meer de goede kant op gegaan daar in Japan.. ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 16 september 2011 @ 19:53 |
Nou is het ook wel zo dat "the only way is down, from there" ![]() ![]() | |
ziggyziggyziggy | vrijdag 16 september 2011 @ 20:02 |
"De Multipla onder de treinen" | |
Dr_Flash | vrijdag 16 september 2011 @ 20:03 |
Nou, als we dat zijspoortje even op mogen, hoe spuugkotslelijk is die nieuwe Nissan Juke dan? ![]() ![]() ![]() Welke idioot bedenkt zoiets? ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 16 september 2011 @ 20:05 |
Dat is die stofzuiger V250 al Dit is zoals Fles al zegt meer een Nissan Joke | |
ziggyziggyziggy | vrijdag 16 september 2011 @ 20:05 |
Even Googlen, momentje. | |
ziggyziggyziggy | vrijdag 16 september 2011 @ 20:06 |
Oh. Mijn. God. Mijn collega heeft er zo-eentje... | |
#ANONIEM | vrijdag 16 september 2011 @ 20:12 |
Dankje ![]() | |
#ANONIEM | vrijdag 16 september 2011 @ 20:27 |
In het grootste deel van Japan hebben ze gewoon geen smaak. Auto's, treinen, gebouwen, allemaal even spuuglelijk. Uitgezonderd een paar dingen, zoals de Prius, de nieuwere treinen op Kyushu en een paar oudere Shinkansens. (Behalve de Prius verkopen Japanse merken hier andere auto's dan daar) | |
Dr_Flash | vrijdag 16 september 2011 @ 20:34 |
Oh die Nissan is ook Japans idd, nog niet eens bij nagedacht ![]() | |
ziggyziggyziggy | vrijdag 16 september 2011 @ 20:38 |
Hoor ik nou een stoomtrein? | |
Dr_Flash | vrijdag 16 september 2011 @ 20:39 |
Ik vanochtend ook al ![]() ![]() ![]() | |
ziggyziggyziggy | vrijdag 16 september 2011 @ 20:40 |
Geen idee. Volgens mij komt hij nu door Groningen Noord. WTF? | |
Dr_Flash | vrijdag 16 september 2011 @ 20:41 |
Vraag even op Somda ![]() | |
ziggyziggyziggy | vrijdag 16 september 2011 @ 20:42 |
Dan bel ik liever even een trdl. Ik ken de directe nummers. ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 16 september 2011 @ 20:42 |
Het is dezelfde die Fles hoorde. Is naar Veendam geweest en gaat nu in de Eemshaven water halen. Daarna terug naar Groningen en dan via Leeuwarden en Zwolle weer naar Apeldoorn terug. | |
Dr_Flash | vrijdag 16 september 2011 @ 20:43 |
Mozes, dat wordt nachtwerk ![]() | |
ziggyziggyziggy | vrijdag 16 september 2011 @ 20:44 |
En hoe laat komt hij terug dan? | |
Peterselieman | vrijdag 16 september 2011 @ 20:47 |
na middernacht http://www.somda.nl/forum/6650/p355251/Ontwikkelingen+EETC/ Het moet via Leeuwarden omdat Groningen - Assen dicht is. | |
Dr_Flash | vrijdag 16 september 2011 @ 20:56 |
Holy shit dat ding is de HELE nacht onderweg ![]() | |
Duvel | vrijdag 16 september 2011 @ 21:14 |
Twee ploegen... | |
Dr_Flash | vrijdag 16 september 2011 @ 21:17 |
Vast wel, dat is mijn probleem niet ![]() Maar leuk ritje ![]() ![]() | |
D-Mon | vrijdag 16 september 2011 @ 21:18 |
Nu twijfel ik of ik rond een uur of 3 vanacht op LWD moet gaan staan met een camera.. | |
Duvel | vrijdag 16 september 2011 @ 21:23 |
Ja, doen natuurlijk! Vergeet je statief niet en vraag of ze de vuurkist even openen, geeft vast een gave gloed in het machinistenhuis! | |
Dr_Flash | vrijdag 16 september 2011 @ 21:27 |
Morgenochtend 20 minuten stilstaan in Deventer ![]() ![]() ALS ik niet in Utrecht in die gore kutflet gezeten had ![]() | |
greavy | vrijdag 16 september 2011 @ 21:31 |
DBS 6438 komt net bij Conline op het Zeehaventerrein vandaan, en gaat retour Kijfhoek, alwaar deze wagens in een UC (of meerdere) terecht komen. Totaal zijn het 17 ketelwagons. Het eerste stuk op het Zeehaventerrein kent voor deze trein een maximale snelheid van 10 km/h.. De machinist&Rangeerder doen het dan ook allemaal langzaam aan.. De oorzaak is één van deze bochten. De elkaar snel opvolgende overwegen spelen ook mee. Een vrachtwagen die rakelings voor de trein doorrijdt is daar dood normaal, zoals vanmiddag ook gebeurde thv VolkerRail.. Dat leverde toch een claxongeweld op van deze locomotief.. De chauffeur reed er gewoon vandoor, alsof er niks aan de hand was.. Het Woonboulevard is ook een beruchte locatie. Voornamelijk het overpad, die officieel al afgesloten is, maar er nog steeds ligt. Fietsers schieten er rakelings voorlangs.. Even verderop word het oude Zeehaventerrein voorbij gereden. Dit terrein is per trein al niet meer toegankelijk: De wissels zijn eruit gehaald. Hierna moet de weg overgestoken worden, en komt er een bocht, waarna de trein op de weg gaat rijden. Hier heb ik nu geen foto van, want deze trein had al geen ruimte om er doorheen te komen. Zoals ik al zei, er was geen ruimte op de weg. Meerdere geparkeerde vrachtwagens. Deze trein heeft over 300 meter circa 15 minuten gedaan. De foto's waren mislukt, die ik had proberen te maken.. Even verderop wordt er een fietspad gekruist. Er was wederom een bijna-aanrijding. Een fietser die op nog geen 30cm de locomotief gemist had.. Gebeurt er dagelijks volgens het personeel op deze trein.. Uiteindelijk wordt de laatste overweg bereikt. Hier moet de rangeerder sleutelen. De stoplichten gaan vervolgens rood branden, en de trein mag de weg oversteken. Dit vanwege de enorme drukte op deze weg. | |
Yreal | vrijdag 16 september 2011 @ 21:37 |
Gave foto's ![]() Maar wat is dat voor wazig shit dan? Goederen treinen die alla trams een beetje door het verkeer rijden.. is die lijn zo druk dan? Dan zou je zeggen dat ze die eens een beetje verleggen ofzo... | |
greavy | vrijdag 16 september 2011 @ 21:39 |
Over die stoomtrein van vandaag: OA mensen van de VVD zaten erin, waaronder Melanie Schultz, Betty de Boer, Mark Boumans.. | |
greavy | vrijdag 16 september 2011 @ 21:40 |
Spoor was er eerder als een aantal wegen. Ook zijn er wegen toen uitgebreid, breder geworden e.d.. | |
Peterselieman | vrijdag 16 september 2011 @ 21:40 |
dan hadden ze net zo goed het spul over de weg kunnen laten rijden. | |
greavy | vrijdag 16 september 2011 @ 21:40 |
Ze zullen wel per spoor gewild hebben.. Toch geld genoeg ![]() | |
Yreal | vrijdag 16 september 2011 @ 21:42 |
Waarom zou jij wel voor de lol ritjes mogen maken met de trein, en VVD'rs niet? ![]() ![]() | |
greavy | vrijdag 16 september 2011 @ 21:43 |
Omdat WIJ hun ritjes betalen ![]() | |
Duvel | vrijdag 16 september 2011 @ 21:44 |
Ook een minister is een ambtenaar. ![]() | |
greavy | vrijdag 16 september 2011 @ 21:45 |
Dit ritje naar Veendam en Eemshaven heeft rond de 30k gekost. De auto was goedkoper ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 16 september 2011 @ 21:45 |
Jammer dat dat ding dan niet met 160 ontspoord is boven het Hollands Diep dan ![]() | |
ziggyziggyziggy | vrijdag 16 september 2011 @ 21:46 |
Mooie foto's greavy! Doet me denken aan de stamlijn van Delfzijl, waar we ook hier en daar geparkeerde auto's tegenkomen. | |
greavy | vrijdag 16 september 2011 @ 21:48 |
Dank! Ik gok dat het wel op meer stamlijnen zal zijn waar de weg word gekruist / over de weg gereden wordt. | |
greavy | vrijdag 16 september 2011 @ 21:50 |
Bedenk mij nog een voorbeeld.. Stamlijn Zwijndrecht.. Vrachtwagens die geparkeerd staan OP de spoorlijn, in de hele lengte. En dan geen chauffeur te bekennen. Er hebben een aantal keren treinen meer dan 5 uur vertraging door opgelopen.. Want toen eindelijk Van Leeuwen Buizen bereikt was, en weer retour gereden werd, stond er wel weer ergens anders een vrachtwagen geparkeerd. In Dordrecht ging het vooral om vrachtwagens die geladen / gelost moesten worden bij Van der Wees | |
Dr_Flash | vrijdag 16 september 2011 @ 21:51 |
Gewoon aan de kant beuken die kutzooi | |
ZwartmetSuiker | vrijdag 16 september 2011 @ 21:52 |
Gaaf dat zulke spoorlijnen nog worden gebruikt! | |
ziggyziggyziggy | vrijdag 16 september 2011 @ 21:53 |
Een raccordement is max 30 km/h. Dan win je het inderdaad wel als trein. ![]() | |
greavy | vrijdag 16 september 2011 @ 21:54 |
Een best aantal wel inderdaad. Zwijndrecht is sinds 21 Februari gesloten. Van Leeuwen Buizen doet nu alles per vrachtwagen. | |
Yreal | vrijdag 16 september 2011 @ 21:54 |
Oja, dus alle agenten, leraren en weet ik het wat mogen nooit eens wat leuks doen van hun salaris? ![]() Dit was toch een plezier ritje, of wat? | |
greavy | vrijdag 16 september 2011 @ 21:55 |
Maar er zijn trajecten waar het erger kan. Dordrecht is 10 km/h, Zwijndrecht is 10 km/h. | |
greavy | vrijdag 16 september 2011 @ 21:55 |
Nee, dit was niet een plezierritje. Dit was een 'werkbezoek' of hoe die ambtenaren ofzo het ook noemen.. | |
Peterselieman | vrijdag 16 september 2011 @ 21:57 |
Mooie foto's trouwens ![]() Gewoon een berger oproepen die de vrachtwagens wegsleept. | |
greavy | vrijdag 16 september 2011 @ 22:01 |
Werd ook wel gedaan, maar de vrachtwagens stonden regelmatig zo geparkeerd dat wegslepen niet lukte, ivm de overgebleven ruimte om de sleepauto er voor te zetten etc. Die is wel ietwat groter als die bij een auto ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 16 september 2011 @ 22:02 |
Zet je die 900 ton er gewoon tegenaan met 30 km/h. | |
Peterselieman | vrijdag 16 september 2011 @ 22:04 |
hmm, maar er moet wel een manier zijn om net als bij auto's wel gebeurt de truck op 'wieltjes' te zetten en zo enkele meters te verplaatsen | |
greavy | vrijdag 16 september 2011 @ 22:05 |
Gelukkig hadden ze daar niet wekelijks last van. Ik weet het exacte ook niet hoor ![]() | |
ziggyziggyziggy | vrijdag 16 september 2011 @ 22:09 |
En met 10 km/h gaat dat ook prima. Volgens mij gaat het in onderstaand filmpje ook niet veel harder. | |
Dr_Flash | vrijdag 16 september 2011 @ 22:14 |
Nja, ga daar dan niet staan he ![]() | |
Ascendancy | zaterdag 17 september 2011 @ 01:15 |
Hoeveel belasting draag jij af dan Greavy. 60 cent per maand? | |
mschol | zaterdag 17 september 2011 @ 01:17 |
waarom? met de files e.d. zou je eigenlijk niet verwachten dat dat goedkoper is toch? | |
Ascendancy | zaterdag 17 september 2011 @ 01:21 |
Logistiek veel lastiger een trein te beladen. Vrachtwagens zijn ook veel flexibeler qua bestemming. Tevens is het fileleed bij Zwijdrecht niet zo heel groot. Van alle grote steden heeft Rotterdam het beste wegennet en de A16 naar Dordrecht is ruim zat. | |
TeringHenkie | zaterdag 17 september 2011 @ 02:20 |
Nee man veel belangrijker schommelboot dit schommelboot dat. | |
greavy | zaterdag 17 september 2011 @ 06:58 |
greavy | zaterdag 17 september 2011 @ 07:07 |
De DDZ in Haarlem is gister avond, ingesloten tussen 2 1700 locomotieven, naar Leidschendam verkast. Reed dus niet op eigen kracht. | |
greavy | zaterdag 17 september 2011 @ 08:45 |
Nadat ik gister de Afvoer Conline, Dordrecht geplaat had, ben ik naar de Wieldrechtse Zeedijk verkast. Ik wou de UnitCargo met 2x NMBS reeks 77 platen; Echter reed deze trein met een Elektrische traxx, NMBS 2810 (186 xxx).. Eerst kwam de DBS 1613 met een keteltrein in de volle zon voorbij: Een trein die ik ook nog niet eerder had was de beladen Safenwill met tractie SBB 186 103: Een losse loc van ITL: [flickr[http://www.flickr.com/pho(...)1330/in/photostream/[/flickr] De ÖBB rijtuigen volgens plan in IC 9252: DBS 1612 met een korte keteltrein (5 stuks): DBS 6437 met een beladen containertrein: Werkmat van de BAM, welke weet ik niet: Wederom een trein die ik nog niet eerder geplaat heb. De 189 283 met beladen Houtafvaltrein: Waarna uiteindelijk UC 44603 kwam. Echter met elektrische tractie. | |
Dr_Flash | zaterdag 17 september 2011 @ 11:29 |
OMG ![]() ![]() | |
D-Mon | zaterdag 17 september 2011 @ 11:55 |
Goed, gisteravond wekker gezet om vannacht stoomtrein te gaan kieken.. Mijn plan was een serie foto's te maken bij de koopmans fabriek in leeuwarden, mooi dichtbij en rijdend, daarnaast redelijk veel licht van de fabriek. Mijn vriendin werd echter voor mij wakker van de wekker en heeft deze uitgedrukt.. | |
Dr_Flash | zaterdag 17 september 2011 @ 11:58 |
Vriendinnen zijn een verliezend concept, zo blijkt maar weer ![]() | |
Duvel | zaterdag 17 september 2011 @ 11:58 |
En nu is ze je ex. | |
Duvel | zaterdag 17 september 2011 @ 11:58 |
Het is wel een mooi verhaal. En daarom hebben veel treinenfotografen dus geen vriendin. | |
Q. | zaterdag 17 september 2011 @ 11:59 |
![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 17 september 2011 @ 12:01 |
Wauw ![]() ![]() Sorry ![]() ![]() | |
Duvel | zaterdag 17 september 2011 @ 12:06 |
De oorspronkelijke mededeling opgenomen in de OP als waarschuwing voor ons allen. | |
Dr_Flash | zaterdag 17 september 2011 @ 12:07 |
![]() ![]() | |
Ascendancy | zaterdag 17 september 2011 @ 13:12 |
![]() ![]() | |
Duvel | zaterdag 17 september 2011 @ 13:15 |
Ha, die heb ik ook, met wat andere stickers er op! ![]() | |
ziggyziggyziggy | zaterdag 17 september 2011 @ 13:18 |
![]() | |
blup | zaterdag 17 september 2011 @ 13:22 |
Om vervolgens de spoorstaaf-slijp-machine aan te zetten.. ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 17 september 2011 @ 13:28 |
Of wat te denken van het idyllische gezoem van een onderstopmachine ![]() | |
ziggyziggyziggy | zaterdag 17 september 2011 @ 13:39 |
De kettinghor dan. Ook heel rustgevend. | |
Dr_Flash | zaterdag 17 september 2011 @ 13:41 |
Nou hier, dat bedoel ik. Of dat enorme ding met die loopkatten eroverheen. Bijna Symphonisch gewoon. | |
ziggyziggyziggy | zaterdag 17 september 2011 @ 13:49 |
Ik zeg: | |
Duvel | zaterdag 17 september 2011 @ 13:51 |
Dat ís de kettinghor. ![]() Met de Schienenzeppelin van Märklin in de clip. ![]() | |
ziggyziggyziggy | zaterdag 17 september 2011 @ 13:53 |
Het ging mij om de muziek. Weet ik veel wat voor treinen er allemaal in de clip zitten. ![]() | |
Sandrvich | zaterdag 17 september 2011 @ 13:55 |
Ik prefereer hem in het Duits. ![]() | |
ziggyziggyziggy | zaterdag 17 september 2011 @ 13:59 |
Uiteraard, uiteraard. Ik nam niet de tijd om de beste versie op te zoeken. | |
Dr_Flash | zaterdag 17 september 2011 @ 14:09 |
Ehm. Een kettinghor is toch om ballast te verwijderen? En dat loopkattending doet de dwarsliggers toch? ![]() | |
Duvel | zaterdag 17 september 2011 @ 16:10 |
Wacht, ik dacht dat je dat ding met die transportbanden bedoelde, die hoort namelijk bij de kettinghor. | |
Dr_Flash | zaterdag 17 september 2011 @ 16:41 |
Nee deze. Hoe heet dit? ![]() ![]() | |
Frozen-assassin | zaterdag 17 september 2011 @ 17:04 |
Nu jullie het erover hebben.. Hoeveel meter per uur doet zo'n machine? Wil ProRail namelijk alle sporen in Nederland gaan vervangen door die betonnen bielzen? | |
James1988 | zaterdag 17 september 2011 @ 17:08 |
Alleen waar het nodig is (omdat de houten dwarsliggers vervangen moeten worden) of bij nieuwe stukken spoor. | |
ziggyziggyziggy | zaterdag 17 september 2011 @ 17:49 |
Wij noemen dat gewoon OHM. Onderhoudsmaterieel. ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 17 september 2011 @ 18:56 |
Ja maar goed, daar valt wel zo veel onder ![]() | |
ziggyziggyziggy | zaterdag 17 september 2011 @ 19:58 |
Klopt. Daarom doen we dat juist. | |
Dr_Flash | zaterdag 17 september 2011 @ 20:22 |
Maar als jij een spoorbezetting door OHM hebt weet je dus niet of er zoeen dwarsliggeruitwisseltrein in de weer is of dat iemand een schep heeft laten liggen? ![]() | |
ziggyziggyziggy | zaterdag 17 september 2011 @ 20:27 |
Als zo'n ding aan het werk is, is het spoor buiten dienst en dus niet van mij. Als ik het spoor weer in dienst krijg, moet het vrij zijn van alle spoorbezettingen, kortsluitlansen en spades. Als zo'n ding naar de werkplek wordt overgebracht, is het gewoon een trein. En dan maakt het mij geen hol uit wat het precies is, als het maar detecteert en binnen profiel blijft. | |
Dr_Flash | zaterdag 17 september 2011 @ 20:32 |
Ja okee. Maar als ik dus wil weten hoe zoeen apparaat heet, kan ik beter op antwoord van iemand anders wachten begrijp ik ![]() | |
ziggyziggyziggy | zaterdag 17 september 2011 @ 21:10 |
Da's wel een correcte samenvatting, ja. ![]() | |
#ANONIEM | zaterdag 17 september 2011 @ 21:20 |
Ik prefereer toch Autobahn. ![]() Maar alleen in het liedje, niet in het echt natuurlijk. Wel een mooie clip trouwens, met zo veel videobeelden van de TEE enzo. ![]() [ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 17-09-2011 21:21:53 ] | |
ziggyziggyziggy | zaterdag 17 september 2011 @ 21:26 |
Autobahn gaat niet over treinen, vandaar. Ik vind Radioaktivität beter. | |
Peterselieman | zaterdag 17 september 2011 @ 21:28 |
Strukton noemt het een dwarsliggertrein. Deze kan opgenomen worden in een vernieuwingstrein http://www.struktonrail.n(...)uwingsmaterieel.aspx | |
Dr_Flash | zaterdag 17 september 2011 @ 21:29 |
ik had wel op een iets bloemrijkere naam gerekend eigenlijk ![]() | |
Peterselieman | zaterdag 17 september 2011 @ 21:31 |
misschien bij de andere bedrijven ![]() | |
#ANONIEM | zaterdag 17 september 2011 @ 21:52 |
Over onderhoudsmaterieel gesproken, ik vind het wel apart dat je echt overal op de wereld die stopmachines van Plasser & Theurer vindt. Zou dat het enige bedrijf zijn dat die machines maakt? | |
Dr_Flash | zaterdag 17 september 2011 @ 21:54 |
Zou maar zo kunnen, zo raar lijkt me dat niet eigenlijk. Of dat het verreweg de grootste op de markt is. | |
Peter | zaterdag 17 september 2011 @ 22:07 |
Flash, zoek je niet nog wat aankleding voor in je nieuwe wc ofzo? [TK] Vertrekstaten Nederlandse Spoorwegen![]() | |
Peterselieman | zaterdag 17 september 2011 @ 22:09 |
Niet het enige bedrijf lijkt me, maar wel een van de grootste ter wereld. | |
Dr_Flash | zaterdag 17 september 2011 @ 22:11 |
Nee dank je. Wat ik al eerder zei (hoewel misschien niet hier) het wordt een huis vol spoorse details, maar zo subtiel dat spoorliefhebbers zeggen "Hee wat leuk!" en dat niet-spoorliefhebbers dat OOK zeggen ![]() Het wordt geen Zwijnenstal van Waterhuizen ![]() | |
Peterselieman | zaterdag 17 september 2011 @ 22:12 |
Zoveel ruimte heb je dan ook niet om een Bakkie in je tuin te laten zetten ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 17 september 2011 @ 22:18 |
Ben je al eens komen kijken dan? ![]() | |
Peterselieman | zaterdag 17 september 2011 @ 22:19 |
ben niet verder gekomen dan de keer dat je vanuit de Pimpel je nieuwe stek in aanbouw aanwees | |
James1988 | zaterdag 17 september 2011 @ 22:19 |
De echte Autobahn is wel aardig tof anders ![]() Met 170 - 200 km/h over de wegen scheuren ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 17 september 2011 @ 22:21 |
Dan heb je toch niks gezien man wiseguy ![]() | |
Peter | zaterdag 17 september 2011 @ 22:21 |
Vorige week zondag ben ik langs gereden opweg naar de achterkant van het station.. daar is het toch? | |
Dr_Flash | zaterdag 17 september 2011 @ 22:24 |
Ja. Toen was ik er niet. Morgen wel ![]() ![]() [ Bericht 9% gewijzigd door Dr_Flash op 17-09-2011 22:31:26 ] | |
Peter | zaterdag 17 september 2011 @ 22:35 |
Dan ben ik niet in de buurt ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 17 september 2011 @ 22:58 |
Your loss ![]() | |
ziggyziggyziggy | zaterdag 17 september 2011 @ 23:40 |
Deventer... kennissen van me woonden aan de Diepenveenseweg, of de Eendrachtsstraat ofzo. Vroeger wel eens geweest, was iig pal achter het station. | |
Dr_Flash | zaterdag 17 september 2011 @ 23:41 |
Goed zo. Een kennis van je woont daar nu. Of ja, straks. | |
James1988 | zondag 18 september 2011 @ 05:29 |
'Alstom heeft interesse in partnerschap of overname AnsaldoBreda en Ansaldo STS' Volgens het Italiaanse economisch dagblad Il Sole 24 Ore heeft Alstom interesse in een overname van treinbouwer AnsaldoBreda en spoorwegsysteemleverancier Ansaldo STS. Ook het Canadese Bombardier zou interesse hebben getoond. Het gaat al een tijd niet goed met AnsaldoBreda: de treinen voor zowel de Denen (DSB IC4) als de Nederlanders (Fyra V250) zijn al jaren te laat en er zijn veel problemen en kinderziektes gemeld. Korte tijd geleden is de toenmalige CEO van AnsaldoBreda vervangen door een ander, die een grote reorganisatie gaat doorvoeren. Mocht dit niet baten, dan is een verkoop door moeder Finmeccanica - een Italiaans conglomeraat actief in hoofdzakelijk defensie, lucht- en ruimtevaart - niet uitgesloten, zo werd eerder bekend gemaakt. Bron: Fusacq.com ![]() De toekomst? | |
N.I.M.B.Y. | zondag 18 september 2011 @ 09:36 |
Hoi, In welke treinen heb je enigszins redelijke wifi? En welke hebben een 230 volt wandcontactdoos? Ik wil wat gaan werken in de trein als het mogelijk is. | |
Duvel | zondag 18 september 2011 @ 10:22 |
ICMm, 230V alleen in de 1e klas, WiFi in de hele trein. VIRM4 alleen 230V in de 1e klas, geen WiFi. Protos tussen Amersfoort en Ede ook WiFi, 230V weet ik niet. | |
Ireyon | zondag 18 september 2011 @ 10:28 |
IC Berlijn tussen Schiphol - Hengelo, 230V in 1e en 2de klas, geen WiFi. ICE tussen Amsterdam - Arnhem, 230V in 1e en 2de klas, geen WiFi, ¤2,- toeslag IC Brussel tussen Amsterdam - Roosendaal 2x per dag op bepaalde tijdstippen die ik niet weet, 230V in 1e en 2de klas, geen WiFi. | |
Jacob1 | zondag 18 september 2011 @ 10:49 |
Daarin doet de NMBS het toch wel beter. Afgezien van Klassiekjes, Duikbrillen en Varkens heeft al hun materieel daar stopcontacten ![]() | |
ZwartmetSuiker | zondag 18 september 2011 @ 10:57 |
Hebben die Protossen WiFi? Dat vind je ook nergens terug. 230v lijkt mij voor 1e klas? | |
bork | zondag 18 september 2011 @ 11:49 |
http://connexxion.nl/nieuws/24/valleilijn/131 onderaan Nederlands mooiste trein De treinstellen op de Valleilijn zijn mooi en opvallend. Prima toegankelijk voor rolstoelgebruikers. Met goede klimaatbeheersing. En glazen scheidingswanden verhogen de sociale veiligheid. De trein heeft ruimte voor fietsen, kinderwagens en rolstoelen. Als extraatje biedt Connexxion draadloos internet aan in de trein. Er zijn beeldschermen met informatie en infotaiment. | |
Peterselieman | zondag 18 september 2011 @ 11:57 |
Arriva E-GTW tussen Dordrecht en Geldermalsen WiFi en mogelijk in de ene kopbak stopcontacten op de prullenbakjes. De D-GTW's in het noorden hebben in ieder geval stopcontacten op de prullenbakjes in de eerste klasse zitten. Daar is echter geen WiFi aanwezig. | |
greavy | zondag 18 september 2011 @ 12:01 |
IC Brussel heb in eerste klas (Prio rijtuigen) stopcontacten. Bij de Oostenrijkers ook in 2e klas | |
Yreal | zondag 18 september 2011 @ 12:17 |
Die oostenrijkerse shit is wel erg lekker ![]() | |
Zug-Chef | zondag 18 september 2011 @ 12:21 |
Van de zomer reisde ik door Europa: Deventer - Berlijn (Pimpel): stopcontacten 2e klas Berlijn - Praag (IC): stopcontacten 2e klas Praag - Wenen (EC): stopcontacten 2e klas Wenen - Budapest (Railjet): stopcontacten 2e klas Budapest - München (Railjet): stopcontacten 2e klas München - Utrecht (ICE): stopcontacten 2e klas Utrecht - Leeuwarden (IC): helemaal niks......... | |
Jacob1 | zondag 18 september 2011 @ 13:08 |
In een ICMm-III kun je je eventueel nog in de middelste bak tegenaan de 1kl. plaatsen, en dan stroom aftappen vanuit de 2kl. ![]() | |
#ANONIEM | zondag 18 september 2011 @ 13:31 |
of gewoon een verlengsnoer meenemen..iemand hier heeft er ervaring mee ![]() ![]() [ Bericht 22% gewijzigd door #ANONIEM op 18-09-2011 13:32:12 ] | |
greavy | zondag 18 september 2011 @ 15:50 |
Daar is niks verkeerds aan hoor ![]() | |
Guppy | zondag 18 september 2011 @ 17:54 |
Kaartje uit Polen ![]() ![]() | |
greavy | zondag 18 september 2011 @ 19:19 |
![]() R.I.P. 16 Februari was de één na laatste dag dat deze trein reed. Het bracht het laatste setje buizen naar Van Leeuwen Buizen. Verdeeld op 2 wagons. Ik trof hem met toeval. 5 Dagen later kwam deze trein de allerlaatste keer naar Van Leeuwen Buizen, om deze wagons op te halen. | |
Dr_Flash | zondag 18 september 2011 @ 19:29 |
Ik zie geen wagons ![]() | |
greavy | zondag 18 september 2011 @ 19:31 |
Dit was de Losse Loc terug.. Ik werd er wakker van toen hij heen reed, en heb hem toen boven aan de dijk op de foto gezet (flat op achtergrond woon ik dus..). Was ff een sprintje de dijk op trekken ![]() | |
ErkendFokker | zondag 18 september 2011 @ 20:10 |
'' De trein naar groningen heeft een vertraging van 20 minuten. Door deze vertraging zal de trein niet verder rijden dan assen., onze excuses voor het ongemak '' Ok, Thanks for the info, en nu dan? | |
ziggyziggyziggy | zondag 18 september 2011 @ 20:11 |
Uitstappen in Assen, anders ga je weer terug. | |
Dr_Flash | zondag 18 september 2011 @ 20:11 |
Onzin, door werkzaamheden rijdt ie vandaag sowieso niet verder dan Assen. Daar staan bussen klaar ![]() | |
ErkendFokker | zondag 18 september 2011 @ 20:14 |
onzin, want je kan uit groningen wel naar assen, lijkt me niet dat er onbeperkt veel treinen in grunn klaar staan. Bedenk me net dat ik net zo goed via leeuwarden kon gaan nu.. | |
Dr_Flash | zondag 18 september 2011 @ 20:16 |
Auch proficiat ![]() | |
ErkendFokker | zondag 18 september 2011 @ 20:20 |
er was nog familie in steenwijk, die naar groningen moet, kleine omweg via meppel en mijn problemen zijn voorbij | |
dennistd | zondag 18 september 2011 @ 20:34 |
Zo, eens even een planning gemaakt voor komend weekend, met alle oude treinen tussen Coesfeld-Münster-Enschede.Voor de zaterdag wat heen en weer rijden met de auto tussen Metelen Land en Enschede voor foto's, en op zondag het rondje: Gronau-Coesfeld (Talent) -Münster (P8) -Enschede (P8) -Gronau (V100) -Coesfeld (Talent) -Münster (BR41) -Häger (Talent) -Münster (Railbus) -Gronau (Talent) | |
greavy | zondag 18 september 2011 @ 22:48 |
Ik ben met een online script bezig, waarin te zien is wat de verkorting voluit betekent. Met meerdere manieren van zoeken etc. Wil het tzt nog via Google Maps uitbreiden, dat je het op kaart ziet etc. http://www.durkhoutsma.nl/geografische%20verkortingen/index.php Dit is nog maar een simpel begin, ben er nog druk mee bezig. | |
Zug-Chef | zondag 18 september 2011 @ 22:51 |
Leuk idee greavy, maar is Google niet sneller? | |
greavy | zondag 18 september 2011 @ 22:53 |
Hoe bedoel je precies? Er zijn wel dingen via Google te vinden. Maar ik wil de site compleet maken. Met elk DRGL-punt et cetera. Een simpel, maar handig, netjes overzicht. Ook qua lay-out geen ingewikkelde poespas moet het worden. Immers, op de mobiel moet het tegenwoordig ook te lezen zijn. En dan is een simpele website juist handig (scheelt dataverbruik & laden!) Morgen maar weer verder spelen met dit concept ![]() | |
Christiaan | zondag 18 september 2011 @ 23:03 |
Rij net langs Diemen waar al wat V250's staan. Zijn gewoon al half ondergegraffiti'd... | |
Watertornado | zondag 18 september 2011 @ 23:09 |
En? Zijn ze er mooier op geworden? | |
Yreal | zondag 18 september 2011 @ 23:11 |
Laat dat ze in Diemen maar niet horen ![]() Die V250's zijn er wel echt beter op geworden hoor, want slechter kon niet ![]() ![]() | |
Hugo__Boss | zondag 18 september 2011 @ 23:13 |
Die V250's staan daar al heel lang, denk een maand of 3 geleden dat ze daar ook al nogal bewerkt stonden. | |
Crientj | zondag 18 september 2011 @ 23:20 |
Hoezo geen ingewikkelde poespas? Tekst uitlijnen + kleuren toevoegen + extra toffe scriptjes maakt t juist leuker dan naar een zwart/witte tabel te staren. :'0 | |
Dr_Flash | zondag 18 september 2011 @ 23:28 |
Zit jij soms bij al die nagellakmeisjes in het topic Crientj? ![]() | |
ZwartmetSuiker | zondag 18 september 2011 @ 23:33 |
Die Fyra dingen? Serieus? | |
Hugo__Boss | zondag 18 september 2011 @ 23:38 |
Ja er stonden er al een aantal. En dat klopt ook wel, ze worden geleidelijk aan geleverd volgens mij. Gaat het hele festijn nou eigenlijk in werking in december, of gaat het weer uitgesteld worden? | |
Crientj | zondag 18 september 2011 @ 23:47 |
Eh, ja, hoezo? Heb jij door mn flickr zitten bladeren? ![]() | |
Peterselieman | zondag 18 september 2011 @ 23:49 |
Ze gaan eerst reizigersbedrijf testen en daarna zal het misschien april of nog later worden voordat de eerste daadwerkelijk gaat rijden in reizigersdienst | |
Dr_Flash | zondag 18 september 2011 @ 23:51 |
Nee, niet eens ![]() ![]() | |
Crientj | zondag 18 september 2011 @ 23:52 |
Begrijp er even geen kloot van, maar oke. ;o | |
Dr_Flash | zondag 18 september 2011 @ 23:55 |
Bedoel er heus niks kwalijks mee hoor ![]() ![]() Overigens ben ik ook niet vies van een lakje op zijn tijd hoor ![]() ![]() Maar goed, ontopic maar weer? ![]() | |
Peterselieman | zondag 18 september 2011 @ 23:58 |
wahahaha ![]() | |
James1988 | zondag 18 september 2011 @ 23:58 |
![]() 2011 is sowieso niet meer haalbaar. NS Hispeed zei een tijdje terug op Twitter dat het 2012 wordt, maar welke maand konden ze niet zeggen. Als er bij ingang van dienstregeling 2012 (december 2011) niet genoeg Fyra-diensten kunnen worden uitgevoerd zullen er nog aanvullende intercities rijden via Schiphol. Zodra er wel genoeg V250 is zullen die intercities verdwijnen. Dude, wtf ![]() | |
Yreal | maandag 19 september 2011 @ 00:00 |
Ik heb een motor ![]() ![]() | |
Dr_Flash | maandag 19 september 2011 @ 00:00 |
Lach maar joh ![]() ![]() | |
Yreal | maandag 19 september 2011 @ 00:04 |
Met roze nagellak op de intro van heb Hbo rondlopen is iets waar ik wel spijt van heb ![]() | |
James1988 | maandag 19 september 2011 @ 00:05 |
Het één sluit het ander natuurlijk niet uit he ![]() | |
Dr_Flash | maandag 19 september 2011 @ 00:06 |
Nou, als dat nou het ergste is ![]() | |
#ANONIEM | maandag 19 september 2011 @ 00:06 |
Schandalig. lekker hoe de NS er mee om gaat. | |
Dr_Flash | maandag 19 september 2011 @ 00:07 |
Net of NS die dingen hoogstpersoonlijk zelf onderkalkt he ![]() | |
Crientj | maandag 19 september 2011 @ 00:08 |
Ja maar, ik was op school onderdeel van ColorMedia, dus ik hou van kleurtjes. En tevens ginger, dus kleurtjes zijn altijd tof. En nagellak is tof. En like. ![]() OH. Laatste toevoeging; Niets mis met een beetje kleur toevoegen aan een website. Als t maar passende kleuren zijn ipv midden-groen met bruin en een knaloranje logo etc. | |
James1988 | maandag 19 september 2011 @ 00:08 |
Die treinstellen zijn nog eigendom van de fabrikant, AnsaldoBreda. NS heeft niets te zeggen over hoe de treinstellen eruit zien, of hoe ze schoongemaakt worden. Kennelijk interesseert het AnsaldoBreda helemaal niets hoe die stellen eruitzien, en worden ze pas bij de overdracht naar NS Hispeed weer schoongemaakt. | |
#ANONIEM | maandag 19 september 2011 @ 00:09 |
Nee. maar NS kan ze wel ergens veilig neerzetten lijkt me ? Ik dacht dat NS de treinen al gekocht had? | |
Dr_Flash | maandag 19 september 2011 @ 00:10 |
Ik was gewoon trots op mijn geelblauwe lakje, al betekende het destijds heel wat anders ![]() ![]() | |
Erosjuhhh | maandag 19 september 2011 @ 00:10 |
bij amsterdam science park bedoel je? sommige staan er al een jaar, getagged en wel. * Erosjuhhh woont er tegenover. | |
James1988 | maandag 19 september 2011 @ 00:11 |
Tsja, dat is allemaal de verantwoordelijkheid van AnsaldoBreda, niet NS. De treinen blijven eigendom van de fabrikant tot de formele goedkeuring + overdracht. | |
#ANONIEM | maandag 19 september 2011 @ 00:12 |
ah oke bedankt ![]() | |
Dr_Flash | maandag 19 september 2011 @ 00:12 |
Curator lacht zich rot | |
Peterselieman | maandag 19 september 2011 @ 00:13 |
Zouden ze één dag voor de overdracht van het eerste stel de stekker uit HSA gaan trekken? | |
#ANONIEM | maandag 19 september 2011 @ 00:14 |
Misschien een domme vraag, maar waarom heeft de NS niet gewoon een paar ICE's gekocht? Die treinen zijn al getest en rijden gewoon binnen een aanzienbare tijd? | |
#ANONIEM | maandag 19 september 2011 @ 00:15 |
of heeft het te maken met openbare aanbesteding? [ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 19-09-2011 00:16:09 ] | |
Dr_Flash | maandag 19 september 2011 @ 00:17 |
Ik sta er niet eens van te kijken ![]() Moeten ze wel het dubbelspel met de Denen handig aanpakken denk ik. | |
Yreal | maandag 19 september 2011 @ 00:18 |
zodra iemand daar achter is ![]() | |
James1988 | maandag 19 september 2011 @ 00:19 |
Dat is inderdaad een zorgenkindje: als AnsaldoBreda failliet wordt verklaard nog voor de overdracht, dan heeft NS Hispeed echt wel een probleem. Ze hebben geen treinstellen, en als ze ze al krijgen zitten ze met een fabrikant die niet meer kan ondersteunen (zie Connexxion met hun Protos-stellen van FTD). Dat kan natuurlijk, maar formeel gesproken is leasemaatschappij NSFSC de opdrachtgever (en toekomstig eigenaar) van de stellen. En NSFSC wil je niet failliet laten gaan. Europese aanbestedingsregels, inderdaad. En de ICE (typenaam: Velaro) kan veel harder (namelijk 350 km/h) dan wat NS Hispeed vraagt (250 km/h) en is dus ook veel duurder. | |
#ANONIEM | maandag 19 september 2011 @ 00:20 |
Aah oke ![]() | |
Dr_Flash | maandag 19 september 2011 @ 00:21 |
Oh is dat zo ja? Ik dacht die goedgekeurd waren voor 330 na veilig getest op 363 (Vmax + 10 % ) maar dit is nieuw voor me ![]() | |
James1988 | maandag 19 september 2011 @ 00:30 |
Je hebt gelijk: de ICE-3 is goedgekeurd voor 330 km/h. De Velaro E zoals deze in Spanje rondrijdt heeft een maximum toegelaten snelheid van 350 km/h. Velaro CN (CRH3C/CRH380B) gaat zelfs tot 380 km/h en heeft met 457 km/h het wereldrecord voor snelste niet-aangepast railvoertuig in handen. Velaro D (de nieuwe generatie ICE-treinen voor DB) gaat een maximumsnelheid krijgen van 320 km/h, net als de Eurostar e320-stellen. | |
#ANONIEM | maandag 19 september 2011 @ 00:30 |
Wat is er dan met de Protos-stellen? Volgens Wikipedia is FTD na het faillissement overgenomen door een ander bedrijf en hun website bestaat ook nog steeds met de Protos als een van hun producten. | |
James1988 | maandag 19 september 2011 @ 00:36 |
Daar hebben zowel FTD als Connexxion geluk mee gehad: als FTD niet was overgenomen, had Connexxion geen andere treinstellen gehad (de rechten liggen immers nog steeds bij FTD), en ook geen garantie of support van de fabrikant. | |
Ou-Tannu | maandag 19 september 2011 @ 00:37 |
beetje risico hoort er toch wel bij.. de reiziger betaalt wel ![]() | |
#ANONIEM | maandag 19 september 2011 @ 00:53 |
Wat had Connexxion dan moeten doen? Kleine bedrijven bij voorbaat uitsluiten omdat die sneller failliet gaan, en in plaats daarvan een bestelling bij een respectabele en grote fabrikant als AnsaldoBreda moeten plaatsen? [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 19-09-2011 00:53:16 ] | |
Duvel | maandag 19 september 2011 @ 08:07 |
Rijdt de Protos al eens ergens anders dan alleen bij Connexxion? | |
Arnette | maandag 19 september 2011 @ 08:58 |
Gister was wel weer een feest. Ik pakte om 16.05 de trein vanaf Groningen naar Amersfoort, naja dat was de bedoeling. Na Gouda stonden we een hele tijd stil in Woerden, om vervolgens weer terug te rijden naar Gouda; er was een aanrijding geweest bij Vleuten. In de tussentijd moesten de conducteur nog uitzoeken hoe de reizigers moesten reizen... Het leek me dat dit nogal een standaard protocol was, ik was er al achter dan je alleen via Schiphol dan nog kon! Vanaf Gouda dus hutje mutje in de trein richting Den Haag en dan via Schiphol. De conducteur gaf zelfs twee opties, of via Leiden en dan Schiphol of naar Schiphol (is toch hetzelfde...?). Op Schiphol konden we dan om 18.19 de trein naar Groningen/Leeuwarden nemen. Maar ergens in de tunnel stond de boemel naar Hoorn met panne en uiteindelijk viel die trein uit. De volgende optie was de IC naar Hannover met 20 minuten vertraging (door die defecte trein). Gelukkig kon ik in de tussentijd wel even mijn telefoon opladen. Op Amersfoort aangekomen had de IC naar Groningen natuurlijk vertraging (20 minuten). Uiteindelijk zaten we achter een goederentrein en een stoptrein en kwamen we met 30 minuten vertraging in Zwolle aan, maar gelukkig gingen we door... met de stoptrein naar Groningen op onze hielen. Oorspronkelijk zou deze trein niet doorrijden naar Groningen en moesten we er in Assen uit, maar ze waren zo aardig om een extra trein op Assen in te zetten om ons verder te brengen. Het meest frustrerende is dat ik een vriend tegenkwam op Groningen die om HALF 7 vanaf Rotterdam was vertrokken, ik was serieus 2,5 uur eerder vertrokken! Uiteindelijk dus een dikke 3 uur vertraging, meer vertraging dan mijn treinreis zou duren. En toe nog door naar Groningen Noord, waarbij de machinist van de Arrivatrein op de vertrektijd nog maar eens de trein in komt lopen.... Het ging gister dus weer prima bij de NS... | |
Duvel | maandag 19 september 2011 @ 09:11 |
Een opeenstapeling van pech... Het rottige is dat als Woerden - Utrecht er uit ligt, je alleen maar heel ver om kunt rijden. En dat terwijl daar toch vier sporen liggen... | |
James1988 | maandag 19 september 2011 @ 09:14 |
De Fyra was gisteren wel toeslagvrij zolang Woerden - Utrecht versperd was. | |
dennistd | maandag 19 september 2011 @ 09:37 |
En ik vraag me af waarom: er zit immers nog een extra geluidsscherm tussen beide richtingen, dus laat de andere spoorbundel van twee sporen gewoon doorrijden? | |
bork | maandag 19 september 2011 @ 09:38 |
Volgens dit niet | |
dennistd | maandag 19 september 2011 @ 09:39 |
Ik heb nog een hele tabel liggen met alle verkortingen en hun coördinaten, misschien handig om daarmee wat te doen? | |
Arnette | maandag 19 september 2011 @ 09:42 |
Ja wel een beetje jammer dat ik er geen gebruik van kon maken! | |
Ireyon | maandag 19 september 2011 @ 09:43 |
Die prijzen zou ik weleens willen zien hoor.. 'k Kan me nauwelijks voorstellen dat het from scratch ontwerpen van een volledig nieuwe trein goedkoper is dan een kant-en-klaar catalogusmodel. | |
Duvel | maandag 19 september 2011 @ 09:50 |
Ja, maar dat is niet onderscheidend. Er is tenslotte, om de geweldige nieuwe Fyra-dienst op de HSL extra op de kaart te zetten, en prachtige, nieuwe en aansprekende trein ontworpen! | |
greavy | maandag 19 september 2011 @ 09:55 |
Als je mij die door kan mailen? Als het goed is, heb je mijn mailadres. Zal ik eens kijken wat ik daar mee kan. | |
greavy | maandag 19 september 2011 @ 09:57 |
Daar gaat wat fout.. Reed je trein zo'n eind om ![]() | |
greavy | maandag 19 september 2011 @ 09:58 |
Nee, de fabriek is failliet. Daardoor heeft CXX een treinstel te weinig. Uiteindelijk heeft CXX het proto-stel kunnen krijgen, welke nu ergens anders wordt aangepast. Die was nog eigendom van de fabriek (en uiteindelijk dus de curator) | |
Q. | maandag 19 september 2011 @ 10:00 |
Net bij station Terwijde, waar de springer was, zitten geen schermen in het midden. | |
ReisT | maandag 19 september 2011 @ 10:00 |
Een V250-treinstel kost ongeveer 20 miljoen, voor een Velaro moet je 30 miljoen neertellen. Dat scheelt nogal dus en het moest voor HSA vooral zo goedkoop mogelijk. | |
greavy | maandag 19 september 2011 @ 10:01 |
Wat komt door de Europese aanbestedingsregeltjes. | |
Yreal | maandag 19 september 2011 @ 10:04 |
mijn gedachte precies ![]() | |
Dr_Flash | maandag 19 september 2011 @ 10:06 |
U wilt van WOerden naar Utrecht? Helaas, maar we hebben wel een trein van ROtterdam naar Schiphol. Ook leuk! ![]() | |
James1988 | maandag 19 september 2011 @ 10:09 |
En nu we de HSL er toch weer bij betrekken: Rikus Spithorst heeft namens de Maatschappij Voor Beter OV een formele klacht ingediend bij de NMa over monopoliemisbruik door de NS-holding in verband met de uitbreiding van de dienstregeling op de HSL en de aanpassingen in de dienstregeling op de Oude Lijn. De gehele klacht valt na te lezen op de website van Voor Beter OV. Citaat:
| |
ReisT | maandag 19 september 2011 @ 10:11 |
Onzin, ook als die regels er niet waren geweest had men vast gewoon voor de goedkoopste gekozen. Dat moest wel met dat idioot hoge bedrag dat HSA voor die concessie betaalt blijft er weinig geld meer over om de treinen van te betalen. Ze hebben zelf aangestuurd op iets goedkoops door uit te gaan van 250 km/h in plaats van een 'echte' HST. | |
Scarlet_Dragonfly | maandag 19 september 2011 @ 10:15 |
Ik had dus nog geluk gisteravond... Geen vertraging, maar de trein van 20:21 uit Hilversum (Schiphol 19:49) naar Enschede was een enkel ICMm 4tje ![]() En die zat natuurlijk al stampvol bij binnenkomst te Hilversum, dus alleen nog maar staanplaatsen in het gangpad... Toch was ik wel blij dat mij reis Enkhuizen - Deventer maar met 1 overstap mogelijk is tegenwoordig: in Hilversum of in Amersfoort ![]() | |
James1988 | maandag 19 september 2011 @ 10:15 |
Uit berekeningen bleek ook dat de tijdwinst op de meeste trajecten hoogstens 2 minuten zou bedragen als er 300 km/h i.p.v. 250 km/h zou worden gereden. Dat terwijl de kosten wel significant hoger uitvallen bij hogere snelheden. Beter had men voor 249 km/h gekozen, omdat sommige beperkingen opgelegd door regels dan niet van toepassing zouden zijn. Dat is tenslotte de reden dat de maximumsnelheid van de nieuwe ICX-treinstellen van Deutsche Bahn op 249 km/h ligt en niet op 250 km/h. | |
dennistd | maandag 19 september 2011 @ 10:24 |
Dat kon toch vroeger ook wel? 4500 (IC Enkhuizen-Amsterdam), die overging in de 4000 (Stoptrein Amsterdam-Rotterdam via Breukelen-Woerden), en dan in Gouda overstappen op de IC naar Enschede... Beetje een omweg, maar het kon wel ![]() En dan vergeet ik nog helemaal de voormalige 1500 (IC Amsterdam-Deventer), dus je kon ook nog gewoon in Amsterdam overstappen Of overstappen in Duivendrecht, kon ook nog | |
Duvel | maandag 19 september 2011 @ 10:45 |
Je wint pas echt als je iets gaat doen aan de acceleratie en deceleratie. Gaat waarschijnlijk wel enigszins ten koste van het reizigerscomfort, maar wie boeit dat nou nog tegenwoordig. | |
Peterselieman | maandag 19 september 2011 @ 10:46 |
het gaat met name om het stukje Woerden (of eigenlijk zelfs Gouda) - Harmelen aansluiting. Als daar panne is dan heb je behoorlijk pech, omdat je ver om moet reizen. | |
Duvel | maandag 19 september 2011 @ 10:47 |
Goed opgemerkt, waarom is er niet gewoon omgereden via het keerspoor bij Breukelen? Daar gebeurt toch niet zo veel in het weekend... | |
Duvel | maandag 19 september 2011 @ 10:47 |
Antwoord: omdat er op Amsterdam - Utrecht werkzaamheden waren dit weekend. | |
greavy | maandag 19 september 2011 @ 10:48 |
Woerden-Breukelen-Amsterdam Holendrecht en Utrecht-Amsterdam Holendrecht lagen er inderdaad uit. | |
James1988 | maandag 19 september 2011 @ 10:56 |
SLT trekt ook nog steeds op als een Mat '64, terwijl het veel feller kan accelereren en remmen. Als SLT echt los zou gaan, zou je makkelijk 1 a 2 minuten van de rijtijd tussen de meeste stations af kunnen halen. Dus ja, dat doet er ook nog toe. | |
dennistd | maandag 19 september 2011 @ 11:31 |
SLT is natuurlijk alleen niet zo snel als zijn Duitse familie, aangezien die 15kV hebben ipv 1,5kV. | |
Dr_Flash | maandag 19 september 2011 @ 11:36 |
Op Utrecht - Rhenen gebeurt dat ook wel hoor, heb ik het idee. | |
James1988 | maandag 19 september 2011 @ 11:39 |
Het wordt gewoon tijd dat er landelijk 25 kV komt, samen met ERTMS. Gelukkig worden de voorbereidingen al getroffen bij infra-werkzaamheden (zie de bovenleidingsportalen bij bijvoorbeeld Houten) en wordt de Hanzelijn met zowel ERTMS als ATB uitgerust. En aan de materieelkant worden ook voorbereidingen getroffen: alle VIRM is voorbereid op 25 kV, net als SLT. Ook ICMm is voorbereid op 25 kV en ik denk dat dat voor DDZ ook gaat gelden. Bij SGMm is een paar jaar terug de hele tractie-installatie vervangen, de GTW's zijn modulair en Mat '64 gaat eruit. | |
Duvel | maandag 19 september 2011 @ 11:44 |
Nee, adhesie is beperkende factor, niet de bovenleidingspanning. | |
Duvel | maandag 19 september 2011 @ 11:46 |
Gaat niet gebeuren, 25kV leidt tot veel te veel bijkomende problemen. | |
James1988 | maandag 19 september 2011 @ 11:50 |
Zoals? | |
Duvel | maandag 19 september 2011 @ 11:53 |
Zie EMC-issues HSL en Betuweroute. | |
James1988 | maandag 19 september 2011 @ 11:53 |
Lossen we die issues juist niet op door overal 25 kV + ERTMS weg te leggen dan ![]() | |
Duvel | maandag 19 september 2011 @ 11:56 |
Nee, er zijn ook nog systemen buiten het spoor die beïnvloed worden. Daarbij is invoeren van 25kV niet overal zonder meer mogelijk zonder enorme aanpassingen. De Schipholtunnel is bijvoorbeeld te laag, daar krijg je momenteel geen 25kV ingepast. | |
lyolyrc | maandag 19 september 2011 @ 12:12 |
Je kunt als aanbestedende partij bepalen waaraan het product dat je wil afnemen moet voldoen. Je kunt zelfs voorwaarden stellen aan de fabrikant en/of leverancier van het product. HSA had misschien kunnen eisen dat de treinen zich al bewezen moesten hebben bij andere maatschappijen. Met creatief aanbesteden kun je de goedkope rommelaars uitsluiten en voorkom je het gezeik dat HSA nu heeft met AnsaldoBreda. Bij de politie heeft men dit wel begrepen. Door de eisen die men heeft gesteld, was Volkswagen nog de enige fabrikant die het nieuwe wagenpark kon leveren. Kortom geef niet de aanbestedingsregels de schuld, maar zoek de mazen in de regelgeving om uit te komen bij de fabrikant(en) die je het liefst wilt. | |
Duvel | maandag 19 september 2011 @ 12:17 |
Maar jij gaat ervan uit dat degene die de aanbesteding initieert, verstand van zaken heeft. Toen HSA de treinen bestelde, was het nog meer dan nu alleen een marketingvehikel. Verstoken van inhoudelijke kennis, dus gaan voor de "laagste prijs" in plaats van "economisch meest voordelige aanbieding". | |
lyolyrc | maandag 19 september 2011 @ 12:21 |
Daarvan ga ik inderdaad uit. Als je niet de juiste poppetjes op de juiste plaats neerzet, dan ben je verzekerd van ellende. ![]() | |
Dr_Flash | maandag 19 september 2011 @ 12:22 |
In de categorie "Meest zinloze mailtjes ooit":"mijn" traject? ![]() | |
James1988 | maandag 19 september 2011 @ 12:22 |
Pssst, trajectje kopen? Zo goed als nieuw, alleen op zondag gebruikt door een oud vrouwtje. | |
bork | maandag 19 september 2011 @ 12:32 |
![]() ![]() ![]() | |
Scarlet_Dragonfly | maandag 19 september 2011 @ 12:50 |
Ja, Enschede de Eschmarke -- Glanerbrug zeker ![]() ![]() | |
greavy | maandag 19 september 2011 @ 13:17 |
Zo, de hoofdzakelijke basis is af: http://www.durkhoutsma.nl/geografische%20verkortingen/ Je kan ermee: - Zoeken op naam (of een gedeelte, wildcard wordt automatisch gebruikt) - Filteren op beginletter - Type Edit 13:55: Toegevoegd: - Zoeken op (gedeelte van) verkorting Wat ik nog inbouw: - Locatie op Google Maps (gedeeltelijk af, coordinaten nog invoeren, wacht op reactie Dennis) Alle verkortingen etc moeten ook nog ingevoerd worden. Iemand nog ideeen? [ Bericht 15% gewijzigd door greavy op 19-09-2011 13:56:28 ] | |
Duvel | maandag 19 september 2011 @ 13:26 |
Lak -> faal. ![]() | |
bork | maandag 19 september 2011 @ 13:26 |
Verder aanvullen alleen de letter A is compleet.oeps ![]() | |
greavy | maandag 19 september 2011 @ 13:26 |
Zoals ik al typte: "Alle verkortingen etc moeten ook nog ingevoerd worden." | |
#ANONIEM | maandag 19 september 2011 @ 13:27 |
Dankzij de chipkaart weet NS alles hè. ![]() | |
Dr_Flash | maandag 19 september 2011 @ 13:39 |
Ja, dat zal best. Maar welk van "mijn trajecten" bedoelen ze nou? Utrecht - Ede? Utrecht - Deventer? Nog wat anders? ![]() Infantiele snotneuzen die denken dat reizigers maar 1 traject "hebben" ![]() | |
James1988 | maandag 19 september 2011 @ 13:54 |
Voor de meeste reizigers geldt dat ook: woon-werkverkeer, of woon-studieverkeer. | |
Jacob1 | maandag 19 september 2011 @ 14:20 |
Welke beperkingen zijn dat, bijvoorbeeld? | |
ziggyziggyziggy | maandag 19 september 2011 @ 14:27 |
En altijd binnen gestaan zeker? Doe je dan alle verkortingen? Dus ook stations/emplacementen waar geen perrons zijn? | |
James1988 | maandag 19 september 2011 @ 14:32 |
Ìk ben niet inhoudelijk op de hoogte van de verschillen die er zijn, maar bij snelheden vanaf 250 km/h krijg je te maken met de Technical Specifications for Interopability (TSI) van de EU voor hogesnelheidstreinen, waarin zaken worden gespecificeerd waaraan nieuw rollend materieel moet voldoen. Hierbij kun je denken aan crashbestendigheid, veiligheidssystemen, maar ook zaken als eisen aan toiletten en beperkingen op fietsvervoer. Dat is onder meer een reden waarom je in de Fyra geen fietsen mee mag nemen, EU-regels staan het alleen toe onder bepaalde voorwaarden (zoals een demonteerbaar voorwiel, of een aparte plek voor fietsvervoer). Ondanks dat de huidige Fyra V160 niet onder die regels valt, is vanuit NS Hispeed besloten om het toekomstig beleid (Fyra V250 valt wél onder die TSI's) alvast door te zetten om zo consequent te zijn in wat wel en niet mag. De nieuwe ICE's, van het type Velaro D, zullen geen glazen wand meer hebben om mee te kijken met de machinist. Dit is een gevolg van de TSI's. [ Bericht 4% gewijzigd door James1988 op 19-09-2011 14:41:06 ] | |
greavy | maandag 19 september 2011 @ 14:57 |
Ja, alle. | |
Duvel | maandag 19 september 2011 @ 15:18 |
http://www.flickr.com/photos/maartenschoubben/5902041269 Leuke foto. ![]() | |
Dr_Flash | maandag 19 september 2011 @ 17:41 |
Ja, maar was dan bulkvervoerder geworden van iets willoos als graan of kolen ![]() | |
James1988 | maandag 19 september 2011 @ 17:57 |
Of 6 miljoen badslippers. | |
Dr_Flash | maandag 19 september 2011 @ 17:57 |
ard | |
James1988 | maandag 19 september 2011 @ 17:59 |
Wat jij wil ![]() | |
Ireyon | maandag 19 september 2011 @ 18:00 |
Daarnet in de Beneluxtrein Asd - Rsd; bij aankomst Den Haag HS de omroep in het Nederlands, Engels, Frans, Duits en Spaans. Ja, Spaans ![]() ![]() 't Is te hopen dat de boegdeuren bij dat model wel fatsoenlijk werken ![]() | |
James1988 | maandag 19 september 2011 @ 18:05 |
Zo, er kwam even een intercity naar Dordrecht door Schiphol rijden zonder te stoppen ![]() | |
Dr_Flash | maandag 19 september 2011 @ 18:27 |
![]() En anders maar niet ![]() Kan mij die boegdeuren nou bommen man ![]() ![]() | |
#ANONIEM | maandag 19 september 2011 @ 18:39 |
Nou wou ik als antwoord iets over defecte koppelingen en vertraging schrijven, maar met een kapotte boegdeur kun je ook vertraging oplopen en de V250 krijgt ja überhaupt geen boegdeuren om de koppeling te beschermen. Dus inderdaad, je hebt groot gelijk. ![]() [ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 19-09-2011 18:39:23 ] | |
Ireyon | maandag 19 september 2011 @ 18:43 |
Dit ziet er toch niet uit, 't is gewoon dat IMMA FIRING MAH LAZOR mannetje. Inclusief rode lippen ![]() | |
Dr_Flash | maandag 19 september 2011 @ 18:57 |
Rote Lippen soll man küssen, denn zum küssen sind sie da ![]() | |
Duvel | maandag 19 september 2011 @ 19:04 |
Is dat een doodverwensing?! ![]() | |
Dr_Flash | maandag 19 september 2011 @ 19:08 |
![]() | |
James1988 | maandag 19 september 2011 @ 19:46 |
RTL Nieuws besteedde net wat aandacht aan de klacht van de Maatschappij Voor Beter OV bij de NMa over de plannen van NS voor de Fyra en de intercities in de nieuwe dienstregeling. Rikus Spithorst (DriekOplopers) werd even aan het woord gelaten die uitlegde waar het over gaat. | |
KapiteinT | maandag 19 september 2011 @ 20:00 |
Daarnaast kan ik ook niks vinden over een gewijzigde dienstregeling per 3 oktober. | |
Peterselieman | maandag 19 september 2011 @ 20:02 |
het gaat om enkele minutenwijzigingen vanwege de herfst. Ook zijn in de Noord-Oost enkele voortreinen wegbezuinigd en vervangen door VIRM. Hierdoor rijdt er dan ook planmatig een schommelboot tussen Enschede en de Randstad. | |
Duvel | maandag 19 september 2011 @ 20:07 |
HOERENVIRM, OPZOUTEN! | |
Dr_Flash | maandag 19 september 2011 @ 20:11 |
Er zit al tijden VIRM in de 2800 Deventer - Rotterdam man, huil niet zo. | |
Ireyon | maandag 19 september 2011 @ 20:23 |
Ik ben vóór meer VIRM naar het noordoosten. Want dat betekent meer ICMm naar Brabant ![]() | |
Dr_Flash | maandag 19 september 2011 @ 20:24 |
Brabant ![]() | |
James1988 | maandag 19 september 2011 @ 20:24 |
Brabant ![]() | |
ziggyziggyziggy | maandag 19 september 2011 @ 20:30 |
Brabant ![]() | |
James1988 | maandag 19 september 2011 @ 20:33 |
Brabant ![]() | |
Peterselieman | maandag 19 september 2011 @ 20:37 |
Het gebied waar ze nog Kedeng Kedeng horen en niet met de tijd meegaan ![]() | |
greavy | maandag 19 september 2011 @ 20:39 |
Vandaag de Spopo bij me gehad. Een Mcn had gebeld dat ik op verboden terrein stond te fotograferen. Was gelukkig niet zo ![]() | |
greavy | maandag 19 september 2011 @ 20:39 |
En dus vol. |