quote:Christa, ik bind ze eigenlijk in mijn deken aan elkaar vast omdat ik dat in deze wol niet voel (harde knoopjes). Dat doe ik door diegene waarmee ik aan het haken was (dus die aan de bovenkant zit) met een naald door één van de steken heen te trekken richting de onderste (dus meestal is dat door de laatste steek die ik met die draad gemaakt heb). Vervolgens leg ik er een driedubbele knoop in (wel voorzichtig, als je bij de eerste twee te hard trekt trek je het cluster uit z'n verband) en knip ik de losse touwtjes af.
wat je ook kan doen is allebei de draden inweven in je werk. Dat houdt in dat je het met een naald gewoon willekeurig achter, voor en door steken heenvlecht, zowel heen als terug en dan het losse eindje afknipt. Dit is in principe mooier afwerken dan knoopjes maar is wel wat bewerkelijker.
Ik ben bezig wat linkjes naar leuke blogs te verzamelen. Ook een heel slecht plan!quote:Op vrijdag 22 juli 2011 19:11 schreef Toverheks het volgende:
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
weer een topic, durf echt niet meer te kijken voor wat voor moois er weer allemaal voorbij schuift
Die wol is van de Zeeman he ??quote:Op vrijdag 22 juli 2011 21:11 schreef annelotje het volgende:
Dat schaapje is echt leuk!! Ik wil ook dat boekje zodat ik deze kan maken. Ik heb al pluizige wol liggen
Morgen op visite waar ze een kleine hebben en heb even snel een bal gefröbeld met daarin een surprise ei met kralen zodat ie rammelt:
[ afbeelding ]
heb een kladboekje daar staan de nummers van de topic`s in met alle beesten wat ik wil haken en wie het gepost en gemaakt heeft.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 19:20 schreef mmascha het volgende:
[..]
Ik ben bezig wat linkjes naar leuke blogs te verzamelen. Ook een heel slecht plan!
ik heb 'm nog niet dichtgemaakt, omdat ik er een kussentje in wil doen met dezelfde vorm en dat moet ik eerst nog maken. maar ik heb wel gezorgd dat de oren puntig zijn door de laatste rijen niet meer allemaal dezelfde steken te haken, maar in 't midden een stuk vasten, naar buiten oplopend via halve stokjes - stokjes - en dubbele stokjes.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 19:05 schreef mmascha het volgende:
Trui, valt jouw reuze uil ook zo mooi aan de bovenkant als op de foto? Gaat dat vanzelf als je um dichtmaakt aan de bovenkant?
Ik wil er misschien een paar voor mijn collega's maken. Die zijn voornamelijk met kaartenmaken bezig maar vallen enorm voor plaatjes met dit soort uiltjes. Leek me wel een leuk idee ze een "echt" uiltje kado te doen.
Ik wil wel een lijstje maken hoor. Ik denk wel dat het nog even duurt voordat ik wat beken heb maar dan zal ik wel vragen of ie in de OP mag.quote:
Dank je! Ik had al een gratis patroon gevonden waar ze dat zo deden. Dat moet goedkomen dan.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 22:30 schreef trui het volgende:
[..]
ik heb 'm nog niet dichtgemaakt, omdat ik er een kussentje in wil doen met dezelfde vorm en dat moet ik eerst nog maken. maar ik heb wel gezorgd dat de oren puntig zijn door de laatste rijen niet meer allemaal dezelfde steken te haken, maar in 't midden een stuk vasten, naar buiten oplopend via halve stokjes - stokjes - en dubbele stokjes.
oei, hoe dat zo?! ik zit maar te twijfelen wat ik allemaal voor haakdingen mee zal nemen op vakantie, moet kiezen ivm ruimte, maar daar ben ik niet goed in.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 10:12 schreef Lyssa het volgende:
Ik ben weer helemaal bijgelezen. Ik heb 15 dagen cold turkey gezeten zonder haakspullen![]()
haha da's wel een heel andere insteek ja.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 10:06 schreef EsseEi het volgende:
wat leuk MJK!mijn vader zal het nooit zelf opzoeken, maar stimuleert ons (mn moeder en mij) wel om het te verkopen haha
Ik ben naar Zakynthos geweest, Grieks Eiland. Weinig ruimte in mn baggage, warmte waarin haaknaalden glibberig worden en wol vuilig door zonnebrand. En ze hadden ook geen enkele wolspulletjes daarquote:Op zaterdag 23 juli 2011 10:51 schreef trui het volgende:
[..]
oei, hoe dat zo?! ik zit maar te twijfelen wat ik allemaal voor haakdingen mee zal nemen op vakantie, moet kiezen ivm ruimte, maar daar ben ik niet goed in.
[..]
haha da's wel een heel andere insteek ja.![]()
59 euroquote:Op zaterdag 23 juli 2011 11:56 schreef MissN het volgende:
Hallo mensen,
ik ben niet meer zo actief hier ivm mijn breiproject en werk..maar dit wou ik jullie toch niet onthouden..issie niet moooi:
http://pics.esprit.de/Shop/PicProductFlatView/071CC1D011_209.jpg
Dit moet toch zelf te maken zijn ? hij kost 59 euro...
why the penissesquote:Op zaterdag 23 juli 2011 16:27 schreef _Ophelia_ het volgende:
Ik kom net deze tegen, vind ze toch wat banaal/ twijfelachtig:
[ afbeelding ]
pinguins hebben meaar een heul kleine staartquote:Op zaterdag 23 juli 2011 16:48 schreef Guppyfriend het volgende:
Lol, het zal wel bedoeld zijn als staartjes, maar ik vind het ook een beetje typisch
Dat denk ik ookquote:Op zaterdag 23 juli 2011 16:52 schreef _Ophelia_ het volgende:
Ik dacht eik dat ze bedoeld waren als rammelaars en dat het een handvat moest voorstellen.
dat zijn sambaballenquote:Op zaterdag 23 juli 2011 16:52 schreef _Ophelia_ het volgende:
Ik dacht eik dat ze bedoeld waren als rammelaars en dat het een handvat moest voorstellen.
Staat in de Happy Hooker niet zo'n rokje?quote:Op zaterdag 23 juli 2011 11:56 schreef MissN het volgende:
Hallo mensen,
ik ben niet meer zo actief hier ivm mijn breiproject en werk..maar dit wou ik jullie toch niet onthouden..issie niet moooi:
http://pics.esprit.de/Shop/PicProductFlatView/071CC1D011_209.jpg
Dit moet toch zelf te maken zijn ? hij kost 59 euro...
Ja dat boek bedoelde ikquote:Op zaterdag 23 juli 2011 20:17 schreef MissN het volgende:
hihi ik ging googelen op happy hooker maar kreeg vooral andere dingen .. loll!
heb het patroon gekocht, wat is het toch handig dat vriendlief een creditcard heeft!
nu nog wollies bestellen!!
Annelotje, ik weet niet precies aan wat voor soort dekentje je begonnen bent maar bij de granny stripes maak je na de lossen een rij vasten (dat is om dan vervolgens de granny klustertjes in te doen). Het hoort in dat geval bij het patroon maar het voorkomt wel dat je onderste rij zo gaat kromtrekken omdat je dat dan snel genoeg merkt of weg kan moffelen in je rij vasten. Misschien een optie voor jouw deken? Je moet er dan alleen even bij stilstaan dat de onderste rij misschien iets 'breder' is in 1 kleur, waar de rest dan bv. maar 1 rij dezelfde kleur heeft ofzo. Het verschil is trouwens wel minimaal, in mijn granny viel het totaal niet op.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 23:20 schreef annelotje het volgende:
Erg knap gemaakt!
Ik ben begonnen aan mn dekentje maar het lijkt alsof ik de eerste rij lossen te strak heb gemaakt. Zou dat kwaad kunnen? Gaat ie dan kromtrekken?
ooh kijk aan! Je kan het altijd nog een beetje gelijk trekken door uiteindelijk een rand eromheen te maken (geen rand vasten, die zijn kleiner tov je clustertjes en dan gaat hij trekken als je niet regelmatig meerdert cq. rotwerkje) van bv. weer granny clustertjes. Die zijn heel flexibel en dan valt het vast niet meer op. Bovenop zo'n rand granny clusters kan je trouwens wel weer een leuk sierrandje maken, als je voorbeeldjes van sierrandjes wil moet je eens kijken naar een boek van Edie Eckman, die heeft heeeeele leuke randjes in haar crochet borders boek.quote:Op zondag 24 juli 2011 09:01 schreef annelotje het volgende:
Ik ben n granny stripe aan het maken en heb ook die rij vasten er tussen gedaan. Nu ik iets verder ben lijkt het ook wel mee te vallen maar de onderste rij is wel strak tov de rest.
die is lief!quote:
gecondoleerdquote:Op zondag 24 juli 2011 18:55 schreef Muck het volgende:
Wat zijn er weer een toffe dingen gemaakt! Dat uiltje...
Hier is de laatste week echt he-le-maal niets van haken gekomen helaas. Mijn schoonvader heeft in het ziekenhuis gelegen en is dinsdagnacht overleden. Ik had wel wol en naalden in mijn tas, maar door extreme vermoeidheid en een te vol hoofd, kwam er geen klap van terecht.
Komende week word ik een paar dagen opgenomen in het ziekenhuis, dus dan hoop ik een stuk verder te komen met wat haakprojecten
Dank je! Ik heb erg mijn best gedaan op het naaiwerk. Dat is niet mijn sterkste kant.quote:Op zondag 24 juli 2011 18:31 schreef Kniertje22 het volgende:
Schattig uiltje zeg.Netjes gehaakt ook.
Nee, van mij ook niet.quote:Op zondag 24 juli 2011 19:06 schreef mmascha het volgende:
[..]
Dank je! Ik heb erg mijn best gedaan op het naaiwerk. Dat is niet mijn sterkste kant.
Ik ga scheel kijken van die foto's hahaquote:Op zondag 24 juli 2011 22:02 schreef crochetwitch het volgende:
Pffff, af!![]()
(Vind het eigenlijk zonde om weg te geven......maar weet zeker dat het heel goed ontvangen zal worden.....)
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En nu weer de WIP-jes opzoeken!
Ohh...das allemaal sneu..quote:Op zondag 24 juli 2011 18:55 schreef Muck het volgende:
Wat zijn er weer een toffe dingen gemaakt! Dat uiltje...
Hier is de laatste week echt he-le-maal niets van haken gekomen helaas. Mijn schoonvader heeft in het ziekenhuis gelegen en is dinsdagnacht overleden. Ik had wel wol en naalden in mijn tas, maar door extreme vermoeidheid en een te vol hoofd, kwam er geen klap van terecht.
Komende week word ik een paar dagen opgenomen in het ziekenhuis, dus dan hoop ik een stuk verder te komen met wat haakprojecten
Jaaaaa ik ben ermee bezig je kunt de vierkantjes net zo groot maken als je zelf wil...... En als je een beetje doorhebt hoe het werkt kun je als je de vierkantjes groter maakt ook deze patronen eens een ronde doen. Moet je wel ff kijken hoeveel steken je moet hebben om het patroon te kunnen maken. Elk blok heeft nl een andere gauche dus elk blok heeft een andere hoeveelheid steken nodig om het maar eens lastig te maken.quote:Op maandag 25 juli 2011 11:53 schreef mmascha het volgende:
Ik wil een deken maken met tunisch gehaakte vierkante blokken. Nu heb ik een hekel aan alles aan elkaar te moeten zetten. Ik wil de blokken tijdens het haken aan elkaar maken. Is er al iemand zo gevorderd met tunisch haken? Of heeft er iemand een youtube-linkje over hoe dat moet?
Ik kan het niet echt vinden. Behalve dan die entrelac maar dat is niet wat ik bedoel.
Mooie kleurtjes Lijnloos!
Crochetwitch, die zou ik ook niet weg willen geven. Leuk!
quote:Op maandag 25 juli 2011 12:41 schreef nieslief het volgende:
[..]
Jaaaaa ik ben ermee bezig je kunt de vierkantjes net zo groot maken als je zelf wil...... En als je een beetje doorhebt hoe het werkt kun je als je de vierkantjes groter maakt ook deze patronen eens een ronde doen. Moet je wel ff kijken hoeveel steken je moet hebben om het patroon te kunnen maken. Van 5 steken wordt het in ieder geval niet duidelijk. Dan moet je echt meer dan 10 steken op je naald hebben.
Anders probeer je gewoon een stuk entrelac gewoon om te kijken hoe het werkt. Uithalen gaat heel makkelijk (quote:Op maandag 25 juli 2011 12:49 schreef mmascha het volgende:
[..]
Het is wel een leuke techniek he?! Maar ik wil dus die gekleurde blokken maken idd. Maar dan niet aan het eind ze allemaal aan elkaar naaien.
Met entrelac gebruik je voor elke ronde dezelfde kleur. Dat wil ik ook niet.Lastig ben ik he?!
Ik moet dus een systeem hebben waarbij je verschillende kleuren blokken tijdens het haken aan elkaar maakt. En dat het dan ook echt een vierkant wordt. Misschien moet ik me nog eens in entrelac verdiepen en iets bedenken waarmee het wel lukt.
Dat was ik van plan. Als ik het goed door heb zie ik misschien vanzelf hoe ik het anders kan toepassen.quote:Op maandag 25 juli 2011 12:52 schreef nieslief het volgende:
[..]
Anders probeer je gewoon een stuk entrelac gewoon om te kijken hoe het werkt. Uithalen gaat heel makkelijk (ervaring
). Als je die techniek eenmaal onder de knie hebt gaat het verder heel gemakkelijk.
quote:Op maandag 25 juli 2011 16:40 schreef Muck het volgende:
Ohhh, het nieuwe kussen van Lucy
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
quote:Op maandag 25 juli 2011 17:00 schreef Herfstblad het volgende:
Ik vind dat kussen wel grappig, maar veel te druk. Ik houd best van druk, maar dit is me te druk.
Mij ook niet. Vooral omdat al m'n meubilair in huis vrij strak is en allemaal in dezelfde rustige tinten. Dan staat dat fleurige en drukke hartstikke leuk hier en daarquote:
Dank je!!quote:
Dit is niet de betaalde versie van Beth Dorethy, enkel wat elementen van het plaatje nagemaakt. Maar de slak+huisje is van een gratis patroontje!quote:Op maandag 25 juli 2011 22:45 schreef Redostrike het volgende:
Dat patroontje heb ik ook nog lyssa, hij is leuk geworden.
Hij lijkt er toch heel hard opquote:Dit is niet de betaalde versie van Beth Dorethy, enkel wat elementen van het plaatje nagemaakt. Maar de slak+huisje is van een gratis patroontje!Volgende poging echter granulaat erin doen
Serieus, als ik later groot ben, kom ik bij jou wonenquote:Op maandag 25 juli 2011 20:54 schreef Sanne het volgende:
Wel fantastische inspiratie voor een wolkast door dit topic gekregen. Past prima naast de Lushkast.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat laatste is bij mij het grootste probleemquote:Op dinsdag 26 juli 2011 08:28 schreef Lijnloos het volgende:
Oh, ik heb net weer heerlijk door het blog van Attic24 zitten bladeren... wat maakt dat mens toch mooie dingen. Als mijn portemonnaie en man het zouden toelaten zag ons huis er ook zo uit
quote:Op maandag 25 juli 2011 16:40 schreef Muck het volgende:
Ohhh, het nieuwe kussen van Lucy
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
die slang, wat een schatje en mooie kleurenquote:Op dinsdag 26 juli 2011 07:57 schreef Tan het volgende:
Mijn Japanese Flower sjaal heb ik ergens in een hoekje liggen, vind het niet meer zo'n leuk projectIk mis de kleurtjes (hij is zwart met paars), maak 'm vast nog wel eens af
Maar mijn slang is wel af. Ik heb hem gemaakt naar vrij voorbeeld van Lucy (attic24), maar niet van een patroon, ik ben gewoon een slang gaan haken. Hij is niet zo netjes geworden, ik kwam wel eens een ronde een steek meer of minder uit, en snapte in het begin de overstap naar een nieuwe ronde niet zo goed waardoor je een lelijke rand ziet waar de toer sluit, maar dat zit aan de onderkant en valt niet eens op voor een niet-haker (niemand zag wat ik bedoelde hier in huis in ieder geval). Ik heb ook meer kleurtjes gebruikt dan Lucy en wat rommeliger door elkaar, dat vond ik wat speelser.
Elyas is er in ieder geval dolblij mee, want in het staartje zit een rammeltje
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dus bruine dekens zijn de oplossing?quote:Op dinsdag 26 juli 2011 11:07 schreef kirsten. het volgende:
Hell mijn vriend heeft er niets over te zeggen. Ik ben de baas in huis en ik heb de broek aan en ik heb een grote duim en heel veel plakken enz. enz.
Nee hoor, hij vind het allemaal wel leuk en vooral dekens wil hij wel. (maar voor hem geen witte want hij knoeit gigantisch met cola).
oeh, waarrrr?quote:Op dinsdag 26 juli 2011 10:54 schreef kwiwi het volgende:
Wat ik nou toch heb gevondenZo'n 50 knoopjes voor 50 cent! En ongeveer 100 oogjes voor 1,50!
Zijn wel simpele oogjes en knoopjes, maar toch.. Dit is geen geld.
[ afbeelding ]
In het buitenland bij een winkel die 'Jumbo' heet, weet niet of je die in Nederland ook hebt eigenlijk. (edit: zie net dat het een Griekse keten is dus denk het niet). Ze verkopen veel kinder- en huishoudspullen. Op zowel de oogjes als de knoopjes staat het merk "Play House", misschien dat ze ook ergens op internet te vinden zijn?quote:
Ik wilde er ook al aan beginnen maar heb mezelf weten te beheersenquote:Op dinsdag 26 juli 2011 11:50 schreef Toverheks het volgende:
ben aan dat ronde bloemenkussen begonnen, kon het niet laten al 3 toeren zal eens als ik verder ben foto plaatsen
kon me niet beheersen, erg hequote:Op dinsdag 26 juli 2011 11:57 schreef kwiwi het volgende:
[..]
In het buitenland bij een winkel die 'Jumbo' heet, weet niet of je die in Nederland ook hebt eigenlijk. (edit: zie net dat het een Griekse keten is dus denk het niet). Ze verkopen veel kinder- en huishoudspullen. Op zowel de oogjes als de knoopjes staat het merk "Play House", misschien dat ze ook ergens op internet te vinden zijn?
[..]
Ik wilde er ook al aan beginnen maar heb mezelf weten te beheersenHeb eerst belangrijkere dingen te doen helaas
Ah, griekenland is inderdaad een beetje ver voor oogjesquote:Op dinsdag 26 juli 2011 11:57 schreef kwiwi het volgende:
[..]
In het buitenland bij een winkel die 'Jumbo' heet, weet niet of je die in Nederland ook hebt eigenlijk. (edit: zie net dat het een Griekse keten is dus denk het niet). Ze verkopen veel kinder- en huishoudspullen. Op zowel de oogjes als de knoopjes staat het merk "Play House", misschien dat ze ook ergens op internet te vinden zijn?
[..]
Ik wilde er ook al aan beginnen maar heb mezelf weten te beheersenHeb eerst belangrijkere dingen te doen helaas
Mijn vriend knoeit ook, met cola, maar ook met andere dingenquote:Op dinsdag 26 juli 2011 11:07 schreef kirsten. het volgende:
Hell mijn vriend heeft er niets over te zeggen. Ik ben de baas in huis en ik heb de broek aan en ik heb een grote duim en heel veel plakken enz. enz.
Nee hoor, hij vind het allemaal wel leuk en vooral dekens wil hij wel. (maar voor hem geen witte want hij knoeit gigantisch met cola).
Hahaha, ik vind die mayonaise potjes van calvé volgens mij altijd wel fijn. Hebben een fijnere vorm vind ik zelf, alle andere potjes zijn zo 'recht'... Als je begrijpt wat ik bedoelquote:Op dinsdag 26 juli 2011 13:22 schreef kwiwi het volgende:
Heb m'n vriend even gezegd dat ie wat meer pindakaas moet eten. Wil de pot gebruiken als pennenhouder en er een haaksel omheen maken
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En koosje, wat een leuk beest zeg!!!Kan voor een jongentje en een meisje vind ik
People take different roads seeking fulfillment and happiness. Just because they're not on your road doesn't mean they've gotten lost.
-- Dalai Lama
quote:Op dinsdag 26 juli 2011 12:59 schreef Kniertje22 het volgende:
Mooie dingen weer gezien hier!
@Lijnloos: Wat een schattig dekentje wordt dat!Vind de kleurtjes erg mooi!
@Lyssa: Inderdaad een lief beestje! Ik kan er alleen niet goed een slak van maken...![]()
@Muck: Mooie bloemen!![]()
@Tan: Die slang is leuk met al die kleurtjes!![]()
Over dat kussen van Lucy; ik vind de achterkant wel mooi, maar die bloemenkant vind ik een beetje 'too much'. Wel knap gemaakt trouwens, maar niet echt mijn smaak.
Ik heb de afgelopen dagen een Lavender Bunny gefreubeld. Niet echt een bijzonder project natuurlijk, maar wil 'm toch even showen.Heb 'm gemaakt van Wibra Bianca.
[ afbeelding ]
hier staat hij als googledocsquote:Op dinsdag 26 juli 2011 21:01 schreef StefanieV het volgende:
Weet iemand welke maat oogjes de uil heeft uit het volgende boekje?
[ afbeelding ]
Mijn boekje ligt bij mijn zus en ik heb het patroon gekopieerd maar weet niet welke oogjes erin moeten(heb er ook geen idee van hoe groot hij zal zijn)
ik heb geen flauw benul, maar het klinkt wel redelijk logischquote:
Ik zat even te kijken voor je op websites waar ze baby dekentjes verkopen, en de meest gangbare maten lijken 75 x 90 tot 100 cm. Voor een baby zal 90 genoeg zijn.quote:Op woensdag 27 juli 2011 16:24 schreef Mirjam het volgende:
heeft iemand hier enig idee wat een beetje een normale afmeting voor een babydekentje is?![]()
O ja dan wordt een rechthoek wat lastigquote:Op woensdag 27 juli 2011 16:42 schreef Mirjam het volgende:
die van mij is sowieso in 't vierkant, dus dan gelden iets andere maten denk ik?
(dank je trouwens!)
ik vind het zo leuk om te doen dat ik er nog 1 wil makenquote:Op woensdag 27 juli 2011 16:43 schreef kwiwi het volgende:
[..]
O ja dan wordt een rechthoek wat lastigMisschien dat je 'm anders 90 bij 90 kan maken? Dan kan ie wat langer mee want baby's groeien natuurlijk vrij hard.
Het bovenste lijkt mij acryl (dekenquote:Op woensdag 27 juli 2011 16:38 schreef crochetwitch het volgende:
Iemand ideeen om met deze megaberg iets leuks te maken? Moeders heeft dit gescoord voor me op een rommelmarkt, en ik ben er heel blij mee, maar de inspiratie he! (Is ondertussen nog bezig met Amineko's)
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dan zit je nu dus ongeveer op een kwart qua werk. (Heeft een trauma van haar 2x2 deken die in het begin zo lekker snel ging, maar daarna.......quote:Op woensdag 27 juli 2011 17:32 schreef Mirjam het volgende:
ik heb even m'n babydekentje gemeten, ik zit nog maar op 48 cm.
daar mag nog wel wat bij dus
ik denk dat ik hem 60x60 houquote:Op woensdag 27 juli 2011 17:34 schreef crochetwitch het volgende:
[..]
Dan zit je nu dus ongeveer op een kwart qua werk. (Heeft een trauma van haar 2x2 deken die in het begin zo lekker snel ging, maar daarna.......
Wow! In anderhalf uur? Inclusief knippen van het laken? Hoe doe je dat? (Heeft namelijk ook zo'n project op de plank, maar ziet er tegen op....quote:Op woensdag 27 juli 2011 19:33 schreef Tan het volgende:
Men neme een oud laken en een haaknaald nr. 12... anderhalf uur later (met onderbrekingen) heb je een krukje met dekje
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ja, Guus had een emotioneel minder stabiele periode, en had dus behoefte aan wat ondersteuning.quote:Op woensdag 27 juli 2011 20:47 schreef crochetwitch het volgende:
Daar fleurt Guus zeker van op zeg! (Duidelijk kantoorcactus gezien de post-elastieken. Hahahahaha)
Ik moest hardop lachen!quote:Op woensdag 27 juli 2011 20:49 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Ja, Guus had een emotioneel minder stabiele periode, en had dus behoefte aan wat ondersteuning.
Eigenlijk was het zijn anorexia-periode, zie ook de slanke taille. Maar daar heeft ie het liever niet meer over, hij wordt er wat onzeker van.
quote:Op woensdag 27 juli 2011 21:40 schreef EsseEi het volgende:
vinden jullie het ook irritant, als je bol wol rechts van je ligt (voor rechtshandige haaksters, links voor linkshandigen)
hier ligt ie meestal onder de bank, begint erop, en eindigt eronder.quote:Op woensdag 27 juli 2011 21:40 schreef EsseEi het volgende:
vinden jullie het ook irritant, als je bol wol rechts van je ligt (voor rechtshandige haaksters, links voor linkshandigen)
Dat knuffel doekje is echt leuk, heb je daar een patroon van of gewoon zelf gehaakt??quote:Op woensdag 27 juli 2011 22:00 schreef Tyler-Girl het volgende:
En voor 2 collega's van mijn vriend ga ik deze maken
[ afbeelding ]
Ik ga het eerst even zelf proberen, ziet er niet heel ingewikkeld uit een lapje van stokjes met een biesje en een bolletje met oortjes. Misschien maak ik er wel een ander beestje van, een kikker of een uil, of een giraffe.quote:Op woensdag 27 juli 2011 22:20 schreef Tyler-Girl het volgende:
Ja het knuffeldoekje is idd van Mriek....is wel een betaald patroon.
Ik wil ook nog zoveel maken, waaronder ook een Zpagetti poef.....zal wel zwaar zijn maar volgens mij wel zo klaar.
Wat een superlief knuffeldoekje! Die komt op mijn lijstje.quote:Op woensdag 27 juli 2011 22:00 schreef Tyler-Girl het volgende:
Mijn uiltje is afIk ben blij
![]()
Mijn nichtje vond hem leuk...en wil nu precies dezelfde, dus moet sowieso nog een keer aan de slag.
[ afbeelding ]
Voor mijn moeder heb ik net het totaalpakket van deze tas besteld (7 bollen wol, hengsel, patroon en haaknaald)
http://www.echtstudio.nl/(...)opup_image&pID=600')
[ afbeelding ]
Kijk, dat is handel... Vind het serieus ook wel waard hoor, moet je zien hoeveel tijd erin zit!quote:Op woensdag 27 juli 2011 22:38 schreef Tyler-Girl het volgende:
Je kunt hem ook kant en klaar bestellen....maar dan kost ie ¤70,00dus ik maak hem mooi zelf....
Wat is daar vreemd aan dan? Haakt dat niet fijn? Die is ook tof, leuke kleurtjes! Jouw blog btw? Ik volg hem nu,wat een leuke dingen staan erop!quote:Op woensdag 27 juli 2011 22:38 schreef Herfstblad het volgende:
Ik heb er ook 1 van granny's gemaakt, maar dan een ander. Deze.
Drops Paris is niet mijn favoriete katoen trouwens. Vreemd katoen.
Heee, die tas heb ik ook gemaakt.quote:Op woensdag 27 juli 2011 22:00 schreef Tyler-Girl het volgende:
Mijn uiltje is afIk ben blij
![]()
Mijn nichtje vond hem leuk...en wil nu precies dezelfde, dus moet sowieso nog een keer aan de slag.
[ afbeelding ]
Voor mijn moeder heb ik net het totaalpakket van deze tas besteld (7 bollen wol, hengsel, patroon en haaknaald)
http://www.echtstudio.nl/(...)opup_image&pID=600')
[ afbeelding ]
Precies ditquote:Op woensdag 27 juli 2011 21:59 schreef KathyH. het volgende:
[..]
![]()
Ik heb 'm voor me liggen. Maar ik zit dan ook in kleermakerszit dwars in het hoekje van de bank.
als het echt heel smal is kan je gewoon ijzerdraad nemen, evt. nog vulling eromheen doen en het uiteinde in een rondje draaien (zegmaar een oogje) zodat het niet als puntje door je arm ofzo heen prikt.quote:Op donderdag 28 juli 2011 10:17 schreef Redostrike het volgende:
Hmm die kan ik inderdaad wel gebruiken maar ik heb enkele ideeën waarbij het om zeer smalle stukjes gaat en dan gaat de haartjes ervan erdoor komen vrees ik. Voor grotere delen kan het inderdaad wel maar ook voor super grote delen denk ik dat het niet genoeg gaat zijn.
En daar hebben ze een heel assortiment van bij Euroland. Van alles door elkaar. Diktes en kleuren. Als je daar dan toch bent neem dan meteen voor die paar euro een garen assortiment mee in tientallen kleuren. Altijd handig, er zit meestal wel iets in de buurt van wat ik nodig heb.quote:Op donderdag 28 juli 2011 10:09 schreef Lyssa het volgende:
Chenilledraad of pijpenragers kan je daar goed voor gebruiken. Die heb je in verschillende diktes en stevigheden.
Ah, thanx! Weer wat geleerd!quote:Op donderdag 28 juli 2011 20:41 schreef EsseEi het volgende:
Kniertje je knipt het in rondjes: bijna tot het eind, afslaan langs de rand...zo wordt het een spiraal, een lange sliert!
Oh, dat is niet erg opbeurend, haha.quote:Op donderdag 28 juli 2011 22:19 schreef Herfstblad het volgende:
En kniertje22, ik kan pas na een jaar goede gs'jes maken haha
Ik ben niet echt een voorbeeldquote:Op donderdag 28 juli 2011 22:33 schreef Kniertje22 het volgende:
[..]
Oh, dat is niet erg opbeurend, haha.Maar ik blijf gewoon oefenen, moet vanzelf een keer lukken (en anders misschien een keer een workshop oid volgen..
)
Ik vind het wel een leuk uiltje hoor Stefanie, ziet er ook netjes uit!
http://www.laurier.nl/N_f(...)r.nl/N_grp_17-1.htmlquote:Op donderdag 28 juli 2011 22:19 schreef Herfstblad het volgende:
Waar heb jij de hengsels besteld, kirsten?
En kniertje22, ik kan pas na een jaar goede gs'jes maken haha
Dank voor de complimenten trouwens. Ik heb alleen niet geneog voor het aan elkaar haken helaas. Morgen dus maar even naar de wolwinkel in een dorp verderop. Die verkopen Drops, die hier in het dorp niet helaas.
Deze heb ik zelf gemaakt, geen boekje geen patroon.quote:Op vrijdag 29 juli 2011 08:39 schreef Tan het volgende:
Die pokémons zijn zo leuk! Komt dat van een web-site? Of heb je er een boekje van?
Wat knapquote:Op vrijdag 29 juli 2011 08:56 schreef Redostrike het volgende:
[..]
Deze heb ik zelf gemaakt, geen boekje geen patroon.
Ik ben momenteel bezig met het patroon uit te schrijven (engels zo bereik je meer mensen). Het komt straks op men blog.
Ik maak ook eigenlijk alles zelf, of maak het na van plaatjes. Maar dat is vooral omdat ik bij een patroon altijd de tel kwijt raak (en te lui ben om het op een papiertje bij te houden) en het dan nooit zoals op het plaatje wordtquote:Op vrijdag 29 juli 2011 08:56 schreef Redostrike het volgende:
[..]
Deze heb ik zelf gemaakt, geen boekje geen patroon.
Ik ook! Ik heb alleen nog niets gehoord. Ik heb een mail gestuurd of ik de betaalgegevens ook kan krijgen en hoelang het verzenden duurt na de betalingquote:Op vrijdag 29 juli 2011 08:44 schreef kirsten. het volgende:
[..]
http://www.laurier.nl/N_f(...)r.nl/N_grp_17-1.html
ik heb ze hier besteld. Ik moet alleen nog een mailtje krijgen met de betaalgegevens om het over te maken, dus over de service en dat soort dingen kan ik nog niets zeggen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |