quote:Christa, ik bind ze eigenlijk in mijn deken aan elkaar vast omdat ik dat in deze wol niet voel (harde knoopjes). Dat doe ik door diegene waarmee ik aan het haken was (dus die aan de bovenkant zit) met een naald door één van de steken heen te trekken richting de onderste (dus meestal is dat door de laatste steek die ik met die draad gemaakt heb). Vervolgens leg ik er een driedubbele knoop in (wel voorzichtig, als je bij de eerste twee te hard trekt trek je het cluster uit z'n verband) en knip ik de losse touwtjes af.
wat je ook kan doen is allebei de draden inweven in je werk. Dat houdt in dat je het met een naald gewoon willekeurig achter, voor en door steken heenvlecht, zowel heen als terug en dan het losse eindje afknipt. Dit is in principe mooier afwerken dan knoopjes maar is wel wat bewerkelijker.
Ik ben bezig wat linkjes naar leuke blogs te verzamelen. Ook een heel slecht plan!quote:Op vrijdag 22 juli 2011 19:11 schreef Toverheks het volgende:
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
weer een topic, durf echt niet meer te kijken voor wat voor moois er weer allemaal voorbij schuift
Die wol is van de Zeeman he ??quote:Op vrijdag 22 juli 2011 21:11 schreef annelotje het volgende:
Dat schaapje is echt leuk!! Ik wil ook dat boekje zodat ik deze kan maken. Ik heb al pluizige wol liggen
Morgen op visite waar ze een kleine hebben en heb even snel een bal gefröbeld met daarin een surprise ei met kralen zodat ie rammelt:
[ afbeelding ]
heb een kladboekje daar staan de nummers van de topic`s in met alle beesten wat ik wil haken en wie het gepost en gemaakt heeft.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 19:20 schreef mmascha het volgende:
[..]
Ik ben bezig wat linkjes naar leuke blogs te verzamelen. Ook een heel slecht plan!
ik heb 'm nog niet dichtgemaakt, omdat ik er een kussentje in wil doen met dezelfde vorm en dat moet ik eerst nog maken. maar ik heb wel gezorgd dat de oren puntig zijn door de laatste rijen niet meer allemaal dezelfde steken te haken, maar in 't midden een stuk vasten, naar buiten oplopend via halve stokjes - stokjes - en dubbele stokjes.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 19:05 schreef mmascha het volgende:
Trui, valt jouw reuze uil ook zo mooi aan de bovenkant als op de foto? Gaat dat vanzelf als je um dichtmaakt aan de bovenkant?
Ik wil er misschien een paar voor mijn collega's maken. Die zijn voornamelijk met kaartenmaken bezig maar vallen enorm voor plaatjes met dit soort uiltjes. Leek me wel een leuk idee ze een "echt" uiltje kado te doen.
Ik wil wel een lijstje maken hoor. Ik denk wel dat het nog even duurt voordat ik wat beken heb maar dan zal ik wel vragen of ie in de OP mag.quote:
Dank je! Ik had al een gratis patroon gevonden waar ze dat zo deden. Dat moet goedkomen dan.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 22:30 schreef trui het volgende:
[..]
ik heb 'm nog niet dichtgemaakt, omdat ik er een kussentje in wil doen met dezelfde vorm en dat moet ik eerst nog maken. maar ik heb wel gezorgd dat de oren puntig zijn door de laatste rijen niet meer allemaal dezelfde steken te haken, maar in 't midden een stuk vasten, naar buiten oplopend via halve stokjes - stokjes - en dubbele stokjes.
oei, hoe dat zo?! ik zit maar te twijfelen wat ik allemaal voor haakdingen mee zal nemen op vakantie, moet kiezen ivm ruimte, maar daar ben ik niet goed in.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 10:12 schreef Lyssa het volgende:
Ik ben weer helemaal bijgelezen. Ik heb 15 dagen cold turkey gezeten zonder haakspullen![]()
haha da's wel een heel andere insteek ja.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 10:06 schreef EsseEi het volgende:
wat leuk MJK!mijn vader zal het nooit zelf opzoeken, maar stimuleert ons (mn moeder en mij) wel om het te verkopen haha
Ik ben naar Zakynthos geweest, Grieks Eiland. Weinig ruimte in mn baggage, warmte waarin haaknaalden glibberig worden en wol vuilig door zonnebrand. En ze hadden ook geen enkele wolspulletjes daarquote:Op zaterdag 23 juli 2011 10:51 schreef trui het volgende:
[..]
oei, hoe dat zo?! ik zit maar te twijfelen wat ik allemaal voor haakdingen mee zal nemen op vakantie, moet kiezen ivm ruimte, maar daar ben ik niet goed in.
[..]
haha da's wel een heel andere insteek ja.![]()
59 euroquote:Op zaterdag 23 juli 2011 11:56 schreef MissN het volgende:
Hallo mensen,
ik ben niet meer zo actief hier ivm mijn breiproject en werk..maar dit wou ik jullie toch niet onthouden..issie niet moooi:
http://pics.esprit.de/Shop/PicProductFlatView/071CC1D011_209.jpg
Dit moet toch zelf te maken zijn ? hij kost 59 euro...
why the penissesquote:Op zaterdag 23 juli 2011 16:27 schreef _Ophelia_ het volgende:
Ik kom net deze tegen, vind ze toch wat banaal/ twijfelachtig:
[ afbeelding ]
pinguins hebben meaar een heul kleine staartquote:Op zaterdag 23 juli 2011 16:48 schreef Guppyfriend het volgende:
Lol, het zal wel bedoeld zijn als staartjes, maar ik vind het ook een beetje typisch
Dat denk ik ookquote:Op zaterdag 23 juli 2011 16:52 schreef _Ophelia_ het volgende:
Ik dacht eik dat ze bedoeld waren als rammelaars en dat het een handvat moest voorstellen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |