over een week had je er korting op gekregenquote:Op donderdag 7 juli 2011 20:34 schreef kwiwi het volgende:
Net weer een berg wol bij de Wibra gekocht, kon het niet latenDat 'ella' katoen van 1,49 is trouwens wel heerlijk om mee te haken. Jammer alleen dat ze in elke Wibra maar één of twee kleurtjes ervan hebben
Ik las het ja, maar dan ben ik niet meer in Nederlandquote:Op donderdag 7 juli 2011 20:36 schreef Mirjam het volgende:
[..]
over een week had je er korting op gekregen
Voor goedkope partijen wol: Jan de Grote Kleinvakman op de Albert Cuypmarkt (winkel achter de kraam)quote:Op donderdag 7 juli 2011 20:46 schreef Guppyfriend het volgende:
Ik ga zaterdag naar AmsterdamZijn er wolletjeswinkeltjes die ik niet mag missen?
Echt? Ik heb ook net weer gekocht vandaag... Wat voor korting gaat het om, weet je dat?quote:Op donderdag 7 juli 2011 20:36 schreef Mirjam het volgende:
over een week had je er korting op gekregen
Staat in het vorige topic ergens dat Wibra vanaf 13 juli (?) de wol in de aanbieding doet.quote:Op donderdag 7 juli 2011 21:35 schreef Bijou het volgende:
[..]
Echt? Ik heb ook net weer gekocht vandaag... Wat voor korting gaat het om, weet je dat?
vanaf 11 juli, 25% korting op breigarens, zo las ik in de Wibra groep op Ravelry.quote:Op donderdag 7 juli 2011 21:52 schreef Sanne het volgende:
[..]
Staat in het vorige topic ergens dat Wibra vanaf 13 juli (?) de wol in de aanbieding doet.
Dat was het, dank je!quote:Op donderdag 7 juli 2011 22:17 schreef KarinvdB het volgende:
[..]
vanaf 11 juli, 25% korting op breigarens, zo las ik in de Wibra groep op Ravelry.
quote:Op donderdag 7 juli 2011 21:52 schreef Sanne het volgende:
[..]
Staat in het vorige topic ergens dat Wibra vanaf 13 juli (?) de wol in de aanbieding doet.
Hier staan op zolder ook nog tig bakken met wol....ik sla maar eens een ronde over.quote:Op donderdag 7 juli 2011 22:36 schreef Herfstblad het volgende:
Ik vind het goed, YPPY!
Zijn er ook nieuwe garens of dat niet? Anders ga ik niet, ik heb nog een kast vol
Weet niet in welke buurt je moet zijn of toch al heen gaat maar de wolwinkels die ik hier ken zijn De Afstap, De Breihoek, Wolboetiek Sylvia [Bos en Lommerweg 226], 't Huis van Anna, Pingouin, Pipoos, Averecht, en mijn favoriet Hand Made Heavenquote:Op donderdag 7 juli 2011 20:46 schreef Guppyfriend het volgende:
Ik ga zaterdag naar AmsterdamZijn er wolletjeswinkeltjes die ik niet mag missen?
Ik niet, maar wel sjaals met zeeman wol en naald 5 en binnenkort nog wat andere dingentjes waarschijnlijk. Hoezo dan?quote:Op donderdag 7 juli 2011 23:24 schreef EsseEi het volgende:
haken er hier mensen ami's met wibra/zeeman wol met naald 5??
Ideetje: kleinere vierkantjes???quote:Op vrijdag 8 juli 2011 08:24 schreef Whoopdidoo het volgende:
Volgens mij is een 5 een beetje groot voor wibra/zeeman, voor beestjes dan. Dubbeldraads zou het wel kunnen, maar dan kost het weer veel meer draad.
Heb mn streven van een vierkantje per dag al niet gehaald
Thanks!quote:Op donderdag 7 juli 2011 23:33 schreef saaw het volgende:
[..]
Weet niet in welke buurt je moet zijn of toch al heen gaat maar de wolwinkels die ik hier ken zijn De Afstap, De Breihoek, Wolboetiek Sylvia [Bos en Lommerweg 226], 't Huis van Anna, Pingouin, Pipoos, Averecht, en mijn favoriet Hand Made Heaven
Ik ben kussenhoezen aan het breien trouwens, met dubbeldraads Saskia wol en maatje 12 breinaalden, want dat gaat lekker snel. De kleinere kussentjes wil ik wel gaan haken, kan ik meteen eens allemaal verschillende patroontjes uitproberen qua ribbels/noppen etc.
En ik ben verliefd op dat theekopje
Ik haak mijn dekens meestal met 6 of 7. Maar dat hoeft dan ook niet heel nauw aan te sluiten om warm te zijn.quote:Op vrijdag 8 juli 2011 08:24 schreef Whoopdidoo het volgende:
Volgens mij is een 5 een beetje groot voor wibra/zeeman, voor beestjes dan. Dubbeldraads zou het wel kunnen, maar dan kost het weer veel meer draad.
Heb mn streven van een vierkantje per dag al niet gehaald
ja, zoiets bijvoorbeeld, dat moet toch haalbaar zijn:quote:
Ik haak de uiteindjes altijd meer, lui kreng als ik benquote:Op vrijdag 8 juli 2011 10:45 schreef trui het volgende:
ze zitten in de hoeken gejoined-as-you-go. het werk zit 'm in het draadjes wegwerken. maar per vierkantje/rondje ben je zo klaar.
Ja dekens kan wel, maar het ging om ami's volgens mij krijg je dan gaten.quote:Op vrijdag 8 juli 2011 10:41 schreef Bijou het volgende:
[..]
Ik haak mijn dekens meestal met 6 of 7. Maar dat hoeft dan ook niet heel nauw aan te sluiten om warm te zijn.
ik denk dat 't bij deze kleine rondjes nog lastig wordt om de draadjes helemaal weg te werken door ze mee te haken. bovendien zit je dan alsnog met eind-draadje per stuk.quote:Op vrijdag 8 juli 2011 10:49 schreef Muck het volgende:
Ik haak de uiteindjes altijd meer, lui kreng als ik ben
Nee, ben pas voor het eerst met een ami begonnen met Saskia met naald 3.5, dat werkt netjes. Maar ben toch maar weer op Catania overgestapt, vind kleinere ami's toch leuker.quote:Op donderdag 7 juli 2011 23:24 schreef EsseEi het volgende:
haken er hier mensen ami's met wibra/zeeman wol met naald 5??
dan wordt het lastig jaquote:Op vrijdag 8 juli 2011 11:46 schreef trui het volgende:
[..]
ik denk dat 't bij deze kleine rondjes nog lastig wordt om de draadjes helemaal weg te werken door ze mee te haken. bovendien zit je dan alsnog met eind-draadje per stuk.
Oh brrrrquote:zo zag 't bovenstaande project er van achteren uit voor de draadjes weggewerkt waren. [ afbeelding ]
iiiiieuw!quote:Op vrijdag 8 juli 2011 12:47 schreef Yachiru het volgende:
Net gezien op Regretsy:
[ afbeelding ]
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Lees de hele post hier
Serieus, wat bezielt sommige mensen..
wtfquote:Op vrijdag 8 juli 2011 12:47 schreef Yachiru het volgende:
Net gezien op Regretsy:
[ afbeelding ]
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Lees de hele post hier
Serieus, wat bezielt sommige mensen..
nou, zeg het maar dan?quote:Op vrijdag 8 juli 2011 13:19 schreef nieslief het volgende:
wow en toen zag ik op die site een mooi onderschrift... Heel toepasselijk.
quote:Op vrijdag 8 juli 2011 13:19 schreef Muck het volgende:
Mijn haar valt al tijden uit als een gek, misschien moet ik het maar eens opsparen!
Mooi blond theekopje iemand?
*insert pijltje naar beneden*quote:
Daar zeg je zowatquote:Op vrijdag 8 juli 2011 14:13 schreef Guppyfriend het volgende:
Ik heb laatst m'n cavia's geknipt. Zonde dat ik het haar heb weggegooid, denk ik nu
Ik denk dat ik naar de Afstap ga, als m'n shopmaatje het ook leuk vindtquote:Op donderdag 7 juli 2011 20:54 schreef Sanne het volgende:
[..]
Voor goedkope partijen wol: Jan de Grote Kleinvakman op de Albert Cuypmarkt (winkel achter de kraam)
Voor hele mooie echte wol: Penelope Craft, Lange Leidsedwarsstraat 99.
Absoluut niet goedkoop, maar wel een heel schattig winkeltje. http://www.penelopecraft.nl
En verder nog in de Jordaan een winkel, De Afstap. http://www.afstap.nl/
Ken ik zelf niet maar wil ik nog steeds eens gaan kijken.
Ja, ik denk ook dat het Catania wordt hoor, omdat ik toch vooral beestjes wil maken.quote:Op vrijdag 8 juli 2011 18:02 schreef Herfstblad het volgende:
Ik zou voor Catania gaan, Kniertje! Ik kom aardig in de richting met alle kleurtjes Catania, maar ik vind dat pakket ook erg gaaf.
Maar ik weet niet wat je meer maakt: gebruiksvoorwerpen zoals dekens en tassen of beestjes.In dat eerste geval zou ik voor Drops Paris gaan.
Ja, deze is het: http://www.ravelry.com/patterns/library/cardiff-cowlquote:Op vrijdag 8 juli 2011 19:41 schreef MissN het volgende:
erg mooi sunshine flower...is dat patroon van ravelry?
Als je er niet uitkomt, geef maar gerust een gil hoorquote:Op zaterdag 9 juli 2011 15:15 schreef crochetwitch het volgende:
Die bovenste is leuk. Ben geen held in vertalen, maar ik zal me er eens op gaan storten.
Dankje, en ja, die gaf ik er ook bij, vers van het veld gepluktquote:Op zaterdag 9 juli 2011 21:53 schreef trui het volgende:
mooi geworden tan! en die bos bloemen maakt het helemaal af (gaf je die er ook bij?)
een patroontje wordt zeshoekig als je meerderen in een 'vast patroon' doet. Als je bv. altijd 2 meerderen, 1 steek per vorige steek, en dan de volgende rij 2 meerderen, 2x 1 steek per vorige steek, volgende rij 2 meerderen, 3x 1 steek per vorige steek doet wordt hij zeshoekig omdat de meerderingen altijd op dezelfde 'lijn' plaatsvinden. Dit kan je oplossen door bv. Om de rij eerst even 2 vasten in het begin van de cirkel te maken, dan 2 gaat meerderen + y maal 1 steek in vorige steek, en dan niet vergeten dat je bij de laatste keer meerderen dus het aantal steken wat 'normaal' moet -2 is omdat je al 2 lossen hebt gedaan voordat je ging meerderen. hiermee wissel je de plaatsen van het meerderen af en wordt je dingetje rond!quote:Op zondag 10 juli 2011 22:52 schreef Tyler-Girl het volgende:
Ja bij het meerdere worde hij idd 6 hoekig en bij het gedeelte waarbij ik 10 rondes 42 vasten heb moeten maken is hij gewoon vierkant en met minderen wordt hij direct heel smal....Heb gewoon alles via het patroon gedaan, dus waarom is hij op de fotos wel rond :S
Die koe is trouwens echt leuk (had hem even opgezocht)
ik denk dat we hetzelfde bedoelenquote:Op zondag 10 juli 2011 23:50 schreef Tyler-Girl het volgende:
Ik moest beginnen met 5 vasten 1 meerderen, 4 vasten 1 meerderen enzovoorts....en bij minderen net zo trouwens. het meerdere (en minderen) viel niet precies op dezelfde plek maar vaak dus wel in de buurt...en daardoor is het waarschijnlijk toch iets te 6hoekig geworden...of bedoelen we nu toch precies hetzelfde.....sorry snap het niet helemaal wat je bedoeld![]()
o oeps ja! die neiging heb ik wel vaker, had het hele vorige stukje al zitten verbeterenquote:Op maandag 11 juli 2011 10:33 schreef trui het volgende:
kirsten, je bedoelt denk ik geen lossen, maar vasten, toch?
En waar is 'bij mij' dan?quote:Op maandag 11 juli 2011 14:49 schreef annelotje het volgende:
ow das vervelend Sunshine als het niet zo lekker haakt als je gehoopt had.
Ik las dat het gezellig is geweest op de meet. Echt jammer dat ik niet kon. Maar wat ik al aangaf... de volgende mag bij mij
Ik zit op mn werk en ben van het weekend begonnen aan een babydekentje voor een collega. Dat dekentje heb ik bij me om te laten zien en ligt nu dus naast me in de tas. Het kost me grote moeite om het niet op te pakken en verder te gaan haken. Maar dat mag helaas niet van de baas
25 procent korting is ook wel heel veel!quote:
Maar ik heb al bakken vol.quote:Op maandag 11 juli 2011 15:03 schreef Sanne het volgende:
[..]
25 procent korting is ook wel heel veel!
Ik ben altijd bang dat roze en paarse Saskia er ooit uit gaat, dus die wilde ik sowieso. En ik zag wat gemeleerde acryl die ik nog niet kende, ook meegenomen. Eén kleur was al beetje krap, maar van de andere kleur kan ik minstens een vest of een trui met rokje van maken.quote:Op maandag 11 juli 2011 15:11 schreef trovey het volgende:
[..]
Maar ik heb al bakken vol.![]()
Maar als iemand ontdekt dat er nieuwe kleurtjes zijn.....![]()
De Wibra zit hier op kruipafstand dus ik moet me echt inhouden.quote:Op maandag 11 juli 2011 15:22 schreef Sanne het volgende:
[..]
Ik ben altijd bang dat roze en paarse Saskia er ooit uit gaat, dus die wilde ik sowieso. En ik zag wat gemeleerde acryl die ik nog niet kende, ook meegenomen. Eén kleur was al beetje krap, maar van de andere kleur kan ik minstens een vest of een trui met rokje van maken.
Reed er praktisch langs vanaf het ziekenhuis en ik had besloten dat ik mijzelf heel erg mocht verwennen.
quote:Op maandag 11 juli 2011 15:28 schreef Herfstblad het volgende:
Ik moet 25 min. fietsen (en dan woon je in een redelijk groot dorp met V&D, 3 Zeemannen, maar geen Wibra
).
Ik heb destijds echt 20 bollen Barbieroze en lavendelpaars ingeslagen. Ook bang dat het eruit zou gaan.
Respectquote:Op maandag 11 juli 2011 15:28 schreef Herfstblad het volgende:
Ik moet 25 min. fietsen (en dan woon je in een redelijk groot dorp met V&D, 3 Zeemannen, maar geen Wibra
).
Ik heb destijds echt 20 bollen Barbieroze en lavendelpaars ingeslagen. Ook bang dat het eruit zou gaan.
Knit a footballfield for Africa!quote:Op maandag 11 juli 2011 15:33 schreef trovey het volgende:
[..]
....dat had ik met die groene (voor een deken)...volgens mij kan ik daar een voetbalveld van haken.
Waar ben jij mee thuis gekomen?quote:
Met meer wit voor mijn kleedquote:
Oeh mooi zegquote:Op maandag 11 juli 2011 16:07 schreef Danaîdes het volgende:
[ afbeelding ]
Ik had hem meegenomen naar mijn ouders... tadaa ;D
quote:
Om het meerderen op verschillende plaatsen te krijgen doe ik altijd het volgende:quote:Op maandag 11 juli 2011 17:20 schreef Tyler-Girl het volgende:
Kirsten, nog bedankt voor de uitleg
Ik ga er de volgende keer op letten dat ik het meerdere op verschillende plaatsen doe, hopenlijk wordt het dan wel mooi rond.
Ik noteer altijd gewoon het nummer van een toer op een briefje als ik klaar ben met die toer. Dit doe ik trouwens bij het hele patroon, niet alleen bij de toeren die hetzelfde zijn. En als je ergens 2 stuks van moet maken (armpjes, beentjes, oortjes), dan kruis ik bij het 2e exemplaar die getalletjes weer door. Zo kan ik altijd makkelijk terugvinden bij welke toer ik ben gebleven. Leuker kan ik het niet maken...quote:Hoe houden jullie trouwens bij hoeveel rondes jullie gehad hebben (als je bijv een aantal rondes hetzelfde moet doen)? Is daar een leuke/handige manier voor?
in halve vasten haken is ook wel heel erg lastig!quote:Op maandag 11 juli 2011 15:07 schreef SunshineFlower het volgende:
Inmiddels heb ik al een oplossing gevonden, ik haak nu gewoon vaste in plaats van halve vasten. Dan gaan het wel gewoon goed.![]()
cool!quote:Op maandag 11 juli 2011 20:49 schreef SunshineFlower het volgende:
Wat een mooi deken zeg! Zal vast wel veel werk zijn![]()
Hier alvast een deel van mijn zonnebloem![]()
[ afbeelding ]
Dank jequote:Op maandag 11 juli 2011 20:50 schreef EsseEi het volgende:
ohh zonnebloem wordt gaaaaaf!!!
Waar heb je patroon??
*gaat koe haken en fotos maken enzo*
lijkt me wel het makkelijkste haken. Wat ik ooit heb gedaan voor een klein stukje dubbele draad is een superlang stuk afknippen en dubbelvouwen, maar als je die hele koe gaat maken dan heb je behoorlijk wat draad nodig en sowieso meerdere bollen, dus zou ik gelijk idd verschillende bollen nemen zodat je niet dat gedoe hebt met dubbelgevouwen draden en dan uiteindelijk 20cm tekort komenquote:Op dinsdag 12 juli 2011 08:18 schreef EsseEi het volgende:
wooow mooie bloemenmooie kleuren ^^
De koe is nog niet groot genoegga nog een nieuwe maken, met 3 dubbele draad ofzo
hij moet echt huge worden. hier bedenk ik wel een ander leuk huisje voor.
Anyhow: een goede reden om naar de wibra te gaan!
Trouwens; als je voor enkele draad 1 bol wit nodig hebt, heb je dan voor 3 dubbele draad 3 bollen nodig, of meer??
Bij de blokker... 1.99 dacht ik.. is kussenvullig maar kan je heel goed gebruiken voor beestjes enzoquote:Op dinsdag 12 juli 2011 10:59 schreef kwiwi het volgende:
Waar kun je een beetje goedkoop vulling kopen? Ik zag een zak bij de hema liggen maar wist eigenlijk helemaal niet of dat nou duur was of juist niet..
Prachtig!! Wat een mooie kleuren!!quote:Op maandag 11 juli 2011 16:07 schreef Danaîdes het volgende:
[ afbeelding ]
Oke, ga ik daar ook eens even kijkenquote:Op dinsdag 12 juli 2011 11:11 schreef Doobsie het volgende:
[..]
Bij de blokker... 1.99 dacht ik.. is kussenvullig maar kan je heel goed gebruiken voor beestjes enzo
Ik wil wel vaker knuffels enzo gaan maken, dus dan wordt het toch maar zo'n grote zakquote:Op dinsdag 12 juli 2011 11:13 schreef mjk86 het volgende:
Volgens mij is die vulling van de Hema niet echt duur. Ik heb ook zo'n zak, doe je heel lang mee en je kan er een hoop beestjes mee vullen!
Als je nou niet van plan bent om heel veel beestjes te gaan haken, zou je ook de inhoud van zo'n goedkoop kussentje van de Ikea kunnen gebruiken, deze zijn maar 79 cent en zit ongeveer 200 gram aan vulsel in.
Als je het normaal gesproken dus leuker vind om sjaals en mutsen te haken, maar voor één keer een beestje maakt als kadootje ofzo, dan kan je dus ook heel goed het vulsel van zo'n kussentje gebruiken.
Zit je niet met die gigantische zak van de hema over.
Dan zijn 5 Ikea kussentjes goedkoper...quote:Op dinsdag 12 juli 2011 12:10 schreef Herfstblad het volgende:
Kwiwi, op de markt is het goedkoop! (Hier, midden-Nederland althans). 7.50 voor een kilo
Voor mij nietquote:Op dinsdag 12 juli 2011 12:21 schreef crochetwitch het volgende:
[..]
Dan zijn 5 Ikea kussentjes goedkoper...
quote:Op dinsdag 12 juli 2011 11:13 schreef mjk86 het volgende:
Volgens mij is die vulling van de Hema niet echt duur. Ik heb ook zo'n zak, doe je heel lang mee en je kan er een hoop beestjes mee vullen!
Als je nou niet van plan bent om heel veel beestjes te gaan haken, zou je ook de inhoud van zo'n goedkoop kussentje van de Ikea kunnen gebruiken, deze zijn maar 79 cent en zit ongeveer 200 gram aan vulsel in.
Als je het normaal gesproken dus leuker vind om sjaals en mutsen te haken, maar voor één keer een beestje maakt als kadootje ofzo, dan kan je dus ook heel goed het vulsel van zo'n kussentje gebruiken.
Zit je niet met die gigantische zak van de hema over.
Wj zijn nergens meer verbaasd over...zeker niet omdat we allemaal zelf ook kasten vol hebben.quote:Op dinsdag 12 juli 2011 14:21 schreef Bijou het volgende:
Ik kwam net op de terugweg weer langs de Wibra... Lijkt me maar beter dat ik geen foto plaats![]()
quote:Op maandag 11 juli 2011 16:07 schreef Danaîdes het volgende:
[ afbeelding ]
Klinkt leukquote:Op dinsdag 12 juli 2011 14:41 schreef trovey het volgende:
Ik ben hier maar eens begonnen om resten van de Kringloop te verwerken in losse visjes......als ik er genoeg van heb gaat het een deken worden met tig kleurtjes en waarschijnlijk als verbindende kleur zwart. Termijn van dit project: zal wel heel lang duren.
Ik had er vorig 3 of 4 nodig (maar goed, dit was wel voor een dekenquote:
De eerste twee zijn klaarquote:
Die had ik inderdaad ook gezien en het was meteenquote:Op dinsdag 12 juli 2011 14:57 schreef trui het volgende:
trovey, en anders koop je nog wat blauw bij voor de achtergrond. dit vind ik zo'n leuk voorbeeld.
Baas boven baasquote:Op dinsdag 12 juli 2011 14:57 schreef Herfstblad het volgende:
Ik had er vorig 3 of 4 nodig (maar goed, dit was wel voor een deken)
is daar ook een mannenafdeling, ja?quote:
Is handig om een projecten overzicht te houden vind ik. En dan heb je toch nog iets of wat bezoekers op je blog (af en toe) :p. Staan nog 2 foto's extra op.quote:is daar ook een mannenafdeling, ja?
Hahaha, geen bepaalde reden. Supermanlogo is gewoon het leukste logo dat er tussen zit. Enja ik ben dan ook een Super Man. hahahahaha.quote:Op dinsdag 12 juli 2011 15:52 schreef trui het volgende:
vanwaar je superman-post-icoontje? als je al niet eens een snapje grapt!
Oh, die is tof!quote:Op dinsdag 12 juli 2011 17:49 schreef nieslief het volgende:
@Trovey: in dit vissenpatroon hoef je later de vissen niet meer aan elkaar te zetten. Die haak je zeg maar vissenrij voor vissenrij.
Ziet er goed uitquote:Op dinsdag 12 juli 2011 17:49 schreef nieslief het volgende:
@Trovey: in dit vissenpatroon hoef je later de vissen niet meer aan elkaar te zetten. Die haak je zeg maar vissenrij voor vissenrij.
Oh die ziet er ook leuk uitquote:Op dinsdag 12 juli 2011 20:24 schreef Ynske het volgende:
heeey meiden!!!
hoe issie hier?
nog even snel de laatste hand leggen aan een nieuwe barbiejurk voor Isa voor morgen
[ afbeelding ]
thnxquote:
wit loopt hier bij de wibra altijd heel hardquote:Toothless is tof
En de zonnebloem is ook gaaf geworden!!
Die koe is inderdaad van Christel Krukkert.
Moet ook echt naar de wibra maar vrees dat ik vrijdagavond pas tijd heb...naja nu maar rustig aan de kleine koe en inventariseren voor een kameleon (wil een vriendin hebben) en vandaag van diezelfde vriendin opdracht gekregen om een paard voor dr zusje te maken. Heb gezegd dat zusje (9jr) wel geduld moet hebben maar dat ik het wel doemaar dat zal ze hebben, desnoods voor dr verjaardag in november
hoop trouwens dat ze nog wel wat hebben dan bij de wibra maar goed...wit zal wel niet zo snel op zijn...en anders maar zonder korting
is vergelijlbaar met de dunnere versie van catania (catania fine), maar werkt net zo fijn.quote:Op dinsdag 12 juli 2011 23:29 schreef Kniertje22 het volgende:
Heeft iemand van jullie ervaring met Limone katoen? Is dat vergelijkbaar met Catania?
Heb namelijk een pakket gezien met 56 kleuren...Is wel ietsje duurder dan het Catania-pakket, maar je krijgt dan wel 10 bolletjes meer.
Ik snapte hem wel dus als je vragen hebt weet je m'n pm wel te vinden toch??quote:Op dinsdag 12 juli 2011 18:15 schreef trovey het volgende:
[..]
Ziet er goed uitmaar je moet wel even op studeren op die beschrijving om het te snappen.
Ik zal het eens bekijken, bedankt.
Mag ik vragen wat je gebruikt als vulling zodat het knispert??quote:Op woensdag 13 juli 2011 11:09 schreef mariyette het volgende:
Volgend projectje, word de bovenkant van een knisperdoekje voor een baby, onderkant met stofje met heersbeesjes en klavertjes.
[ afbeelding ]
er zijn mensen die daar oude chipszakken voor gebruiken, of van dat gaatjesplastic dat wel eens om bloemen heen zit. dat laatste lijkt me ook relatief veilig i.v.m. mogelijk verstikkingsgevaar.quote:Op woensdag 13 juli 2011 12:03 schreef nieslief het volgende:
[..]
Mag ik vragen wat je gebruikt als vulling zodat het knispert??
Jaaaa ik ben hiermee bezig. Echt geweldig makkelijk is dat. Begin alleen wel met een klein lapje en denk erom dat je de naald 1 tot 3 maten groter moet nemen dan aangegeven op het wolletje. Dus voor bijv. wibra saskia is de aanbevolen maat geloof ik 3,5 dan heb je dus een naald 4,5 tot 6,5 nodig.quote:Op woensdag 13 juli 2011 15:04 schreef crochetwitch het volgende:
Ik heb net bij de kringloop twee tunische haaknaalden gescoord. Dus moet nu natuurlijk uitzoeken hoe dat werkt.
Iemand hier wel eens Tunisch gehaakt, en zo ja, wat dan?
Zeker.quote:Op woensdag 13 juli 2011 10:58 schreef nieslief het volgende:
[..]
Ik snapte hem wel dus als je vragen hebt weet je m'n pm wel te vinden toch??
Heerlijk!quote:Op woensdag 13 juli 2011 18:22 schreef annelotje het volgende:
ik fietste langs de wibra en kon me niet meer inhouden:
[ afbeelding ]
Deze ga ik gebruiken voor een deken voor mezelf (als ik eerst alles voor alle anderen af heb gemaakt:
[ afbeelding ]
Ah, bedankt! Dat is dan inderdaad een nieuwe (voor mij in ieder geval), degene die ik heb is Z050. Misschien toch eens kijken of ik nog langs een Wibra kan....quote:Op donderdag 14 juli 2011 11:44 schreef annelotje het volgende:
wauw wat mooi! zoiets moet het bij mij ook gaan worden over een half jaar hihi.
@KarinvdB Het is kleurnummer Z054. Ze hadden hier 2 verschillende grijs. Een lichte en een donkere. Ik heb de donkere meegenomen.
Die staat ook zeker nog op m'n verlanglijstje!quote:Op donderdag 14 juli 2011 12:44 schreef trui het volgende:
kniertje, dan moet je de padma-olifantjes eens proberen, die zet je in elkaar tijdens het haken (je haakt de onderdelen aan elkaar ipv naaien).
Ik ben ook bezig met Karel! Wilde even wat anders haken dan 'n paarse olifant en Karel was ook een verzoekje, vandaar. Ben inmiddels trouwens aan m'n 3e achterpootje bezig, de eerste 2 leken niet echt op elkaar...quote:Op donderdag 14 juli 2011 13:43 schreef Whoopdidoo het volgende:
Padma's blijven lelijke dingen bij mij, helaas. Want ze zijn wel leuk en ook leuk om te maken.
Ik ben eindelijk maar weer eens verder gegaan met karel.
Weet iemand al meer over het koekeridoo boekje?
coolquote:Op donderdag 14 juli 2011 17:33 schreef annelotje het volgende:
Ik heb weer een babydekentje af!
[ afbeelding ]
Nu nog:
- 2 konijntjes. 1 is bijna af
- een duiveltje
- 40 fortune coockies
en dan en dan mn dekentje!!!
5 kleuren toch?quote:Op dinsdag 12 juli 2011 19:56 schreef MissN het volgende:
Ik had inderdaad de deken van marjo, volgens mij had ze 2,5 bol van de wibra per kleur en zitten er 4 kleuren in.
oh, het is gewoon een mégagrannysquarequote:Op donderdag 14 juli 2011 18:00 schreef annelotje het volgende:
thnxx!!
Het is gewoon dit patroon:
En dan steeds om de 2 rijen een andere kleur. En de ribbelrand is:
1 halve vaste
1 vaste in de volgende
1 stokje in de volgende
3 dubbele stokjes in de volgende
1 stokje in de volgende
1 vaste in de volgende
1 halve vaste in de volgende
En dat dus herhalen. Als je in de eerste steek vanaf de hoek begint dan eindig je in de laatste steek van de hoek en dan komt ie dus precies uit.
Bij hema hebben ze een setje met vijf naalden met grote ogen, waaronder ook een kromme, die erg handig is voor het in elkaar zetten van beestjesquote:Op donderdag 14 juli 2011 20:18 schreef Tyler-Girl het volgende:
Ik heb ook weer een nieuwe buit
[ afbeelding ]
Helaas niet van de wibra, want die ligt hier niet echt op makkelijke afstand....
En ik ben bijna klaar met mijn konijntje...hij lijkt alleen nog niet helemaal en ik moet hem nog in elkaar zetten, maar heb nog geen geschikte naald (lees naald waarbij het oog groot genoeg is)
[ afbeelding ]
Nu verder met mijn granny square (ga er 1 maken met alle kleurtjes die ik tot nu toe heb)
En dan zien we wel verder
Bedankt, dan ga ik morgen ff bij de hema glurenquote:Op donderdag 14 juli 2011 20:28 schreef Muck het volgende:
[..]
Bij hema hebben ze een setje met vijf naalden met grote ogen, waaronder ook een kromme, die erg handig is voor het in elkaar zetten van beestjes
Als ik het goed begrijp begint hij als het ware te ontdraaien? Ik zou dan gewoon het losse stukje afknippen eigenlijk, dan zou het weer goed moeten zijn!quote:Op donderdag 14 juli 2011 20:50 schreef Mirjam het volgende:
heeft 1 van jullie wel eens phildar moirine gebruikt?
van 1 van mijn bolletjes zit het begindraadje een beetje los, als je daar aan trEKT TREK JE DE DRAAD HELEMAAL UIT ELKAAR ZEG MAAR, DA'S KEIZONDE -o-
kun je dat dichtbranden ofzo
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |