greavy | maandag 4 juli 2011 @ 23:22 |
Welkom in alweer een nieuw deel van deze legendarische reeks. ![]() >> Algemeen In dit topic kun je terecht met al je vragen, opmerkingen, foto's en verslagen met betrekking tot het reizen met de trein. Voor algemene informatie over vervoersbedrijven, materieel, spoorlijnen, etc. verwijzen we je graag naar de betreffende categorie op Wikipedia. Een korte introductie van de vaste bezoekers, die je bij dezen alvast van harte welkom heten: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Nietszeggende TVP's en zwaaihandjes worden niet op prijs gesteld (daar is de knop "volg topic" voor), een leuke anekdote of foto is daarentegen altijd welkom. Regelmatig terugkerende vragen zijn hieronder beantwoord, lees dit dus goed door voordat je jouw vraag alsnog in dit topic plaatst. ![]() >> Vragen en opmerkingen over andersoortig railtransport In dit topic komt vooral het vervoer in reizigerstreinen aan bod, maar een goederentrein tussendoor is een leuke afwisseling. Over metro's en trammetjes doen we ook niet al te moeilijk, al zijn daar wel aparte topics voor aanwezig. >> Met de Studenten OV-Chipkaart in internationale (hogesnelheids-)treinen reizen Met je Studenten OV-Chipkaart mag je binnen Nederland gratis reizen in de Beneluxtrein (Amsterdam - Roosendaal) en de IC Berlijn (Schiphol - Hengelo). Voor de hogesnelheidstreinen ICE (Amsterdam - Arnhem) en Fyra (Amsterdam - Breda via de HSL-Zuid) moet een toeslag worden betaald. De toeslag voor ICE bedraagt 2 euro, de toeslagen voor Fyra zijn hier te vinden. Beide toeslagen zijn in de kaartautomaat op elk station te koop. In de Thalys is je Studenten OV-Chipkaart niet geldig. Voor algemene informatie over het reizen met je Studenten OV-Chipkaart kun je het beste op de website terecht. >> Reizen over de HSL-Zuid NS Hispeed rijdt ieder halfuur een pendeldienst tussen Amsterdam en Breda via de HSL-Zuid. De reistijd tussen Schiphol en Rotterdam bedraagt hierdoor nog maar 26 minuten en tussen Schiphol en Breda slechts 53 minuten. NS Hispeed voert deze dienst uit onder de naam Fyra. Voor Fyra dient, naast een gewoon kaartje, een toeslag aangeschaft te worden. Deze is verkrijgbaar in de kaartautomaat of kan je voor ¤10,- in de trein zelf aanschaffen. De tarieven voor Fyra zijn op deze pagina te vinden. Ook de Thalys rijdt over de HSL-Zuid. Tussen Amsterdam en Rotterdam wordt nog met een snelheid van 160km/h gereden, vlak na Rotterdam gaan alle remmen los en rijdt hij met 300km/h richting Antwerpen. Hierdoor duurt de reis van Amsterdam naar Parijs nog maar 3:18 uur. Een rit met Thalys is alleen mogelijk met een reservering, reserveren is drie maanden van tevoren mogelijk via o.a. NsHispeed of TGV-Europe. >> Reizen met Kruidvatkaartjes en andere (actie-)dagkaarten Dagkaarten zijn geldig op elk traject in Nederland, ongeacht het vervoersbedrijf dat er rijdt. Net als met een Studenten OV-Chipkaart, moet ook met een dagkaart voor ICE en Fyra een toeslag aangeschaft worden en mag er niet met Thalys gereisd worden. >> Afkortingen en treinserienummers Er komen in dit topic regelmatig afkortingen en treinserienummers langs, die voor de nieuwe bezoeker erg verwarrend kunnen zijn. De betekenis van een afkorting vind je hier, voor een treinserie kun je hier terecht. Voor informatie over Wijzigingsbladen wat betreft materieelinzet, LM-ritten, splitsen en combineren en dergelijke kan je op deze website terecht. >> Geldigheid Studenten OV-chipkaart, Voordeelurenkaart, etc. op feestdagen De feestdagen in 2011 zijn als volgt: Zaterdag 1 januari (nieuwjaarsdag), zondag 24 april (eerste paasdag), maandag 25 april (tweede paasdag), zaterdag 30 april (Koninginnedag), donderdag 5 mei (Bevrijdingsdag), donderdag 2 juni (Hemelvaartsdag), zondag 12 juni (eerste pinksterdag), maandag 13 juni (tweede pinksterdag), zondag 25 december (eerste kerstdag), maandag 26 december (tweede kerstdag). Bovenstaand rijtje is onder voorbehoud. Kijk bij twijfel altijd nog even op de website van IB-Groep. Wanneer je hier komt klagen dat je een boete hebt gekregen op een dag die hierboven niet staat vermeld, lachen we je uit. >> NS Dienstregeling 2011 Met ingang van Dienstregeling 2011 verschijnt het spoorboekje helaas niet meer op papier. NS biedt nu slechts losse pagina's aan als PDF. Deze zijn voor forummer greavy verzameld en hier te downloaden. >> Hoeveel kilometer heb ik met de trein gereden? Er zijn verschillende hulpmiddelen om te berekenen hoeveel kilometer je hebt afgelegd: • Blijbol. • De tariefeenhedenkaart van NS met bijbehornde detailkaarten voor grootstedelijke gebieden. • De planner van de NMBS voor België (gewoon doen alsof je een kaartje gaat kopen). • jizdenka internationaal (niet altijd even betrouwbaar). • Als joker ![]() ![]() >> Verhalen Er worden af en toe verhalen geschreven over oude stations, spoorlijnen of huidige werkzaamheden. De tot nu toe gemaakte verhalen staan hieronder; Hoek van Holland Haven - von_Preussen Kesteren - Dr_Flash Uithuizen - Socios Buitenpost - Peterselieman Newcastle Central Station - bork IJmondlijn - von_Preussen Harlingen Haven - Socios Harlingen (- Haven) - Greavy Werking van procesleiding van de treindienstleider (1) - ziggyziggyziggy Werking van procesleiding van de treindienstleider (2) - ziggyziggyziggy Station Hoek van Holland Haven, een stuk vergane glorie - Greavy >> Tripreports Hieronder staan een aantal interessante (foto)reportages die door diverse topic-diehards gemaakt zijn; Reis door België, met name op station Binche - Dr_Flash 6834 kilometer InterRail - Igen Vakantie in Oostenrijk - Dr_Flash Polen - Zug-Chef Eerste Klas door Nederland - Ireyon Zwitserland - sander89 De spoorlijn door Liechtenstein - SvMp Monaco - KapiteinT Koninklijke wachtkamers - Bork NVBS Excursie naar de bruinkoolmijnen - Dr_Flash Met Interrail door midden- en zuid-Europa - Ireyon InterRail naar Midden-, Zuid- en Zuidoost-Europa - Irritatie100 Treinen rond Basel - Dr_Flash Station Visé - KapiteinT InnoTrans 2010 - James1988 Onthulling 10 jaar ICE - Ireyon Reisje voor het goede doel - Greavy | |
Temlin | maandag 4 juli 2011 @ 23:23 |
Je kunt op driebergen-zeist toch bij de AH-to go kaartjes kopen??? | |
Yreal | maandag 4 juli 2011 @ 23:25 |
En die blinde mensen in Zoetermeer dan? En de Doven in hurdygarp? En de bejaarde in De Vink? Enz enz.. | |
James1988 | maandag 4 juli 2011 @ 23:29 |
Overigens, opvallende quote over de Beneluxtrein in de Belgische kamervragen (vraag 8):Onbekend hoeveel reizigers er zijn? Verlieslatend? Vanwaar dan die verhalen over de Beneluxtrein die "de rails waarop hij is gelegd in goud waard is"? ![]() | |
greavy | maandag 4 juli 2011 @ 23:35 |
Laat dat nu vandaag gesloten zijn ![]() Edit: De appie is nog wel open, NS tickets verkoop e.d. zijn weggehaald [ Bericht 8% gewijzigd door greavy op 04-07-2011 23:42:06 ] | |
Peterselieman | dinsdag 5 juli 2011 @ 00:13 |
http://ns.nl/binaries/content/assets/NS/reizigers/avrns.pdf artikel 6.9 uit de Algemene voorwaarden: Maar dan kunnen ze zeker wijzen naar 18.7 uit diezelfde AVR ![]() Nogal vaag, maar kan eventueel uitgelegd worden als dat reizen op Saldo op NS-kaarten aan strengere regels gebonden kan zijn dan reizen op niet NS-kaarten. Probleem bij mijn redenering is echter dat: Hierdoor komt jouw punt 2.3 weer bovendrijven, alleen vraag ik me af in hoeverre dat houdbaar is. Het is namelijk nauwelijks controleerbaar en bij de NS ligt de bewijslast om aan te tonen dat jij niet meer met je eerdere reis bezig was. | |
bork | dinsdag 5 juli 2011 @ 00:55 |
Ik reis er niet elke dag mee maar de keren dat ik er in zat was het schoenlepelwerk, duwen en trekken om er in en uit te komen, zitten was optioneel, zelfs 1e klas geeft geen garanties, ik ben dus ook wel benieuwd waar dit nu weer vandaan komt. | |
James1988 | dinsdag 5 juli 2011 @ 01:02 |
Dat is ook mijn ervaring. In ieder geval wel op een doordeweekse avond, met de trein van 22:00 van Antwerpen naar Roosendaal. Hij was afgeladen vol. | |
KapiteinT | dinsdag 5 juli 2011 @ 01:15 |
Bedenk wel dat ALLE treinen in Belgie verliesgevend zijn. ![]() | |
Guppy | dinsdag 5 juli 2011 @ 07:00 |
Ja, ik kreeg een appeltaartje ![]() ![]() | |
FkTwkGs2012 | dinsdag 5 juli 2011 @ 07:01 |
In nederland ook. Daarom lapt de overheid braaf bij. ![]() | |
Duvel | dinsdag 5 juli 2011 @ 07:40 |
Het geeft aan dat het bedrijf incompetent is. Als je er al niet in slaagt díe trein winstgevend te exploiteren... | |
Duvel | dinsdag 5 juli 2011 @ 07:41 |
Dat valt nog wel mee volgens mij. Hoofdrailnet is deels winstgevend. Maar: moet OV winstgevend zijn? Is wegvervoer winstgevend? En water? Hoe wordt de tweede Coentunnel gefinancierd? | |
Dr_Flash | dinsdag 5 juli 2011 @ 08:40 |
Neee natuurlijk niet. Het vervult een elementaire maatschappelijke functie. Zorg is ook verre van winstgevend. Net als kunst en cultuur. | |
Fixers | dinsdag 5 juli 2011 @ 08:48 |
Ik heb die Benelux een paar maanden dagelijks gebruikt tussen Antwerpen en Brussel en nog langer vanaf Roosendaal tot Brussel. Maar die trein zat in België altijd afgeladen nokkie vol. De belgische forens weet de snelste verbinding tussen de twee grote steden heus wel te vinden. Al is snel relatief..... 40 km in drie kwartier afleggen. ![]() | |
Duvel | dinsdag 5 juli 2011 @ 08:53 |
Vanmorgen, de omroep op Utrecht C:
| |
Fixers | dinsdag 5 juli 2011 @ 09:02 |
God de NS gaat steeds vaker e-mails sturen...
| |
JDude | dinsdag 5 juli 2011 @ 09:04 |
Ik kreeg 'm ook al ja. Zal wel een drukte van belang worden op station Breda als zowel de Benelux als de 1900 daar moeten keren. | |
Dr_Flash | dinsdag 5 juli 2011 @ 09:06 |
9 dagen? Hoeveel wissels hebben ze daar? Zevenenveertigduizend? ![]() | |
#ANONIEM | dinsdag 5 juli 2011 @ 09:06 |
Het is ook nooit goed he ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 05-07-2011 09:06:56 ] | |
greavy | dinsdag 5 juli 2011 @ 09:49 |
Vandaag rijdt de ICM 4240 tussen Den Haag en Venlo. Vertrekt 10:19 uit Venlo, aankomst Den Haag 12:10. Vertrek naar Venlo is vervolgens 12:51. | |
greavy | dinsdag 5 juli 2011 @ 09:50 |
Oja, over de werkzaamheden te Lage Zwaluwe: Te Lage Zwaluwe worden wissels 291A/B, 301, 305A/B, 307A/B, 309A/B, 311A/B, 315A,B en Engelsman 303/305A vervangen door exemplaren op beton. Ook gelijktijdig werkzaamheden te Roosendaal, hier worden ook wissels, sporen en een overpad vernieuwd. Toevoeging: -10km aan balast en spoor worden vervangen -seinen worden verplaatst (vervangen) -Bovenleiding word vernieuwd -Spanningsstation krijgt een servicebeurt -En ik geloof dat er nog wat klein infrawerk was en de perrons zouden ook iets aan gedaan worden maar ben even vergeten wat | |
Dr_Flash | dinsdag 5 juli 2011 @ 09:50 |
nou en. Iedereen die dat wou heeft dat ding inmiddels een miljard keer op de foto. Hup, de pits in en reviseren met die klootzak. | |
greavy | dinsdag 5 juli 2011 @ 09:51 |
Ik ga er vandaag nog achteraan. Misschien morgen ook. | |
ZwartmetSuiker | dinsdag 5 juli 2011 @ 09:54 |
De nieuwe tunnel in Arnhem is mooi alleen de borden zijn echt slecht opgehangen, als je binnenkomt zie je ze allemaal niet. Ze zijn ook meteen begonnen met het slopen van de brug. | |
#ANONIEM | dinsdag 5 juli 2011 @ 10:01 |
![]() inderdaad. | |
Scarlet_Dragonfly | dinsdag 5 juli 2011 @ 10:20 |
Dat zou best een prestatie zijn: elke 16 1/2 seconde een wissel vervangen ![]() | |
V2 | dinsdag 5 juli 2011 @ 10:24 |
Dat noem je dan zeker hogesnelheidswisselwisselen? En als het om het vervangen van hogesnelheidswissels gaat, is het dan hogesnelheidhogesnelheidswisselswisselen? | |
Dr_Flash | dinsdag 5 juli 2011 @ 10:27 |
Het is dan ook niet iemand in zijn eentje met een schepje en een schroevendraaier he. Daar zit een heel team achter met machines en zo ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 5 juli 2011 @ 10:48 |
De NS krijgt bij mijn weten geen cent subsidie voor het laten rijden van treinen op het hoofdrailnet. Bij de kleinere aanbestede lijntjes wordt wel subsidie verstrekt. | |
V2 | dinsdag 5 juli 2011 @ 10:49 |
Stationsexploitatie, daar maakt NS de echte winst op. Servex dus, met de te dure prijzen. | |
Stefanovic83 | dinsdag 5 juli 2011 @ 10:49 |
Dat maakt de trein als openbaar vervoer nog niet rendabel he ![]() | |
Ireyon | dinsdag 5 juli 2011 @ 11:07 |
Natuurlijk weten ze wel hoeveel mensen met de Beneluxtrein reizen. Maar dat heeft een antwoord waardoor het afschaffen van die trein never nooit niet verantwoord zal kunnen worden, dus dan houden we ons maar dom. | |
ZwartmetSuiker | dinsdag 5 juli 2011 @ 14:00 |
Ik dacht dat die nieuwe sporen bij Utrecht erbij kwamen maar die oude richting Houten zijn al grootendeels opgebroken. | |
James1988 | dinsdag 5 juli 2011 @ 14:08 |
De nieuwe sporen bij Utrecht zijn ook maar tijdelijk, dit kun je bijvoorbeeld zien aan het bovenleidingssysteem, dit is type B1 terwijl bij nieuwe sporen tegenwoordig B4 wordt toegepast. B1 is alleen geschikt voor 1500V, B4 is ook geschikt voor 25 kV. Bijvoorbeeld bij Houten en de Hanzelijn kun je B4 zien. De reden voor de tijdelijke sporen is dat men bezig is met een dive-under, en een spoorverdubbeling Utrecht - Houten staat ook in de planning. Daarnaast wordt station Vaartsche Rijn nog gebouwd, in het kader van Randstadspoor. Dan krijgt Breda dus 3 kerende series: de Benelux, de Fyra en de 1900. De 1900 is nog het makkelijkste, want dat zijn gewoon treinstellen. Voor de Hispeed-treinen moet er met een loc omgelopen worden. Ik neem aan dat de 2200 (sneltrein Breda - Amsterdam) niet rijdt waardoor dit weer wat capaciteit vrijmaakt. Naar wat ik begrijp is de Fyra tijdens die gehele periode toeslagvrij. [ Bericht 21% gewijzigd door James1988 op 05-07-2011 14:15:05 ] | |
Ascendancy | dinsdag 5 juli 2011 @ 14:44 |
geel sein rijden culemboorg-geldermalsen weet iemand waarom? En waarom kn de ns dat niet gewoon even melden. trein gemist terwijl k ook met de bus had gekund. | |
James1988 | dinsdag 5 juli 2011 @ 15:08 |
Mijn gok: dan zit er een vertraagde trein voor. Omdat ze dat pas weten wanneer ze beginnen te rijden. | |
Yreal | dinsdag 5 juli 2011 @ 15:21 |
Er is er eentje in de buurt van lage zwaluwe gesprongen. Als hij op het station is gesprongen vind ik dat wel skill ![]() ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 5 juli 2011 @ 15:47 |
Waarom? ![]() | |
James1988 | dinsdag 5 juli 2011 @ 15:50 |
Dude whut? | |
Yreal | dinsdag 5 juli 2011 @ 16:16 |
Ik zat dus een beetje in mijn hoofd met die brug boven de HSL, maar die gewoon sporen zijn gewoon toegankelijk natuurlijk. ![]() | |
Stefanovic83 | dinsdag 5 juli 2011 @ 16:28 |
+ dat het bij Dordrecht Zuid was, niet bij Lage Zwaluwe | |
Yreal | dinsdag 5 juli 2011 @ 17:01 |
Sta hier nu in diemen, heeft een sprinter naar Amsterdam 69 minuten vertraging ![]() | |
Scarlet_Dragonfly | dinsdag 5 juli 2011 @ 17:06 |
Haha, zoiets had ik laatst ook, ik stap in Deventer in de Pimpel richting Schiphol, en ik vond al dat die verdacht op tijd was. Reed zelfs 5 minuten te vroeg weg! Bleek het eigenlijk de vorige pimpel te zijn met bijna 2 uur vertraging ![]() | |
James1988 | dinsdag 5 juli 2011 @ 17:24 |
Nog geen treinverkeer tussen Dordrecht en Breda/Roosendaal i.v.m. een aanrijding, dit zou bijna verholpen moeten zijn.Treinverkeer tussen Dordrecht - Breda/Roosendaal wordt weer hervat. Er staat nu ook een Fyra stuk op de HSL, dat is naar verwachting over een uur verholpen. Tot die tijd geen Fyra's tussen Rotterdam en Schiphol (v.v.). Dat is nu verholpen, aldus NS. [ Bericht 9% gewijzigd door James1988 op 05-07-2011 17:45:12 ] | |
Duvel | dinsdag 5 juli 2011 @ 18:17 |
Het is niet gezegd dat alle nieuwe sporen B4 krijgen, Arnhem wordt bijvoorbeeld in B1 gebouwd. | |
greavy | dinsdag 5 juli 2011 @ 19:21 |
Nee. Niet bij Lage Zwaluwe. Is bij de overweg Zuidendijk in Dordrecht gebeurd, onder toeziend oog van 6 mensen (waarvan 5 het echt hebben zien gebeuren), waaronder ik en nog 2 spotters. 14:24 is het. De IC naar Den Haag komt ruim op tijd aan. Slagbomen dalen, zijn netjes gesloten. Aan de overzijde van de overweg staat een man (die later 26 jaar blijkt te zijn), te wachten tot hij door kon (dachten wij). De trein is circa 50 meter van de overweg af, en deze jongeman sprint onder de overwegboom door. Toen heb ik iets gemist, ik hoorde een harde tyfoon - die door merg en been ging - , een doffe klap, gevolgd door een noodremming en gekletter onder de trein. Wat wij toen zagen onder het eerste rijtuig was een lichaam die aan gort was. De ICR-TD10 stam stond bij puntje perron Dordrecht Zuid stil. Wat wij toen op het spoor zagen liggen vergeet je óók nooit weer. Lichaamsdelen verspreid, met een wat groter stuk romp erbij en dergelijke op het spoor, ca 70 meter voorbij de overweg. Politie was vrij snel aanwezig, de eerste al na 5 minuten (wij hadden ook gebeld). Uiteindelijk mee naar het bureau voor getuigeverklaring en een gesprek met Slachtofferhulp. Toen wij 6 uur weer bij de overweg kwamen (stond mijn scooter en iemand zijn auto), was alles weer vrij. Strukton reed net weg. De overweg zal wel gestoord zijn (die heeft sowieso 40-50 minuten dicht gelegen, toen wij weg waren weet ik het niet). | |
Peterselieman | dinsdag 5 juli 2011 @ 19:23 |
Heftig. Zoiets wil je niet meemaken ... | |
greavy | dinsdag 5 juli 2011 @ 19:24 |
Nee, zeker niet. Dat gun je zelfs degene die je enorm haat niet. | |
Dr_Flash | dinsdag 5 juli 2011 @ 19:41 |
Gatver joh ![]() | |
James1988 | dinsdag 5 juli 2011 @ 19:47 |
Jakkes, wat een verhaal. Hoe heb je Slachtofferhulp ervaren, greavy? | |
greavy | dinsdag 5 juli 2011 @ 19:53 |
Goed. Goed verhaal. Tips bij het verwerken en ga zo maar door. Maar voor echte slachtofferhulp moet je later terug. Dit was gewoon wat tips, praten, je verhaal kwijt kunnen en dergelijke, met zijn allen. | |
Bitlord | dinsdag 5 juli 2011 @ 19:57 |
Oh wat kut voor je. Niet kijken de volgende keer, probeer je gezicht af te wenden scheelt een trauma. | |
James1988 | dinsdag 5 juli 2011 @ 20:02 |
| |
Dr_Flash | dinsdag 5 juli 2011 @ 20:16 |
Bizar. Een overhypede en meer dan schoftig dure koffieboer moet ineens overal komen, maar het loket op Driebergen-Zeist is voor het gemak maar gesloten. Het is maar wat je wilt dat reizigers belangrijk vinden. | |
Ascendancy | dinsdag 5 juli 2011 @ 20:33 |
Ik vroeg het de conducteur en die zei dat er al langere tijd geel sein was op het trajectdeel. Dus het was al langer bekend. Greavy: sterkte ermee. Dat is wel heel heftig om mee te maken ![]() Khoop dat je er niet te lang mee blijft zitten. On another note: Zondag om half 8 ga ik met de nachttrein naar Kopenhagen. Hoe ik daarna verder ga zie ik daar wel ![]() | |
Duvel | dinsdag 5 juli 2011 @ 20:34 |
Klote man, sterkte ermee. ![]() Dit vergeet je je leven niet, 't moet een plek krijgen. | |
Stefanovic83 | dinsdag 5 juli 2011 @ 20:46 |
Zieke shit ![]() | |
Duvel | dinsdag 5 juli 2011 @ 20:50 |
Dooie zelfs. | |
Socios | dinsdag 5 juli 2011 @ 21:15 |
Vanmiddag de 10554 met V-IRM bij vertrek te Lw. Nieuw wijzigingsblad DGRL? Kan het niet terugvinden in het materieeloverzicht. | |
Duvel | dinsdag 5 juli 2011 @ 21:24 |
Al minstens twee dagen. Ook het deel uit Groningen is VIRM: 12 bakken die op Utrecht binnenkomen. | |
Dr_Flash | dinsdag 5 juli 2011 @ 21:25 |
12 bakken virm wel ja ![]() ![]() In de vakantieperiode rijden wij treintjes, en wie braaf is mag mee en verder koppedicht ![]() | |
Duvel | dinsdag 5 juli 2011 @ 21:26 |
Idd, 's ochtends een enkel ICMm drietje als IC Den Haag - Utrecht, 's middags dit... | |
Temlin | dinsdag 5 juli 2011 @ 21:26 |
![]() | |
Duvel | dinsdag 5 juli 2011 @ 21:27 |
't Is toch gewoon kut man, als je een fijne Koploper verwacht, krijg je zo'n schommelboot. | |
TeringHenkie | dinsdag 5 juli 2011 @ 21:28 |
Waar de fuck maak je je druk om. | |
Dr_Flash | dinsdag 5 juli 2011 @ 21:28 |
Soosje zit te trollen ![]() ![]() | |
Scarlet_Dragonfly | dinsdag 5 juli 2011 @ 21:29 |
Sja, liever een staanplaats in een koploper dan 4 zitplaatsen voor jezelf in een schommelboot? ![]() | |
Duvel | dinsdag 5 juli 2011 @ 21:29 |
't Is fucking annoying, kut VIRM. ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 5 juli 2011 @ 21:30 |
Ach, spoorkilometers zijn spoorkilometers. Be it een BZmotje, be it een slaapcoupé in de CNL ![]() | |
Temlin | dinsdag 5 juli 2011 @ 21:31 |
Er waren vanochtend in de intercity naar Utrecht / Schiphol. 3 kleine kinderen die de namen van alle treinen op Utrecht CS wisten ![]() | |
Socios | dinsdag 5 juli 2011 @ 21:32 |
Huh? Het viel mij serieus op. Tot voor kort ging V-IRM 's middags twee uur eerder uit Leeuwarden (12.45u). | |
Duvel | dinsdag 5 juli 2011 @ 21:32 |
Verdorven, verloren voor het leven. | |
TeringHenkie | dinsdag 5 juli 2011 @ 21:33 |
Autistjes in wording. Klaar om op te worden geclassificeerd volgens de DSM-IV. | |
Dr_Flash | dinsdag 5 juli 2011 @ 21:34 |
Ja, en nu niet meer he ![]() ![]() | |
Ireyon | dinsdag 5 juli 2011 @ 21:34 |
Ik ga morgenochtend lekker in rijke-stinkerd stijl naar Frankfurt ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 5 juli 2011 @ 21:35 |
Veel plezier tussen alle Interrailpaupers en hun plunjebalen. Maar als Roosendaler ben je wel wat gewend op dat gebied ![]() | |
Ireyon | dinsdag 5 juli 2011 @ 21:39 |
Interrailpaupers zie je niet in de HiSpeed/DB Lounges of 1ste klas ![]() ![]() 'k Besef me trouwens net dat het misschien toch wel verstandig was geweest om even te reserveren ![]() | |
Socios | dinsdag 5 juli 2011 @ 21:41 |
Wel een interessante mutatie mijns inziens. | |
Socios | dinsdag 5 juli 2011 @ 21:42 |
Neuh, 1e klas is altijd wel plek, hoor. Sowieso heb ik maar één keer moeten staan in ICE. En wel tussen Frankfurt Flughafen (vertrek 18.09u) en Köln Hbf. ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 5 juli 2011 @ 21:43 |
omloop start later vanwege vakanties. Op somda staat er wel meer over. | |
Ireyon | dinsdag 5 juli 2011 @ 21:47 |
'k Had op zich wel willen reserveren, maar kan je onderhand bij NsHispeed al een specifieke zitplaats opgeven? De 2x dat ik via NsHispeed heb gereserveerd zat ik: - in de Thalys aan de gangkant, omdat zelfs kiezen tussen gang/raam niet kon. - in de ICE aan de muurkant, wat eigenlijk raamkant is maar dan net die ene plek zonder raam ![]() | |
Socios | dinsdag 5 juli 2011 @ 21:48 |
Nee, dat kan niet. Wel word je als je alleen reist op een `1-zits´ geboekt (indien voorradig). Maar goed, nu kun je lekker zelf een mooi en chill plekje uitkiezen. | |
Dr_Flash | dinsdag 5 juli 2011 @ 21:48 |
Oh dat kan. Het zou inderdaad iets met een wijzigingsblad te maken moeten hebben. Maar ik denk dat er van elke 100.000 treinreizigers ongeveer 3 op de hoogte zijn van het bestaan van het woord "wijzigingsblad". Al te relevant is het dus allemaal niet ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 5 juli 2011 @ 21:49 |
Ja, maar durf daar eens een vraagteken te posten. Dat is verboden. | |
Peterselieman | dinsdag 5 juli 2011 @ 21:53 |
Daar posten heeft dan ook weinig zin. | |
Socios | dinsdag 5 juli 2011 @ 21:55 |
Haha, liever hier inderdaad. | |
greavy | dinsdag 5 juli 2011 @ 21:55 |
Niet bij HiFail kopen. Lekker naar de Deutsche Bahn ![]() Kan je kiezen uit(indien beschikbaar): Coupétype: - Onbelangrijk - Grootvolume - Grootvolume met tafel Coupé - Positie van plaats - Onbelangrijk - Raam Gang (indien mogelijk) Zone - Onbelangrijk - GSM-zone - Stiltezone ![]() Voor Thalys moet je gewoon bij TGV Europe boeken. Daar kan je rijtuig+stoelnummers nog opgeven ook. Dan word gecontroleerd wat beschikbaar is, en zo niet, kan je je wens aanpassen. | |
Dr_Flash | dinsdag 5 juli 2011 @ 21:57 |
Ik wil eigenlijk zo'n messing schildje bij mijn vaste plaats aan de bar. Ja, in ELK restauratierijtuig dat ze hebben ![]() | |
Socios | dinsdag 5 juli 2011 @ 22:04 |
"Grootvolume" ![]() Zet de taal van bahn.de gewoon op Duits. ![]() | |
TeringHenkie | dinsdag 5 juli 2011 @ 22:05 |
Ik wil vrijdag met nog iemand van Utrecht naar Amsterdam toe, met de ICE. Ik wil handig doen en van tevoren de kaartjes kopen in de vorm van e-tickets. Nou weet ik dat met reizen op saldo die toeslag niet verplicht is, maar ik neem aan dat die voor het e-ticket wel geldt? En kan ik die ICE-toeslagkaart op de NS website kopen? Zul je zien dat ik alsnog bij een automaat dat toeslagkaartje moet kopen. | |
Dr_Flash | dinsdag 5 juli 2011 @ 22:05 |
Klinkt wel heel erg fout eigenlijk ja ![]() ![]() | |
V2 | dinsdag 5 juli 2011 @ 22:08 |
Voor extradikke Duitsers ![]() | |
James1988 | dinsdag 5 juli 2011 @ 22:14 |
Voor zover mij bekend is, niet. | |
Dr_Flash | dinsdag 5 juli 2011 @ 22:16 |
als je een kaartje voor een rit met een ICE op internet kan kopen, dan is dat inclusief toeslag. Anders is het simpelweg niet "een kaartje voor een rit met een ICE" ![]() | |
TeringHenkie | dinsdag 5 juli 2011 @ 22:26 |
Maar je koopt het e-ticket op dag, niet op tijd. Ik kan nergens aangeven dat ik de toeslag wil betalen, en het kaartje is dus ook niet duurder. Een loophole in het huisreglement van de NS? | |
V2 | dinsdag 5 juli 2011 @ 22:30 |
Is het ook duurder dan een normaal e-ticket Utrecht-A'dam? | |
greavy | dinsdag 5 juli 2011 @ 22:31 |
Euh ![]() | |
Yreal | dinsdag 5 juli 2011 @ 22:37 |
je mag niet meer meedoen ![]() Shit in dord zuid is focked up trouwens | |
TeringHenkie | dinsdag 5 juli 2011 @ 22:37 |
Nope. Het systeem kent het onderscheid totaal niet. Als je in de reisplanner de treinrit met het ICE-logo selecteert, kun je op "Koop een ticket" klikken, en alles invullen, maar ICE-toeslag is nergens te bekennen. Het vraagt je vervolgens opnieuw de reisdatum in te vullen. Morgen maar even bellen ![]() | |
TeringHenkie | dinsdag 5 juli 2011 @ 22:46 |
Deze is ook mooi:Hmm. Eigenlijk wel bizar. Iemand die bv. in Utrecht woont, en een nachtdienst draait in Amsterdam die om 04.00 begint, en met Voordeelurenkorting reist, moet het kaartje dan al voor middernacht gekocht hebben. Koopt hij het kaartje na middernacht (eigenlijk is het kaartje "verser"), dan zou hij gewoon een boete moeten krijgen. Al betwijfel ik of een conducteur daar echt moeilijk over gaat doen. | |
Dr_Flash | dinsdag 5 juli 2011 @ 22:46 |
Je verwart "toeslagplicht" met "reserveringsplicht" | |
Duvel | dinsdag 5 juli 2011 @ 22:51 |
Grootvolumewagen: | |
TeringHenkie | dinsdag 5 juli 2011 @ 22:51 |
Nee hoor ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 5 juli 2011 @ 22:57 |
Dan vanwaar die zorgen over dag of tijd? ![]() | |
Fixers | dinsdag 5 juli 2011 @ 23:06 |
Bah Greavy, sterkte met de verwerking. Ik kan me voorstellen (nou ja eigenlijk niet) dat je best wel even ondersteboven bent van zo'n ervaring. ![]() En dat terwijl dat hele bedrijf ons land tot twee jaar geleden alleen maar goed genoeg vond om een kantoor en branderij neer te plempen. | |
TeringHenkie | dinsdag 5 juli 2011 @ 23:10 |
Omdat dan het systeem zou kunnen zeggen: "om xx:xx rijdt alleen een ICE, dus we voegen toeslag toe aan het kaartje". | |
Dr_Flash | dinsdag 5 juli 2011 @ 23:12 |
Ja, de control freak ![]() ![]() Maar de bottom line is hetzelfde: je boekt en je krijgt een kaartje. Naar beste eer en geweten ![]() | |
greavy | dinsdag 5 juli 2011 @ 23:13 |
Nogmaals iedereen bedankt. Het is niet voor te stellen hoe erg zoiets is. De doffe klap is nog niet het ergste, maar voornamelijk dat je die lichaamsdelen ziet. En ook onder de trein. Alhoewel die doffe klap je ook erg raakt. Dat wil je ook niet graag horen. | |
greavy | dinsdag 5 juli 2011 @ 23:14 |
Ik doe niet altijd ICE-toeslag kopen. Soms geen tijd voor. Toeslag voor de ICE in de trein kopen is 4 euro als je gelijk (liefst gepast) kan afrekenen. | |
TeringHenkie | dinsdag 5 juli 2011 @ 23:17 |
Hoeveel is de toeslag bij de automaat? | |
Socios | dinsdag 5 juli 2011 @ 23:18 |
¤ 2,-. | |
greavy | dinsdag 5 juli 2011 @ 23:21 |
Heb alleen nog geen controle gehad als ik geen toeslag had. Maar zorg altijd dat ik 4 euro gepast bij me heb, als ik niet zeker weet of ik tijd heb om automaat te bereiken. | |
Socios | dinsdag 5 juli 2011 @ 23:22 |
Ik meende dat de toeslag dan 6 euro is. Dat werd bij mij een keer omroepen in ICE vlakvoor vertrek uit Amsterdam Centraal. | |
Dr_Flash | dinsdag 5 juli 2011 @ 23:22 |
ik koop altijd een toeslag eigenlijk, Zelfs op 31 januari, toen het nog niet nodig was ![]() Maar ik ga ook altijd in de bar staan. Daar is eigenlijk nooit een probleem ![]() | |
greavy | dinsdag 5 juli 2011 @ 23:22 |
Ik heb altijd 4 euro gehoord. Ik probeer zovaak mogelijk toeslag te kopen. Maar lukt het niet... | |
Dr_Flash | dinsdag 5 juli 2011 @ 23:23 |
Zelfs op Koninginnedag werd er in mijn ICE 4 euro omgeroepen | |
Socios | dinsdag 5 juli 2011 @ 23:23 |
Dan zal ik het wel verkeerd verstaan hebben. | |
Ascendancy | dinsdag 5 juli 2011 @ 23:40 |
Heeft iemand hier wel eens op de Flåm spoorlijn gereisd? En hoe beviel dat? ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 5 juli 2011 @ 23:42 |
Ik niet, maar het lijkt me fantastisch. Ga jij? | |
Ascendancy | dinsdag 5 juli 2011 @ 23:44 |
Het is de bedoeling dat ik die volgende week neem ja. Ik hoop foto's te kunnen maken. ![]() | |
bork | woensdag 6 juli 2011 @ 02:01 |
Neuj dat hoeft niet, ik ben nog nooit in een afgeladen ICE terecht gekomen. Vroeger reserveerde ik nog weleens, had je gewoon een raamplek, huhu met een stijl voor je neus, gewoon lekker 4-zits pakken waar niks staat gereserveerd, zijn er altijd is mijn ervaring. | |
Guppy | woensdag 6 juli 2011 @ 06:48 |
Sterkte Greavy. Wat helpt is erover praten. Niet per se met Slachtofferhulp (ik had daar zelf niks aan, stelletje geitenwollensokken daar), maar wel met mensen die je kent en/of vertrouwd. | |
kebabkever | woensdag 6 juli 2011 @ 07:52 |
Zit momenteel in de Olymipische koploper! Wat een heeeeeerlijke stoelen hebben die toch! Zoveel meer warmere uitstraling dan de vernieuwde! Vergeleken met dit is dat nieuwe toch een beetje koud ingericht. | |
greavy | woensdag 6 juli 2011 @ 08:07 |
![]() | |
greavy | woensdag 6 juli 2011 @ 08:11 |
ProRail vernieuwt 20 wissels in Roosendaal en Lage Zwaluwe Geplaatst op: dinsdag 5 juli 2011 om 20:33 Laatst bijgewerkt: dinsdag 5 juli 2011 om 20:36 Persbericht Negen dagen lang geen treinen vanuit Lage Zwaluwe richting Roosendaal/Breda v.v. Op de trajecten Lage Zwaluwe - Roosendaal en Lage Zwaluwe - Breda is vanaf woensdag 13 juli negen dagen lang geen treinverkeer mogelijk. ProRail voert dan grootschalige vernieuwingswerkzaamheden uit op de emplacementen van Lage Zwaluwe en Roosendaal. Dat is nodig om de treinen soepel te laten rijden op dit belangrijke corridor voor reizigers- en goederenverkeer. NS adviseert reizigers om zich van tevoren goed te informeren over de reismogelijkheden via http://www.ns.nl/treinverkeerlagezwaluwe Werkzaamheden Op emplacement Roosendaal worden 6 wissels vernieuwd en 400 meter spoor. Daarnaast vinden er bestratingswerkzaamheden plaats op het perron. Op emplacement Lage Zwaluwe worden nog eens 14 wissels vernieuwd. Ook vinden er tussen Roosendaal en Lage Zwaluwe werkzaamheden plaats aan de bovenleiding. ProRail heeft in overleg met de vervoerders er voor gekozen deze werkzaamheden te combineren en uit te voeren in de vakantieperiode wanneer er minder mensen reizen. Zodoende ervaren omwonenden en treinreizigers zo weinig mogelijk overlast. Hinder door werkzaamheden Omwonenden kunnen mogelijk hinder ondervinden van de werkzaamheden. Te denken valt aan: * ronkende motoren van machines, vrachtwagens of kranen * bouwverlichting * omleidingroutes * langere wachttijden voor overwegen Gevolgen voor de treinreiziger NS laat tussen Lage Zwaluwe en Roosendaal/Breda aansluitend op de treindiensten zowel snel- als stopbussen rijden. Voor doorgaande reizigers tussen de Randstad en West-Brabant/Zeeland geldt een omreisadvies. De extra reistijd is afhankelijk van het tijdstip van reizen. Traject: Reisadvies Amsterdam/Schiphol/Rotterdam - Breda: reis met Fyra zonder toeslag (2 keer per uur) Den Haag - Eindhoven/Maastricht: reis naar Utrecht Centraal en stap daar over op de intercity naar Eindhoven/Maastricht Lage Zwaluwe - Breda: reis met de NS-stopbus (stopt ook in Breda Prinsenbeek Lage Zwaluwe - Roosendaal: reis met de NS-stopbus (stopt ook in Zevenbergen en Oudenbosch) Amsterdam /Schiphol/Rotterdam-Antwerpen/Brussel: reis met Fyra naar Breda. De InterCity Brussel start in Breda en rijdt via Roosendaal naar België * Thalys (reservering verplicht) rijdt in deze periode via de HSL-Zuid. * Het meenemen van fietsen in Fyra en in de NS-bussen is niet toegestaan. * Voor Fyra maandtoeslag abonnementhouders bestaat voor deze periode een coulance regeling. *Bron: OV in NL | |
Duvel | woensdag 6 juli 2011 @ 08:17 |
Ik, twee jaar geleden. Het is tof, maar übertoeristisch en het bezoek aan de waterval is kazig. | |
kebabkever | woensdag 6 juli 2011 @ 10:16 |
Ik had traject deventer - enschede! Zal dus wel weer richting amersfoort teruggaan.. | |
Sandrvich | woensdag 6 juli 2011 @ 10:29 |
Shit, had gehoopt dat hij weer op Den Haag-Venlo zou uithangen vandaag... ![]() | |
ZwartmetSuiker | woensdag 6 juli 2011 @ 10:31 |
Geen Olympische Koplopers meer? | |
ReisT | woensdag 6 juli 2011 @ 10:53 |
Je kan dus gewoon helemaal geen kaartjes voor een rit met een ICE binnen Nederland kopen. NS verkoopt die alleen voor internationale reizen (daar zit dan geen toeslag bij, want voor internationale reizen heb je geen toeslag nodig). Die ICE rijdt er ook niet voor binnenlandse reizigers (dat je toch mee mag als je een toeslag koopt, is niet meer dan een leuk extraatje) | |
Brembo | woensdag 6 juli 2011 @ 11:57 |
Zet dat ding in als vijfde intercity tussen Arnhem, Utrecht en Amsterdam, eindelijk is weer doorrijden in plaats van al die stops ![]() | |
Yreal | woensdag 6 juli 2011 @ 12:09 |
ICE is de Echte IC Arnhem - Amsterdam ![]() Tevens vind ik het wel goed dat we dit jaar in Zoetermeer gewoon een kwartiersdienst houden in de zomer. Dat halve uur geneuzel van vorig jaar was zo waardeloos. | |
Dr_Flash | woensdag 6 juli 2011 @ 13:01 |
Lekker vast komen te zitten tussen alle stoppertjes en cargo's bedoel je ![]() | |
James1988 | woensdag 6 juli 2011 @ 13:28 |
Dus, afgaande op dit bericht, hebben we nog maar 5 maanden plezier van de Benelux en moeten we daarna in de Fyra? En men beweert dat er nog niets bekend is over tarieven en eventuele reservingsplicht?! | |
Yreal | woensdag 6 juli 2011 @ 13:33 |
Ik vind dat meneer een beetje krom redenatie gebruikt. Roosendaal -> Antwerpen is inderdaad niet de vervoersvraag van de stoptrein. De dorpen daartussen zijn bron. Bovendien zullen er best wel meer mensen met de boemel meewillen als ze geen ic meer hebben. Dit is net zoals als de stoptrein utrecht -> zwolle bekritiseren omdat er niemand zwolle -> Utrecht in reist. | |
James1988 | woensdag 6 juli 2011 @ 13:36 |
En in other news: op HGBTF.net wordt er melding gemaakt van de inzet van de HLE 18 in reizigersdienst bij de NMBS, op eigen kracht. Naar het schijnt hebben die EuroSprinters dus (eindelijk) hun toelating te pakken. | |
ReisT | woensdag 6 juli 2011 @ 14:40 |
Nou de vervoersvraag van die dorpen is nogal klein, en de dorpen die nog wel wat voorstellen hebben al twee treinen per uur. Die extra trein moet het dus vooral hebben van de doorgaande reizigers. Die beneluxtrein is altijd goed gevuld tussen Roosendaal en Antwerpen, als de helft daarvan straks met een extra stopper gaat zit die ook vol. Van de andere helft gaat een deel misschien met de Fyra, de rest zoekt een ander vervoermiddel om de grens over te gaan. | |
Dr_Flash | woensdag 6 juli 2011 @ 15:03 |
Girls ![]() Zeg, hoe lang duurt het aanvragen van een BahnCard eigenlijk, totdat je m in huis hebt? | |
Ireyon | woensdag 6 juli 2011 @ 17:43 |
![]() Groetjes ![]() | |
James1988 | woensdag 6 juli 2011 @ 17:50 |
Zo meldt Tweakers. Dus binnenkort de eerste VIRMs met wifi ![]() | |
Duvel | woensdag 6 juli 2011 @ 18:06 |
![]() Nee hoor, de OV chipkaart is volledig veilig en fraudebestendig. | |
brandsrus | woensdag 6 juli 2011 @ 18:07 |
Wat ik me afvroeg, hoe komt de Noord Oost eruit te zien als de Hanzelijn in bedrijf is? Rijden de treinen uit Leeuwarden over de Veluwe en van Groningen richting Lelystad? Hoe gaan de patroontijden eruitzien? Wie weet al meer... ![]() | |
Peterselieman | woensdag 6 juli 2011 @ 18:09 |
ja Ik gok er op dat de patroontijden met een kwartier gaan verschuiven, afhankelijk van hoe het er rond het knooppunt Weesp allemaal uit komt te zien. | |
greavy | woensdag 6 juli 2011 @ 18:32 |
Heb hem tussen Gouda-Den Haag-Apeldoorn gehad ![]() | |
greavy | woensdag 6 juli 2011 @ 18:34 |
Kan tot 8 weken duren. Kan ook sneller gaan (behalve toen bij mij dat er iets verkeerd was ingevoerd). Maar als je naar een loket gaat, en hem daar aanvraagt, krijg je een tijdelijke Bahncard. Hiermee kan je reizen tot je je "Plastikkarte" per post ontvangen hebt. | |
Frietkraam | woensdag 6 juli 2011 @ 18:58 |
ik ga volgende week naar duitsland met de ICE, heeft de ICE gratis wifi en hoeveel is die toeslag die je moet betalen? iets van 5 euro toch? | |
greavy | woensdag 6 juli 2011 @ 19:02 |
Toeslag binnenlandse reizen 2 euro uit de automaat, in de trein 4 euro. Dat is in NL. | |
Ireyon | woensdag 6 juli 2011 @ 19:05 |
Voor reizen naar Duitsland betaal je geen toeslag en nee, er is geen gratis wifi. | |
bork | woensdag 6 juli 2011 @ 19:16 |
Je kan hem ook gewoon thuis uitprinten (de tijdelijke) ik had de mijne na 10 dagen al geloof ik. | |
greavy | woensdag 6 juli 2011 @ 19:31 |
Ah. Dat je de tijdelijke ook kon uitprinten wist ik niet. | |
greavy | woensdag 6 juli 2011 @ 19:41 |
De foto's van gister - tot in zoverre wij ze hebben kunnen maken. 3x Plan V te Zwijndrecht DBS 189 085 met de Gremberg HTRS 7108 met de Blerick shuttle ICM 4240 als IC naar Den Haag DBS 1616 met een UC NSR 2958+2939 gesleept naar Leidschendam DBS 6479 met de Citroën trein naar Oosterhout HTRS 1507 met containertrein NMBS 2816 met de Oostenrijkse rijtuigen DBS 6520+6519 met de Staaltrein naar Wales DBS 6442 met lege autotrein 3x DBS 6400 met kolentrein En later sloeg het noodlot toe.. | |
Duvel | woensdag 6 juli 2011 @ 19:44 |
Die Oostenrijker, rijdt die nou met maar vijf rijtuigen? | |
greavy | woensdag 6 juli 2011 @ 19:44 |
Ja, tijdelijk. Er is een tweedeklas rijtuig defect. | |
James1988 | woensdag 6 juli 2011 @ 19:57 |
Ik moet nog eens een keer met die Oostenrijkers mee... Hopelijk keren die straks ook in Breda. | |
Dr_Flash | woensdag 6 juli 2011 @ 19:58 |
Je kan beter gewoon een keer naar Oostenrijk gaan ![]() | |
greavy | woensdag 6 juli 2011 @ 20:00 |
Dat dus. Hier in Nederland zijn die Oostenrijkers niet zo goed zoals je daar rijden... Veel te veel defecten hier enzo. | |
James1988 | woensdag 6 juli 2011 @ 20:00 |
Dat is ook nog een keer de bedoeling. Ik hoop alleen wel dat de ÖBB voor toeristen minder duur is dan de SBB. ![]() | |
ziggyziggyziggy | woensdag 6 juli 2011 @ 20:39 |
Ik zag die oranje ICM-meuk vanmiddag op Amersfoort staan. Vrijdag ging dat ding van het spoor, toch? | |
TeringHenkie | woensdag 6 juli 2011 @ 21:07 |
Mensen die op Tweakers gaan zitten beweren dat het signaal voor Internet in de trein via de bovenleiding binnen komt ![]() | |
ziggyziggyziggy | woensdag 6 juli 2011 @ 21:11 |
![]() Theoretisch is het overigens natuurlijk best mogelijk... | |
TeringHenkie | woensdag 6 juli 2011 @ 21:17 |
http://tweakers.net/reacties.dsp?Action=Posting&ParentID=4824166 Theoretisch ja, maar wel met een hele rate bitrate en veel packet loss. Vooral bij ijzel. ![]() | |
Duvel | woensdag 6 juli 2011 @ 21:24 |
Ik weet niet of je zo'n hoogfrequent signaal er door krijgt over zo'n grote afstand. En de bovenleiding wordt dan één grote WiFi-antenne, maar dan met idioot veel reflecties. | |
greavy | woensdag 6 juli 2011 @ 21:58 |
In de trein zit een kast die signalen uit de lucht oppakt (zeg maar ook iets als 3G maar dan weer iets anders). | |
Duvel | woensdag 6 juli 2011 @ 21:59 |
Het is precies 3G, iets anders zit er niet in de lucht waar je fatsoenlijk op kunt internetten. Je logt in op een T-Mobile hotspot. | |
James1988 | woensdag 6 juli 2011 @ 22:01 |
Straks zit er 4G in de lucht ![]() | |
Duvel | woensdag 6 juli 2011 @ 22:12 |
En 3G in de trein. En tegen de tijd dat 5G in de lucht zit, lanceert NS de eerste 4G trein. | |
Ascendancy | woensdag 6 juli 2011 @ 22:17 |
Je hebt veel teveel vertrouwen in de NS. | |
James1988 | woensdag 6 juli 2011 @ 22:26 |
Dat zie ik nog net iets eerder gebeuren. | |
V2 | woensdag 6 juli 2011 @ 22:27 |
NS die dingen lanceert. Het moet niet veel gekker worden. Beter laten ze dat aan de ESA en de NASA over ![]() | |
#ANONIEM | woensdag 6 juli 2011 @ 22:28 |
![]() | |
Temlin | woensdag 6 juli 2011 @ 22:33 |
![]() | |
#ANONIEM | woensdag 6 juli 2011 @ 22:34 |
![]() | |
Guppy | woensdag 6 juli 2011 @ 22:36 |
![]() | |
Dr_Flash | woensdag 6 juli 2011 @ 22:37 |
Heb jij al een Kermit? Daarmee kun je bellen binnen 150 meter van een Greenpoint! Op elk station is wel een Greenpoint! | |
greavy | woensdag 6 juli 2011 @ 22:39 |
Dat is oorspronkelijk niet eens het plan. Het oorspronkelijke plan is om pas WiFi in te bouwen bij de modernisatie van VIRM (= alles gelijk trekken aan de nieuwste serie IRM (9547 en hoger). En dat gebeurd pas na DDAR->DDZ. Of ze moeten nu dus afwijken.. | |
#ANONIEM | woensdag 6 juli 2011 @ 22:40 |
Zou de NS-woordvoerder DDAR->DDZ bedoeld hebben met 'dubbeldekkers'? | |
greavy | woensdag 6 juli 2011 @ 22:41 |
Dat kan ook natuurlijk. DDZ word natuurlijk IC materieel.. | |
greavy | woensdag 6 juli 2011 @ 22:44 |
![]() Als ik dat schermpje daar zie, zou ik OBIS verwachten inderdaad. DDZ krijgt dus OBIS. Dan gaat het originele plan gewoon door. | |
greavy | woensdag 6 juli 2011 @ 22:48 |
![]() De vragen: - Welk station (1,5 punt) - Welk materieel zien we hier (1 punt) - Welke lijn is dit (1 punt) - Welke vervoerder zit hier (1,5 punt) - Rijden hier nog reguliere treinen? (0,5 punt) | |
Kentekenplaat | woensdag 6 juli 2011 @ 22:54 |
Vanmorgen voegde ik bij Pesse in op de A28 en kwam ik hier achter te zitten:![]() Er reed een gedeelte van een trein op de A28 ![]() Dit is een bak van de 528, op weg naar de welbekende eeuwige jachtvelden. ![]() | |
greavy | woensdag 6 juli 2011 @ 22:59 |
Ja, had zo'n foto ook op Twitter gezien. Dat zal wel de laatste voorlopig zijn. Er zijn nog geen nieuwe vergunningen. Er is ook nog geen vergunning voor slooptransport per dieplader uit Amsterdam (Watergraafsmeer) naar de sloper.. | |
spectrumanalyser | woensdag 6 juli 2011 @ 23:01 |
in Zaandam liggen nog steeds de twee stellen Plan T de sloperij heeft geen vergunning om ze te slopen, ivm asbest. tegenwoordig liggen de stellen ietwat verborgen tussen vele autowrakken. de sloperij draait gewoon door. | |
spectrumanalyser | woensdag 6 juli 2011 @ 23:04 |
inderdaad, op twitter continu mensen die een trein tegenkomen op de snelweg. http://twitpic.com/5m24qt | |
Peterselieman | woensdag 6 juli 2011 @ 23:07 |
ik denk dat die bakken als allerlaatste zullen gaan. | |
#ANONIEM | woensdag 6 juli 2011 @ 23:07 |
Ik heb er ook al een heleboel op de A28 bij Haren gezien. Op het rangeerterrein van Haren staan een flink aantal plan V of T (ik heb er de ballen verstand van). Waar worden die dingen gesloopt? | |
Peterselieman | woensdag 6 juli 2011 @ 23:09 |
Die bij Onnen staan worden voorlopig nog niet gesloopt. Ze staan nog reserve. | |
greavy | woensdag 6 juli 2011 @ 23:15 |
En in Onnen staan alleen Plan V's. De tweedelige versie. | |
ReisT | woensdag 6 juli 2011 @ 23:19 |
Het oorspronkelijke plan was dat in 2013 ongeveer 80% van alle Intercity's internet zou hebben. Dat kan nooit als ze daarmee wachten tot ná het DDZ-project wat eind 2013 af moet zijn. | |
ZwartmetSuiker | woensdag 6 juli 2011 @ 23:23 |
Ik ben ook al vaker van die bakken tegengekomen op de A28. Waar gaat dat heen? | |
greavy | woensdag 6 juli 2011 @ 23:24 |
Dat plan is mij dan weer ontschoten. ICRm krijgt sowieso geen OBIS gok ik. | |
greavy | woensdag 6 juli 2011 @ 23:28 |
Dat is dus die gast met die OV-dagkaarten van KrijgJeKorting. | |
#ANONIEM | woensdag 6 juli 2011 @ 23:28 |
| |
Socios | woensdag 6 juli 2011 @ 23:46 |
Welk station is dat? | |
James1988 | donderdag 7 juli 2011 @ 00:11 |
Dat klopt, de verwachte levenstermijn van ICRm (nog hoogstens 10 jaar) is te kort en de hoeveelheid is te klein om zo'n investering te verantwoorden. | |
Bitlord | donderdag 7 juli 2011 @ 00:24 |
Twee plaatjes van vanavond: Een DDAR heeft net Flevoland verlaten en is op weg naar Weesp. Hier passeert de trein de A1 bij Muiderberg. ![]() Iets verderop vertrekt een Sprinter vanuit station Weesp over de beweegbare brug over de Vecht. ![]() | |
KapiteinT | donderdag 7 juli 2011 @ 00:32 |
Mooi! | |
Bitlord | donderdag 7 juli 2011 @ 01:11 |
En nog maar eentje vanaf dezelfde locatie:![]() | |
ZwartmetSuiker | donderdag 7 juli 2011 @ 07:36 |
Wauw wat een operatie. Ergens is het toch zonde, het is een groot stuk geschiedenis. | |
Dr_Flash | donderdag 7 juli 2011 @ 08:39 |
Frankfurt Main Hbf denk ik ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 7 juli 2011 @ 10:09 |
Geen idee, maar het ziet er een leuke buurt uit. Dus waar is het? | |
Stefanovic83 | donderdag 7 juli 2011 @ 10:13 |
Ik moet zaterdag Woerden --> Schiphol. Misschien maar eens via Rotterdam en de Fyra doen ![]() ![]() | |
ikwilgraven | donderdag 7 juli 2011 @ 10:32 |
Ik wil vandaag een beetje gaan treinen. Nou wil ik vertrekken vanaf Utrecht CS! Wat is een leuke route om te doen? Waar ik ook een paar leuke foto's kan schieten. | |
#ANONIEM | donderdag 7 juli 2011 @ 10:40 |
Mooie foto! ![]() | |
Treinkopper | donderdag 7 juli 2011 @ 10:51 |
Utrecht-Maastricht-Heerlen-Roermond-Nijmegen-Arnhem-Utrecht. | |
Brembo | donderdag 7 juli 2011 @ 11:17 |
Dan hoef je alleen de 3G module te vervangen door een 4G module. Denk alleen niet dat T-mobile een capabel netwerk heeft ter zijne tijd ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 7 juli 2011 @ 11:29 |
Waarom heeft dat kakpoepschijt vodafone nog STEEDS geen bereik tussen Barneveld en Apeldoorn? ![]() | |
Scarlet_Dragonfly | donderdag 7 juli 2011 @ 11:40 |
Daar heeft t-mobile ook geen bereik hoor ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 7 juli 2011 @ 11:49 |
Kut. Oplossen ![]() | |
Scarlet_Dragonfly | donderdag 7 juli 2011 @ 11:51 |
Mag niet ![]() ![]() Maar alle gekheid op een stokje, wees blij dat je nog ergens rustig in de trein kunt zitten zonder alle stress van de moderne maatschappij waar je 24/7 online bent! ![]() | |
Fixers | donderdag 7 juli 2011 @ 12:30 |
Ik blijf het gewoon raar vinden dat ze voor die sloopoperatie niet ergens een sloopterreintje bij een ongebruikt zijspoor inrichten. Lijkt me echt een stuk practischer dan alle bakken stuk voor stuk op een dieplader takelen en over de weg vervoeren. Maar ja, mijn logica is natuurlijk geen grote bedrijfslogica. | |
V2 | donderdag 7 juli 2011 @ 12:36 |
Fotoreportage van een Russische locwerkplaats ![]() | |
Peterselieman | donderdag 7 juli 2011 @ 12:39 |
De zogenaamde losplaatsen zijn bijna allemaal al gesaneerd. Boven Zwolle heb je alleen Steenwijk nog over. Zwolle zal echter goedkoper zijn, omdat daar al een kraan aanwezig is, terwijl je bij andere losplaatsen telkens eentje zou moeten huren. | |
Dr_Flash | donderdag 7 juli 2011 @ 12:56 |
Ja is die straling mogelijk eventueel schadelijk voor de eetlust van de zandbakhagedis ja? ![]() Kamervragen! | |
Peterselieman | donderdag 7 juli 2011 @ 12:57 |
Ach, Fles. Er zijn meer trajecten waar je regelmatig geen bereik hebt. | |
James1988 | donderdag 7 juli 2011 @ 13:01 |
Tussen Tilburg Universiteit en Reeshof valt zowel met T-Mobile als met Vodafone bij mij ook altijd het bereik weg. Het is maar heel even, maar net lang genoeg om op te vallen (Spotify stopt met spelen, bijvoorbeeld). | |
Dr_Flash | donderdag 7 juli 2011 @ 13:02 |
Zou GSM-R daar wel werken? | |
Peterselieman | donderdag 7 juli 2011 @ 13:03 |
Tussen Leeuwarden en Groningen heb ik meestal tot drie keer toe geen bereik | |
Peterselieman | donderdag 7 juli 2011 @ 13:04 |
Ik denk dat het net moet lukken, maar daarmee heb je dan ook alles gezegd. | |
Jackson5 | donderdag 7 juli 2011 @ 13:08 |
Las ik hier vorige week nou afscheid van de koploper? Ik zit nu in die oude rag olympische trein 4240. Hoe kan dat dan? | |
James1988 | donderdag 7 juli 2011 @ 13:08 |
De laatste keer dat ik daar reed had ik de hele rit een hier bereik. Pas bij station Leeuwarden in de buurt kakte het in. | |
Scarlet_Dragonfly | donderdag 7 juli 2011 @ 13:09 |
We zijn hier op tijd met afscheid nemen, hij gaat dit weekend uit dienst om verbouwd te gaan worden. Je hebt dus nu echt bijna het laatste ritje te pakken ![]() | |
Peterselieman | donderdag 7 juli 2011 @ 13:12 |
Ik heb meestal last in de buurt van Zuidhorn, tussen Zwaagwesteinde en Buitenpost en nog ergens meende ik. Maar boeit me ook verder niet zo. | |
Jackson5 | donderdag 7 juli 2011 @ 13:13 |
Oh jammer ik heb zelfs een foto gemaakt. | |
Dr_Flash | donderdag 7 juli 2011 @ 13:23 |
![]() ![]() ![]() | |
ZwartmetSuiker | donderdag 7 juli 2011 @ 13:34 |
Gaaf! Jammer van de groothoekfoto's. | |
Duvel | donderdag 7 juli 2011 @ 14:37 |
Ja. GSM-R is een compleet eigen net. Wordt jaarlijks gecontroleerd door de mP Jules. | |
Duvel | donderdag 7 juli 2011 @ 14:37 |
Utrecht - Woerden ook altijd gekut rond Harmelen aansluiting. | |
Dr_Flash | donderdag 7 juli 2011 @ 14:49 |
En er mag wel een BTS voor GSM-R staan, maar niet voor overig GSM-verkeer? Knappe vergunning wel ![]() | |
Stefanovic83 | donderdag 7 juli 2011 @ 14:50 |
mwah valt mee hoor.. valt nooit helemaal weg. Maartensdijk, die is echt irritant. En Utrecht Centraal zelf, heb vaak maar 1G | |
Ascendancy | donderdag 7 juli 2011 @ 16:22 |
Zolang die trein gewoon een dienstregeling rijdt is dat toch helemaal niet zo bijzonder. | |
remcoP | donderdag 7 juli 2011 @ 18:06 |
![]() ![]() Nu ben ik wel 5 seconden eerder bij de trein! ![]() [ Bericht 7% gewijzigd door remcoP op 07-07-2011 19:13:31 ] | |
Ascendancy | donderdag 7 juli 2011 @ 18:16 |
Dat is echt supervet ![]() | |
James1988 | donderdag 7 juli 2011 @ 18:21 |
Sjesus, kan dat plaatje nog groter? Mijn mobiele verbinding is je dankbaar. | |
Dr_Flash | donderdag 7 juli 2011 @ 18:55 |
Wel vet ja idd. Maar resize eens ![]() | |
Guppy | donderdag 7 juli 2011 @ 19:14 |
Utrecht ![]() | |
Socios | donderdag 7 juli 2011 @ 19:45 |
Nee, hoor. Ik vertrok vandaag nog met ICM 4240 om 16.27u uit Enschede. Later dan Jackson5 dus. | |
Socios | donderdag 7 juli 2011 @ 19:55 |
![]() ICM 4240 vertrekt als trein IC 1760 uit Deventer om 17.15u. Mijn allerallerlaatste blik op een Koploper als deze langs `de tuintjes´ en via de bocht verderop Deventer verlaat. | |
Dr_Flash | donderdag 7 juli 2011 @ 20:00 |
Deventer ![]() | |
ikwilgraven | donderdag 7 juli 2011 @ 20:05 |
Vandaag weer lekker ge-treint alleen het viel me wel op het aantal DD-AR treinen die ik tegen kwam! Op elk traject waar normaal een VIRM of een Koploper reed zag ik een DD-AR heel bizar! | |
ikwilgraven | donderdag 7 juli 2011 @ 20:07 |
Vandaag zelfs nog met een maat van me op de nosop3 pagina gestaan met een filmpje! Wat een debielen zeg die dat bedacht hebben.. http://nos.nl/op3/artikel/254185-via-de-glijbaan-op-de-trein.html | |
Temlin | donderdag 7 juli 2011 @ 20:08 |
Vakantie dienstregeling he, terwijl nog niemand vakantie heeft. Wat een faal acte weer va NS. Ze mogen daar een keiharde trap krijen ![]() ![]() | |
James1988 | donderdag 7 juli 2011 @ 20:12 |
Over NS gesproken, op dit moment is de NS Tweetup bezig op het NS-hoofdkantoor in Utrecht. 20 mensen die veel over NS twitteren zijn uitgenodigd voor een rondetafelgesprek met Ingrid Thijssen, directeur NS Reizigers. | |
Guppy | donderdag 7 juli 2011 @ 20:13 |
Mijn vakantie zit er alweer op ![]() | |
Ofyles2 | donderdag 7 juli 2011 @ 20:16 |
Kom dan met een oplossing als je het beter weet. Of ben je een gesjeesde (ex-)student die meer doet met zijn mond doet dan met instrumenten? | |
Dr_Flash | donderdag 7 juli 2011 @ 20:22 |
Wat dacht je van het hele jaar door gewoon op normale sterkte blijven rijden? ![]() Of ben je een gesjeesde (ex-)student die bijdehand doet tegen iedereen die ergens ontevreden over is? | |
Ofyles2 | donderdag 7 juli 2011 @ 20:23 |
Ik ben helaas een ex-student die genaaid is door alles en iedereen en de mensen wil terugpakken die het hem mogelijk hebben gemaakt... | |
Dr_Flash | donderdag 7 juli 2011 @ 20:24 |
Ik begrijp er niet veel van, maar het zal wel ![]() | |
Ofyles2 | donderdag 7 juli 2011 @ 20:26 |
Yep. Daarnaast heb ik ook teveel privédingen aan mijn hoofd. | |
Dr_Flash | donderdag 7 juli 2011 @ 20:45 |
Ah ja, dat kan he ![]() ![]() Magoe, sterkte ermee iig ![]() | |
Ofyles2 | donderdag 7 juli 2011 @ 20:48 |
Bedankt, als het goed is kom ik later dit jaar terug. Eerst nog even op vakantie naar een onbekende bestemming... | |
Temlin | donderdag 7 juli 2011 @ 20:59 |
Zonde ![]() ![]() | |
#ANONIEM | donderdag 7 juli 2011 @ 21:00 |
![]() | |
James1988 | donderdag 7 juli 2011 @ 21:07 |
Ik heb begin juni een week vakantie genomen, en neem in het najaar nog een week ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 7 juli 2011 @ 21:23 |
Ik ga in mijn "vakantie" leukleuk papierrollen tegen de muur plakken en zo ![]() | |
greavy | donderdag 7 juli 2011 @ 21:38 |
Kon je niet eerder zeggen dat je op Deventer stond? Ik was om 16:20 al op Deventer... Eerst de 4240 nog bij de ingraving bij Assel op de foto gezet, en bij de overweg thv Amersfoort Vlasakkers. Foto's komen nog. Ik ben btw met de 4240 naar Den Haag gereisd. | |
Guppy | donderdag 7 juli 2011 @ 21:44 |
Ja, maar m'n vakantie was het waard ![]() ![]() Waarom ga je niet op vakantie? | |
Socios | donderdag 7 juli 2011 @ 21:44 |
Ik ben vanochtend halsoverkop vertrokken toen ik in de OD de planning van de 4240 zag staan. Relatief in de buurt en wilde toch al `die kant op´ vandaag. Ik heb van Amersfoort naar Enschede (vertrek 14.07u) en van Enschede naar Deventer (vertrek 16.27u) met de 4240 gereisd. Ik FOK! zelden tot nooit onderweg; ik ben inmiddels weer thuis. ![]() En hoe ben je naar Assel gegaan dan? | |
greavy | donderdag 7 juli 2011 @ 21:47 |
Ik ben vanochtend eerst naar Amersfoort gegaan, daar hem geplaat richting Den Haag (achterop). Toen naar Apeldoorn om naar de ingraving bij Assel te gaan, en was van plan om met de IC-Berlijn naar Almelo te gaan, maar omdat het te Deventer ophoopte (IC van 16:14 -> Den Haag/Rotterdam vertrok 16:26, maar was ruimschoots op tijd aan. 1 of andere jostie bedacht om 16.22 nog een stel aan te koppelen...). IC->Zwolle werd op 2A binnen genomen, waarop de IC-Berlijn 149 op de overstappende reizigers wachtte.. Ik zal je vast gezien hebben dan in Deventer, ik stond bij de voorste deur (en had een Canon DSLR om me nek). Ik ben in de motorwagen gaan zitten. Naar Assel ben ik met een OV-Fiets gegaan, circa 10 kilometer fietsen. Alhoewel k niet helemaal naar Assel geweest ben, ik ben eerder al gestopt. Ik ben naar de Asselse Weg, Hoog Soeren gegaan. Daar op de ingraving geklommen. | |
bork | donderdag 7 juli 2011 @ 21:52 |
Wij gaan binnenkort met de CNL 419 in een slaapcoupe naar Munchen, ![]() ![]() Sorry voor de thuisblijvers en reeds uitgefeeste vakantiegangers maar we zijn er erg aan vakantie toe. ![]() Als tussendoortje gaan we bijna zeker naar Basel en de rest zien we wel ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door bork op 07-07-2011 22:07:49 (oja, thx) ] | |
Peterselieman | donderdag 7 juli 2011 @ 21:55 |
Eindelijk is je huisje klaar? | |
Dr_Flash | donderdag 7 juli 2011 @ 21:55 |
GodesBERG ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 7 juli 2011 @ 21:56 |
8 sep krijg ik de sleutel ja ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 7 juli 2011 @ 21:57 |
Ja, vertel mij wat, een WEEK in Freiburg. Tuurlijk ga je dan naar Basel, daar ontkom je gewoon niet aan ![]() ![]() | |
Socios | donderdag 7 juli 2011 @ 21:57 |
Ga je in de buurt van het station wonen? Ik ben vandaag voor het eerst het station van Deventer `echt´ uitgelopen. Het centrum was best leuk. ![]() | |
James1988 | donderdag 7 juli 2011 @ 21:58 |
Wanneer is de housewarming? ![]() | |
Peterselieman | donderdag 7 juli 2011 @ 21:58 |
Tof ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 7 juli 2011 @ 22:00 |
Oh had ik dat nog niet verteld? ![]() | |
Socios | donderdag 7 juli 2011 @ 22:01 |
Nee... (of het is mij ontgaan). | |
Dr_Flash | donderdag 7 juli 2011 @ 22:01 |
Gast, echt ![]() ![]() ![]() | |
Socios | donderdag 7 juli 2011 @ 22:03 |
Ik wist wel dat je in Deventer ging wonen, maar niet waar ongeveer. Nu nog niet dus. ![]() ![]() | |
Peterselieman | donderdag 7 juli 2011 @ 22:03 |
Je hebt in de pimpel tijdens de meet zelfs nog aangewezen waar je zou gaan wonen | |
Socios | donderdag 7 juli 2011 @ 22:03 |
Edit: nvm. | |
Dr_Flash | donderdag 7 juli 2011 @ 22:04 |
Dichter bij het station dan jij in Lw ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 7 juli 2011 @ 22:05 |
Ja toen was Socios ook lekker uitgeslapen inderdaad ![]() ![]() | |
Socios | donderdag 7 juli 2011 @ 22:05 |
Nice! | |
Socios | donderdag 7 juli 2011 @ 22:06 |
Ik stapte pas in Deventer in en ging al vrij rap bier halen voor iedereen. Wellicht dat ik om één van beide redenen dat gemist heb. ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 7 juli 2011 @ 22:11 |
Eind van het jaar zal ik wel een klein feestje maken voor de vaste bezoekers hier ![]() | |
James1988 | donderdag 7 juli 2011 @ 22:12 |
Whoop whoop! Wanneer ik (ooit eens) een eigen woning hebt komt er ook een housewarming voor jullie ![]() | |
Scarlet_Dragonfly | donderdag 7 juli 2011 @ 22:12 |
Deventer! ![]() Hmm... als ik een half uurtje eerder van m'n werk naar huis was gewandeld had ik de 4240 nog over de IJsselbrug kunnen zien rijden! Helaas... Maaruh, gefeliciteerd Fles! Eindelijk ook naar Deventer! ![]() | |
#ANONIEM | donderdag 7 juli 2011 @ 22:14 |
Deventer ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 7 juli 2011 @ 22:19 |
Dank je ![]() 'd be about time huh ![]() | |
Basekid_NZ | donderdag 7 juli 2011 @ 22:25 |
Aanstaande Zondag voor het eerst met een fiets in de trein (Vlaardingen-Apeldoorn), ik zie mezelf straks al dat perron over fietsen om de "fiets deur" te vinden in de trein ![]() | |
Scarlet_Dragonfly | donderdag 7 juli 2011 @ 22:26 |
En dan een boete krijgen omdat je niet mag fietsen op het perron ![]() | |
Basekid_NZ | donderdag 7 juli 2011 @ 22:26 |
dat dan ook nog ja ![]() | |
greavy | donderdag 7 juli 2011 @ 22:29 |
Foto's van vandaag: Eerst te Amersfoort, bij de overweg thv Vlasakkers: En de 4240 achterop: Toen naar de ingravingen thv Hoog-Soeren / Assel gegaan (niet de hoge bij Assel): Een IC-Berlijn: En de andere richting op: Toen kwam de 4240: En nog ICMm: Toen ben ik naar Deventer gegaan: En met de 4240 naar Den Haag, waar hij weer vertrok naar Enschede: | |
bork | donderdag 7 juli 2011 @ 22:35 |
Leuke fotoos Greavy ![]() ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 7 juli 2011 @ 22:36 |
Ja greavy, leuke fotoos ![]() EN NOU DE PITS IN MET DIE GLASBAK ![]() | |
#ANONIEM | donderdag 7 juli 2011 @ 22:38 |
![]() ![]() | |
Peterselieman | donderdag 7 juli 2011 @ 22:38 |
Hij moet eerst onderweg nog een extra pitstop maken | |
James1988 | donderdag 7 juli 2011 @ 22:39 |
Whehehehe, die reclame was briljant ![]() | |
greavy | donderdag 7 juli 2011 @ 22:43 |
Danku. Iemand deze al gezien: Dat schijnt een bekende spotter te zijn! Schijnt Rob van de Woude te zijn. Alleen heeft die Rob v/d Woude nu géén prachtplaat. Die hij misschien wel kon hebben als hij aan de juiste kant v/d overweg bleef (niet snel oversteken) | |
James1988 | donderdag 7 juli 2011 @ 22:45 |
Ik had 'm al gezien ja. Dit soort figuren kunnen we bedanken als de groene ProRail-hekken over een paar jaar zijn vervangen door betonmuren van 4 meter hoog. Daarnaast: is het echt nodig om namen te gaan noemen? Je weet niet zeker of het ook daadwerkelijk diegene is, maar dit topic zal straks wel naar boven komen in Google als iemand op zijn naam zoekt. | |
Dr_Flash | donderdag 7 juli 2011 @ 22:46 |
Nearly hit ![]() aanstellerij zeg | |
greavy | donderdag 7 juli 2011 @ 22:48 |
Het IS zeker dat het die Rob is. Hij is herkend ![]() | |
V2 | donderdag 7 juli 2011 @ 22:49 |
"Nearly" is een beetje overdreven, maar een beetje suïcidaal kan je het wel noemen ja, damn. | |
James1988 | donderdag 7 juli 2011 @ 22:50 |
En wat boeit dat verder voor dit topic? Ik ken die hele man niet. | |
Dr_Flash | donderdag 7 juli 2011 @ 22:51 |
HERKEND? ![]() ![]() Gast ![]() ![]() | |
greavy | donderdag 7 juli 2011 @ 22:51 |
Niet op die video. | |
Dr_Flash | donderdag 7 juli 2011 @ 22:51 |
Ja, zeker ![]() | |
greavy | donderdag 7 juli 2011 @ 22:51 |
Vull. |