ahum, ik post nooit iets zonder context, kijk naar de topictitel, toch?quote:Op maandag 23 mei 2011 22:30 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
De Kecks zijn de tofheid zelve... maar waarom hier?
Voor welk traject?quote:Op dinsdag 24 mei 2011 09:41 schreef James1988 het volgende:
Wel gaat er later dit jaar een Fyra-toeslagjaarabonnement komen, met een tijdelijke introductieprijs van ¤ 480.
Ja dat wordt ook leukquote:Op dinsdag 24 mei 2011 10:26 schreef Peterselieman het volgende:
Treinverkeer Zwolle vier weken plat in 2012
tevens een tvp
Dat zal een mooie bende worden.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 10:27 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja dat wordt ook leukGoodbye Noorden van het land
Pics van het bordje or it didn't happenquote:Op dinsdag 24 mei 2011 11:31 schreef Peterselieman het volgende:
Vaticaan Stad blijkt een eigen treinstation te hebben. Enkele dagen geleden is er voor het eerst sinds jaren weer een trein vandaan vertrokken. Het is een 300 meter lang lijntje met 2 sporen waarvan er een aan een perron ligt. Het lijntje wordt normaal gesproken door 2 dikke stalen deuren van het Italiaans spoorwegennet gescheiden.
Daar zijn ook plannen voor. Alleen geeft de opzet van Arriva en ProRail nog steeds niet echt goeie aansluitingen op die Emslandstrecke.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 10:35 schreef Peterselieman het volgende:
Klopt, maar die optie heeft als nadeel dat je eerst ruim een uur moet boemelen naar Leer. Tijd om op dat traject sneltreinen in te voeren
Waarom niet Meppel-Wezep? En het lijkt me ook dat Meppel-Apeldoorn logischer is, want dat is een kortere en snellere route.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 10:31 schreef Peterselieman het volgende:
Het wordt iig vier weken lang geen treinreizen maken
Ik hoop dat ze wel bedenken dat er tussen Meppel en 't Harde en Meppel en Deventer rechtstreekse bussen moeten komen te rijden.
In Wezep kan door de treinen niet gekeerd worden en Station 't Harde is via de snelweg stukken beter bereikbaar dan station Wezep.quote:
Apeldoorn zou ook kunnen, als dat beter uitkomt.quote:En het lijkt me ook dat Meppel-Apeldoorn logischer is, want dat is een kortere en snellere route.
Sowiewo gaat het een hoop gezeik opleveren.
Dat is inderdaad wel waar.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 12:12 schreef Peterselieman het volgende:
In Wezep kan door de treinen niet gekeerd worden en Station 't Harde is via de snelweg stukken beter bereikbaar dan station Wezep.
Die route is korter en ook beter bereikbaar via de snelweg.quote:Apeldoorn zou ook kunnen, als dat beter uitkomt.
Wie heeft er trouwens bedacht dat zo'n durpke een tunnel moet krijgen?quote:Op dinsdag 24 mei 2011 12:14 schreef Dr_Flash het volgende:
Dan komt de concessie HRN wel heel erg geïsoleerd te liggen trouwens
Dat accepteert NSR niet voor reguliere dienstuitvoering een maand lang. Dan zou je een keervoorziening moeten realiseren...quote:Op dinsdag 24 mei 2011 12:45 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Wezep is inderdaad een halte aan de vrije baan. Keren kan natuurlijk altijd, maar daar niet zonder een hoop aanwijzingen aki/ahob.
Jaquote:Op dinsdag 24 mei 2011 12:54 schreef Duvel het volgende:
't Harde ligt idd beter, en wordt ook bij Lowlands voor busvervoer gebruikt. Heeft het niet ook een extra spoor?
Ik heb een paar jaar geleden na verdwijnen "Inselzug" weleens een alternatieve dienstregeling naar Arriva gestuurd met suggesties voor een Sneltrein (Harlingen Haven) - Leeuwarden - Buitenpost - Groningen - Hoogezand-Sappemeer - Winschoten - Leer. Is nog altijd niets meegedaan. Kreeg alleen een standaard antwoord terug dat de "Inselzug" niet meer rijdt.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 11:45 schreef Igen het volgende:
Daar zijn ook plannen voor. Alleen geeft de opzet van Arriva en ProRail nog steeds niet echt goeie aansluitingen op die Emslandstrecke.
Ik ben omquote:Reizen met de OV-chipkaart in ICE International tussen Amsterdam, Utrecht en Arnhem
Indien u een geldig reisproduct (Reizen op Saldo) op uw OV-chipkaart heeft staan kunt u ook met uw OV-chipkaart reizen in ICE International tussen Amsterdam, Utrecht en Arnhem zonder (papieren) toeslag.
Wil u reizen met Fyra, dan is een papieren toeslag wel verplicht.
Echt hè. Alles rijdt gewoon altijd op tijd. Echt fantastisch.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 13:24 schreef Peterselieman het volgende:
Over het traject naar Harlingen Haven gesproken: ik heb het idee dat de treinen beter op tijd rijden sinds de vertrekkruising met de trein naar Sneek-Stavoren er uit is en er via spoor 19 uitgereden kan worden.
Maar wat nou als je van Amsterdam naar Köln wil?quote:Op dinsdag 24 mei 2011 13:28 schreef Dr_Flash het volgende:
Hee moet je nou eens kijken:
[..]
Ik ben om
Ik zit ook net Somda te checken.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 14:43 schreef Peterselieman het volgende:
Was die ene trein die je zag rood gekleurd?
Nou dan koop je gewoon een kaartje naar Köln hequote:Op dinsdag 24 mei 2011 14:38 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Maar wat nou als je van Amsterdam naar Köln wil?
Ja zeker, ik stapte trouwens zelf op Vlaardingen Oost in een Sprinter naar Rotterdam en op Oost stonden al een paar mensen klaar met fototoestellen dus het zal bekend zijn geweestquote:Op dinsdag 24 mei 2011 14:43 schreef Peterselieman het volgende:
Was die ene trein die je zag rood gekleurd?
Maar stel dat ze ooit gaan verplichten dat ik met mijn Studenten-OV in moet gaan checken, hoe ga ik dan zo'n reis maken?quote:Op dinsdag 24 mei 2011 14:45 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nou dan koop je gewoon een kaartje naar Köln heDat heeft verder met die toeslag VOOR BINNENLANDSE REIZEN niet veel te maken natuurlijk
quote:Op dinsdag 24 mei 2011 14:48 schreef Irritatie100 het volgende:
Maar stel dat ze ooit gaan verplichten dat ik met mijn Studenten-OV in moet gaan checken, hoe ga ik dan zo'n reis maken?
Ah, dan heb je de rode Plan U van het Spoorwegmuseum gezien. Een dieseltje. Niet alledaags op de Hoekse lijn.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 14:48 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Ja zeker, ik stapte trouwens zelf op Vlaardingen Oost in een Sprinter naar Rotterdam en op Oost stonden al een paar mensen klaar met fototoestellen dus het zal bekend zijn geweest
Dan zou ik dus in Arnhem uit moeten stappen, naar een paaltje moeten rennen, uitchecken en weer terugrennen naar de trein om met m'n papieren kaartje de reis voort te zetten. Iets anders kan ik niet bedenken eigenlijkquote:
Maar wat deed ie er dan?quote:Op dinsdag 24 mei 2011 14:50 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ah, dan heb je de rode Plan U van het Spoorwegmuseum gezien. Een dieseltje. Niet alledaags op de Hoekse lijn.
Ja, dat moet danquote:Op dinsdag 24 mei 2011 14:50 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Dan zou ik dus in Arnhem uit moeten stappen, naar een paaltje moeten rennen, uitchecken en weer terugrennen naar de trein om met m'n papieren kaartje de reis voort te zetten. Iets anders kan ik niet bedenken eigenlijk
Uitchecken, en twee keer opstaptarief betalen.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 19:06 schreef Basekid_NZ het volgende:
Als ik in Maastricht overstap van een NS trein naar een Veolia trein (naar Maastricht Randwyck) moet ik dan dus op Maastricht uit/in checken, of kan dat dus ook aan het einde van mn trip in Randwyck ?
Je wordt genaaid!quote:Op dinsdag 24 mei 2011 19:07 schreef MREn het volgende:
[..]
Uitchecken, en twee keer opstaptarief betalen.
Ha. Ha.quote:Eén kaart, voor het hele OV!
Het is ook keurig één kaart voor het hele OV.quote:
Lijkt mij de volgende stations:quote:Op dinsdag 24 mei 2011 12:06 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Waarom niet Meppel-Wezep? En het lijkt me ook dat Meppel-Apeldoorn logischer is, want dat is een kortere en snellere route.
Sowiewo gaat het een hoop gezeik opleveren.
Lijkt me onmogelijk, omdat er niet gekeerd kan worden daar. Lijkt me dat alleen Cargo en LM er langs kan.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 19:22 schreef Socios het volgende:
Kan er wel gekeerd worden aan de noordkant op het emplacement van Zwolle zonder het perron aan te doen? Dan zouden er nog doorgaande omgeleide treinen ingelegd kunnen worden.
Zie ergens op de vorige paginaquote:Uit de richting Meppel naar de richting Deventer bijvoorbeeld.
Dat doen ze, maar cargo-only.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 19:22 schreef Socios het volgende:
Kan er wel gekeerd worden aan de noordkant op het emplacement van Zwolle zonder het perron aan te doen? Dan zouden er nog doorgaande omgeleide treinen ingelegd kunnen worden.
Uit de richting Meppel naar de richting Deventer bijvoorbeeld.
Waar een wil is, is een weg ja...quote:Op dinsdag 24 mei 2011 19:29 schreef Socios het volgende:
[..]
Als het met cargo kan, kan het ook met reizigerstreinen?
Volgens mij maken ze corridors om één trein per week door te laten of zo?quote:
Is er dan een keervoorziening nodig bij Wijhe? Tussen Olst en Deventer is het traject enkelsporig, dus je komt dan toch in de knoei met een tegenligger. Ik kan me sowieso voorstellen dat de trein tussen Roosendaal en Zwolle tijdens die 4 weken keert in Deventer en dat Olst en Wijhe het dan moeten stellen met een tijdelijke busverbinding. Heino, Raalte en Nijverdal West krijgen waarschijnlijk ook wel zo'n tijdelijke busverbinding.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 19:20 schreef Brembo het volgende:
Lijkt mij de volgende stations:
- Meppel
- 't Harde
De eerste ontwikkeling is dat het aantal reizigers in de zomer maanden al lager is maar ook nog eens drastisch afneemt met zulke berichten. Men zoekt alternatieven, tijdelijk met de auto, carpoolen, vakantie langer, etc.
Hoe zit het met Wijhe, Dalfsen en Raalte qua keervoorziening? Want de lijn Raalte - Nijverdal met DM'90 te rijden voor vier weken lijkt me ook niet erg handig.
Hoezo "we zullen dat produkt eens even goed vernaggelneuken zodat iedereen lekker de Fyra in wil"?quote:Op dinsdag 24 mei 2011 19:16 schreef Ireyon het volgende:
Sjongejonge, de Benelux waar ik net in zat had maar 5 rijtuigen. Binnenlandse reizigers werden vriendelijk doch dringend verzocht om met binnenlandse treinen te reizen.
Daarom denk ik dat ze wel in Wijhe of Olst gaan keren. Desnoods door middel van een tijdelijke voorziening.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 19:44 schreef Dr_Flash het volgende:
In Deventer is nou ook niet echt gillend veel plek voor kerende treinen trouwens
Olst is met de aanwezige wissels en evenveel perrons als Deventer het meest geschikt..quote:Op dinsdag 24 mei 2011 19:45 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Daarom denk ik dat ze wel in Wijhe of Olst gaan keren. Desnoods door middel van een tijdelijke voorziening.
Waar heb je het over? Kaartje kopen met traject binnen Nederland gratis kan toch gewoon?quote:Op dinsdag 24 mei 2011 15:06 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja, dat moet dan![]()
Al kan je dan net zo goed een aanbieding afwachten en gewoon een kaartje Amsterdam - Köln boeken natuurlijk![]()
Ik geef toe, het duurde bij mij ook even voor ik het probleem zagquote:Op dinsdag 24 mei 2011 19:57 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Waar heb je het over? Kaartje kopen met traject binnen Nederland gratis kan toch gewoon?
Voor zover ik weet is er een defect. Allang blij dat ze hem inkorten en niet opheffen... Er zijn immers zo goed als geen reserves.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 19:43 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Hoezo "we zullen dat produkt eens even goed vernaggelneuken zodat iedereen lekker de Fyra in wil"?
Ook qua wachttijd van de kerende trein is Olst het meest geschikt. Treinen uit Deventer komen namelijk aan om 26 en 56 en vertrekken in de tegengestelde richting om 03 en 33. De wachttijd is dan 7 minuten. In Wijhe is de wachttijd 25 minuten: aankomst vanuit Olst om 02 en 32, vertrek in omgekeerde richting om 27 en 57.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 19:53 schreef Peter het volgende:
Olst is met de aanwezige wissels en evenveel perrons als Deventer het meest geschikt..
Ook als je kijkt naar de locatie icm busvervoer.
Had je misschien eigenlijk iemand anders willen quoten?quote:Op dinsdag 24 mei 2011 20:07 schreef James1988 het volgende:
[..]
Voor zover ik weet is er een defect. Allang blij dat ze hem inkorten en niet opheffen... Er zijn immers zo goed als geen reserves.
CiCo?quote:Op dinsdag 24 mei 2011 19:59 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik geef toe, het duurde bij mij ook even voor ik het probleem zagMaar bij "Emmerich (gr)" staat geen CiCo volgens de laatste berichten
'check-in, check-out'quote:
Goede user, verkeerde post. Thanks en fixed.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 20:09 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Had je misschien eigenlijk iemand anders willen quoten?
Oh dat ja, dacht ik al welquote:Op dinsdag 24 mei 2011 20:13 schreef James1988 het volgende:
[..]
Goede user, verkeerde post. Thanks en fixed.
En in Wijhe moet je niet alleen een keervoorziening aanleggen, ook moet je de beveiliging van Olst-Wijhe op tenminste 1 spoor aanpassen: er is geen mogelijkheid tot beveiligd links rijden daar.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 20:08 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Ook qua wachttijd van de kerende trein is Olst het meest geschikt. Treinen uit Deventer komen namelijk aan om 26 en 56 en vertrekken in de tegengestelde richting om 03 en 33. De wachttijd is dan 7 minuten. In Wijhe is de wachttijd 25 minuten: aankomst vanuit Olst om 02 en 32, vertrek in omgekeerde richting om 27 en 57.
Sja, sorry. Ik heb het niet bedachtquote:Op dinsdag 24 mei 2011 20:12 schreef MREn het volgende:
[..]
'check-in, check-out'
hippe term voor een paaltje
De rijtuigen blijven bij NSR inderdaad bij groepjes in elkaar: BAB of BBB. Dat is echter iets administratiefs en geen technische reden. Bij Hispeed kan het dus gerust anders zijn.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 20:15 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Oh dat ja, dacht ik al welMss is er een stam stuk of zo? Ik begreep dat die rijtuigen een beetje in clubjes van 3 bij elkaar moesten blijven?
Jah en dan? Voor internationale reizen blijft een ov-chipkaart niet nodig, dus geldt je SOV gewoon als netkaart, binnen Nederland en hoef je niet in te checken en hoef je pas te bepalen vanaf emmercih(gr)quote:Op dinsdag 24 mei 2011 20:16 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Sja, sorry. Ik heb het niet bedacht![]()
Gewoon een "paaltje" zal er wel staan trouwensVoor wat dat waard is
Ja. En die persoon vroeg zich dus af hoe het zou moeten als je dus WEL verplicht zou gaan worden om met een SOV in en uit te checken. Dan heb je dat probleem dus welquote:Op dinsdag 24 mei 2011 20:17 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Jah en dan? Voor internationale reizen blijft een ov-chipkaart niet nodig, dus geldt je SOV gewoon als netkaart, binnen Nederland en hoef je niet in te checken en hoef je pas te bepalen vanaf emmercih(gr)
Dan hoeven ze toch ook niet naar 5 in te korten als er 1 bak stuk is? Zou je denken?quote:Op dinsdag 24 mei 2011 20:16 schreef James1988 het volgende:
[..]
De rijtuigen blijven bij NSR inderdaad bij groepjes in elkaar: BAB of BBB. Dat is echter iets administratiefs en geen technische reden. Bij Hispeed kan het dus gerust anders zijn.
Het was een BBABB stam dus dat zal wel niet met die setjes van 3 zijn gedaanquote:Op dinsdag 24 mei 2011 20:16 schreef James1988 het volgende:
[..]
De rijtuigen blijven bij NSR inderdaad bij groepjes in elkaar: BAB of BBB. Dat is echter iets administratiefs en geen technische reden. Bij Hispeed kan het dus gerust anders zijn.
En die beveiliging is wel nodig, want de treinen in tegengestelde richting komen elkaar op dat traject tegen.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 20:15 schreef dennistd het volgende:
En in Wijhe moet je niet alleen een keervoorziening aanleggen, ook moet je de beveiliging van Olst-Wijhe op tenminste 1 spoor aanpassen: er is geen mogelijkheid tot beveiligd links rijden daar.
Wat ik van Somda begreep is dat de Oostenrijkers er moesten rijden, maar dat die met een defect terzijde staan (airco stuk). Deze 5 rijtuigen zijn kennelijk bij elkaar gesprokkeld.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 20:22 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dan hoeven ze toch ook niet naar 5 in te korten als er 1 bak stuk is? Zou je denken?
Nouja, je zou de treinen uit beide richtingen natuurlijk 3 minuten langer in Olst kunnen laten staanquote:Op dinsdag 24 mei 2011 20:25 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
En die beveiliging is wel nodig, want de treinen in tegengestelde richting komen elkaar op dat traject tegen.
Met de pimpel gaat het 9 van de 10 keer goed hoorquote:Op dinsdag 24 mei 2011 20:23 schreef Ireyon het volgende:
[..]
En dan dat omroepen van de locatie van de 1ste klas rijtuigen, 'k snap niet waarom ze daar nog de moeite voor nemen. Ik heb werkelijk waar nog nooit meegemaakt dat die rijtuigen op de plek zaten die werd omgeroepen.
Of tijdelijk een soort Glanerbrug-beveiliging (of wat was hetquote:Op dinsdag 24 mei 2011 20:31 schreef dennistd het volgende:
[..]
Nouja, je zou de treinen uit beide richtingen natuurlijk 3 minuten langer in Olst kunnen laten staan
Simpele oplossing: Zet de 1e klas altijd in het middenquote:Op dinsdag 24 mei 2011 20:23 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Het was een BBABB stam dus dat zal wel niet met die setjes van 3 zijn gedaan. Maargoed, 't blijft gewoon een hoop geklungel met de Benelux. De trein ervoor werd al opgeheven in Roosendaal dus deze wel laten rijden was wel het minste wat ze konden doen.
En dan dat omroepen van de locatie van de 1ste klas rijtuigen, 'k snap niet waarom ze daar nog de moeite voor nemen. Ik heb werkelijk waar nog nooit meegemaakt dat die rijtuigen op de plek zaten die werd omgeroepen.
Wat wil je bereiken met 3 minuten wachttijd in Olst?quote:Op dinsdag 24 mei 2011 20:31 schreef dennistd het volgende:
Nouja, je zou de treinen uit beide richtingen natuurlijk 3 minuten langer in Olst kunnen laten staan
Argentiniëquote:Op dinsdag 24 mei 2011 21:02 schreef Peterselieman het volgende:
De Wadlopers zijn eindelijk uit België vertrokken: http://www.flickr.com/photos/rob46/5754598417/
Utrecht Centraal, balie NS HiSPeedquote:Op dinsdag 24 mei 2011 21:31 schreef RubenK het volgende:
Iemand enig idee of je een interrail global pass ook ergens aan een loket kunt kopen?Wil volgende week donderdag op pad voor 3 daagjes en ben een beetje bang dat dat ding er dan niet op tijd gaat zijn
Hoe lang duren de verbouwingen van....quote:Op dinsdag 24 mei 2011 21:45 schreef Temlin het volgende:
NIJMEGEN - De stationsomgeving van Nijmegen en het station zelf gaan de komende tientallen jaren ingrijpend op de schop. Doel is een levendig en functioneel Centraal Station over zo'n 20-30 jaar, meldt de gemeente dinsdag.
De komende jaren groeit het dagelijkse aantal reizigers van nu 40.000 fors door, aldus de gemeente die rekent op meer drukte aan de westkant van het station als de nieuwe stadsbrug klaar is. Dan zijn een nieuwe ingang, aanpassingen aan de stationstunnel en fietsenstallingen hard nodig. Ook cultuur, werken en woningbouw zijn onderdeel van de plannen. Het Rijk noemt Nijmegen als voorbeeldproject.als het maar niet zo lang duurt als in Arnhem
Het mag wel zo mooi worden.
Nou inderdaad. Waar stopt het eens met die megalo projecten? 20-30 jaarquote:Op dinsdag 24 mei 2011 21:50 schreef Peter het volgende:
[..]
Hoe lang duren de verbouwingen van....
Amsterdam C.
Rotterdam C.
Arnhem
Utrecht C.
en Den Haag C. nu officieel al?
2015 moet alles klaar zijn. (Of eerder)quote:Op dinsdag 24 mei 2011 21:50 schreef Peter het volgende:
[..]
Hoe lang duren de verbouwingen van....
Amsterdam C.
Rotterdam C.
Arnhem
Utrecht C.
en Den Haag C. nu officieel al?
Ah, daarvoor ben ik vandaag op pad geweest, en niet voor de Plan U te fotograferen.quote:
Dan beginnen we van vooraf aanquote:Op dinsdag 24 mei 2011 21:55 schreef Temlin het volgende:
[..]
2015 moet alles klaar zijn. (Of eerder)
Je kunt er als je de materieelplanning goed doet, twee stammen ICRm kwijt op een zijde, dus het kan opzich prima. Dan kan je deventer als eindpunt alleen om dan eerst met de trein naar Apeldoorn en dan de bus naar Zwolle moeten pakken, lijkt me ook niet fijn. Ik gok dat de trein doorrijdt tot Wijhe.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 19:44 schreef Dr_Flash het volgende:
In Deventer is nou ook niet echt gillend veel plek voor kerende treinen trouwens
Nee, want op het HRN is de drgl al goed. Maar waar moet die gigantische reizigersgroei vandaankomen. Alle wegen rond Utrecht zijn verbreed of gaan verbreed worden. De files nemen af. Dan gaan er juist minder mensen met de trein.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 22:00 schreef Dr_Flash het volgende:
Stel je nou voor om alle lijnen die Utrecht Centraal aan doen, aan te besteden?![]()
Punt is alleen wel dat er in Dv ook nog andere treinen komen, die WEL normaal door moeten kunnen rijdenquote:Op dinsdag 24 mei 2011 22:02 schreef Brembo het volgende:
Je kunt er als je de materieelplanning goed doet, twee stammen ICRm kwijt op een zijde, dus het kan opzich prima. Dan kan je deventer als eindpunt alleen om dan eerst met de trein naar Apeldoorn en dan de bus naar Zwolle moeten pakken, lijkt me ook niet fijn. Ik gok dat de trein doorrijdt tot Wijhe.
Ze hebben in Ah-z toch ook een tijdelijke installatie neergezet?
Om even in reactie van Peterselieman een duidelijker antwoord te geven: http://www.spoorwensdag.n(...)7-spoorwenns-expressquote:
Spoor 3 - Deventer - Roosendaal , keert op zichzelf.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 22:03 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Punt is alleen wel dat er in Dv ook nog andere treinen komen, die WEL normaal door moeten kunnen rijden
Je weet toch hoe dat gaat: grafiekje maken en dan lineair extrapoleren. De belastingbetaler betaalt wel. Overigens gaat Eindhoven ook nog op de schop, ook met het argument van toenemende reizigersaantallen. Dat project moet in 2016 klaar zijn.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 22:02 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Nee, want op het HRN is de drgl al goed. Maar waar moet die gigantische reizigersgroei vandaankomen. Alle wegen rond Utrecht zijn verbreed of gaan verbreed worden. De files nemen af. Dan gaan er juist minder mensen met de trein.
Ja, het is echt een ramp. Eindhoven heeft echt geen capaciteitsproblemen. En heeft het dat wel, ram dan gewoon een brug halverwege die perrons. Dat is namelijk het grootste probleem.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 22:15 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Je weet toch hoe dat gaat: grafiekje maken en dan lineair extrapoleren. De belastingbetaler betaalt wel. Overigens gaat Eindhoven ook nog op de schop, ook met het argument van toenemende reizigersaantallen. Dat project moet in 2016 klaar zijn.
Een tweede dwarsverbinding is daar wel dringend gewenst ja. Be it brug, be it tunnel.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 22:21 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Ja, het is echt een ramp. Eindhoven heeft echt geen capaciteitsproblemen. En heeft het dat wel, ram dan gewoon een brug halverwege die perrons. Dat is namelijk het grootste probleem.
Precies. Sowieso waar is die 35 meter voor nodig. Ze zien het geloof ik als een belangrijke wandelroute, maar ik heb het nooit gezien.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 22:26 schreef Ireyon het volgende:
'k Snap ook niet waarom Eindhoven zonodig verbouwd moet worden.. Tuurlijk is het druk in de spits als er in 4 minuten 2 sprinters en 4 intercities arriveren/vertrekken, maar 't loopt altijd prima door in de tunnel. En ja, een uitgang aan de oostzijde was sowieso een betere beslissing geweest. Scheelt toch al gauw 2x de volledige perronlengte naar de TU lopen
Je kunt ook naar het eind van het perron lopen, de sporen oversteken richting de treindienstleiding en daar linksaf. Dan kom je uit bij het Dommeltunneltje.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 22:26 schreef Ireyon het volgende:
'k Snap ook niet waarom Eindhoven zonodig verbouwd moet worden.. Tuurlijk is het druk in de spits als er in 4 minuten 2 sprinters en 4 intercities arriveren/vertrekken, maar 't loopt altijd prima door in de tunnel. En ja, een uitgang aan de oostzijde was sowieso een betere beslissing geweest. Scheelt toch al gauw 2x de volledige perronlengte naar de TU lopen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 24 mei 2011 22:32 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Je kunt ook naar het eind van het perron lopen, de sporen oversteken richting de treindienstleiding en daar linksaf. Dan kom je uit bij het Dommeltunneltje.De huidige tunnel en voorgevel zijn volgens mij, historisch erfgoed. Daarom wordt er een tweede tunnel bijgemaakt. Mij lijkt een aansluiting bij de dommeltunnel van meer nut.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wijhe als eindpunt is echt niet haalbaar. Er liggen geen wissels, dus je moet over hetzelfde spoor terug naar Olst. Bovendien is het hele traject Zwolle-Olst niet geschikt om linkerspoor te rijden. Er staan dus geen seinen, en alle overwegen die je tegenkomt hebben alleen van de andere kant een aanrij-sectie, die gaan zonder aanpassingen dus pas dicht zodra je met de eerste wiel-as *op* de overweg bent.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 22:02 schreef Brembo het volgende:
[..]
Je kunt er als je de materieelplanning goed doet, twee stammen ICRm kwijt op een zijde, dus het kan opzich prima. Dan kan je deventer als eindpunt alleen om dan eerst met de trein naar Apeldoorn en dan de bus naar Zwolle moeten pakken, lijkt me ook niet fijn. Ik gok dat de trein doorrijdt tot Wijhe.
Ze hebben in Ah-z toch ook een tijdelijke installatie neergezet?
Ik vrees dat een paar honderd TU-studenten en -medewerkers onvoldoende argument is om daar een aansluiting te gaan maken.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 22:50 schreef Brembo het volgende:
De huidige tunnel en voorgevel zijn volgens mij, historisch erfgoed. Daarom wordt er een tweede tunnel bijgemaakt. Mij lijkt een aansluiting bij de dommeltunnel van meer nut.
Er gaan ook rails en wissels verlegd worden tijdens die 4 weken. Daarom is het maar de vraag of keren bij Zwolle kan.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 22:57 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Wijhe als eindpunt is echt niet haalbaar. Er liggen geen wissels, dus je moet over hetzelfde spoor terug naar Olst. Bovendien is het hele traject Zwolle-Olst niet geschikt om linkerspoor te rijden. Er staan dus geen seinen, en alle overwegen die je tegenkomt hebben alleen van de andere kant een aanrij-sectie, die gaan zonder aanpassingen dus pas dicht zodra je met de eerste wiel-as *op* de overweg bent.
Die aanpassingen kunnen volgens mij economisch gezien echt nooit uit...
Stel trouwens dat leeg materieel keren op het opstelterrein bij Zwolle wel mogelijk is, dan kun je natuurlijk wel naar Wijhe rijden, leeg naar Zwolle, keren, leeg naar Wijhe en dan weer terug!
Ja, dat weet ik, maar volgens mij vooral aan de west-kant van het station, daar moet het meeste gebeuren voor de Hanzelijn en het aansluiten van het vierde perron. Volgens mij heb je aan de oostkant echt nog wel een paar spoortjes geschikt om te keren naar/van Meppel/Deventer.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 23:06 schreef lyolyrc het volgende:
Er gaan ook rails en wissels verlegd worden tijdens die 4 weken. Daarom is het maar de vraag of keren bij Zwolle kan.
Wil jij de treinen naar het noorden via Deventer sturen?quote:Op dinsdag 24 mei 2011 23:08 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Ja, dat weet ik, maar volgens mij vooral aan de west-kant van het station, daar moet het meeste gebeuren voor de Hanzelijn en het aansluiten van het vierde perron. Volgens mij heb je aan de oostkant echt nog wel een paar spoortjes geschikt om te keren naar/van Meppel/Deventer.
Maarja, het duurt nog een jaar, we zien het tegen die tijd vast wel!
Dat gebeurt wel vaker hoor, maar dan met wel een echte stop langs het perron in Zwolle: afgelopen jaar is er al meerdere keren tijdens werkzaamheden bij de IJsselbrug de intercity Groningen-Zwolle-Amersfoort veranderd in Groningen-Zwolle-(Deventer)-Roosendaalquote:Op dinsdag 24 mei 2011 23:10 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Wil jij de treinen naar het noorden via Deventer sturen?
Inderdaad, zo is het!quote:Op dinsdag 24 mei 2011 23:12 schreef Dr_Flash het volgende:
Deventer is het centrum van het heelal beste vriend. Onderschat dat niet.
En dat was met stop in Zwolle, wat volgens het persbericht niet mogelijk is.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 23:15 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Dat gebeurt wel vaker hoor, maar dan met wel een echte stop langs het perron in Zwolle: afgelopen jaar is er al meerdere keren tijdens werkzaamheden bij de IJsselbrug de intercity Groningen-Zwolle-Amersfoort veranderd in Groningen-Zwolle-(Deventer)-Roosendaal
Zwolle-tegen-Deventerrellen!!quote:Inderdaad, zo is het!
Ik heb wel kostelijke momenten beleefd in zoeen trein moet ik zeggenquote:Op dinsdag 24 mei 2011 23:33 schreef Yreal het volgende:
[ link | afbeelding ]
Faalfoto, maar vond em wel hip.
Gronauquote:Op woensdag 25 mei 2011 00:02 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Goed, dan ga ik ook eens een foto-reisverslagje posten...
Afgelopen zondag eens gekeken hoe het er bij onze oosterburen aan toe gaat, en met een SchönerTagTicket NRW een dagje rondgedwaald door Nordrhein-Westfalen.
De route: Deventer - Enschede - Dortmund - Wuppertal - Köln - Mönchengladbach - Venlo - Arnhem - Deventer.
Te beginnen in Enschede:
[ link | afbeelding ]
1. De LINT van de Prignitzer Eisenbahn komt binnenrijden op spoor 5 van station Enschede. Let ook even op het dwergseintje aan het eind van perron 4, wat al jarenlang niets anders doet dan rood licht geven aangezien het spoor daar op houdt![]()
Er zijn overigens plannen om binnenkort heel station Enschede om te gooien, en de trein naar Gronau hier van spoor 4 te laten vertrekken. Scheelt een heel eind omlopen als je over wilt stappen van/naar de andere treinen.
Vervolgens bracht dit treintje mij naar Gronau, en door naar Dortmund. Een groot gedeelte van dit traject is trouwens nog steeds voorzien van arm-seinen en een ter plaatse bediend seinhuis op ieder station!![]()
[ link | afbeelding ]
2. Station Dortmund, Alwaar de S-Bahn S8 naar Hagen, doorgaand als S5 naar Wuppertal, Düsseldorf en Mönchengladbach gereed staat.
Niet ver buiten Dortmund barstten de donkere wolken die je op de vorige foto al enigszins kunt zien open in een enorme plensbui, zodanig dat je het spoor naast je niet meer kunt zien! Waterdichtheid van de trein getest en goed gekeurd![]()
In Wuppertal was het weer droog, en kon ik weer foto's maken, van wel hele bijzondere treinen: hier rijden ze niet op de rails, maar hangen ze eronder aan!
[ link | afbeelding ]
3. De Wuppertaler Schwebebahn
Terug op het station reed net de trein naar Venlo voor mijn neus weg, maarja, ik wilde toch ook nog even langs Keulen.
[ link | afbeelding ]
4. De spoorbrug, ookal zie je geen treinenHet was vrij druk, en ik had maar een kwartiertje de tijd dus niet heel geweldige foto's kunnen maken helaas.
Nog wel eentje met een trein voor de liefhebbers dan:
[ link | afbeelding ]
Hierna via Venlo en nog een tussenstop op station Arnhem (die verbouwing schiet eindelijk echt op!) weer terug naar huis.
De kruising ligt nu ten noorden van Olst, en als je maar één spoor wilt ombouwen is dat wat lastigquote:Op dinsdag 24 mei 2011 21:00 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Wat wil je bereiken met 3 minuten wachttijd in Olst?
Klein verbeterpuntje: het is geen Lint maar een Talent.quote:Op woensdag 25 mei 2011 00:02 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Te beginnen in Enschede:
[ link | afbeelding ]
1. De LINT van de Prignitzer Eisenbahn komt binnenrijden op spoor 5 van station Enschede. Let ook even op het dwergseintje aan het eind van perron 4, wat al jarenlang niets anders doet dan rood licht geven aangezien het spoor daar op houdt![]()
Er zijn overigens plannen om binnenkort heel station Enschede om te gooien, en de trein naar Gronau hier van spoor 4 te laten vertrekken. Scheelt een heel eind omlopen als je over wilt stappen van/naar de andere treinen.
Inderdaad, Lint'en zijn kut.quote:Op woensdag 25 mei 2011 04:15 schreef dennistd het volgende:
[..]
Klein verbeterpuntje: het is geen Lint maar een Talent.
Ik ga uit van een laag driecijferig getal...quote:Op dinsdag 24 mei 2011 22:31 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Precies. Sowieso waar is die 35 meter voor nodig. Ze zien het geloof ik als een belangrijke wandelroute, maar ik heb het nooit gezien.
Ze moeten gewoon bij ieder station vanaf nu zorgen dat er 2 goed bereikbare ingangen zijn. Nu is er altijd 1 zo ondergeschikt dat niemand 'm gebruikt.
Gaat die tunnel van R'dam eigenlijk nog breder? Want die is wel veel te smal.
Ik denk dat de files blijven staan of zelfs aangroeien als lokale overheden doelloos VINEX-wijken uit de grond stampen. Filebestrijding is slechts een zoethoudertje voor de verstokte automobilist...quote:Op dinsdag 24 mei 2011 22:02 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Nee, want op het HRN is de drgl al goed. Maar waar moet die gigantische reizigersgroei vandaankomen. Alle wegen rond Utrecht zijn verbreed of gaan verbreed worden. De files nemen af. Dan gaan er juist minder mensen met de trein.
Ik hoop niet dat je die 'kwijlende mongols' verkeerd bedoeltquote:Op dinsdag 24 mei 2011 23:33 schreef Yreal het volgende:
Zat vol met kwijlende mongols die een leuk dagje hadden
Reken er inderdaad maar niet op.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 23:19 schreef Peterselieman het volgende:
Ik denk dat het keren niet mogelijk is omdat de infra nabij station Zwolle op de schop gaat. Mijn vermoeden is dat ook aan de oostkant wat wissels en bovenleidingen worden vervangen. Zo kunnen de treinen straks sneller binnenkomen en vertrekken.
Want anders...?quote:Op woensdag 25 mei 2011 07:29 schreef greavy het volgende:
[..]
Ik hoop niet dat je die 'kwijlende mongols' verkeerd bedoelt
Oh nee hoor, maar ik hou niet zo van politiek correct gedrag. Mensen met het Syndroom van Down met speeksel in hun mondhoeken is ook weer een beetje tequote:Op woensdag 25 mei 2011 07:29 schreef greavy het volgende:
[..]
Ik hoop niet dat je die 'kwijlende mongols' verkeerd bedoelt
Inclusief winkels komt het straks uit op 49 meterquote:Op dinsdag 24 mei 2011 22:31 schreef Ascendancy het volgende:
Gaat die tunnel van R'dam eigenlijk nog breder? Want die is wel veel te smal.
Den Bosch?quote:Op woensdag 25 mei 2011 10:08 schreef James1988 het volgende:
In de Metro van vandaag staat een overzichtje van waar verbouwd wordt... op dit moment zijn 10 stations in verbouwing. Metro, pagina 2.
Fly-over Diezebrug en aanpassing emplacement.quote:
Dat inderdaad. Als ze nou van meet af aan zorgen voor goed OV in die wijken, dan heb je kans dat mensen dat ook gebruiken. Nou bouwen ze eerst zo'n wijk en pas als er mensen wonen denken ze dat het misschien wel handig is om er een bus heen te sturen of er in de buurt een trein te laten stoppen.quote:Op woensdag 25 mei 2011 05:08 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Ik denk dat de files blijven staan of zelfs aangroeien als lokale overheden doelloos VINEX-wijken uit de grond stampen. Filebestrijding is slechts een zoethoudertje voor de verstokte automobilist...
quote:Op woensdag 25 mei 2011 11:29 schreef Duvel het volgende:
[..]
Fly-over Diezebrug en aanpassing emplacement.
ja, of heel misschien is het gewoon chiller om zelf te rijden ipv op de bus te hoeven wachten, daarna op de trein moeten wachten en daarna hutje mutje worden te vervoerd?quote:Op woensdag 25 mei 2011 11:32 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Dat inderdaad. Als ze nou van meet af aan zorgen voor goed OV in die wijken, dan heb je kans dat mensen dat ook gebruiken. Nou bouwen ze eerst zo'n wijk en pas als er mensen wonen denken ze dat het misschien wel handig is om er een bus heen te sturen of er in de buurt een trein te laten stoppen.
Dit zou inderdaad passen, maar het is de vraag of er aanpassingen gedaan gaan worden. Bovendien rijdt er een bus tussen Zwolle en Deventer die ook Olst en Wijhe aandoet. De kosten van spoor- en dienstregelingaanpassing wegen waarschijnlijk niet op tegen een paar extra bussen laten rijden. Te zijner tijd zullen we het wel zien.quote:Op woensdag 25 mei 2011 04:13 schreef dennistd het volgende:
[..]
De kruising ligt nu ten noorden van Olst, en als je maar één spoor wilt ombouwen is dat wat lastig
Wanneer je de kruising verlegt naar station Olst, heb je daar geen last van.
De tijden zijn nu:
x.26 -> Zwolle
x.33 -> Deventer
Als je de trein uit Wijhe 4 minuten eerder laat vertrekken daar en de trein naar Wijhe 4 minuten laat wachten dan kun je dus met één omgebouwd spoor toe.
Oh ja klopt. Ik wou zeggen, het station is onlangs nog jarenlang in de verbouwing geweest. Maar goed, ook van deze aanpassingen gaan we WEER last hebben natuurlijk. Even doorbijtenquote:Op woensdag 25 mei 2011 11:29 schreef Duvel het volgende:
[..]
Fly-over Diezebrug en aanpassing emplacement.
Ja, dat ook. Maar als ik moet kiezen tussen OV wat stipt op tijd rijdt of met de auto in de file staan kies ik wel voor het OV.quote:Op woensdag 25 mei 2011 11:39 schreef Yreal het volgende:
[..]
ja, of heel misschien is het gewoon chiller om zelf te rijden ipv op de bus te hoeven wachten, daarna op de trein moeten wachten en daarna hutje mutje worden te vervoerd?
Hop hop, voor den draedt met die fotoosquote:Op woensdag 25 mei 2011 12:52 schreef Guppyfriend het volgende:
![]()
Ik ben terug uit New York en heb daar kennis gemaakt met de AirTrainWat een leuk en handig treintje is dat! Geen bestuurder, en hij rijdt de hele dag rondjes op JFK. Supermakkelijk, en je kunt reuzegoedkoop naar Manhattan reizen.
Daarnaast kon ik het niet laten en ben ik even bij de Amtrak treinen wezen kijken. Dat viel me toch een beetje tegen, moet er niet aan denken daarmee een lange reis te makenwat spartaans wel!
Veertien jaar geleden heb ik nog eens met de Amtrak van New York (Penn Station) naar Washington DC (Union Station) gereisd. Ik herinner me dat het best comfortabel was. Maar goed, dat telt, zelfs in de VS, misschien wel als lange-afstandstreinquote:Op woensdag 25 mei 2011 12:52 schreef Guppyfriend het volgende:
Daarnaast kon ik het niet laten en ben ik even bij de Amtrak treinen wezen kijken. Dat viel me toch een beetje tegen, moet er niet aan denken daarmee een lange reis te makenwat spartaans wel!
Dan is dit boek wellicht iets voor je: http://www.nvbswinkel.com(...)=260282&cat=0&page=1quote:Op woensdag 25 mei 2011 14:15 schreef stinow het volgende:
Dank voor het warme welkom!
* Ben tevens dieselloc liefhebber (2200, 2400 etc).
Daar las ik iets over op wiki inderdaad. Er zijn er niet veel meer over van de 2200 volgens mij.quote:Op woensdag 25 mei 2011 14:21 schreef Dr_Flash het volgende:
2200 staat meestal ook wel in Amersfoort, in de vorm van een Videoschouwtrein
Klopt, maar de verwachting is dat zo'n boek alleen maar duurder wordt. De boeken over de 1100 en 1300 enzo zijn vrijwel niet meer te vinden onder de 100 euro.quote:Op woensdag 25 mei 2011 14:30 schreef stinow het volgende:
@MREn: thanks voor de tip. Voor mij nog ietswat aan de prijs, maar leuk dat ze komen signeren!
NVBS zal ik me trouwens ook eens in gaan verdiepen....
Almere is anders redelijk OV-focused (denk: veel fiets- en busbanen) gebouwd. Maar of je nou in Almere wil wonenquote:Op woensdag 25 mei 2011 11:32 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Als ze nou van meet af aan zorgen voor goed OV in die wijken, dan heb je kans dat mensen dat ook gebruiken. Nou bouwen ze eerst zo'n wijk en pas als er mensen wonen denken ze dat het misschien wel handig is om er een bus heen te sturen of er in de buurt een trein te laten stoppen.
dat heeft meer met de bevolking te maken..quote:Op woensdag 25 mei 2011 15:13 schreef James1988 het volgende:
[..]
Almere is anders redelijk OV-focused (denk: veel fiets- en busbanen) gebouwd. Maar of je nou in Almere wil wonen
Zie linkjes in de OPquote:Op woensdag 25 mei 2011 14:30 schreef stinow het volgende:
Trouwens, die kilometers in je signature.. staat dat voor gereden kilometers by train? If so, hoe bereken je dat? Middels googlemaps of iets dergelijks?
Betreft De Plan U 115 van Stichting DE3. Wij zijn druk bezig met de trein opknappen.quote:Op woensdag 25 mei 2011 13:45 schreef stinow het volgende:en een (oud-NS?) rode hondenkop. Waarvan de laatste absoluut de mooiste was.
Greavy wat is het verschil met die van het spoorwegmuseum?quote:Op woensdag 25 mei 2011 18:11 schreef greavy het volgende:
[..]
Betreft De Plan U 115 van Stichting DE3. Wij zijn druk bezig met de trein opknappen.
De ramenquote:Op woensdag 25 mei 2011 18:19 schreef bork het volgende:
[..]
Greavy wat is het verschil met die van het spoorwegmuseum?
Jetlag je weetz...quote:Op woensdag 25 mei 2011 13:11 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Hop hop, voor den draedt met die fotoos![]()
Hai Gupps![]()
Amsterdam - Rotterdam is ¤2,70, naar Breda is ¤3,60 (wat slechts 20 cent meer is dan Schiphol - Breda terwijl Amsterdam - Breda los wel ¤0,70 kost)..quote:Op woensdag 25 mei 2011 18:20 schreef greavy het volgende:
Fyra op topsnelheid naar faillissement
De toeslag op het traject Amsterdam-Breda blijft minimaal tot januari 2012 gehandhaafd op 2,70 euro voor een enkele reis.
Dat wordt voor mij zometeen maar een GtbV'tje invullenquote:Disruption:
[-] Rotterdam C-Amsterdam C/Utrecht Centraal
Tussen Rotterdam C en Alexander rijden geen treinen door een aangereden viaduct.
De extra reistijd is meer dan 60 min.
De verstoring is naar verwachting rond 20:30 uur verholpen.
ok, wat is dan de meerwaarde van dit project?quote:
Zwakbegaafden een leuk dagje gevenquote:Op woensdag 25 mei 2011 18:57 schreef bork het volgende:
[..]
ok, wat is dan de meerwaarde van dit project?
quote:245 Teletekst wo 25 mei
***************************** NED.2
19.25-19.55 uur RAIL AWAY
Serie waarin markante spoorlijnen in
beeld worden gebracht.Afl.:België:
Luik-Eupen en Vervier-Spa.
Het startpunt van deze treinrit is
Luik,op het futuristische nieuwe
station Luik-Guillemins.Met de
InterCity gaat de reis dwars door de
Ardennen naar het Duitstalige Eupen.
Daarna wordt de draad weer opgepakt in
Verviers.Hier vertrekt de stoptrein
naar Spa,de stad die bekend is om het
bronwater uit de Ardennen.Onderweg
passeren we talrijke kleine stations.
Moet je doenquote:Op woensdag 25 mei 2011 19:13 schreef Socios het volgende:
Wilde zelfs naar aanleiding ervan keertje met de Intercity naar Eupen gaan, dat is er helaas nog niet van gekomen...
Tot Luik dan he, daarna is de gein er wel weer afquote:Op woensdag 25 mei 2011 19:19 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Moet je doen. Prima trein, prachtig traject, vanaf Brussel met 200km/h zonder fratsen. België
.
Wou net zeggen.quote:Op woensdag 25 mei 2011 19:22 schreef Dr_Flash het volgende:
Tot Luik dan he, daarna is de gein er wel weer af
Dan komt het mooie traject juist pasquote:Op woensdag 25 mei 2011 19:22 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Tot Luik dan he, daarna is de gein er wel weer af
beter dan utrecht CSquote:Op woensdag 25 mei 2011 19:21 schreef James1988 het volgende:
Den Haag CS
Wat een donker, muf ruikend kutstation
quote:Op woensdag 25 mei 2011 19:40 schreef Peterselieman het volgende:
Jammer dat ze het containervervoer per spoor in Leeuwarden willen staken. Het zal ook wel het einde van de 6702 zijn.
Sprinten naar boxtelquote:Op woensdag 25 mei 2011 19:54 schreef Basekid_NZ het volgende:
Vandaag in de trein een leuk "trein wedstrijdje" meegemaakt. Zat zelf in de Intercity Maastricht-Alkmaar, en net na station Eindhoven (of misschien Hertogenbosch) was er een kleine race tussen onze trein en de Intercity naar Den Haag.
De mensen naast me aan de andere kant van het gangpad vonden het wel heel spannend en kwamen zelfs aan deze kant van de trein kijken. "oh ik wist niet dat treinen dit deden, wat zijn die rare tekens boven de deuren? het lijkt wel een stoptrein!"
Dat is de IC Maastricht-Alkmaar die een stuk naast de IC Venlo-Den Haag komt te rijden, en vrijwel altijd word er een "wedstrijd" gehouden, dan heelt de een de ander in, en later weer andersom..quote:Op woensdag 25 mei 2011 19:54 schreef Basekid_NZ het volgende:
Vandaag in de trein een leuk "trein wedstrijdje" meegemaakt. Zat zelf in de Intercity Maastricht-Alkmaar, en net na station Eindhoven (of misschien Hertogenbosch) was er een kleine race tussen onze trein en de Intercity naar Den Haag.
De mensen naast me aan de andere kant van het gangpad vonden het wel heel spannend en kwamen zelfs aan deze kant van de trein kijken. "oh ik wist niet dat treinen dit deden, wat zijn die rare tekens boven de deuren? het lijkt wel een stoptrein!"
Hm kan me niet herinneren dat ik Boxtel voorbij reed (maar zal wel). De andere trein ging inderdaad iets sneller, ik denk omdat ie de fly-over moest hebben dus wat meer snelheid nodig had ofzo....quote:Op woensdag 25 mei 2011 19:55 schreef Yreal het volgende:
[..]
Sprinten naar boxtelDe trein den haag wint vrijwel altijd..
Tsja... Vroeger was het veel mooier natuurlijk daar. Zonde dat men dat veranderd heeft.quote:Op woensdag 25 mei 2011 19:55 schreef greavy het volgende:
Wat is Hoek van Holland een afgrijselijk kut-station geworden zeg..
- Je hebt er alleen maar SLeT
- Sporen 4, 5 en 6 lijken zeker Buiten Dienst, op spoor 6 hebben de bosjes en andere gewassen hun intrede zwaar gedaan, maar het sein op dat spoor brand nog steeds op rood ri Maassluis![]()
- De kopperrons bij sporen 4, 5 en 6 zijn echt al lang niet meer onderhouden![]()
Ben benieuwd hoe het er nu uitziet...quote:Binnenkort een fotoreportage..
Klote is dat jaquote:Op woensdag 25 mei 2011 19:55 schreef Yreal het volgende:
[..]
Hij zal wel in Eindhoven hebben gezeten en naast de IC naar Den Haag gereden hebbenquote:Op woensdag 25 mei 2011 19:55 schreef Yreal het volgende:
[..]
Die is vet.quote:Op woensdag 25 mei 2011 20:10 schreef Peterselieman het volgende:
Een treinenrace kan gelukkig ook elders in het land:
Dat ligt er natuurlijk aan wat je als finish neemt, de IC naar Den Haag (1900) moet flink afremmen voor de bocht naar Tilburg terwijl de IC naar 's Hertogenbosch gewoon door kan blijven razenquote:Op woensdag 25 mei 2011 19:55 schreef Yreal het volgende:
[..]
Wat is er zo bijzonder aan dat filmpje? Heb ik wel vaker voorbij zien kome.quote:
Het geluid.quote:Op woensdag 25 mei 2011 20:28 schreef Temlin het volgende:
[..]
Wat is er zo bijzonder aan dat filmpje? Heb ik wel vaker voorbij zien kome.
wel vaker.. dat is nogal een understatementquote:Op woensdag 25 mei 2011 20:28 schreef Temlin het volgende:
[..]
Wat is er zo bijzonder aan dat filmpje? Heb ik wel vaker voorbij zien kome.
Daarom werd het wel weer eens tijd dat ie voorbij kwamquote:Op woensdag 25 mei 2011 20:30 schreef Ireyon het volgende:
[..]
wel vaker.. dat is nogal een understatement
Al een tijdje niet meer thoughquote:Op woensdag 25 mei 2011 20:30 schreef Ireyon het volgende:
[..]
wel vaker.. dat is nogal een understatement
Dat spul wordt allemaal gesaneerd i.v.m. de overgang naar de RET van de hele Hoekse Lijn.quote:Op woensdag 25 mei 2011 19:55 schreef greavy het volgende:
Wat is Hoek van Holland een afgrijselijk kut-station geworden zeg..
- Je hebt er alleen maar SLeT
- Sporen 4, 5 en 6 lijken zeker Buiten Dienst, op spoor 6 hebben de bosjes en andere gewassen hun intrede zwaar gedaan, maar het sein op dat spoor brand nog steeds op rood ri Maassluis![]()
- De kopperrons bij sporen 4, 5 en 6 zijn echt al lang niet meer onderhouden![]()
Binnenkort een fotoreportage..
Dan kan je beter die met dat hek in Venlo doen. Waar allerlei TERRORISTEN met KWAADAARDIGE BEDOELINGEN echt ZOMAAR doorheen kunnen wandelenquote:Op woensdag 25 mei 2011 20:39 schreef TeringHenkie het volgende:
Ach, als we dan toch klassiekers gaan posten:
Wat is dat voor kneus?quote:Op woensdag 25 mei 2011 20:39 schreef TeringHenkie het volgende:
Ach, als we dan toch klassiekers gaan posten:
Niet?quote:
Nou als dit echte wereld is spring ik meteen voor een treinquote:
UNBELIEVABLE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!quote:Op woensdag 25 mei 2011 20:48 schreef TeringHenkie het volgende:
[..]
Hij woont ergens tussen Horst-Sevenum en Venlo als ik zo de beschrijvingen lees
Ach, als hij daardoor een mooiere foto heeft... de spoorbaan lag daar immers wat hoger dan de weilanden eromheen.quote:
Wel eens tussen mat'64 (Zl-Nm) en ICE gehad tussen Arnhem en Arnhem Velperpoort. Gezellig met zijn tweeen door Velperpoort. Mat'64 op het tegenspoor en ICE op het andere spoor, zeer slimquote:Op woensdag 25 mei 2011 20:10 schreef Peterselieman het volgende:
Een treinenrace kan gelukkig ook elders in het land:
Als je slim bent regel je je trein-kaartje en ferry-kaartje tegelijk: b.v. http://www.stenaline.nl/ferry/londen/boekenquote:Op woensdag 25 mei 2011 21:42 schreef greavy het volgende:
Inderdaad. En NS heeft daar 3(!!) kaart automaten waar je niet met creditcard kan betalen (hebben ze uitgeschakeld daar). Mensen uit Engeland enzovoorts hebben echt geen 20 euro aan munten of what else bij hun hoor
ja, zo kan je overal wel een situatie voor verzinnen.quote:Op woensdag 25 mei 2011 22:35 schreef greavy het volgende:
Ja, oké. Dat is fijn. Maar STEL dat ze dat kaartje niet hebben, kwijt zijn of dergelijke...
Je hebt er geen lokettist of servicemedewerkers die je kunnen helpen.
Ik snap gewoon niet dat NS die credit card optie ALLEEN op stations waar een NS T&S balie is, heeft aan staan. Als je geluk hebt. Zo heb ik wel een aantal keren reizigers op een (stop)treinstation aan een kaartje geholpen, ik kreeg het cash in briefjes, en ik pinde hun kaartjes.quote:Op woensdag 25 mei 2011 22:38 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
ja, zo kan je overal wel een situatie voor verzinnen.
Alleen op schiphol toch zelfs? Volgens mij kun je verder nergens in Nederland met creditcard in de automaat betalen...quote:Op woensdag 25 mei 2011 22:40 schreef greavy het volgende:
[..]
Ik snap gewoon niet dat NS die credit card optie ALLEEN op stations waar een NS T&S balie is, heeft aan staan. Als je geluk hebt. Zo heb ik wel een aantal keren reizigers op een (stop)treinstation aan een kaartje geholpen, ik kreeg het cash in briefjes, en ik pinde hun kaartjes.
In Zweden doe je ALLES met een creditcard. de garderobe in een danstent is het enige echte probleemquote:Op woensdag 25 mei 2011 22:42 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Alleen op schiphol toch zelfs? Volgens mij kun je verder nergens in Nederland met creditcard in de automaat betalen...
De uitzondering is dus dat het wel kan, dus welkom Britten, en wen er maar vast aan dat treinkaartjes kopen niet kan met creditcard!
Tja, dat heb je op Schubbekutterveen, waar de enige automaat defect is, ook niet.quote:Op woensdag 25 mei 2011 22:35 schreef greavy het volgende:
Ja, oké. Dat is fijn. Maar STEL dat ze dat kaartje niet hebben, kwijt zijn of dergelijke...
Je hebt er geen lokettist of servicemedewerkers die je kunnen helpen.
Aldus minister Schultz in dit documentje.quote:Aanleg “Krokodil”
Op 27 april 2009 heeft mijn ambtsvoorganger uw Kamer geïnformeerd dat de aanleg van het treinbeïnvloedingssysteem “Krokodil” op het baanvak Maastricht Randwijck-Belgische grens in 2010 zal worden afgerond. Op 12 december 2010 heeft ProRail dit systeem op dit baanvak en bovendien op het baanvak Roosendaal-Belgische grens in gebruik genomen. Hiermee wordt de kans op een STS-passage op deze baanvakken verder gereduceerd en is tevens de doelstelling uit de Tweede Kadernota Railveiligheid gerealiseerd dat in 2010 het gehele Nederlandse hoofdspoorwegnet voorzien is van een automatisch treinbeïnvloedingssysteem.
quote:Vandaag transitie test met een Thalys tussen Essen (B) en Roosendaal.
tussen 11:00 en 15:00 worden er 4,5 slagen daar gemaakt.
En in Benelux 9209/9240/9245/9272 veel Eurofima's.
Een reductie met 5% is ook een reductie. Verder is het een fopneus, dat hele systeem.quote:Op donderdag 26 mei 2011 00:37 schreef James1988 het volgende:
Waarschijnlijk is het hier al eens genoemd hoor...
[..]
Aldus minister Schultz in dit documentje.
Krokodil/Memor een treinbeïnvloedingssysteem noemen.
De belgen zijn toch ook al lang bezig met een nieuwere beveiliging?quote:Op donderdag 26 mei 2011 00:37 schreef James1988 het volgende:
Waarschijnlijk is het hier al eens genoemd hoor...
[..]
Aldus minister Schultz in dit documentje.
Krokodil/Memor een treinbeïnvloedingssysteem noemen.
Dat klopt: het TBL1+-systeem, dat technisch voorbereid is voor ERTMS (dezelfde bakens). Volgens Infrabel moet eind 2013 87% van het risico gedekt zijn.quote:Op donderdag 26 mei 2011 08:38 schreef Fixers het volgende:
[..]
De belgen zijn toch ook al lang bezig met een nieuwere beveiliging?
Hmm maar hier zegt iemand dat ze deze week gerepareerd worden?quote:Op donderdag 26 mei 2011 09:40 schreef greavy het volgende:
Eurofirma's zijn de ÖBB rijtuigen. Komen van Eurofirma vandaan.
En transitietesten weet ik zo even niet.
Transitietesten zijn testen waarbij gekeken wordt of de overgang van Nederlandse naar Belgische ERTMS goed verloopt. De rijksgrens is ook een grens qua beveiligingssysteem, dus als je richting België gaat moet de trein contact maken met de Belgische ERTMS en daar een movement authority van krijgen om de grens te kunnen passeren. Dat geldt net zo goed voor treinen die van België naar Nederland komen. Dit is een vrij kritisch punt: als de transitie niet goed verloopt, staat de trein namelijk stil.quote:
Inderdaad: http://www.stenaline.co.uk/ferry/rail-and-sail/holland/fares/quote:Op woensdag 25 mei 2011 22:27 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Als je slim bent regel je je trein-kaartje en ferry-kaartje tegelijk: b.v. http://www.stenaline.nl/ferry/londen/boeken
Ik vermoed dat er andersom ook wel dat soort combi-tickets bestaan voor Engelsen die hier komen
Ertms? Tussen Essen en Roosendaal?quote:Op donderdag 26 mei 2011 09:58 schreef Duvel het volgende:
[..]
Transitietesten zijn testen waarbij gekeken wordt of de overgang van Nederlandse naar Belgische ERTMS goed verloopt. De rijksgrens is ook een grens qua beveiligingssysteem, dus als je richting België gaat moet de trein contact maken met de Belgische ERTMS en daar een movement authority van krijgen om de grens te kunnen passeren. Dat geldt net zo goed voor treinen die van België naar Nederland komen. Dit is een vrij kritisch punt: als de transitie niet goed verloopt, staat de trein namelijk stil.
In dit geval zal het wel gaan om de omschakeling van ATB naar Memor. Voorheen was er een stukje "geen beveiligingssysteem", nu volgen twee beveiligingssystemen elkaar meteen op en er moet ook getest worden of dat goed gaat.quote:
Meer hier: ProRail Persberichtenquote:Nieuwe president-directeur ProRail presenteert jaarverslag
Marion Gout-Van Sinderen: ‘We moeten beter worden als het fout gaat’
- ProRail kan slagvaardiger en efficiënter
- Scherp richten op kerntaak: 24/7 veilig en betrouwbaar spoor
In 2010 heeft ProRail het grootste deel van zijn prestatieafspraken met het Rijk gehaald. Toch is de spoorbeheerder niet tevreden over het afgelopen jaar. ‘De behaalde resultaten hebben namelijk niet geleid tot tevredenheid bij reizigers en vervoerders. Dat betekent dat we nog meer ons best moeten doen. Vooral bij storingen en calamiteiten moeten we meer alertheid en snelheid tonen. We moeten beter worden als het fout gaat’, zei Marion Gout-Van Sinderen, de nieuwe president-directeur van ProRail, bij de presentatie van het jaarverslag 2010.
Aldus @CobouwPolitiekquote:Marion Gout, ProRail. "Stop onnodige inhuur. Ik verzeker u. Er is een schatkamer aan talent bij ProRail."
Fuck, dat klopt, transitie ATB - Memor inderdaad. Nou ja, verhaaltje gaat ongeveer nog steeds op.quote:Op donderdag 26 mei 2011 10:43 schreef James1988 het volgende:
[..]
In dit geval zal het wel gaan om de omschakeling van ATB naar Memor. Voorheen was er een stukje "geen beveiligingssysteem", nu volgen twee beveiligingssystemen elkaar meteen op en er moet ook getest worden of dat goed gaat.
"Alleen zitten ze opgesloten in de kelder en we zijn de sleutel al een tijdje kwijt."quote:
quote:
En heel het land juicht. Right.quote:"We doen het niet goed, we moeten beter worden!"
Dat kunnen ze wel maar dat doen ze dus niet. De Maestro-functie is op onbemande stations uitgeschakeld.quote:Op donderdag 26 mei 2011 08:38 schreef Fixers het volgende:
Enne die kaartautomaten accepteren die ook geen Maestro?
Nee, een half uurtje extra maar dus dat valt nog wel mee.quote:
Van Somda begrijp ik nu: Er hebben Belgische I6 rijtuigen in de genoemde omloop gereden.quote:Op donderdag 26 mei 2011 09:48 schreef greavy het volgende:
Edit: Trein 9209 start in Brussel.. Ik verwacht dat er andere rijtuigen dan de ÖBB in zitten, want die zijn gister uitgelopen te Amsterdam volgens iemand. Maar het kan best ergens een LM gereden hebben naar Brussel..
Kun je weet moeite gaan doen om het geld alsnog terug te krijgen.quote:Op donderdag 26 mei 2011 13:28 schreef Dr_Flash het volgende:
kut. weer vergeten uit te bliepen. Kankerkaart
De treinen die in Roosendaal hebben overnacht hadden ook een heerlijke brandgeur uit Kalmthout meegekregen, zo heb ik gehoordquote:Op donderdag 26 mei 2011 13:04 schreef Dr_Flash het volgende:
Er hing me toch een verschrikkelijke stank rond 1 van de bakscheidingen van treinstel 9570...Net alsof er een dooie hond onder klem zat of zo
Binnen was niets aan de hand, maar zowel bij het instappen in Utrecht als bij het uitstappen in Ede was de lucht niet te harden
Ja euh, het staat overal uitgelegd dat je moet in- en uitchecken en bij iedere aankondiging van een station wordt wel omgeroepen dat je niet moet vergeten om uit te checken (behalve bij SLTs). Ligt toch echt een beetje aan jezelf.quote:Op donderdag 26 mei 2011 13:28 schreef Dr_Flash het volgende:
kut. weer vergeten uit te bliepen. Kankerkaart
Nah 'k ga niet meer weg. 't Waait idioot hard en het is bewolktquote:Op donderdag 26 mei 2011 13:35 schreef greavy het volgende:
Ireyon, de Thalys al gezien? En nog even achter de Belgische I6 rijtuigen aan?
Ik mag vanmiddag ook nog uitcheckenquote:Op donderdag 26 mei 2011 13:31 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Kun je weet moeite gaan doen om het geld alsnog terug te krijgen.
Heb jij mij jarenlang horen smeken of er alsjeblieft zo'n ding ingevoerd mag worden? DAN zou het aan mij liggen jaquote:Op donderdag 26 mei 2011 13:37 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ja euh, het staat overal uitgelegd dat je moet in- en uitchecken en bij iedere aankondiging van een station wordt wel omgeroepen dat je niet moet vergeten om uit te checken (behalve bij SLTs). Ligt toch echt een beetje aan jezelf.
Zwaai je nog ff als je bij Almelo de Riet komt?quote:Op donderdag 26 mei 2011 13:41 schreef greavy het volgende:
Ja, oké. Ik moet nog naar Hengelo straks, en uit Hengelo maar naar Amsterdam om met de I6 rijtuigen naar Dordrecht te gaan
In de hoop dat ze er nog in zitten...
Rijdt het daar alweer inmiddels?quote:Op donderdag 26 mei 2011 13:46 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
Zwaai je nog ff als je bij Almelo de Riet komt?
Jep.quote:
Zal ik doen hoorquote:Op donderdag 26 mei 2011 13:46 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
Zwaai je nog ff als je bij Almelo de Riet komt?
quote:Op donderdag 26 mei 2011 13:38 schreef greavy het volgende:
EETC gaat straks bij de rangeerwerkzaamheden zelf de taken verrichten met de van VolkerRail overgenomen locjes V60D Knabbel of Babbel, hier werd Knabbel overgebracht naar Den Bosch:
[ afbeelding ]
Aldus Kevin Piket op Flickr. Volgens mij gaan de 1200'den de treinen naar de grens rijden.
Machtig mooie machines!quote:Op donderdag 26 mei 2011 14:45 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]Die 1200-en,wat een locs, hè?
Bijna 60 jaar oud en ze rijden nog steeds.
Niet de overkapping, maar wat daar onder zit: er komen nieuwe (rol)trappen en liften.quote:Op donderdag 26 mei 2011 14:56 schreef greavy het volgende:
Wt zijn ze allemaal in Gouda aan het verbouwen? Ik zie allemaal hekken enzo, iets met de overkapping enzo?
Of heb ik weer iets gemist?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |