abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_97269646
quote:
11s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 22:00 schreef Dr_Flash het volgende:
Stel je nou voor om alle lijnen die Utrecht Centraal aan doen, aan te besteden? :o :X
Nee, want op het HRN is de drgl al goed. Maar waar moet die gigantische reizigersgroei vandaankomen. Alle wegen rond Utrecht zijn verbreed of gaan verbreed worden. De files nemen af. Dan gaan er juist minder mensen met de trein.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  dinsdag 24 mei 2011 @ 22:03:43 #102
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_97269733
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 22:02 schreef Brembo het volgende:
Je kunt er als je de materieelplanning goed doet, twee stammen ICRm kwijt op een zijde, dus het kan opzich prima. Dan kan je deventer als eindpunt alleen om dan eerst met de trein naar Apeldoorn en dan de bus naar Zwolle moeten pakken, lijkt me ook niet fijn. Ik gok dat de trein doorrijdt tot Wijhe.

Ze hebben in Ah-z toch ook een tijdelijke installatie neergezet?
Punt is alleen wel dat er in Dv ook nog andere treinen komen, die WEL normaal door moeten kunnen rijden ;)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 24 mei 2011 @ 22:06:26 #103
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_97269918
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 14:52 schreef Irritatie100 het volgende:

[..]

Maar wat deed ie er dan? :P
Om even in reactie van Peterselieman een duidelijker antwoord te geven: http://www.spoorwensdag.n(...)7-spoorwenns-express
pi_97270261
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 22:03 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Punt is alleen wel dat er in Dv ook nog andere treinen komen, die WEL normaal door moeten kunnen rijden ;)
Spoor 3 - Deventer - Roosendaal , keert op zichzelf.
De sprinter en ic naar Rotterdam op spoor 1.

Spoor 4
Schiphol :14 :44
Enschede :19 :49
Dat past toch prima :P.
pi_97270605
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 22:02 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Nee, want op het HRN is de drgl al goed. Maar waar moet die gigantische reizigersgroei vandaankomen. Alle wegen rond Utrecht zijn verbreed of gaan verbreed worden. De files nemen af. Dan gaan er juist minder mensen met de trein.
Je weet toch hoe dat gaat: grafiekje maken en dan lineair extrapoleren. De belastingbetaler betaalt wel. Overigens gaat Eindhoven ook nog op de schop, ook met het argument van toenemende reizigersaantallen. Dat project moet in 2016 klaar zijn.
  dinsdag 24 mei 2011 @ 22:17:10 #106
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_97270698
Sprintertjes naar Apd en Es doen we ook niet meer aan? En in de spits moeten er 4 uit en naar Rotterdam keren he :P

maar misschien kan het wel hoor, heel goed heb ik er ook niet naar gekeken :P
pi_97271075
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 22:15 schreef lyolyrc het volgende:

[..]

Je weet toch hoe dat gaat: grafiekje maken en dan lineair extrapoleren. De belastingbetaler betaalt wel. Overigens gaat Eindhoven ook nog op de schop, ook met het argument van toenemende reizigersaantallen. Dat project moet in 2016 klaar zijn.
Ja, het is echt een ramp. Eindhoven heeft echt geen capaciteitsproblemen. En heeft het dat wel, ram dan gewoon een brug halverwege die perrons. Dat is namelijk het grootste probleem.
Bij Utrecht ook, omdat ze de jaarbeurstraverse gaan verbouwen, staan daar allemaal houden platen. Zie ik daar 2 schilders al die platen blauw verven. Wat is dat voor zinloze werkverschaffing :{w

En dan zul je zien dat ze overal consequent net als in Hilversum toch de perrons verkeerd gaan doen voor die SLT.
Rotterdam was wel echt nodig.
  dinsdag 24 mei 2011 @ 22:23:30 #108
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_97271191
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 22:21 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Ja, het is echt een ramp. Eindhoven heeft echt geen capaciteitsproblemen. En heeft het dat wel, ram dan gewoon een brug halverwege die perrons. Dat is namelijk het grootste probleem.
Een tweede dwarsverbinding is daar wel dringend gewenst ja. Be it brug, be it tunnel.

Nog harder nodig dan in Almelo, waar ze zoiets ook wel kunnen gebruiken.
pi_97271425
Er komt dus een tunnel van 35 meter breed naast de huidige van 8 m breed. Er kunnen dan ook liften geplaatst worden, wat op dit moment nog een probleem is.
pi_97271427
'k Snap ook niet waarom Eindhoven zonodig verbouwd moet worden.. Tuurlijk is het druk in de spits als er in 4 minuten 2 sprinters en 4 intercities arriveren/vertrekken, maar 't loopt altijd prima door in de tunnel. En ja, een uitgang aan de oostzijde was sowieso een betere beslissing geweest. Scheelt toch al gauw 2x de volledige perronlengte naar de TU lopen :{w
pi_97271830
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 22:26 schreef Ireyon het volgende:
'k Snap ook niet waarom Eindhoven zonodig verbouwd moet worden.. Tuurlijk is het druk in de spits als er in 4 minuten 2 sprinters en 4 intercities arriveren/vertrekken, maar 't loopt altijd prima door in de tunnel. En ja, een uitgang aan de oostzijde was sowieso een betere beslissing geweest. Scheelt toch al gauw 2x de volledige perronlengte naar de TU lopen :{w
Precies. Sowieso waar is die 35 meter voor nodig. Ze zien het geloof ik als een belangrijke wandelroute, maar ik heb het nooit gezien.
Ze moeten gewoon bij ieder station vanaf nu zorgen dat er 2 goed bereikbare ingangen zijn. Nu is er altijd 1 zo ondergeschikt dat niemand 'm gebruikt.

Gaat die tunnel van R'dam eigenlijk nog breder? Want die is wel veel te smal.
pi_97271907
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 22:26 schreef Ireyon het volgende:
Je kunt ook naar het eind van het perron lopen, de sporen oversteken richting de treindienstleiding en daar linksaf. Dan kom je uit bij het Dommeltunneltje. :Y
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_97273091
quote:
7s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 22:32 schreef lyolyrc het volgende:

[..]

Je kunt ook naar het eind van het perron lopen, de sporen oversteken richting de treindienstleiding en daar linksaf. Dan kom je uit bij het Dommeltunneltje. :Y
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De huidige tunnel en voorgevel zijn volgens mij, historisch erfgoed. Daarom wordt er een tweede tunnel bijgemaakt. Mij lijkt een aansluiting bij de dommeltunnel van meer nut.
pi_97273551
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 22:02 schreef Brembo het volgende:
[..]
Je kunt er als je de materieelplanning goed doet, twee stammen ICRm kwijt op een zijde, dus het kan opzich prima. Dan kan je deventer als eindpunt alleen om dan eerst met de trein naar Apeldoorn en dan de bus naar Zwolle moeten pakken, lijkt me ook niet fijn. Ik gok dat de trein doorrijdt tot Wijhe.

Ze hebben in Ah-z toch ook een tijdelijke installatie neergezet?
Wijhe als eindpunt is echt niet haalbaar. Er liggen geen wissels, dus je moet over hetzelfde spoor terug naar Olst. Bovendien is het hele traject Zwolle-Olst niet geschikt om linkerspoor te rijden. Er staan dus geen seinen, en alle overwegen die je tegenkomt hebben alleen van de andere kant een aanrij-sectie, die gaan zonder aanpassingen dus pas dicht zodra je met de eerste wiel-as *op* de overweg bent.

Die aanpassingen kunnen volgens mij economisch gezien echt nooit uit...

Stel trouwens dat leeg materieel keren op het opstelterrein bij Zwolle wel mogelijk is, dan kun je natuurlijk wel naar Wijhe rijden, leeg naar Zwolle, keren, leeg naar Wijhe en dan weer terug!
pi_97274226
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 22:50 schreef Brembo het volgende:
De huidige tunnel en voorgevel zijn volgens mij, historisch erfgoed. Daarom wordt er een tweede tunnel bijgemaakt. Mij lijkt een aansluiting bij de dommeltunnel van meer nut.
Ik vrees dat een paar honderd TU-studenten en -medewerkers onvoldoende argument is om daar een aansluiting te gaan maken.

quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 22:57 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:

[..]

Wijhe als eindpunt is echt niet haalbaar. Er liggen geen wissels, dus je moet over hetzelfde spoor terug naar Olst. Bovendien is het hele traject Zwolle-Olst niet geschikt om linkerspoor te rijden. Er staan dus geen seinen, en alle overwegen die je tegenkomt hebben alleen van de andere kant een aanrij-sectie, die gaan zonder aanpassingen dus pas dicht zodra je met de eerste wiel-as *op* de overweg bent.

Die aanpassingen kunnen volgens mij economisch gezien echt nooit uit...

Stel trouwens dat leeg materieel keren op het opstelterrein bij Zwolle wel mogelijk is, dan kun je natuurlijk wel naar Wijhe rijden, leeg naar Zwolle, keren, leeg naar Wijhe en dan weer terug!
Er gaan ook rails en wissels verlegd worden tijdens die 4 weken. Daarom is het maar de vraag of keren bij Zwolle kan.
pi_97274335
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 23:06 schreef lyolyrc het volgende:
Er gaan ook rails en wissels verlegd worden tijdens die 4 weken. Daarom is het maar de vraag of keren bij Zwolle kan.
Ja, dat weet ik, maar volgens mij vooral aan de west-kant van het station, daar moet het meeste gebeuren voor de Hanzelijn en het aansluiten van het vierde perron. Volgens mij heb je aan de oostkant echt nog wel een paar spoortjes geschikt om te keren naar/van Meppel/Deventer.

Maarja, het duurt nog een jaar, we zien het tegen die tijd vast wel! :)
pi_97274448
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 23:08 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Ja, dat weet ik, maar volgens mij vooral aan de west-kant van het station, daar moet het meeste gebeuren voor de Hanzelijn en het aansluiten van het vierde perron. Volgens mij heb je aan de oostkant echt nog wel een paar spoortjes geschikt om te keren naar/van Meppel/Deventer.

Maarja, het duurt nog een jaar, we zien het tegen die tijd vast wel! :)
Wil jij de treinen naar het noorden via Deventer sturen? :?
  dinsdag 24 mei 2011 @ 23:12:31 #118
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_97274591
Deventer is het centrum van het heelal beste vriend. Onderschat dat niet.
pi_97274786
quote:
11s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 23:10 schreef lyolyrc het volgende:

[..]

Wil jij de treinen naar het noorden via Deventer sturen? :?
Dat gebeurt wel vaker hoor, maar dan met wel een echte stop langs het perron in Zwolle: afgelopen jaar is er al meerdere keren tijdens werkzaamheden bij de IJsselbrug de intercity Groningen-Zwolle-Amersfoort veranderd in Groningen-Zwolle-(Deventer)-Roosendaal

quote:
6s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 23:12 schreef Dr_Flash het volgende:
Deventer is het centrum van het heelal beste vriend. Onderschat dat niet.
Inderdaad, zo is het! 8-)
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 24 mei 2011 @ 23:19:45 #120
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_97275048
Ik denk dat het keren niet mogelijk is omdat de infra nabij station Zwolle op de schop gaat. Mijn vermoeden is dat ook aan de oostkant wat wissels en bovenleidingen worden vervangen. Zo kunnen de treinen straks sneller binnenkomen en vertrekken.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_97275194
quote:
14s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 23:15 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Dat gebeurt wel vaker hoor, maar dan met wel een echte stop langs het perron in Zwolle: afgelopen jaar is er al meerdere keren tijdens werkzaamheden bij de IJsselbrug de intercity Groningen-Zwolle-Amersfoort veranderd in Groningen-Zwolle-(Deventer)-Roosendaal
En dat was met stop in Zwolle, wat volgens het persbericht niet mogelijk is.
quote:
Inderdaad, zo is het! 8-)
Zwolle-tegen-Deventerrellen!! })
  dinsdag 24 mei 2011 @ 23:33:19 #122
258802 Yreal
henk..!
pi_97275769

Faalfoto, maar vond em wel hip.

Zat vol met kwijlende mongols die een leuk dagje hadden :s)
  dinsdag 24 mei 2011 @ 23:38:12 #123
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_97276015
quote:
7s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 23:22 schreef lyolyrc het volgende:
Zwolle-tegen-Deventerrellen!! })
oh je relt maar een eind raak joh :D
  dinsdag 24 mei 2011 @ 23:39:55 #124
31936 Dr_Flash
CubeMeister