abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_97263059
quote:
14s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 20:16 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Sja, sorry. Ik heb het niet bedacht -O-

Gewoon een "paaltje" zal er wel staan trouwens :+ Voor wat dat waard is :')
Jah en dan? Voor internationale reizen blijft een ov-chipkaart niet nodig, dus geldt je SOV gewoon als netkaart, binnen Nederland en hoef je niet in te checken en hoef je pas te bepalen vanaf emmercih(gr)
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  dinsdag 24 mei 2011 @ 20:21:30 #77
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_97263287
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 20:17 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Jah en dan? Voor internationale reizen blijft een ov-chipkaart niet nodig, dus geldt je SOV gewoon als netkaart, binnen Nederland en hoef je niet in te checken en hoef je pas te bepalen vanaf emmercih(gr)
Ja. En die persoon vroeg zich dus af hoe het zou moeten als je dus WEL verplicht zou gaan worden om met een SOV in en uit te checken. Dan heb je dat probleem dus wel :Y

En daar gaat niemand wat aan doen ook, want Amsterdam-Köln is nou niet direct een verbinding waarop de zogenaamde belangen van SOV-wapperend Nederland heel erg boeiend zijn voor de betreffende vervoerder. Denk ik :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 24 mei 2011 @ 20:22:17 #78
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_97263324
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 20:16 schreef James1988 het volgende:

[..]

De rijtuigen blijven bij NSR inderdaad bij groepjes in elkaar: BAB of BBB. Dat is echter iets administratiefs en geen technische reden. Bij Hispeed kan het dus gerust anders zijn.
Dan hoeven ze toch ook niet naar 5 in te korten als er 1 bak stuk is? Zou je denken? :?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_97263420
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 20:16 schreef James1988 het volgende:

[..]

De rijtuigen blijven bij NSR inderdaad bij groepjes in elkaar: BAB of BBB. Dat is echter iets administratiefs en geen technische reden. Bij Hispeed kan het dus gerust anders zijn.
Het was een BBABB stam dus dat zal wel niet met die setjes van 3 zijn gedaan :P . Maargoed, 't blijft gewoon een hoop geklungel met de Benelux. De trein ervoor werd al opgeheven in Roosendaal dus deze wel laten rijden was wel het minste wat ze konden doen.

En dan dat omroepen van de locatie van de 1ste klas rijtuigen, 'k snap niet waarom ze daar nog de moeite voor nemen. Ik heb werkelijk waar nog nooit meegemaakt dat die rijtuigen op de plek zaten die werd omgeroepen.
pi_97263509
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 20:15 schreef dennistd het volgende:
En in Wijhe moet je niet alleen een keervoorziening aanleggen, ook moet je de beveiliging van Olst-Wijhe op tenminste 1 spoor aanpassen: er is geen mogelijkheid tot beveiligd links rijden daar.
En die beveiliging is wel nodig, want de treinen in tegengestelde richting komen elkaar op dat traject tegen. :Y
  dinsdag 24 mei 2011 @ 20:30:08 #81
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_97263766
quote:
5s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 20:22 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Dan hoeven ze toch ook niet naar 5 in te korten als er 1 bak stuk is? Zou je denken? :?
Wat ik van Somda begreep is dat de Oostenrijkers er moesten rijden, maar dat die met een defect terzijde staan (airco stuk). Deze 5 rijtuigen zijn kennelijk bij elkaar gesprokkeld.
  Redactie Sport dinsdag 24 mei 2011 @ 20:31:44 #82
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_97263865
quote:
14s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 20:25 schreef lyolyrc het volgende:

[..]

En die beveiliging is wel nodig, want de treinen in tegengestelde richting komen elkaar op dat traject tegen. :Y
Nouja, je zou de treinen uit beide richtingen natuurlijk 3 minuten langer in Olst kunnen laten staan
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Sport dinsdag 24 mei 2011 @ 20:32:21 #83
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_97263895
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 20:23 schreef Ireyon het volgende:

[..]

En dan dat omroepen van de locatie van de 1ste klas rijtuigen, 'k snap niet waarom ze daar nog de moeite voor nemen. Ik heb werkelijk waar nog nooit meegemaakt dat die rijtuigen op de plek zaten die werd omgeroepen.
Met de pimpel gaat het 9 van de 10 keer goed hoor
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  dinsdag 24 mei 2011 @ 20:36:18 #84
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_97264151
quote:
3s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 20:31 schreef dennistd het volgende:

[..]

Nouja, je zou de treinen uit beide richtingen natuurlijk 3 minuten langer in Olst kunnen laten staan
Of tijdelijk een soort Glanerbrug-beveiliging (of wat was het :? ) Dat er maar 1 trein tegelijk voorbij een bepaald punt mag zijn.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_97264729
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 20:23 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Het was een BBABB stam dus dat zal wel niet met die setjes van 3 zijn gedaan :P . Maargoed, 't blijft gewoon een hoop geklungel met de Benelux. De trein ervoor werd al opgeheven in Roosendaal dus deze wel laten rijden was wel het minste wat ze konden doen.

En dan dat omroepen van de locatie van de 1ste klas rijtuigen, 'k snap niet waarom ze daar nog de moeite voor nemen. Ik heb werkelijk waar nog nooit meegemaakt dat die rijtuigen op de plek zaten die werd omgeroepen.
Simpele oplossing: Zet de 1e klas altijd in het midden :+
dag
pi_97265693
quote:
3s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 20:31 schreef dennistd het volgende:
Nouja, je zou de treinen uit beide richtingen natuurlijk 3 minuten langer in Olst kunnen laten staan
Wat wil je bereiken met 3 minuten wachttijd in Olst? :?
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 24 mei 2011 @ 21:02:45 #87
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_97265829
De Wadlopers zijn eindelijk uit België vertrokken: http://www.flickr.com/photos/rob46/5754598417/
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 24 mei 2011 @ 21:15:47 #88
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_97266654
quote:
14s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 21:02 schreef Peterselieman het volgende:
De Wadlopers zijn eindelijk uit België vertrokken: http://www.flickr.com/photos/rob46/5754598417/
Argentinië :o

Tsjonge dat wordt lastig :D
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_97267612
Iemand enig idee of je een interrail global pass ook ergens aan een loket kunt kopen? :D Wil volgende week donderdag op pad voor 3 daagjes en ben een beetje bang dat dat ding er dan niet op tijd gaat zijn
  dinsdag 24 mei 2011 @ 21:35:30 #90
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_97267797
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 21:31 schreef RubenK het volgende:
Iemand enig idee of je een interrail global pass ook ergens aan een loket kunt kopen? :D Wil volgende week donderdag op pad voor 3 daagjes en ben een beetje bang dat dat ding er dan niet op tijd gaat zijn
Utrecht Centraal, balie NS HiSPeed ^O^

En andere NS HiSPeed balies dus ook :Y
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_97268023
Nice! misschien kan ik woensdagavond al weg dan :P
  dinsdag 24 mei 2011 @ 21:45:02 #92
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_97268426
Kunnen ze zo voor je uitprinten hoor, geen probleem. Ik weet niet wat je van plan bent, maar ze kunnen ook de eerste (maximaal) twee reserveringen meteen voor je in orde maken. Maak daar gebruik van :Y
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_97268444
NIJMEGEN - De stationsomgeving van Nijmegen en het station zelf gaan de komende tientallen jaren ingrijpend op de schop. Doel is een levendig en functioneel Centraal Station over zo'n 20-30 jaar, meldt de gemeente dinsdag.
De komende jaren groeit het dagelijkse aantal reizigers van nu 40.000 fors door, aldus de gemeente die rekent op meer drukte aan de westkant van het station als de nieuwe stadsbrug klaar is. Dan zijn een nieuwe ingang, aanpassingen aan de stationstunnel en fietsenstallingen hard nodig. Ook cultuur, werken en woningbouw zijn onderdeel van de plannen. Het Rijk noemt Nijmegen als voorbeeldproject.

*O* als het maar niet zo lang duurt als in Arnhem :P Het mag wel zo mooi worden.
Station Arnhem foto's: http://www.flickr.com/photos/temlin/
pi_97268803
quote:
99s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 21:45 schreef Temlin het volgende:
NIJMEGEN - De stationsomgeving van Nijmegen en het station zelf gaan de komende tientallen jaren ingrijpend op de schop. Doel is een levendig en functioneel Centraal Station over zo'n 20-30 jaar, meldt de gemeente dinsdag.
De komende jaren groeit het dagelijkse aantal reizigers van nu 40.000 fors door, aldus de gemeente die rekent op meer drukte aan de westkant van het station als de nieuwe stadsbrug klaar is. Dan zijn een nieuwe ingang, aanpassingen aan de stationstunnel en fietsenstallingen hard nodig. Ook cultuur, werken en woningbouw zijn onderdeel van de plannen. Het Rijk noemt Nijmegen als voorbeeldproject.

*O* als het maar niet zo lang duurt als in Arnhem :P Het mag wel zo mooi worden.
Hoe lang duren de verbouwingen van....
Amsterdam C.
Rotterdam C.
Arnhem
Utrecht C.
en Den Haag C. nu officieel al?
dag
  dinsdag 24 mei 2011 @ 21:53:09 #95
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_97269026
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 21:50 schreef Peter het volgende:

[..]

Hoe lang duren de verbouwingen van....
Amsterdam C.
Rotterdam C.
Arnhem
Utrecht C.
en Den Haag C. nu officieel al?
Nou inderdaad. Waar stopt het eens met die megalo projecten? 20-30 jaar :') Dan is iedereen dood man.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_97269160
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 21:50 schreef Peter het volgende:

[..]

Hoe lang duren de verbouwingen van....
Amsterdam C.
Rotterdam C.
Arnhem
Utrecht C.
en Den Haag C. nu officieel al?
2015 moet alles klaar zijn. (Of eerder)
Station Arnhem foto's: http://www.flickr.com/photos/temlin/
pi_97269439
Utrecht snap ik het nu ook niet echt van. Nooit problemen gehad daar. Midden in de spits makkelijk binnen 5 minuten op het jaarbeursplein vanaf het busstation. Behalve als er veel husvrouwen zijn die nog nooit een station gezien lijken te hebben en niet snappen hoe treinen werken.
En al die prognoses over reizigersgroei zou ik ook wel eens onderbouwt willen zien. Want de stijgingen waar op ingezet werd de afgelopen jaren, zijn nooit gehaald. Behalve bij de aanbestedingslijnen.

Op Dordrecht hebben ze nu ook het 1 en ander verandert. Met 1 of andere kap op een plek waar nooit een hond langer dan 2 seconden staat.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  dinsdag 24 mei 2011 @ 22:00:54 #98
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_97269553
Stel je nou voor om alle lijnen die Utrecht Centraal aan doen, aan te besteden? :o :X
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 24 mei 2011 @ 22:01:58 #99
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_97269619
quote:
14s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 14:55 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

http://www.spoorwensdag.nl/
Ah, daarvoor ben ik vandaag op pad geweest, en niet voor de Plan U te fotograferen.
Ik fungeerde als (extra) fotograaf bij Wens 23 (Monster - Hoek van Holland, dan met trein naar Rotterdam en Tilburg en per lijnbus naar de Efteling).
Heenweg verliep prima, alles keurig geregeld. Alleen terug in Tilburg ging het bijna mis omdat de IC van 17:25 ri Den Haag (wij tot Rotterdam) overvol was. Gevolg dat wij met 3 rolstoelen, een rollator (8 gehandicapten en 12 begeleiders incl fotografen) ons bij drie deuren moesten spreiden, maar de HC de deuren al wou sluiten toen wij met de servicemedewerkers naar de derde deur wouden verplaatsen... Toen kreeg hij van de servicemedewerker even de wind van voren :D
pi_97269634
quote:
99s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 21:55 schreef Temlin het volgende:

[..]

2015 moet alles klaar zijn. (Of eerder)
Dan beginnen we van vooraf aan :'). Maar hoop dat er dan is wat in de infra wordt geinvesteerd. In Nijmegen zou een betere west-uitgang met misschien een busplatform niet gek zijn :).

quote:
15s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 19:44 schreef Dr_Flash het volgende:
In Deventer is nou ook niet echt gillend veel plek voor kerende treinen trouwens :N
Je kunt er als je de materieelplanning goed doet, twee stammen ICRm kwijt op een zijde, dus het kan opzich prima. Dan kan je deventer als eindpunt alleen om dan eerst met de trein naar Apeldoorn en dan de bus naar Zwolle moeten pakken, lijkt me ook niet fijn. Ik gok dat de trein doorrijdt tot Wijhe.

Ze hebben in Ah-z toch ook een tijdelijke installatie neergezet?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')