Tja.. Hoe omschrijf je ze. Een erg leuk indie bandje op het Domino label dat met elk album (drie ondertussen) een nieuwe stijl uitgaat maar toch een unieke sound blijft behouden. Ze blijven een constant hoog niveau halen. Weet niet welk album het beste "instapalbum" is, maar het nieuwe album lijkt me wel een leuke start. Van dit Wild Beasts nummer (van hun tweede album) word ik altijd vrolijkquote:
Zie post hierbovenquote:Op woensdag 4 mei 2011 23:37 schreef Felagund het volgende:
Zijn er de laatste tijd nog goede/leuke albums uitgekomen? Ik heb de laat ste anderhalve maand weinig nieuwe muziek geluisterd.
Lijkt me een goed idee. Dat verdienen ze na drie goede platen toch wel.quote:Op woensdag 4 mei 2011 23:54 schreef Arn0 het volgende:
Verdorie, toch veel Wild Beasts fans in het topic, had ik niet verwacht. Verdienen ze geen eigen topic?
Ook weinig nieuwe platen geluisterd afgelopen maand, 2 uitspringers zijn ouwe lullen met een nieuw album: The Feelies en Paul Simon, ook niet echt Indiequote:Op woensdag 4 mei 2011 23:37 schreef Felagund het volgende:
Zijn er de laatste tijd nog goede/leuke albums uitgekomen? Ik heb de laat ste anderhalve maand weinig nieuwe muziek geluisterd.
Heb er al wat van gehoord ja, moet hem eens goed gaan beluisteren. De vorige plaat was iig zeer indrukwekkendquote:Op donderdag 5 mei 2011 11:01 schreef Haunter het volgende:
Oh oh, wat is die nieuwe van The Antlers weer beeldschoon
Ja.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 20:06 schreef OMGWTFBBQSAUCE het volgende:
Is er ook nog Indie zonder hoge stemmetjes en debiele overdreven britse accenten en smerig lang haar en vage laarzen en kleren?
Nee. Helaas niet.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 20:06 schreef OMGWTFBBQSAUCE het volgende:
Is er ook nog Indie zonder hoge stemmetjes en debiele overdreven britse accenten en smerig lang haar en vage laarzen en kleren?
Nah, ik vind het meer soundscape achtig. Het gaat niet echt om de teksten meer om de sfeer. Ik hou gewoon niet van dat-kijk-mij-indie-muziek-maken-en-een-rare-bandnaam-hebben instelling. Dus geen Kooks,Vampire Weekend en Arctic Monkeys (valt mee) en nog meer van dat britsige blije gedoe.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 20:19 schreef Maisnon het volgende:
Hey je hebt wel Bibio bij je luisterdinges staanecht een held. Maar dat valt op zich ook al onder indie. Tenminste, hoe ik het definieer
Ja dat Dye it Blonde album is leukquote:Op vrijdag 6 mei 2011 20:24 schreef TWP het volgende:
Een van m'n favoriete nummers van dit jaar! En die clip is ookblijkt nu, had hem nog niet eerder gezien: kleur, vage gasten, rare dingen doen met je vrienden, weekend! Helemaal goed.
En dit zijn ze: (ja, het zijn typische indiemensjes, so what)
[ afbeelding ]
Ja, denk het.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 20:31 schreef Maisnon het volgende:
Dan moet je niet Kings of Leon als voorbeeld aanhalen want dan raak ik weer in de warmaar je zoekt dus gewoon indie die niet van die britpop achtige dinges is?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Misschien zit er wat bij
[ Bericht 1% gewijzigd door Maisnon op 06-05-2011 21:42:43 ]
Yep. Voorprogramma was ook verrassend goed trouwens. Anton Walgrave, erg goede belgische singer songwriterquote:
Best prima album. Heel veelzijdig. Paar nummers die me niet zoveel doen maar het meerendeel van de plaat is echt goed! En zeker livequote:Op zaterdag 7 mei 2011 10:00 schreef Maisnon het volgende:
Hoe was dat album van Marike van dit jaar eigenlijk?
quote:Op zaterdag 7 mei 2011 10:55 schreef pfaf het volgende:
Geweldige plaat. Bij gebrek aan beter zelfs mijn meest beluisterde plaat van het jaar. Sterke songs, met verrassende wendingen, lekkere hooks en een zwoel sausje over de hele plaat.
Okkervil, het album is boeiendquote:Op vrijdag 6 mei 2011 20:43 schreef Beregd het volgende:
klinkt goed op het eerste gehoor, I am very far
Dat wild beasts kan ik echt niet horen...
Ik heb hem nog niet kunnen vinden, ff zoekenquote:Op zaterdag 7 mei 2011 12:08 schreef TWP het volgende:
Circuital van My Morning Jacket: gaap.Op een nummer na (Holdin On To Black Metal) gebeurd er helemaal niks.
Marike Jager is altijd leuk. Dit album is wel wat anders dan de vorige twee, Pfaf heeft het goed omschreven. Het album is ook wat volwassener.quote:Op zaterdag 7 mei 2011 10:00 schreef Maisnon het volgende:
Hoe was dat album van Marike van dit jaar eigenlijk?
Alberta Cross heeft zichzelf volgens mij wel eens vergeleken met KOL, al vind ik hun debuutalbum beter dan de laatste twee van KOL.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 20:30 schreef OMGWTFBBQSAUCE het volgende:
[..]
Nah, ik vind het meer soundscape achtig. Het gaat niet echt om de teksten meer om de sfeer. Ik hou gewoon niet van dat-kijk-mij-indie-muziek-maken-en-een-rare-bandnaam-hebben instelling. Dus geen Kooks,Vampire Weekend en Arctic Monkeys (valt mee) en nog meer van dat britsige blije gedoe.
Doe mij maar Kings of Leon of iets vergelijkbaars wat ik nog niet gevonden heb.
ik zag Grizzly Bear pas nog op filmcredits staan, dus die zijn met heel wat dingen tegelijk bezigquote:Op zaterdag 7 mei 2011 11:22 schreef Maisnon het volgende:
Dat is wel errug positief! Even checken dus
Ik hoop nog van een paar van mijn topartiesten uit 2009 dat ze met een tof album dit jaar komen.
Nosaj Thing, St Vincent, Bombay Bicycle Club.. misschien Bat for Lashes, die zijn sowieso wel aan een album bezig wat kan uitkomen
Florence + The Machine ook, die is nu op dit moment aan het opnemen als het goed is
Ik hoop ook snel op meer Grizzly Bear en Dirty Projectors maar dat laat denk ik nog wel op zich wachten
Mona is denk ik ook wel in dat lijstje te plaatsen, over een kleine week komt het debuutalbum uitquote:Op zaterdag 7 mei 2011 12:55 schreef Felagund het volgende:
[..]
Alberta Cross heeft zichzelf volgens mij wel eens vergeleken met KOL, al vind ik hun debuutalbum beter dan de laatste twee van KOL.
Iedereen verafschuwde de laatste albums ook van MMJ, maar ik vond ze geweldig. Ik luister nu net 4 minuten en ik vind het openingsnummer al helemaal fantastischquote:Op zaterdag 7 mei 2011 12:08 schreef TWP het volgende:
Circuital van My Morning Jacket: gaap.Op een nummer na (Holdin On To Black Metal) gebeurd er helemaal niks.
Ja leuk is dat! Die zanger heeft zo'n mooie Gerry Rafferty stem.quote:Op zaterdag 7 mei 2011 13:20 schreef Maisnon het volgende:
Deze post ik gewoon nog een keertje, ik vind em echt leuk! Die kop van die zanger is ook prachtig met die grote baard en zonnebril en koptelefoonding
Gruff is trouwens de leadsinger van de Super Furry Animals, niet dat ik die goed ken, maar dat was even een weetje
Misschien nog een beetje voorbarig, maar ik vind het album voorlopig echt fantastisch!quote:Op zaterdag 7 mei 2011 13:37 schreef Norrage het volgende:
[..]
Iedereen verafschuwde de laatste albums ook van MMJ, maar ik vond ze geweldig. Ik luister nu net 4 minuten en ik vind het openingsnummer al helemaal fantastischKennelijk zijn ze een richting ingegaan die ik zelf heel cool vind, maar de andere fans niet...
Ik vind t best wel grappig dat je met Kings of Leon aankomt als een band die dat niet heeft, terwijl ze zo begonnen:quote:Op vrijdag 6 mei 2011 20:30 schreef OMGWTFBBQSAUCE het volgende:
[..]
Nah, ik vind het meer soundscape achtig. Het gaat niet echt om de teksten meer om de sfeer. Ik hou gewoon niet van dat-kijk-mij-indie-muziek-maken-en-een-rare-bandnaam-hebben instelling. Dus geen Kooks,Vampire Weekend en Arctic Monkeys (valt mee) en nog meer van dat britsige blije gedoe.
Doe mij maar Kings of Leon of iets vergelijkbaars wat ik nog niet gevonden heb.
Heel erg zonde, want vroeger vond ik ze echt goeie muziek maken. Als ik t nu terugluister is t nog steeds best redelijk, maar wat ze nu maken..quote:Op zaterdag 7 mei 2011 19:08 schreef Arn0 het volgende:
Kings Of Leon zouden inderdaad niet in dit topic vermeld mogen worden, verschrikkelijke, arrogante sell-out band geworden.
Man hoe kan je dat gezegd hebbenquote:Op zaterdag 7 mei 2011 12:08 schreef TWP het volgende:
quote:Op zaterdag 7 mei 2011 22:43 schreef Norrage het volgende:
[..]
Man hoe kan je dat gezegd hebbenIk heb het album al 3x rondgeluisterd vandaag. Fantastisch album. Met stip in mijn top 3 van het jaar
Maar goed. Ik heb volgens mij een iets anders mening over de nieuwste MMJ albums dan de gemiddelde fan geloof ik, zoals ik hierboven ook heb gepost. Ik lees op de MMJ fora ook louter negatieve reacties. Ik vind het iig heerlijk mid-tempo, sferisch. Een beetje een mix tussen hun eerste albums en Evil Urges met wat meer electronica en rare geluidjesquote:Op zaterdag 7 mei 2011 22:47 schreef TWP het volgende:
[..]Ai, misschien nog maar eens aanzetten dan.
Meestal vlak voor halverwege het jaar.quote:Op zondag 8 mei 2011 15:17 schreef Arn0 het volgende:
Wordt er rond deze tijd meestal al niet een topic met beste albums van het jaar tot zover geopend? Ben wel benieuwd naar lijstjes etc
quote:Op vrijdag 6 mei 2011 21:18 schreef Maisnon het volgende:
Ik maak wel even een lijstje met dingen die je eventueel kan checken OMGWTFBBQSAUCEdan wel van niet zo lang geleden om de sfeer erin te houden. Plus er zit wel een boel Brits bij maar dan wel iets meer stevig? zoals je aangaf
iets meer in dat Kings of Leon rijtje zal ik maar zeggen
Het zijn natuurlijk wel dingen die ik vooral leuk vonddus als iemand dikke bezwaren heeft dan moeten ze zelf met tips komen
En deze kriig je er nog extragratis bij omdat je het sowieso wel tof vind denk ik, maar die is van vorig jaar.
De lijst:Dankjewel.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Misschien zit er wat bij
Love, The Kind You Clean Up With A Mop.
Go back to the zoo.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 11:43 schreef Norrage het volgende:
Line-upje van zomerfestival in DelftGewoon om de hoek bij mij
Go back to the Zoo
Opposites
Dazzled Kid
Baskerville live
Schradinova
Balthazar
Flexican & MC Sef
Zwart Licht XL
Lola Kite
Eefje de Visser
I am Oak
Henzel & Disco Nova ft VAgE gASTEN
Roots Riders
Shermanology
Leroy Styles
Boef & de gelogeerde aap
Nou ik luister nu Two Dancers en ik vind het toch wel heel mooi. Vooral dat openingsnummer is schitterend.quote:Op zaterdag 7 mei 2011 11:50 schreef Maisnon het volgende:
Dat 2e album van Wild Beasts heb je dat ook gehoord? Daar zit iets meer Umf in zal ik maar zeggen, maar dan met het 'mooie' van het 3e album. Dat moet zeker wel langer dan 2 nummers boeiend blijven
Wo, dat ziet er goed uit! Waarschijnlijk wel weer het weekend na Lowlands, dus dan weet ik niet of ik er nog erg veel zin in heb. Maar voor een gratis festival op 10 minuten afstand is dit helemaal niet slechtquote:Op dinsdag 10 mei 2011 11:43 schreef Norrage het volgende:
Line-upje van zomerfestival in DelftGewoon om de hoek bij mij
Go back to the Zoo
Opposites
Dazzled Kid
Baskerville live
Schradinova
Balthazar
Flexican & MC Sef
Zwart Licht XL
Lola Kite
Eefje de Visser
I am Oak
Henzel & Disco Nova ft VAgE gASTEN
Roots Riders
Shermanology
Leroy Styles
Boef & de gelogeerde aap
Dit is 10 Juniquote:Op dinsdag 10 mei 2011 15:34 schreef TWP het volgende:
[..]
Wo, dat ziet er goed uit! Waarschijnlijk wel weer het weekend na Lowlands, dus dan weet ik niet of ik er nog erg veel zin in heb. Maar voor een gratis festival op 10 minuten afstand is dit helemaal niet slecht
Oh, dat andere festival. Via de TU geregeld ofzo?quote:Op dinsdag 10 mei 2011 15:57 schreef Norrage het volgende:
[..]
Dit is 10 Juni
Het is niet het Owee festival ofzo hoorEn je betaalt er wel 10 euro voor (als student)
Heel erg sferisch, midtempo, heel harmonieus. Ik vind het schitterend. Top 3 album voor mij van het jaar tot nu toe!quote:Op donderdag 12 mei 2011 15:32 schreef -Dries- het volgende:
Owja, de nieuwe My Morning Jacket. Welke richting zijn ze nu op gegaan?
Nu aan het luisteren, Klinkt wel aardig, maar ben nog niet overtuigd!quote:Op vrijdag 13 mei 2011 13:08 schreef Mykonos het volgende:
Heb net de nieuwe The Antlers gedownload, zit hem nu te luisteren, echt kippevel!
Wat een schítterende plaat weer, hulde!
Ik heb het al in dit topic gezet, maar inderdaad.... best so far van 2011 imhoquote:Op vrijdag 13 mei 2011 13:08 schreef Mykonos het volgende:
Heb net de nieuwe The Antlers gedownload, zit hem nu te luisteren, echt kippevel!
Wat een schítterende plaat weer, hulde!
Je moet 'm een aantal keer luisteren om 'm echt te kunnen waarderen. Voordeel (?) was dat ik die liveopname van die plaat al vaak geluisterd had, waardoor ik meteen verliefd werd op de studioplaat.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 16:25 schreef Norrage het volgende:
Nou hij is af bij mij, leuk album inderdaad. Rolled Together en Every Night My Teeth Are Falling Out zijn wel alleraardigst!
Hun nieuwe? Iets minder toegankelijk dan hun voorgaande werk vind ik, minder "catchy" gitaarstukjes, maar zeker een lekkere plaat weer.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 16:58 schreef Norrage het volgende:
Had Fleet Foxes nog niet geluisterd, maar ik vind het toch best aardig. Ben bepaald geen FF fan, en ook nu word ik langzaamaan echt heel erg moe van het stemgeluid, maar muzikaal zit het zo mooi in elkaar!Ik heb nog niet veel mensen gehoord over hun album, wat vindt de rest?
dat dusquote:Op vrijdag 13 mei 2011 17:05 schreef Haunter het volgende:
[..]
Hun nieuwe? Iets minder toegankelijk dan hun voorgaande werk vind ik, minder "catchy" gitaarstukjes, maar zeker een lekkere plaat weer.
Ik ga de oude ook maar eens een keer opzettenquote:Op vrijdag 13 mei 2011 17:05 schreef Haunter het volgende:
[..]
Hun nieuwe? Iets minder toegankelijk dan hun voorgaande werk vind ik, minder "catchy" gitaarstukjes, maar zeker een lekkere plaat weer.
Die is gister helemaal gelekt.... Wauw, prachtig!quote:Op maandag 16 mei 2011 20:34 schreef Arn0 het volgende:
Wow. Bon Iver is terug. "Calgary" klinkt alvast goed, ben érg benieuwd naar het gehele album.
Oeh, da's wel een grote uitspraak. Daar ben ik het vooralsnog niet mee eens, maar For Emma, Forever Ago staat denk ik wel in mijn top 25 albums van alltimequote:Op donderdag 19 mei 2011 21:25 schreef Norrage het volgende:
Heel mooi ja! Wellicht wel beter dan de vorige
Ik ben een sucker voor depressieve albumsquote:Op donderdag 19 mei 2011 21:34 schreef Norrage het volgende:
Ik ben er nooit een grote fan van geweest eigenlijk behalve dat ik het zeker heel mooi vond. De nieuwe lijkt me een iets vollere sound te hebben en daar hou ik van
Wie? Of verkeerde quote?quote:Op vrijdag 20 mei 2011 22:31 schreef Klinkerbotsing het volgende:
[..]
Ooh, mn vriendin heeft ze paar weken geleden live gezien en ze vond ze erg! goed.
Hier kan je London Calling trouwens Live zien: http://www.ustream.tv/cha(...)o.nl/&medium=8302412quote:
De band London calling natuurlijk! Dierlijk goede bandquote:
Ja ik had er vanavond nog wat van gezien. Mooi dat ze dat doen!quote:Op vrijdag 20 mei 2011 22:37 schreef Jacobuspower het volgende:
[..]
Hier kan je London Calling trouwens Live zien: http://www.ustream.tv/cha(...)o.nl/&medium=8302412
Luisterde hem vandaag, wel aardig. Zeker een origineel stemgeluid toevoeging van Norah en Jack ookquote:Op vrijdag 13 mei 2011 14:42 schreef Bol_Wan het volgende:
Het nieuwe album van Danger Mouse (met o.a. Norah Jones en Jack White) is ook vermakelijk. Minder goed als zijn andere projecten als ik eerlijk ben maar toch wel een aanrader om te proberen. erg sferisch
En dan dinsdag ook nog The Walkmenquote:Op maandag 23 mei 2011 12:17 schreef Haunter het volgende:
Vanavond Caribou en woensdag Explosions In The Sky
Is mij helaas iets te ver reizen, maar was erg graag bij geweest! Volgens mij kan je niet genoeg The Walkmen per week hebbenquote:
Die zag ik vorige week in Vrije Geluiden, klonk inderdaad goed. Vrije Geluiden is misschien wel het enige programma op de Nederlandse tv waar ruimte voor indiemuziek is, en dan vooral dit soort muziek, denk ik.quote:Op zondag 22 mei 2011 18:07 schreef Arn0 het volgende:
Dubbelpost maar.. Amatorski hun eerste volledige album is echt prachtig. Belgisch album van het jaar voor mij
http://3voor12.vpro.nl/speler/luisterpaal/44725025
Ik ookquote:
klinkt interessant! Eens opzoekenquote:Op maandag 23 mei 2011 20:23 schreef pfaf het volgende:
In een tot dusver ongelofelijk teleurstellend jaar is deze week een lichtpuntje gekomen: ICanT van Asian Women on the Telephone!![]()
Geweldige flow en ritme, soms zelfs een hook die in je kop blijft steken (zie bijvoorbeeld het geniale albumhoogtepunt Vip-Maria-Viva-Trance), stampende beats, smerige, onheilspellende instrumentatie... Alles wat krautrock zo meesterlijk kan maken.
Rest van de plaat op bandcamp: http://asianwomenonthetelephone.bandcamp.com/album/icant
Kende Balthazar niet maar ze speelden een lekkere show, al was er wel een kwaliteitsverschil tussen enkele nummers. En dEUS tja.. Blijven ongelofelijke bazenquote:
Je hebt niet zoveel gemist. Ik vond het een rommelige set en geluid was erg matig. Enige plusplunt was de toegift met Odessa en Sun, voor de rest was ik niet impressed van hun livekunsten.quote:Op maandag 23 mei 2011 16:18 schreef Lonewolf2003 het volgende:
[..]
Ik ook
Zit ook erg te twijfelen om vanavond nog naar Caribou te gaan. Lijkt me heel gaaf. Maar mijn portemenee laat het niet echt toe.
Blij dat ik dan toch maar niet gegaan ben.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 10:08 schreef Haunter het volgende:
[..]
Je hebt niet zoveel gemist. Ik vond het een rommelige set en geluid was erg matig. Enige plusplunt was de toegift met Odessa en Sun, voor de rest was ik niet impressed van hun livekunsten.
Geluid vind ik heel de (Indiestad) week al matig afgesteld in Paradiso. Zang komt er niet altijd goed doorheen en de bass drum knalt te hard door.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 10:08 schreef Haunter het volgende:
[..]
Je hebt niet zoveel gemist. Ik vond het een rommelige set en geluid was erg matig. Enige plusplunt was de toegift met Odessa en Sun, voor de rest was ik niet impressed van hun livekunsten.
Dat weet ik wel zeker. En dat heb ik ook al een aantal keer persoonlijk kunnen peilen.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 11:25 schreef Thijsssss het volgende:
Vond Caribou ook niet zo overdonderend, maar ik weet zeker dat ze op een festival een hele tent uit hun dak kunnen laten gaan!
Klopt! Maar toch jammer dat het gister niet helemaal uit de verf kwam. Herkansing op een festival dan maar hopelijk.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 11:28 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Dat weet ik wel zeker. En dat heb ik ook al een aantal keer persoonlijk kunnen peilen.
Zo'n gevoel had ik ook een beetje bij Okkervil River afgelopen zondag. De geluidsmix was behoorlijk rommelig. De zang kwam er idd niet altijd goed doorheen.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 11:25 schreef Thijsssss het volgende:
[..]
Geluid vind ik heel de (Indiestad) week al matig afgesteld in Paradiso. Zang komt er niet altijd goed doorheen en de bass drum knalt te hard door.
Vond Caribou ook niet zo overdonderend, maar ik weet zeker dat ze op een festival een hele tent uit hun dak kunnen laten gaan! De toegift was wel heerlijk
Jammer. In Paradiso vorig jaar vond ik ze ook matig, en dat was grotendeels te wijten aan het slechte geluid. Ik hoorde toen alleen maar gebrom.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 10:08 schreef Haunter het volgende:
[..]
Zo verschrikkelijk veel dat ik er niet eens over wil praten.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 12:23 schreef -Dries- het volgende:
[..]
@pfaf
nieuwe Okkervil River je ook tegen gevallen?
Wow.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 21:41 schreef pfaf het volgende:
[..]
Zo verschrikkelijk veel dat ik er niet eens over wil praten.
Eigenlijk luister ik hem ook niet zoveel meerquote:Op dinsdag 24 mei 2011 21:41 schreef pfaf het volgende:
[..]
Zo verschrikkelijk veel dat ik er niet eens over wil praten.
Dat ben ik zo langzamerhand wel gewend van het Nederlandse concert publiekquote:Op woensdag 25 mei 2011 12:03 schreef Thijsssss het volgende:
En dat het publiek het fatsoen niet had om tijdens de rustigere nummers hun smoel te houden...Maar tijdens de 'harde' nummers speelde The Walkmen het dak er wel af! Fijn optreden, helaas alleen niet zo memorabel als hun concert drie jaar geleden in Paradiso.
de VSquote:Op woensdag 25 mei 2011 12:14 schreef Thijsssss het volgende:
Naar welk land kan ik het beste emigreren om 'dit soort publiek' te ontwijken?
Is ook typisch arrogant egocentrisch Nederlands gedrag dat praten tijdens concertenquote:Op woensdag 25 mei 2011 12:54 schreef Arn0 het volgende:
Vind het in België ook wel meevallen, eigenlijk.
hmm, nee, dat werkt nietquote:Op woensdag 25 mei 2011 15:30 schreef Moody het volgende:
Kaartjes duurder maken!
Nederlanders houden hun mond wel als ze meer moeten betalen waar ze naar luisteren
Kunnen we als Nederlanders nog zo gierig zijn, denk niet dat hoger prijzen de oplossing isquote:Op woensdag 25 mei 2011 15:30 schreef Moody het volgende:
Kaartjes duurder maken!
Nederlanders houden hun mond wel als ze meer moeten betalen waar ze naar luisteren
Het zijn volgens mij de casual concertgangers, de mee getrokken vrienden, die toch niet echt speciaal voor die band/artiest komen die er doorheen kletsen. En denk dat je die er ook niet uit haalt door het duurder te maken.quote:Op woensdag 25 mei 2011 15:36 schreef Thijsssss het volgende:
[..]
Kunnen we als Nederlanders nog zo gierig zijn, denk niet dat hoger prijzen de oplossing isDe mensen die er meestal (stereotype, pin me er niet op vast) doorheen kwekken zijn meestal de werkenden die even een avondje uit met wat vrienden plannen en de werkdag gaan bespreken. Paar euro meer voor een gezellig avondje kwekken vinden ze niet erg
Jij vond de vorige twee ook heel goed toch? Wel grappig ja, ik vind dat het sinds Black Sheep Boy weinig meer voorstelt.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 23:39 schreef -Dries- het volgende:
[..]
Wow.
Ongelooflijk hoe erg smaken kunnen verschillen!
Hmm, is het toch niet helemaal voor mij, maar misschien eens op een ander moment naar luisternequote:Op maandag 23 mei 2011 23:11 schreef pfaf het volgende:
Indie-band hè. Het hele album is gewoon gratis te downloaden.
Jammer.quote:Op woensdag 25 mei 2011 19:01 schreef Norrage het volgende:
[..]
Hmm, is het toch niet helemaal voor mij, maar misschien eens op een ander moment naar luisterne
quote:Het heeft een goed half jaar geduurd, maar nu is het tweede album Wild Go van het zeskoppige Dark Dark Dark uit Minneapolis ook eindelijk de Atlantische oceaan overgestoken. Om het goed te maken zit ook meteen hun epee Bright Bright Bright uit 2010 erbij als tweede cd met 6 nummers van bij elkaar 25 minuten. De dubbel cd is de opvolger van het debuut The Snow Magic uit 2008. Oorstrelend middelpunt is nog steeds die innemende zang van Nona Marie Invie. Tevens zorgt zij voor het prettige piano- en accordeonspel. De band wordt verder gecompleteerd door Marshall LaCount (banjo, piano, klarinet, zang), Walter McClements (accordeon, piano, trompet, koorzang), Jonathan Kaiser (cello, gitaar, koorzang), Brett Bullion (percussie) en Todd Chandler (bas, koorzang). Overigens is die laatst genoemde pas op het Wild Go album van de partij, op de epee neemt Matt Senjem de honneurs waar. Beide albums liggen volledig in elkaars verlengde en zijn een stap voorwaarts sinds het debuut. Het gezelschap, dat draait om het arrangerende koppel en oprichters Invie en LaCourt, laat een bijzondere combinatie horen van kamermuziek, folk, dark cabaret, new weird America, pop, New Orleans jazz en in de verte ook zigeunermuziek. In de muziek staat de zang vaak voorop, op de voet gevolgd door de fijne piano- en accordeonpartijen. Nona zit met haar prachtige stem ergens tussen Dawn McCarthy (Faun Fables), Shara Worden (My Brightest Diamond) en Hope Sandoval in. Op momenten dat je denkt dat het qua zang niet mooier kan krijg je ineens meerstemmige (koor)zang, die je haast naar adem doet snakken, zo mooi. Maar ook de muziek grenst aan het magische, die ze ook op knappe wijze tot één consistent geluid hebben weten om te smeden. Het is melancholisch maar, mede doordat alles licht uptempo en dynamisch is, nooit terneergeslagen. Wel kruipen deze liedjes zich diep onder je huid en raken ze gevoelige snaren. Er zit van de allereerste seconde tot de allerlaatste gewoonweg geen zwak moment tussen. Hoewel ze hun eigen nostalgische klankwereld scheppen moet je denken aan een eigenzinnige mix van Peggy Sue, Laura Marling, Alela Diane, The Dresden Dolls, Humanwine, Fishtank Ensemble, Beirut, Faun Fables en niet in de laatste plaats Bodies Of Water. Je bent vaak gewoon met stomheid geslagen bij het aanbod van zoveel schoonheid. Niks moeilijke tweede plaat, jaarlijstjes here we come!
Lijkt me leuk.quote:Op woensdag 25 mei 2011 19:12 schreef pfaf het volgende:
[..]
Jammer.Zeker nog een kans geven, al pakte de plaat mij meteen bij de strot...
Iets compleet anders: Wild Go van Dark Dark Dark. Kamerpop met een twist. Beetje jazzy, bluesy, lekkere ritmesecties... Al met al erg eclectisch, maar toch éénduidige, simpele pop.Ze hadden eerder dit jaar ook al een leuke EP, de langspeler is echter zeer ok.
Luister: http://soundcloud.com/tom-7/daydreaming
En als dat nog niet genoeg is, het stukje uit de Subjectivistencaleidoscoop:
[..]
Wel met dat soort muziek :pquote:Op woensdag 25 mei 2011 19:15 schreef pfaf het volgende:
Nou moe, Norrage. Ben je nou zo 180 graden gedraaid dat je een ongeduldige pophoer bent geworden?
Mja, ik vind alle albums eigenlijk heel goed!quote:Op woensdag 25 mei 2011 18:59 schreef pfaf het volgende:
[..]
Jij vond de vorige twee ook heel goed toch? Wel grappig ja, ik vind dat het sinds Black Sheep Boy weinig meer voorstelt.
Eigenlijk vind ik het de enige albums die ik goed vindquote:Op donderdag 26 mei 2011 10:53 schreef -Dries- het volgende:
[..]
Mja, ik vind alle albums eigenlijk heel goed!
Heb je toevallig het hele Amatorski album kunnen beluisteren? Of überhaupt iemand in dit topic?quote:Op maandag 23 mei 2011 15:41 schreef tim. het volgende:
[..]
Die zag ik vorige week in Vrije Geluiden, klonk inderdaad goed. Vrije Geluiden is misschien wel het enige programma op de Nederlandse tv waar ruimte voor indiemuziek is, en dan vooral dit soort muziek, denk ik.
Veel geluisterd, fijne plaat idd.quote:Op zondag 29 mei 2011 14:33 schreef Arn0 het volgende:
[..]
Heb je toevallig het hele Amatorski album kunnen beluisteren? Of überhaupt iemand in dit topic?Voor alle Sigur Ros liefhebbers echt een must!
Ken zijn vorige niet (las in een recensie dat het veel bombastischer was dan deze) maar dit album vind ik iig onder de noemer "folk" te scharen, maar wel met een voller geluid. Zoals de laatste Bon Iver, of daar doet het me toch aan denken iig.quote:Op maandag 30 mei 2011 18:07 schreef pfaf het volgende:
Waarom voor Bon Iver liefhebbers? Is het zo'n koersverandering ten opzicht van z'n vorige?
Ja dan zal de gemiddelde Nederlander begrijpen waar je het over hebt.quote:
Nerd rock?quote:Op vrijdag 10 juni 2011 12:03 schreef Lonewolf2003 het volgende:
[..]
Ja dan zal de gemiddelde Nederlander begrijpen waar je het over hebt.Ik wil het kunnen uitleggen aan mensen voor wie indie de gemiddelde 3fm band is.
Nog best aardig wat. Merendeel was wel man.65-35% zou ik gokken.quote:Op vrijdag 10 juni 2011 12:26 schreef Norrage het volgende:
[..]
Nerd rock?
Dat zou het gebrek aan dansende mensen verklarenhoeveel % was vrouwelijk?
Nee maar m'n vrienden zijn wel geïnteresseerd in wat ik doe. En een band als Bright Eyes of the Walkmen uitleggen aan ze gaat nog wel. Maar bij dit soort muziek of laatst bij Animal Collective heb ik meer moeite. Of hebben jullie daar nooit last van?quote:Op vrijdag 10 juni 2011 12:28 schreef Felagund het volgende:
Ik denk dat de gemiddelde Nederlander überhaupt niet is geïnteresseerd in Math Rock.
Ohja zeker...Ik ging laatst PJ Harvey uit proberen te leggen. Dat vond ik al lastigquote:Op vrijdag 10 juni 2011 12:31 schreef Lonewolf2003 het volgende:
[..]
Nog best aardig wat. Merendeel was wel man.65-35% zou ik gokken.
[..]
Nee maar m'n vrienden zijn wel geïnteresseerd in wat ik doe. En een band als Bright Eyes of the Walkmen uitleggen aan ze gaat nog wel. Maar bij dit soort muziek of laatst bij Animal Collective heb ik meer moeite. Of hebben jullie daar nooit last van?
The Antlers - Burst Apartquote:Op vrijdag 10 juni 2011 12:52 schreef Norrage het volgende:
Mensen mensen, ik heb al een maand geen nieuw album meer bemachtigd. Wat zijn de tips van de laatste maand?
Ja die had ik al, en die staat ook hoog bij mijquote:Op vrijdag 10 juni 2011 13:14 schreef Lonewolf2003 het volgende:
[..]
The Antlers - Burst Apart![]()
Echt één van de beste platen van het jaar tot nu toe, misshien wel de beste.
Wild Beasts is ook erg goed.quote:Op vrijdag 10 juni 2011 13:16 schreef Norrage het volgende:
[..]
Ja die had ik al, en die staat ook hoog bij mij![]()
De nieuwe van The Antlers is erg goed interdaad, maar toen ik de nieuwe Bon Iver hoorde wist ik zeker dat dat mijn favoriete plaat van 2011 is tot nu toe. Had er niet zoveel verwachtingen van, maar uiteindelijk wist hij me zwaar te overtuigen.quote:Op vrijdag 10 juni 2011 12:52 schreef Norrage het volgende:
Mensen mensen, ik heb al een maand geen nieuw album meer bemachtigd. Wat zijn de tips van de laatste maand?
Het was zeker erg goed. Ik stond toch wel een ietsie pietsie uit m'n dak te gaan en te genieten.quote:Op vrijdag 10 juni 2011 01:36 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Net terug van Battles. Concert was erg goed. Gasten gingen goed los. Ze zijn nog grappig ook bovendien.
Alleen werd er totaal niet gedanst. Het publiek stond er echt bij als een stel stijve harken.Hierbij vergeleken was het concert van Animal Collective een grote ravende houseparty. Dat begrijp ik echt niet hoe je op dit soort muziek zo stil kan blijven staan. Maar misschien was ik de enige die het goed vond, en vonden anderen mensen het niks en stonden ze er daarom zo bij. Dat zou ook het lauwwarme encore applaus verklaren.
Daar komt het meestal wel op neer. Dat ik een omschrijving maak in de trant van "het is een soort dans muziek maar dan zonder dj, maar met een echte drummer en gitaristen en keyboard, maar ook met allemaal effecten. Er wordt ook in gezongen, maar niet door hun. En niet echt met een refrein en couplet ofzo." En dan staan m'n vrienden helemaal zo:quote:Op vrijdag 10 juni 2011 15:25 schreef RelicDelic het volgende:
[..]
Het was zeker erg goed. Ik stond toch wel een ietsie pietsie uit m'n dak te gaan en te genieten.
Maar het klopt wel dat het moeilijk te omschrijven is. Zou het zelf ook niet weten. Misschien gewoon omschrijven wat het is ipv het plaatsen in type muziek. "Dansbare indie met aparte geluidjes en een zeer strakke drummer." ?
Goed nieuws! Weet je ook al iets van een gig in België?quote:Op dinsdag 14 juni 2011 16:07 schreef Haunter het volgende:
Hell yeah.... 23 november in de kleine zaal (woehoe) van de Melkweg; The Antlers.
http://www.melkweg.nl/art(...)&disciplineid=muziek
Naast Pukkelpop? Nope.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 16:10 schreef Arn0 het volgende:
[..]
Goed nieuws! Weet je ook al iets van een gig in België?
kost e13 + lidmaatschap, valt me alles mee als je het vergelijkt wat ik voor Arcade Fire heb betaaldquote:Op dinsdag 14 juni 2011 16:07 schreef Haunter het volgende:
Hell yeah.... 23 november in de kleine zaal (woehoe) van de Melkweg; The Antlers.
http://www.melkweg.nl/art(...)&disciplineid=muziek
Ja beetje vaag. Laag raten omdat het niet hetzelfde is als het vorige album...Meestal neem ik allmusic echt erg serieus (ben het bijna altijd wel eens met ze) maar nu....quote:Op dinsdag 21 juni 2011 00:01 schreef Arn0 het volgende:
Beetje lachwekkende recensie op Allmusic. Nét zo mooi dat hij van stijl is veranderd en naar mijn mening geheel succesvol.
Afgelopen weekend gezien op Hurricane, onbetaalbaar goedquote:Op woensdag 15 juni 2011 16:49 schreef Z het volgende:
Dat heb ik wel eens voor de Arcade Fire in de Melkweg betaald.
Tja, weet eerlijk gezegd niet wat ik van WU LYF moet vinden. Muzikaal zit het best goed in elkaar hoor, maar ze hebben wel een 180 graden wending gemaakt van hun muzikale koers van een jaar geleden. En van een 'eigen' sound zijn ze nu wel stevig richting bands als Wild Nothing en POBPAH getrokken. Ergens toch wel jammer.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 10:36 schreef Bol_Wan het volgende:
even iets anders dan Bon Iver (hoewel het erg goed is hoor).
Wat vinden we van WU LYF? eindelijk een hype uit Manchester die ik wel kan waarderen
Alles van voor het album vond ik wel tof. Het album heb ik nog niet geluisterd, en blijkbaar is dat wat anders, dus wat ik daarvan zal vinden moeten we nog zien.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 10:36 schreef Bol_Wan het volgende:
Wat vinden we van WU LYF? eindelijk een hype uit Manchester die ik wel kan waarderen
Hier staat een overzicht (april 2010): http://www.saidthegramophone.com/archives/wu_lyf.phpquote:Op woensdag 22 juni 2011 20:40 schreef Thijsssss het volgende:
Is er ergens een overzicht te krijgen van wat ze allemaal voor het album gemaakt hebben?
Die debuutEP was echt boss beyond words, zeker top tien dit jaar. Album staat nu in de download, we'll see.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 10:36 schreef Bol_Wan het volgende:
Ben nooit echt fan geweest van ze (of nooit echt in verdiept) maar dit klinkt inderdaad wel aardigquote:Op vrijdag 1 juli 2011 22:06 schreef Arn0 het volgende:
Beirut is terug. En hoeNieuwe album is echt super.
En Intergalactic Lovers in het voorprogramma, tof!quote:Op maandag 4 juli 2011 17:12 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Vanavond naar TV on the Radio
Hopelijk spelen ze ook veel van Dear Science. Ook al is die bassist overleden. Maar dat probleem hebben ze ook bij de andere nieuwe nummers, want aan die cd had die ook gewoon meegewerkt.
Eens.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 22:06 schreef Arn0 het volgende:
Beirut is terug. En hoeNieuwe album is echt super.
Beste concert van het jaar!quote:Op maandag 4 juli 2011 17:12 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Vanavond naar TV on the Radio
Hopelijk spelen ze ook veel van Dear Science. Ook al is die bassist overleden. Maar dat probleem hebben ze ook bij de andere nieuwe nummers, want aan die cd had die ook gewoon meegewerkt.
Ik heb ook genoten, het was hard en gedreven!quote:Op dinsdag 5 juli 2011 00:19 schreef Lonewolf2003 het volgende:
[..]
Beste concert van het jaar!![]()
![]()
![]()
![]()
Zonder twijfel. Sterker nog in de top 5 van beste concerten ooit. Heb Paradiso niet vaak zo zien los gaan. Zelfs een dubbele toegift, een mini dan wel, maar toch. Vanaf het allereerste nummer tot het eind zat de sfeer er echt goed in.
Erg lekker, Helena Beat is ook geweldig.quote:Op woensdag 6 juli 2011 17:09 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Dat nummer van Foster The People dat op Stereogum is uitgeroepen tot het indie nummer van deze zomer is idd wel erg lekker. Ga de rest van het album ook maar even checken.
langer zelfs volgens mij.. is dat debuutalbum dan nu pas af? of alleen uit in Nederland...quote:Op woensdag 6 juli 2011 18:39 schreef Thijsssss het volgende:
Pumped Up Kids is inderdaad een heerlijk nummer, maar onderhand ook al weer bijna een jaar oud...
Ja fijne band inderdaad.quote:Op dinsdag 12 juli 2011 10:24 schreef Bol_Wan het volgende:
Ben wel benieuwd naar de nieuwe Horrors, krijgt goeie recensies![]()
Tevens, leuke ontdekking:
When Saints Go machine. Erg fijn
Duur! Maar dit zou ik voor geen goud willen missen!quote:Op woensdag 3 augustus 2011 01:16 schreef Norrage het volgende:
14 november My Morning Jacket Paradiso! 32.50. Niet te missen!
Supervet, de 2 beste live bands van het moment (zo ongeveer) achter elkaar met wilco op de 13e
Ik ga morgen meteen bestellen. Raar die constructie dat je maar 2 kaarten p.p. kan bestellen. Dat heb ik nog nooit eerder meegemaakt bij een concert in Paradiso.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 12:35 schreef -Dries- het volgende:
[..]
Duur! Maar dit zou ik voor geen goud willen missen!
Er zijn maar 2 bands waar ik zonder na te denken meer dan 30 euro aan wil uitgeven en dat zijn wilco en mmjquote:Op donderdag 4 augustus 2011 12:35 schreef -Dries- het volgende:
[..]
Duur! Maar dit zou ik voor geen goud willen missen!
Na meerdere keren bevalt hij me weer heel goed! Allemaal wat toegankelijker dan hun vroegere werk, maar er zit toch zoveel in. Toppertjequote:Op woensdag 27 juli 2011 11:33 schreef Norrage het volgende:
De nieuwe Portugal. The Man is ook weer in mijn bezit. Weer een goed album als je het mij vraagt!
Ja! Smith Westerns en CSS met namequote:Op maandag 8 augustus 2011 23:43 schreef MCH het volgende:
Nog Noorderlingen (of mensen van elders) die een bezoekje gaan brengen aan het muziekprogramma van Noorderzon? Ze weten altijd flink wat leuke namen te boeken met altijd wel een paar ertussen die ook op Lowlands spelen. Beetje jammer alleen van het Het Dok (gratis podium). Als band speel je dan met een vijver voor je neus en aan de zijkant zitten de mensen. Anyway dit jaar gratis te bewonderen: Kakkmaddafakka, Young The Giant, Frank Turner, Moss, White Denim, CSS, Fitz & The Tantrums en voor een klein prijsje (+- tien euro): Washed Out, Smith Westerns, Cloud Control, I Am Oak, Dry The River en nog veel meer. Ik probeer zoveel mogelijk avonden te gaan, hopelijk zit het weer mee.
State Radioquote:Op vrijdag 19 augustus 2011 16:25 schreef Moody22 het volgende:
State radio kent iemand die?!
goede indierock richting de regering met ook tintje regea er in!
http://www.last.fm/music/State+Radio
Indie genoeg voor mij, fantastisch laatste album inderdaad!quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 17:15 schreef Hamsik het volgende:
Ik weet niet of het echt indie is, maar Fink is echt hemels!
Soms heeft het nog weleens zin dat je zomaar even een topic open klikt. Even gezocht op Youtube, maar klinkt erg goed.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 17:15 schreef Hamsik het volgende:
Ik weet niet of het echt indie is, maar Fink is echt hemels!
Klopt Dispatch vind ik ook tof inderdaad zelfde band zelfde regio!quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 16:41 schreef Norrage het volgende:
[..]
State Radio
Vooral Us Against The Crown is geweldig, met ook het meeste reggae invloed van al hun albumsDispatch is ook heel leuk (zelfde zanger) maar dat is iets minder reggae en wat experimenteler
Ik ken er niet veel van, maar de nummers die ik ken zijnquote:
Meet The Eels-Essential Eels Vol 1 1996-2006quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 17:59 schreef Muisraket het volgende:
[..]
Ik ken er niet veel van, maar de nummers die ik ken zijn. Little Bird is ontzettend mooi en de tekst van A Line in The Dirt vind ik werkelijk fenomenaal.
Maar jij bent er dus bekender mee? Zo ja, welk album zou een goede zijn om mee te beginnen?
Daar staan inderdaad mooie nummers op maar Eels is niet een persoon he. Het is de band achter Mr. Equote:Op vrijdag 19 augustus 2011 18:33 schreef Felagund het volgende:
Ik vind The beautiful freak zijn beste album. Novacaine for the soul.
Waardeloze nick heb jequote:Op vrijdag 19 augustus 2011 19:01 schreef Moody22 het volgende:
[..]
Daar staan inderdaad mooie nummers op maar Eels is niet een persoon he. Het is de band achter Mr. E
hahah:P jij was blijkbaar eerder dan ik !quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 23:16 schreef Moody het volgende:
[..]
Waardeloze nick heb je
Even een eerbetoon aan een artiest die *wel* te vroeg is overleden:
Naar mijn mening het mooiste nummer van de jaren '90.
Elliot smiths cover van Thirteen - Big Star is mooi! Ik zie Big Star als een van Indie rock pioniers hoewel in de jaren 70 indie nog niet echt bestond maar als het bestond waren zijn de grondleggers.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 23:16 schreef Moody het volgende:
[..]
Waardeloze nick heb je
Even een eerbetoon aan een artiest die *wel* te vroeg is overleden:
Naar mijn mening het mooiste nummer van de jaren '90.
Gast, haal die torrentlink even weg, tenzij je een een ban zoekt.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 18:14 schreef Moody22 het volgende:
[..]
Meet The Eels-Essential Eels Vol 1 1996-2006
daar staan vind ik de beste nummers toch wel op zoals Last stop: this town en novacaine for the soul je kan de cd ...
vindt je hem cool? bestel hem dan ofzo...(of niet..) haha
hij is weg;)quote:Gast, haal die torrentlink even weg, tenzij je een een ban zoekt.
Klinkt fijn jaquote:Op woensdag 24 augustus 2011 20:35 schreef Arn0 het volgende:
James Blake + Bon Iver = een erg leuke combinatie
Ik ben groot fan van de Mountain Goats.quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 10:59 schreef Moody22 het volgende:
Wat vinden jullie van:
the Mountain Goats
Ik ben totaal geen fan van James Blake (wel live, dat was echt geweldig) maar ik vind dit dan toch wel te pruimen. Ik vind het wel een leuke mix, maar het komt inderdaad wel wat gehaast over.quote:Op donderdag 25 augustus 2011 14:41 schreef Z het volgende:
[..]
Ik ben groot fan van de Mountain Goats.
Het nummer James en Bob vind ik tegenvallen. Het klinkt als een haastig gemaakt nummer waar de twee overduidelijke stijlkenmerken van de twee naar voren laten komen, daarnaast sampled Blake zichzelf.
Dat valt wel mee toch. Bijvoorbeeld PF publiceert nieuws rondom de Mountain Goats en recenseert hun platen.quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 09:19 schreef Moody22 het volgende:
Van bands als the Mountain Goats hoor je toch vrij weinig tot niks he!?
ze brengen ±16 albums uit zonder dat iemand het weet.
Of je moet hun al leuk vinden.
ik vind ze toch altijd best hard gehyped worden hoor, maar dat zal wel aan mij liggenquote:Op vrijdag 26 augustus 2011 09:19 schreef Moody22 het volgende:
Van bands als the Mountain Goats hoor je toch vrij weinig tot niks he!?
ze brengen ±16 albums uit zonder dat iemand het weet.
Of je moet hun al leuk vinden.
oh daar heb ik eigenlijk niet naar gekeken. ik dacht meer aan de tv en radio enzoquote:ik vind ze toch altijd best hard gehyped worden hoor, maar dat zal wel aan mij liggenop last.fm hebben ze ook iets van 20miljoen+ luisteraars.
Ach, welke indie/alternatieve band krijgt wel al die tv en radio aandacht? (tenzij ze echt groot zijn zoals Arcade Fire ofzo)quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 11:53 schreef Moody22 het volgende:
[..]
oh daar heb ik eigenlijk niet naar gekeken. ik dacht meer aan de tv en radio enzo
Ik vind zijn solo werk best fijn, vooral het debuut en Pig Lib...maar deze doet me op zich nog niet heel erg veel tot nu toe...quote:
Over het algemeen vind ik dat ook een fractie / heel veel fracties minder dan Pavement. Al zitten er individueel soms songs bij die best mee kunnen met het niveau van Pavement.quote:
Ik vind het eigenlijk vooral allemaal op elkaar lijken, terwijl Pavement zo ontzettend veelzijdig is!quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 17:58 schreef methodmich het volgende:
[..]
Over het algemeen vind ik dat ook een fractie / heel veel fracties minder dan Pavement. Al zitten er individueel soms songs bij die best mee kunnen met het niveau van Pavement.
The Perishers, jup fijn bandje. Victorious is een heerlijke easy-listening album.quote:Op zaterdag 27 augustus 2011 10:52 schreef Moody22 het volgende:
Ik vond net deze band!!: The Perishers een finse indiefolk band waarvan de drummer ook in Phoenix drumt. Super mooi! luister vooral naar het nummer Sway.
doet me een beetje denken aan the fray en sewn van the feeling
ja deze ja:P ik weet het een beetje een cliché.
maar dit is Sway:
The Coral is erg leuk! vooral dreaming of you dat ook voor komt in Scrubs.quote:The Perishers, jup fijn bandje. Victorious is een heerlijke easy-listening album.
Vergelijkbaar zijn Stabilo, Teitur, Gungfly en The Coral Sea. Zoek ze
Leesfoutjequote:Op zondag 28 augustus 2011 08:42 schreef Moody22 het volgende:
[..]
The Coral is erg leuk! vooral dreaming of you dat ook voor komt in Scrubs.
Er zit veel leuke muziek in scrubs
Hebben Blitzen Trapper alweer een nieuwe? Ijverige jongens zeg..quote:Op dinsdag 6 september 2011 10:19 schreef Norrage het volgende:
Nieuwe Laura marling en blitzen trapper op luisterpaal!!
Vooral die opener is very very nice!quote:Op dinsdag 6 september 2011 23:47 schreef Felagund het volgende:
De nieuwe van Laura Marling klinkt goed op eerste gehoor.Net wat anders dan de vorige twee.
Misschien bedoel je wel Shuffle van Bombay Bicycle Clubquote:Op zaterdag 10 september 2011 18:56 schreef N.i.c.k het volgende:
Probeer het hier maar even voor het sluiten van de markt:
(Cross post uit 'help ik zoek ...').
Ik ben dus op zoek naar het volgende nummertje:
Een typisch H&M indie plaatje. Af en toe op de radio gehoord. Typische ijle indie zang, hoge mannen zang. Die in het refrein iets zingen als 'Sing / say it by the door' en 'Say / sing it by the church'. Maar ik stond in een drukke winkel. Er vind ook nadrukkelijk toetsenspel in het nummer plaats.
Kan inderdaad bijna niet anders, als ik het zo lees.quote:Op dinsdag 13 september 2011 22:43 schreef Maisnon het volgende:
[..]
Misschien bedoel je wel Shuffle van Bombay Bicycle Club
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |