abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_96368987
Of 'The Slacker Take-Over Plot' deel XLV

Omdat veel topics over indie bandjes nauwelijks lopen, en dus na 7 posts stilvallen, leek het ons een goed idee om een topic te maken waarin "Indie" centraal staat.

Het begrip indie is natuurlijk wat wazig, maar dat mag geen excuus zijn voor enorme zeurpartijen over wat nou wel indie en wat nou niet indie is. Dat is dan ook helemaal NIET de bedoeling. Als je toch per sé een definitie wil, All Music Guide heeft een redelijk uitgebreide op hun site staan.

Dus praat hier wel over obscure bandjes, nieuwe platen, geziene optredens, geef tips en commentaar, als het maar met "indie" te maken heeft!

Lijst met indie-gerelateerde links:
Pitchfork
All Music Guide
Think Small
Tiny Mix Tapes
;( Stylus Magazine ;(
Delusions of Adequacy
Liability
Popmatters
Metacritic
Brooklyn Vegan
Stereogum
Gorilla vs Bear
Shoot The Player
Blogotheque

Voor specifieke vragen over indie-uitgaansgelegenheden, of voor slowchat over populaire Britse indiebands kun je terecht in ons zustertopic:
I Bet Indie Sounds Good On The Dancefloor #48

Jaarlijstjes:
Jaarlijstjes 2004
Jaarlijstjes 2005!
Jaarlijstjes 2006!
Jaarlijstjes 2007!
Jaarlijstjes 2008!
Jaarlijstjes 2009!

Andere interessante topics:
De Hypes van 2006
CD Releases 2009

En deze topics wisten we al vol te neuzelen:
The Slacker Take-Over Plot (Centraal Indie Topic)
The Slacker Take-Over Plot (Indie Central II)
Indie Rockers Talk Acid! (Indie Central III)
The State Of Indiependence (Indie Central IV)
Lift Your Indie Fists (Indie Central V)
In the kingdom of indie (Indie Central VI)
Indie has the Right to Children (Indie Central VII)
Clap Your Hands Say Indie (Indie Central VIII)
No Indie No Beep Beep (Indie Central IX)
This Forum's Saving Grace (Indie Central X)
Ik wil in die rok (Indie Central XI)
Indie Ah Um (Indie Central XII)
It's Indie, Dad. (Indie Central XIII)
Come On! Feel the Indie Noise! (Indie Central XIV)
Indie Aeroplane Over The Sea (Indie Central XV)
Le Slackre du Printemps (Indie Central XVI)
Kill Pop Stars (Indie Central XVII)
We have the facts and we're voting Indie! (Indie XVIII)
I Love You But I've Chosen Indie (Indie Central XIX)
Indie For The Painfully Alone (Indie Central XX)
At War With The Critics (Indie Central XXI)
How I Learned To Write Indie (Indie Central XXII)
Indiefans please try harder (Indie Central XXIII)
Return to Indie Mountain (Indie Central XXIV)
Indie Rarities (Indie Central XXV)
Songs for Indie singalong (Indie Central XXVI)
We Were Indie Before the Ship Even Sank (IndieCentral XXVII)
Au Revoir Indie (Indie Central XXVIII)
You! Me! Indie! (Indie Central XXIX)
From Here We Go Indie! (Indie Central XXX)
Strawberry Indie (Indie Central XXXI)
Le Diable Avec Son Indie! (Indie Central XXXII)
Hercules and Indie Affair (Indie Central XXXIII)
Oracular Indie-tacular (Indie Central XXXIV)
Indie is a Grotesque Animal (Indie Central XXXV)
A Heart Full of Indie (Indie Central XXXVI)
Merriweather Indie Pavilion (Indie Central XXXVII)
The Hazards of Indie (Indie Central XXXVIII)
The Pains of Being Indie at the Heart (Indie Central XXXIX)
Broken Side of Indie (Indie Central XL)
Indie (The Topic) (Indie Central XLI)
Infinite Indie (Indie Central XLII)
Indiespeaker (Indie Central XLIII)
Indienator (Indie Central XLIV)
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_96369011
Wasda, dat Wild Beasts? Ken ik niet :)
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  woensdag 4 mei 2011 @ 23:28:43 #3
159761 Arn0
Abbey Road
pi_96369143
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2011 23:26 schreef Norrage het volgende:
Wasda, dat Wild Beasts? Ken ik niet :)
Tja.. Hoe omschrijf je ze. Een erg leuk indie bandje op het Domino label dat met elk album (drie ondertussen) een nieuwe stijl uitgaat maar toch een unieke sound blijft behouden. Ze blijven een constant hoog niveau halen. Weet niet welk album het beste "instapalbum" is, maar het nieuwe album lijkt me wel een leuke start. Van dit Wild Beasts nummer (van hun tweede album) word ik altijd vrolijk :)

By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_96369424
Om even op de TT in te gaan:

Fantastisch openingsnummer, goed tweede nummer, maar dan kakt het wat mij betreft een beetje in. Maar het is weer een erg energiek en fijn Okkervil River album, de band waar ik even over heb moeten doen om ze echt te waarderen :)
pi_96369558
Zijn er de laatste tijd nog goede/leuke albums uitgekomen? Ik heb de laat ste anderhalve maand weinig nieuwe muziek geluisterd.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
pi_96369616
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2011 23:37 schreef Felagund het volgende:
Zijn er de laatste tijd nog goede/leuke albums uitgekomen? Ik heb de laat ste anderhalve maand weinig nieuwe muziek geluisterd.
Zie post hierboven :)

Verder vond ik de afgelopen maand (ondertussen al wat langer uit) the Mountain Goats geweldig (voorlopig beste album van het jaar voor mij...tenminste het meest geluisterde album van het jaar)
pi_96369880
Dat nieuwe album van Wild Beasts is toch wel echt goed zeg!
Heerlijk album om gewoon van begin tot eind te luisteren, ook geen echte hoogte of diepte punten.
Er zit echt een behoorlijk goede sfeer in.
pi_96370124
Smother _O_

Ik vind het jammer dat het nieuwe album niet zo veel raars heeft als Limbo Panto (Brave Bulging Bouyant Clairvoyants _O_ ) , maar ik ben sowieso happy :D verliefd op alles van die groep. (Eventueel ook de zanger, als ie weer zo'n gave snor als eerst neemt)

Ze lijken iets meer dat Hooting & Howling nummer kant ingegaan te zijn, zeg maar :P

Dat ritme in het begin van Reach a Bit Further (wat sowieso echt een mooi nummer is) had ook zo'n luid en weird nummer kunnen worden, en ik weet niet bij welke artiest anders dan Wild Beasts ik t wat dat betreft moet zoeken :D

Dit is dus van het eerste album
  woensdag 4 mei 2011 @ 23:53:01 #9
283085 TWP
kassalade
pi_96370208
Wild Beasts wordt vaak omschreven als art-pop. Het is toch muziek waar niet iedereen van kan houden, mede door de falset stem van Hayden Thorpe. Zelf vind ik de zang geweldig.
Als instapalbum is de laatste inderdaad het beste denk ik, deze is wat ingetogener, intiemer. Als je dat goed vind zou ik zeker ook de tweede luisteren (een van mijn favorieten van de afgelopen jaren!).
:)
  woensdag 4 mei 2011 @ 23:54:16 #10
283085 TWP
kassalade
pi_96370265
Ik wordt toch wel erg vrolijk van al die Wild Beasts liefhebbers zeg!

Een van mijn favorieten:

woensdag 4 mei 2011 @ 23:54:41 #11
159761 Arn0
Abbey Road
pi_96370284
Verdorie, toch veel Wild Beasts fans in het topic, had ik niet verwacht. Verdienen ze geen eigen topic? :P
  woensdag 4 mei 2011 @ 23:55:28 #12
283085 TWP
kassalade
pi_96370325
quote:
14s.gif Op woensdag 4 mei 2011 23:54 schreef Arn0 het volgende:
Verdorie, toch veel Wild Beasts fans in het topic, had ik niet verwacht. Verdienen ze geen eigen topic? :P
Lijkt me een goed idee. Dat verdienen ze na drie goede platen toch wel.
  donderdag 5 mei 2011 @ 00:08:24 #13
159761 Arn0
Abbey Road
pi_96370961
pi_96371081
Ga ze toch ook maar eens uitchecken. Geposte clips hier klinken goed in ieder geval :)
pi_96376463
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2011 23:37 schreef Felagund het volgende:
Ook weinig nieuwe platen geluisterd afgelopen maand, 2 uitspringers zijn ouwe lullen met een nieuw album: The Feelies en Paul Simon, ook niet echt Indie

the Wild Beasts zal ik ook eens checken
pi_96378753
Zonder 'the'. Vorige plaat was ok, ga deze even beluisteren.
Aldus.
  donderdag 5 mei 2011 @ 11:01:51 #17
109614 Haunter
Frusciantastic
pi_96379519
Oh oh, wat is die nieuwe van The Antlers weer beeldschoon _O_
pi_96398279
Wild Beasts is erg leuk ja. Mooi om te zien dat er zoveel fans zijn!

Ik heb deze week 'Delicate Steve' ontdekt. Debuutplaat is heerlijk, maar véél te kort jammer genoeg.

Vanaf de 3de minuut :9~ 8-)
pi_96439390
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 11:01 schreef Haunter het volgende:
Oh oh, wat is die nieuwe van The Antlers weer beeldschoon _O_
Heb er al wat van gehoord ja, moet hem eens goed gaan beluisteren. De vorige plaat was iig zeer indrukwekkend _O_

Ben momenteel helemaal into de laatste van Lykke Li, die is ook echt geweldig!
Demain, on roule
pi_96447825
Is er ook nog Indie zonder hoge stemmetjes en debiele overdreven britse accenten en smerig lang haar en vage laarzen en kleren?
Love, The Kind You Clean Up With A Mop.
  vrijdag 6 mei 2011 @ 20:10:35 #21
283085 TWP
kassalade
pi_96448017
quote:
7s.gif Op vrijdag 6 mei 2011 20:06 schreef OMGWTFBBQSAUCE het volgende:
Is er ook nog Indie zonder hoge stemmetjes en debiele overdreven britse accenten en smerig lang haar en vage laarzen en kleren?
Ja.
pi_96448044
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2011 20:10 schreef TWP het volgende:

[..]

Ja.
Voorbeelden? :)
pi_96448279
Ik vind die muziek echt stom vanwege de kleren
pi_96448480
Hey je hebt wel Bibio bij je luisterdinges staan :) echt een held. Maar dat valt op zich ook al onder indie. Tenminste, hoe ik het definieer :P
  vrijdag 6 mei 2011 @ 20:22:25 #25
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_96448649
quote:
7s.gif Op vrijdag 6 mei 2011 20:06 schreef OMGWTFBBQSAUCE het volgende:
Nee. Helaas niet.
  vrijdag 6 mei 2011 @ 20:24:41 #26
283085 TWP
kassalade
pi_96448777

Een van m'n favoriete nummers van dit jaar! En die clip is ook O+ blijkt nu, had hem nog niet eerder gezien: kleur, vage gasten, rare dingen doen met je vrienden, weekend! Helemaal goed.

En dit zijn ze: (ja, het zijn typische indiemensjes, so what :6)

pi_96449102
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2011 20:19 schreef Maisnon het volgende:
Hey je hebt wel Bibio bij je luisterdinges staan :) echt een held. Maar dat valt op zich ook al onder indie. Tenminste, hoe ik het definieer :P
Nah, ik vind het meer soundscape achtig. Het gaat niet echt om de teksten meer om de sfeer. Ik hou gewoon niet van dat-kijk-mij-indie-muziek-maken-en-een-rare-bandnaam-hebben instelling. Dus geen Kooks,Vampire Weekend en Arctic Monkeys (valt mee) en nog meer van dat britsige blije gedoe.

Doe mij maar Kings of Leon of iets vergelijkbaars wat ik nog niet gevonden heb. ;)
pi_96449172
Dan moet je niet Kings of Leon als voorbeeld aanhalen want dan raak ik weer in de war :P maar je zoekt dus gewoon indie die niet van die britpop achtige dinges is?
pi_96449228
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2011 20:24 schreef TWP het volgende:

Een van m'n favoriete nummers van dit jaar! En die clip is ook O+ blijkt nu, had hem nog niet eerder gezien: kleur, vage gasten, rare dingen doen met je vrienden, weekend! Helemaal goed.

En dit zijn ze: (ja, het zijn typische indiemensjes, so what :6)

[ afbeelding ]
Ja dat Dye it Blonde album is leuk :)
pi_96449234
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2011 20:31 schreef Maisnon het volgende:
Dan moet je niet Kings of Leon als voorbeeld aanhalen want dan raak ik weer in de war :P maar je zoekt dus gewoon indie die niet van die britpop achtige dinges is?
Ja, denk het.
  vrijdag 6 mei 2011 @ 20:43:33 #31
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_96449859
klinkt goed op het eerste gehoor, I am very far

Dat wild beasts kan ik echt niet horen...
pi_96451972
Ik maak wel even een lijstje met dingen die je eventueel kan checken OMGWTFBBQSAUCE :P dan wel van niet zo lang geleden om de sfeer erin te houden. Plus er zit wel een boel Brits bij maar dan wel iets meer stevig? zoals je aangaf :P iets meer in dat Kings of Leon rijtje zal ik maar zeggen

Het zijn natuurlijk wel dingen die ik vooral leuk vond :') dus als iemand dikke bezwaren heeft dan moeten ze zelf met tips komen :P

En deze kriig je er nog extragratis bij omdat je het sowieso wel tof vind denk ik, maar die is van vorig jaar.

De lijst:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Misschien zit er wat bij :P

[ Bericht 1% gewijzigd door Maisnon op 06-05-2011 21:42:43 ]
pi_96462559
Marike jager live is O+ O+
  zaterdag 7 mei 2011 @ 01:36:07 #34
283085 TWP
kassalade
pi_96463395
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2011 01:04 schreef Norrage het volgende:
Was je in Speakers?
pi_96463555
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2011 01:36 schreef TWP het volgende:

[..]

Was je in Speakers?
Yep. Voorprogramma was ook verrassend goed trouwens. Anton Walgrave, erg goede belgische singer songwriter :)
pi_96465572
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2011 01:04 schreef Norrage het volgende:
:Y
  zaterdag 7 mei 2011 @ 09:41:51 #37
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_96466524
Hoe was dat album van Marike van dit jaar eigenlijk?
pi_96466648
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2011 10:00 schreef Maisnon het volgende:
Best prima album. Heel veelzijdig. Paar nummers die me niet zoveel doen maar het meerendeel van de plaat is echt goed! En zeker live ;)
  zaterdag 7 mei 2011 @ 10:55:58 #40
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_96467570
Geweldige plaat. Bij gebrek aan beter zelfs mijn meest beluisterde plaat van het jaar. Sterke songs, met verrassende wendingen, lekkere hooks en een zwoel sausje over de hele plaat.
pi_96468031
Dat is wel errug positief! Even checken dus :)

Ik hoop nog van een paar van mijn topartiesten uit 2009 dat ze met een tof album dit jaar komen.

Nosaj Thing, St Vincent, Bombay Bicycle Club.. misschien Bat for Lashes, die zijn sowieso wel aan een album bezig wat kan uitkomen :P

Florence + The Machine ook, die is nu op dit moment aan het opnemen als het goed is :D

Ik hoop ook snel op meer Grizzly Bear en Dirty Projectors maar dat laat denk ik nog wel op zich wachten :P
  zaterdag 7 mei 2011 @ 11:44:43 #42
283085 TWP
kassalade
pi_96468581
Bombay Bicycle Club hoefde twee weken geleden nog maar 4 nummers op te nemen. Daar gingen ze toen voor naar Canada, las ik op Twitter. Erg lang zal het niet meer duren. *O*
En, belangrijkste van alles: in de stijl van het debuut!
pi_96468601
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 mei 2011 10:55 schreef pfaf het volgende:
Geweldige plaat. Bij gebrek aan beter zelfs mijn meest beluisterde plaat van het jaar. Sterke songs, met verrassende wendingen, lekkere hooks en een zwoel sausje over de hele plaat.
:Y
Goede beschrijving! :)

quote:
2s.gif Op vrijdag 6 mei 2011 20:43 schreef Beregd het volgende:
klinkt goed op het eerste gehoor, I am very far

Dat wild beasts kan ik echt niet horen...
Okkervil, het album is boeiend :) En Wild Beasts...sorry, maar 2 nummertjes is leuk en dan heb ik het wel gehoord...Maar heb niet het nieuwe album geluisterd nog, die kon ik nog nie vinden (al staat ie op de luisterpaal...maar ik moet het op me computer hebben staan :P)
pi_96468717
Dat 2e album van Wild Beasts heb je dat ook gehoord? Daar zit iets meer Umf in zal ik maar zeggen, maar dan met het 'mooie' van het 3e album. Dat moet zeker wel langer dan 2 nummers boeiend blijven :)
  zaterdag 7 mei 2011 @ 12:08:18 #45
283085 TWP
kassalade
pi_96469125
Circuital van My Morning Jacket: gaap. :O Op een nummer na (Holdin On To Black Metal) gebeurd er helemaal niks.
pi_96470177
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2011 12:08 schreef TWP het volgende:
Circuital van My Morning Jacket: gaap. :O Op een nummer na (Holdin On To Black Metal) gebeurd er helemaal niks.
Ik heb hem nog niet kunnen vinden, ff zoeken
pi_96470186
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2011 10:00 schreef Maisnon het volgende:
Marike Jager is altijd leuk. Dit album is wel wat anders dan de vorige twee, Pfaf heeft het goed omschreven. Het album is ook wat volwassener.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
pi_96470253
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2011 20:30 schreef OMGWTFBBQSAUCE het volgende:

[..]

Nah, ik vind het meer soundscape achtig. Het gaat niet echt om de teksten meer om de sfeer. Ik hou gewoon niet van dat-kijk-mij-indie-muziek-maken-en-een-rare-bandnaam-hebben instelling. Dus geen Kooks,Vampire Weekend en Arctic Monkeys (valt mee) en nog meer van dat britsige blije gedoe.

Doe mij maar Kings of Leon of iets vergelijkbaars wat ik nog niet gevonden heb. ;)
Alberta Cross heeft zichzelf volgens mij wel eens vergeleken met KOL, al vind ik hun debuutalbum beter dan de laatste twee van KOL.

Album top 100 2024
pi_96470604
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2011 11:22 schreef Maisnon het volgende:
Dat is wel errug positief! Even checken dus :)

Ik hoop nog van een paar van mijn topartiesten uit 2009 dat ze met een tof album dit jaar komen.

Nosaj Thing, St Vincent, Bombay Bicycle Club.. misschien Bat for Lashes, die zijn sowieso wel aan een album bezig wat kan uitkomen :P

Florence + The Machine ook, die is nu op dit moment aan het opnemen als het goed is :D

Ik hoop ook snel op meer Grizzly Bear en Dirty Projectors maar dat laat denk ik nog wel op zich wachten :P
ik zag Grizzly Bear pas nog op filmcredits staan, dus die zijn met heel wat dingen tegelijk bezig :P
"If you're not happy wearing denim, you're a devil in disguise"
pi_96470624
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2011 12:55 schreef Felagund het volgende:

[..]

Alberta Cross heeft zichzelf volgens mij wel eens vergeleken met KOL, al vind ik hun debuutalbum beter dan de laatste twee van KOL.

Mona is denk ik ook wel in dat lijstje te plaatsen, over een kleine week komt het debuutalbum uit *O*
pi_96470807

Deze post ik gewoon nog een keertje, ik vind em echt leuk! Die kop van die zanger is ook prachtig met die grote baard en zonnebril en koptelefoonding :D

Gruff is trouwens de leadsinger van de Super Furry Animals, niet dat ik die goed ken, maar dat was even een weetje :')
pi_96471135
quote:
Iedereen verafschuwde de laatste albums ook van MMJ, maar ik vond ze geweldig. Ik luister nu net 4 minuten en ik vind het openingsnummer al helemaal fantastisch _O_ Kennelijk zijn ze een richting ingegaan die ik zelf heel cool vind, maar de andere fans niet...
  zaterdag 7 mei 2011 @ 13:42:15 #53
283085 TWP
kassalade
pi_96471231
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2011 13:20 schreef Maisnon het volgende:

Deze post ik gewoon nog een keertje, ik vind em echt leuk! Die kop van die zanger is ook prachtig met die grote baard en zonnebril en koptelefoonding :D

Gruff is trouwens de leadsinger van de Super Furry Animals, niet dat ik die goed ken, maar dat was even een weetje :')
Ja leuk is dat! Die zanger heeft zo'n mooie Gerry Rafferty stem. O+ Vooral in dit nummer valt me dat op.
pi_96471319
De tekst vind ik ook zo leuk, vooral dat dikgedrukte zinnetje :P

I hear your footsteps coming from the end of the lane
A crystal clear shimmering high
The girl whose stomach gurgles with the bright fizzy pop
The woman with the animal cry

I didn't know you
But you felt like a friend
And now I'd love to
Be a pal to the end

And I don't know what's wrong with me but lately I've been feeling like I'm truly hovering in the air
And I don't know what happens to me when you come along it's just the way the sunlight catches your hair
pi_96471417
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2011 13:37 schreef Norrage het volgende:

[..]

Iedereen verafschuwde de laatste albums ook van MMJ, maar ik vond ze geweldig. Ik luister nu net 4 minuten en ik vind het openingsnummer al helemaal fantastisch _O_ Kennelijk zijn ze een richting ingegaan die ik zelf heel cool vind, maar de andere fans niet...
Misschien nog een beetje voorbarig, maar ik vind het album voorlopig echt fantastisch! _O_ :)
pi_96480197
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2011 20:30 schreef OMGWTFBBQSAUCE het volgende:

[..]

Ik vind t best wel grappig dat je met Kings of Leon aankomt als een band die dat niet heeft, terwijl ze zo begonnen:
Verschrikkelijke hippies, maar ze maakten (toen nog wel) goede muziek!
  zaterdag 7 mei 2011 @ 19:08:51 #57
159761 Arn0
Abbey Road
pi_96480361
Kings Of Leon zouden inderdaad niet in dit topic vermeld mogen worden, verschrikkelijke, arrogante sell-out band geworden.
pi_96481032
quote:
13s.gif Op zaterdag 7 mei 2011 19:08 schreef Arn0 het volgende:
Kings Of Leon zouden inderdaad niet in dit topic vermeld mogen worden, verschrikkelijke, arrogante sell-out band geworden.
Heel erg zonde, want vroeger vond ik ze echt goeie muziek maken. Als ik t nu terugluister is t nog steeds best redelijk, maar wat ze nu maken.. :r
pi_96488224
quote:
Man hoe kan je dat gezegd hebben :( Ik heb het album al 3x rondgeluisterd vandaag. Fantastisch album. Met stip in mijn top 3 van het jaar :)
  zaterdag 7 mei 2011 @ 22:47:29 #60
283085 TWP
kassalade
pi_96488422
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2011 22:43 schreef Norrage het volgende:

[..]

Man hoe kan je dat gezegd hebben :( Ik heb het album al 3x rondgeluisterd vandaag. Fantastisch album. Met stip in mijn top 3 van het jaar :)
:@ Ai, misschien nog maar eens aanzetten dan.

:P
  zaterdag 7 mei 2011 @ 22:47:49 #61
283085 TWP
kassalade
pi_96488438
Maar nu luister ik Doe Maar. Feeeeest! :D
pi_96488501
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2011 22:47 schreef TWP het volgende:

[..]

:@ Ai, misschien nog maar eens aanzetten dan.

:P
Maar goed. Ik heb volgens mij een iets anders mening over de nieuwste MMJ albums dan de gemiddelde fan geloof ik, zoals ik hierboven ook heb gepost. Ik lees op de MMJ fora ook louter negatieve reacties. Ik vind het iig heerlijk mid-tempo, sferisch. Een beetje een mix tussen hun eerste albums en Evil Urges met wat meer electronica en rare geluidjes :) Als je heftig rockende MMJ wilt luisteren moet je maar gewoon Z en It Still Moves doen :) Dat vind ik juist zo goed van ze, elk album klinken ze opvallend anders maar door de stem van Jim toch herkenbaar.
pi_96489317
Holding on to Black Metal is toch wel een allergeniaalst nummer trouwens hoor :) Dat had je al wel ongeveer ontdekt :)
  zondag 8 mei 2011 @ 15:17:13 #64
159761 Arn0
Abbey Road
pi_96506156
Wordt er rond deze tijd meestal al niet een topic met beste albums van het jaar tot zover geopend? Ben wel benieuwd naar lijstjes etc :@
pi_96509098
quote:
14s.gif Op zondag 8 mei 2011 15:17 schreef Arn0 het volgende:
Wordt er rond deze tijd meestal al niet een topic met beste albums van het jaar tot zover geopend? Ben wel benieuwd naar lijstjes etc :@
Meestal vlak voor halverwege het jaar.
Album top 100 2024
pi_96518714
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2011 21:18 schreef Maisnon het volgende:
Ik maak wel even een lijstje met dingen die je eventueel kan checken OMGWTFBBQSAUCE :P dan wel van niet zo lang geleden om de sfeer erin te houden. Plus er zit wel een boel Brits bij maar dan wel iets meer stevig? zoals je aangaf :P iets meer in dat Kings of Leon rijtje zal ik maar zeggen

Het zijn natuurlijk wel dingen die ik vooral leuk vond :') dus als iemand dikke bezwaren heeft dan moeten ze zelf met tips komen :P

En deze kriig je er nog extragratis bij omdat je het sowieso wel tof vind denk ik, maar die is van vorig jaar.

De lijst:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Misschien zit er wat bij :P
Dankjewel. :)
pi_96519392
Ik denk wel dat ik van het afgelopen jaar en sowieso wel andere dingen weet die er beter bij passen dan dat lijstje :P maarja, eerst maar eens kijken :)
pi_96557073
Hebben jullie tUnE-yArDs nog gecheckt van eerder dit jaar? Na een paar keer luisteren vind ik het toch wel echt heel tof :P vooral omdat het zo lekker ritmisch is

pi_96590530
Line-upje van zomerfestival in Delft *O* Gewoon om de hoek bij mij :D

Go back to the Zoo
Opposites
Dazzled Kid
Baskerville live
Schradinova
Balthazar
Flexican & MC Sef
Zwart Licht XL
Lola Kite
Eefje de Visser
I am Oak
Henzel & Disco Nova ft VAgE gASTEN
Roots Riders
Shermanology
Leroy Styles
Boef & de gelogeerde aap
pi_96590965
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 11:43 schreef Norrage het volgende:

Go back to the Zoo
Opposites
Dazzled Kid
Baskerville live
Schradinova
Balthazar
Flexican & MC Sef
Zwart Licht XL
Lola Kite
Eefje de Visser
I am Oak
Roots Riders
Shermanology
Leroy Styles
Boef & de gelogeerde aap
Go back to the zoo. :'(

Maar er zitten wel wat leuke dingen bij, Eefje, Schradinova en Balthazar.
Album top 100 2024
pi_96591015
En Dazzled Kid, I am Oak, Lola Kite, Boef en Baskerville! *O*

Go Back To The Zoo is inderdaad :')
pi_96597493
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2011 11:50 schreef Maisnon het volgende:
Dat 2e album van Wild Beasts heb je dat ook gehoord? Daar zit iets meer Umf in zal ik maar zeggen, maar dan met het 'mooie' van het 3e album. Dat moet zeker wel langer dan 2 nummers boeiend blijven :)
Nou ik luister nu Two Dancers en ik vind het toch wel heel mooi. Vooral dat openingsnummer is schitterend.
Straks eens Smother luisteren :)
  dinsdag 10 mei 2011 @ 15:34:27 #73
283085 TWP
kassalade
pi_96600170
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 11:43 schreef Norrage het volgende:

Go back to the Zoo
Opposites
Dazzled Kid
Baskerville live
Schradinova
Balthazar
Flexican & MC Sef
Zwart Licht XL
Lola Kite
Eefje de Visser
I am Oak
Roots Riders
Shermanology
Leroy Styles
Boef & de gelogeerde aap
Wo, dat ziet er goed uit! Waarschijnlijk wel weer het weekend na Lowlands, dus dan weet ik niet of ik er nog erg veel zin in heb. Maar voor een gratis festival op 10 minuten afstand is dit helemaal niet slecht :P
pi_96601078
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 15:34 schreef TWP het volgende:

[..]

Wo, dat ziet er goed uit! Waarschijnlijk wel weer het weekend na Lowlands, dus dan weet ik niet of ik er nog erg veel zin in heb. Maar voor een gratis festival op 10 minuten afstand is dit helemaal niet slecht :P
Dit is 10 Juni
Het is niet het Owee festival ofzo hoor ;) En je betaalt er wel 10 euro voor (als student)
  dinsdag 10 mei 2011 @ 17:21:09 #75
283085 TWP
kassalade
pi_96605400
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 15:57 schreef Norrage het volgende:

[..]

Dit is 10 Juni
Het is niet het Owee festival ofzo hoor ;) En je betaalt er wel 10 euro voor (als student)
Oh, dat andere festival. Via de TU geregeld ofzo? :)
pi_96605957
Ja is elk jaar (behalve vorig jaar wegens geldgebrek) georganiseerd door een groep studenten vanuit het Sport & Cultuur centrum. Ooit begonnen als lustrumactiviteit maar dat beviel kennelijk wel genoeg om het jaarlijks te proberen te organiseren :)
2 jaar terug was ook geweldig, met Kyteman, de Staat, Jeugd van Tegenwoordig en nog veel meer echt grote acts. Dan valt het nu nog mee :)
  woensdag 11 mei 2011 @ 20:25:07 #77
96116 ralfseltje
Sitting on a cornflake
pi_96666576
Pff wat is dat album van The People's Temple goed. Speciaal voor liefhebbers van The Fresh and Onlys
pi_96700157
Owja, de nieuwe My Morning Jacket. Welke richting zijn ze nu op gegaan?
pi_96700566
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 15:32 schreef -Dries- het volgende:
Owja, de nieuwe My Morning Jacket. Welke richting zijn ze nu op gegaan?
Heel erg sferisch, midtempo, heel harmonieus. Ik vind het schitterend. Top 3 album voor mij van het jaar tot nu toe! :) Beetje een mix tussen Evil Urges en hun vroegere werk (At Dawn, Tennessee)...Dus een beetje het experimentele van Evil Urges met het downtempo/midtempo sferisch droevige geluid van vroeger :)
pi_96746538
Heb net de nieuwe The Antlers gedownload, zit hem nu te luisteren, echt kippevel!

Wat een schítterende plaat weer, hulde! _O_
Demain, on roule
pi_96750105
Het nieuwe album van Danger Mouse (met o.a. Norah Jones en Jack White) is ook vermakelijk. Minder goed als zijn andere projecten als ik eerlijk ben maar toch wel een aanrader om te proberen. erg sferisch :Y
pi_96751816
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2011 13:08 schreef Mykonos het volgende:
Heb net de nieuwe The Antlers gedownload, zit hem nu te luisteren, echt kippevel!

Nu aan het luisteren, Klinkt wel aardig, maar ben nog niet overtuigd!
  vrijdag 13 mei 2011 @ 16:00:47 #83
109614 Haunter
Frusciantastic
pi_96753472
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2011 13:08 schreef Mykonos het volgende:

Ik heb het al in dit topic gezet, maar inderdaad.... best so far van 2011 imho :)
pi_96754572
Nou hij is af bij mij, leuk album inderdaad. Rolled Together en Every Night My Teeth Are Falling Out zijn wel alleraardigst! :)
  vrijdag 13 mei 2011 @ 16:34:21 #85
109614 Haunter
Frusciantastic
pi_96755013
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2011 16:25 schreef Norrage het volgende:
Nou hij is af bij mij, leuk album inderdaad. Rolled Together en Every Night My Teeth Are Falling Out zijn wel alleraardigst! :)
Je moet 'm een aantal keer luisteren om 'm echt te kunnen waarderen. Voordeel (?) was dat ik die liveopname van die plaat al vaak geluisterd had, waardoor ik meteen verliefd werd op de studioplaat.
pi_96756194
Had Fleet Foxes nog niet geluisterd, maar ik vind het toch best aardig. Ben bepaald geen FF fan, en ook nu word ik langzaamaan echt heel erg moe van het stemgeluid, maar muzikaal zit het zo mooi in elkaar! :) Ik heb nog niet veel mensen gehoord over hun album, wat vindt de rest?
  vrijdag 13 mei 2011 @ 17:05:04 #87
109614 Haunter
Frusciantastic
pi_96756505
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2011 16:58 schreef Norrage het volgende:
Had Fleet Foxes nog niet geluisterd, maar ik vind het toch best aardig. Ben bepaald geen FF fan, en ook nu word ik langzaamaan echt heel erg moe van het stemgeluid, maar muzikaal zit het zo mooi in elkaar! :) Ik heb nog niet veel mensen gehoord over hun album, wat vindt de rest?
Hun nieuwe? Iets minder toegankelijk dan hun voorgaande werk vind ik, minder "catchy" gitaarstukjes, maar zeker een lekkere plaat weer.
pi_96762081
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2011 17:05 schreef Haunter het volgende:

[..]

Hun nieuwe? Iets minder toegankelijk dan hun voorgaande werk vind ik, minder "catchy" gitaarstukjes, maar zeker een lekkere plaat weer.
dat dus

Overigens is het nieuwe album van The Donkeys ook weer heerlijk. Relaxed achterover leunende retro rock O+
pi_96768733
Voor de liefhebbers, o.a. Wild Beasts, Cloud Nothings, en Twin Shadow in Paradiso:

[WIN] London Calling 20 & 21 mei 2011 *O*

[ Bericht 5% gewijzigd door krioro op 13-05-2011 21:39:11 ]
full stops and exclamation marks
pi_96768991
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2011 17:05 schreef Haunter het volgende:

[..]

Ik ga de oude ook maar eens een keer opzetten :)
  maandag 16 mei 2011 @ 20:34:13 #91
159761 Arn0
Abbey Road
pi_96905313
Wow. Bon Iver is terug. "Calgary" klinkt alvast goed, ben érg benieuwd naar het gehele album.
  donderdag 19 mei 2011 @ 09:46:57 #92
109614 Haunter
Frusciantastic
pi_97021580
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2011 20:34 schreef Arn0 het volgende:
Wow. Bon Iver is terug. "Calgary" klinkt alvast goed, ben érg benieuwd naar het gehele album.
Die is gister helemaal gelekt.... Wauw, prachtig! O+
  donderdag 19 mei 2011 @ 21:22:28 #93
159761 Arn0
Abbey Road
pi_97049400
Yep. Eventueel album van het jaar.
pi_97049563
Heel mooi ja! Wellicht wel beter dan de vorige :)
  donderdag 19 mei 2011 @ 21:26:03 #95
159761 Arn0
Abbey Road
pi_97049610
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 21:25 schreef Norrage het volgende:
Heel mooi ja! Wellicht wel beter dan de vorige :)
Oeh, da's wel een grote uitspraak. Daar ben ik het vooralsnog niet mee eens, maar For Emma, Forever Ago staat denk ik wel in mijn top 25 albums van alltime :P
pi_97050189
Ik ben er nooit een grote fan van geweest eigenlijk behalve dat ik het zeker heel mooi vond. De nieuwe lijkt me een iets vollere sound te hebben en daar hou ik van :)
  donderdag 19 mei 2011 @ 21:35:53 #97
159761 Arn0
Abbey Road
pi_97050268
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 21:34 schreef Norrage het volgende:
Ik ben er nooit een grote fan van geweest eigenlijk behalve dat ik het zeker heel mooi vond. De nieuwe lijkt me een iets vollere sound te hebben en daar hou ik van :)
Ik ben een sucker voor depressieve albums :@ Zeker als ze over break-ups gaan. (zie ook: The First Days Of Spring :P )
pi_97059771
The Boxer Rebellion gisteren in Vera. O+
pi_97078679
Nog weer eens de nieuwe Bright Eyes geluisterd (is al een tijdje uit natuurlijk maar had hem al een maand niet meer geluisterd) en moet zeggen dat ik die toch steeds fijner begin te vinden :)
pi_97096809

Hun album zit er dit jaar aan te komen. Hebben al enkele ep's uitgebracht, en dit nummer dan. Hou ze in de gaten.
  vrijdag 20 mei 2011 @ 22:28:00 #101
283085 TWP
kassalade
pi_97097960
Morgen London Calling, FUCKYEAH :D
pi_97098220
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2011 22:28 schreef TWP het volgende:
Ooh, mn vriendin heeft ze paar weken geleden live gezien en ze vond ze erg! goed. :D
Op maandag 3 november 2014 23:52 schreef Peunage het volgende:
LEAVE KB ALONE.
  vrijdag 20 mei 2011 @ 22:36:15 #103
283085 TWP
kassalade
pi_97098469
quote:
14s.gif Op vrijdag 20 mei 2011 22:31 schreef Klinkerbotsing het volgende:

[..]

Ooh, mn vriendin heeft ze paar weken geleden live gezien en ze vond ze erg! goed. :D
Wie? Of verkeerde quote? :P
pi_97098526
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2011 22:28 schreef TWP het volgende:
Hier kan je London Calling trouwens Live zien: http://www.ustream.tv/cha(...)o.nl/&medium=8302412 :D
pi_97098530
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2011 22:36 schreef TWP het volgende:

[..]

Wie? Of verkeerde quote? :P
De band London calling natuurlijk! Dierlijk goede band :P
  zaterdag 21 mei 2011 @ 00:55:01 #106
283085 TWP
kassalade
pi_97105520
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2011 22:37 schreef Jacobuspower het volgende:

[..]

Hier kan je London Calling trouwens Live zien: http://www.ustream.tv/cha(...)o.nl/&medium=8302412 :D
Ja ik had er vanavond nog wat van gezien. Mooi dat ze dat doen!
pi_97141367
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2011 14:42 schreef Bol_Wan het volgende:
Het nieuwe album van Danger Mouse (met o.a. Norah Jones en Jack White) is ook vermakelijk. Minder goed als zijn andere projecten als ik eerlijk ben maar toch wel een aanrader om te proberen. erg sferisch :Y
Luisterde hem vandaag, wel aardig. Zeker een origineel stemgeluid toevoeging van Norah en Jack ook :)
  zondag 22 mei 2011 @ 01:13:27 #108
159761 Arn0
Abbey Road
pi_97141841
Weet niet waar ik dit moet vragen dus dan maar hier: Weet er iemand hier een betrouwbare website die tickets doorverkoopt? En dan bedoel ik betrouwbaar in de zin van of de tickets daadwerkelijk aankomen, niet of de prijs redelijk is.. Viagogo lijkt het concert niet zijn bestand te hebben iig.
  zondag 22 mei 2011 @ 18:07:09 #109
159761 Arn0
Abbey Road
pi_97163194
Dubbelpost maar.. Amatorski hun eerste volledige album is echt prachtig. Belgisch album van het jaar voor mij :)
http://3voor12.vpro.nl/speler/luisterpaal/44725025
pi_97193546
Morgen dEUS en Balthazar *O*

[ Bericht 7% gewijzigd door Norrage op 23-05-2011 12:12:17 ]
  maandag 23 mei 2011 @ 12:17:35 #111
109614 Haunter
Frusciantastic
pi_97194007
Vanavond Caribou en woensdag Explosions In The Sky *O*
pi_97195091
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2011 12:17 schreef Haunter het volgende:
Vanavond Caribou en woensdag Explosions In The Sky *O*
En dan dinsdag ook nog The Walkmen *O*

[ Bericht 0% gewijzigd door Thijsssss op 23-05-2011 12:57:53 ]
pi_97195454
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2011 12:47 schreef Thijsssss het volgende:

[..]

En dan dinsdag ook nog The Walkman *O*
Nee, vandaag. :6
pi_97195560
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2011 12:55 schreef MCH het volgende:

[..]

Nee, vandaag. :6
Is mij helaas iets te ver reizen, maar was erg graag bij geweest! Volgens mij kan je niet genoeg The Walkmen per week hebben :)
pi_97202566
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2011 18:07 schreef Arn0 het volgende:
Dubbelpost maar.. Amatorski hun eerste volledige album is echt prachtig. Belgisch album van het jaar voor mij :)
http://3voor12.vpro.nl/speler/luisterpaal/44725025
Die zag ik vorige week in Vrije Geluiden, klonk inderdaad goed. Vrije Geluiden is misschien wel het enige programma op de Nederlandse tv waar ruimte voor indiemuziek is, en dan vooral dit soort muziek, denk ik.
Stay on my arm, you little charmer
  maandag 23 mei 2011 @ 16:18:36 #116
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_97204307
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2011 12:47 schreef Thijsssss het volgende:

[..]

En dan dinsdag ook nog The Walkmen *O*
Ik ook *O*
Zit ook erg te twijfelen om vanavond nog naar Caribou te gaan. Lijkt me heel gaaf. Maar mijn portemenee laat het niet echt toe. :(
  maandag 23 mei 2011 @ 20:23:38 #117
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_97217235
In een tot dusver ongelofelijk teleurstellend jaar is deze week een lichtpuntje gekomen: ICanT van Asian Women on the Telephone! _O_
Geweldige flow en ritme, soms zelfs een hook die in je kop blijft steken (zie bijvoorbeeld het geniale albumhoogtepunt Vip-Maria-Viva-Trance), stampende beats, smerige, onheilspellende instrumentatie... Alles wat krautrock zo meesterlijk kan maken. O+

Rest van de plaat op bandcamp: http://asianwomenonthetelephone.bandcamp.com/album/icant
pi_97218048
quote:
3s.gif Op maandag 23 mei 2011 20:23 schreef pfaf het volgende:
In een tot dusver ongelofelijk teleurstellend jaar is deze week een lichtpuntje gekomen: ICanT van Asian Women on the Telephone! _O_
Geweldige flow en ritme, soms zelfs een hook die in je kop blijft steken (zie bijvoorbeeld het geniale albumhoogtepunt Vip-Maria-Viva-Trance), stampende beats, smerige, onheilspellende instrumentatie... Alles wat krautrock zo meesterlijk kan maken. O+

Rest van de plaat op bandcamp: http://asianwomenonthetelephone.bandcamp.com/album/icant
klinkt interessant! Eens opzoeken :)
  maandag 23 mei 2011 @ 23:11:03 #119
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
  dinsdag 24 mei 2011 @ 00:47:58 #120
159761 Arn0
Abbey Road
pi_97233265
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2011 12:03 schreef Norrage het volgende:
Morgen dEUS en Balthazar *O*
Kende Balthazar niet maar ze speelden een lekkere show, al was er wel een kwaliteitsverschil tussen enkele nummers. En dEUS tja.. Blijven ongelofelijke bazen _O_
  dinsdag 24 mei 2011 @ 10:08:55 #121
109614 Haunter
Frusciantastic
pi_97238274
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2011 16:18 schreef Lonewolf2003 het volgende:

[..]

Ik ook *O*
Zit ook erg te twijfelen om vanavond nog naar Caribou te gaan. Lijkt me heel gaaf. Maar mijn portemenee laat het niet echt toe. :(
Je hebt niet zoveel gemist. Ik vond het een rommelige set en geluid was erg matig. Enige plusplunt was de toegift met Odessa en Sun, voor de rest was ik niet impressed van hun livekunsten.
  dinsdag 24 mei 2011 @ 11:24:08 #122
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_97240675
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 10:08 schreef Haunter het volgende:

[..]

Je hebt niet zoveel gemist. Ik vond het een rommelige set en geluid was erg matig. Enige plusplunt was de toegift met Odessa en Sun, voor de rest was ik niet impressed van hun livekunsten.
Blij dat ik dan toch maar niet gegaan ben. ;)
pi_97240726
quote:

[..]

Geluid vind ik heel de (Indiestad) week al matig afgesteld in Paradiso. Zang komt er niet altijd goed doorheen en de bass drum knalt te hard door.
Vond Caribou ook niet zo overdonderend, maar ik weet zeker dat ze op een festival een hele tent uit hun dak kunnen laten gaan! De toegift was wel heerlijk :)
  dinsdag 24 mei 2011 @ 11:28:44 #124
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_97240819
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 11:25 schreef Thijsssss het volgende:
Vond Caribou ook niet zo overdonderend, maar ik weet zeker dat ze op een festival een hele tent uit hun dak kunnen laten gaan!
Dat weet ik wel zeker. En dat heb ik ook al een aantal keer persoonlijk kunnen peilen.
  dinsdag 24 mei 2011 @ 12:12:52 #125
109614 Haunter
Frusciantastic
pi_97242289
quote:
14s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 11:28 schreef Grobbel het volgende:

[..]

Dat weet ik wel zeker. En dat heb ik ook al een aantal keer persoonlijk kunnen peilen.
Klopt! Maar toch jammer dat het gister niet helemaal uit de verf kwam. Herkansing op een festival dan maar hopelijk.
  dinsdag 24 mei 2011 @ 12:22:36 #126
39793 Moody
el moody
pi_97242580
Bell X1 was erg goed gisteren (Tivoli). Ongelooflijk dat ze nogsteeds voor kleine zaaltjes spelen, zal wel iets met hun management te maken hebben, want de muziek wordt commercieel steeds interessanter.... Noonan spreekt ondertussen al een aardig woordje Nederland, wel grappig....

Voorprogramma was Planet Parade. Leuk bandje. Sound ligt ergens tussen een vroege Police en Kings of Leon met een snufje Vampire Weekend....voor de liefhebbers dus :)

Jaarlijstjes: '08 | '09 | '10 | '11 | '12 |
'13 |
'14
pi_97242599
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 11:25 schreef Thijsssss het volgende:

[..]

Geluid vind ik heel de (Indiestad) week al matig afgesteld in Paradiso. Zang komt er niet altijd goed doorheen en de bass drum knalt te hard door.
Vond Caribou ook niet zo overdonderend, maar ik weet zeker dat ze op een festival een hele tent uit hun dak kunnen laten gaan! De toegift was wel heerlijk :)
Zo'n gevoel had ik ook een beetje bij Okkervil River afgelopen zondag. De geluidsmix was behoorlijk rommelig. De zang kwam er idd niet altijd goed doorheen.

@pfaf
nieuwe Okkervil River je ook tegen gevallen?
pi_97242923
quote:

[..]

Jammer. In Paradiso vorig jaar vond ik ze ook matig, en dat was grotendeels te wijten aan het slechte geluid. Ik hoorde toen alleen maar gebrom.
pi_97264702
Nieuwe single van The Horrors:

Na "Primary Colours" (album van het jaar 2009) een teleurstelling, na één keer luisteren.
  dinsdag 24 mei 2011 @ 21:41:34 #130
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_97268215
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 12:23 schreef -Dries- het volgende:

[..]

@pfaf
nieuwe Okkervil River je ook tegen gevallen?
Zo verschrikkelijk veel dat ik er niet eens over wil praten.
pi_97276084
quote:
15s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 21:41 schreef pfaf het volgende:

[..]

Wow.

Ongelooflijk hoe erg smaken kunnen verschillen! :o
pi_97286109
quote:
15s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 21:41 schreef pfaf het volgende:

[..]

Eigenlijk luister ik hem ook niet zoveel meer :(
  woensdag 25 mei 2011 @ 11:29:22 #133
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_97287065
The Walkmen was ontzettend goed gister. *O* _O_ Jammer dat het alleen wel ook ontzettend kort was. Maar een uurtje. :(
pi_97288256
En dat het publiek het fatsoen niet had om tijdens de rustigere nummers hun smoel te houden... :( Maar tijdens de 'harde' nummers speelde The Walkmen het dak er wel af! Fijn optreden, helaas alleen niet zo memorabel als hun concert drie jaar geleden in Paradiso.
  woensdag 25 mei 2011 @ 12:11:02 #135
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_97288554
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2011 12:03 schreef Thijsssss het volgende:
En dat het publiek het fatsoen niet had om tijdens de rustigere nummers hun smoel te houden... :( Maar tijdens de 'harde' nummers speelde The Walkmen het dak er wel af! Fijn optreden, helaas alleen niet zo memorabel als hun concert drie jaar geleden in Paradiso.
Dat ben ik zo langzamerhand wel gewend van het Nederlandse concert publiek :N , maar het blijft idd irritant :(
pi_97288700
Naar welk land kan ik het beste emigreren om 'dit soort publiek' te ontwijken?
pi_97289749
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2011 12:14 schreef Thijsssss het volgende:
Naar welk land kan ik het beste emigreren om 'dit soort publiek' te ontwijken?
de VS ^O^
  woensdag 25 mei 2011 @ 12:54:02 #138
159761 Arn0
Abbey Road
pi_97290196
Vind het in België ook wel meevallen, eigenlijk.
  woensdag 25 mei 2011 @ 13:43:47 #139
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_97291993
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2011 12:54 schreef Arn0 het volgende:
Vind het in België ook wel meevallen, eigenlijk.
Is ook typisch arrogant egocentrisch Nederlands gedrag dat praten tijdens concerten ;) Kon me al niet voorstellen dat die bescheiden Belgen dat ook doen.
  woensdag 25 mei 2011 @ 15:30:16 #140
39793 Moody
el moody
pi_97296515
Kaartjes duurder maken!
Nederlanders houden hun mond wel als ze meer moeten betalen waar ze naar luisteren :)
'13 |
'14
pi_97296703
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2011 15:30 schreef Moody het volgende:
Kaartjes duurder maken!
Nederlanders houden hun mond wel als ze meer moeten betalen waar ze naar luisteren :)
hmm, nee, dat werkt niet :P
pi_97296757
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2011 15:30 schreef Moody het volgende:
Kaartjes duurder maken!
Kunnen we als Nederlanders nog zo gierig zijn, denk niet dat hoger prijzen de oplossing is :) De mensen die er meestal (stereotype, pin me er niet op vast) doorheen kwekken zijn meestal de werkenden die even een avondje uit met wat vrienden plannen en de werkdag gaan bespreken. Paar euro meer voor een gezellig avondje kwekken vinden ze niet erg
  woensdag 25 mei 2011 @ 15:42:58 #143
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_97297015
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2011 15:36 schreef Thijsssss het volgende:

[..]

Kunnen we als Nederlanders nog zo gierig zijn, denk niet dat hoger prijzen de oplossing is :) De mensen die er meestal (stereotype, pin me er niet op vast) doorheen kwekken zijn meestal de werkenden die even een avondje uit met wat vrienden plannen en de werkdag gaan bespreken. Paar euro meer voor een gezellig avondje kwekken vinden ze niet erg
Het zijn volgens mij de casual concertgangers, de mee getrokken vrienden, die toch niet echt speciaal voor die band/artiest komen die er doorheen kletsen. En denk dat je die er ook niet uit haalt door het duurder te maken.
  woensdag 25 mei 2011 @ 18:59:17 #144
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_97305600
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 23:39 schreef -Dries- het volgende:

[..]

Wow.

Ongelooflijk hoe erg smaken kunnen verschillen! :o
Jij vond de vorige twee ook heel goed toch? Wel grappig ja, ik vind dat het sinds Black Sheep Boy weinig meer voorstelt. :'(
pi_97305707
quote:
3s.gif Op maandag 23 mei 2011 23:11 schreef pfaf het volgende:
Indie-band hè. Het hele album is gewoon gratis te downloaden. ;)
Hmm, is het toch niet helemaal voor mij, maar misschien eens op een ander moment naar luisterne :P
  woensdag 25 mei 2011 @ 19:12:01 #146
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_97306376
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2011 19:01 schreef Norrage het volgende:

[..]

Hmm, is het toch niet helemaal voor mij, maar misschien eens op een ander moment naar luisterne :P
Jammer. :( Zeker nog een kans geven, al pakte de plaat mij meteen bij de strot...

Iets compleet anders: Wild Go van Dark Dark Dark. Kamerpop met een twist. Beetje jazzy, bluesy, lekkere ritmesecties... Al met al erg eclectisch, maar toch éénduidige, simpele pop. :) Ze hadden eerder dit jaar ook al een leuke EP, de langspeler is echter zeer ok.

Luister: http://soundcloud.com/tom-7/daydreaming

En als dat nog niet genoeg is, het stukje uit de Subjectivistencaleidoscoop:
quote:
Het heeft een goed half jaar geduurd, maar nu is het tweede album Wild Go van het zeskoppige Dark Dark Dark uit Minneapolis ook eindelijk de Atlantische oceaan overgestoken. Om het goed te maken zit ook meteen hun epee Bright Bright Bright uit 2010 erbij als tweede cd met 6 nummers van bij elkaar 25 minuten. De dubbel cd is de opvolger van het debuut The Snow Magic uit 2008. Oorstrelend middelpunt is nog steeds die innemende zang van Nona Marie Invie. Tevens zorgt zij voor het prettige piano- en accordeonspel. De band wordt verder gecompleteerd door Marshall LaCount (banjo, piano, klarinet, zang), Walter McClements (accordeon, piano, trompet, koorzang), Jonathan Kaiser (cello, gitaar, koorzang), Brett Bullion (percussie) en Todd Chandler (bas, koorzang). Overigens is die laatst genoemde pas op het Wild Go album van de partij, op de epee neemt Matt Senjem de honneurs waar. Beide albums liggen volledig in elkaars verlengde en zijn een stap voorwaarts sinds het debuut. Het gezelschap, dat draait om het arrangerende koppel en oprichters Invie en LaCourt, laat een bijzondere combinatie horen van kamermuziek, folk, dark cabaret, new weird America, pop, New Orleans jazz en in de verte ook zigeunermuziek. In de muziek staat de zang vaak voorop, op de voet gevolgd door de fijne piano- en accordeonpartijen. Nona zit met haar prachtige stem ergens tussen Dawn McCarthy (Faun Fables), Shara Worden (My Brightest Diamond) en Hope Sandoval in. Op momenten dat je denkt dat het qua zang niet mooier kan krijg je ineens meerstemmige (koor)zang, die je haast naar adem doet snakken, zo mooi. Maar ook de muziek grenst aan het magische, die ze ook op knappe wijze tot één consistent geluid hebben weten om te smeden. Het is melancholisch maar, mede doordat alles licht uptempo en dynamisch is, nooit terneergeslagen. Wel kruipen deze liedjes zich diep onder je huid en raken ze gevoelige snaren. Er zit van de allereerste seconde tot de allerlaatste gewoonweg geen zwak moment tussen. Hoewel ze hun eigen nostalgische klankwereld scheppen moet je denken aan een eigenzinnige mix van Peggy Sue, Laura Marling, Alela Diane, The Dresden Dolls, Humanwine, Fishtank Ensemble, Beirut, Faun Fables en niet in de laatste plaats Bodies Of Water. Je bent vaak gewoon met stomheid geslagen bij het aanbod van zoveel schoonheid. Niks moeilijke tweede plaat, jaarlijstjes here we come!
pi_97306512
Klinkt ook interessant, en van dat Telephone album had ik alleen de eerste 2 pas geluisterd hoor...maar dat duurt al best lang :P
  woensdag 25 mei 2011 @ 19:15:37 #148
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_97306604
Nou moe, Norrage. Ben je nou zo 180 graden gedraaid dat je een ongeduldige pophoer bent geworden? :(
pi_97306797
quote:
7s.gif Op woensdag 25 mei 2011 19:12 schreef pfaf het volgende:

[..]

Jammer. :( Zeker nog een kans geven, al pakte de plaat mij meteen bij de strot...

Iets compleet anders: Wild Go van Dark Dark Dark. Kamerpop met een twist. Beetje jazzy, bluesy, lekkere ritmesecties... Al met al erg eclectisch, maar toch éénduidige, simpele pop. :) Ze hadden eerder dit jaar ook al een leuke EP, de langspeler is echter zeer ok.

Luister: http://soundcloud.com/tom-7/daydreaming

En als dat nog niet genoeg is, het stukje uit de Subjectivistencaleidoscoop:

[..]

Lijkt me leuk.
Album top 100 2024
pi_97306853
quote:
12s.gif Op woensdag 25 mei 2011 19:15 schreef pfaf het volgende:
Nou moe, Norrage. Ben je nou zo 180 graden gedraaid dat je een ongeduldige pophoer bent geworden? :(
Wel met dat soort muziek :p
pi_97307353
De EP van Dark Dark Dark (Bright Bright Bright genaamd) was echt goed, goed om te horen dat de LP er eindelijk is :)

En @Moody, dankjewel voor de tip over Planet Parade, echt top! _O_
  donderdag 26 mei 2011 @ 00:42:08 #152
109614 Haunter
Frusciantastic
pi_97323053
Waren er nog meer mensen bij Explosions In the Sky vanavond in Paradiso?
pi_97329577
quote:
3s.gif Op woensdag 25 mei 2011 18:59 schreef pfaf het volgende:

[..]

Jij vond de vorige twee ook heel goed toch? Wel grappig ja, ik vind dat het sinds Black Sheep Boy weinig meer voorstelt. :'(
Mja, ik vind alle albums eigenlijk heel goed!
pi_97330178
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2011 10:53 schreef -Dries- het volgende:

[..]

Mja, ik vind alle albums eigenlijk heel goed!
Eigenlijk vind ik het de enige albums die ik goed vind :P I am Very Far komt er maar niet echt in bij mij.... :( en de eersten ook niet. Maar mijn appreciatie is al honderd keer beter van een half jaar geleden :)
  zondag 29 mei 2011 @ 14:33:11 #155
159761 Arn0
Abbey Road
pi_97456369
quote:
1s.gif Op maandag 23 mei 2011 15:41 schreef tim. het volgende:

[..]

Die zag ik vorige week in Vrije Geluiden, klonk inderdaad goed. Vrije Geluiden is misschien wel het enige programma op de Nederlandse tv waar ruimte voor indiemuziek is, en dan vooral dit soort muziek, denk ik.
Heb je toevallig het hele Amatorski album kunnen beluisteren? Of überhaupt iemand in dit topic? :P Voor alle Sigur Ros liefhebbers echt een must! O+
  zondag 29 mei 2011 @ 14:38:17 #156
63598 bigshadow
Fan van iedereen
pi_97456566
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2011 14:33 schreef Arn0 het volgende:

[..]

Heb je toevallig het hele Amatorski album kunnen beluisteren? Of überhaupt iemand in dit topic? :P Voor alle Sigur Ros liefhebbers echt een must! O+
Veel geluisterd, fijne plaat idd.
  maandag 30 mei 2011 @ 00:41:39 #157
159761 Arn0
Abbey Road
pi_97482208
Voor alle Bon Iver liefhebbers: Nieuwste soloplaat van Thurston Moore (ja, die van Sonic Youth) is een pareltje :)
  maandag 30 mei 2011 @ 18:07:24 #158
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_97504240
:o Waarom voor Bon Iver liefhebbers? Is het zo'n koersverandering ten opzicht van z'n vorige? :o
  maandag 30 mei 2011 @ 20:27:20 #159
159761 Arn0
Abbey Road
pi_97510328
quote:
5s.gif Op maandag 30 mei 2011 18:07 schreef pfaf het volgende:
:o Waarom voor Bon Iver liefhebbers? Is het zo'n koersverandering ten opzicht van z'n vorige? :o
Ken zijn vorige niet (las in een recensie dat het veel bombastischer was dan deze) maar dit album vind ik iig onder de noemer "folk" te scharen, maar wel met een voller geluid. Zoals de laatste Bon Iver, of daar doet het me toch aan denken iig.
  woensdag 1 juni 2011 @ 00:32:31 #160
39793 Moody
el moody
pi_97568082
'13 |
'14
  vrijdag 3 juni 2011 @ 22:19:15 #161
39793 Moody
el moody
pi_97676136
Fijn nieuw nummertje van Turin Brakes:

Turin Brakes: Ascension Day door Philip Bloom
'13 |
'14
pi_97678133
luister momenteel veel naar het album van Patrick Wolf, topplaat

zaterdag 4 juni 2011 @ 13:34:36 #163
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_97694424
Die nieuwe van Patrick Wolf moet ik ook maar even checken. z'n vorige was erg lekker. Ik luister zelf nu voornamelijk naar de heerlijk nieuwe plaat van The Antlers _O_
  vrijdag 10 juni 2011 @ 01:36:20 #164
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_97967667
Net terug van Battles. Concert was erg goed. Gasten gingen goed los. Ze zijn nog grappig ook bovendien.
Alleen werd er totaal niet gedanst. Het publiek stond er echt bij als een stel stijve harken. :{ Hierbij vergeleken was het concert van Animal Collective een grote ravende houseparty. Dat begrijp ik echt niet hoe je op dit soort muziek zo stil kan blijven staan. Maar misschien was ik de enige die het goed vond, en vonden anderen mensen het niks en stonden ze er daarom zo bij. Dat zou ook het lauwwarme encore applaus verklaren.

Hoe noemen jullie dit soort (en vergelijkbare bands) muziek eigenlijk? Ik weet het, hokjesplaatsen moet je niet doen, maar het is wel makkelijk als mensen vragen morgen wat voor muziek het was. ;)
pi_97970352
Math rock?
Aldus.
  vrijdag 10 juni 2011 @ 12:03:31 #166
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_97975856
quote:
2s.gif Op vrijdag 10 juni 2011 09:07 schreef Z het volgende:
Math rock?
Ja dan zal de gemiddelde Nederlander begrijpen waar je het over hebt. ;) Ik wil het kunnen uitleggen aan mensen voor wie indie de gemiddelde 3fm band is. ;)
pi_97976709
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2011 12:03 schreef Lonewolf2003 het volgende:

[..]

Ja dan zal de gemiddelde Nederlander begrijpen waar je het over hebt. ;) Ik wil het kunnen uitleggen aan mensen voor wie indie de gemiddelde 3fm band is. ;)
Nerd rock?
Dat zou het gebrek aan dansende mensen verklaren :P hoeveel % was vrouwelijk? :P
pi_97976784
Ik denk dat de gemiddelde Nederlander überhaupt niet is geïnteresseerd in Math Rock.
Album top 100 2024
  vrijdag 10 juni 2011 @ 12:31:46 #169
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_97976907
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2011 12:26 schreef Norrage het volgende:

[..]

Nerd rock?
Dat zou het gebrek aan dansende mensen verklaren :P hoeveel % was vrouwelijk? :P
Nog best aardig wat. Merendeel was wel man.65-35% zou ik gokken.
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2011 12:28 schreef Felagund het volgende:
Ik denk dat de gemiddelde Nederlander überhaupt niet is geïnteresseerd in Math Rock.
Nee maar m'n vrienden zijn wel geïnteresseerd in wat ik doe. En een band als Bright Eyes of the Walkmen uitleggen aan ze gaat nog wel. Maar bij dit soort muziek of laatst bij Animal Collective heb ik meer moeite. Of hebben jullie daar nooit last van?
pi_97976968
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2011 12:31 schreef Lonewolf2003 het volgende:

[..]

Nog best aardig wat. Merendeel was wel man.65-35% zou ik gokken.

[..]

Nee maar m'n vrienden zijn wel geïnteresseerd in wat ik doe. En een band als Bright Eyes of the Walkmen uitleggen aan ze gaat nog wel. Maar bij dit soort muziek of laatst bij Animal Collective heb ik meer moeite. Of hebben jullie daar nooit last van?
Ohja zeker...Ik ging laatst PJ Harvey uit proberen te leggen. Dat vond ik al lastig :P Dingen als akoestische singer/songwriter gaat nog wel, of harde rockende band met veel gitaren...maar alles wat dat niet is :(
pi_97977694
Mensen mensen, ik heb al een maand geen nieuw album meer bemachtigd. Wat zijn de tips van de laatste maand? :P
pi_97977779
White Denim
Cass McCombs
Chad VanGaalen
Yuck
Shabazz Palaces
Bearsuit

Geen echte knallers maar prima platen.
Aldus.
  vrijdag 10 juni 2011 @ 13:14:03 #173
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_97978451
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2011 12:52 schreef Norrage het volgende:
Mensen mensen, ik heb al een maand geen nieuw album meer bemachtigd. Wat zijn de tips van de laatste maand? :P
The Antlers - Burst Apart _O_ _O_ Echt één van de beste platen van het jaar tot nu toe, misshien wel de beste.
pi_97978537
quote:
14s.gif Op vrijdag 10 juni 2011 13:14 schreef Lonewolf2003 het volgende:

[..]

The Antlers - Burst Apart _O_ _O_ Echt één van de beste platen van het jaar tot nu toe, misshien wel de beste.
Ja die had ik al, en die staat ook hoog bij mij _O_ :)
  vrijdag 10 juni 2011 @ 13:19:13 #175
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_97978611
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2011 13:16 schreef Norrage het volgende:

[..]

Ja die had ik al, en die staat ook hoog bij mij _O_ :)
Wild Beasts is ook erg goed.
Raphael Saadiq vind ik ook erg lekker. Maar is wel een ander soort muziek. Lekker swingende jaren '70 soul.
  vrijdag 10 juni 2011 @ 13:38:54 #176
109614 Haunter
Frusciantastic
pi_97979230
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2011 12:52 schreef Norrage het volgende:
De nieuwe van The Antlers is erg goed interdaad, maar toen ik de nieuwe Bon Iver hoorde wist ik zeker dat dat mijn favoriete plaat van 2011 is tot nu toe. Had er niet zoveel verwachtingen van, maar uiteindelijk wist hij me zwaar te overtuigen.
pi_97983609
quote:
14s.gif Op vrijdag 10 juni 2011 01:36 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Net terug van Battles. Concert was erg goed. Gasten gingen goed los. Ze zijn nog grappig ook bovendien.
Alleen werd er totaal niet gedanst. Het publiek stond er echt bij als een stel stijve harken. :{ Hierbij vergeleken was het concert van Animal Collective een grote ravende houseparty. Dat begrijp ik echt niet hoe je op dit soort muziek zo stil kan blijven staan. Maar misschien was ik de enige die het goed vond, en vonden anderen mensen het niks en stonden ze er daarom zo bij. Dat zou ook het lauwwarme encore applaus verklaren.
Het was zeker erg goed. Ik stond toch wel een ietsie pietsie uit m'n dak te gaan en te genieten.
Maar het klopt wel dat het moeilijk te omschrijven is. Zou het zelf ook niet weten. Misschien gewoon omschrijven wat het is ipv het plaatsen in type muziek. "Dansbare indie met aparte geluidjes en een zeer strakke drummer." ?
  vrijdag 10 juni 2011 @ 15:39:26 #178
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_97984204
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2011 15:25 schreef RelicDelic het volgende:

[..]

Het was zeker erg goed. Ik stond toch wel een ietsie pietsie uit m'n dak te gaan en te genieten.
Maar het klopt wel dat het moeilijk te omschrijven is. Zou het zelf ook niet weten. Misschien gewoon omschrijven wat het is ipv het plaatsen in type muziek. "Dansbare indie met aparte geluidjes en een zeer strakke drummer." ?
Daar komt het meestal wel op neer. Dat ik een omschrijving maak in de trant van "het is een soort dans muziek maar dan zonder dj, maar met een echte drummer en gitaristen en keyboard, maar ook met allemaal effecten. Er wordt ook in gezongen, maar niet door hun. En niet echt met een refrein en couplet ofzo." En dan staan m'n vrienden helemaal zo: 8)7 :o. Toen ik laatst Animal Collective probeerde uit te leggen stonden ze helemaal te kijken alsof ze water zagen branden. ;)
  zondag 12 juni 2011 @ 23:09:18 #179
39793 Moody
el moody
pi_98090179
De nieuwe van Guillemots is ook niet slecht.....

Fyfe is weer fijn bezig na zijn zeer goede soloplaat....
'13 |
'14
  dinsdag 14 juni 2011 @ 16:07:51 #180
109614 Haunter
Frusciantastic
pi_98160123
Hell yeah.... 23 november in de kleine zaal (woehoe) van de Melkweg; The Antlers.

http://www.melkweg.nl/art(...)&disciplineid=muziek
  dinsdag 14 juni 2011 @ 16:10:54 #181
159761 Arn0
Abbey Road
pi_98160249
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 16:07 schreef Haunter het volgende:
Hell yeah.... 23 november in de kleine zaal (woehoe) van de Melkweg; The Antlers.

Goed nieuws! Weet je ook al iets van een gig in België?
  dinsdag 14 juni 2011 @ 16:11:45 #182
109614 Haunter
Frusciantastic
pi_98160299
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 16:10 schreef Arn0 het volgende:

[..]

Goed nieuws! Weet je ook al iets van een gig in België?
Naast Pukkelpop? Nope.
  dinsdag 14 juni 2011 @ 17:00:49 #183
96116 ralfseltje
Sitting on a cornflake
pi_98162342
De nieuwe Ty Segall is zo goed weer
pi_98208069
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 16:07 schreef Haunter het volgende:

kost e13 + lidmaatschap, valt me alles mee als je het vergelijkt wat ik voor Arcade Fire heb betaald ;(
Demain, on roule
pi_98208129
Dat heb ik wel eens voor de Arcade Fire in de Melkweg betaald.
Aldus.
pi_98442214
Bon Iver een 9.5 op Pitchfork! :o

Ja, ik vind het wel een erg goed album :Y

Maar dan wel weer een 2.5 op allmusic....zo erg zitten de ratings van PF en AMG nou meestal niet uit elkaar :o
  dinsdag 21 juni 2011 @ 00:01:38 #187
159761 Arn0
Abbey Road
pi_98442409
Beetje lachwekkende recensie op Allmusic. Nét zo mooi dat hij van stijl is veranderd en naar mijn mening geheel succesvol.
pi_98442539
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 00:01 schreef Arn0 het volgende:
Beetje lachwekkende recensie op Allmusic. Nét zo mooi dat hij van stijl is veranderd en naar mijn mening geheel succesvol.
Ja beetje vaag. Laag raten omdat het niet hetzelfde is als het vorige album...Meestal neem ik allmusic echt erg serieus (ben het bijna altijd wel eens met ze) maar nu....
pi_98452774
even iets anders dan Bon Iver (hoewel het erg goed is hoor).

Wat vinden we van WU LYF? eindelijk een hype uit Manchester die ik wel kan waarderen :Y
  dinsdag 21 juni 2011 @ 10:49:34 #190
63598 bigshadow
Fan van iedereen
pi_98453252
quote:
6s.gif Op woensdag 15 juni 2011 16:49 schreef Z het volgende:
Dat heb ik wel eens voor de Arcade Fire in de Melkweg betaald.
Afgelopen weekend gezien op Hurricane, onbetaalbaar goed _O_
  dinsdag 21 juni 2011 @ 11:12:29 #191
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_98454168
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 10:36 schreef Bol_Wan het volgende:
even iets anders dan Bon Iver (hoewel het erg goed is hoor).

Wat vinden we van WU LYF? eindelijk een hype uit Manchester die ik wel kan waarderen :Y
Tja, weet eerlijk gezegd niet wat ik van WU LYF moet vinden. Muzikaal zit het best goed in elkaar hoor, maar ze hebben wel een 180 graden wending gemaakt van hun muzikale koers van een jaar geleden. En van een 'eigen' sound zijn ze nu wel stevig richting bands als Wild Nothing en POBPAH getrokken. Ergens toch wel jammer.

Demo-versie van 'Concrete Gold': Album-versie van 'Concrete Gold':
pi_98504356
De nieuwe (al een tijdje uit maar goed) Death Cab For Cutie aan het luisteren, ben benieuwd :)
pi_98523475
quote:
Alles van voor het album vond ik wel tof. Het album heb ik nog niet geluisterd, en blijkbaar is dat wat anders, dus wat ik daarvan zal vinden moeten we nog zien.
full stops and exclamation marks
pi_98524957
Is er ergens een overzicht te krijgen van wat ze allemaal voor het album gemaakt hebben?
pi_98528159
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 20:40 schreef Thijsssss het volgende:
Is er ergens een overzicht te krijgen van wat ze allemaal voor het album gemaakt hebben?
Hier staat een overzicht (april 2010): http://www.saidthegramophone.com/archives/wu_lyf.php

Die link kwam een jaar geleden langs in dit topic, toen vond men er weinig aan, volgens mij, al was hun Tumblr-site wel fascinerend. Daarna is het snel gegaan met hun populariteit.
  woensdag 22 juni 2011 @ 21:33:33 #196
165512 MASD
Music is dead.
pi_98528534
quote:
Die debuutEP was echt boss beyond words, zeker top tien dit jaar. Album staat nu in de download, we'll see.
Long live music.
  vrijdag 24 juni 2011 @ 10:48:32 #197
283085 TWP
kassalade
pi_98596533
Wat kijk ik enorm uit naar het derde album van Bombay Bicycle Club. 29 augustus is het zo ver!
Ze hebben afgelopen week de eerste single vrij gegeven:

http://www.bombaybicycleclubmusic.com/

En hij is fijn _O_
  vrijdag 24 juni 2011 @ 11:19:03 #198
206322 Seam
Pillz-E
pi_98597669
Wu Lyf debuut is echt bruut. Wat een geluid zeg, en We Bros _O_
I just had to get that stress off my chest like breast reduction.
pi_98598164
Ik vind Wu Lyf wel OK, maar niet heel bijzonder noch bijster origineel. Ik vind het beetje een gimmick.

Wat vinden jullie van John Maus? Ook een beetje een gimmick misschien ...
Aldus.
  vrijdag 24 juni 2011 @ 12:49:04 #200
348753 PeepingTom
Wat is de afspraak
pi_98601130
Binnenkort maar eens de The Colour Spectrum EPs luisteren van The Dear Hunter... Heb er zin in :>
pi_98671417
Ik weet niet of jullie deze website al kennen maar hier kun je elke maand een playlist downloaden met de nieuwste Indie muziek. Ik ben echt al veel pareltjes tegengekomen door deze website! www.blalocksirp.com

Verder ben ik fan van de Bombay Bicycle Club, Dog is Dead en This is the Kit :D
Hier had uw advertentie kunnen staan!
  vrijdag 1 juli 2011 @ 22:06:12 #202
159761 Arn0
Abbey Road
pi_98928501
Beirut is terug. En hoe O+ Nieuwe album is echt super.
pi_99027169
De nieuwe Fink is echt heel goed zeg :o
  maandag 4 juli 2011 @ 17:12:09 #204
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_99027580
Vanavond naar TV on the Radio *O*
Hopelijk spelen ze ook veel van Dear Science. Ook al is die bassist overleden. Maar dat probleem hebben ze ook bij de andere nieuwe nummers, want aan die cd had die ook gewoon meegewerkt.
pi_99028774
quote:
14s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 22:06 schreef Arn0 het volgende:
Ben nooit echt fan geweest van ze (of nooit echt in verdiept) maar dit klinkt inderdaad wel aardig :)
  maandag 4 juli 2011 @ 17:39:12 #206
159761 Arn0
Abbey Road
pi_99028881
quote:
7s.gif Op maandag 4 juli 2011 17:12 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Hopelijk spelen ze ook veel van Dear Science. Ook al is die bassist overleden. Maar dat probleem hebben ze ook bij de andere nieuwe nummers, want aan die cd had die ook gewoon meegewerkt.
En Intergalactic Lovers in het voorprogramma, tof!
  Moderator maandag 4 juli 2011 @ 17:51:15 #207
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_99029349
quote:
14s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 22:06 schreef Arn0 het volgende:
Eens.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
  dinsdag 5 juli 2011 @ 00:19:28 #208
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_99048576
quote:
7s.gif Op maandag 4 juli 2011 17:12 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Beste concert van het jaar! _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ Zonder twijfel. Sterker nog in de top 5 van beste concerten ooit. Heb Paradiso niet vaak zo zien los gaan. Zelfs een dubbele toegift, een mini dan wel, maar toch. Vanaf het allereerste nummer tot het eind zat de sfeer er echt goed in.
pi_99050302
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 00:19 schreef Lonewolf2003 het volgende:

[..]

Beste concert van het jaar! _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ Zonder twijfel. Sterker nog in de top 5 van beste concerten ooit. Heb Paradiso niet vaak zo zien los gaan. Zelfs een dubbele toegift, een mini dan wel, maar toch. Vanaf het allereerste nummer tot het eind zat de sfeer er echt goed in.
Ik heb ook genoten, het was hard en gedreven!

Intergalactic Lovers vond ik ook goed!
  woensdag 6 juli 2011 @ 17:09:10 #210
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_99117264
Dat nummer van Foster The People dat op Stereogum is uitgeroepen tot het indie nummer van deze zomer is idd wel erg lekker. Ga de rest van het album ook maar even checken.
  Moderator woensdag 6 juli 2011 @ 17:12:33 #211
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_99117377
quote:
6s.gif Op woensdag 6 juli 2011 17:09 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Dat nummer van Foster The People dat op Stereogum is uitgeroepen tot het indie nummer van deze zomer is idd wel erg lekker. Ga de rest van het album ook maar even checken.
Erg lekker, Helena Beat is ook geweldig.

Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
pi_99120347
Pumped Up Kids is inderdaad een heerlijk nummer, maar onderhand ook al weer bijna een jaar oud...
pi_99120833
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2011 18:39 schreef Thijsssss het volgende:
Pumped Up Kids is inderdaad een heerlijk nummer, maar onderhand ook al weer bijna een jaar oud...
langer zelfs volgens mij.. is dat debuutalbum dan nu pas af? of alleen uit in Nederland...
pi_99192078
Iemand gister naar Bright Eyes geweest in Tivoli? Geweldig optreden..
pi_99357532
Iemand aan de Washed Out gegaan? Ik vind het echt een chill album O+ (daarom wss ook chillwave :P)

Dat vorige album van ze, of die EP of wat het ook was, had ik niks mee maar dit is fijn :)
pi_99357682
Ben wel benieuwd naar de nieuwe Horrors, krijgt goeie recensies :)

Tevens, leuke ontdekking:

When Saints Go machine. Erg fijn :Y
pi_99376208
Verbaasde me dat de nieuwe van the Horrors bij mij in de FRS in de schappen lag. Hij is wel oke, het is hetzelfde geluid als bij Primary Colours alleen dan niet zo manisch boos. Hij kabbelt eigenlijk gewoon een beetje voort op wat shoegaze en new age geluiden. Maar de single Still Life is sowieso een fijne.
  woensdag 13 juli 2011 @ 17:40:30 #218
39793 Moody
el moody
pi_99419783
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2011 10:24 schreef Bol_Wan het volgende:
Ben wel benieuwd naar de nieuwe Horrors, krijgt goeie recensies :)

Tevens, leuke ontdekking:

When Saints Go machine. Erg fijn :Y
Ja fijne band inderdaad.

'13 |
'14
pi_99420265
Klinkt leuk inderdaad, eens uitgebreider checken :)
pi_99996736
De nieuwe Portugal. The Man is ook weer in mijn bezit. Weer een goed album als je het mij vraagt! ^O^
pi_100012607
De Oostenrijkse Belg (of Belgische Oostenrijker) Koen Kohlbacher heeft onder de naam Birds That Change Colour ook een fraai album uitgebracht, getiteld On Recording The Sun.

Onder andere Pascal Deweze komt een nummertje meespelen en dan weet de oplettende lezer vaak al voldoende.

Zo niet is www.birdsthatchangecolour.com wellicht een bezoekje waard.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_100039439
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2011 11:33 schreef Norrage het volgende:
De nieuwe Portugal. The Man is ook weer in mijn bezit. Weer een goed album als je het mij vraagt! ^O^
Jup zeer fijn album!
'13 |
'14
pi_100092136
Is This It van The Strokes wordt binnenkort 10 jaar oud. Daarom verschijnt er een tribute-album van Stereogum met daarop Is This It-nummers gecoverd door o.a. Real Estate en Owen Pallett. Stereogum Presents… STROKED: A Tribute To Is This It.

Best aardig, maar toch zeg ik: het wordt tijd voor een nieuwe 'revolutie' à la Is This It. Er is te veel pretentieuze galm-indie tegenwoordig.

Er is ook een "Tribute to Nevermind [dat in september 20 jaar oud wordt]", met o.a. Meat Puppets, The Vaselines en Titus Andronicus. Die heb ik nog niet gehoord, maar ik ben daar ook erg benieuwd naar.
pi_100257221
14 november My Morning Jacket Paradiso! 32.50. Niet te missen!
Supervet, de 2 beste live bands van het moment (zo ongeveer) achter elkaar met wilco op de 13e *O*
pi_100309769
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 01:16 schreef Norrage het volgende:
14 november My Morning Jacket Paradiso! 32.50. Niet te missen!
Supervet, de 2 beste live bands van het moment (zo ongeveer) achter elkaar met wilco op de 13e *O*
Duur! Maar dit zou ik voor geen goud willen missen!
  donderdag 4 augustus 2011 @ 13:29:53 #226
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_100311505
quote:
1s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 12:35 schreef -Dries- het volgende:

[..]

Ik ga morgen meteen bestellen. Raar die constructie dat je maar 2 kaarten p.p. kan bestellen. Dat heb ik nog nooit eerder meegemaakt bij een concert in Paradiso.

Of ik dan ook nog naar Wilco ga, weet ik nog niet. Al was het vorige keer in Eindhoven wel erg goed.
pi_100312495
quote:
1s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 12:35 schreef -Dries- het volgende:

[..]

Er zijn maar 2 bands waar ik zonder na te denken meer dan 30 euro aan wil uitgeven en dat zijn wilco en mmj *O*
pi_100478173
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2011 11:33 schreef Norrage het volgende:
Na meerdere keren bevalt hij me weer heel goed! Allemaal wat toegankelijker dan hun vroegere werk, maar er zit toch zoveel in. Toppertje ^O^
pi_100488124
Nog Noorderlingen (of mensen van elders) die een bezoekje gaan brengen aan het muziekprogramma van Noorderzon? Ze weten altijd flink wat leuke namen te boeken met altijd wel een paar ertussen die ook op Lowlands spelen. Beetje jammer alleen van het Het Dok (gratis podium). Als band speel je dan met een vijver voor je neus en aan de zijkant zitten de mensen. Anyway dit jaar gratis te bewonderen: Kakkmaddafakka, Young The Giant, Frank Turner, Moss, White Denim, CSS, Fitz & The Tantrums en voor een klein prijsje (+- tien euro): Washed Out, Smith Westerns, Cloud Control, I Am Oak, Dry The River en nog veel meer. Ik probeer zoveel mogelijk avonden te gaan, hopelijk zit het weer mee. :9~
  dinsdag 9 augustus 2011 @ 00:06:39 #230
96116 ralfseltje
Sitting on a cornflake
pi_100489396
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 23:43 schreef MCH het volgende:
Nog Noorderlingen (of mensen van elders) die een bezoekje gaan brengen aan het muziekprogramma van Noorderzon? Ze weten altijd flink wat leuke namen te boeken met altijd wel een paar ertussen die ook op Lowlands spelen. Beetje jammer alleen van het Het Dok (gratis podium). Als band speel je dan met een vijver voor je neus en aan de zijkant zitten de mensen. Anyway dit jaar gratis te bewonderen: Kakkmaddafakka, Young The Giant, Frank Turner, Moss, White Denim, CSS, Fitz & The Tantrums en voor een klein prijsje (+- tien euro): Washed Out, Smith Westerns, Cloud Control, I Am Oak, Dry The River en nog veel meer. Ik probeer zoveel mogelijk avonden te gaan, hopelijk zit het weer mee. :9~
Ja! Smith Westerns en CSS met name :)
pi_100518425
Je vergeet überheld Frank Turner! Probeer de zaterdag en/of de zondag mee te pakken

[ Bericht 12% gewijzigd door Thijsssss op 09-08-2011 18:10:36 (Beter lezen...) ]
pi_100540549
Opzich zou ik wel Young the Giant willen meepikken maar Groningen is toch een eind weg...
We are young but getting old before our time
We'll leave the T.V. and the radio behind
Don't you wonder what we'll find
Steppin out tonight
  woensdag 10 augustus 2011 @ 16:38:28 #233
96116 ralfseltje
Sitting on a cornflake
pi_100556756
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2011 18:10 schreef Thijsssss het volgende:
Je vergeet überheld Frank Turner!
Al gezien, dus niet zo'n prioriteit. Wel een redelijke held inderdaad
pi_100560882
Ook gewoon leuk om te kopen / luisteren / draaien:

Hazmat Modine - Cicada (beetje mix tussen wereldmuziek, blues, country en een vleugje rock)

Lucy Wainwright Roche - Lucy (ook een telg uit de familie, maakt folkie songs)

Benny Sings - Art (alleen al omdat het Benny is)
www.thuisuiteten.nl
pi_100713911
Olivier November is ook de moeite waard:

http://www.oliviernovembre.com/discographie/album-eponyme/

(vooral track 1 en 4)
'13 |
'14
  woensdag 17 augustus 2011 @ 23:04:25 #236
159761 Arn0
Abbey Road
pi_100874947
http://www.autumnfalls.be/

Niet van toepassing voor de meesten van jullie omdat het in Brussel is, maar voor mij dus wel. Ik ben vorig jaar een avond geweest (heb er nog over gepost geloof ik) en dat is me toen uitstekend bevallen. Nu is het uitgebreid naar meerdere zalen en 6 dagen nu zelfs. De namen die er nu al staan zijn alvast super, misschien alvast een "early bird" ticket kopen want de organisators kennende komt er nog heel wat goeds bij _O_
  vrijdag 19 augustus 2011 @ 16:25:25 #237
338543 Moody22
the underdog
pi_100942414
State radio kent iemand die?!

goede indierock richting de regering met ook tintje regea er in!

http://www.last.fm/music/State+Radio
''Living is easy with eyes closed, misunderstanding all you see''
pi_100943085
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 16:25 schreef Moody22 het volgende:
State radio kent iemand die?!

goede indierock richting de regering met ook tintje regea er in!

http://www.last.fm/music/State+Radio
State Radio _O_

Vooral Us Against The Crown is geweldig, met ook het meeste reggae invloed van al hun albums :) Dispatch is ook heel leuk (zelfde zanger) maar dat is iets minder reggae en wat experimenteler :)
pi_100944203
Ik weet niet of het echt indie is, maar Fink is echt hemels!
pi_100944244
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 17:15 schreef Hamsik het volgende:
Indie genoeg voor mij, fantastisch laatste album inderdaad! *O*
pi_100944511
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 17:15 schreef Hamsik het volgende:
Soms heeft het nog weleens zin dat je zomaar even een topic open klikt. Even gezocht op Youtube, maar klinkt erg goed.
AFCA | Celtic FC | Nottingham Forrest FC | Last.fm
George St. Pierre, Lance Armstrong, Kanye West, Steven Gerrard, Mark Cavendish, Wanderlei Silva, Calvin Harris _O_
  vrijdag 19 augustus 2011 @ 17:41:19 #242
338543 Moody22
the underdog
pi_100945043
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 16:41 schreef Norrage het volgende:

[..]

State Radio _O_

Vooral Us Against The Crown is geweldig, met ook het meeste reggae invloed van al hun albums :) Dispatch is ook heel leuk (zelfde zanger) maar dat is iets minder reggae en wat experimenteler :)
Klopt Dispatch vind ik ook tof inderdaad zelfde band zelfde regio!

Die gast weet echt wel hoe hij reggae Indie kan maken! up against the crown vind ik inderdaad het beste album! maar het nummer Keepsake is prachtig! en de cd let it go met knights of bostonia is ook awesome! en bohemian grove. en verder year of the crow met CIA die is echt prachtig! check mijn last fm maar kun je zien wat ik nice vind! Je vind mij door recht boven bij de comment tijd en datum te bewegen met de muis tot je last fm ziet!
  vrijdag 19 augustus 2011 @ 17:47:47 #243
338543 Moody22
the underdog
pi_100945309
Trouwens Eels anyone?
  vrijdag 19 augustus 2011 @ 17:59:18 #244
353165 Muisraket
Yankee Hotel Foxtrot
pi_100945766
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 17:47 schreef Moody22 het volgende:
Trouwens Eels anyone?
Ik ken er niet veel van, maar de nummers die ik ken zijn O+. Little Bird is ontzettend mooi en de tekst van A Line in The Dirt vind ik werkelijk fenomenaal.
Maar jij bent er dus bekender mee? Zo ja, welk album zou een goede zijn om mee te beginnen? :)
Ik weet niet wat ik in jouw plaats zou doen, of wat je zegt als iemand weg wil gaan. Ik heb geen mening over motorcross, hollywood, poloshirts of hoe de winkel loopt, ik zeg: 'hé, ik wil alleen maar zwemmen'. - Spinvis
  vrijdag 19 augustus 2011 @ 18:14:05 #245
338543 Moody22
the underdog
pi_100946279
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 17:59 schreef Muisraket het volgende:

[..]

Ik ken er niet veel van, maar de nummers die ik ken zijn O+. Little Bird is ontzettend mooi en de tekst van A Line in The Dirt vind ik werkelijk fenomenaal.
Maar jij bent er dus bekender mee? Zo ja, welk album zou een goede zijn om mee te beginnen? :)
Meet The Eels-Essential Eels Vol 1 1996-2006
daar staan vind ik de beste nummers toch wel op zoals Last stop: this town en novacaine for the soul.

vindt je hem cool? bestel hem dan ofzo...(of niet..) haha

[ Bericht 6% gewijzigd door Moody22 op 21-08-2011 15:40:57 ]
pi_100946870
Ik vind The beautiful freak zijn beste album. Novacaine for the soul. O+
Album top 100 2024
  vrijdag 19 augustus 2011 @ 19:01:46 #247
338543 Moody22
the underdog
pi_100947932
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 18:33 schreef Felagund het volgende:
Ik vind The beautiful freak zijn beste album. Novacaine for the soul. O+
Daar staan inderdaad mooie nummers op maar Eels is niet een persoon he. Het is de band achter Mr. E
pi_100958000
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 19:01 schreef Moody22 het volgende:

[..]

Daar staan inderdaad mooie nummers op maar Eels is niet een persoon he. Het is de band achter Mr. E
Waardeloze nick heb je :P

Even een eerbetoon aan een artiest die *wel* te vroeg is overleden:

Naar mijn mening het mooiste nummer van de jaren '90.
'13 |
'14
  zaterdag 20 augustus 2011 @ 10:49:54 #249
338543 Moody22
the underdog
pi_100966579
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 23:16 schreef Moody het volgende:

[..]

hahah:P jij was blijkbaar eerder dan ik !
  zaterdag 20 augustus 2011 @ 10:51:55 #250
338543 Moody22
the underdog
pi_100966620
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 23:16 schreef Moody het volgende:

[..]

Elliot smiths cover van Thirteen - Big Star is mooi! Ik zie Big Star als een van Indie rock pioniers hoewel in de jaren 70 indie nog niet echt bestond maar als het bestond waren zijn de grondleggers.
pi_100966643
Big Star! _O_
  zaterdag 20 augustus 2011 @ 12:04:21 #253
353165 Muisraket
Yankee Hotel Foxtrot
pi_100968217
Zonder big ervoor, maar nog steeds heel fijn:

(Het lied begint vanaf 1:06)

Oh en daarnaast: Elliott Smith en dat liedje van Big Star. O+
Ik weet niet wat ik in jouw plaats zou doen, of wat je zegt als iemand weg wil gaan. Ik heb geen mening over motorcross, hollywood, poloshirts of hoe de winkel loopt, ik zeg: 'hé, ik wil alleen maar zwemmen'. - Spinvis
  zondag 21 augustus 2011 @ 10:17:26 #254
338543 Moody22
the underdog
pi_100994703
Vanuit Big Star kom je dan al gauw bij The Box Tops met the letter
en natuurlijk Cheap Trick met in the street (in de volksmond ook wel'' that 70s show themesong'' genoemd')
  zondag 21 augustus 2011 @ 12:06:21 #255
165512 MASD
Music is dead.
pi_100996320
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 18:14 schreef Moody22 het volgende:

[..]

Meet The Eels-Essential Eels Vol 1 1996-2006
daar staan vind ik de beste nummers toch wel op zoals Last stop: this town en novacaine for the soul je kan de cd ...

vindt je hem cool? bestel hem dan ofzo...(of niet..) haha
Gast, haal die torrentlink even weg, tenzij je een een ban zoekt.
Long live music.
  zondag 21 augustus 2011 @ 15:42:24 #256
338543 Moody22
the underdog
pi_101003339
quote:
Gast, haal die torrentlink even weg, tenzij je een een ban zoekt.
hij is weg;)
pi_101013989
Fijn nummertje van Felix Riedl (bekend van The Cat Empire):

'13 |
'14
  dinsdag 23 augustus 2011 @ 10:59:13 #259
338543 Moody22
the underdog
pi_101076518
Wat vinden jullie van:

Page france
Cotton jones basket ride
the Mountain Goats
pi_101119728
Ik blijf even bij Felix Riebl:

Een nummer dat Coldplay graag had willen maken :)
'13 |
'14
  woensdag 24 augustus 2011 @ 20:35:24 #261
159761 Arn0
Abbey Road
pi_101141215
James Blake + Bon Iver = een erg leuke combinatie :D
pi_101170910
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 20:35 schreef Arn0 het volgende:
James Blake + Bon Iver = een erg leuke combinatie :D
Klinkt fijn ja :o

Heb nooit die associatie gehad tussen die twee, maar de muziek heeft sowieso wel wat weg van elkaar. Goede combi! Gaan ze er nog meer mee doen?
pi_101171007
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2011 10:59 schreef Moody22 het volgende:
Wat vinden jullie van:

the Mountain Goats
Ik ben groot fan van de Mountain Goats.

Het nummer James en Bob vind ik tegenvallen. Het klinkt als een haastig gemaakt nummer waar de twee overduidelijke stijlkenmerken van de twee naar voren laten komen, daarnaast sampled Blake zichzelf.
Aldus.
pi_101171563
quote:
14s.gif Op donderdag 25 augustus 2011 14:41 schreef Z het volgende:

[..]

Ik ben groot fan van de Mountain Goats.

Het nummer James en Bob vind ik tegenvallen. Het klinkt als een haastig gemaakt nummer waar de twee overduidelijke stijlkenmerken van de twee naar voren laten komen, daarnaast sampled Blake zichzelf.
Ik ben totaal geen fan van James Blake (wel live, dat was echt geweldig) maar ik vind dit dan toch wel te pruimen. Ik vind het wel een leuke mix, maar het komt inderdaad wel wat gehaast over.

En de Mountain Goats zijn fantastisch
pi_101192377
Ik hoorde trouwens James Blake op de BBC iets zeggen van een Europese tour met Laura Marling :D Weet niet of hij het nu had over die paar Franse festivals waar ze samen spelen in november of een volledige tour. Dat laatste zou wel prima passen in Laura Marling's schema maar hopelijk wordt haar dan geen half uurtje support act toegeschoven maar gewoon twee main acts. Dan ben ik er sowieso bij _O_
  donderdag 25 augustus 2011 @ 22:59:21 #266
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_101193541
Gisteren naar the Avett Brothers geweest. Die zijn echt ontzettend goed live zeg. Vele malen beter dan op plaat.

Ik vind die samenwerking van James en Bon beter klinken dan beiden hun eigen platen eigenlijk

[ Bericht 31% gewijzigd door Lonewolf2003 op 25-08-2011 23:05:57 ]
  vrijdag 26 augustus 2011 @ 09:19:25 #267
338543 Moody22
the underdog
pi_101204225
Van bands als the Mountain Goats hoor je toch vrij weinig tot niks he!?
ze brengen ±16 albums uit zonder dat iemand het weet.
Of je moet hun al leuk vinden.
pi_101204292
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2011 09:19 schreef Moody22 het volgende:
Dat valt wel mee toch. Bijvoorbeeld PF publiceert nieuws rondom de Mountain Goats en recenseert hun platen.
Aldus.
pi_101207775
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2011 09:19 schreef Moody22 het volgende:
ik vind ze toch altijd best hard gehyped worden hoor, maar dat zal wel aan mij liggen :P op last.fm hebben ze ook iets van 20miljoen+ luisteraars.
  vrijdag 26 augustus 2011 @ 11:53:36 #270
338543 Moody22
the underdog
pi_101209325
quote:
ik vind ze toch altijd best hard gehyped worden hoor, maar dat zal wel aan mij liggen :P op last.fm hebben ze ook iets van 20miljoen+ luisteraars.
oh daar heb ik eigenlijk niet naar gekeken. ik dacht meer aan de tv en radio enzo
pi_101209983
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2011 11:53 schreef Moody22 het volgende:

[..]

oh daar heb ik eigenlijk niet naar gekeken. ik dacht meer aan de tv en radio enzo
Ach, welke indie/alternatieve band krijgt wel al die tv en radio aandacht? (tenzij ze echt groot zijn zoals Arcade Fire ofzo)
En dan nog, Mountain Goats heb ik wel eens op tv gezien, MTV zelfs geloof ik.

Al mensen die de nieuwe Stephen Malkmus hebben geluisterd? Ik ben nu bezig! Album wordt goed de hemel in geprezen en gezien als zijn beste werk tot nu toe. Uiteraard zijn er wat Beck invloeden op te vinden :P
pi_101211291
Ik hou niet zo van Malkmus z'n solo werk.
Aldus.
pi_101214429
quote:
2s.gif Op vrijdag 26 augustus 2011 12:37 schreef Z het volgende:
Ik vind zijn solo werk best fijn, vooral het debuut en Pig Lib...maar deze doet me op zich nog niet heel erg veel tot nu toe...
  vrijdag 26 augustus 2011 @ 16:27:16 #274
283085 TWP
kassalade
pi_101221415
Nieuwe album van Bombay Bicycle Club is op internet te vinden. Volgende week meteen naar de winkel als 'ie er is _O_
pi_101224140
quote:
2s.gif Op vrijdag 26 augustus 2011 12:37 schreef Z het volgende:
Over het algemeen vind ik dat ook een fractie / heel veel fracties minder dan Pavement. Al zitten er individueel soms songs bij die best mee kunnen met het niveau van Pavement.
www.thuisuiteten.nl
pi_101224964
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2011 17:58 schreef methodmich het volgende:

[..]

Over het algemeen vind ik dat ook een fractie / heel veel fracties minder dan Pavement. Al zitten er individueel soms songs bij die best mee kunnen met het niveau van Pavement.
Ik vind het eigenlijk vooral allemaal op elkaar lijken, terwijl Pavement zo ontzettend veelzijdig is!
  zaterdag 27 augustus 2011 @ 10:52:43 #277
338543 Moody22
the underdog
pi_101247666
Ik vond net deze band!!: The Perishers een finse indiefolk band waarvan de drummer ook in Phoenix drumt. Super mooi! luister vooral naar het nummer Sway.
doet me een beetje denken aan the fray en sewn van the feeling
ja deze ja:P ik weet het een beetje een cliché.

maar dit is Sway:
pi_101259253
Nieuwe Neutral Milk Hotel-site:

http://walkingwallofwords.com/

Met: een op "NMH Records" uitgebrachte boxset, twee onuitgebrachte nummers, een radioprogramma/playlist samengesteld door Jeff Mangum, tekeningen van hem ($15, nu uitverkocht) en het nieuws dat Jeff nog meer gaat touren.
pi_101269876
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2011 10:52 schreef Moody22 het volgende:
Ik vond net deze band!!: The Perishers een finse indiefolk band waarvan de drummer ook in Phoenix drumt. Super mooi! luister vooral naar het nummer Sway.
doet me een beetje denken aan the fray en sewn van the feeling
ja deze ja:P ik weet het een beetje een cliché.

maar dit is Sway:
The Perishers, jup fijn bandje. Victorious is een heerlijke easy-listening album.

Vergelijkbaar zijn Stabilo, Teitur, Gungfly en The Coral Sea. Zoek ze :P
'13 |
'14
  zondag 28 augustus 2011 @ 08:42:51 #280
338543 Moody22
the underdog
pi_101280174
quote:
The Perishers, jup fijn bandje. Victorious is een heerlijke easy-listening album.

Vergelijkbaar zijn Stabilo, Teitur, Gungfly en The Coral Sea. Zoek ze :P
The Coral is erg leuk! vooral dreaming of you dat ook voor komt in Scrubs.

Er zit veel leuke muziek in scrubs
pi_101283607
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2011 08:42 schreef Moody22 het volgende:

[..]

The Coral is erg leuk! vooral dreaming of you dat ook voor komt in Scrubs.

Er zit veel leuke muziek in scrubs
Leesfoutje :P
pi_101287701
Bijna over een Old 97s plaat heengekeken :o leuke plaat weer :Y
  zondag 28 augustus 2011 @ 16:49:42 #283
338543 Moody22
the underdog
pi_101293135
ooooohhh Coral sea dat is een band haha ik dacht aan The Coral en iets dan dan Sea zou heten haha
  zondag 28 augustus 2011 @ 16:50:04 #284
338543 Moody22
the underdog
pi_101293157
Scrubs heeft veel chille indie bandjes gebruikt
pi_101478717
Schattige shoegaze-light in de lijn van The Pains of Being Pure at Heart. Sympathieke clip ook.

pi_101534260
Nieuwe wilco voor 1 dag te streamen! vooral de opener is echt fenomenaal :o

http://wilcoworld.net/twlsplash/
pi_101624652
Nieuwe Laura marling en blitzen trapper op luisterpaal!! :)
pi_101649531
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2011 10:19 schreef Norrage het volgende:
Nieuwe Laura marling en blitzen trapper op luisterpaal!! :)
Hebben Blitzen Trapper alweer een nieuwe? Ijverige jongens zeg.. :X
pi_101658195
De nieuwe van Laura Marling klinkt goed op eerste gehoor. ^O^ Net wat anders dan de vorige twee.
Album top 100 2024
pi_101674320
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2011 23:47 schreef Felagund het volgende:
De nieuwe van Laura Marling klinkt goed op eerste gehoor. ^O^ Net wat anders dan de vorige twee.
Vooral die opener is very very nice!
  woensdag 7 september 2011 @ 16:39:24 #291
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_101676900
Dat de nieuwe St. Vincent erop staat vind ik veel interessanter. Meteen maar eens luisteren.
pi_101686367
Bad Timing van Bombay Bicycle Club is wel een steengoed nummer zeg. Doet me een beetje aan Sonic Youth denken.
pi_101790649
Probeer het hier maar even voor het sluiten van de markt:

(Cross post uit 'help ik zoek ...').

Ik ben dus op zoek naar het volgende nummertje:

Een typisch H&M indie plaatje. Af en toe op de radio gehoord. Typische ijle indie zang, hoge mannen zang. Die in het refrein iets zingen als 'Sing / say it by the door' en 'Say / sing it by the church'. Maar ik stond in een drukke winkel. Er vind ook nadrukkelijk toetsenspel in het nummer plaats.
pi_101865422
Die nieuwe Girls is goed zeg :o die vorige kon mij niet echt boeien ofzo, en deze ging ik ook alleen per ongeluk luisteren omdat ie in de playlist doorging :P Maar opvallend goed! :)
pi_101878093
Maar ook zo cheesy!
Aldus.
pi_101901289
Nieuwe St Vincent is ook al uit O+ En Laura Marling zo mooi O+ en Bombay Bicycle Club zo tof :)

Het is wel iets te overcreatief bijna af en toe en te weinig mooi gitaar zoals ik haar ook graag hoor maarja :D

Girls ga ik ook zeker luisteren, Album was tof :P
pi_101920122
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 september 2011 18:56 schreef N.i.c.k het volgende:
Probeer het hier maar even voor het sluiten van de markt:

(Cross post uit 'help ik zoek ...').

Ik ben dus op zoek naar het volgende nummertje:

Een typisch H&M indie plaatje. Af en toe op de radio gehoord. Typische ijle indie zang, hoge mannen zang. Die in het refrein iets zingen als 'Sing / say it by the door' en 'Say / sing it by the church'. Maar ik stond in een drukke winkel. Er vind ook nadrukkelijk toetsenspel in het nummer plaats.
Misschien bedoel je wel Shuffle van Bombay Bicycle Club
pi_101935346
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2011 22:43 schreef Maisnon het volgende:

[..]

Misschien bedoel je wel Shuffle van Bombay Bicycle Club
Kan inderdaad bijna niet anders, als ik het zo lees.

Shuffle. O+ BBC O+
pi_101942411
BBC altijd plus 1, alleen met de lyrics zit je er wel een beetje naast N.i.c.k. haha :p
pi_101948267
Blitzen Trapper - American Goldwing

Vind ik leuk.
www.thuisuiteten.nl
pi_102106807
Al deze nummers zijn allemaal zo bekend en doen het tegenwoordig alleen maar voor het geld. :/

Bah.
~Fafinette
~SeasideClubbers
~RebeccaRose
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')