Tja.. Hoe omschrijf je ze. Een erg leuk indie bandje op het Domino label dat met elk album (drie ondertussen) een nieuwe stijl uitgaat maar toch een unieke sound blijft behouden. Ze blijven een constant hoog niveau halen. Weet niet welk album het beste "instapalbum" is, maar het nieuwe album lijkt me wel een leuke start. Van dit Wild Beasts nummer (van hun tweede album) word ik altijd vrolijkquote:
Zie post hierbovenquote:Op woensdag 4 mei 2011 23:37 schreef Felagund het volgende:
Zijn er de laatste tijd nog goede/leuke albums uitgekomen? Ik heb de laat ste anderhalve maand weinig nieuwe muziek geluisterd.
Lijkt me een goed idee. Dat verdienen ze na drie goede platen toch wel.quote:Op woensdag 4 mei 2011 23:54 schreef Arn0 het volgende:
Verdorie, toch veel Wild Beasts fans in het topic, had ik niet verwacht. Verdienen ze geen eigen topic?
Ook weinig nieuwe platen geluisterd afgelopen maand, 2 uitspringers zijn ouwe lullen met een nieuw album: The Feelies en Paul Simon, ook niet echt Indiequote:Op woensdag 4 mei 2011 23:37 schreef Felagund het volgende:
Zijn er de laatste tijd nog goede/leuke albums uitgekomen? Ik heb de laat ste anderhalve maand weinig nieuwe muziek geluisterd.
Heb er al wat van gehoord ja, moet hem eens goed gaan beluisteren. De vorige plaat was iig zeer indrukwekkendquote:Op donderdag 5 mei 2011 11:01 schreef Haunter het volgende:
Oh oh, wat is die nieuwe van The Antlers weer beeldschoon
Ja.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 20:06 schreef OMGWTFBBQSAUCE het volgende:
Is er ook nog Indie zonder hoge stemmetjes en debiele overdreven britse accenten en smerig lang haar en vage laarzen en kleren?
Nee. Helaas niet.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 20:06 schreef OMGWTFBBQSAUCE het volgende:
Is er ook nog Indie zonder hoge stemmetjes en debiele overdreven britse accenten en smerig lang haar en vage laarzen en kleren?
Nah, ik vind het meer soundscape achtig. Het gaat niet echt om de teksten meer om de sfeer. Ik hou gewoon niet van dat-kijk-mij-indie-muziek-maken-en-een-rare-bandnaam-hebben instelling. Dus geen Kooks,Vampire Weekend en Arctic Monkeys (valt mee) en nog meer van dat britsige blije gedoe.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 20:19 schreef Maisnon het volgende:
Hey je hebt wel Bibio bij je luisterdinges staanecht een held. Maar dat valt op zich ook al onder indie. Tenminste, hoe ik het definieer
Ja dat Dye it Blonde album is leukquote:Op vrijdag 6 mei 2011 20:24 schreef TWP het volgende:
Een van m'n favoriete nummers van dit jaar! En die clip is ookblijkt nu, had hem nog niet eerder gezien: kleur, vage gasten, rare dingen doen met je vrienden, weekend! Helemaal goed.
En dit zijn ze: (ja, het zijn typische indiemensjes, so what)
[ afbeelding ]
Ja, denk het.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 20:31 schreef Maisnon het volgende:
Dan moet je niet Kings of Leon als voorbeeld aanhalen want dan raak ik weer in de warmaar je zoekt dus gewoon indie die niet van die britpop achtige dinges is?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Misschien zit er wat bij
[ Bericht 1% gewijzigd door Maisnon op 06-05-2011 21:42:43 ]
Yep. Voorprogramma was ook verrassend goed trouwens. Anton Walgrave, erg goede belgische singer songwriterquote:
Best prima album. Heel veelzijdig. Paar nummers die me niet zoveel doen maar het meerendeel van de plaat is echt goed! En zeker livequote:Op zaterdag 7 mei 2011 10:00 schreef Maisnon het volgende:
Hoe was dat album van Marike van dit jaar eigenlijk?
quote:Op zaterdag 7 mei 2011 10:55 schreef pfaf het volgende:
Geweldige plaat. Bij gebrek aan beter zelfs mijn meest beluisterde plaat van het jaar. Sterke songs, met verrassende wendingen, lekkere hooks en een zwoel sausje over de hele plaat.
Okkervil, het album is boeiendquote:Op vrijdag 6 mei 2011 20:43 schreef Beregd het volgende:
klinkt goed op het eerste gehoor, I am very far
Dat wild beasts kan ik echt niet horen...
Ik heb hem nog niet kunnen vinden, ff zoekenquote:Op zaterdag 7 mei 2011 12:08 schreef TWP het volgende:
Circuital van My Morning Jacket: gaap.Op een nummer na (Holdin On To Black Metal) gebeurd er helemaal niks.
Marike Jager is altijd leuk. Dit album is wel wat anders dan de vorige twee, Pfaf heeft het goed omschreven. Het album is ook wat volwassener.quote:Op zaterdag 7 mei 2011 10:00 schreef Maisnon het volgende:
Hoe was dat album van Marike van dit jaar eigenlijk?
Alberta Cross heeft zichzelf volgens mij wel eens vergeleken met KOL, al vind ik hun debuutalbum beter dan de laatste twee van KOL.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 20:30 schreef OMGWTFBBQSAUCE het volgende:
[..]
Nah, ik vind het meer soundscape achtig. Het gaat niet echt om de teksten meer om de sfeer. Ik hou gewoon niet van dat-kijk-mij-indie-muziek-maken-en-een-rare-bandnaam-hebben instelling. Dus geen Kooks,Vampire Weekend en Arctic Monkeys (valt mee) en nog meer van dat britsige blije gedoe.
Doe mij maar Kings of Leon of iets vergelijkbaars wat ik nog niet gevonden heb.
ik zag Grizzly Bear pas nog op filmcredits staan, dus die zijn met heel wat dingen tegelijk bezigquote:Op zaterdag 7 mei 2011 11:22 schreef Maisnon het volgende:
Dat is wel errug positief! Even checken dus
Ik hoop nog van een paar van mijn topartiesten uit 2009 dat ze met een tof album dit jaar komen.
Nosaj Thing, St Vincent, Bombay Bicycle Club.. misschien Bat for Lashes, die zijn sowieso wel aan een album bezig wat kan uitkomen
Florence + The Machine ook, die is nu op dit moment aan het opnemen als het goed is
Ik hoop ook snel op meer Grizzly Bear en Dirty Projectors maar dat laat denk ik nog wel op zich wachten
Mona is denk ik ook wel in dat lijstje te plaatsen, over een kleine week komt het debuutalbum uitquote:Op zaterdag 7 mei 2011 12:55 schreef Felagund het volgende:
[..]
Alberta Cross heeft zichzelf volgens mij wel eens vergeleken met KOL, al vind ik hun debuutalbum beter dan de laatste twee van KOL.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |