Ben nooit echt fan geweest van ze (of nooit echt in verdiept) maar dit klinkt inderdaad wel aardigquote:Op vrijdag 1 juli 2011 22:06 schreef Arn0 het volgende:
Beirut is terug. En hoeNieuwe album is echt super.
En Intergalactic Lovers in het voorprogramma, tof!quote:Op maandag 4 juli 2011 17:12 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Vanavond naar TV on the Radio
Hopelijk spelen ze ook veel van Dear Science. Ook al is die bassist overleden. Maar dat probleem hebben ze ook bij de andere nieuwe nummers, want aan die cd had die ook gewoon meegewerkt.
Eens.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 22:06 schreef Arn0 het volgende:
Beirut is terug. En hoeNieuwe album is echt super.
Beste concert van het jaar!quote:Op maandag 4 juli 2011 17:12 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Vanavond naar TV on the Radio
Hopelijk spelen ze ook veel van Dear Science. Ook al is die bassist overleden. Maar dat probleem hebben ze ook bij de andere nieuwe nummers, want aan die cd had die ook gewoon meegewerkt.
Ik heb ook genoten, het was hard en gedreven!quote:Op dinsdag 5 juli 2011 00:19 schreef Lonewolf2003 het volgende:
[..]
Beste concert van het jaar!![]()
![]()
![]()
![]()
Zonder twijfel. Sterker nog in de top 5 van beste concerten ooit. Heb Paradiso niet vaak zo zien los gaan. Zelfs een dubbele toegift, een mini dan wel, maar toch. Vanaf het allereerste nummer tot het eind zat de sfeer er echt goed in.
Erg lekker, Helena Beat is ook geweldig.quote:Op woensdag 6 juli 2011 17:09 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Dat nummer van Foster The People dat op Stereogum is uitgeroepen tot het indie nummer van deze zomer is idd wel erg lekker. Ga de rest van het album ook maar even checken.
langer zelfs volgens mij.. is dat debuutalbum dan nu pas af? of alleen uit in Nederland...quote:Op woensdag 6 juli 2011 18:39 schreef Thijsssss het volgende:
Pumped Up Kids is inderdaad een heerlijk nummer, maar onderhand ook al weer bijna een jaar oud...
Ja fijne band inderdaad.quote:Op dinsdag 12 juli 2011 10:24 schreef Bol_Wan het volgende:
Ben wel benieuwd naar de nieuwe Horrors, krijgt goeie recensies![]()
Tevens, leuke ontdekking:
When Saints Go machine. Erg fijn
Duur! Maar dit zou ik voor geen goud willen missen!quote:Op woensdag 3 augustus 2011 01:16 schreef Norrage het volgende:
14 november My Morning Jacket Paradiso! 32.50. Niet te missen!
Supervet, de 2 beste live bands van het moment (zo ongeveer) achter elkaar met wilco op de 13e
Ik ga morgen meteen bestellen. Raar die constructie dat je maar 2 kaarten p.p. kan bestellen. Dat heb ik nog nooit eerder meegemaakt bij een concert in Paradiso.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 12:35 schreef -Dries- het volgende:
[..]
Duur! Maar dit zou ik voor geen goud willen missen!
Er zijn maar 2 bands waar ik zonder na te denken meer dan 30 euro aan wil uitgeven en dat zijn wilco en mmjquote:Op donderdag 4 augustus 2011 12:35 schreef -Dries- het volgende:
[..]
Duur! Maar dit zou ik voor geen goud willen missen!
Na meerdere keren bevalt hij me weer heel goed! Allemaal wat toegankelijker dan hun vroegere werk, maar er zit toch zoveel in. Toppertjequote:Op woensdag 27 juli 2011 11:33 schreef Norrage het volgende:
De nieuwe Portugal. The Man is ook weer in mijn bezit. Weer een goed album als je het mij vraagt!
Ja! Smith Westerns en CSS met namequote:Op maandag 8 augustus 2011 23:43 schreef MCH het volgende:
Nog Noorderlingen (of mensen van elders) die een bezoekje gaan brengen aan het muziekprogramma van Noorderzon? Ze weten altijd flink wat leuke namen te boeken met altijd wel een paar ertussen die ook op Lowlands spelen. Beetje jammer alleen van het Het Dok (gratis podium). Als band speel je dan met een vijver voor je neus en aan de zijkant zitten de mensen. Anyway dit jaar gratis te bewonderen: Kakkmaddafakka, Young The Giant, Frank Turner, Moss, White Denim, CSS, Fitz & The Tantrums en voor een klein prijsje (+- tien euro): Washed Out, Smith Westerns, Cloud Control, I Am Oak, Dry The River en nog veel meer. Ik probeer zoveel mogelijk avonden te gaan, hopelijk zit het weer mee.
State Radioquote:Op vrijdag 19 augustus 2011 16:25 schreef Moody22 het volgende:
State radio kent iemand die?!
goede indierock richting de regering met ook tintje regea er in!
http://www.last.fm/music/State+Radio
Indie genoeg voor mij, fantastisch laatste album inderdaad!quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 17:15 schreef Hamsik het volgende:
Ik weet niet of het echt indie is, maar Fink is echt hemels!
Soms heeft het nog weleens zin dat je zomaar even een topic open klikt. Even gezocht op Youtube, maar klinkt erg goed.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 17:15 schreef Hamsik het volgende:
Ik weet niet of het echt indie is, maar Fink is echt hemels!
Klopt Dispatch vind ik ook tof inderdaad zelfde band zelfde regio!quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 16:41 schreef Norrage het volgende:
[..]
State Radio
Vooral Us Against The Crown is geweldig, met ook het meeste reggae invloed van al hun albumsDispatch is ook heel leuk (zelfde zanger) maar dat is iets minder reggae en wat experimenteler
Ik ken er niet veel van, maar de nummers die ik ken zijnquote:
Meet The Eels-Essential Eels Vol 1 1996-2006quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 17:59 schreef Muisraket het volgende:
[..]
Ik ken er niet veel van, maar de nummers die ik ken zijn. Little Bird is ontzettend mooi en de tekst van A Line in The Dirt vind ik werkelijk fenomenaal.
Maar jij bent er dus bekender mee? Zo ja, welk album zou een goede zijn om mee te beginnen?
Daar staan inderdaad mooie nummers op maar Eels is niet een persoon he. Het is de band achter Mr. Equote:Op vrijdag 19 augustus 2011 18:33 schreef Felagund het volgende:
Ik vind The beautiful freak zijn beste album. Novacaine for the soul.
Waardeloze nick heb jequote:Op vrijdag 19 augustus 2011 19:01 schreef Moody22 het volgende:
[..]
Daar staan inderdaad mooie nummers op maar Eels is niet een persoon he. Het is de band achter Mr. E
hahah:P jij was blijkbaar eerder dan ik !quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 23:16 schreef Moody het volgende:
[..]
Waardeloze nick heb je
Even een eerbetoon aan een artiest die *wel* te vroeg is overleden:
Naar mijn mening het mooiste nummer van de jaren '90.
Elliot smiths cover van Thirteen - Big Star is mooi! Ik zie Big Star als een van Indie rock pioniers hoewel in de jaren 70 indie nog niet echt bestond maar als het bestond waren zijn de grondleggers.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 23:16 schreef Moody het volgende:
[..]
Waardeloze nick heb je
Even een eerbetoon aan een artiest die *wel* te vroeg is overleden:
Naar mijn mening het mooiste nummer van de jaren '90.
Gast, haal die torrentlink even weg, tenzij je een een ban zoekt.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 18:14 schreef Moody22 het volgende:
[..]
Meet The Eels-Essential Eels Vol 1 1996-2006
daar staan vind ik de beste nummers toch wel op zoals Last stop: this town en novacaine for the soul je kan de cd ...
vindt je hem cool? bestel hem dan ofzo...(of niet..) haha
hij is weg;)quote:Gast, haal die torrentlink even weg, tenzij je een een ban zoekt.
Klinkt fijn jaquote:Op woensdag 24 augustus 2011 20:35 schreef Arn0 het volgende:
James Blake + Bon Iver = een erg leuke combinatie
Ik ben groot fan van de Mountain Goats.quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 10:59 schreef Moody22 het volgende:
Wat vinden jullie van:
the Mountain Goats
Ik ben totaal geen fan van James Blake (wel live, dat was echt geweldig) maar ik vind dit dan toch wel te pruimen. Ik vind het wel een leuke mix, maar het komt inderdaad wel wat gehaast over.quote:Op donderdag 25 augustus 2011 14:41 schreef Z het volgende:
[..]
Ik ben groot fan van de Mountain Goats.
Het nummer James en Bob vind ik tegenvallen. Het klinkt als een haastig gemaakt nummer waar de twee overduidelijke stijlkenmerken van de twee naar voren laten komen, daarnaast sampled Blake zichzelf.
Dat valt wel mee toch. Bijvoorbeeld PF publiceert nieuws rondom de Mountain Goats en recenseert hun platen.quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 09:19 schreef Moody22 het volgende:
Van bands als the Mountain Goats hoor je toch vrij weinig tot niks he!?
ze brengen ±16 albums uit zonder dat iemand het weet.
Of je moet hun al leuk vinden.
ik vind ze toch altijd best hard gehyped worden hoor, maar dat zal wel aan mij liggenquote:Op vrijdag 26 augustus 2011 09:19 schreef Moody22 het volgende:
Van bands als the Mountain Goats hoor je toch vrij weinig tot niks he!?
ze brengen ±16 albums uit zonder dat iemand het weet.
Of je moet hun al leuk vinden.
oh daar heb ik eigenlijk niet naar gekeken. ik dacht meer aan de tv en radio enzoquote:ik vind ze toch altijd best hard gehyped worden hoor, maar dat zal wel aan mij liggenop last.fm hebben ze ook iets van 20miljoen+ luisteraars.
Ach, welke indie/alternatieve band krijgt wel al die tv en radio aandacht? (tenzij ze echt groot zijn zoals Arcade Fire ofzo)quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 11:53 schreef Moody22 het volgende:
[..]
oh daar heb ik eigenlijk niet naar gekeken. ik dacht meer aan de tv en radio enzo
Ik vind zijn solo werk best fijn, vooral het debuut en Pig Lib...maar deze doet me op zich nog niet heel erg veel tot nu toe...quote:
Over het algemeen vind ik dat ook een fractie / heel veel fracties minder dan Pavement. Al zitten er individueel soms songs bij die best mee kunnen met het niveau van Pavement.quote:
Ik vind het eigenlijk vooral allemaal op elkaar lijken, terwijl Pavement zo ontzettend veelzijdig is!quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 17:58 schreef methodmich het volgende:
[..]
Over het algemeen vind ik dat ook een fractie / heel veel fracties minder dan Pavement. Al zitten er individueel soms songs bij die best mee kunnen met het niveau van Pavement.
The Perishers, jup fijn bandje. Victorious is een heerlijke easy-listening album.quote:Op zaterdag 27 augustus 2011 10:52 schreef Moody22 het volgende:
Ik vond net deze band!!: The Perishers een finse indiefolk band waarvan de drummer ook in Phoenix drumt. Super mooi! luister vooral naar het nummer Sway.
doet me een beetje denken aan the fray en sewn van the feeling
ja deze ja:P ik weet het een beetje een cliché.
maar dit is Sway:
The Coral is erg leuk! vooral dreaming of you dat ook voor komt in Scrubs.quote:The Perishers, jup fijn bandje. Victorious is een heerlijke easy-listening album.
Vergelijkbaar zijn Stabilo, Teitur, Gungfly en The Coral Sea. Zoek ze
Leesfoutjequote:Op zondag 28 augustus 2011 08:42 schreef Moody22 het volgende:
[..]
The Coral is erg leuk! vooral dreaming of you dat ook voor komt in Scrubs.
Er zit veel leuke muziek in scrubs
Hebben Blitzen Trapper alweer een nieuwe? Ijverige jongens zeg..quote:Op dinsdag 6 september 2011 10:19 schreef Norrage het volgende:
Nieuwe Laura marling en blitzen trapper op luisterpaal!!
Vooral die opener is very very nice!quote:Op dinsdag 6 september 2011 23:47 schreef Felagund het volgende:
De nieuwe van Laura Marling klinkt goed op eerste gehoor.Net wat anders dan de vorige twee.
Misschien bedoel je wel Shuffle van Bombay Bicycle Clubquote:Op zaterdag 10 september 2011 18:56 schreef N.i.c.k het volgende:
Probeer het hier maar even voor het sluiten van de markt:
(Cross post uit 'help ik zoek ...').
Ik ben dus op zoek naar het volgende nummertje:
Een typisch H&M indie plaatje. Af en toe op de radio gehoord. Typische ijle indie zang, hoge mannen zang. Die in het refrein iets zingen als 'Sing / say it by the door' en 'Say / sing it by the church'. Maar ik stond in een drukke winkel. Er vind ook nadrukkelijk toetsenspel in het nummer plaats.
Kan inderdaad bijna niet anders, als ik het zo lees.quote:Op dinsdag 13 september 2011 22:43 schreef Maisnon het volgende:
[..]
Misschien bedoel je wel Shuffle van Bombay Bicycle Club
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |