Geen idee, ik zag dat 42 miste, dus dacht dan zal 47 er ook wel niet bij hoevenquote:
Ik vind die nieuwe achterlichten eigenlijk helemaal niet zo mooi. Het is net zo'n plakaat...weet niet hoe ik het moet uitleggenquote:Op dinsdag 22 februari 2011 22:40 schreef YoshiBignose het volgende:
BBBBBBBBBBBBBBBBBBBBB
MMMMMMMMMMMMMMMMM
WWWWWWWWWWWWWWW
![]()
[ afbeelding ]
Deze zag ik gisteren rijden, 760li![]()
![]()
6000 cc 544 pk V12
600 kg zwaarder dan de M3, maar net zo snel(op een recht stuk)
Heb je er ook gelijk een foto bijquote:Op dinsdag 22 februari 2011 22:48 schreef Rizkant het volgende:
Mag mijn wagen ook in het lijstje?
E39 528i
Haha dat dacht ik precies hetzelfde tot ik er naast stond op de premiere in antwerpen...quote:Op dinsdag 22 februari 2011 22:51 schreef The6thgate het volgende:
[..]
Ik vind die nieuwe achterlichten eigenlijk helemaal niet zo mooi. Het is net zo'n plakaat...weet niet hoe ik het moet uitleggen
Dat zeg je niet tegen een dove... Was er al mee bezig...quote:Op dinsdag 22 februari 2011 22:52 schreef justmattie het volgende:
[..]
Heb je er ook gelijk een foto bij?
Die kans zit er dik in. Turbo's kunnen nog even nafluiten als je van het gas gaat, hoeft niet direct een probleem te zijn. Het is natuurlijk lastig om van een afstand een diagnose te stellen. Vooral voor een turbo (niet direct een kwetsbaar, maar wel een duur onderdeel) kun je voor de zekerheid even langs de dealer rijden.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 22:24 schreef Oksel het volgende:
Zeg, die fluit uit m'n motor.. als ik het gas in trap hoor ik hem niet, maar als ik het gas los laat, dan hoor ik dus fluit. Is dat de turbo?
Mooi ding wel. Sportstuurtje ook, al is een gehoord commentaar dat het eigenlijk wat dun is? Voor mijn dikke handen wellicht té dunquote:Op dinsdag 22 februari 2011 18:17 schreef Maharbal het volgende:
Foto's met telefoon in de schemering, dus kwaliteit is kak. Ik heb alleen ff de interieurpics geupload voor een impressie. Ik maak binnenkort wel pics overdag.
En ja, weer imageshack
http://img194.imageshack.us/img194/6474/20110222180649.jpg
http://img442.imageshack.us/img442/2079/20110222180635.jpg
http://img20.imageshack.us/img20/329/20110222180628.jpg
Ik kwam net terug van de BMW dealer. Het shortshift M-pookje is besteld
Mooi ding, al zijn de sticker en AC-schnitzer handremgreep echt niet mijn smaakquote:Op dinsdag 22 februari 2011 22:55 schreef Rizkant het volgende:
[..]
Dat zeg je niet tegen een dove... Was er al mee bezig...
Als ik mijn wagen kan hoeren....
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Wen er niet aan.. staan weer een paar leuke mods en veranderingen hier te wachten voor het nieuwe (meeting)seizoen...
Mooie bakquote:Op dinsdag 22 februari 2011 22:55 schreef Rizkant het volgende:
[..]
Dat zeg je niet tegen een dove... Was er al mee bezig...
Als ik mijn wagen kan hoeren....
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Wen er niet aan.. staan weer een paar leuke mods en veranderingen hier te wachten voor het nieuwe (meeting)seizoen...
Ja... wilde eerst carbon nemen.. gelukkig niet gedaan....quote:Op dinsdag 22 februari 2011 23:05 schreef YoshiBignose het volgende:
Zwarte BMW logo staat toch wel cool
Eigenlijk geen last van. Ik merk geen noemenswaardig verschil met het stuur van de E46 van m'n moeder, en die heeft zo'n standaard MF stuur.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 22:57 schreef Mikkie het volgende:
Mooi ding wel. Sportstuurtje ook, al is een gehoord commentaar dat het eigenlijk wat dun is? Voor mijn dikke handen wellicht té dun.
Ah. Nouja, helemaal prima toch?quote:Op dinsdag 22 februari 2011 23:24 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Eigenlijk geen last van. Ik merk geen noemenswaardig verschil met het stuur van de E46 van m'n moeder, en die heeft zo'n standaard MF stuur.
Aanpassingen zijn leukquote:Op dinsdag 22 februari 2011 23:27 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Ah. Nouja, helemaal prima toch?Ik geloof het voorlopig wel even met al die aanpassingen. Stuk voor stuk kan het net uit het budget, maar het telt te hard op. Enige stap is nog een aanpassing van de chip, en dan ga ik er voorlopig even gewoon, alleen mee rijden. Onderhoud doen en kosten binnen de perken houden
Heb jij ervaring met het achteraf inbouwen van PDC? Zit er ook aan te denken voor m'n E46...quote:Op woensdag 23 februari 2011 08:46 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Aanpassingen zijn leuk![]()
Tegen de lente/zomer wil ik er een Dynavin (of iets soortgelijks) in en laat ik de airco naar ECC ombouwen. Ik monteer voor die tijd nog zelf ff PDC, en dan ga ik er idd alleen even mee rijden
Heb er het één en ander over gelezen. Je moet alleen ff zo'n strip (of voorbereiding) hebben in je bumper. De PDC strip (met plaats voor de sensoren) is ongeveer ¤25 bij de dealer, en zo'n aftermarkte setje PDC is ¤80 ofzo.quote:Op woensdag 23 februari 2011 08:57 schreef TommyGun het volgende:
[..]
Heb jij ervaring met het achteraf inbouwen van PDC? Zit er ook aan te denken voor m'n E46...
Dat dusquote:Op woensdag 23 februari 2011 09:20 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Kan hij waarschijnlijk z'n E46 ophalen.
Ik heb hetzelfde probleem wat betreft de kontquote:Op woensdag 23 februari 2011 09:09 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Heb er het één en ander over gelezen. Je moet alleen ff zo'n strip (of voorbereiding) hebben in je bumper. De PDC strip (met plaats voor de sensoren) is ongeveer ¤25 bij de dealer, en zo'n aftermarkte setje PDC is ¤80 ofzo.
Het is schijnbaar een kwestie van bumper eraf (kan ook zonder dat dit hoeft, maar dan heb je weinig ruimte om te werken), strip vervangen, sensoren inleggen, PDC kast aansluiten op achteruitrijverlichting en het speakertje ergens in je auto flikkeren.
Ik ga 't binnen afzienbare tijd doen. Op de een of andere manier kan ik in de E46 gewoon niet goed zien hoe ver m'n kont uitsteekt, en dat is niet bevorderlijk voor het parkeren. Had er geen last van in m'n E30
Helaas zijn aanpassingen ook duurquote:Op woensdag 23 februari 2011 08:46 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Aanpassingen zijn leuk![]()
Tegen de lente/zomer wil ik er een Dynavin (of iets soortgelijks) in en laat ik de airco naar ECC ombouwen. Ik monteer voor die tijd nog zelf ff PDC, en dan ga ik er idd alleen even mee rijden
Je kunt er inderdaad aardig bij. Maar je moet ook even wat draden naar binnen toe trekken, dus dan is het handiger om de bumper even los te halen (ook niet al te lastig).quote:Op woensdag 23 februari 2011 09:22 schreef Mikkie het volgende:
Die strip kun je inderdaad zo bij. Laatst even achter/onder m'n auto gaan liggen om te kijken en ik kon zonder iets te sleutelen gewoon bij de sensor links, dus andere sensoren mogen ook geen probleem zijn.
Als je lid bent van bmwportal: http://www.bmwportal.nl/d(...)-facelift-t5283.htmlquote:Op woensdag 23 februari 2011 09:43 schreef TommyGun het volgende:
[..]
Dat dus.
[..]
Ik heb hetzelfde probleem wat betreft de kont
Maar je hoeft dus geen gaten te maken in de strip (bumper)? Die kun je dus gewoon in z'n geheel vervangen? Dat is wel beter!
Wat voor 'n setje ga je dan installeren? Een grafische of enkel met piepjes / lichtjes?
Duur zeker. Ik ben dan ook al blij dat die kerel een Inspectie II heeft laten doen bij de dealerquote:Op woensdag 23 februari 2011 09:54 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Helaas zijn aanpassingen ook duur. Voor mij houdt het daarom na wat optische zaken bij aanschaf, een grote beurt, nieuwe draagarmen en winterbanden. Het geld is op
Yup yup...quote:Op woensdag 23 februari 2011 12:02 schreef justmattie het volgende:
OP is aangepast
Nummertjes staan er weer bij, Rizkant staat er tussen. 528i had je toch?
De dynavin bedoel je?quote:Op woensdag 23 februari 2011 12:01 schreef Rizkant het volgende:
Ben benieuwd wat je er van vind...
Die voor de E39 ziet er niet uit...
En ben ook zeer benieuwd hoe die zich op de lange termijn houdt ...
Ik schat het ook niet altijd even goed in bij de E46, maar je kan in ieder geval veel verder nog dan je denkt. Doordat het raam daar zo schuin is lijkt het denk ik alsof alles veel dichterbij is. Mijn PDC heeft nooit gewerktquote:Op woensdag 23 februari 2011 09:09 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Ik ga 't binnen afzienbare tijd doen. Op de een of andere manier kan ik in de E46 gewoon niet goed zien hoe ver m'n kont uitsteekt, en dat is niet bevorderlijk voor het parkeren. Had er geen last van in m'n E30
Ja, maar ik heb er een hekel aan om maar wat op gevoel achteruit te gaan. Deed ik laatst ook, stopte geloof ik 5cm v/d bumper af van m'n achterliggerquote:Op woensdag 23 februari 2011 13:17 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Ik schat het ook niet altijd even goed in bij de E46, maar je kan in ieder geval veel verder nog dan je denkt. Doordat het raam daar zo schuin is lijkt het denk ik alsof alles veel dichterbij is. Mijn PDC heeft nooit gewerkt
Wat voor olie heb je er in geflikkerd?quote:Op woensdag 23 februari 2011 13:26 schreef YoshiBignose het volgende:
Och ik heb weleens dichterbij gestaanals je maar niet te hard rijdt is dat ook geen probleem haha daar is een bumper toch voor
maar misschien ga ik toch binnenkort maar mn auto naar de garage brengen voor de PDC. Is toch wel cool als het wel werkt en moet ook meteen mn airco na laten kijken.
Had eergisteren toch wat vreemds... olielampje ging branden dus bijgevuld. Na een tijdje rijden rook ik wat olie dus ik dacht raar... had niks gemorst ofzo. Open ik de motorkap: overal olie. Had ik blijkbaar die dop dus niet goed dicht gedraaid![]()
Maar toen dus meegegeven aan vriend die bij BMW dealer werkt die kon dat wel ff schoonspuiten zei hij. Toen kwam die auto weer brengen, was er weer olie uitgekomen. Blijkbaar de dop kapot ofzo? Lijkt gewoon alsof ie goed vast zit... echt raar. EN ZONDE van m'n dure olie
Ach 1 of andere synthetische shit 5w40 van Kroon dacht ik. Zat later te denken dat ik 5w30 normaal erin doe maar goed olie is oliequote:Op woensdag 23 februari 2011 13:32 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Wat voor olie heb je er in geflikkerd?
Ik zag dat ze bij die Inspectie 2 hiervoor van die dure castrol shit erin hadden gegooid a ¤130 voor 6.5L. Ik moet nog maar ff kijken of ik dat er ook in flikker![]()
Had ik trouwens eens gedaan met de E46 van m'n moeder. Zij mij de volgende dag in paniek bellen dat de auto raar doet. Had ik de dop er niet op gedaan. Alles onder de olie natuurlijk.
Ik heb zo'n strip besteld bij de BMW dealer, iets van 25,- euro dus dat zijn de kosten niet.quote:Op woensdag 23 februari 2011 10:06 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Als je lid bent van bmwportal: http://www.bmwportal.nl/d(...)-facelift-t5283.html
Zo'n parkmatic setje. Ziet er mooi OEM uit en past precies in die strip. Het gaat alleen om piepjes. Overigens kun je die strip inderdaad zo loshalen, MITS je die strip uberhaupt al hebt. Sommige E46's hebben 'm niet.
[..]
Daar lijkt het wel op. Het was iig die van ¤ 79quote:Op woensdag 23 februari 2011 13:39 schreef TommyGun het volgende:
[..]
Ik heb zo'n strip besteld bij de BMW dealer, iets van 25,- euro dus dat zijn de kosten niet.
Wat betreft het setje, bedoel je dan deze? http://www.parkmatic.nl/parkeerhulp-met-speaker.html
Geile shit man!quote:Op dinsdag 22 februari 2011 22:55 schreef Rizkant het volgende:
[..]
Dat zeg je niet tegen een dove... Was er al mee bezig...
Als ik mijn wagen kan hoeren....
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Wen er niet aan.. staan weer een paar leuke mods en veranderingen hier te wachten voor het nieuwe (meeting)seizoen...
Tip: bestel je olie online. Betaal je geloof ik 60 euro voor 5 liter. Da's een stuk vriendelijker. Meteen twee of drie van die units bestellen, kun je een flinke tijd vooruit!quote:Op woensdag 23 februari 2011 13:32 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Wat voor olie heb je er in geflikkerd?
Ik zag dat ze bij die Inspectie 2 hiervoor van die dure castrol shit erin hadden gegooid a ¤130 voor 6.5L. Ik moet nog maar ff kijken of ik dat er ook in flikker![]()
Had ik trouwens eens gedaan met de E46 van m'n moeder. Zij mij de volgende dag in paniek bellen dat de auto raar doet. Had ik de dop er niet op gedaan. Alles onder de olie natuurlijk.
Dank je... Zit veel tijd en inmiddels ook meer centjes dan verwacht in de wagen..quote:Op woensdag 23 februari 2011 14:44 schreef rival het volgende:
[..]
Geile shit man!![]()
Om mezelf even netjes uit te drukken
Zekere een hele mooie, welk jaar is ie?quote:Op woensdag 23 februari 2011 15:34 schreef Rizkant het volgende:
[..]
Dank je... Zit veel tijd en inmiddels ook meer centjes dan verwacht in de wagen..
Dit jaar gaan we voor een andere look...
Zal zodra de eerste dingen klaar zijn hier ook foto's posten...
Velgen liggen nu bij Velgrenovatie.nl..
Ben benieuwd hoe het gaat staan onder de "fünfer" !
En kennelijk gevonden!quote:Op dinsdag 22 februari 2011 22:43 schreef justmattie het volgende:
[..]
Geen idee, ik zag dat 42 miste, dus dacht dan zal 47 er ook wel niet bij hoeven
Misschien dat ik straks de nummertjes er nog bij ga zoeken
een gereviseerde kopen ook geen optie?quote:Op woensdag 23 februari 2011 17:25 schreef Tarado het volgende:
Zelf vanmiddag een probleem, dynamo doet het niet meer, schijnt een watergekoelde te zijn, kost 800euro plus, ze gaan nu eerst kijken of ze hem kunnen repareren
dank je... En word alleen maar beter...quote:Op woensdag 23 februari 2011 17:46 schreef Bowny het volgende:
Hoi schatjes.
Die bovenstaande E39 is, op de sticker na, porno! 1 Van de mooiere E39's die ik gezien heb.![]()
Veel info daar inderdaad, heb al leuke dingetjes gezien om aan de auto te doenquote:Op woensdag 23 februari 2011 13:40 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Daar lijkt het wel op. Het was iig die van ¤ 79
Ik zou even lid worden van BMW portal, een hoop DIY's waaronder die in de link die ik postte!
Ik had 'm gezien op BMWportal ja. Moet er nog even over nadenken. Wellicht moet ik werken, en zo niet, dan is een vrije zondag best fijnquote:
Inderdaad een goed alternatief, ik laat nu de mijne reviseren, kost wat tijd maar zal in ieder geval stukken goedkoper uitkomenquote:Op woensdag 23 februari 2011 19:36 schreef Rizkant het volgende:
[..]
een gereviseerde kopen ook geen optie?
Mijn E39 is van '97 trouwens...
Mogen er ook E21's mee? En als m'n motor uitvalt gaan jullie me dan helpen?quote:
elke BMW mag mee...quote:Op donderdag 24 februari 2011 11:34 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Mogen er ook E21's mee? En als m'n motor uitvalt gaan jullie me dan helpen?
Op dat filmpje zijn 9 van de 10 ook niet bijzonder dus dat zal geen probleem zijn lijkt mequote:Op donderdag 24 februari 2011 15:21 schreef Mikkie het volgende:
Ik hou het even in gedachten, Rizkant. Misschien ben ik vrij en dan is een toerritje best leuk natuurlijk. Al heb ik geen heel speciale Bimmer
Da's waar. Al heeft daar iedereen in elk geval grote velgen, kom ik aan met m'n 16"quote:Op donderdag 24 februari 2011 15:24 schreef Tarado het volgende:
[..]
Op dat filmpje zijn 9 van de 10 ook niet bijzonder dus dat zal geen probleem zijn lijkt me
Je was zeker aan het zoeken n.a.v. mijn post in een ander topic ?quote:Op donderdag 24 februari 2011 18:45 schreef Hyperdude het volgende:
Iemand nog in de markt voor een redelijk loaded E39 520D met een "on-logische"3,5 ton op de teller voor 3500?
Ik heb al een paar keer mijn BMW-inruilers bij de BMW dealert hier zien eindigen; de dealer zet auto's met hoge km. standen snel weg. Als je het onderhoud even goed nakijkt hoeft het geen onverstandige koop te zijn. Dit is niet mijn auto en ik heb ook niks met ABC te maken.![]()
http://www.autotrader.nl/(...)er=1&total=21&pos=12
NB. de on-logische km. stand maakt het wel wat minder waarschijnlijk dat deze bij een dealer vandaan komt volgens mij.
Ja daar kun je geen hol mee. En onlogisch, ik gok bij zo'n bak op een invoer/typfout. Want frauderen en dan alsnog met 3,5 ton te koop zetten? Maak er dan 220k van ofzo.quote:Op donderdag 24 februari 2011 19:14 schreef YoshiBignose het volgende:
Ja ik zie dat wel vaker staan km-stand onlogischvorige keer was een auto met 250.000 toen zei die gast dat het ongeveer 175.000 moest zijn. Tja wat moet je daar nou mee?
Net echtquote:Op donderdag 24 februari 2011 19:18 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Kwam deze tegen..
Mooi dingetje niet?
http://link.marktplaats.nl/413931027
Ik zou persoonlijk alleen geen 328i nemen, oude motor en die hadden vaker last van scheurende subframes.quote:Op donderdag 24 februari 2011 19:18 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Kwam deze tegen..
Mooi dingetje niet?
http://link.marktplaats.nl/413931027
Afgezien van het feit dat de M3 een veel 'dikkere' body/fenders etc heeftquote:
Toen ik in Leeuwarden woonde hoorde ik niet super positieve verhalen over ABC-auto's. Heb ook nooit een goed gevoel gehad bij die mensenquote:Op donderdag 24 februari 2011 18:45 schreef Hyperdude het volgende:
Iemand nog in de markt voor een redelijk loaded E39 520D met een "on-logische"3,5 ton op de teller voor 3500?
Ik heb al een paar keer mijn BMW-inruilers bij de BMW dealert hier zien eindigen; de dealer zet auto's met hoge km. standen snel weg. Als je het onderhoud even goed nakijkt hoeft het geen onverstandige koop te zijn. Dit is niet mijn auto en ik heb ook niks met ABC te maken.![]()
http://www.autotrader.nl/(...)er=1&total=21&pos=12
NB. de on-logische km. stand maakt het wel wat minder waarschijnlijk dat deze bij een dealer vandaan komt volgens mij.
Ik zat even te kijken naar een F11 520D![]()
is de M52 toch? prima motor toch? ... zou er graag nog 1 willenquote:Op vrijdag 25 februari 2011 09:47 schreef Maharbal het volgende:
Ik zou persoonlijk alleen geen 328i nemen, oude motor
Ik ging voor de M54, omdat de M52 wat meer kwaaltjes had in de E46 (en de M52 kwam zonder verstevigd subframe etc, dus scheurde vaker). Als je een M54 kunt nemen, doen. Is alleen maar een upgrade t.o.v. de M52quote:Op vrijdag 25 februari 2011 10:21 schreef rival het volgende:
[..]
is de M52 toch? prima motor toch? ... zou er graag nog 1 willen
quote:Op vrijdag 25 februari 2011 10:56 schreef The6thgate het volgende:
Nou! ik wil een e46Ga uiteindelijk denk ik toch maar niet kiezen voor zuiniger verbruik/onderhoud. Vind dit toch gewoon de mooiste auto in m'n budget. Alleen nogal frustrerend dat ik nog 10 maanden moet wachten voor ik voldoende budget heb zodat ik ook nog genoeg overhou na aankoop
Ik gok dat het t.z.t. een 318i wordt (rij zo'n 10.000p/j), qua kleur het liefst zilver of zwart en met een ecc. En hij moet volledig originieel zijn, heb een hekel aan styling. Het liefst heb ik er nog navigatie bij en een schuifdak, maar dan gaat het toch echt te duur worden. Hoe doet een 318i het qua meekomen met verkeer? Ik hoef geen stoplichtsprintjes te winnen o.i.d., maar een beetje van z'n plek komen is wel fijnquote:Op vrijdag 25 februari 2011 11:02 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Ga inderdaad niet met je verstand kijken naar de aankoop ivm verbruik/onderhoud. Koop een goed onderhouden auto (onderhoudshistorie), dan valt het onderhoud mee. En het verbruik..tsjah, elke keer dat je in die auto stapt kun je weer met het verbruik leven
Al voorkeuren?
Ik keek ook naar zilver of zwart, totdat ik m'n huidige tegenkwamquote:Op vrijdag 25 februari 2011 11:19 schreef The6thgate het volgende:
[..]
Ik gok dat het t.z.t. een 318i wordt (rij zo'n 10.000p/j), qua kleur het liefst zilver of zwart en met een ecc. En hij moet volledig originieel zijn, heb een hekel aan styling. Het liefst heb ik er nog navigatie bij en een schuifdak, maar dan gaat het toch echt te duur worden. Hoe doet een 318i het qua meekomen met verkeer? Ik hoef geen stoplichtsprintjes te winnen o.i.d., maar een beetje van z'n plek komen is wel fijn
Het is ook een mooie kleurquote:Op vrijdag 25 februari 2011 11:27 schreef Maharbal het volgende:
Was vandaag overigens bij de BMW dealer m'n pookje ophalen. Kwamen gewoon twee klanten naar me toe om me te complimenteren over m'n auto en de kleur haha![]()
Wil er ook eentje van 2002 om die redenenquote:Op vrijdag 25 februari 2011 11:46 schreef Mikkie het volgende:
Iets voor Yoshi?
http://actiespullen.nl/
[..]
Het is ook een mooie kleur. En gefeliciteerd met je pookje, dat pookt een stuk lekkerder!
Overigens, 6thgate, de 318i is geen strepentrekker, maar hij kan over het algemeen prima mee. Kostentechnisch is ie ook iets vriendelijker dan de 320i. Probeer er dan wel eentje van na september 2001 te vinden (faceliftmodel). De 318i van toen is 25pk sterker dan de préfacelift. Ook is ie vlotter en zuiniger.
Waterpijp?quote:Op vrijdag 25 februari 2011 11:46 schreef Mikkie het volgende:
Iets voor Yoshi?
http://actiespullen.nl/
Ik heb een 318ci uit 2002. Je moet zeker niet de oude motor nemen die is traag en niet zuinig. De nieuwere (wat eigenlijk een 2.0 is) is al stukken beter. 143 pk is toch niet slecht, 9.3 sec naar de 100. Als je vol gas geeft word je toch een beetje in je stoel gedrukt dus je hebt niet het gevoel dat je een slak bent. In vergelijking met auto's van tegenwoordig ben je ongeveer even snel als een 1.4 TSIquote:Op vrijdag 25 februari 2011 11:51 schreef The6thgate het volgende:
[..]
Wil er ook eentje van 2002 om die redenen
Het is ook niet eerlijk om de motoren van tien jaar terug te vergelijken met huidige producten. Als je per se wil poken moet je gewoon een 330 kopenquote:Op vrijdag 25 februari 2011 18:26 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Waterpijp?wat moet ik daar nou weer mee dikke mik!
edit: ooooooh die pluche knuffelsnee ik heb zelf al een yoshi knuffel van 50 cm ofzo. Gewonnen bij Warner Bros. Movie world
![]()
(nadat we 25 euro aan die duitse knakker hadden gegeven om die blikjes om te krijgen .
)
[..]
Ik heb een 318ci uit 2002. Je moet zeker niet de oude motor nemen die is traag en niet zuinig. De nieuwere (wat eigenlijk een 2.0 is) is al stukken beter. 143 pk is toch niet slecht, 9.3 sec naar de 100. Als je vol gas geeft word je toch een beetje in je stoel gedrukt dus je hebt niet het gevoel dat je een slak bent. In vergelijking met auto's van tegenwoordig ben je ongeveer even snel als een 1.4 TSImaar je hebt wel een dikke BAK en daar gaat het om
In dat filmpje zie je van die blauwe lichten in de grill, iemand enig idee waar je deze kan kopen?quote:Op donderdag 24 februari 2011 12:39 schreef Rizkant het volgende:
Linkje naar promo-film van vorig jaar .
Zitten ook beelden tussen van zomer meeting 2009
Weer zat niet mee vorig jaar...
Hopen dit jaar op beter weer natuurlijk!
Hij heeft ze officieel uit een ambu/politiequote:Op zaterdag 26 februari 2011 01:42 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
In dat filmpje zie je van die blauwe lichten in de grill, iemand enig idee waar je deze kan kopen?
Ik vraag me eigenlijk af hoe illegaal het eigenlijk is. Is het niet zo dat je alleen een boete kunt krijgen voor onjuiste verlichting? Verder doe je toch eigenlijk niks fout? Dat boetebedrag ligt volgens mij rond de 100 euro.quote:Op zaterdag 26 februari 2011 09:44 schreef Rizkant het volgende:
Wat al gezegd is.. Knetter illegaal..
Ik heb ook flashers uit een ex-klpd..
Ja dat is logisch. Die boetes krijg je er nog gewoon bij.quote:Op zaterdag 26 februari 2011 10:28 schreef YoshiBignose het volgende:
Bij dat knipperende groot licht kan je een boete krijgen voor onjuiste verlichting en misschien nog voor het onterecht voeren van groot licht. Zal bij elkaar wel wat hoger dan 100 liggen. Volgens mij valt de boete van die blauwe ledjes ook nog wel mee, maar wordt ook meteen losgehaald en ingenomen dus dat spul ben je wel kwijt. Maar ja meestal gaat het ook nog gepaard met te hard rijden en inhalen via de vluchtstrooktenminste, dat is wat ik er mee zou doen
Da's dan weer erg veelquote:
Het gaat dan ook niet gebeuren, maar het lijkt me wel geinig om eens een keer 'vrij baan' te krijgen op die manierquote:
Er zijn grenzen aan wat je ergens voor over kan hebben hèquote:Op zondag 27 februari 2011 10:02 schreef Hyperdude het volgende:
https://www.politieacademie.nl/Pages/Welkom.aspx
![]()
Dat is vaak DKDB of speciaal vervoer van DV&O. Ze hebben een uitgebreide training gehad en zijn fysiek en chauffeurtechnisch zeer competent, maar puntje bij paaltje zijn het nog steeds beveiligers.quote:Op zondag 27 februari 2011 11:02 schreef k_man het volgende:
Hmm, ik denk dat de jongens die voorbijkomen razen in dikke BMW's met flitsers, best stoer werk hebben. Alleen zijn dat niet de banen die je kunt bemachtigen als starter.
LOLquote:Op zondag 27 februari 2011 11:10 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Dat is vaak DKDB of speciaal vervoer van DV&O. Ze hebben een uitgebreide training gehad en zijn fysiek en chauffeurtechnisch zeer competent, maar puntje bij paaltje zijn het nog steeds beveiligers.Niks mis mee overigens, maar niet echt mijn werk.
Gefeliciteerd!quote:Op maandag 28 februari 2011 09:01 schreef TommyGun het volgende:
Sinds vrijdag in het bezit van een E46 318, en moet zeggen; het rijdt heerlijk.
Ik heb wel een issue... zodra de motor goed warm is (bijvoorbeeld na een stuk snelweg + stuk file rijden) begint deze te fluiten. Wanneer je gas geeft is het gefluit weg, maar zodra je gas terug neemt of de motor stationair laat lopen dan komt het weer terug (en hard ook). Het lijkt me niet dat dit iets met de koeling te maken heeft, aangezien de temperatuurmeter netjes in het midden blijft staan.
Iemand enig idee? V-snaar of iets dergelijks?
Thanks.quote:Op maandag 28 februari 2011 09:22 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Gefeliciteerd!
Dat gefluit: ergens een lekke vacuumslang? Is het echt gefluit, of gepiep?
Als 'ie dan ook nog eens lastig stationair loopt zou ik in ieder geval even de slangen controleren (je hebt daar geloof ik ook spuitbussen voor om te kijken waar het eventueel vandaan komt).quote:Op maandag 28 februari 2011 09:25 schreef TommyGun het volgende:
[..]
Thanks.
Ja lastig te zeggen... het klinkt als een lange fluit, maar dusdanig hard dat een constante piep ook goed mogelijk is. De toonaard verandert echter wel naarmate je met het gaspedaal speelt. Overigens bedenk ik me net dat ik zaterdag ook wat problemen had met stationair draaien toen 'ie koud was; neigde steeds naar afslaan. Maar dat is een minuut later ook weer weg en treedt verder niet meer op (wanneer warm).
Wellicht toch iets met vacuüm, valse lucht aantrekken of zo?
Een scheurtje/gaatje in een vacuumslang kan altijd gebeuren, hoeft niet een gigantisch euvel te zijn (als dat het is). Bij mijn auto is de radio/radio-module waarschijnlijk stuk, kost me ~¤250 euro. So be it, met dit soort kleine dingen houd je rekening als je een 2ehands auto koopt (ik iig wel).quote:Op maandag 28 februari 2011 09:47 schreef Bowny het volgende:
Lekkere auto heb je gekocht dan.....![]()
Bij mij komt er echt never nooit niet meer een '99 318i voor de deur. Auto heeft me nooit in de steek gelaten, maar d'r zitten zoveel irriteerpunten aan die auto. Het lijkt wel of '99 echt een doemjaar voor de E46 was.
Mwoah verder is 'ie absoluut niet in slechte staat hoor. Problemen met techniek hou je altijd, vroeg of laat steekt er altijd wel iets de kop op. Ik hoop alleen dat het gewoon iets simpels is al een slang of riem, maar gezien het feit dat 'ie compressie genoeg heeft en zo maak ik me niet zo'n zorgen.quote:Op maandag 28 februari 2011 09:47 schreef Bowny het volgende:
Lekkere auto heb je gekocht dan.....![]()
Bij mij komt er echt never nooit niet meer een '99 318i voor de deur. Auto heeft me nooit in de steek gelaten, maar d'r zitten zoveel irriteerpunten aan die auto. Het lijkt wel of '99 echt een doemjaar voor de E46 was.
Ik zal inderdaad eens m'n monteur bellen vanavond. Temp. sensor lijkt me niet, want dan zou 'ie (de naald) toch niet bewegen?quote:Op maandag 28 februari 2011 09:48 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Als 'ie dan ook nog eens lastig stationair loopt zou ik in ieder geval even de slangen controleren (je hebt daar geloof ik ook spuitbussen voor om te kijken waar het eventueel vandaan komt).
Of eventueel een temp.sensor?
Dat sowieso. Ik hou wat geld opzij om de auto helemaal naar mijn smaak te maken maar ook wat voor onvoorzien onderhoud. Daarnaast heb ik nog een maand garantie en de verkoper deed alles behalve moeilijk wat betreft eventuele mankementen betreffende motor/bak dus ik kan ook nog even teruggaan.quote:Op maandag 28 februari 2011 09:48 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Een scheurtje/gaatje in een vacuumslang kan altijd gebeuren, hoeft niet een gigantisch euvel te zijn (als dat het is). Bij mijn auto is de radio/radio-module waarschijnlijk stuk, kost me ~¤250 euro. So be it, met dit soort kleine dingen houd je rekening als je een 2ehands auto koopt (ik iig wel).
Het zijn vaak ook maar kleine dingen hoor, maar iedere keer 100 hier en 100 daar tikt aardig aan. Het is gelukkig wel zo dat 9 van de 10 problemen terug te vinden zijn op 't internet, dus typische E46 kwaaltjes, waardoor je vaak zelf al een diagnose kunt stellen.quote:Op maandag 28 februari 2011 09:49 schreef TommyGun het volgende:
[..]
Mwoah verder is 'ie absoluut niet in slechte staat hoor. Problemen met techniek hou je altijd, vroeg of laat steekt er altijd wel iets de kop op. Ik hoop alleen dat het gewoon iets simpels is al een slang of riem, maar gezien het feit dat 'ie compressie genoeg heeft en zo maak ik me niet zo'n zorgen.
Uiteraard, maar je moet er wat voor over hebben hè... Wil je dat onderhoud niet dan koop je of een gloednieuwe Bimmer (te duurquote:Op maandag 28 februari 2011 10:00 schreef Bowny het volgende:
[..]
Het zijn vaak ook maar kleine dingen hoor, maar iedere keer 100 hier en 100 daar tikt aardig aan. Het is gelukkig wel zo dat 9 van de 10 problemen terug te vinden zijn op 't internet, dus typische E46 kwaaltjes, waardoor je vaak zelf al een diagnose kunt stellen.
Oh je zit ook al op GoTquote:Op maandag 28 februari 2011 10:11 schreef YoshiBignose het volgende:
Oh een M43nou ja dat gefluit lijkt me eerder te maken hebben met de koeling dan. Dus een waterpomp of visco lijkt me niet zo raar aangezien je zegt dat het pas gebeurt als de motor echt warm wordt.
je hebt ook een belastingsvrije 7 serie tochquote:Op maandag 28 februari 2011 10:03 schreef TommyGun het volgende:
een belastingvrij gebakje (te klein)
Vacuumpomp weet ik niet zeker, die zit op mijn 318ci in ieder geval wel (N42) maar M43 volgens mij idd niet.quote:Op maandag 28 februari 2011 20:07 schreef TommyGun het volgende:
Ik ga zo meteen even naar de monteur. Compressiepomp vindt hij vreemd, naar zijn weten zit op dit model geen vacuümpomp maar wat betreft het stationair lopen verdenkt hij ook de stappenmotor en mogelijk de bijhorende slang c.q. rubber bij de luchtinlaat.
Persoonlijk heb ik liever half-leder, en het is de oude motor (+ oud stuur!).quote:Op maandag 28 februari 2011 20:49 schreef Mikkie het volgende:
Ik moest meteen aan jou denken Haarbal
http://www.bmwportal.nl/b(...)te-staat-t17345.html
Oké dan, advies van de monteur: laten repareren onder garantie bij de verkopend handelaar. De motor krijgt valse lucht, vermoedelijk doordat er iets niet in orde is met de aansturing van de stationaire omloopklep of de klep zelf. Warm draait de motor teveel toeren: bijna 1500 rpm, en koud te weinig: 1000 rpm.quote:Op maandag 28 februari 2011 20:23 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Vacuumpomp weet ik niet zeker, die zit op mijn 318ci in ieder geval wel (N42) maar M43 volgens mij idd niet.
130.000 gereden maar en 8000 euro. Hmmm...quote:Op maandag 28 februari 2011 21:10 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Persoonlijk heb ik liever half-leder, en het is de oude motor (+ oud stuur!).
Verder wel leuk ding, maar ik vermeed eigenlijk de oudere motoren.
Ze sturen zeker wel fijn inderdaad, maar dat gevoel heb ik bij een hoop BMW's. Één van de dingen die mij zo trekt aan het merkquote:Op vrijdag 4 maart 2011 08:04 schreef DoimuN het volgende:
Mocht gister even een rondje in een 1-serie rijden, normaal ben ik nooit gecharmeerd van de einzer maar dit was een 130i. Ik verwachte er niet teveel van, ik dacht dat het weer zo'n standaard leasebak was met een stomme diesel erin.
Maar gelijk bij het instappen merkte ik al dat het interieur wat sportiever was, waarschijnlijk alleen sportstoelen lol. Maar goede lendensteun en lekker zo'n uitschuifbaar gedeelte voor in je knieholten. Super. Nadat ik de stoel uit de '10 over 9' stand had gehaald kon ik mijn reis beginnen.
Meteen bij het startte gromde hij een beetje, hierdoor was echt echt blijverrast! Meteen viel mijn blik op de toerentellen en ik zag dat het niet zomaar een stomme diesel was maar een benzine auto, erg fijn.
Optrekken deed hij echt lekker snel, snel zat om er echt goed plezier aan te beleven. Ik vond hem wel een beetje uitnodigen tot asociaal weggedrag, maar dit heb je natuurlijk zelf in de hand. Lekker strak in de bochten zoals je van bmw gewend bent en ook omdat hij lekker strak afgeveerd was.
Ik wel snellere auto's gereden maar daar weetje van dat ze hard gaan maar bij deze was het totaal onverwacht en daarom extra leuk! Ik heb hier met middag je spelen veel meer plezier aan beleeft dan met verschillende sportauto's, hij is ook zo lekker onopvallend. Enige probleem is dat ik de einzer niet zo mooi vind, beetje doorgezakt. Maar wie weet is dit wel het begin van iets mooi en rij ik ook een einzer wanneer ik een auto aanschaf.
Bij mij zowel koud als warm 600/700quote:Op maandag 28 februari 2011 23:01 schreef YoshiBignose het volgende:
Hmmm? Tja als je garantie hebt.... Mijne loopt warm 600 rpm stationairen koud 1200.
[..]
130.000 gereden maar en 8000 euro. Hmmm...
quote:
ik rij nu in een 1.6 4cilinder... weetje hoe gaarquote:Op vrijdag 4 maart 2011 10:32 schreef YoshiBignose het volgende:
Nou en, ik heb een 4 in lijn dus dan is het stoerder
quote:Op vrijdag 4 maart 2011 17:24 schreef YoshiBignose het volgende:
Suzuki Alto 0.8 dat is gaar. Een BMW is nooit gaar mafkees!
Goed, de auto gisteren opgehaald maar volgens de monteur aldaar heb ik geen visco koppeling maar een elektrische ventilator? Mijn 'eigen' monteur is de gehele week op vakantie dus aan hem kan ik het niet vragen. Even langs de dealer gaan wellicht?quote:
No shitquote:Op zondag 6 maart 2011 11:23 schreef TommyGun het volgende:
Iemand anders zegt ook elektrische fan. Daar ga ik maar vanuit dan!
Ja is ook zo en ik ben er blij mee. Dit is toch eigenlijk DE E21 velg. 15" is ook precies groot genoeg, de rest wordt aso en zelfs lelijk. Banden zijn wat breder 195 tov 175 wat ik had. Je merkt het wel met sturen (is nog wat zwaarder) maar je kan voor je gevoel harder door de bocht. Blijft echt goed stabiel. Heerlijk knallenquote:Op zondag 6 maart 2011 18:13 schreef Bargehassus het volgende:
Ik had onder mijn vorige 3 (E46) ook replica's. Die echte zijn inderdaad schrikbarend duur. En het gaat toch om de looks. Natuurlijk, echte zijn helemaal ubervet, maar ik was (en zou zijn) tevreden met de replica's.
Als de kwaliteit goed is misschien wel.quote:Op zondag 6 maart 2011 20:05 schreef Mikkie het volgende:
Mja, je kunt ook net zo goed replica's hebben. ...
OZ dacht ik, die zijn toch nog wel oke?quote:Op zondag 6 maart 2011 21:55 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Als de kwaliteit goed is misschien wel.
Zit veel bagger tussen de neppertjes.
Nog een paar weken en dan gaan de originele Alpina BBS-jes er hier weer onder.![]()
Nee nog nooooooooooooitquote:
Geen verschil gemerkt?quote:
Daar heb je zeker gelijk in. Als je troep koopt merk je dat ook meteen. Maar da's met alle onderdelen. BMW maakt zelf ook niet alles 100% (getuige de kwaaltjes van de E46), dus soms kunnen replicaonderdelen een prima alternatief zijnquote:Op zondag 6 maart 2011 21:55 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Als de kwaliteit goed is misschien wel.
Zit veel bagger tussen de neppertjes.
Nog een paar weken en dan gaan de originele Alpina BBS-jes er hier weer onder.![]()
Bij mij in de buurt staat ook een matzwarte M5, maar ik kan 'm toch niet mooi vinden.quote:
Weer wat wijzer geworden, dank U!quote:Op dinsdag 8 maart 2011 20:39 schreef Mikkie het volgende:
Dat klopt. De mate daarvan is volgens mij in het servicemenu van je unit zelfs aan te passen als je wilt, maar het klopt inderdaad.
Ja precies wat jij zegt, M3 sportief beest maar een M5 een chique beest.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 20:47 schreef Mikkie het volgende:
De M3 is meer sportief vind ik. De M5 is meer een powersedan. Ik zou liever voor de M5 gaan, wat meer ruimte en gebruiksgemak (zo'n coupé is wel mooi, maar praktisch vind ik 'm niet).
Al is een E61 550i ook een prima kar hoor. Een V8 ipv een V10 en 367pk ipv 507, maar je hoeft je alsnog niet te schamen. Dikke powerbak voor 50k minder dan een M5.
Wel jammer van die velgen, die passen er niet bij in dit gevalquote:
quote:Op donderdag 10 maart 2011 16:43 schreef Hyperdude het volgende:
Geef mij maar een 520D Automatique
Rij je iedere M5 bij de eerstvolgende pomp voorbij.
quote:Op donderdag 10 maart 2011 11:03 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Wel jammer van die velgen, die passen er niet bij in dit geval
sorry!quote:
Wat mij betreft de betere keuzequote:Op vrijdag 11 maart 2011 18:49 schreef Moody het volgende:
Heb toch maar een 335i '07 gekocht (ipv 630i), kan 'm volgende week ophalen.
De 6 was na lang wikken en wegen toch een tikkie te ordi. De 335i is meer een wolf in schaapskleren. Wat een motor zeg
Zal eens wat mooie plaatjes posten als ik 'm heb
Nicequote:Op vrijdag 11 maart 2011 18:49 schreef Moody het volgende:
Heb toch maar een 335i '07 gekocht (ipv 630i), kan 'm volgende week ophalen.
De 6 was na lang wikken en wegen toch een tikkie te ordi. De 335i is meer een wolf in schaapskleren. Wat een motor zeg
Zal eens wat mooie plaatjes posten als ik 'm heb
Ook een bijzonder goede keuze hoor! Zo'n 335 hoef je je absoluut niet mee te schamen, zeg maarquote:Op vrijdag 11 maart 2011 18:49 schreef Moody het volgende:
Heb toch maar een 335i '07 gekocht (ipv 630i), kan 'm volgende week ophalen.
De 6 was na lang wikken en wegen toch een tikkie te ordi. De 335i is meer een wolf in schaapskleren. Wat een motor zeg
Zal eens wat mooie plaatjes posten als ik 'm heb
Een koepje inderdaad. Hij gaat veel te hard, maar het is altijd fijn om te weten dat je wat over hebtquote:Op vrijdag 11 maart 2011 18:58 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Nicewel een coupe neem ik aan? Best dikke bak hoor en gaat hard he
Pics als je hem hebt.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 19:07 schreef Moody het volgende:
[..]
Een koepje inderdaad. Hij gaat veel te hard, maar het is altijd fijn om te weten dat je wat over hebt
Daarbij is de restwaarde van de 335i ook best prettig.
Wel de 335i tag eraf halen hequote:Op vrijdag 11 maart 2011 19:07 schreef Moody het volgende:
[..]
Een koepje inderdaad. Hij gaat veel te hard, maar het is altijd fijn om te weten dat je wat over hebt
Daarbij is de restwaarde van de 335i ook best prettig.
Als je van goed kwaliteits geluid houd wel.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 21:11 schreef Moody het volgende:
Zeker
Kom er trouwens net pas achter via de optielijst dat er een Logic7 geluidssysteem (13 speakers) in zit.
Is dat de moeite waard?
Ziet er goed en leuk uit, beetje jammer van die speakerroosters in de deuren.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 11:55 schreef Charged het volgende:
Hmm..ben een leuke E21 323 tegengekomen en ga er komende week naar kijken...
Die rode? Ziet er goed uit, maar omschrijving lijkt niet echt te kloppen. Heeft geen 195 pk. Helaas ook dat het een 4-bak is. Ik had er geen 8k voor gegeven, ook al is die verder in hele goede staat.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 11:55 schreef Charged het volgende:
Hmm..ben een leuke E21 323 tegengekomen en ga er komende week naar kijken als vervanging van 1 van de type1 crx-en..
http://www.vanderaa-autos.nl/index.php?category=tot2500
Als de raamrubbers al gaan slijten dan zal de rest ook niet meer in topstaat verkeren, ding is tenslotte ook al +12 jaar oud. Mooi excuus om voor een nieuwe(re) Bimmer te gaan kijken zou ik zeggen!quote:Op zondag 13 maart 2011 19:50 schreef Gokhan03 het volgende:
Al mijn raamrubbers van mijn E36 compact zijn in slechte conditie. Waar kan ik ze eigenlijk halen?
Ik keek op realoem maar ik kan de juiste onderdeelnummers ook niet vinden.
Weten jullie het?:)
Ik heb hem pas eind december gekocht. En dat de raamrubbers versleten zijn betekent niet dat de auto op is.quote:Op zondag 13 maart 2011 21:37 schreef Microtubuli het volgende:
[..]
Als de raamrubbers al gaan slijten dan zal de rest ook niet meer in topstaat verkeren, ding is tenslotte ook al +12 jaar oud. Mooi excuus om voor een nieuwe(re) Bimmer te gaan kijken zou ik zeggen!
Helaas niet, maar waarom ben je van een E39 overgestapt op een E36?quote:Op zondag 13 maart 2011 21:49 schreef Gokhan03 het volgende:
[..]
Weet je waar ik die rubbertjes kan halen?
Ik stel voor dat je Micro niet al te serieus neemt. Die kerel trolled overal waar hij postquote:Op zondag 13 maart 2011 21:49 schreef Gokhan03 het volgende:
[..]
Ik heb hem pas eind december gekocht. En dat de raamrubbers versleten zijn betekent niet dat de auto op is.
Een beetje liefhebber onderhoud zijn auto toch![]()
Ik heb al zo n 3000 kms gereden en mijn oliepijl is nog steeds op max. Dat verbaasd me echt. Met mijn oude E39 die slecht was onderhouden door de vorige eigenaar die zoop 5 literolie in 3 maanden tijd. Dan lag hij ook echt droog.
Voor de rest heb ik wat beginnende roest aan mijn wielkasten en doffe lak. Interieur ziet er verder goed uit.
Maargoed een nieuwe bimmer zoeken is geen optie want als studentzijnde mag ik al blij zijn met dit
Weet je waar ik die rubbertjes kan halen?
Wat bedoel je met trollen? Ik heb me namelijk voorgenomen om me serieus te gedragen in PTA, volgens mij ben jij nu degene die hier 'trollt'quote:Op zondag 13 maart 2011 21:53 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Ik stel voor dat je Micro niet al te serieus neemt. Die kerel trolled overal waar hij post
Iemand vertellen dat hij z'n auto moet inruilen omdat de raamrubbers versleten zijn valt bij mij onder trollen.quote:Op zondag 13 maart 2011 21:56 schreef Microtubuli het volgende:
[..]
Wat bedoel je met trollen? Ik heb me namelijk voorgenomen om me serieus te gedragen in PTA, volgens mij ben jij nu degene die hier 'trollt'
Nou ik ben een student en ik rij 9 van de 10 keer alleen of samen met mn vriendin.quote:Op zondag 13 maart 2011 21:53 schreef Microtubuli het volgende:
[..]
Helaas niet, maar waarom ben je van een E39 overgestapt op een E36?
Als die aankoop afhankelijk is van de benzineprijs dan vraag ik me af of het wel verstandig is om er één aan te schaffen. Want met de brandstof alleen ben je er niet, wat denk je dat zo'n M5 apparaat kost aan onderhoud?quote:Op zondag 13 maart 2011 22:01 schreef Gokhan03 het volgende:
[..]
edit:
Als de benzineprijzen dalen of ongeveer gelijk blijven wil ik later wel een E39 M5 hebben
Heb je geen geld meer over voor een tele- of zoomlens?quote:Op zondag 13 maart 2011 21:57 schreef Maharbal het volgende:
Random pics van zojuist bij de zee.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
...
Hij zegt ook LATER, dus ongetwijfeld kan ie het nog niet betalen. Maar goed, benzine zal toch nooit meer gaan dalen, tenminste daar ga ik niet vanuit. Een M zal ook altijd duur blijven, dus ook verzekering wegenbelasting en natuurlijk onderhoud. Een E39 540i gaat ook al erg hard hoor en is wat beter betaalbaarquote:Op zondag 13 maart 2011 23:28 schreef Microtubuli het volgende:
[..]
Als die aankoop afhankelijk is van de benzineprijs dan vraag ik me af of het wel verstandig is om er één aan te schaffen. Want met de brandstof alleen ben je er niet, wat denk je dat zo'n M5 apparaat kost aan onderhoud?
Aan de kwaliteit te zien met een gsm gemaakt.quote:Op zondag 13 maart 2011 23:36 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Heb je geen geld meer over voor een tele- of zoomlens?
hahahahahahahah waarom hoor ik dat zo vaak :pquote:Op zondag 13 maart 2011 23:24 schreef YoshiBignose het volgende:
Je hebt idd wel alle turkenbakken gehad nu
Dit dus.quote:Op zondag 13 maart 2011 23:45 schreef Microtubuli het volgende:
[..]
Aan de kwaliteit te zien met een gsm gemaakt.
quote:Op zondag 13 maart 2011 23:24 schreef YoshiBignose het volgende:
Je hebt idd wel alle turkenbakken gehad nu
als de auto beter presteerd en je blijft zelf hetzelfde rijden dan verbruik je uiteraard een stuk minderquote:Op maandag 14 maart 2011 10:10 schreef YoshiBignose het volgende:
betere prestatie = meer verbruik zo simpel is het. Want als je auto harder gaat ga je ook harder rijden vooral in een BMW
Als ik iets heb geleerd van vermogen in auto's....is dat je er snel aan went en dat het nooit genoeg isquote:Op maandag 14 maart 2011 10:10 schreef YoshiBignose het volgende:
Kom op man, je hebt een 335i dat ding gaat al godsgruwelijk hard waarom wil je nou nog gaan tunen. Garantie van BMW vervalt altijd bij tunen. Bovendien is beter verbruik altijd relatief... betere prestatie = meer verbruik zo simpel is het. Want als je auto harder gaat ga je ook harder rijden vooral in een BMW
Maar goed, dat is de twin turbo N54 motor toch? 300 paarden en je wilt er nog meer
Misschien dat dit overzicht interessant voor je is:
http://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=374508
Je ziet dat er tot wel 80 pk extra mogelijk is
Uiteraard, maar wie gaat er nou met 300 pk rijden als je er 380 hebtquote:Op maandag 14 maart 2011 10:16 schreef rival het volgende:
[..]
als de auto beter presteerd en je blijft zelf hetzelfde rijden dan verbruik je uiteraard een stuk minder
Ombouw M50 is (met wat vertraging) is klaar... heb je al iets gevonden?
170 t.o.v. 192pk, waarbij de M50 ook nog meer koppel heeft (en vaak eerder).quote:Op maandag 14 maart 2011 10:27 schreef YoshiBignose het volgende:
Ze nemen de garantie vaak over dan, maar ik heb zat verhalen gehoord waarbij er dan iets kapot gaat en er gezegd wordt "ja maar dat was normaal ook gebeurd, komt niet door chippen". En dat weet je natuurlijk achteraf nooit.
[..]
Uiteraard, maar wie gaat er nou met 300 pk rijden als je er 380 hebt
Rijdt die E30 goed nu met M50, want zo'n groot verschil in vermogen is het toch niet?
Ik had wel een paar M20B25 gevonden, eentje zat nog in een touring maar had al 240.000 gelopen, ander was gereviseerd ofzo, maar zat geen bak etc. bij. Ik heb zelf ook niet zoveel verstand van wat goed is of niet goed eigenlijk
was een 320, dus verschil is wel erg grootquote:Op maandag 14 maart 2011 10:27 schreef YoshiBignose het volgende:
Rijdt die E30 goed nu met M50, want zo'n groot verschil in vermogen is het toch niet?
Ik had wel een paar M20B25 gevonden, eentje zat nog in een touring maar had al 240.000 gelopen, ander was gereviseerd ofzo, maar zat geen bak etc. bij. Ik heb zelf ook niet zoveel verstand van wat goed is of niet goed eigenlijk
helemaal in dit geval, vanosmotor!quote:Op maandag 14 maart 2011 10:48 schreef Maharbal het volgende:
[..]
170 t.o.v. 192pk, waarbij de M50 ook nog meer koppel heeft (en vaak eerder).
Ja, geen schokkende verschillen lijkt me dan toch? Maar idd ten opzichte van een 320i natuurlijk wel.quote:Op maandag 14 maart 2011 10:48 schreef Maharbal het volgende:
[..]
170 t.o.v. 192pk, waarbij de M50 ook nog meer koppel heeft (en vaak eerder).
De snelheidsbeleving is een redelijk stuk groter door de toename in koppel (en vanos daarbij). + Je vergeet dat het 22pk is met een auto van ~1100kg, dat merk je echt wel duidelijk.quote:Op maandag 14 maart 2011 11:09 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Ja, geen schokkende verschillen lijkt me dan toch? Maar idd ten opzichte van een 320i natuurlijk wel.
Ja rival ik kan er wel 1 zoeken die nog in een auto zit maar dan moet je het dus ook nog eruit halen en ik neem aan dat jij dat dan doet en ook wil horen?
Juh, gelijkmatiger koppel. Merk 't ook in m'n E46 overigens.quote:Op maandag 14 maart 2011 10:50 schreef rival het volgende:
[..]
helemaal in dit geval, vanosmotor!
maar was een 320 dus.. dus ik gok zo een 130 pk?
Wat het vaak is: als je het vermogen regelmatig aanspreekt, is het logisch dat onderdelen het soms zwaarder te verduren krijgen (want er komen meer krachten vrij). Ze zullen daardoor sneller slijten en sneller vervangen moeten worden. Dat is dan een 'gevolg' van de chiptuning. Het betekent echter niet dat chiptuning iets kapot heeft gemaakt; alleen dat de slijtage wat hoger is geworden (zoals bijvoorbeeld je koppeling door de hogere Nm's). Daarom is het ook zaak om uit te zoeken wat je auto aan kan en hoeveel risico je wil lopen. Een goede chipper zal echter niet tot het uiterste gaatje van een blok gaan, tenzij op jouw uitdrukkelijke verzoek.quote:Op maandag 14 maart 2011 10:27 schreef YoshiBignose het volgende:
Ze nemen de garantie vaak over dan, maar ik heb zat verhalen gehoord waarbij er dan iets kapot gaat en er gezegd wordt "ja maar dat was normaal ook gebeurd, komt niet door chippen". En dat weet je natuurlijk achteraf nooit.
Loop met een grote boog om Zip heen. Dat zijn over het algemeen een stel amateurs die een beetje hobbyen. Lees de reviews maar eens. Die pleuren er zomaar een andere chip in of knutselen wat. Zoek een OBD-tuner, die met behulp van je eigen software en gegevens aan de slag gaat. Daar worden dan de parameters van veranderd en naar jouw wensen aangepast. OBD-tuning in St. Jansklooster heb ik goede verhalen over gehoord, net als over Van Beek Racing in Den Haag (die prepareren ook voor de 130i Cup geloof ik). Of zoek Hartog Tuning (maar daar betaal je wel echt de hoofdprijs).quote:Op maandag 14 maart 2011 09:55 schreef Moody het volgende:
Welke tuning raden jullie aan voor een 335i?
Ik ben niet uit op "het onderste uit de kan", maar vindt extra prestaties en (een tikkie) beter verbruik wel interessant. Als de fabrieksgarantie behouden kan blijven is dat natuurlijk een plus
Is Ziptuning een aanrader?
Hmm maar de snelheidsbeleving wordt toch juist lager door vanos doordat het koppel gelijkmatiger is ipv de klap in je rug die de M20B25 meer heeft?quote:Op maandag 14 maart 2011 11:28 schreef Maharbal het volgende:
[..]
De snelheidsbeleving is een redelijk stuk groter door de toename in koppel (en vanos daarbij). + Je vergeet dat het 22pk is met een auto van ~1100kg, dat merk je echt wel duidelijk.
[..]
Juh, gelijkmatiger koppel. Merk 't ook in m'n E46 overigens.
En ja, die 320i had iets van 129pk geloof ik.
Ik doelde op de snelheidsbeleving door de toename in koppel an sich. Koppel is wat gelijkmatiger ja, maar in een E30 merk je dat nog steeds goed.quote:Op maandag 14 maart 2011 11:37 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Hmm maar de snelheidsbeleving wordt toch juist lager door vanos doordat het koppel gelijkmatiger is ipv de klap in je rug die de M20B25 meer heeft?
Tja een stijging van 170 naar 192 is zo'n 12%, natuurlijk zal je het merken maar ik zou daar de moeite voor een motorswap niet voor doen (tenzij oude blok verrot is). Maar goed het ging over een M20B20 dus ja dan merk je het zeker wel
Maar de M20B20 in mijn E21 is gewoon niet goed. Dit weekend nog aan gas lopen te stellen maar is ook zinloos. Op LPG loopt ie helemaal voor geen meter meer, ook vaak backfires. De M20B20 in de E30 is volgens mij niet veel anders. M'n neef heeft er nu eentje (wel injectie ipv carb) en die rijdt echt zoveel sneller / beter / soepeler dan die van mij. Bovendien zuipt mijne ook nog door de 4-bak en de rare verhoudingen. M20B25 erin zou leuk zijn, maar dan moet ik ook wel rekening houden met zo'n 1500,- voor dat blok en erin te krijgen. De E21 zelf is ook niet perfect meer, lak begint nu los te laten op de motorkap en zitten wat kleine roestplekjes. Op zich ook wel wat aan te doen, de vraag is of ik dit geld erin wil investeren, of dat ik hem gewoon doorrijdt tot ie het begeeft / wegrot
Ontdekte trouwens dat er een heel gat in mn luchtfilter was gebrand is dat normaal?
Dat gasdingetje zat ook nogal los erop, ik vraag me af of dat wel goed is... maar heb daar verder weinig verstand van
[ afbeelding ]
-> chipquote:Op maandag 14 maart 2011 12:12 schreef Oksel het volgende:
Gisteren stoplichtsprintje tegen een nieuwe Golf TSI.. kwam hem niet voorbij, maar hij mij ook niet (118d). Weet ook niet wat voor TSI het was.
Goed, tijd voor een snellere auto.. jammer dat er geen snelle diesels zijn in de 1-serie. Alhoewel.. de 123d is toch best leuk.
Is daar al meer over bekend?quote:Op maandag 14 maart 2011 12:16 schreef Mikkie het volgende:
Gewoon nog even wachten, er komt een nieuwe 1-serie aan. Of je gaat voor een 3...die vind ik mooier dan een 1.
Gelijkenis is normaal, kopies niet.quote:Op maandag 14 maart 2011 12:51 schreef Oksel het volgende:
Het is heel normaal dat auto's van 1 merk maar van verschillende series op elkaar lijken.
E39 en E38?quote:Op maandag 14 maart 2011 12:52 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Gelijkenis is normaal, kopies niet.
Kijk anders maar eens voor de gein naar de nieuwe A3 concept (wel bloedmooie auto overigens).
Ik weet nog niet helemaal wat ik er van moet vinden. Vooral de afgebeelde kleuren zijn op z'n minst dubieus...quote:
E32 en E34 zal je eerder bedoelen, die zijn echt vrijwel gelijk.quote:Op maandag 14 maart 2011 14:28 schreef rival het volgende:
[..]
E39 en E38?
E30 en E32?
is toch altijd zo geweest die kopies!
Liever dat dan dat bmw, vag en mercedes op elkaar gaan lijken.quote:Op maandag 14 maart 2011 14:48 schreef Maharbal het volgende:
Mwah, kijk eens naar de E90/E60, de E46 en E39, de E30 en E28.
Ga me dan nog eens vertellen dat dat kopies zijn
BMW heeft zelf ook wel wat dingetjes.quote:Op maandag 14 maart 2011 09:55 schreef Moody het volgende:
Welke tuning raden jullie aan voor een 335i?
...
Dat zijn shops, ik denk dat je beter hiervan uit kunt gaan:quote:
Dus je raad me aan om toch op marktplaats en bij dergelijke particulieren te gaan zoeken?quote:
Oei, da's zuur. Een rotte uitlaatsteun is na twaalf jaar ook niet heel gek trouwens.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 21:06 schreef TommyGun het volgende:
Morgen maar weer contact opnemen met de verkoper wat betreft m'n E46. Er lekt (flink) motorolie vanuit de voorste nokkenas, de schokdemper linksachter is volledig nat en rot, een steun van de uitlaat is weggerot en de auto smoort plots heel erg...
Het probleem met de airbag van de passagierskant (lampje bleef branden) had 'ie naar eigen zeggen opgelost (door gesoldeerd) maar is ook weer gaan branden. Wellicht dat 't de gordelspanner is dan maar dat moeten ze maar bekijken.
Daarnaast:
De antenneversterker is vermoedelijk kapot (slecht radiosignaal en de achterruit werkt niet) en de remschijven achter gaan nog hooguit 5k/km mee maar dat zijn dingen die ik eventueel zelf wel wil maken, maar van de rest mag je toch verwachten dat het in orde is lijkt me...
Weer eens wat anders dan dat saaie grijs of zwart!quote:Op woensdag 16 maart 2011 09:39 schreef YoshiBignose het volgende:
Dikke bak maar wat is dat voor lelijke hemel
Heerlijk man. Zo'n dikke Sports Ute met 400pk op de achterwielen, maar amper gewicht eropquote:Op woensdag 16 maart 2011 11:32 schreef Oksel het volgende:
BMW M3 Ute..Auto voor Australians!
[ afbeelding ]
Heb zelf 2 jaar in Australie gewoond.. daar rijdt de halve wereld rond in een Ute. Vaak met dikke V8's.
[ afbeelding ]
No offence maar waarom koop je hem dan?quote:Op dinsdag 15 maart 2011 22:10 schreef TommyGun het volgende:
Nee, een sedan uit '99 met pas (inmiddels) 143k/km. Daarom vind ik het ook vreemd, dergelijke mankementen... Slijtage hou je natuurlijk altijd!
Gebrek aan onderhoud hopen we dan maar...
Wat kan een monteur met twee handen meer dan een ander met twee handen?quote:Op woensdag 16 maart 2011 12:22 schreef daNpy het volgende:
[..]
No offence maar waarom koop je hem dan?
Mensen die zelf dingen "oplossen" aan het airbag systeem vind ik sowieso een beetje onbetrouwbaar.
Het airbagsysteem verkaaien omdat ie niet weet waar ie mee bezig is?quote:Op woensdag 16 maart 2011 12:42 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Wat kan een monteur met twee handen meer dan een ander met twee handen?
Vind het er zeer netjes uitzien!quote:Op woensdag 16 maart 2011 11:48 schreef Rizkant het volgende:
To each there own...
Ik zat me te ergeren aan dat saaie grijs en de vieze vlekken van de vorige eigenaar?/monteurs?
Zwarte hemel is inmiddels ook te vaak gedaan...
Toen zat ik op een US forum... Er ging een wereld voor me open...
Goede research is het halve werk. Uiteindelijk halen de monteurs van BMW hun kennis ook uit de boeken. Wat zij kunnen, kun je zelf ook.quote:Op woensdag 16 maart 2011 13:34 schreef daNpy het volgende:
[..]
Het airbagsysteem verkaaien omdat ie niet weet waar ie mee bezig is?
En hoevaak sleutel jij aan auto's?quote:Op woensdag 16 maart 2011 14:59 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Goede research is het halve werk. Uiteindelijk halen de monteurs van BMW hun kennis ook uit de boeken. Wat zij kunnen, kun je zelf ook.
Thnx...quote:Op woensdag 16 maart 2011 13:41 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
Vind het er zeer netjes uitzien!
Zeker als je de grepen en clipjes nog zwart maakt![]()
Zowieso een van de nettere BMW's hier![]()
Al die mensen hier die niks anders durven
Thnx...quote:Op woensdag 16 maart 2011 11:48 schreef Mikkie het volgende:
Ik vind dat motiefje wel vet eigenlijk, al denk ik wel dat het snel gaat vervelen
. Maar die afdekkapjes e.d. moeten dan wel zwart worden inderdaad, want dit is niks zo met dat grijs.
en hoevaak kom jij bij dealers?quote:
Doet dat ter zake? Het enige wat je zelf thuis niet kan, is kluswerk op elektronicagebied, waarbij je uitleesapparatuur nodig hebt. Maar alles wat mechanisch is, kun je zelf net zo goed als de garage. Het is alleen een kwestie van voldoende achtergrondinformatie zoeken en je verdiepen in de materie.quote:
weinig met durven te maken, ik vind het gewoon erg lelijkquote:Op woensdag 16 maart 2011 13:41 schreef FalleNk810i het volgende:
Al die mensen hier die niks anders durven
klopt helemaal. en voor sommige dingen heb je wat speciaal gereedschap nodig... maar zelfs dat kan je vaak op een andere manier oplossenquote:Op woensdag 16 maart 2011 16:49 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Doet dat ter zake? Het enige wat je zelf thuis niet kan, is kluswerk op elektronicagebied, waarbij je uitleesapparatuur nodig hebt. Maar alles wat mechanisch is, kun je zelf net zo goed als de garage. Het is alleen een kwestie van voldoende achtergrondinformatie zoeken en je verdiepen in de materie.
Da's overigens niet waar. Althans, niet op een redelijke manier. De auto van mijn broertje vertoonde een defect aan de motor, waarmee hij terug is gegaan naar de handelaar waar hij de auto gekocht heeft. Het moest onder garantie verholpen worden. De handelaar heeft ervoor gekozen het defect zelf te herstellen, maar kon dit niet doen zonder gebruik te moeten maken van de dealer voor zowel kennis, gereedschap, als onderdelen. Als je specifiek gereedschap aan moet schaffen voor een klus die je waarschijnlijk slechts één keer zult doen, moet je je afvragen of het niet aantrekkeljiker is het gewoon door de dealer te laten oplossen.quote:Op woensdag 16 maart 2011 16:49 schreef Mikkie het volgende:
Doet dat ter zake? Het enige wat je zelf thuis niet kan, is kluswerk op elektronicagebied, waarbij je uitleesapparatuur nodig hebt. Maar alles wat mechanisch is, kun je zelf net zo goed als de garage. Het is alleen een kwestie van voldoende achtergrondinformatie zoeken en je verdiepen in de materie.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |