Vacuumpomp weet ik niet zeker, die zit op mijn 318ci in ieder geval wel (N42) maar M43 volgens mij idd niet.quote:Op maandag 28 februari 2011 20:07 schreef TommyGun het volgende:
Ik ga zo meteen even naar de monteur. Compressiepomp vindt hij vreemd, naar zijn weten zit op dit model geen vacuümpomp maar wat betreft het stationair lopen verdenkt hij ook de stappenmotor en mogelijk de bijhorende slang c.q. rubber bij de luchtinlaat.
Persoonlijk heb ik liever half-leder, en het is de oude motor (+ oud stuur!).quote:Op maandag 28 februari 2011 20:49 schreef Mikkie het volgende:
Ik moest meteen aan jou denken Haarbal
http://www.bmwportal.nl/b(...)te-staat-t17345.html
Oké dan, advies van de monteur: laten repareren onder garantie bij de verkopend handelaar. De motor krijgt valse lucht, vermoedelijk doordat er iets niet in orde is met de aansturing van de stationaire omloopklep of de klep zelf. Warm draait de motor teveel toeren: bijna 1500 rpm, en koud te weinig: 1000 rpm.quote:Op maandag 28 februari 2011 20:23 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Vacuumpomp weet ik niet zeker, die zit op mijn 318ci in ieder geval wel (N42) maar M43 volgens mij idd niet.
130.000 gereden maar en 8000 euro. Hmmm...quote:Op maandag 28 februari 2011 21:10 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Persoonlijk heb ik liever half-leder, en het is de oude motor (+ oud stuur!).
Verder wel leuk ding, maar ik vermeed eigenlijk de oudere motoren.
Ze sturen zeker wel fijn inderdaad, maar dat gevoel heb ik bij een hoop BMW's. Één van de dingen die mij zo trekt aan het merkquote:Op vrijdag 4 maart 2011 08:04 schreef DoimuN het volgende:
Mocht gister even een rondje in een 1-serie rijden, normaal ben ik nooit gecharmeerd van de einzer maar dit was een 130i. Ik verwachte er niet teveel van, ik dacht dat het weer zo'n standaard leasebak was met een stomme diesel erin.
Maar gelijk bij het instappen merkte ik al dat het interieur wat sportiever was, waarschijnlijk alleen sportstoelen lol. Maar goede lendensteun en lekker zo'n uitschuifbaar gedeelte voor in je knieholten. Super. Nadat ik de stoel uit de '10 over 9' stand had gehaald kon ik mijn reis beginnen.
Meteen bij het startte gromde hij een beetje, hierdoor was echt echt blijverrast! Meteen viel mijn blik op de toerentellen en ik zag dat het niet zomaar een stomme diesel was maar een benzine auto, erg fijn.
Optrekken deed hij echt lekker snel, snel zat om er echt goed plezier aan te beleven. Ik vond hem wel een beetje uitnodigen tot asociaal weggedrag, maar dit heb je natuurlijk zelf in de hand. Lekker strak in de bochten zoals je van bmw gewend bent en ook omdat hij lekker strak afgeveerd was.
Ik wel snellere auto's gereden maar daar weetje van dat ze hard gaan maar bij deze was het totaal onverwacht en daarom extra leuk! Ik heb hier met middag je spelen veel meer plezier aan beleeft dan met verschillende sportauto's, hij is ook zo lekker onopvallend. Enige probleem is dat ik de einzer niet zo mooi vind, beetje doorgezakt. Maar wie weet is dit wel het begin van iets mooi en rij ik ook een einzer wanneer ik een auto aanschaf.
Bij mij zowel koud als warm 600/700quote:Op maandag 28 februari 2011 23:01 schreef YoshiBignose het volgende:
Hmmm? Tja als je garantie hebt.... Mijne loopt warm 600 rpm stationairen koud 1200.
[..]
130.000 gereden maar en 8000 euro. Hmmm...
quote:
ik rij nu in een 1.6 4cilinder... weetje hoe gaarquote:Op vrijdag 4 maart 2011 10:32 schreef YoshiBignose het volgende:
Nou en, ik heb een 4 in lijn dus dan is het stoerder
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |