Pics als je hem hebt.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 19:07 schreef Moody het volgende:
[..]
Een koepje inderdaad. Hij gaat veel te hard, maar het is altijd fijn om te weten dat je wat over hebt
Daarbij is de restwaarde van de 335i ook best prettig.
Wel de 335i tag eraf halen hequote:Op vrijdag 11 maart 2011 19:07 schreef Moody het volgende:
[..]
Een koepje inderdaad. Hij gaat veel te hard, maar het is altijd fijn om te weten dat je wat over hebt
Daarbij is de restwaarde van de 335i ook best prettig.
Als je van goed kwaliteits geluid houd wel.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 21:11 schreef Moody het volgende:
Zeker
Kom er trouwens net pas achter via de optielijst dat er een Logic7 geluidssysteem (13 speakers) in zit.
Is dat de moeite waard?
Ziet er goed en leuk uit, beetje jammer van die speakerroosters in de deuren.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 11:55 schreef Charged het volgende:
Hmm..ben een leuke E21 323 tegengekomen en ga er komende week naar kijken...
Die rode? Ziet er goed uit, maar omschrijving lijkt niet echt te kloppen. Heeft geen 195 pk. Helaas ook dat het een 4-bak is. Ik had er geen 8k voor gegeven, ook al is die verder in hele goede staat.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 11:55 schreef Charged het volgende:
Hmm..ben een leuke E21 323 tegengekomen en ga er komende week naar kijken als vervanging van 1 van de type1 crx-en..
http://www.vanderaa-autos.nl/index.php?category=tot2500
Als de raamrubbers al gaan slijten dan zal de rest ook niet meer in topstaat verkeren, ding is tenslotte ook al +12 jaar oud. Mooi excuus om voor een nieuwe(re) Bimmer te gaan kijken zou ik zeggen!quote:Op zondag 13 maart 2011 19:50 schreef Gokhan03 het volgende:
Al mijn raamrubbers van mijn E36 compact zijn in slechte conditie. Waar kan ik ze eigenlijk halen?
Ik keek op realoem maar ik kan de juiste onderdeelnummers ook niet vinden.
Weten jullie het?:)
Ik heb hem pas eind december gekocht. En dat de raamrubbers versleten zijn betekent niet dat de auto op is.quote:Op zondag 13 maart 2011 21:37 schreef Microtubuli het volgende:
[..]
Als de raamrubbers al gaan slijten dan zal de rest ook niet meer in topstaat verkeren, ding is tenslotte ook al +12 jaar oud. Mooi excuus om voor een nieuwe(re) Bimmer te gaan kijken zou ik zeggen!
Helaas niet, maar waarom ben je van een E39 overgestapt op een E36?quote:Op zondag 13 maart 2011 21:49 schreef Gokhan03 het volgende:
[..]
Weet je waar ik die rubbertjes kan halen?
Ik stel voor dat je Micro niet al te serieus neemt. Die kerel trolled overal waar hij postquote:Op zondag 13 maart 2011 21:49 schreef Gokhan03 het volgende:
[..]
Ik heb hem pas eind december gekocht. En dat de raamrubbers versleten zijn betekent niet dat de auto op is.
Een beetje liefhebber onderhoud zijn auto toch![]()
Ik heb al zo n 3000 kms gereden en mijn oliepijl is nog steeds op max. Dat verbaasd me echt. Met mijn oude E39 die slecht was onderhouden door de vorige eigenaar die zoop 5 literolie in 3 maanden tijd. Dan lag hij ook echt droog.
Voor de rest heb ik wat beginnende roest aan mijn wielkasten en doffe lak. Interieur ziet er verder goed uit.
Maargoed een nieuwe bimmer zoeken is geen optie want als studentzijnde mag ik al blij zijn met dit
Weet je waar ik die rubbertjes kan halen?
Wat bedoel je met trollen? Ik heb me namelijk voorgenomen om me serieus te gedragen in PTA, volgens mij ben jij nu degene die hier 'trollt'quote:Op zondag 13 maart 2011 21:53 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Ik stel voor dat je Micro niet al te serieus neemt. Die kerel trolled overal waar hij post
Iemand vertellen dat hij z'n auto moet inruilen omdat de raamrubbers versleten zijn valt bij mij onder trollen.quote:Op zondag 13 maart 2011 21:56 schreef Microtubuli het volgende:
[..]
Wat bedoel je met trollen? Ik heb me namelijk voorgenomen om me serieus te gedragen in PTA, volgens mij ben jij nu degene die hier 'trollt'
Nou ik ben een student en ik rij 9 van de 10 keer alleen of samen met mn vriendin.quote:Op zondag 13 maart 2011 21:53 schreef Microtubuli het volgende:
[..]
Helaas niet, maar waarom ben je van een E39 overgestapt op een E36?
Als die aankoop afhankelijk is van de benzineprijs dan vraag ik me af of het wel verstandig is om er één aan te schaffen. Want met de brandstof alleen ben je er niet, wat denk je dat zo'n M5 apparaat kost aan onderhoud?quote:Op zondag 13 maart 2011 22:01 schreef Gokhan03 het volgende:
[..]
edit:
Als de benzineprijzen dalen of ongeveer gelijk blijven wil ik later wel een E39 M5 hebben
Heb je geen geld meer over voor een tele- of zoomlens?quote:Op zondag 13 maart 2011 21:57 schreef Maharbal het volgende:
Random pics van zojuist bij de zee.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
...
Hij zegt ook LATER, dus ongetwijfeld kan ie het nog niet betalen. Maar goed, benzine zal toch nooit meer gaan dalen, tenminste daar ga ik niet vanuit. Een M zal ook altijd duur blijven, dus ook verzekering wegenbelasting en natuurlijk onderhoud. Een E39 540i gaat ook al erg hard hoor en is wat beter betaalbaarquote:Op zondag 13 maart 2011 23:28 schreef Microtubuli het volgende:
[..]
Als die aankoop afhankelijk is van de benzineprijs dan vraag ik me af of het wel verstandig is om er één aan te schaffen. Want met de brandstof alleen ben je er niet, wat denk je dat zo'n M5 apparaat kost aan onderhoud?
Aan de kwaliteit te zien met een gsm gemaakt.quote:Op zondag 13 maart 2011 23:36 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Heb je geen geld meer over voor een tele- of zoomlens?
hahahahahahahah waarom hoor ik dat zo vaak :pquote:Op zondag 13 maart 2011 23:24 schreef YoshiBignose het volgende:
Je hebt idd wel alle turkenbakken gehad nu
Dit dus.quote:Op zondag 13 maart 2011 23:45 schreef Microtubuli het volgende:
[..]
Aan de kwaliteit te zien met een gsm gemaakt.
quote:Op zondag 13 maart 2011 23:24 schreef YoshiBignose het volgende:
Je hebt idd wel alle turkenbakken gehad nu
als de auto beter presteerd en je blijft zelf hetzelfde rijden dan verbruik je uiteraard een stuk minderquote:Op maandag 14 maart 2011 10:10 schreef YoshiBignose het volgende:
betere prestatie = meer verbruik zo simpel is het. Want als je auto harder gaat ga je ook harder rijden vooral in een BMW
Als ik iets heb geleerd van vermogen in auto's....is dat je er snel aan went en dat het nooit genoeg isquote:Op maandag 14 maart 2011 10:10 schreef YoshiBignose het volgende:
Kom op man, je hebt een 335i dat ding gaat al godsgruwelijk hard waarom wil je nou nog gaan tunen. Garantie van BMW vervalt altijd bij tunen. Bovendien is beter verbruik altijd relatief... betere prestatie = meer verbruik zo simpel is het. Want als je auto harder gaat ga je ook harder rijden vooral in een BMW
Maar goed, dat is de twin turbo N54 motor toch? 300 paarden en je wilt er nog meer
Misschien dat dit overzicht interessant voor je is:
http://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=374508
Je ziet dat er tot wel 80 pk extra mogelijk is
Uiteraard, maar wie gaat er nou met 300 pk rijden als je er 380 hebtquote:Op maandag 14 maart 2011 10:16 schreef rival het volgende:
[..]
als de auto beter presteerd en je blijft zelf hetzelfde rijden dan verbruik je uiteraard een stuk minder
Ombouw M50 is (met wat vertraging) is klaar... heb je al iets gevonden?
170 t.o.v. 192pk, waarbij de M50 ook nog meer koppel heeft (en vaak eerder).quote:Op maandag 14 maart 2011 10:27 schreef YoshiBignose het volgende:
Ze nemen de garantie vaak over dan, maar ik heb zat verhalen gehoord waarbij er dan iets kapot gaat en er gezegd wordt "ja maar dat was normaal ook gebeurd, komt niet door chippen". En dat weet je natuurlijk achteraf nooit.
[..]
Uiteraard, maar wie gaat er nou met 300 pk rijden als je er 380 hebt
Rijdt die E30 goed nu met M50, want zo'n groot verschil in vermogen is het toch niet?
Ik had wel een paar M20B25 gevonden, eentje zat nog in een touring maar had al 240.000 gelopen, ander was gereviseerd ofzo, maar zat geen bak etc. bij. Ik heb zelf ook niet zoveel verstand van wat goed is of niet goed eigenlijk
was een 320, dus verschil is wel erg grootquote:Op maandag 14 maart 2011 10:27 schreef YoshiBignose het volgende:
Rijdt die E30 goed nu met M50, want zo'n groot verschil in vermogen is het toch niet?
Ik had wel een paar M20B25 gevonden, eentje zat nog in een touring maar had al 240.000 gelopen, ander was gereviseerd ofzo, maar zat geen bak etc. bij. Ik heb zelf ook niet zoveel verstand van wat goed is of niet goed eigenlijk
helemaal in dit geval, vanosmotor!quote:Op maandag 14 maart 2011 10:48 schreef Maharbal het volgende:
[..]
170 t.o.v. 192pk, waarbij de M50 ook nog meer koppel heeft (en vaak eerder).
Ja, geen schokkende verschillen lijkt me dan toch? Maar idd ten opzichte van een 320i natuurlijk wel.quote:Op maandag 14 maart 2011 10:48 schreef Maharbal het volgende:
[..]
170 t.o.v. 192pk, waarbij de M50 ook nog meer koppel heeft (en vaak eerder).
De snelheidsbeleving is een redelijk stuk groter door de toename in koppel (en vanos daarbij). + Je vergeet dat het 22pk is met een auto van ~1100kg, dat merk je echt wel duidelijk.quote:Op maandag 14 maart 2011 11:09 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Ja, geen schokkende verschillen lijkt me dan toch? Maar idd ten opzichte van een 320i natuurlijk wel.
Ja rival ik kan er wel 1 zoeken die nog in een auto zit maar dan moet je het dus ook nog eruit halen en ik neem aan dat jij dat dan doet en ook wil horen?
Juh, gelijkmatiger koppel. Merk 't ook in m'n E46 overigens.quote:Op maandag 14 maart 2011 10:50 schreef rival het volgende:
[..]
helemaal in dit geval, vanosmotor!
maar was een 320 dus.. dus ik gok zo een 130 pk?
Wat het vaak is: als je het vermogen regelmatig aanspreekt, is het logisch dat onderdelen het soms zwaarder te verduren krijgen (want er komen meer krachten vrij). Ze zullen daardoor sneller slijten en sneller vervangen moeten worden. Dat is dan een 'gevolg' van de chiptuning. Het betekent echter niet dat chiptuning iets kapot heeft gemaakt; alleen dat de slijtage wat hoger is geworden (zoals bijvoorbeeld je koppeling door de hogere Nm's). Daarom is het ook zaak om uit te zoeken wat je auto aan kan en hoeveel risico je wil lopen. Een goede chipper zal echter niet tot het uiterste gaatje van een blok gaan, tenzij op jouw uitdrukkelijke verzoek.quote:Op maandag 14 maart 2011 10:27 schreef YoshiBignose het volgende:
Ze nemen de garantie vaak over dan, maar ik heb zat verhalen gehoord waarbij er dan iets kapot gaat en er gezegd wordt "ja maar dat was normaal ook gebeurd, komt niet door chippen". En dat weet je natuurlijk achteraf nooit.
Loop met een grote boog om Zip heen. Dat zijn over het algemeen een stel amateurs die een beetje hobbyen. Lees de reviews maar eens. Die pleuren er zomaar een andere chip in of knutselen wat. Zoek een OBD-tuner, die met behulp van je eigen software en gegevens aan de slag gaat. Daar worden dan de parameters van veranderd en naar jouw wensen aangepast. OBD-tuning in St. Jansklooster heb ik goede verhalen over gehoord, net als over Van Beek Racing in Den Haag (die prepareren ook voor de 130i Cup geloof ik). Of zoek Hartog Tuning (maar daar betaal je wel echt de hoofdprijs).quote:Op maandag 14 maart 2011 09:55 schreef Moody het volgende:
Welke tuning raden jullie aan voor een 335i?
Ik ben niet uit op "het onderste uit de kan", maar vindt extra prestaties en (een tikkie) beter verbruik wel interessant. Als de fabrieksgarantie behouden kan blijven is dat natuurlijk een plus
Is Ziptuning een aanrader?
Hmm maar de snelheidsbeleving wordt toch juist lager door vanos doordat het koppel gelijkmatiger is ipv de klap in je rug die de M20B25 meer heeft?quote:Op maandag 14 maart 2011 11:28 schreef Maharbal het volgende:
[..]
De snelheidsbeleving is een redelijk stuk groter door de toename in koppel (en vanos daarbij). + Je vergeet dat het 22pk is met een auto van ~1100kg, dat merk je echt wel duidelijk.
[..]
Juh, gelijkmatiger koppel. Merk 't ook in m'n E46 overigens.
En ja, die 320i had iets van 129pk geloof ik.
Ik doelde op de snelheidsbeleving door de toename in koppel an sich. Koppel is wat gelijkmatiger ja, maar in een E30 merk je dat nog steeds goed.quote:Op maandag 14 maart 2011 11:37 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Hmm maar de snelheidsbeleving wordt toch juist lager door vanos doordat het koppel gelijkmatiger is ipv de klap in je rug die de M20B25 meer heeft?
Tja een stijging van 170 naar 192 is zo'n 12%, natuurlijk zal je het merken maar ik zou daar de moeite voor een motorswap niet voor doen (tenzij oude blok verrot is). Maar goed het ging over een M20B20 dus ja dan merk je het zeker wel
Maar de M20B20 in mijn E21 is gewoon niet goed. Dit weekend nog aan gas lopen te stellen maar is ook zinloos. Op LPG loopt ie helemaal voor geen meter meer, ook vaak backfires. De M20B20 in de E30 is volgens mij niet veel anders. M'n neef heeft er nu eentje (wel injectie ipv carb) en die rijdt echt zoveel sneller / beter / soepeler dan die van mij. Bovendien zuipt mijne ook nog door de 4-bak en de rare verhoudingen. M20B25 erin zou leuk zijn, maar dan moet ik ook wel rekening houden met zo'n 1500,- voor dat blok en erin te krijgen. De E21 zelf is ook niet perfect meer, lak begint nu los te laten op de motorkap en zitten wat kleine roestplekjes. Op zich ook wel wat aan te doen, de vraag is of ik dit geld erin wil investeren, of dat ik hem gewoon doorrijdt tot ie het begeeft / wegrot
Ontdekte trouwens dat er een heel gat in mn luchtfilter was gebrand is dat normaal?
Dat gasdingetje zat ook nogal los erop, ik vraag me af of dat wel goed is... maar heb daar verder weinig verstand van
[ afbeelding ]
-> chipquote:Op maandag 14 maart 2011 12:12 schreef Oksel het volgende:
Gisteren stoplichtsprintje tegen een nieuwe Golf TSI.. kwam hem niet voorbij, maar hij mij ook niet (118d). Weet ook niet wat voor TSI het was.
Goed, tijd voor een snellere auto.. jammer dat er geen snelle diesels zijn in de 1-serie. Alhoewel.. de 123d is toch best leuk.
Is daar al meer over bekend?quote:Op maandag 14 maart 2011 12:16 schreef Mikkie het volgende:
Gewoon nog even wachten, er komt een nieuwe 1-serie aan. Of je gaat voor een 3...die vind ik mooier dan een 1.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |