abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_93970455
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 maart 2011 19:07 schreef Moody het volgende:

[..]

Een koepje inderdaad. Hij gaat veel te hard, maar het is altijd fijn om te weten dat je wat over hebt :)
Daarbij is de restwaarde van de 335i ook best prettig.
Pics als je hem hebt. *O*
If not now, then when.
  vrijdag 11 maart 2011 @ 21:11:09 #206
39793 Moody
el moody
pi_93975685
Zeker :)
Kom er trouwens net pas achter via de optielijst dat er een Logic7 geluidssysteem (13 speakers) in zit.

Is dat de moeite waard? :P
Jaarlijstjes: '08 | '09 | '10 | '11 | '12 |
'13 |
'14
pi_93979244
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 maart 2011 19:07 schreef Moody het volgende:

[..]

Een koepje inderdaad. Hij gaat veel te hard, maar het is altijd fijn om te weten dat je wat over hebt :)
Daarbij is de restwaarde van de 335i ook best prettig.
Wel de 335i tag eraf halen he :)
pi_93985400
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 maart 2011 22:10 schreef Gokhan03 het volgende:

[..]

Wel de 335i tag eraf halen he :)
Wrom?
Jaarlijstjes: '08 | '09 | '10 | '11 | '12 |
'13 |
'14
pi_93985479
Je wil toch een wolf in schapenkleren >:)
Facts don't care about your feelings
pi_93986766
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 maart 2011 21:11 schreef Moody het volgende:
Zeker :)
Kom er trouwens net pas achter via de optielijst dat er een Logic7 geluidssysteem (13 speakers) in zit.

Is dat de moeite waard? :P
Als je van goed kwaliteits geluid houd wel.

I'll do it. :P
If not now, then when.
pi_93997495
Hmm..ben een leuke E21 323 tegengekomen en ga er komende week naar kijken als vervanging van 1 van de type1 crx-en..

http://www.vanderaa-autos.nl/index.php?category=tot2500
pi_93997567
link werkt niet geheel zie ik...op classics en bmw staat ie...een 81-er.
  zondag 13 maart 2011 @ 09:52:27 #213
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_94036623
Iemand al eens de radiator moeten laten vervangen bij een E46?
Mijn radiator hangt aan de onderzijde in een boogje; alsof ie opgeblazen is. Verder nog niets van gemerkt; vrijwel geen lekkage/bijgevuld, maar wel iets zweten waar te nemen. Volgens de garagedudes kan ie bij hogere temperaturen/doorrijden zomaar ineens klappen. As. vrijdag plaatsen ze een nieuwe. Incl slangen en expansievat, als we toch bezig zijn. 330i, 245K kms.
Bij de E36 325i ook al eens zo'n bol staand expansievat vervangen. Vooruitgang? :(

quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 11:55 schreef Charged het volgende:
Hmm..ben een leuke E21 323 tegengekomen en ga er komende week naar kijken...
Ziet er goed en leuk uit, beetje jammer van die speakerroosters in de deuren.
Wel prijzig die dingen; of ligt dat aan mij?
Kon je 5 jaar geleden nog een aardige E30 M3 voor vinden. :)
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_94037353
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 11:55 schreef Charged het volgende:
Hmm..ben een leuke E21 323 tegengekomen en ga er komende week naar kijken als vervanging van 1 van de type1 crx-en..

http://www.vanderaa-autos.nl/index.php?category=tot2500
Die rode? Ziet er goed uit, maar omschrijving lijkt niet echt te kloppen. Heeft geen 195 pk. Helaas ook dat het een 4-bak is. Ik had er geen 8k voor gegeven, ook al is die verder in hele goede staat.
Facts don't care about your feelings
pi_94060875
Al mijn raamrubbers van mijn E36 compact zijn in slechte conditie. Waar kan ik ze eigenlijk halen?
Ik keek op realoem maar ik kan de juiste onderdeelnummers ook niet vinden.
Weten jullie het?:)
  zondag 13 maart 2011 @ 21:37:39 #216
323560 Microtubuli
transporteert vesikels
pi_94068285
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 19:50 schreef Gokhan03 het volgende:
Al mijn raamrubbers van mijn E36 compact zijn in slechte conditie. Waar kan ik ze eigenlijk halen?
Ik keek op realoem maar ik kan de juiste onderdeelnummers ook niet vinden.
Weten jullie het?:)
Als de raamrubbers al gaan slijten dan zal de rest ook niet meer in topstaat verkeren, ding is tenslotte ook al +12 jaar oud. Mooi excuus om voor een nieuwe(re) Bimmer te gaan kijken zou ik zeggen!
pi_94069304
quote:
14s.gif Op zondag 13 maart 2011 21:37 schreef Microtubuli het volgende:

[..]

Als de raamrubbers al gaan slijten dan zal de rest ook niet meer in topstaat verkeren, ding is tenslotte ook al +12 jaar oud. Mooi excuus om voor een nieuwe(re) Bimmer te gaan kijken zou ik zeggen!
Ik heb hem pas eind december gekocht. En dat de raamrubbers versleten zijn betekent niet dat de auto op is.
Een beetje liefhebber onderhoud zijn auto toch :)
Ik heb al zo n 3000 kms gereden en mijn oliepijl is nog steeds op max. Dat verbaasd me echt. Met mijn oude E39 die slecht was onderhouden door de vorige eigenaar die zoop 5 literolie in 3 maanden tijd. Dan lag hij ook echt droog.

Voor de rest heb ik wat beginnende roest aan mijn wielkasten en doffe lak. Interieur ziet er verder goed uit.
Maargoed een nieuwe bimmer zoeken is geen optie want als studentzijnde mag ik al blij zijn met dit :)

Weet je waar ik die rubbertjes kan halen?
  zondag 13 maart 2011 @ 21:53:36 #218
323560 Microtubuli
transporteert vesikels
pi_94069600
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 21:49 schreef Gokhan03 het volgende:

[..]

Weet je waar ik die rubbertjes kan halen?
Helaas niet, maar waarom ben je van een E39 overgestapt op een E36?
pi_94069615
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 21:49 schreef Gokhan03 het volgende:

[..]

Ik heb hem pas eind december gekocht. En dat de raamrubbers versleten zijn betekent niet dat de auto op is.
Een beetje liefhebber onderhoud zijn auto toch :)
Ik heb al zo n 3000 kms gereden en mijn oliepijl is nog steeds op max. Dat verbaasd me echt. Met mijn oude E39 die slecht was onderhouden door de vorige eigenaar die zoop 5 literolie in 3 maanden tijd. Dan lag hij ook echt droog.

Voor de rest heb ik wat beginnende roest aan mijn wielkasten en doffe lak. Interieur ziet er verder goed uit.
Maargoed een nieuwe bimmer zoeken is geen optie want als studentzijnde mag ik al blij zijn met dit :)

Weet je waar ik die rubbertjes kan halen?
Ik stel voor dat je Micro niet al te serieus neemt. Die kerel trolled overal waar hij post :P
  zondag 13 maart 2011 @ 21:56:33 #220
323560 Microtubuli
transporteert vesikels
pi_94069784
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 21:53 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Ik stel voor dat je Micro niet al te serieus neemt. Die kerel trolled overal waar hij post :P
Wat bedoel je met trollen? Ik heb me namelijk voorgenomen om me serieus te gedragen in PTA, volgens mij ben jij nu degene die hier 'trollt'
pi_94069866
Random pics van zojuist bij de zee.





quote:
13s.gif Op zondag 13 maart 2011 21:56 schreef Microtubuli het volgende:

[..]

Wat bedoel je met trollen? Ik heb me namelijk voorgenomen om me serieus te gedragen in PTA, volgens mij ben jij nu degene die hier 'trollt'
Iemand vertellen dat hij z'n auto moet inruilen omdat de raamrubbers versleten zijn valt bij mij onder trollen.

Ik heb auto's gezien die nog geen jaar oud waren waarvan de rubbers al kak waren.

[ Bericht 29% gewijzigd door Maharbal op 13-03-2011 22:02:58 ]
pi_94070169
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 21:53 schreef Microtubuli het volgende:

[..]

Helaas niet, maar waarom ben je van een E39 overgestapt op een E36?
Nou ik ben een student en ik rij 9 van de 10 keer alleen of samen met mn vriendin.
Dan is zo n E39 best overbodig en ja ik moest ook wat bezuinigen omdat ik minder wilde werken naast mijn school.
De E36 323TI vind ik voor mij de juiste auto. Ik wilde een sportieve,degelijke auto en ja ik ben nou eenmaal een bmw freak dus daarom de 323Ti :p

Ik heb tot nu toe sinds 18e deze autos gehad:
2007-2008 E34 525i uit 1991
2008-2010 E39 523i uit 1996
2010 E36 323 Ti uit 1999

edit:
Als de benzineprijzen dalen of ongeveer gelijk blijven wil ik later wel een E39 M5 hebben

[ Bericht 5% gewijzigd door Gokhan03 op 13-03-2011 22:11:49 ]
pi_94075382
Je hebt idd wel alle turkenbakken gehad nu :')
Facts don't care about your feelings
  zondag 13 maart 2011 @ 23:28:40 #224
323560 Microtubuli
transporteert vesikels
pi_94075563
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 22:01 schreef Gokhan03 het volgende:

[..]

edit:
Als de benzineprijzen dalen of ongeveer gelijk blijven wil ik later wel een E39 M5 hebben
Als die aankoop afhankelijk is van de benzineprijs dan vraag ik me af of het wel verstandig is om er één aan te schaffen. Want met de brandstof alleen ben je er niet, wat denk je dat zo'n M5 apparaat kost aan onderhoud?
  zondag 13 maart 2011 @ 23:36:09 #225
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_94075853
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 21:57 schreef Maharbal het volgende:
Random pics van zojuist bij de zee.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
...

Heb je geen geld meer over voor een tele- of zoomlens?
;)
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_94076109
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 23:28 schreef Microtubuli het volgende:

[..]

Als die aankoop afhankelijk is van de benzineprijs dan vraag ik me af of het wel verstandig is om er één aan te schaffen. Want met de brandstof alleen ben je er niet, wat denk je dat zo'n M5 apparaat kost aan onderhoud?
Hij zegt ook LATER, dus ongetwijfeld kan ie het nog niet betalen. Maar goed, benzine zal toch nooit meer gaan dalen, tenminste daar ga ik niet vanuit. Een M zal ook altijd duur blijven, dus ook verzekering wegenbelasting en natuurlijk onderhoud. Een E39 540i gaat ook al erg hard hoor en is wat beter betaalbaar :)
Facts don't care about your feelings
  zondag 13 maart 2011 @ 23:45:45 #227
323560 Microtubuli
transporteert vesikels
pi_94076179
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 23:36 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Heb je geen geld meer over voor een tele- of zoomlens?
;)
Aan de kwaliteit te zien met een gsm gemaakt.
pi_94077178
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 23:24 schreef YoshiBignose het volgende:
Je hebt idd wel alle turkenbakken gehad nu :')
hahahahahahahah waarom hoor ik dat zo vaak :p
pi_94082035
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 23:45 schreef Microtubuli het volgende:

[..]

Aan de kwaliteit te zien met een gsm gemaakt.
Dit dus.
pi_94082040
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 23:24 schreef YoshiBignose het volgende:
Je hebt idd wel alle turkenbakken gehad nu :')
:D
  maandag 14 maart 2011 @ 09:55:38 #231
39793 Moody
el moody
pi_94083728
Welke tuning raden jullie aan voor een 335i?

Ik ben niet uit op "het onderste uit de kan", maar vindt extra prestaties en (een tikkie) beter verbruik wel interessant. Als de fabrieksgarantie behouden kan blijven is dat natuurlijk een plus :)

Is Ziptuning een aanrader?
Jaarlijstjes: '08 | '09 | '10 | '11 | '12 |
'13 |
'14
pi_94084118
Kom op man, je hebt een 335i dat ding gaat al godsgruwelijk hard waarom wil je nou nog gaan tunen. Garantie van BMW vervalt altijd bij tunen. Bovendien is beter verbruik altijd relatief... betere prestatie = meer verbruik zo simpel is het. Want als je auto harder gaat ga je ook harder rijden vooral in een BMW :')

Maar goed, dat is de twin turbo N54 motor toch? 300 paarden en je wilt er nog meer :P

Misschien dat dit overzicht interessant voor je is:

http://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=374508

Je ziet dat er tot wel 80 pk extra mogelijk is :P
Facts don't care about your feelings
pi_94084268
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 10:10 schreef YoshiBignose het volgende:
betere prestatie = meer verbruik zo simpel is het. Want als je auto harder gaat ga je ook harder rijden vooral in een BMW :')
als de auto beter presteerd en je blijft zelf hetzelfde rijden dan verbruik je uiteraard een stuk minder :P

Ombouw M50 is (met wat vertraging :( ) is klaar... heb je al iets gevonden?
  maandag 14 maart 2011 @ 10:17:00 #234
39793 Moody
el moody
pi_94084312
Ik ben gewoon aan het inventariseren. Als ik wil tunen, gebeurt dat toch pas na een half jaar, als ik de auto beter ken. Als ik sommige verhalen leest over overhitte motors en kapotte turbo's is het inderdaad beter om tevreden te zijn met 300pk, ook geen ramp inderdaad :)
Jaarlijstjes: '08 | '09 | '10 | '11 | '12 |
'13 |
'14
pi_94084350
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 10:10 schreef YoshiBignose het volgende:
Kom op man, je hebt een 335i dat ding gaat al godsgruwelijk hard waarom wil je nou nog gaan tunen. Garantie van BMW vervalt altijd bij tunen. Bovendien is beter verbruik altijd relatief... betere prestatie = meer verbruik zo simpel is het. Want als je auto harder gaat ga je ook harder rijden vooral in een BMW :')

Maar goed, dat is de twin turbo N54 motor toch? 300 paarden en je wilt er nog meer :P

Misschien dat dit overzicht interessant voor je is:

http://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=374508

Je ziet dat er tot wel 80 pk extra mogelijk is :P
Als ik iets heb geleerd van vermogen in auto's....is dat je er snel aan went en dat het nooit genoeg is :P.

Overigens zijn er ongetwijfeld tuners die chiptunen met behoud van fabrieksgarantie, net zoals Abt voor audi doet bijvoorbeeld.
pi_94084533
Ze nemen de garantie vaak over dan, maar ik heb zat verhalen gehoord waarbij er dan iets kapot gaat en er gezegd wordt "ja maar dat was normaal ook gebeurd, komt niet door chippen". En dat weet je natuurlijk achteraf nooit.

quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 10:16 schreef rival het volgende:

[..]

als de auto beter presteerd en je blijft zelf hetzelfde rijden dan verbruik je uiteraard een stuk minder :P

Ombouw M50 is (met wat vertraging :( ) is klaar... heb je al iets gevonden?
Uiteraard, maar wie gaat er nou met 300 pk rijden als je er 380 hebt :P

Rijdt die E30 goed nu met M50, want zo'n groot verschil in vermogen is het toch niet?

Ik had wel een paar M20B25 gevonden, eentje zat nog in een touring maar had al 240.000 gelopen, ander was gereviseerd ofzo, maar zat geen bak etc. bij. Ik heb zelf ook niet zoveel verstand van wat goed is of niet goed eigenlijk :P
Facts don't care about your feelings
pi_94085104
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 10:27 schreef YoshiBignose het volgende:
Ze nemen de garantie vaak over dan, maar ik heb zat verhalen gehoord waarbij er dan iets kapot gaat en er gezegd wordt "ja maar dat was normaal ook gebeurd, komt niet door chippen". En dat weet je natuurlijk achteraf nooit.

[..]

Uiteraard, maar wie gaat er nou met 300 pk rijden als je er 380 hebt :P

Rijdt die E30 goed nu met M50, want zo'n groot verschil in vermogen is het toch niet?

Ik had wel een paar M20B25 gevonden, eentje zat nog in een touring maar had al 240.000 gelopen, ander was gereviseerd ofzo, maar zat geen bak etc. bij. Ik heb zelf ook niet zoveel verstand van wat goed is of niet goed eigenlijk :P
170 t.o.v. 192pk, waarbij de M50 ook nog meer koppel heeft (en vaak eerder).
pi_94085133
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 10:27 schreef YoshiBignose het volgende:
Rijdt die E30 goed nu met M50, want zo'n groot verschil in vermogen is het toch niet?

Ik had wel een paar M20B25 gevonden, eentje zat nog in een touring maar had al 240.000 gelopen, ander was gereviseerd ofzo, maar zat geen bak etc. bij. Ik heb zelf ook niet zoveel verstand van wat goed is of niet goed eigenlijk :P
was een 320, dus verschil is wel erg groot ;)

het beste is als je er 1 kan vinden die nog in de auto zit, zodat je em ff kan horen :)
pi_94085158
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 10:48 schreef Maharbal het volgende:

[..]

170 t.o.v. 192pk, waarbij de M50 ook nog meer koppel heeft (en vaak eerder).
helemaal in dit geval, vanosmotor!

maar was een 320 dus.. dus ik gok zo een 130 pk?
pi_94085773
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 10:48 schreef Maharbal het volgende:

[..]

170 t.o.v. 192pk, waarbij de M50 ook nog meer koppel heeft (en vaak eerder).
Ja, geen schokkende verschillen lijkt me dan toch? Maar idd ten opzichte van een 320i natuurlijk wel.

Ja rival ik kan er wel 1 zoeken die nog in een auto zit maar dan moet je het dus ook nog eruit halen en ik neem aan dat jij dat dan doet en ook wil horen? :P
Facts don't care about your feelings
pi_94086490
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 11:09 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Ja, geen schokkende verschillen lijkt me dan toch? Maar idd ten opzichte van een 320i natuurlijk wel.

Ja rival ik kan er wel 1 zoeken die nog in een auto zit maar dan moet je het dus ook nog eruit halen en ik neem aan dat jij dat dan doet en ook wil horen? :P
De snelheidsbeleving is een redelijk stuk groter door de toename in koppel (en vanos daarbij). + Je vergeet dat het 22pk is met een auto van ~1100kg, dat merk je echt wel duidelijk.
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 10:50 schreef rival het volgende:

[..]

helemaal in dit geval, vanosmotor!

maar was een 320 dus.. dus ik gok zo een 130 pk?
Juh, gelijkmatiger koppel. Merk 't ook in m'n E46 overigens.

En ja, die 320i had iets van 129pk geloof ik.
  maandag 14 maart 2011 @ 11:29:33 #242
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_94086553
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 10:27 schreef YoshiBignose het volgende:
Ze nemen de garantie vaak over dan, maar ik heb zat verhalen gehoord waarbij er dan iets kapot gaat en er gezegd wordt "ja maar dat was normaal ook gebeurd, komt niet door chippen". En dat weet je natuurlijk achteraf nooit.
Wat het vaak is: als je het vermogen regelmatig aanspreekt, is het logisch dat onderdelen het soms zwaarder te verduren krijgen (want er komen meer krachten vrij). Ze zullen daardoor sneller slijten en sneller vervangen moeten worden. Dat is dan een 'gevolg' van de chiptuning. Het betekent echter niet dat chiptuning iets kapot heeft gemaakt; alleen dat de slijtage wat hoger is geworden (zoals bijvoorbeeld je koppeling door de hogere Nm's). Daarom is het ook zaak om uit te zoeken wat je auto aan kan en hoeveel risico je wil lopen. Een goede chipper zal echter niet tot het uiterste gaatje van een blok gaan, tenzij op jouw uitdrukkelijke verzoek.
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 09:55 schreef Moody het volgende:
Welke tuning raden jullie aan voor een 335i?

Ik ben niet uit op "het onderste uit de kan", maar vindt extra prestaties en (een tikkie) beter verbruik wel interessant. Als de fabrieksgarantie behouden kan blijven is dat natuurlijk een plus :)

Is Ziptuning een aanrader?
Loop met een grote boog om Zip heen. Dat zijn over het algemeen een stel amateurs die een beetje hobbyen. Lees de reviews maar eens. Die pleuren er zomaar een andere chip in of knutselen wat. Zoek een OBD-tuner, die met behulp van je eigen software en gegevens aan de slag gaat. Daar worden dan de parameters van veranderd en naar jouw wensen aangepast. OBD-tuning in St. Jansklooster heb ik goede verhalen over gehoord, net als over Van Beek Racing in Den Haag (die prepareren ook voor de 130i Cup geloof ik). Of zoek Hartog Tuning (maar daar betaal je wel echt de hoofdprijs).
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_94086839
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 11:28 schreef Maharbal het volgende:

[..]

De snelheidsbeleving is een redelijk stuk groter door de toename in koppel (en vanos daarbij). + Je vergeet dat het 22pk is met een auto van ~1100kg, dat merk je echt wel duidelijk.

[..]

Juh, gelijkmatiger koppel. Merk 't ook in m'n E46 overigens.

En ja, die 320i had iets van 129pk geloof ik.
Hmm maar de snelheidsbeleving wordt toch juist lager door vanos doordat het koppel gelijkmatiger is ipv de klap in je rug die de M20B25 meer heeft?

Tja een stijging van 170 naar 192 is zo'n 12%, natuurlijk zal je het merken maar ik zou daar de moeite voor een motorswap niet voor doen (tenzij oude blok verrot is). Maar goed het ging over een M20B20 dus ja dan merk je het zeker wel :)

Maar de M20B20 in mijn E21 is gewoon niet goed. Dit weekend nog aan gas lopen te stellen maar is ook zinloos. Op LPG loopt ie helemaal voor geen meter meer, ook vaak backfires. De M20B20 in de E30 is volgens mij niet veel anders. M'n neef heeft er nu eentje (wel injectie ipv carb) en die rijdt echt zoveel sneller / beter / soepeler dan die van mij. Bovendien zuipt mijne ook nog door de 4-bak en de rare verhoudingen. M20B25 erin zou leuk zijn, maar dan moet ik ook wel rekening houden met zo'n 1500,- voor dat blok en erin te krijgen. De E21 zelf is ook niet perfect meer, lak begint nu los te laten op de motorkap en zitten wat kleine roestplekjes. Op zich ook wel wat aan te doen, de vraag is of ik dit geld erin wil investeren, of dat ik hem gewoon doorrijdt tot ie het begeeft / wegrot ;(

Ontdekte trouwens dat er een heel gat in mn luchtfilter was gebrand is dat normaal? :')

Dat gasdingetje zat ook nogal los erop, ik vraag me af of dat wel goed is... maar heb daar verder weinig verstand van :P

Facts don't care about your feelings
pi_94087619
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 11:37 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Hmm maar de snelheidsbeleving wordt toch juist lager door vanos doordat het koppel gelijkmatiger is ipv de klap in je rug die de M20B25 meer heeft?

Tja een stijging van 170 naar 192 is zo'n 12%, natuurlijk zal je het merken maar ik zou daar de moeite voor een motorswap niet voor doen (tenzij oude blok verrot is). Maar goed het ging over een M20B20 dus ja dan merk je het zeker wel :)

Maar de M20B20 in mijn E21 is gewoon niet goed. Dit weekend nog aan gas lopen te stellen maar is ook zinloos. Op LPG loopt ie helemaal voor geen meter meer, ook vaak backfires. De M20B20 in de E30 is volgens mij niet veel anders. M'n neef heeft er nu eentje (wel injectie ipv carb) en die rijdt echt zoveel sneller / beter / soepeler dan die van mij. Bovendien zuipt mijne ook nog door de 4-bak en de rare verhoudingen. M20B25 erin zou leuk zijn, maar dan moet ik ook wel rekening houden met zo'n 1500,- voor dat blok en erin te krijgen. De E21 zelf is ook niet perfect meer, lak begint nu los te laten op de motorkap en zitten wat kleine roestplekjes. Op zich ook wel wat aan te doen, de vraag is of ik dit geld erin wil investeren, of dat ik hem gewoon doorrijdt tot ie het begeeft / wegrot ;(

Ontdekte trouwens dat er een heel gat in mn luchtfilter was gebrand is dat normaal? :')

Dat gasdingetje zat ook nogal los erop, ik vraag me af of dat wel goed is... maar heb daar verder weinig verstand van :P

[ afbeelding ]
Ik doelde op de snelheidsbeleving door de toename in koppel an sich. Koppel is wat gelijkmatiger ja, maar in een E30 merk je dat nog steeds goed.

In m'n E46 begin ik er aan te wennen, maar merk wel dat dat ding sneller is dan m'n E30 (marginaal overigens).
pi_94087941
Ja en dat is ook 170 tov 192 toch. Is de M54B25 dan nog veel anders dan de M50B25?

Natuurlijk is de E30 wat lichter dan E36/E46 maar je zou toch wel verwachten dat na al die jaren 2.5l toch wel wat sneller werd :P
Facts don't care about your feelings
  maandag 14 maart 2011 @ 12:12:27 #246
58560 Oksel
Gezellig.
pi_94088323
Gisteren stoplichtsprintje tegen een nieuwe Golf TSI.. kwam hem niet voorbij, maar hij mij ook niet (118d). Weet ook niet wat voor TSI het was.

Goed, tijd voor een snellere auto.. jammer dat er geen snelle diesels zijn in de 1-serie. Alhoewel.. de 123d is toch best leuk.
pi_94088427
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 12:12 schreef Oksel het volgende:
Gisteren stoplichtsprintje tegen een nieuwe Golf TSI.. kwam hem niet voorbij, maar hij mij ook niet (118d). Weet ook niet wat voor TSI het was.

Goed, tijd voor een snellere auto.. jammer dat er geen snelle diesels zijn in de 1-serie. Alhoewel.. de 123d is toch best leuk.
-> chip
  maandag 14 maart 2011 @ 12:16:37 #248
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_94088471
Gewoon nog even wachten, er komt een nieuwe 1-serie aan. Of je gaat voor een 3...die vind ik mooier dan een 1 :).
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_94088556
Ik had overigens verwacht dat een GTI aanzienlijk sneller zou zijn.

Laatst (toen ik de auto net had) even een stukje autobahn. Vanaf ~100 km/uur en dan vol wegtrekken tegen een Golf V (leek het iig op) GTI, terwijl ik 4 man in de auto had. Ik trok gewoon weg vanaf 100 tot hij opgaf bij 190 ofzo en ik vrolijk doorging tot 230/235.
  maandag 14 maart 2011 @ 12:28:07 #250
58560 Oksel
Gezellig.
pi_94088898
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 12:16 schreef Mikkie het volgende:
Gewoon nog even wachten, er komt een nieuwe 1-serie aan. Of je gaat voor een 3...die vind ik mooier dan een 1 :).
Is daar al meer over bekend?

Mijn volgende auto moet denk ik maar een electrische BMW worden.. zit in de duurzaamheid zegmaar.
  maandag 14 maart 2011 @ 12:29:35 #251
58560 Oksel
Gezellig.
pi_94088939


:9
  maandag 14 maart 2011 @ 12:30:41 #252
58560 Oksel
Gezellig.
pi_94088981
Geil, een 1 serie met een 5 neus.. :9 :9 :9

Verdomme, die moet ik hebben.
pi_94089320
Pff alle BMW's beginnen nu ook steeds meer op elkaar te lijken ;( die kont ziet er trouwens wel erg lelijk uit. ;(
Facts don't care about your feelings
pi_94089451
Ja, BMW moet ff kappen met de Audi kant op te gaan waar al die modellen steeeeeds meer op elkaar beginnen te lijken.
pi_94089640
Yeeahh de compacts nemen de wereld over ~O>
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')